Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:02
quote:
mickjuh schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Na een reboot moet ik meestal eerst een knop indrukken op de remote voordat ik "verbonden" zie staan waarna hij dus werkt. Weet niet of dit hetzelfde is wat jij ervaar.
Na reboot heb ik niet getest, wel vanuit sluimer.
Wat ik doe (om te testen):
1. Zet mijn tv aan
2. Selecteer al vast het juiste hdmi kanaal
3. Via afstandsbediening zet ik apple tv 4k aan
4. Heel even zie ik rechtsboven ‘apparaat verbonden’

Wanneer het beeld wordt getoond, kan ik niet per direct swipen. Er gaat 1-2 seconden overheen.

Nogmaals, velen zullen denken van lekker belangrijk ;) maar het viel me gewoon op.

• WvB22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 03-11 13:10
Ik heb wel redelijk veel last van een AppleTV remote die stottert en stuttert. Heb een ticket laten maken bij Apple maar krijg nu antwoord om in de beta functie een issue te maken. Alleen heeft het volgens mij weinig te maken met de beta functies. Eens kijken hoe dit loopt.

• WvB22
Voor de liefhebber die hem nog niet heeft: AppleTV 4K 32GB in de aanbieding bij 1DayFly: 179 euro. Geen hele extreme korting maar wel goedkoper dan alle aanbieders in de pricewatch.

WvB22 wijzigde deze reactie 05-01-2018 12:41 (21%)

• meesje
quote:
WvB22 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:28:
Ik heb wel redelijk veel last van een AppleTV remote die stottert en stuttert. Heb een ticket laten maken bij Apple maar krijg nu antwoord om in de beta functie een issue te maken. Alleen heeft het volgens mij weinig te maken met de beta functies. Eens kijken hoe dit loopt.
Ik ben benieuwd.
Bij mij is de stotter alleen in de eerste paar seconden.

Zijn we nu de enige die dit ervaren? Er zijn toch genoeg tweakers die ook een Apple TV 4(K) hebben?

meesje wijzigde deze reactie 05-01-2018 12:52 (10%)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ik heb die afstandsbediening niet in gebruik. Na het installeren is die ergens in de kast beland en onderhand waarschijnlijk allang leeg gelopen. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• meesje
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:04:
Ik heb die afstandsbediening niet in gebruik. Na het installeren is die ergens in de kast beland en onderhand waarschijnlijk allang leeg gelopen. :P
Dat kan ik me wel voorstellen. De laatste tijd gebruik de ik de remote vaker. In het begin alleen de remote app op iPhone/iPad.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:16

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
meesje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:19:
[...]

1. Zet mijn tv aan

Wanneer het beeld wordt getoond, kan ik niet per direct swipen. Er gaat 1-2 seconden overheen.

Nogmaals, velen zullen denken van lekker belangrijk ;) maar het viel me gewoon op.
Dit test ik dus zelf nooit, want ik druk op de remote, dan gaat de apple TV aan, vervolgens mij Samsung TV (CEC) en daarna kan ik beginnen met swypen. Dus ja, voordat de tv is opgestart (duurt niet heel lang, maar ik wacht ongetwijfeld langer dan in jouw situatie), werkt de remote instant.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
meesje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:23:
Dat kan ik me wel voorstellen. De laatste tijd gebruik de ik de remote vaker. In het begin alleen de remote app op iPhone/iPad.
Ook niet, ik heb een Harmony. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• meesje
quote:
The Inquisitor schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Dit test ik dus zelf nooit, want ik druk op de remote, dan gaat de apple TV aan, vervolgens mij Samsung TV (CEC) en daarna kan ik beginnen met swypen. Dus ja, voordat de tv is opgestart (duurt niet heel lang, maar ik wacht ongetwijfeld langer dan in jouw situatie), werkt de remote instant.
Kijk, dat verklaart het. Er zullen genoeg gebruikers zo hun apparatuur opstarten. Bedankt voor je reactie!
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Ook niet, ik heb een Harmony. ;)
Is ook leuk speelgoed. ;)

meesje wijzigde deze reactie 05-01-2018 13:33 (14%)

quote:
meesje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Ik ben benieuwd.

Zijn we nu de enige die dit ervaren? Er zijn toch genoeg tweakers die ook een Apple TV 4(K) hebben?
Ik gebruik voor 99% m'n Harmony afstandsbediening, alleen met spelletjes komt de originele remote wel eens tevoorschijn...

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-11 11:25
quote:
meesje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:19:
[...]

1. Zet mijn tv aan

Daarom is een Harmony afstandsbediening handig met één druk op de knop zet hij alle benodigde apparaten aan en met de juiste instellingen :Y

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
meesje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Ik ben benieuwd.

Kan me herrineren dat ik dit in het begin ook had. Inmiddels niet meer. Overigens geen beta software. Anders complete herstel uitvoeren en met de instellingen van de atv rommelen.

• meesje
quote:
Ronwiel schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Kan me herrineren dat ik dit in het begin ook had. Inmiddels niet meer. Overigens geen beta software. Anders complete herstel uitvoeren en met de instellingen van de atv rommelen.
Het is ook niet iets waar ik van wakker lig. Ik heb ook niet het idee dat het aan de hardware ligt (b.v. bluetooth controller die niet goed werkt), want de stotter is alleen heel even aan het begin. Daarna geen enkel probleem. Indien de stotter zich gaat uitbreiden dan zal ik met coolblue contact opnemen.

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:27
Het is toch ongelofelijk dat die prutsers van Apple dus nog steeds niet gefixed hebben/toelaten dat je je AppleTV op NL als regio hebt staan en Engels als taal en dan Siri kunt gebruiken met gewoon een Nederlandse Apple store account. Dat kan dus gewoon nog steeds niet. Ongelofelijk.

• Peter711
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 05-10 12:59
quote:
dangerpaki schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:53:
Het is toch ongelofelijk dat die prutsers van Apple dus nog steeds niet gefixed hebben/toelaten dat je je AppleTV op NL als regio hebt staan en Engels als taal en dan Siri kunt gebruiken met gewoon een Nederlandse Apple store account. Dat kan dus gewoon nog steeds niet. Ongelofelijk.
Nederland is niet belangrijk voor Apple. Batman Trilogy bijvoorbeeld nog steeds niet 4K in Nederland.

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:27
quote:
Peter711 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Nederland is niet belangrijk voor Apple. Batman Trilogy bijvoorbeeld nog steeds niet 4K in Nederland.
Ook net zo suf. Alsof we in NL van gekke taferelen willen als in Duitsland met nasynchronisatie. Gewoon NL ondertiteling is afdoende. En dat beeld hebben ze al in 4k, ondertitels zijn vector en onafhankelijk van resolutie. Dus dat slaat ook weer nergens op want ze hebben alles al, kwestie van kleine moeite.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:40

amphora

Online creatie

Waarschijnlijk kwestie van rechten. A-film had bijvoorbeeld de rechten van veel films in Nederland. Wellicht willen ze eerst meer blurays verkopen voordat ze Apple toestemming geven. Helaas werkt dat zo volgens mij. A-film bestaat nu niet meer maar er is vast een ander bedrijf dat nu voor sommige films bepaalt wat wel en niet mag bij Apple

amphora wijzigde deze reactie 06-01-2018 13:14 (23%)

kruijk.nl fotografie, OM-D E-M5, 12-40/2.8, 17/1.8, 40-150, 45/1.8, Metz 44, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Sinds gisteren mijn ATV2015 geüpgraded naar een ATV2017, maar nu heb ik via de Netflix en Youtube app last van stotteringen in het beeld terwijl Plex en Infuse prima weergegeven worden. Las dat het met 11.2 opgelost zou moeten zijn maar die staat erop.

• meesje
quote:
shoombak schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:27:
Sinds gisteren mijn ATV2015 geüpgraded naar een ATV2017, maar nu heb ik via de Netflix en Youtube app last van stotteringen in het beeld terwijl Plex en Infuse prima weergegeven worden. Las dat het met 11.2 opgelost zou moeten zijn maar die staat erop.
Ik heb ook een atv4k, maar nog geen 4k scherm. Ik kijk dus naar netflix in 1080p. Bij mij geen problemen. Kun je checken of 1080p (wijzigen instellingen) wel werkt?
Natuurlijk is bovenstaande geen oplossing, je wil in 4K kijken.... ;)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
amphora schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:12:
Waarschijnlijk kwestie van rechten. A-film had bijvoorbeeld de rechten van veel films in Nederland. Wellicht willen ze eerst meer blurays verkopen voordat ze Apple toestemming geven. Helaas werkt dat zo volgens mij. A-film bestaat nu niet meer maar er is vast een ander bedrijf dat nu voor sommige films bepaalt wat wel en niet mag bij Apple
Dat geneuzel met die rechten wordt nog een keer echt een probleem. Hopelijk gaan ze al die distributeurs steeds meer buiten spel zetten, die zitten de vooruitgang alleen maar dwars.

Nu zal het financieel vast nog wel een discussie zijn maar als je hier voor wat oudere films op UHD Blu-Ray gewoon ¤35 durft te vragen dan ben je niet goed bij je hoofd. De stijging in prijs die nieuwe formaten met zich mee brengen slaat werkelijk waar nergens op.

• Tierd
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een Atv 4K

Als ik met VLC op de atv mijn Synology wil benaderen moet ik op de Synology bij SMB (geavanceerde instellingen) SMB 1 aanzetten. Bij SMB 2 en/of 3 krijg ik een lege map. Met SMB 1 zijn alle bestanden zichtbaar.

Nou heb ik begrepen dat SMB 1 geen veilig protocol meer is.

Is dit een beperking van VLC?
Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen met VLC?

• meesje
quote:
Tierd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:50:
Ik heb een Atv 4K

Als ik met VLC op de atv mijn Synology wil benaderen moet ik op de Synology bij SMB (geavanceerde instellingen) SMB 1 aanzetten. Bij SMB 2 en/of 3 krijg ik een lege map. Met SMB 1 zijn alle bestanden zichtbaar.

Nou heb ik begrepen dat SMB 1 geen veilig protocol meer is.

Is dit een beperking van VLC?
Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen met VLC?
Ik heb zelf geen antwoord op je vraag, maar wat is voor jou de reden om VLC te gebruiken ipv de Synology DS Video app?
Heb je ook al Infuse geprobeerd? Levert dat hetzelfde issue op?

• Tierd
quote:
meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Ik heb zelf geen antwoord op je vraag, maar wat is voor jou de reden om VLC te gebruiken ipv de Synology DS Video app?
Heb je ook al Infuse geprobeerd? Levert dat hetzelfde issue op?
Infuse werkt prima, maar ik was op zoek naar gratis alternatief. De schil van een app vind ik niet zo belangrijk, als het verder maar goed werkt.

Ds video vind ik weer te beperkt.

En dus kwam ik bij VLC uit. Maar dan wel met SMB1 blijkbaar.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Zolang jij je Synolgie niet direct middels SMB-V1 of SMB-V2 naar/met het internet laat babbelen is er niet veel aan de hand!!

wimmel_1 wijzigde deze reactie 07-01-2018 13:29 (4%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• meesje
Daarin heb je natuurlijk gelijk, maar aangezien Tierd gebruik maakt van VLC heb ik het vermoeden dat hij ook download via zijn Synology. Dat hoeft natuurlijk niet.
@Tierd Heb je van Infuse ook niet een gratis variant? Of is deze zonder in-app aankoop te beperkt?

• meesje
quote:
meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:00:
Maken jullie gebruik van bescherming voor je apple tv 4(k) remote?
Ik heb zojuist deze besteld: https://m.banggood.com/nl...Controller-p-1085092.html
2,70 euro natuurlijk geen geld, wel even 3-4 weken geduld hebben... ;-)
Ik heb zojuist het produkt binnen. Het kon dus zelfs nog wat goedkoper. Het siliconen hoesje past zeer goed. Er zit zelfs een polsbandje bij. Wellicht als je een spel gaat spelen als Wii sports.... ;)

• Tierd
quote:
meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:43:
Daarin heb je natuurlijk gelijk, maar aangezien Tierd gebruik maakt van VLC heb ik het vermoeden dat hij ook download via zijn Synology. Dat hoeft natuurlijk niet.
@Tierd Heb je van Infuse ook niet een gratis variant? Of is deze zonder in-app aankoop te beperkt?
Ik weet te weinig van SMB om te te weten hoe dit protocol met de buitenwereld communiceerd, eerlijk gezegd. Ik heb op mijn Syno geen “lan-only” optie (oid) bij de SMB instellingen kunnen vinden.

Infuse heb ik nauwelijks kunnen proberen, ik krijg direct de optie tot koop aangeboden. Dat is prima natuurlijk, maar dan wil ik eerst weten of het wat is voor mij.

Plex werkt ook prima trouwens.

Ik vind het wel een vervelende beperking van VLC om van een verouderd protocol gebruik te maken. Al dan niet gevoelig voor attacs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
De opmerking van @wimmel_1 was meer algemeen van aard. Zo lang jouw Synology NAS niet met de buitenwereld communiceert (= geen directe internet verbinding heeft), is er weinig (minder) aan de hand als je een verouderd protocol gebruikt. Indien wel, dan kun je denk ik een beveiligingsrisico lopen.

• Tierd
quote:
meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:22:
De opmerking van @wimmel_1 was meer algemeen van aard. Zo lang jouw Synology NAS niet met de buitenwereld communiceert (= geen directe internet verbinding heeft), is er weinig (minder) aan de hand als je een verouderd protocol gebruikt. Indien wel, dan kun je denk ik een beveiligingsrisico lopen.
Thx wimmel_1 en meesje.

Ik laat VLC even voor wat het is. Mijn syno communiceerd zeker met de buitenwereld.

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Klein vraagje: Als ik nu die Apple TV 4k koop, worden dan mijn HD iTunes films ook 4k? Voor zover iTunes ze in 4k aanbiedt natuurlijk. Daar werd een tijdje terug wel reclame mee gemaakt, maar ik weet niet of het nu nog zo is. Ik zie bijvoorbeeld dat de Harry Potter films nu in 4k worden aangeboden.

• meesje
quote:
KopjeThee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:13:
Klein vraagje: Als ik nu die Apple TV 4k koop, worden dan mijn HD iTunes films ook 4k? Voor zover iTunes ze in 4k aanbiedt natuurlijk. Daar werd een tijdje terug wel reclame mee gemaakt, maar ik weet niet of het nu nog zo is. Ik zie bijvoorbeeld dat de Harry Potter films nu in 4k worden aangeboden.
Apple is daar wel druk mee bezig. Wanneer en welke films precies is een glazen bol. The Dark Knight trilogy is nog steeds niet in 4K. In de US wel, maar niet in NL.

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Apple is daar wel druk mee bezig. Wanneer en welke films precies is een glazen bol. The Dark Knight trilogy is nog steeds niet in 4K. In de US wel, maar niet in NL.
Ok, ik heb 'm besteld. Ik wacht af wat ik in iTunes als 4k krijg.

Nog een ander vraagje. Bol.com wilde me er gelijk een 2m HDMI 2.0 kabel van 35 euro bij verkopen. Kan dat goedkoper? Ik heb wel ongeveer 2 meter nodig.

• iworx
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-11 13:46
quote:
KopjeThee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:00:
[...]
Nog een ander vraagje. Bol.com wilde me er gelijk een 2m HDMI 2.0 kabel van 35 euro bij verkopen. Kan dat goedkoper? Ik heb wel ongeveer 2 meter nodig.
Let er gewoon op dat je een echt goeie HDMI kabel hebt. Dat maakt het verschil tussen 4:2:0 en 4:2:2.
Als je -tig veel geld uitgeeft aan TV & AppleTV kan die HDMI er toch ook vanaf, nee? ;)

This space intentionally left blank.

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
iworx schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:21:
[...]
Let er gewoon op dat je een echt goeie HDMI kabel hebt. Dat maakt het verschil tussen 4:2:0 en 4:2:2.
Als je -tig veel geld uitgeeft aan TV & AppleTV kan die HDMI er toch ook vanaf, nee? ;)
Ik wil best iets uitgeven, maar dan moet het ook iets opleveren ;)

Ik heb voorbeelden van 4:2:0 en 4:2:2 gezocht (het zei me niets). Bedankt voor deze info.

Is deze kabel OK?
https://www.bol.com/nl/p/...2-meter/9200000076619417/

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15-11 07:35
quote:
KopjeThee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:09:
[...]

Ik wil best iets uitgeven, maar dan moet het ook iets opleveren ;)

Ik heb voorbeelden van 4:2:0 en 4:2:2 gezocht (het zei me niets). Bedankt voor deze info.

Is deze kabel OK?
https://www.bol.com/nl/p/...2-meter/9200000076619417/
Ik heb zelf via de ATV 4K in het setup menu mijn bestaande hdmi kabel laten testen dmv samples tussen de 4k en mijn 4k tv. Volgens de Apple TV werkt alles maximaal. Dus 4K HDR etc. De tv geeft ook aan dat dit binnen komt. Deze HDMI is al wel een paar jaar oud dus begrijp het ook niet helemaal waarom dit probleemloos werkt.

Heb nu niet het idee dat ik een nieuwe hdmi kabel moet kopen of mis ik hier iest?

• WvB22
Wat je nodig hebt is een highspeed HDMI kabel die op zijn minst dynamische HDR en 4K ondersteunt en audio zou ik minimaal ervoor zorgen dat Atmos ondersteunt wordt in de specificaties. Nu is de wereld van HDMI kabels wat duister. Zaken als vergulde stekkers en speciale kernen hebben allemaal geen invloed op het beeldsignaal. Bij HDMI is het simpel: of het werkt wel of gewoon helemaal niet. Echter dat betekent niet dat elke goedkope kabel goede resultaten geeft. En tevens ook dat een peperdure kabel geen beter beeld geeft (mogelijk wel minder storing of interferentie). Kortom het is een beetje gokken. Ik hoor goede verhalen over de HDMI kabels van de Action en op de Webshop van Allekabels hebben ze echt alles op kabel- en aansluit gebied. Ik heb zelf de gok niet genomen en de Belkin erbij gekocht die Apple aanraadde. Heb zeker teveel betaald voor een kabel van 2 meter maar heb niet zo veel zin meer in uren klooien met diverse kabels. Alles hangt eindelijk strak tegen de muur. Dan kan die 35 euro er ook nog wel bij. En eerlijk is eerlijk: het is een prima kabeltje. Maar je kan ze dus ook wel voor de helft vinden van goede kwaliteit.

• WvB22
Het lijkt erop dat de Batman trilogie in 4K eraan komt. Zie net dat de The Dark Knight Rises in 4K Dolby Vision is toegevoegd. De twee andere films zijn nog in HD maar er is beweging. Als je het niet erg vindt om een paar minuten te besteden om in de pen te klimmen: blijf Apple bestoken met verzoeken om films toe te voegen waarvan je weet dat ze al in 4K zijn (iTunes USA of discs). Kan via support site of app van Apple, onderwerp iTunes - vragen over content of inhoud.

Verwacht geen wonderen. Het zijn niet de vlotste op die afdeling en zodra je met termen komt als HDR of 4K wordt je vraag meestal doorgezet naas een senior advisor 😂

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:30
quote:
WvB22 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 02:02:
Het lijkt erop dat de Batman trilogie in 4K eraan komt. Zie net dat de The Dark Knight Rises in 4K Dolby Vision is toegevoegd. De twee andere films zijn nog in HD maar er is beweging. Als je het niet erg vindt om een paar minuten te besteden om in de pen te klimmen: blijf Apple bestoken met verzoeken om films toe te voegen waarvan je weet dat ze al in 4K zijn (iTunes USA of discs). Kan via support site of app van Apple, onderwerp iTunes - vragen over content of inhoud.

Verwacht geen wonderen. Het zijn niet de vlotste op die afdeling en zodra je met termen komt als HDR of 4K wordt je vraag meestal doorgezet naas een senior advisor 😂
Is er ergens een overzicht met films die al in 4K worden aangeboden bij USA itunes? Maakt het ‘bestoken’ een stuk makkelijker.

PSN: TDBtje

• meesje
quote:
TDB schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:04:
[...]

Is er ergens een overzicht met films die al in 4K worden aangeboden bij USA itunes? Maakt het ‘bestoken’ een stuk makkelijker.
Via dit topic ben ik gewezen op de app CheapCharts. Daarin kun je gemakkelijk kijken in het aanbod van een andere iTunes store.

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15:27

fonsmeister

The Fonz

quote:
TDB schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:04:
[...]

Yes: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1505495519

PSN: fonsmeister

• Peter711
quote:
WvB22 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 02:02:
Thanks voor het melden. Ik heb de trilogy ook in blu ray kwaliteit kunnen kijken.
De kwaliteit van de Itunes Dark Knight Rises versie vind ik zelf tegenvallen. Lijkt erop dat er erg veel compressie is toegepast en helaas geen IMAX stukken zoals ik al heb gelezen op Internet buitenlandse Apple 4k FORUM.
Tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk van de Itunes 4K versies. :?
Dit is nu al de tweede film naast HEAT waarvan ik de kwaliteit niet echt 4K waardig vind op mijn OLED LG E7 Misschien dat jullie de kwaliteit wel goed vinden?

• Peter711
quote:
mtouw78 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:51:
[...]

Ik heb zelf via de ATV 4K in het setup menu mijn bestaande hdmi kabel laten testen dmv samples tussen de 4k en mijn 4k tv. Volgens de Apple TV werkt alles maximaal. Dus 4K HDR etc. De tv geeft ook aan dat dit binnen komt. Deze HDMI is al wel een paar jaar oud dus begrijp het ook niet helemaal waarom dit probleemloos werkt.

Heb nu niet het idee dat ik een nieuwe hdmi kabel moet kopen of mis ik hier iest?
Bij mij gingen de testen met twee goede HDMI High speed kabels ook goed.
Echter kreeg ik last van flikkeringen in het beeld en soms zelfs wegvallen van beeld als ik de instelling beeld op 4K Dolbi Vision 60Hz instelde als ik in het menu stond! (LG E7 ,met onkyo 676E op HDMI 2 en Apple 4K aangesloten op de ONKYO) Ik heb toen 2 BELKIN kabels bij BOL.com gekocht (1 van tv naar receiver en 1 van apple tv naar receiver) en nu geen problemen meer. Belkin Ultra HD HDMI-kabel - 4K (60Hz) - 2 meter
Met de andere HDMI kabels had ik op mijn andere apparaten geen problemen. Misschien dat 4K dolbi vison 60Hz een betere kwaliteit kabel nodig heeft en er blijkbaar toch verschil in de high speed kabels zit?

• WvB22
quote:
Peter711 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Thanks voor het melden. Ik heb de trilogy ook in blu ray kwaliteit kunnen kijken.
De kwaliteit van de Itunes Dark Knight Rises versie vind ik zelf tegenvallen. Lijkt erop dat er erg veel compressie is toegepast en helaas geen IMAX stukken zoals ik al heb gelezen op Internet buitenlandse Apple 4k FORUM.
Tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk van de Itunes 4K versies. :?
Dit is nu al de tweede film naast HEAT waarvan ik de kwaliteit niet echt 4K waardig vind op mijn OLED LG E7 Misschien dat jullie de kwaliteit wel goed vinden?
Ik ben in de luxe positie dat ik de trilogie in 4K versie op disc heb liggen (mooi kerstcadeautje 😉).

De trilogie had ik al een keer eerder gekocht in iTunes nog voor er sprake was van de Nolan 4K box die uit zou komen. Ik zal de discs gaan vergelijken met de versie in iTunes zodra het zover is dat ze er allemaal op staan.

Wat vaak dus het probleem is, is dat de 4K master gewoon vanaf een 35mm film (of soms 70mm film) komt. Het is wel degelijk echt 4K maar je zal alle filmgrain ook geheid gaan zien. Nu denk ik dat dat bij films als Batman misschien wel heel mooi kan zijn en bijdragen aan de rauwe en beetje grauwe sfeer van de films. Maar misschien is het ook wel niet om aan te zien 😏.

Apple is uiteindelijk afhankelijk van wat de distributeurs over de schutting flikkeren natuurlijk. Maar als genoeg mensen klagen (en het terecht is) dan zal Apple misschien wat meer druk kunnen uitoefenen om goede kwaliteit streams aan te leveren. Dat de AppleTV 4K prima plaatjes kan weergeven is eigenlijk geen discussie meer. Er zijn genoeg films die vrijwel naadloos hetzelfde zijn als de UHD discs (zelf gezien bij Wonder Woman en Spider-Man films). Dus aan de kwaliteit van de AppleTV op zich kan het niet liggen. En wat ik gedraaid heb op de AppleTV 4K is soms adembenemend mooi (the Revenant is echt een plaatje, ook als stream).

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

quote:
Gonadan schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:42:
[...]

Hier hetzelfde. Wat zonde dan eigenlijk want als ik de reviews van de 4K Blu-Ray kijk is de beeldkwaliteit prima. Foutje misschien? Eens kijken of dat bij Apple te melden is.
Goed nieuws!

https://www.forbes.com/si...-on-its-way/#3b5f901f2906

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
Goed en slecht. Aan de ene kant mooi dat de content wellicht geen problemen kent en dat er een oplossing bekend is.
Aan de andere kant jammer dat het niet gewoon toevallig één slechte film was en dat het dus veel vaker kan voor komen. Moet je weer wachten op je TV-fabrikant in de hoop dat die update door komt.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

quote:
Gonadan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Goed en slecht. Aan de ene kant mooi dat de content wellicht geen problemen kent en dat er een oplossing bekend is.
Aan de andere kant jammer dat het niet gewoon toevallig één slechte film was en dat het dus veel vaker kan voor komen. Moet je weer wachten op je TV-fabrikant in de hoop dat die update door komt.
Klopt, maar had het al vaker gemerkt, ook met Netflix content, lag dus sowieso niet aan 1 film. Nu idd maar hopen dat er snel een update komt vanuit LG.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Eergisteren m'n Macbook Air geüpdatet naar High Sierra, bleek ik daarna geen AirPlay meer te kunnen gebruiken in combinatie met m'n 2nd gen Apple TV. Aangezien ik dat veel gebruikte om video's te kijken was dat erg vervelend. Nog overwogen om een 3rd gen te kopen (wil toch echt die optische out) omdat die wel ondersteund wordt, totdat ik las over de Beamer app. Bizar dat je daarmee wel gewoon video's kan streamen terwijl dat met de software van Apple zelf plotseling niet meer mogelijk is. Dus misschien handig voor anderen die hier tegenaan lopen.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

The Dark Knight is nu ook 4K Dolby Vision

• meesje
quote:
fonsmeister schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:47:
The Dark Knight is nu ook 4K Dolby Vision
Nog eentje te gaan. ;)

• B.Schuimpje
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-11 22:34
quote:
iworx schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:21:
[...]

Allereerst, 'echt goeie' is niet echt een goed advies: aan welke voorwaarden voldoet een 'echt goeie' kabel? Ten tweede, de kabel heeft geen flauw benul van de chroma-subsampling. Dat hangt af van de gebruikte videostandaard, en die van HDMI is altijd dezelfde geweest. Ten derde, als de kabel tóch invloed zou hebben op die chroma-subsampling heeft het nog steeds geen effect: zowel je televisie als de data die je aanbiedt (waarschijnlijk h.26x, AIC of andere MPEG) gebruikt alleen 4:2:0.

Er zit nauwelijks verschil tussen HDMI-kabels. HDMI 2.0 is wat sneller dan 1.4, maar het verschil merk je niet omdat de data die je eroverheen stuurt ver onder de grens van 1.4 ligt. Een illegale kabel (waar dus onterecht HDMI op staat) kan problemen opleveren, maar alles wat HDMI-gecertificeerd is zal naar behoren werken.

Ik zal niemand tegenhouden om gold-plated afgeschermde kabels met braided dual pair protection, titanium kernen en connectoren gesmeed door elfjes bij maanlicht te kopen, maar als je het mij vraagt zou ik ze bij Action halen. Voor die 1,79 kun je ze zo weer weggooien als je toch denkt een probleem te zien!

B.Schuimpje wijzigde deze reactie 13-01-2018 00:48 (6%)

• iworx
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-11 13:46
quote:
B.Schuimpje schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Geen nuttige bijdrage, ik vermoed dat je niet veel verstand van dit soort zaken hebt.
Fijn dat er Tweakers zijn met verstand ... en fatsoen.

Er is een reden waarom er in een AppleTV 4K de optie "Check Cable" zit. Mijn oude "certified" HDMI 2.0 kabel die geleverd werd met een of ander rand-device leverde enkel 4:2:0 op mijn LG OLED W7. De check cable optie gaf de duidelijke boodschap dat er een betere kabel gebruikt moest worden om 4:2:2 te halen.

'k heb nergens gestaafd dat het een door elfjes gesmede kabel moest zijn .. maar verblijf gerust in je allomwetende wijsheid.

This space intentionally left blank.

• meesje
quote:
iworx schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Er is een reden waarom er in een AppleTV 4K de optie "Check Cable" zit. Mijn oude "certified" HDMI 2.0 kabel die geleverd werd met een of ander rand-device leverde enkel 4:2:0 op mijn LG OLED W7. De check cable optie gaf de duidelijke boodschap dat er een betere kabel gebruikt moest worden om 4:2:2 te halen.

'k heb nergens gestaafd dat het een door elfjes gesmede kabel moest zijn .. maar verblijf gerust in je allomwetende wijsheid.
Bedankt voor de extra toelichting. De opmerking van @B.Schuimpje vond ik eerlijk gezegd ook wel lomp. Je geeft inderdaad nergens aan dat er een hdmi kabel van 100 euro gekocht moet worden. Je adviseert gewoon om er goed op te letten, een ‘echte goeie’ die 4:2:2 haalt. En dat kan inderdaad een kabel van een tientje zijn.

• Baltar
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 09:50
Ik heb zelf een HDMI stekker gesoldeerd aan mijn 7 meter High-Speed kabel van 17 euro bij Amazon en die werkt gewoon op 4K HDR 60hz.

• B.Schuimpje
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-11 22:34
quote:
iworx schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Laat ik beginnen met excuses, dat was inderdaad een nogal lompe en vrij overbodige opmerking. Ook geen goede manier om een reactie mee te beginnen; sorry.

Bedankt voor je toelichting, dat is in mijn oren een heel vreemde situatie. Het lijkt me dat de kabel misschien ooit geknikt is geweest, de connector vuil was of misschien toch niet écht een gecertificeerde kabel. Anders kan ik me er niets bij voorstellen.

De opmerking over bijzondere hdmi-kabels sloeg niet zo zeer op jou. Mijn probleem, maar ik word soms een beetje moe van de discussies over de kwaliteit van hdmi-kabels. Het is dan beter om niet te reageren en wat anders te gaan doen, maar vanmiddag is dat dus niet gelukt. Een fijn weekend met een uitstekende hdmi-kabel gewenst allemaal 😉

• meesje
quote:
B.Schuimpje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:45:
[...]

Laat ik beginnen met excuses, dat was inderdaad een nogal lompe en vrij overbodige opmerking. Ook geen goede manier om een reactie mee te beginnen; sorry.

Bedankt voor je toelichting, dat is in mijn oren een heel vreemde situatie. Het lijkt me dat de kabel misschien ooit geknikt is geweest, de connector vuil was of misschien toch niet écht een gecertificeerde kabel. Anders kan ik me er niets bij voorstellen.

De opmerking over bijzondere hdmi-kabels sloeg niet zo zeer op jou. Mijn probleem, maar ik word soms een beetje moe van de discussies over de kwaliteit van hdmi-kabels. Het is dan beter om niet te reageren en wat anders te gaan doen, maar vanmiddag is dat dus niet gelukt. Een fijn weekend met een uitstekende hdmi-kabel gewenst allemaal 😉
Ook al was je eerste reactie een beetje lomp, ik moest wel lachen om je elfjes opmerking.
Voor eventuele discussie over kabels hebben een apart topic: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

• Pslomp
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-11 08:13
Hallo allemaal, weten jullie of er ook een apple TV app is waarmee je tv kunt kijken?
Via de Ziggo app op iPhone kan het uiteraard, maar zou graag zonder airplay tv kijken.

• meesje
quote:
Pslomp schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:53:
Hallo allemaal, weten jullie of er ook een apple TV app is waarmee je tv kunt kijken?
Via de Ziggo app op iPhone kan het uiteraard, maar zou graag zonder airplay tv kijken.
Dedicated app: knippr
Kosten: 10 euro p/m

• dglavimans
  • Laatst online: 23:08
Hey mensen,

tot nu toe heb ik nog geen USA account aangemaakt maar nu zag ik dat zij daar alle SAW films in de bundel hebben, die wou ik eigenlijk wel hebben. Ik probeer nu alleen een nieuwe account te maken door uit te loggen op mijn iPhone en vervolgens een app te downloaden maar de optie om een nieuw account aan te maken verschijnt niet, alleen een bestaand account.. Heb al regio geprobeerd te veranderen enzovoort. Iemand enig idee?

• rened80
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:16
quote:
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Dedicated app: knippr
Kosten: 10 euro p/m
Wel een groot nadeel, audio is enkel stereo. Voor mij persoonlijk een dealbreaker

• meesje
quote:
rened80 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:45:
[...]

Wel een groot nadeel, audio is enkel stereo. Voor mij persoonlijk een dealbreaker
Goed om te weten. Daar had ik me nog nooit in verdiept. Ik zal niet eens weten wat de Ziggo Mediabox XL (voorheen: Horizon) voor geluid doorgeeft.
quote:
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Goed om te weten. Daar had ik me nog nooit in verdiept. Ik zal niet eens weten wat de (voorheen: Horizon) voor geluid doorgeeft.
Als je dat niet weet, dan boeit het je niet, en dan is het voor jou geen dealbreaker!

Ik heb geen Ziggo Mediabox XL, maar een CAM CI+ kaart, en bij sommige uitzendingen heb je dan DD5.1 geluid bij Ziggo. Het gros is gewoon stereo.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Daarnaast vind het 5.1 geluid van Ziggo vaak tamelijk ruk. Dan kan je nog beter je receiver de 5.1 laten vormen vanuit stereo. :P

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-11 12:32
Afgelopen vrijdag besloten om een ATV 4k 64gb te bestellen en vandaag gister al binnen. Setup ging snel en instellingen spreken voor zich. Wat mij direct opviel was de hoeveelheid apps, zo waren Airbnb, Bloomberg, CNN en HuffPost beschikbaar. De voornaamste reden on de ATV te kopen was toch wel de goede prijs van de 4k films, Spiderman Homecoming kost maar 8 euro in plaats van 30 euro bij bol. Enige nadelen die ik tot nu toe wel heb ondervonden zijn de te dunne remote en de TV zelf gaat ook uit zodra ik de ATV op sleep zet. Weer iemand hier een oplossing voor?

• serial_killa159
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-11 19:13
quote:
de TV zelf gaat ook uit zodra ik de ATV op sleep zet. Weer iemand hier een oplossing voor?
volgens mij is dit de cec optie
zie: https://support.apple.com/nl-be/HT205225

De HDMI-CEC en volume-instellingen op de Apple TV aanpassen

In 'Instellingen' > 'Afstandsbedieningen en apparaten' kunt u het volgende kiezen:
Bediening van tv's en ontvangers: bepaal of de Siri Remote of Apple TV Remote de televisie of ontvanger automatisch inschakelen.
Volumeregeling: bepaal of de Siri Remote of de Apple TV Remote het volume voor de televisie of ontvanger regelt. U kunt dit ook selecteren om ingestelde volumeregelingen in te stellen, te bewerken of te verwijderen.

Discogs collection

• meesje
quote:
VirinR schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:16:
Afgelopen vrijdag besloten om een ATV 4k 64gb te bestellen en vandaag gister al binnen. Setup ging snel en instellingen spreken voor zich. Wat mij direct opviel was de hoeveelheid apps, zo waren Airbnb, Bloomberg, CNN en HuffPost beschikbaar. De voornaamste reden on de ATV te kopen was toch wel de goede prijs van de 4k films, Spiderman Homecoming kost maar 8 euro in plaats van 30 euro bij bol. Enige nadelen die ik tot nu toe wel heb ondervonden zijn de te dunne remote en de TV zelf gaat ook uit zodra ik de ATV op sleep zet. Weer iemand hier een oplossing voor?
Wat betreft de dunne remote. Ik heb deze: https://m.banggood.com/nl...Controller-p-1085092.html
@Wouter36 had ‘m nog goedkoper: http://s.aliexpress.com/AvYJRJJr

Een dergelijk bescherming maakt de remote wat dikker en de grip is ook erg fijn. Ik durf de remote nu wel op tafel te laten liggen met mijn zoontje er bij.... ;)

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:14
quote:
meesje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Wat betreft de dunne remote. Ik heb deze: https://m.banggood.com/nl...Controller-p-1085092.html
@Wouter36 had ‘m nog goedkoper: http://s.aliexpress.com/AvYJRJJr

Een dergelijk bescherming maakt de remote wat dikker en de grip is ook erg fijn. Ik durf de remote nu wel op tafel te laten liggen met mijn zoontje er bij.... ;)
Ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening en hier bedien ik ook mijn Apple TV zonder problemen mee.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:33

rally

Irini Ria Raphaëlla

quote:
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening en hier bedien ik ook mijn Apple TV zonder problemen mee.
Welke Harmon gebruik je als ik vragen mag?

http://irini.wachtel.nl

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:14
quote:
rally schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Welke Harmony gebruik je als ik vragen mag?
De Logitech Harmony Ultimate One.

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:36
Soms als ik de sluimer activeer gaat alles uit, de tv en de Apple ook gok ik, maar het kleine led blijft dan soms branden. Af en tie gaat het ledje ook uit.
Als het ledje blijft branden is de Apple tv dan ook uitgegaan?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:33:
Ik ook. De enige reden om de originele nog te willen gebruiken is als een spelletje dat swipen vereist, maar ik speel geen spelletjes. :P

• meesje
quote:
ncornelisse schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:12:
Soms als ik de sluimer activeer gaat alles uit, de tv en de Apple ook gok ik, maar het kleine led blijft dan soms branden. Af en tie gaat het ledje ook uit.
Als het ledje blijft branden is de Apple tv dan ook uitgegaan?
Ik heb dat ooit ook incidenteel gehad. Dan is de ATV inderdaad nog aan. Ook werkt bij het automatisch uitgaan van de tv niet altijd goed. Soms lijkt de tv wel uit te gaan maar een paar tellen later staat ie weer aan.
Ook werkt bij mij het aanzetten van de tv via het aanzetten van de ATV niet goed, wel (als de tv al aan staat) dat ie naar het juiste hdmi kanaal springt. HDMI-CEC heb ik aan staan op de mijn (Sony) tv.
Het kan wellicht ook liggen aan mijn hdmi kabel? Ik weet het niet. Ik heb geen zin om alles uit te pluizen.
De volume knoppen werken gelukkig wel.

• wrcveen
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11-11 11:27
Ik heb het beeld ingesteld op SDR. HDR geeft mijn projector namelijk te donker weer. Ik heb automatisch aanpassen dynamisch bereik ook uit staan, ik kijk dus REC.720

Nu vraag ik mij af of in iTunes de films 4K met HDR de HDR gestript wordt door de apple tv?
Of ontvang ik een 4K SDR stream of gewoon een 1080 HD stream?

wrcveen wijzigde deze reactie 16-01-2018 11:48 (9%)

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:33

rally

Irini Ria Raphaëlla

Ik ben echt verbaasd hoe lang de levertijden nog steeds zijn m.b.t. de ATV 4K - 64GB.

Van de week heb ik de 2e besteld en de levertijd hiervan is ook weer 5-6 weken (en bij de vorige was net 5.5 weken). Heeft Apple de populariteit onderschat?

Ik heb de ATV4 vervangen voor de 4K en hij "voelt" meer responsive. Als ik ze side-by-side vergelijk is de 4K ook *net* iets sneller met het starten van content en scrollen. Maar dat kleine verschil geeft het wel een meer responsive gevoel.

Of ben ik de enige met die ervaring?

http://irini.wachtel.nl

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Ik heb een Denon AVR-X540BT, volgens de specs zou deze 4:4:4 aan moeten kunnen, maar als ik de ATV4K aansluit blijkt dat deze max 4K SDR aankan, iemand een idee?

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

quote:
shoombak schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:04:
Ik heb een Denon AVR-X540BT, volgens de specs zou deze 4:4:4 aan moeten kunnen, maar als ik de ATV4K aansluit blijkt dat deze max 4K SDR aankan, iemand een idee?
4:4:4 staat niet gelijk aan HDR, een SDR signaal kan ook 4:4:4 zijn

fonsmeister wijzigde deze reactie 16-01-2018 15:25 (67%)

• dreirie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 21:53
Had the Dark Knight collection al op bluray, maar nu ze bij Itunes in 4k omgezet waren dacht ik van; waarom ook niet.🙈
Wil ik betalen...is die zomaar ff bijna 3x zo duur geworden (36¤ ipv 13¤)
Dan maar weer wachten op een prijsverlaging zeker :(

• meesje
quote:
dreirie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:01:
Had the Dark Knight collection al op bluray, maar nu ze bij Itunes in 4k omgezet waren dacht ik van; waarom ook niet.🙈
Wil ik betalen...is die zomaar ff bijna 3x zo duur geworden (36¤ ipv 13¤)
Dan maar weer wachten op een prijsverlaging zeker :(
Zo hee! Gisteren was ie nog 15 euro.
Deel 1 (batman begins) is trouwens nog geen 4K, de andere twee wel.

De prijzen veranderen sowieso vrij snel:
Dc comics was 20, nu al weer even 30.
Star Wars was 65, nu al weer even 80.
Harry Potter was 30, nu weer 50.

Nu zijn Mad Max (4 films) voor 20 euro, en superman (5 films) in de aanbieding.

Het is aan te raden om de bundels regelmatig te checken. Ik heb in december de dc comics en dark knight trilogy voor resp. 20 en 15 euro kunnen aanschaffen. 5 euro voor een 4K film vind ik niet veel geld.

Nu overweeg ik nog de Middle Earth box voor 35 euro. Dit zijn ook wel films die meerdere keren kijken waard zijn.

• dreirie
Heb mijn les wel geleerd nu |:(
Bij Itunes in de sale niet twijfelen, gewoon klikken :*)

• meesje
In dit topic had iemand aangegeven dat Star Wars ooit eens een keer 45 euro was. Als die prijs weer voorbij komt, gelijk aanklikken! Of je moet niet van scifi houden natuurlijk.... ;)

• dreirie
Ook die heb ik op bluray, dus als deze in 4k gezet zijn, zou ik ze wel nog eens willen aankopen.

• meesje
quote:
dreirie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:43:
Heb mijn les wel geleerd nu |:(
Bij Itunes in de sale niet twijfelen, gewoon klikken :*)
Wees niet te hard tegen je zelf hoor. Ik heb nog niet zo lang mijn atv 4k, en verdiep me pas sinds kort in itunes movies. Voor mij was het ook een nieuwe ervaring dat prijzen zo enorm variëren.
Via dit topic werd ik gewezen op de app CheapCharts, deze toont de prijsontwikkeling van films in de itunes store. Echter voor NL worden de bundels niet getoond (juist erg interressant).

• dreirie
quote:
meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Wees niet te hard tegen je zelf hoor. Ik heb nog niet zo lang mijn atv 4k, en verdiep me pas sinds kort in itunes movies. Voor mij was het ook een nieuwe ervaring dat prijzen zo enorm variëren.
Via dit topic werd ik gewezen op de app CheapCharts, deze toont de prijsontwikkeling van films in de itunes store. Echter voor NL worden de bundels niet getoond (juist erg interressant).
Klopt, ik heb je die app aangeraden 😉

• meesje
quote:
dreirie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Klopt, ik heb je die app aangeraden 😉
Oei, dan mag je wel hard zijn tegen jezelf..... :)

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

quote:
Compleet! Batman Begins nu ook in 4K Dolby Vision

fonsmeister wijzigde deze reactie 17-01-2018 23:41 (11%)

• meesje
quote:
fonsmeister schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:34:
[...]

Compleet! Batman Begins nu ook in 4K Dolby Vision
Bedankt voor de melding. Ik ben blij dat ik n.a.v. de eerdere Nolan 4K box opmerkingen deze trilogy heb gekocht. En nu helemaal aangezien de prijs deze week enorm omhoog gegaan is (van 15 naar 36).
Nu heb ik zeven 4K films voor 5 euro p/st (dc comics box en batman trilogy).

Het enig dat nog ontbreekt, is een 4K televisie...... ;)

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Snel kopen dan maar :)
The Prestige en Inception zijn ook 4K DV nu, zie ik net.

Totaal 4K HDR films komt daarmee al op 196, had ik een aantal maanden geleden nog niet verwacht dat er nu al zoveel films beschikbaar zouden zijn :9
quote:
Gonadan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:32:
[...]

https://www.forbes.com/si...ts-oled-tvs/#1ecca75762fa

Nog geen datum bekend, maar men is er mee bezig bij LG.
2016 modellen zullen deze update ook krijgen.

fonsmeister wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:12 (109%)

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Dubbel, excuus

fonsmeister wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:11 (97%)

• WvB22
Toch stiekem blij dat mijn tipje om die films destijds te kopen ze vruchten afwerpt. Sta je toch lullig te kijken als die Nolan films niet omgezet worden naar 4K op de AppleTV in Nederland. Inderdaad bijna 200 films nu! Het gaat de goede kant op maar in de VS staat de teller inmiddels tegen de 300 films. Valt me wel op dat het vooral aan de studio lijkt te liggen of we bepaalde films snel krijgen in Nederland. Met name WB is echt vlot en snel met het toevoegen van films in 4K zowel op discs als iTunes. Hulde! Andere studio’s zijn beduidend trager. Universal, Sony. En sommige nog helemaal niet: kom op Disney! Van het weekend eens de verschillen bekijken tussen de discs van Batman en de iTunes versie. En inderdaad: ik heb ook getwijfeld over Star Wars bundel maar ook spijt dat ik ‘m niet naar binnen heb getrokken.

Nu nog Dolby Atmos Apple!

• dglavimans
quote:
WvB22 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 00:19:
Toch stiekem blij dat mijn tipje om die films destijds te kopen ze vruchten afwerpt. Sta je toch lullig te kijken als die Nolan films niet omgezet worden naar 4K op de AppleTV in Nederland. Inderdaad bijna 200 films nu! Het gaat de goede kant op maar in de VS staat de teller inmiddels tegen de 300 films. Valt me wel op dat het vooral aan de studio lijkt te liggen of we bepaalde films snel krijgen in Nederland. Met name WB is echt vlot en snel met het toevoegen van films in 4K zowel op discs als iTunes. Hulde! Andere studio’s zijn beduidend trager. Universal, Sony. En sommige nog helemaal niet: kom op Disney! Van het weekend eens de verschillen bekijken tussen de discs van Batman en de iTunes versie. En inderdaad: ik heb ook getwijfeld over Star Wars bundel maar ook spijt dat ik ‘m niet naar binnen heb getrokken.

Nu nog Dolby Atmos Apple!
Ik probeer al een tijd een amerikaans account te maken alleen krijg ik die optie een nieuwe Apple ID maken nooit heb al gezocht maar anderen hebben dit probleem niet.. Heb jij misschien nog een idee? Wil wel al een tijd een Amerikaans account

• WvB22
quote:
dglavimans schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Ik probeer al een tijd een amerikaans account te maken alleen krijg ik die optie een nieuwe Apple ID maken nooit heb al gezocht maar anderen hebben dit probleem niet.. Heb jij misschien nog een idee? Wil wel al een tijd een Amerikaans account
Als je deze stappen volgt zou het moeten lukken.

• Mikey5times
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Hoe kan het eigenlijk dat oudere films ook in dolby vision verschijnen? Deze zijn toch niet in HDR opgenomen? Wordt dat later toegevoegd, of is het dynamisch bereik van 35/70mm film groot genoeg?

Mikey5times wijzigde deze reactie 19-01-2018 15:03 (18%)

PSN-ID: Mikey5times

• dglavimans
quote:
WvB22 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Als je deze stappen volgt zou het moeten lukken.
Ja die had ik inderdaad gevonden, alleen krijg ik daar als ik uitlog en zoek alleen de optie: 'Gebruik bestaande Apple ID' probeer het op een iPhone 8 Plus..

• WvB22
quote:
dglavimans schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Ja die had ik inderdaad gevonden, alleen krijg ik daar als ik uitlog en zoek alleen de optie: 'Gebruik bestaande Apple ID' probeer het op een iPhone 8 Plus..
Zal het eens proberen. Heb een iPhone 7 maar werkt in principe allemaal hetzelfde.

Edit: ga naar AppStore —> klik op één van de categorieën —> rechts bovenin op gezichtje klikken —> onderin op “log uit” klikken en vervolgens onderin op “maak nieuw Apple ID” klikken.

Als die optie er niet is zou ik in het instellingen scherm eerst alle accounts van je Apple ID en iCloud uit laten loggen en nog eens proberen. Maar wel vreemd als die optie er niet meteen bij staat.

Eventueel zou je ook nog in de app iTunes proberen uit te loggen. Ga naar bijvoorbeeld tab films, scroll helemaal naar beneden en daar staat een banner met je huidige ingelogde Apple ID. Klik erop en log uit.

WvB22 wijzigde deze reactie 19-01-2018 15:16 (48%)

• dglavimans
quote:
WvB22 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Zal het eens proberen. Heb een iPhone 7 maar werkt in principe allemaal hetzelfde.

Edit: ga naar AppStore —> klik op één van de categorieën —> rechts bovenin op gezichtje klikken —> onderin op “log uit” klikken en vervolgens onderin op “maak nieuw Apple ID” klikken.

Als die optie er niet is zou ik in het instellingen scherm eerst alle accounts van je Apple ID en iCloud uit laten loggen en nog eens proberen. Maar wel vreemd als die optie er niet meteen bij staat.

Eventueel zou je ook nog in de app iTunes proberen uit te loggen. Ga naar bijvoorbeeld tab films, scroll helemaal naar beneden en daar staat een banner met je huidige ingelogde Apple ID. Klik erop en log uit.
Ik had al een keer uitgelogd via instellingen scherm maar er staat dus helemaal bovenin nog een uitlog optie en die heb ik nu ook gebruikt nu staat het er wel! |:( Super man bedankt

• meesje
Verkeerd topic....

meesje wijzigde deze reactie 19-01-2018 15:52 (107%)

• RGG
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
rally schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:58:
Ik ben echt verbaasd hoe lang de levertijden nog steeds zijn m.b.t. de ATV 4K - 64GB.

Van de week heb ik de 2e besteld en de levertijd hiervan is ook weer 5-6 weken (en bij de vorige was net 5.5 weken). Heeft Apple de populariteit onderschat?

Ik heb de ATV4 vervangen voor de 4K en hij "voelt" meer responsive. Als ik ze side-by-side vergelijk is de 4K ook *net* iets sneller met het starten van content en scrollen. Maar dat kleine verschil geeft het wel een meer responsive gevoel.

Of ben ik de enige met die ervaring?
Had hem in september meteen besteld, bij Amac, met een kortingsbon van 10 euro.
Eind december nog steeds niet geleverd en ook nooit een statusupdate gehad van Amac.
Order geannuleerd. Bij Coolblue was de 64 gb wel voorradig. Jammer van het 10-tje, maar je kunt niet eeuwig blijven wachten. Bij Coolblue hebben ze hem momenteel op voorraad :)

• alma4
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-01 14:41
Vandaag besteld bij bcc, morgen thuis geleverd :)

• dreirie
Terug actie op itunes kaarten in Kruidvat. 15% extra tegoed bij aankoop van itunes kaart.
Zowel in NL als in BE. Scheelt weer een beetje, toch :)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:00
Hoe updaten jullie je YouTube Feed? Ik krijg dit nu alleen voor elkaar door de App geforceerd te sluiten en opnieuw te starten.

Moet toch makkelijker kunnen zou je denken.

Grab them by the 🐈.

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:08
quote:
Donstil schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:34:
Hoe updaten jullie je YouTube Feed? Ik krijg dit nu alleen voor elkaar door de App geforceerd te sluiten en opnieuw te starten.

Moet toch makkelijker kunnen zou je denken.
Switchen tussen "Mijn YouTube" en "Abonnementen" is vaak al voldoende. Maar het zou inderdaad beter kunnen wanneer dit automatisch gedaan wordt steeds bij opnieuw openen van de App.
Pagina: 1 ... 59 ... 71 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True