Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10:39
quote:
Dimens schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Switchen tussen "Mijn YouTube" en "Abonnementen" is vaak al voldoende. Maar het zou inderdaad beter kunnen wanneer dit automatisch gedaan wordt steeds bij opnieuw openen van de App.
Dat werkt bij mij helaas niet. Ik blijf dan een oude feed hebben.
Pas als ik de app echt afsluit via het App Menu heb ik resultaat.

Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 1 - Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 2

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:13
quote:
dreirie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:08:
Terug actie op itunes kaarten in Kruidvat. 15% extra tegoed bij aankoop van itunes kaart.
Zowel in NL als in BE. Scheelt weer een beetje, toch :)
Dezelfde actie loopt ook bij Trekpleister (zelfde concern als Kruidvat?).
Bij Kruidvat t/m 28 jan., bij TP t/m 4 feb.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ik moet m'n tegoed die ik in de bonus gehaald had nog besteden. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• meesje
quote:
Gonadan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:30:
Ik moet m'n tegoed die ik in de bonus gehaald had nog besteden. :D
Dat was wel een betere actie: 15% korting ipv 15% extra te goed.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:59

rally

Irini Ria Raphaëlla

quote:
RGG schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:12:
[...]

Had hem in september meteen besteld, bij Amac, met een kortingsbon van 10 euro.
Eind december nog steeds niet geleverd en ook nooit een statusupdate gehad van Amac.
Order geannuleerd. Bij Coolblue was de 64 gb wel voorradig. Jammer van het 10-tje, maar je kunt niet eeuwig blijven wachten. Bij Coolblue hebben ze hem momenteel op voorraad :)
Goede tip. Zaterdag besteld, vandaag in huis. Blijft een raadsel hoe Apple zo'n moeite heeft met leveren.

Maar ik ben blij! :D Bedankt!

http://irini.wachtel.nl

• pietertie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:11
quote:
rally schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:15:
[...]

Goede tip. Zaterdag besteld, vandaag in huis. Blijft een raadsel hoe Apple zo'n moeite heeft met leveren.

Maar ik ben blij! :D Bedankt!
Dit ga ik ook maar doen... met black friday besteld bij mac, maar nog niks gekregen...

oh laat maar, ook daar is de 64gb nu uitverkocht.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:19
Ik kijk films meestal in het filmhuis of de bioscoop maar merk dat ik thuis niks meer (illegaal) download sinds dat ik de Apple TV 4K heb. Een filmpje huren is zo makkelijk en fijn geworden. En die kwaliteit, top! Just saying! Spotify voor muziek, Netflix voor series, iTunes voor films. Wat een gemak! Ik ben content!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

amphora

Online creatie

quote:
tAnk schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:10:
Ik kijk films meestal in het filmhuis of de bioscoop maar merk dat ik thuis niks meer (illegaal) download sinds dat ik de Apple TV 4K heb. Een filmpje huren is zo makkelijk en fijn geworden. En die kwaliteit, top! Just saying! Spotify voor muziek, Netflix voor series, iTunes voor films. Wat een gemak! Ik ben content!
Alleen content makers 'dwingen' mij nog wel eens tot downloaden 'elders'. Game of thrones bijvoorbeeld. Alleen via HBO en dus ziggo legaal te krijgen. Ga ik niet voor overstappen. Of films die in de US al te koop zijn en dus te downloaden maar hier nog niet. Waarom weken wachten terwijl ik 'm gewoon kan downloaden? Als alle films wereldwijd gelijk uitkomen zal piraterij ook verder afnemen. En HBO moet ook eens goed nadenken. Waarom niet ook series via iTunes? 1 euro per aflevering? Of bij GoT zou ik 2 euro ook nog doen. Films huren via iTunes, zeker nu met 4k, gebruik ik nu wel graag. Films kopen daarentegen niet. Ik kijk films vrijwel nooit meedere keren, ga niet 3-4x meer betalen voor een paar extra's.

kruijk.nl fotografie, OM-D E-M5, 12-40/2.8, 17/1.8, 40-150, 45/1.8, Metz 44, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-02 12:12
quote:
amphora schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:55:
[...]

Alleen content makers 'dwingen' mij nog wel eens tot downloaden 'elders'. Game of thrones bijvoorbeeld. Alleen via HBO en dus ziggo legaal te krijgen. Ga ik niet voor overstappen. Of films die in de US al te koop zijn en dus te downloaden maar hier nog niet. Waarom weken wachten terwijl ik 'm gewoon kan downloaden? Als alle films wereldwijd gelijk uitkomen zal piraterij ook verder afnemen. En HBO moet ook eens goed nadenken. Waarom niet ook series via iTunes? 1 euro per aflevering? Of bij GoT zou ik 2 euro ook nog doen. Films huren via iTunes, zeker nu met 4k, gebruik ik nu wel graag. Films kopen daarentegen niet. Ik kijk films vrijwel nooit meedere keren, ga niet 3-4x meer betalen voor een paar extra's.
Blijft iets wat mensen roepen: "Ze dwingen mij".
Bullshit, jij bepaald dat je niet naar Ziggo overstapt voor HBO series en beslist dat je niet wacht tot ze op BluRay verschijnen. Zelfde geldt voor series die in Amerika uitgebracht zijn, jij kiest ervoor om niet te wachten.

Niemand dwingt jouw om op de download knop te drukken, dat doe je helemaal zelf. Maar buiten dat, ben ik het ermee eens dat ik niet zit te wachten op spoilers van o.a. GoT of series die ik volg, dus ja, ik download ook gewoon, niet veel, maar af en toe wel.

 iPhone 6 |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4 |  Airport Extreme

• meesje
quote:
xoniq schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Blijft iets wat mensen roepen: "Ze dwingen mij".
Bullshit, jij bepaald dat je niet naar Ziggo overstapt voor HBO series en beslist dat je niet wacht tot ze op BluRay verschijnen. Zelfde geldt voor series die in Amerika uitgebracht zijn, jij kiest ervoor om niet te wachten.

Niemand dwingt jouw om op de download knop te drukken, dat doe je helemaal zelf. Maar buiten dat, ben ik het ermee eens dat ik niet zit te wachten op spoilers van o.a. GoT of series die ik volg, dus ja, ik download ook gewoon, niet veel, maar af en toe wel.
Daarom stond het dwingen ook tussen quotes.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-02 20:36
Sinds enige tijd heb ik op mijn Apple TV 4 een vet irritant probleem. Mijn Infuse bibliotheek is leeg. Ik heb al contact gehad met Infuse, uit de logs konden ze zien dat mijn opslag vol zat. Als ik via een app bekijk hoeveel ruimte ik vrij heb is dat gewoon 16 GB.
Ik verdenk Knippr of (een combinatie van) Apple Music, Tuner Radio ervan dat die de opslag vol bufferen waardoor dan mijn Infuse bibliotheek moet wijken.
Herkent iemand dit?

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:46
Nee, gelukkig niet. Ik heb 64GB (met meer dan de helft vrij) en geen Knippr. Wat als je die app verwijdert?

• Sosua
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-02 13:53
quote:
amphora schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:55:
[...]

Je kan overwegen om via HULU (us) HBO te activeren. Dan heb je zowel de volledige hulu library en de HBO US library. Scheelt veel downloaden.

psn: NL-SosuA-

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:57
*snip* op de man.

Daedalus wijzigde deze reactie 24-01-2018 13:31 (95%)

• WvB22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23:53
Voor de liefhebbers zijn er weer een aantal recente films in de aanbieding gegaan die zeker de moeite waard zijn voor ¤6,99. Met name Arrival is een SF klasse film. Helaas niet in 4K maar in de USA wel dus mogelijk wordt deze nog aangepast.

Andere aanraders voor deze prijs en wel in 4K: Passengers (mooie sets, matige film, prachtige Jennifer Lawrence in memorabele zwemscene zonder zwaartekracht), Lego Batman Movie (serieus grappiger en leuker dan alle DC films van de afgelopen vijf jaar en beste Lego film) en voor de meer serieuze noot Fences en Sully.

Via contact formulier reactie gekregen van Apple dat hoewel ze geen uitspraken doen over precieze datums wanneer films in 4K uitkomen de onderhandelingen met de maatschappijen in volle gang zien er zeker wekelijks nieuwe films toegevoegd gaan worden. Voor wat het waard is.

• meesje
Aanhakend op hierboven, The Maze Runner deel 1 en 2 zijn 4,99 euro en ook in 4K.

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011

fonsmeister

The Fonz

En Oblivion voor 3,99, 4K Dolby Vision

PSN: fonsmeister

• PVD66
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-02 21:20
Heeft iemand de overstap van Apple tv3 naar Apple tv4K al gemaakt?
Ik vind de geluidskwaliteit bij de tv3 belabberd en ben benieuwd of dat met de 4K vooruit is gegaan.
Net Kingsman 4K HDR op tv3 zitten kijken en dat beeld vond ik al super, hoe moet dat wel niet op de 4K zijn :)

Sony KD65XD8599 - Marantz AV8802A - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Phantom H50 Rear - Dali Opticon Vokal Center - SVS SB12NSD -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv3 - Raspberry Pi - Qnap Nas - Siltech - Audioquest

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-02 21:08
Vandaag de 4K aangeschaft. Geüpdate naar 11.3, maar krijg met geen mogelijkheid meer Remote aan de gang. Nog meer mensen met dit probleem?

• ikweethetbeter
quote:
Serena schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:15:
Vandaag de 4K aangeschaft. Geüpdate naar 11.3, maar krijg met geen mogelijkheid meer Remote aan de gang. Nog meer mensen met dit probleem?
Is dat de Apple TV 2/3 remote op je iPhone? Haal de nieuwe remote uit de app store!

• Serena
quote:
ikweethetbeter schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:17:
[...]

Is dat de Apple TV 2/3 remote op je iPhone? Haal de nieuwe remote uit de app store!
Ik heb de nieuwe.

• ikweethetbeter
quote:
Zit je iPhone op hetzelfde wifi netwerk (dus niet op 4G of een ander wifi netwerk)?

• ptrv
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 10:18
quote:
Serena schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:15:
Er vanuit gaande dat je het over de fysieke Remote hebt die mee is gekomen met de Apple TV, het duurt even voordat ze contact hebben en er was dacht ik ook ergens een optie in het Apple TV menu om ze met elkaar te helpen leren praten. Maar even een paar seconden op de Remote drukken en dan daarna even kijken of ze inmiddels contact hebben doet misschien al wonderen. Volgens mij moet de Remote af en toe gewoon even een paar seconden de tijd krijgen om wakker te worden/contact te leggen. Was het niet gewoon een Bluetooth verbinding tussen Remote en Apple TV?

En, is-ie goed geladen?

• meesje
quote:
ptrv schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Er vanuit gaande dat je het over de fysieke Remote hebt die mee is gekomen met de Apple TV, het duurt even voordat ze contact hebben en er was dacht ik ook ergens een optie in het Apple TV menu om ze met elkaar te helpen leren praten. Maar even een paar seconden op de Remote drukken en dan daarna even kijken of ze inmiddels contact hebben doet misschien al wonderen. Volgens mij moet de Remote af en toe gewoon even een paar seconden de tijd krijgen om wakker te worden/contact te leggen. Was het niet gewoon een Bluetooth verbinding tussen Remote en Apple TV?

En, is-ie goed geladen?
@Serena bedoelt de app Remote. Een post hierboven geeft ze aan dat ze laatste versie uit de app store gehaald heeft.

• Serena
quote:
ikweethetbeter schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Zit je iPhone op hetzelfde wifi netwerk (dus niet op 4G of een ander wifi netwerk)?
Uiteraard…
Slaapkamer geeft soms dezelfde storing. Ik ga eens testen of het aan de bèta ligt.

• Serena
Om de een of andere reden werkt het nu ineens. Even kijken voor hoe lang… Zal de bèta wel zijn.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

The Bourne Identity en Snowwhite & The Huntsman zijn trouwens ook 3,99. Nu nog in HD, maar in de US al wel in 4k HDR volgens:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1505495519

• Rudios
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-02 11:36

Rudios

Lost in space?

Vreemd, ik heb sinds eergisteren een Apple TV 4k maar krijg Dolby Vision niet werkend op mijn LG C7 OLED. Ik heb er gewoon een degelijke HDMI kabel aanhangen. Hij stopt bij de Dolby Vision test al. Iemand enig idee hoe dit kan?

Whole lot of stars ***

• Peter711
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15-02 20:14
quote:
Rudios schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:14:
Vreemd, ik heb sinds eergisteren een Apple TV 4k maar krijg Dolby Vision niet werkend op mijn LG C7 OLED. Ik heb er gewoon een degelijke HDMI kabel aanhangen. Hij stopt bij de Dolby Vision test al. Iemand enig idee hoe dit kan?
Je geeft niet aan hoe je de Apple tv hebt aangesloten....
Is dat direct op een HDMI aansluiting TV of via receiver (de receiver zou niet compatible kunnen zijn met dolbi vison)
Neem aan dat je al wel HDMI Ultra HD Deep Color aangezet hebt (onder general opties) op de HDMI poort waarop je de receiver/of Apple tv op hebt aangesloten

Mijn Apple TV heb ik aangesloten via mijn receiver (Onkyo 676E) op een LG E7
Ik dacht ook dat ik degelijke HDM High speed kabels had maar Dolby Vison 60Hz vraagt blijkbaar iets meer van de kabel. Ik had met andere High Speed kabels op de Apple 4K toch problemen (flikkering in beeld en soms zelfs wegvallen van beeld, test ging bij mij wel goed ... die Apple ingebouwde test is daarom naar mijn mening niet 100% een garantie dat je geen problemen zal ondervinden)
Na aanschaf van de Belkin High Speed 60Hz kabel aangeraden door Apple zelf (bij Bol,com goedkoper dan bij Apple) heb ik geen problemen meer gehad met het dolbi vison signaal.

Peter711 wijzigde deze reactie 29-01-2018 23:25 (7%)

• meesje
Af en toe check ik wel eens totaaltv.nl. Dat kan ik eigenlijk beter niet doen. Soms zijn de artikelen en de daaraan gekoppelde conclusie wel erg simpel en kort door de bocht.

Vanochtend dit artikel gelezen: http://www.totaaltv.nl/nieuws/smart-tv-rukt-nog-verder-op/
Het resultaat van het onderzoek (gewoon feiten/cijfers) kun je denk ik niet in twijfel trekken, maar de conclusie van weinig toegevoegde waarde.....?

In het artikel noemen ze echter helemaal niks over de 4K versie. Hoe kun je zoiets nu ‘vergeten’ als je jezelf totaaltv noemt? Apps is leuk, homekit hub ook (maar best niche), maar het 4K film aanbod! Hoe kun je dat nu negeren? Dat is juist het unieke aan de atv4k: je kunt al voor 3,99 euro, op legale wijze (!!), een 4K film bemachtigen.

4K is toch juist booming?

Verder staan ze niet stil bij of de apps over 3/4/5 jaar nog op de smart tv’s blijven werken....

Ongetwijfeld zal mijn kijk op dit artikel te veel met een roze bril geweest zijn. ;)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

quote:
meesje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:36:
Af en toe check ik wel eens totaaltv.nl. Dat kan ik eigenlijk beter niet doen. Soms zijn de artikelen en de daaraan gekoppelde conclusie wel erg simpel en kort door de bocht.

Vanochtend dit artikel gelezen: http://www.totaaltv.nl/nieuws/smart-tv-rukt-nog-verder-op/
Het resultaat van het onderzoek (gewoon feiten/cijfers) kun je denk ik niet in twijfel trekken, maar de conclusie van weinig toegevoegde waarde.....?

In het artikel noemen ze echter helemaal niks over de 4K versie. Hoe kun je zoiets nu ‘vergeten’ als je jezelf totaaltv noemt? Apps is leuk, homekit hub ook (maar best niche), maar het 4K film aanbod! Hoe kun je dat nu negeren? Dat is juist het unieke aan de atv4k: je kunt al voor 3,99 euro, op legale wijze (!!), een 4K film bemachtigen.

Verder staan ze niet stil bij of de apps over 3/4/5 jaar nog op de smart tv’s blijven werken....

Ongetwijfeld zal mijn kijk op dit artikel te veel met een roze bril geweest zijn. ;)
iCulture besteedt er ook aandacht aan: https://www.iculture.nl/n...nederland-verkoopcijfers/

Die verkoopcijfers zijn wel interessant. Voor Nederland begrijp ik het wel: de 4K-versie heeft voor veel huishoudens weinig voordelen ten opzichte van de non-4K. En als je dan de grote en bekende apps mist, ga je ook verkopen missen. Kennelijk heeft Apple er (wellicht in tegenstelling tot andere fabrikanten?) geen geld voor over om de omroepen een app te laten ontwikkelen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• meesje
quote:
Krisp schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:17:
[...]

iCulture besteedt er ook aandacht aan: https://www.iculture.nl/n...nederland-verkoopcijfers/

Die verkoopcijfers zijn wel interessant. Voor Nederland begrijp ik het wel: de 4K-versie heeft voor veel huishoudens weinig voordelen ten opzichte van de non-4K. En als je dan de grote en bekende apps mist, ga je ook verkopen missen. Kennelijk heeft Apple er (wellicht in tegenstelling tot andere fabrikanten?) geen geld voor over om de omroepen een app te laten ontwikkelen.
Wat ik bijzonder vind is dat ze smart tv’s als platform zien. Voor een goede vergelijking moeten ze dit in mijn ogen verbijzonderen naar het gebruikte OS. Dus: webOS, androidTV, etc. Dan komt er ongetwijfeld een genuanceerder beeld naar voren.

En daarnaast, welke tv’s zijn er nu niet voorzien van ‘smart’ functies? Een betere vergelijking zou zijn welke apps worden er op welke platforms gebruikt om tv te kijken?

Wat een stomme term trouwens, een smart tv. Er is toch niks intelligents aan? Je start een app op (al dan niet met voice control).

Bovenstaande betekent niet dat de Apple TV nu heilig is hoor. Er is nog veel werk aan de winkel, voornamelijk de omarming door (NL) ontwikkelaars. Een beetje kip-ei. Voor mij was de homekit hub functie de voornaamste reden om een apple tv 4k aan te schaffen. Games leek me ook wel leuk, maar bijna niet gespeeld (wel de afgelopen periode van alles aangeschaft). Netflix kon al via Ziggo en Chromecast, maar appletv heeft nu wel mijn voorkeur. Verder op zondag via een dagpas foxsports. De NOS app gebruik ik ook regelmatig om wat later het nieuws terug te kijken. Dat ik deze app gebruik, heeft mij nog het meest verbaasd.

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

Sinds een paar dagen (wellicht sinds laatste tvos update?) werkt de play/pause knop niet of nauwelijks in Netflix op m'n atv 4k. Ook echt alleen die knop. Pauzeren door op het touch vlak de klikken werkt prima. In andere apps gaat het wel goed.

kruijk.nl fotografie, OM-D E-M5, 12-40/2.8, 17/1.8, 40-150, 45/1.8, Metz 44, DJI Osmo Mobile

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:29
quote:
amphora schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:17:
Sinds een paar dagen (wellicht sinds laatste tvos update?) werkt de play/pause knop niet of nauwelijks in Netflix op m'n atv 4k. Ook echt alleen die knop. Pauzeren door op het touch vlak de klikken werkt prima. In andere apps gaat het wel goed.
Hier hetzelfde probleem, ook in de Haystack app. Heel soms werkt play/pause met die knop wel, meestal niet. De knop zelf doet het altijd wel, als ik er op druk zie ik het ledje op de ATV even knipperen dat de knop registreert.

Schijnt een bug in de beta te zijn: https://www.reddit.com/r/...rking_on_apple_tv_4k_and/

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
quote:
amphora schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:17:
Ik dacht dat het aan de afstandsbediening van mijn Apple TV 4 lag maar blijkbaar toch niet. De Apple TV 4K heeft er overigens geen last van.

Overigens ook last van in Infuse.

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

quote:
Jb! schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Hier hetzelfde probleem, ook in de Haystack app. Heel soms werkt play/pause met die knop wel, meestal niet. De knop zelf doet het altijd wel, als ik er op druk zie ik het ledje op de ATV even knipperen dat de knop registreert.

Schijnt een bug in de beta te zijn: https://www.reddit.com/r/...rking_on_apple_tv_4k_and/
Ah... Ook een manier om er achter te komen dat ik beta updates nog aan had staan :)
Hoe downgrade ik eigenlijk?

• Jb!
quote:
amphora schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Ah... Ook een manier om er achter te komen dat ik beta updates nog aan had staan :)
Hoe downgrade ik eigenlijk?
Er zou een optie moeten staan bij settings->system-> software updates. Bij mij staat die optie er niet (meer). Via deze link kan je onderaan ook afmelden, ik vermoed dat je dan vanaf de volgende update weer op de normale updates komt.

https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

quote:
Jb! schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Er zou een optie moeten staan bij settings->system-> software updates. Bij mij staat die optie er niet (meer). Via deze link kan je onderaan ook afmelden, ik vermoed dat je dan vanaf de volgende update weer op de normale updates komt.

https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll
Nieuwe betas heb ik nu al uitgezet, maar wil van deze bug af en dus downgraden naar laatste stabiele versie. Maar volgens mij kan dat alleen met usb-c kabel aan Mac hangen.

• Jb!
quote:
amphora schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Nieuwe betas heb ik nu al uitgezet, maar wil van deze bug af en dus downgraden naar laatste stabiele versie. Maar volgens mij kan dat alleen met usb-c kabel aan Mac hangen.
Met windows zou het ook moeten lukken (met itunes geïnstalleerd), hier een tutorial (stappen lijken me vrij simpel, alleen usbC kabeltje nodig):
https://www.iculture.nl/t...-herstelmodus-downgraden/

• WvB22
Voor de liefhebbers die het mogeljjk gemist hebben: Middle Earth bundel voor ¤34,99 (allen extended verslons). Op zich een mooie prijs voor de zes Tolkien films. Inmiddels ook de mijlpaal van 200 4K HDR films in de iTunes store.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
meesje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:10:
[...]
Wat een stomme term trouwens, een smart tv. Er is toch niks intelligents aan? Je start een app op (al dan niet met voice control).

Bovenstaande betekent niet dat de Apple TV nu heilig is hoor. Er is nog veel werk aan de winkel, voornamelijk de omarming door (NL) ontwikkelaars. Een beetje kip-ei. Voor mij was de homekit hub functie de voornaamste reden om een apple tv 4k aan te schaffen. Games leek me ook wel leuk, maar bijna niet gespeeld (wel de afgelopen periode van alles aangeschaft). Netflix kon al via Ziggo en Chromecast, maar appletv heeft nu wel mijn voorkeur. Verder op zondag via een dagpas foxsports. verbaasd.
Tsjah, smart in de zin dat het meer kan dan tv kijken? Alhoewel de meeste apps ook weer zijn bedoeld om TV te kijken. Maar goed, het hebben van 'apps' is schijnbaar genoeg voor een smart label :P

De cijfers van de chromecast zijn ook logisch, praktisch iedereen heeft zo een ding (die ik ken) en het is goedkoop. Veel goedkoper dan de Apple TV en je kunt er praktisch hetzelfde mee. Je hebt alleen geen interface... maar ik denk niet dat het gros van de mensen dat een probleem vind om het prijsverschil van ruim 100 euro te rechtvaardigen.

Met Philips Hue (bridge) heb je ook geen aTV nodig als smart home hub, want dan kun je alsnog buitenhuis verbinding maken (want daar is de aTV toch voor als hub? Of vergis ik me).

Alienware M17 | iPhone 6s | iPad Air 2 | Apple TV 4 | Sonos Playbase | Synology DS213+

• meesje
quote:
The Inquisitor schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:50:
[...]
Met Philips Hue (bridge) heb je ook geen aTV nodig als smart home hub, want dan kun je alsnog buitenhuis verbinding maken (want daar is de aTV toch voor als hub? Of vergis ik me).
Een HomeKit hub (dat kan zowel een iPad zijn als een Apple TV 4(K) ) heb je nodig om je HomeKit apparatuur vanaf buiten te kunnen bedienen of automatiseringsregels te kunnen maken. B.v. bij aanzetten thermostaat zet de lampen aan (even een simpel/stom voorbeeld).

Zo lang Hue nog je enige HomeKit compatible apparaat is, is het zeker niet nodig om een iPad/appletv als hub te gaan gebruiken. HomeKit heb je nodig om apparaten van verschillende merken/produkten met elkaar te laten 'praten'. Zelf vind ik het mooi om dus HomeKit daarvoor te gebruiken, maar je kunt b.v. ook kiezen voor Domoticz (of ander platform).

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
meesje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:15:
[...]

Een HomeKit hub (dat kan zowel een iPad zijn als een Apple TV 4(K) ) heb je nodig om je HomeKit apparatuur vanaf buiten te kunnen bedienen of automatiseringsregels te kunnen maken. B.v. bij aanzetten thermostaat zet de lampen aan (even een simpel/stom voorbeeld).

Zo lang Hue nog je enige HomeKit compatible apparaat is, is het zeker niet nodig om een iPad/appletv als hub te gaan gebruiken. HomeKit heb je nodig om apparaten van verschillende merken/produkten met elkaar te laten 'praten'. Zelf vind ik het mooi om dus HomeKit daarvoor te gebruiken, maar je kunt b.v. ook kiezen voor Domoticz (of ander platform).
Ah, ik wist nog niet dat automatiseringsregels ook gelockt waren aan de aTV. Goed om te weten. Ik heb zelf ook een aTV dus deze staat (standaard) ingesteld als Home Hub. Ik vind het prima want ben tevreden met mijn atv en kan keurig de lampen aanzetten als ik niet thuis ben :)

En ben nog wel van plan uit te breiden.... :9

Alienware M17 | iPhone 6s | iPad Air 2 | Apple TV 4 | Sonos Playbase | Synology DS213+

• meesje
quote:
The Inquisitor schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:30:
[...]

Ah, ik wist nog niet dat automatiseringsregels ook gelockt waren aan de aTV. Goed om te weten. Ik heb zelf ook een aTV dus deze staat (standaard) ingesteld als Home Hub. Ik vind het prima want ben tevreden met mijn atv en kan keurig de lampen aanzetten als ik niet thuis ben :)

En ben nog wel van plan uit te breiden.... :9
Kijk, je hebt al een atv. Dan is deze inderdaad standaard als hub in gesteld. Indien je geen atv had gehad, maar wel een iPad, dan zou je de hub functie bewust aan moeten zetten op iPad.

Als je nog zaken wil uitbreiden, dan zou mijn voorkeur wel uitgaan naar out-of-the-box HomeKit compatible spul. Bijvoorbeeld: een Tado of Honeywell Lyric T6 thermostaat, Elgato Eve stekkers, deursensoren, etc.

Je kunt ook altijd overwegen om met homebridge aan de slag te gaan. Middels homebridge (en plugins) kun je niet HomeKit compatible apparatuur toch zichtbaar/werkend krijgen in de HomeKit/Woning app. Bijvoorbeeld: een Nest thermostaat. Of je met homebridge wil 'knutselen' moet je zelf natuurlijk bepalen. Mijn voorkeur gaat uit naar dedicated HomeKit compatible spul, maar daarover zijn hier op tweakers de meningen verdeeld..... De een is ook meer 'tweaker' dan de ander.... ;)

Ter voorkoming van te veel vervuiling in dit topic, voor homekit en homebridge hebben we aparte topics.

meesje wijzigde deze reactie 06-02-2018 09:38 (3%)

• meesje
Hebben jullie ook last van dit probleem? Ik heb het (nog) niet ervaren.
https://www.onemorething....-tv-spontaan-inschakelen/

• amphora
  • Nu online

amphora

Online creatie

quote:
meesje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:05:
Herken ik zeker! tv wordt via hdmi ingeschakeld. Als ik in bed Netflix heb gekeken, en zet m'n atv uit door de thuis knop ingedrukt te houden en te sluimeren, terwijl Netflix app nog actief is dan is de kans groot dat ik binnen een uur wakker wordt omdat de tv aan gaat (met opstart geluid en bak licht). Het lijkt wel goed te gaan als ik eerst terug naar homescreen ga en dan pas atv sluimer.

• TwilightMalaise
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02 19:34
quote:
amphora schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:20:
[...]

Herken ik zeker! tv wordt via hdmi ingeschakeld. Als ik in bed Netflix heb gekeken, en zet m'n atv uit door de thuis knop ingedrukt te houden en te sluimeren, terwijl Netflix app nog actief is dan is de kans groot dat ik binnen een uur wakker wordt omdat de tv aan gaat (met opstart geluid en bak licht). Het lijkt wel goed te gaan als ik eerst terug naar homescreen ga en dan pas atv sluimer.
Hier hetzelfde met Netflix ‘actief’ en met eerst naar homescreen geen problemen meer ervaren.

• Serena
Net de nieuwste bèta geïnstalleerd. Volgens mij is het bugje met de Remote app ook opgelost. Fijn!!!
Misschien kan @SquareOne de first page post ff updaten met AppleTV4 en 4K :P Thread loopt wat achter zo te zien? :) Verder, hoe komen jullie constant bij die HD/4K Movie deals? :)

PSNid: tcviper | Apple Music/Spotify ID: mbnn | FuzionRadio.FM - TechConnect.nl

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

quote:
tcviper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:55:
Misschien kan @SquareOne de first page post ff updaten met AppleTV4 en 4K :P Thread loopt wat achter zo te zien? :) Verder, hoe komen jullie constant bij die HD/4K Movie deals? :)
Via de app CheapCharts o.a.

Ook zijn er in in de iTunes Store aparte secties met kortingen. Op dit moment staat er een banner met “Black Swan plus meer voor 3,99”, als je daar op klikt zie je alle films voor 3,99.

Vorige week was er een aparte sectie met 4K HDR films voor 6,99.

• BlankStar
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:25
quote:
Serena schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:30:
Net de nieuwste bèta geïnstalleerd. Volgens mij is het bugje met de Remote app ook opgelost. Fijn!!!
tvOS 11.3b2 heeft er op het eerste zicht inderdaad geen last meer van. Gelukkig, want dat was wel een heel vreemde bug. Het blijft beta, maar zoiets zou zelfs in een beta niet mogen...
quote:
Gewoon regelmatig de filmafdeling van de store eens bekijken, vooral de banners zijn interessant ;-)

-= I AM THE RUSH WITHIN THE RAID =-

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 22:35
quote:
Ik ben zelf niet helemaal up to date rondom Apple TV. Wat mij betreft mag er een keer een nieuw topic worden gestart :)

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:31
quote:
meesje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:05:
Hier zomaar de laatste tijd, en behoorlijk :'(

• meesje
quote:
Rob-T6 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:52:
[...]

Hier zomaar de laatste tijd, en behoorlijk :'(
Straks eens kijken of ik het probleem kan reproduceren als ik de netflix app niet afsluit.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
meesje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:36:

Nee. De gemiddelde consument is net aan HD gewend, een handvol stapt ook naar '4K' maar snapt feitelijk niet eens wat het allemaal inhoudt. Uiteindelijk vinden de meesten het aantal inch de belangrijkste graadmeter voor kwaliteit.

Daarnaast zijn de meeste Nederlanders ontzettend schrale hufters die gewoon niet willen betalen voor content. Het is al wonderlijk dat Netflix zoveel klanten heeft, maar dat is dan ook een fantastisch aanbod. Maar ¤200 betalen voor een kastje om films te kunnen huren of kopen die niet eens in je kast komen te staan? Daar moet Jan met de Pet nog wel even aan wennen hoor. :P
quote:
meesje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:10:
Net zo stom als smartphone? ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Even m’n frustratie er uit. Google heeft de Youtube app bijgewerkt. En van de gelegenheid gebruik gemaalt om compleet af te wijken van de standaard manier om door te spoelen of te navigeren in video’s. Wat elders doorspoelen is, is nu in de Youtube app de video skippen. UX design zal daar wel niet hoog op de agenda staan :(

• Serena
quote:
Ronwiel schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:48:
Even m’n frustratie er uit. Google heeft de Youtube app bijgewerkt. En van de gelegenheid gebruik gemaakt om compleet af te wijken van de standaard manier om door te spoelen of te navigeren in video’s. Wat elders doorspoelen is, is nu in de Youtube app de video skippen. UX design zal daar wel niet hoog op de agenda staan :(
Ik wilde het net hier schrijven, meest waardeloze update ever. Verschrikkelijke app nu!!!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Alsof het Google boeit hoe het op de AppleTV presteert. Die liggen elkaar dermate dwars dat dit wel eens bewust kan zijn. :P

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Tja. De Gmail app op iOS lapt ook alle iOS design conventies aan z’n laars. Dus het is geen verassing. Alleen het domme van Google is, is dat een ervaring als deze mij negatiever over Google laat denken dan over Apple. Beter creeëren een zo goed mogelijke gebruikerservaring zodat ik de apps meer gebruik en meer ads bekijk.

@Serena in de app zit een feedback knop. Als we dat allemaal ff invullen wordt er misschien nog eens wat aan gedaan :)

Ronwiel wijzigde deze reactie 08-02-2018 22:49 (16%)

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Voor de liefhebber: Dunkirk in 4K nu voor ¤9,99

PSN: TDBtje

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:37
Huurprijs voor de Dunkirk, of aankoop prijs?

dinandus wijzigde deze reactie 09-02-2018 12:06 (4%)
Reden: tekst geactualiseerd

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Koop. Huren is ¤ 4,99.

• sheepdog
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 12:18
quote:
Even m’n frustratie er uit. Google heeft de Youtube app bijgewerkt. En van de gelegenheid gebruik gemaalt om compleet af te wijken van de standaard manier om door te spoelen of te navigeren in video’s. Wat elders doorspoelen is, is nu in de Youtube app de video skippen. UX design zal daar wel niet hoog op de agenda staan :(
Is de nieuwe app echt zo slecht? Ik wil eigenlijk morgen een Apple TV 4K halen, maar gebruik de Youtube app echt veruit het meest. Hoop niet dat het achteruitgang is t.o.v. mijn ATV3!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Sinds kort hebben titels uit de Netflix app met 5.1 geen geluid meer. Stereo doet het wel een vanuit movies doet alles het prima. Het is echt alleen Netflix met surround.

Speel ik het vanaf de Netflix app op de tv dan werkt alles prima. Herkent iemand dit? Ik weet niet zo goed welke partij ik aan moet spreken.

quote:
SquareOne schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Ik ben zelf niet helemaal up to date rondom Apple TV. Wat mij betreft mag er een keer een nieuw topic worden gestart :)
Als je mij de rechten geeft pas ik topic wel aan :)

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

quote:
Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:16:
Sinds kort hebben titels uit de Netflix app met 5.1 geen geluid meer. Stereo doet het wel een vanuit movies doet alles het prima. Het is echt alleen Netflix met surround.

Speel ik het vanaf de Netflix app op de tv dan werkt alles prima. Herkent iemand dit? Ik weet niet zo goed welke partij ik aan moet spreken.
Werkt hier gewoon, misschien app deleten en opnieuw installeren?

• Donstil
Gadverdamme de nieuwe versie van YouTube op de AppleTV ondersteund nu ook reclame binnen video’s.

Dat deed de oude niet toch? Ik had ze daar nooit namelijk.

• astonmbp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-02 11:34
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:16:

Dit heb ik ook wel eens gehad en was na een herstart van de Apple TV 4K weer verholpen. Geen idee hoe het komt, misschien doordat het via een receiver loopt. Ik heb er trouwens al een tijdje geen last meer van gehad.

iMac 27" 2.93Ghz i7 120GB SSD 1TB 8GB HD5750 | iPhone 5 32GB Zwart | iPad 2 32GB | MacBook Pro 15" 2.33Ghz 320GB HDD 3GB Ram

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
astonmbp schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:55:
Dit heb ik ook wel eens gehad en was na een herstart van de Apple TV 4K weer verholpen. Geen idee hoe het komt, misschien doordat het via een receiver loopt. Ik heb er trouwens al een tijdje geen last meer van gehad.
Dat was het eerste wat ik probeerde, helpt helaas niet.
Het loopt ook niet via een receiver maar van TV met optisch uit naar een receiver. Die knippert nu met de codec lampjes alsof hij steeds net geen handshake krijgt of zo.

Misschien de tip van @fonsmeister proberen. Het moet volgens mij wel aan de kant van de Apple TV zitten.

• Jonasken
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-02 11:47
Kan je nu ook videos casten vanuit de youtube app op je smartphone naar apple tv?

• Donstil
quote:
Jonasken schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:52:
Kan je nu ook videos casten vanuit de youtube app op je smartphone naar apple tv?
Ja dat kan en is naar mijn mening het enige pluspunt.

• Jonasken
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-02 11:47
quote:
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:17:
[...]

Ja dat kan en is naar mijn mening het enige pluspunt.
Is in mijn ogen een groot pluspunt. Denk dat ik nu ene ga kopen

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-02 12:50
ik ben van plan een apple TV 4k aan te schaffen, kan je ook vanuit je Itunes libary films streamen(gelijk bekijken) of moet je ze eerst download op je Apple tv ingebouwde geheugen.

• ikweethetbeter
@Inhumanous
Je kunt direct streamen, eerst helemaal downloaden, zoals bij de allereerste Apple TV moest, hoeft niet, en kan meestal ook niet.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

4K films kan je alleen streamen, HD kan je ook downloaden geloof ik. Maar volgens mij alleen op een tablet of pc of zo.

• ikweethetbeter
Het is afhankelijk van de app en de content. Met bv VLC kun je zelf bepalen wat je uploadt naar je Apple TV, maar dan moet je zelf de film regelen / downloaden.

• tAnk
Support de nieuwe YouTube app nu ook 4K op de Apple TV 4K?

• Donstil
quote:
tAnk schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:42:
Support de nieuwe YouTube app nu ook 4K op de Apple TV 4K?
Dat lijkt mij niet. Die beperking zat namelijk niet in de oude YouTube app maar in het ontbreken van codec support vanuit Apple.

• tAnk
quote:
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Dat lijkt mij niet. Die beperking zat namelijk niet in de oude YouTube app maar in het ontbreken van codec support vanuit Apple.
Zo jammer weer!

• opa_paul
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:10
Wil iemand me helpen met een vraag waar ik mee worstel.

Ik zit eraan te denken om wat HDR films te kopen op iTunes om te streamen via de Mac naar de OLED TV (55b6) maar dan ben ik genoodzaakt een Apple tv (gen 4) te kopen toch?
Momenteel gebruik ik Plex en download ik de films en stream ik ze naar Plex.
Dolby Vision en ander 4K series kijk ik wel via Netflix.

Mijn vraag dus:
Heb ik überhaupt iets aan een Apple TV in mijn situatie?
Kan ik aangekochte HDR films streamen naar Plex of op een andere manier op mijn tv krijgen.

Dit alles is overigens omdat ik de tv wil gebruiken waar die voor bedoeld is. Echter is 140¤ voor een Apple tv waar ik weinig mee doe (voor 3 HDR films te kijken) wel duur toch? Of snap ik het niet goed 😉🙈

• Budasson
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18-02 23:34
quote:
opa_paul schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:29:

Ik zit eraan te denken om wat HDR films te kopen op iTunes om te streamen via de Mac naar de OLED TV (55b6) maar dan ben ik genoodzaakt een Apple tv (gen 4) te kopen toch?

Mijn vraag dus:
Kan ik aangekochte HDR films streamen naar Plex of op een andere manier op mijn tv krijgen.

Dit alles is overigens omdat ik de tv wil gebruiken waar die voor bedoeld is. Echter is 140¤ voor een Apple tv waar ik weinig mee doe (voor 3 HDR films te kijken) wel duur toch? Of snap ik het niet goed 😉🙈
Je kunt je Mac met een HDMI kabel verbinden met je TV. Dan kan je de iTunes films op het grote scherm bekiijken zonder een AppleTV.

• opa_paul
quote:
Budasson schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Je kunt je Mac met een HDMI kabel verbinden met je TV. Dan kan je de iTunes films op het grote scherm bekiijken zonder een AppleTV.
Ja snap ik. Maar dan heb ik weer geen surroundgeluid? Tenzij ik de Mac aansluit op de HDMI van de versterker. Dan via ARC geluid op surround pakken. Maar.... pikt iTunes dit ook? Dus kan iTunes op mijn Mac HDR 4K versturen naar mijn ‘oudere’ Marantz SR 5007 die het weer door stuurt naar mijn TV zonder compressie of problemen in codec?

Geen Noob, maar vraag het me serieus af. Vandaar dat ik nu Plex gebruik. Die stuurt alles heel netjes naar de TV die het zonder problemen naar de versterker stuurt

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:41

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Na jaren android mediaspelertjes (kodi) gehad te hebben, meen ik dat ik nu eens een apple tv moet gaan proberen.

Ik ben niet zo op de hoogte met de apple tv, en eigenlijk kan ik niet vinden wat ik zoek, vandaar dat ik hier mijn lichtje eens ga opsteken, hier zitten tenslotte de ervaringsdeskundigen :)

Ik heb een paar dingen die ik op de apple tv wil gaan doen:

Op een qnap nas heb ik momenteel een verzameling foto's, mp3 en dvd's (.iso en .vob) staan.
Deze wil ik middels een apple tv op mijn tv laten zien.
Eventueel blu rays in 3d iso formaat zou ook leuk zijn.
Daarbij moet netflix zonder problemen werken (nu via horizonbox met wisselend succes)

Hier en daar lees ik iets dat kodi er ook op gaat, maar dit is dan tegen maandelijkse betalingen ?
Ook heb ik heel even naar die infuse 5 gekeken, maar zoals ik nu kan zien speelt dat alleen filmbestanden af ?

Het lijkt me bijna vanzelf dat ik er ook foto's mee kan laten zien die op de nas staan, maar nergens vind ik daar informatie over.

Speedy_Gonzalez wijzigde deze reactie 12-02-2018 11:26 (4%)

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

quote:
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:13:
Na jaren android mediaspelertjes (kodi) gehad te hebben, meen ik dat ik nu eens een apple tv moet gaan proberen.

Ik ben niet zo op de hoogte met de apple tv, en eigenlijk kan ik niet vinden wat ik zoek, vandaar dat ik hier mijn lichtje eens ga opsteken, hier zitten tenslotte de ervaringsdeskundigen :)

Ik heb een paar dingen die ik op de apple tv wil gaan doen:

Op een qnap nas heb ik momenteel een verzameling foto's, mp3 en dvd's (.iso en .vob) staan.
Deze wil ik middels een apple tv op mijn tv laten zien.
Eventueel blu rays in 3d iso formaat zou ook leuk zijn.
Daarbij moet netflix zonder problemen werken (nu via horizonbox met wisselend succes)

Hier en daar lees ik iets dat kodi er ook op gaat, maar dit is dan tegen maandelijkse betalingen ?
Ook heb ik heel even naar die infuse 5 gekeken, maar zoals ik nu kan zien speelt dat alleen filmbestanden af ?

Het lijkt me bijna vanzelf dat ik er ook foto's mee kan laten zien die op de nas staan, maar nergens vind ik daar informatie over.
Netflix draait fantastisch op een Apple Tv, no problemo. Je kunt ook MrMC installeren, dat is een versie van Kodi die geschikt is voor de ATV, heeft alleen weinig tot geen add-ons maar dat maakt voor jouw genoemde wensen niets uit. Kost eenmalig een paar euro. De maandelijkse bijdrage waar jij over gelezen hebt is voor een ontwikkelaarsaccount, niet aan beginnen zou ik zeggen. Infuse ken ik niet, maar kun je zelf makkelijk opzoeken of die audio kan afspelen. Je kunt natuurlijk sowieso je muziekverzameling aan je iTunes toevoegen lijkt mij, en dan via je ATV benaderen.

Ach joh, werken is ook niet alles

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

quote:
the-body schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Netflix draait fantastisch op een Apple Tv, no problemo. Je kunt ook MrMC installeren, dat is een versie van Kodi die geschikt is voor de ATV, heeft alleen weinig tot geen add-ons maar dat maakt voor jouw genoemde wensen niets uit. Kost eenmalig een paar euro. De maandelijkse bijdrage waar jij over gelezen hebt is voor een ontwikkelaarsaccount, niet aan beginnen zou ik zeggen. Infuse ken ik niet, maar kun je zelf makkelijk opzoeken of die audio kan afspelen. Je kunt natuurlijk sowieso je muziekverzameling aan je iTunes toevoegen lijkt mij, en dan via je ATV benaderen.
Bedoel je met toevoegen aan itunes dat ze dan daar in de cloud staan ipv op mijn nas ?
Ik heb zo'n 400gb aan mp3 en ongeveer 125gb aan foto's
Cloudopslag heb ik liever niet, ik heb plek zat op m'n nas

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
quote:
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Bedoel je met toevoegen aan itunes dat ze dan daar in de cloud staan ipv op mijn nas ?
Voor muziek zou je iTunes match kunnen gebruiken. Kost ¤ 25 per jaar en daarvoor kun je (uit mijn hoofd) 100.000 tracks opslaan. Foto's zou je dan inderdaad iCloud voor kunnen gebruiken, voor ¤ 3 per maand heb je 200GB opslag. Dat werkt eigenlijk allemaal perfect maar het is inderdaad wél cloudopslag en daarmee "zonde" van je NAS. Ik ben echter zelf gestopt met spullen lokaal op te slaan (ja, enkel nog als extra backup) en ben blij dat ik die stap gezet heb.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

quote:
posttoast schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:25:
[...]

Voor muziek zou je iTunes match kunnen gebruiken. Kost ¤ 25 per jaar en daarvoor kun je (uit mijn hoofd) 100.000 tracks opslaan. Foto's zou je dan inderdaad iCloud voor kunnen gebruiken, voor ¤ 3 per maand heb je 200GB opslag. Dat werkt eigenlijk allemaal perfect maar het is inderdaad wél cloudopslag en daarmee "zonde" van je NAS. Ik ben echter zelf gestopt met spullen lokaal op te slaan (ja, enkel nog als extra backup) en ben blij dat ik die stap gezet heb.
Lijkt me inderdaad zonde voor de nas :) die ook niet goedkoop was.
Geen andere manieren dan de cloudopslag van apple ?

Ik wil echt wel m'n eigen nas blijven gebruiken, ook omdat daar een giga hoeveelheid dvd en blurays op staan

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

quote:
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Nee, toevoegen aan een iTunes library op een andere PC/Mac en dan via thuisdeling. Nadeel is wel dat dan de PC/Mac met iTunes aan moet staan. Je bestanden kunnen natuurlijk wel op de NAS blijven staan. Maar je kunt wellicht ook vanaf je NAS met Airplay streamen, iig sommige Syno's kunnen dat. DSaudio werkt ook erg goed, app van Synology. Zelf heb ik ook iTunes Match, werkt goed.

Maar zoals gezegd , gewoon MrMC en al je muziek wordt gewoon gevonden. Easy does it.

Ach joh, werken is ook niet alles

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 22:35
quote:
tcviper schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:05:
[...]

Als je mij de rechten geeft pas ik topic wel aan :)
Done

• iAmRenzo
quote:
Dat is zo gruwelijk irritant ja. Knippr heeft het ook net weer anders. Ik ga overal nu de fout in.
Waarom wil iedereen z'n eigen pushen? Apple levert toch een prima interface en bediening?
Het abonnementen overzicht is ook vreselijk. Je ziet er 3,5 in beeld. Dat is wel even scrollen bij een 100 of 2 8)7
quote:
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:51:
Volgens mij is het toch dubbel op? Google gebruikt enkel zijn eigen codec en Apple ook. Wie moet nu wat aanpassen is dus nu de vraag.

Verder...
Is het niet handig om een iTunes HD/4K aanbiedingen topic te openen? Mij boeien die aanbiedingen van Apple niet zo.

Welke app gebruiken jullie om DTS .wav bestanden af te spelen op de Apple TV?

• Donstil
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:43:
Volgens mij is het toch dubbel op? Google gebruikt enkel zijn eigen codec en Apple ook. Wie moet nu wat aanpassen is dus nu de vraag.
Apple heeft er veel meer last van dat Youtube 4K niet werkt dan andersom natuurlijk.

Daarmee kan je ook wel stellen dat Youtube het grootste 4K platform ter wereld is. Dan is het dus maar de vraag wat de standaard is, mij lijkt die van Google dat dan automatisch.

• iAmRenzo
quote:
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:48:
Apple heeft er veel meer last van dat Youtube 4K niet werkt dan andersom natuurlijk.

Daarmee kan je ook wel stellen dat Youtube het grootste 4K platform ter wereld is. Dan is het dus maar de vraag wat de standaard is, mij lijkt die van Google dat dan automatisch.
Maar als Apple zoveel last heeft dat YouTube niet werkt, waarom slikken ze dan niet en komen ze met een oplossing? Of is het zo lastig met licenties?

• Donstil
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:52:
[...]

Maar als Apple zoveel last heeft dat YouTube niet werkt, waarom slikken ze dan niet en komen ze met een oplossing? Of is het zo lastig met licenties?
Ja dat is Apple natuurlijk, die geven niet graag toe en het zijn dan vooral de gebruikers die daar weer de hinder van ondervinden. Verder zal het ongetwijfeld met licenties te maken hebben inderdaad.

En de onderhandelingspositie van Apple is ook niet best in deze, daar is het platform (4K tvOS) veel te klein voor.

Donstil wijzigde deze reactie 12-02-2018 16:02 (11%)

• WvB22
quote:
opa_paul schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:29:

Mijn vraag dus:

Volgens mij gaat dit niet werken zo. AppleTV 4 gaat nooit een 4K HDR signaal sturen naar je tv zelfs al zou de bron dat wel zijn. Bovendien doet iTunes een check welke stream aangeboden gaat worden. HD of 4K HDR. Als je Mac geen 4K HDR afspeelt (naar mijn beste info kan geen enkele Mac dit) dan ook geen 4K HDR stream. Oftewel zonder Apple TV 4K ga je geen 4K streams ontvangen. Mogelijk dat met wat tweaken er geforceerd 4K streams opgevraagd kunnen worden door de Mac maar ik ben het nog niet tegen gekomen. Ook voor plex in 4K HDR heb je echt een AppleTV 4K nodig. Uiteindelijk moet de AppleTV het signaal naar je tv sturen in 4K HDR maar ik betwijfel of de chipset van de AppleTV 4 dat überhaupt aan kan. Ik kan het mis hebben maar ik heb nog geen artikel of post gezien dat je zonder AppleTV 4K een 4K HDR stream goed kan doorzetten naar je tv. En een origineel iTunes bestand zal altijd DRM protectie hebben en is dus zonder kraken niet af te spelen in Infuse of Plex. Je kan de file wel kraken en decoderen maar dat gaat ernstig ten koste van de kwaliteit en kost (afhankelijk van de kracht van pc of Mac) al snel minimaal een uur om te renderen. Kortom het is veel simpeler om toch even in de buidel te tasten. Gelet op de prijzen van Ultra HD Blu-Rays op dit moment heb je na 10 tot 20 HDR films je kosten er uit tov de fysieke discs. Voordeel is ook dat bestaande films in HD ‘gratis’ overgezet worden in 4K zodra die versie beschikbaar komt (behalve van Disney).

Let op: je hebt dus de AppleTV 4K nodig en niet de vorige versie: AppleTV 4.

WvB22 wijzigde deze reactie 12-02-2018 23:17 (3%)

• opa_paul
quote:
WvB22 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:11:
[...]

Volgens mij gaat dit niet werken zo. AppleTV 4 gaat nooit een 4K HDR signaal sturen naar je tv zelfs al zou de bron dat wel zijn. Bovendien doet iTunes een check welke stream aangeboden gaat worden. HD of 4K HDR. Als je Mac geen 4K HDR afspeelt (naar mijn beste info kan geen enkele Mac dit) dan ook geen 4K HDR stream. Oftewel zonder Apple TV 4K ga je geen 4K streams ontvangen. Mogelijk dat met wat tweaken er geforceerd 4K streams opgevraagd kunnen worden door de Mac maar ik ben het nog niet tegen gekomen. Ook voor plex in 4K HDR heb je echt een AppleTV 4K nodig. Uiteindelijk moet de AppleTV het signaal naar je tv sturen in 4K HDR maar ik betwijfel of de chipset van de AppleTV 4 dat überhaupt aan kan. Ik kan het mis hebben maar ik heb nog geen artikel of post gezien dat je zonder AppleTV 4K een 4K HDR stream goed kan doorzetten naar je tv. En een origineel iTunes bestand zal altijd DRM protectie hebben en is dus zonder kraken niet af te spelen in Infuse of Plex. Je kan de file wel kraken en decoderen maar dat gaat ernstig ten koste van de kwaliteit en kost (afhankelijk van de kracht van pc of Mac) al snel minimaal een uur om te renderen. Kortom het is veel simpeler om toch even in de buidel te tasten. Gelet op de prijzen van Ultra HD Blu-Rays op dit moment heb je na 10 tot 20 HDR films je kosten er uit tov de fysieke discs. Voordeel is ook dat bestaande films in HD ‘gratis’ overgezet worden in 4K zodra die versie beschikbaar komt (behalve van Disney).

Let op: je hebt dus de AppleTV 4K nodig en niet de vorige versie: AppleTV 4.
Sorry sorry sorry....

Bedoelde van het begin af aan al de Apple TV 4K wat dus de 5e generatie is?!

Maar kortom, ik MOET dus wel een Apple TV 4K hebben om optimaal te genieten van HDR films, die ik dan per se moet kopen via iTunes?

Via Plex iTunes films afspelen gaat dus niet? Tenzij ik het eerst probeer te converteren/renderen wat de moeite mi niet is.

Alternatief is om een blu-ray 4K HDR speler te kopen en fysieke discs te kopen wat niet meer van deze tijd is en even duur(der) is als een Apple Tv.
Of een Kodi? En 4K HDR moet toch ooit ook wel te downloaden zijn? I.p.v. streamen?
Maar goed, ben bang dat ik jullie antwoorden wel kan gokken. Ik zal vast niet ontkomen aan een Apple TV. Vind het alleen vreselijk irritant dat ik het nergens anders voor nodig heb.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 09:19
quote:
opa_paul schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:45:
[...]

Sorry sorry sorry....

Bedoelde van het begin af aan al de Apple TV 4K wat dus de 5e generatie is?!

Maar kortom, ik MOET dus wel een Apple TV 4K hebben om optimaal te genieten van HDR films, die ik dan per se moet kopen via iTunes?

Via Plex iTunes films afspelen gaat dus niet? Tenzij ik het eerst probeer te converteren/renderen wat de moeite mi niet is.

Alternatief is om een blu-ray 4K HDR speler te kopen en fysieke discs te kopen wat niet meer van deze tijd is en even duur(der) is als een Apple Tv.
Of een Kodi? En 4K HDR moet toch ooit ook wel te downloaden zijn? I.p.v. streamen?
Maar goed, ben bang dat ik jullie antwoorden wel kan gokken. Ik zal vast niet ontkomen aan een Apple TV. Vind het alleen vreselijk irritant dat ik het nergens anders voor nodig heb.
De 4K films die je in de iTunes Store koopt kunnen alleen gestreamd worden, aangezien Apple het van filmmaatschappijen niet als download mag aanbieden. Dit geldt ook voor iTunes op een PC/Mac.

Voor eigen content kun je Plex gebruiken. De app daarvoor is te downloaden in de App Store. Je hoeft dus niets te gaan converteren en kunt hiermee ook 4K HDR MKV-bestanden afspelen als je die hebt.

MelvinW wijzigde deze reactie 13-02-2018 00:18 (3%)

MBP 13" 2017 TB i7 3.5GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone X Silver 256GB - Apple Watch Series 3 LTE 42MM

• ikweethetbeter
quote:
MelvinW schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:18:
Voor eigen content kun je Plex gebruiken. De app daarvoor is te downloaden in de App Store. Je hoeft dus niets te gaan converteren en kunt hiermee ook 4K HDR MKV-bestanden afspelen als je die hebt.
Voor Plex op de Apple TV heb je Plex Server op een Mac, PC of NAS nodig, die vrijwel alle films transcodeert. Je computer moet daarvoor aanstaan, en mag niet teveel andere dingen doen, anders trekt-ie het niet. Mijn advies: vergeet Plex. Gebruik in plaats daarvan het programma Infuse, deze speelt alles af wat je 'm aanbiedt.
quote:
ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:35:
[...]

Voor Plex op de Apple TV heb je Plex Server op een Mac, PC of NAS nodig, die vrijwel alle films transcodeert. Je computer moet daarvoor aanstaan, en mag niet teveel andere dingen doen, anders trekt-ie het niet. Mijn advies: vergeet Plex. Gebruik in plaats daarvan het programma Infuse, deze speelt alles af wat je 'm aanbiedt.
Jep en voor degene die Infuse het liefst gebruikt, maar ook Plex Server heeft komt er zeer binnenkort een mooie integratie :)

• opa_paul
quote:
MelvinW schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:18:
[...]

De 4K films die je in de iTunes Store koopt kunnen alleen gestreamd worden, aangezien Apple het van filmmaatschappijen niet als download mag aanbieden. Dit geldt ook voor iTunes op een PC/Mac.

Maar de aangekochte films via iTunes kunnen toch alleen via iTunes afgespeeld worden toch?!
Voor de rest gebruik ik al een jaar Plex. Kan ook gerust eens Infuse gebruiken hoor.
Maar het is me nu een beetje onduidelijk of je met jouw bericht bedoelt dat ik dus WEL of TOCH 4K HDR bestanden kan afspelen via Plex? Of bedoel je alles buiten aangekochte bestanden via iTunes?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
the-body schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:12:
Netflix draait fantastisch op een Apple Tv, no problemo.
Ik heb anders sinds kort toch problemen. Geen surround geluid meer van de ene op de andere dag.

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*