Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:24:
[...]

Wat betreft de nieuwe Disney films, ik vind het vreemd dat ze bij de film info onder het kopje Talen niet volledig zijn. Bij Vaiana b.v. staat eerste taal NL, maar niks over Engels vermeld. Daar mogen ze van mij wel wat duidelijker in zijn.
Wat ik zelf ook zie is dat de primary audio Nederlands is op sommige tekenfilms.. o.a. die PETS tekenfilm.
Zo jammer dat dan de primary Nederlandse audio - - moet je neem ik aan handmatig de audio Engels selecteren... neem aan dat de audio selectie van een film op de Apple niet onthouden wordt --- of wel?
Voorkeur audio instelling op Apple TV is er neem ik aan niet.... of wordt die dan door primary instelling overruled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Het staat er in mijn ogen redelijk duidelijk allemaal. Je scrolt naar beneden, kijkt naar audio en talen en vervolgens zie je wat er beschikbaar is. Als er dolby achter staat weet je dat het een audiotrack is. Staat er een taal dan is het een ondertiteling. En dan heb je ook nog CC en gesproken beschrijvingen. Wat nog interessanter is: in de VS zie je steeds meer films komen met ook alle ondertitelingen erbij. En in de VS kan je soms voor een prikkie digitale codes kopen voor films. Zo kan je soms heel voordelig voor een paar euro hele leuke titels scoren. En ook Engelse ondertiteling vind ik best. Alleen gesproken Engels kan lastig zijn bij actiefilms en dergelijke wanneer veel achtergrond geluid de gesproken woorden lastiger te verstaan maken. Is gek hoe Nederlanders zijn opgegroeid met ondertiteling terwijl ik eigenlijk elk Engels gespek moeiteloos kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WvB22 schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:32:
Het staat er in mijn ogen redelijk duidelijk allemaal. Je scrolt naar beneden, kijkt naar audio en talen en vervolgens zie je wat er beschikbaar is. Als er dolby achter staat weet je dat het een audiotrack is. Staat er een taal dan is het een ondertiteling. En dan heb je ook nog CC en gesproken beschrijvingen. Wat nog interessanter is: in de VS zie je steeds meer films komen met ook alle ondertitelingen erbij. En in de VS kan je soms voor een prikkie digitale codes kopen voor films. Zo kan je soms heel voordelig voor een paar euro hele leuke titels scoren. En ook Engelse ondertiteling vind ik best. Alleen gesproken Engels kan lastig zijn bij actiefilms en dergelijke wanneer veel achtergrond geluid de gesproken woorden lastiger te verstaan maken. Is gek hoe Nederlanders zijn opgegroeid met ondertiteling terwijl ik eigenlijk elk Engels gespek moeiteloos kan volgen.
Huh? Hoe kom jij nu opeens tot de conclusie dat het allemaal wel redelijk duidelijk is? Hiervoor zijn toch genoeg voorbeelden genoemd waarbij het niet duidelijk is. B.v. Vaiana bij deze film wordt niks genoemd over Engelse geluidsspoor, deze zou alleen in het NL zijn, terwijl dat dus niet net geval is. Verder ook de door jou genoemde Harry Potter set; volgens de info zouden deze films alleen een NL geluidsspoor hebben, terwijl dat ook niet het geval is.
Dus de conclusie van redelijk duidelijk allemaal lijkt me niet echt terecht. M.i. moeten ze alle van toepassing zijnde geluidssporen vermelden. Dat is dus nu echt niet het geval. Zeker voor kids is toch wel belangrijk dat je de juiste film aanschaft? Oeps alleen Engels (of andersom), je kunt het niet meer terug draaien.

Wat betreft de digitale codes, heb je een link? Ik ben natuurlijk erg benieuwd. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 19-12-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Nolan 4k Box release 19 december.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1513690866

Heb de Batman Trilogy gekocht. Zie in buitenlandse forums dat deze geupdate zijn naar de Nolan 4K versie in Itunes Movies.
In Nederland natuurlijk nog niet ... klein landje..... dus weer wachten zoals gewoonlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Peter711 op 19-12-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Interstellar al wel, rest zal snel volgen denk ik

PSN: fonsmeister

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:35
Vanaf vandaag Tidal app voor de Apple TV.
Volgens Tidal bieden ze via de app voor leden met een Hi-Fi abbonement ook de hogere losseless kwaliteit aan.

Net even geprobeerd voordat ik de deur uit moest en het klinkt op het eerste gezicht zeker niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
meesje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 05:43:
[...]

Huh? Hoe kom jij nu opeens tot de conclusie dat het allemaal wel redelijk duidelijk is? Hiervoor zijn toch genoeg voorbeelden genoemd waarbij het niet duidelijk is. B.v. Vaiana bij deze film wordt niks genoemd over Engelse geluidsspoor, deze zou alleen in het NL zijn, terwijl dat dus niet net geval is. Verder ook de door jou genoemde Harry Potter set; volgens de info zouden deze films alleen een NL geluidsspoor hebben, terwijl dat ook niet het geval is.
Dus de conclusie van redelijk duidelijk allemaal lijkt me niet echt terecht. M.i. moeten ze alle van toepassing zijnde geluidssporen vermelden. Dat is dus nu echt niet het geval. Zeker voor kids is toch wel belangrijk dat je de juiste film aanschaft? Oeps alleen Engels (of andersom), je kunt het niet meer terug draaien.

Wat betreft de digitale codes, heb je een link? Ik ben natuurlijk erg benieuwd. ;)
Ik begrijp niet zo goed waar de onduidelijkheid vandaan komt. Je zoekt de film op, scrollt naar beneden en daar staat precies aangegeven wat je mag verwachten. Indien achter een taal staat:
(Ondertiteling) dan is er alleen ondertiteling. Staat er Dolby Digital Plus 7.1 dan uiteraard een geluidsspoor in momenteel de hoogste kwaliteit. Staat er Dolby 5.1 dan zit de standaard surround track erbij (lager dan Dolby 5.1 ben ik nooit tegen gekomen). Ook kan er nog CC voor doven en slechthorenden en AD voor blinden en slechtzienden toegevoegd zijn.

Ook bij Vaiana zie ik geen gekke dingen. Als een film net uit is, is de informatie soms niet helemaal up to date.

Voor de codes heb je een Amerikaans iTunes account nodig. Daarna kan je bijvoorbeeld via een site als deze: http://ultravioletcinema.com films zoeken waarvan de aanbieders een digitale code geven tegen vaak veel lagere prijzen. Wel dus goed kijken bij de talen of er Nederlandse ondertiteling bij zit (bij de laatste grote releases wel, oudere films vaak niet). In het begin was ik een beetje wantrouwig maar alle codes die ik gekocht heb werken prima. Prima deals vaak. Zo kocht ik laatste transformers film in 4K voor $1,99. Omgerekend minder dan €2.

Beste is om iTunes titels te bestellen. Die worden rechtstreeks in de store gewisseld zoals je ook iTunes kaarten invoert. Indien de titel ook in 4K is krijg je automatisch die versie.

[ Voor 21% gewijzigd door WvB22 op 22-12-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WvB22 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:10:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waar de onduidelijkheid vandaan komt. Je zoekt de film op, scrollt naar beneden en daar staat precies aangegeven wat je mag verwachten. Indien achter een taal staat:
(Ondertiteling) dan is er alleen ondertiteling. Staat er Dolby Digital Plus 7.1 dan uiteraard een geluidsspoor in momenteel de hoogste kwaliteit. Staat er Dolby 5.1 dan zit de standaard surround track erbij (lager dan Dolby 5.1 ben ik nooit tegen gekomen). Ook kan er nog CC voor doven en slechthorenden en AD voor blinden en slechtzienden toegevoegd zijn.

Ook bij Vaiana zie ik geen gekke dingen. Als een film net uit is, is de informatie soms niet helemaal up te date.

Voor de codes heb je een Amerikaans iTunes account nodig. Daarna kan je bijvoorbeeld via een site als deze: http://ultravioletcinema.com films zoeken waarvan de aanbieders een digitale code geven tegen vaak veel lagere prijzen. Wel dus goed kijken bij de talen of er Nederlandse ondertiteling bij zit (bij de laatste grote releases wel, oudere films vaak niet). In het begin was ik een beetje wantrouwig maar alle codes die ik gekocht heb werken prima. Prima deals vaak. Zo kocht ik laatste transformers film in 4K voor $1,99. Omgerekend minder dan €2.
Je hebt hartstikke gelijk. Ik heb totaal niet goed gekeken. Ik dacht dat onder ‘eerste’ het geluidsspoor staat en onder ‘extra’ alleen maar welke ondertitels. Dat laatste is dus niet het geval, daar staan ook de extra geluidssporen. Ik voel me echt 8)7
Het staat er wel allemaal duidelijk. Bedankt voor je reactie op mijn bericht, anders was ik nog in de veronderstelling geweest dat de info bij de films niet compleet was.

Ultraviolet dus voor de codes. Ik zal eens op die site kijken. Ik kwam ultraviolet al eens tegen bij een uitleg over een digitale code die bij een dvd of bluray zou kunnen zitten. Bedankt!

Nu nog even zoeken hoe een us itunes account aan te maken.

Wat een prijsverschil trouwens. Dunkirk in NL itunes store 17 euro en via een us code 7 dollar. Meer dan 10 euro verschil. Ik denk dat het wel rottig is als je op zowel een NL als een US account. Om content van beide te zien moet je zeker op je device (atv, iphone, ipad) wisselen van account?

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 22-12-2017 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Voor de liefhebbers weer: heel veel filmbundels afgeprijsd in de iTunes store. Middle Earth bundel met alle extended versies van The Hobbit en Lord of the Rings voor €34,99. Voor nog geen €6 per stuk de laagste prijs die ik voorbij heb zien komen.
https://itunes.apple.com/...ns-trilogies/id1321401771

Tevens een hele mooie in mijn ogen: 7 films van Stanley Kubrick met pareltjes als The Shining en 2001: A Space Time Odessey voor 25 euro. Voor minder dan 4 euro per film een mooie bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WvB22 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:36:
Voor de liefhebbers weer: heel veel filmbundels afgeprijsd in de iTunes store. Middle Earth bundel met alle extended versies van The Hobbit en Lord of the Rings voor €34,99. Voor nog geen €6 per stuk de laagste prijs die ik voorbij heb zien komen.
https://itunes.apple.com/...ns-trilogies/id1321401771

Tevens een hele mooie in mijn ogen: 7 films van Stanley Kubrick met pareltjes als The Shining en 2001: A Space Time Odessey voor 25 euro. Voor minder dan 4 euro per film een mooie bundel.
Bespaar je toch weer 5 euro. De LotR en The Hobbit bundels zijn afzonderlijk 20 euro. Ik ben benieuwd wanneer voor deze films de 4K versie komt. M.i. komen bij zulke films 4K echt tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 10:33

TDB

meesje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:40:
[...]

Bespaar je toch weer 5 euro. De LotR en The Hobbit bundels zijn afzonderlijk 20 euro. Ik ben benieuwd wanneer voor deze films de 4K versie komt. M.i. komen bij zulke films 4K echt tot zijn recht.
Ik zit ook te wachten op de 4K versie, dan zal ik ze wel aanschaffen. Of is het zo dat als ik ze nu aanschaf, ze later automatisch worden omgezet naar 4K?

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TDB schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:42:
[...]

Ik zit ook te wachten op de 4K versie, dan zal ik ze wel aanschaffen. Of is het zo dat als ik ze nu aanschaf, ze later automatisch worden omgezet naar 4K?
Volgens mij is dat het geval. Zo heb ik The Dark Knight trilogy gekocht met het oog op dat deze geupgrade wordt naar 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
meesje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:26:
[...]

Je hebt hartstikke gelijk. Ik heb totaal niet goed gekeken. Ik dacht dat onder ‘eerste’ het geluidsspoor staat en onder ‘extra’ alleen maar welke ondertitels. Dat laatste is dus niet het geval, daar staan ook de extra geluidssporen. Ik voel me echt 8)7
Het staat er wel allemaal duidelijk. Bedankt voor je reactie op mijn bericht, anders was ik nog in de veronderstelling geweest dat de info bij de films niet compleet was.

Ultraviolet dus voor de codes. Ik zal eens op die site kijken. Ik kwam ultraviolet al eens tegen bij een uitleg over een digitale code die bij een dvd of bluray zou kunnen zitten. Bedankt!

Nu nog even zoeken hoe een us itunes account aan te maken.

Wat een prijsverschil trouwens. Dunkirk in NL itunes store 17 euro en via een us code 7 dollar. Meer dan 10 euro verschil. Ik denk dat het wel rottig is als je op zowel een NL als een US account. Om content van beide te zien moet je zeker op je device (atv, iphone, ipad) wisselen van account?
Ja je moet van account wisselen. Maar let op!!! Alleen op de AppleTV werkt dit goed. Als je op je iPad of iPhone gaat wisselen wordt je gelocked aan de Amerikaanse iTunes winkel. Je kan dan zes maanden niet meer je muziek, films en apps die in de ‘cloud’ staan downloaden in de Nederlandse store. Niet doen dus. Met je AppleTV kan je probleemloos wisssen van account.

Kijk ook even naar deze post:
WvB22 in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3"
Staat ook een uitleg in hoe je films kan synchroniseren tussen diverse filmaccounts van o.a. Google en Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
meesje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:40:
[...]

Ja maar de bundelprijs van 20 euro is zelfs ook een actie. Vorige week was alleen LOTR zonder de Hobbit nog €44,99. Ook Star Wars bundel is heel even in de aanbieding geweest voor rond de 45 euro. 4K zal LOTR denk ik niet zo snel worden. De special effects waar de film zwaar op leunt zijn allemaal in vrij lage resolutie gerenderd. Dat gaat problemen opleveren in 4K. Maar wie weet zet Peter Jackson ook zijn schouders eronder net als Nolan nu gedaan heeft. Heb de Dark Knight trilogie op UHD disc besteld en die is nu onderweg! Ben benieuwd. Schijnt dat de plaatjes prachtig zijn maar niet kunnen tippen aan bijvoorbeeld recente films als Dunkirk. Die schijnt echt adembenemend te zijn qua kwaliteit. Beste 4K schijf voor mij tot nu toe is Guardians of the Galaxy 2. Helaas alleen via import te krijgen (dus zonder nl ondertiteling) omdat Disney weer rare beslissingen maakt om 4K titels niet in Nederland uit te brengen. 4K titel van Cars 3 heb ik bijvoorbeeld ook nog niet voorbij zien komen. En Disney brengt (nog) geen 4K titels uit in iTunes...

The Dark Knight trilogie is trouwens in de U.S. wel inmiddels 4K! Duimen dat we snel volgen. Al is er geen pijl op te trekken. Sommige titels krijgen wij ook meteen in 4K terwijl andere titels heel lang duren (Warcraft was bijvoorbeeld direct in 4K in de U.S. hier nog steeds niet).

[ Voor 9% gewijzigd door WvB22 op 22-12-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 15:45

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Kopen jullie veel films in de intunes store? En hoevaak worden de films gemiddeld bekeken. Ik huur ze meestal of de prijs moet zo’n kleine verschil hebben dan koop ik hem. Maar over het algemeen een film huren is €5,99 kopen €17.99 gemiddeld. En eerlijk is eerlijk de kwaliteit beeld en geluid is gewoon top! Geen bluray maar wel goed. Zeker ik vergelijking met netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coldbullet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:40:
Kopen jullie veel films in de intunes store? En hoevaak worden de films gemiddeld bekeken. Ik huur ze meestal of de prijs moet zo’n kleine verschil hebben dan koop ik hem. Maar over het algemeen een film huren is €5,99 kopen €17.99 gemiddeld. En eerlijk is eerlijk de kwaliteit beeld en geluid is gewoon top! Geen bluray maar wel goed. Zeker ik vergelijking met netflix
Zelf ben ik geen groot film kijker. Ik ga voornamelijk voor series (vroeger downloaden, maar nu alleen maar Netflix).
Tot een paar jaar geleden had ik een ATV3. In die periode heb ik nooit een film gekocht. Maar sinds een paar weken heb ik een ATV4K (64gb) en heb al de DC Comics (4 films voor 20 euro, van deze 4 heb ik er 3 nog nooit gezien) en de The Dark Knight trilogie (ooit wel gezien, maar best een tijd geleden).
Mijn voornaamste reden is dat de prijs per film (vrijwel) gelijk is aan de huurprijs. Dan vind ik het wel aantrekkelijk om films te kopen. Dunkirk voor 17 euro zou ik b.v. echt niet kopen.
Naast prijs is het voor mij ook een argument dat de films in de categorie klassiekers vallen (dat is natuurlijk niet een objectief gegeven), zoals The Dark Knight, LotR en The Hobbit. De 4 DC comics zijn niet alle echte klassiekers maar vallen wel in mijn genre (superhelden).
Sinds ik de ATV4K heb, heb ik ook twee films gehuurd in de aanbieding (Guardians of the Galaxy 2 en Doctor Strange). Beide waren 99 cent. Ik moet ze nog wel kijken. Als je een film huurt, heb je 28 dagen de tijd om de film te kijken (en wanneer gestart 48 uur).
1 euro voor huur en 5 euro voor koop, dat vind ik leuk prijsjes en hoef ik niet lang na te denken.

Goed om te horen trouwens dat de beeldkwaliteit van iTunes beter is dan Netflix.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 22-12-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

meesje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:58:
[...]

Zelf ben ik geen groot film kijker. Ik ga voornamelijk voor series (vroeger downloaden, maar nu alleen maar Netflix).
Tot een paar jaar geleden had ik een ATV3. In die periode heb ik nooit een film gekocht. Maar sinds een paar weken heb ik een ATV4K (64gb) en heb al de DC Comics (4 films voor 20 euro, van deze 4 heb ik er 3 nog nooit gezien) en de The Dark Knight trilogie (ooit wel gezien, maar best een tijd geleden).
Mijn voornaamste reden is dat de prijs per film (vrijwel) gelijk is aan de huurprijs. Dan vind ik het wel aantrekkelijk om films te kopen. Dunkirk voor 17 euro zou ik b.v. echt niet kopen.
Naast prijs is het voor mij ook een argument dat de films in de categorie klassiekers vallen (dat is natuurlijk niet een objectief gegeven), zoals The Dark Knight, LotR en The Hobbit. De 4 DC comics zijn niet alle echte klassiekers maar vallen wel in mijn genre (superhelden).
Sinds ik de ATV4K heb, heb ik ook twee films gehuurd in de aanbieding (Guardians of the Galaxy 2 en Doctor Strange). Beide waren 99 cent. Ik moet ze nog wel kijken. Als je een film huurt, heb je 28 dagen de tijd om de film te kijken (en wanneer gestart 48 uur).
1 euro voor huur en 5 euro voor koop, dat vind ik leuk prijsjes en hoef ik niet lang na te denken.

Goed om te horen trouwens dat de beeldkwaliteit van iTunes beter is dan Netflix.
Logiese gedachte.. ja inderdaad €17.99 is gewoon te veel. Dan kan je beter onderdand een bluray halen. En netflix is bij mij ook de gene Voor 90% hier alles afspeeld. Inderdaad heb eerdergistere de laatste transformers gehuurd geweldig en ja maar€5.99 betaalde je vroeger ook in de videotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The God Father trilogy is nu ook in de aanbieding. Normaal 22,99 euro, nu 17,99 euro.

Is er niet ergens een website die de NL prijzen in de gaten houdt (hetzelfde als b.v. apps die in de aanbieding zijn)? Nu is het een toevalligheid dat ik de filmbundels doorloop en me herinner wat de oude prijs was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 19:59
Ik gebruik de app CheapCharts. Gewoon nederlandse itunes store instellen en de rest werkt vrij intuitief. Je krijgt indien gewenst ook een pushmelding als een item uit je wishlist goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreirie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:45:
Ik gebruik de app CheapCharts. Gewoon nederlandse itunes store instellen en de rest werkt vrij intuitief. Je krijgt indien gewenst ook een pushmelding als een item uit je wishlist goedkoper wordt.
Zojuist geinstalleed. Met NL itunes store bedoel je gewoon de instelling op je ipad en niet in de CC app?
Klopt het dat de (juist erg interessante) sectie Movie bundles leeg is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
LotR en Hobbit, 6 films, nu voor 35 op iTunes, leuke aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
De afstandsbediening van mijn ATV4 vertoont al een aantal weken problemen. Vorige maand heb ik hem opgeladen omdat ik een meldimg kreeg dat hij onder de 5% zat. Ik heb hem daarna zo’n 3 a 4 uurtjes opgeladen en daarna weer gewoon gebruikt zoals ik gewend was. Maar sinds de eerste keer opladen is de afstandsbediening in een ruk leeg, terwijl ik geen een melding krijg dat hij bijna leeg is. Meer mensen die hier last van hebben? Een nieuwe Remote kopen van 90 euro is me iets te prijzig. Het is gewoon irritant dat de afstandsbediening elke keer leeg is als je net een rustig avondje gepland had bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 19:59
meesje schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:57:
[...]

Zojuist geinstalleed. Met NL itunes store bedoel je gewoon de instelling op je ipad en niet in de CC app?
Klopt het dat de (juist erg interessante) sectie Movie bundles leeg is?
Ik bedoel om gewoon bij preferences de Nederlandse ITunes store te selecteren.

Klopt dat de movie bundles leeg blijven, wat best jammer is. Als je bv de Amerikaanse store zou kiezen, krijg je de bundles wel te zien.
Sommige 4k titels worden nog als HD weergegeven, wat ook nog een verbeterpuntje is voor de ontwikkelaars.

Enkel de prijzen/prijsdalingen lijken me toch steeds accuraat en correct door te komen en daar gebruiken we tenslotte de app toch voor, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
TDB schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:42:
[...]

Ja klopt. Apple zet automatisch en gratis HD films om in 4K. Helaas nog niet in het tempo van de VS maar toch nu rond de 170 films. Alle blockbusters zijn sowieso wel in 4K maar ook een paar oudere pareltjes als Blade Runner (The Final Cut) en Heat (gekocht voor 4 euro, kost bij Bol 35 euro). Grootste nadeel voor mij is en blijft het gebrek aan Dolby Atmos. Het schijnt te komen maar wanneer is een grote vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
jordiv30 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:20:
De afstandsbediening van mijn ATV4 vertoont al een aantal weken problemen. Vorige maand heb ik hem opgeladen omdat ik een meldimg kreeg dat hij onder de 5% zat. Ik heb hem daarna zo’n 3 a 4 uurtjes opgeladen en daarna weer gewoon gebruikt zoals ik gewend was. Maar sinds de eerste keer opladen is de afstandsbediening in een ruk leeg, terwijl ik geen een melding krijg dat hij bijna leeg is. Meer mensen die hier last van hebben? Een nieuwe Remote kopen van 90 euro is me iets te prijzig. Het is gewoon irritant dat de afstandsbediening elke keer leeg is als je net een rustig avondje gepland had bijvoorbeeld.
Zou toch eens Apple aanspreken op de garantie. Die heb je gewoon twee jaar ook op de afstandsbediening. Ik laad mijn remote maanden niet op en dan gebruik ik hem behoorlijk intensief. Mocht je geen garantie meer hebben dan ga je met je afstandsbediening naar de Apple Store (of gebruik de support app van Apple) en zeg dat je een nieuwe batterij wil laten plaatsen. Dat kunnen ze niet dus dikke kans dat je alsnog voor een zacht prijsje een nieuwe meekrijgt. Wel je poot stijf houden dat de afstandsbediening op zich prima werkt en dat je alleen een nieuwe batterij wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door WvB22 op 23-12-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
WvB22 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:01:
[...]

Ja klopt. Apple zet automatisch en gratis HD films om in 4K. Helaas nog niet in het tempo van de VS maar toch nu rond de 170 films. Alle blockbusters zijn sowieso wel in 4K maar ook een paar oudere pareltjes als Blade Runner (The Final Cut) en Heat (gekocht voor 4 euro, kost bij Bol 35 euro). Grootste nadeel voor mij is en blijft het gebrek aan Dolby Atmos. Het schijnt te komen maar wanneer is een grote vraag.
Ja zit nu nog te wachten dat de Batman Trilogy wordt omgezet naar 4K.
Grootste nadeel vind ik zelf dat de primary sound "language" bij veel tekenfilms Nederlands is bij een Nederlandse Apple Account.
Apple: Geef me dan een setup instelling waar ik de voorkeur sound language |:( kan instellen, Please _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Peter711 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:46:
Apple: Geef me dan een setup instelling waar ik de voorkeur sound language |:( kan instellen, Please _/-\o_
Heb je al eens in de instellingen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
ICT Consultant schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:42:
[...]

Heb je al eens in de instellingen gekeken?
....natuurlijk audio op Engels staan. Als ik echter een preview afspeel krijg ik toch de "Nederlandse" sound.
Dus als jij mij kan verzekeren bij primary audio Nederlands dat bij koop van een film de default sound bij afspelen dan wel engels is hoor ik dat graag.

[ Voor 23% gewijzigd door Peter711 op 24-12-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:22
WvB22 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:01:
[...]

Kan je inmiddels al 4K films downloaden via iTunes? Want toen het pas werd aangekondigd kon je enkel streamen. Jammer want ik bewaar al mijn ITunes films opgeslagen op mijn PC.

Verder is iTunes wel helemaal mijn favoriete platform voor films geworden. Geen gedoe met schijfjes, prima verhouding kwaliteit / compressie, en een mooi aanbod met NL ondertiteling.

Verdorie al die mooie aanbiedingen weer, hopelijk ligt er weer een iTunes kaartje onder de kerstboom :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:42
Darks schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:28:
[...]

Kan je inmiddels al 4K films downloaden via iTunes? Want toen het pas werd aangekondigd kon je enkel streamen. Jammer want ik bewaar al mijn ITunes films opgeslagen op mijn PC.
Nope, dat is een beperking die opgelegd is door de filmstudio's. Downloaden kan alleen in SD/HD-kwaliteit en streamen kan in 4K op de Apple TV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 10:33

TDB

Darks schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:28:
[...]

Verder is iTunes wel helemaal mijn favoriete platform voor films geworden. Geen gedoe met schijfjes, prima verhouding kwaliteit / compressie, en een mooi aanbod met NL ondertiteling.

Verdorie al die mooie aanbiedingen weer, hopelijk ligt er weer een iTunes kaartje onder de kerstboom :)
Anders volgende week een iTunes kaart kopen bij AH: dan in de aanbieding met 15% korting.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie trouwens van de Harry Potter 8 film collectie?
Ze zijn allemaal in 4K, maar zijn ze als volwassene nog wel aan te zien? De trailers van 7.1 en 7.2 zien er eerlijk gezegd wel aardig uit.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 23-12-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 11-10 18:31
Ik zit al een tijdje te kijken naar een alles in 1 oplossing voor films en series.. De Apple TV 4K is interessant doordat de prijzen gelijk zijn aan een HD aankoop. Ik mis alleen heel veel series in de Itunes store hier die wel in de Amerikaanse store staan. Nou heb ik een beetje rondgekeken online maar schijnt dit lastig te zijn met wisselen. Ik zie wel in Amerika dat ze The Flash enzovoort allemaal nieuw hebben..

Mijn vraag was eigenlijk als ik regio wissel en weer terug zet later verlies ik dan mijn aankopen of iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dglavimans schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:57:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een alles in 1 oplossing voor films en series.. De Apple TV 4K is interessant doordat de prijzen gelijk zijn aan een HD aankoop. Ik mis alleen heel veel series in de Itunes store hier die wel in de Amerikaanse store staan. Nou heb ik een beetje rondgekeken online maar schijnt dit lastig te zijn met wisselen. Ik zie wel in Amerika dat ze The Flash enzovoort allemaal nieuw hebben..

Mijn vraag was eigenlijk als ik regio wissel en weer terug zet later verlies ik dan mijn aankopen of iets?
Zie hier reactie van @WvB22 over regio wisselen:
WvB22 in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Het kan dus wel maar met wat haken en ogen... Toch denk ik dat dit nogsteeds de meest interessante optie is voor legaal recente content... Ga mij er aan wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
dglavimans schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:34:
[...]

Het kan dus wel maar met wat haken en ogen... Toch denk ik dat dit nogsteeds de meest interessante optie is voor legaal recente content... Ga mij er aan wagen
Gebruik maken van VPN of andere trucages om de regiobeperkingen op te heffen lijkt mij niet vallen onder de noemer 'legaal'. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:04:
[...]

Gebruik maken van VPN of andere trucages om de regiobeperkingen op te heffen lijkt mij niet vallen onder de noemer 'legaal'. ;)
Allicht, toch denk ik dat ze het fijner vinden dat er geld richting de makers van de content gaan en dat ik geen gebruik maak van simpelere, kostenloze methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dglavimans schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:19:
Allicht, toch denk ik dat ze het fijner vinden dat er geld richting de makers van de content gaan en dat ik geen gebruik maak van simpelere, kostenloze methodes.
Het is aan jou hoe je het voor jezelf wilt verantwoorden, maar zodra regiobeperkingen omzeild moeten worden is het in ieder geval niet erg volgens de policy. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Eens ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik keek laatst een film van de Apple TV, zou 4K DV moeten zijn. (King Arthur van Richie) Hij deed zwart geen recht aan en bij de aftiteling zag je dan ook dat zwart absoluut niet zwart was. Vooralsnog geef ik de film de schuld, want de balken boven en onder waren wel perfect zwart. Alleen moet ik nog even een andere film kijken om zeker te weten dat het niet aan instellingen ligt.

Zou het kunnen dat die zogenaamde 4K versies niet altijd echt het label 4K Dolby Vision waard zijn? Het klinkt namelijk behoorlijk als een conversie met de verkeerde waarden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:02:
Ik keek laatst een film van de Apple TV, zou 4K DV moeten zijn. (King Arthur van Richie) Hij deed zwart geen recht aan en bij de aftiteling zag je dan ook dat zwart absoluut niet zwart was. Vooralsnog geef ik de film de schuld, want de balken boven en onder waren wel perfect zwart. Alleen moet ik nog even een andere film kijken om zeker te weten dat het niet aan instellingen ligt.

Zou het kunnen dat die zogenaamde 4K versies niet altijd echt het label 4K Dolby Vision waard zijn? Het klinkt namelijk behoorlijk als een conversie met de verkeerde waarden.
Staat dolby vision al aan dan op de atv?
Hoe heb je de film gekeken via welke weg? Itunes movie, bluray rip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deze week bij AH 15 procent korting op iTunes kaarten. Leuk als je nog wat films wil kopen/huren. Voor mij een extra reden om de LotR/The Hobbit set te kopen. De boxset van HP lijkt me ook wel aardig, maar nu ik lees dat deze totaal geen 4K zijn..... En sowieso denk ik een hoog kindgehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Coldbullet schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:06:
Staat dolby vision al aan dan op de atv?
Hoe heb je de film gekeken via welke weg? Itunes movie, bluray rip?
Uiteraard. Gewoon via iTunes, daar heb ik hem voor gekocht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Ik had mijn Apple TV 4 altijd op de PS4 staan, na een tijd stopte die ermee, viel ineens uit tijdens een film en bleef het lampje maar knipperen, ook via laptop geen reactie meer, DFU was ook geen optie meer.

Afijn, dan maar een nieuwe halen, 4K versie, deze 'oude' 4 had ik ooit voor 1 dollar van Apple gekregen. Zo bedacht ik me, laat ik die oude eens open maken, ben handig met iPhones repareren, eens kijken hoe het eruit ziet.

Onderkant eraf geklikt, 5 torx schroeven eruit, moederbord eruit, en bekeken onder een loep. Niks raars te vinden. Toen bedacht ik me, ik heb vele PS3's vroeger gefixed met een verf afbrander. Dit vanwege soldering die broos kunnen worden.

Moederbord in een tang vast gezet, en voor en achterkant stevig verhit, en weer in elkaar gezet. En wat blijkt, werkt nu weer perfect! M'n vader zocht er ook 1, en ik had er nu dus twee. M'n vader blij gemaakt hiermee als kerst kado, en erbij vermeld hoe ik 'm heb gefixed, dus toch iemand blij kunnen maken deze kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
xoniq schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:36:
Ik had mijn Apple TV 4 altijd op de PS4 staan, na een tijd stopte die ermee, viel ineens uit tijdens een film en bleef het lampje maar knipperen, ook via laptop geen reactie meer, DFU was ook geen optie meer.

Afijn, dan maar een nieuwe halen, 4K versie, deze 'oude' 4 had ik ooit voor 1 dollar van Apple gekregen. Zo bedacht ik me, laat ik die oude eens open maken, ben handig met iPhones repareren, eens kijken hoe het eruit ziet.

Onderkant eraf geklikt, 5 torx schroeven eruit, moederbord eruit, en bekeken onder een loep. Niks raars te vinden. Toen bedacht ik me, ik heb vele PS3's vroeger gefixed met een verf afbrander. Dit vanwege soldering die broos kunnen worden.

Moederbord in een tang vast gezet, en voor en achterkant stevig verhit, en weer in elkaar gezet. En wat blijkt, werkt nu weer perfect! M'n vader zocht er ook 1, en ik had er nu dus twee. M'n vader blij gemaakt hiermee als kerst kado, en erbij vermeld hoe ik 'm heb gefixed, dus toch iemand blij kunnen maken deze kerst!
Top! En minder e-waste! Elektronica repareren is vaak veel minder lastig dan gedacht. Ben ook steeds vaker aan het pionieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
WvB22 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:49:
[...]

Top! En minder e-waste! Elektronica repareren is vaak veel minder lastig dan gedacht. Ben ook steeds vaker aan het pionieren.
Ik gooi nooit wat weg, een bak vol iPhone onderdelen, zelfs een kapot scherm gebruik ik om te testen of een defecte iPhone alleen het scherm stuk is, of dat het en moederbord probleem is (dan houdt het op). Repareer altijd m'n electronica wanneer het kan, maar eerste keer dat ik Apple TV fix waar verder weinig aan te fixen is, behalve wat ik al heb gedaan. Zo ook meerdere keren een YLOD van PS3 gefixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 20:02:

Kan aan de film leggen, zelfs meest waarschijnlijke uitleg. Als je de AppleTV 4K instelt bij video instellingen dat deze de resolutie en HDR/SDR instelling van de content moet volgen kan het eigenlijk niet misgaan. Dan hangt er nog een deel af van welke tv je hebt want contrast en zwartwaardes kunnen enorm verschillen per TV. Kan ook aan de instellingen van de tv leggen en aan nog een aantal andere factoren. Echter Apple krijgt de films aangeleverd van de distributeur en per film kan er ook enorm verschil zitten in de kwaliteit van de 4K film. Zo is de ene 4K film volledig 4K en de andere deels geüpscaled. Overigens zegt zelfs dat niets over de uiteindelijke kwaliteit van de film. Want een film die volledig bewerkt is in 4K (zogenaamde echte 4K) kan er veel minder strak uitzien als een 4K film die een 2K master heeft gehad. Een 35mm film (zeg maar de ouderwetse film van vroeger) kan je prima naar 4K omzetten omdat de resolutie van 35mm film ongeveer 6K benaderd. Echter je ziet wel allerlei ‘grain’ die bij echte ouderwetse film hoort. Sommigen vinden dat mooi en bijdragen aan de ‘sfeer’ van een film, anderen gruwelen ervan en houden van een strakke digitale film zonder rommeltjes. Hoe een film dus uiteindelijk op jouw beeldscherm terecht komt heeft dus met heel veel factoren te maken.

In zijn algemeenheid kan ik wel zeggen dat de kwaliteit van iTunes 4K HDR gewoon goed is. Ik heb een aantal films waaronder Wonder Woman en The Revenant zowel op disc als iTunes staan. Op normale kijkafstand (2,5 meter met een 55 inch OLED televisie) is er geen verschil te zien in de stream in Dolby Vision en de HDR10 versie van de disc. Als ik op 50 cm van de tv ga staan en echt verschillen ga zoeken dan zie ik die wel maar die verschillen zijn zo klein dat ze nauwelijks waarneembaar zijn voor een leek. Als ik mijn vrouw wijs op de verschillen kijkt ze me aan of ik gek ben geworden maar ik ben een purist. Minieme details met name in de achtergrond zijn waarneembaar (iets meer textuur en scherpte-diepte). Wel een groot verschil is geluid. Dolby 5.1 of 7.1 digital kan niet tippen aan Dolby Atmos.

Hopelijk voert Apple snel die update door. Dan heb je een perfecte media speler in mijn ogen, zeker als de prijzen van 4K discs zo schandalig hoog blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:36:

Netjes hoor. Mijn complimenten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@WvB22 hebben wij enige tijd geleden geen discussie gehad over beeldkwaliteit? :P

Het betreft een LG OLED C7, de instellingen zijn zoals aanbevolen en getoetst met van die rasters, de AppleTV heb ik zodra het eindelijk kon direct op aanpassen aan bron gezet, de film was officieel 4K Dolby Vision volgens iTunes.

Dus eigenlijk moet het de film wel zijn, maar toch wil ik dat graag 100% zeker weten. :P
Verder is zwart wel echt zwart trouwens, balken, menu, etc.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:20:
@WvB22 hebben wij enige tijd geleden geen discussie gehad over beeldkwaliteit? :P

Het betreft een LG OLED C7, de instellingen zijn zoals aanbevolen en getoetst met van die rasters, de AppleTV heb ik zodra het eindelijk kon direct op aanpassen aan bron gezet, de film was officieel 4K Dolby Vision volgens iTunes.

Dus eigenlijk moet het de film wel zijn, maar toch wil ik dat graag 100% zeker weten. :P
Volgens mij wel ja 😉. Ik vermoed dat het de film is. Helaas voor jou staat deze titel niet echt op mijn wensenlijst anders had ik ‘m wel even bekeken aangezien we ook dezelfde TV hebben (maar zelfs dan kunnen je instellingen iets verschillen aangezien geen OLED hetzelfde is).

Overigens is dit wel iets wat ik vaker zie bij Dolby Vision dat witte tekst op een zwarte of donkere ondergrond enorm lijkt op te lichten. Witte tekst lijkt dan te stralen. Zie het ook vaak bij witte menu’s van de TV (zoals het Dolby Vision logo als de tv omschakelt) of bij witte menu onderdelen van bijvoorbeeld Netflix. In het begin viel het me op, nu nauwelijks meer. Dus aftiteling is misschien niet het beste deel van een film om de kwaliteit van een film te meten. Is de rest van de film dan ook beneden peil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:04:
[...]

Voor het wisselen of aanmaken van een VS account heb je geen VPN nodig. Waarschijnlijk zegt Apple wel iets in de kleine lettertjes van de voorwaarden waarmee je akkoord gaat maar verder zijn er geen trucs nodig. Kennelijk vindt Apple het ook niet zo erg want streamen van content gaat prima. Content downloaden op een iOS of macOS device dus niet. Omdat je op een AppleTV geen content kan opslaan werkt het waarschijnlijk wel en knijpt Apple een oogje toe. Zodra je gaat bewaren en downloaden doen waarschijnlijk de filmmaatschappijen moeilijk. Heeft iets met rechten te maken vermoedelijk. Echter: garantie tot de voordeur. Als Apple je VS account alsnog blokkeert vanwege veranderende policy dan kan je mogelijk toegang tot content kwijt raken. Echter dit gaat al jaren goed dus ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Gonadan schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:19:
[...]

Uiteraard. Gewoon via iTunes, daar heb ik hem voor gekocht.
Okee, vraagje ik heb de philips pus65/7601 met hdr. ( geen dolby vision bij mijn weten) is het verschil tussen gewoone hdr content en dolby vision groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:00:
Voor het wisselen of aanmaken van een VS account heb je geen VPN nodig. Waarschijnlijk zegt Apple wel iets in de kleine lettertjes van de voorwaarden waarmee je akkoord gaat maar verder zijn er geen trucs nodig. Kennelijk vindt Apple het ook niet zo erg want streamen van content gaat prima. Content downloaden op een iOS of macOS device dus niet. Omdat je op een AppleTV geen content kan opslaan werkt het waarschijnlijk wel en knijpt Apple een oogje toe. Zodra je gaat bewaren en downloaden doen waarschijnlijk de filmmaatschappijen moeilijk. Heeft iets met rechten te maken vermoedelijk. Echter: garantie tot de voordeur. Als Apple je VS account alsnog blokkeert vanwege veranderende policy dan kan je mogelijk toegang tot content kwijt raken. Echter dit gaat al jaren goed dus ik heb er wel vertrouwen in.
Voor een aantal andere genoemde diensten heb je wel VPN nodig.. Bij Apple moet je wel een nep adres regelen anders kan je überhaupt geen VS account aanmaken toch? ;)
Coldbullet schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:19:
Okee, vraagje ik heb de philips pus65/7601 met hdr. ( geen dolby vision bij mijn weten) is het verschil tussen gewoone hdr content en dolby vision groot?
Dat is lastig te zeggen, welke standaarden ondersteunt je TV? HDR is een techniek om het zo maar te noemen, Dolby Vision is één van de beschikbare HDR-standaarden, naast bijvoorbeeld HDR10. Denk maar een beetje aan de VHS tegenover Video 2000 vroeger en recent Blu-Ray tegenover HD-DVD, het doet hetzelfde maar werkt toch anders.
Hoe de AppleTV daar mee om gaat weet ik niet, kan hij ook in andere HDR-formaten je film tonen of valt hij dan terug naar SDR? Ik ben bang voor dat laatste en dat verschil zie je wel duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 27-12-2017 09:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Gonadan schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:20:

Het ligt in dit geval inderdaad aan de film, had ‘m zelf ook gekocht. Ghost in the Shell ook vermijden, heeft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:46
@Gonadan dacht dat wanneer er geen Dolby Vision herkent wordt door de Apple 4K player hij terugschakelt naar HDR10 daar hij dit ook weergeeft. HDR 10 wordt als een soort onderlayer (statische, basic HDR) gebruikt, en de Dolby Vision als de active dynamische HDR versie.

@Goldbullet Denk dat het prima wordt weergegeven op je 7601, al zal de uiteindelijke persoonlijke interpretatie veel meer de doorslag geven. Uiteraard is de weergaven op een tv met DV kleurrijker, en zal de hogere HDR (nit's sterkte) intensiever, ook meer verschil in het uiteindelijke beeld kunnen weergeven. Echter daar het een Fald TV is, een van de betere uit de jaren 2016, 2017 is het resultaat meer dan goed te noemen. De nieuwere 8602 en 8102 zullen een mooier beeld kunnen weergeven, wachten is op een nieuw toestel dat zowel de Fald als de Quantum Dot techniek kan combineren.

[ Voor 0% gewijzigd door dinandus op 27-12-2017 12:01 . Reden: tekst geactualiseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

dinandus schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:58:
@Gonadan dacht dat wanneer er geen Dolby Vision herkent wordt door de Apple 4K player hij terugschakelt naar HDR10 daar hij dit ook weergeeft. HDR 10 wordt als een soort onderlayer (statische, basic HDR) gebruikt, en de Dolby Vision als de active dynamische HDR versie.

@Goldbullet Denk dat het prima wordt weergegeven op je 7601, al zal de uiteindelijke persoonlijke interpretatie veel meer de doorslag geven. Uiteraard is de weergaven op een tv met DV kleurrijker, en zal de hogere HDR (nit's sterkte) intensiever, ook meer verschil in het uiteindelijke beeld kunnen weergeven. Echter daar het een Fald TV is, een van de betere uit de jaren 2016, 2017 is het resultaat meer dan goed te noemen. De nieuwere 8602 en 8102 zullen een mooier beeld kunnen weergeven, wachten is op een nieuw toestel dat zowel de Fald als de Quantum Dot techniek kan combineren.
danku danku voor de heldere uitgebreide uitleg, bij aankoop van dit toestel was de fald ook echt het doorslagpunt om hem aanteschaffen ( philips vanwege de ambilight) de oled variant van philips was er ook net maar ging op dat momeng niet verder dan 55inch en wilde persee 65 omdat ik er 4 m vanaf zit op zn verst. Ik heb nu nog de atv4 zonder 4k deze staat nog wel op de vervanglijst. Ik kan netflix via de netflix tv app maar deze ia van hele slechte kwaliteit. Geluid is vele male minder en het full hd geeft de atv nogsteeds heel mooi weer. Ik merk laatste tijd wel echt met blockbusters dat de intunes huurfilms kwalitatief vele maten beter zijn dan netflix beeld en geluid. Hdr is met netflix nog niet echt heel erg het wauw effect ik denk dat dit met de atv4k met itunes huur film wel beter zal zijn.
Als ik het goed begrijp is hdr 10 de basis hdr (passief) en dolby vision actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dinandus schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:58:
Ik heb even de support pagina's van Apple erbij gepakt en hij lijkt inderdaad gewoon beide te ondersteunen, dat is wel netjes. Aangenomen dat alle HDR films ook gewoon in beide formaten beschikbaar zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:51:
Volgens mij wel ja 😉. Ik vermoed dat het de film is. Helaas voor jou staat deze titel niet echt op mijn wensenlijst anders had ik ‘m wel even bekeken aangezien we ook dezelfde TV hebben (maar zelfs dan kunnen je instellingen iets verschillen aangezien geen OLED hetzelfde is).
Ik had hem ook maar gehuurd voor een bieravondje, die staat echt niet in mijn vaste collectie. Ik kan het dus ook niet opnieuw proberen. :P
Overigens is dit wel iets wat ik vaker zie bij Dolby Vision dat witte tekst op een zwarte of donkere ondergrond enorm lijkt op te lichten. Witte tekst lijkt dan te stralen. Zie het ook vaak bij witte menu’s van de TV (zoals het Dolby Vision logo als de tv omschakelt) of bij witte menu onderdelen van bijvoorbeeld Netflix. In het begin viel het me op, nu nauwelijks meer. Dus aftiteling is misschien niet het beste deel van een film om de kwaliteit van een film te meten. Is de rest van de film dan ook beneden peil?
Zeker, ik vond alles wat flets.

Het halo idee wat jij beschrijft herken ik wel, maar dat is echt anders. Zie het maar zo: de zwarte balken boven en onder waren perfect, het vlak ertussen flets donkergrijs. De overgang te duidelijk om aan iets anders toe te schrijven dan niet echt 0% zijn.
fonsmeister schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:41:
Het ligt in dit geval inderdaad aan de film, had ‘m zelf ook gekocht. Ghost in the Shell ook vermijden, heeft hetzelfde.
Bedankt voor de bevestiging. Dan vraag ik mij wel meteen af of dit op de UHD Blu-Ray ook zo slecht is of dat Apple een inferieure versie heeft (al dan niet gekregen).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:33
Ik heb sinds dit jaar een ipad&iphone (erg tevreden mee overgens) nu heb ik al voor flink wat euro’s films aangeschaft in itunes. Ik heb een erg trage laptop en aangezien ik films graag op mijn tv wil kijken en niet op mijn laptop/ipad ben ik van plan een apple tv aanteschaffen.

Nou kan ik voor een leuk prijsje een apple tv Gen3 overnemen zijn er nog nadelen tegenover de apple tv 4? Een 4K tv heb ik niet en wil gewoon mijn itunes films en youtube easy zonder gedoe op mijn tv afspelen de komende jaren.

Zeggen jullie als apple tv gebruikers door sparen voor een apple tv4 of kan ik met de 3 ook nog wel een paar jaar vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Inhumanous schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:00:
Ik heb sinds dit jaar een ipad&iphone (erg tevreden mee overgens) nu heb ik al voor flink wat euro’s films aangeschaft in itunes. Ik heb een erg trage laptop en aangezien ik films graag op mijn tv wil kijken en niet op mijn laptop/ipad ben ik van plan een apple tv aanteschaffen.

Nou kan ik voor een leuk prijsje een apple tv Gen3 overnemen zijn er nog nadelen tegenover de apple tv 4? Een 4K tv heb ik niet en wil gewoon mijn itunes films en youtube easy zonder gedoe op mijn tv afspelen de komende jaren.

Zeggen jullie als apple tv gebruikers door sparen voor een apple tv4 of kan ik met de 3 ook nog wel een paar jaar vooruit?
Atv 4 heeft youtube app, de 3 niet dan moet je dat via airplay doen.
Ik zou voor de 4 gaan. Me ouders hebben de 3 je merkt dat daar weinig tot geen ondersteuning voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Inhumanous schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:00:

Voor iTunes en YouTube maakt het geen hol uit. Hooguit vind je de nieuwe afstandsbediening lekkerder of wil je met Siri werken.

De 4 heeft nieuw OS een heel veel meer mogelijkheden, maar zolang je alleen maar films wilt kijken en niet voor een nieuwe TV gaat lijkt mij de 3 ook prima voldoen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Coldbullet schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:11:
[...]

Atv 4 heeft youtube app, de 3 niet dan moet je dat via airplay doen.
Ik zou voor de 4 gaan. Me ouders hebben de 3 je merkt dat daar weinig tot geen ondersteuning voor is
Is de Youtube app dan verwijderd?

Toen ik nog een Apple TV 3 had, had deze gewoon een Youtube app.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De ATV3 heeft gewoon een Youtube App en heeft onlangs ook de Amazon Prime App nog gekregen (heb hier nog zo'n ding op de slaapkamer liggen).

Grootste voordeel (voor mij) is dat de ATV4 en ATV4-4K een mogelijkheid hebben om als Homekit HUB te fungeren zodat ik m'n Homekit gekoppelde spullen (HUE lampen / thermostaat e.d.) vanop 't internet kan benaderen en schakelen, zelfs via GEO-Fencing. Ik heb de ATV-4K daar overigens voor in gebruik.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

wimmel_1 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:12:
De ATV3 heeft gewoon een Youtube App en heeft onlangs ook de Amazon Prime App nog gekregen (heb hier nog zo'n ding op de slaapkamer liggen).

Grootste voordeel (voor mij) is dat de ATV4 en ATV4-4K een mogelijkheid hebben om als Homekit HUB te fungeren zodat ik m'n Homekit gekoppelde spullen (HUE lampen / thermostaat e.d.) vanop 't internet kan benaderen en schakelen, zelfs via GEO-Fencing. Ik heb de ATV-4K daar overigens voor in gebruik.
Nou als dat zo is trek ik het terug. Dan is de youtube app er gewoon op aanwezig.. ik wist niet anders dan dat die door youtube weggehaald was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Als ik het zo op internet lees, geldt dat weghalen van de Youtube app alleen voor de Apple TV 2 en ouder.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coldbullet schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:44:
[...]

Nou als dat zo is trek ik het terug. Dan is de youtube app er gewoon op aanwezig.. ik wist niet anders dan dat die door youtube weggehaald was..
Zo gek was het nog niet. Ik heb even gegoogled. Voor de Apple TV 2nd gen. bestaat de Youtube app niet meer.

Edit: dubbele reactie. Zelfde als vorig bericht.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 27-12-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet ik nu trouwens naar de opticien? Op mijn ATV4K lijkt het alsof de ondertitel in de Netflix app afwijkt van de ondertitel in de Movies app. Voor de zekerheid ;) : tussen het gebruik van de apps heb ik niet de ondertitels aangepast.

Als ik ondertitel aanpas van Medium grootte naar Groot vind ik de grootte in de Movies app nog best acceptabel, maar in de Netflix app is deze echt huge....

Jammer dat het gebruik van de ondertitelinstelling niet universeel is. Ik heb een snelle test gedaan. Amazon Prime Video heeft ook weer een andere ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb je bij de instellingen voor ondertiteling aangezet dat hij de bron moet negeren?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:21:
Heb je bij de instellingen voor ondertiteling aangezet dat hij de bron moet negeren?
Oei, oei, is dit nu een oeps moment..... ;)
Vanavond eens kijken bij de instellingen.

Edit: kijk ik er nu over heen? Ik ga naar Algemeen, Toegankelijkheid, Ondertiteling en bijschriften, Stijl, Wijzig Stijlen. Ik kan daar niks vinden. Ik meen me wel een dergelijke instelling te herinneren. Help! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 27-12-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je moet nog iets dieper, het staat bij verschillende onderdelen steeds opnieuw. Lettertype, schaduw, etc. Ben alleen niet thuis dus kan het niet nakijken voor je.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:56:
Je moet nog iets dieper, het staat bij verschillende onderdelen steeds opnieuw. Lettertype, schaduw, etc. Ben alleen niet thuis dus kan het niet nakijken voor je.
Inderdaad nog één niveau dieper, maar je moet wel bij vrijwel alle ondertitel opties/details de optie ‘Video krijgt voorrang boven stijl’ uitzetten. Erg bewerkelijk. Ik had dit liever één niveau hoger gezien om in te stellen.

Bedankt voor de tips! Ik heb weer wat geleerd. Ik vind het wel vreemd dat de standaard stijlen wel effect hebben in de Netflix app en de Movies app maar niet hetzelfde effect. Het beste lijkt me dus om altijd een eigen stijl aan te maken dan overal de optie ‘Video krijgt voorrang boven stijl’ uizetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is dus wat ik als één van de eerste dingen gedaan heb. Geen enkele van de standaard stijlen beviel mij, plus ik wilde dat gewoon vast hebben staan zonder kans op wijzigingen na een update.
Je kunt mijn instellingen nog vinden in het topic, iemand vroeg er eerder ook naar. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:46:
Dat is dus wat ik als één van de eerste dingen gedaan heb. Geen enkele van de standaard stijlen beviel mij, plus ik wilde dat gewoon vast hebben staan zonder kans op wijzigingen na een update.
Je kunt mijn instellingen nog vinden in het topic, iemand vroeg er eerder ook naar. :)
C’est moi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Haha! Daar had ik video voorrang zelfs al genoemd. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:53:
[...]

Haha! Daar had ik video voorrang zelfs al genoemd. :D
Ja klopt.... 8)7
Ik ben blij dat je überhaupt nog gereageerd hebt op mijn vraag. :)

• WvB22
Gonadan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:30:
[...]
Voor een aantal andere genoemde diensten heb je wel VPN nodig.. Bij Apple moet je wel een nep adres regelen anders kan je überhaupt geen VS account aanmaken toch? ;)
[...]
Voor het aanmaken van puur een US account heb je geen VPN nodig. En als adres gebruik ik mijn Borderlinx adres waar ik ook echt daadwerkelijk producten kan laten verschepen (bijvoorbeeld van Apple). Ik betaal keurig alle belastingen en invoerrechten dus ook dat is geen punt. Het is bovendien een echt fysiek adres van mij in de VS. Kortom, ik voldoe aan alle eisen van de voorwaarden in iTunes :P

Of de juristen van Apple er ook zo over denken valt te betwijfelen maar ik denk dat die belangrijkere zaken uitzoeken dan dit soort mazen in hun voorwaarden.

• WvB22
meesje schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:00:
Deze week bij AH 15 procent korting op iTunes kaarten. Leuk als je nog wat films wil kopen/huren. Voor mij een extra reden om de LotR/The Hobbit set te kopen. De boxset van HP lijkt me ook wel aardig, maar nu ik lees dat deze totaal geen 4K zijn..... En sowieso denk ik een hoog kindgehalte.
Al eerder genoemd maar zeker de moeite waard: check als je een iTunes kaart nodig hebt altijd even deze website. Houden elke week keurig bij waar de kaarten goedkoper zijn en/of met extra tegoed. Zo kan je ook geld besparen op je Netflix abonnement of andere lopenden diensten bij Apple. Scheelt toch weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:45:
Of de juristen van Apple er ook zo over denken valt te betwijfelen maar ik denk dat die belangrijkere zaken uitzoeken dan dit soort mazen in hun voorwaarden.
Maar dat is wel precies waarom ik er over begon. Het maakt mij echt geen hol uit hoe iemand welke diensten afneemt.
Is het echter een grijs gebied dan vind ik het wel zo eerlijk om dat gewoon te benoemen. Anders krijg je misschien Tweakers die ten onrechte aannemen dat ze 100% gegarandeerd legaal bezig zijn.
Dat was eigenlijk de enige reden waarom ik er tegen @dglavimans over begon. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dglavimans
Gonadan schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:05:
[...]

Maar dat is wel precies waarom ik er over begon. Het maakt mij echt geen hol uit hoe iemand welke diensten afneemt.
Is het echter een grijs gebied dan vind ik het wel zo eerlijk om dat gewoon te benoemen. Anders krijg je misschien Tweakers die ten onrechte aannemen dat ze 100% gegarandeerd legaal bezig zijn.
Dat was eigenlijk de enige reden waarom ik er tegen @dglavimans over begon. :)
Eens, grijs gebied inderdaad. Tot nu toe ook niet gemaakt maar heb hem nu wel binnen! Gelijk 2 kaarten gehaald bij de Albert Heijn (Mediamarkt wou niet mee in de prijs en die winkel zit ernaast, prima, dan niet..) Nu nog even kijken naar wat leuke deals. The Hobbit en LotR films al gehaald, nog nooit gezien zelfs..

Dat Siri werkt helaas wel een beetje half, Matrix kon die niet vinden bijvoorbeeld..

• Peter711
Nog steeds Batman Trilogy geen 4K.
Hoop niet dat dat nog een jaar gaat duren.
Misschien dat Warner Bros afspraken gemaakt heeft met Apple en op deze manier probeert nog wat UHD blue ray disks te verkopen.
Begreep tevens dat de IMAX gedeelten alleen op de blu ray zitten en dus niet in de streaming versies. Dat is dus jammer.

De volgens Internet beste blu ray speler OPPO 203 is mij toch echt veel te duur 850 euro.
Dus dan maar stream versies.

Nou is 4K niet altijd een verbetering.
Heb de film HEAT 4K gekocht. Sommige 1080P filmen hebben naar mijn mening een betere kwaliteit.
Ook jammer dat de preview soms geen goede indruk geeft. Leek nu dat de preview HEAT een betere kwaliteit gaf als de 4K versie?
Misschien dat de preview HEAT een goede 1080P versie is en de geconverteerde 4K versie een slechte conversie naar 4K.
Ook vaak is de preview van slechte kwaliteit en blijkt de film wel een goede kwaliteit te hebben. Wel lastig dan op basis preview te beslissen te kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Peter711 op 28-12-2017 18:32 ]

• Peter711
Vraagje over doorgifte resolutie naar Receiver.
Als ik op de Apple TV een 1080P versie film afspeel zie ik onder info op mijn Onkyo receiver toch 4K resolutie. Betekent dat dus dat de Apple 4K 1080P altijd upscaled naar 4K naar mijn LG OLED en dan doorzet naar de receiver? Dat de Apple TV dus altijd de upscaling doet en niet mijn TV

[ Voor 13% gewijzigd door Peter711 op 28-12-2017 18:37 ]

• Gonadan

Gonadan

Peter711 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:35:
Vraagje over doorgifte resolutie naar Receiver.
Als ik op de Apple TV een 1080P versie film afspeel zie ik onder info op mijn Onkyo receiver toch 4K resolutie. Betekent dat dus dat de Apple 4K 1080P altijd upscaled naar 4K naar mijn LG OLED en dan doorzet naar de receiver? Dat de Apple TV dus altijd de upscaling doet en niet mijn TV
Als je dat in de AppleTV zo ingesteld hebt wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist wilde ik mijn Apple tv 4k gebruiken maar deze kwam in een boot loop terecht. Hij bleef opnieuw opstarten en de tv ging steeds mee aan en uit omdat ze gekoppeld zijn.
De enige oplossing was de stekker uit de Apple tv te halen. Daarna werkte hij weer normaal.

De laatste firmware staat er op.
Iemand dit weleens meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
ncornelisse schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:57:
Zojuist wilde ik mijn Apple tv 4k gebruiken maar deze kwam in een boot loop terecht. Hij bleef opnieuw opstarten en de ging steeds mee aan en uit omdat ze gekoppeld zijn.
De enige oplossing was de stekker uit de Apple tv te halen. Daarna werkte hij weer normaal.

De laatste firmware staat er op.
Iemand dit weleens meegemaakt?
Nee , nooit gehad maar wel dat ie een zwart/geen beeld gaf.... na reboot weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:35
Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales, ook bekend als Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge Is deze week in de aanbieding op iTunes voor €6,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Peter711 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:29:
Nog steeds Batman Trilogy geen 4K.
Hoop niet dat dat nog een jaar gaat duren.
Misschien dat Warner Bros afspraken gemaakt heeft met Apple en op deze manier probeert nog wat UHD blue ray disks te verkopen.
Begreep tevens dat de IMAX gedeelten alleen op de blu ray zitten en dus niet in de streaming versies. Dat is dus jammer.

De volgens Internet beste blu ray speler OPPO 203 is mij toch echt veel te duur 850 euro.
Dus dan maar stream versies.

Nou is 4K niet altijd een verbetering.
Heb de film HEAT 4K gekocht. Sommige 1080P filmen hebben naar mijn mening een betere kwaliteit.
Ook jammer dat de preview soms geen goede indruk geeft. Leek nu dat de preview HEAT een betere kwaliteit gaf als de 4K versie?
Misschien dat de preview HEAT een goede 1080P versie is en de geconverteerde 4K versie een slechte conversie naar 4K.
Ook vaak is de preview van slechte kwaliteit en blijkt de film wel een goede kwaliteit te hebben. Wel lastig dan op basis preview te beslissen te kopen.
Batman is wel in inmiddels in de VS 4K. Het is altijd lastig om in te schatten welke films wel en welke niet snel naar 4K worden omgezet in Nederland. Op zich heb ik wel hele goede ervaringen met WB. Zij zijn zo’n beetje de enige die echt snel en veel content aan het overzetten zijn naar 4K. Harry Potter was al een week na uitbrengen discs in 4K. Heb Heat ook gekocht in 4K en ben benieuwd (kon hem niet laten liggen voor €3,99). Wat vindt je minder dan aan de kwaliteit? De previews van films zijn volgens mij altijd gewoon in HD of lager. Je hebt dus zeker gelijk dat je geen goed idee krijgt van de eigenlijke kwaliteit van de film.

Oude films die overgezet worden zijn in 4K zien er vaak een beetje grainy uit omdat ze op echte film zijn geschoten. Dat is vaak juist meer zichtbaar als je de resolutie verder oppompt. Het gekke is, is dat oude films vaak wél echte 4K films zijn (immers er wordt een 4K master gemaakt van de originele filmbeelden) maar de nieuwste films zijn vaak fake 4K films omdat ze een 2K master gebruiken (en special effects zijn nu nog in 90% van de gevallen in 2K gerenderd). En toch zien in de ogen van mensen vaak de ‘fake’ 4K films er mooier uit dan de échte 4K films die van film zijn opgenomen.

Beste kwaliteit die ik tot nu toe tegen kom zijn films geschoten met digitale 4K of zelfs 8K camera’s, waarbij special effects gerenderd zijn in 4K en ook een 4K master gemaakt is. Dan nog een Dolby Atmos track erbij en HDR en je hebt meestal een demo disc. Ik gok alleen dat het een hele dure post-productie wordt (zeker voor films die zwaar leunen op special effects of computer animatie) want je ziet dit op heel weinig. Ik weet dat, jawel, Power Rangers één van de weinige films met veel special effects volledig 4K is. Maar de film zelf ben ik niet zo voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
WvB22 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:23:
[...]

Heb Heat ook gekocht in 4K en ben benieuwd (kon hem niet laten liggen voor €3,99). Wat vindt je minder dan aan de kwaliteit? De previews van films zijn volgens mij altijd gewoon in HD of lager. Je hebt dus zeker gelijk dat je geen goed idee krijgt van de eigenlijke kwaliteit van de film.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Heat... ik had vaak niet het idee dat ik naar een 4K film zat te kijken. Sommige 1080P movies vind ik een scherper beeld geven dan HEAT 4K. Zal waarschijnlijk zoals je al aangaf te maken hebben met het feit dat het al een wat oudere film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

fonsmeister schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:41:
Als jij de preview van King Arthur bekijkt via de AppleTV, heb je dan hetzelfde gevoel?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Gonadan schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:15:
[...]

Als jij de preview van King Arthur bekijkt via de AppleTV, heb je dan hetzelfde gevoel?
Net even snel gekeken, maar nee, preview ziet er wel goed uit. Krijg ook geen DV bij de preview overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door fonsmeister op 31-12-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

fonsmeister schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:06:
Net even snel gekeken, maar nee, preview ziet er wel goed uit. Krijg ook geen DV bij de preview overigens.
Hier hetzelfde. Wat zonde dan eigenlijk want als ik de reviews van de 4K Blu-Ray kijk is de beeldkwaliteit prima. Foutje misschien? Eens kijken of dat bij Apple te melden is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Hulpvraag:

Bij sommige mkv’s krijg ik geen geluid.
Zowel via de plex- als de infuse-app.

In de meeste gevallen wel gewoon audio.
Ik merk dat het bij dts-tracks mis lijkt te gaan.

Setup:
Apple-tv 4
Samsung Smart TV
Directe hdmi er tussen
Audio via tv

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@meesje hoe is het nu met je ondertiteling? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:28:
@meesje hoe is het nu met je ondertiteling? :+
Je hebt goede instellingen. Nu bij Movies, Netflix en Amazon Prime dezelfde ondertitel. Amazon Prime was even een test, maar is geen blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie trouwens ook dat als je je Apple TV 4(K) aan zet, je even moet wachten totdat de afstandsbediening (de fysieke of de app op iphone/ipad) goed reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar je doet hm toch aan met de afstandsbediening? Dus werkt meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:39:
Maar je doet hm toch aan met de afstandsbediening? Dus werkt meteen?
Ja, dat klopt. Maar in het swipen zit in het begin eventjes een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

meesje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Ja, dat klopt. Maar in het swipen zit in het begin eventjes een vertraging.
Ben vrij zeker dat het instant is bij mij (aTV 4), zal het vanmiddag nog even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Ben vrij zeker dat het instant is bij mij (aTV 4), zal het vanmiddag nog even testen
Ik zal later vandaag nog even wat testen. Zojuist via de apple tv remote app getest en dat werkte wel direct.

Edit: nog wat tests gedaan.
Met de remote app is er wel 100% direct access.
Via de fysieke remote zit er meer vertraging in. Sowieso zie ik rechtsboven eerst ‘apparaat verbonden’ staan en dan pas werkt de remote goed.
Wellicht is bovenstaande logisch? De app werkt via wifi en de remote zelf via bluetooth.

Het is trouwens wel muggenziften.... ;) Het viel me gewoon op.

[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 03-01-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

meesje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Ik zal later vandaag nog even wat testen. Zojuist via de apple tv remote app getest en dat werkte wel direct.

Edit: nog wat tests gedaan.
Met de remote app is er wel 100% direct access.
Via de fysieke remote zit er meer vertraging in. Sowieso zie ik rechtsboven eerst ‘apparaat verbonden’ staan en dan pas werkt de remote goed.
Wellicht is bovenstaande logisch? De app werkt via wifi en de remote zelf via bluetooth.

Het is trouwens wel muggenziften.... ;) Het viel me gewoon op.
Na een reboot moet ik meestal eerst een knop indrukken op de remote voordat ik "verbonden" zie staan waarna hij dus werkt. Weet niet of dit hetzelfde is wat jij ervaar.
Pagina: 1 ... 58 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.