Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
WvB22 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:21:
Zit echt in de film. Is een beetje de stijl die sommige regisseurs en producers willen laten zien. Ook is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dare Devil / Jessica Jones, Mad Max geen echte 4K. Tenminste, de uiteindelijke film is geupscaled van een 2K intermediate. Het verschil is dus wel te zien. Ook Dare Devil en Jessica Jones (wel echte 4K dus) hebben de stijl van een film noir. Vandaar dus wat extra grain. Ik hou er zelf wel van. Hoewel een smetteloze UHD disc als Planet Earth 2 ook heerlijk om te zien is.
Klopt inderdaad. Ik had reviews gelezen van de UHD blu-ray en dat werd inderdaad geklaagd over de ruis. Bij de HD versie was het nog grain voor de liefhebber, na het opschalen werd het gewoon ruis. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

royaljoop schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:43:
TIP, voor de fans.
In de apple store is nu ook de 4K 64GB aanwezig.
Dus voor het ophalen in Amsterdam, Haarlem of Den Haag ;)
Zo dom dat er alleen stores zijn in de randstad, en dan nog 2 binnen een straal van 20 Km. Wie verzint dat?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand uit de Randstad...

Want buiten de Randstad wonen toch alleen maar domme boeren die zich verplaatsen op trekkers, en die hoeven geen moderne spullen zoals Apple TV's en OLED UHD tv's... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
55" UHD tv past niet in de cabine van m'n trekker.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ikweethetbeter schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:51:
Iemand uit de Randstad...

Want buiten de Randstad wonen toch alleen maar domme boeren die zich verplaatsen op trekkers, en die hoeven geen moderne spullen zoals Apple TV's en OLED UHD tv's... 8)7
Sinds wanneer verkoopt Apple OLED UHD TV's? :?

Overigens halen al die boeren hun spullen uit Duitsland, dus ik snap wel waarom niemand wil investeren in die regio. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Gonadan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Waaaaat verkope ze die nie? Dat benne dan een prutswinkeltje. Ik kiek wel bij de buren

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Iemand nog nieuws over de levertijden van de 64gb versie? Mijn bestelling bij Coolblue van 21-9 is nog steeds niet geleverd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 09:23
barakuda schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:50:
Iemand nog nieuws over de levertijden van de 64gb versie? Mijn bestelling bij Coolblue van 21-9 is nog steeds niet geleverd. :-(
Het enige wat helpt is dagelijks kijken op de officiële Apple(nl) website. Op sommige moment hebben ze voorraad die je wel moet ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
  • Laatst online: 16-02-2024
royaljoop schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Het enige wat helpt is dagelijks kijken op de officiële Apple(nl) website. Op sommige moment hebben ze voorraad die je wel moet ophalen.
Klopt, zag dat er af en toe een paar op voorraad komen bij de verschillende stores.

Kreeg net een email van Coolblue dat die verzonden is :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

YouTube: Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray

Kort samengevat: op kijkafstand nauwelijks te onderscheiden van een 4K Bluray

[ Voor 28% gewijzigd door fonsmeister op 22-10-2017 01:39 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

fonsmeister schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 01:34:

Definieer kijkafstand. :P

Maar gemiddeld genomen is er al discussie of je 4K van HD kunt onderscheiden. Het verschil tussen de bitrate van een internet stream of een stream van schijf is dan natuurlijk nog moeilijker te zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
fonsmeister schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 01:34:

Kort samengevat, iTunes 4K is vergelijkbaar met MP3, prima voor doorsnee kijker, maar echte kwaliteit krijg je met 4K UHD Bluray.
en daar is niks mis mee, nu de prijs voor 4K in iTunes lager ligt dan een schijfje, heb ik daar ook geen probleem mee.

Wel een beetje jammer dat hij veel met stilstaande beelden werkt, ja kan dat niet niet goed met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33
Gonadan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Overigens halen al die boeren hun spullen uit Duitsland, dus ik snap wel waarom niemand wil investeren in die regio. :P
;w ;w ;w ;w

Yep, hier iemand uit Nijmegen, kom graag in der Apple Laden im schone Dusseldorf

(niet voor alles ok, zo lang die Duitsers blijven vasthouden aan QWERTZ toetsenborden)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
absrnd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

Kort samengevat, iTunes 4K is vergelijkbaar met MP3, prima voor doorsnee kijker, maar echte kwaliteit krijg je met 4K UHD Bluray.
Niet helemaal 100% correct. Ik check altijd eerst de reviews op bv.

http://ultrahd.highdefdigest.com/reviews.html

Of UHD wel echt UHD is en geen slechte upscale naar UHD. Dan kan je net zo goed een Blu-ray pakken en je Apple TV (of TV) laten upscalen. Heb je ook minder last van allerlei blurry filtering (edge enhancements etc) mits je natuurlijk de beeldverbeteraars uit hebt staan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zijn er meer mensen die op IPv6 zitten
En problemen hebben met de Appstore intiems en moviestore?

Kan er wel door heen bladeren maar niets downloaden en afspelen

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
Iemand enig idee wanneer er nieuwe firmware komt? Hopelijk met auto hdr mode, ik vind het nu bijna niet werkbaar. Elke keer handmatig overschakelen van hdr naar sdr is geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
TopGun2010 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:44:
Iemand enig idee wanneer er nieuwe firmware komt? Hopelijk met auto hdr mode, ik vind het nu bijna niet werkbaar. Elke keer handmatig overschakelen van hdr naar sdr is geen doen.
Er is een beta van tvOS 11.1, maar ik kan niets over changelogs vinden. Ik denk dat Apple de 11.1 versies voor iOS en tvOS op/rond de lancering van de iPhone X gaat releasen (over minder dan 2 weken).

Ik heb nog geen 4K TV (droom over een LG B7 of C7 met Dolby DV), maar wat ik er van gelezen heb is de manier waarop Apple met HDR om gaat behoorlijk r*k te noemen.

EDIT... via 9to5mac:

tvOS 11.1 beta 3

Notes and Known Issues

Bluetooth

Resolved Issues

Resolved an audio quality issue with Apple TV 4K using Bluetooth to stream to headphones that use the W1 chip. (34837305)
Ethernet

Resolved Issues

An issue that resulted in Ethernet connectivity ceasing to function has been resolved. (34465155)
Foundation

Known Issues

ClientsofNSURLSessionStreamTaskthatuseanon-secureconnectionfailtoconnect when an error occurs during PAC file evaluation and the system is configured for either Web Proxy Auto Discovery (WPAD) or Proxy Automatic Configuration (PAC). A PAC evaluation failure can occur when the PAC file contains invalid JavaScript or the HTTP host serving the PAC file is unreachable. (33609198)
Workaround: Use startSecureConnection to establish a secure connection. Home Screen
Resolved Issues

Increased on-screen UI brightness for HDR output. (34019671)
Software Update

Resolved Issues

During an OTA (over the air) update to tvOS 11.1, the display is no longer blank for an extended period of time after Step 1 of 2 completes. (34581995)
Vision

Known Issues

VNFaceLandmarkRegion2D is currently unavailable in Swift. (33191123)
We’re updating our devices to the latest betas so stay tuned for details on what’s new.

==

Ik zie alleen iets over de brightness van UI in HDR mode. Dat was idd een van de issues, maar zo te lezen niets over een betere SDR naar HDR conversie, of automatisch schakelen tussen SDR en HDR op basis van content (wat zou moeten IMHO).

[ Voor 54% gewijzigd door loekf2 op 23-10-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Laatst online: 16-09 18:15
Hebben meer mensen met de Apple TV 4K en Netflix dat de ondertiteling stopt na 10 min? Even switchen van de ondertiteling taal en hij doet het weer.
Heb al de Netflix app opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Staat al best vaak in deze thread ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Laatst online: 16-09 18:15
Ik had al gezocht in deze thread. Maar heb niet een permanente oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

loekf2 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:07:
Increased on-screen UI brightness for HDR output. (34019671)

[...]

Ik zie alleen iets over de brightness van UI in HDR mode. Dat was idd een van de issues, maar zo te lezen niets over een betere SDR naar HDR conversie, of automatisch schakelen tussen SDR en HDR op basis van content (wat zou moeten IMHO).
Increased brightness? :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:00
Even een vraag over de Apple TV 4. Kun je de remote van de Apple TV ook gebruiken om je TV en setupbox te bedienen? Ik heb zelf een TV van Toshiba en gebruik T-Mobile thuis voor TV. Zou wel handig zijn, 1 remote voor alles :)

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 23-10-2017 16:11 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hmm goede vraag, ik heb het wel voor elkaar gekregen om mijn aTV 4 te bedienen met mijn samsung afstandsbediening maar dat was onbewust. Nu werkt het ook ineens niet meer, maar heb er ook geen moeite voor gedaan om te checken.

In het menu staat wel over het aanleren van een andere afstandsbediening, maar niet andersom wat jij wilt voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:56:
Even een vraag over de Apple TV 4. Kun je de remote van de Apple TV ook gebruiken om je TV en setupbox te bedienen? Ik heb zelf een TV van Toshiba en gebruik T-Mobile thuis voor TV. Zou wel handig zijn, 1 remote voor alles :)
Je kunt, via HDMI-CEC, de ATV remote gebruiken om het volume van je tv te wijzigen.

Zelf zou ik een andere oplossing kiezen. Je kunt je tv afstandsbediening vaak ook voor andere apparaten gebruiken. Kies een apparaat welke je niet gebruikt, bv een videorecorder, en voeg een ab toe aan je ATV. Leer alle knoppen en je bent klaar!

Een andere oplossing (de mooiste) is een Logitech Harmony afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 10-10 22:54
Erik1805 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:56:
Met HDMI CEC (wat AppleTV 4(k)) ondersteunt kun je wel de afstandsbediening van je TV gebruiken voor bijna alles. Andersom dus. Of inleren zoals hierboven werd genoemd maar dan ontbreken toch veel knoppen lijkt me. Neeo of Logitech Harmony is nog een andere optie.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
Dank loekf2! Ben bang dat we lang kunnen wachten op een auto hdr mode. Wel goed om te zien dat ze testen met nw firmware. Allemaal bij Apple aangeven dat we een auto hdr functie willen! Net weer gedaan via:

https://www.apple.com/feedback/appletv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:52:
Met HDMI CEC (wat AppleTV 4(k)) ondersteunt kun je wel de afstandsbediening van je TV gebruiken voor bijna alles. Andersom dus. Of inleren zoals hierboven werd genoemd maar dan ontbreken toch veel knoppen lijkt me. Neeo of Logitech Harmony is nog een andere optie.
HDMI-CEC is dat commando's, zoals volume, via HDMI worden doorgegeven. Het volume knoppen op de Siri Remote kunnen dus je TV of versterker bedienen.

Het inleren van een andere afstandsbediening is wat anders. Daarmee bedien je de Apple TV met een (oude) afstandsbediening. Welke knoppen mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik mis niks want ik gebruik mijn TV (Sony) Remote overal voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben benieuwd hoe hij mij gaat bevallen, ik zag dat de 4K 32GB versie bij de MM in Eindhoven (Ekkersrijt) op voorraad was, dus vanavond maar even afhalen. Ik heb geen 4K TV (niet eens full-HD :)) en ook geen HDMI receiver, dus ik ga een aantal features niet kunnen gebruiken, maar ik vond de snellere SoC wel een zodanig pluspunt dat ik de 4K versie boven de normale ATV4 verkies.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
zonoskar schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:09:
Ik ben benieuwd hoe hij mij gaat bevallen, ik zag dat de 4K 32GB versie bij de MM in Eindhoven (Ekkersrijt) op voorraad was, dus vanavond maar even afhalen. Ik heb geen 4K TV (niet eens full-HD :)) en ook geen HDMI receiver, dus ik ga een aantal features niet kunnen gebruiken, maar ik vond de snellere SoC wel een zodanig pluspunt dat ik de 4K versie boven de normale ATV4 verkies.
Kan je vertellen dat het qua media speler zeer goed bevalt (op wat features zoals refresh rate switching na), ook dat het als Homekit bridge gebruikt kan worden (voor Homekit devices via internet te besturen) en de hoeveelheid aan apps plus de enorm hoge snelheid (de CPU is zelfs een stuk sneller dan bijv een nVidia SHIELD) maakt het apparaat super tot nu toe imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 16:56

Barthak

mcl

tcviper schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:04:
Kan je vertellen dat het qua media speler zeer goed bevalt (op wat features zoals refresh rate switching na), ook dat het als Homekit bridge gebruikt kan worden (voor Homekit devices via internet te besturen) en de hoeveelheid aan apps plus de enorm hoge snelheid (de CPU is zelfs een stuk sneller dan bijv een nVidia SHIELD) maakt het apparaat super tot nu toe imo.
Het is mij nog steeds niet gelukt om de aTV 4K als Homekit Hub te enablen. Heb al een "miljoen" :P keer factory reset gedaan & opnieuw iCloud uit/ingelogt op alle devices en alle andere suggesties van diverse fora geprobeerd, super irritant.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Barthak schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Het is mij nog steeds niet gelukt om de aTV 4K als Homekit Hub te enablen. Heb al een "miljoen" :P keer factory reset gedaan & opnieuw iCloud uit/ingelogt op alle devices en alle andere suggesties van diverse fora geprobeerd, super irritant.
Moet met zelfde icloud account zijn ingelogd als waar je Home op aangemaakt is op je iphone.
Heb het net even geprobeerd met uit en aan, en registreert zich bij mij meteen.

Misschien Router probleempje? (upnp/mdns staat aan op router?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:00:
[...]

Moet met zelfde icloud account zijn ingelogd als waar je Home op aangemaakt is op je iphone.
Heb het net even geprobeerd met uit en aan, en registreert zich bij mij meteen.

Misschien Router probleempje? (upnp/mdns staat aan op router?)
Hier verbindt HomeKit ook gelijk met mij iCloud maar bedienen van de verlichting buitenhuis kan ik echt op me buik schrijven. Home kit op Atv4k doet niets.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hmm jullie hebben gelijk ja, hij is wel verbonden en lokaal werkt, maar op 4G (mobiel) blijft ie 'updating' op de telefoon.... wth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Laatst online: 09-10 09:23
tcviper schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:42:
Hmm jullie hebben gelijk ja, hij is wel verbonden en lokaal werkt, maar op 4G (mobiel) blijft ie 'updating' op de telefoon.... wth.
Heb je dan wel eerst je HUE router bereikbaar gemaakt voor van buiten te bedienen?
Dit kan je in je HUE app instellen en bevestigen met je HUE basis station (ronde knop indrukken). Daarna is je HUE van buitenaf te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Is er iemand die hier PLEX media server met zijn Apple TV 4K gebruikt? Ik was benieuwd of het mogelijk is om met een apple tv 4K directplay films te kijken (inclusief ondertitels) (zonder transcoden dus).
Met mijn PS4 krijg ik dat bijvoorbeeld niet voor elkaar, maar op mijn iphone wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
bones schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:25:
Is er iemand die hier PLEX media server met zijn Apple TV 4K gebruikt? Ik was benieuwd of het mogelijk is om met een apple tv 4K directplay films te kijken (inclusief ondertitels) (zonder transcoden dus).
Met mijn PS4 krijg ik dat bijvoorbeeld niet voor elkaar, maar op mijn iphone wel.
Hi, ik werk zelf voor Plex en kan je vertellen dat 4K films op dit moment alleen in bepaalde formaten in Direct play kunnen afspelen (MP4/H265/AC3). Alles wat daarvan afwijkt word op dit moment nog ofwel ge-transcode of direct stream (remuxing). Hier word aan gewerkt en hopelijk verbetert voor de toekomst, maar is gedeeltelijk ook afhankelijk van wat Apple wel en niet toe staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
tcviper schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Hi, ik werk zelf voor Plex en kan je vertellen dat 4K films op dit moment alleen in bepaalde formaten in Direct play kunnen afspelen (MP4/H265/AC3). Alles wat daarvan afwijkt word op dit moment nog ofwel ge-transcode of direct stream (remuxing). Hier word aan gewerkt en hopelijk verbetert voor de toekomst, maar is gedeeltelijk ook afhankelijk van wat Apple wel en niet toe staat.
Ok maar het gaat mij meer om de ondertitels. Ik convert alles dmv handbrake naar mp4, en bij veel apparaten werkt dat prima (directplay zonder transcode), maar merk bij zowel mijn tv als mijn ps4 dat zodra er ondertitels inzitten dat Plex toch gaat transcoden.
Op mijn iphone kan ik dezelfde film wel bekijken inclusief ondertitels zonder transcoding. Dus vandaar dat ik mij afvroeg of dat ook op een apple tv 4k gaat werken. (gaat overigens niet alleen om 4k films, maar ook om 1080p films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
bones schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Ok maar het gaat mij meer om de ondertitels. Ik convert alles dmv handbrake naar mp4, en bij veel apparaten werkt dat prima (directplay zonder transcode), maar merk bij zowel mijn tv als mijn ps4 dat zodra er ondertitels inzitten dat Plex toch gaat transcoden.
Op mijn iphone kan ik dezelfde film wel bekijken inclusief ondertitels zonder transcoding. Dus vandaar dat ik mij afvroeg of dat ook op een apple tv 4k gaat werken. (gaat overigens niet alleen om 4k films, maar ook om 1080p films).
Plex gaat alleen transcoden als dat nodig is (of remuxen, wat bijna geen CPU kost). Apple is vrij specifiek in de formaten wat ze ondersteunen zonder transcoding: https://support.apple.com/kb/SP724?locale=en_US Alles wat daarvan afwijkt heeft dus remuxing of transcoding nodig. Als je bijvoorbeeld een H264 / MKV 1080p Film hebt met .srt ondertiteling (of ingebouwde srt subs), dan zal die Remuxen (Direct Stream), dan zet Plex server puur het formaat en hoeft ie niet volledig te transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

bones schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Hier ook alles MP4 en Direct Stream en losse SRT's. Kijk op je PMS onder Instellingen > Web > Speler > Ondertiteling inbranden: Automatisch. Als je deze op Altijd zet dan gaat hij transcoderen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
tcviper schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:10:
[...]

Plex gaat alleen transcoden als dat nodig is (of remuxen, wat bijna geen CPU kost). Apple is vrij specifiek in de formaten wat ze ondersteunen zonder transcoding: https://support.apple.com/kb/SP724?locale=en_US Alles wat daarvan afwijkt heeft dus remuxing of transcoding nodig. Als je bijvoorbeeld een H264 / MKV 1080p Film hebt met .srt ondertiteling (of ingebouwde srt subs), dan zal die Remuxen (Direct Stream), dan zet Plex server puur het formaat en hoeft ie niet volledig te transcoden.
Ok top bedankt voor de info. Direct stream is ook prima, zolang hij maar niet trancoded. Ik wil mijn Plex server voorzien van 4k films maar de hardware is niet krachtig genoeg om dat te transcoden vandaar.
mickjuh schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Hier ook alles MP4 en Direct Stream en losse SRT's. Kijk op je PMS onder Instellingen > Web > Speler > Ondertiteling inbranden: Automatisch. Als je deze op Altijd zet dan gaat hij transcoderen geloof ik.
Ok bedankt voor de tip, zag dat ie al op automatisch staat. Heb jij ook een 4K film al geprobeerd te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:32

RnB

Zijn er mensen met een OLED tv i.c.m. de aTV 4K?
Hoe is de beeldkwaliteit bij jullie? Een tijd geleden heb ik de volgende post geplaatst:
Ik heb sinds gister een Apple TV 4 in gebruik, komende van een Apple TV 3.
Het is mij opgevallen dat de beeldkwaliteit minder is dan bij de 3. Voornamelijk gradients en donkere beelden worden heel lelijk weergegeven.
Bij de gradients zie je duidelijk de overgang van de ene tint naar de ander en donkere beelden worden heel korrelig en wazig weergegeven.
Dit is zelfs al in de UI te zien, de black interface is daardoor niet mooi.
Ik ben er inmiddels achter dat een goede bron ook erg belangrijk is, films vanuit iTunes zien er veel beter uit dan vanuit Netflix, waarschijnlijk keek ik net de goede series op de aTV 3.
Toch stoor ik me aan de details van de UI van tvOS en ik vraag me af hoe de UI op de aTV 4K oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:54:
Hoe is de beeldkwaliteit bij jullie? Een tijd geleden heb ik de volgende post geplaatst:

[...]

Ik ben er inmiddels achter dat een goede bron ook erg belangrijk is, films vanuit iTunes zien er veel beter uit dan vanuit Netflix, waarschijnlijk keek ik net de goede series op de aTV 3.
Toch stoor ik me aan de details van de UI van tvOS en ik vraag me af hoe de UI op de aTV 4K oogt.
65” 4K OLED thuis met ATV 4K, ziet er top uit maar uiteraard hangt t af van de bron...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

En hoe vindt je de UI eruit zien?
Ziet dat er strak uit, gradients die lekker overlopen, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
martinzweep schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:47:
Hebben meer mensen met de Apple TV 4K en Netflix dat de ondertiteling stopt na 10 min? Even switchen van de ondertiteling taal en hij doet het weer.
Heb al de Netflix app opnieuw geïnstalleerd.
Jup ook last van. Ook al gemeld bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:06:
En hoe vindt je de UI eruit zien?
Ziet dat er strak uit, gradients die lekker overlopen, etc?
Jep, UI ziet er echt prima uit. Niets over te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Na 2 dagen ATV4 gebruikt valt het me een beetje tegen. Netflix is wel stabieler dan op de horizon box van Ziggo, de bediening is veel sneller, maar het gemis van een toetsenbordje is wel groot. Bovendien had ik me niet gerealiseerd dat er (nog) geen spotify was. Nou kun je dit casten, maar toch.

En de keuze aan films in iTunes viel me heel erg tegen. Bovendien, geen Anime? echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
zonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:19:
Na 2 dagen ATV4 gebruikt valt het me een beetje tegen. Netflix is wel stabieler dan op de horizon box van Ziggo, de bediening is veel sneller, maar het gemis van een toetsenbordje is wel groot. Bovendien had ik me niet gerealiseerd dat er (nog) geen spotify was. Nou kun je dit casten, maar toch.

En de keuze aan films in iTunes viel me heel erg tegen. Bovendien, geen Anime? echt?
Dan zet je toch een lokale Plex server op en 'grab' je wat je mist daarin (zou ik denken). Plex app op de AppleTV en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hou het graag legaal :)

Hoe zit het eigenlijk met Siri op de Apple TV? Als ik op de Apple pagina kijk, dan zou je bijna denken dat het werkt in NL.
Je hoeft geen letter meer te typen om precies te vinden wat je zoekt. Vraag Siri gewoon naar een film, serie, genre, acteur of nummer. Zelfs als je niet precies weet wat je wil, biedt Siri uitkomst. Zeg bijvoorbeeld “Toon films in 4K” en Siri regelt het.
Maar bij mij is de Siri optie grijs, "geen ondersteuning in uw regio". (regio NL, taal UK overigens, moet de taal dan misschien ook op NL?).

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:43

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

zonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:11:

Hoe zit het eigenlijk met Siri op de Apple TV? Als ik op de Apple pagina kijk, dan zou je bijna denken dat het werkt in NL.

[...]

Maar bij mij is de Siri optie grijs, "geen ondersteuning in uw regio". (regio NL, taal UK overigens, moet de taal dan misschien ook op NL?).
Dat is gek, want bij mij kan ik gewoon via Siri een naam roepen in Netflix en infuse

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Regio NL, Taal UK kan inderdaad niet, maar NL-NL wel, je kunt hem dan laten zoeken naar films of series, informatie vragen over van alles (waaronder het weer haha).
[RNMC] Viper schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

Dat is gek, want bij mij kan ik gewoon via Siri een naam roepen in Netflix en infuse
Huh, kan Siri zoeken in Infuse? Nee toch?

Ik denk dat jij text-to-speech bedoelt

[ Voor 48% gewijzigd door The Inquisitor op 26-10-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:43

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

The Inquisitor schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:22:
Regio NL, Taal UK kan inderdaad niet, maar NL-NL wel, je kunt hem dan laten zoeken naar films of series, informatie vragen over van alles (waaronder het weer haha).
Dat is het inderdaad, heb hier taal op NL-NL staan.

Ja Siri gebruik je dan voor het zoekveld, helaas nog niet vanaf begin scherm atv.
https://firecore.com/blog/17765

[ Voor 14% gewijzigd door [RNMC] Viper op 26-10-2017 15:07 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik Siri niet in Infuse, dat heb ik zelf goed ingedeeld en kan ik mijn weg wel vinden.

YouTube daarentegen is een puinhoop, daar is Siri onmisbaar om iets snel te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
zonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:11:

[...]

Ja taal op NL en je kan Siri gewoon gebruiken. Maar volgens mij moet het ook mogelijk zijn om in de Engelse taal opdrachten te geven en Siri in het Engels taal te gebruiken. Je zou VS kunnen proberen als Siri taal. Regio moet je wel op NL laten anders kan je last krijgen met aankopen die niet voor je land bedoelt zijn. Apple heeft het switchen tussen regio’s tegenwoordig vrij lastig gemaakt. Het kan wel maar is een gedoe als je lopende abonnementen en dergelijke hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
RnB schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:54:

[...]

Gebruik de AppleTV 4 icm een 55C7 OLED van LG. Bij mij is de UI superstrak en zeker geen zaken als banding of gradiënten die niet lekker lopen. Heb je je HDMI poort wel op Ultra HD Deep Colour (weet niet meer precies hoe het heet) staan. Dat is wel nodig volgens mij. Op zich stoor ik wel aan de Ui in Dolby Vision. Ziet er niet helemaal realistisch uit. 4K SDR vind ik persoonlijk mooier omdat wit dan witter is. In een UI vind ik dat wel mooi. Films en series moet je wel echt Dolby Vision gebruiken in Home Cinema mode of Cinema mode. Dat is dus gelig maar absoluut de juiste kleurtemperatuur. En in SDR gebruik ik nu veel de Technicolor mode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvB22
ikweethetbeter schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:47:
Ik gebruik Siri niet in Infuse, dat heb ik zelf goed ingedeeld en kan ik mijn weg wel vinden.

YouTube daarentegen is een puinhoop, daar is Siri onmisbaar om iets snel te kunnen vinden.
Ook een tip: download zeker de Remote app van Apple uit de Appstore als je een AppleTV hebt. Dan kan je gewoon tekst typen op je iPhone/iPad als je iets wil zoeken of moet invullen. Ook mijn Apple Watch heeft wel iets magisch. Kan alles ook vanaf mijn pols bedienen. Het is een beetje een gimmick maar werkt redelijk goed. Anderen staan echt gek naar je te kijken. Voelt toch wel een soort van fijn futuristisch aan 😂

[ Voor 19% gewijzigd door WvB22 op 26-10-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 13:52
Is er ergens een overzicht van de apps die beschikbaar zijn voor de Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@WvB22
Goede tip! Die app heb ik ook, altijd als ik een invoerveld krijg, gaat m'n telefoon trillen en kan ik vanaf het lock screen m'n ATV bedienen. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
WvB22 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Ook een tip: download zeker de Remote app van Apple uit de Appstore als je een AppleTV hebt. Dan kan je gewoon tekst typen op je iPhone/iPad als je iets wil zoeken of moet invullen. Ook mijn Apple Watch heeft wel iets magisch. Kan alles ook vanaf mijn pols bedienen. Het is een beetje een gimmick maar werkt redelijk goed. Anderen staan echt gek naar je te kijken. Voelt toch wel een soort van fijn futuristisch aan 😂
Ik heb hier geen software voor hoeven te installeren? Onder iOS 11.1 beta dan wel te verstaan. Telefoon kwam gelijk met een notificatie in de trend van "klik hier voor invoer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Laatst online: 26-07 19:18
Hebben hier mensen al ervaring met HDMI kabels van max 3m met 4k hdr en 4:2:2?

Kabel van action (high-speed) variant geeft kuren en werkt alleen met 4k hdr 4:2:0 maar zelfs dan is hij niet stabiel.

Alles getest op 60hz op een Oled B6. Zowel in hdmi 1 als hdmi 2 van de tv getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Vorkie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

Ik heb hier geen software voor hoeven te installeren? Onder iOS 11.1 beta dan wel te verstaan. Telefoon kwam gelijk met een notificatie in de trend van "klik hier voor invoer"
Staat ie niet stiekem al op je telefoon? Maar misschien werkt het ook wel gewoon omdat het een beetje in iOS 11 ingebakken zit? Het werkt top in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
WvB22 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:02:
[...]

Staat ie niet stiekem al op je telefoon? Maar misschien werkt het ook wel gewoon omdat het een beetje in iOS 11 ingebakken zit? Het werkt top in ieder geval.
Nee staat niet geïnstalleerd, lijkt dat ze het dan toevoegen in iOS 11.1? Wist geeneens af van een App voor de Apple TV :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AngelusHD schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:48:
Hebben hier mensen al ervaring met HDMI kabels van max 3m met 4k hdr en 4:2:2?

Kabel van action (high-speed) variant geeft kuren en werkt alleen met 4k hdr 4:2:0 maar zelfs dan is hij niet stabiel.

Alles getest op 60hz op een Oled B6. Zowel in hdmi 1 als hdmi 2 van de tv getest.
Zo jammer, duizenden euro's uitgeven aan apparatuur, en dan beknibbelen op een HDMI kabel. Een kabel van 5 euro is toch echt verkeerde zuinigheid! Je hoeft echt geen OFC super high speed HDMI kabel van 250 euro te kopen, dat is pure overkill, maar besteed gewoon een paar tientjes aan een goede kabel, dan kun je ten minste probleemloos van je films genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De B6 kon toch helemaal geen 60 Hz? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Gonadan schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:32:
De B6 kon toch helemaal geen 60 Hz? :?
In dolby vision tot 30hz is op dit moment de beperking. Maar HDR 4k moet gewoon op 60hz kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
ikweethetbeter schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:22:
[...]

Zo jammer, duizenden euro's uitgeven aan apparatuur, en dan beknibbelen op een HDMI kabel. Een kabel van 5 euro is toch echt verkeerde zuinigheid! Je hoeft echt geen OFC super high speed HDMI kabel van 250 euro te kopen, dat is pure overkill, maar besteed gewoon een paar tientjes aan een goede kabel, dan kun je ten minste probleemloos van je films genieten!
Tot zekere hoogte zegt geld natuurlijk niks over de kwaliteit. Heb je een advies welke kabel geschikt is voor HDR/Dolby vision 60hz 4k 4:2:2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AngelusHD schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 05:59:
Tot zekere hoogte zegt geld natuurlijk niks over de kwaliteit. Heb je een advies welke kabel geschikt is voor HDR/Dolby vision 60hz 4k 4:2:2?
Er is inderdaad geen evenredige relatie tussen prijs en kwaliteit. Maar voor 5 euro mag je ook niet veel verwachten!

Ooit kocht ik bij mijn Apple TV2 een kabeltje van 7 euro bij de Action of Lidl. Om de 10 seconden ging het beeld even op zwart. Ik ben naar de elektronicaboer bij ons in het dorp gegaan, en heb daar voor 3 tientjes een HDMI kabel gekocht. Sindsdien nooit meer problemen gehad.

Later kwam er een Apple TV4, de Apple TV2 ging naar boven, en de 4 werd met een kabel aangesloten die ooit bij een Ziggo settopbox zat. Dat leverde een paar keer per uur een hapering op. Ook toen heb ik nieuwe HDMI kabels gekocht (van ATV4 naar receiver en van receiver naar tv) van een paar tientjes per stuk, en weer waren de problemen voorbij.

Moraal van het verhaal: het hoeft niet duur te zijn, ik verklaar mensen die een Monster HDMI kabel van 450 euro kopen dan eigenlijk ook voor gek, maar soms is goedkope troep ook gewoon goedkope troep. HDMI is een digitale standaard, goed is goed genoeg. Kijk naar de contactpunten, die moeten mooi regelmatig gevormd en het liefst verguld zijn. De kabel moet dik genoeg zijn en geen oneffenheden / knikken hebben. Let op dat er HDMI 2.0 of 4K HDR of 4K Dolby Vision op de verpakking staat, dan kun je terug als het niet bevalt. Een merk zoals Hama, Belkin of Vivanco van een paar tientjes volstaat, een Action kabeltje van een paar euro meestal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
AngelusHD schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 05:59:
[...]

Ik heb samen met de ATV 4k de Ultra High Speed 4K HDMI-kabel van Belkin (2 m) in de Apple store gekocht. Met een bandbreedte tot 48 Gb/s is’ie echt snel zat. Voor € 34,95 niet eens extreem duur.

Uiteraard ook online verkrijgbaar op apple.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:49
Budasson schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

Ik heb samen met de ATV 4k de Ultra High Speed 4K HDMI-kabel van Belkin (2 m) in de Apple store gekocht. Met een bandbreedte tot 48 Gb/s is’ie echt snel zat. Voor € 34,95 niet eens extreem duur.

Dat is precies de kabel die ik ook heb gekocht. Er was nog wel even een instinkertje, de ene winkel verkoopt de kabel met vrijwel precies dezelfde naam, de andere deze nieuwste versie. Kijk inderdaad op de Apple website voor de aangeraden HDMI kabel, daar heb ik ‘m besteld en voor dezelfde prijs als bij een andere Mac winkel die de oudere versie aanbood.

Doet ie het goed? Ik weet het niet, want ik krijg morgen pas mijn Apple TV, maar het afgelopen jaar heb ik vrij veel tijd doorgebracht op allebei home cinema fora en de bovengenoemde specificaties zijn voorlopig ruim voldoende.

Morgen ga ik de Apple TV aansluiten op mijn Samsung 2016 KS7000. Heeft iemand nog instellingen-tips voor deze combnatie? Dan heel graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
ptrv schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:03:
[...]
Morgen ga ik de Apple TV aansluiten op mijn Samsung 2016 KS7000. Heeft iemand nog instellingen-tips voor deze combnatie? Dan heel graag!
Niet echt tips, behalve die twee verbinden :9 Werkt goed en je krijgt een fijne Apple logootje in je sources-list op je tv.

Je universal remote van je tv werkt ook goed op je Apple TV trouwens. Fijn door het menu lopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
Dat klinkt bemoedigend, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Budasson schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:00:
[...]

Jammer, 2m is te kort, ik heb 3m hdmi kabel nodig. Iemand ervaring met https://www.ruconnected.nl/kabels/15-hdmi-kabel.html Deze gaat maar tot 18Gbps maar voldoet wel aan de standaard. Kabels die een doorvoersnelheid van 48Gbps zijn nog erg schaars en niet nodig maar wel fijn om wat overkill te hebben.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
Even een update voor wie het interesseert, de Apple TV 32 Gb is vandaag prima aangekomen en was in een kwartiertje uitgepakt en aangesloten. Set up ging heel makkelijk in combinatie met de iPhone, en de bediening werkt ook meteen met de iWatch. En ook, niet onbelangrijk: mijn vrouw vond meteen de afstandsbediening mooi en handig :-)

Ik heb even een stukje gezien van King Arthur, die ik eerder deze week gekocht heb, en reeds vier keer op mijn iPad Pro 2017 heb bekeken, dus ik weet wel zo'n beetje hoe dat eruitziet. Tijdens de begintitels was er meteen op mijn Samsung KS7000 2016 televisie banding zichtbaar. Maar dat is wellicht niet verrassend, deze televisie gebruikt - zo is het gerucht - slechts 8 bit kleurdiepte, dus dat kan daaraan liggen. Na even snel 10 minuten gekeken te hebben viel op dat het contrast inderdaad niet helemaal optimaal leek te zijn, maar een beetje 'washed out’, wellicht heeft dat met dit verhaal te maken:

https://www.avforums.com/...816/page-65#post-25559457

Ik weet niet of dat hier al besproken is?

Morgen neem ik de Apple TV mee naar een vriend van mij, die heeft een Samsung QLed 2017 model.

[ Voor 0% gewijzigd door ptrv op 28-10-2017 18:27 . Reden: lay out ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
AngelusHD schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:34:
[...]

Jammer, 2m is te kort, ik heb 3m hdmi kabel nodig. Iemand ervaring met https://www.ruconnected.nl/kabels/15-hdmi-kabel.html Deze gaat maar tot 18Gbps maar voldoet wel aan de standaard. Kabels die een doorvoersnelheid van 48Gbps zijn nog erg schaars en niet nodig maar wel fijn om wat overkill te hebben.

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb deze toevallig zelf in combinatie met de Apple TV 4K, werkt echt prima. Geen gekke dingen met beeld, of dat ik merk dat er iets niet goed doorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
Topicstarter
Sinds de app update van van 10 oktober van netflix zie je met heen of terug spoelen,
in de tijdslijn geen beeldje meer meegaan.
Sinds vandaag is er wel weer een nieuwe update voor de app van netflix maar de tijdslijn zit nog steeds geen beeldje op te kijken waar je naar toe spoelt
Dit is alleen met netflix.
Youtube e.a. is dit niet daar zie je wel waar je naar toe spoelt is dit bekend?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:44
Goed nieuws voor Apple TV 4K in iOS 11.2 beta: “Automatic mode switching to native frame rate and dynamic range of video content with Apple TV 4K”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 18:58
MelvinW schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:14:
Goed nieuws voor Apple TV 4K in iOS 11.2 beta: “Automatic mode switching to native frame rate and dynamic range of video content with Apple TV 4K”
& op deze pagina de video: https://developer.apple.com/videos/play/fall2017/503/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
tvOS 11.2 includes new features, bug fixes, and security improvements in the OS and SDK, including:
  • Automatic mode switching to native frame rate and dynamic range of video content with Apple TV 4K
  • Support for switching Apple TV 4K display output to SDR for apps that are GPU-bound when running in HDR
  • Restoring Unwatched category in Home Sharing for Movies, TV Shows, and Home Videos

@MelvinW @Sinus_rhythm Onze grote vriend Nilay zal hier blij mee zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Goed nieuws mbt AppleTV updates:
Apple TV 4K to gain automatic frame rate & dynamic range switching with tvOS 11.2
http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1509422850

Ooh oops, zag de post hierboven net te laat :P

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 31-10-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Goed nieuws inderdaad. :)

En direct bevestiging dat het geleuter over de visie van Apple en hoe goed die keuze wel niet was allemaal fanboygeneuzel was. Fijn dat ze gewoon verstand hebben van het faciliteren van de wensen van de gebruiker. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De opties staan wel default uit, dus misschien is het toch een visie van Apple, maar luisteren ze ook een beetje naar de mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:44
Hoe praktisch is het gebruik van de Apple 4K tv voor het kijken van de 4K content (films in DV via I-Tunes) zonder overige Apple produkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dinandus schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:36:
Hoe praktisch is het gebruik van de Apple 4K tv voor het kijken van de 4K content (films in DV via I-Tunes) zonder overige Apple produkten?
Da's nogal relatief. De AppleTV is mijn enige Apple product, dus wat wil je precies weten? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:44
@Gonadan Hoe de bediening werkt met opzoeken van de juiste film content. Weet nl niet of de veel besproken stem bediening beetje vlot werkt, zit ja maar een "simpele" AB bij. Trouwens hoe ruim is het Dolby Vision film aanbod hier in NL? Bij zoeken op ITUNES overzicht zie ik slechts "HD" beschikbare content?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dinandus schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:36:
Als je via Apple een film huurt of koopt, dan heb je helemaal niks te maken met iTunes op Mac of pc. De Apple TV is een volledig autonoom apparaat, het werkt prima zonder iMac, iPhone of iPad. Het hebben van andere Apple producten geeft wel wat leuke mogelijkheden, zoals het screen casten of het kunnen gebruiken van je iPhone op het moment dat je ATV tekstinvoer nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dinandus schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:36:
Weet nl niet of de veel besproken stem bediening beetje vlot werkt, zit ja maar een "simpele" AB bij.
Die werkt goed. De AB hoeft alleen maar je stem naar je ATV te sturen, de rest wordt door Siri op je ATV en de servers van Apple gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dinandus schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:36:
@Gonadan Hoe de bediening werkt met opzoeken van de juiste film content. Weet nl niet of de veel besproken stem bediening beetje vlot werkt, zit ja maar een "simpele" AB bij. Trouwens hoe ruim is het Dolby Vision film aanbod hier in NL? Bij zoeken op ITUNES overzicht zie ik slechts "HD" beschikbare content?
Of Siri een beetje lekker werkt weet ik niet, ik ga niet tegen mijn TV zitten lullen.

De bijgeleverde afstandsbediening werkt best lekker, je kunt vlot scrollen. Ik gebruik thuis echter een Harmony en die werkt in feite net zo goed. De Apple afstandsbediening ligt dus ergens in een lade te slingeren.

iTunes laat alleen zien wat voor jouw apparaat geschikt is. Dus op een PC zal dat bijna altijd maximaal HD zijn, terwijl je op een AppleTV wel gewoon 4K met DV krijgt. Volgens mij zit er in iTunes wel een categorie waar je kunt zien welke films in DV zijn uitgebracht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de Apple TV afstandsbediening met spelletjes en met YouTube, normaal gebruik ik m'n Logitech Harmony afstandsbediening. En bij tekstinvoer gebruik ik soms m'n iPhone.

De reden dar ik bij YouTube de originele afstandsbediening gebruik, is omdat ik met Siri 100x zo efficiënt kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik zal maar gelijk even bekennen dat ik niet deze hele topic heb doorgelezen. Maar ik heb sinds kort ineens problemen met het geluid op mijn TV als ik de Apple TV (4) aan heb staan. Normaal staat het volume op 20. Nu moet ik die ineens rond de 70 zetten om een beetje normaal te verstaan wat er gezegd word. Hebben meer mensen dat. Of een idee waar het aan kan liggen?
Het is bij zowel Netflix als Knippr.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
AppleFangirl schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:11:
Ik zal maar gelijk even bekennen dat ik niet deze hele topic heb doorgelezen. Maar ik heb sinds kort ineens problemen met het geluid op mijn TV als ik de Apple TV (4) aan heb staan. Normaal staat het volume op 20. Nu moet ik die ineens rond de 70 zetten om een beetje normaal te verstaan wat er gezegd word. Hebben meer mensen dat. Of een idee waar het aan kan liggen?
Het is bij zowel Netflix als Knippr.
Nee, ik heb dat niet. Heb je dat met bv 5.1 surround geluid? Hoe staat je geluidsuitvoer ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al enige tijd een Steelseries mfi controller in huis. Deze werkt met mijn iPad, maar kan ook aangesloten worden op een Apple TV. Een ATV 4(K) heb ik nog niet, maar zal er rond de feestdagen wel komen. De ATV wil ik ook gebruiken voor gaming.

Mijn vraag is welke spellen spelen jullie allemaal (met een controller) op de ATV?

Zelf heb ik de volgende spellen in gedachten: Real Racing 3, Sonic 1, Sonic 2, Sonic CD, Pixel Cup, Rayman Adventures, DuckTales en Oceanhorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje Asphalt 8. Ik ken de concurrentie niet, maar dit werkt leuk op een ATV4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb een uurtje de nieuwe 11.2 beta op mijn aTV staan, omdat ik erg benieuwd was naar de Match Range & Framerate feature.

Ik heb het een en ander getest en moet zeggen dat het fantastisch werkt. Van de drie apps die ik voor films & series gebruik, werken twee al met de functie (Netflix & iTunes Movies, Infuse Pro nog niet).
Het opstarten van de film duurt een seconde langer (dit zal wrs afhankelijk zijn van de tv), maar je ziet de framerate dan wijzigen van 60Hz naar 24Hz. Het stoppen van de film en weer teruggaan naar de UI, kost ook een seconde, maar je ziet dan ook weer de framerate wijzigen van 24Hz naar 60Hz.

Ik ben uiteraard nog niet in de gelegenheid geweest om een hele film te bekijken, maar ik vermoed dat ik hierdoor minder last van judder zal hebben, waar ik het voornamelijk voor doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:27:
Ik heb een uurtje de nieuwe 11.2 beta op mijn aTV staan, omdat ik erg benieuwd was naar de Match Range & Framerate feature.

Ik heb het een en ander getest en moet zeggen dat het fantastisch werkt. Van de drie apps die ik voor films & series gebruik, werken twee al met de functie (Netflix & iTunes Movies, Infuse Pro nog niet).
Het opstarten van de film duurt een seconde langer (dit zal wrs afhankelijk zijn van de tv), maar je ziet de framerate dan wijzigen van 60Hz naar 24Hz. Het stoppen van de film en weer teruggaan naar de UI, kost ook een seconde, maar je ziet dan ook weer de framerate wijzigen van 24Hz naar 60Hz.

Ik ben uiteraard nog niet in de gelegenheid geweest om een hele film te bekijken, maar ik vermoed dat ik hierdoor minder last van judder zal hebben, waar ik het voornamelijk voor doe. :)
Ik hoop t. Want de Judder in NetFlix is nu soms echt dramatisch xd

Edit : 11.2 hier ook even geïnstalleerd en ben ook erg onder de indruk. Alle judder in NetFlix lijkt opgelost na het switchen naar 24hz. Erg fijne update! Apple is lekker bezig

[ Voor 8% gewijzigd door DennusB op 01-11-2017 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
ICT Consultant schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:44:
[...]

Nee, ik heb dat niet. Heb je dat met bv 5.1 surround geluid? Hoe staat je geluidsuitvoer ingesteld?
Ik moest even kijken. Hij stond op ‘best beschikbare kwaliteit’ onder ‘surround sound’. Heb het nu veranderd naar stereo. Verdere instellingen kan ik ook niks geks in ontdekken. Bijv ‘verminder harde geluiden’ staat uit.

Edit; gelijk even gekeken of er nog updates waren. En de laatste update geïnstalleerd. En guess what, dat heeft het probleem opgelost. :)

[ Voor 12% gewijzigd door AppleFangirl op 01-11-2017 20:51 ]

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
WvB22 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:40:
[...]

Jup ook last van. Ook al gemeld bij Apple.
Ook ik ondervind last van dit probleem. Best vervelend! Heb je terugkoppeling gehad?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:05:
Ik gebruik de Apple TV afstandsbediening met spelletjes en met YouTube, normaal gebruik ik m'n Logitech Harmony afstandsbediening. En bij tekstinvoer gebruik ik soms m'n iPhone.

De reden dar ik bij YouTube de originele afstandsbediening gebruik, is omdat ik met Siri 100x zo efficiënt kan zoeken.
Heb hier niets van Apple behalve de Apple tv, text invoer kan ik dus alleen maar met de afstandsbediening (onhandig) of een Bluetooth toetsenbord. Voorheen nooit Siri gebruikt, maar n.a.v. deze post heb ik het toch maar eens geprobeerd.

Werkt bijzonder goed (in het Engels, Nederlands heb ik niet geprobeerd). Een paar dingen die niet lukten met Siri: naar de volgende video in Haystack TV app (can't do that here melding), advertentie skippen in Youtube (can't do that here). Zoals je zegt werkt het wel goed om specifieke dingen te vinden, bijvoorbeeld een zoekopdracht op Youtube/ Netflix (wel 'on Youtube / Netflix' of iets in die trant zeggen tegen Siri) of het openen van een app werkt erg goed.

Je ziet ook meteen wat Siri van de gesproken tekst maakt, dus bij eventueel verkeerd opgepakte woorden kun je meteen een nieuwe spraakopdracht doen. Had dit bijvoorbeeld met 'Colbert', als in 'Steven Colbert', de stille t zorgde ervoor dat het gezien werd als 'call bear', 'cole bear', of 'cold bear'. Door de t er toch aan toe te voegen aan het einde pakt die het wel goed op. Bij 'Seth Meyers' zie je trouwens ook mooi dat het begint met 'set', maar zodra je 'Meyers' er achteraan zegt dat veranderd in een 'Seth'.

Ook zag ik dat je weer ('how's the weather?', dan naar boven swipen voor uitgebreid weerbericht) en beurskoersen ('how is the Dutch stock market?', 'Netflix stock market') kan opvragen.

Het is een ieder geval veelbelovende technologie, hopelijk komen er snel meer nuttige commando's*.

*Huidige lijstjes (niet compleet denk ik): https://www.macworld.com/...i-can-do-on-apple-tv.html

https://support.apple.com/nl-nl/HT205300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik Siri eigenlijk alleen om netflix te starten vanaf waar je ook in het menu staat.

Ik krijg alleen de homekit niet aan de praat op de apple TV. Als ik de stappen doorloop (2 factor auth, zelfde account voor iCloud, etc), zie ik geen homekit menu onder iCloud. Als ik op mijn iPad kijk, staat de apple TV wel tussen de apparaten die verbonden is met mijn iCloud account (maar er staat bij dat geen 2 fact auth mogelijk is op dit device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:47
meesje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:03:
Ik heb al enige tijd een Steelseries mfi controller in huis. Deze werkt met mijn iPad, maar kan ook aangesloten worden op een Apple TV. Een ATV 4(K) heb ik nog niet, maar zal er rond de feestdagen wel komen. De ATV wil ik ook gebruiken voor gaming.

Mijn vraag is welke spellen spelen jullie allemaal (met een controller) op de ATV?

Zelf heb ik de volgende spellen in gedachten: Real Racing 3, Sonic 1, Sonic 2, Sonic CD, Pixel Cup, Rayman Adventures, DuckTales en Oceanhorn.
Dat zijn denk ik ook wel een beetje de betere spellen op de ATV4, ik vind helaas het aanbod nogal karig, veel games waar het pay2win is of veel reclame, koop dan liever het spel voor een paar euro eenmalig dan voor altijd last te hebben.. Heb ook zo'n steelseries controller maar doe er eigenlijk helemaal niets mee omdat vrijwel alle games maar simpele mobile ports zijn. Kan dan nog beter mijn ps3 afstoffen, volledige games en betere graphics..

Had persoonlijk wel wat meer volwassen games verwacht, maar het platform zal er wel niet interessant genoeg voor zijn.
Pagina: 1 ... 55 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.