Hier ook overgestapt van een naamloze HDMI kabel naar een Belkin kabel (gebruik 4k hdr 4:2:2). Met de naamloze kabels (meerdere geprobeerd) veel storing met het gebruik van de remote. Veegbewegingen werden niet of slecht gedetecteerd en ook indrukken knoppen werkte slecht als ik verder dan 2 meter van de TV zat. Met de nieuwe kabel geen enkele storing meer..
Collega van mij had ook problemen met de Belkin kabel, is terug gegaan en een nieuwe geprobeerd maar dit had weer het zelfse resultaatPeter711 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:55:
[...]
Ik ben juist overgestapt naar de BELKIN kabel.
Belkin kabel van receiver naar TV en
Belkin Kabel van Apple TV naar Receiver
Hier geen problemen meer na overstap op BELKIN kabels.
Ik weet natuurlijk niet hoe goed de quality control van BELKIN ismaar bij mij dus geen problemen na overstap op BELKIN kabels.
Hoor zoals jij nu ook bevestigd dat het ook gewoon wel werkt maar voor mij was dit voldoende om voor de RU Connect te gaan en geen spijt.
Ik heb ook vanaf het begin meteen de door Apple aangeraden Belkin HDMI kabel gebruikt, nooit enig probleem gehad.
Inmiddels ook trotse eigenaar van een Apple TV 4K 64GB.
( verhuis binnenkort dus laat hem nog lekker dicht )
Ik ben alleen even opzoek naar het volgende ; de ATV komt achter de tv te hangen door middel van de mount die apple hiervoor verkoopt icm met de Belkin speed hdmi kabel.
De tv die ik gebruik is een Samsung UE32EH5000 ja een oudje maar doet het prima, en voor de toekomst de ATV 4K alvast gekocht.
Nu kan ik via de Siri remote de volume aanpassen, althans hoop dat dit gaat werken. Maar ik kan nergens ontdekken of ik via de remote ook de tv kan aan en uit zetten door middel van IR omdat de tv geen HDMI CEC ondersteund.
wel heb ik de tv zo getweakt dat die standaard al opstart met de HDMI 2 poort, HDMI 1 is beeld ontzettend slecht.
( hotel mode menu ) ( kijk nu via mac mini via online tv van ziggo )
ik vraag mij dit af omdat ik een horizon box van ziggo heb gehad en deze afstandbediening wel de tv kon aan en uit zetten.
( verhuis binnenkort dus laat hem nog lekker dicht )
Ik ben alleen even opzoek naar het volgende ; de ATV komt achter de tv te hangen door middel van de mount die apple hiervoor verkoopt icm met de Belkin speed hdmi kabel.
De tv die ik gebruik is een Samsung UE32EH5000 ja een oudje maar doet het prima, en voor de toekomst de ATV 4K alvast gekocht.
Nu kan ik via de Siri remote de volume aanpassen, althans hoop dat dit gaat werken. Maar ik kan nergens ontdekken of ik via de remote ook de tv kan aan en uit zetten door middel van IR omdat de tv geen HDMI CEC ondersteund.
wel heb ik de tv zo getweakt dat die standaard al opstart met de HDMI 2 poort, HDMI 1 is beeld ontzettend slecht.
( hotel mode menu ) ( kijk nu via mac mini via online tv van ziggo )
ik vraag mij dit af omdat ik een horizon box van ziggo heb gehad en deze afstandbediening wel de tv kon aan en uit zetten.
Mijn (nog oudere) LE40C650 ondersteund al HDMI-CEC en kan ik met ATV prima aan en uit laten gaan. Hopelijk gaat dat met de jouwe dan ook goed.
Me Tarzan, U nix!
LE40C630 hier, doet het ook gewoondoc schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:17:
Mijn (nog oudere) LE40C650 ondersteund al HDMI-CEC en kan ik met ATV prima aan en uit laten gaan. Hopelijk gaat dat met de jouwe dan ook goed.
Kunnen jullie bij deze modellen wel de HDMI cec aan en uit zetten in het Samsung menu of totaal niet zichtbaar ??
edit : heb beide modellen bekeken van jullie maar deze 2 ondersteunen Anynet+ dus HDMI CEC, maar de type van mij helaas niet...
edit : heb beide modellen bekeken van jullie maar deze 2 ondersteunen Anynet+ dus HDMI CEC, maar de type van mij helaas niet...

[ Voor 37% gewijzigd door londemanmp op 19-06-2018 16:26 ]
Ben ik nou gek of is de npo App uit de App Store verdwenen?
Waarschijnlijk ben ik gek. Sinds ik mijn ATV 4K heb, heb ik nog nooit een NPO app voorbij zien komen. Wel NOS.Tripwire999 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:50:
Ben ik nou gek of is de npo App uit de App Store verdwenen?
http://www.spreekbuis.nl/npo-stelt-apple-tv-app-uit
Van zowel NPO als RTL zijn er helaas 'nog' geen AppleTV apps.meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:59:
[...]
Waarschijnlijk ben ik gek. Sinds ik mijn ATV 4K heb, heb ik nog nooit een NPO app voorbij zien komen. Wel NOS.
http://www.spreekbuis.nl/npo-stelt-apple-tv-app-uit
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ja, dat is mij bekend. Daarom snap ik de opmerking niet van @Tripwire999 .tcviper schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:22:
[...]
Van zowel NPO als RTL zijn er helaas 'nog' geen AppleTV apps.
Ik wist trouwens niet dat 'najaar' de laatste planning is voor de NPO app. Toch wel weer handig dat je door een dergelijke opmerking weer even gaat google-en.
Ik kijk wel uit naar de NPO (start) app en ook die van Ziggo. Ik merk nu met voetbal dat ik regelmatig gebruik maak van de NOS app. Niet dat de live stream van dergelijke hoge kwaliteit is (wel acceptabel vind ik), maar meer het gemak.
[ Voor 45% gewijzigd door meesje op 22-06-2018 08:38 ]
Omdat ik op mijn werk een Apple TV 4 heb waar de NPO app opstond alleen deed die het niet meer. Toen heb ik hem verwijderd en wilde deze opnieuw installeren vandaar. Blijkbaar was dit een hele oude versie of iets dergelijks.meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:35:
[...]
Ja, dat is mij bekend. Daarom snap ik de opmerking niet van @Tripwire999 .
Ik wist trouwens niet dat 'najaar' de laatste planning is voor de NPO app. Toch wel weer handig dat je door een dergelijke opmerking weer even gaat google-en.
Ik kijk wel uit naar de NPO (start) app en ook die van Ziggo. Ik merk nu met voetbal dat ik regelmatig gebruik maak van de NOS app. Niet dat de live stream van dergelijke hoge kwaliteit is (wel acceptabel vind ik), maar meer het gemak.
Ah kijk. Kennelijk is destijds via 'sideloaden' de NPO app geïnstalleerd. Of dit nog steeds kan weet ik niet. Maar in ieder geval is de NPO app nooit via de officiële manier geïnstalleerd.Tripwire999 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:07:
[...]
Omdat ik op mijn werk een Apple TV 4 heb waar de NPO app opstond alleen deed die het niet meer. Toen heb ik hem verwijderd en wilde deze opnieuw installeren vandaar. Blijkbaar was dit een hele oude versie of iets dergelijks.
Er is een NOS nieuws app, waarmee je alleen NPO nieuws, politiek en sport kunt kijken.
De reden waarom er geen algemene NPO, RTL en SBS apps zijn, is dat er al een NLZiet app is, waarmee je alles van de publieke en commerciële zenders kunt zien, inclusief gemist en kijken vanaf het begin, en daar zit een abonnement van 8 euro per maand aan gekoppeld.
Met andere woorden: die NPO app voor je Apple TV (of Android TV) komt er niet, men wil graag extra vangen!
De reden waarom er geen algemene NPO, RTL en SBS apps zijn, is dat er al een NLZiet app is, waarmee je alles van de publieke en commerciële zenders kunt zien, inclusief gemist en kijken vanaf het begin, en daar zit een abonnement van 8 euro per maand aan gekoppeld.
Met andere woorden: die NPO app voor je Apple TV (of Android TV) komt er niet, men wil graag extra vangen!
Ja, dat kan nog steeds, alleen moet je elke week verversen.meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:43:
Ah kijk. Kennelijk is destijds via 'sideloaden' de NPO app geïnstalleerd. Of dit nog steeds kan weet ik niet. Maar in ieder geval is de NPO app nooit via de officiële manier geïnstalleerd.
Die conclusie lijkt me voorbarig. NPO wil met Start de concurrentie aangaan met Netflix zeggen ze zelf. https://www.nrc.nl/nieuws...-aan-met-netflix-a1605568 Dat kan niet via NLZiet of zonder eigen tv app. Qua inkomsten denk ik dat ze met een eigen app uiteindelijk meer geld binnenhalen dan via nl ziet.ikweethetbeter schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:51:
[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 22-06-2018 10:35 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Wat @amphora al aangeeft, NPO heeft ook een betaalde dienst (nog geen 3 euro p/m). Daarom heeft NPO ook aangegeven met een Apple TV app bezig te zijn. In 2017 is aangegeven dat deze app in 2018 komt en later zag ik dus nu dit najaar is aangegeven.ikweethetbeter schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:51:
Er is een NOS nieuws app, waarmee je alleen NPO nieuws, politiek en sport kunt kijken.
Als de beeldkwaliteit via de Apple TV icm de betaalde dienst echt top is, dan zou ik dat best overwegen.
De NPO zegt al 3 jaar dat er een ATV app komt en stelt het dan weer uit. Ik ga er niet meer op wachten, NLZIET werkt perfect en biedt ook live TV voor alle kanalen (inclusief "kijk vanaf begin" via de tvgids). Bovendien is de reclame bij de commerciele zenders replay eruit dus mocht er toch iets zijn dat je wilt kijken van RTL of SBS dan kan dat ook zonder ergernis. En dat voor 8 euro, 4 euro meer dan NPO Start plus.
Jammer dat NLZIET zo weinig zenders heeft. Geen Discovery, NationalGeographic, MTV, etc etcFrank-NL schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:01:
De NPO zegt al 3 jaar dat er een ATV app komt en stelt het dan weer uit. Ik ga er niet meer op wachten, NLZIET werkt perfect en biedt ook live TV voor alle kanalen (inclusief "kijk vanaf begin" via de tvgids). Bovendien is de reclame bij de commerciele zenders replay eruit dus mocht er toch iets zijn dat je wilt kijken van RTL of SBS dan kan dat ook zonder ergernis. En dat voor 8 euro, 4 euro meer dan NPO Start plus.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Klopt, maar ik kijk echt nooit commerciële omroepen. Dus ik betaal liever 2,95 alleen aan de NPO. Ipv 5 euro meer.Frank-NL schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:01:
DennusB schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:18:
[...]
Jammer dat NLZIET zo weinig zenders heeft. Geen Discovery, NationalGeographic, MTV, etc etc
En daar zal het dan dus ook bij blijven lijkt me.NLZIET is een uniek samenwerkingsverband tussen de grote Nederlandse zendergroepen RTL, NPO en Talpa TV (voorheen SBS Broadcasting).
Overigens kijk ik nog het meeste uit naar een Ziggo TV app voor ATV aangezien ik me nog niet kan voorstellen dat ik ziggo de deur uit doe omdat ze vooralsnog het beste internet op mijn adres leveren.
[ Voor 33% gewijzigd door amphora op 22-06-2018 18:35 ]
Dat is er wel volgens mij , dat heet TV Start en kost 24,95 per maand.amphora schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:32:
Overigens kijk ik nog het meeste uit naar een Ziggo TV app voor ATV aangezien ik me nog niet kan voorstellen dat ik ziggo de deur uit doe omdat ze vooralsnog het beste internet op mijn adres leveren.
Of daar ook internet via de kabel bij zit kan ik niet van de site halen eerlijk gezegd
Als Ziggo een NLZIET versie zou uitbrengen voor 10 of 15 euro dan zou ik het nemen. (inclusief hun tv-pakket dus)
Hij heeft het over de Apple TV app, waarschijnlijk om de mediaboxen niet meer te hoeven gebruiken. Ik kan daar ook niet op wachten, alles via de Apple TV’s doen. Heerlijkkevertje1977 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Dat is er wel volgens mij , dat heet TV Start en kost 24,95 per maand.
Of daar ook internet via de kabel bij zit kan ik niet van de site halen eerlijk gezegd
Als Ziggo een NLZIET versie zou uitbrengen voor 10 of 15 euro dan zou ik het nemen. (inclusief hun tv-pakket dus)
kevertje1977 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Dat is er wel volgens mij , dat heet TV Start en kost 24,95 per maand.
Ik bedoel inderdaad dat ik 'vastzit' aan Ziggo. Alleen internet bij ziggo bespaar je maar paar euro per maand mee en als alternatief is er alleen maar ADSL hier met in theorie 20mbit. Geen optie dus.colorsone schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:40:
[...]
Hij heeft het over de Apple TV app, waarschijnlijk om de mediaboxen niet meer te hoeven gebruiken. Ik kan daar ook niet op wachten, alles via de Apple TV’s doen. Heerlijk
En omdat ik al voor Ziggo betaal en 'recht' heb op NPO en commerciële zender meuk betaal ik liever helemaal geen 2,95 of 7,95 voor een extra online dienst. Zit nu alleen wel vast aan een trage horizon box dus ja, kom maar door met die Ziggo Go ATV app
Disney heeft nu een summer sale op iTunes dus veel films zijn afgeprijst naar 6/8/10 euro.
En Get Out is maar vier euro.
Wel jammer dat veel disney films niet gelijk een combi zijn van NL en Engels gesproken.VirinR schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:31:
Disney heeft nu een summer sale op iTunes dus veel films zijn afgeprijst naar 6/8/10 euro.
Klopt, was ik helemaal vergeten er in te zetten.meesje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:48:
[...]
Wel jammer dat veel disney films niet gelijk een combi zijn van NL en Engels gesproken.
Juist bij Frozen en Lion King is dat handig, dan kunnen de kids meezingen en later zelf in het superieure Engels kijken 😀
Zijn er al tweakers welke de public beta van tvOS 12 hebben geïnstalleerd? Zo ja, werken alle apps nog?
MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X, Watch, TV 4K
De videoland app doet een beetje kut. Als ik wil doorspoelen (en dus het trackpad indruk) duurt het even voordat ik vrij kan bewegen over de timeline van de film/serie. Voorheen ging dat vloeiend.
Zitten er überhaupt Disneyfilms bij die wel zo'n combi zijn?meesje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:48:
[...]
Wel jammer dat veel disney films niet gelijk een combi zijn van NL en Engels gesproken.
Cars 3 is de enige die ik kan vinden.posttoast schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:31:
[...]
Zitten er überhaupt Disneyfilms bij die wel zo'n combi zijn?
Vanavond gelijk de beeldkwaliteit checken! Wel eerst met gratis account....coromandel schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:55:
Voor de liefhebbers: er is nu ook een NPO Start App op de Apple TV...
https://www.nu.nl/apps/53...apple-tv-uitgebracht.html
Stelt niet veel voor: “... De drie tv-zenders zijn niet in HD-resolutie, ook niet voor betalende gebruikers...”
Stelt niet veel voor: “... De drie tv-zenders zijn niet in HD-resolutie, ook niet voor betalende gebruikers...”
Live TV gebruik ik NPO Start toch niet voor, alleen om uitzendingen terug te kijken.ptrv schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:51:
Bij iCulture zijn ze overigens wel enthousiast: https://www.iculture.nl/apps/npo-apple-tv-app-review/
[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 26-06-2018 15:43 ]
Dank voor de link naar iCulture. Het klinkt mij toch allemaal in de oren als niet heel erg intuïtief en ook onduidelijk gedoe met tarieven en matige beeldkwaliteit in SD en HD (hetgeen op zich nog niet zoveel zegt als je geen bitrate en codecs weet, maar van de uiteindelijke beeldkwaliteit heb ik dan ook verder geen hoge verwachtingen)
Waarom de belastingbetaler niet gewoon in de best mogelijke kwaliteit de aangeboden content laten streamen? Waarom überhaupt vast blijven houden aan ouderwetse lineaire televisie? Het is mijns inziens allemaal weer halfbakken, wat er uit Hilversum komt.
Waarom de belastingbetaler niet gewoon in de best mogelijke kwaliteit de aangeboden content laten streamen? Waarom überhaupt vast blijven houden aan ouderwetse lineaire televisie? Het is mijns inziens allemaal weer halfbakken, wat er uit Hilversum komt.
Het idee dat je daar als belastingbetaler al voor zou hebben betaald vind ik achterhaald. Je hebt voor zover ik weet alleen 'recht' op live 1 2 en 3 in SD kwaliteit. Voor HD kwaliteit moet je nu ook al een abo hebben bij Ziggo of KPN. En ze moeten flink bezuinigen in Hilversum en alle omroepen zijn op zoek naar extra inkomstenbronnen dus je kan het de NPO echt niet kwalijk nemen om nog geen 3 euro per maand te vragen voor in mijn ogen toch een prima dienst. Zeker voor dat geld. En het is pas een eerste versie, wordt vast nog beter in de toekomst. Ik kan me voorstellen dat ze straks nog met een abo komen van 3,95 of 4,95 waarbij je live tv wel in HD kwaliteit hebt. Al zou het ze sieren om dat straks gewoon in het standaard plus pakket aan te bieden.
Ben wel nieuwsgierig naar de officiële reden waarom live tv niet in HD beschikbaar is. Rechten? Durven ze de concurrentie met Ziggo/KPN niet aan? Of technische redenen?
Ben wel nieuwsgierig naar de officiële reden waarom live tv niet in HD beschikbaar is. Rechten? Durven ze de concurrentie met Ziggo/KPN niet aan? Of technische redenen?
[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 26-06-2018 17:19 ]
Heb hem net geïnstalleerd. Tot nu toe werken alle apps nogBCGraaf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:04:
Zijn er al tweakers welke de public beta van tvOS 12 hebben geïnstalleerd? Zo ja, werken alle apps nog?
Heb alleen geen geluid via Dolby Atmos & Infuse. Mijn versterker ziet dat er een Atmos signaal binnenkomt, maar er komt geen geluid uit.
Eens even rondneuzen waar dit aan kan liggen, of dat dit nog een issue is van de beta.
Als ik Dolby Atmos uit zet in het menu, werkt het geluid overigens prima.
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Zelfde probleem, alleen met Atmos aan spelen bij mij films niet eens af in Infuse. Krijg een foutmelding met elke film. Helaas. Op het forum van infuse stond dat dit waarschijnlijk ligt aan de beperkte aantal codecs van Atmos in de beta build.SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:40:
[...]
Heb hem net geïnstalleerd. Tot nu toe werken alle apps nog![]()
Heb alleen geen geluid via Dolby Atmos & Infuse. Mijn versterker ziet dat er een Atmos signaal binnenkomt, maar er komt geen geluid uit.
Eens even rondneuzen waar dit aan kan liggen, of dat dit nog een issue is van de beta.
Als ik Dolby Atmos uit zet in het menu, werkt het geluid overigens prima.
The Good Dinosaur, Monster University, High School Musical 2/3, Beauty and the Beast (2017) en Hercules zijn een paar films met zowel Engels als Nederlandse sound optie. Helaas zijn de klassieke films alleen apart.posttoast schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:31:
[...]
Zitten er überhaupt Disneyfilms bij die wel zo'n combi zijn?
Hoe kun je het makkelijkst zoeken op disney/pixar? Mijn zoekopdrachten (‘disney’, ‘pixar’ en ‘disney pixar’) leveren b.v. geen The Good Dinosaur en Hercules op.VirinR schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:22:
[...]
The Good Dinosaur, Monster University, High School Musical 2/3, Beauty and the Beast (2017) en Hercules zijn een paar films met zowel Engels als Nederlandse sound optie. Helaas zijn de klassieke films alleen apart.
Edit: ik zag nu een Disney ‘tegel’ voorbij komen. De films Dinosaur, maar ook de oude film Alice in Wonderland zijn beide in Engels en NL.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 26-06-2018 22:36 ]
Dat zijn er niet heel veel dan inderdaad. Nou ja, dan maar even voor een paar Nederlandstalige gaan. Mijn dochter van bijna 6 en zoontje van bijna 3 kunnen daar wel even mee vooruit.
Coco is ook Nederlands en Engels. Beide zelfs in 5.1, 7.1 én beide ondertitelingen. Geldt ook voor Cars 3. Hopelijk is dit het nieuwe beleid van Disney op iTunes. Disney heeft overigens altijd dit soort rare restricties gehad. Als je twee keer dezelfde film kan verkopen en mensen doen het ook nog... ik snap ze wel. Nu nog Disney films in 4K... daar valt ook alles van Marvel onder. Stomme beperking weer.posttoast schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:52:
Dat zijn er niet heel veel dan inderdaad. Nou ja, dan maar even voor een paar Nederlandstalige gaan. Mijn dochter van bijna 6 en zoontje van bijna 3 kunnen daar wel even mee vooruit.
Dit is voor mij ook een dealbreaker. Vraag dan 3,50 en bied HD aan. Ik zit nu wel goed bij NLziet.ptrv schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:51:
Ik heb net mijn tweede HomePod besteld. Hopelijk komt die volgende week, dan ga ik ook maar over op de beta. De optie om HomePods als default te selecteren komt dan als een geschenk!
Heb je bij NLZiet ook toegang tot het volledigs npo on demand aanbod (bv The Bridge S4)?iAmRenzo schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:54:
[...]
Dit is voor mij ook een dealbreaker. Vraag dan 3,50 en bied HD aan. Ik zit nu wel goed bij NLziet.
Ik heb net mijn tweede HomePod besteld. Hopelijk komt die volgende week, dan ga ik ook maar over op de beta. De optie om HomePods als default te selecteren komt dan als een geschenk!
Geen idee. Je kunt wel volgens mij terugkijken tot een jaar. Ik gebruik het niet veel. Vaak alleen voor wat Nederlandse programma's en vaak vrij recent.meesje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:10:
Heb je bij NLZiet ook toegang tot het volledigs npo on demand aanbod (bv The Bridge S4)?
Ik heb even voor je gekeken, maar NLziet geeft bij mij alleen seizoen 2 en 3meesje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:10:
[...]
Heb je bij NLZiet ook toegang tot het volledigs npo on demand aanbod (bv The Bridge S4)?
Bedankt voor het checken!yorroy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:20:
[...]
Ik heb even voor je gekeken, maar NLziet geeft bij mij alleen seizoen 2 en 3
Nee, maar, ik meldde dit bij NL ziet en zei gaven aan dat het om een rechten probleem ging. Dit zijn ze aan het rechttrekken maar dat duurt nog even.meesje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:10:
[...]
Ze stelde voor dat ik een betaald abonnement op NPO plus nam (om de serie te bekijken). En als toetje kreeg ik een maand gratis voor NL ziet.
Ben tevreden met deze tijdelijke oplossing. Zeker nu beide apps op Apple TV staan.
Heb sinds gisteren een Apple TV 4k in huis en uiteraard lekker aan het uitproberen. Heb regelmatig last van wegvallend beeld/geluid, dus daarvoor alvast via Apple een betere Belkin HDMI kabel besteld.
Nu was ik ook aan het kijken naar wat games en het al dan niet aanschaffen van een game controller. In hoeverre is het aanschaffen van een nimbus game controller de moeite waard? Vind het een hoop geld om het zomaar even uit te proberen. Vrees namelijk dat het een tijdje leuk is, maar dat daarna het apparaat in de la verdwijnt..
Of zijn er alternatieve controllers die wat prijsvriendelijker zijn om te testen?
Nu was ik ook aan het kijken naar wat games en het al dan niet aanschaffen van een game controller. In hoeverre is het aanschaffen van een nimbus game controller de moeite waard? Vind het een hoop geld om het zomaar even uit te proberen. Vrees namelijk dat het een tijdje leuk is, maar dat daarna het apparaat in de la verdwijnt..
Of zijn er alternatieve controllers die wat prijsvriendelijker zijn om te testen?
@bvsteyn
Ik zit met hetzelfde dilemma...
Ik wil best een paar tientjes uitgeven, maar die 60 euro is net teveel voor iets wat ik mogelijk na een paar weken nooit meer gebruik.
Ik zit met hetzelfde dilemma...
Ik wil best een paar tientjes uitgeven, maar die 60 euro is net teveel voor iets wat ik mogelijk na een paar weken nooit meer gebruik.
Die Nimbus is ook gewoon op andere apparaten te gebruiken he, dus niet alleen voor Apple TV. Dus je kan 'm ook gewoon op je telefoon en computer gebruiken enz.bvsteyn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:28:
Heb sinds gisteren een Apple TV 4k in huis en uiteraard lekker aan het uitproberen. Heb regelmatig last van wegvallend beeld/geluid, dus daarvoor alvast via Apple een betere Belkin HDMI kabel besteld.
Ik heb zelf ook een Nimbus.
In combinatie met de Apple TV, iPhone en iPad werkt deze perfect.
Echter met de computer vindt ik hem niet bruikbaar. Ik kan hem inderdaad koppelen aan mijn Mac, maar als ik via Steam een spel ermee wil spelen, gaat het niet goed en kan ik ook nergens iets instellen dat het wel goed werkt.
In combinatie met de Apple TV, iPhone en iPad werkt deze perfect.
Echter met de computer vindt ik hem niet bruikbaar. Ik kan hem inderdaad koppelen aan mijn Mac, maar als ik via Steam een spel ermee wil spelen, gaat het niet goed en kan ik ook nergens iets instellen dat het wel goed werkt.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Voor de geïnteresseerden (ik kon zelf geen sluitend antwoord vinden):
- De Apple TV 4K kan via Infuse Pro (geen Plex server, gewoon direct via NFS) snel en vloeiend 4K HDR bestanden (HEVC, mkv) afspelen vanaf mijn NAS.
- Switchen tussen SDR en HDR gaat automatisch als je deze settings aanzet op de Apple TV 4K.
- DTS-HD en TrueHD worden middels LPCM lossless doorgezet naar mijn receiver. Zie voor meer info daarover deze pagina.
- De Apple TV 4K kan via Infuse Pro (geen Plex server, gewoon direct via NFS) snel en vloeiend 4K HDR bestanden (HEVC, mkv) afspelen vanaf mijn NAS.
- Switchen tussen SDR en HDR gaat automatisch als je deze settings aanzet op de Apple TV 4K.
- DTS-HD en TrueHD worden middels LPCM lossless doorgezet naar mijn receiver. Zie voor meer info daarover deze pagina.
[ Voor 14% gewijzigd door timadriaans op 28-06-2018 13:20 ]
Werkt hier gewoon ook i.c.m plex server, zelfde settings, player = Infuse protimadriaans schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:17:
Voor de geïnteresseerden (ik kon zelf geen sluitend antwoord vinden):
Ik heb alleen met infuse pro geen geluid meer met TVOS 12 beta. Wees dus gewaarschuwd. Bestanden werken prima in Plex zelf.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Atmos uitzetten in de Apple TV settings.winwiz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:49:
Ik heb alleen met infuse pro geen geluid meer met TVOS 12 beta. Wees dus gewaarschuwd. Bestanden werken prima in Plex zelf.
PSN: Sluuz
goeie tip!
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Werkt die Apple TV 4K echt álleen maar fatsoenlijk met die Belkin hdmi kabel?
Had gehoopt gewoon de hdmi kabel van mijn huidige Apple tv (4e gen) te kunnen gebruiken
Had gehoopt gewoon de hdmi kabel van mijn huidige Apple tv (4e gen) te kunnen gebruiken
Zou zeggen probeer het eensGeert1976 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:53:
Tuurlijk niet. Werkt hier prima met een Action kabeltjeGeert1976 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:53:
PSN: Sluuz
Als je Dolby Vision aanzet vallen de slechte, goedkope?, kabels door de mand. Toen ik mijn ATv aansloot pakte ik de eerste HDMI kabel die ik had liggen, wel 4K geen DV totaal geen beeld. Ook een volgende werkte niet. Wel 4K maar DV was een no go. Pas bij de 3e en ook duurdere kabel werkte alles perfect. De kabels hebben allemaal de standaard lengte van iets meer dan een meter. Ik heb een zelfde kabel, die met de ATv niet volledig werkt, zonder problemen in gebruik aan mijn Nvidia Shield. (ik heb ze zelfs gewisseld zonder zichtbaar ander resultaat)
Thanks!Sluuz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:15:
[...]
Tuurlijk niet. Werkt hier prima met een Action kabeltje
Ga ik eerst m'n huidige HDMI kabel proberen zodra de atv 4k binnen is
Ja werkt* en Nee niet met 4:4:4 HDR/Dolby Vision 4K 60hz dan gaat het rare ruis en hikups genereren.Sluuz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:15:
[...]
Tuurlijk niet. Werkt hier prima met een Action kabeltje
Altijd eerst je huidige HDMI gebruiken, indien niet werk, koop voor een paar 10tjes een nette hdmi waarvan je zeker weet dat die gewoon werkt.Geert1976 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:54:
[...]
Thanks!
Ga ik eerst m'n huidige HDMI kabel proberen zodra de atv 4k binnen is
[ Voor 13% gewijzigd door AngelusHD op 28-06-2018 19:08 ]
Hier inderdaad de bevestiging.yorroy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:20:
[...]
Ik heb even voor je gekeken, maar NLziet geeft bij mij alleen seizoen 2 en 3
https://www.totaaltv.nl/n...k-via-nlziet-beschikbaar/
Het schijnt geen beleidskeuze te zijn maar op dit moment meer een technisch issue. Het is dus wel de bedoeling dat NLziet alles omvat van (betaald) NPO Start.
Nu bij iTunes in de aanbieding:
- 5 films mission impossible € 27,99
- 4 films Indiana Jones € 27,99
- 2 films Jack Reacher € 12,99
- 3 films the Godfather € 17,99
- 5 films mission impossible € 27,99
- 4 films Indiana Jones € 27,99
- 2 films Jack Reacher € 12,99
- 3 films the Godfather € 17,99
PSN: TDBtje
De 4k sectie in CheapCharts updatet niet goed. Zie een aantal 4k HDR films vanaf 3,99 in de iTunes store, die niet vermeld worden in CheapCharts (4k), waaronder:
Get Out 3,99 (leuke film!)
Jason Bourne 3,99
The Secret Life of Pets 3,99
Minions 4,99
Arrival 7,99
Life 7,99
De complete Mission Impossible collectie (hierboven al genoemd)
Get Out 3,99 (leuke film!)
Jason Bourne 3,99
The Secret Life of Pets 3,99
Minions 4,99
Arrival 7,99
Life 7,99
De complete Mission Impossible collectie (hierboven al genoemd)
[ Voor 12% gewijzigd door fonsmeister op 01-07-2018 14:05 ]
PSN: fonsmeister
Afgelopen vrijdag via MP een tweedehands, nauwelijks gebruikte Nimbus gekocht. Gisteren kwam hij binnen, dus vanavond eens kijken hoe hij bevalt. Voor € 30 leuke deal..xoniq schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:57:
[...]
Die Nimbus is ook gewoon op andere apparaten te gebruiken he, dus niet alleen voor Apple TV. Dus je kan 'm ook gewoon op je telefoon en computer gebruiken enz.
Mooie deal! Qua gevoel in je handen vind ik ‘m erg fijn. Of je de nimbus veel gebruikt, ligt niet denk ik niet aan de controller maar meer aan of je spellen speelt op de apple tv.bvsteyn schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:47:
[...]
Afgelopen vrijdag via MP een tweedehands, nauwelijks gebruikte Nimbus gekocht. Gisteren kwam hij binnen, dus vanavond eens kijken hoe hij bevalt. Voor € 30 leuke deal..
Voor bijvoorbeeld Real Racing of Sonic vind ik een controller erg fijn.
Wat mij wel al twee keer is overkomen, dat als ik de nimbus aanzet er verbinding gemaakt wordt met de atv (dat zie je rechtsboven op het scherm) maar ook dat ie vrijwel gelijk weer de connectie verbreekt. De atv dan herstarten lost bij mij het probleem op.
Op internet heb ik nog niks kunnen vinden over dit probleem. Wellicht heeft het te maken met dat ik de atv ook als HomeKit hub gebruik icm Elgato Eve Energy bluetooth stekkers?
Ik gebruik de Nimbus ook o.a. om emulator games op mijn MacBook te spelen af en toe, dus prima multifunctioneel.meesje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:58:
[...]
Mooie deal! Qua gevoel in je handen vind ik ‘m erg fijn. Of je de nimbus veel gebruikt, ligt niet denk ik niet aan de controller maar meer aan of je spellen speelt op de apple tv.
Voor bijvoorbeeld Real Racing of Sonic vind ik een controller erg fijn.
Wat mij wel al twee keer is overkomen, dat als ik de nimbus aanzet er verbinding gemaakt wordt met de atv (dat zie je rechtsboven op het scherm) maar ook dat ie vrijwel gelijk weer de connectie verbreekt. De atv dan herstarten lost bij mij het probleem op.
Op internet heb ik nog niks kunnen vinden over dit probleem. Wellicht heeft het te maken met dat ik de atv ook als HomeKit hub gebruik icm Elgato Eve Energy bluetooth stekkers?
Een paar dagen geleden heb ik wat films gekocht waardoor ik nu 27 films heb in plaats van 19.
Hiervoor waren alle films alfabetisch gesorteerd. Nu is er een menu bijgekomen aan de zijkant met genres, recente aankopen en alle films.
Het ziet er nu zo uit:
Is dit normaal na 20 films in iTunes?
Hiervoor waren alle films alfabetisch gesorteerd. Nu is er een menu bijgekomen aan de zijkant met genres, recente aankopen en alle films.
Het ziet er nu zo uit:

of dat pas na 20 films is weet ik niet zeker, maar dit is normaal. Ziet er overzichtelijk uit toch?
BTW: MIB 3 films nu in de aanbieding voor € 12,99 bij iTunes.
BTW: MIB 3 films nu in de aanbieding voor € 12,99 bij iTunes.
Zo ziet het er bij mij ook uitVirinR schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:35:
Een paar dagen geleden heb ik wat films gekocht waardoor ik nu 27 films heb in plaats van 19.
Het ziet er nu zo uit: [afbeelding]
Mooi tv! Oled toch? Je zou de apple tv nog kunnen instellen op ‘donker’ bij algemene instellingen. Dan hoeven die pixels niet zo hard te blazen in het menu
Wel jammer trouwens dat ze de genres niet goed vullen bij de films. The Dark Knight Rises valt onder ‘drama’, terwijl de andere twee van de trilogie onder ‘actie en avontuur’ vallen. Zo ook bijvoorbeeld 1 van de delen van TLOR trilogie: 1 onder actie en avontuur en de andere 2 onder sciencefiction en fantasy. Alle drie van The Hobbit onder actie en avontuur.
[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 04-07-2018 11:03 ]
Ben geen T-Mobile klant helaas maar anders had ik dit wel leuk gevonden denk ik: https://www.iculture.nl/n...ile-tv-anywhere-apple-tv/
Het gaat ineens hard met het aanbod van Nederlandse Apple TV-apps. Eerder dit voorjaar verscheen de NLZiet-app voor de Apple TV en vorige week bracht de NPO een Apple TV-app uit. De enige partijen die nu nog ontbreken zijn Ziggo en KPN. Ziggo werkt aan een Apple TV-app, maar over een planning is nog weinig bekend.
[ Voor 54% gewijzigd door amphora op 04-07-2018 11:06 ]
Even een hele andere vraag. Ik lees in dit topic vrij weinig over games. Een tijdje geleden heb ik het spel Heroki gekocht. Dit spel werkt, maar ik zie nu onder aankopen dat ik het spel kan updaten. Daarbij moet ik inloggen op itunes, maar dit werkt niet (mijn wachtwoord is juist
).
Zijn er nog anderen die die spel hebben?
Op de iPad zie ik in de app store dat je het spel gratis kunt upgraden. Er is volgens mij een hele nieuwe versie gekomen (ook voor de Nintendo Switch). Ze hebben kennelijk niet de oude geupgrade. Om nu zomaar weer 5,49 euro uit te geven.....
Op de iPad zie ik in de app store dat je het spel gratis kunt upgraden. Er is volgens mij een hele nieuwe versie gekomen (ook voor de Nintendo Switch). Ze hebben kennelijk niet de oude geupgrade. Om nu zomaar weer 5,49 euro uit te geven.....
@TDB! @fonsmeister Ah oke, goed om te horen.
Eerst waren alle fims namelijk van A tot Z zonder sidemenu vandaar mijn vraag.
En helaas geen OLED en HDR dus heb hem alsnog op automatisch gezet, ook wegens het zonlicht. (TV is wel 4K maar voor de OLED/HDR trend gekocht).
Eerst waren alle fims namelijk van A tot Z zonder sidemenu vandaar mijn vraag.
En helaas geen OLED en HDR dus heb hem alsnog op automatisch gezet, ook wegens het zonlicht. (TV is wel 4K maar voor de OLED/HDR trend gekocht).
Mooie ontwikkeling. Nu inderdaad nog wachten op Ziggo (in mijn geval); ze zijn er in ieder geval mee bezig.amphora schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:06:
Ben geen T-Mobile klant helaas maar anders had ik dit wel leuk gevonden denk ik: https://www.iculture.nl/n...ile-tv-anywhere-apple-tv/
[...]
Ik ben wel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit. Volgens mij kan deze niet tippen aan de HD kanalen via de coax kabel. Sowieso is tv via de coax scherper dan tv via iptv (kpn, telfort, tmobile, etc.). Voor het gemak zal ik denk wel kiezen voor de Ziggo app op de atv. Het is toch wel mooi om alles via dat kleine zwarte kastje te laten lopen. Wellicht kan ik zelfs mijn Ziggo abo downgraden?
Onlangs overgestapt van Ziggo naar T-mobile en met het nieuws dat de TV-anywhere app beschikbaar is kan ik lekker overal tv kijken met mijn AppleTV. Zou dit ook werken in laat ik zeggen Spanje, naar mijn weten zijn ze dat nu wel verplicht vanuit een of andere regelgeving.
Add me op Stadia: Gloogle
Ik gebruik nu een paar weken de NLZIET app en moet zeggen dat dit eindelijk het primaire gebruik van de Apple TV rechtvaardigt. Vooral ook omdat ik geen uitgebreide zenderkeuze nodig heb. Wel zou het mooi zijn als Ziggo met een onafhankelijke oplossing komt waarmee ik ook Ziggo Sport kan kijken.
Mega veel aanbiedingen bij iTunes, net weer een paar bundels bijgekomen:
- Matrix bundel (3 films) nu € 12,99
- LOTR + the Hobbit (6 films extended) nu € 29,99
- Dark Knight trilogy € 12,99
[ Voor 8% gewijzigd door TDB op 04-07-2018 14:40 ]
Inderdaad goede deals. Ik dacht dat ik The Dark Knight trilogy al op het laagste prijspunt had gekocht (15 euro). Nu zelfs nog 2 euro goedkoper. Geen geld voor drie 4K films.TDB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:38:
Mega veel aanbiedingen bij iTunes, net weer een paar bundels bijgekomen:
Lotr en hobbit heb ik al gekocht voor dezelfde prijs (geen 4K). De Matrix bundel wel interessant. Drie 4K films voor 13 euro. Conform http://realorfake4k.com is er trouwens maar 1 van de 3 echt 4K. De rest wel beter dan 1080p.
Ik ben door dergelijke aanbiedingen trouwens meer aan het verzamelen dan aan het kijken.
Voor nog geen 3 euro heb je b.v. ook E.T. De koopprijs is lager dan de huurprijs....
Waarschijnlijk komt het omdat dat spel niet meer in de app store verkrijgbaar is.meesje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:07:
Even een hele andere vraag. Ik lees in dit topic vrij weinig over games. Een tijdje geleden heb ik het spel Heroki gekocht. Dit spel werkt, maar ik zie nu onder aankopen dat ik het spel kan updaten. Daarbij moet ik inloggen op itunes, maar dit werkt niet (mijn wachtwoord is juist).
Ik heb het met Ducktales. Deze staat niet meer in de app store. Bij de aankoopgeschiedenis staat dat er een update beschikbaar is, maar zodra ik deze wil downloaden, vraagt hij om mijn apple ID wachtwoord die na invoer niet correct blijkt te zijn. Updates van andere apps kan ik wel zonder wachtwoord in te voeren installeren.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Alleen de eerste is 4k toch? De rest verschijnt bij mij als HD.meesje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:15:
[...]
De Matrix bundel wel interessant. Drie 4K films voor 13 euro.
[ Voor 16% gewijzigd door fonsmeister op 04-07-2018 23:22 ]
Kloptfonsmeister schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:20:
[...]
Alleen de eerste is 4k toch? De rest verschijnt bij mij als HD.
Bij mij geeft ie sowieso bij het meeste aan dat het geen 4K is maar HD. Ook bij die Dark Knight trilogie. Kijk ik scheel?
Even op de losse films in de bundel klikken, dan staat er wel 4K (als het beschikbaar is)posttoast schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:43:
Bij mij geeft ie sowieso bij het meeste aan dat het geen 4K is maar HD. Ook bij die Dark Knight trilogie. Kijk ik scheel?
Klopt, blijf ik altijd gek vinden. Je zou verwachten als alle films 4K zijn dat dan de box ook 4K aangeeft.fonsmeister schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 05:56:
[...]
Even op de losse films in de bundel klikken, dan staat er wel 4K (als het beschikbaar is)
Klopt helemaal. Verkeerd gekeken. Geen wonder dat realorfake4k aangeeft dat er maar eentje in 4K is.fonsmeister schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:20:
[...]
Alleen de eerste is 4k toch? De rest verschijnt bij mij als HD.
Heroki is trouwens nog wel in de app store te verkrijgen. Zowel op de iPad/iPhone als ATV. Bij ATV krijg ik de melding dat ik kan updaten (maar mijn wachtwoord dus niet accepteert).Jeroen O schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:04:
[...]
Waarschijnlijk komt het omdat dat spel niet meer in de app store verkrijgbaar is.
Ik heb het met Ducktales. Deze staat niet meer in de app store. Bij de aankoopgeschiedenis staat dat er een update beschikbaar is, maar zodra ik deze wil downloaden, vraagt hij om mijn apple ID wachtwoord die na invoer niet correct blijkt te zijn. Updates van andere apps kan ik wel zonder wachtwoord in te voeren installeren.
Bijzonder trouwens dat jij dit wachtwoord probleem hebt met DuckTales. Deze had ik ooit op voorhand gekocht op de iPad. En later probeerde ik deze in de app store op de ATV te installeren, maar was helaas niet meer te vinden. Echter onder 'aankopen' kon ik 'm nog wel downloaden. Bijzonder hoor.
Zojuist even op mijn iPhone gekeken. Ik kan Heroki vanuit 'aankopen' installeren. Echter dit lijkt een ander spel te zijn dan Heroki in de app store. Als ik vanuit 'aankopen' op het spel klik, verschijnt er namelijk geen game info. Vreemd. Ze hebben Heroki niet geüpdatet, maar gewoon als een nieuw spel in de App store neergezet.
Ik denk dat maar eens contact opneem met de ontwikkelaar en/of Apple. Als bewijs van aanschaf heb ik nog de factuur voor dit spel.
[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 05-07-2018 08:28 ]
Oh ja, inderdaad. Maar alleen in iTunes, in CheapCharts geeft ie sowieso alleen HD aan (bij deze films). Raar.fonsmeister schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 05:56:
[...]
Even op de losse films in de bundel klikken, dan staat er wel 4K (als het beschikbaar is)
Een mooie ontwikkeling: https://www.totaaltv.nl/n...nternetonly-tvabonnement/
Hopelijk ook snel een ATV app.
Meer info: https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/
Nu nog duidelijkheid over welke zenders. Bij de vragen staat:
Voor Vol betaal je slechts € 9,95 per maand, voor Bomvol € 14,95 per maand.
Ik kan niet achterhalen welke zenders bij Vol en welke bij Bomvol horen.
En vier apparaten tegelijk. Ik vermoed dat dit abo dan net als bij Netflix met meerdere huishoudens gedeeld zal gaan worden.
Hopelijk ook snel een ATV app.
Meer info: https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/
Nu nog duidelijkheid over welke zenders. Bij de vragen staat:
Voor Vol betaal je slechts € 9,95 per maand, voor Bomvol € 14,95 per maand.
Ik kan niet achterhalen welke zenders bij Vol en welke bij Bomvol horen.
En vier apparaten tegelijk. Ik vermoed dat dit abo dan net als bij Netflix met meerdere huishoudens gedeeld zal gaan worden.
[ Voor 70% gewijzigd door meesje op 05-07-2018 12:50 ]
Grootste nadeel vind ik zelf de vertraging die er op zit. Live WK voetbal kijken via welke app dan ook is erg frustrerend als je de buren hoort juichen en ik zie zelf de goal pas een halve minuut later. En dat zullen ze ook niet kunnen oplossen vrees ik, hooguit iets verbeteren tot misschien 15 seconden. Of door coax ook te vertragen maar dat gaan ze natuurlijk niet doen.meesje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:14:
[...]
Mooie ontwikkeling. Nu inderdaad nog wachten op Ziggo (in mijn geval); ze zijn er in ieder geval mee bezig.
Ik ben wel erg benieuwd naar de beeldkwaliteit. Volgens mij kan deze niet tippen aan de HD kanalen via de coax kabel. Sowieso is tv via de coax scherper dan tv via iptv (kpn, telfort, tmobile, etc.). Voor het gemak zal ik denk wel kiezen voor de Ziggo app op de atv. Het is toch wel mooi om alles via dat kleine zwarte kastje te laten lopen. Wellicht kan ik zelfs mijn Ziggo abo downgraden?
Wat een rot buren heb je.....amphora schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:50:
[...]
Grootste nadeel vind ik zelf de vertraging die er op zit. Live WK voetbal kijken via welke app dan ook is erg frustrerend als je de buren hoort juichen en ik zie zelf de goal pas een halve minuut later. En dat zullen ze ook niet kunnen oplossen vrees ik, hooguit iets verbeteren tot misschien 15 seconden. Of door coax ook te vertragen maar dat gaan ze natuurlijk niet doen.
Zonder gekheid, het is wel iets om rekening mee te houden. Als de beeldkwaliteit vrij goed is, zou ik met de vertraging nog wel kunnen leven, 1 keer in de 2 jaar een voetbaltoernooi.
Er is ook nog Champions League, Formule 1, Tour de France en heel veel andere mooie sporten om live te willen kijken ;-)meesje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:53:
[...]
Wat een rot buren heb je.....Het zijn zeker geen Nederlanders.
![]()
Zonder gekheid, het is wel iets om rekening mee te houden. Als de beeldkwaliteit vrij goed is, zou ik met de vertraging nog wel kunnen leven, 1 keer in de 2 jaar een voetbaltoernooi.
Kon me niet inhouden, Stanley Kubrick Collection, 7 klassieke films voor 19,99
[ Voor 7% gewijzigd door fonsmeister op 08-07-2018 00:21 ]
Iemand een idee of Tomb Raider (2018 dus met Alicia Vikander) nog te pre-orderen/aan te schaffen is?
Hij staat bij mij niet meer bij vooruit te bestellen films en de film staat ook niet meer op de pagina van Alicia Vikander zelf
Hij staat bij mij niet meer bij vooruit te bestellen films en de film staat ook niet meer op de pagina van Alicia Vikander zelf
Volgens mij een foutje. Op de Atv zelf, in de store, staat een grote banner met Tomb Raider beschikbaar als pre-release, maar als je er op klikt gebeurt er niets. Ook via zoekfunctie niet (meer) te vinden.VirinR schreef op zondag 8 juli 2018 [~SquareOne] 12:47:
Iemand een idee of Tomb Raider (2018 dus met Alicia Vikander) nog te pre-orderen/aan te schaffen is?
Verwacht dat hij er deze week wel weer gewoon tussen staat.
Yes, dat had ik ook al gezien . Dacht dat het een tvos 12 bug was.fonsmeister schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:10:
[...]
Volgens mij een foutje. Op de Atv zelf, in de store, staat een grote banner met Tomb Raider beschikbaar als pre-release, maar als je er op klikt gebeurt er niets. Ook via zoekfunctie niet (meer) te vinden.
Verwacht dat hij er deze week wel weer gewoon tussen staat.
Dat wordt dus even afwachten
Als je een ander iDevice hebt, staat gewoon nog in de iTunes Store app...VirinR schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:30:
[...]
Yes, dat had ik ook al gezien . Dacht dat het een tvos 12 bug was.
Dat wordt dus even afwachten
Verwachte release 18/7 @ 13,99€
Vandaag de knoop doorgehakt en ziggo interactieve tv opgezegd en npo start plus abonnement afgesloten.
Hou dus alleen internet bij ziggo en daar zit nog steeds een kabel tv abo bij. Alleen npo 1,2,3 en ziggo sport in HD en nog bijna alle andere zenders in SD die ik dan zonder CI kaart in TV zou moeten kunnen bekijken. Voor mijn TV gedrag denk ik voldoende. Ben benieuwd wat ik nou echt ga missen als ik m'n horizon box heb teruggestuurd. Kwaliteit van NPO Start Plus op de Apple TV bevalt vooralsnog prima.
Overigens kan ik de Ziggo GO app ook gewoon blijven gebruiken. Ben benieuwd naar hun tv app.
Hou dus alleen internet bij ziggo en daar zit nog steeds een kabel tv abo bij. Alleen npo 1,2,3 en ziggo sport in HD en nog bijna alle andere zenders in SD die ik dan zonder CI kaart in TV zou moeten kunnen bekijken. Voor mijn TV gedrag denk ik voldoende. Ben benieuwd wat ik nou echt ga missen als ik m'n horizon box heb teruggestuurd. Kwaliteit van NPO Start Plus op de Apple TV bevalt vooralsnog prima.
Overigens kan ik de Ziggo GO app ook gewoon blijven gebruiken. Ben benieuwd naar hun tv app.
[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 09-07-2018 19:23 ]
Horizonbox heb ik überhaupt na een paar weken terug gestuurd en m'n hele huis op de kop gehaald om m'n CI+ module te zoeken. Wat een verademing.amphora schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:21:
Vandaag de knoop doorgehakt en ziggo interactieve tv opgezegd en npo start plus abonnement afgesloten.
Dit topic is gesloten.