Acties:
  • 0 Henk 'm!
De game console markt is hoofdzakelijk verdeeld onder XBox (en PC) en PS4. Switch komt net kijken, Wii(-U) deed ook leuk mee. Daarna komen de Apple TV en de Nvidia Shield.

Het eenvoudigst is een port van een iOS of Android game. Helaas gaan ze vaak niet veel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:51

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Leo's Fortune is ook erg vermakelijk op AppleTV (en ziet er goed uit).

Maar verder is het niet veel soeps in de appstore inderdaad.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Sinds gister een probleem gehad dat de AppleTV 4K al mijn UHD films alleen nog maar in HD wil afspelen. Gebeurde nadat ik ge-update had naar tvOS 11.1. Wat ik ook probeerde geen stream meer van 4K en duidelijk ook geen HDR. iTunes zelf gaf wel aan dat de titel beschikbaar was in 4K HDR maar de info balk (en het plaatje) liet geen twijfel mogelijk. Uiteindelijk een uur met Apple aan de lijn gehangen (even serieus, wat een voorbeeld voor de meeste bedrijven, binnen 20 seconden word je gebeld en de engineers snappen tenminste waar je het over hebt). Uiteindelijk AppleTV helemaal hersteld en probleem was verholpen. Gek want de avond ervoor geen vuiltje aan de lucht. Kwam echt door de update.

Even verder gespeurd of ik het probleem kan repliceren en uiteindelijk gevonden. In de settings menu van ‘apps’ kan je de afzonderlijk apps voorkeuren veranderen. Let erop dat voor nu (tvOS 11.1) je bij de iTunes video app je ‘direct beginnen’ op ‘aan’ hebt staan. De video start dan meteen en buffert gedurende de eerste momenten van afspelen tot een 4K resolutie. Je kan het ook uit zetten. Idee is dat de stream dan eerst gaat bufferen tot 4K resolutie en de stream dan pas begint met afspelen. Echter door een bug zal je dan alleen maar in HD kunnen streamen.

Apple is op de hoogte van de bug en gaan een fix schrijven (kan serverside zijn of in tvOS). Als je niet kan streamen in 4K HDR in iTunes kan dit het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
meesje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:03:
Ik heb al enige tijd een Steelseries mfi controller in huis. Deze werkt met mijn iPad, maar kan ook aangesloten worden op een Apple TV. Een ATV 4(K) heb ik nog niet, maar zal er rond de feestdagen wel komen. De ATV wil ik ook gebruiken voor gaming.

Mijn vraag is welke spellen spelen jullie allemaal (met een controller) op de ATV?

Zelf heb ik de volgende spellen in gedachten: Real Racing 3, Sonic 1, Sonic 2, Sonic CD, Pixel Cup, Rayman Adventures, DuckTales en Oceanhorn.
Skyfish is ook wel leuk.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:48:
Sinds gister een probleem gehad dat de AppleTV 4K al mijn UHD films alleen nog maar in HD wil afspelen. Gebeurde nadat ik ge-update had naar tvOS 11.1. Wat ik ook probeerde geen stream meer van 4K en duidelijk ook geen HDR. iTunes zelf gaf wel aan dat de titel beschikbaar was in 4K HDR maar de info balk (en het plaatje) liet geen twijfel mogelijk. Uiteindelijk een uur met Apple aan de lijn gehangen (even serieus, wat een voorbeeld voor de meeste bedrijven, binnen 20 seconden word je gebeld en de engineers snappen tenminste waar je het over hebt). Uiteindelijk AppleTV helemaal hersteld en probleem was verholpen. Gek want de avond ervoor geen vuiltje aan de lucht. Kwam echt door de update.

Even verder gespeurd of ik het probleem kan repliceren en uiteindelijk gevonden. In de settings menu van ‘apps’ kan je de afzonderlijk apps voorkeuren veranderen. Let erop dat voor nu (tvOS 11.1) je bij de iTunes video app je ‘direct beginnen’ op ‘aan’ hebt staan. De video start dan meteen en buffert gedurende de eerste momenten van afspelen tot een 4K resolutie. Je kan het ook uit zetten. Idee is dat de stream dan eerst gaat bufferen tot 4K resolutie en de stream dan pas begint met afspelen. Echter door een bug zal je dan alleen maar in HD kunnen streamen.

Apple is op de hoogte van de bug en gaan een fix schrijven (kan serverside zijn of in tvOS). Als je niet kan streamen in 4K HDR in iTunes kan dit het probleem zijn.
Vreemd dat je dat niet eerder had dan, zit er al een tijd in:

https://forums.macrumors....k-itunes-content.2077660/

(Een uur aan de telefoon hangen om 1 vinkje te veranderen vind ik best lang trouwens ;) )

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-10 05:44
Hallo...even een vraagje.
Ik zit te denken om de nieuwe ATV aan de schaffen. Kan je met je ATV remote ook je tv besturen?
Ik heb een redelijk nieuwe LG. Kan ik met de apple tv remote de tv aanzetten en dan meteen op homescreen van ATV komen? Volume bedienen? Als dit kan dan zou het een mooie oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
zokiz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:55:
Ik zit te denken om de nieuwe ATV aan de schaffen. Kan je met je ATV remote ook je tv besturen?
Ik heb een redelijk nieuwe LG. Kan ik met de apple tv remote de tv aanzetten en dan meteen op homescreen van ATV komen? Volume bedienen? Als dit kan dan zou het een mooie oplossing zijn.
Ja, dat werkt als een trein.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:27:
Topicstarter
Sinds de app update van van 10 oktober van netflix zie je met heen of terug spoelen,
in de tijdslijn geen beeldje meer meegaan.
Sinds vandaag is er wel weer een nieuwe update voor de app van netflix maar de tijdslijn zit nog steeds geen beeldje op te kijken waar je naar toe spoelt
Dit is alleen met netflix.
Youtube e.a. is dit niet daar zie je wel waar je naar toe spoelt is dit bekend?
Heeft er niemand apple tv 4 in combinatie met netflix die dit even na kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

bruce. schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:05:
[...]

Heeft er niemand apple tv 4 in combinatie met netflix die dit even na kan kijken?
Heb zelf de 4k, maar daar was het volgens mij ook even verdwenen. Net gecheckt en het werkt weer met beelden boven de tijdlijn.

Zit op firmware 11.2 (public beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
fonsmeister schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:34:
[...]

Heb zelf de 4k, maar daar was het volgens mij ook even verdwenen. Net gecheckt en het werkt weer met beelden boven de tijdlijn.

Zit op firmware 11.2 (public beta)
Bij mij was het verdwenen toen netflix met een app update kwam .
Na de grote update 11.0 van apple tv was het er nog gewoon na de netfilx update van 10 oktober was het weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zokiz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:55:
Ja, dat werkt als je HDMI-CEC aan hebt staan.

Zelf gebruik ik het niet, HDMI-CEC werkt niet goed als je veel apparaten via een receiver op elkaar hebt aangesloten. In plaats daarvan heb ik een Logitech Harmony afstandsbediening. Dit doet wel exact wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

bruce. schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:05:
[...]

Hier op Apple TV 4 geen probleem. iOS 11.1 (15J582) en NetFlix 1.13.7 van 27 oktober

Netflix app keer verwijderen en opnieuw installeren?

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mij viel het op dat het beeld (netflix) via aTV (4) 'flets' is. Vooral gezichten zien er onnatuurljk uit. Vanavond even een andere HDMI kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The Inquisitor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:13:
Mij viel het op dat het beeld (netflix) via aTV (4) 'flets' is. Vooral gezichten zien er onnatuurljk uit. Vanavond even een andere HDMI kabel proberen.
Wat heeft dat met je kabel te maken?

Wellicht je DV instellingen nalopen? Op mijn TV heeft elke modus weer zijn eigen instellingen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gonadan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:28:
[...]

Wat heeft dat met je kabel te maken?

Wellicht je DV instellingen nalopen? Op mijn TV heeft elke modus weer zijn eigen instellingen.
Mjah vind ik altijd het testen waard voordat ik in alle instellingen ga neuzen. TV instellingen staan allemaal normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Inquisitor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:39:
[...]

Mjah vind ik altijd het testen waard voordat ik in alle instellingen ga neuzen. TV instellingen staan allemaal normaal.
HDMI is digitaal. Dus je ziet of wat je hoort te zien, of je ziet niets. Je kabel kan niet een kleurtje aanpassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Niet helemaal waar, alleen zou je dan de melding moeten krijgen dat Deep Colour e.d. niet lukt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:51:
Niet helemaal waar, alleen zou je dan de melding moeten krijgen dat Deep Colour e.d. niet lukt.
Dan heb je dus gewoon geen High Speed kabel. Dat is wat anders. Maar dat is nog steeds een digitaal signaal, Deep Colour kan niet "half" doorkomen. T werkt, of t werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dan moet ik het in ieder geval ergens anders zoeken, maar de tv beeld-instellingen staan hetzelfde voor elke bron, en die staan goed. Dus ik weet even niet waar het in kan zitten.
Gonadan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:17:
[...]

Ik zal straks een Netflix op TV en AppleTV opzetten, kijken of ik verschil zie.
Thanks. Ik zie het al duidelijk bij de mininaturen op de 'homepage' (bij gebrek aan beter woord)

[ Voor 46% gewijzigd door The Inquisitor op 02-11-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DennusB schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:11:
Dan heb je dus gewoon geen High Speed kabel. Dat is wat anders. Maar dat is nog steeds een digitaal signaal, Deep Colour kan niet "half" doorkomen. T werkt, of t werkt niet.
Klopt helemaal wat je zegt. Maar dat kan dus wel degelijk inhouden dat je wel beeld hebt, maar met andere kleuren.

Dat is wat anders dan voorheen, toen het inderdaad wel of geen beeld was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Gonadan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:17:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt. Maar dat kan dus wel degelijk inhouden dat je wel beeld hebt, maar met andere kleuren.

Dat is wat anders dan voorheen, toen het inderdaad wel of geen beeld was.

Had inderdaad met de eerste high speed hdmi kabel die ik gebruikte met de Apple TV alleen de mogelijkheid om HDR 60hz in 4:2:0 af te spelen, met een andere krijg ik wel de 4:2:2 optie bij HDR 60hz, of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

The Inquisitor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:17:
Thanks. Ik zie het al duidelijk bij de mininaturen op de 'homepage' (bij gebrek aan beter woord)
Ik zie wel verschil, maar dat is niet wat jij beschrijft. Mijn Dolby Vision instelling is iets helderder dan die voor SDR.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 09:23
ikweethetbeter schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:11:
[...]

Ja, dat werkt als je HDMI-CEC aan hebt staan.

Zelf gebruik ik het niet, HDMI-CEC werkt niet goed als je veel apparaten via een receiver op elkaar hebt aangesloten. In plaats daarvan heb ik een Logitech Harmony afstandsbediening. Dit doet wel exact wat ik wil.
Hmmmm, bij mij gaat de AT4 uit en daarna weer aan bij het uitschakelen via de Harmony.

Welke instellingen heb je gebruikt voor je ATV te bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
royaljoop schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:08:
Hmmmm, bij mij gaat de AT4 uit en daarna weer aan bij het uitschakelen via de Harmony.

Welke instellingen heb je gebruikt voor je ATV te bedienen?
Ik heb de standaard instellingen gebruikt als je in de MyHarmony software de ATV4 toevoegt.

Je zou de auto stand-by van je ATV op bv 15 minuten kunnen zetten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WvB22
Ik ben eens gaan stoeien met de AppleTV 4K en alle content die erop te krijgen is. Na wat stoeien heb ik een hele leuke verzameling aan films verzameld inmiddels. Deels met gekochte discs en UV codes, deels door mooie titels te kopen in de iTunes Store en deels met wat kunst en vliegwerk (dat later).

Een paar mooie tips om een mooie collectie aan te leggen die ik wilde delen, met name voor de 4K HDR titels.

Tip 1: koop iTunes kaarten in de aanbieding. Ze zijn zowel digitaal als fysiek vaak voor een korting te krijgen. Meestal loopt de korting op tot zo'n 10% maar soms ook meer. Dat scheelt je al 10% op elke aankoop in de iTunes Store maar ook in de AppStore. Ook mijn lopende abonnementen zoals Netflix betaal ik zo. Op jaarbasis kan dat toch aardig schelen. Site die ik check: http://aanbiedingen.eerko.nl/itunes.php

Tip 2: Houdt de film afdeling van iTunes in de gaten. Er staan zeker interessante aanbiedingen tussen. Zo heb ik al aardig wat 4K titels bemachtigd rond de 5 tot 7 euro (Suicide Squad, Mad Max Fury Road, Batman vs Superman, Jupiter Ascending) om maar een paar titels te noemen. Hier betaal je voor de fysieke discs al snel 25 tot 35 euro voor.

Tip 3: Kijk vooruit. Heel veel titels worden in rap tempo geüpgrade naar 4K HDR. Het begon bescheiden met zo'n 30 titels ruim een maand terug, inmiddels staat de teller op ruim 110 titels. Om een beetje te voorspellen wat een upgrade krijgt naar 4K kijk ik af en toe in lijsten de de Amerikaanse iTunes store staan. Een handige lijst is bijvoorbeeld deze: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1505495519

Een voorbeeld is de Harry Potter reeks. Deze is te koop voor nog geen 50 euro voor 8 films. Dat is op zich al een redelijk koopje. Deze films zijn echter in HD. Zeer binnenkort komt de UHD versie van deze box uit en dan mag je bij Bol zo'n 200 euro voor gaan neertellen. Het is echter zeer waarschijnlijk dat de films in iTunes ook een upgrade krijgen naar 4K aangezien Warner Bros een studio is die de upgrades gaan doen (en WB heeft al heel veel content in 4K aangeleverd). Hoewel een gokje kan je dus veel geld besparen en je weet ook zeker dat je de Nederlandse versies krijgt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zavvi). Dit zou ook wel eens kunnen gaan gelden voor bijvoorbeeld de Batman Trilogie. -- Update -- inmiddels is de Harry Potter reeks geüpdate naar 4K, de Batman trilogie nog niet (wel in de VS).

Tip 4: Hier wat kunst en vliegwerk. Waar je echt enorm mee kan besparen is door slim gebruik te maken van een service die eigenlijk alleen in de VS werkt maar ook in Nederland gewoon prima gebruikt kan worden met wat beperkingen hier en daar.

Het gaat om de service Movies Anywhere. Een vervolg op Disney Movies Anywhere. Het is een tegenhanger/concurrent van UV (bekend van de codes bij de Blu-Ray schijfjes). Het vergt wat moeite maar is zeker een aanrader. Movies Anywhere is een digitale service die al je digitale aankopen bij elkaar brengt. De service is van Vudu (niet actief in Nederland), Google Play, Amazon en Apple iTunes. Vrijwel alle grote studio's hebben zich aangesloten. Als je bij de één een film koopt heb je automatisch de rechten en mogelijkheden om de film daar ook af te spelen. Dus een film gekocht bij Google kan je in iTunes kijken en vice versa. Helaas is de service alleen in Amerika actief. Echter niks belet je een account te maken. www.moviesanywhere.com

Nu de grap. koppel je Google Play account aan Movies Anywhere (of je bestaande Google account) en maak een Vudu account (wel als enige een VPN nodig naar USA). Maak desnoods een Amazon account. Je krijgt nu van Movies Anywhere gratis vijf films (leuke titels) die je overal kan bekijken. Het is toch belangrijk om een Vudu account aan te maken: UVVU titels worden namelijk gesynct met Vudu. Die ze vervolgens synct met Movies Anywhere en vervolgens dus in al je andere accounts.

Het enige lastige is dat je ook een US iTunes account moet maken om deze te koppelen. iTunes doet namelijk een actieve check in welk land je bent (qua iTunes Store). Dit moet dus een VS account zijn. Dit is echter een absolute aanrader. Zie hier een duidelijke instructie om te registreren zonder credit card:
https://support.unblock-u...-id-without-a-credit-card

Als je eenmaal een US iTunes account hebt kan de lol pas goed beginnen. Let wel even op: op een iOS device mag je GEEN Amerikaanse films afspelen. Je krijgt dan problemen met je AppleID. Als je dat doet (kan wel door Transfer knop te drukken) dan wordt je Nederlandse account 90 dagen geblokkeerd voor zaken als films kijken en aankopen doen! Niet doen dus! Op de AppleTV 4K is er geen vuiltje aan de lucht en mag je naar hartelust switchen.

Wat het mooie is, is dat steeds meer films in de Amerikaanse store Nederlandse ondertitels hebben. Het aanbod is nog een beetje bescheiden maar neemt rap toe. Zeker de laatste blockbusters hebben relatief veel ondertitels o.a. Spiderman, Baby Driver, Blade Runner etc. Wel even goed kijken van te voren.

Nu de absolute kicker. Zoek een film met NL ondertitels bijvoorbeeld Baby Driver. Zoek vervolgens een site waar ze films verkopen middels iTunes codes. Met een beetje geluk kan je voor weinig geld zomaar hele leuke films scoren voor weinig geld. Zo betaalde ik voor Baby Driver $11,95 (4K HDR), Transformers Last Knight 4K HDR (geen nl ondertitel) $2,95 en Ghost in the Shell $3,95.

De grap is dat als je HD codes in iTunes inwisselt deze afspelen in 4K HDR in iTunes als de titel beschikbaar is. Apple upgrade namelijk gratis zolang je rechtstreeks bij hen koopt. Heb je een code via Movies Anywhere dan wordt soms wel en soms niet de film geüpgrade naar 4K. Omdat je ook nog eens in Dollars koopt heb je soms voor een prikkie de nieuwste films op je Apple TV staan. En omdat ze automatisch syncen met Movies Anywhere kan je ze op je mobiel/tablet/ kijken middels de Google Playstore (maar soms dus ellende met ondertiteling). Het blijven immers Amerikaanse versies van de films.

Een goede site voor iTunes codes en Movies Anywhere codes is bijvoorbeeld https://hdmoviecodes.com of https://cheapuvcodes.com/code-type/itunes/.

Nog een laatste tip: als je toch de VS account gemaakt hebt, download dan meteen de Movies Anywhere app op je mobiel / tablet. In de App kan je namelijk zonder problemen al je content meteen afspelen (met wat beperkingen op ondertitels misschien).

Veel plezier!

[ Voor 7% gewijzigd door WvB22 op 28-12-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
WvB22 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 01:13:

Een voorbeeld is de Harry Potter reeks. Deze is te koop voor nog geen 50 euro voor 8 films. Dat is op zich al een redelijk koopje. Deze films zijn echter in HD. Zeer binnenkort komt de UHD versie van deze box uit en dan mag je bij Bol zo'n 200 euro voor gaan neertellen. Het is echter zeer waarschijnlijk dat de films in iTunes ook een upgrade krijgen naar 4K aangezien Warner Bros een studio is die de upgrades gaan doen (en WB heeft al heel veel content in 4K aangeleverd). Hoewel een gokje kan je dus veel geld besparen en je weet ook zeker dat je de Nederlandse versies krijgt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zavvi). Dit zou ook wel eens kunnen gaan gelden voor bijvoorbeeld de Batman Trilogie.
Heb je het dan over gewoon 4k of 4k met hdr? Mocht het om dat laatste gaan, waar komt die hdr dan vandaan? Kunnen oude films (dus gefilmd met de techniek van toen) zomaar een hdr upgrade krijgen? Mocht dat zo zijn, dan neem ik aan dat dat in post productie gebeurt, maar dan zal de toegevoegde waarde afhangen van hoeveel tijd/moeite men er in die postproductie insteekt, toch? Mochten er hier tweakers zijn met ervaring met oude films die achteraf een hdr upgrade hebben gekregen dan hoor ik het graag.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
HDR heeft op zich niet zo veel te maken met iets als ‘waar het vandaan komt’. Het is geen special effect of zo. Het is meer een veel breder kleurbereik die tv’s nu wél kunnen tonen en vroeger niet. Dit gecombineerd met een bepaalde helderheid en contrast levert een veel dieper en voller plaatje op. De grap is dat film (en dan bedoel ik echt ouderwetse film van 35mm) had een veel groter kleurbereik dan de TV’s aan konden. Daarom zie je ook oude films keurig in echte 4K en HDR alsnog uitgebracht worden. Dat gaat prima. Het hangt helemaal af met welke camera’s gefilmd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
doc schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:12:
[...]

Hier op Apple TV 4 geen probleem. iOS 11.1 (15J582) en NetFlix 1.13.7 van 27 oktober

Netflix app keer verwijderen en opnieuw installeren?
Wat heb ik gedaan,netflix app eraf gehaald opnieuw erop gezet maar deed het nog steeds niet.
De nieuwe firmware update van de apple tv 11.1 erop en de app van netflix erop nieuw op gezet,
en ja daar was het tijdlijn beeldje weer.
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@The Inquisitor
Gisteren een stukje aflevering zitten kijken op zowel de TV al via de AppleTV. Daar viel het toch wel op dat het beeld van de AppleTV behoorlijk anders was. Veel meer verzadigd en de donkere delen liepen dicht. Ook valt het dan op dat andere kleuren zoals de logo's die je kiest bij 'Wie kijkt?' wat fletser zijn.
Nu heb ik de Dolby Vision modus nog niet gekalibreerd, dus dat kan ook nog effect hebben. Binnenkort dat maar eens proberen en kijken of het effect heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:21

CeesKees

I rest my Kees

Gonadan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:45:
@The Inquisitor
Gisteren een stukje aflevering zitten kijken op zowel de TV al via de AppleTV. Daar viel het toch wel op dat het beeld van de AppleTV behoorlijk anders was. Veel meer verzadigd en de donkere delen liepen dicht. Ook valt het dan op dat andere kleuren zoals de logo's die je kiest bij 'Wie kijkt?' wat fletser zijn.
Nu heb ik de Dolby Vision modus nog niet gekalibreerd, dus dat kan ook nog effect hebben. Binnenkort dat maar eens proberen en kijken of het effect heeft.
Dan is het natuurlijk de vraag of de settings van beide kanalen gelijk staan.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gonadan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:45:
@The Inquisitor
Thanks voor het nakijken. Ik heb wel een aTV4, dus geen last/baat van Dolby Vision. Instellingen op alle kanalen zijn bij mij identiek, dus ik snap niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CeesKees schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:28:
Dan is het natuurlijk de vraag of de settings van beide kanalen gelijk staan.
Die staan uiteraard niet gelijk. De één is een voorinstelling voor SDR, de ander voor HDR. Dat is op zich niet erg, maar ik wil die voor Dolby Vision nog wel even kalibreren.
The Inquisitor schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:11:
Thanks voor het nakijken. Ik heb wel een aTV4, dus geen last/baat van Dolby Vision. Instellingen op alle kanalen zijn bij mij identiek, dus ik snap niet waarom.
Oh ik dacht dat je 4K had, dan is het misschien lastiger vergelijken aangezien ze bij mij veel meer trucjes toepassen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:08
wowww hehe eindelijk het beeld aangepakt in vrijwel alle formaten _/-\o_
Nu nog Dolby TrueHD / Atmos en ik ben helemaal <3
Misschien iets voor kerst :)

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:48

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb zowel een apple tv als chromecast en het valt me op dat de npo start App een veel mooier beeld geeft via de chromecast. Full HD lijkt het wel maar Airplay op atv voelt als SD. Deelt iemand deze ervaring? Bewuste keuze van NPO wellicht? Ik heb geen betaald abonnement overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 04-11-2017 12:20 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:19:
Ik heb zowel een apple tv als chromecast en het valt me op dat de npo start App een veel mooier beeld geeft via de chromecast. Full HD lijkt het wel maar Airplay op atv voelt als SD. Deelt iemand deze ervaring? Bewuste keuze van NPO wellicht? Ik heb geen betaald abonnement overigens.
Dit kan toch ook te maken hebben dat een chromecast direct zijn contect van het internet afhaalt? Wellicht is mijn info al lang achterhaald, maar volgens mij doet Airplay dat (nog?) niet. Dat was voor mij destijds de reden om ook een chromecast aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

meesje schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:44:
[...]

Dit kan toch ook te maken hebben dat een chromecast direct zijn contect van het internet afhaalt? Wellicht is mijn info al lang achterhaald, maar volgens mij doet Airplay dat (nog?) niet. Dat was voor mij destijds de reden om ook een chromecast aan te schaffen.
AirPlay kan dit ook, mits mogelijk. Hoe dat bij NPO zit weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Ik ben eens gaan stoeien met de AppleTV 4K en alle content die erop te krijgen is. Na wat stoeien heb ik een hele leuke verzameling aan films verzameld inmiddels. Deels met gekochte discs en UV codes, deels door mooie titels te kopen in de iTunes Store en deels met wat kunst en vliegwerk (dat later).

Een paar mooie tips om een mooie collectie aan te leggen die ik wilde delen, met name voor de 4K HDR titels.

Tip 1: koop iTunes kaarten in de aanbieding. Ze zijn zowel digitaal als fysiek vaak voor een korting te krijgen. Meestal loopt de korting op tot zo'n 10% maar soms ook meer. Dat scheelt je al 10% op elke aankoop in de iTunes Store maar ook in de AppStore. Ook mijn lopende abonnementen zoals Netflix betaal ik zo. Op jaarbasis kan dat toch aardig schelen. Site die ik check: http://aanbiedingen.eerko.nl/itunes.php

Tip 2: Houdt de film afdeling van iTunes in de gaten. Er staan zeker interessante aanbiedingen tussen. Zo heb ik al aardig wat 4K titels bemachtigd rond de 5 tot 7 euro (Suicide Squad, Mad Max Fury Road, Batman vs Superman, Jupiter Ascending) om maar een paar titels te noemen. Hier betaal je voor de fysieke discs al snel 25 tot 35 euro voor.

Tip 3: Kijk vooruit. Heel veel titels worden in rap tempo geüpgrade naar 4K HDR. Het begon bescheiden met zo'n 30 titels ruim een maand terug, inmiddels staat de teller op ruim 110 titels. Om een beetje te voorspellen wat een upgrade krijgt naar 4K kijk ik af en toe in lijsten de de Amerikaanse iTunes store staan. Een handige lijst is bijvoorbeeld deze: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1505495519

Een voorbeeld is de Harry Potter reeks. Deze is te koop voor nog geen 50 euro voor 8 films. Dat is op zich al een redelijk koopje. Deze films zijn echter in HD. Zeer binnenkort komt de UHD versie van deze box uit en dan mag je bij Bol zo'n 200 euro voor gaan neertellen. Het is echter zeer waarschijnlijk dat de films in iTunes ook een upgrade krijgen naar 4K aangezien Warner Bros een studio is die de upgrades gaan doen (en WB heeft al heel veel content in 4K aangeleverd). Hoewel een gokje kan je dus veel geld besparen en je weet ook zeker dat je de Nederlandse versies krijgt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Zavvi). Dit zou ook wel eens kunnen gaan gelden voor bijvoorbeeld de Batman Trilogie.

Tip 4: Hier wat kunst en vliegwerk. Waar je echt enorm mee kan besparen is door slim gebruik te maken van een service die eigenlijk alleen in de VS werkt maar ook in Nederland gewoon prima gebruikt kan worden met wat beperkingen hier en daar.

Het gaat om de service Movies Anywhere. Een vervolg op Disney Movies Anywhere. Het is een tegenhanger/concurrent van UV (bekend van de codes bij de Blu-Ray schijfjes). Het vergt wat moeite maar is zeker een aanrader. Movies Anywhere is een digitale service die al je digitale aankopen bij elkaar brengt. De service is van Vudu (niet actief in Nederland), Google Play, Amazon en Apple iTunes. Vrijwel alle grote studio's hebben zich aangesloten. Als je bij de één een film koopt heb je automatisch de rechten en mogelijkheden om de film daar ook af te spelen. Dus een film gekocht bij Google kan je in iTunes kijken en vice versa. Helaas is de service alleen in Amerika actief. Echter niks belet je een account te maken. www.moviesanywhere.com

Nu de grap. koppel je Google Play account aan Movies Anywhere (of je bestaande Google account) en maak een Vudu account (wel als enige een VPN nodig naar USA). Maak desnoods een Amazon account. Je krijgt nu van Movies Anywhere gratis vijf films (leuke titels) die je overal kan bekijken. Het is toch belangrijk om een Vudu account aan te maken: UVVU titels worden namelijk gesynct met Vudu. Die ze vervolgens synct met Movies Anywhere en vervolgens dus in al je andere accounts.

Het enige lastige is dat je ook een US iTunes account moet maken om deze te koppelen. iTunes doet namelijk een actieve check in welk land je bent (qua iTunes Store). Dit moet dus een VS account zijn. Dit is echter een absolute aanrader. Zie hier een duidelijke instructie om te registreren zonder credit card:
https://support.unblock-u...-id-without-a-credit-card

Als je eenmaal een US iTunes account hebt kan de lol pas goed beginnen. Let wel even op: op een iOS device mag je GEEN Amerikaanse films afspelen. Je krijgt dan problemen met je AppleID. Als je dat doet (kan wel door Transfer knop te drukken) dan wordt je Nederlandse account 90 dagen geblokkeerd voor zaken als films kijken en aankopen doen! Niet doen dus! Op de AppleTV 4K is er geen vuiltje aan de lucht en mag je naar hartelust switchen.

Wat het mooie is, is dat steeds meer films in de Amerikaanse store Nederlandse ondertitels hebben. Het aanbod is nog een beetje bescheiden maar neemt rap toe. Zeker de laatste blockbusters hebben relatief veel ondertitels o.a. Spiderman, Baby Driver, Blade Runner etc. Wel even goed kijken van te voren.

Nu de absolute kicker. Zoek een film met NL ondertitels bijvoorbeeld Baby Driver. Zoek vervolgens een site waar ze films verkopen middels iTunes codes. Met een beetje geluk kan je voor weinig geld zomaar hele leuke films scoren voor weinig geld. Zo betaalde ik voor Baby Driver $11,95 (4K HDR), Transformers Last Knight 4K HDR (geen nl ondertitel) $2,95 en Ghost in the Shell $3,95.

De grap is dat als je HD codes in iTunes inwisselt deze afspelen in 4K HDR in iTunes als de titel beschikbaar is. Apple upgrade namelijk gratis zolang je rechtstreeks bij hen koopt. Heb je een code via Movies Anywhere dan wordt soms wel en soms niet de film geüpgrade naar 4K. Omdat je ook nog eens in Dollars koopt heb je soms voor een prikkie de nieuwste films op je Apple TV staan. En omdat ze automatisch syncen met Movies Anywhere kan je ze op je mobiel/tablet/ kijken middels de Google Playstore (maar soms dus ellende met ondertiteling). Het blijven immers Amerikaanse versies van de films.

Een goede site voor iTunes codes en Movies Anywhere codes is bijvoorbeeld https://hdmoviecodes.com of https://cheapuvcodes.com/code-type/itunes/.

Nog een laatste tip: als je toch de VS account gemaakt hebt, download dan meteen de Movies Anywhere app op je mobiel / tablet. In de App kan je namelijk zonder problemen al je content meteen afspelen (met wat beperkingen op ondertitels misschien).

Veel plezier!
Naar aanleiding van mijn bevindingen met Movies Anywhere nog een paar leuke feitjes die ik ontdekt heb. Ik heb een redelijk grote verzameling van films op blu-ray en UHD-discs. Vaak zit er een code bij om een digitale versie te downloaden. Vaak is het echter ‘lastig’ om de films terug te kijken op je AppleTV want dat wordt bijna niet ondersteunt met de Nederlandse codes. Meestal moet je een app downloaden voor je mobiel/tablet.

Wat ik nu zie is dat films die ik gekocht heb en in mijn UltraViolet (UV) bibliotheek staan plotseling ook op de AppleTV te kijken zijn. Mijn laatste aankoop was Wonder Woman. Deze code moet je op de Nederlandse UV site inwisselen en vervolgens wordt je gelinkt naar een site van Warner Bros. Normaal kijk je Wonder Woman alleen in een app van Flixster. Dat werkt redelijk op je mobiel/iPad maar niet op je AppleTV. Nu ik de accounts gekoppeld heb met Movies Anywhere verschijnt Wonder Woman keurig in mijn (Amerikaanse) iTunes account, keurig met alle extra’s en ondertiteling. Dit komt dus omdat mijn UV bilblitheek synct met Vudu die alles weer de cloud van Movies Amywhere pushed.

Met deze ‘truc’ kan je dus waarschijnlijk alsnog je volledige digitale bibliotheek op je AppleTV kijken, mits de studio Movies Anywhere ondersteunt. Grootste studio’s die (nog) niet meedoen zijn Paramount en Lionsgate.

Kon nu mooi ook de kwaliteit van de UHD disc en de 4K AppleTV vergelijken. UHD disc speelde in HDR10 (de Dolby Vision update van mijn speler is er nog niet) en iTunes uiteraard in Dolby Vision. De beelden ontliepen elkaar niet veel maar eerlijk is eerlijk, het beeld van de UHD disc leek vooral in de achtergrond iets meer details te hebben (echt zoeken op een meter afstand van de tv...) en leek iets helderder. Maar dat kan ook een verschil zijn tussen HDR10 en Dolby Vision en de instellingen van mijn TV.

Grote verschil wel natuurlijk: schijfje kostte me bijna 35 euro (Zavvi heeft geen nl ondertitels en een UV code alleen geldig in Engeland) en iTunes ben je in Nederland ‘maar’ 14 euro kwijt.

Nog ren paar extra tips als je gaat stoeien met Movies Anywhere:

Recente D.C. Comics films zijn in de VS bijna allemaal voorzien van NL ondertitel. Dit zijn films als Batman VS Superman en Suicide Squad, Wonder Woman etc.

Veel Marvel films zijn ook voorzien van veel ondertitels behalve die uitgebracht zijn onder de vlag van Disney.

Pixar films van Disney zijn soms voorzien van nl ondertitels, maar nooit van Nederlandse gesproken taal (in Nederland moet je al dubbel betalen als je én de Engelse én de Nederlandse versie wil). Disney splitst altijd films op in een lokale en een Engelse versie (slimme jongens daar).

Als je een 4K versie van een film wil met een code dan moet je zoeken naar een iTunes code bij de aanbieders. Je betaald voor een HD versie bij Apple maar ‘krijgt’ de 4K versie indien beschikbaar. Via Movies Anywhere krijg je dan bij de andere aanbieders (Google, Amazon en Vudu) de HD versie hoewel Vudu ook nog wel eens de UHD versie ‘geeft’. Vudu ondersteunt via bepaalde streaming devices ook zelfs Atmos bij de UHD versie. Dit werkte bij mij oa voor Wonder Woman. Alleen is Vudu zeer strikt met je locatie. Je hebt vaak een VPN nodig wat alles erg lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25

rally

Deyterra Consultancy

Van het weekend de zoektocht gestart naar een 64Gb ATV 4K.

Wat zijn die slecht te krijgen! Zelfs bij Apple een levertijd van 5-6 weken.

Blijkbaar heeft Apple onderschat hoe populair die ATV 4K zou worden (dus volgend model zal wel weer duurder worden 🤔)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 22:08
rally schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:25:

Blijkbaar heeft Apple onderschat hoe populair die ATV 4K zou worden (dus volgend model zal wel weer duurder worden 🤔)
Sterkte. Ik heb hem pas sinds 16-9 in bestelling staan bij Coolblue...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:49
Ik had er ook op de eerste dag een 64Gb besteld en stond volgens de leverancier vrij ver bovenaan, maar ze konden niet zeggen hoelang nog ging duren. Uiteindelijk afbesteld en een dag later had ik de 32Gb in huis, geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:16:
Weet je dat zeker? Volgens mij kan het alleen met Muziek, omdat die optie zo prominent in de instellingen staat.

Bij de NPO duurt het bij mij altijd even 5-10 seconden voordat ik scherp beeld krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Volgens mij is dat (nog steeds) niet zo:
https://chromeunboxed.com...tv-airplay-which-is-best/
So, the media being shown on the screen is being rendered and sent to the Apple TV by the Macbook, iPhone, or iPad. The Apple TV is simply receiving a signal and rendering it to the screen.

Een chromecast werkt zelfstandig terwijl bij een Airplay nog steeds een apparaat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38
rally schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:25:

Als je niet gaat gamen op een ATV (4K) is 64 GB grote onzin, dan is 32 GB gewoon genoeg. Kan me wel voorstellen dat veel mensen een 64 GB willen, want de prijs verschil is erg klein.

Geloof dat ik met Infuse, Trailers app, Youtube, Netflix, NOS app, MrMC, 1-2 games op zo'n 8-9 GB zit (incl. wat tvOS zelf gebruikt).

Wil je films kopen in iTunes dan worden die ook niet lokaal opgeslagen, alles wordt gestreamed.

Zal waarschijnlijk met de flash tekorten te maken hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door loekf2 op 06-11-2017 10:20 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38
[...]

Airplay doet of screen mirroring of pakt net als Chromecast de link over van de app op je telefoon/tablet.

Volgens mij moet je bij Airplay wel de app op je telefoon/tablet open hebben staan, dus ik gebruik tegenwoordig Chromecast voor de NPO.Voor RTL XL ook. Over Kijk (SBS) zullen we maar niet hebben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

loekf2 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:24:
[...]

Airplay doet of screen mirroring of pakt net als Chromecast de link over van de app op je telefoon/tablet.

Volgens mij moet je bij Airplay wel de app op je telefoon/tablet open hebben staan, dus ik gebruik tegenwoordig Chromecast voor de NPO.Voor RTL XL ook. Over Kijk (SBS) zullen we maar niet hebben.
Inderdaad, dat is het geval. Ook AirPlay kan zelfstandig de weblink oppakken, en dat geldt voor het meeste behalve lokale content.

De app hoeft niet open te staan (je kunt gewoon gaan whatsappen enzo), maar je kunt geen andere media bekijken (dus ook geen facebook filmpjes op de timeline etc), aangezien deze de airplay onderbreekt of overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:01:
[...]

Inderdaad, dat is het geval. Ook AirPlay kan zelfstandig de weblink oppakken, en dat geldt voor het meeste behalve lokale content.

De app hoeft niet open te staan (je kunt gewoon gaan whatsappen enzo), maar je kunt geen andere media bekijken (dus ook geen facebook filmpjes op de timeline etc), aangezien deze de airplay onderbreekt of overneemt.
Volgens mij is dit echt niet zo. Dit is nu al de tweede link aangeeft dat je device naar de ATV streamt via Airplay:
AirPlay is using wireless streaming protocols, which means that any movie, application or screen that you send over AirPlay to an Apple TV, it will stream directly from your device (in most cases).
Destijds had ik een ATV3 en als ik iets streamde via Airplay en ik deed mijn cover dicht zodat de iPad automatisch uit ging, was het resultaat dat de stream direct stopte. Ik begrijp het dan waarschijnlijk niet helemaal maar als je googlet, wordt er continu aangeven dat een airplay stream van je device naar de AppleTV loopt.
En inderdaad hoeft de app niet open te staan, omdat ie op de achtergrond blijft draaien. Probeer 'm maar eens via de weg van (voorheen) twee keer home button af te sluiten. Dan stopt de airplay stream direct. In mijn ogen werkt airplay niet zelfstandig.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 06-11-2017 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 16:04
Pathe thuis heeft nu een app :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Die Apple TV’s zijn wel erg waardevast. Ik zocht er een op Marktplaats voor in de slaapkamer, maar de ATV 4 wordt daar nog steeds voor rond de 150 euro aangeboden. Laat dan maar even zitten.

Wel erg leuk voor de eigenaren, die hebben in twee jaar maar zo’n 30 euro afschrijving gehad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 16:04
jordiv30 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:14:
Die Apple TV’s zijn wel erg waardevast. Ik zocht er een op Marktplaats voor in de slaapkamer, maar de ATV 4 wordt daar nog steeds voor rond de 150 euro aangeboden. Laat dan maar even zitten.

Wel erg leuk voor de eigenaren, die hebben in twee jaar maar zo’n 30 euro afschrijving gehad. :P
Apple is altijd waardevast :)
Toen die 4K net uit was had ik er een via Marktplaats voor 90 euro incl! _/-\o_
Oeh dat is inderdaad heel hoog 150 heb je een nieuwe ATV4 :?

Zal dat wel even vermelden aan de verkoper :+

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:22
Ben niet zo'n Apple fan, maar toch wel in de race voor een AppleTV wanneer eindelijk eens Amazon Video erop komt als app. Dan is het bijna het enige device dat je met een afstandsbediening (IR) kunt bedienen en dan dus Netflix, Videoland en Amazon heeft. Geloof dat de PS4 het ook kan maar dat vind ik nogal overkill en zonde qua energie verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je hebt gelijkt wat betreft waardevastheid, maar soms heb ik ook het idee dat MP kopers zich niet eerst goed verdiepen in wat de huidige nieuwprijzen zijn.

Er is ook een verschil tussen wat er gevraagd wordt en voor welke prijs de ATV4 uiteindelijk verkocht wordt. Wordt ie überhaupt verkocht?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een ATV4 32gb daadwerkelijk voor de vraagprijs van 140/150 euro verkocht wordt, terwijl de huidige nieuwprijs 160 euro is (incl. 'nieuwe' afstandsbediening). Dan is voor mij de keuze snel gemaakt.....
Hetzelfde geldt voor een ATV4 64gb. Ik zie veel vraagprijzen van 180 euro. Dan geeft ik liever 40 euro meer uit voor een nieuwe 4K versie.

Maar ja, ieder moet dat voor zich weten. Over een paar weken/enkele maanden zal de 64gb 4K versie ook wel goed verkrijgbaar zijn. Ongetwijfeld zal dat ook effect hebben op de 2ehands prijzen.

Over het algemeen worden er op MP vaak idiote vraagprijzen gehanteerd. Volgens mij hopen ze allemaal op idiote kopers..... Neem b.v. de Xbox One S 500gb. Deze is nu te koop voor 215 euro met twee spellen (Assassin's Creed en CoD WWII). Beide spellen kun je voor ongeveer 75-80 euro wel verkopen (of misschien zelfs meer). Dan heb je een nieuwe Xbox One S 135-140 euro. Op MP wordt er zonder blikken of blozen een hogere prijs gevraagd dan deze 135/140 euro...... Geen moeilijke keuze, ik ga dan liever voor een exemplaar waarbij vette en vieze vingers de controller hebben aangeraakt en de console in een woonkamer heeft gestaan waar gerookt wordt...... ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 06-11-2017 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat zal snel afgelopen zijn, de ATV4 32GB is 150 euro nieuw, dus je moet wel gek zijn als je dat voor een tweedehands exemplaar betaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:21:
[...]

Dat zal snel afgelopen zijn, de ATV4 32GB is 150 euro nieuw, dus je moet wel gek zijn als je dat voor een tweedehands exemplaar betaalt!
Ikweethetbeter, je doet je naam wel eer aan he.... ;-)
Zie mijn post hierboven (prijs 160 euro + nieuwere afstandsbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

150 euro is meestal voor de ATV4 met 64GB. Maar dat heeft vrijwel geen meerwaarde (vind ik) tov de 32GB uitvoering, die idd voor 160 euro te koop is. Als je die nog kunt krijgen. Ik was ook van plan een 2dehands ATV4 te kopen, maar de kleine meerprijs voor de 4K versie was de doorslag voor mij.

Maareh, heeft iemand homekit aan de praat op de ATV 4K? Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg geen homekit menu in accounts->iCloud. Ik heb de ATV al meerdere malen gereset, in en uit gelogd, en ook manueel de setup al eens doorlopen. Zelfs op mijn iPad al eens uit en in gelogd op de iCloud. Maar niets lijkt te helpen. Kijk ik wel op de goede plaats? In de privacy setting zie ik wel een homekit menu, maar dat lijkt voor settings tbv privacy icm homekit apps te zijn.

/edit: 2 factor auth staat overigens aan. Bij de iCloud devices in het homekit menu op mijn iPad staat de ATV wel bij, maar er staat onder dat dit device niet in staat is om apple verificatie messages te ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 06-11-2017 17:02 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:42
@Zonoskar

Op je AppleTV zal je niets vinden. Dit is slechts de hub.

Op je iPhone of iPad, mits geschikt, bevindt zich de Woning app.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204893

[ Voor 14% gewijzigd door alex75 op 06-11-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

https://support.apple.com/en-us/HT207057

En dan stap 3 kreeg ik niet te zien. Maar nu ineens wel. Wat vreemd. Ik kan nu ook de lampen bedienen via siri, nu alleen nog een homekit enabled hue bridge...

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 06-11-2017 20:31 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Een voorbeeld is de Harry Potter reeks. Deze is te koop voor nog geen 50 euro voor 8 films. Dat is op zich al een redelijk koopje. Deze films zijn echter in HD. Zeer binnenkort komt de UHD versie van deze box uit en dan mag je bij Bol zo'n 200 euro voor gaan neertellen. Het is echter zeer waarschijnlijk dat de films in iTunes ook een upgrade krijgen naar 4K aangezien Warner Bros een studio is die de upgrades gaan doen (en WB heeft al heel veel content in 4K aangeleverd).
Vandaag de release van Harry Potter op UHD Bluray. Ben benieuwd of en wanneer ze bij iTunes te verkrijgen zijn, zou leuk zijn als die inderdaad een upgrade naar 4k HDR krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb een AppleTV 4 en een AppleTV 4K. Met beide loop ik tegen het volgende aan;

Bij het openen van een radio app (SkyRadio of een andere onofficiële) valt de radio na verloop van tijd weg. Dit is random. Soms na 10 minuten, soms na 45 minuten, soms na 1,5 uur. Herstart ik de radio-zender of app dan heb ik direct weer geluid.

Ik heb de laatste tvOS draaien.

Netwerk probleem lijkt me sterk. Heb een glasverbinding en de aTV's zijn bedraad aangesloten. Ik kan via Plex of YouTube altijd zonder problemen 1080p's bekijken.

Iemand enig idee of loopt iemand hier ook tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
mickjuh schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:45:
Ik heb een AppleTV 4 en een AppleTV 4K. Met beide loop ik tegen het volgende aan;

Bij het openen van een radio app (SkyRadio of een andere onofficiële) valt de radio na verloop van tijd weg. Dit is random. Soms na 10 minuten, soms na 45 minuten, soms na 1,5 uur. Herstart ik de radio-zender of app dan heb ik direct weer geluid.

Ik heb de laatste tvOS draaien.

Netwerk probleem lijkt me sterk. Heb een glasverbinding en de aTV's zijn bedraad aangesloten. Ik kan via Plex of YouTube altijd zonder problemen 1080p's bekijken.

Iemand enig idee of loopt iemand hier ook tegen aan?
Ligt aan de apps. Ik ernaar dat ook met sommige radio apps op mijn iPhone en Apple tv.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
fonsmeister schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:59:
[...]

Vandaag de release van Harry Potter op UHD Bluray. Ben benieuwd of en wanneer ze bij iTunes te verkrijgen zijn, zou leuk zijn als die inderdaad een upgrade naar 4k HDR krijgen.
Ja, ik zie inmiddels een aantal HP titels in de U.S. store in 4K HDR. Lastig te zeggen hoe snel de nl uitrol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 13:52
Boefs schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:53:
Is er ergens een overzicht van de apps die beschikbaar zijn voor de Apple TV?
Iemand die een overzicht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40
Boefs schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:23:
[...]
Volgens mij kun je dat niet zo vinden. Je kan wel de appstore gebruiken op een iPhone/iPad en kijken of een app ook geschikt is voor de AppleTV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is er al meer info bekend over wanneer Amazon Video naar de Apple TV 4(K) komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
meesje schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:47:
Is er al meer info bekend over wanneer Amazon Video naar de Apple TV 4(K) komt?
Nope, beetje stil, hoop dat er snel wat bekend gaat worden, is voor mij een wel/niet buy van een Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja zeker nu prime is aangekondigd in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:33:
Ja zeker nu prime is aangekondigd in nederland.
Precies, dat was voor mij de trigger om mijn vraag te stellen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Amazon is iig voor het einde van het jaar even snel weer wat dingen aan het regelen (net als vorig jaar met Prime Video). Maar....is nog even afwachten denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
VFRRijder schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:49:
[...]

Nope, beetje stil, hoop dat er snel wat bekend gaat worden, is voor mij een wel/niet buy van een Apple TV.
Hoop het ook want is voor mij een wel/niet buy van een Amazon Prime abonnement >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefs schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:23:
[...]
Wat voor overzicht zou je dan precies willen?

- Je ziet in de appstore op je iPhone of er een Apple tv app is.
- Je kunt op je Apple tv de hitlijsten (met alle (!) categorieen doorbladeren.
- Je kunt zoeken op apps, bijvoorbeeld door op A, B, etc te zoeken (dan krijg je alle apps met die beginletter)
- Je kunt tussen je aankopen kijken of er een Apple tv app is.

Maar een lijst met alle Apple tv apps, nee... lijkt me ook lastig omdat je veel apps niet aan hun titel herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Harry Potter Collectie is sinds vanavond in 4K Dolby Vision in de iTunes store (NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
De trailer van nr 1 ziet er nog niet zo goed uit, iemand de volle versie in 4k kunnen beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

TopGun2010 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:46:
De trailer van nr 1 ziet er nog niet zo goed uit, iemand de volle versie in 4k kunnen beoordelen?
Nog geen tijd gehad, hier hebben ze het er wel over: https://www.avforums.com/...rs-thread.2121816/page-75

“First impressions, not the best 4K content in the store, HP 1 is very grainy and doesn’t really improve glancing at HP 7.”

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Mijn Apple TV 4K doet raar :(

Soms als ik hem 's avonds via de afstandsbediening inschakel, krijg ik geen beeld te zien, en als ik de behuizing aanraak is deze erg heet! Ik ontkoppel de hdmi-kabel, steek deze er weer in en het probleem is verholpen en heb dus weer beeld :?

Om het een en ander uit te sluiten heb ik een 2de ATV 4K hier geplaats, maar ook hier net hetzelfde probleem. Een andere dure hdmi-kabel voor 4K bedoeld lost het probleem helaas ook niet op :(

Setup:
ATV 4K – laatste Tv-OS
Sony W829 - 1080p
Pioneer SX-S30 – receiver

Iemand hier met een zelfde ervaring :?

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Moris schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:37:

Soms als ik hem 's avonds via de afstandsbediening inschakel, krijg ik geen beeld te zien, en als ik de behuizing aanraak is deze erg heet! Ik ontkoppel de hdmi-kabel, steek deze er weer in en het probleem is verholpen en heb dus weer beeld :?

Om het een en ander uit te sluiten heb ik een 2de ATV 4K hier geplaats, maar ook hier net hetzelfde probleem. Een andere dure hdmi-kabel voor 4K bedoeld lost het probleem helaas ook niet op :(

Setup:
ATV 4K – laatste Tv-OS
Sony W829 - 1080p

Hmm dat lijkt mij niet goed. Als je het bij beiden hebt dan ligt het dus niet aan de Apple tv maar aan het apparaat waar het op aangesloten is.
Al een andere HDMI poort geprobeerd? Is ie rechtstreeks op de tv aangesloten of via de versterker?

DaveD

• Moris
De ATV is met een 4K hdmi-kabel rechtstreeks op de receiver aangesloten .
Van de receiver naar de Tv loopt er wel geen dure 4K hdmi-kabel.

Een andere poort heb ik nog niet geprobeerd en kan ik vanavond eens testen of dit iets zo kunnen betekenen.

• VFRRijder
Sowieso lijkt het me vreemd dat de ATV zo heet is.

• Moris
Euh, laat me zeggen dat ie heter is dan de ATV 4de generatie.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 13:32
Moris schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:37:

Setup:
ATV 4K – laatste Tv-OS
Sony W829 - 1080p

Beste Morris,

Ik heb ook een probleem met mijn Apple Tv4 (geen 4K) dat hier op lijkt. Als ik naar mijn Apple TV wil schakelen, dan krijg ik geen beeld en schakelt de TV automatisch terug naar het andere HDMI kanaal, ook als daar helemaal niks op aangesloten is. Mijn Tele2-decoder doet het echter altijd prima...

Ik heb de Apple TV4 en een Sony 43WD750 en ik heb het volgende geprobeerd:
HDMI ingangen gewisseld
HDMI kabels gewisseld en vervangen
Apple TV gereset, terug gezet naar factor settings en hij is door Apple helemaal leeg gehaald en opnieuw geïnstalleerd.

Mijn Apple tv en mijn tv hebben allebei de laatste updates. Er is recent niks veranderd in mijn setup, geen apparaten erbij of eraf en ook geen nieuwe programma’s erbij of er af. Mijn decoder doet het wel en als ik een oude dune mediaplayer aansluit dan doet alles het ook gewoon,op alle 2 de HDMI kanalen, daarom denk ik toch dat het aan mijn Apple Tv ligt.

Iemand suggesties? Ik kan hier ook niks zinnigs op internet op vinden.

Gr. Jurjen

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Moris schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:08:
Euh, laat me zeggen dat ie heter is dan de ATV 4de generatie.
Logisch, de 4K versie schijnt ook een ventilator te hebben. Dus die zal allicht meer hitte genereren.
Krijgen ze wel de kans om in de sluimerstand te gaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De Apple TV 4K heeft inmiddels een andere hdmi-kabel (1080p ipv 4K) gekregen, wat het probleem niet verholpen heeft.
Wanneer ik het betreffende HDMI kanaal waarop de ATV is aangesloten verander naar bv Netwerkaudio en hierna weer terug keer naar de bron ATV heb ik opeens wel beeld. Dit lijkt me dan eerder aan de reciever te liggen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:44
@Moris is je AVR wel in staat om bij je gebruikte HDMI wel in staat de nieuwe techniek volledig door te geven? HDMI 2.0a/b en HDCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Het gaat om de pioneer sx-s30dab voorzien van Hdcp 2.2
http://www.pioneer-audiov...ets/english/SX-S30DAB.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Er gaat ook nog een kabel van receiver naar tv, daar kan het ook nog aan liggen (als het een kabelprobleem is)

[ Voor 16% gewijzigd door fonsmeister op 18-11-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Die zou ik nog moeten vervangen, maar heb geen meer liggen van dezelfde lengte.
Ik kan morgen de ATV wel eens rechtstreeks op de Tv koppelen om het een en ander aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De receiver ondersteunt geen HDMI 2.0 helaas... Rechtstreeks aansluiten lijkt me het beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
ikweethetbeter schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:26:
De receiver ondersteunt geen HDMI 2.0 helaas... Rechtstreeks aansluiten lijkt me het beste!
Ik heb geen 4K Tv.
De ATV 4K stuurt 1080p naar de receiver uit, dus dat zou toch probleemloos moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Moris
Waarschijnlijk wel, maar probeer het eens zonder je receiver ertussen!

HDMI is helaas geen probleemloze standaard, vaak half geïmplementeerd (bv CEC; niet gebruiken dus) en over de bekabeling is veel onduidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb de ATV 4K rechtstreeks met een 4K HDMI-kabel op mijn 1080p Tv aangesloten, waarbij nu het probleem is verdwenen. Ik veronderstel dat de oorzaak bij de reciever dan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Die conclusie ligt voor de hand!

Kun je nog iets aan de instellingen van je receiver doen? Misschien zorgen die voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De receiver heeft zonet zijn laatste firmware gekregen, maar ook hier blijft het probleem bestaan.
Ik veronderstel dat het probleem toch ergens bij de ATV 4K zelf ligt, daar waar ik bij de vorige generatie geen enkel probleem ondervond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Moris
De Apple TV 4K met receiver werkt niet.
De Apple TV 4K zonder receiver werkt wel.

En jouw conclusie is dat het niet aan de receiver ligt maar aan de Apple TV 4K? Rare conclusie!

HDMI is een rare standaard, met veel halve implementaties en onduidelijke eisen aan de kabels. Een 2160p signaal is anders dan een 1080p signaal.

Het is niet zo simpel als het gewoon even instellen van een resolutie op de ATV, voor het doorgeven van video vindt er een handshake procedure plaats, waarbij de ATV en het aangesloten apparaat (tv, receiver) afspreken hoe ze communiceren. Daar gaat het dus al fout!

Controleer de instellingen van je receiver. Zet CEC uit, op je receiver en je ATV, dat is toegevoegde complexiteit. Zet HDR uit op je ATV. Probeer alles uit, in alle combinaties!

Maar misschien is de receiver onnodig complex, en werkt het juist als je CEC gebruikt. Dus dat als laatste ook nog proberen.

Wat zijn de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Aangezien mijn 1080p Tv geen HDR heeft staat deze standaard uit. Ook CEC aan of uit lost het probleem helaas niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Je moet HDR op je Apple TV uitzetten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Iemand enig idee?

Gisteren is mijn Apple TV 4 van net 2 jaar oud defect geraakt. Zou een film op Netflix voor m'n zoontje starten, vlak nadat de film startte een fractie van een moment strepen op het scherm en viel ie uit, en knippert alleen nog maar.

Mijn MacBook ziet 'm ook niet meer, heb op een gegeven moment de Apple TV in DFU modus gezet, toen zag m'n MacBook 'm wel, gaat ie de herstelsoftware downloaden, start ie de Apple TV opnieuw op om de software te installeren, maar ziet 'm dan niet meer, en kan dus de software ook niet meer installatie.

Kortom, de Apple TV knippert alleen maar, en is alleen zichtbaar via USB-C in DFU modus.

// EDIT //

Na een dagje in de la te hebben gelegen, deed ie het weer. Deed ja, na een minuut viel ie weer uit, en ging ie in een reboot loop. Nu hetzelfde als eerder.

[ Voor 11% gewijzigd door xoniq op 21-11-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:44
iemand al ervaring met de HDR video`s van Vimeo op de Apple 4K TV?
Schijnt momenteel de enige mogelijkheid te zijn om deze te streamen in 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 10-10 23:03
xoniq schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:34:
Iemand enig idee?

Gisteren is mijn Apple TV 4 van net 2 jaar oud defect geraakt. Zou een film op Netflix voor m'n zoontje starten, vlak nadat de film startte een fractie van een moment strepen op het scherm en viel ie uit, en knippert alleen nog maar.

Mijn MacBook ziet 'm ook niet meer, heb op een gegeven moment de Apple TV in DFU modus gezet, toen zag m'n MacBook 'm wel, gaat ie de herstelsoftware downloaden, start ie de Apple TV opnieuw op om de software te installeren, maar ziet 'm dan niet meer, en kan dus de software ook niet meer installatie.

Kortom, de Apple TV knippert alleen maar, en is alleen zichtbaar via USB-C in DFU modus.

// EDIT //

Na een dagje in de la te hebben gelegen, deed ie het weer. Deed ja, na een minuut viel ie weer uit, en ging ie in een reboot loop. Nu hetzelfde als eerder.
Gaat niet meer wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Naja dan maar even naar een Apple Store binnenkort

• Moris
Bedankt voor de tip en ga ik zeker vanavond eens helemaal doorspitten ;)
Het vreemde is wel dat het nu de ene dag probleemloos werkt en de andere dag moet ik steeds de hdmi-kabel er uit halen en daarna weer inpluggen om beeld te hebben 8)7
@Moris
Dat is inderdaad raar. Is de HDMI kabel goed?
Pagina: 1 ... 56 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.