Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:05
Dit weekend ook een Apple TV 4K gekocht maar ik loop tegen een paar probleempjes aan. Ik heb de Apple TV aangesloten met de Belkin HDMI kabel via een Denon avr x4200w met een LG oled 55B6. Nu kan ik in de audio en video instellingen in de Apple TV geen Dolby Vision kiezen, alleen 4K HDR. Ik dacht dat mijn receiver DV kon doorgeven (na update) maar blijkbaar doet ie dat toch niet, of ik doe iets verkeerd. Nu weet ik niet hoe ik kan zien of de Denon de update gehad heeft??.
Een ander probleempje met de Apple TV waar ik niet direkt een oplossing voor vind heeft te maken met de HDMI cec. Ik heb "bediening van tvs en ontvangers" in de instellingen uitgezet maar als ik mijn LG tv aanzet, via decoder, springt de Apple,TV ook aan, wat niet de bedoeling is. Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

botech schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:55:
Dit weekend ook een Apple TV 4K gekocht maar ik loop tegen een paar probleempjes aan. Ik heb de Apple TV aangesloten met de Belkin HDMI kabel via een Denon avr x4200w met een LG oled 55B6. Nu kan ik in de audio en video instellingen in de Apple TV geen Dolby Vision kiezen, alleen 4K HDR. Ik dacht dat mijn receiver DV kon doorgeven (na update) maar blijkbaar doet ie dat toch niet, of ik doe iets verkeerd.
Belkin kabel gaat van de Apple TV naar de receiver? Zou kunnen liggen aan de hdmi kabel tussen receiver en TV, die moet ook 4K HDR geschikt zijn

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
fonsmeister schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:24:
[...]

Belkin kabel gaat van de Apple TV naar de receiver? Zou kunnen liggen aan de hdmi kabel tussen receiver en TV, die moet ook 4K HDR geschikt zijn
De Belkin gaat inderdaad van de ATV naar de receiver. De HDMI kabel van de receiver naar de LG TV is een AudioQuest Pearl HDMI 4K Ultra HD 3D, deze heeft een bandbreedte tot 18 Gbps, de Belkin tot 48. Blijkbaar is die AudiQuest niet voldoende dan voor DolbyVision. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

botech schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:53:
[...]

De Belkin gaat inderdaad van de ATV naar de receiver. De HDMI kabel van de receiver naar de LG TV is een AudioQuest Pearl HDMI 4K Ultra HD 3D, deze heeft een bandbreedte tot 18 Gbps, de Belkin tot 48. Blijkbaar is die AudiQuest niet voldoende dan voor DolbyVision. :?
Die zou prima moeten werken. Wellicht dan inderdaad een firmware update nodig op je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
fonsmeister schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:10:
[...]

Die zou prima moeten werken. Wellicht dan inderdaad een firmware update nodig op je receiver.
Die zou m'n receiver al gehad moeten hebben, zie onderstaande bericht van de Denon website:
Is mijn AV-ontvanger compatibel met HDR10, Dolby Vision en HLG?

Voor de volgende modellen, zal Denon voor eind 2017 een firmware-update uitbrengen om ook Dolby Vision en HLG te geven (Hybrid Log Gamma) HDR pass-through:
AVR-X1300W, AVR-X2300W, AVR-X3300W, AVR-X4300H, AVR-X6300H (reeds beschikbaar).
Onderstaande modellen zijn per begin Augustus 2018 bijgewerkt:
AVR-X1200W, AVR-X2200W, AVR-X3200W, AVR-X4200W, AVR-X6200W, AVR-X7200WA*(2018)

Ik weet alleen niet hoe ik dit kan controleren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

botech schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:19:
[...]

Die zou m'n receiver al gehad moeten hebben, zie onderstaande bericht van de Denon website:
Is mijn AV-ontvanger compatibel met HDR10, Dolby Vision en HLG?

Voor de volgende modellen, zal Denon voor eind 2017 een firmware-update uitbrengen om ook Dolby Vision en HLG te geven (Hybrid Log Gamma) HDR pass-through:
AVR-X1300W, AVR-X2300W, AVR-X3300W, AVR-X4300H, AVR-X6300H (reeds beschikbaar).
Onderstaande modellen zijn per begin Augustus 2018 bijgewerkt:
AVR-X1200W, AVR-X2200W, AVR-X3200W, AVR-X4200W, AVR-X6200W, AVR-X7200WA*(2018)

Ik weet alleen niet hoe ik dit kan controleren :?
In het menu van je Denon kun je kijken of er een nieuwe update beschikbaar is. (Onder General > firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
fonsmeister schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:41:
[...]

In het menu van je Denon kun je kijken of er een nieuwe update beschikbaar is. (Onder General > firmware)
al geweest

Ja, dat weet ik, en er is geen update. Maar als die update een tijd terug geweest is (ik dacht het wel maar weet niet meer welke update) , hoe zie ik dat (dus of er al Dolby Vision passthrough is)? Maar dit is teveel of- topic ;) Ik zal het eens in het Denon topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
Hdmi pearl werkt niet met dv, ik had hetzelfde probleem. Gewoon 2x Belkin versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
TopGun2010 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:42:
Hdmi pearl werkt niet met dv, ik had hetzelfde probleem. Gewoon 2x Belkin versie proberen.
Dure grap, 2x 35€ 8)7 . En die AudioQuest Pearl was ook al niet echt goedkoop |:(
In elk geval weet ik dan toch waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
botech schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:56:
[...]
al geweest

Ja, dat weet ik, en er is geen update. Maar als die update een tijd terug geweest is (ik dacht het wel maar weet niet meer welke update) , hoe zie ik dat (dus of er al Dolby Vision passthrough is)? Maar dit is teveel of- topic ;) Ik zal het eens in het Denon topic posten.
Ja rete irritant is dat bij denon. Op de site kan je alleen een firmware checken als je het serienummer opgeeft. En moet ik de hele Denon uitbouwen om achter op te kunne kijken.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

418O2 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:22:
Ik gok statische elektriciteit. Alles geaard? @page404
Alles opnieuw aangesloten, nog steeds problemen. Af en toe een keiharde *pop* op de speakers. Niet grappig. Ik ga nog een andere HDMI kabel proberen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!
page404 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:45:
Af en toe een keiharde *pop* op de speakers.
Dit doet denken aan een probleem in het analoge circuit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Atmos via Netflix werkt inmiddels ook

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Werkt audio passthrough weer? Iemand die dit kan testen met tvOS 12 en bijvoorbeeld Infuse?

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2018 20:45 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

xbeam schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:54:
[...]

Ja rete irritant is dat bij denon. Op de site kan je alleen een firmware checken als je het serienummer opgeeft. En moet ik de hele Denon uitbouwen om achter op te kunne kijken.
DV update is er nog niet, site geeft valse informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Froggle schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:18:
Zo heb ik wellicht The Dark Knight en The Dark Knight Rises gekocht. Begins mis ik alleen nog, maar die is los 12 euro. :+
Batman Begins is weer tijdelijk voor 4,99 te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03
fonsmeister schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:09:
[...]

Batman Begins is weer tijdelijk voor 4,99 te verkrijgen
Ja ik had 'm al gescoord. CheapCharts app is erg handig om de aanbiedingen in de gaten te houden. Als ze in je wishlist staan krijg je er zelf een mail over. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:56
Rivanov schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:45:
Werkt audio passthrough weer? Iemand die dit kan testen met tvOS 12 en bijvoorbeeld Infuse?
Heb Infuse hier draaien met Atmos aan op de ATV4K (iOS 12) - icm Sony STR-DN1080 receiver. Alleen Infuse zelf knalt nu Dolby 5.1 door ook bij Atmos tracks, passthrough werkt dus maar maakt er dankzij Infuse voor nu DD5.1 van. Daar wordt aan gewerkt door Firecore, maar dat heeft nog tijd nodig (is ook al meerdere malen gepost hier). Het werkt wel al prima bij iTunes movies met Atmos track.

Apps die gebruik maken van de native video player van Apple werken wel prima met Atmos. Infuse gebruikt een eigen player en is het dus even wat meer werk en wachten tot Apple de API's update en dat is nog niet gebeurt.

[ Voor 24% gewijzigd door tcviper op 17-09-2018 11:55 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tcviper
Mooi! Als het een probleem is welke door FireCore kan worden opgelost, dan heb ik wel vertrouwen in een snelle oplossing. Als we van Apple afhankelijk zijn, dan duurt het een hele release!

Met andere woorden: ik ben blij dat passthrough weer werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
tcviper schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:52:
[...]

Heb Infuse hier draaien met Atmos aan op de ATV4K (iOS 12) - icm Sony STR-DN1080 receiver. Alleen Infuse zelf knalt nu Dolby 5.1 door ook bij Atmos tracks, passthrough werkt dus maar maakt er dankzij Infuse voor nu DD5.1 van. Daar wordt aan gewerkt door Firecore, maar dat heeft nog tijd nodig (is ook al meerdere malen gepost hier). Het werkt wel al prima bij iTunes movies met Atmos track.

Apps die gebruik maken van de native video player van Apple werken wel prima met Atmos. Infuse gebruikt een eigen player en is het dus even wat meer werk en wachten tot Apple de API's update en dat is nog niet gebeurt.
Weet je zeker dat de Passthrough weer werkt? Heb je dit in Infuse ook ingesteld? Want met tvOS 11.4 kreeg ik enkel gekraak en gesuis als ik 'm op Passthrough had gezet. Dat kwam omdat Apple dus de Passthrough functionaliteit had gekilled na tvOS 11.3

Hierdoor krijg ik op mijn receiver (Marantz) ook geen weergave van Dolby of DTS te zien, maar enkel Multi In (LPCM)

Zie ook dit topic op forum van Firecore (ontwikkelaar Infuse): https://firecore.com/forum/topic/20352

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2018 14:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
xbeam schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:54:
[...]

Ik heb een AVR-X2400H en als ik als serienummer een 1 invoer dan gaat de pagina gewoon verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinus_rhythm schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:32:
[...]

Ik heb een AVR-X2400H en als ik als serienummer een 1 invoer dan gaat de pagina gewoon verder
Ow. dat zal ook prima werken.
Alleen weet jij je serie nummer uit je hoofd?
Ik niet die staat achterop en dan moet ik eerst de halve kast uit elkaar halen om even te kijken of er update is voor mijn type denon.

Waarom niet kunnen zoeken op type nummer?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:49:
[...]

Weet je zeker dat de Passthrough weer werkt? Heb je dit in Infuse ook ingesteld? Want met tvOS 11.4 kreeg ik enkel gekraak en gesuis als ik 'm op Passthrough had gezet. Dat kwam omdat Apple dus de Passthrough functionaliteit had gekilled na tvOS 11.3

Hierdoor krijg ik op mijn receiver (Marantz) ook geen weergave van Dolby of DTS te zien, maar enkel Multi In (LPCM)

Zie ook dit topic op forum van Firecore (ontwikkelaar Infuse): https://firecore.com/forum/topic/20352
Ja dat weet ik zeker ja, mijn receiver doet het prima met alles enabled.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 17-09-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
tcviper schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:32:
[...]

Ja dat weet ik zeker ja, mijn receiver doet het prima met alles enabled.
En de audio settings van de Apple TV heb je op Best Quality staan ipv forced 5.1 of Stereo (de andere twee opties)?

En Infuse dus op Passthrough ipv Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:49:
[...]

En de audio settings van de Apple TV heb je op Best Quality staan ipv forced 5.1 of Stereo (de andere twee opties)?

En Infuse dus op Passthrough ipv Auto?
Die staan op Best ja. Bij Infuse op Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat verklaart het dus. Zet Infuse maar eens op passthrough ;)

Dan zal het dus waarschijnlijk niet werken bij, wat ik dus eerder deze posts al aanhaalde. Bij Auto zet de Apple TV alles om naar PCM en stuurt dit door naar de receiver. Maar je wil dit eigenlijk door de receiver laten decoden en de Apple TV dus op passthrough zetten...maar dát is dus kapot sinds 11.4

[ Voor 71% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:59:
Dat verklaart het dus. Zet Infuse maar eens op passthrough ;)

Dan zal het dus waarschijnlijk niet werken bij, wat ik dus eerder deze posts al aanhaalde. Bij Auto zet de Apple TV alles om naar PCM en stuurt dit door naar de receiver. Maar je wil dit eigenlijk door de receiver laten decoden en de Apple TV dus op passthrough zetten...maar dát is dus kapot sinds 11.4
Als het PCM is kreeg ik geen Dolby Surround 5.1 in beeld op de receiver. Dan zegt ie letterlijk PCM. Maar goed, we kunnen eindeloos discussies voeren over wel of niet, ik heb in ieder geval dolby geluid, dus vind het prima voor nu :P Ik wacht wel tot ze bij Infuse een update voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik hier wat berichten over geluid voorbij zie komen, ik heb zelf een ander soort probleem.
Mijn ATV4K is aangesloten op mijn TV. Verder niks bijzonders qua geluid. Dus eigenlijk alleen stereo.

Echter als ik naar Netflix kijk, ervaar ik een vrij grote volumeverschil tussen dialogen (spraak) en andere geluiden (special effects). Bij de special effects heb ik echt de behoefte het geluid een stuk zachter te zetten.

Is dit voor jullie herkenbaar? Heb ik mijn instellingen op de ATV verkeerd staan? Of moet ik het probleem zoeken in de geluidsinstellingen van de tv? Dat laatste heb ik al tig keer bekeken, maar niks kunnen vinden. Ook een optie als 'surround' gelijk uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ik zie trouwens verhalen dat Netflix z’n originals in DV en Atmos aanbiedt als je de nieuwe app hebt en tvOS 12, zie bv:

https://www.avsforum.com/...lic-beta-releases-51.html

Zal het zo wel zien.

Plaatjes, via Macrumors:

Afbeeldingslocatie: https://forums.macrumors.com/attachments/20a7e2db-bd09-468d-809f-f4a4d51790a0-jpeg.781042/

[ Voor 21% gewijzigd door loekf2 op 17-09-2018 19:18 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
meesje schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:12:
Nu ik hier wat berichten over geluid voorbij zie komen, ik heb zelf een ander soort probleem.
Mijn ATV4K is aangesloten op mijn TV. Verder niks bijzonders qua geluid. Dus eigenlijk alleen stereo.

Echter als ik naar Netflix kijk, ervaar ik een vrij grote volumeverschil tussen dialogen (spraak) en andere geluiden (special effects). Bij de special effects heb ik echt de behoefte het geluid een stuk zachter te zetten.

Is dit voor jullie herkenbaar? Heb ik mijn instellingen op de ATV verkeerd staan? Of moet ik het probleem zoeken in de geluidsinstellingen van de tv? Dat laatste heb ik al tig keer bekeken, maar niks kunnen vinden. Ook een optie als 'surround' gelijk uitgezet.
Heb je op de ATV de 'reduce loud sounds' optie aangezet? Dat helpt wellicht. Kun je ook bij individuele films aanzetten door tijdens de film naar beneden te swipen en bovenin het geluidsmenu aan te vinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
tvOS 12 geïnstalleerd. Nice dat je nu kunt swipen naar volgende screensavers en de beschrijving erbij ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:43:
Als het PCM is kreeg ik geen Dolby Surround 5.1 in beeld op de receiver. Dan zegt ie letterlijk PCM. Maar goed, we kunnen eindeloos discussies voeren over wel of niet, ik heb in ieder geval dolby geluid, dus vind het prima voor nu :P Ik wacht wel tot ze bij Infuse een update voeren.
Mijn Apple TV 4K zit ook net op tvOS 12.0, maar passthrough zoals we dat kennen van pre tvOS 11.4 11.3, zit echt niet in tvOS 12.0. Heb net laatste Testflight van MrMC even getest met passthrough ingesteld en daar komt met tvOS 12 dezelfde rotzooi uit de speakers als dat het met tvOS 11.3x en 11.4.x eruit kwam.....

Zit zelf in Testflight van MrMC en als passthrough weer zou werken in tvOS 12, had ik dat allang van de Devs van MrMC gehoord in de Testflight topics.

Edit: tvOS versie dat passthrough gesloopt is door Apple...

[ Voor 4% gewijzigd door Montoya200x op 17-09-2018 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 20:40

BCGraaf

BC

botech schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:56:
[...]
al geweest

In het begin ook problemen gehad om DV werkend te krijgen op de x2400. Op de denon moet je in het menu video > 4K signaal formaat > deze moet op verhoogd staan. En de belkin kabels waren voor mij ook de oplossingen om van andere gekke beeld artefacten af te komen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Montoya200x schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:17:
[...]

Mijn Apple TV 4K zit ook net op tvOS 12.0, maar passthrough zoals we dat kennen van pre tvOS 11.4, zit echt niet in tvOS 12.0. Heb net laatste Testflight van MrMC even getest met met passthrough ingesteld en daar komt met tvOS 12 dezelfde rotzooi uit de speakers als dat het met tvOS 11.4x eruit kwam.....

Zit zelf in Testflight van MrMC en als passthrough weer zou werken in tvOS 12, had ik dat allang van de Devs van MrMC gehoord in de Testflight topics.
Klopt. Enkel in Infuse is de Passthrough setting wel gefixed. Hiervoor kreeg je namelijk alleen maar gekraak en geruis als je in Infuse de audiosetting op Passthrough had staan. Enkel Automatic gaf goed geluid. Nu heb ik Infuse op Passthrough ingesteld en is het geluid wel goed. Infuse heeft ook update gekregen naar 5.8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:38:
[...]

Klopt. Enkel in Infuse is de Passthrough setting wel gefixed. Hiervoor kreeg je namelijk alleen maar gekraak en geruis als je in Infuse de audiosetting op Passthrough had staan. Enkel Automatic gaf goed geluid. Nu heb ik Infuse op Passthrough ingesteld en is het geluid wel goed. Infuse heeft ook update gekregen naar 5.8.2
Klopt. AppleTV doet alleen geen bitstream, stuurt gewoon PCM 7.1 naar mijn Onkyo die er dan de Dolby surround matrix erover jast naar 5.1.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
Heeft iemand atmos aan de praat met tvos12? Ik krijg met ghostbusters alleen 5.1 terwijl in itunes een atmos logo staat.

Update:niets gewijzigd, maar werkt nu wel!

[ Voor 21% gewijzigd door jkoeners op 18-09-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:38:
Klopt. Enkel in Infuse is de Passthrough setting wel gefixed.
Nee, ook in Infuse 5.8.2 is passthrough, zoals we dat kennen uit pre tvOS 11.3 niet gefixed.

Receivers die geen multi channel PCM ondersteunen, krijgen nog steeds rotzooi uit hun speakers, ook met de allerlaatste versie van Infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:00
Ik heb atmos aan de praat via Netflix app op Apple tv. Soundbar hw k950 geeft aan dat het dolby atmos geluid is, alleen zie ik geen blauw lampje branden op soundbar(wat die bij aansluiten op Uhd player wel deed)

Oa de Marvel is voor zowel dolby vision als dolby atmos beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Rino schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:38:
Ik heb atmos aan de praat via Netflix app op Apple tv. Soundbar hw k950 geeft aan dat het dolby atmos geluid is, alleen zie ik geen blauw lampje branden op soundbar(wat die bij aansluiten op Uhd player wel deed)

Oa de Marvel is voor zowel dolby vision als dolby atmos beschikbaar.
Ik zie nog steeds 5.1 bij de beschrijvingen van bv. Iron Fist of Lost In Space. Misschien dat m'n receiver dwars ligt... ding kan wel Atmos decoderen, maar als je geen 5.2.1 bijvoorbeeld hebt (dus hij ziet die speakers niet) zal ie de standaard dolby surround mixing pakken.

Andere kant, Netflix kan dat onmogelijk weten... of the AppleTV checked wel wat er upstream kan en de Netflix app kan dat zien via een API.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 17-09-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:17:
[...]

Nee, ook in Infuse 5.8.2 is passthrough, zoals we dat kennen uit pre tvOS 11.3 niet gefixed.

Receivers die geen multi channel PCM ondersteunen, krijgen nog steeds rotzooi uit hun speakers, ook met de allerlaatste versie van Infuse.
Mijn receiver ondersteunt multi channel PCM, maar met tvOS 12 en de laatste Infuse heb ik nog steeds ruis als ik een DTS-HD MA track afspeel met Infuse audio op doorvoer. Helaas...

[ Voor 0% gewijzigd door ikweethetbeter op 18-09-2018 09:53 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 16:17
jkoeners schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:15:
Heeft iemand atmos aan de praat met tvos12? Ik krijg met ghostbusters alleen 5.1 terwijl in itunes een atmos logo staat.
Hier hetzelfde, itunes movies geen atmos waar wel het logo staat.

Daarentegen krijg ik wel atmos uit de Netflix app.

Edit: Ik denk dat hij even moest wennen, nu wel Atmos van iTunes movies.

[ Voor 9% gewijzigd door Cormo op 18-09-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb net Next Gen getest op Netflix. Mijn Arcam geeft wel aan dat er een Atmos signaal binnenkomt. Maar ik zie wel geen atmos logo in de app, en er komt geen klank uit de topspeakers...

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
Bij mij staan de NASA screen savers er op :).
Het leuke is dat je de locatie op kan vragen terwijl het beeld beweegt (dus eerst kust van California en daarna de Westelijke Sierra Madre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09
Lekkerbek312 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:06:
[...]

Ik heb NLziet een maandje geprobeerd en hoewel de kwaliteit daar over het algemeen prima was, ben ik niet zo tevreden met het zappen. Je kan niet met 1 druk op de knop naar de volgende zender, maar je moet altijd eerst "terug" voordat je een nieuw kanaal kan selecteren.
En hoe ga je terug naar het menu ? Ik vind het nog lastig wennen aan de AppleTV in combi met NLZIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
kevertje1977 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:05:
[...]

En hoe ga je terug naar het menu ? Ik vind het nog lastig wennen aan de AppleTV in combi met NLZIET
Met de 'Menu'-knop? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 17:36
Iemand een idee waarom we achter lopen met Atmos soundtracks?

Net eindelijk de update gedownload etc en zie nu dat films die op de amerikaanse markt al atmos hebben het hier nog niet tonen?

Ik wou Blade runner 2049 eindelijk even met atmos checken maar nou hebben wij de track nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De controls van de Apple TV zijn toch redelijk universeel...? En NLziet wijkt toch ook niet enorm af? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:58
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Sonos Beam + 2 x play 1 als rears, een 5.0 opstelling dus, in combinatie met de Apple TV 4K?

Krijgen jullie een 5.0 output bij het kijken van Netflix via de apple TV.

Ik ben op dit moment aan het orienteren welke mediaplayer ik het beste kan aanschaffen. Momenteel twijfel ik nog tussen de Apple TV 4K en de Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
[...]

Bedoel je het hoofdmenu van de Apple TV? Dan kun je de menuknop op je afstandsbediening ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
WTF.... nu al een update naar 12.0.1 (16J380) van tvOS :+

Misschien een oplossing voor de Atmos gebruikers onder ons ?

Edit: tvOS versie toegevoegd

[ Voor 26% gewijzigd door Montoya200x op 25-09-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bobo221 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:58:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Sonos Beam + 2 x play 1 als rears, een 5.0 opstelling dus, in combinatie met de Apple TV 4K?

Ik ben op dit moment aan het orienteren welke mediaplayer ik het beste kan aanschaffen. Momenteel twijfel ik nog tussen de Apple TV 4K en de Nvidia Shield TV.
Ik weet dat je meerdere HomePods kunt laten samenwerken voor bv stereo geluid. Dat kan omdat Apple de delay hiervan exact weet. Of een surround opstelling zo mogelijk is weet ik niet.

Ook weet ik dat je Sonos systemen die AirPlay 2 ondersteunen kunt kiezen om de audio van je Apple TV weer te geven. En dat mogen er ook meerdere zijn. Maar of je de play 1 als rear kunt configureren weet ik niet.

Ik ken de Nvidia Shield Android TV een beetje; ik heb regelmatig een film gezien die met dat apparaat werd afgespeeld (ziet er prima uit, prima geluid), en de UI is oké. Je hebt een versie die geen HDR ondersteunt, en er is een versie die HDR10 ondersteunt. Er is (nog) geen versie die Dolby Vision ondersteunt.

Veel Apple TV en Android TV apps lijken op elkaar, daar verschillen ze weinig van elkaar.

Met Infuse op een Apple TV heb je een zeer gelikte app om al je video's af te spelen, het achteraf selecteren van ondertitels gaat soepel en goed, met Kodi op een Nvidia Shield ziet het er allemaal net wat minder gelikt, en net wat meer geknutseld uit. Dat past prima bij een Raspberry Pi van een paar tientjes, maar wat minder bij een premium speler van meer dan 200 euro. Maar goed, dat is mijn mening, ga het vooral zelf bekijken en beoordelen!

Qua updates zit je bij Apple altijd goed. De Apple TV 4 uit 2015 wordt (natuurlijk) nog bijgewerkt, en draait sinds vorige week tvOS 12, en ik denk dat ik veilig de voorspelling kan doen dat deze ook nog tvOS 13 en 14 zal kunnen draaien. De Apple TV 4K uit 2017 is natuurlijk ook helemaal up to date. Android staat slecht bekend om z'n updates, maar ik heb het idee dat de Nvidia Shield één van de weinige positieve uitzonderingen is.

Zodra je eenmaal een film kijkt, ziet het er op beide spelers even goed uit (er vanuit gaande dat je geen DV video kijkt, deze wordt op de Nvidia niet afgespeeld), en maakt het niet uit of er een Apple TV of een Nvidia Shield aan je tv hangt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:10:
WTF.... nu al een update naar 12.0.1 (16J380) van tvOS :+

Misschien een oplossing voor de Atmos gebruikers onder ons ?

Edit: tvOS versie toegevoegd
Ja, gisteravond geïnstalleerd. Helaas nog geen oplossing voor het ruis-probleem wanneer Infuse audio op Doorvoer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bobo221 In dit topic spreken ze ook over een waarneembaar delay (zelf geen ervaring mee): https://en.community.sono...-playbar-and-ones-6809385

Ik was trouwens prettig verrast dat het geluid over mijn tv (via ATV4K+hdmi) en het geluid over mijn receiver (via Airport Express + analoge aansluiting) 100% synchroon liep.

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 25-09-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Bobo221 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:58:

Bedoel je dan als speakers via Airplay verbonden? Of ouderwets via optical of HDMI?
Mijn playbar en 2x Play 1 geeft namelijk via optical netjes 5.0 via netflix op de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ikweethetbeter schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:49:
Met Infuse op een Apple TV heb je een zeer gelikte app om al je video's af te spelen, het achteraf selecteren van ondertitels gaat soepel en goed, met Kodi op een Nvidia Shield ziet het er allemaal net wat minder gelikt, en net wat meer geknutseld uit. Dat past prima bij een Raspberry Pi van een paar tientjes, maar wat minder bij een premium speler van meer dan 200 euro. Maar goed, dat is mijn mening, ga het vooral zelf bekijken en beoordelen!
Het grote verschil zit hem wat mij betreft eerder in stijl dan geliktheid. Infuse past gewoon beter bij de rest van de AppleTV maar Kodi ziet er ook gewoon gelikt uit. Zal van persoonlijke voorkeur afhangen denk ik.

Zelf draaide ik Kodi niet op een Pi, dat werkt gewoon niet goed genoeg. Op een zotac ging dat prima maar was het ook geen budget oplossing meer.
Sinds ik echter een AppleTV heb met diensten als Netflix kijk ik überhaupt geen downloads meer.

Overigens onderschrijf ik wel je knutsel gevoel. Updaten en onderhoud kost stiekem toch met tijd dan je wilt en je loopt toch incidenteel tegen issues aan waar je dan weer flink voor moet googelen. Dat mis ik echt niet

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Net ios 12.0.1 update gedaan zie dat ik nu wel de nieuwe wallpapers heb 😎 zou de.0.1 daar voor zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crazyanz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:50:
Net ios 12.0.1 update gedaan zie dat ik nu wel de nieuwe wallpapers heb 😎 zou de.0.1 daar voor zijn?
In de categorie muggenziften: het is tvOS (ipv iOS). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Crazyanz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:50:
Normaal download die nieuwe automatisch op de achtergrond, dus lijkt me eerder dat ze gewoon gedownload zijn ipv dat 12.0.1 daar de oplossing van is :P

Overigens blijven die wallpapers wel mooi, krijg er ook altijd veel reactie op bij bezoek en als de TV aanstaat (voor internet radio) met zo'n wallpaper aan :P

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Nu ik op de ipad van zoonlief (7 jaar) screentime beperkingen heb ingesteld wijkt hij snel uit naar de AppleTV. Helaas is de screentime functie (nog) niet in de recentste tvOS aanwezig. Weet iemand een app als alternatief? Ik wil nog niet zo ver gaan om de remote te verbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Wat dacht je van gewoon tegen hem zeggen dat dat niet mag nadat zijn iPad tijd op is.

En als ie het toch doet dan de volgende dag geen iPad. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Scrtz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:49:
[...]

Normaal download die nieuwe automatisch op de achtergrond, dus lijkt me eerder dat ze gewoon gedownload zijn ipv dat 12.0.1 daar de oplossing van is :P

Overigens blijven die wallpapers wel mooi, krijg er ook altijd veel reactie op bij bezoek en als de TV aanstaat (voor internet radio) met zo'n wallpaper aan :P
De screensavers bedoel je? Blijft leuk inderdaad. Al meerdere verjaardagen hier gehad, waar de Apple TV eigenlijk elke dag de hele dag aan staat, en men dan onderling gaat raden waar die screensaver zich afspeelt, dan wordt het ineens een raad spelletje en gaan mensen die videos helemaal observeren. Wel grappig dat het nu tekstueel erbij staat waar het is, gaan mensen ook niet de hele tijd rotzooien met mijn screensaver :+
Gonadan schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:59:
Het grote verschil zit hem wat mij betreft eerder in stijl dan geliktheid. Infuse past gewoon beter bij de rest van de AppleTV maar Kodi ziet er ook gewoon gelikt uit. Zal van persoonlijke voorkeur afhangen denk ik.
Natuurlijk speelt voorkeur een grote rol. Ik vind tvOS mooi, en Infuse sluit daar naadloos op aan, er is geen mediaspeler op de Apple TV die in de buurt komt qua mogelijkheden en qua look & feel. En ik heb ze allemaal geprobeerd: MrMC, VLC, OneVideo, Plex, ...

Ik vind Infuse oprecht mooier en consistenter dan Kodi, ook al kun je met optionele plugins in Kodi mogelijkheden krijgen die Infuse niet heeft.
Overigens onderschrijf ik wel je knutsel gevoel. Updaten en onderhoud kost stiekem toch met tijd dan je wilt en je loopt toch incidenteel tegen issues aan waar je dan weer flink voor moet googelen. Dat mis ik echt niet
Trakt in Kodi configureren is geen hogere wiskunde, maar wel veel complexer dan hetzelfde in Infuse. Onderhoud op m'n Apple TV gaat altijd automatisch, behalve bij nieuwe tvOS versies, die laat ik niet automatisch gaan. Dat gaat wel heel erg soepel en probleemloos, daar kunnen ze bij Android nog wat van leren.

• Rivanov
Ik heb een mooie dure Intel NUC als HTPC aan m'n receiver hangen, waar Kodi en Plex op is geïnstalleerd. Deze gebruikte ik voorheen altijd om mijn media te bekijken. Sinds ik echter de Apple TV 4K heb, gebruik ik enkel en alleen nog maar Infuse (gekoppeld aan o.a. Plex Media Server die geïnstalleerd staat op de NUC). Grootste reden is dat Infuse netjes m'n 4K HDR MKV files kan afspelen, waar m'n NUC dit niet kan (HDMI 1.4)

M'n NUC gebruik ik nu puur nog als download machine. :)

• Gonadan

Gonadan

ikweethetbeter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:40:
Onderhoud op m'n Apple TV gaat altijd automatisch, behalve bij nieuwe tvOS versies, die laat ik niet automatisch gaan. Dat gaat wel heel erg soepel en probleemloos, daar kunnen ze bij Android nog wat van leren.
Daar ben ik ook voorzichtig mee, maar dat is meer om te kunnen zien of er grote bugs in zitten en om andere partijen meer tijd te geven hun apps te verbeteren.
Waar zie jij eigenlijk een link met Android in dit verhaal? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:09:
Waar zie jij eigenlijk een link met Android in dit verhaal? :?
Jij reageerde op een reactie van mij.
Mijn post was een reactie op Bobo221, en hij twijfelde tussen een Apple TV 4K en een Nvidia Shield Android TV. Sec gezien is dat natuurlijk geen Android maar Android TV.

• Gonadan

Gonadan

ikweethetbeter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:34:
Jij reageerde op een reactie van mij.
Mijn post was een reactie op Bobo221, en hij twijfelde tussen een Apple TV 4K en een Nvidia Shield Android TV. Sec gezien is dat natuurlijk geen Android maar Android TV.
Mja ok, ik las een vergelijk tussen Infuse en Kodi waarbij ook nog een Pi langs kwam. Had dus nieuwe het niet dat OS relevant was.
Is het ook niet denk ik, want ik heb Kodi voornamelijk gebruikt met OpenELEC en dat is net zo goed geknutsel. Iets uit een store vandaan op je apparaat installeren is gewoon zoveel makkelijker, ook qua updates.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-09 07:47
Hallo ik had een vraagje.

Ik heb zojuist een nieuwe oled hdr tv aangeschaft en aangezien er nog weinig 4k hdr films te zien zijn, ben ik aan het kijken naar de apple 4k tv.

Nu vroeg ik me af. Hoe is het aanbod van films een beetje?

Hoe betaal of huur je een film? (ideal?)
Wat kan ik naast films huren/streamen nog meer met de apple tv?

Heb verder geen iphone ofzo.
Maar wil gewoon films in 4k hdr zien!

Is het de moeite waard voor me?

Hoop dat iemand me wat toelichting kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
@Smok3yNL als je wat reviews leest ga je daar allemaal wel achter komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Okay laat ik het anders zeggen/vragen.
Op welke manier kan ik anders het beste 4k hdr films zien/huren?

Zijn er behalve apple 4k tv andere opties?
Netflix vind ik te beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

TDB

Smok3yNL schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:25:
Hallo ik had een vraagje.

Ik heb zojuist een nieuwe oled hdr tv aangeschaft en aangezien er nog weinig 4k hdr films te zien zijn, ben ik aan het kijken naar de apple 4k tv.

Nu vroeg ik me af. Hoe is het aanbod van films een beetje?

Hoe betaal of huur je een film? (ideal?)
Wat kan ik naast films huren/streamen nog meer met de apple tv?

Heb verder geen iphone ofzo.
Maar wil gewoon films in 4k hdr zien!

Is het de moeite waard voor me?

Hoop dat iemand me wat toelichting kan geven.
Veel aanbod van films, steeds meer in 4K en tegenwoordig ook ATMOS geluid. Betalen kan via je creditcard of met iTunes kaarten (die je regelmatig met korting kunt kopen). Films zijn regelmatig in de aanbieding: installeer de app cheapcharts voor alle aanbiedingen.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xoniq
TDB schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:21:
[...]

Veel aanbod van films, steeds meer in 4K en tegenwoordig ook ATMOS geluid. Betalen kan via je creditcard of met iTunes kaarten (die je regelmatig met korting kunt kopen). Films zijn regelmatig in de aanbieding: installeer de app cheapcharts voor alle aanbiedingen.
Tegenwoordig is ook PayPal en iDEAL ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:40:
Ik vind tvOS mooi, en Infuse sluit daar naadloos op aan, er is geen mediaspeler op de Apple TV die in de buurt komt qua mogelijkheden...
Voor jouw gebruik misschien, maar ik zie Infuse voorlopig niet mijn :

- Hue lampen automatisch dimmen als ik een film of serie opstart als het donker is.
- Hue lampen weer ongedimd maakt als ik op pauze druk
- Hue entertainment lampen in Ambilight mode kan zetten indien ik geen dimming wil tijdens een film.
- Verbinding maken met DVBLink TV Servers voor het kijken en opnemen van DVB-C/SAT/IPTV
- Verbinding maken met TVMosaic Servers voor het kijken en opnemen van DVB-C/SAT/IPTV
- Verbinding maken met Emby Servers voor het kijken van films en series.

Dus in bovenstaande vind ik Infuse dan weer beperkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Voor jouw gebruik misschien, maar ik zie Infuse voorlopig niet mijn :

- Hue lampen automatisch dimmen als ik een film of serie opstart als het donker is.
- Hue lampen weer ongedimd maakt als ik op pauze druk
- Hue entertainment lampen in Ambilight mode kan zetten indien ik geen dimming wil tijdens een film.
- Verbinding maken met DVBLink TV Servers voor het kijken en opnemen van DVB-C/SAT/IPTV
- Verbinding maken met TVMosaic Servers voor het kijken en opnemen van DVB-C/SAT/IPTV
- Verbinding maken met Emby Servers voor het kijken van films en series.

Dat kan wel (gedeeltelijk) als je Plex Server icm Infuse gebruikt en je Homebridge hebt draaien: https://github.com/alexp2ad/homebridge-plex-sensors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
MrMC doet alle vermeldde zaken out of the box en meer, waarbij Hue Ambilight/dimming ondersteuning vanaf versie 3.7.0 is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:29:
MrMC doet alle vermeldde zaken out of the box en meer, waarbij Hue Ambilight/dimming ondersteuning vanaf versie 3.7.0 is toegevoegd.
Super! Zojuist even ingesteld en het werkt perfect.

[ Voor 62% gewijzigd door wes- op 05-10-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:55:
En waarom wil jij al dat soort dingen? Ik wil graag dat Infuse de perfecte mediaspeler is! Lean and mean, zonder overbodige troep. Wat jij noemt, is voor 99,999% van de wereld ballast, dus ik hoop dat FireCore dit soort dingen niet inbouwt. Hooguit een interface om dit (de eerste helft van jouw lijst) buiten Infuse te regelen.

Als je dat soort dingen wilt, neem dan een AB die IFTTT ondersteunt.

En opnemen van kabel of satelliet: in welke eeuw leef jij? Wil je dat echt in een mediaspeler kunnen doen? Een Apple TV is een op de toekomst gericht apparaat, dus IP-only, en Infuse doet mee en doet niks met DVB-C/S. Gelukkig.

Welke mediaspeler gebruik jij, die jouw lijst met taken wel ondersteunt? En is deze speler net zo goed als Infuse als het om het afspelen van media op jouw netwerk of het internet gaat? Of hebben ze teveel meuk ingebouwd dat ze geen tijd meer over hadden om datgene wat het moet doen, media afspelen, goed te doen?

Het enige zinvolle uit jouw lijst lijkt me ondersteuning voor Emby. Ik zou zeggen: stuur een verzoek naar FireCore!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
LOL, mag ik even glimlachen over je post, want deze doet me denken aan de eeuwige nutteloze strijd tussen de Android en Apple Fanboys :+

Wat jij troep noemt, is voor een ander een welkome toevoeging, want iedere gebruiker heeft een andere use case scenario en zou je in zijn waarde moeten laten... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik heb op dit moment een Synology DS214 (of 214+, kan het atm niet checken) in combinatie met een zelfbouw htpc waarop ik vroeger altijd Kodi draaide maar inmiddels Plex. Op zich werkt(e) dit prima maar ik blijf hoe dan ook klooien met de Harmony afstandbediening die niet optimaal werkt met de htpc. Heb dan eigenlijk altijd het toetsenbord nodig. Hoewel dit niet onoverkomelijk is werkt de ATV3 gewoon beter.

Nu zat ik eraan te denken de ATV 4K aan te schaffen en mijn htpc de deur uit te doen maar dan zit ik met het transcoden dat nu door mijn htpc gedaan wordt (want de nas is te zwak). Ik begrijp - maar kan het niet heel goed vinden - dat als ik Infuse aanschaf i.c.m. Plex het transcoden verleden tijd is en ik alles probleemloos vanaf mijn nas kan afspelen op de ATV? Klopt dit?

Dan zou ik alleen met het browsen zitten maar dat moet dan maar via Airplay o.i.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Gebruik gewoon de media speler welke je zelf het beste vind zonder je gospel door te drammen, deze Infuse verheerlijking wordt al jaren door dezelfde persoon(en) uitgevoerd en is het eigenlijk gênant om te lezen dat jaren later deze "discussie" nog steeds gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
omnom schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:38:
Ik heb op dit moment een Synology DS214 (of 214+, kan het atm niet checken) in combinatie met een zelfbouw htpc waarop ik vroeger altijd Kodi draaide maar inmiddels Plex. Op zich werkt(e) dit prima maar ik blijf hoe dan ook klooien met de Harmony afstandbediening die niet optimaal werkt met de htpc. Heb dan eigenlijk altijd het toetsenbord nodig. Hoewel dit niet onoverkomelijk is werkt de ATV3 gewoon beter.

Nu zat ik eraan te denken de ATV 4K aan te schaffen en mijn htpc de deur uit te doen maar dan zit ik met het transcoden dat nu door mijn htpc gedaan wordt (want de nas is te zwak). Ik begrijp - maar kan het niet heel goed vinden - dat als ik Infuse aanschaf i.c.m. Plex het transcoden verleden tijd is en ik alles probleemloos vanaf mijn nas kan afspelen op de ATV? Klopt dit?

Dan zou ik alleen met het browsen zitten maar dat moet dan maar via Airplay o.i.d.
Ja, met Infuse hoef je niet meer te transcoderen! Ideaal :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:15
DennusB schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:46:
[...]

Ja, met Infuse hoef je niet meer te transcoderen! Ideaal :)
Thanks!

Dat klinkt dan toch wel als een erg goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:34:
LOL, mag ik even glimlachen over je post, want deze doet me denken aan de eeuwige nutteloze strijd tussen de Android en Apple Fanboys :+

Wat jij troep noemt, is voor een ander een welkome toevoeging, want iedere gebruiker heeft een andere use case scenario en zou je in zijn waarde moeten laten... :O
@ikweethetbeter Toen ik de opsomming las, dacht ik ook van wat moet je daar nu allemaal mee. Tenminste ik zou het niet gebruiken. Voor mij zou een 'kale' mediaspeler app volstaan, die inderdaad doet waar het voor bedoeld is. Ik moet @Montoya200x wel gelijk geven in zijn opmerking. Je kunt iemand niet overtuigen van jouw persoonlijke voorkeur. Afhankelijk van je behoefte maak je een keuze voor een app.

Tijdens het typen van dit bericht zie ik dat bij Infuse je NAS niet meer hoeft te transcoderen (tenminste als ik de opmerking zo goed heb gelezen). Is dat bij MrMC ook zo?

Mijn persoonlijke voorkeur is trouwens gewoon de DS Video app (van Synology). Heel af en toe download ik nog wel eens een serie. Dan volstaat deze app voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje
Natuurlijk valt er overal wat voor te zeggen. Alleen vind ik media spelen toch onbetwist het belangrijkste van een mediaspeler!

Transcoderen is niet nodig bij Infuse, die speelt zelf alles af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:03:
@meesje
Natuurlijk valt er overal wat voor te zeggen. Alleen vind ik media spelen toch onbetwist het belangrijkste van een mediaspeler!

Transcoderen is niet nodig bij Infuse, die speelt zelf alles af.
Ik deel die mening hoor. Maar wil die niet opleggen aan een ander. Jouw eerdere reactie kwam zo wel beetje over (en wellicht helemaal niet zo bedoeld).

Infuse neemt dus alles van je over. Ik ben benieuwd of dat bij MrMC ook zo is. Indien niet, dan heeft Infuse een groot voordeel. Niet iedereen heeft een krachtige NAS thuis die het transcoderen voor je regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:34:

En als rechtgeaarde Fandroid zit jij hier natuurlijk op het Apple TV forum! ;)

Er valt wat voor te zeggen, en dat het technisch mogelijk is is leuk, maar kan dat aub buiten de mediaspeler? Laat die vooral goed zijn in media spelen! Een interface naar iets wat het mogelijk maakt is leuk.

Ieder z'n voorkeuren, ik denk dat jij bij de 0,1% hoort die dit wil.

En dan heb je het ingericht, je lampen dimmen als je Infuse aanzet (je wilt het dus niet als je gewoon tv kijkt???), en dan komt je vrouw: wat een onzin dit allemaal, kan deze flauwekul er weer af?

Ik laat je in je waarde, succes ermee!

Ik hoop vooral dat Infuse heel goed media blijft spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje
Je hebt een punt, net als Montoya200x...

Het is niks voor mij, en met mij meer dan 99% van de mensheid, maar de happy few worden er misschien nog happier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

En als rechtgeaarde Fandroid zit jij hier natuurlijk op het Apple TV forum! ;)

Er valt wat voor te zeggen, en dat het technisch mogelijk is is leuk, maar kan dat aub buiten de mediaspeler? Laat die vooral goed zijn in media spelen! Een interface naar iets wat het mogelijk maakt is leuk.

Ieder z'n voorkeuren, ik denk dat jij bij de 0,1% hoort die dit wil.

En dan heb je het ingericht, je lampen dimmen als je Infuse aanzet (je wilt het dus niet als je gewoon tv kijkt???), en dan komt je vrouw: wat een onzin dit allemaal, kan deze flauwekul er weer af?

Ik laat je in je waarde, succes ermee!

Ik hoop vooral dat Infuse heel goed media blijft spelen.
Haha, dat zegt meer over jouw vrouw dan over zijn vrouw. :+

Maar inderdaad, WAF is wel iets om rekening mee te houden. Als wij tv willen kijken, druk ik op de Hue Tap en dan gaan de Hue lampen een beetje meer dimmen. Deze handmatig actie vind ik wel best. Een volgende stap is Siri via een HomePod. Ik zit nog met smart te wachten op een aankondiging van een HomePod Mini. Voor geluid hou ik liever mijn stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Elke gebruiker andere wensen inderdaad @meesje

Voor JOU wil ik wel een korte uitleg geven over de wensen in het gezin hier en de software die ik gebruik :)

Met betrekking tot mijn DVB-C/SAT/IPTV behoeftes..... ik woon in het Ziggo gebied, waarbij de Horizon box een drama is in snelheid, in vergelijking tot de oude Humax PVR's zoals de 5200 en 5400, waardoor deze Horizon box bij mij letterlijk stof aan het happen is, omdat het gezin hier TV en bijbehorende opnames kijkt via mijn Media Server waar DVBLink, TVMosaic, Emby en Plex op draait.

Zoontje lief kijkt zijn TV, opnames, films en series via Kodi op zijn laptop/TV op zijn kamer, vrouwtje lief kijkt wel eens TV/opnames via haar iPad met de apps van DVBLink/TVMosaic, allemaal via mijn Media Server. Zitten ze achter mijn projector scherm of TV, dan zwengelen ze de Apple TV 4K aan en gebruiken ze met hetzelfde gemak MrMC om content te kijken van eerder vermelde Media Server software, no Rocket Science.

MrMC maakt het niet uit wat voor content ik aan het kijken ben (TV/films/series whatever...), de Hue client in MrMC dimt of gebruikt Ambilight, volgens de instellingen die er gemaakt zijn voor het desbetreffende MrMC gebruikers profiel, dus daar hoeft mijn gezin niet over na te denken, want het gebeurd automatisch.

Ook het opstarten van alle apparatuur gebeurt automatisch met mijn Harmony Elite, waarbij activiteiten geprogrammeerd zijn voor het met één druk op de knop automatisch aanzetten en instellen van al mijn apparatuur voor gebruik met de Xbox One, Apple TV 4K, PC, Horizon box (indien uitzending/opname gemist) op mijn TV OF projector scherm of voor het wisselen van activiteit.

Op de achtergrond draait dan mijn Media Server door, met opnames die door ieder gezinslid ingesteld zijn en of dat er nou 1,2 of 8 tegelijk zijn, het kan allemaal met DVBLink en TVMosaic, welke ook buitenshuis benaderd kunnen worden, ZONDER de beperkingen die Ziggo oplegt voor Replay TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Montoya200x schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:50:
Elke gebruiker andere wensen inderdaad @meesje

Voor JOU wil ik wel een korte uitleg geven over de wensen in het gezin hier en de software die ik gebruik :)

Met betrekking tot mijn DVB-C/SAT/IPTV behoeftes..... ik woon in het Ziggo gebied, waarbij de Horizon box een drama is in snelheid, in vergelijking tot de oude Humax PVR's zoals de 5200 en 5400, waardoor deze Horizon box bij mij letterlijk stof aan het happen is, omdat het gezin hier TV en bijbehorende opnames kijkt via mijn Media Server waar DVBLink, TVMosaic, Emby en Plex op draait.

Zoontje lief kijkt zijn TV, opnames, films en series via Kodi op zijn laptop/TV op zijn kamer, vrouwtje lief kijkt wel eens TV/opnames via haar iPad met de apps van DVBLink/TVMosaic, allemaal via mijn Media Server. Zitten ze achter mijn projector scherm of TV, dan zwengelen ze de Apple TV 4K aan en gebruiken ze met hetzelfde gemak MrMC om content te kijken van eerder vermelde Media Server software, no Rocket Science.

MrMC maakt het niet uit wat voor content ik aan het kijken ben (TV/films/series whatever...), de Hue client in MrMC dimt of gebruikt Ambilight, volgens de instellingen die er gemaakt zijn voor het desbetreffende MrMC gebruikers profiel, dus daar hoeft mijn gezin niet over na te denken, want het gebeurd automatisch.

Ook het opstarten van alle apparatuur gebeurt automatisch met mijn Harmony Elite, waarbij activiteiten geprogrammeerd zijn voor het met één druk op de knop automatisch aanzetten en instellen van al mijn apparatuur voor gebruik met de Xbox One, Apple TV 4K, PC, Horizon box (indien uitzending/opname gemist) op mijn TV OF projector scherm of voor het wisselen van activiteit.

Op de achtergrond draait dan mijn Media Server door, met opnames die door ieder gezinslid ingesteld zijn en of dat er nou 1,2 of 8 tegelijk zijn, het kan allemaal met DVBLink en TVMosaic, welke ook buitenshuis benaderd kunnen worden, ZONDER de beperkingen die Ziggo oplegt voor Replay TV ;)
Oe wist niet dat MrMc al Hue Entertainment support had, heel vet. Binnenkort maar eens proberen dan! Dat zou best tof kunnen zijn :)

Hoeveel streams kan je tegelijk bekijken/opnemen met je DVBLink setup?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Montoya200x Interessant hoor. Even naar de basis. Hoe ontvang jij het tv beeld? Via ongecodeerd dvb-c? Welke apparatuur? Welke DVB-C stick? En wat voor media server heb je? Een Synology NAS of zelfbouw?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:58:
Hoeveel streams kan je tegelijk bekijken/opnemen met je DVBLink setup?
Het aantal DVB-C streams wordt beperkt door de DVB-C tuner die je erachter hebt hangen en de capaciteit van je Server en netwerk.

Eigenlijk OFF-TOPIC, maar goed, korte uitleg:
Met DVB-C worden TV kanalen gebundeld in transponders zodat verschillende TV zenders op 1 frequentie met verschillende parameters uitgezonden worden.

Met een single DVB-C tuner kun je meerdere streams van 1 transponder tegelijkertijd kijken/opnemen zolang je server daar de capaciteit voor heeft in CPU en HDD/SSD snelheid. Wil je naast het kijken/opnemen dus een TV zender kijken van een andere transponder, helaas, dan heb je of een 2e tuner of bv een quad tuner voor nodig.

Ziggo heeft zijn HD kanalen dusdanig gemixed in de transponders:
Enkele random voorbeelden welke kanalen er o.a. in 1 transponder zitten:
- NPO 1 t/m 3 HD > 1 transponder
- RTL 4+5 HD > 1 transponder
- SBS6+9 HD > 1 transponder
- Alle Film 1 HD kanalen > 1 transponder

@meesje
Hier thuis draait een Media Server met een i5-6500, 16GB, nvme SSD, naast o.a. een quad netwerk DVB-C tuner van HDHomeRun, de HDHR3-4DC. Deze heeft 4 DVB-C tuners, dus met bovenstaand transponder voorbeeld hieronder een plaatje wat er bv mogelijk is voor opnames en tegelijkertijd kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wC6EYnHEuA9Knbnxx0KNp0a0/full.png

Is er een opname gestart of wordt er een kanaal gekeken, dan kunnen ongelimiteerd (zolang er maar genoeg CPU/netwerk capaciteit en HDD/SSD snelheid over is) overige devices meekijken op dat zelfde kanaal (LAN of WAN). De overige devices kijken dan namelijk via de interne timeshift buffer van DVBLink/TVMosaic, zonder dat daarbij een extra tuner in beslag genomen wordt.

Wat de specificaties van de NAS moeten gaan zijn, om hetzelfde te kunnen, geen idee, maar die info is ongetwijfeld beschikbaar op de fora van TVMosaic. Als advies zou ik niet voor een USB DVB-C tuner gaan, maar voor een netwerk tuner. Deze is namelijk onafhankelijk van de USB drivers op de NAS en ik zie geregeld problemen met NAS software updates, die de driver support voor de USB DVB-C tuner slopen, waardoor DVBLink of TVMosaic weer een update nodig heeft (BTW, DVBLink is end of live vanaf 1-01-2019 en dus vervangen door TVMosaic)

En oh ja, bovenstaande setup voor Ziggo gebruikers werkt dus alleen als je nog in het bezit bent van een "ouderwetse antieke smartcard :+ " van Ziggo, die via een smartcard lezer met de Media Server verbonden is EN je in het voormalig Ziggo gebied woont.

Meer details hier:
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Beste mensen ik heb een vraag.
Heb een LG 55oled C8 tv met 4k en HDR en vandaag een ATV 4k gekocht.

De structuur staat ingesteld op 4k HDR 50hz.
Zojuist spiderman homecoming gekocht en vind het beeld echt tegenvallen.

Het ziet er uit als HD maar zeker niet als 4k HDR.

Doe ik iets fouts?
Moet ik dolby vision inschakelen ipv hdr?
Snap het echt niet meer.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het is scherp maar zeker niet zoals tomb raider 4k die ik laatst bij een vriend zag met het zelfde tv scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:53
@Smok3yNL Check eens de instellingen 'Chroma sampling' 4:2:2 of 4:2:0 en zet hem eens op 60Hz en check eens of je verschil ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Smok3yNL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:07:
Beste mensen ik heb een vraag.
Heb een LG 55oled C8 tv met 4k en HDR en vandaag een ATV 4k gekocht.

De structuur staat ingesteld op 4k HDR 50hz.
Zojuist spiderman homecoming gekocht en vind het beeld echt tegenvallen.

Het ziet er uit als HD maar zeker niet als 4k HDR.

Doe ik iets fouts?
Moet ik dolby vision inschakelen ipv hdr?
Snap het echt niet meer.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het is scherp maar zeker niet zoals tomb raider 4k die ik laatst bij een vriend zag met het zelfde tv scherm.
gekocht in iTunes ?
iTunes 4K kan je aleen in 4K bekijken, als je deze in de store aanzet (van je aankopen), vanuit je bibliotheek (gedownload) is altijd 1080P

afgespeeld van een externe bron, zal je ook deze instellingen na moeten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Snap even niet wat je bedoelt?
Heb tegoed gekocht via iTunes. En op mijn apple 4k tv heb ik spider-man gekocht/gestreamd.

Zou ik mijn hdmi setting anders moeten instellen?

Ik zal zo eens kijken als ik thuis ben.
In elk geval bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Smok3yNL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:56:
Snap even niet wat je bedoelt?
Heb tegoed gekocht via iTunes. En op mijn apple 4k tv heb ik spider-man gekocht/gestreamd.
Er is soms nog een beetje verwarring met de 4K iTunes films, die kan je niet in 4K downloaden, alleen streamend kijken.

Kijk ook eens, als je afspeeld, of het op je TV ook als 4K aangeeft.
anders kan het aan je kabels liggen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
Nee ik heb het ook echt over streamen.
Het gekke is dat in het menu/interface alles er haarscherp uitziet en de kleuren spatten er vanaf.

Echter de beeldkwaliteit vd film zelf is gewoon HD.

Ziet het er bij jou wel echt als 4k uit?
En weet jij of mijn structuur instelling op 4kHDR moet staan of op 4kDolby vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Weten jullie misschien of er een Youtube Music app gaat komen voor de Apple TV? Het opzoeken in Google blijkt lastig qua termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

absrnd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:04:
[...]

Er is soms nog een beetje verwarring met de 4K iTunes films, die kan je niet in 4K downloaden, alleen streamend kijken.

Kijk ook eens, als je afspeeld, of het op je TV ook als 4K aangeeft.
anders kan het aan je kabels liggen oid.
via je Apple TV kijken is toch altijd streamen :?

dus als hij een 4k film van iTunes afspeelt dat zou het op de ATV4k altijd in 4k moeten zijn

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Yucko schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

via je Apple TV kijken is toch altijd streamen :?
Gedeeltelijk correct, ik en vele andere downloaden series en fims die aangekocht zijn, via iTunes naar mijn hardrive, mede omdat deze spontaan kunnen verdwijnen uit de bieb van Apple :)
Helaas kan je dan alleen niet hoger dan 1080P doenloaden, en dan stream je wel maar vanaf je eigen pc, de 1080P versie.
Pagina: 1 ... 69 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.