Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15
Ik heb een AppleTV 4K met laatste public beta van TVOS12 via hdmi aangesloten op Onky TX-NR656 receiver. Zowel de AppleTV (met firmware upgrade) als de receiver ondersteunen Dolby Atmos. Receiver is aangesloten op speakerset in 5.1.2 opstelling

Ik heb toevallig gisteren ook een film gedownload uit de itunes store die DA geluidsspoor zou moeten bevatten, maar de receiver krijgt enkel Multichannel PCM 5.1 signaal binnen.

Heeft iemand al met succes Dolby Atmos geluidsspoor kunnen testen vanuit ApppleTV 4K? Heb ik soms iets verkeerd aangesloten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

TDB

Bij iTunes inmiddels weer veel (koop) films in de aanbieding. Te veel om op te noemen.
Een paar van de 4K films die in de aanbieding zijn: King Arthur - Suly - Get hard - Suicide Squad - Dawn of the planet of apes - San Andreas - Mad Max Fury Road - Alien Covenant - Me before you - Focus - The man from u.n.c.l.e. - Death wish - War on the planet of apes - Victoria & Abdul - Kingsman - The snowman - The maze runner - Martian - Independence day - Deadpool - The revenant - Ikke 3
IMDB top 250 films in de aanbieding: Catch me if you can - The Godfather - Shutter Island - Schindler's List - Die Hard

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakersOnly schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:45:
Ik heb een AppleTV 4K met laatste public beta van TVOS12 via hdmi aangesloten op Onky TX-NR656 receiver. Zowel de AppleTV (met firmware upgrade) als de receiver ondersteunen Dolby Atmos. Receiver is aangesloten op speakerset in 5.1.2 opstelling

Ik heb toevallig gisteren ook een film gedownload uit de itunes store die DA geluidsspoor zou moeten bevatten, maar de receiver krijgt enkel Multichannel PCM 5.1 signaal binnen.

Heeft iemand al met succes Dolby Atmos geluidsspoor kunnen testen vanuit ApppleTV 4K? Heb ik soms iets verkeerd aangesloten?
Hoe staan je tvOS geluidsinstellingen?
Kijk je via Infuse? Hoe staan die geluidsinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 09:51
Inmiddels schijnt Dolby Atmos wel beschikbaar te zijn voor redelijk wat titels in iTunes. Vraag Siri gewoon om films te tonen met Dolby Atmos. Of ze al echt voorzien zijn van de Atmos track weet ik niet maar je kan in ieder geval wel alvast zien welke titels Atmos krijgen. En dat valt niet tegen! Zelf oude titels als Ghostbusters krijgen een Atmos track. Dat is toch wel perfect hoor aan een digitale bibliotheek. Schijfjes zijn mooi maar dynamisch updaten kan natuurlijk nooit. De hoeveelheid films die inmiddels gratis geüpgrade zijn naar 4K is echt behoorlijk inmiddels. Jammer dat alleen Disney nog steeds dwars ligt. Het blijven een stelletje geldwolven daar (maar ja daarom zijn ze waarschijnlijk ook zo succesvol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Ik heb deze week de film SpiderMan via itunes movie store gekocht en bekeken. Volgens Siri had deze film inderdaad ook nu een Dolby Atmos geluidsspoor, maar de receiver ontvangt alleen multichannel PCM 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
TweakersOnly schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:44:
Ik heb deze week de film SpiderMan via itunes movie store gekocht en bekeken. Volgens Siri had deze film inderdaad ook nu een Dolby Atmos geluidsspoor, maar de receiver ontvangt alleen multichannel PCM 5.1 geluid.
En wat als je de AppleTV (Audio settings) op Dolby digital 5.1 zet? Pakt ie dan wel atmos mee? ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Inmiddels krijg ik Atmos wel werkend via Infuse, via iTunes nog niet.

Geluid loopt alleen nog niet lekker via Infuse, spraak komt niet uit de center speaker, maar via links- en rechtsvoor. Zal straks nog wat meer testen met andere films.

Edit 2: Alle films via Infuse spelen af in Atmos, ook als ze geen Atmos spoor hebben. En allen zonder spraak via de centerspeaker, zal wel een fix voor komen binnenkort neem ik aan.
tcviper schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

En wat als je de AppleTV (Audio settings) op Dolby digital 5.1 zet? Pakt ie dan wel atmos mee? ;)
Die optie is verdwenen bij mij zo te zien, meest recente beta versie staat erop, kan het niet meer terug vinden bij audio opties in het menu

Edit: Gevonden, DD 5.1 komt tevoorschijn als je op ‘change format’ klikt, maar geen Atmos dan

[ Voor 108% gewijzigd door fonsmeister op 08-08-2018 20:07 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
fonsmeister schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:28:
Inmiddels krijg ik Atmos wel werkend via Infuse, via iTunes nog niet.

Geluid loopt alleen nog niet lekker via Infuse, spraak komt niet uit de center speaker, maar via links- en rechtsvoor. Zal straks nog wat meer testen met andere films.

[...]

Die optie is verdwenen bij mij zo te zien, meest recente beta versie staat erop, kan het niet meer terug vinden bij audio opties in het menu

Edit: Gevonden, DD 5.1 komt tevoorschijn als je op ‘change format’ klikt, maar geen Atmos dan
Ok goed om te weten, zal tegen de tijd dat het final is wel goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Sommige iTunes films zijn nu wel overgegaan in Atmos versies! Heb nu Mad Max Fury Road op staan, klinkt goed!

Zal zo kijken welke films nog meer

[ Voor 15% gewijzigd door fonsmeister op 10-08-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
fonsmeister schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:46:
Sommige iTunes films zijn nu wel overgegaan in Atmos versies! Heb nu Mad Max Fury Road op staan, klinkt goed!

Zal zo kijken welke films nog meer
je maakt wel gewoon gebruik van Nederlandse iTunes movie store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

TweakersOnly schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:55:
[...]
je maakt wel gewoon gebruik van Nederlandse iTunes movie store?
Ja

Kan er nog niet veel vinden verder, Baby Driver laat wel Atmos logo zien, maar speelt nog PCM.

Komt bij meer titels voor, lees ik hier:

https://www.avforums.com/...s-thread.2121816/page-236

Daar staan ook nog een paar titels die in de US en/of UK store al een Atmos spoor hebben.

Edit:

Meer films met Atmos in nederlanse iTunes store met werkend Atmos spoor (vooralsnog alleen te zien op Atv zelf, in de app op de iPhone zie ik geen atmos logo) :

Ready Player One
IT
Fantastic Beasts And Where To Find Them
The Legend of Tarzan
American Sniper
Mission Impossible: Rogue Nation
The Man from U.N.C.L.E
In the Heart of the Sea
Into the Storm
The Lego Batman Movie

[ Voor 69% gewijzigd door fonsmeister op 10-08-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

fonsmeister schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

Ja

Kan er nog niet veel vinden verder, Baby Driver laat wel Atmos logo zien, maar speelt nog PCM.

Daar staan ook nog een paar titels die in de US en/of UK store al een Atmos spoor hebben.

Edit:

Meer films met Atmos in nederlanse iTunes store met werkend Atmos spoor (vooralsnog alleen te zien op Atv zelf, in de app op de iPhone zie ik geen atmos logo) :

Ready Player One
hmm, dat wordt dan toch binnenkort eens kijken naar een ATMOS systeem. Ik zit te kijken naar de sony ATMOS soundbar, iemand toevallig ervaring hiermee? (Ik ben vooral benieuwd hoe mooi het surround sound nu daadwerkelijk is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TDB
Ik heb geen idee wat je nu voor audioset hebt, maar als je echt van de superieure 3D geluidsbeleving van Dolby Atmos wilt genieten, dan is een soundbar niet de meest voor de hand liggende optie.

Sterker nog, ik denk dat je meer onder de indruk zult zijn van het geluid van een Dolby Digital receiver uit 2000 aangesloten op een set goede speakers dan van het geluid uit een soundbar, hoe goed die ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Ik zie net dat er eindelijk een NPO app is voor de Appletv. Lang moeten wachten, maar eindelijk toch daar.

Nu ziggo nog

[ Voor 7% gewijzigd door cornelisprul op 10-08-2018 17:26 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cornelisprul schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:25:
Ik zie net dat er eindelijk een NPO app is voor de Appletv. Lang moeten wachten, maar eindelijk toch daar.

Nu ziggo nog
Die is er al weer een paar weken. In ieder geval mooi dat je 'm gevonden hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:06
Bij mij staan Spiderman Homecoming en Baby Driver nu ook in Dolby Atmos!
Heb geen speaker/receiver maar ben alsnog blij met de gratis upgrade.
Hopelijk volgt Blade Runner 2049 snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
meesje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

Die is er al weer een paar weken. In ieder geval mooi dat je 'm gevonden hebt. ;)
Oeps net terug van vakantie en blijkbaar iets gemist

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32
Binnenkort 4K YouTube op AppleTv? De YouTube app geeft nu aan wanneer het een 4K video is, maar speelt voorlopig nog steeds af in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:15
Aangeven dat een clip 4K is, doet de app al tijden. Hopelijk met TVos 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 14-09 20:32
Eddye schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:15:
Aangeven dat een clip 4K is, doet de app al tijden. Hopelijk met TVos 12?
Nope, een tijd geleden stond er steeds HD, ook al was het een 4K clip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 09:51
fonsmeister schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

Ja

Edit:

Ready Player One
IT
Fantastic Beasts And Where To Find Them
The Legend of Tarzan
American Sniper
The Man from U.N.C.L.E
In the Heart of the Sea
Into the Storm
The Lego Batman Movie
Kan inderdaad bevestigen dat er werkende Atmos sporen zijn. Alleen is het echt een gok wat wel en niet werkt. Een Dolby Atmos logo is ook geen garantie dat het werkt heb ik gemerkt. En soms start ik een film op en dan werkt Atmos wel en wordt kennelijk dynamisch het Atmos logo ook toegevoegd aan de film info. Maar waar het werkt klinkt het echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Hebben diegene met Dolby Atmos de speaker daadwerkelijk aan het plafond hangen of liggend op een bestaande speaker? Ik ben nog op zoek naar reviews van de laatste opstelling. Lijkt mij dat dat niet goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Lekkerbek312 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:35:
Hebben diegene met Dolby Atmos de speaker daadwerkelijk aan het plafond hangen of liggend op een bestaande speaker? Ik ben nog op zoek naar reviews van de laatste opstelling. Lijkt mij dat dat niet goed werkt.
Ik gebruik Phantom Atmos via een Sony STR-DN1080. Die maakt 'Atmos' via 5.1 of 7.1 speakers en werkt eigenlijk best goed moet ik zeggen. Geen zin om speakers aan het plafond te hangen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thallyos
  • Laatst online: 14:30
Ik heb twee oude boekenplankspeakers op mijn vloerstaanders gezet (onder een helling) om even te zien wat dat geeft. Het is sowieso veel minder indrukwekkend dan speakers in het plafond, maar eigenlijk ben ik best tevreden van de keren dat het echt opvalt. Let wel op: ik had die speakers nog liggen, geld voor zo'n opstelling zou ik niet uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Geen ervaring maar zit in dezelfde situatie. Heb mijn oog laten vallen op de LG SJ9 vanwege de prijs (€525) en internettoepassingen (Chromecast en Spotify ingebouwd] met Atmos uiteraard. Nadeel is dat er maar 1 HDMI IN zit (dus voor de Apple TV) en er is geen ondersteuning voor DTS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@VirinR
De HDMI OUT ondersteunt ARC, dus theoretisch zou je op de Apple TV na alles op je tv aan kunnen sluiten. Maar ideaal is dit niet...

Geen DTS is ook niet een pre voor deze soundbar. Misschien even verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
ikweethetbeter schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:48:
@VirinR
De HDMI OUT ondersteunt ARC, dus theoretisch zou je op de Apple TV na alles op je tv aan kunnen sluiten. Maar ideaal is dit niet...

Voor mij maakt dit niet uit gezien Atmos alleen op de Apple TV gebruikt zal worden. De rest van mijn apparaten hebben geen Atmos (PS4 en Nintendo Switch).
Ook is DTS niet ondersteund op de ATV waardoor dat niet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Via bv Infuse kun je DTS tracks afspelen. Maar je kunt vast zonder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
Voor diegenen die iOS 12 beta draaien: je kan ook via Siri of de TV- app (die niet in NL beschikbaar is) vragen welke films Dolby Atmos hebben.
Afbeeldingslocatie: https://images.ifun.de/wp-content/uploads/2018/08/dolby-ios-12.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.ifun.de/wp-content/uploads/2018/08/dolby-atmos-tv-app.jpg
Bron

[ Voor 12% gewijzigd door VirinR op 14-08-2018 18:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
Ziggo Apple TV app zal niet lang meer duren verwacht ik.. Intern zijn ze al aan het testen volgens dit bericht : https://www.totaaltv.nl/n...r-apple-tv-en-android-tv/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
joecks schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:03:
Ziggo Apple TV app zal niet lang meer duren verwacht ik.. Intern zijn ze al aan het testen volgens dit bericht : https://www.totaaltv.nl/n...r-apple-tv-en-android-tv/
Het zou geweldig zijn. Dan kan ik m'n decoder op de slaapkamer weg doen, scheelt weer (letterlijk!) 4-5 minuten wachten tot ik beeld heb omdat ik in standby niet zoveel energie wil verbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB

TDB

https://9to5mac.com/2018/...ix-itunes-billing-bypass/

oeps. Netflix is het betalen van het abonnement via iTunes tegen het licht aan het houden. Ik vond dat altijd erg fijn: kocht regelmatig met 15% korting de kaarten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Sinds vandaag ook een Apple tv 4k na de zoveelste corrupte sd kaart van de rpi2. Bijkomend voordeel is dat de chromecast ook overbodig is. Infuse werkt echt heerlijk gelijk maar een jaar abbo genomen alles op de synology wordt vlekkeloos gevonden en afgespeeld.

Ook gelijk even even gekeken naar homekit automation opties maar die vind ik nog erg tegenvallen dus daar moet ik nog een goede 3th party app voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je je ATV als homekit hub gebruikt stel je alles in via de Home app op iOS. Niet via de ATV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Frank-NL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:19:
Als je je ATV als homekit hub gebruikt stel je alles in via de Home app op iOS. Niet via de ATV zelf.
Dat of vanaf MacOS 10.14 (nu nog in beta) zit er ook een Home app waar je alles in kunt doen :)
Het gros stel ik in op iphone of ipad en gebruik het op mijn Macbook nu om snel even wat te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Frank-NL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:19:
Snap ik maar de rules en triggers zijn nogal beperkt in homekit. Via eve(elgato) kan je bijvoorbeeld al veel meer instellen zag ik.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Vraagje voor de day1 bezitters van een Apple TV 4 (non 4K):
Hoe is het gesteld met jullie batterij van de remote. De laatste maanden merk ik dat ik steeds vaker moet opladen. 3 weken geleden nog een hele nacht geladen en nu alweer leeg..
dit terwijl ik hem de laatste tijd steeds minder vaak gebruik, alleen nog voor NLziet en een paar keer per maand met Infuse.
Netflix doe ik sinds een paar maanden met de 4K app op Webos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:47
Ik heb die batterij nog maar 1 a 2 keer opgeladen in al die jaren dat ik de ATV heb. Ook een non 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 19:29
Hier hetzelfde, ook denk maar 2 keer opgeladen in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik had de apple tv op nederlands gezet, maar ik heb al mijn devices eigenlijk op engels staan. Maar als ik de apple tv op engels wil zetten dan krijg ik de melding dat siri niet werkt met ENG als de itunes store op NL staat is hier een manier opheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de liefhebber: bundel van 5 Transformer films voor 29,99 euro in de aanbieding in de iTunes store. Alle films in 4K trouwens. Laagste prijs ooit.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Is het mogelijk om in de app of op een internetpagina te zien welke films er allemaal zijn in 4k en te sorteren op prijs? Zou best wat titels willen aanschaffen maar random dingen aantikken om te zien wat ze kosten schiet niet op.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:53:
Is het mogelijk om in de app of op een internetpagina te zien welke films er allemaal zijn in 4k en te sorteren op prijs? Zou best wat titels willen aanschaffen maar random dingen aantikken om te zien wat ze kosten schiet niet op.
In de app CheapCharts kun je 4K Movies selecteren en sorteren op prijs (oplopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dank, goede app zeg.

Met de aanschaf van een 4K TV overweeg ik nu om van Blu-ray discs over te stappen naar 4K digital downloads. In het verleden ben ik daar altijd heel strak mee omgegaan. Na de aanschaf van mijn eerste DVD heb ik geen VHS tape meer gekocht. Toen Blu-ray betaalbaar werd ben ik gestopt met DVDs.

Wat 4K betreft, de prijs van fysieke media hield me tegen tot nu toe en ook de aanschaf van weer een nieuw apparaat. Ik heb mijn ATV4K vooral gekocht als mediaplayer om mijn NAS te accessen. Ook heb ik mijn 720P projector vervangen door een 4K TV en daarmee zijn low-bit rate downloads ook wel klaar, het kwaliteitsverschil met Blu-ray is nu zo ontzettend zichtbaar geworden, laat staan met 4K. Nu ik ook zie dat 4K films betaalbaar worden via iTunes overweeg ik nu dus Blu-ray vaarwel te zeggen, al denk ik niet dat die overstap zo hard wordt als eerdere, ook Blu-ray ziet er erg goed uit op mijn nieuwe TV.

Ik heb echter wel wat zorgen over de 4K content van iTunes. Hoe is het met ownership geregeld t.o.v. bijvoorbeeld Netflix? Kan Apple op een of andere manier toch besluiten de stekker uit zijn iTunes servers te trekken en sta ik dan met lege handen? Hier lees ik bijvoorbeeld een (oud) verhaal over iemand wiens gekochte content door licensie issues verwijderd is. Ik heb geen zin om een library aan te gaan leggen om er achter te komen dat er willekeurig films uit verdwijnen.

https://discussions.apple.com/thread/4245826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:14
Wel jammer, koop soms te snel films. Had deadpool 2 al los gekocht en heb bv ook de transformers the last knigth. Had ze beter als bundel kunnen kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Dr. Strangelove schreef op Friday 31 August 2018 @ 12:02:
[..]

Ik heb echter wel wat zorgen over de 4K content van iTunes. Hoe is het met ownership geregeld t.o.v. bijvoorbeeld Netflix? Kan Apple op een of andere manier toch besluiten de stekker uit zijn iTunes servers te trekken en sta ik dan met lege handen? Hier lees ik bijvoorbeeld een (oud) verhaal over iemand wiens gekocht content door licensie issues verwijderd is. Ik heb geen zin om een library aan te gaan leggen om er achter te komen dat er willekeurig films uit verdwijnen.

https://discussions.apple.com/thread/4245826
Het is alleen wel een heel oude discussie. Vraag me af hoe daar anno 2018 (6 jaar later) mee omgegaan wordt. Zijn er ook recentere 'issues' bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik zag ook nog een vergelijkbaar item uit 2015. Niks recenter dan dat. Ik wil graag geloven dat dat betekent dat dit soort issue niet meer bestaan en om eerlijk te zijn moet je sowieso goed zoeken om ze te vinden, dus ik denk dat het wel meevalt.

[ Voor 55% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-08-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Dr. Strangelove de AppleTV zal de 4K films overigens niet downloaden, die kan je alleen streamen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Nee dat weet ik, ik zit ook niet te wachten op locale opslag van 4K films :)

Is het overigens wel mogelijk eigenlijk om op b.v. een iPad of iPhone een SD file te downloaden? Wel handig als je aan het reizen bent.

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-08-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
ikweethetbeter schreef op Monday 13 August 2018 @ 17:48:
@VirinR

Vergeet niet dat ARC geen Atmos ondersteund....
Dr. Strangelove schreef op Friday 31 August 2018 @ 13:06:
Nee dat weet ik, ik zit ook niet te wachten op locale opslag van 4K films :)

Is het overigens wel mogelijk eigenlijk om op b.v. een iPad of iPhone een SD file te downloaden? Wel handig als je aan het reizen bent.
Je kunt hem (via iTunes op de iPhone) downloaden, maar volgens mij doet hij dan gewoon de 4K versie. Ik kan in ieder geval niet kiezen voor SD/HD of 4K...

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 31-08-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn er geen series beschikbaar op de Apple TV? Komt dat nog of gaat dat nooit komen?

En ik vind de prijzen die gehanteerd worden raar, wie bepaald de prijs van een film? Is dat volledig Apple zelf of heeft Apple zich te houden aan de filmmaatschappij?

Om een voorbeeld te noemen, zo betaal je voor de eerste Avengers film nogsteeds €16,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Tja, waarom betaal je voor een Beatles CD of Call of Duty MW nog steeds forse bedragen terwijl ze al jaren in de winkels liggen? Blijkbaar genoeg mensen die die prijs willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:03:
Waarom zijn er geen series beschikbaar op de Apple TV? Komt dat nog of gaat dat nooit komen?

En ik vind de prijzen die gehanteerd worden raar, wie bepaald de prijs van een film? Is dat volledig Apple zelf of heeft Apple zich te houden aan de filmmaatschappij?

Om een voorbeeld te noemen, zo betaal je voor de eerste Avengers film nogsteeds €16,99.
De prijzen worden bepaald door de uitgever van de film, in dit geval Disney.
Disney stunt sowieso niet vaak met zijn films en een tijdje geleden was er een 'summer sale' waarbij veel films waren afgeprijst van 16,99 naar 7,99.

Er bestaat iTunes TV Shows in de VS, UK en o.a. Frankrijk voor het aanschaffen van series maar deze dienst bestaat niet in Nederland.
Sterker nog, deze dienst werkt maar in zes landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirinR schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:47:
[...]

De prijzen worden bepaald door de uitgever van de film, in dit geval Disney.
Disney stunt sowieso niet vaak met zijn films en een tijdje geleden was er een 'summer sale' waarbij veel films waren afgeprijst van 16,99 naar 7,99.

Er bestaat iTunes TV Shows in de VS, UK en o.a. Frankrijk voor het aanschaffen van series maar deze dienst bestaat niet in Nederland.
Sterker nog, deze dienst werkt maar in zes landen.
Oké duidelijk.

Ik heb net wat geprobeerd te zoeken over wanneer er wel serie’s beschikbaar komen hier voor ITunes.
Is lastig te vinden of het komt door DuckDuckGo.
Weet jij toevallig of dat hier in Nederland ooit beschikbaar komt of is daar nog niets over bekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:10:
[...]

Oké duidelijk.

Ik heb net wat geprobeerd te zoeken over wanneer er wel serie’s beschikbaar komen hier voor ITunes.
Is lastig te vinden of het komt door DuckDuckGo.
Weet jij toevallig of dat hier in Nederland ooit beschikbaar komt of is daar nog niets over bekent?
Daar is niks over bekend maar het lijkt mij sterk dat Apple dit in Nederland introduceert door de sterke aanwezigheid van streamingdiensten (Netflix, Amazon, Videoland, NL Ziet).
Wel komt Apple volgend jaar met een eigen streaming service voor zijn eigen series maar of er ook programmering van derden bijkomt is niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 17:23
Apple tv meegenomen op vakantie, remote thuis laten liggen.... Al wat proberen te googelen, je kan de iPhone gebruiken op de remote maar daarvoor moet de Apple tv al met hetzelfde WiFi verbonden zijn. Dat is natuurlijk niet het geval ;).
Iemand hier toevallig nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
Slomy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:55:
Apple tv meegenomen op vakantie, remote thuis laten liggen.... Al wat proberen te googelen, je kan de iPhone gebruiken op de remote maar daarvoor moet de Apple tv al met hetzelfde WiFi verbonden zijn. Dat is natuurlijk niet het geval ;).
Als de TV HDMI-CEC ondersteunt, dan kun je dat inschakelen en de TV-afstandsbediening gebruiken. Lukt dat niet, dan kun je nog proberen om de Apple TV met Ethernet aan te sluiten en dan de Remote App gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 12:27
Slomy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:55:
iPhone als hotspot gebruiken en je Apple TV daarmee laten verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Hallo allemaal!

Ik overweeg om een apple tv te nemen en de Horizon Box er dan uit te flikkeren (best bijzonder voor een medewerker van VodafoneZiggo). Zeker aangezien de kabel TV van Ziggo er uit gaat en dat betekent dat we per maand een x bedrag moeten betalen voor de TV's in de slaapkamers.
Mijn broertje kijkt echter trouw iedere week naar Fox Sports Eredivisie, daar moet ik dan een oplossing voor vinden.

Ik zal in ieder geval dit topic in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:19:
Hallo allemaal!

Ik overweeg om een apple tv te nemen en de Horizon Box er dan uit te flikkeren (best bijzonder voor een medewerker van VodafoneZiggo). Zeker aangezien de kabel TV van Ziggo er uit gaat en dat betekent dat we per maand een x bedrag moeten betalen voor de TV's in de slaapkamers.
Mijn broertje kijkt echter trouw iedere week naar Fox Sports Eredivisie, daar moet ik dan een oplossing voor vinden.

Ik zal in ieder geval dit topic in de gaten houden!
De Fox Sports app voor de appletv?
https://itunes.apple.com/...ports-nl/id383841722?mt=8

[ Voor 4% gewijzigd door ChrisM op 02-09-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf kijk ik ook wel uit naar de Apple TV app. Voornamelijk voor het gebruiksgemap doordat deze lekker snel opstart en snel kunt navigeren. Tenminste ik hoop dat dat straks zo is... ;)

Echter de Mediabox zal ik echt niet de deur uitdoen. De beeldkwaliteit van de Mediabox zal ongetwijfeld (nog steeds) tig keer beter zijn dan het beeld via iptv (ziggo app). Kijk b.v. maar eens naar Fox sports via de app en ga dan naar Fox sports via de Mediabox. Tja, als je van beeldkwaliteit houdt, dan ga je ongetwijfeld via coax kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Helaas is het niet mogelijk (althans, voor zover ik op de hoogte ben) om zonder DTV abonnement Fox Sports Eredivisie te kijken.
Kan ik ook alleen een FOX Sports GO abonnement los afnemen zonder TV?
Helaas is dit niet meer mogelijk. Check je digitale TV aanbieder wat de mogelijkheden zijn voor de verschillende abonnementen op FOX Sports GO.

Bron: https://www.foxsports.nl/...ement-los-afnemen-zonder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
meesje schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:44:
Zelf kijk ik ook wel uit naar de Apple TV app. Voornamelijk voor het gebruiksgemap doordat deze lekker snel opstart en snel kunt navigeren. Tenminste ik hoop dat dat straks zo is... ;)

Echter de Mediabox zal ik echt niet de deur uitdoen. De beeldkwaliteit van de Mediabox zal ongetwijfeld (nog steeds) tig keer beter zijn dan het beeld via iptv (ziggo app). Kijk b.v. maar eens naar Fox sports via de app en ga dan naar Fox sports via de Mediabox. Tja, als je van beeldkwaliteit houdt, dan ga je ongetwijfeld via coax kijken.
Ik neem aan dat een Apple TV die niet aangesloten is op wifi maar op de coax goede beeldkwaliteit levert.

Ik zie de Apple TV als investering die je terug verdient. We betalen nu €30,56 iedere maand aan de horizon box en fox sports eredivisie. De duurste Apple TV (4K, 64GB) kost €220,- dus zouden we het na iets meer dan een half jaar al terugverdiend hebben.

Bovenstaand rekenvoorbeeld is wel met Fox Sports Eredivisie, dus dat is niet helemaal eerlijk. Als ik reken met alleen de horizon box (€220,- / €15,73 = 13,98) kom ik op 14 maanden. Vanaf de vijftiende maand zouden we het dus al terugverdiend hebben.

Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik wel een vraagje. Hoe lang gaat een Apple TV eigenlijk mee? Lijkt me toch wel handig, als ik toch bezig ben met rekensommetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:03:
[...]

Ik neem aan dat een Apple TV die niet aangesloten is op wifi maar op de coax goede beeldkwaliteit levert.

Ik zie de Apple TV als investering die je terug verdient. We betalen nu €30,56 iedere maand aan de horizon box en fox sports eredivisie. De duurste Apple TV (4K, 64GB) kost €220,- dus zouden we het na iets meer dan een half jaar al terugverdiend hebben.

Bovenstaand rekenvoorbeeld is wel met Fox Sports Eredivisie, dus dat is niet helemaal eerlijk. Als ik reken met alleen de horizon box (€220,- / €15,73 = 13,98) kom ik op 14 maanden. Vanaf de vijftiende maand zouden we het dus al terugverdiend hebben.

Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik wel een vraagje. Hoe lang gaat een Apple TV eigenlijk mee? Lijkt me toch wel handig, als ik toch bezig ben met rekensommetjes.
Huh? Ik heb geen coax aansluiting op mijn Atv4k.....

Dat bedoel je ongetwijfeld niet. ;) Maar als je kijkt via een Ziggo app (op ipad en straks ook atv) kijk je via iptv. Dan is de beeldkwaliteit een stuk minder dan (direct) via coax.

Echter als je daar minder waarde aan hecht en snelheid/gebruiksgemak belangrijker vind, dan is de ziggo app ongetwijfeld een uitkomst. Zo had ik vanochtend even via de NOS app naar eredivisie gekeken van gisteravond. Het gemak prefereerde ik deze keer boven beeldkwaliteit (via nos helemaal slecht) via de mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
meesje schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:12:
[...]

Huh? Ik heb geen coax aansluiting op mijn Atv4k.....

Dat bedoel je ongetwijfeld niet. ;) Maar als je kijkt via een Ziggo app (op ipad en straks ook atv) kijk je via iptv. Dan is de beeldkwaliteit een stuk minder dan (direct) via coax.
Kan ik de tv niet aansluiten op vaste internetbekabeling? Ben ik genoodzaakt om het op wifi aan te sluiten?
Echter als je daar minder waarde aan hecht en snelheid/gebruiksgemak belangrijker vind, dan is de ziggo app ongetwijfeld een uitkomst. Zo had ik vanochtend even via de NOS app naar eredivisie gekeken van gisteravond. Het gemak prefereerde ik deze keer boven beeldkwaliteit (via nos helemaal slecht) via de mediabox.
Maar het is toch een 4K tv? Kan je alleen dingen via iTunes op 4K afspelen, of ook dingen vanuit de Ziggo app?

In ieder geval bedankt, heel erg behulpzaam! _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:53
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:51:
[...]

Kan ik de tv niet aansluiten op vaste internetbekabeling? Ben ik genoodzaakt om het op wifi aan te sluiten?

[...]

Maar het is toch een 4K tv? Kan je alleen dingen via iTunes op 4K afspelen, of ook dingen vanuit de Ziggo app?

In ieder geval bedankt, heel erg behulpzaam! _/-\o_ O+
Je kunt de ATV ook middels een UTP-aansluiting aansluiten! Wat bedoeld wordt is dat kijken via een internetverbinding op een ATV vaak van mindere kwaliteit is dan kijken via de coax en dus via een Ziggo box.

Dus, ja, je kunt zeker via de Ziggo app afspelen/kijken, maar dan is/kan de kwaliteit dus een stuk minder (zijn) omdat je dan via internet kijkt ipv direct via een Ziggo box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RicoK schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:02:
[...]

Je kunt de ATV ook middels een UTP-aansluiting aansluiten! Wat bedoeld wordt is dat kijken via een internetverbinding op een ATV vaak van mindere kwaliteit is dan kijken via de coax en dus via een Ziggo box.

Dus, ja, je kunt zeker via de Ziggo app afspelen/kijken, maar dan is/kan de kwaliteit dus een stuk minder (zijn) omdat je dan via internet kijkt ipv direct via een Ziggo box.
Ja, behalve als dadelijk (eindelijk) een keer de Ziggo app voor AppleTV uit komt :) Dan kun je gewoon in HD streamen zonder problemen. Zal eind dit jaar worden denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@mr.JamesBond
Voor een medewerker van VodafoneZiggo, en een tweaker, snap je er verrassend weinig van!

Ziggo heeft coaxkabels naar de huizen liggen. Daar gaat digitale live tv overheen in het DVB-C formaat, en dat levert de beste kwaliteit voor live tv. DVB-S (satelliet) en DVB-T (terrestrial, gewone antenne) zijn een stuk minder.

Aanbieders van tv die geen coax in de grond hebben liggen, gebruiken IPTV. De kwaliteit daarvan is erg afhankelijk van de bandbreedte. SD is niet al te best, en gewoon HD is stukken minder dan DVB-C.

Sommige IPTV aanbieders hebben "glasvezel HD", en die kwaliteit is erg goed, niet te onderscheiden van DVB-C.

Een Apple TV is een kastje waarmee je content naar je tv kunt zetten. Maar die content moet je ergens vandaan halen. Zelf filmen, gratis apps (NPO Start), (illegaal) downloaden, abonnementen (Netflix, Videoland, NLZiet, ...), YouTube, ...

Je krijgt niet "zomaar vanzelf" gratis tv en voetbal op je tv, aanbieders willen daarvoor een bedrag per maand zien!

Overigens gebruikt de Horizonbox (Mediabox XL) zelf ook al IPTV voor alle on demand / uitzending gemist diensten, dus voor alles behalve live tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
ikweethetbeter schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:47:
@mr.JamesBond
Voor een medewerker van VodafoneZiggo, en een tweaker, snap je er verrassend weinig van!

Ziggo heeft coaxkabels naar de huizen liggen. Daar gaat digitale live tv overheen in het DVB-C formaat, en dat levert de beste kwaliteit voor live tv. DVB-S (satelliet) en DVB-T (terrestrial, gewone antenne) zijn een stuk minder.

Aanbieders van tv die geen coax in de grond hebben liggen, gebruiken IPTV. De kwaliteit daarvan is erg afhankelijk van de bandbreedte. SD is niet al te best, en gewoon HD is stukken minder dan DVB-C.

Sommige IPTV aanbieders hebben "glasvezel HD", en die kwaliteit is erg goed, niet te onderscheiden van DVB-C.

Een Apple TV is een kastje waarmee je content naar je tv kunt zetten. Maar die content moet je ergens vandaan halen. Zelf filmen, gratis apps (NPO Start), (illegaal) downloaden, abonnementen (Netflix, Videoland, NLZiet, ...), YouTube, ...

Je krijgt niet "zomaar vanzelf" gratis tv en voetbal op je tv, aanbieders willen daarvoor een bedrag per maand zien!

Overigens gebruikt de Horizonbox (Mediabox XL) zelf ook al IPTV voor alle on demand / uitzending gemist diensten, dus voor alles behalve live tv.
En welk gedeelte hiervan dacht je dat ik niet snapte? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:24:
[...]

Ik dacht ook dat je er niets van snapte.

Coax op een Apple TV? Uhm, nee dus…

Maar het is toch een 4K apparaat? Uh ja, maar dan moet het wel in 4K 'uitgezonden' worden.

Je stelt een beetje vreemde vragen. Geen wonder dat mensen denken dat je het niet snapt…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Serena schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:51:
[...]

Ik dacht ook dat je er niets van snapte.

Coax op een Apple TV? Uhm, nee dus…
De vraag was meer of een apple tv alleen aangesloten kan worden op wifi of ook bekabeld aangesloten kan worden aan het internet
Maar het is toch een 4K apparaat? Uh ja, maar dan moet het wel in 4K 'uitgezonden' worden.
Er werd gezegd dat tv kijken op de horizon box betere beeldkwaliteit heeft dan tv kijken op een tv 4K.
Je stelt een beetje vreemde vragen. Geen wonder dat mensen denken dat je het niet snapt…
Ik hoop dat die indruk voortaan minder aanwezig zal zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:36:
[...]

De vraag was meer of een apple tv alleen aangesloten kan worden op wifi of ook bekabeld aangesloten kan worden aan het internet

[...]

Er werd gezegd dat tv kijken op de horizon box betere beeldkwaliteit heeft dan tv kijken op een tv 4K.

[...]

Ik hoop dat die indruk voortaan minder aanwezig zal zijn. :9
Mooi dat we je nu in ieder geval begrijpen. :+

Wat betreft het standaard HD aanbod van Ziggo, zal de mediabox bij reguliere uitzendingen (dus niet replay of on demand) altijd een beter beeld geven dan (straks) via de Ziggo app op de atv4(k). Dat is nu eenmaal het verschil tussen kijken via coax vs iptv (op dit moment).

Als de Ziggo app er straks is, ben ik heel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit. Indien dit zeer acceptabel is, zal ik wellicht het gebruiksgemak/snelheid van de Ziggo app verkiezen boven de Mediabox.

O ja, nog wel een kanttekening. Iptv levert wel een vertraging op tov coax. Dus bij belangrijke voetbalwedstrijden kan het zo zijn dat de buren eerder juichen dan jij. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:24:
Nou, bijvoorbeeld dit hele verhaal:
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:03:
Het concept (coax) kabel die tv kan leveren, en, via een modem, internet. Maar dan wordt het IP, en dat gaat niet via coax maar via wifi of ethernet UTP.
Een Apple TV is een kastje, een apparaat, net als je tv en je radio. Daar komt geen tv op zonder tv signaal via IP. En daar moet je voor betalen.
Bovenstaand rekenvoorbeeld is wel met Fox Sports Eredivisie, dus dat is niet helemaal eerlijk. Als ik reken met alleen de horizon box (€220,- / €15,73 = 13,98) kom ik op 14 maanden. Vanaf de vijftiende maand zouden we het dus al terugverdiend hebben
Je begint door te krijgen dat Fox iets is waar je apart voor moet betalen. Nu de rest nog!
Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik wel een vraagje. Hoe lang gaat een Apple TV eigenlijk mee?
Totaal irrelevant hier. Maar toch, een Apple TV leeft waarschijnlijk lang. M'n Apple TV 2 uit 2010 doet het nog steeds prima, gisteren is-ie nog gebruikt.
Lijkt me toch wel handig, als ik toch bezig ben met rekensommetjes.
Inderdaad.

Maar je kunt beter berekenen wat al die diensten samen kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
ikweethetbeter schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:20:
[...]

Nou, bijvoorbeeld dit hele verhaal:

[...]

Het concept (coax) kabel die tv kan leveren, en, via een modem, internet. Maar dan wordt het IP, en dat gaat niet via coax maar via wifi of ethernet UTP.
Oké, misschien heb ik het onhandig geformuleerd, maar mijn vraag was of de Apple TV aangesloten kan worden op bedraad internet, of dat het alleen gebruik kan maken van internet door middel van wifi.
[...]

Een Apple TV is een kastje, een apparaat, net als je tv en je radio. Daar komt geen tv op zonder tv signaal via IP. En daar moet je voor betalen.
Ja, dat begreep ik ook toen ik een kleuter was, niets is gratis in het leven. En laat het nou zo zijn dat je met alleen internet van Ziggo (dus geen DTV!) gebruik kan maken van de ZiggoGo app en dus tvsignaal hebt voor de Apple TV.
[...]

Je begint door te krijgen dat Fox iets is waar je apart voor moet betalen. Nu de rest nog!
ZIe bovenstaande
[...]

Totaal irrelevant hier. Maar toch, een Apple TV leeft waarschijnlijk lang. M'n Apple TV 2 uit 2010 doet het nog steeds prima, gisteren is-ie nog gebruikt.
De relevantie zit hem erin dat ik een vergelijking maak tussen iedere maand betalen voor DTV en het aanschaffen van een Apple TV. Nu ik begrijp dat een Apple TV een hele poos meegaat, weet ik dat de investering het waard is.
[...]

Inderdaad.

Maar je kunt beter berekenen wat al die diensten samen kosten!
Welke diensten? Internet die we al hebben? De ZiggoGo app die bij internet van Ziggo is inbegrepen? Fox Sports Eredivisie die we nu al betalen?
7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oke, een hele lijst. Ik zal er eens één uitpikken:
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:50:
Welke diensten? Internet die we al hebben? De ZiggoGo app die bij internet van Ziggo is inbegrepen? Fox Sports Eredivisie die we nu al betalen?
7(8)7
Je hebt niet zomaar tv als je alleen internet hebt. Nederland 1 zal vast mogelijk zijn, die is voor iedereen gratis. En zelfs 2 en 3 plus themakanalen als je de NL Start app gebruikt. Maar met Ziggo Go kun je weinig zonder tv abonnement. Van de Ziggo site:
Welke tv-zenders kan ik kijken via de Ziggo GO app?

De zenders die in je abonnement zitten, kijk je ook met Ziggo GO. Uiteraard in de beeldkwaliteit die je van ons gewend bent. HD-tv kijken kan ook via de Ziggo GO app. De HD-zenders uit je abonnement, worden via de app ook in HD-kwaliteit uitgezonden. Binnenshuis (als je kijkt via een Ziggo internetverbinding) kun je meer zenders kijken dan buitenshuis. In het zenderoverzicht zie je welke zenders je kunt kijken met je abonnement. En welke binnenshuis en buitenshuis beschikbaar zijn.
Het is net zoals bellen. Als je Ziggo internet afsluit, zonder tv en zonder telefonie, dan kun je niet bellen. Skype werkt, en van Skype naar het telefoonnetwerk werkt ook (als je maar betaalt), en Facetime, en WhatsApp videobellen, en noem ze maar op, ze werken allemaal. Maar gewoon ouderwets bellen, nee, dat heb je dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:36:
[...]

Aansluiten op internet doe je met een utp kabel, niet met een coaxkabel… 🤔

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
En als je even had gegoogled, had je gezien dat een ATV een UTP poort heeft en dus bedraad op je thuisnetwerk kan worden aangesloten.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
ikweethetbeter schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:05:

[...]

Je hebt niet zomaar tv als je alleen internet hebt. Nederland 1 zal vast mogelijk zijn, die is voor iedereen gratis. En zelfs 2 en 3 plus themakanalen als je de NL Start app gebruikt. Maar met Ziggo Go kun je weinig zonder tv abonnement. Van de Ziggo site:

[...]

Het is net zoals bellen. Als je Ziggo internet afsluit, zonder tv en zonder telefonie, dan kun je niet bellen. Skype werkt, en van Skype naar het telefoonnetwerk werkt ook (als je maar betaalt), en Facetime, en WhatsApp videobellen, en noem ze maar op, ze werken allemaal. Maar gewoon ouderwets bellen, nee, dat heb je dan niet.
Kom op zeg, ik werk bij VodafoneZiggo en weet welke tvzenders er standaard bij zitten. Als je zakelijk internet hebt van Ziggo (zoals wij) krijg je daar standaard TV Standard bij. Dit zijn 34 zenders, waarvan 4 in HD. Ik weet dat dit weinig is, maar we kijken thuis over het algemeen toch alleen maar RTL Nieuws en NOS Journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Serena schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:27:
[...]

Aansluiten op internet doe je met een utp kabel, niet met een coaxkabel… 🤔
Sluuz schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:34:
En als je even had gegoogled, had je gezien dat een ATV een UTP poort heeft en dus bedraad op je thuisnetwerk kan worden aangesloten.
Dank voor de reacties, het is nu helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
mr.JamesBond schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:57:
[...]
Kom op zeg, ik werk bij VodafoneZiggo en weet welke tvzenders er standaard bij zitten. Als je zakelijk internet hebt van Ziggo (zoals wij) krijg je daar standaard TV Standard bij. Dit zijn 34 zenders, waarvan 4 in HD. Ik weet dat dit weinig is, maar we kijken thuis over het algemeen toch alleen maar RTL Nieuws en NOS Journaal.
Het is wel handig dat je dan vooraf aangeeft dat je Ziggo Zakelijk hebt voordat er een discussie gestart wordt. Anders praat je langs elkaar heen. De prijs hiervoor is € 39 per maand. Daar komt dan nog Fox Sports bij.

Ook mijn ervaring is dat de beeldkwaliteit van Fox Sports Go niet goed genoeg is in vergelijking met de mediabox van je provider (ik zit zelf bij KPN).

Ik heb NLziet een maandje geprobeerd en hoewel de kwaliteit daar over het algemeen prima was, ben ik niet zo tevreden met het zappen. Je kan niet met 1 druk op de knop naar de volgende zender, maar je moet altijd eerst "terug" voordat je een nieuw kanaal kan selecteren.

Mogelijk doe ik wat fout en/of heeft Ziggo het beter opgelost met hun app straks, maar voor mij is dat wel een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Lekkerbek312 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:06:
[...]

Het is wel handig dat je dan vooraf aangeeft dat je Ziggo Zakelijk hebt voordat er een discussie gestart wordt. Anders praat je langs elkaar heen. De prijs hiervoor is € 39 per maand. Daar komt dan nog Fox Sports bij.

Ook mijn ervaring is dat de beeldkwaliteit van Fox Sports Go niet goed genoeg is in vergelijking met de mediabox van je provider (ik zit zelf bij KPN).

Ik heb NLziet een maandje geprobeerd en hoewel de kwaliteit daar over het algemeen prima was, ben ik niet zo tevreden met het zappen. Je kan niet met 1 druk op de knop naar de volgende zender, maar je moet altijd eerst "terug" voordat je een nieuw kanaal kan selecteren.

Mogelijk doe ik wat fout en/of heeft Ziggo het beter opgelost met hun app straks, maar voor mij is dat wel een dealbreaker.
Mijn excuus voor de verwarring. Ik hoop dat die nu opgelost is.

Ik hoop ook dat de Ziggo App voor de Apple TV een mooi alternatief zal zijn voor de Horizon Box. Ik denk dat ik maar even moet afwachten hoe die app er uit gaat zien en of er een nieuwe Apple TV aankomt binnenkort.

In ieder geval bedankt. In houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:57:
Als gewone particuliere consument weet ik dit niet. Je vraagt hier om advies en "vergeet" zomaar even essentiële info erbij te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Foarsitter
ikweethetbeter schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:52:
[...]

Als gewone particuliere consument weet ik dit niet. Je vraagt hier om advies en "vergeet" zomaar even essentiële info erbij te geven.
Mijn excuses, ik hoop dat het hiermee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:50:
[...]

Oké, misschien heb ik het onhandig geformuleerd, maar mijn vraag was of de Apple TV aangesloten kan worden op bedraad internet, of dat het alleen gebruik kan maken van internet door middel van wifi.

[...]

Ja, dat begreep ik ook toen ik een kleuter was, niets is gratis in het leven. En laat het nou zo zijn dat je met alleen internet van Ziggo (dus geen DTV!) gebruik kan maken van de ZiggoGo app en dus tvsignaal hebt voor de Apple TV.
De ziggoGo app krijgt geen tv-signaal.
Er gaat en kan geen tv signaal over over je computer netwerk. Het is geen analoge coax 😭. De app werkt via TCP-ip de stream die de app opvraagt bij de server is unicast/singelcast

Krijgen jullie bij ziggo geen les in de terminologie. Nu snap ook de slechte service van ziggo en Vodafone jullie verstaan de klanten gewoon niet door gebrek aan kennis😭en zeggen dan eerst ja dat bedoelde ik ook en als dan te ingewikkeld wordt roepen ze wie is hier nu de snackbar jij of ik.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
[...]

*knip*

Let op het beleid als je linkt. Dit kan overigens prima in een post met de edit knop.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 05-09-2018 10:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Kom op mensen, laten we nu even stoppen met de shitload over @mr.JamesBond . Hij weet nu wel dat ie het een beetje verkeerd verwoord heeft. Nu weer lekker verder praten over de ATV.

Ik zie trouwens in cheapcharts dat de Wolverine 2 movie bundel in de ‘aanbieding’ is. Van 14,99 voor 14,98 euro. Nu moeten we wel snel toeslaan.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

meesje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:50:
Ik zie trouwens in cheapcharts dat de Wolverine 2 movie bundel in de ‘aanbieding’ is. Van 14,99 voor 14,98 euro. Nu moeten wel snel toeslaan.... :+
Ja, dat zie je vaker: bundels die één of een paar centen goedkoper worden. Ze weten goed dat ze daarmee in de "ïn-de-aanbieding" lijsten komen.

The Revenant / The Martian / Kingsman - the secret service alle drie in 4K ieder nu voor € 4,99. Dat is wel een echte aanbieding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Niet 100% on-topic, maar ik heb proberen de AppleTV experience na te bouwen met een 2014 mac mini.
Enerzijds gebruik ik deze als server (plex server, timemachine backups), anderzijds als htpc (plex media player, siri remote met bettertouchtool en Philips Hue sync)

Nu beetje rondzoeken voor TV via Plex te kijken in Belgie en dan kan de decoder en shitty samsung smart tv de deur uit. :-)
Enige nadeel is gebrek aan HDMI CEC (uitzetten TV bij uitzetten mac), misschien later mac mini als server en toch appleTV als client, maar dan heb ik geen philips hue sync. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Nindustries op 05-09-2018 09:36 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:50:
Kom op mensen, laten we nu even stoppen met de shitload over @mr.JamesBond . Hij weet nu wel dat ie het een beetje verkeerd verwoord heeft. Nu weer lekker verder praten over de ATV.

Ik zie trouwens in cheapcharts dat de Wolverine 2 movie bundel in de ‘aanbieding’ is. Van 14,99 voor 14,98 euro. Nu moeten wel snel toeslaan.... :+
Sorry je hebt gelijk. Het was al laat vannacht.
@mr.JamesBond sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Een aantal posts zijn verplaatst naar de prullenbak in verband met het beleid. Graag weer een beetje ontopic en inhoudelijk blijven. Het neigt wel erg naar slowchat soms ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

Ik heb sinds kort knetterend geluid op de Marantz receiver als ik door menu's navigeer op de Apple TV, vooral bij Netflix. Ik lees allemaal suggesties als fabrieksinstellingen (daar is het bij mij mee begonnen) en het opnieuw aansluiten van je HDMI kabel (al een paar keer gedaan). Iemand een idee waar dit vandaag zou kunnen komen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nindustries schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:35:
Niet 100% on-topic, maar ik heb proberen de AppleTV experience na te bouwen met een 2014 mac mini.
Enerzijds gebruik ik deze als server (plex server, timemachine backups), anderzijds als htpc (plex media player, siri remote met bettertouchtool en Philips Hue sync)

Nu beetje rondzoeken voor TV via Plex te kijken in Belgie en dan kan de decoder en shitty samsung smart tv de deur uit. :-)
Enige nadeel is gebrek aan HDMI CEC (uitzetten TV bij uitzetten mac), misschien later mac mini als server en toch appleTV als client, maar dan heb ik geen philips hue sync. |:(
Jep, ik denk dat de upcoming Macmini (men denkt oktober) dat wel gaat krijgen (4K support en hopelijk HDMI CEC ondersteuning). Maar voor nu met de huidige generatie heeft dat inderdaad weinig nut. Het enige dat je zou kunnen doen is een Logitech Harmony remote gaan gebruiken icm je TV, Macmini etc. Ikzelf gebruik voor nu de AppleTV4k en wacht tot aankondiging van nieuwe Macmini om te kijken wat daaruit komt. Zo niet, dan blijft AppleTV fijn staan, want die bevalt heel erg goed :)

Overigens Philips weet dat dit gevraagd word, zal me niks verbazen als er een Hue Sync app nog gaat komen voor de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Ik gok statische elektriciteit. Alles geaard? @page404

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 05-09-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:05:

[...]

[...]
Je hebt altijd tv via de coax als je Ziggo internet hebt, gewoon 'Kabel TV' van los €18,70 per maand ('Inclusief gratis Kabel TV (45+ tv-zenders)'. Zie pakketten). Zelfs als je helemaal geen Ziggo meer hebt en er staat nog signaal op heb je die (zowel analoog als digitaal via DVB-C)
@apis29
Soms zit er één abonnee op een patchpunt in de wijkcentrale, soms meer. Ziggo maakt geen prioriteit van het afsluiten, maar het kan wel. Je kunt soms tv kijken, soms niet. Garantie tot aan de voordeur!

Zonder juist abonnement werkt Ziggo Go gegarandeerd niet. En dat is hier belangrijk, want kijk eens naar de titel van dit draadje.
yorroy schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:33:
Vraagje voor de day1 bezitters van een Apple TV 4 (non 4K):
Hoe is het gesteld met jullie batterij van de remote. De laatste maanden merk ik dat ik steeds vaker moet opladen. 3 weken geleden nog een hele nacht geladen en nu alweer leeg..
dit terwijl ik hem de laatste tijd steeds minder vaak gebruik, alleen nog voor NLziet en een paar keer per maand met Infuse.
Netflix doe ik sinds een paar maanden met de 4K app op Webos.
Zit je er niet perongeluk op? Ik laad hem bijna nooit op, ben nog verbaasd hoe lang die het doet. Ik heb een lightning stekkertje in de bank dus even opladen is hier ook zo gedaan.

Ik had gehoopt in de tvOS 12 beta's de ISS beelden al te zien maar ik heb ze nog niet gezien. Jullie?
Heb je het abonnement opgezegd of heb je ze gemaild? Ze staan namelijk open voor feedback. Alleen zo weten ze wat klanten willen en kunnen ze de app verbeteren.

[ Voor 25% gewijzigd door iAR op 06-09-2018 09:16 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
iAmRenzo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:13:
[...]

Zit je er niet perongeluk op? Ik laad hem bijna nooit op, ben nog verbaasd hoe lang die het doet. Ik heb een lightning stekkertje in de bank dus even opladen is hier ook zo gedaan.

Ik had gehoopt in de tvOS 12 beta's de ISS beelden al te zien maar ik heb ze nog niet gezien. Jullie?

[...]

Heb je het abonnement opgezegd of heb je ze gemaild? Ze staan namelijk open voor feedback. Alleen zo weten ze wat klanten willen en kunnen ze de app verbeteren.
Heb hem ook zowat sinds day 1 en ik heb denk ik 3 a 4x miss de Remote opgeladen? En dan wordt ie nog best veel gebruikt omdat ik het vaak sneller vind dan mijn iPhone pakken en dat ding toch altijd ergens op de bank ligt.

• Lekkerbek312
iAmRenzo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:13:
[...]
Beide gedaan.

Aanvullend argument om op te zeggen was dat ik niet (veel) goedkoper uit ben dan met mijn huidige setup.

• xbeam
  • Niet online
Weet iemand eigen waarom
Zky light awaits: na een jaar nog steeds niet in Nederland in app store staat?

Ik vind het game aanbod in zijn geheel erg tegen vallen. Dacht uit de presentatie vorrige jaar te begrijpen dat ze gingen inzetten op games. Dat was voor mij de samen met 4k de rede om hem hem te kopen.

Ik heb toen gelijk een combi packet gekocht met een nimbus controller. En momenteel zijn er ongeveer 5 games geschikt voor de controller en mischien net 8 games die kwaliteif een game genoemd mogen worden.

Had de toen de hoop/idee dat alle iOS apps gewoon geïnstalleerd konden worden.

Wat dat betreft ben ik wel een teleur gestelde eigenaar.

• apis29
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:14:
@apis29
Soms zit er één abonnee op een patchpunt in de wijkcentrale, soms meer. Ziggo maakt geen prioriteit van het afsluiten, maar het kan wel. Je kunt soms tv kijken, soms niet. Garantie tot aan de voordeur!

Zonder juist abonnement werkt Ziggo Go gegarandeerd niet. En dat is hier belangrijk, want kijk eens naar de titel van dit draadje.
Het was ook vooral om aan te geven dat je wel meer kanalen krijgt dan alleen NPO 1-3 bij "enkel" internet van Ziggo (y) (aangezien je altijd al de kanalen van 'Kabel TV' hebt als je een abo/ aansluiting hebt).
Pagina: 1 ... 68 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.