Coldbullet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:40:
Kopen jullie veel films in de intunes store? En hoevaak worden de films gemiddeld bekeken. Ik huur ze meestal of de prijs moet zo’n kleine verschil hebben dan koop ik hem. Maar over het algemeen een film huren is €5,99 kopen €17.99 gemiddeld. En eerlijk is eerlijk de kwaliteit beeld en geluid is gewoon top! Geen bluray maar wel goed. Zeker ik vergelijking met netflix
Zelf ben ik geen groot film kijker. Ik ga voornamelijk voor series (vroeger downloaden, maar nu alleen maar Netflix).
Tot een paar jaar geleden had ik een ATV3. In die periode heb ik nooit een film gekocht. Maar sinds een paar weken heb ik een ATV4K (64gb) en heb al de DC Comics (4 films voor 20 euro, van deze 4 heb ik er 3 nog nooit gezien) en de The Dark Knight trilogie (ooit wel gezien, maar best een tijd geleden).
Mijn voornaamste reden is dat de prijs per film (vrijwel) gelijk is aan de huurprijs. Dan vind ik het wel aantrekkelijk om films te kopen. Dunkirk voor 17 euro zou ik b.v. echt niet kopen.
Naast prijs is het voor mij ook een argument dat de films in de categorie klassiekers vallen (dat is natuurlijk niet een objectief gegeven), zoals The Dark Knight, LotR en The Hobbit. De 4 DC comics zijn niet alle echte klassiekers maar vallen wel in mijn genre (superhelden).
Sinds ik de ATV4K heb, heb ik ook twee films gehuurd in de aanbieding (Guardians of the Galaxy 2 en Doctor Strange). Beide waren 99 cent. Ik moet ze nog wel kijken. Als je een film huurt, heb je 28 dagen de tijd om de film te kijken (en wanneer gestart 48 uur).
1 euro voor huur en 5 euro voor koop, dat vind ik leuk prijsjes en hoef ik niet lang na te denken.
Goed om te horen trouwens dat de beeldkwaliteit van iTunes beter is dan Netflix.
[
Voor 18% gewijzigd door
meesje op 22-12-2017 10:00
]