• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 19:57
The Inquisitor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:59:
En als je een synology hebt is er ook gewoon een DS Video app op de AppleTV
Synology heeft geen DTS licentie dus met deze app zul je een hoop content niet af kunnen spelen.

Pro tip zoals anderen al zeiden: Kijk naar Infuse Pro van Firecore hiermee kun je wel zonder problemen DTS tracks afspelen omdat het encoderen op je ATV, iPhone of iPad gebeurd.

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 23:10
Evernote schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:20:
[...]

Synology heeft geen DTS licentie dus met deze app zul je een hoop content niet af kunnen spelen
Als je de package FFmpeg even runt dan speelt videostation alles af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 19:57
Spinozo schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 08:45:
[...]

Als je de package FFmpeg even runt dan speelt videostation alles af.
Bedankt voor de tip! Ben echter zo tevreden met Infuse dat ik Video Station niet eens ga proberen.

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45
Heeft iemand een idee wat er met mijn Infuse aan de hand is? Heb ik eindelijk mijn data naar de Google Drive gepompt, alle metadata in orde zodat alles er fraai uit ziet, folders een afbeelding gegeven: "Er is een fout opgetreden tijdens het laden van deze inhoud".

En dan heb ik echt niet heel veel data, ik denk nog geen honderd items (concerten, paar films) die hij voor me moet beheren...

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30
DennusB schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:21:
Hoe tevreden is iedereen hier over de nieuwe Apple TV 4k? Zie dat er wat voorraad begint te komen en zou het een leuke mediaplayer vinden denk ik (als vervanging van m'n max 1080P NUC)
Hier super tevreden samen met de LG OLED55C7V heb hem op Dolby Vision staan en alles over Infuse ziet er in 1080 ook gewoon prima uit. Als je de mooiste beeld kwaliteit wil is een film uit iTunes wel je beste optie op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen met het probleem op de appl tv dat iptv streams na 5 seconde vast lopen. Vandaag dacht ik F1 te kijken maar de stream loopt na 5 sec vast.

Device: Apple tv 4K
Geprobeerde apps
Tv streams & iptv

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 01-10-2017 10:55 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:54:
Zijn er meer mensen met het probleem op de appl tv dat iptv streams na 5 seconde vast lopen. Vandaag dacht ik F1 te kijken maar de stream loopt na 5 sec vast.

Device: Apple tv 4K
Geprobeerde apps
Tv streams & iptv
‘Tv streams & iptv’ klinkt als op niet legale wijze kijken. Zo ja, dan denk ik dat gezien de regels je deze vraag niet mag stellen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
meesje schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

‘Tv streams & iptv’ klinkt als op niet legale wijze kijken. Zo ja, dan denk ik dat gezien de regels je deze vraag niet mag stellen op dit forum.
Hoezo ? De app en streams zijn legaal.
Het gaat er om dat alle streams na 5 seconde crashen op de Atv 4k

Met welke app speel jij dan website filmpjes af.
Het handige van deze apps is dat je url op telefoon in de app plakt en dat atv app het stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Hoezo ? De app en streams zijn legaal.
Het gaat er om dat alle streams na 5 seconde crashen op de Atv 4k

Met welke app speel jij dan website filmpjes af.
Het handige van deze apps is dat je url op telefoon in de app plakt en dat atv app het stream.
Ah ok, als het legaal is, heb ik niks gezegd. Ik had zo’n vermoeden dat als je legaal formule1 wilt kijken, je een tv abonnement moet hebben bij Ziggo, of een ziggo sport (go) abonnement. Voor zover ik weet, zijn dat de enige legale opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 17:50
Net de ATV 4K opgehaald in Amsterdam, direct Infuse (Pro) geinstalleerd, en wat werkt dat fijn zeg!
Ik kom van Kodi af op een Intel NUC, maar dit werkt vele malen sneller!
Zelfs 4K UHD materiaal (via WiFi) speelt hij zonder moeite af :D

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro84
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 08:14
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen daarom post ik even een linkje.

Het lijkt erop dat de apple tv 4k nu ook 24p output ondersteunt!!

https://firecore.com/forum/topic/15026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 17:50
ro84 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:32:

Klopt, ik heb inderdaad de optie voor 24p, standaard staat hij op 60p overigens.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
The Inquisitor schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:14:
[...]

Het is toch of-of? Je koopt Infuse voor 13,99, dan heb je versie 5 (of was het 6?), of je koopt de jaarlijkse abo varriant, dan betaal je 7,50 maar krijg je gratis de update naar 6,7,8, etc. Als je de stand-alone versie koopt blijft die voor jou voor het aankoopbedrag, maar je ontvangt geen gratis upgrade.
Ja, zo is het. My bad, niet goed gekeken. Bedankt voor de info.

Ondertussen de ATV 4k 32Gb bij Apple Amsterdam opgehaald. (32 Gb kon je meteen meenemen, voor de 64Gb weken lang wachten....) Infuse 5 pro ook aangeschaft en via SMB zonder problemen de films op de NAS (Synology) in de bibliotheek gestopt. Hij speelt ALLES af. Zéér tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

ro84 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:32:

Dat deed hij al, probleem is dat hij niet automatisch switced. Snap de update bij dat bericht dan ook niet, er is niets veranderd zo te zien.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
DennusB schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:30:
[...]

Wil heb gebruiken met Fusion van FireCore zodat ik van m'n NAS alles kan afspelen ! Heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Ja, Infuse 5 pro zonet op de ATV 4k (32Gb) ingesteld. Werkt prima en de instellingen zijn heel simpel. Infuse zoekt en vindt je netwerk shares en je NAS zal er tussen staan. Wel opletten dat je de SMB versie aanklikt. Nadat je de netwerk share hat toegevoegd, kan je de Bibliotheek laten maken. Die ziet er mooi uit, browset snel en haalt alle info over de film / serie op.

Er is wel één merkwaardig detail: Infuse stopt films die een reeks vormen bij elkaar onder een cover in je Bibliotheek. Deze krijgt de naam XYZ Collectie. Op zich best aardig, en alle Alien films in een Alien Collectie is best logisch. Maar ... Bij mij heeft'e een Has Fallen Collectie aangemaakt met Olympus Has Fallen en London Has Fallen erin ... :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
[b][message=52742601,noline]
Ik begrijp niet dat Apple niet iets gedaan heeft met Touch ID of multiple accounts.
Ik meen mij te herinneren dat in een volgende tvOS 11 versies multiple accounts toegevoegd zouden worden.

Bij tvOS 11 kan je nu ook AirPods als geluidsuitvoer kiezen, moet dat eigenlijk ook nog eens proberen met mijn Beats 3 Wireless. Die gebruikt dezelfde W1 chip (maar zal wel nog niet werken zeker?? ;) )

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat willen jullie precies met multiple accounts dan? Want ik zie wel een optie om meerdere Apple IDs toe te voegen voor bijvoorbeeld je kinderen, zodat ze moeten vragen om aankopen te doen.

Anyway ik heb mijn aTV 4 al een paar dagen binnen en onderhand voorzien van de apps die ik wil. Mooi ding en na veel kritiek gehoord te hebben over de remote kan ik me daar niet echt in vinden, ik heb ook een Xiaomi mi Box 3 geprobeerd, en die heeft alleen klikknopjes op de remote... dat werkt toch echt niet fijn. De Siri remote brengt je tenminste door korte tijd door het menu.

Jammer dat DS VIdeo (de app van Synology) geen x265 decodering (nog?) doet. De aTV heeft power genoeg om x265 op 1080p te decoderen, en VLC doet dat prima. Pretty sure dat Infuse dat ook prima doet, dus ik twifjel om deze nog aan te schaffen. VLC is prima, maar heeft natuurlijk geen mooie covers enzo zoals DS Video en Infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
The Inquisitor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:58:
Wat willen jullie precies met multiple accounts dan? Want ik zie wel een optie om meerdere Apple IDs toe te voegen voor bijvoorbeeld je kinderen, zodat ze moeten vragen om aankopen te doen.
Ikzelf heb het niet direct nodig, alhoewel misschien wel in de toekomst met de kinderen. Zo zou je bv per user account andere apps kunnen installeren. Een beetje zoals Netflix nu ook werkt waarbij je verschillende profielen kan aanmaken en ieder zijn individuele content krijgt.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 15:33
Rick-vvv schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:35:
[...]

Ben benieuwd, lijkt me niet dat ze dit over het hoofd hebben kunnen zien.
Hopelijk geen hardware matige limitatie, lijkt me sterk maar heb er te weinig verstand van om het te zeggen :)
"Engineering has determined that your bug report is a duplicate of another issue and will be closed."

Een autoreply, maar blijkbaar zijn ze er wel mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
  • Laatst online: 16-02-2024
Voor degene die hun ATV4k 64gb bij Coolblue hebben besteld, nu staat er "Verwacht: deze week".
De 32gb versie is (op dit moment) weer leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 11:22
barakuda schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:15:
Voor degene die hun ATV4k 64gb bij Coolblue hebben besteld, nu staat er "Verwacht: deze week".
De 32gb versie is (op dit moment) weer leverbaar.
Ik zie dat je 64GB ook bij de Apple store kunt ophalen (terwijl er bij verzending nog 4-5 weken staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 17:36
Rickth64 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

"Engineering has determined that your bug report is a duplicate of another issue and will be closed."

Een autoreply, maar blijkbaar zijn ze er wel mee bezig :)
Top :) heb hem toch gekocht en begin het al een dingetje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
Hier trouwens iemand die de moeite neemt om een us acount te gebruiken?
Lees dat het 4k aanbod en prijzen een stuk aantrekkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 12:51
TwilightMalaise schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Ik zie dat je 64GB ook bij de Apple store kunt ophalen (terwijl er bij verzending nog 4-5 weken staat).
Typisch, ik (en naar ik aanneem andere mensen) heb de 64gb op de 22 september besteld maar moet nog zeker een week wachten. Heb nl niet de mogelijkheid om hem nu te gaan halen.
Wachten maar weer. ;)

Laat maar, te vroeg gezeurd. Is verzonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Smid70 op 04-10-2017 14:43 . Reden: Te vroeg gezeurd. Is verzonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
Rick-vvv schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:43:
Ik gebruik een US account, maar meer om eindelijk ook series te kijken,
mag dan wel grijs zijn, maar anders wordt het een MKV'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
absrnd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:05:
[...]

Ik gebruik een US account, maar meer om eindelijk ook series te kijken,
mag dan wel grijs zijn, maar anders wordt het een MKV'tje
Hoe koop jij je tegoed? En het kan zonder vpn geloof ik he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:18
Rick-vvv schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:16:
[...]

Ik gebruik ook een US account en haal mijn tegoed bij PCGameSupply :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
MelvinW schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Ik gebruik ook een US account en haal mijn tegoed bij PCGameSupply :P
Thanks! Morgen ff een acount fixen om te kijken hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Rick-vvv schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:16:
[...]

VPN is (nog) niet nodig, alleen een goed US adres,
en er zijn inderdaad wel wat online shopjes voor US itunes tegoed kaarten.

Ik vraag me elke keer af hoelang Apple dit toe staat, gelukkig download ik al mijn series, en heb ze dan altijd als backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Vanavond de originele Blade Runner (final cut) in iTunes gehuurd. Jeetje wat was de kwaliteit slecht zeg... geen al te beste ervaring.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Mocht iemand vandáág nog een 4K 64GB willen scoren, ze zijn bij alle 3 de Apple stores beschikbaar om vandaag op te halen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Bedankt voor de tip. Ik heb er net één besteld. Heb gekozen voor Haarlem. Kan ik die Apple store ook eens een keer zien.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat vinden jullie van de subtitles van de aTV? Ik heb gezocht in dit topic maar kon het zo gauw niet vinden.
Ik heb er gisterenavond een beetje mee gestoeid om subs in Netflix anders te krijgen, de oplossing was best simpel door het vinkje aan te zetten dat het video settings override. Maar goed. Mijn vraag is meer;

Vinden jullie de standaard Netflix subtitles prettig? Dus de font en de schaduw erachter. Op de iPhone en iPad stoort het me niet en vind ik het wel toepasselijk (beter zichtbaar) maar op de TV vond ik het minder, en wilde ik liever het 'gewone font', ofwel degene die je op de kabelTV en vrijwel alle dvd spelers ziet. Echter kwam ik tot de conclusie dat wanneer ik deze selecteer in de subtitles options (volgens mij heet deze sub-style ook echt 'standaard') dat het toch niet bijzonder goed leesbaar is in Netflix, waardoor ik alsnog terug ben naar de Netflix standaard.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:05
Rick-vvv schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:43:
Ik heb al geruime tijd een US account en het bevalt me prima.
Inmiddels ruim 500 films waarvan er ongeveer 120 een gratis 4K upgrade kregen

Een US account is zeer aantrekkelijk vooral omdat je van een aantal studio's de digital copy code voor weinig kunt scoren op het internet.
(helaas zijn er ook een aantal studio's die alleen UV ondersteunen)
Zeker als je een de dagelijkse store aanbiedingen bekijkt kun je interessante titels op de kop tikken voor een mooie prijs
Gisteren nog Blade runner final cut 4K gekocht voor omgerekend 8,5 euro
Itunes credit kun je met een beetje zoeken ook niet al te duur vinden online.

Pm me maar mocht je nog vragen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 22:54
The Inquisitor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:01:
Wat vinden jullie van de subtitles van de aTV? Ik heb gezocht in dit topic maar kon het zo gauw niet vinden.
Ik heb er gisterenavond een beetje mee gestoeid om subs in Netflix anders te krijgen, de oplossing was best simpel door het vinkje aan te zetten dat het video settings override. Maar goed. Mijn vraag is meer;

Vinden jullie de standaard Netflix subtitles prettig? Dus de font en de schaduw erachter. Op de iPhone en iPad stoort het me niet en vind ik het wel toepasselijk (beter zichtbaar) maar op de TV vond ik het minder, en wilde ik liever het 'gewone font', ofwel degene die je op de kabelTV en vrijwel alle dvd spelers ziet. Echter kwam ik tot de conclusie dat wanneer ik deze selecteer in de subtitles options (volgens mij heet deze sub-style ook echt 'standaard') dat het toch niet bijzonder goed leesbaar is in Netflix, waardoor ik alsnog terug ben naar de Netflix standaard.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Kan Netflix, zoals andere apps op AppleTV (Plex) niet gewoon de default AppleTV instelling gebruiken voor fonts? Want ik heb die dus 1x aangepast onder instellingen > algemeen > toegankelijkheid > stijl. En dan zo gemaakt dat het witte letters zijn met kleine zwarte rond eromheen (en font kleiner gemaakt).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

tcviper schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:12:
[...]

Kan Netflix, zoals andere apps op AppleTV (Plex) niet gewoon de default AppleTV instelling gebruiken voor fonts? Want ik heb die dus 1x aangepast onder instellingen > algemeen > toegankelijkheid > stijl. En dan zo gemaakt dat het witte letters zijn met kleine zwarte rond eromheen (en font kleiner gemaakt).
Ja, dat kan wanneer je het vinkje 'override video instellingen' (o.i.d.) aanzet, dan wordt het font dat je kiest altijd gekozen, ongeacht wat de app wilt. Maar dan vind ik dat standaard font ( het normale zeg maar ) ineens heel slecht leesbaar. Misschien was het toeval en had ik een verkeerde serie aan om het te testen (met teveel wit/lichte kleuren onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:08

Kju

tumble_nl schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Ik heb al geruime tijd een US account en het bevalt me prima.
Inmiddels ruim 500 films waarvan er ongeveer 120 een gratis 4K upgrade kregen

Een US account is zeer aantrekkelijk vooral omdat je van een aantal studio's de digital copy code voor weinig kunt scoren op het internet.
(helaas zijn er ook een aantal studio's die alleen UV ondersteunen)
Zeker als je een de dagelijkse store aanbiedingen bekijkt kun je interessante titels op de kop tikken voor een mooie prijs
Gisteren nog Blade runner final cut 4K gekocht voor omgerekend 8,5 euro
Itunes credit kun je met een beetje zoeken ook niet al te duur vinden online.

Pm me maar mocht je nog vragen hebben
Het is een beetje een grijs gebied omdat het gaat om een aankoop maar omdat het wel digitaal is loop je daar eigenlijk toch een beetje het risico mee dat er mogelijk een regio-lock op de content kan komen zoals bij Netflix of Amazon. Weet iemand of en hoe dat geregeld is in de Apple voorwaarden?

Ja ik ben te lui om zelf de voorwaarden uit te pluizen, ik hoop gewoon dat iemand dat al weet. Ik heb het ook niet gegoogled

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Laatst online: 01:41
Vind het toch lastig kiezen tussen een apple tv 4k en een 4k (smart) TV

Heb een 2 jaar oude niet smart tv (full hd) , zonder bluetooth ondersteuning wat ik wel mis. Voor npo gebruik ik nu een raspberry pi met kodi, maar daar zit geen npo start plus ondersteuning op, wat ik ondertussen wel op m'n laptop gebruik. En wie weet komt daar een videoland of netflix abbo bij in de toekomst

Een Apple TV 4k doet dat allemaal, maar is wel bijna de prijs van een halve 4k tv. aan de andere kant zonde van een maar 2 jaar oude tv om nu een 4k tv te kopen, dat het smart gedeelte van de tv het misschien maar een aantal jaren zal doen neem ik maar voor lief, omdat er dan ook weer een nieuwe apple tv uit is waarnaar je dan zou (kunnen) upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:08

Kju

Wat kan de Apple TV extra, wat je zelf nodig hebt, dat een smart tv niet kan? Ik heb de Apple TV gekocht omdat ik gelijk m'n iCloud foto's en video's in 4K wilde zien zonder omwegen via Plex enzo, ironisch genoeg kan dat (nog) niet in 4K :F
De apps van Netflix en Amazon bieden mij voldoende 4K content. Eventueel kan je dat ook met je PS4 in 4K kijken als je tv dat niet zou ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kju op 04-10-2017 10:51 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
Let wel dat USA netflix niet werkt op de ATV. Hulu e.d. wel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Laatst online: 01:41
Denk dat het inderdaad goed is om te kijken wat een apple tv extra of beter kan dan een smart tv:

Als ik zelf zo rond kijk:

* De home-kit hub functie; gebruik op het moment de philips hue, in de toekomst zal daar alleen maar meer bij komen.
* Games, zal ik niet veel gebruiken
* Films huren: lijkt me een handig, al zijn er ook alternatieven
* sharen van je iTunes library, al gebruik ik ook veel spotify, wat ook smart tv s volgens mij vaak ondersteunen. Maar iCloud ondersteuning voor iPhone (foto's) en macbook (airplay) is nuttig
* De interface werkt goed zo ver ik lees, dat is bij smart tv nog wel eens een issue.
* Siri ondersteuning.

goed om te weten dat netflix usa (op het moment) niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Kju schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Het is een beetje een grijs gebied omdat het gaat om een aankoop maar omdat het wel digitaal is loop je daar eigenlijk toch een beetje het risico mee dat er mogelijk een regio-lock op de content kan komen zoals bij Netflix of Amazon. Weet iemand of en hoe dat geregeld is in de Apple voorwaarden?

Ja ik ben te lui om zelf de voorwaarden uit te pluizen, ik hoop gewoon dat iemand dat al weet. Ik heb het ook niet gegoogled
Volgens de Apple voorwaarden mag het niet, maar wordt het gedoogd, ook eventueel vanwege reizende gebruikers ?!
het risico dat alles online weg is, en je account suspended is altijd mogelijk, maar daar heb ik de digitale downloads voor :)
dan is het alleen de DRM er af halen, en heb ik toch alles, behalve de 4K film :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hebben jullie nog een manier om een DVD (VIDEO_TS) af te spelen over het netwerk? De laatste versie van Infuse Pro zou het moeten kunnen, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om mijn DVD drive te delen over het netwerk en in Infuse zichtbaar te maken. In VLC (mobile) kan ik de drive wél openen, maar dan wordt er alsnog niets afgespeeld.

Voor de duidelijkheid, de dvd drive zit in de laptop en deze heb ik (Via windows settings) gedeeld over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
The Inquisitor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:49:
Hebben jullie nog een manier om een DVD (VIDEO_TS) af te spelen over het netwerk? De laatste versie van Infuse Pro zou het moeten kunnen, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om mijn DVD drive te delen over het netwerk en in Infuse zichtbaar te maken. In VLC (mobile) kan ik de drive wél openen, maar dan wordt er alsnog niets afgespeeld.

Voor de duidelijkheid, de dvd drive zit in de laptop en deze heb ik (Via windows settings) gedeeld over het netwerk.
Lukt het wel met zelf gebrande dvd's? Dan is het een encryptie issue.

Tip: gewoon niet doen, zoek een betere kwaliteit bron. Gebruik eventueel HandBrake om de dvd te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
amphora schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
[...]

Ik heb zowel een Chromcast als ATV4 thuis. Netflix is veel fijner op ATV vanwege de afstandsbediening. En vele andere apps. Je telefoon als afstandsbediening moeten gebruiken is gewoon niet altijd even handig. Chromecast gebruik ik eigenlijk alleen maar voor de NPO app omdat ik Airplay gewoon niet praktisch vind (per ongeluk youtube filmpje starten op je telefoon terwijl je iets aan het kijken was met airplay en weg beeld)
Is er nog steeds geen npo-app voor de Apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ICT Consultant schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:07:
[...]

Lukt het wel met zelf gebrande dvd's? Dan is het een encryptie issue.

Tip: gewoon niet doen, zoek een betere kwaliteit bron. Gebruik eventueel HandBrake om de dvd te rippen.
VLC op pc kan het wel openen tho. Ik vind dvd's inderdaad een matige bron nu ik het weer afspeelde, maar het gaat meer om de paar keer per jaar dat ik een dvd (dan wel zelfgebrandde dvd met fotos of homemovies) kan afspelen zonder dat ik een dvdspeler hoef aan te schaffen (heb zojuist mijn homecinema system verkocht en vervangen door een Sonos icm aTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dancing_Animal schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:11:
D'r zit ook nog een enorm verschil tussen de verschillende NPO apps. Die op Android is briljant met heel veel content, die op mijn Smart TV is om te janken, gewoon onbruikbaar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:58:
VLC op pc kan het wel openen tho. Ik vind dvd's inderdaad een matige bron nu ik het weer afspeelde, maar het gaat meer om de paar keer per jaar dat ik een dvd (dan wel zelfgebrandde dvd met fotos of homemovies) kan afspelen zonder dat ik een dvdspeler hoef aan te schaffen (heb zojuist mijn homecinema system verkocht en vervangen door een Sonos icm aTV)
VLC kan het openen door een library (libdvdcss), die onder andere ook in HandBrake gebruikt kan worden.

Rippen (met HandBrake; let op de video instellingen: frame rate moet "same as source" zijn) naar een netwerkschijf is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:52

amphora

Websites & Fotografie

Dancing_Animal schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:11:
[...]

Nog steeds niet nee :(

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
Makemkv is ook perfect om een dvd om te zetten naar mkv, zeer simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

TopGun2010 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:37:
Makemkv is ook perfect om een dvd om te zetten naar mkv, zeer simpel.
Dat kan best zijn, maar het is niet de bedoeling om al mijn dvd's te rippen, en ook niet als iemand even een dvdtje meebrengt dat ik het eerst moet gaan zitten rippen voordat ik het kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Wat een geklooi zeg.

Net mijn Apple TV 4K geïnstalleerd. Klein probleempje daarbij is dat mijn versterker slechts ondersteuning biedt voor HDMI 1.4, dus maximaal 30 fps @ 4k.

Nu dacht ik slim te zijn door de Apple TV rechtstreeks op mijn TV aan te sluiten, alleen blijkt mijn televisie slechts stereo geluid door te sturen naar mijn versterker indien het geluid van extern aangesloten apparaten komt :(

Kort samengevat moet ik nu kiezen tussen 4k@60fps met stereogeluid of 4k@30fps met 7.1 geluid.

Iemand een idee of HDMI splitters goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik wil toch hier ook even iets positiefs melden over de 4K Apple TV. 1 van de weinige devices (die ik ken) die goed gebruikt maakt van ARC. Als alles hier uit staat (Receiver, TV etc) en ik druk op een knopje van de ATV remote schiet de TV aan op de juiste zender en de receiver ook! Ideaal :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jeroen O schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:20:
Wat een geklooi zeg.

Net mijn Apple TV 4K geïnstalleerd. Klein probleempje daarbij is dat mijn versterker slechts ondersteuning biedt voor HDMI 1.4, dus maximaal 30 fps @ 4k.

Nu dacht ik slim te zijn door de Apple TV rechtstreeks op mijn TV aan te sluiten, alleen blijkt mijn televisie slechts stereo geluid door te sturen naar mijn versterker indien het geluid van extern aangesloten apparaten komt :(

Kort samengevat moet ik nu kiezen tussen 4k@60fps met stereogeluid of 4k@30fps met 7.1 geluid.

Interessant dat je hierover begint want ik ben dus ook precies opzoek naar een splitter. Ze schijnen wel te werken, maar ik heb nog een optie: een EDID feeder, deze kost zo'n 20 euro en die zet je tussen de HDMI apparaten (dus aTV > EDED feeder > TV) en dan zou de tv wél gewoon 5.1 via optical uitgooien. IK heb het apparaat nog niet, maar ben er ook van plan een te kopen.

Ik geef straks een linkje in deze reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 07:04
DennusB schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
Ik wil toch hier ook even iets positiefs melden over de 4K Apple TV. 1 van de weinige devices (die ik ken) die goed gebruikt maakt van ARC. Als alles hier uit staat (Receiver, TV etc) en ik druk op een knopje van de ATV remote schiet de TV aan op de juiste zender en de receiver ook! Ideaal :D
je bedoelt CEC denk ik.. maar idd werkt super, ook dat de tv uit gaat wanneer de atv in sluimer stand gaat. Aangezien we niet veel kabel televisie kijken doen we bijna alles met de atv remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mastachilla schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

je bedoelt CEC denk ik.. maar idd werkt super, ook dat de tv uit gaat wanneer de atv in sluimer stand gaat. Aangezien we niet veel kabel televisie kijken doen we bijna alles met de atv remote.
Sorry, die bedoel ik haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
The Inquisitor schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Interessant dat je hierover begint want ik ben dus ook precies opzoek naar een splitter. Ze schijnen wel te werken, maar ik heb nog een optie: een EDID feeder, deze kost zo'n 20 euro en die zet je tussen de HDMI apparaten (dus aTV > EDED feeder > TV) en dan zou de tv wél gewoon 5.1 via optical uitgooien. IK heb het apparaat nog niet, maar ben er ook van plan een te kopen.

Ik geef straks een linkje in deze reactie
Ja is goed, ik ben benieuwd of dit wat is.

Overigens met films kijken heb je er geen last van 30 fps. Echter aan het renderen van de interface kan je wel zien dat het net iets minder vloeiend loopt. Gelukkig kan je hem ook nog handmatig op 1080p @ 60 Hz zetten.

Het is jammer dat je niet kan zien wat de framerate van het bronbestand is. Als dit 24fps is, net zoals blu-ray dan is die maximaal 30 Hz geen probleem.

De verdere installatie verliep wel vlekkeloos. De apps en beginschermindeling van mijn vorige Apple TV zijn netjes overgenomen. Alleen lokaal opgeslagen data zoals de voortgang van spelletjes die niet ergens online is opgeslagen ben je kwijt. Wat dat betreft is het wel jammer dat je geen iCloud backup kan maken en terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jeroen O schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:19:
[...]

Ja is goed, ik ben benieuwd of dit wat is.
http://www.volumerate.com...id-feeder-black-844373949

Genoemd in oa dit topic (onderaan eerste pagina)
https://en.community.sono...tions-6580123/index1.html

En hier wordt over een EDID feeder gesproken (ook laatste reactie)
https://en.community.sono...l-with-television-6789522

Dus dit is een goedkopere oplossing dan een HDMI audio extractor (vaak rond de 40 euro), en CEC schijnt gewoon te werken.

Edit: er zijn ook goedkopere extractors zie ik, deze is bijv ook 20 euro. Ik haat alleen het feit dat het op netstroom aangesloten moet worden.
https://www.amazon.de/Lig...ontrol/dp/B00VWLEONU?th=1

[ Voor 13% gewijzigd door The Inquisitor op 05-10-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Bedankt voor de info, maar ik betwijfel of het gaat helpen.

Dat kastje ondersteunt zo te zien maximaal 5.1 (AC3) terwijl ik 7.1 PCM wil doorvoeren.
Volgens mij is het ook geen EDID probleem, maar kan mijn TV het gewoon niet doorzetten. In de handleiding staat ook, dat als je meerkanaalgeluid wilt uit aangesloten apparatuur, dat je deze op je versterker moet aansluiten.

Blijkbaar is het heel moeilijk om het geluid 1 op 1 door te zetten van de ene HDMI aansluiting naar de andere. TV zenders kan ik overigens wel bekijken met meerkanaals geluid.

Ik denk toch dat het iets van een splitter moet gaan worden. Dan kan het beeld van mijn Apple TV rechtstreeks naar mijn TV en het geluid naar mijn versterker. En dan maar hopen dat de boel synchroon loopt of synchroon te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké, ik had niet begrepen dat je 7.1 kanaals geluid wilde doorvoeren, maar er zijn ongetwijfeld ook wel EDID feeders te vinden die t/m 7.1 doorvoeren. In de manual van je TV en op internet is te vinden of je TV 5.1/7.1 doorstuurt, je kunt het ook zelf testen: check de instellingen van de audio uitvoer, en controleer een interne bron (smart app, of de ingebouwde tuner), digitale zenders en netflix hebben beide DD5.1, dus dan kun je in de settings en op je receiver in ieder geval zien of het doorgestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
De interne tuner van mijn TV stuurt 5.1 door (via HDMI). Op mijn receiver kan ik precies zien wat er binnen komt (5.1). Maar als de bron een andere HDMI poort is, dan wordt er slechts stereo doorgestuurd. Ongeacht van wat je er op aansluit. Helaas kan ik in het menu van mijn TV geen instelling vinden die hier iets aan kan veranderen.

Ik zit nu naar zoiets te kijken: https://www.allekabels.nl...2pPwCJEAQYASABEgLJaPD_BwE

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroen O op 05-10-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Als die splitters en extractors geen hdcp 2.2 hebben dan krijg je geen Netflix 4K of iTunes 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jeroen O schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:00:
De interne tuner van mijn TV stuurt 5.1 door (via HDMI). Op mijn receiver kan ik precies zien wat er binnen komt (5.1). Maar als de bron een andere HDMI poort is, dan wordt er slechts stereo doorgestuurd. Ongeacht van wat je er op aansluit. Helaas kan ik in het menu van mijn TV geen instelling vinden die hier iets aan kan veranderen.

Ik zit nu naar zoiets te kijken: https://www.allekabels.nl...2pPwCJEAQYASABEgLJaPD_BwE
Ja klopt, dat doen dus de meeste tv's: interne bronnen gaan goed, maar alle HDMI bronnen krijgen slechts 2.0 door. De EDID feeder zou dit overriden en de 5.1 forcen, je tv kan het immers gewoon doorgeven aan de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
TopGun2010 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:04:
Als die splitters en extractors geen hdcp 2.2 hebben dan krijg je geen Netflix 4K of iTunes 4K.
Dat idee had ik al. Bij de splitters staat ook expliciet aangegeven welk HDMI en HDCP niveau ze ondersteunen.

Alleen bij een passieve splitter maakt het volgens mij niet uit. Als het goed is zijn daar gewoon de draadjes doorgesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bij dergelijke switches ben ik ook altijd een beetje bang dat je er niet op hoeft te rekenen dat een nieuwe standaard ooit nog toegevoegd gaat worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Laat maar, dit gaat ook niet werken:
Opgelet voor Horizon TV en Apple TV gebruikers:
Het signaal van een Horizon Box / Apple TV kan niet worden gesplitst door een hardware beveiliging door de fabrikant van deze settopbox.
Een actieve splitter gaat het ook niet worden. Daar staat dan weer de opmerking bij dat je deze niet tegelijk op een receiver en projector aan kan sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Jeroen O schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:20:
Wat een geklooi zeg.

Voor films geen probleem dan toch? Zijn toch maar 24fps/hz. Heb de mijne ook handmatig ingesteld op 24hz ondanks dat de TV 60hz ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Beetje off-topic maar wilde hem toch even onder de aandacht brengen: heel veel grote filmtitels (ook in 4K en HDR) voor prijzen rond de vijf euro (en soms zelfs 2,49). Op zich koopjes die je niet snel ziet in 4K HDR land waar je meestal rond de 30 euro voor een schijfje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

WvB22 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:16:
Beetje off-topic maar wilde hem toch even onder de aandacht brengen: heel veel grote filmtitels (ook in 4K en HDR) voor prijzen rond de vijf euro (en soms zelfs 2,49). Op zich koopjes die je niet snel ziet in 4K HDR land waar je meestal rond de 30 euro voor een schijfje).
Op iTunes bedoel je dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Ja inderdaad iTunes. Aanbod 4K HDR bereidt zich snel uit daar voor hele schappelijke prijzen. Zijn kennelijk wat aanbiedingen nu. Onder andere Suïcide Squad (extended version) American Sniper, Batman vs Superman en Mad Max Fury Road.

[ Voor 22% gewijzigd door WvB22 op 05-10-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

WvB22 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:22:
Ja inderdaad iTunes. Aanbod 4K HDR bereidt zich snel uit daar voor hele schappelijke prijzen. Zijn kennelijk wat aanbiedingen nu. Onder andere Suïcide Squad (extended version) American Sniper, Batman vs Superman en Mad Max Fury Road.
Fuk zeg, zo onwijs irritant dat iTunes niet werkt op mijn laptop. Geen idee waarom, maar de installatie lijkt corrupt. Dit klinkt wel interessant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WvB22 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:16:
Eigenlijk niet meer dan fair dat een iTunes 4K film een stuk goedkoper is. De kwaliteit van iTunes 4K kan je namelijk echt niet vergelijken met een 4K BR schijfje. iTunes 4K zit veel meer in de hoek van 4K Netflix.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 05-10-2017 22:06 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Ook op de Amerikaanse iTunes veel grote goedkope titels. Net Ex Machina 4K HDR voor 0,99$ gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Check wel eerst even realorfake4k.com voordat je iets koopt, er zit bijzonderveel nep 4k bij, gewoon upscale, dat kan je tv ook zelf wel met het gebruik van een bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hmm, doorbordurend over het DD5.1 passtrough verhaal vna de tv via optical, heb ik vandaag wat nieuws ontdekt. Ik probeerde het voorheen met de chromecast, en dan had ik als tv output enkel PCM. Nu met Apple TV heb ik een andere combinatie:

- Apple TV: Surround settings: beste beschikbaar. >> TV settings: Enkel PCM beschikbaar
- Apple TV: Surround settings: Dolby Digital 5.1 >> TV settings: PCM én DD5.1 beschikbaar.

Bij de tweede situatie was ik blij, dacht ik, maar nu blijkt dat er alsnog geen geluid uit mijn Sonos komt. In de Sonos app staat "stilte" als invoer, dus waar zou dit mis gaan? Alsnog die copyright issues dat de tv geen DD5.1 uit toslink gooit die vanuit HDMI bronnen komen? Ik ontvang overigens wel DD5.1 via de Smart TV Netflix app, en de tv settings op DD5.1 zet. De Sonos controller geeft dan ook als input DD5.1 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

TopGun2010 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:43:
Check wel eerst even realorfake4k.com voordat je iets koopt, er zit bijzonderveel nep 4k bij, gewoon upscale, dat kan je tv ook zelf wel met het gebruik van een bluray.
Dat vermoeden heb ik ook in het geval met Dolby Vision fillms die via itunes worden aangeboden. Een aantal zijn goed en zijn echt in HDR (DV), maar bij een groot aantal heb ik ook twijfels.

Films die volgens mij (op dit moment) geen DV hebben, terwijl het wel zo wordt verkocht:

Tarzan
Jupiter Ascending
American Sniper
Suicide Squad
War Dogs
In the Heart of the Sea
Run all Night
Collateral Beauty

Heb dit ook bij Apple aangegeven, verwacht vandaag een reactie.

De goede zijn (met Dolby Vision):

Fantastic Beasts...
Lights Out
Fury
Inferno
Into the Storm
Mad Max
Live by Night
Annabelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un5vAs3Usk
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Apple TV 4K bezitters,

Ik heb een vraag m.b.t. AirPlay mirroring.
Ik ben in het bezit van een iPad Pro 12.9 2017 en een 4K TV en heb interesse in een Apple TV 4K.
Stel dat ik een 4K film op mijn iPad Pro via AirPlay wil streamen naar de Apple TV 4K.
Wordt deze dan ook in 4K weergegeven op mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:58:
Ik heb Apple Music Family. Dus iedereen een eigen Apple Music "omgeving", toch luistert iedereen op mijn account op de Apple TV.
Kijk voor de gein eens in mijn "favorieten mix", dan weet je precies waarom ik multiple accounts wil. Die feature is bij onbruikbaar. En dan heb ik gelukkig nog geen kids die K3 luisteren :X
Plus, de filosofie klopt niet. een iPhone is persoonlijk, je Apple Music account ook. Apple heeft Family sharing maar juist het apparaat dat niet persoonlijk is, kan hier geen gebruik van maken.

En foto's, podcasts, etc. idem dito.
Dancing_Animal schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:11:Is er nog steeds geen npo-app voor de Apple tv?
Nee, en ik zou ze er een mailtje over sturen. Heb ik ook gedaan. Lijkt me handig dat ze weten dat er flink wat mensen op zitten te wachten. De NPO heeft volgens mij het idee dat er maar 3 mensen zijn die een Apple TV hebben...

[ Voor 18% gewijzigd door iAR op 07-10-2017 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvB22
fonsmeister schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook in het geval met Dolby Vision fillms die via itunes worden aangeboden. Een aantal zijn goed en zijn echt in HDR (DV), maar bij een groot aantal heb ik ook twijfels.

Films die volgens mij (op dit moment) geen DV hebben, terwijl het wel zo wordt verkocht:

Tarzan
Jupiter Ascending
American Sniper
Suicide Squad
War Dogs
In the Heart of the Sea
Run all Night
Collateral Beauty

Heb dit ook bij Apple aangegeven, verwacht vandaag een reactie.

De goede zijn (met Dolby Vision):

Fantastic Beasts...
Lights Out
Fury
Inferno
Into the Storm
Mad Max
Live by Night
Annabelle
Dat is wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...

Er bestaat geen fake 4K. En ook geen fake Dolby Vision. Het enige wat deze site aangeeft is hoe de film geschoten is en hoe verder verwerkt. Dit is een filmisch proces en heeft niets te maken of Apple wel/niet echte 4K verkoopt. Apple staat helemaal buiten het creatieve proces. Die hele site is wel interessant maar er is geen sprake van goede en slechte 4K zoals je nu stelt. Er is zat prachtig 4K werk dat van 40 jaar oude 35mm film komt en er zijn ook films die gefilmd zijn in 2K of 2,5K maar er nog steeds fantastisch uitzien.

Vragen aan Apple hoe dit zit heeft dus geen enkele zin. Het is maar net hoe de filmstudio, de regisseur en de productietechnieken die gebruikt zijn. Alle keuzes beïnvloeden het eindresultaat. Ook een groot verschil hoe Dolby Vision gebruikt wordt en of dit achteraf of al met het oog op HDR gefilmd wordt (veel highlights, donkere scenes met lichtdetails etc.). Lang verhaal kort. Er is geen sprake van nep 4K of nep Dolby Vision. Je ziet echt gewoon 4K. Alleen verschilt het resultaat per bronmateriaal. Maakt overigens niet uit of je nu iTunes, Netflix of een schijfje gebruikt. Komt allemaal op hetzelfde neer.

Laatste dingetje nog. Een ‘ge-upscalde’ 4K UHD film van bronmateriaal van 2K ziet er waarschijnlijk nog steeds beter uit als dezelfde film in Full-HD versie. Bevondien weet je dat je de beste mogelijk kwaliteit krijgt en niet afhankelijk van de kwaliteit van upscalen van TV of 4K speler (hoewel de meeste spelers en TV’s dat echt wel aardig kunnen).

Realiseer je ook dat visual effects vrijwel altijd in 2K worden geproduceerd omdat het bijna altijd te prijzig en/of technisch onhaalbaar is om
special effects in 4K te produceren. Zelfs films die helemaal 4K of zelfs 8K zijn geschoten.

[ Voor 13% gewijzigd door WvB22 op 07-10-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Donstil schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:02:
[...]

Eigenlijk niet meer dan fair dat een iTunes 4K film een stuk goedkoper is. De kwaliteit van iTunes 4K kan je namelijk echt niet vergelijken met een 4K BR schijfje. iTunes 4K zit veel meer in de hoek van 4K Netflix.
Is maar de vraag of dat fair is. Natuurlijk besparen ze op de productie en distributie van een schijfje maar dat is peanuts in vergelijking met het filmbudget. De schijfjes uiteindelijk laten persen en de hoes (beetje afhankelijk van hoe luxe de hoes is uiteraard) drukken kost waarschijnlijk niet veel meer dan een paar euro tot max vijf euro bij een hele dure case met ander materiaal). Bij iTunes krijg je alle extra content er 9 van de 10 keer ook bij.

De kwaliteit kan ik nog steeds niks over zeggen. De mijne moet nog binnen komen. Hoor tot nu goede verhalen over de iTunes films qua kwaliteit en dat het nauwelijks tot soms niets onder doet voor een UHD schijf. H265 is kennelijk heel goed in de compressie want fysieke formaat scheelt vele GB’s. Ga wat films vergelijken zodra ik hem binnen heb.

In ieder geval: verschil van 25 euro per titel weet ik wel waar ik voor kies. Voor 100 euro kan je nauwelijks 3 titels op schijf halen en misschien wel 10-15 titels in iTunes. De keuze is niet zo heel moeilijk.

[ Voor 10% gewijzigd door WvB22 op 07-10-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WvB22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:51:
De kwaliteit kan ik nog steeds niks over zeggen. De mijne moet nog binnen komen. Hoor tot nu goede verhalen over de iTunes films qua kwaliteit en dat het nauwelijks tot soms niets onder doet voor een UHD schijf. H265 is kennelijk heel goed in de compressie want fysieke formaat scheelt vele GB’s. Ga wat films vergelijken zodra ik hem binnen heb.
Nou dat betwijfel ik ten zeerste. Natuurlijk heb je mensen die het verschil niet zien of minder kritisch zijn maar het verschil is er wel degelijk.

Zet op een goeie tv een BR 4K film op en direct daarna een Netflix/iTunes versie en je ziet verschil.

Om nog maar te twijgen over het geluid natuurlijk. Dingen als DTSMA en Dolby Atmos zitten gewoon niet in de goedkopere koop versies.

Of dat wat voor je waard is moet natuurlijk iedereen zelf bepalen maar ik zou er voor sommige films zeker extra geld voor over hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Donstil schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Nou dat betwijfel ik ten zeerste. Natuurlijk heb je mensen die het verschil niet zien of minder kritisch zijn maar het verschil is er wel degelijk.

Zet op een goeie tv een BR 4K film op en direct daarna een Netflix/iTunes versie en je ziet verschil.

Om nog maar te twijgen over het geluid natuurlijk. Dingen als DTSMA en Dolby Atmos zitten gewoon niet in de goedkopere koop versies.

Of dat wat voor je waard is moet natuurlijk iedereen zelf bepalen maar ik zou er voor sommige films zeker extra geld voor over hebben.
Dolby Atmos wordt later toegevoegd aan de AppleTV. Over het verschil in beeldkwaliteit kan ik dus nog niks zeggen aangezien ik hem nog niet heb. De meesten nog niet dus er is nog niks zinnigs te zeggen over de kwaliteit tov een UHD Disc.

Mijn gevoel zegt dat een UHD disc nog steeds een betere kwaliteit zal geven. Maar dan hebben we het wel over heel andere bedragen. 30-40 euro per film en een goede Dolby Vision UHD speler zoals een Oppo UDP-203 (€850).

Dan zeg ik, 5 euro voor een 4K titel met HDR op iTunes met een AppleTV rond de 180 euro is zo’n slechte deal niet áls de kwaliteit echt goed is. De meeste reviews zijn vrij lovend over de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Er bestaat geen fake 4K. En ook geen fake Dolby Vision. Het enige wat deze site aangeeft is hoe de film geschoten is en hoe verder verwerkt. Dit is een filmisch proces en heeft niets te maken of Apple wel/niet echte 4K verkoopt. Apple staat helemaal buiten het creatieve proces. Die hele site is wel interessant maar er is geen sprake van goede en slechte 4K zoals je nu stelt. Er is zat prachtig 4K werk dat van 40 jaar oude 35mm film komt en er zijn ook films die gefilmd zijn in 2K of 2,5K maar er nog steeds fantastisch uitzien.

Vragen aan Apple hoe dit zit heeft dus geen enkele zin. Het is maar net hoe de filmstudio, de regisseur en de productietechnieken die gebruikt zijn. Alle keuzes beïnvloeden het eindresultaat. Ook een groot verschil hoe Dolby Vision gebruikt wordt en of dit achteraf of al met het oog op HDR gefilmd wordt (veel highlights, donkere scenes met lichtdetails etc.). Lang verhaal kort. Er is geen sprake van nep 4K of nep Dolby Vision. Je ziet echt gewoon 4K. Alleen verschilt het resultaat per bronmateriaal. Maakt overigens niet uit of je nu iTunes, Netflix of een schijfje gebruikt. Komt allemaal op hetzelfde neer.

Laatste dingetje nog. Een ‘ge-upscalde’ 4K UHD film van bronmateriaal van 2K ziet er waarschijnlijk nog steeds beter uit als dezelfde film in Full-HD versie. Bevondien weet je dat je de beste mogelijk kwaliteit krijgt en niet afhankelijk van de kwaliteit van upscalen van TV of 4K speler (hoewel de meeste spelers en TV’s dat echt wel aardig kunnen).

Realiseer je ook dat visual effects vrijwel altijd in 2K worden geproduceerd omdat het bijna altijd te prijzig en/of technisch onhaalbaar is om
special effects in 4K te produceren. Zelfs films die helemaal 4K of zelfs 8K zijn geschoten.
Misschien moet je eerst even zelf een aantal films gaan bekijken in iTunes zodat je weet wat ik bedoel.

Wellicht omschrijf ik het niet heel handig, maar er staan dus films aangeboden als 4k en/of Dolby Vision, die dat niet zijn, oftewel een verkeerd label hebben meegekregen.

Zo was er eergisteren nog een hele selectie met 4k films, die nu allemaal verdwenen zijn. Had The Accountant gekocht en die is nu slechts HD (oftewel nu wel goed gelabeld) en zo zijn er meer voorbeelden.

Van een aantal films kan ik duidelijk zien dat ze daadwerkelijk in Dolby Vision zijn, bij anderen gewoon niet, het wordt zelfs lelijker qua kleur dan de SDR versie, en dan heb ik mijn twijfels ja.

Ik krijg bovendien helemaal niet de best mogelijke kwaliteit, tenzij ik voor elke film de video output settings aanpas, doe je dat niet dan geeft hij een HDR10 film weer in Dolby Vision :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
fonsmeister schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:50:
[...]
Ik krijg bovendien helemaal niet de best mogelijke kwaliteit, tenzij ik voor elke film de video output settings aanpas, doe je dat niet dan geeft hij een HDR10 film weer in Dolby Vision :X :?
Eh? Dat is toch precies de bedoeling? Dolby Vision is (in ieder geval in theorie) beter dan HDR10. Dolby Vision is op dit moment de hoogst haalbare HDR kwaliteit. Daarnaast ben je nog afhankelijk van heel veel andere factoren. TV kwaliteit, drager, snelheid internetverbinding, kwaliteit van de content zelf, etc.

Wat is je opstelling precies? En ik neem ook aan dat je de nieuwe AppleTV 4K gebruikt die net uit is? Anders gaat het zeker niet werken. Ook moet je TV in de juister HDR stand gaan (zal meestal automatisch goed gaan). Eventueel kan je nog in de AppleTV aanpassingen doen zoals het afspelen in 24 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Ik moet zeggendie atv4k is echt retensnel.

Vanuit een game een Netflix stream starten is zonder bufferen gelijk spelen en dan ook echt direct sneller dan ik met me ogen kan knipper en wisselen van game (real 3D raming en Rayman) ook geen centje pijn.

Maar wat ik me wel af vraag hoe kan je games vinden. Want ik heb ontdekt dat er meer games zijn dan worden weergeven in de store, als je bijv op sky zoek kom ik alemaal games tegen die niet in de catogorie games in store staan.

En weet jullie leuke games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:55
Onze Apple tv 3 houdt er sinds een paar weken spontaan mee op als we Netflix kijken. Na tien minuten vliegt hij er meestal al uit. Iemand ideeen om dit op te lossen? Nu weer netflixen via de xbox maar liever via de Apple tv...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00

RnB

Wat bedoel je met ermee ophouden?
Gaat ie terug naar het beginscherm of knalt je aTV uit?

Als ie terug gaat naar het beginscherm, kan dat duiden op een netwerk probleem.
Ik zie dat met mijn aTV 3 ook, als de verbinding er even mee ophoud tijdens het Netflixen, gaat ie naar het beginscherm. Alles lijkt dan te werken, totdat ik apps probeer te openen.
Even de aTV booten of het (wifi) netwerk herstarten en hij doet het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Eh? Dat is toch precies de bedoeling? Dolby Vision is (in ieder geval in theorie) beter dan HDR10. Dolby Vision is op dit moment de hoogst haalbare HDR kwaliteit. Daarnaast ben je nog afhankelijk van heel veel andere factoren. TV kwaliteit, drager, snelheid internetverbinding, kwaliteit van de content zelf, etc.

Wat is je opstelling precies? En ik neem ook aan dat je de nieuwe AppleTV 4K gebruikt die net uit is? Anders gaat het zeker niet werken. Ook moet je TV in de juister HDR stand gaan (zal meestal automatisch goed gaan). Eventueel kan je nog in de AppleTV aanpassingen doen zoals het afspelen in 24 fps.
Nee, de film wordt aangeboden in HDR10 (Kingsmen secret service), dan zou de ATV HDR10 moeten outputten maar doet dat niet.

Zijn hele topics over op avsforum onder andere, de ATV switched niet automatisch naar de juiste output. Ook als je een 1080p SDR film kijkt, wordt deze als (nep ;)) Dolby Vision weergegeven en verneukt het je kleuren.

Ik kijk op een LG Oled, ATV 4k (die nieuwe idd) hangt aan een Denon X3300, internet is goed, zoniet geeft de ATV dat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
fonsmeister schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:42:
[...]

Nee, de film wordt aangeboden in HDR10 (Kingsmen secret service), dan zou de ATV HDR10 moeten outputten maar doet dat niet.

Zijn hele topics over op avsforum onder andere, de ATV switched niet automatisch naar de juiste output. Ook als je een 1080p SDR film kijkt, wordt deze als (nep ;)) Dolby Vision weergegeven en verneukt het je kleuren.

Ik kijk op een LG Oled, ATV 4k (die nieuwe idd) hangt aan een Denon X3300, internet is goed, zoniet geeft de ATV dat aan.
Ah ik snap hem. Dat is inderdaad wél nep Dolby Vision. Inderdaad heel irritant en totaal onbegrijpelijk. Dacht alleen dat de AppleTV in het menu de Dolby Vision doorvoerde. Heel vreemd bij een HDR10 signaal want hoe kan een AppleTV nu een Dolby Vision signaal geven als je een HDR10 signaal doorvoert? Je mist toch de meta data om een Dolby Vision signaal op te bouwen? Begreep ook al dat de AppleTV in een bepaalde beeldmodus bleef hangen omdat Apple het switchen ‘niet klantvriendelijk’ zou vinden. Ik snap er niks van maar ik geloof wel dat het goed komt. Apple staat tenminste wel bekend om zijn vele updates.

[ Voor 4% gewijzigd door WvB22 op 07-10-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
frumper schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:28:
Onze Apple tv 3 houdt er sinds een paar weken spontaan mee op als we Netflix kijken. Na tien minuten vliegt hij er meestal al uit. Iemand ideeen om dit op te lossen? Nu weer netflixen via de xbox maar liever via de Apple tv...
Brakke HDMI kabel? Probeer het eens met een goede kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

WvB22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Ah ik snap hem. Dat is inderdaad wél nep Dolby Vision. Inderdaad heel irritant en totaal onbegrijpelijk. Dacht alleen dat de AppleTV in het menu de Dolby Vision doorvoerde. Heel vreemd bij een HDR10 signaal want hoe kan een AppleTV nu een Dolby Vision signaal geven als je een HDR10 signaal doorvoert? Je mist toch de meta data om een Dolby Vision signaal op te bouwen? Begreep ook al dat de AppleTV in een bepaalde beeldmodus bleef hangen omdat Apple het switchen ‘niet klantvriendelijk’ zou vinden. Ik snap er niks van maar ik geloof wel dat het goed komt. Apple staat tenminste wel bekend om zijn vele updates.
Klopt, ik ga er ook vanuit dat er een update komt. Tot die tijd switch ik handmatig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

WvB22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:44:
Nogal een uitspraak. De vraag is voor wie geldt dat dan? ;)
Heel strikt genomen heb je gelijk, als het 4K pixeltjes zijn is het officieel 4K. Als de bron echter niet 4K is dan mag je het echt wel als nep beschouwen, dat als 4K verkopen is in mijn optiek dan ook gewoon oplichterij. De vraag is echter, wordt er over UHD gesproken of 4K, dat is nogal een verschil.

Dat Apple daar zelf geen invloed op heeft ben ik helemaal met je eens, maar dat neemt niet weg dat we niet gewoon kritisch mogen zijn op de films zelf. Niet alle kritiek is automatisch een aanval op Apple. :)
WvB22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:02:
Mijn gevoel zegt dat een UHD disc nog steeds een betere kwaliteit zal geven. Maar dan hebben we het wel over heel andere bedragen. 30-40 euro per film en een goede Dolby Vision UHD speler zoals een Oppo UDP-203 (€850).
Het is een wereld van verschil, en fysieke drager heeft gewoon veel meer kwaliteit. Daar zijn inderdaad meer kosten aan verbonden (niet zo extreem als jij schetst) dus je moet voor jezelf bepalen of je het maximale wilt of gewoon mooi.
Dan zeg ik, 5 euro voor een 4K titel met HDR op iTunes met een AppleTV rond de 180 euro is zo’n slechte deal niet áls de kwaliteit echt goed is. De meeste reviews zijn vrij lovend over de kwaliteit.
Yup, de kwaliteit is prima, voor een stream. Het is net als Netflix. Objectieve reviews beamen dat, subjectieve reviews doen alsof het een fysieke drager benadert.

Qua prijs/kwaliteit blijft het natuurlijk gewoon een no brainer. HD ziet er al prachtig uit, laat staan iets wat tussen HD en 4K in zit. Daarnaast geeft HDR nog een veel groter verschil in beleving dan die paar extra pixels. Dus naast de theorie gewoon niet piepen en lekker film kijken met die Apple TV. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:55
RnB schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:36:
Wat bedoel je met ermee ophouden?
Gaat ie terug naar het beginscherm of knalt je aTV uit?

Als ie terug gaat naar het beginscherm, kan dat duiden op een netwerk probleem.
Ik zie dat met mijn aTV 3 ook, als de verbinding er even mee ophoud tijdens het Netflixen, gaat ie naar het beginscherm. Alles lijkt dan te werken, totdat ik apps probeer te openen.
Even de aTV booten of het (wifi) netwerk herstarten en hij doet het weer.
Zal eens kijken hoe ik de Apple-tv kan booten. Netwerk is goed, want xbox alt ie zonder problemen (allebei via WiFi)
Springt idd naar beginscherm.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier eens thuis een overleg over de nut en noodzaak van een Apple TV.

Er is op dit moment een Sony FullHD Android TV, op deze TV zit eigenlijk alles wat je tegenwoordig nodig hebt, Casten, Plex, Netflix noem maar op.

De enige reden zou zijn dat ik de iPad niet op de lader hoeft te houden als HomeHub, maar ik kom ook niet verder :P

Voor 4K hoef ik het niet te doen, tot op heden nog geen gemis (dus om nou TV te vervangen voor 4K...), games, naast de Wii U zou ik niet weten wat wij op een AppleTV moeten spelen.

Enige andere reden die mensen kunnen verzinnen? Hier thuis dus 2 iPad's een iMac late 2015 27" en 2 iPhones plus Hue, Toon (via Homebridge) en er komen nog her en der wat sensoren te hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 07-10-2017 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tsjah als je hm niet nodig hebt, dan heb je hm niet nodig. Airplay mis je natuurlijk nu wel, maar als je verder tevreden bent met de apps van je TV heb je weinig reden om een aTV te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vorkie schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:32:
Ik heb hier eens thuis een overleg over de nut en noodzaak van een Apple TV.

Er is op dit moment een Sony FullHD Android TV, op deze TV zit eigenlijk alles wat je tegenwoordig nodig hebt, Casten, Plex, Netflix noem maar op.
...
Het lijkt prachtig, een smart tv, maar dat is het niet. Het smart deel is de sluitpost van de begroting, het mag niks kosten waardoor de SoC niet erg krachtig is, en de software wordt na een zeer korte tijd al niet meer bijgewerkt waardoor je dan snel met een onveilig apparaat het grote boze internet op gaat.

Aan jou de keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:47:
[...]

Nogal een uitspraak. De vraag is voor wie geldt dat dan? ;)

[...]

Heel strikt genomen heb je gelijk, als het 4K pixeltjes zijn is het officieel 4K. Als de bron echter niet 4K is dan mag je het echt wel als nep beschouwen, dat als 4K verkopen is in mijn optiek dan ook gewoon oplichterij. De vraag is echter, wordt er over UHD gesproken of 4K, dat is nogal een verschil.
Dat is dus precies wat ik bedoel met klok en klepel. Het bronmateriaal, gezien vanuit perspectief van Apple wat ze verkopen, is gewoon keurig 4K of UHD. Immers wordt het ook zo gedistribueerd door de filmmaatschappijen. Sterker nog, de bron is meer dan waarschijnlijk dezelfde master die ze ook voor het de fysieke schijven gebruiken.

Waar de verwarring over ontstaat is dat in sommige gevallen er gewerkt wordt met gecombineerd 2K materiaal en 4K materiaal door elkaar die later weer tot een 4K film worden ge-upscaled. Maar dat hoeft verder helemaal geen probleem te zijn. Zeker special effects (indien digitaal) worden vrijwel altijd in 2K geschoten vanwege kosten en technische haalbaarheid. Er zijn wel uitzonderingen uiteraard. Verder worden sommige films wel in 4, 6 of zelfs 8K geschoten maar kiezen maatschappijen er toch voor om met een 2K master te editen en die weer te upscalen naar 4K. Ook dan kan verder prachtig uitpakken mits goed gedaan. Het heeft dus niets maar dan ook niets te maken met oplichting of iets dergelijks. Het zijn puur keuzes die een producer en distributeur maken op basis van meestal een kostenplaatje of praktische bezwaren. Het enige wat wél discutabel kan zijn is een standaard HD film even laten upscalen vanaf diezelfde HD bron en dan in een 4K doosje te douwen. Dat gebeurt gelukkig echt zelden en veel 4K content wordt veel werk aan besteedt om tot een nooit resultaat te komen. Maar nogmaals daar doet Apple helemaal niets aan net zo min als de Mediamarkt of Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
WvB22 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Dolby Atmos wordt later toegevoegd aan de AppleTV. Over het verschil in beeldkwaliteit kan ik dus nog niks zeggen aangezien ik hem nog niet heb. De meesten nog niet dus er is nog niks zinnigs te zeggen over de kwaliteit tov een UHD Disc.

Voorlopig zullen de uhd disc's inderdaad nog van betere kwaliteit zijn.
Voor mij is de apple tv perfect voor de 'leuke' films en het huren.

Heb net een 65 lgc7 met een oppo-203 en een 7.1 surround set aangeschaft en koop de films die ik echt wil bezitten op schijf (via Zavvi een stuk goedkoper)

Maar heb met de release van de atv4k toch nog een stuk of 8 films voor 5 a 6 euro per stuk in de itunes store gekocht waar ik niet meer geld voor over heb.
Ik zie wel iets kwaliteits verschil maar de hdr voor een goedkope prijs maken het goed voor mij.

P.s ik las veel over problemen met hdr van Blade Runner en die is nu verdwenen van de nl itunes store? Mischien dat apple hem aan het fixen is.
US staat ie der wel nog op gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kijk eens hoeveel data er op een UHD BD staat, en hoe groot een 4K stream is. Die stream bevat altijd veel minder data dan de hoeveelheid data die er op de schijf staat. Er is daarbij geen verschil tussen Netflix, Apple, Amazon, Videoland, HBO, ..., alle streaming diensten hebben zwaarder gecomprimeerd materiaal. UHD BD is daardoor per definitie beter.

Kijk ook een hier:
https://www.whathifi.com/...ray-vs-blu-ray-which-best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Zavvi is zeker goedkoper maar vaak nog steeds twee tientjes duurder wat ik nu in veel gevallen betaal. Lego Batman film zou ik geen 22 euro voor over hebben normaal gesproken maar voor 4,99 is ie wel weer heel leuk voor de kids. En zo zijn er nog wel meer films die voor hele zachte prijsjes weggaan, ook recent materiaal. Denk dat dat de grootste winst is van de AppleTV 4. Ook bij Zavvi zie je de prijzen nu harder dalen. Wat ik ook wel een nadeel vindt van Zavvi is dat je vaak een schijf krijgt die niet voor de Nederlandse markt bedoelt is en soms de ondertiteling ontbreekt.
Pagina: 1 ... 53 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.