Ik heb het probleem zowel met een gloednieuwe als met een oudere kabel.
Vanavond de settings nog maar eens rustig overlopen.
Vanavond de settings nog maar eens rustig overlopen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 59% gewijzigd door meesje op 01-12-2017 21:11 ]
Het ligt aan je Plex server en je Plex client. Als de Plex server denkt dat de client het niet aankan, dan gaat hij transcoderen.boefje79 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:18:
Vraagje voor de 4k atv eigenaren:
Stel je hebt 4k/uhd-rips in mkv op een nas.
Streamt de atv die ook via bv plex-app in de originele resolutie, of gaat hij die transcoden?
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 03-12-2017 15:16 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn ‘business case’ voor mijn vriendin was ook de homekit hub.wimmel_1 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:15:
Hier afgelopen week ook maar eens één van de ATV3 apparaatjes in huis ingeruild voor een moderne 64GB ATV4-4K. Hoofdzakelijk omdat de ATV3 geen ondersteuning heeft voor "Apple HomeKit" en ik m'n iPad Air 2 niet altijd thuis heb liggen (als Hub voor de Philips HUE spullen), maar de rest van de extra features is ook wel prettig om te hebben.
Jammer dat er geen App is om spotify direct vanop de ATV4 te benaderen maar via Airplay vanop de iPhone kan 't ook.
Het is de plex-server op een wat oudere synology, wel up to date, de app op de atv uiteraard ook.ikweethetbeter schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:09:
[...]
Het ligt aan je Plex server en je Plex client. Als de Plex server denkt dat de client het niet aankan, dan gaat hij transcoderen.
Voorkom het hele transcoderen door gebruik te maken van bv Infuse Pro.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
HDMi protocol regelt dat voor je. Als je ATV4 (4K) niets hoeft te doen dan heeft een aangesloten beeldscherm ook weinig (lees: niks) meer te doenzonoskar schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:49:
Kan het zijn dat wanneer de AppleTV 4K in sleep gaat, dat ie dan ook een signaaltje naar de TV stuurt om uit te gaan? Ik heb sinds ik een Apple TV heb, dat de TV af en toe spontaan op standy springt.
[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 03-12-2017 21:07 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
ATV rechtstreeks aan de TV aangesloten. Mijn receiver heeft geen HDMI. Een nieuwe staat op het verlanglijstje, naast een nieuwe 4K OLED TV, een garage, nieuwe keuken, etc.wimmel_1 schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:59:
[...]
HDMi protocol regelt dat voor je. Als je ATV4 (4K) niets hoeft te doen dan heeft een aangesloten beeldscherm ook weinig (lees: niks) meer te doen
Ik weet niet hoe je je spullen thuis aangesloten hebt maar 't beste sluit je een ATV4 (4K) aan op een versterker/reciever welke vervolgens het signaal pas doorzet naar de TV (én je dus maar één HDMi kabel in je TV hebt aangesloten welke van de versterker/reciever náár je TV loopt met HDMi ARC).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nee. Zet alleen HDMI-CEC uit!zonoskar schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:17:
Maar dan hoef ik dus gelukkig niet te vrezen dat de TV op overlijden staat (Panasonic plasma).
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik ben ontroerd.Eiríkr schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:44:
Eindelijk een oplossing voor de HDR problemen: tvOS 11.2!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 15% gewijzigd door Vanishd op 06-12-2017 12:54 ]
Dat is goed nieuws. Hopelijk ook snel in NL.Vanishd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:53:
Prime Video app is beschikbaar op de Apple TV in de US.
[ Voor 43% gewijzigd door meesje op 06-12-2017 13:31 ]
Ik zie hem niet hoor in de app store op de 4kmeesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:15:
[...]
Dat is goed nieuws. Hopelijk ook snel in NL.
Edit: Net gekeken op mijn iPhone. De Amazon Prime Video app is ook beschikbaar in NL. Wel is alle tekst van de app omschrijving in het engels. En ook wordt bij de genoemde landen NL niet genoemd.
Edit 2: ook bevestiging via iculture.nl
https://www.iculture.nl/n...-app-apple-tv-verschenen/
DaveD
Vreemd. Hier wel. Zowel op iphone als apple tv gecheckt. Ik maak alleen gebruik van een NL apple account (ik heb geen andere). Ook geen VPN of iets dergelijks. Wellicht even je ATV echt opstarten (niet alleen sluimer)?DaveD1109 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:40:
[...]
Ik zie hem niet hoor in de app store op de 4k
Heb ik al geprobeerd. Heb jij hem gewoon uit de app store op de atv?meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:47:
[...]
Vreemd. Hier wel. Zowel op iphone als apple tv gecheckt. Ik maak alleen gebruik van een NL apple account (ik heb geen andere). Ook geen VPN of iets dergelijks. Wellicht even je ATV echt opstarten (niet alleen sluimer)?
DaveD
Wat heb je veranderd? Of gewoon niet goed gezocht?DaveD1109 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:48:
[...]
Heb ik al geprobeerd. Heb jij hem gewoon uit de app store op de atv?
Edit: en binnen!
Kennelijk niet goed gezocht en de app over het hoofd gezien. Hij heet Prime video en is nu blauw,meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:22:
[...]
Wat heb je veranderd? Of gewoon niet goed gezocht?
DaveD
[ Voor 3% gewijzigd door Vanishd op 06-12-2017 19:14 ]
En dan de belangrijkste vraag, kunnen we dan ook The Orville zien of mag dat dan weer niet van de rechtenmensen.meesje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:15:
[...]
Dat is goed nieuws. Hopelijk ook snel in NL.
Edit: Net gekeken op mijn iPhone. De Amazon Prime Video app is ook beschikbaar in NL. Wel is alle tekst van de app omschrijving in het engels. En ook wordt bij de genoemde landen NL niet genoemd.
Edit 2: ook bevestiging via iculture.nl
https://www.iculture.nl/n...-app-apple-tv-verschenen/
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 4% gewijzigd door Peter711 op 07-12-2017 19:34 ]
Goede tip! Alleen denk dat de meesten al een account hebben die een Apple tv kopen. Vaak al een iPhone of iPad in huis.Peter711 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:30:
Account aanmaken Apple ID
Wat een gedoe om een Apple id aan te maken zeg.
Heb Telfort als internet provider....dacht even een telfort mail adres te registreren... nou activerings mail kwam dus niet binnen (ook niet in spam/ongewenste mail) Dus maar een mail van HCCNET gebruikt. Blijkbaar is de Telfort spam afvang wel erg heftig
En daarna bleek dat je toch echt een betaalwijze moest activeren om in te kunnen loggen op je apple tv.
Kreeg iedere keer weer wachtwoord invoer scherm op mijn Apple TV zonder dat er gemeld werd dat het niet lag aan wachtwoord maar aan het feit dat ik nog geen betaalwijze had toegevoegd.
Gelukkig hebben we Internet om zaken op te zoeken. Nou ja zonder Internet heb je niet veel aan een apple tv kuch maar goed. Voor degene die nog een Apple TV aanschaffen... misschien handige info
DaveD
PSN: fonsmeister
Ik heb die serie niet kunnen vinden op Amazon.Gonadan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:45:
[...]
En dan de belangrijkste vraag, kunnen we dan ook The Orville zien of mag dat dan weer niet van de rechtenmensen.
Was ik al bang voor.zonoskar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:39:
[...]
Ik heb die serie niet kunnen vinden op Amazon.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 29% gewijzigd door Peter711 op 09-12-2017 17:30 ]
Bedankt voor het delen van deze aanbieding. 5 euro per film is niet veel geld. Wellicht dat sommigen zich bekocht voelen, omdat alle vier de films de afgelopen tijd een keer in de aanbieding zijn geweest (6-8 euro, WW 10 euro).WvB22 schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:11:
Voor de liefhebber van de DC Comics actiefilms een mooie bundel in de iTunes Store:
DC Comics - 4 Film Collection' van Warner Bros. Entertainment Inc.
- Wonder Woman
- Batman vs Superman (extended cut)
- Suicide Squad
- Man of Steel
Allen in 4K HDR voor 20 Euri. Normaal al minimaal 50 euro, op 4K UHD schijf al zeker 100 euro.
[ Voor 24% gewijzigd door dinandus op 11-12-2017 14:57 . Reden: aanvullende info ]
Ik check regelmatig de box sets. Volgens mij is de 8 F&F films al een tijd geprijsd voor 44,99 euro.dinandus schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:34:
Volgens mijn is/was er ook een vergelijkbare aanbieding voor alle 8 Fast & Furius aanbieding, heb je gelijk de 4K uitvoeringen. Zelf nog geen I-Tunes, maar zag dit op Hifi-forum.de voorbij komen.
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 11-12-2017 12:49 ]
19 december komen alle Nolan films op UHD bluray uit. Ik verwacht ze niet veel later (een week ongeveer) in iTunes (zelfde was het geval met de Harry Potter Collectie)meesje schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:45:
[...]
Ik check regelmatig de box sets. Volgens mij is de 8 F&F films al een tijd geprijsd voor 44,99 euro.
Zojuist gecontroleerd via iTunes op mijn iPad, maar ik zie bij de F&F films geen 4K logo verschijnen. Bij de vier DC Comics films wel. Zo heb ik ook wel interesse in de Dark Knight trilogy (14,99), maar ook daar geen 4K logo.
Edit: Hier een lijst met 4K films in iTunes.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1505495519
[ Voor 4% gewijzigd door fonsmeister op 11-12-2017 13:53 ]
PSN: fonsmeister
Precies daarom raad ik iedereen nu aan de Nolan films te kopen in iTunes. Inception, Dark Knight trilogie en volgens mij nog een film allemaal in de aanbieding. Ik verwacht dat ze snel geüpgrade worden naar 4K en dan heb je voor een koopje de Nolan Box. Die gaat zeker 100 euro bij bol.com kosten. Ben je nu klaar voor drie tientjes. Alleen dunkirk is prijziger.fonsmeister schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:11:
[...]
19 december komen alle Nolan films op UHD bluray uit. Ik verwacht ze niet veel later (een week ongeveer) in iTunes (zelfde was het geval met de Harry Potter Collectie)
Zie: https://ultrahd.highdefdigest.com/releasedates.html
Dunkirk is morgen al beschikbaar in 4k Dolby Vision volgens iTunes
Net even gezocht op de Nolan Box set. 175 euro bij bol.com (ongetwijfeld straks nog wel ergens goedkoper).WvB22 schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:46:
[...]
Precies daarom raad ik iedereen nu aan de Nolan films te kopen in iTunes. Inception, Dark Knight trilogie en volgens mij nog een film allemaal in de aanbieding. Ik verwacht dat ze snel geüpgrade worden naar 4K en dan heb je voor een koopje de Nolan Box. Die gaat zeker 100 euro bij bol.com kosten. Ben je nu klaar voor drie tientjes. Alleen dunkirk is prijziger.
[ Voor 33% gewijzigd door WvB22 op 11-12-2017 20:29 ]
Het kan inderdaad niet op tegen fysieke discs, maar streamen kent daarentegen ook z’n gemak. Ik hou het daar wel bij, ik wil over een paar jaar niet uigelachen worden door mijn zoontje....WvB22 schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:27:
Ben wel heel blij met Apple op dit gebied. Die prijzen van 4K discs worden daarmee ook naar beneden gepushed. Zavvi zie je al redelijke prijzen voor 4K discs rond de 18 euro. Bol blijft drama met prijzen van minimaal drie tientjes per titel. Alleen daarom is de aanschaf van een AppleTV 4K bijna al gerechtvaardigd.
Nu ook weer heel veel 4K titels voor 8 euro te koop. En zelfs een aantal titels voor 4 euro. Dat zijn tenminste redelijke prijzen. Het verschil tussen disc en streamen van 4K is als je heel goed kijkt wel te zien (als je met je neus op de tv gaat zitten). Maar 30 euro of 8 euro per titel is een wereld van verschil.
Als je het via intunes kaarten koopt en die gunstig inkoopt met korting zijn de films nog goedkoper..meesje schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:42:
[...]
Bedankt voor het delen van deze aanbieding. 5 euro per film is niet veel geld. Wellicht dat sommigen zich bekocht voelen, omdat alle vier de films de afgelopen tijd een keer in de aanbieding zijn geweest (6-8 euro, WW 10 euro).
Inderdaad. Zo heb ik ooit eens 100 euro tegoed gekocht via Hema en 80 euro voor betaald. Een dergelijke aanbieding heb ik al een lange tijd niet meer voorbij zien komen. Dit was echt 20% korting, nu krijg je hooguit 10%/15% extra te goed. Natuurlijk altijd beter dan niks.Coldbullet schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 06:37:
[...]
Als je het via intunes kaarten koopt en die gunstig inkoopt met korting zijn de films nog goedkoper..
Er is een handige site die de iTunes-tegoed aanbiedingen bijhoudt: http://aanbiedingen.eerko.nl/itunes.phpmeesje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:19:
[...]
Inderdaad. Zo heb ik ooit eens 100 euro tegoed gekocht via Hema en 80 euro voor betaald. Een dergelijke aanbieding heb ik al een lange tijd niet meer voorbij zien komen. Dit was echt 20% korting, nu krijg je hooguit 10%/15% extra te goed. Natuurlijk altijd beter dan niks.
[ Voor 3% gewijzigd door yassiro op 12-12-2017 12:57 ]
Bedankt! Ik check dadelijk de website van iculture.nlyassiro schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:55:
[...]
Er is een handige site die de iTunes-tegoed aanbiedingen bijhoudt: http://aanbiedingen.eerko.nl/itunes.php
Ik heb het helemaal aangepast, niets is standaard dus zou moeten opzoeken wat het is.meesje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:53:
Wat is jullie ideale instelling voor ondertitels (b.v. voor Netflix)? De (standaard) stijl Doorzichtige achtergrond vind ik eigenlijk net te klein en Grote tekst gelijk weer te groot. Ook bij een eigen stijl zit er zo’n grote sprong van grootte. Ik ben erg benieuwd wat jullie favoriete ondertitel instelling is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hoor wat de instellingen zijn van jouw ondertitel stijl.Gonadan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:02:
[...]
Ik heb het helemaal aangepast, niets is standaard dus zou moeten opzoeken wat het is.
Even opgezocht.meesje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:26:
Ik hoor wat de instellingen zijn van jouw ondertitel stijl.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik wacht nog even met de overstap van de UHD discs tot op de Apple 4K ook de Dolby Atmos ondersteuning wordt geïmplementeerd. Wil deze extra geluids beleving thuis niet graag missen.meesje schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:35:
[...]
Het kan inderdaad niet op tegen fysieke discs, maar streamen kent daarentegen ook z’n gemak. Ik hou het daar wel bij, ik wil over een paar jaar niet uigelachen worden door mijn zoontje....
Dolby Atmos schijnt inderdaad wel de nieuwste beleving te zijn. Afgelopen black friday was vanwege de dubbele cashback de soundbar van Sony erg populair. Zelf heb ik nog geen 4K tv en ook nog geen soundbar. Dat staat wel op mijn wensenlijst. De Apple TV 4(K) wilde ik voornamelijk hebben voor als HomeKit hub. Dan kan ik net zo goed een 4K versie kopen ipv een gewone 4.dinandus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:06:
[...]
Ik wacht nog even met de overstap van de UHD discs tot op de Apple 4K ook de Dolby Atmos ondersteuning wordt geïmplementeerd. Wil deze extra geluids beleving thuis niet graag missen.
Ook bij Amazon zien je meer aanbiedingen op de UBD's voorbijkomen.
Daar heb je zeker gelijk in! Een soundbar of ander soortige oplossing kan nooit op tegen een echte opstelling. De ruimte is er wel, maar ik heb geen zin in zoveel speakers, laat staan mijn vriendin....dinandus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:24:
Als je voor een goede Atmos beleving wil gaan zou ik geen soundbar kiezen, maar voor een losse 5.1.2 of beter een 5.1.4 opstelling gaan, mits je de ruimte er voor hebt.
Op vele demo's diverse soundbars met een Atmos mogelijkheid gezien, c.q. gehoord, blijft toch de belevenis ver achter bij een losse opstelling.
Wel het mooiste natuurlijk maar mijn vrouw wordt gek als ik met 10 speakers kom aansjouwen. Als ik ze met een grote verbouwing allemaal weg kan werke in plafond en muren wordt het misschien nog een ander verhaal. Maar alleen al het idee aan een draadbreukje geeft me al de kriebels.dinandus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:24:
Als je voor een goede Atmos beleving wil gaan zou ik geen soundbar kiezen, maar voor een losse 5.1.2 of beter een 5.1.4 opstelling gaan, mits je de ruimte er voor hebt.
Op vele demo's diverse soundbars met een Atmos mogelijkheid gezien, c.q. gehoord, blijft toch de belevenis ver achter bij een losse opstelling.
Draadbreuk is niet erg. Als je ze in pijpen legt kan je er altijd bij. En ja wilWvB22 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 01:55:
[...]
Wel het mooiste natuurlijk maar mijn vrouw wordt gek als ik met 10 speakers kom aansjouwen. Als ik ze met een grote verbouwing allemaal weg kan werke in plafond en muren wordt het misschien nog een ander verhaal. Maar alleen al het idee aan een draadbreukje geeft me al de kriebels.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja, dat kan wel, maar ik snap niet waarom dat zou moeten? En waarom alleen bij de ATV? Bij m'n TV, PS4, XBO & Sonos input gaat het prima?meesje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:22:
Ik heb zelf geen AV receiver, maar kun je lipsync niet juist instellen in de receiver? Voor zover mij bekend, kan er niks aangepast worden in de ATV 4K.
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. Ik vraag me af of het hem niet zit in post-processing van mijn TV (LG C7V).DennusB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:19:
Beetje vaag : Ik heb de nieuwe Apple TV 4K aangesloten op mijn Denon receiver. 4K beeld, HDR etc, alles werkt prima, maar als ik NetFlix kijk via die ATV lijkt er een minuscule afwijking te zitten in de lipsync.. als ik NetFlix kijk via de ingebouwde app van m'n TV (en het geluid dus via HDMI ARC terug gaat naar de receiver) is de lipsync wel helemaal gelijk. Zijn er nog settings die ik in de ATV kan tweaken?
Ja of in de processing van de ATV. Want met andere devices heb ik dus nergens last van? Jij wel?posttoast schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:58:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. Ik vraag me af of het hem niet zit in post-processing van mijn TV (LG C7V).
Nee, maar ik heb het idee dat het alleen is als de Apple TV Dolby Vision uitstuurt. In "normaal" 4K HDR lijkt het goed te gaan, dus dat moet ik nog even checken. Ik heb geen andere apparaten met een 4K output, dus ik kan het niet vergelijken.DennusB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:59:
[...]
Ja of in de processing van de ATV. Want met andere devices heb ik dus nergens last van? Jij wel?
Verwijderd
Ik heb het ook op mijn LG C7, spelen jullie af met Infuse? Ik heb de ATV wel direct aangesloten op de LG omdat mijn receiver nog geen Dolby Vision ondersteunt.DennusB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:59:
[...]
Ja of in de processing van de ATV. Want met andere devices heb ik dus nergens last van? Jij wel?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 10:03 ]
Nee, ik speel af met MrMc of met NetFlix. In beide lijkt het een fractie van een seconde te schelen, toch wel hinderlijk.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:02:
[...]
Ik heb het ook op mijn LG C7, spelen jullie af met Infuse? Ik heb de ATV wel direct aangesloten op de LG omdat mijn receiver nog geen Dolby Vision ondersteunt.
En er is een lipsync optie op de LG, maar deze heb ik niet aan. Ik heb ook een nvidia Shield, maar deze heeft geen last van dit.
Zelf dacht ik het ook gezien te hebben, maar ik weet het niet meer zeker.DennusB schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:19:
Beetje vaag : Ik heb de nieuwe Apple TV 4K aangesloten op mijn Denon receiver. 4K beeld, HDR etc, alles werkt prima, maar als ik NetFlix kijk via die ATV lijkt er een minuscule afwijking te zitten in de lipsync.. als ik NetFlix kijk via de ingebouwde app van m'n TV (en het geluid dus via HDMI ARC terug gaat naar de receiver) is de lipsync wel helemaal gelijk. Zijn er nog settings die ik in de ATV kan tweaken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja dat idee heb ik dus ook, omdat ik met geen enkel ander devices lipsync issues heb...Gonadan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:04:
[...]
Zelf dacht ik het ook gezien te hebben, maar ik weet het niet meer zeker.
Het verschil is dat het geluid bij mij altijd van de TV naar de versterker gaat, dus ook als ik AppleTV kijk. Dat zo dan inhouden dat het in de AppleTV zelf moet zitten en dat daar al een sync mis loopt.
Schijnt op te lossen te zijn door Dolby Atmos op de TV uit te zetten:Gonadan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:04:
[...]
Zelf dacht ik het ook gezien te hebben, maar ik weet het niet meer zeker.
Het verschil is dat het geluid bij mij altijd van de TV naar de versterker gaat, dus ook als ik AppleTV kijk. Dat zo dan inhouden dat het in de AppleTV zelf moet zitten en dat daar al een sync mis loopt.
Yep, Infuse. Maar ook gewoon de Netflix app. En via de versterker, die ondersteunt wel Dolby Vision (Denon AVR-X1400H).Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:02:
[...]
Ik heb het ook op mijn LG C7, spelen jullie af met Infuse? Ik heb de ATV wel direct aangesloten op de LG omdat mijn receiver nog geen Dolby Vision ondersteunt.
En er is een lipsync optie op de LG, maar deze heb ik niet aan. Ik heb ook een nvidia Shield, maar deze heeft geen last van dit.
Ik gok dat dat bij mij geen zin heeft omdat het via de receiver loopt, maar toch even checken vanavond.astonmbp schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:14:
[...]
Schijnt op te lossen te zijn door Dolby Atmos op de TV uit te zetten:
https://discussions.apple.com/thread/8098910
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Mijn advies: controleer dagelijks rond tweede helft middag de website van Coolblue. Ik heb al een paar keer gezien dat er opeens weer voorraad was. Zo heb ik er zelf ook eentje twee geleden bemachtigd.B.Schuimpje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:01:
Heeft er iemand een idee waarom de 4k 64GB overal zo'n lange levertijd heeft? Ik kan er op internet geen oorzaak voor vinden, eigenlijk nieteens speculaties. Toch lees ik al sinds september over leverproblemen voor dit model.
Ik weet dat NAND-flash zeer schaars is op dit moment, maar waarom zijn er met de 32GB dan geen problemen?
In de tussentijd wacht ik rustig af
Net een besteld bij Coolblue!meesje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:34:
[...]
Mijn advies: controleer dagelijks rond tweede helft middag de website van Coolblue. Ik heb al een paar keer gezien dat er opeens weer voorraad was. Zo heb ik er zelf ook eentje twee geleden bemachtigd.
Het punt is juist dat ik er al een besteld heb in de Apple Store, begin novembermeesje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:34:
[...]
Mijn advies: controleer dagelijks rond tweede helft middag de website van Coolblue. Ik heb al een paar keer gezien dat er opeens weer voorraad was. Zo heb ik er zelf ook eentje twee geleden bemachtigd.
Voor mij was het voornaamste argument dat er maar 20 euro prijsverschil tussen zit. Bij de gewone 4 was her prijsverschil nog 50 (179 vs 229). Daarnaast merk ik dat bij spelletjes het vrij snel kan gaan met opslag. Ik zie dat sommige spellen wel 1-1,5gb groot zijn.RnB schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:59:
Wat is de reden dat jullie kiezen voor de 64GB variant?
Ik heb voor mijn aTV 4K 32GB een aTV 64GB gehad, maar die kreeg ik bij lange na niet vol.
Nu gebruik ik mijn aTV redelijk basic: Netflix, Youtube, Infuse Pro, Vevo, Carrot Weather en iTunes Movies is het enige wat ik erop gebruik.
Klopt maar om Te zeggen dat er zo veel app/games zijn... langzaam komt er wel wat bijmeesje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:42:
[...]
Voor mij was het voornaamste argument dat er maar 20 euro prijsverschil tussen zit. Bij de gewone 4 was her prijsverschil nog 50 (179 vs 229). Daarnaast merk ik dat bij spelletjes het vrij snel kan gaan met opslag. Ik zie dat sommige spellen wel 1-1,5gb groot zijn.
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik het echt nodig ga hebben. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de apps zelf inderdaad niet zoveel ruimte in beslag nemen. Dingen die wel ruimte in beslag kunnen nemen zouden o.a. de gave screensavers zijn, en uiteraard de games die hopelijk nog gaan komen.RnB schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:59:
Wat is de reden dat jullie kiezen voor de 64GB variant?
Ik heb voor mijn aTV 4K 32GB een aTV 64GB gehad, maar die kreeg ik bij lange na niet vol.
Nu gebruik ik mijn aTV redelijk basic: Netflix, Youtube, Infuse Pro, Vevo, Carrot Weather en iTunes Movies is het enige wat ik erop gebruik.
Dat is zo. Maar met het oog op de toekomst èn het kleine prijsverschil, is mijn keuze de 64gb geworden.Coldbullet schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:53:
[...]
Klopt maar om Te zeggen dat er zo veel app/games zijn... langzaam komt er wel wat bij
Tja als... is het zeker dat zie die er voor uitbrengen?meesje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:34:
[...]
Dat is zo. Maar met het oog op de toekomst èn het kleine prijsverschil, is mijn keuze de 64gb geworden.
Voor iOS is recentelijk het spel Grid autosport uitgebracht. Dat is spel is 6gb groot. Als ze het ook gaan uitbrengen voor tvOS, dan kan het snel gaan.
Er is nog helemaal niks over bekend. Maar voor een ontwikkelaar is wel relatief makkelijk om een spel voor iOS ook voor tvOS uit te brengen. Van mij mogen ze het doen.Coldbullet schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:51:
[...]
Tja als... is het zeker dat zie die er voor uitbrengen?
Welke spellen spelen jullie dan? En met apparte controler?
Er zit potentie genoeg in het apparaatje maar dat moeten de ontwikkelaars ook vinden, nu mag apple van mij daar gerust richting de ontwikkelaars meer voor promoten.meesje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:15:
[...]
Er is nog helemaal niks over bekend. Maar voor een ontwikkelaar is wel relatief makkelijk om een spel voor iOS ook voor tvOS uit te brengen. Van mij mogen ze het doen.![]()
Zelf maak ik gebruik van een Steelseries Nimbus. Dat schijnt DE controller te zijn voor een AppleTV, deze controller heeft zelfs een Menu knop. Sinds twee weken heb ik nog niet veel gespeeld. Eventjes Sonic, Real Racing, gear.club, pixel cup soccer. De spellen zijn niet van ps4/xbo kwaliteit maar volgens mij wel vergelijkbaar met ps3/xbox360.
[ Voor 13% gewijzigd door WvB22 op 17-12-2017 20:09 ]
Nu nog Atmos toevoegen aan de AppleTV en de films en dan zijn we allemaal blij. Heb het idee dat de HomePod en Siri hier iets mee te maken heeft waarom we nog steeds geen begin van Atmos hebben gezien bij de AppleTV.Coldbullet schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:16:
[...]
Er zit potentie genoeg in het apparaatje maar dat moeten de ontwikkelaars ook vinden, nu mag apple van mij daar gerust richting de ontwikkelaars meer voor promoten.
Nu heb ik nog de atv4 en bevalt me super! Atv5 staat op de planning nu ik een 65” 4k heb. Vandeweek had ik starwars rogue one nog een keer gekeken via itunes movie gehuurd. En vergeleken met netflix. Man man wat een verschil met geluid! Veel voller en helderder (heb een bose 520 cinemate)
Ik was net weer een klein kind met het geluid wat een genot.
Bedankt voor deze info. Ik vond 20 euro voor de DC comics set (4 films) al een zeer goede prijs.WvB22 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:07:
Voor de liefhebber: in iTunes store de complete 8 films van Harry Potter voor €29,99 in 4K HDR. Bij Bol kost de boxset €179,99 en een losse film €34,99. Kortom voor minder dan de prijs van 1 film bij bol nu bij iTunes de complete set! Lagere prijs voor een 4K HDR film niet gezien (minder dan 4 euro per film).
Wat heeft homepod en sire met atmos te maken?WvB22 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:12:
[...]
Nu nog Atmos toevoegen aan de AppleTV en de films en dan zijn we allemaal blij. Heb het idee dat de HomePod en Siri hier iets mee te maken heeft waarom we nog steeds geen begin van Atmos hebben gezien bij de AppleTV.
Let wel op! Deze films zijn NL nagesynchroniseerd. Ik heb deel 7.1 en 7.2 gecheckt, bij de taal staat NL. De trailer is ook in de taal NL.WvB22 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:07:
Voor de liefhebber: in iTunes store de complete 8 films van Harry Potter voor €29,99 in 4K HDR. Bij Bol kost de boxset €179,99 en een losse film €34,99. Kortom voor minder dan de prijs van 1 film bij bol nu bij iTunes de complete set! Lagere prijs voor een 4K HDR film niet gezien (minder dan 4 euro per film).
Ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/...fRID=NYJ92SBX8VY4C64WM765. Al is het maar zodat ik kan voelen wat de boven en onderkant ismeesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:00:
Maken jullie gebruik van bescherming voor je apple tv 4(k) remote?
Ik heb zojuist deze besteld: https://m.banggood.com/nl...Controller-p-1085092.html
2,70 euro natuurlijk geen geld, wel even 3-4 weken geduld hebben... ;-)
Je kan nochtans ook Engels 5.1 dolby selecteren hoor met NL subs.meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:41:
[...]
Let wel op! Deze films zijn NL nagesynchroniseerd. Ik heb deel 7.1 en 7.2 gecheckt, bij de taal staat NL. De trailer is ook in de taal NL.
Bedankt voor de extra info. Ik vind het extra verwarrend, omdat (a) de trailer in NL is nagesynchroniseerd en (b) bij de film info aangegeven staat dat de 'eerste taal' NL is. Over een tweede taal wordt niks gezegd. Zou wel mooi zijn als ze zoiets meenemen in de info. Of zie ik iets over het hoofd?dreirie schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:22:
[...]
Je kan nochtans ook Engels 5.1 dolby selecteren hoor met NL subs.
Trailer is inderdaad in gedubd Nederlands.
Inderdaad helemaal onderaan waar ‘Eerste taal’ staat en een lijst met ondertitel talen. Bij Harry Potter staat aleen NL. Slordig hoor, waarom niet dan ook de tweede taal (indien van toepassing) vermelden. Nu kunnen potentiele kopers juist afhaken.dreirie schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:40:
Normaal als je naar onder zou scrollen, moet je toch de taalopties te zien krijgen. Zowel op Mac/ipad/Alle TV.
Geef je wel gelijk dat het soms verwarrend is.
Disney heeft zo heel veel filmen waar je goed moet uitkijken welke versie je nu feitelijk koopt.
Denk dat dit meer aan de hebzucht van Disney ligt ipv aan Apple die enkel als distributiemedium optreedt.
Precies. Zag een tekenfilm... maar bij de info alleen Nederlands als taal. Nou nee bedankt, dat is net zoals kijken naar een Western in Duits nagesynchroniseerdmeesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:07:
[...]
Inderdaad helemaal onderaan waar ‘Eerste taal’ staat en een lijst met ondertitel talen. Bij Harry Potter staat aleen NL. Slordig hoor, waarom niet dan ook de tweede taal (indien van toepassing) vermelden. Nu kunnen potentiele kopers juist afhaken.
[ Voor 17% gewijzigd door Peter711 op 18-12-2017 19:13 ]
In iTunes zijn altijd meerdere geluidssporen aanwezig bij Engelse films met een Nederlandse dub. Zeker bij tekenfilms. Er is echter 1 hele grote uitzondering op deze regel: dat zijn oude Disney tekenfilms. Deze moet je óf in een NL versie kopen óf in een internationale (Engelse) versie. Maar dat is in de winkel niet anders. Disney heeft altijd zijn lokale en internationale versies apart verkocht.Peter711 schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:05:
[...]
Precies. Zag een tekenfilm... maar bij de info alleen Nederlands als taal. Nou nee bedankt, dat is net zoals kijken naar een Western in Duits nagesynchroniseerdZeker bij tekenfilms is de nasynchronisatie bedroevend .... engels grappen vertaalt in het nederlands.... nou nee en ik ga niet zomaar een film kopen als niet zeker is dat engels geluidsspoor ook aanwezig is
Mwah, met je eerste alinea ben ik het niet eens. Ik heb oude disney dvd’s op zolder liggen (NL versie, met NL tekst op de achterkant van hef hoesje), maar ik kan daarbij wel voor taal NL of Engels kiezen.WvB22 schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:07:
[...]
In iTunes zijn altijd meerdere geluidssporen aanwezig bij Engelse films met een Nederlandse dub. Zeker bij tekenfilms. Er is echter 1 hele grote uitzondering op deze regel: dat zijn oude Disney tekenfilms. Deze moet je óf in een NL versie kopen óf in een internationale (Engelse) versie. Maar dat is in de winkel niet anders. Disney heeft altijd zijn lokale en internationale versies apart verkocht.
De nieuwste Disney films (Cars 3, Vaiana, Finding Dory) zijn wél voorzien van én NL spraak en NL ondertitel. Gelukkig maar want Disney films blijven prijzig (hoewel er een aardige actie gaande is waarbij de meeste titels voor een tientje binnen te halen te zijn).
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq