Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

VirinR schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:47:
Iemand een idee of Tomb Raider (2018 dus met Alicia Vikander) nog te pre-orderen/aan te schaffen is?
Hij staat bij mij niet meer bij vooruit te bestellen films en de film staat ook niet meer op de pagina van Alicia Vikander zelf
Inmiddels bij mij weer vindbaar via Search o.a. en te koop

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:21
Ik weet niet of dit enkel in de Belgische store is, maar heb lange tijd geleden Die Hard in 4K aangekocht. Nu zie ik dat de artwork/cover veranderd is (gebeurt wel vaker, bv Jack Reacher), maar ook de film zelf werd teruggeschroefd naar HD. :(

Ik ben er 100% zeker van dat de film in 4k was en heb hem zelfs al in 4k bekeken.
Echter nu dus alleen nog maar in HD.
Wel kan je in Belgische store de Franse artwork kiezen (Piece de Cristal) en deze versie is wel nog in 4k beschikbaar. Maar dan moet je film opnieuw aankopen (doen we dus niet) en ben je verplicht het te stellen zonder NL subs.

Ok geen first world problem. Toch vind ik dit eigenlijk niet kunnen. Ik heb die film speciaal in 4k gekocht (had hem al op BR).
En stel je voor dat Apple heel je 4k collectie zomaar naar HD kan downgraden. Is naar mijn mening toch een beetje diefstal.

Film is meer dan 90 geleden aangekocht; dus kan op eerste zicht Apple hierover niet meer contacteren.

Nog iemand last van (gehad)? Is dit ook in de Nederlandse store?
Iemand die er meer over weet? Lees her en der gelijkaardige dingen op het net, maar echt duidelijk is het niet hoe de vork aan de steel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
dreirie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:18:
Ik weet niet of dit enkel in de Belgische store is, maar heb lange tijd geleden Die Hard in 4K aangekocht. Nu zie ik dat de artwork/cover veranderd is (gebeurt wel vaker, bv Jack Reacher), maar ook de film zelf werd teruggeschroefd naar HD. :(

Ik ben er 100% zeker van dat de film in 4k was en heb hem zelfs al in 4k bekeken.
Wel kan je in Belgische store de Franse artwork kiezen (Piece de Cristal) en deze versie is wel nog in 4k beschikbaar. Maar dan moet je film opnieuw aankopen (doen we dus niet) en ben je verplicht het te stellen zonder NL subs.

Ok geen first world problem. Toch vind ik dit eigenlijk niet kunnen. Ik heb die film speciaal in 4k gekocht (had hem al op BR).
En stel je voor dat Apple heel je 4k collectie zomaar naar HD kan downgraden. Is naar mijn mening toch een beetje diefstal.

Film is meer dan 90 geleden aangekocht; dus kan op eerste zicht Apple hierover niet meer contacteren.

Iemand die er meer over weet? Lees her en der gelijkaardige dingen op het net, maar echt duidelijk is het niet hoe de vork aan de steel zit.
Als dit zo zou zijn is dat natuurlijk schandalig!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

dreirie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:18:

Even gecheckt, bij mij inderdaad ook (NL). Eerst 4K, nu HD.

Is zo te zien ook de enige versie in de NL store, geen 4k versie en/of andere artwork versie.

[ Voor 3% gewijzigd door fonsmeister op 12-07-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
Dan ben ik al zeker niet de enige en weet ik dat het niet aan een of andere foute setting ligt. Bedankt om eens na te zien.
Hopelijk fixt Apple dit snel, want voel me wel een beetje bekocht nu.
Ze hebben ng tot december 2018, want deze film mag met Kerst niet ontbreken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

dreirie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:05:
Dan ben ik al zeker niet de enige en weet ik dat het niet aan een of andere foute setting ligt. Bedankt om eens na te zien.
Toen ik de Atv4K net had, gebeurde het regelmatig dat films ineens HD waren en iets later weer 4K, hopelijk met deze titel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 10:10
Voor zover ik kan zien heeft T-Mobile nog geen los TV abbo ?

Canal Digitaal wel. Dat is best interessant : voor 15 euro dus een heel pakket.
Ik heb nu NLZIET genomen voor 8,99 per maand.
Het verschil is maar 6 euro maar dan heb je wel meer zenders. Alleen geen appletv-app voor zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:15
kevertje1977 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:16:
Voor zover ik kan zien heeft T-Mobile nog geen los TV abbo ?

Canal Digitaal wel. Dat is best interessant : voor 15 euro dus een heel pakket.
Ik heb nu NLZIET genomen voor 8,99 per maand.
Het verschil is maar 6 euro maar dan heb je wel meer zenders. Alleen geen appletv-app voor zover ik kan zien
NLziet heeft volgens mij tegenwoordig wel een Apple TV app:
https://www.nlziet.nl/nl/...-beschikbaar-op-apple-tv/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iAdema schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:36:
[...]

NLziet heeft volgens mij tegenwoordig wel een Apple TV app:
https://www.nlziet.nl/nl/...-beschikbaar-op-apple-tv/
Hij bedoelt het andersom. ;) CD heeft geen ATV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anderen hier ook geregeld problemen met het crashen van de ATV 4K? Het enige dat helpt is een herstart. Ik lijk niet de enige te zijn met dit probleem, al lees ik er hier bar weinig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
nope

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik herken deze problemen ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
MaZo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:49:
Anderen hier ook geregeld problemen met het crashen van de ATV 4K? Het enige dat helpt is een herstart. Ik lijk niet de enige te zijn met dit probleem, al lees ik er hier bar weinig over.
Gebruik je wel een goede HDMI kabel zoals bijv de Belkin 60Hz kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Peter711 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:23:
[...]

Gebruik je wel een goede HDMI kabel zoals bijv de Belkin 60Hz kabel?
Ja, ik gebruik Premium Certified kabels van Amazon (Monoprice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 20:18
MaZo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:49:
Niet geregeld maar zo nu en dan hapert hij inderdaad. Zo eens per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

dreirie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:05:
Bij mij is Die Hard inmiddels weer 4K. En dat niet alleen, ook HDR is toegevoegd :)

Die Hard

[ Voor 15% gewijzigd door fonsmeister op 14-07-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
fonsmeister schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Bij mij is Die Hard inmiddels weer 4K. En dat niet alleen, ook HDR is toegevoegd :)

[afbeelding]
Jawel zie het ook juist. Hier ook 4k hdr...vandaar waarschijnlijk dat film even in HD was, vanwege de HDR upgrade. Mooi zo!🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Harry Potter Collectie in de aanbieding,
8 films in 4K Dolby Vision voor 19,99, laagste prijs ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 18:47
Misschien een tip, ik gebruikte eerst een goedkope HDMI kabel waar ik problemen mee kreeg met de ATV 4K, nu bij de Action een Philips HDMI kabel gekocht en die werkt wel goed met 4K HDR 4:2:2 60Hz.
Dus aanzienlijk goedkoper dan de Belkin die hier veel aangeraden word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 10:34
fonsmeister schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:17:
Wel jammer dat alleen deel 1 en deel 2 native 4K zijn.
http://realorfake4k.com/my-product/harry-potter-collection/
Het is iig een upgrade van mijn DVD collectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
fonsmeister schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:17:
Niet normaal eigenlijk. Zit net even bij bol.com te kijken. Fysiek op 4K disc kost deze filmset 249,99 (!) euro. Zelfs de meest fanatieke disc verzamelaar zal toe moeten geven dat de hele kleine kwaliteitswinst niet meer tegen de extra kosten op kan boksen. Als ik bol was zou ik me maar eens heel snel heel druk gaan maken om de iTunes store. Opeens is er een hele, hele geduchte concurrent bij. Mocht er een soort Apple Music komen op alle content dan liggen niet alleen de aandeelhouders van Netflix wakker maar zeker ook die van Bol en Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
colorsone schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:55:
Misschien een tip, ik gebruikte eerst een goedkope HDMI kabel waar ik problemen mee kreeg met de ATV 4K, nu bij de Action een Philips HDMI kabel gekocht en die werkt wel goed met 4K HDR 4:2:2 60Hz.
Zou je mischien het juiste artikel nr van je Philips HDMI kabel hier willen vermelden, opdat we gelijk in een de juiste kunnen halen, met de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
amphora schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:21:
Vandaag de knoop doorgehakt en ziggo interactieve tv opgezegd en npo start plus abonnement afgesloten.
Hou dus alleen internet bij ziggo en daar zit nog steeds een kabel tv abo bij. Alleen npo 1,2,3 en ziggo sport in HD en nog bijna alle andere zenders in SD die ik dan zonder CI kaart in TV zou moeten kunnen bekijken. Voor mijn TV gedrag denk ik voldoende. Ben benieuwd wat ik nou echt ga missen als ik m'n horizon box heb teruggestuurd. Kwaliteit van NPO Start Plus op de Apple TV bevalt vooralsnog prima.
Overigens kan ik de Ziggo GO app ook gewoon blijven gebruiken. Ben benieuwd naar hun tv app.
Benieuwd naar je ervaringen.
Heb zelf ook een horizonbox en een Apple tv.
Vooralsnog doet de Apple tv dienst als Netflix streamer (ondanks de mogelijkheid om Netflix via horizon voor te schakelen).

De ziggo go app werkt op de iPad meer dan prima echter vind ik het toch ook wel handig om de horizon box te gebruiken maar ook die heeft op zijn tijd kuren. (Wil niet opstarten, harde turn off/on werkt dan wel weer)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 06:52
colorsone schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:55:
Kun je beschrijven wat die problemen waren?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 17:11

Yucko

One clown to rule them all !

Harry Potter (bundel van alle films), sinds gisteren voor € 19,99 in de iTunes store met zowel NL als EN spraak + ondertiteling :9

in de omschrijving van de bundel staat HD, maar eenmaal gekocht staat bij elke film (iig op mijn iPhone X) de 4K aanduiding. Doe er je voordeel mee

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 16-07-2018 13:40 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54
Yucko schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:32:
Harry Potter (bundel van alle films), sinds gisteren voor € 19,99 in de iTunes store met zowel NL als EN spraak + ondertiteling :9

in de omschrijving van de bundel staat HD, maar eenmaal gekocht staat bij elke film (iig op mijn iPhone X) de 4K aanduiding. Doe er je voordeel mee
Thx ik heb zo ook gekocht. Ook al heb ik geen Apple tv nog. Maar wel een kleine meid die dit straks heel leuk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47

Zijn de films ook Engels gesproken met HD geluid? Zie als eerste taal alleen Nederlands staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

TDB

rened80 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Zijn de films ook Engels gesproken met HD geluid? Zie als eerste taal alleen Nederlands staan
als je lager kijkt, dan zie je tussen alle buitenlandse talen ook dat Engels audio 5.1 is.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24

Top! Geen geld voor 8 films. Heb 'm zojuist aangeschaft op de Mac, en zie ze direct op de Apple TV staan met het 4K label erbij. Dus mensen, als je deze serie films leuk vind; doen! Is het niet omdat je ze nu wilt kijken, dan wel over een jaar, deze bundel gaat écht niet goedkoper worden.

Zojuist even getest, gewoon zowel Nederlands en Engels gesproken, en alle ondertitels. Dus voor iedereen de keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door xoniq op 16-07-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Misschien niet helemaal ontopic hier. Maar ik zie meerdere filmbundels met mooie prijzen. Is er een soort prijs historie in iTunes. Ben wel benieuwd of het nu rond de laagste prijs zit. De boxen zijn namelijk niet te vergelijken met een bol of Amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

TDB

Tito129 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:58:
Misschien niet helemaal ontopic hier. Maar ik zie meerdere filmbundels met mooie prijzen. Is er een soort prijs historie in iTunes. Ben wel benieuwd of het nu rond de laagste prijs zit. De boxen zijn namelijk niet te vergelijken met een bol of Amazon
installeer even de app CheapCharts en dan zie je onderaan wat de prijswijzigingen zijn geweest.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Tito129 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:58:
Ja klopt, heel veel bundels (ook in 4K) zijn behoorlijk goedkoop momenteel. Harry Potter bespottelijk goedkoop maar ook de Matrix serie (ook geheel in 4K HDR) en iets minder agressief geprijst maar nog steeds veel goedkoper als discs de Mission Impossible serie. Verder heb ik in 4K bundel voorbij zien komen Jurassic Park en Ghostbusters. Tijd dat HBO series ook in goedkope 4K bundels naar Nederland komen. Niet overal geld voor over met Netflix achter de hand maar voor Westworld en Game of Thrones heb ik wel een paar tientjes voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WvB22 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Ja klopt, heel veel bundels (ook in 4K) zijn behoorlijk goedkoop momenteel. Harry Potter bespottelijk goedkoop maar ook de Matrix serie (ook geheel in 4K HDR) en iets minder agressief geprijst maar nog steeds veel goedkoper als discs de Mission Impossible serie. Verder heb ik in 4K bundel voorbij zien komen Jurassic Park en Ghostbusters. Tijd dat HBO series ook in goedkope 4K bundels naar Nederland komen. Niet overal geld voor over met Netflix achter de hand maar voor Westworld en Game of Thrones heb ik wel een paar tientjes voor over.
Delen 2 en 3 van de Matrix zijn trouwens niet in 4K. Die conclusie had ik een paar weken geleden ook te snel gemaakt. Ik zag dat deel 1 in 4K was en dacht dat de rest ook wel in 4K zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Ja hopelijk komen deel 2 & 3 snel. In de us zijn ze er ook nog niet iig.

bron:
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1505495519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Dark Knight Trilogie ook op laagste prijs ooit (12,99) op dit moment

En Jason Bourne Collectie voor 14,99.
5 films in totaal, waarvan 3 in 4K HDR

[ Voor 37% gewijzigd door fonsmeister op 21-07-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 18:49
fonsmeister schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:00:
Dark Knight Trilogie ook op laagste prijs ooit (12,99) op dit moment
Hmm, jammer dat wanneer je al 2 films uit deze bundel hebt, de bedragen van deze films niet in mindering worden gebracht. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Froggle op 21-07-2018 12:06 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Froggle schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:05:
[...]

Hmm, jammer dat wanneer je al 2 films uit deze bundel hebt, de bedragen van deze films niet in mindering worden gebracht. :/
Dat is jammer ja. In dat geval kun je het best even wachten tot de losse films weer in de aanbieding gaan.

Die zijn ook al voor 4,99 euro los te verkrijgen geweest. Binnenkort vast nog eens, wellicht voor 3,99 tegen die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 18:49
Zo heb ik wellicht The Dark Knight en The Dark Knight Rises gekocht. Begins mis ik alleen nog, maar die is los 12 euro. :+

Ze doen het wel voor muziek, apps en series: https://support.apple.com/en-us/HT201162

Zag Bourne 1-5 ook in de aanbieding voor 15 euro. Had er nog maar 1, dus dat is sowieso goedkoper. Maar ter bevestiging. Je koopt de titel gewoon dubbel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6AJuxca.png

[ Voor 59% gewijzigd door Froggle op 21-07-2018 12:44 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 05:20
All,

Een vraagje. Ik heb sinds een paar dagen de Dolby Vision instelling aangezet op alle content. Ten opzichte van HDR10 zien films vanuit mijn Nas (UHD Blu-ray and UHD ISO) er veel beter uit qua kleuren en de tonemapping ziet er beter uit. Ik heb helaas geen apparatuur om het na te kunnen meten.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik gebruik nu de LG OLED B6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 13:51
IMWhizzle schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:54:
All,

Een vraagje. Ik heb sinds een paar dagen de Dolby Vision instelling aangezet op alle content. Ten opzichte van HDR10 zien films vanuit mijn Nas (UHD Blu-ray and UHD ISO) er veel beter uit qua kleuren en de tonemapping ziet er beter uit. Ik heb helaas geen apparatuur om het na te kunnen meten.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Ik gebruik nu de LG OLED B6.
Ik ben ook wel benieuwd of andere dit ervaren. Ik merk t zelf niet.
Heb ook een LG oled B6, waar ik Netflix met DV kan kijken of Apple 4k tv waar ik Netflix HDR kan kijken.

Ik heb Apple tv gekocht ivm aanstaande Atmos.
Geluid gaat dan via HW-K950 soundbar van Samsung, die helaas geen Dolby Vision kan doorzetten 😡, maar enkel HDR..
Vandaar mijn belangstelling of andere dit verschil ervaren.

En als iemand een optie heeft om via Apple TV, B6 én HW K950 soundbar zowel Atmos als Vision te krijgen ben ik zeer dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 05:20
Rino schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:31:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of andere dit ervaren. Ik merk t zelf niet.
Heb ook een LG oled B6, waar ik Netflix met DV kan kijken of Apple 4k tv waar ik Netflix HDR kan kijken.

Ik heb Apple tv gekocht ivm aanstaande Atmos.
Geluid gaat dan via HW-K950 soundbar van Samsung, die helaas geen Dolby Vision kan doorzetten 😡, maar enkel HDR..
Vandaar mijn belangstelling of andere dit verschil ervaren.

En als iemand een optie heeft om via Apple TV, B6 én HW K950 soundbar zowel Atmos als Vision te krijgen ben ik zeer dankbaar.
Met jouw setup is het verkrijgen van Dolby Vision en Dolby Atmos niet mogelijk. Alle apparaten in de setup moeten Dolby Vision kunnen doorgeven. Ik heb een Marantz 7011 ertussen hangen en die geeft wel alles door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
WvB22 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Tijd dat HBO series ook in goedkope 4K bundels naar Nederland komen. Niet overal geld voor over met Netflix achter de hand maar voor Westworld en Game of Thrones heb ik wel een paar tientjes voor over.
Daarom hoog tijd dat Ziggo eindelijk eens begint met hun tot in de treuren geteste, elders al langer bewezen UHD set top box! Kunnen we HBO eindelijk eens in 4K gaan kijken.
Tja momenteel zitten ze te wachten tot eindelijk de analoge tv zenders van hun kabelnet verdwijnen....
Duurt allemaal veels te lang bij Ziggo, gaan ze straks de 4K boot alsnog missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 15:51
toch wel een vraag, kan je series enzo niet streamen via de apple tv en itunes? Films in overvloed, maar series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 13:51
IMWhizzle schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:08:
[...]

Met jouw setup is het verkrijgen van Dolby Vision en Dolby Atmos niet mogelijk. Alle apparaten in de setup moeten Dolby Vision kunnen doorgeven. Ik heb een Marantz 7011 ertussen hangen en die geeft wel alles door.
Nee klopt, hardwarematig met deze setup niet mogelijk. Ik hoop daarom nog op een firmware update van of de tv of (meer waarschijnlijker) de soundbar.
Of misschien met een HDMI splitter ertussen, mits t verschil tussen HDR en DV duidelijk zichtbaar is.

Tot nu toe heb ik het verschil nog niet gezien/gemerkt, en werkt mijn setup tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
joppe113 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:01:
toch wel een vraag, kan je series enzo niet streamen via de apple tv en itunes? Films in overvloed, maar series?
iTunes TV Shows is niet beschikbaar in NL, wel in VS.
Daar kan je een Season Pass kopen op een serie en dan krijg je afleveringen zodra ze beschikbaar zijn.
Wellicht dat met de aankomende orginele series van Apple zelf dat er een add-on komt op HBO series zoals dat met Hulu en Sling in de VS ook al kan. Tot die tijd is het afwachten.

Edit: Link naar lijst met orginele series van Apple

[ Voor 11% gewijzigd door VirinR op 23-07-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 15:51
toch te zot voor woorden dat ik bijvoorbeeld het nieuwste complete seizoen van ncis la ( om maar een voorbeeld te geven) niet online kan kopen. Alleen maar fysiek....
VirinR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:55:
[...]

iTunes TV Shows is niet beschikbaar in NL, wel in VS.
Daar kan je een Season Pass kopen op een serie en dan krijg je afleveringen zodra ze beschikbaar zijn.
Wellicht dat met de aankomende orginele series van Apple zelf dat er een add-on komt op HBO series zoals dat met Hulu en Sling in de VS ook al kan. Tot die tijd is het afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is inderdaad raar. De Amerikanen stellen in hun hebzucht de rest van de wereld achter, en lokken daarmee piraterij uit. Dus hiermee weet je ook de oplossing voor dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Back to the Future Trilogy nu voor 9,99...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
coromandel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:54:
Back to the Future Trilogy nu voor 9,99...
Voor diegene die dat een probleem vinden; er zit geen NL ondertiteling bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
In Belgie zitten we weer met Franse covers én Franse audio alleen opgescheept 😠
Ga mij echt nog een Nederlandse account moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Iemand al Dolby Atmos mogen ervaren op een public beta versie van de AppleTV? In het begin las ik over een paar films in usa die al Atmos zouden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:11:
Iemand al Dolby Atmos mogen ervaren op een public beta versie van de AppleTV? In het begin las ik over een paar films in usa die al Atmos zouden hebben.
Nee nog niet, inderdaad ook gelezen dat er in het begin een paar films beschikbaar waren met Atmos in iTunes, maar dat is om één of andere reden weer uitgezet/ verwijderd, ook in de USA.

Via Vudu schijn je daar wel Atmos te kunnen krijgen. Zit te wachten op een update van Netflix en Infuse zodat Atmos gaat werken en ook Amazon heeft aangekondigd met Atmos te gaan komen eind augustus.

Bij Infuse zie ik op dit moment wel Atmos verschijnen op mijn receiver, maar er komt dan geen geluid uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik in de interface van itunes en netflix de ratings van amerika kan zien? Bijvoorbeeld pg-13 of R. Dit ipv de kijkwijzer ratings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik zat net even te bladeren door iTunes. Nu zag ik Middle Earth : The Lord of the Ring + The Hobbit (Extended Editions) - Trilogies' van Warner Bros. Entertainment Inc.

Valt mij op dat deze nog geen 4K heeft. Als ik deze nu koop, krijg je dan straks automatisch 4K of zul je dan alles opnieuw moeten aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:00
Tito129 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:51:
Ik zat net even te bladeren door iTunes. Nu zag ik Middle Earth : The Lord of the Ring + The Hobbit (Extended Editions) - Trilogies' van Warner Bros. Entertainment Inc.

Valt mij op dat deze nog geen 4K heeft. Als ik deze nu koop, krijg je dan straks automatisch 4K of zul je dan alles opnieuw moeten aanschaffen?
Tenzij de policy aangepast wordt krijg je de upgrade gratis op iTunes. Maar dan moet er eerst een 4K release gebeuren natuurlijk. De reeks zit bij Warner en niet bvb bij Disney (die geen 4K op iTunes doen), dus dat zit in elk geval al snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik heb de ATV4K van mijn zusje te leen om te kijken of ik hem als replacement wil aanschaffen voor mijn JB ATV2. Belangrijkste item voor mij is toegang tot mijn Synology NAS en de films daarop en liefst ook goede support voor het downloaden van subs. Ik heb wat rondgekeken en het lijkt erop dat Infuse hiervoor het meest gebruikt wordt? Jammer genoeg is dat wel een subscription app en daar ben ik niet zo blij mee.

Ik heb VLC al even geprobeerd, deze zit mijn NAS wel als SMB maar als ik dan connect zegt hij empty folder, dus daar werkt iets niet goed.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02
Gewoon DS File/DS Video?

Infuse is overigens een eenmalige aanschaf. Dan moet je zoeken naar infuse 5 pro. Eenmalig €15,99 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Dr. Strangelove schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:49:
Ik heb de ATV4K van mijn zusje te leen om te kijken of ik hem als replacement wil aanschaffen voor mijn JB ATV2. Belangrijkste item voor mij is toegang tot mijn Synology NAS en de films daarop en liefst ook goede support voor het downloaden van subs. Ik heb wat rondgekeken en het lijkt erop dat Infuse hiervoor het meest gebruikt wordt? Jammer genoeg is dat wel een subscription app en daar ben ik niet zo blij mee.

Ik heb VLC al even geprobeerd, deze zit mijn NAS wel als SMB maar als ik dan connect zegt hij empty folder, dus daar werkt iets niet goed.
huh? volgens mij heeft Infuse 2 smaakjes
  • in de vorm van een subscription (€ 0,99 per maand, € 9,99 per jaar of € 32,99 lifetime) en altijd de nieuwste versie
  • eenmalige aankoop à € 16,99 maar dan zul je toekomstige major versies weer mogen betalen.
* Yucko heeft de eenmalige aankoop gedaan op zijn phone en heeft dus Infuse op iPad, iPhone en ATV.

Wanneer ik een 2e keer zou kopen ivm een major versie bump dan had ik net zo goed de life-time subscription kunnen pakken, maar goed .. dat zie ik dan wel.

Plex kan trouwens ook he ?! ;) Ik denk dat voor de meeste gangbare Synology modellen het Plex pakket wel beschikbaar is en de Apple TV client is volgens mij gratis. Wel zul je tegen problemen kunnen aanlopen wanneer je Synology moet gaan transcoderen. Ik weet even niet of Plex aan automatisch subs downloaden doet (ik kijk alles zonder ondertiteling dus heb er nooit naar gezocht)

[ Voor 23% gewijzigd door Yucko op 30-07-2018 13:06 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
DS Video vind ik niet echt lekker werken en biedt geen sub lookup support voor zover ik weet. Ik heb in elk geval op mijn iPhone ook heel vaak gezeik met gebrekkige codec support.

Dank voor de uitleg over de verschillende smaken van Infuse, ik vind het een beetje warrig business model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:49:

Ik heb een JB ATV2 en een ATV4 sinds hij uit is, met daarop Infuse. Sinds Infuse in de app store staat, staat de ATV2 grotendeels stof te verzamelen (bij feestjes staat-ie bij de kinderen op de kamer).

Je hebt Infuse:
* gratis, met beperkte support voor audio en video formaten;
* als abonnementsmodel, waarbij je altijd de meest recente versie hebt;
* als eenmalige aanschaf, waarbij de updates stoppen als FireCore het hoofdversienummer ophoogt.

Infuse zit momenteel op versie 5, deze lijkt niet meer op Infuse 2 van de JB ATV2. Alle audio en video formaten, alle containers (inclusief disk images), ondertiteling, ...

Ik ben echt een fan van VLC op m'n iMac, maar op de ATV4 vind ik het ronduit een gebruiksonvriendelijk slecht programma. Je hebt ook nog het gratis OneVideo, maar deze speelt te veel niet af. En MrMC is niet gratis, maar kan veel minder dan Infuse, dus z'n geld niet waard. Plex zou ik niet doen, dat stelt vrij hoge eisen aan je server / NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:58:
DS Video vind ik niet echt lekker werken en biedt geen sub lookup support voor zover ik weet. Ik heb in elk geval op mijn iPhone ook heel vaak gezeik met gebrekkige codec support.

Dank voor de uitleg over de verschillende smaken van Infuse, ik vind het een beetje warrig business model.
Wat betreft subs: https://www.synology.com/...e/help/DSvideo/iOS_iPhone
Ga naar Video Station > Instellingen > Geavanceerd > Automatisch ondertitels zoeken om het onlinezoeken naar bronondertitels te configureren.

Voor de enkele serie (The Big Bang Theory en Game of Thrones) vind ik DS Video meer dan geschikt. Sowieso een mooi UI, maar smaken verschillen natuurlijk. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 30-07-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
Na een hoop gezeik om films in 4K met HDR werkend te krijgen op een intel NUC heb ik mij een paar maanden terug een ATV4K met Infuse gekocht. Af en toe mis ik Kodi wel, maar Infuse is wel echt top.

Het enige waar ik het soms moeilijk mee heb is dat ik het gevoel heb minder controle over de library te hebben (of toch minder makkelijk te beheren dan bij Kodi). Maar dat zijn maar kleine ergernissen die niet opwegen tegen het gemak van een speler die gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thallyos
Je kunt in Infuse gebruik maken van de bibliotheek, dan ben je afhankelijk van hoe de films getagt zijn, of je bladert gewoon door de mappen. Dat laatste doe ik meestal, dan heb ik zelf alle controle over wat waar staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02
Thallyos schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:21:
Na een hoop gezeik om films in 4K met HDR werkend te krijgen op een intel NUC heb ik mij een paar maanden terug een ATV4K met Infuse gekocht. Af en toe mis ik Kodi wel, maar Infuse is wel echt top.

Het enige waar ik het soms moeilijk mee heb is dat ik het gevoel heb minder controle over de library te hebben (of toch minder makkelijk te beheren dan bij Kodi). Maar dat zijn maar kleine ergernissen die niet opwegen tegen het gemak van een speler die gewoon werkt.
Dan zou ik lekker plex installeren. Dat icm infuse is het beste van twee werelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Weet iemand of Apple TV (3e generatie 2012) werkt met iOS 12?

/edit

Antwoord is nee. Hier gevonden.

[ Voor 58% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 01-08-2018 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
Y.Y.Eagle schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 02:33:
Weet iemand of Apple TV (3e generatie 2012) werkt met iOS 12?

/edit

Antwoord is nee. Hier gevonden.
Je moet daarnaast natuurlijk ook niet de verschillende OS'en door elkaar gebruiken he.... ;)
Sowieso draait geen enkele ATV iOS, maar tvOS en dan alleen, zoals je zelf al had gevonden, de 4e (laatste/huidige) Generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gisteren een paar uur met het ding gespeeld en ik vraag er toch maar eentje voor mijn verjaardag :)

Het ding werkt perfect met mijn LG55C7. Zo snel de goedkoopste 4K film die ik kon vinden was Murder on the Oriënt Express die toch al op mijn lijstje stond en tja, dat is toch wel erg mooi.

Infuse werkt ook prima al begrijp ik niet helemaal hoe hoe de library sorteert of hoe ik dat kan aanpassen als er foute links worden opgehaald uit de database, maar dat gezeur heb ik met alle scrapers. Ik neem aan dat er ook ergens gewoon een folder list view te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Infuse kun je volledig zonder de Library werken. Je geeft (bij Netwerk, binnen Infuse) aan welke folders je op het startscherm wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
Ik laat de library zijn ding doen, en als ik het niet meteen kan vinden ga ik nu even rechtstreeks naar de folder. Eenmaal je daar dan zit scant hij dan plots wel de juiste film/aflevering.

Alleen heb ik nog niet gevonden hoe ik ook in folder view kan aangeven dat ik enkel puur alfabetisch de folders wil zien. Het lijkt altijd wat in de war te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:08
fonsmeister schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Nee nog niet, inderdaad ook gelezen dat er in het begin een paar films beschikbaar waren met Atmos in iTunes, maar dat is om één of andere reden weer uitgezet/ verwijderd, ook in de USA.

Via Vudu schijn je daar wel Atmos te kunnen krijgen. Zit te wachten op een update van Netflix en Infuse zodat Atmos gaat werken en ook Amazon heeft aangekondigd met Atmos te gaan komen eind augustus.

Bij Infuse zie ik op dit moment wel Atmos verschijnen op mijn receiver, maar er komt dan geen geluid uit..
Dus bij zelf gedownload materiaal incl. Atmos track wat je vanaf je NAS afspeelt ondersteunt de Apple TV geen Atmos? Dat is een flink minpunt. Ben een beetje aan het rondneuzen wat ik ga doen: Mijn huidige HTPC van een nieuw mobo voorzien + laatste versie van LibreELEC Kodi (die upgrade gaat rond de 200 euro kosten), of bijv. een Apple TV aanschaffen (dan heb ik ook meteen een hub voor m'n home automation hier via de Homey). Heb net een Atmos soundbar set gekocht, dus 4K + HDR + Atmos zijn wel belangrijk.

Speelt Infuse overigens ook .m2ts files af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

cyberneticorgan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

...

ja, maar dat had je ook kunnen terugvinden op de onderaan de homepage van Infuse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:53:
Het ding werkt perfect met mijn LG55C7. Zo snel de goedkoopste 4K film die ik kon vinden was Murder on the Oriënt Express die toch al op mijn lijstje stond en tja, dat is toch wel erg mooi.
Het is geen heel sterk verhaal met veel actie, maar het zijn wel prachtige beelden!
Infuse werkt ook prima al begrijp ik niet helemaal hoe hoe de library sorteert of hoe ik dat kan aanpassen als er foute links worden opgehaald uit de database, maar dat gezeur heb ik met alle scrapers. Ik neem aan dat er ook ergens gewoon een folder list view te vinden is?
Infuse bouwt een bibliotheek op, maar je kunt ook gewoon door de mappen heen bladeren (dat doe ik in 95% van de gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thallyos schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:03:
Alleen heb ik nog niet gevonden hoe ik ook in folder view kan aangeven dat ik enkel puur alfabetisch de folders wil zien. Het lijkt altijd wat in de war te staan.
Je kunt de sortering aangeven:
- op naam (volgens de naam in je bibliotheek)
- op datum van uitgifte
- op bestandsnaam (waardoor De Hongerspelen bij de D staat en The Hunger Games bij de T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thallyos schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:03:
Ik laat de library zijn ding doen, en als ik het niet meteen kan vinden ga ik nu even rechtstreeks naar de folder. Eenmaal je daar dan zit scant hij dan plots wel de juiste film/aflevering.

Ik doe alles in folderview en erger mij al vele jaren aan de standaard volgorde van eerst alfabetisch de folders en dan de losse (ongefilterde) files. Ik zou het liever volledig alfabetisch hebben (net zoals in Finder). Om de zoveel tijd plaats ik dat als feature request, wel beloftes maar nog altijd niet gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

cyberneticorgan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

Dus bij zelf gedownload materiaal incl. Atmos track wat je vanaf je NAS afspeelt ondersteunt de Apple TV geen Atmos? Dat is een flink minpunt. Ben een beetje aan het rondneuzen wat ik ga doen: Mijn huidige HTPC van een nieuw mobo voorzien + laatste versie van LibreELEC Kodi (die upgrade gaat rond de 200 euro kosten), of bijv. een Apple TV aanschaffen (dan heb ik ook meteen een hub voor m'n home automation hier via de Homey). Heb net een Atmos soundbar set gekocht, dus 4K + HDR + Atmos zijn wel belangrijk.

Op dit moment nog niet (atmos), maar komt wel met de officiele release van tvOS12. Heb nu de beta erop staan..

Gewoon kopen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:49:
[...]

Ik doe alles in folderview en erger mij al vele jaren aan de standaard volgorde van eerst alfabetisch de folders en dan de losse (ongefilterde) files. Ik zou het liever volledig alfabetisch hebben (net zoals in Finder). Om de zoveel tijd plaats ik dat als feature request, wel beloftes maar nog altijd niet gerealiseerd.
Zet Infuse in de List View / Lijstweergave, dan heb je volgens mij wat je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:14:
Vandaag maar besloten om afscheid te nemen van mijn Chromecast 2 en Chromecast Audio. De Chromecast 2 is een beetje dubbel sinds ik een Apple TV 4k heb. Maar ook de Chromecast Audio is eigenlijk overbodig. De CCA hing direct aan mijn stereo receiver. Maar ik kan het geluid van de Atv via de tv ook naar de receiver laten lopen. Mijn kleine ergernis was dat ik dan altijd naar een screen saver zit te kijken. Zojuist gevonden dat ik via de settings van mijn tv het scherm kan uitzetten.

@Serena Ik weet niet meer of het dit topic was of het homekit topic, maar jij heb me destijds gewezen op dat bij jouw tv het scherm uitgezet kan worden. Bij mij dus ook. Thanks! Helemaal happy.
Na bijna twee maand kom ik deels terug op deze beslissing. Aan een chromecast (2 of ultra) heb ik nog steeds geen behoefte (de atv voldoet voor beeld meer dan uitstekend). Echter een chromecast audio ga ik op korte termijn weer aanschaffen. Ik vind het toch wel bewerkelijk om altijd de tv te moeten aanzetten om muziek te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik lees hier dat men de Atv4 gebruikt icm de synology nas. Waarom benaderen jullie de nas niet rechtstreeks via de tv en spelen dan af? Even uit nieuwsgierigheid :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harm12nl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:21:
Ik lees hier dat men de Atv4 gebruikt icm de synology nas. Waarom benaderen jullie de nas niet rechtstreeks via de tv en spelen dan af? Even uit nieuwsgierigheid :)
Dat ligt denk ik erg aan welke functionaliteiten je tv biedt. Bv chromecast, dlna (niet echt krachtig), samsung - ds video app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:18
harm12nl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:21:
Omdat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
fonsmeister schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:21:
[...]

Op dit moment nog niet (atmos), maar komt wel met de officiele release van tvOS12. Heb nu de beta erop staan..

Gewoon kopen dus ;)
Ok, ik ga me erop beraden. Vraag is nog even wat fijner is, Kodi of Infuse. Maar dat word zelf uitproberen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24
cyberneticorgan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

Ok, ik ga me erop beraden. Vraag is nog even wat fijner is, Kodi of Infuse. Maar dat word zelf uitproberen denk ik.
Voor mij Infuse. Mooie interface die aansluit op 't UI van tvOS, werkt naadloos met plex libraries maar dan zonder te transcoden. Ik heb dus plex media server draaien op een Linux bak, waar ook alle opslag in zit, en houdt dus alle inkomende mediabestanden bij.

Infuse neemt telkens de library van plex over waardoor dat bijna instant in sync is, en Infuse speelt die files dan native af zonder transcoden waardoor je geen zware bak nodig hebt om plex media server te draaien. (Infuse werkt dan ook gewoon op telefoon zonder transcoden, zelfs als je in een ander land zit)

Op mijn Mac gebruik ik dan weer de plex player app die native afspeelt zonder transcoden dus een lichte linux bak is voldoende om 't perfect te draaien.

Het kan ook zonder plex, maar dan moet Infuse telkens zelf de files opzoeken die gewijzigd zijn en dat duurt langer om de library te updaten, dus handiger is dus om plex ergens in 't netwerk te draaien die al dat werk automatisch doet zodat je een constant bijgewerkte dawtabase hebt.

Infuse was al superieur, maar sinds de plex integratie is het helemaal fantastisch, en als bonus wordt de voortgang van 't kijken ook met plex gedeeld waardoor je op Apple tv, telefoon en Mac altijd kan verder kijken waar je gebleven was zelfs halverwege een aflevering van een serie.

En ja, ik heb jarenlange ervaring met Kodi, maar Infuse is echt de beste keuze op Apple tv, helemaal sinds de laatste versie, nee je hebt dan geen illegale plugins enz, maar dat plugin systeem vond ik altijd al brak werken in Kodi, je kan nog altijd wel de channels functionaliteit van de Plex App gebruiken.
meesje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Na bijna twee maand kom ik deels terug op deze beslissing. Aan een chromecast (2 of ultra) heb ik nog steeds geen behoefte (de atv voldoet voor beeld meer dan uitstekend). Echter een chromecast audio ga ik op korte termijn weer aanschaffen. Ik vind het toch wel bewerkelijk om altijd de tv te moeten aanzetten om muziek te kunnen streamen.
Dan ga ik toch liever voor een goede moderne receiver die gewoon streaming ondersteund zoals Airplay. Was hier ook naar aan 't kijken. Keuze genoeg, tv uit, versterker aan en streaming maar.

[ Voor 14% gewijzigd door xoniq op 01-08-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:27:
Voor mij Infuse. Mooie interface die aansluit op 't UI van tvOS
Helemaal mee eens!
Het kan ook zonder plex, maar dan moet Infuse telkens zelf de files opzoeken die gewijzigd zijn en dat duurt langer om de library te updaten, dus handiger is dus om plex ergens in 't netwerk te draaien die al dat werk automatisch doet zodat je een constant bijgewerkte dawtabase hebt.
Ik kijk 95% van de films en series via de file browser, dus hoeft er geen bibliotheek te worden opgebouwd. Maar als je Infuse gestart hebt en je doet niks, dan is-ie zo bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

RicoK schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Je moet daarnaast natuurlijk ook niet de verschillende OS'en door elkaar gebruiken he.... ;)
Sowieso draait geen enkele ATV iOS, maar tvOS en dan alleen, zoals je zelf al had gevonden, de 4e (laatste/huidige) Generatie.
Ik ben bewust van de verschillende OS'en. Ik kon een Apple TV (3e generatie) geseald kopen vandaar wilde ik even weten of het met iOS 12 gaat werken. Begrijp eigenlijk niet waarom. Het zou gewoon moeten werken. Wederom verkoop strategie van Apple; ze willen dat je update naar het nieuwste; 4e of 5e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom zou je Plex gebruiken op je NAS en vervolgens Infuse om de film af te spelen. Infuse kan rechtstreeks (folderview of bibliotheek) alle films afspelen en Plex is m.i. een overbodige tussenlaag.

Benieuwd wat de argumenten pro zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 20:18
Interface van Plex is veel mooier vind ik. Maar de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik simpelweg al jaren (10 ofzo) Plex gebruik en nooit verder gekeken heb. Heb alleen afgelopen jaar Infuse gebruikt voor 4K materiaal. Inmiddels kan Plex daar ook mee overweg dus Infuse staat weer stof te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:13:
Ik snap niet waarom zou je Plex gebruiken op je NAS en vervolgens Infuse om de film af te spelen. Infuse kan rechtstreeks (folderview of bibliotheek) alle films afspelen en Plex is m.i. een overbodige tussenlaag.

Benieuwd wat de argumenten pro zijn?
Jouw redenatie snap ik niet helemaal. Plex is een server / management applicatie waarbij je naar meerdere apparaten kunt streamen, transcoden waar nodig (zoals naar mobiel) en alles kunt bij houden (hoever ben je met spelen en bij welke aflevering etc zit je per show). Daarnaast heeft het een hoop extra functionaliteit (subtitles zoeken, podcasts, covers eenmalig instellen, lyrics laten zoeken voor muziek, films automatisch sorteren etc) die men overal ter wereld kan benaderen en bijv content automatisch laten syncen naar je mobiele telefoon of ipad voor wanneer je geen internet hebt.

Een van de beste features van Plex vind ik zelf On-Deck en Recently added. On-Deck laat je de nieuwste episodes zien van alle series die je volgt, zelfs van een tijd terug. En dat op alle apparaten (windows, mac, ipad, iphone, appletv, androidtv, xbox, playstation, samsung etc etc).

Daarnaast delen met vrienden en familie is natuurlijk geweldig! :)

En dan is het sinds kort ook nog mogelijk om Plex server als DVR te gebruiken. Anyway er zijn tal van features die op de site staan, ik zou zeggen probeer het eens een keer, dan kom je er denk ik wel achter ;) Je kunt het het beste zien als een server applicatie die alles voor je regelt mbt muziek, films en series.

inFuse is prachtige software en uitstekend als client als je net die extra's wilt (want de default Plex app voor AppleTV is vaak ook al meer dan prima), maar als ik niet op mijn AppleTV zit te kijken en bijv op iphone, ipad, windows pc of ergens anders wil ik alsnog verder kunnen gaan zonder veel gedoe.

Ik gebruik zelf ook inFuse op de AppleTV maar in combinatie met Plex server, best of both worlds.

[ Voor 24% gewijzigd door tcviper op 02-08-2018 10:19 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap prima de keuze of voor Plex of voor Infuse. Kwestie van subjectieve smaak en voorkeuren.

Wat ik niet snap is waarom (als je Infuse op aTV/iPad/iPhone) gebruikt je dan Infuse voedt met data die van Plex afkomt. Infuse kan prima rechtstreeks alle data op een NAS benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:13:
Ik snap prima de keuze of voor Plex of voor Infuse. Kwestie van subjectieve smaak en voorkeuren.

Wat ik niet snap is waarom (als je Infuse op aTV/iPad/iPhone) gebruikt je dan Infuse voedt met data die van Plex afkomt. Infuse kan prima rechtstreeks alle data op een NAS benaderen.
Dat schrijf ik dus net.....
Bijhouden wat bekeken is en hoever, plus zelfde instellingen per media (welke subtitle en posters etc) overal.

Best of both worlds... Infuse kan net iets meer op AppleTV dan de Plex client zelf. Zoals bijv DTS-HD en aanpassen van ondertiteling on the fly. Plus dat Infuse net wat beter met 4K media om gaat op dit moment.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 02-08-2018 09:17 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 03:52:
[...]
Ik ben bewust van de verschillende OS'en. Ik kon een Apple TV (3e generatie) geseald kopen vandaar wilde ik even weten of het met iOS 12 gaat werken. Begrijp eigenlijk niet waarom. Het zou gewoon moeten werken. Wederom verkoop strategie van Apple; ze willen dat je update naar het nieuwste; 4e of 5e generatie.
NU doe je het weer.... :?

Wat bedoel je nu met '..vandaar wilde ik even weten of het met iOS 12 gaat werken..'? Een Apple TV draait op tvOS en een iPad en iPhone op iOS. Dus wat bedoel je nu met 'met iOS werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 14:10
Ik gebruik ook een ATV4k met Infuse als player en die connect op m'n Synology waar Plex Server op draait. Werkt echt fantastisch samen.
Ja, Infuse kan ook direct je NAS benaderen en alles ophalen, maar de voordelen van Plex die hierboven genoemd zijn, zijn wel erg chill. Ik kan bijvoorbeeld ook mijn ouders voorzien van series, door hun tv in te stellen zodat hij verbindt met mijn Plex.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

RicoK schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Wat bedoel je nu met '..vandaar wilde ik even weten of het met iOS 12 gaat werken..'? Een Apple TV draait op tvOS en een iPad en iPhone op iOS. Dus wat bedoel je nu met 'met iOS werken?
misschien dat hij doelt op het via AirPlay vanaf een iOS12 draaiend apparaat naar de ATV3 iets streamen :? iets anders kan ik mij niet voorstellen.

Maar zolang beide apparaten AirPlay ondersteunen moet dat gewoon werken lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 02-08-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
Ok, bedankt voor de reacties allemaal. Maar houdt Infuse zelf dan niet bij waar je bent gebleven in een seizoen & aflevering? Als er goede ondersteuning voor ondertiteling in aanwezig is zijn we al een heel eind. Kodi scant ook elke keer de files op mijn NAS (Synology) bij het opstarten, en ik laat 'm meteen een library clean-up erna doen. En recent toevoegt gebruik ik veel, maar dat zijn simpelweg views. Ik ga er stiekem vanuit dat Infuse dat ook wel moet kunnen, dat is redelijk basis volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Jazeker houdt Infuse bij waar je gebleven bent.

Ik gebruik Infuse vooral omdat hij (tot nu toe) alles afspeelt via DirectPlay itt de Plex app op ATV die vaak DirectStream en soms zelfs op transcoderen terugvalt.

De Plex koppeling is fijn omdat je thuis gewoon infuse op je ATV kunt gebruiken, maar onderweg of waar dan ook bv. de Plex app of de webversie van Plex en toch netjes alles in-sync houden wat je gekeken hebt e.d.
Zou ik Infuse via SMB rechtstreeks de share met videospul laten benaderen en afspelen, dan kan dat wel maar dan moet ik naderhand in Plex weer zelf dingen als "gekeken" gaan markeren. Door de Plex koppeling hoeft dat dus niet meer.

ps.
Onderweg (op 4G) zou je ook Infuse kunnen gebruiken, maar op zo'n moment vind ik transcoderen naar een lagere bitrate toch wel wenselijk ivm mijn niet-onbeperkte databundel :P en dan gebruik ik dus bewust de Plex app.

Oftewel, voor iedere situatie een app

[ Voor 20% gewijzigd door Yucko op 02-08-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Een andere plus for plex in combi met infuse is volgens mij dat je infuse db en data niet zo groot worden waardoor je atv niet snel vol loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 03:52:
[...]

De Apple TV 3 is de laatste Apple TV zonder app store. Daar draait Netflix op en nog een paar videodiensten, maar je kunt er zelf niks op installeren. Er draait een tvOS / iOS gebaseerd OS op.

Op de Apple TV 4 en 4K draait tvOS 11 en straks 12.

Op de Apple TV 3 kun je niks zelf installeren, en je kunt er dus straks ook geen tvOS 12 op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

RicoK schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Ik bedoel dus met een iPhone/iPad die op iOS 12 draait voor streamen etc.
Yucko schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

misschien dat hij doelt op het via AirPlay vanaf een iOS12 draaiend apparaat naar de ATV3 iets streamen :? iets anders kan ik mij niet voorstellen.

Maar zolang beide apparaten AirPlay ondersteunen moet dat gewoon werken lijkt me.
You got it mate! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Ik zie nu dat Deadpool 2 een releasedatum heeft (27-08). Tegelijk is ook de prijs omhoog gegaan van €13,99 naar €16,99.
Is dit normaal bij het pre-orderen van films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirinR schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:51:
Ik zie nu dat Deadpool 2 een releasedatum heeft (27-08). Tegelijk is ook de prijs omhoog gegaan van €13,99 naar €16,99.
Is dit normaal bij het pre-orderen van films?
Ja.
Maar je kan beter even wachten worden al vrij snel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

Ja.
Maar je kan beter even wachten worden al vrij snel goedkoper.
Ah oke.
The Greatest Showman en Black Panther had ik namelijk wel ge-preordert en deze bleven op dezelfde prijs (€13,99 en €16,99, resp.)
Pagina: 1 ... 67 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.