Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een paar dagen tvOS 11 maar het is een beetje 'n unresponsive systeem geworden. Scrollen en zelfs bladeren in het hoofdmenu is enorm hakkelig. Ik heb al een reboot gedaan, maar dat lost feitelijk niks op.
Ook crashed Apple Music regelmatig als je tijdens het muziek afspelen wat anders doet (zoals naar settings gaan). Jullie ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
ikweethetbeter schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:48:
Kijk eens hoeveel data er op een UHD BD staat, en hoe groot een 4K stream is. Die stream bevat altijd veel minder data dan de hoeveelheid data die er op de schijf staat. Er is daarbij geen verschil tussen Netflix, Apple, Amazon, Videoland, HBO, ..., alle streaming diensten hebben zwaarder gecomprimeerd materiaal. UHD BD is daardoor per definitie beter.

Kijk ook een hier:
https://www.whathifi.com/...ray-vs-blu-ray-which-best
Dat is maar de vraag. Dan gaan we er vanuit dat alle streaming diensten allemaal even snelle servers hebben en dat ze allemaal gebruik maken van exact dezelfde compressie en bitrates. Er zit vaak wel degelijk verschil soms tussen Amazon, Vudu en Netflix. Dus ik ben zeer benieuwd hoe iTunes zich hierbij verhoudt.

Dat een fysieke schijf de beste kwaliteit levert staat buiten kijf. Ben alleen heel benieuwd hoe dichtbij een iTunes 4K HDR stream komt. Op zich moet ik zeggen dat bij gewoon HD materiaal ik Apple al vaak beter vindt. Streams laden veel sneller en ik zie nooit problemen tijdens het streamen. Dat kan ik van Netflix niet altijd zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
iAmRenzo schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:55:
Ik heb nu een paar dagen tvOS 11 maar het is een beetje 'n unresponsive systeem geworden. Scrollen en zelfs bladeren in het hoofdmenu is enorm hakkelig. Ik heb al een reboot gedaan, maar dat lost feitelijk niks op.
Ook crashed Apple Music regelmatig als je tijdens het muziek afspelen wat anders doet (zoals naar settings gaan). Jullie ook last van?
Nee geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
WvB22 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:03:
Dat is dus precies wat ik bedoel met klok en klepel. Het bronmateriaal, gezien vanuit perspectief van Apple wat ze verkopen, is gewoon keurig 4K of UHD. Immers wordt het ook zo gedistribueerd door de filmmaatschappijen. Sterker nog, de bron is meer dan waarschijnlijk dezelfde master die ze ook voor het de fysieke schijven gebruiken.
En wederom zie je het als aanval op Apple, wat is dat toch met dat merk. :?
Het gaat mij er niet om hoe, op welk medium of door wie het verspreid wordt. Het gaat er om of het daadwerkelijk 4K geschoten is of niet.
Waar de verwarring over ontstaat is dat in sommige gevallen er gewerkt wordt met gecombineerd 2K materiaal en 4K materiaal door elkaar die later weer tot een 4K film worden ge-upscaled. Maar dat hoeft verder helemaal geen probleem te zijn. Zeker special effects (indien digitaal) worden vrijwel altijd in 2K geschoten vanwege kosten en technische haalbaarheid. Er zijn wel uitzonderingen uiteraard. Verder worden sommige films wel in 4, 6 of zelfs 8K geschoten maar kiezen maatschappijen er toch voor om met een 2K master te editen en die weer te upscalen naar 4K. Ook dan kan verder prachtig uitpakken mits goed gedaan. Het heeft dus niets maar dan ook niets te maken met oplichting of iets dergelijks. Het zijn puur keuzes die een producer en distributeur maken op basis van meestal een kostenplaatje of praktische bezwaren. Het enige wat wél discutabel kan zijn is een standaard HD film even laten upscalen vanaf diezelfde HD bron en dan in een 4K doosje te douwen. Dat gebeurt gelukkig echt zelden en veel 4K content wordt veel werk aan besteedt om tot een nooit resultaat te komen. Maar nogmaals daar doet Apple helemaal niets aan net zo min als de Mediamarkt of Bol.
Een langere versie van hetzelfde maar het komt exact op hetzelfde neer. Of je het nu upscalet van HD een andere niet-4K bron doet er niet toe, het is en blijft geen native 4K.

Daar kan je dan bij het ene scenario wellicht meer begrip voor opbrengen, maar het eindresultaat is hetzelfde: geen echte 4K. Dat is simpelweg misleiding (oplichting is inderdaad tocht te sterk aangezet).

Met de intrede van HD zag je hetzelfde. Ook daar werd het lang goed gepraat, het heeft even geduurd maar uiteindelijk hadden alle film studios wel gezorgd dat ze echt HD konden leveren. Met 4K zal dat net zo gaan. Nu redden (of kiezen ervoor) ze het om allerlei redenen nog niet om echt native 4K te leveren. Dat zal nu ook even duren en dan komt ook dat goed.

Zo'n site is dan ook niet meer dan terecht en helpt de consument duidelijk te krijgen wat hij kan verwachten, net als reviews over de daadwerkelijke kwaliteit. Dat heeft niets met klokken te maken, maar met een objectieve kijk op wat men daadwerkelijk levert.
WvB22 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:58:
Dat is maar de vraag. Dan gaan we er vanuit dat alle streaming diensten allemaal even snelle servers hebben en dat ze allemaal gebruik maken van exact dezelfde compressie en bitrates. Er zit vaak wel degelijk verschil soms tussen Amazon, Vudu en Netflix. Dus ik ben zeer benieuwd hoe iTunes zich hierbij verhoudt.

Dat een fysieke schijf de beste kwaliteit levert staat buiten kijf. Ben alleen heel benieuwd hoe dichtbij een iTunes 4K HDR stream komt. Op zich moet ik zeggen dat bij gewoon HD materiaal ik Apple al vaak beter vindt. Streams laden veel sneller en ik zie nooit problemen tijdens het streamen. Dat kan ik van Netflix niet altijd zeggen.
Qua bitrate is iTunes bij mijn weten tot nu toe vergelijkbaar geweest met Netflix. Qua snelheid heb ik geen ervaring.

Bedoel jij dat je HD streams van iTunes er beter vond uitzien dan een fysieke HD drager? Of dat 4K stream er beter uit ziet dan een fysieke HD drager?

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 08-10-2017 12:17 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 17:36
WvB22 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:49:
Zavvi is zeker goedkoper maar vaak nog steeds twee tientjes duurder wat ik nu in veel gevallen betaal. Lego Batman film zou ik geen 22 euro voor over hebben normaal gesproken maar voor 4,99 is ie wel weer heel leuk voor de kids. En zo zijn er nog wel meer films die voor hele zachte prijsjes weggaan, ook recent materiaal. Denk dat dat de grootste winst is van de AppleTV 4. Ook bij Zavvi zie je de prijzen nu harder dalen. Wat ik ook wel een nadeel vindt van Zavvi is dat je vaak een schijf krijgt die niet voor de Nederlandse markt bedoelt is en soms de ondertiteling ontbreekt.
Zavvi is engels en hebben volgens mij geen nl disc's toch? Weet het niet zeker hoor maar ik kijk ondertitels altijd in het engels dus geen probleem voor mij.

Maar nu ik een dochter heb bestel ik bv inderdaad films als minions etc niet via hun, en inderdaad de mindere films scoor ik voor weinig op aptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jammer dat hij nog zo matig verkrijgbaar is. Ik had wel wat reviews van medetweakers willen zien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Hier nog een topic over verkeerd gelabelde/verdwenen 4k titels, had daar zelf last van met “The Accountant”:

https://forums.macrumors....be-4k-now-are-hd.2076039/

De Dolby Vision films die ik had gekocht en waarvan ik twijfelde of het wel DV was, spelen nu wel weer daadwerkelijk in Dolby Vision af, dat probleem lijkt dus opgelost. :)

Edit:

Net ook maar even the Accountant gedubbelcheckt en die is nu ineens wel weer in 4k en nu ook nog in Dolby Vision :)

Edit 2:

Zo wordt het vermeld althans, maar na het te hebben bekeken net, heb ik toch twijfels of het zo is. Zeker als je daarna Sully of The Great Gatsby aanzet, die zijn echt supermooi _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door fonsmeister op 10-10-2017 01:08 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraag,
Ik wil de Apple tv 4K kopen
Heb al een Samsung 4K tv en tv van KPN 4K maar moet ik
Nou ook een 4K receiver hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:30:
Hallo even een vraag,
Ik wil de Apple tv 4K kopen
Heb al een Samsung 4K tv en tv van KPN 4K maar moet ik
Nou ook een 4K receiver hebben??
Lijkt me dat je wel een 4K receiver nodig hebt als je daar je AppleTV op aansluit ja.
Tenzij je de Apple TV direct aan de TV hangt en het geluid gewoon via S/PDIF ofzo naar je receiver pompt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, Hoe doe ik dat met s/Pdif?
Ik Hèb wel een optische kabel van me tv naar me receiver is dat genoeg dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

En wederom zie je het als aanval op Apple, wat is dat toch met dat merk. :?
Het gaat mij er niet om hoe, op welk medium of door wie het verspreid wordt. Het gaat er om of het daadwerkelijk 4K geschoten is of niet.

[...]

Een langere versie van hetzelfde maar het komt exact op hetzelfde neer. Of je het nu upscalet van HD een andere niet-4K bron doet er niet toe, het is en blijft geen native 4K.

Daar kan je dan bij het ene scenario wellicht meer begrip voor opbrengen, maar het eindresultaat is hetzelfde: geen echte 4K. Dat is simpelweg misleiding (oplichting is inderdaad tocht te sterk aangezet).

Met de intrede van HD zag je hetzelfde. Ook daar werd het lang goed gepraat, het heeft even geduurd maar uiteindelijk hadden alle film studios wel gezorgd dat ze echt HD konden leveren. Met 4K zal dat net zo gaan. Nu redden (of kiezen ervoor) ze het om allerlei redenen nog niet om echt native 4K te leveren. Dat zal nu ook even duren en dan komt ook dat goed.

Zo'n site is dan ook niet meer dan terecht en helpt de consument duidelijk te krijgen wat hij kan verwachten, net als reviews over de daadwerkelijke kwaliteit. Dat heeft niets met klokken te maken, maar met een objectieve kijk op wat men daadwerkelijk levert.

[...]

Qua bitrate is iTunes bij mijn weten tot nu toe vergelijkbaar geweest met Netflix. Qua snelheid heb ik geen ervaring.

Bedoel jij dat je HD streams van iTunes er beter vond uitzien dan een fysieke HD drager? Of dat 4K stream er beter uit ziet dan een fysieke HD drager?
Nee hoor zie het helemaal niet als een aanval op Apple. Serieus, met dat soort geneuzel hoe ik me echt niet bezig. Daarom zei ik ook aan het eind van de post: daar kan Apple niets aan doen, net zo min als de Mediamarkt en de Bol.

En misleiding vindt ik nog steeds ook wel wat ver gaan. Ik snap je punt wel maar het is zeker niet waar dat een 4K schijf met een 2K master (die wél in 4K of hoger geschoten is) hetzelfde eruit ziet als een ‘normale’ HD-Blu-ray die je door je TV of blu-ray speler laat upscalen. En 4K schijf ziet er toch net even wat beter uit zo blijkt wel uit zo’n beetje alle UHD schijfjes testen. Zeker als er ook nog een HDR aan toegevoegd wordt. Natuurlijk zou ik het liefst zien dat alle films in 4K geschoten wordt, de special effects in 4K gerenderd worden, en vervolgens in een 4K master gegoten wordt. Maar ik neem aan dat filmmaatschappijen goede redenen hebben om het anders aan te pakken. Kan een budget dingetje zijn maar ook praktische zaken tijdens het filmen zelf. Kijk naar Planet Earth 2. Prachtige plaatjes, superstrak beeld maar lang niet alles is in 4K gefilmd. Logisch ook want sommige camera’s moeten naar de meest onmogelijke plekken gesleept worden. En er zijn beelden met drones, nachtcamera’s en ‘verstopte’ camera’s. En toch is de 4K schijf een juweeltje in mijn collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:47:
Oké, Hoe doe ik dat met s/Pdif?
Ik Hèb wel een optische kabel van me tv naar me receiver is dat genoeg dus?
Dat ligt aan je tv. De meeste tv's gaan bij dat doorgeven tot DD5.1 (AC3), sommigen gaan niet verder dan DD2.0 (simpel stereo). Er kan maximaal DTS over de SPDIF kabel, maar er zijn weinig tv's die dat ondersteunen. HD Audio formaten met beveiligingen mogen alleen via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Samsung 4K Tv UE55HU7500

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan zelf ook wel even Googlen toch? We zijn geen helpdesk :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:16:
Jammer dat hij nog zo matig verkrijgbaar is. Ik had wel wat reviews van medetweakers willen zien. :P
Hij komt vanmiddag binnen en zal in het weekend een test doen met een 4K schijf en eenzelfde titel in iTunes. Gok dat het iets wordt van Passengers en/of Ex Machina omdat dit ‘echte’ 4K titels zijn en zowel op schijf als in iTunes beschikbaar is. Twijfel ook nog even tussen de Magnificent Seven omdat dit de enige titel is die zowel op Netflix, iTunes en schijf beschikbaar is. Jammer dat het een flutfilm is en geen echte 4K :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:07:
[...]

Nee hoor zie het helemaal niet als een aanval op Apple. Serieus, met dat soort geneuzel hoe ik me echt niet bezig. Daarom zei ik ook aan het eind van de post: daar kan Apple niets aan doen, net zo min als de Mediamarkt en de Bol.

En misleiding vindt ik nog steeds ook wel wat ver gaan. Ik snap je punt wel maar het is zeker niet waar dat een 4K schijf met een 2K master (die wél in 4K of hoger geschoten is) hetzelfde eruit ziet als een ‘normale’ HD-Blu-ray die je door je TV of blu-ray speler laat upscalen. En 4K schijf ziet er toch net even wat beter uit zo blijkt wel uit zo’n beetje alle UHD schijfjes testen. Zeker als er ook nog een HDR aan toegevoegd wordt.
Laat ik alvast voorop stellen dat ik ook zeker niet wil beweren dat het niet beter zou zijn dan HD, want dat is inderdaad gewoon het geval. Native 2K is gewoon beter dan vanuit HD opgeschaalde 2K, dat lijkt mij niet ter discussie staan.
Maar precies daarom vind ik het misleidend om een vanuit 2K opgeschaalde 4K zonder blikken of blozen 4K te noemen. Want ook daar is er wel degelijk een verschil tussen opgeschaalde 4K en native 4K. :)
Natuurlijk zou ik het liefst zien dat alle films in 4K geschoten wordt, de special effects in 4K gerenderd worden, en vervolgens in een 4K master gegoten wordt. Maar ik neem aan dat filmmaatschappijen goede redenen hebben om het anders aan te pakken. Kan een budget dingetje zijn maar ook praktische zaken tijdens het filmen zelf. Kijk naar Planet Earth 2. Prachtige plaatjes, superstrak beeld maar lang niet alles is in 4K gefilmd. Logisch ook want sommige camera’s moeten naar de meest onmogelijke plekken gesleept worden. En er zijn beelden met drones, nachtcamera’s en ‘verstopte’ camera’s. En toch is de 4K schijf een juweeltje in mijn collectie.
Eén van de goede redenen zal ook zijn dat waarschijnlijk voor lang niet alle bestaande filims een 4K master op de plank ligt. Ik maak er verder ook niet zo'n punt van hoor, maar ik weiger te doen alsof er niets aan de hand is. Het heeft gewoon tijd nodig voor het aanbod echt goed is, net zoals dat bij HD even geduurd heeft.

Voor mij persoonlijk vind ik HD qua resolutie al voldoende, dus als een 4K stream daarboven gaat zitten dan is dat alleen maar mooi meegenomen. Technieken als HDR zie ik meer toegevoegde waarde geven dan de stappen in resolutie, laat staan dat je over 8K gaat praten enzo.

Daarom zit ik ook in dit topic. Ik zie de ATV4K als hele gunstige optie om toegankelijk films met minimaal HD kwaliteit te kunnen zien en toch te genieten van nieuwe feature zoals HDR. :P
WvB22 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:06:
Hij komt vanmiddag binnen en zal in het weekend een test doen met een 4K schijf en eenzelfde titel in iTunes. Gok dat het iets wordt van Passengers en/of Ex Machina omdat dit ‘echte’ 4K titels zijn en zowel op schijf als in iTunes beschikbaar is. Twijfel ook nog even tussen de Magnificent Seven omdat dit de enige titel is die zowel op Netflix, iTunes en schijf beschikbaar is. Jammer dat het een flutfilm is en geen echte 4K :)
Ik ben benieuwd. Zelf twijfel ik nog omdat ik niet zo heel vaak film kijk, maar dat is ook weer omdat het niet zo toegankelijk is om een film te kijken. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 10-10-2017 11:49 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien het sideload topic een beetje dood is, leek me de vraag hier wel toepasselijk. Sinds Xcode 8 (of is het 9 al weer) en tvOS 11 moet je je Apple TV draadloos verbinden met je Mac. Je Apple TV wordt dan ook een destination voor je project.
Zou je dan nu ook een script kunnen schrijven dat elke zaterdagnacht draait en een "verse" versie op de Apple TV sideload zodat je het een week kan gebruiken?
En hoe lastig is zo'n script te maken?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 15:04
Gonadan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:16:
Korte review voor jou dan:
32GB Atv 4k
- 5-10 besteld bij centralpoint, 7-10 afgeleverd

Kom van een Atv 3 en Mibox. Gekoppeld aan een LG OLED55E6V

Verpakking - typisch Apple

Interface: wauw!! super gelikt

4k Video's via DS Video: Lopen niet echt soepel
4k Video's via Plex: wisselend, de 1 loopt soepel, dat ander hapert
4k Video's via Infuse: Als een zonnetje!

Hardware is in ieder geval capabel. HDR prima.
Homekit werk ook nog steeds prima.

Verder nog maar weinig meegespeeld, als je vragen hebt laat maar weten

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35
WvB22 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Ik kan ook The Martian aanraden (hoewel.. niet alle scenes waren in 4K geschoten), Guardians Of The Galaxy 2 (wel in native 4K volgens mij) en kuch.. kuch Transformers Last Knight.

Uit wat testjes met MrMMC blijkt dat de hardware HEVC decoder in de A10X SoC gewoon goed mee kan met bv. een hardware decoder in een recente video kaart (AMD of Nvidia). Main 10 HEVC @ 4K resolutie kan ie met gemak aan, zelfs materiaal met bv. 100-200 Mbps.

Ik heb zelf een film op 50+ Mbps geprobeerd en geen issues.

Ik heb nog geen HDR TV. Ik heb wel zitten spelen met een LG OLED tijdens het afgelopen October Fest op Tweakers HQ. Baal er een beetje van dat ik geen USB disk vol materiaal meegenomen had (communicatie over wat er kon was ook een beetje vaag). Of de bandbreedte bij Tweakers was zozo of de 4K films van Netflix zijn zozo qua encoding. 4K vond ik niet altijd overtuigend en zichtbaar, op een 65" OLED.. en ook het verschil HD vs. 4K.

Mensen die meer willen weten over wat Apple uitspookt met converteren van niet-HDR materiaal incl. the GUI etc. naar HDR zie dit goeie verhaal:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1507035457

Zij hebben bv. ook naar de color space conversie gekeken die Apple doet (soort tonemapping) en die is niet 100% perfect.

Dit ga je merken als je een HDR TV hebt (HDR10 of DV) en er voor kiest om de TV continue in HDR mode te laten staan. Zoals bekend, heeft Apple er voor gekozen om geen mode switching te doen aan de hand van HDR of geen HDR. Kun je natuurlijk wel altijd handmatig doen....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

marsman schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:37:
Verder nog maar weinig meegespeeld, als je vragen hebt laat maar weten
Ik ben vooral benieuwd naar het gedoe omtrent de non-HDR content die nu ineens als HDR gevoerd wordt aan je TV. Is dat positief te noemen of ben je er minder blij mee?

Zelf ben ik van plan hem voornamelijk voor iTunes te gaan gebruiken, maar ergens staat het geklaag over de vaste output mij wel tegen. Overigens heb ik een 2017 model van LG, dus heb geen last met de DV op 60 FPS.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
Ze zijn wel aardig aan het 'kloten' met de 4k uitvoeringen.

Prometheus en The Revenant zijn weer hd bij mij, logan en blade runner final cut zijn weer hd in de store?

Niet alleen in nl maar lees het overal op forums, vele titels switchen om de paar dagen. Erg slordig vindt ik persoonlijk voor een bedrijf als Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Misschien tegen beter weten in toch maar besteld* en krijg hem als het goed is morgen binnen. De verhalen over dat converteren naar HDR benauwen met toch wel wat, maar ik kan mij ook weer niet voorstellen dat Apple hun eigen spul zo om zeep zou helpen.
Aangezien ik hem voornamelijk voor iTunes wil gebruiken vermoed ik dat HD van die bron er wel gewoon goed uit ziet. Ik heb namelijk ergens het vermoeden dat de meeste klachten komen van mensen die content van een NAS willen streamen of andere 3rd party apps gebruiken om content te bekijken.

Daarom wilde ik hem wel per se bij een goede webshop bestellen, dan kan ik hem in ieder geval gewoon retourneren als het echt kut blijkt te werken. :P

offtopic:
* CoolBlue heeft weer voorraad
Aaaand it's gone. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:52

amphora

Websites & Fotografie

Misschien niet helemaal ATV gerelateerd maar moet het toch ergens kwijt:

Ik heb nu twee films (H.264) bekeken via zowel Plex als Infuse Pro. In theorie zou Infuse beter moeten zijn (geen transcoding) maar ik merk dat bij Infuse na verloop van tijd de audio niet meer synchroon loopt en bij Plex heb ik dat probleem niet. Is dit een bekend probleem?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
amphora schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:18:
Misschien niet helemaal ATV gerelateerd maar moet het toch ergens kwijt:

Ik heb nu twee films (H.264) bekeken via zowel Plex als Infuse Pro. In theorie zou Infuse beter moeten zijn (geen transcoding) maar ik merk dat bij Infuse na verloop van tijd de audio niet meer synchroon loopt en bij Plex heb ik dat probleem niet. Is dit een bekend probleem?
Ik had hier ook veel ellende met Infuse. Ben geswitched naar MrMC (gebaseerd op Kodi) en dat doet het echt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Denk dat de issues met de HDR wel meevallen. Enige is dat je af en toe misschien handmatig moet schakelen. Kost zo’n 10 seconden maar irritant is het zeker. Snapte eerst de beweegreden van Apple niet maar na het lezen van de review van flatpanelshd snap ik wat Apple probeert te doen met die continue HDR weergave. Echt een aanrader om even te lezen. Het idee is goed maar de uitvoering is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:35:
Denk dat de issues met de HDR wel meevallen. Enige is dat je af en toe misschien handmatig moet schakelen. Kost zo’n 10 seconden maar irritant is het zeker. Snapte eerst de beweegreden van Apple niet maar na het lezen van de review van flatpanelshd snap ik wat Apple probeert te doen met die continue HDR weergave. Echt een aanrader om even te lezen. Het idee is goed maar de uitvoering is ruk.
Het idee is ook ruk, ik zie werkelijk waar geen enkele reden om dat te willen forceren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

Het idee is ook ruk, ik zie werkelijk waar geen enkele reden om dat te willen forceren. ;)
Lees ff de review. Te lastig om zo even goed uit te leggen maar komt er op neer dat Apple (waarschijnlijk terecht) er vanuit gaat dat hdr over drie jaar niets bijzonders meer is maar gewoon ‘normale’ tv. Net zoals het eerst heel bijzonder was dat je kleuren televisie had terwijl iedereen nog zwart-wit keek. Op een kleurentelevisie kan je prima zwart-wit kijken aangezien alle grijswaarden ruimschoots binnen het spectrum van een kleurentelevisie vallen. Zo zal het ook gaan met HDR. En dus probeert Apple alle content, ook SD, door een HDR spectrum te pushen. Idee is goed maar er is iets mis met de algoritmes waardoor SD content er nu minder goed uitziet (of beter gezegd onnatuurlijk). Als ze dat weten te fixen dan hebben ze op zich iets heel slims doorgevoerd. Voor TV uitzendingen ga je hetzelfde zien maar dan via HLG. Ander groot probleem is dat LCD tv’s op hol slaan door de HDR modus op gebied van energie gebruik. Kortom moet wel een en ander gefixed worden maar het idee is zeker niet ruk maar eigenlijk zijn tijd te ver vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die had ik al eerder gelezen. :>
Te lastig om zo even goed uit te leggen maar komt er op neer dat Apple (waarschijnlijk terecht) er vanuit gaat dat hdr over drie jaar niets bijzonders meer is maar gewoon ‘normale’ tv. Net zoals het eerst heel bijzonder was dat je kleuren televisie had terwijl iedereen nog zwart-wit keek. Op een kleurentelevisie kan je prima zwart-wit kijken aangezien alle grijswaarden ruimschoots binnen het spectrum van een kleurentelevisie vallen. Zo zal het ook gaan met HDR. En dus probeert Apple alle content, ook SD, door een HDR spectrum te pushen. Idee is goed maar er is iets mis met de logoritmes waardoor SD content er nu minder goed uitziet (of beter gezegd onnatuurlijk). Als ze dat weten te fixen dan hebben ze op zich iets heel slims doorgevoerd. Voor TV uitzendingen ga je hetzelfde zien maar dan via HLG. Ander groot probleem is dat LCD tv’s op hol slaan door de HDR modus op gebied van energie gebruik. Kortom moet wel een en ander gefixed worden maar het idee is zeker niet ruk maar eigenlijk zijn tijd te ver vooruit.
De vergelijking van Apple is te begrijpen, maar gaat in mijn optiek niet helemaal op. Als je naar grijswaarden in een kleurenspectrum kijkt dan mis je gewoon informatie, namelijk die over kleur. Het weglaten van informatie is iets heel anders dan wat Apple nu probeert te doen. Namelijk het uitrekken van het dynamisch bereik en kleurenspectrum waarbij ze het zo proberen te matchen dat je het verschil niet gaat zien.

Dat proces voegt helemaal niets toe, behalve complexiteit. Daar waar zwart/wit op een kleuren TV uitzenden niet zo spannend is moet je voor het converteren naar HDR zonder het te zien behoorlijk je best doen qua algoritmen en hardware. Ik begrijp simpelweg niet waarom je dat zou willen.

Daarnaast gaat Apple er helemaal aan voorbij dat je TV instellingen heeft per modus. HDR heeft heel andere beeldinstellingen dan SDR en dat is met een reden. Namelijk omdat echte HDR gewoon andere instellingen behoeft dan niet-HDR materiaal. Je kunt dan met de conversie proberen te benaderen hoe het er uit ziet op een non-HDR modus, maar wat win je er nu eigenlijk mee? Buiten het feit dat het dus gewoon niet lukt. De enige die hier voordeel bij heeft is Jan-met-de-Pet die z'n TV niet knap kan instellen. Het is weer een typische Apple keuze waarbij ze het voor de gebruiker makkelijk willen maken door hem niet meer te laten kiezen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
WvB22 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:13:
[...]

Lees ff de review. Te lastig om zo even goed uit te leggen maar komt er op neer dat Apple (waarschijnlijk terecht) er vanuit gaat dat hdr over drie jaar niets bijzonders meer is maar gewoon ‘normale’ tv. Net zoals het eerst heel bijzonder was dat je kleuren televisie had terwijl iedereen nog zwart-wit keek. Op een kleurentelevisie kan je prima zwart-wit kijken aangezien alle grijswaarden ruimschoots binnen het spectrum van een kleurentelevisie vallen. Zo zal het ook gaan met HDR. En dus probeert Apple alle content, ook SD, door een HDR spectrum te pushen. Idee is goed maar er is iets mis met de algoritmes waardoor SD content er nu minder goed uitziet (of beter gezegd onnatuurlijk). Als ze dat weten te fixen dan hebben ze op zich iets heel slims doorgevoerd. Voor TV uitzendingen ga je hetzelfde zien maar dan via HLG. Ander groot probleem is dat LCD tv’s op hol slaan door de HDR modus op gebied van energie gebruik. Kortom moet wel een en ander gefixed worden maar het idee is zeker niet ruk maar eigenlijk zijn tijd te ver vooruit.
Dus 3 jaar wachten :O Ik snap het punt maar het is echt onzin om zo ver 'vooruit' te lopen. Het is gewoon onhandig en vervelent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ze zouden op z'n minst dan een optie 'Force HDR' aan/uit of zo kunnen inbouwen zodat we zelf kunnen beslissen. Maar Apple is niet zo van het geven van keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
WvB22 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:13:
[...]

Zeg je dan eigenlijk dat een Apple tv 4K op dit moment niet ‘geschikt’ is voor full HD tv’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Volgens de buren, blokkeert Google moedwillig de 4k Youtube filmpjes,
niet zo netjes, als een paar kleine kinderen die ruzie met elkaar hebben ;w

https://www.onemorething....-verbergt-4k-video-apple/

[ Voor 22% gewijzigd door absrnd op 12-10-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is toch eigenlijk wat je continu ziet tussen Apple, Google, Microsoft, Samsung, etc. Of het nu gaat om codec, laders, stekkers, randjes, icoontjes of wat dan ook. Ze zijn elkaar gewoon continu aan het pesten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:25:
[...]

Die had ik al eerder gelezen. :>

[...]

De vergelijking van Apple is te begrijpen, maar gaat in mijn optiek niet helemaal op. Als je naar grijswaarden in een kleurenspectrum kijkt dan mis je gewoon informatie, namelijk die over kleur. Het weglaten van informatie is iets heel anders dan wat Apple nu probeert te doen. Namelijk het uitrekken van het dynamisch bereik en kleurenspectrum waarbij ze het zo proberen te matchen dat je het verschil niet gaat zien.

Dat proces voegt helemaal niets toe, behalve complexiteit. Daar waar zwart/wit op een kleuren TV uitzenden niet zo spannend is moet je voor het converteren naar HDR zonder het te zien behoorlijk je best doen qua algoritmen en hardware. Ik begrijp simpelweg niet waarom je dat zou willen.

Daarnaast gaat Apple er helemaal aan voorbij dat je TV instellingen heeft per modus. HDR heeft heel andere beeldinstellingen dan SDR en dat is met een reden. Namelijk omdat echte HDR gewoon andere instellingen behoeft dan niet-HDR materiaal. Je kunt dan met de conversie proberen te benaderen hoe het er uit ziet op een non-HDR modus, maar wat win je er nu eigenlijk mee? Buiten het feit dat het dus gewoon niet lukt. De enige die hier voordeel bij heeft is Jan-met-de-Pet die z'n TV niet knap kan instellen. Het is weer een typische Apple keuze waarbij ze het voor de gebruiker makkelijk willen maken door hem niet meer te laten kiezen.
Nee het is precies andersom en precies hetzelfde wat de eerste kleuren TV’s met een zwart-wit uitzending deden. Met een kleuren TV kan je prima zwart-wit kijken. En net zo goed met een HDR toestel naar SD kijken. Dat is wat Apple nu probeert te doen. Een SD signaal door een HDR/Dolby Vision beeldmodus pushen. Dat kan op zich prima. Immers, HDR/Dolby Vision kennen een veel groter kleurbereik als SD content. Alleen is alles tegenwoordig digitaal dus probeert Apple met een trucje SD content er ook als SD content eruit te laten zien maar wel binnen de HDR modus. En daar gaat het mis. De algoritmes die SD als SD eruit moet laten zien werken kennelijk niet helemaal lekker. En daardoor ziet sommige content er niet goed uit. Apple probeert dus niet SD content te laten ‘upscalen’ naar HDR / Dolby Vision. Overigens bestaat die optie wel op LG OLED tv’s met ‘active HDR’ optie maar dat is ook niet zo’n succes. Kortom, het idee is simpel en op zich logisch. Duw alle content gewoon het HDR spectrum in aangezien dat in principe makkelijk ‘past’ qua kleurbereik. Alleen zitten er tegenwoordig allerlei digitale haken en ogen aan waardoor het niet helemaal lekker uitpakt. Hopelijk werkt het wel met een firmware update en anders moeten ze lekker de meute gaan volgen dat de bron bepaald in welke kwaliteit en HDR standaard er beeldsignaal doorgevoerd gaar worden.

Hmmm edit: nu ik je post nog een keer lees bedoelen we allebei hetzelfde. Toch zal dit de toekomst zijn. Nu is HDR een niche maar over een paar jaar de norm. Misschien een voorbeeld dat Apple maar beter niet voorop kan lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door WvB22 op 12-10-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
rened80 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:34:
[...]

Zeg je dan eigenlijk dat een Apple tv 4K op dit moment niet ‘geschikt’ is voor full HD tv’s?
Nee eigenlijk juist wel. De AppleTV wil juist altijd in HDR modus blijven maar eigenlijk is dat met zoveel SD content niet ideaal. Tenminste niet zolang AppleTV geen realistisch beeld doorvoert in SD content in deze HDR modus. Overigens valt het bij iTunes SD content en Netflix reuze mee. Krijg pas problematisch beeld bij Airplay weergave. Maar ik ben het er mee eens, dit moet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
WvB22 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:15:
[...]

Hmmm edit: nu ik je post nog een keer lees bedoelen we allebei hetzelfde. Toch zal dit de toekomst zijn. Nu is HDR een niche maar over een paar jaar de norm. Misschien een voorbeeld dat Apple maar beter niet voorop kan lopen.
Zelfs als alles in de toekomst hdr is, blijft de huidige content sdr. En zeg nou zelf, je kijkt nu toch ook films en series van 3+ jaar terug? Het is dus not done als die er slecht uitzien, gelukkig kan ik uit ervaring zeggen dat het allemaal wel meevalt. Als ik het hier niet had gelezen was het mij niet eens opgevallen dat het forceren van hdr iets aan sdr content veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Het valt helemaal niet mee, het ziet er niet uit (let op de kleur van gezichten bijv.) en het is in mijn ogen echt een belachelijke keuze om dit nu, zo door te voeren.

Ook al krijgen ze de tonemapping op orde dan nog zit je met verschillen aangezien HDR mode en SDR mode verschillend zijn ingesteld op veel TV’s.

Daarnaast heeft iedereen die geen Oled heeft, 2x zoveel energieverbruik in HDR mode.

Voor Apple zelf komt het op dit moment wel goed uit trouwens, aangezien de iTunes library ook nog elke dag verandert en er titels wijzigen van formaat. De ene keer staat het als 4k HDR aangegeven, dan weer 1080p SDR. Best lullig als je een HDR film verwacht en je krijgt slechts een ‘normale’ versie.

Op deze manier (het vastzetten van de output) valt het de meeste mensen, blijkbaar, niet eens op. Als je TV automatisch schakelt naar SDR terwijl je een Dolby Vision film verwacht, valt dat al een stuk meer op.

[ Voor 43% gewijzigd door fonsmeister op 13-10-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
fonsmeister schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:56:

Voor Apple zelf komt het op dit moment wel goed uit trouwens, aangezien de iTunes library ook nog elke dag verandert en er titels wijzigen van formaat. De ene keer staat het als 4k HDR aangegeven, dan weer 1080p SDR. Best lullig als je een HDR film verwacht en je krijgt slechts een ‘normale’ versie.

Op deze manier (het vastzetten van de output) valt het de meeste mensen, blijkbaar, niet eens op. Als je TV automatisch schakelt naar SDR terwijl je een Dolby Vision film verwacht, valt dat al een stuk meer op.
Dat klopt niet. Die library verandert inderdaad maar heb je eenmaal de HDR versie bemachtigd dan pakken ze hem niet meer af en je kan er vrij zeker van zijn dat ie ook in de iTunes store wel weer verschijnt. Ik gok dat het iets met rechten te maken heeft. Heb het zelf gezien met Blade Runner Final Cut. Gekocht in 4K HDR in de Nederlandse store met ondertiteling. Nu is ie verdwenen in de Nederlandse store en kan je alleen de SDR Director’s Cut kopen. Gekke is ook nog: ik heb 5 euro betaald (bij Zavvi 35 euro!) en de SDR director’s cut kost een tientje. Wat nu wel gebeurd is: ondertiteling ontbreekt. Kennelijk omdat de Nederlandse rechten niet rond zijn. Heb een klacht ingediend bij Apple en geld terug gekregen. Nu heb ik hem dus gratis. Dat doet Apple wel altijd netjes.

Edit: en de final cut is weer toegevoegd 😋

Over dat HDR/SDR verhaal:

Nogmaals dat is niet wat er gebeurd. Apple probeert gewoon SDR beeld in een HDR container te gieten. Dat moet theoretisch gewoon makkelijk kunnen omdat het kleurenbereik van SDR makkelijk in HDR past. Probleem is kennelijk dat de TV’s allerlei rare fratsen toepassen op het inkomende beeld. Eigenlijk is dat heel raar. Immers: geen HDR data en/of Dolby Vision meta data zou je SDR beeld over moeten houden. Maar op de één of andere manier (tenminste, om technische redenen die ik niet ken/weet) doen onze 4K HDR televisies hele gekke dingen met het beeld, óók als er geen HDR metadata beschikbaar is. Eigenlijk is dat heel raar maar het is nu eenmaal zo. Daarom blijft het een slechte keuze van Apple in mijn ogen. Ze hebben het uitgebreid kunnen testen en zelf ook wel kunnen zien dat het met bepaalde content er niet uitziet.

Zou zo maar kunnen dat Apple een andere weg inslaat bij een volgende tvOS. Ik zeg het menu weergeven in standaard 4K-60 Hz en vervolgens de rest weergeven in de videokwaliteit die de content aangeeft. Mijn ideaal is zelfs nog een pop-up bij films of je in 24 Hz wil kijken of 60 Hz.

[ Voor 19% gewijzigd door WvB22 op 13-10-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan iemand eens een keer een foto posten van zo'n verklooide SDR film op een HDR TV? Ik kan me daar niks bij voorstellen hoe dat er uit ziet en het is wel een issue waardoor ik nog geen ATV besteld heb. Als ik probeer te zoeken, dan kom ik alleen vergelijkingen tussen goede HDR en SDR tegen. Heb je dat probleem trouwens ook op een non-HDR TV?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:18:
Kan iemand eens een keer een foto posten van zo'n verklooide SDR film op een HDR TV? Ik kan me daar niks bij voorstellen hoe dat er uit ziet en het is wel een issue waardoor ik nog geen ATV besteld heb. Als ik probeer te zoeken, dan kom ik alleen vergelijkingen tussen goede HDR en SDR tegen. Heb je dat probleem trouwens ook op een non-HDR TV?
Op een non hdr televisie stel je de appletv sowieso op 'alleen sdr' in. Dat kan op een hdr televisie ook, maar dan moet je handmatig in de instellingen weer hdr aanzetten als je wel hdr wil kijken. Een goede oplossing zou zijn om boven elke video, waar je ook audiostreams en ondertiteling in kan stellen, een optie voor hdr/ verversingssnelheid toe te voegen. Ik vermoed dat de reden dat ze alles in hdr zetten is dat je anders steeds een scèneverandering op je televisie krijgt als er gewisseld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zojuist besteld en zometeen ophalen bij Apple Store Den Haag :) (nog even achteraan gebeld, maar ze hebben genoeg liggen.

Tevens heeft Mediamarkt online ook voorraad.

Ben erg benieuwd, allereerste AppleTV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Heb hem ook binnen en kwaliteit is echt wel top. Ik wil nog een echte vergelijking doen met een UHD disc maar de kwaliteit van de films is om je vingers bij af te likken. Netflix 4K HDR is al mooi maar dit is net een tikkeltje beter. Ik heb niet veel disc materiaal liggen op dit moment maar ik ga eens testen zodra ik meer heb. Mijn gevoel is dat dit echt wel de kwaliteit van een UHD disc benaderd maar voor een goede test heb ik ook een donkere kamer nodig. Vanavond maar even mee spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door WvB22 op 13-10-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:59:
[...]

Dat klopt niet. Die library verandert inderdaad maar heb je eenmaal de HDR versie bemachtigd dan pakken ze hem niet meer af en je kan er vrij zeker van zijn dat ie ook in de iTunes store wel weer verschijnt. Ik gok dat het iets met rechten te maken heeft. Heb het zelf gezien met Blade Runner Final Cut. Gekocht in 4K HDR in de Nederlandse store met ondertiteling. Nu is ie verdwenen in de Nederlandse store en kan je alleen de SDR Director’s Cut kopen. Gekke is ook nog: ik heb 5 euro betaald (bij Zavvi 35 euro!) en de SDR director’s cut kost een tientje. Wat nu wel gebeurd is: ondertiteling ontbreekt. Kennelijk omdat de Nederlandse rechten niet rond zijn. Heb een klacht ingediend bij Apple en geld terug gekregen. Nu heb ik hem dus gratis. Dat doet Apple wel altijd netjes.

Edit: en de final cut is weer toegevoegd 😋

Over dat HDR/SDR verhaal:

Nogmaals dat is niet wat er gebeurd. Apple probeert gewoon SDR beeld in een HDR container te gieten. Dat moet theoretisch gewoon makkelijk kunnen omdat het kleurenbereik van SDR makkelijk in HDR past. Probleem is kennelijk dat de TV’s allerlei rare fratsen toepassen op het inkomende beeld. Eigenlijk is dat heel raar. Immers: geen HDR data en/of Dolby Vision meta data zou je SDR beeld over moeten houden. Maar op de één of andere manier (tenminste, om technische redenen die ik niet ken/weet) doen onze 4K HDR televisies hele gekke dingen met het beeld, óók als er geen HDR metadata beschikbaar is. Eigenlijk is dat heel raar maar het is nu eenmaal zo. Daarom blijft het een slechte keuze van Apple in mijn ogen. Ze hebben het uitgebreid kunnen testen en zelf ook wel kunnen zien dat het met bepaalde content er niet uitziet.

Zou zo maar kunnen dat Apple een andere weg inslaat bij een volgende tvOS. Ik zeg het menu weergeven in standaard 4K-60 Hz en vervolgens de rest weergeven in de videokwaliteit die de content aangeeft. Mijn ideaal is zelfs nog een pop-up bij films of je in 24 Hz wil kijken of 60 Hz.
Dan klopt het dus wel ;)

Ik zeg niet dat de versie verandert als je éénmaal de goede hebt gehad, maar dat je titels koopt waar 4k DV bij staat en die vervolgens 1080p afspelen. Vervolgens bevestig je dat.

Ik heb genoeg DV films via iTunes waar ik wel zeer blij mee ben en verwacht dat het met de overige titels ook wel los zal lopen, maar vind dit gewoon erg slordig en had verwacht dat ze dit voor de lancering op orde zouden hebben.

Over HDR/SDR verhaal:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1507035457

“So, we checked and measured what is going on and it seems that Apple is applying tone-mapping that pulls SDR content created in the Rec.709 color gamut into a larger DCI-P3 color gamut (not fully, though).
This is bad practice and something that Apple itself avoids when designing color management for Mac.”

Het ligt dus niet aan de tv’s zoals jij beweert, maar aan de Apple TV

[ Voor 8% gewijzigd door fonsmeister op 13-10-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Ivm de ATV 4K begreep ik dat het nu wel mogelijk is om beeldmateriaal 24P weer te geven.
Alleen zou dit steeds manueel dienen te gebeuren?

Betekent dit dat je steeds voor je de film start je volledig in de setup moet duiken alvorens op Play te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Moris schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:02:
Ivm de ATV 4K begreep ik dat het nu wel mogelijk is om beeldmateriaal 24P weer te geven.
Alleen zou dit steeds manueel dienen te gebeuren?

Betekent dit dat je steeds voor je de film start je volledig in de setup moet duiken alvorens op Play te drukken?
Ja (tenzij je alles in hetzelfde formaat en framerate wil afspelen)

[ Voor 8% gewijzigd door fonsmeister op 13-10-2017 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is erg lastig!

Een vraag of je de instellingen (frame rate, xDR / DV, ...) wilt aanpassen voor het starten van een film naar de opties van die film lijkt me een veel betere optie. Dan kun je als gebruiker ook geen fouten maken. En dat is pas echt "des Apple's"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
fonsmeister schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Dan klopt het dus wel ;)

Ik zeg niet dat de versie verandert als je éénmaal de goede hebt gehad, maar dat je titels koopt waar 4k DV bij staat en die vervolgens 1080p afspelen. Vervolgens bevestig je dat.
Bij welke titel heb je dat dan? Ik kan me niet voorstellen dat er 4K Dolby Vision staat en dat dan een HD film krijgt. Dat zou wel heel slordig zijn. Bij alle 4K films die ik afspeel zie ik ook een 4K resolutie. Hoewel ik wel mijn twijfels had bij Batman VS Superman. Maar de info knop geeft keurig aan dat het om 2160P in Dolby Vision gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door WvB22 op 13-10-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Bij welke titel heb je dat dan? Ik kan me niet voorstellen dat er 4K Dolby Vision staat en dat dan een HD film krijgt. Dat zou wel heel slordig zijn. Bij alle 4K films die ik afspeel zie ik ook een 4K resolutie. Hoewel ik wel mijn twijfels had bij Batman VS Superman. Maar de info knop geeft keurig aan dat het om 2160P in Dolby Vision gaat.
?

Je had het toch zelf met Bladerunner?

Gisteren had ik het nog met The Mazerunner (HDR). Bij The Town (DV) kun je het ook zien

[ Voor 3% gewijzigd door fonsmeister op 13-10-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Nee ik had het niet met Blade Runner. Die had ik gekocht in 4K HDR en kon ik keurig afspelen in de kwaliteit ondanks dat ie weg was uit de Nederlandse iTunes store. Ik miste alleen de ondertiteling. Daarom geld terug gekregen. Inmiddels staat ie wel weer in iTunes en heb ik mijn ondertiteling ook weer terug. Zal nog wel een berichtje sturen dat het opgelost is. Benieuwd of ze hem alsnog in rekening brengen.

De twee films die je noemt staan bij mij inmiddels weer in HDR.

[ Voor 7% gewijzigd door WvB22 op 13-10-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Ah ok, zal uiteindelijk ook wel goed komen allemaal, heb nog geen geld terug gevraagd, maar wel meldingen van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Is de infuse Pro licentie die. Ik bij de vorige generatie ATV aankocht ook voor de nieuwe 4K te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:33:

De twee films die je noemt staan bij mij inmiddels weer in HDR.
Bij mij ook, maar als ik ze bekijk lijkt het echt geen 4k HDR. Ik vergelijk het ook met de SDR versie op een iPad, die zien er beter uit met deze 2 titels(en nog een paar). Met andere films HDR/ Dolby Vision films heb ik dat niet, dan ziet het er op mijn TV echt veel beter uit.

Heb helaas geen tool waar ik de daadwerkelijke streaminfo mee kan bekijken. Dat schijnt wel te kunnen wel met een macbook, maar die heb ik niet.

Kun jij ergens de daadwerkelijke streaminfo mee bekijken? Ben wel benieuwd voor die titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Heb een LG OLED tv en die heeft een info button die de video- en audio kwaliteit aangeeft van een stream. Tot nu toe geen rare dingen tegengekomen maar wel met één film waarvan ik de kwaliteit bedenkelijk vindt. Dat is Batman vs Superman. Bij andere films kan je letterlijk de poriën tellen van de acteurs maar bij Batman vs Superman had ik echt het idee met een HD of zelfs SD stream te maken te hebben. Nu is Batman vs Superman geen ‘echte’ 4K omdat het geupscaled is van een 2K master. Maar dan nog zou je meer verwachten. Volgens mij gebruikte sommige sites juist deze disc als referentie materiaal voor het testen van TV’s. Tijd voor een onderzoekje dus. Kan trouwens ook een bewuste keuze zijn van de producer/regisseur om een korrelig, grauwe film te maken. Past op zich wel bij het donkere thema.

Edit: heb een paar reviews gelezen van de UHD disc van Batman vs Superman en die heeft exact dezelfde problemen. Kortom inherent aan de film en waarschijnlijk te wijten aan een niet zo briljante conversie van 2K naar 4K. Ondanks dat dit op zich tegenvalt van de film zelf ben ik wel blij dat het een issue is die ook op de disc aanwezig is. Ik zou het echt haten als je voor de allerbeste ervaring van sommige films toch de UHD disc moet halen. Voor die laatste vijf procent beeldkwaliteit ga ik geen twintig euro meer betalen. Maar als het echt dag en nacht verschil is dan wordt het toch een schijf verzameling aanschaffen.

[ Voor 35% gewijzigd door WvB22 op 13-10-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Moris schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:39:
Is de infuse Pro licentie die. Ik bij de vorige generatie ATV aankocht ook voor de nieuwe 4K te gebruiken?
Volgens mij wel. Ik hoef in ieder geval geen andere extra kosten te betalen. Volgens mij komen ze zelfs met een gratis 4K HDR upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nadat de 4K een dag lang in doos was blijven liggen (shame on me) hem eindelijk aangesloten.
Eerste Apple apparaat, maar eerste indruk is goed. Bediening relatief makkelijk al had ik toch graag een handleiding gezien die de opties toelicht.

Één film gekocht om te testen en dat ziet er gewoon goed uit. Veel grain maar dat zou wel eens in de film kunnen horen, het was beter niet storend. Het geluid lijkt wel aan de zachte kant vergeleken met andere apparaten, maar omdat trailers en muziek in het menu harder klinkt denk ik bijna gaat de film gewoon zacht geluid heeft.

Ben wel benieuwd of iemand een SDR titel weet die hij eet echt ruk uit vond zien. Bij trailers, die zijn ook SDR zou ik denken, valt mij weinig negatiefs op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:48:
Heb een LG OLED tv en die heeft een info button die de video- en audio kwaliteit aangeeft van een stream. Tot nu toe geen rare dingen tegengekomen maar wel met één film waarvan ik de kwaliteit bedenkelijk vindt. Dat is Batman vs Superman. Bij andere films kan je letterlijk de poriën tellen van de acteurs maar bij Batman vs Superman had ik echt het idee met een HD of zelfs SD stream te maken te hebben. Nu is Batman vs Superman geen ‘echte’ 4K omdat het geupscaled is van een 2K master. Maar dan nog zou je meer verwachten. Volgens mij gebruikte sommige sites juist deze disc als referentie materiaal voor het testen van TV’s. Tijd voor een onderzoekje dus. Kan trouwens ook een bewuste keuze zijn van de producer/regisseur om een korrelig, grauwe film te maken. Past op zich wel bij het donkere thema.

Edit: heb een paar reviews gelezen van de UHD disc van Batman vs Superman en die heeft exact dezelfde problemen. Kortom inherent aan de film en waarschijnlijk te wijten aan een niet zo briljante conversie van 2K naar 4K. Ondanks dat dit op zich tegenvalt van de film zelf ben ik wel blij dat het een issue is die ook op de disc aanwezig is. Ik zou het echt haten als je voor de allerbeste ervaring van sommige films toch de UHD disc moet halen. Voor die laatste vijf procent beeldkwaliteit ga ik geen twintig euro meer betalen. Maar als het echt dag en nacht verschil is dan wordt het toch een schijf verzameling aanschaffen.
Die heb ik ook, lg oled, maar dat de info knop dat aangeeft komt omdat de ATV zo ingesteld staat, heeft weinig met de stream te maken.

Ben nu ‘Pan’ aan het kijken, die ziet er dan wel echt weer supergoed uit!
Misschien is The Maze Runner trouwens ook wel goed en hoort het gewoon zo, als ik de review van de UHD lees staat er:

Although faces can seem a tad digital at times, flesh tones overall appear healthy and accurate to the warm, tropic-like climate, giving the actors a natural rosy appeal. True to the cinematography of Enrique Chediak, the presentation comes with a deliberately drab and limited look to better match the survival adventure subject matter, but then again, the movie was filmed in the ever popular teal-orange palette, which already doesn’t make for the prettiest of pictures.

http://ultrahd.highdefdig...erunnerultrahdbluray.html

Wel vreemd dat dat dan niet in de SDR versie zit :X

Ah, gevonden, hoort zo blijkbaar:

However, as has been the case with some others in the first wave of 4K UHD releases, it's actually in HDR related aspects like palette nuances and contrast that this release shows the biggest differences from its 1080p Blu-ray version. The Maze Runner had some interesting color grading choices, but certain sequences here look manifestly different, with more of a yellow tint rather than the almost greenish ambience that infused the first version

http://www.blu-ray.com/mo...Runner-4K-Blu-ray/140950/

Ik hou op met zeuren :P

[ Voor 29% gewijzigd door fonsmeister op 13-10-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
WvB22 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:11:
[...]Volgens mij wel. Ik hoef in ieder geval geen andere extra kosten te betalen. Volgens mij komen ze zelfs met een gratis 4K HDR upgrade.
Prima, ik heb intussen de ATV 4K besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Zit nog eens te denken hoe je aan ‘goedkope’ films kan komen. Die UHD schijfjes zijn (nu nog) peperduur. Gemiddeld kom je toch al snel aan 27-35 euro per film. Wat mogelijk een hele slimme manier wordt om aan goedkope 4K versies te komen is door tijdens een actie de fysieke blu-ray schijfjes te kopen (vaak genoeg drie voor 15 euro of zo) en de digitale code inwisselen in iTunes (wel ff goed opletten dat het een iTunes digitale kopie heeft en niet een UV versie).

Aangezien je HD versie gratis geüpgrade wordt naar UHD in iTunes kan je zomaar weer enkele tientjes besparen. Wel een gedoetje want je moet ff een lijstje erbij pakken met films die in UHD beschikbaar zijn of waarschijnlijk komen. Ik ga er nu vanuit dat alles wat in de VS in UHD is op termijn ook wel overwaait naar Nederland.

[ Voor 15% gewijzigd door WvB22 op 14-10-2017 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het komt op mij voornamelijk omslachtig over, als het al succesvol zou zijn.

Vroeger haalde ik veel films in dat soort aanbiedingen maar als ik achteraf kijk hoeveel ik daadwerkelijk meerdere keren gekeken heb had ik bij een groot deel net zo goed kunnen huren. Daarnaast zijn het ook vaak niet de echt goede films die je in zo'n aanbieding tegen komt, die zijn vaak duurder.

Dan zit je al bijna op de prijs van wat het gewoon in iTunes kost. Redelijke films huur je gewoon en echt goede koop je eventueel. Dan ben je marginaal duurder uit met flink minder moeite, dan weet ik het wel.

Tenzij je gewoon graag veel in bezit wilt hebben, als dat je doel is dan ligt het wellicht anders. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:05:
Het komt op mij voornamelijk omslachtig over, als het al succesvol zou zijn.

Vroeger haalde ik veel films in dat soort aanbiedingen maar als ik achteraf kijk hoeveel ik daadwerkelijk meerdere keren gekeken heb had ik bij een groot deel net zo goed kunnen huren. Daarnaast zijn het ook vaak niet de echt goede films die je in zo'n aanbieding tegen komt, die zijn vaak duurder.

Dan zit je al bijna op de prijs van wat het gewoon in iTunes kost. Redelijke films huur je gewoon en echt goede koop je eventueel. Dan ben je marginaal duurder uit met flink minder moeite, dan weet ik het wel.

Tenzij je gewoon graag veel in bezit wilt hebben, als dat je doel is dan ligt het wellicht anders. ;)
Ja op zich heb je wel gelijk natuurlijk en ik heb even zitten spitten en iTunes is eigenlijk al heel goedkoop. Duurste films zijn €16,99 en dat is bijna allemaal Disney spul. Zelfs daar betaal je meer voor bij Bol. De rest is allemaal al €13,99 (meest recente blockbusters) tot €9,99 (recente blockbusters). Iets ouder spul kost vaak maar €5,99 of minder. Evengoed soms in 4K HDR.

Die final cut versie van 4K HDR Blade Runner voor €5,99 is echt een koopje. En dan krijg je ook nog eens alle extra’s. De disc versie kost je al snel 35 euro. Nooit gedacht dat Apple een prijsvechter zou worden in deze catergorie. Ze zijn veruit de goedkoopste aanbieder op dit moment. Een klein wonder dat ze deze deals hebben kunnen sluiten met de maatschappijen.

Wordt ik toch nog hoopvol dat Apple een soort van Netflix kan starten (of overnemen) maar dan met betere content eventueel tegen iets hogere prijs. Ideaal scenario: Apple neemt Disney over en begint een eigen soort van Netflix, zoiets als Apple Music. Een combi abonnement Apple Music en Apple Movies voor 40 euro zou ik zo voor tekenen. Indien er ook nog series bij zitten misschien wel 50 euro. Dan ben je klaar namelijk (behalve Netflix original content, maar Apple kan dat eventueel ruilen tegen bepaalde Disney licenties. Netflix hapt wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:53:
Nadat de 4K een dag lang in doos was blijven liggen (shame on me) hem eindelijk aangesloten.
Eerste Apple apparaat, maar eerste indruk is goed. Bediening relatief makkelijk al had ik toch graag een handleiding gezien die de opties toelicht.

Één film gekocht om te testen en dat ziet er gewoon goed uit. Veel grain maar dat zou wel eens in de film kunnen horen, het was beter niet storend. Het geluid lijkt wel aan de zachte kant vergeleken met andere apparaten, maar omdat trailers en muziek in het menu harder klinkt denk ik bijna gaat de film gewoon zacht geluid heeft.

Ben wel benieuwd of iemand een SDR titel weet die hij eet echt ruk uit vond zien. Bij trailers, die zijn ook SDR zou ik denken, valt mij weinig negatiefs op.
Volgens mij koop je standaard bij iTunes HD content. Tenzij je specifiek de SD knop aantikt. Bijna alles is ook wel op DVD kwaliteit beschikbaar. Meestal een euro minder of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
twijfel twijfel. Ik heb geen 4k tv maar wil wel een apple tv. Is het dan zinvol om een 4k aan te schaffen? (ik heb nog geen plannen om een nieuwe tv te kopen). Is de 4k fijner in het gebruik dan zijn voorganger qua snelheid ed?

(Of toch het 2015 model aanschaffen en mocht ik over een aantal jaren een nieuwe tv dan de apple tv 6 kopen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar gaat iets niet goed, dat is een kort topic.
Ik neem aan dat het topic waar we nu inzitten de juiste is?

Ooh ik zie het al, je probeert wijs te doen en de vrager naar “upgrade” te laten zoeken. My bad.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 14-10-2017 18:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Bedankt maar ik ben ook benieuwd naar de gebruikerservaringen van mensen die van een Apple tv 4 naar een 4K gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:53:
Ja op zich heb je wel gelijk natuurlijk en ik heb even zitten spitten en iTunes is eigenlijk al heel goedkoop. Duurste films zijn €16,99 en dat is bijna allemaal Disney spul. Zelfs daar betaal je meer voor bij Bol. De rest is allemaal al €13,99 (meest recente blockbusters) tot €9,99 (recente blockbusters). Iets ouder spul kost vaak maar €5,99 of minder. Evengoed soms in 4K HDR.

Die final cut versie van 4K HDR Blade Runner voor €5,99 is echt een koopje. En dan krijg je ook nog eens alle extra’s. De disc versie kost je al snel 35 euro. Nooit gedacht dat Apple een prijsvechter zou worden in deze catergorie. Ze zijn veruit de goedkoopste aanbieder op dit moment. Een klein wonder dat ze deze deals hebben kunnen sluiten met de maatschappijen.

Wordt ik toch nog hoopvol dat Apple een soort van Netflix kan starten (of overnemen) maar dan met betere content eventueel tegen iets hogere prijs. Ideaal scenario: Apple neemt Disney over en begint een eigen soort van Netflix, zoiets als Apple Music. Een combi abonnement Apple Music en Apple Movies voor 40 euro zou ik zo voor tekenen. Indien er ook nog series bij zitten misschien wel 50 euro. Dan ben je klaar namelijk (behalve Netflix original content, maar Apple kan dat eventueel ruilen tegen bepaalde Disney licenties. Netflix hapt wel toe.
Ik hoop juist van niet. :P
De reden dat ik voor een Apple TV ben gegaan is omdat het koop/huur is en niet nóg een abonnement. Gewoon betalen voor wat ik gebruik en films kunnen houden ook al betaal ik geen maandelijkse kosten meer. Met series op Netflix vind ik dat veel minder boeiend.
WvB22 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:57:
Volgens mij koop je standaard bij iTunes HD content. Tenzij je specifiek de SD knop aantikt. Bijna alles is ook wel op DVD kwaliteit beschikbaar. Meestal een euro minder of zo.
Ik had het over SDR, niet SD. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

rened80 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:43:
[...]

Bedankt maar ik ben ook benieuwd naar de gebruikerservaringen van mensen die van een Apple tv 4 naar een 4K gegaan zijn.
Die zijn er toch ook gewoon? Oa dangerpaki in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:44:
[...]

Ik hoop juist van niet. :P
De reden dat ik voor een Apple TV ben gegaan is omdat het koop/huur is en niet nóg een abonnement. Gewoon betalen voor wat ik gebruik en films kunnen houden ook al betaal ik geen maandelijkse kosten meer. Met series op Netflix vind ik dat veel minder boeiend.
Dat is juist wat ik hoop. Één abonnement voor al mijn muziek en alle films. Bijvoorbeeld voor 40 euro per maand. En als je dan ook de laatste blockbusters wil zien dan 60 euro of zo. Maar dan wel de beschikking hebben over écht alle content inclusief series. Misschien heb ik er zelf 75 voor over als er dan ook nog sport bij zit. Dan kan je kabel namelijk de deur uit. Grote probleem is natuurlijk dat er niet of nauwelijks aanbieders van internet zijn zonder tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WvB22 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:27:
Dat is juist wat ik hoop. Één abonnement voor al mijn muziek en alle films. Bijvoorbeeld voor 40 euro per maand. En als je dan ook de laatste blockbusters wil zien dan 60 euro of zo. Maar dan wel de beschikking hebben over écht alle content inclusief series. Misschien heb ik er zelf 75 voor over als er dan ook nog sport bij zit. Dan kan je kabel namelijk de deur uit. Grote probleem is natuurlijk dat er niet of nauwelijks aanbieders van internet zijn zonder tv.
Dat is het verschil, ik hoef niet per se alles te hebben. Dat is een beetje een overblijfsel van de download generatie, alles moet nu beschikbaar zijn.

Ik ben echter allang geen student meer en heb gewoon een gezin, ik heb niet eens tijd om alles te kijken. Daarom heb ik liever een of twee abonnementen die mij veel bieden, de films die ik wil zien huur ik dan wel.
Daarbij denk ik dat het een utopie is dat een dienst die alles heeft betaalbaar zou zijn, om vervolgens ook nog door je internetboer genaaid te worden.

Ik heb nog niet eens een film af gekeken op m'n Apple TV, alleen maar wat geprobeerd. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Dat is het verschil, ik hoef niet per se alles te hebben. Dat is een beetje een overblijfsel van de download generatie, alles moet nu beschikbaar zijn.

Ik ben echter allang geen student meer en heb gewoon een gezin, ik heb niet eens tijd om alles te kijken. Daarom heb ik liever een of twee abonnementen die mij veel bieden, de films die ik wil zien huur ik dan wel.
Daarbij denk ik dat het een utopie is dat een dienst die alles heeft betaalbaar zou zijn, om vervolgens ook nog door je internetboer genaaid te worden.

Ik heb nog niet eens een film af gekeken op m'n Apple TV, alleen maar wat geprobeerd. :')
Dan is het duidelijk, je bent geen groot gebruiker meer, je zit in een andere fase van je leven en hebt het daar druk mee. Niks mis mee dus.

Het is tijd, het is eigenlijk allang tijd. We moeten verder en TV heeft zijn beste tijd wel gehad, het verdien model moet anders/aangepast worden. Dit heeft niks te maken met hoe jij in welke fase van je leven je bevindt.

De download generatie (piraterij) zal altijd wel blijven bestaan, maar de hoeveelheid zal afnemen als er een legale manier is. Spotify, apple music en zelfs nu iTunes films zijn hier een goed voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:04
AngelusHD schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:31:
[...]

Dan is het duidelijk, je bent geen groot gebruiker meer, je zit in een andere fase van je leven en hebt het daar druk mee. Niks mis mee dus.

Het is tijd, het is eigenlijk allang tijd. We moeten verder en TV heeft zijn beste tijd wel gehad, het verdien model moet anders/aangepast worden. Dit heeft niks te maken met hoe jij in welke fase van je leven je bevindt.

De download generatie (piraterij) zal altijd wel blijven bestaan, maar de hoeveelheid zal afnemen als er een legale manier is. Spotify, apple music en zelfs nu iTunes films zijn hier een goed voorbeeld van.
Je zou eigenlijk eens voor de grap alle abbonementen moeten optellen die je zou moeten afsluiten om alle series die je de laatste paar jaar hebt gezien legaal zou kunnen kijken.. Daar komt dan ook nog eens bij dat er vaak regio verschillen zijn, zoals Suits waar al tijden alleen tm seizoen 4 op Netflix stond terwijl seizoen 7 al begonnen was, dan gaat de zin toch wel snel over bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb HDR op de Apple TV maar helemaal uitgezet. Zat net designated survivor te kijken en het viel me op dat het beeld eigenlijk best wel flets was. Toen herinnerde ik me de discussies alhier en heb als test Apple TV op 4K SDR gezet en dat zag er inderdaad veel beter uit. Geen idee of ik voor Netflix HDR content weer terug ga schakelen. Mijn TV ondersteunt officieel wel HDR maar eigenlijk is contrast ratio te klein om echt goed HDR weer te geven. Dat viel me al op tijdens het kijken van HDR content via de Netflix app in de TV zelf (Sony Android TV). Niet HDR content zag er eigenlijk beter uit dan HDR content maar je had binnen de Netflix App niet de keuze om HDR aan of uit te zetten. Die optie heb ik met de ATV 4K nu wel. Zal later nog eens HDR content gaan kijken en kijken of HDR uit of aan eigenlijk wel een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Scrtz schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

Je zou eigenlijk eens voor de grap alle abbonementen moeten optellen die je zou moeten afsluiten om alle series die je de laatste paar jaar hebt gezien legaal zou kunnen kijken.. Daar komt dan ook nog eens bij dat er vaak regio verschillen zijn, zoals Suits waar al tijden alleen tm seizoen 4 op Netflix stond terwijl seizoen 7 al begonnen was, dan gaat de zin toch wel snel over bij mij.
Hier refereer ik ook naar dat het verdien model moet veranderen oftewel aangepast dient te worden. We zijn er nog lang niet en het duurt ook eeuwen, maar dat is mijn gevoel.

Ik ben erg blij met het content van de laatste jaren, maar de manier om deze te kunnen kijken hier in Nederland is gewoon om te janken. We gooien een hoop geld weg en kunnen maar weinig wat nieuws zien.

Hoop gewoon dat met de komst van de ATV 4k er meer diensten komen die wel iets nuttigs kunnen leveren voor een leuke prijs. Het platform is er, nu alleen nog de wil om af te stappen van het oude patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29

FreakNL

Well do ya punk?

Nog meer mensen waar Plexconnect (atv3) niet meer werkt na de laatste Plex Server update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:09
Designated Survivor is toch oorspronkelijk niet in 4K met HDR geproduceerd?
Blijf het jammer vinden dat er zo met wel of geen originele HDR ondersteuning gerommeld word

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

AngelusHD schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:31:
Vergeet alleen niet dat de meeste volwassenen in die fase zitten. Daar moet je dus wel de diensten op aan passen. De behoeften verschillen per persoon, daarom zijn diensten ook nooit precies wat jij wilt. ;)
Eens, TV is wat mij betreft achterhaald. Als ik echter zie hoe vaak men nog stom SBS zit te kijken dan kan ik er met mij pet niet bij.

Ik had al gekeken of ik TV kan opzeggen en dan alleen internet met abonnementen als Netflix, iTunes, Kijk, Videoland of wat dan ook. Het probleem is alleen dat als ik alleen internet zou nemen op mijn adres ik slechts een tientje goedkoper uit ben. Bedankt OPTA, de markt hoefde niet open toch? 8)7
De generatie is al bijna over. Uiteraard zijn er altijd mensen die niet willen betalen voor wat ze gebruiken, maar de generatie die gewend is alles gratis en Perry direct te kunnen krijgen heeft alweer zijn tijd gehad. Het streaming tijdperk is nu echt wel begonnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:39:
[...]
Ik had al gekeken of ik TV kan opzeggen en dan alleen internet met abonnementen als Netflix, iTunes, Kijk, Videoland of wat dan ook. Het probleem is alleen dat als ik alleen internet zou nemen op mijn adres ik slechts een tientje goedkoper uit ben. Bedankt OPTA, de markt hoefde niet open toch? 8)7
Wat wil je dan? Geld toe krijgen? Heel de dienst "tv" kost nog geen twee tientjes per maand en een deel daarvan is voor de infrastructuur, niet de tv zelf.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:34:
[...]

Wat wil je dan? Geld toe krijgen? Heel de dienst "tv" kost nog geen twee tientjes per maand en een deel daarvan is voor de infrastructuur, niet de tv zelf.
Vergelijk het met Netflix (HD voor 10 euro per maand) of het Amerikaanse Hulu (8 usd per maand), dan is die 20 euro voor dat wat reguliere televisie biedt toch vrij gortig? Daarbij betaal je ook nog eens door reclame te kijken én de publieke omroep valt ook nog eens buiten die 20 euro.
CyBeR schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:49:
[...]

Aangezien je Amerikaanse diensten gebruikt als vergelijking; zoek voor de grap eens op wat Amerikanen betalen voor kabeltv.
Dat is dus mijn punt, als je als Amerikaan (of Nederlander) op een plek woont waar je een goedkoop internet abbo af kan sluiten (bijvoorbeeld glasvezel) dan ben je goedkoper uit door te streamen dan de dure kabeltv pakketten te nemen. Google voor de grap is de US Netflix of Hulu catalogus, daar is een Nederlands tv pakket peanuts bij. Overigens als je zo graag naar het totaalplaatje wil kijken, dan ben je hier vrijwel zeker beter af dan in de VS, maar dat wil niet zeggen dat we de goede dingen uit de VS niet af kunnen kijken ;) .

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd1 op 15-10-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd1 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:46:
[...]

Vergelijk het met Netflix (HD voor 10 euro per maand) of het Amerikaanse Hulu (8 usd per maand), dan is die 20 euro voor dat wat reguliere televisie biedt toch vrij gortig?
Aangezien je Amerikaanse diensten gebruikt als vergelijking; zoek voor de grap eens op wat Amerikanen betalen voor kabeltv.
Daarbij betaal je ook nog eens door reclame te kijken én de publieke omroep valt ook nog eens buiten die 20 euro.
Allemaal niet het punt. De tv-dienst wordt geleverd over infrastructuur, dat kost geld. De internetdienst ook. Die kosten worden gedeeld als je ze beide afneemt maar dat betekent dus dat je niet gewoon totaal = internet - tv kunt doen voor de prijs. Het is meer kabel + tv + internet = totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@CyBeR
Leuk, maar zullen we het serieus houden? Natuurlijk hoef ik geen geld toe.

Het is alleen wel bijzonder dat je niet eens kabel mag zonder TV af te nemen, dat is 100% omdat ze toen geweigerd hebben in de kabelmarkt open te gooien. Nu een fijn monopolie en je bent weinig keuze.

Alternatief is dan via een totaal andere infrastructuur alleen internet af nemen, maar dat is dan zo duur en zo brak dat ik er weinig op vooruit ga.
De infrastructuur voor kabel kost twee tientjes, dat is namelijk de basisprijs. Je maakt mij niet wijs dat daar voor een beetje internet drie tientjes op moeten. Dit is gewoon een gebrek aan concurrentie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:19:
Het is alleen wel bijzonder dat je niet eens kabel mag zonder TV af te nemen, dat is 100% omdat ze toen geweigerd hebben in de kabelmarkt open te gooien.
Nee, dat is omdat de infrastructuur dat niet ondersteunt. Als je een aansluiting hebt krijg je een tv-signaal binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CyBeR schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:28:
Nee, dat is omdat de infrastructuur dat niet ondersteunt. Als je een aansluiting hebt krijg je een tv-signaal binnen.
Nope. Want voor de digitale variant moet ik alsnog bijbetalen, maar ik mag die niet weigeren. Het kan echter wel gewoon, als ze zouden willen. Maar sinds het Ziggo is mag het niet meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Komt me iets te bekend voor dus wat betreft heb je weer helemaal gelijk. Ik kom nu al niet door de Netflix content heen. Al mis ik soms wel een goede recente blockbuster film. Maar huren is dan inderdaad net zo’n goede optie. Zo gek nog niet hoe je het benaderd. Nu heb ik nooit TB’s aan harde schijven gevuld met films en series maar snap precies wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
zijn hier ook gebruikers van de 4K die problemen hebben om 3D films (MKV) af te spelen ?
alleen als ik terug schakel naar 1080P werkt het 3D menu, van mijn Sony TV, weer normaal.

3D BluRay speelt wel zonder problemen af :)

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 15-10-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
absrnd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:42:
zijn hier ook gebruikers van de 4K die problemen hebben om 3D films (MKV) af te spelen ?
alleen als ik terug schakel naar 1080P werkt het 3D menu, van mijn Sony TV, weer normaal.

3D BluRay speelt wel zonder problemen af :)
Eh? Hoe speel je een 3D bluray film af op een AppleTV? Neem aan dat je dan een extra app gebruikt (infuse? plex?) want standaard ondersteunt een AppleTV geen 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:34:
[...]

Nope. Want voor de digitale variant moet ik alsnog bijbetalen, maar ik mag die niet weigeren.
Het basispakket krijg je digitaal bij je aansluiting (en analoog ook), voor extra zenders moet je betalen. Dat kun je prima weigeren door gewoon alleen internet af te nemen.
WvB22 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

Eh? Hoe speel je een 3D bluray film af op een AppleTV? Neem aan dat je dan een extra app gebruikt (infuse? plex?) want standaard ondersteunt een AppleTV geen 3D.
Apple TV ondersteunt prima de half-over-under en half-side-by-side en interlaced manieren om 3D weer te geven. Daarvoor is namelijk geen ondersteuning van de media player nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Feit blijft natuurlijk wel dat er bitter weinig te kiezen valt in kabelland. Dan heb ik nu nog de mazzel dat hier zowel kabel als glasvezel ligt maar anders is het behoorlijk janken.

Designated Survivor is volgens mij geen HDR en moet je dus kijken op de SD stand van de AppleTV als je probemen met het beeld ziet. Dat is dan wel weer een voordeel van de AppleTV. Als er content is in HDR waar je niet echt op zit te wachten omdat je TV het niet lekker weergeeft kan je het in ieder geval uitzetten. Met de Netflix app van mijn TV kan ik niet kiezen. Dan is het gewoon slikkken of stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:39:
[...]

Vergeet alleen niet dat de meeste volwassenen in die fase zitten. Daar moet je dus wel de diensten op aan passen. De behoeften verschillen per persoon, daarom zijn diensten ook nooit precies wat jij wilt. ;)
Dat voor ieder iets anders belangerijk is is inderdaad vrij logische. Volwassen of niet, iedereen heeft een rust moment nodig, de 1 vind het in sporten, andere zoeken de bank op en kijken lekker rustig de nieuwste series. Kortom het zou niet erg gezond zijn als je alleen maar bezig bent met het dagelijkse moeten.

Ik denk dat we elkaar best wel begrijpen.
[b][message=52898959,noline]Gonadan
Eens, TV is wat mij betreft achterhaald. Als ik echter zie hoe vaak men nog stom SBS zit te kijken dan kan ik er met mij pet niet bij.

Eens.
[b][message=52898959,noline]Gonadan
De generatie is al bijna over. Uiteraard zijn er altijd mensen die niet willen betalen voor wat ze gebruiken, maar de generatie die gewend is alles gratis en Perry direct te kunnen krijgen heeft alweer zijn tijd gehad. Het streaming tijdperk is nu echt wel begonnen.
Download generatie is volgens mij niet over hoor, en downloaden staat los van streamen. Mensen die downloaden streamen namelijk ook hun content over de LAN :)

Perry direct is juist iets waar we naar toe moeten, dit is goed mogelijk met de huidige technieken en de snelheid van internet is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
WvB22 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:46:
[...]

3D Blueray speel ik via de X-Box :)
maar ik heb ook een aantal 3D films in iTunes die zonder problemen te spelen waren met de vorige Apple TV, door het 3D menu van de Sony TV te gebruiken (SBS)
nu moet ik omschakelen naar 1080P op de Apple TV 4K, en vroeg me af of andere dezelfde problemen ondervinden, of dat ik naar een andere oorzaak moet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

AngelusHD schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:54:
Dat voor ieder iets anders belangerijk is is inderdaad vrij logische. Volwassen of niet, iedereen heeft een rust moment nodig, de 1 vind het in sporten, andere zoeken de bank op en kijken lekker rustig de nieuwste series. Kortom het zou niet erg gezond zijn als je alleen maar bezig bent met het dagelijkse moeten.

Ik denk dat we elkaar best wel begrijpen.
Ik doel met op het feit dat we iemand die alle tijd geeft om alles te bekijken niet als maatstaf moeien nemen voor het opzetten van dit soort diensten.
Download generatie is volgens mij niet over hoor, en downloaden staat los van streamen. Mensen die downloaden streamen namelijk ook hun content over de LAN :)

Perry direct is juist iets waar we naar toe moeten, dit is goed mogelijk met de huidige technieken en de snelheid van internet is meer dan voldoende.
LAN is uiteraard wat anders, dat snap jij ook. Waar ik met per direct op doel is dat men tegenwoordig al boos wordt al een aflevering die zondagavond in de VS uitgezonden wordt op maandagmiddag nog niet beschikbaar is.
Dat is in mijn ogen een effect van de download generatie, we zijn verwend geraakt. ;)
CyBeR schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:49:
Het basispakket krijg je digitaal bij je aansluiting (en analoog ook), voor extra zenders moet je betalen. Dat kun je prima weigeren door gewoon alleen internet af te nemen.
Zo eigenwijs zie je ze zelden. :D
Nee, dat kan dus niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:43:

LAN is uiteraard wat anders, dat snap jij ook. Waar ik met per direct op doel is dat men tegenwoordig al boos wordt al een aflevering die zondagavond in de VS uitgezonden wordt op maandagmiddag nog niet beschikbaar is.
Dat is in mijn ogen een effect van de download generatie, we zijn verwend geraakt. ;)
Dat gewennings patroon is wel onbewust gecreëerd door de behoefde van de mensen die dit graag willen zien. Zoals ik al zei, spotify, apple music en itunes zijn gewoon legaal en mensen kopen en nemen graag een abbo op dit soort diensten.

Kortom: kom maar op met die apps, wij hier in Nederland zijn er wel aan toe. Breng gewoon diverse pakketten uit van Lite, Medium en een Extreme pakketen voor films en series. TV ondemand erbij en klaar ben je. Die 60-75 euro die we nu uitgeven aan internet en (vast bellen, wat?) en een tv pakket met extra sport pakketen. Vind het een hoop geld voor maar weinig nieuws.

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 16-10-2017 06:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:43:
Waar ik met per direct op doel is dat men tegenwoordig al boos wordt al een aflevering die zondagavond in de VS uitgezonden wordt op maandagmiddag nog niet beschikbaar is.
In mijn geval heeft dat te maken dat je graag naar die series kijkt, maar ook websites bezoekt die ook gerelateerd zijn aan mijn favoriete films of series, en het is bijna onmogelijk om niet gespoilerd (spelling) te worden door koppen van pagina's :X
vaak als klickbait, maar heel irritant.

En er is eigenlijk is er niet echt een technische rede om aflevering veel later uit te zenden, alleen een licensie rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Netflix en HBO (Ziggo) hebben al vaak dat ze met hitseries Amerika op de voet volgen (Star Trek, GoT). Sommige dingen gaan wat trager in verband met licenties.

Niet helemaal on-topic maar ik zie één ding wat me een klein beetje verontrust. Netflix speelt steeds meer in op hun eigen original content wat op zich zeer begrijpelijk is. Ook met de recent aangekondige prijsverhoging geven ze aan dat ze het geld nodig hebben om hun producties uit te breiden. Op zich mooi aangezien er genoeg pareltjes tussen zitten. Maar aan de andere kant ook uren en uren aan series die ik nooit zal kijken. Logisch voor ieder wat wils. Alleen zie je Netflix helemaal overspoelen met eigen producties terwijl hitseries en films van andere maatschappijen steeds minder aangekocht worden. En dat is dan wel weer jammer. Heb het idee dat steeds meer geld opgaat aan eigen producties. Echte kaskrakers uit de bioscoop en hitseries buiten Netflix zie je steeds minder voorbij komen.

Zo en nu weer over de AppleTV! Daar draait Netflix als een zonnetje op alleen valt af en toe de ondertiteling weg. Even op een andere taal en weer terug naar Nederlands lost het wel op maar wel apart. De LG app van Netflix heeft dit niet.

[ Voor 10% gewijzigd door WvB22 op 16-10-2017 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

^ nog 1 ding over Netflix:

Mindhunter, nieuwe serie in Dolby Vision :)
Goede kwaliteit, veel minder grain dan bij eerdere 4k Netflix series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah grain, dan kunnen we het weer over de AppleTV hebben. Dat viel mij in het begin met Mad Max best wel op. Later was er in de film zoveel te zien dat mijn aandacht ergens anders lag, dus het was niet echt storend. Maar het viel mij wel op. Toch eens kijken of dat in de film zit of door de stream komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
WvB22 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:42:
Niet helemaal on-topic maar ik zie één ding wat me een klein beetje verontrust. Netflix speelt steeds meer in op hun eigen original content wat op zich zeer begrijpelijk is. Ook met de recent aangekondige prijsverhoging geven ze aan dat ze het geld nodig hebben om hun producties uit te breiden. Op zich mooi aangezien er genoeg pareltjes tussen zitten. Maar aan de andere kant ook uren en uren aan series die ik nooit zal kijken. Logisch voor ieder wat wils. Alleen zie je Netflix helemaal overspoelen met eigen producties terwijl hitseries en films van andere maatschappijen steeds minder aangekocht worden. En dat is dan wel weer jammer. Heb het idee dat steeds meer geld opgaat aan eigen producties. Echte kaskrakers uit de bioscoop en hitseries buiten Netflix zie je steeds minder voorbij komen.
Dat ligt niet aan Netflix, de eigenaren van die kaskrakers en hitseries verkopen hun materiaal liever via duurdere kanalen als pay-per-view, en dat kan je ze niet eens kwalijk nemen. Als je ziet dat een film 4.99 euro in iTunes oplevert in de verhuur, dat krijgen ze via Netflix (die per user maar 10.99 euro per maand binnenkrijgt) natuurlijk bij lange na niet voor mekaar. Idem dito met premium kanalen als HBO. Als je de grote producties niet binnen kan hengelen, dan moet je ze zelf maar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 09:23
TIP, voor de fans.
In de apple store is nu ook de 4K 64GB aanwezig.
Dus voor het ophalen in Amsterdam, Haarlem of Den Haag ;)

Ik merk dat ze daar toch telkens een paar keer in de week nieuwe voorraad binnen krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door royaljoop op 18-10-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 11:33
Om op te halen welteverstaan. Verzendtijd is nog altijd 4/5 weken

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
fonsmeister schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:48:
^ nog 1 ding over Netflix:

Mindhunter, nieuwe serie in Dolby Vision :)
Goede kwaliteit, veel minder grain dan bij eerdere 4k Netflix series
Ziet er inderdaad erg goed uit op een 4K OLED ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:44:
Ah grain, dan kunnen we het weer over de AppleTV hebben. Dat viel mij in het begin met Mad Max best wel op. Later was er in de film zoveel te zien dat mijn aandacht ergens anders lag, dus het was niet echt storend. Maar het viel mij wel op. Toch eens kijken of dat in de film zit of door de stream komt.
Zit echt in de film. Is een beetje de stijl die sommige regisseurs en producers willen laten zien. Ook is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dare Devil / Jessica Jones, Mad Max geen echte 4K. Tenminste, de uiteindelijke film is geupscaled van een 2K intermediate. Het verschil is dus wel te zien. Ook Dare Devil en Jessica Jones (wel echte 4K dus) hebben de stijl van een film noir. Vandaar dus wat extra grain. Ik hou er zelf wel van. Hoewel een smetteloze UHD disc als Planet Earth 2 ook heerlijk om te zien is.
Pagina: 1 ... 54 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.