Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:37
RicoK schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:36:
@Smok3yNL Check eens de instellingen 'Chroma sampling' 4:2:2 of 4:2:0 en zet hem eens op 60Hz en check eens of je verschil ziet.
Het is aan te raden om je ATV in 4K 60Hz SDR te zetten en YUV422. Dynamic range afhankelijk van content. Anders gaat ie alles omzetten naar Dolby Vision of HDR10, wat er niet uit ziet.

Zet dus niet Dolby Vision aan, ook al zie je die knop.

Zorg ook dat je HDMI input van je TV op hoge kwaliteit of hoe het heten mag. Bij mijn Sony stonden de zij ingangen op groter kleuren bereik etc, de achter ingangen niet. Je hebt pas HDR en het grotere kleurenbereik als dat goed staat.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
absrnd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:25:
[...]
downloaden series en fims die aangekocht zijn, via iTunes naar mijn hardrive, mede omdat deze spontaan kunnen verdwijnen uit de bieb van Apple :)
Is dat echt zo? Apple kan films toch niet zomaar verwijderen uit je collectie? Je hebt ze gewoon gekocht.

• loekf2
KopjeThee schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

Is dat echt zo? Apple kan films toch niet zomaar verwijderen uit je collectie? Je hebt ze gewoon gekocht.
Ja was laatst ook gedoe over. Altijd download gekochte iTunes films. Filmrechten is een zooitje.

En je koopt een digitale copie van een film niet, je koopt een recht om die te zien, je bezit hem niet...

loekf2 wijzigde deze reactie 06-10-2018 21:39 (14%)

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• KopjeThee
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Ja was laatst ook gedoe over. Altijd download gekochte iTunes films. Filmrechten is een zooitje.

En je koopt een digitale copie van een film niet, je koopt een recht om die te zien, je bezit hem niet...
In iTunes zie ik bij films vaak de opties kopen of huren. Ik kies vrijwel altijd voor kopen. Dan mag ik de film altijd bekijken. Wat zou Apple het recht geven mij die mogelijkheid te ontnemen? (Tenzij ze failliet gaan, en de server uit gaat, maar dat is niet aan de orde). Het voelt alsof ik een DVD koop en later de winkelier aanbelt om hem weer in te nemen. Dat kan natuurlijk niet zomaar. Ik zou vermoedelijk nog wel akkoord gaan als het volledige aankoop bedrag wordt teruggestort.

• Smok3yNL
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 28-01 08:00
loekf2 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Het is aan te raden om je ATV in 4K 60Hz SDR te zetten en YUV422. Dynamic range afhankelijk van content. Anders gaat ie alles omzetten naar Dolby Vision of HDR10, wat er niet uit ziet.

Zet dus niet Dolby Vision aan, ook al zie je die knop.

Zorg ook dat je HDMI input van je TV op hoge kwaliteit of hoe het heten mag. Bij mijn Sony stonden de zij ingangen op groter kleuren bereik etc, de achter ingangen niet. Je hebt pas HDR en het grotere kleurenbereik als dat goed staat.
Bedankt voor je tip! zal dit straks eens proberen.

Anders gaat de ATV helaas terug naar de winkel.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
KopjeThee schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 06:51:
[...]

In iTunes zie ik bij films vaak de opties kopen of huren. Ik kies vrijwel altijd voor kopen. Dan mag ik de film altijd bekijken. Wat zou Apple het recht geven mij die mogelijkheid te ontnemen? (Tenzij ze failliet gaan, en de server uit gaat, maar dat is niet aan de orde). Het voelt alsof ik een DVD koop en later de winkelier aanbelt om hem weer in te nemen. Dat kan natuurlijk niet zomaar. Ik zou vermoedelijk nog wel akkoord gaan als het volledige aankoop bedrag wordt teruggestort.
Het is niet Apple die jouw film verwijdert, maar de filmmaatschappij, die geeft Apple tijdelijke rechten om de film te verkopen, zij kunnen ter allertijden deze rechten weer intrekken, en dan is je film of serie of CD weer weg.

Het "kopen" van digitale films is niet (helemaal) hetzelfde als een DVD kopen, bij een digitale aankoop krijg je het recht om deze te bekijken, zolang zij dat toestaan, je mag de film niet delen of doorverkopen.
Eigeblijk gelden die rechten ook voor de fysieke schijf ook, maar daar is het innemen van deze schijf niet mogelijk, maar met de huidige UHD 4K films, moet de spelere ook via internet contact zoeken, om te zien of deze afgespeeld mag worden, en zou ook deze rechte ontnomen kunnen worden (in theorie)

Daarom zal ik altijd mijn iTunes aankopen downloaden naar mijn harde schijf, deze kan ik dan altijd ontdoen van DRM, en blijven gebruiken :)
en koop ik eerder een schijfje, zodat ik deze kan rippen als dat nodig is (mag niet maar doe ik dan wel )

Er is al gebleken dat films spontaan verdwijnen, vaak omdat er een andere (betere, verlengde) versie voor in de plaats komt, dan is jouw aankoop wel weg.
het gebeurd niet veel, maar er zijn al een aantal voorbeelden dat het gebeurd is.

Het gebeurd ook al met de 4K films in iTunes, om de haverklap zijn 4K films alleen weer 1080P, en andersom, ik lees vele klachten, dat aangekochte 4K films niet 4K blijven, en is ook weer een rechten kwestie.

absrnd wijzigde deze reactie 07-10-2018 10:05 (7%)

• Smok3yNL
Hebben jullie een kwalitatief goede (dure) hdmi 2.0 high speed kabel?

Ik begin te twijfelen of de kabel die ik eraan heb hangen misschien het probleem is.
Hdmi high speed van 6 euro.

Misschien toch een goeie belkin hdmi 2.0 halen van 30 euro?

• KopjeThee
  • Niet online
absrnd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:01:
[...]
Het is niet Apple die jouw film verwijdert, maar de filmmaatschappij, die geeft Apple tijdelijke rechten om de film te verkopen, zij kunnen ter allertijden deze rechten weer intrekken, en dan is je film of serie of CD weer weg.
Voor zover ik begrijp koop je een licentie om de film te mogen bekijken. De voorwaarden van iTunes zeggen verder niets over de inhoud van de licentie, maar blijkbaar ga je bij de "koop" een licentieovereenkomst aan met de uitgever o.i.d.. Ik kan me alleen niet herinneren dat bij koop duidelijk wordt gemaakt met wie je een overeenkomst aangaat en wat voorwaarden zijn. Maar misschien heb ik er tot nu toe overheen gekeken. Ik zie op Internet overigens geen Nederlandse voorbeelden van verdwenen content, maar misschien heb ik niet goed genoeg gezocht. Het hoeft niet zo te zijn dat voorwaarden in alle landen gelijk zijn, mede omdat wetgeving kan verschillen. Lastige materie, denk ik.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
Smok3yNL schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:10:

Ik begin te twijfelen of de kabel die ik eraan heb hangen misschien het probleem is.

Je kan je verbinding testen in de settings van AppleTV

https://www.appletips.nl/hdmi-verbinding-apple-tv/

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-01 16:18
Smok3yNL schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:10:

Ik had 2 normale, niet te dure, HDMI kabels die op de Nvidia Shield normaal werken (4k + HDR) maar op de ATv geen beeld gaven met Dolby Vision aan. Met een duurdere highspeed kabel die ik had liggen geen problemen.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Smok3yNL
Had ik al geprobeerd thanks!

• Smok3yNL
winwiz schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

Ik had 2 normale, niet te dure, HDMI kabels die op de Nvidia Shield normaal werken (4k + HDR) maar op de ATv geen beeld gaven met Dolby Vision aan. Met een duurdere highspeed kabel die ik had liggen geen problemen.
Ok dan zal ik eens een wat duurdere premium hdmi kabel kopen en kijken wat dat voor resultaat geeft.

Bedankt!

• loekf2
Smok3yNL schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Ok dan zal ik eens een wat duurdere premium hdmi kabel kopen en kijken wat dat voor resultaat geeft.

Bedankt!
Belkin (die uit de Apple store ?) is echt onzin. Mijn "premiums" komen bij bv. allekabels.nl vandaan:

https://www.allekabels.nl...hernet-professioneel.html

Dit Belkin kabel bij Apple kost 34,95 voor 2 meter vs. 19.95.

Nog goedkoper heb ik niet getest. Je heb natuurlijk wel 4K 60p 10/12-bits pp. Officieel gaat HDMI 2.0a tot 18 Gbps vs. 10 Gbps voor HDMI 1.4. Vereist iets strakkere specs qua kabel impedantie en connectoren.

Mits je natuurlijk 4K kijkt....

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ik heb gewoon van die €5 kabels uit de grabbelbak bij de MediaMarkt gehaald, werkt prima. Je merkt wel dat het stug is en goedkope kabels, maar het signaal komt prima door.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Smok3yNL
Ik geloof er ook niet echt in hoor "premium kabels" maar wil het toch een kans geven voordat ik de atv terug breng, aangezien ik het 4k hdr beeld gewoon echt tegen vind vallen.

• OllieMongollie
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:32
Handig, premium kabels afdoen als onzin.

Ik geloofde er ook niet in. Had grabbelbak, MM en Action kabels. Werkte allemaal prima. Totdat ik de ATV4K aansloot op m'n LG met Dolby Vision. Spikkels in beeld en sync loss. Toch maar een keer een "premium" kabel gekocht bij Ruconnected en de problemen waren direct weg.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Werkt 't niet, stuur je 'm terug.

• winwiz
Exact mijn ervaring. De bitrate bij Dolby Vision is een stuk hoger en dan gaat de overspraak tussen aders echt meespelen. Afzonderlijke afscherming tussen de diverse aders is dan echt een pre en dat heb je beslist niet bij de 'Action' kabels

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wat voor problemen ervoeren jullie dan bij de goedkopere kabels? Zelf heb ik namelijk geen last met de beeldkwaliteit op max (4K/DV etc.).

Overigens wil ik niets afdoen als onzin, maar ik ben pragmaticus. Zolang een goedkope kabel goed beeld geeft gaat een dure niets beter maken. Heb je wel problemen dan kan een duurdere (lees: betere) kabel wellicht wel helpen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:01

amphora

Online creatie

Volgens mij heb je behalve vergulde premium kabels en low budget kabels ook nog een hele mooie middenweg. Die echt dure kabels voegen alleen maar een mooi stekkertje, verpakking en een marketing verhaal toe. Lastige alleen is dat die 'medium' kabels om het zo maar te noemen qua uiterlijk erg lijken op de budget meuk. Prijs zegt ook niet altijd alles.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• winwiz
Gonadan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:00:
Wat voor problemen ervoeren jullie dan bij de goedkopere kabels? Zelf heb ik namelijk geen last met de beeldkwaliteit op max (4K/DV etc.).

Overigens wil ik niets afdoen als onzin, maar ik ben pragmaticus. Zolang een goedkope kabel goed beeld geeft gaat een dure niets beter maken. Heb je wel problemen dan kan een duurdere (lees: betere) kabel wellicht wel helpen.
Bij 2 goedkope kabels die ik had liggen had ik totaal geen beeld meer zodra ik DV aanzette. Gelukkig moet je het bevestigen en aangezien ik dat niet kon sprong hij terug. Ik had ook nog een dure kabel liggen die totaal geen probleem geeft.

De ATv is erg picky voor wat dat soort dingen aangaat. De Nvidia shield gaat er veel makkelijker mee om, die heeft geen probleem met beide kabels.

• Smok3yNL
Nou maken jullie me nieuwsgierig als ik vanmiddag mijn belkin hdmi 2.1 kabel binnen krijg van 30 euro.

Echter heb ik nu een high speed hdmi kabel van maar 6 euro aan mijn atv hangen.

Echter herken ik de problemen die jullie noemen niet. Laat staan geen beeld hebben.

Ik heb gewoon het idee dat wat ik nu op mijn oled scherm zie niet 4k waardig is(ondanks ik wel een melding in beeld krijg "dolby vision") En ja heb al mijn andere settings goed staan.

Ik hoop daarom ook van harte dat de kabel misschien het verschil gaat maken, aangezien ik de atv verder een mooi en handig apparaatje vind!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ben je ook al in het topic voor je TV langs geweest of alle instellingen wel in orde zijn? Want als ik jouw verhaal zo lees denk ik eerder aan een probleem met instellingen dan een probleem met kabels. Er zijn een hoop 'beeldverbeteraars' waar je helemaal niet blij van wordt.

Gonadan wijzigde deze reactie 08-10-2018 11:31 (15%)

• Scidd0w
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 26-01 19:04

Scidd0w

3000Wp

Smok3yNL schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:17:
Nou maken jullie me nieuwsgierig als ik vanmiddag mijn belkin hdmi 2.1 kabel binnen krijg van 30 euro.

Echter heb ik nu een high speed hdmi kabel van maar 6 euro aan mijn atv hangen.

Echter herken ik de problemen die jullie noemen niet. Laat staan geen beeld hebben.

Ik heb gewoon het idee dat wat ik nu op mijn oled scherm zie niet 4k waardig is(ondanks ik wel een melding in beeld krijg "dolby vision") En ja heb al mijn andere settings goed staan.

Ik hoop daarom ook van harte dat de kabel misschien het verschil gaat maken, aangezien ik de atv verder een mooi en handig apparaatje vind!
Dit lijkt mij aan de instellingen van de tv te liggen. Als je de melding "Dolby Vision" krijgt dan komt het signaal correct door. Een nieuwe kabel zal mijns inziens dan niet helpen.
Bij mijn LG C7V ervaar ik geen van deze problemen met mijn Apple tv 4k. Heb je Ulktra deep color aangezet op de HDMI poort waar je appletv aan zit?
https://www.lg.com/ca_en/...37131182045-menu-settings

Scidd0w wijzigde deze reactie 08-10-2018 11:45 (7%)

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

Smok3yNL schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:55:
Ik geloof er ook niet echt in hoor "premium kabels" maar wil het toch een kans geven voordat ik de atv terug breng, aangezien ik het 4k hdr beeld gewoon echt tegen vind vallen.
De kwaliteit van de ATV 4K is gewoon goed! Als iets er slecht uitziet, dan ligt dat aan je bronmateriaal of aan je tv (instellingen). Als je niet de resolutie haalt die theoretisch haalbaar is, dan kan dat ook aan je HDMI kabel liggen: wanneer er op 4K/50 geen overdracht tot stand kan komen, dan wordt er automatisch teruggeschakeld naar bv 1080p25. Hetzelfde geldt voor HDR/DV.

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:13
Fast & Furious collection (8 films) in de aanbieding bij iTunes: nu voor € 27,99

PSN: TDBtje

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23:10
TDB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:51:
Fast & Furious collection (8 films) in de aanbieding bij iTunes: nu voor € 27,99
Thnx, gekocht ;)

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:06
Vraagje; ik twijfel om een Apple TV aan te gaan schaffen en dan vooral welke ik moet nemen. Ik heb een prima 1080P tv van twee jaar oud en die gaat voorlopig ook de deur niet uit. Ik zou dus voldoende moeten hebben aan de 1080P Apple TV. Spelletjes erop spelen doe ik toch niet en ik zie het voordeel van snellere hardware dan niet zo.

Maar aan de andere kant; een belangrijke reden om een Apple TV te kopen is Home Automation en het schijnt dat je daarvoor dus wel weer een Apple TV 4K voor nodig hebt. Ik kom er niet helemaal goed uit waarom dat zou moeten; kun je niet gewoon alles af met die vorige generatie? Ik snap niet goed waarom dat niet zou kunnen werken.

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:28
Als Homekit hub? Daar voldoet de Gen.4 (non 4K) prima voor.

Me Tarzan, U nix!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Home Automation zit toch gewoon in iOS voor de Apple TV, dus ook in de vorige versie?

Wat mijn Apple TV 4K regelmatig doet is de netwerk instellingen vergeten. Een paar keer per maand kan ie geen connectie maken met het netwerk en als ik dan in de settings kijk, staat er ook geen netwerk geselecteerd. Ik heb de ATV gewoon via een Cat 5e kabel aan mijn Ziggo Horizon setopbox hangen. Aan die zelfde box hangt mijn Airport, die het wel gewoon altijd doet. Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Zou het aan de Horizon box kunnen liggen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• posttoast
  • Laatst online: 28-01 16:22
doc schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:13:
Als Homekit hub? Daar voldoet de Gen.4 (non 4K) prima voor.
De 4K schijnt wel beduidend meer bereik met bluetooth te hebben. Dat kán nuttig zijn, als je bijvoorbeeld Eve Energy stekkers hebt die een eind van je Apple TV vandaan staan.

omniscale.nl

• haakjesluiten
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 28-01 12:36
Ik ben zelf ook voor de 4k gegaan voor Bluetooth 5.0 toevoeging en toekomstbestendigheid mbt updates. De 4k heeft de 10X soc de 4 de 8 dat is een flink verschil.
Inderdaad. Dat merk je vooral bij h.265 gecodeerde video (ook als dat "slechts" FHD is) en bij bepaalde games, maar je bent gewoon 2 jaar meer bij de tijd.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:40
Heeft ook niet heel veel zin om nog voor de non 4K te gaan zien het geringe prijsverschil..

• haakjesluiten
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 28-01 12:36
Apple 4K TV is powered by an Apple A10X chip, which brings up to 2 times the CPU performance and up to 4 times the GPU performance matched to the previous -gen Apple TV
En mocht je nog eens je TV upgraden dan zit je gelijk goed :)

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 22:06
Sja ik vind 4K een beetje onzin, zit 4 meter van de TV af hier dus dan zie je het met een 55 inch toch niet. Die TV blijft dus nog wel een aantal jaartjes staan. Maar inderdaad is die 4K TV wellicht slimmer ivm toekomstige updates. Ik wil inderdaad niet over 2 jaar weer een nieuwe moeten kopen.
De 4K resolutie is voor 99% van de mensen complete onzin, op een meter afstand zie je het verschil, op 4 meter inderdaad niet.

Op zich is HDR niet aan resolutie gebonden, maar het wordt wel bijna alleen bij 4K beeld meegeleverd. En HDR is wel zinvol!

• londemanmp
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 04-12-2019
Heb zo nu en dan dat de NPO app na een x aantal minuten op stop springt. En dan pauw op 1 in beeld verschijnt.

Voor de rest werkt de app prima, andere mensen ook last van ?

• loekf2
Voor wat het waard is, de laatste Onkyo firmware update (1091-xx) heeft als effect dat mijn TX-NrR676 nu wel Dolby Atmos herkent of krijgt bij Netflix. Daarvoor was het PCM.

• winwiz
DeNachtwacht schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:54:
Sja ik vind 4K een beetje onzin, zit 4 meter van de TV af hier dus dan zie je het met een 55 inch toch niet. Die TV blijft dus nog wel een aantal jaartjes staan. Maar inderdaad is die 4K TV wellicht slimmer ivm toekomstige updates. Ik wil inderdaad niet over 2 jaar weer een nieuwe moeten kopen.
Klopt helemaal het verschil in scherpte is niet te zien op 3 meter afstand met bijvoorbeeld 55" maar in de UHD standaard zit juist de grotere kleurruimte en dat soort zaken die HDR mogelijk maken en dat geeft het mooiere beeld.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DeNachtwacht schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:54:
Ik heb de ATV 4K op een HD ready Plasma TV aangesloten. Dus ja, puur voor toekomst gerichtheid en de snelheid van de nieuwe A10+ processor.

Maareh, dus niemand waarvan de ATV de netwerkinstellingen vergeet?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• ptrv
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 26-01 16:28
Happy Belkin HDMI gebruiker hier. Apple raadde deze kabel aan, en ik had dit keer eens geen zin om penny wise en pound foolish te zijn. Of dat achteraf echt nodig was, ik heb geen idee, maar alles heeft vanaf het begin prima gewerkt, nooit enig probleem met het doorgeven van het signaal naar de televisie, en dat was mij wel drie tientjes waard.

Dat wil zeggen, tot nu toe. Ik denk zeker niet dat het met de kabel te maken heeft, maar ik vroeg mij af of andere gebruikers hier een oplossing voor weten:

Ik merk dat sinds ik weer lid ben van Netflix en de app opnieuw heb geïnstalleerd, de televisie en de Apple TV een minuutje nadat ik “sluimer nu“ heb gezegd, automatisch weer aangaan. Dit tot vervelens toe. Ook wanneer ik de televisie met Samsung AB uitzet, gaat de boel na een tot twee minuutjes weer aan, dus wellicht is het ook wel weer een CEC probleem, want mijn KS 7000 heeft onlangs weer een software update gehad, hartelijk dank. Gisteravond heb ik na een keer of acht de stekker van de Apple TV er maar uit getrokken.

Wanneer je dit probleem googled kom je op een draadje van een Nederlandse Apple info website en daar zijn allemaal verschillende reacties op het zelfde probleem uit februari van dit jaar. Iedereen denkt dat het door verschillende dingen komt, Netflix verwijderen helpt hier niet. Het draadje laat zien dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar biedt geen oplossing en dan valt het stil.

Als iemand een oplossing weet voor doet irritante telkens opnieuw weer aangaan van de Apple TV 4K en de Samsung KS 7000 hou ik mij aanbevolen!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:34
Hebben jullie ook dat je in de CheapCharts app de categorie 'bundel' ontbreekt? Sinds de laatste update is de catogorie 'new to 4k' toegevoegd, maar het lijkt in de plaats gekomen te zijn van 'bundel'. Kan ik dit nog instellen? Een dergelijke optie zie ik niet.

• Scidd0w

Scidd0w

3000Wp

@meesje
"Movie Bundles" staat er bij mij gewoon nog tussen. Onder "upgraded to 4K" en boven "IMDb Top 250"

• meesje
Scidd0w schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:09:
@meesje
"Movie Bundles" staat er bij mij gewoon nog tussen. Onder "upgraded to 4K" en boven "IMDb Top 250"
Oei, oei, wat stom van me. Je kunt scrollen in de balk links.... 8)7
Sowieso in portrait modus gelijk zichtbaar.

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:47
Wat ik wel vervelend vindt is dat tijdens het gamen ik mij Apple tv wel terug moet zette op1080p anders trekt hij het niet. 4K is zwaar voor een beetje serieuze game

• meesje
xbeam schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 00:53:
Wat ik wel vervelend vindt is dat tijdens het gamen ik mij Apple tv wel terug moet zette op1080p anders trekt hij het niet. 4K is zwaar voor een beetje serieuze game
Zijn er dan games in 4K voor de ATV? Ik heb daar nog niks over gelezen. Of bedoel je dat de ATV de games moet upscalen naar 4K? Ik denk trouwens het laatste.

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:47
Geen idee hoe het werkt

Maar shadowgun legends kan ik dus niet spelen met alle settings op low.

Ik moet dus echt naar de Apple tv settings en HDMI output van 4K halen en terug zetten naar 1080p. Anders is het spel echt niet spelen

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:54

fonsmeister

The Fonz

Kan iemand die The Matrix ooit heeft aangeschaft, checken of die versie nu Dolby Atmos heeft?

Zo te zien zijn er namelijk 2 verschillende versies, 1 met atmos en 1 zonder.

De versie in mijn library is zonder en als ik in de store zoek, zie ik alleen de versie mèt Atmos, maar daar moet ik dan weer opnieuw voor betalen (voor de andere 2 films in de huidige bundel ook, terwijl ik ze allemaal al eens heb gekocht)

PSN: fonsmeister

• ChuckyDevil
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-01 21:50
Ik heb de bundel ongeveer een maand terug aangeschaft. Geen Atmos, wel Vision. Hopelijk wordt het nog geupgrade zoals ze dat ook met 4k doen.

PSN ID: ChuckDevil

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:54

fonsmeister

The Fonz

ChuckyDevil schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:42:
Ik heb de bundel ongeveer een maand terug aangeschaft. Geen Atmos, wel Vision. Hopelijk wordt het nog geupgrade zoals ze dat ook met 4k doen.
Dat hoop ik ook, maar vind het wel vreemd. Normaal krijgt je eigen versie een upgrade zodra het beschikbaar is in de iTunes store en dat is nu niet het geval

PSN: fonsmeister

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Van het weekend eindelijk mijn 4K aan kunnen sluiten en Infuse kunnen installeren.

Wat enorme verademing om iets te hebben dat out of the box gewoon werkt. Ik heb jarenlang met een ATV2 en Kodi zitten prutsen en het was altijd aanmodderen om vanaf mijn NAS dingen te streamen. Infuse werkt heerlijk soepel, geen gezeur, niks. Zelfs de cover view is out of the box goed werkend, geen gedoe met scrapers die allemaal errors geven.

Beste aankoop voor mijn HT in een decennium.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• diotav
  • Laatst online: 23:48
Ik kan dat alleen maar beamen! Vooral ook de ingebakken realtime subtitle support is ook een uitkomst.

dion.im

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
vraagje;

mijn Apple TV 4K heeft vanaf het moment van aansluiten, zo'n 6 weken geleden, altijd prima beeld weergegeven op mijn 4K tv.

Sinds een dag of 3 krijg ik in Netflix alleen maar blokkerig beeld? Dit is alleen als ik een serie bekijk, scrollen door het menu van Netflix gaat zonder blokvorming in het beeld.

Waar zou ik de oplossing kunnen vinden? een nieuwe HDMI kabel of.....?

thanks!

• Scidd0w

Scidd0w

3000Wp

@Geert1976 Heb je je internet verbinding getest op de Apple TV of in de Netflix app? Netflix schakeld terug in kwaliteit als de verbinding niet toereikend is.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Scidd0w schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:12:
@Geert1976 Heb je je internet verbinding getest op de Apple TV of in de Netflix app? Netflix schakeld terug in kwaliteit als de verbinding niet toereikend is.
thanks voor het meedenken! :)

de internetverbinding getest en deze is dik in orde.

• engessa
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Kan ik de content die ik gekocht heb in de iTunes Store ook makkelijk afspelen op de Apple TV van iemand anders? Bijvoorbeeld als ik op bezoek ben bij een vriend en we willen een filmpje kijken. Kun ik dan makkelijk de film die ik gekocht heb afspelen op zijn Apple TV?

• meesje
engessa schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:15:
Kan ik de content die ik gekocht heb in de iTunes Store ook makkelijk afspelen op de Apple TV van iemand anders? Bijvoorbeeld als ik op bezoek ben bij een vriend en we willen een filmpje kijken. Kun ik dan makkelijk de film die ik gekocht heb afspelen op zijn Apple TV?
Ik denk dat als diegene uitlogt en jij met jouw account inlogt, dat jouw films dan zichtbaar zijn.

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:25
Ik heb een aantal films gekocht in de store (en ze staan ook bij de "gekochte films"). Wil ik ze afspelen, dan staat de prijs er weer en kan ik hem opnieuw kopen.

Bij anderen ook zo?

• meesje
Lekkerbek312 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:37:
Ik heb een aantal films gekocht in de store (en ze staan ook bij de "gekochte films"). Wil ik ze afspelen, dan staat de prijs er weer en kan ik hem opnieuw kopen.

Bij anderen ook zo?
Net even snel op iphone gecheckt. Maar inderdaad ik moet mijn films weer kopen... Nu even rottig maar het zal wel snel opgelost zijn.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Gisteren wel wat grappigs gezien. The Big Lebowski is in de aanbieding in 4K dus ik wilde de trailer even bekijken of het echt een goede transfer was (heb de film al op VHS, DVD, HD-DVD en Blu-ray :P ) maar het ding was echt super low res. Ik dacht 'nu switched hij naar 4K om even te showen hoe mooi dat is' maar nee, ze hebben echt een super low-quality trailer bij een 4K film gedaan. This will not stand!

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 26-10-2018 12:16 (3%)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• engessa
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat als diegene uitlogt en jij met jouw account inlogt, dat jouw films dan zichtbaar zijn.
Dat klopt, dat is inderdaad een optie. De Apple TV ondersteunt ook gewoon account switching maar dat is voor mij iig niet de gewenste oplossing. Ik wil niet inloggen bij iemand anders. Een mooiere oplossing zou zijn als je een gekochte film via bv airplay van je iphone naar een Apple tv van iemand kunt sturen. Maar geen idee of dat werkt.

• meesje
meesje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:26:
[...]

Net even snel op iphone gecheckt. Maar inderdaad ik moet mijn films weer kopen... Nu even rottig maar het zal wel snel opgelost zijn.
@Lekkerbek312 Volgens mij is het probleem nu weer verholpen.

• meesje
Fantastic Four in de aanbieding voor 3,99 euro. Geen geld voor een 4K film.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
herkend dit kastje dolby vision met mkv of m2ts bestanden ? kan je dit laten afspelen via een externe hdd ?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02:27
Hamazaki schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:25:
herkend dit kastje dolby vision met mkv of m2ts bestanden ? kan je dit laten afspelen via een externe hdd ?
Hoe wil je een externe HDD aansluiten?

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Rub147 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Hoe wil je een externe HDD aansluiten?
hmm, zo te horen heb je geen usb aansluiting op dit ding ? heb me niet goed ingelezen dus.

• Rivanov
  • Laatst online: 19:14

Rivanov

Apple freak

Hamazaki schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:25:
Infuse installeren en je kunt álles afspelen. Wel vanaf een Network share. Je kunt er geen externe opslag op aansluiten.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:50
Rivanov schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Infuse installeren en je kunt álles afspelen. Wel vanaf een Network share. Je kunt er geen externe opslag op aansluiten.
Mits je Plex server gebruikt en dan Infuse als client, dan kun je ook remote streamen ;)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 28-01 12:52
Hamazaki schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

hmm, zo te horen heb je geen usb aansluiting op dit ding ? heb me niet goed ingelezen dus.
Klopt, maar de meeste routers hebben tegenwoordig wel een USB aansluiting. Op die manier zou je alsnog toegang kunnen creëren en afspelen met infuse.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:56
Plex is nergens voor nodig. Met Infuse kun je alles via een netwerk lokaal en remote afspelen.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-01 16:00
TonVH schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:09:
Plex is nergens voor nodig. Met Infuse kun je alles via een netwerk lokaal en remote afspelen.
Het is niet nodig als je ATV het enige apparaat is waarmee je wil afspelen. Plex biedt echter een stuk meer extra functionaliteiten. Simpel stellen dat het niet nodig is, is onzin.

PSN: Sluuz

• TonVH
Ik speel films vanaf de NAS op een veelheid van plekken af en gebruik nergens Plex voor. Plex draaien op je NAS als je op het andere einde een fatsoenlijke mediaplager hebt is overbodig en van weinig toegevoegde waarde.

• Sluuz
Fijn dat jij tevreden bent met Infuse zonder Plex. Zoals gezegd: stellen dat het weinig toegevoegde waarde heeft is misschien voor jou waar, voor anderen niet. Enkele voorbeelden wat Plex extra biedt:
- Veel uitgebreidere metadata en bronnen. Denk aan fanart, subs etc. Zowel via de standaard Plex functionaliteit als via addons.
- Library overal ter wereld beschikbaar
- Verdergaan waar je was gebleven in een film/aflevering, crossdevice
- Allerhande plugins. Plex integreert met mijn Hue verlichting waardoor mijn lampen reageren als ik een film/serie start/beeindig/pauzeer/hervat

Kleine greep uit de mogelijkheden. Als je het zelf nooit hebt geprobeerd, moet je misschien niet zo stellig reageren dat het weinig toevoegt.

Maar goed, rond 2 augustus kwam je met dezelfde boute stellingen waarna een hoop mensen hebben uitgelegd waarom zij het wel van toegevoegde waarde vinden.

Sluuz wijzigde deze reactie 01-11-2018 09:45 (9%)

• TonVH
Waar het omgaat is dat er maar al te vaak wordt gedaan alsof Plex een must have is en dat is het absoluut niet. Niet iedereen is geïnteresseerd in de door jou genoemde punten. Veel (meeste?) mensen willen gewoon een film kijken en vinden de toeters en bellen van Infuse ruim voldoende daarvoor.

En waarom zou mijn mening van rond 2 augustus nu anders zijn? Komisch dat je zoveel moeite hier in stopt.

• Sluuz
Ik krijg altijd een beetje jeuk als mensen iets poneren als feit, terwijl het een mening is. Vandaar de moeite.
Nergens zeg ik dat het onmisbaar is, alleen dat het extra mogelijkheden biedt en dat het dus niet voor iedereen overbodig is.

Veel mensen die "gewoon een film willen kijken" doen dat via Netflix, iTunes of een andere streamingservice. Mensen die Infuse gebruiken hebben lokaal veel mediabestanden staan en zijn (vaak?) wat meer bezig met hoe die bibliotheek in elkaar zit en gemanaged wordt. En laat Plex nou net een van de betere mediamanagers zijn, en Infuse niet.

• winwiz
Ik vind Infuse gecombineerd met Plex perfect. Als ik er maar 1 zou mogen kiezen zou het Plex zijn omdat dat voor mij veel meer voordelen heeft zoals offline kijken (plex pass), buiten huis kijken.

• tcviper
TonVH schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:52:
Waar het omgaat is dat er maar al te vaak wordt gedaan alsof Plex een must have is en dat is het absoluut niet. Niet iedereen is geïnteresseerd in de door jou genoemde punten. Veel (meeste?) mensen willen gewoon een film kijken en vinden de toeters en bellen van Infuse ruim voldoende daarvoor.

En waarom zou mijn mening van rond 2 augustus nu anders zijn? Komisch dat je zoveel moeite hier in stopt.
Wie zegt waar dat het een must have is? Het is gewoon een hele fijne server tool die daadwerkelijk wat toevoegt, iedereen kan zelf goed bepalen of het wel of niet bruikbaar is lijkt me :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• meesje
Sluuz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:59:
Ik krijg altijd een beetje jeuk als mensen iets poneren als feit, terwijl het een mening is. Vandaar de moeite.
Nergens zeg ik dat het onmisbaar is, alleen dat het extra mogelijkheden biedt en dat het dus niet voor iedereen overbodig is.

Veel mensen die "gewoon een film willen kijken" doen dat via Netflix, iTunes of een andere streamingservice. Mensen die Infuse gebruiken hebben lokaal veel mediabestanden staan en zijn (vaak?) wat meer bezig met hoe die bibliotheek in elkaar zit en gemanaged wordt. En laat Plex nou net een van de betere mediamanagers zijn, en Infuse niet.
Helemaal mee eens. Het is toch goed om te weten welke extra functionaliteiten Plex allemaal biedt? Ieder kan voor zichzelf wel bepalen of deze extra's van toegevoegde waarde is. Zelf maak ik gebruik van de DS Video app, welke voor mij genoeg functionaliteit biedt. Ieder z'n voorkeuren.

Naast het iets vaststellen als een feit, krijg ik ook altijd jeuk als iemand zegt dat iets perfect werkt. 'Perfect' is geen objectief gegeven. Daarnaast zie je vaak dat dit een eerste enthousiaste reactie is en later wordt er b.v. toch tegen issue's aangelopen. ;)

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:01

amphora

Online creatie

Bijkomend voordeel van Plex: Gratis. Om Infuse goed te gebruiken moet je toch de betaalde versie hebben.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 23-01 00:09
amphora schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:12:
Bijkomend voordeel van Plex: Gratis. Om Infuse goed te gebruiken moet je toch de betaalde versie hebben.
Klopt maar om plex werkend te krijgen heb je een plex server nodig, dus of een goede NAS of een extra pc erbij. Voor InFuse is een simpele NAS al voldoende.

• Sluuz
amphora schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:12:
Dit is niet het hele plaatje. Want Infuse biedt iets dat Plex niet (goed) biedt: transcoding. Op de Apple TV is de Plex Player app niet zo goed als Infuse. Plex als mediaplayer ansich vind ik minder goed dan Infuse.
Queenfanmichel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:18:
[...]

Klopt maar om plex wereld te krijgen heb je een plex server nodig, dus of een goede NAS of een extra pc erbij. Voor InFuse is een simpele NAS al voldoende.
Dat komt dus doordat transcoding ontzettend intensief is.

• meesje
Sluuz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:31:
[...]

Dit is niet het hele plaatje. Want Infuse biedt iets dat Plex niet (goed) biedt: transcoding. Op de Apple TV is de Plex Player app niet zo goed als Infuse. Plex als mediaplayer ansich vind ik minder goed dan Infuse.

[...]

Dat is ook het grote voordeel tov de DS Video app. Bij DS Video moet je NAS (als ie het aan kan) de transcoding verzorging. Of je moet alles eerst door DS Video offline laten omzetten.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 28-01 16:01

Domino

30 Watts and overheating...

[...]
Dit is niet het hele plaatje. Want Infuse biedt iets dat Plex niet (goed) biedt: transcoding Direct Play. Op de Apple TV is de Plex Player app niet zo goed als Infuse. Plex als mediaplayer ansich vind ik minder goed dan Infuse.
FTFY :+

Hele punt van infuse is namelijk Direct Play/Direct Stream, geen zware transcoding meer benodigd.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Sluuz
Je hebt gelijk, my bad.

• tcviper
Domino schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:50:
[...]

FTFY :+

Hele punt van infuse is namelijk Direct Play/Direct Stream, geen zware transcoding meer benodigd.
Ja je gebruikt Plex server als 'server' en Infuse kun je nu Plex in toevoegen en dan is alles Direct play, klaar!

• Queenfanmichel
[...]

[...]

Klopt en daarom in InFuse in mijn ogen beter, geen transcoding en is het nodig wordt dit op de AppleTV gedaan en niet door de nas of computer.

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:52

Yucko

One clown to rule them all !

Zolang Infuse niet om kan gaan met accounts is het helaas geen 100% vervanging voor de native Plex app.

Begrijp me niet verkeerd, als ik zelf iets kijk dan pak ik standaard de Infuse app want fijner ivm o.a. de DirectPlay/DirectStream, maar mijn vrouw en kind vallen op de normale Plex app omdat anders heel onze watched-list door elkaar gaat.

Nog iemand trouwens waar het ophalen van ondertitelingen binnen Infuse de laatste tijd niet meer lukt? Ik krijg steeds foutmeldingen en na 5x proberen kijk ik dan maar zonder. Jammer want in het verleden werkte dit altijd perfect, maar de laatste paar weken eigenlijk totaal niet ;(

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-01 13:06
Ik heb het ook geregeld, dat'ie aangeeft dat er problemen zijn met m'n internetverbinding. Bij mij thuis zou dat nog kunnen: m'n Synology staat letterlijk naast de Apple TV. Het wordt daarentegen grappiger als mijn ouders dat hebben: die verbinden ook met mijn Synology, maar daar zit Ziggo als helpende hand tussen.

Dat er geen netwerkverbinding zou zijn, is dus lariekoek: alleen al het feit dat ze een film kunnen starten betekent dús dat er internet is ;)
Sluuz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:43:
Fijn dat jij tevreden bent met Infuse zonder Plex. Zoals gezegd: stellen dat het weinig toegevoegde waarde heeft is misschien voor jou waar, voor anderen niet.
1000 mensen, 1000 meningen. Jouw mening is gewoon één van die 1000!
Enkele voorbeelden wat Plex extra biedt:
- Veel uitgebreidere metadata en bronnen. Denk aan fanart, subs etc. Zowel via de standaard Plex functionaliteit als via addons.
Infuse ziet er prachtig uit, helemaal in Apple TV stijl. Dat is precies wat ik zoek, een prachtige ingetogen interface.
- Library overal ter wereld beschikbaar
Op vakantie kijk ik geen tv. Als ik bij vrienden ben, dan kijken we wat ze daar hebben. Thuis wil ik alles. En daar heb ik geen Plex voor nodig. Sterker, ik wil geen extra stroomvretend apparaat altijd aan hebben staan!
- Verdergaan waar je was gebleven in een film/aflevering, crossdevice
Kan ook met Infuse icm Trakt.
- Allerhande plugins. Plex integreert met mijn Hue verlichting waardoor mijn lampen reageren als ik een film/serie start/beeindig/pauzeer/hervat
Als ik dat doe, dan krijg ik ruzie met m'n vrouw. En dan nog, ik wil dit niet geautomatiseerd hebben. Als ik Expeditie Robinson kijk, dan gaat het geluid via de tv en wordt er geen licht gedimd. Bij sommige series wil ik surround geluid, en bij de meeste films ga ik het licht gedimd. O ja, als het 's avonds laat is, dan wil ik het licht altijd dimmen, en dan wil ik niet dat het licht na de film / serie weer voluit aan gaat!
Kleine greep uit de mogelijkheden. Als je het zelf nooit hebt geprobeerd, moet je misschien niet zo stellig reageren dat het weinig toevoegt.
Het zijn toevoegingen voor de ultieme nerd. Prima als je dat zoekt, maar ik schat zo in dat het grootste deel van de mensheid hier niet op zit te wachten. Nu is het gehalte aan nerds (waar ik mezelf net niet toe reken) en gadget freaks (waar ik mezelf wel toe reken) hier hoger dan gemiddeld.
Maar goed, rond 2 augustus kwam je met dezelfde boute stellingen waarna een hoop mensen hebben uitgelegd waarom zij het wel van toegevoegde waarde vinden.
Plex wordt in leven gehouden door echte nerds en mensen die denken dat ze Plex nodig hebben.

Voor de eerste groep zeg ik: prima, jij hebt Plex nodig, en je weet de extra mogelijkheden te waarderen.

Voor de tweede groep zeg ik: je gebruikt de extra mogelijkheden van Plex niet, en als je een Apple TV met Infuse hebt, dan is Plex totaal overbodig. Je kunt volstaan met de simpelste NAS en/of je PC hoeft niet dag en nacht aan te staan. Probeer het eens zonder Plex!

• tcviper
ikweethetbeter schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:31:

[...]

Op vakantie kijk ik geen tv. Als ik bij vrienden ben, dan kijken we wat ze daar hebben. Thuis wil ik alles. En daar heb ik geen Plex voor nodig. Sterker, ik wil geen extra stroomvretend apparaat altijd aan hebben staan!

[...]

[...]

Als ik dat doe, dan krijg ik ruzie met m'n vrouw. En dan nog, ik wil dit niet geautomatiseerd hebben. Als ik Expeditie Robinson kijk, dan gaat het geluid via de tv en wordt er geen licht gedimd. Bij sommige series wil ik surround geluid, en bij de meeste films ga ik het licht gedimd. O ja, als het 's avonds laat is, dan wil ik het licht altijd dimmen, en dan wil ik niet dat het licht na de film / serie weer voluit aan gaat!

[...]

Het zijn toevoegingen voor de ultieme nerd. Prima als je dat zoekt, maar ik schat zo in dat het grootste deel van de mensheid hier niet op zit te wachten. Nu is het gehalte aan nerds (waar ik mezelf net niet toe reken) en gadget freaks (waar ik mezelf wel toe reken) hier hoger dan gemiddeld.

[...]

Plex wordt in leven gehouden door echte nerds en mensen die denken dat ze Plex nodig hebben.

Voor de eerste groep zeg ik: prima, jij hebt Plex nodig, en je weet de extra mogelijkheden te waarderen.

Voor de tweede groep zeg ik: je gebruikt de extra mogelijkheden van Plex niet, en als je een Apple TV met Infuse hebt, dan is Plex totaal overbodig. Je kunt volstaan met de simpelste NAS en/of je PC hoeft niet dag en nacht aan te staan. Probeer het eens zonder Plex!
Ik snap niet waarom deze discussie nu begint. Je zegt dat je met trakt en Infuse ook verder kan kijken, dat klopt... maar wie zegt of mensen zomaar hun kijk gedrag willen doorgeven aan trakt?

Daarnaast, Infuse is er alleen voor iPhone/Ipad en AppleTV, waar Plex ook voor Playstation, Xbox, PC, Windows, Android(TV) en een hoop andere platforms werkt. Ik wil ook niet gebonden zijn aan 1 platform to be honest.

Verder, Plex is echt niet alleen voor nerds hoor, heb er een aantal jaren gewerkt en ik ken de statistieken. Een groot gedeelte van Plex subscribers (ca 55%) is gewoon de huis-tuin-keuken gebruiker die een overzicht wilt krijgen van zijn/haar eigen media (Muziek, Films, Series, TV, Foto's) en dit kunnen delen met vrienden en/of streamen op andere apparaten. Met de toevoeging van LiveTV en opnemen van kanalen. Daarbij heeft Plex niet alleen video mogelijkheden zoals Infuse maar ook opties voor Muziek en foto's.

En verder, als je Infuse gebruikt icm Plex server, krijg je al die mooie metadata, afbeeldingen en info over films en series vanuit de plex server. Een keer instellen en klaar en dat werkt dan ook voor Infuse dankzij de Infuse plex integratie. Best of both worlds lijkt me zo.

En dan heb je bij Infuse op dit moment nog geen support voor multi users en/of 3rd party plugins, dat kan Plex wel.

Voor ieder wat wils lijkt me zo.

tcviper wijzigde deze reactie 01-11-2018 17:49 (14%)

• Queenfanmichel
tcviper schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:41:
[...]

Ik snap niet waarom deze discussie nu begint. Je zegt dat je met trakt en Infuse ook verder kan kijken, dat klopt... maar wie zegt of mensen zomaar hun kijk gedrag willen doorgeven aan trakt?

Daarnaast, Infuse is er alleen voor iPhone/Ipad en AppleTV, waar Plex ook voor Playstation, Xbox, PC, Windows, Android(TV) en een hoop andere platforms werkt. Ik wil ook niet gebonden zijn aan 1 platform to be honest.

Verder, Plex is echt niet alleen voor nerds hoor, heb er een aantal jaren gewerkt en ik ken de statistieken. Een groot gedeelte van Plex subscribers (ca 55%) is gewoon de huis-tuin-keuken gebruiker die een overzicht wilt krijgen van zijn/haar eigen media (Muziek, Films, Series, TV, Foto's) en dit kunnen delen met vrienden en/of streamen op andere apparaten. Met de toevoeging van LiveTV en opnemen van kanalen. Daarbij heeft Plex niet alleen video mogelijkheden zoals Infuse maar ook opties voor Muziek en foto's.

En verder, als je Infuse gebruikt icm Plex server, krijg je al die mooie metadata, afbeeldingen en info over films en series vanuit de plex server. Een keer instellen en klaar en dat werkt dan ook voor Infuse dankzij de Infuse plex integratie. Best of both worlds lijkt me zo.

En dan heb je bij Infuse op dit moment nog geen support voor multi users en/of 3rd party plugins, dat kan Plex wel.

Ik gebruik beide maar toch vind ik InFuse prettiger, het is simpel in gebruik en alles wordt op de apple tv gecodeerd als dat moet. Als leek heb geen account nodig en een NAS of PC die sterk genoeg is voor de Plex server wat voor een leek redelijk moeilijk is.

En multi users waarom, een app voor alles. De 3rd party plugins nutteloos bij mij, maar wat wel heerlijk is dat ik met een simpele (WD MyCloud 2TB) alles kan afspelen. Metadata heb je ook in InFuse, net als afspelen van content vanaf bv Dropbox. Het enige is foto's dat kan InFuse niet.

Maar gelukkig is alles persoonlijk.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:12

FreakNL

Well do ya punk?

Plex all the way voor mij;

Offline sync op iPad
Zelfs in 3e wereld landen met 1 mbit werkt het
Watch states

Zijn echt (voor mij) USPs

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wat een nondiscussie. Downloaden mag niet meer dus niemand heeft nog een lokale voorraad media toch? iTunes is the way to go. O-)

• Sluuz
ikweethetbeter schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:31:
[...]

1000 mensen, 1000 meningen. Jouw mening is gewoon één van die 1000!

[...]

Infuse ziet er prachtig uit, helemaal in Apple TV stijl. Dat is precies wat ik zoek, een prachtige ingetogen interface.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Wel mooi dat je begint met je 1000 meningen stelling en dan toch weer eindigt in een "je hebt het niet nodig" stelling. 8)7

Ik heb Infuse eerst zonder Plex gebruikt. Werkte inderdaad prima, top app.
Maar nu ik Plex ertussen heb geschoven, kunnen mijn ouders bijvoorbeeld ook de series en films kijken die op mijn NAS staan (en ook gedigitaliseerde familievideo's, foto's en muziek). Op afstand, via de Plex app op hun tv.

Verder is je argument over een extra apparaat ertussen natuurlijk nonsens. Die NAS staat ook 24/7 aan als je alleen Infuse gebruikt omdat daar je mediabestanden op staan. Je NAS telkens starten en afsluiten als je series wil kijken is geen optie ivm opstartijd en dat dit gewoon slecht is voor de HDD's erin.

Sluuz wijzigde deze reactie 02-11-2018 09:27 (13%)

• TonVH
Gonadan schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:00:
Wat een nondiscussie. Downloaden mag niet meer dus niemand heeft nog een lokale voorraad media toch? iTunes is the way to go. O-)
Mag niet? Er is zoveel wat niet mag en waar vrijwel niemand zich iets van aantrekt.
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:37:
Maar nu ik Plex ertussen heb geschoven, kunnen mijn ouders bijvoorbeeld ook de series en films kijken die op mijn NAS staan (en ook gedigitaliseerde familievideo's, foto's en muziek). Op afstand, via de Plex app op hun tv.
Plex is daar niet voor nodig. Met Infuse kan dat rechtstreeks.

TonVH wijzigde deze reactie 02-11-2018 09:59 (37%)

• Sluuz
TonVH schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:57:
[...]

Plex is daar niet voor nodig. Met Infuse kan dat rechtstreeks.
Dan moeten ze wel een AppleTv hebben en Infuse aanschaffen, terwijl het gratis kan met de Plex app die op hun Smart TV draait.

Ik snap deze hele discussie niet zo. Is er een haat tegen Plex? Is het verdedigen dat je een juiste keus hebt gemaakt met het aanschaffen van Infuse?

tcviper schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:41:
Daar heb je een punt! Maar je kijkgedrag is ook bekend bij Netflix en andere online video diensten, en wie garandeert je dat jouw favoriete Plex plugins niet een phone home functie hebben?
Dat hoeft ook niet. Trakt werkt ook op Kodi op een Raspberry Pi of een Nvidia Shield Anddroid TV.
Verder, Plex is echt niet alleen voor nerds hoor, heb er een aantal jaren gewerkt en ik ken de statistieken. Een groot gedeelte van Plex subscribers (ca 55%) is gewoon de huis-tuin-keuken gebruiker ...
Ja ik ken ook verschillende Plex gebruikers. De meesten daarvan denken dat ze het moeten hebben, en gebruiken nog niet eens alle mogelijkheden die Infuse (zonder Plex) biedt.
... en dit kunnen delen met vrienden ...
Dat interesseert de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker voor geen meter! Die willen vooral niet dat hun poor man's NAS (USB schijf aan router) gelijktijdig 2 maal een 4K stream moet leveren (dat kan-ie niet aan); zelf kijken gaat voor je buurman / vriend! Daarbij hebben de meeste mensen een asynchrone kabel of DSL aansluiting, waardoor de upload capaciteit meteen vol zit, tenzij je buurman SD video van jou gaat kijken.
Met de toevoeging van LiveTV en opnemen van kanalen. Daarbij heeft Plex niet alleen video mogelijkheden zoals Infuse maar ook opties voor Muziek en foto's.
Ja, dat is een voordeel van Plex. Maar dat voordeel wordt steeds kleiner, live tv plugins krijgen steeds meer beperkingen.
Ja, dat is zeker waar. Plex heeft zeker voordelen! Alleen... ik heb het niet nodig, ik kan heel goed zonder. En met mij velen schat ik zo in. Want de metadata die Infuse zelf al verzamelt is ook gewoon goed!

Infuse gecombineerd met Plex is inderdaad een winnende combinatie! Alleen heeft imho het grootste deel van de bevolking dat niet nodig.
Heb ik niet nodig. Ik heb voor het hele gezin profielen aangemaakt in Netflix, en iedereen gebruikt mijn profiel. Was een zinloze actie van mij dus, want mijn gezin doet geen moeite (2 cursorbewegingen) om het juiste profiel te kiezen.
Helemaal mee eens! Laat iedereen kiezen wat ze willen hebben. Maak alleen niet de fout te denken dat je Plex moet hebben, dat is namelijk niet zo.
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:37:
Wel mooi dat je begint met je 1000 meningen stelling en dan toch weer eindigt in een "je hebt het niet nodig" stelling. 8)7
Naam van deze discussie: [Apple TV] Discussietopic - deel 3
Doel: films en series kijken op je tv middels een Apple TV (4 of 4K)

Heb je dan Plex nodig, die een zware NAS of pc / Mac nodig heeft om z'n werk te kunnen doen? Neen!

Dat is geen mening maar een feit.

Of Plex voor iemand toegevoegde waarde heeft, dat verschilt per persoon. Ik heb het niet nodig, jij blijkbaar wel. Prima! Dat mag iedereen gelukkig zelf kiezen!

Maar maak niet de fout om te denken dat je Plex op een server moet draaien om überhaupt films uit je eigen collectie op tv te kunnen zien. Want dat is niet het geval.
Ik heb Infuse eerst zonder Plex gebruikt. Werkte inderdaad prima, top app.
Mooi, zijn we het daarover eens!
Ja, dat kan en als je dat voor ze wilt doen: vooral doen! Maar als je geen glasvezel hebt (uploadsnelheid = downloadsnelheid), dan zit je upload aan z'n limiet als je ouders een HD film gaan bekijken, en is je NAS lekker aan het transcoderen als ze een 4K film gaan kijken. Je moet dus de zwaarste NAS aanschaffen.
Verder is je argument over een extra apparaat ertussen natuurlijk nonsens. Die NAS staat ook 24/7 aan als je alleen Infuse gebruikt omdat daar je mediabestanden op staan. Je NAS telkens starten en afsluiten als je series wil kijken is geen optie ivm opstartijd en dat dit gewoon slecht is voor de HDD's erin.
Een NAS zet je inderdaad nooit uit. Maar een simpele NAS (bv een J serie Synology) met een ARM processor verbruikt veel minder stroom dan een zware NAS met Intel. En een USB schijf aan een router (heb ik bij familie en vrienden geïnstalleerd) kost helemaal geen extra stroom als je geen film kijkt.

• Sluuz
Je doet je nickname wel eer aan zeg...
ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:02:

Daar heb je een punt! Maar je kijkgedrag is ook bekend bij Netflix en andere online video diensten, en wie garandeert je dat jouw favoriete Plex plugins niet een phone home functie hebben?
Netflix heeft geen plaats in deze discussie want dat is niet de keuze waar we het over hebben. Plex plugins zouden een phone home functionaliteit kunnen hebben. Waarheen zou ik niet weten, misschien de pukkelige puber die de plugin heeft geschreven. Maar klopt, het kan.

Dat hoeft ook niet. Trakt werkt ook op Kodi op een Raspberry Pi of een Nvidia Shield Anddroid TV.
Wat zeg je hier nou? Het gaat erom dat Plex je library overal ter wereld beschikbaar maakt en je Plex apps hebt voor allerlei apparaten. Trakt is puur een online db die bijhoudt wat je hebt gekeken.
Ja ik ken ook verschillende Plex gebruikers. De meesten daarvan denken dat ze het moeten hebben, en gebruiken nog niet eens alle mogelijkheden die Infuse (zonder Plex) biedt.
Dus de gedachtegang van deze gebruikers projecteer je hier op mensen die op je reageren? Nogal vooringenomen vind je niet? De voorgaande reacties waren het er allemaal over eens: het is niet nodig, maar voor sommige functionaliteiten wel ontzettend makkelijk en voor andere functionaliteiten onmisbaar.
Dat interesseert de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker voor geen meter! Die willen vooral niet dat hun poor man's NAS (USB schijf aan router) gelijktijdig 2 maal een 4K stream moet leveren (dat kan-ie niet aan); zelf kijken gaat voor je buurman / vriend! Daarbij hebben de meeste mensen een asynchrone kabel of DSL aansluiting, waardoor de upload capaciteit meteen vol zit, tenzij je buurman SD video van jou gaat kijken.
Generaliseren en bepalen dat als het voor de grote massa niet interessant is, dan voor ons ook niet? Hou toch op man. Mijn NAS is sterk genoeg (Syno 1817+) en mijn verbinding laat het ook toe.
Ja, dat is een voordeel van Plex. Maar dat voordeel wordt steeds kleiner, live tv plugins krijgen steeds meer beperkingen.
Bron?
Ja, dat is zeker waar. Plex heeft zeker voordelen! Alleen... ik heb het niet nodig, ik kan heel goed zonder. En met mij velen schat ik zo in. Want de metadata die Infuse zelf al verzamelt is ook gewoon goed!
Ik vind die van Plex beter.
Infuse gecombineerd met Plex is inderdaad een winnende combinatie! Alleen heeft imho het grootste deel van de bevolking dat niet nodig.
Dat zegt hier ook niemand, dat de hele bevolking het nodig heeft.

• TonVH
Sluuz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:01:
[...]

Dan moeten ze wel een AppleTv hebben en Infuse aanschaffen, terwijl het gratis kan met de Plex app die op hun Smart TV draait.
Meeste Smart TV's hebben een DLNA optie om films rechtstreeks zonder tussenkomst van andere pakketten af te spelen.
Ik snap deze hele discussie niet zo. Is er een haat tegen Plex? Is het verdedigen dat je een juiste keus hebt gemaakt met het aanschaffen van Infuse?
Geen van beide. Hooguit het corrigeren van misverstanden zoals dat je Plex perse nodig hebt terwijl het ook zonder kan.
Pagina: 1 ... 70 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True