Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:13:
Ik snap niet waarom zou je Plex gebruiken op je NAS en vervolgens Infuse om de film af te spelen. Infuse kan rechtstreeks (folderview of bibliotheek) alle films afspelen en Plex is m.i. een overbodige tussenlaag.
Benieuwd wat de argumenten pro zijn?
Jouw redenatie snap ik niet helemaal. Plex is een server / management applicatie waarbij je naar meerdere apparaten kunt streamen, transcoden waar nodig (zoals naar mobiel) en alles kunt bij houden (hoever ben je met spelen en bij welke aflevering etc zit je per show). Daarnaast heeft het een hoop extra functionaliteit (subtitles zoeken, podcasts, covers eenmalig instellen, lyrics laten zoeken voor muziek, films automatisch sorteren etc) die men overal ter wereld kan benaderen en bijv content automatisch laten syncen naar je mobiele telefoon of ipad voor wanneer je geen internet hebt.
Een van de beste features van Plex vind ik zelf On-Deck en Recently added. On-Deck laat je de nieuwste episodes zien van alle series die je volgt, zelfs van een tijd terug. En dat op alle apparaten (windows, mac, ipad, iphone, appletv, androidtv, xbox, playstation, samsung etc etc).
Daarnaast delen met vrienden en familie is natuurlijk geweldig!
En dan is het sinds kort ook nog mogelijk om Plex server als DVR te gebruiken. Anyway er zijn tal van features die op de site staan, ik zou zeggen probeer het eens een keer, dan kom je er denk ik wel achter

Je kunt het het beste zien als een server applicatie die alles voor je regelt mbt muziek, films en series.
inFuse is prachtige software en uitstekend als client als je net die extra's wilt (want de default Plex app voor AppleTV is vaak ook al meer dan prima), maar als ik niet op mijn AppleTV zit te kijken en bijv op iphone, ipad, windows pc of ergens anders wil ik alsnog verder kunnen gaan zonder veel gedoe.
Ik gebruik zelf ook inFuse op de AppleTV maar in combinatie met Plex server, best of both worlds.
[
Voor 24% gewijzigd door
tcviper op 02-08-2018 10:19
]