ingen vill veta var du köpt din tröja
Forcering van 60hz zodat de interface soepel loopt. Apps die daardoor er erg slecht uit zien, maar ook het content wat je dan bekijkt. Of dit nou HBO 1080p is waardoor je grain en artifacts krijgt of een andere app zoals Knippr. App bouwers moeten hier dus een auto switch functie in maken of apple moet hier op inspelen.
Handmatige setting: 1080p is er helaas alleen in 50/60hz
Handmatige setting: afhankelijk of je een 4k tv (HDR/DV) heb je in beide gevallen ruim de keuze tussen 60/50/24hz maar ook hier zitten haken en ogen aan met betrekking tot de interface en de apps die daardoor onder lijden.
Kortom er is in mijn ogen niet echt een juiste oplossing en dat zou naar mijn idee allemaal opgelost worden door eenmalig per app een setting te configuren of een automatische keuze Vanuit de tv box zelf.
Verder voor mezelf hou ik het wel goed in de gaten, hopend op een mooie oplossing, en ik ben me bewust dat dit een vrij vroege stadium is om gelijk een conclusie te trekken.
Nog geen HDR kunnen zien, nieuwe tv komt vanmiddag binnen, neemt niet weg dat het voor mij niet tegenvalt, deze nieuwe ATV.
Ik een NAS met series en films en zou graag willen dat het geluid bitstream doorgegeven wordt aan mijn receiver (dus geen LCPM)
Wat is jullie ervaring via Infuse en / of andere applicaties?
De ATV is verstopt in een Flexson tv stand voor de playbar. Via CEC gaat ook de volume bediening via de Apple remote, de playbar ook natuurlijk.
Ik heb de apple tv al volledig hersteld, Netflix verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Lagere beeldkwaliteit geselecteerd. Maar niets helpt helaas.
Hebben anderen hier ook last van? Of heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb dit gister ook gehad, even van ondertitel gewisseld en toen was t weer goed. Engels viel weg, toen NL geselecteerd, toen weer Engels. Was via de tv app, dus denk dat t een Netflix ding is.rimac3 schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:08:
Ik heb een probleem met mijn nieuwe apple tv 4K. Iedere keer valt na 10 minuten in Netflix de ondertiteling weg. Dan moet ik de film stoppen en opnieuw opstarten en dan is de ondertiteling er weer voor 10 minuten.
Ik heb de apple tv al volledig hersteld, Netflix verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Lagere beeldkwaliteit geselecteerd. Maar niets helpt helaas.
Hebben anderen hier ook last van? Of heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ok. Dan kijk ik het nog even aan. Ik heb er op de tv app namelijk geen last van. Alleen op de apple tv 4K.dezeppo schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:50:
[...]
Heb dit gister ook gehad, even van ondertitel gewisseld en toen was t weer goed. Engels viel weg, toen NL geselecteerd, toen weer Engels. Was via de tv app, dus denk dat t een Netflix ding is.
Ander dingetje is dat de NOS app niet goed om gaat met het switchen van videos. Stel je selecteert een sport fragment, start halverwege een andere, loopt de audio van de vorige door met de nieuws. Denk een tvOS 11 issue.dezeppo schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:50:
[...]
Heb dit gister ook gehad, even van ondertitel gewisseld en toen was t weer goed. Engels viel weg, toen NL geselecteerd, toen weer Engels. Was via de tv app, dus denk dat t een Netflix ding is.
Moet zeggen dat mijn ervaring met een nieuwe 4k niet vlekkeloos was. Kwam op in recovery mode. Had de voeding er eerst in zitten, pas na minuutje ofzo de HDMI en netwerk kabel. Power cycle en wel ok. Echter de setup met de iphone ging niet goed, blijkbaar moet je je telefoon er op laten liggen (NFC).
Maar voor de zekerheid een restore gedaan. Beetje vaag.
Valt me wel op:
met Netflix, NOS, Facebook, Infuse, MrMC en paar andere aps zit je op 6GB, waarvan 1.5 GB voor het OS.
mijn oude ATV4 zat op 8GB met hetzelfde home screen. Misschien dat na een tijdje gebruiken apps data cachen, denk aan Infuse.
Infuse gebruikt iCloud om settings te saven. Andere apps dus niet. Beetje irritant dat je bv in Netflix en MrMC alles weer mag instellen.
Waar ik erg benieuwe naar ben hoe ver je HEVC decode in bv Infuse (hardware decode) of MrMC (software) kunt pushen met de A10X SoC ?
Zijn er mensen met een 4k HDR TV ? Op diverse forums wordt erg geklaagd over het feit dat de Apple 4K TV mits zo ingesteld, de video via HDMI altijd in HDR doorgeeft en niet schakelt tussen SDR (standard dynamic range) en HDR afhankelijk van wat je afspeelt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
A person who never made a mistake never tried anything new.
loekf2 schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:13:
[...]
Ander dingetje is dat de NOS app niet goed om gaat met het switchen van videos. Stel je selecteert een sport fragment, start halverwege een andere, loopt de audio van de vorige door met de nieuws. Denk een tvOS 11 issue.
Moet zeggen dat mijn ervaring met een nieuwe 4k niet vlekkeloos was. Kwam op in recovery mode. Had de voeding er eerst in zitten, pas na minuutje ofzo de HDMI en netwerk kabel. Power cycle en wel ok. Echter de setup met de iphone ging niet goed, blijkbaar moet je je telefoon er op laten liggen (NFC).
Valt me wel op:
met Netflix, NOS, Facebook, Infuse, MrMC en paar andere aps zit je op 6GB, waarvan 1.5 GB voor het OS.
mijn oude ATV4 zat op 8GB met hetzelfde home screen. Misschien dat na een tijdje gebruiken apps data cachen, denk aan Infuse.
Infuse gebruikt iCloud om settings te saven. Andere apps dus niet. Beetje irritant dat je bv in Netflix en MrMC alles weer mag instellen.
Waar ik erg benieuwe naar ben hoe ver je HEVC decode in bv Infuse (hardware decode) of MrMC (software) kunt pushen met de A10X SoC ?
Zijn er mensen met een 4k HDR TV ? Op diverse forums wordt erg geklaagd over het feit dat de Apple 4K TV mits zo ingesteld, de video via HDMI altijd in HDR doorgeeft en niet schakelt tussen SDR (standard dynamic range) en HDR afhankelijk van wat je afspeelt.
Dat laatste klopt. Ik heb een 4K HDR tv en de apple tv geeft alles door in HDR. Schijnt nog te worden opgelost met een update in de toekomst.loekf2 schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:13:
[...]
Ander dingetje is dat de NOS app niet goed om gaat met het switchen van videos. Stel je selecteert een sport fragment, start halverwege een andere, loopt de audio van de vorige door met de nieuws. Denk een tvOS 11 issue.
Valt me wel op:
Speelt prima met Infuse, MrMC met framedrops.
Heb nog geen 4K TV, maar denk dat Infuse al gebruik maakt van hardware decoding.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dan wordt de UI ook op 24 Hz gerenderd, zou ik niet aanraden.Steven030 schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:17:
De Apple TV pakt automatisch 4K Dolby Vision 60Hz. Je kan echter ook kiezen voor bijvoorbeeld 4K Dolby Vision 24Hz. Is dit aan te raden?
Diegene die bij Apple de specs heeft opgesteld had duidelijk geen kaas gegeten van video. Refresh rate en HDR/SDR doe je dynamisch op basis van content, zet je niet vast met alle gevolgen. Bv SDR omzetten naar HDR omdat je voor het gemak geen mode veranderingen wilt hebben. Maak dat dan optioneel.
[ Voor 32% gewijzigd door loekf2 op 24-09-2017 18:39 ]
Volgens mij moet je verbindingstype kiezen, dus bekabeld instellen ipv wifiNick25 schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:20:
Iemand enig idee atv4 wlan aangesloten naar wifi versterker (router) van kpn en hij maakt geen verbinding bekabeld
Verwijderd
Ik moet het nu telkens met de iphone doen...
Klopt maar staat er niet bijScrtz schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:55:
[...]
Volgens mij moet je verbindingstype kiezen, dus bekabeld instellen ipv wifi
Gisteren bij een kinderserie op Netflix werkte de Engelse audiotrack niet. Toen de Nederlandse track gekozen en die werkte wel. Dit alles op een Apple TV 4 (dus de gewone 1080p FHD versie) en (ter controle) een iPad met Netflix.rimac3 schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:08:
Ik heb een probleem met mijn nieuwe apple tv 4K. Iedere keer valt na 10 minuten in Netflix de ondertiteling weg. Dan moet ik de film stoppen en opnieuw opstarten en dan is de ondertiteling er weer voor 10 minuten.
https://www.forbes.com/si...uld-buy-one/#378f3f5c147e
(wel achter adblock detectie)1
[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 25-09-2017 09:04 ]
Ik wil de apple tv aansluiten op mijn tv (non arc poort)
En het geluid dan via mijn tv naar mijn receiver doorgeven.
Deze setup werkt met mijn Shield/LG C7/Onkyo receiver wel,
niet elk apperaat ondersteunt het geloof ik.
Ik wil/kan de apple tv niet direct op me receiver aansluiten omdat die auto on/off functie mijn harmony elite
opstart verpesten.
De shield springt bv aan en claimt dan een hdmi poort terwijl ik mijn oppo 203 wil starten.
CEC uitzetten kan niet omdat ik dan de atmos passtrought van mijn tv naar onkyo receiver verlies.
PS ook geen lossy dd+ atmos he de apple tv? Is er bekent of dit gaat komen in een update?
[ Voor 7% gewijzigd door Rick-vvv op 25-09-2017 09:27 ]
Hier ook last van op een Apple TV 4K. Lijkt zich alleen te beperken tot Netflix. Nog geen oplossing voor gevonden helaas.rimac3 schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:08:
PSN: Kjujay
Als ik de zijkant van het touch gedeelte aanraak, dan verschijnt het '10sec skip' icoontje, maar als ik dan klik gaat hij niet 10 sec voorruit. Ik moet mijn duim geheel op het touch gedeelte houden voordat ik soms 10 sec skip.
Bij mn vorige Apple TV was het genoeg de zijkant aan te raken en dan te drukken.
(Ik heb al een reset en andere HDMI kabel getest) Siri remote defect??
Dat ligt toch aan je TV ? Die moet het geluid wat binnen komt via een HDMI ingang doorlussen naar de HDMI out (in voor je TV) via ARC naar je receiver. Weet niet of alle TVs dat doen.Rick-vvv schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:26:
Weet iemand of ie DD+ over arc kan doorgeven?
Ik wil/kan de apple tv niet direct op me receiver aansluiten omdat die auto on/off functie mijn harmony elite
opstart verpesten.
De shield springt bv aan en claimt dan een hdmi poort terwijl ik mijn oppo 203 wil starten.
CEC uitzetten kan niet omdat ik dan de atmos passtrought van mijn tv naar onkyo receiver verlies.
PS ook geen lossy dd+ atmos he de apple tv? Is er bekent of dit gaat komen in een update?
Verhaal dat je boven over CEC aangeeft is een reden voor mij om geluid uit m'n Philips TV via digitaal coax naar m'n Onkyo receiver te voeren. CEC staat uit. ARC vind ik hopeloos.
Ik wil dat m'n Logitech Harmony (Elite) bepaalt wat & wanneer er aan gaat.
Ik had het probleem (nooit meer getest met een nieuwere receiver, ook van Onkyo) dat als je bv. de radio op de Onkyo aanzet, de TV ook aan sprong.
Er zijn vage verhalen dat Atmos over DD+ ooit in een firmware update komt. Ik vind het zelf idioot dat een 4K streaming box anno 2017 geen TrueHD/DTS-HD/Atmos of zelfs DTS-X doet.
Echter Apple heeft in al die jaren nooit HD audio ondersteund, ook niet in OS X, dus verbaasd me niets.
Het is alleen vreemd dat je wel 4K HDR video ondersteund, met bv. 384 Kbps AC3/DD 5.1 geluid.
EDIT: vond nog deze: http://www.avsforum.com/f...dmi-arc.html#post42675274, met een lijst (2016) over TVs die DD+/Atmos ARC doen.
[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 25-09-2017 12:23 ]
De Apple TV is natuurlijk bedoeld om vooral iTunes content af te spelen, en ik ga er vanuit dat de films die je huurt/koopt ook geen HD audio hebben?loekf2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:22:
[...]
Er zijn vage verhalen dat Atmos over DD+ ooit in een firmware update komt. Ik vind het zelf idioot dat een 4K streaming box anno 2017 geen TrueHD/DTS-HD/Atmos of zelfs DTS-X doet.
Echter Apple heeft in al die jaren nooit HD audio ondersteund, ook niet in OS X, dus verbaasd me niets.
Het is alleen vreemd dat je wel 4K HDR video ondersteund, met bv. 384 Kbps AC3/DD 5.1 geluid.
Ben het verder helemaal met je eens hoor
Arrived anxious, left bored
Ehh...... via MrMC of Infuse kun je films met bv. een DTS-MA of Atmos track prima afspelen, je krijgt dan alleen de "core" stream, dus de 5.1 bit stream als je passthru doet, anders decodeert ie tot max 7.1 PCM zelf.Puck schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:24:
[...]
De Apple TV is natuurlijk bedoeld om vooral iTunes content af te spelen, en ik ga er vanuit dat de films die je huurt/koopt ook geen HD audio hebben?
Ben het verder helemaal met je eens hoor
Ter info: MrMC heeft een beta lopen (nog niet in Testflight) die HW acceleratie voor HEVC toepast. Ik hoop hem deze week te testen. Infuse kan dit al.
Dat snap ik, ik zeg alleen dat Apple niet deze streaming box heeft gemaakt om te werken met Infuse, maar vooral met de iTunes Library en dat verklaart wellicht waarom ze geen HD audio ondersteunen. Betekend niet dat ik het er mee eens ben natuurlijkloekf2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:32:
[...]
Ehh...... via MrMC of Infuse kun je films met bv. een DTS-MA of Atmos track prima afspelen, je krijgt dan alleen de "core" stream, dus de 5.1 bit stream als je passthru doet, anders decodeert ie tot max 7.1 PCM zelf.
Ter info: MrMC heeft een beta lopen (nog niet in Testflight) die HW acceleratie voor HEVC toepast. Ik hoop hem deze week te testen. Infuse kan dit al.
Mijn advies:Rick-vvv schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:26:
Weet iemand of ie DD+ over arc kan doorgeven?
opstart verpesten.
Stop met CEC, dat werkt zelden goed.
Sluit alle AV bronnen aan op je receiver, dat is jouw audio video hub, en laat één snoertje van je receiver naar je tv gaan. Zo heb je geen ARC meer nodig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus nu maar een Sonos gekocht en tv optisch verbonden, scheelt een hoop hoofdpijn.
Zou wel willen maar zoals beschreven moet arc/cec aanstaan om de atmos content van mijn tv's interne apps via hdmi naar mijn receiver door te geven.ikweethetbeter schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:43:
[...]
Mijn advies:
Stop met CEC, dat werkt zelden goed.
Sluit alle AV bronnen aan op je receiver, dat is jouw audio video hub, en laat één snoertje van je receiver naar je tv gaan. Zo heb je geen ARC meer nodig.
Als ik het uit zet verlies ik de atmos.
En de nvidia shield zijn auto on fuckt met me opstart van harmony omdat ie voordringt en een hdmi source claimt al staat er in me harmony een andere hdmi source.
Mijn tv kan dat, dacht alleen dat het aperaat het ook moest ondersteunenloekf2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:22:
[...]
Dat ligt toch aan je TV ? Die moet het geluid wat binnen komt via een HDMI ingang doorlussen naar de HDMI out (in voor je TV) via ARC naar je receiver. Weet niet of alle TVs dat doen.
Verhaal dat je boven over CEC aangeeft is een reden voor mij om geluid uit m'n Philips TV via digitaal coax naar m'n Onkyo receiver te voeren. CEC staat uit. ARC vind ik hopeloos.
Ik wil dat m'n Logitech Harmony (Elite) bepaalt wat & wanneer er aan gaat.
Ik had het probleem (nooit meer getest met een nieuwere receiver, ook van Onkyo) dat als je bv. de radio op de Onkyo aanzet, de TV ook aan sprong.
EDIT: vond nog deze: http://www.avsforum.com/f...dmi-arc.html#post42675274, met een lijst (2016) over TVs die DD+/Atmos ARC doen.
Verder is streamen vanaf de iPhone/iPad heel gemakkelijk.
Dit is voor mij ook de reden om hem interessant te vinden. Verder niets van Apple in huis dus hoop dat dat geen problemen oplevert.giantgiantus schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:04:
Itunes met 4k hdr filmhuur. Volgens mij is er op dit moment geen alternatief.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vergeet ook niet dat SmartTV op een TV max. 1 tot 1.5 jaar van updates voorzien wordt en een meestal een GUI heeft die vreselijk traag is. En in geval van LG (dacht ik) ook nog eens misbruikt wordt voor (targeted) ads en soms je kijk gedrag wordt doorgegeven naar de servers van LG.iphonejunky schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:54:
Ik heb een vraag , heb een Philips ambilight waar Android opstaat en zodoende ook apps als Netflix etc wat is voor mij nu dan de meerwaarde van een Apple TV?
Dan is een externe streaming box met apps een betere oplossing.
Vroeger had je de apparaten van bv. Popcorn Hour, maar tegenwoordig kun je via een Nvidia Shield, AppleTV etc. ook prima films van een NAS spelen met Kodi/VLC/MrMC/Influse.
https://www.bestappletv.c...n-heels-of-nfl-thur-game/
Dus donderdag ?
Ik moet nog zien of die Prime Video app ook buiten de US beschikbaar komt. Soortgelijk geintje "flikt" Amazon met die app op Android TV. Officieel niet buiten de US/Duitsland/UK + Sony TVs (dacht ik) beschikbaar. Pas sinds kort op PS4 in NL.
Ik heb het op beide mijn lg tv's, een b7 en een c7 en op me nvidia shield.loekf2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:00:
Zou het dan toch eindelijk ?
https://www.bestappletv.c...n-heels-of-nfl-thur-game/
Dus donderdag ?
Ik moet nog zien of die Prime Video app ook buiten de US beschikbaar komt. Soortgelijk geintje "flikt" Amazon met die app op Android TV. Officieel niet buiten de US/Duitsland/UK + Sony TVs (dacht ik) beschikbaar. Pas sinds kort op PS4 in NL.
Wist niet dat het zo moeilijk beschikbaar was.
Verwijderd
Klopt, dit wekt niet helemaal jofel, zeer irritant. Ik merk dat 4k video nog steeds een 'bag of hurt' is. Hoop dat Apple snel een patch uitbrengt waarbij sources native naar de TV gaan ipv alles naar 4k HDR 60 Hz te casten.rimac3 schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:08:
Overigens moet ik zeggen dat CEC prima werkt icm met LG OLED E6. Kan zelfs met de LG afstandsbediening de Apple TV GUI aansturen.
De meegeleverde screensavers laten zien hoe 4k HDR kwaliteit er uit moet zien, helaas zijn we nog ver verwijderd van 4k HDR content die op een consistente manier aangeboden wordt. Om echt de HDR 4k kwaliteiten van een goede 4k TV te benutten zal er toch nog steeds een 4k blu ray speler aangeschaft moeten worden.
(toont dan info over formaat, resolutie etc)
https://stackoverflow.com...ng-in-xcode-9-with-ios-11
Je moet dan via Xcode remote debug aanzetten, waardoor je een Developer menu in opties krijgt.
(Xcode is alleen voor macOS...)
Omdat ik geen MAC heb en daardoor Xcode niet kan gebruiken,was ik dus aan het zoeken naar alternatieven voor Kodi op de Apple TV 4K, zodat ik ook de DVBLink PVR via MrMC kan gebruiken op m'n Apple TV 4K (DVBLink Theatre app op de Apple TV is een drama...).
Infuse heeft geen problemen om mijn externe USB shares te benaderen, maar in MrMC was ik een paar uur verder voordat het werkte met Win10, terwijl gewone HDD shares wel benaderbaar waren

Blijkt dus dat je het volgende moet doen in de registry van Win10 om via SMB USB shares te kunnen benaderen met MrMC :
Bij mij moest ik dus deze waarde ophogen naar 33, voordat de SMB externe USB Win10 shares gelezen kon worden door MrMC op de Apple TV 4K...1. Click Start, and then click Run.
2. Type regedit, and then click OK.
3. Navigate to the following key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
4. In the right pane, double-click the IRPStackSize value.
NOTE: If the IRPStackSize value does not already exist, use the following procedure to create it:
a) In the Parameters folder of the registry, right-click the right pane.
b) Point to New, and then click DWord Value.
c) Type IRPStackSize.
IMPORTANT: Type "IRPStackSize" exactly as it is displayed because the value name is case-sensitive.
5. Change the Base to decimal.
6. In the Value Data box, type a value that is larger than the value that is listed.
If you created the IRPStackSize value using the procedure described in step 4, the default value is 15. It is recommended that you increase the value by 3. Therefore, if the previous value was 11, type 14, and then click OK.
7. Close the Registry Editor.
8. Restart the computer.
Me happy now and Wife more Happy
Zit ergens onder Settings => Services, staat standaard uit. Denk dat je wel in expert mode moet zitten.
Tja... smaken verschillen, ik zweer bij MrMC (of Kodi). Vind zelf Infuse vreselijk, doe mij maar gewoon een lean en mean interface met een lijst van files op je NAS.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yep, werkte ook niet voor SMB USB shares gehost op Win10, alleen de registry aanpassing gaf toegang tot de gedeelde map.loekf2 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:09:
Toevallig libdsm geprobeerd ? Dat is een meer recente SMB stack.
De share zag MrMC wel staan, maar folder inhoud was een No Go, zonder reg aanpassing.
Zal de dev van MrMc eens vragen en zelf testen. Ik zit in de Testflight groep.Montoya200x schreef op woensdag 27 september 2017 @ 00:28:
[...]
Yep, werkte ook niet voor SMB USB shares gehost op Win10, alleen de registry aanpassing gaf toegang tot de gedeelde map.
De share zag MrMC wel staan, maar folder inhoud was een No Go, zonder reg aanpassing.
N.a.v. jouw vraag heb ik de film Home Alone opgezocht. Deze heb ik ooit eens jaren geleden in de 10 days beforeGonadan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:15:
Hoe zit het eigenlijk met content op iTunes? Worden daar ook wel eens dingen vanaf gehaald of blijf je die aankopen je leven lang houden?
Christmas actie gratis gedownload. Deze film is nog steeds beschikbaar in iTunes. Echter het valt me op dat ik deze nu moet kopen, terwijl ik 'm jaren geleden gratis heb gedownload. Tussen mijn aankopen staat ie ook niet. Vreemd.
Ik heb Home Alone ook ooit gratis gedownload via deze actie, en bij mij staat deze nog steeds in iTunes bij aankopen.meesje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:39:
[...]
N.a.v. jouw vraag heb ik de film Home Alone opgezocht. Deze heb ik ooit eens jaren geleden in de 10 days before
Christmas actie gratis gedownload. Deze film is nog steeds beschikbaar in iTunes. Echter het valt me op dat ik deze nu moet kopen, terwijl ik 'm jaren geleden gratis heb gedownload. Tussen mijn aankopen staat ie ook niet. Vreemd.
Kun je via de aankopen achterhalen wanneer je deze film hebt gekocht? Dan kan ik eens contact opnemen met Apple. Ik zal morgen ook eens kijken of ik wellicht in itunes op mijn macbook de film terug kan vinden onder aankopen.kdhoe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:21:
[...]
Ik heb Home Alone ook ooit gratis gedownload via deze actie, en bij mij staat deze nog steeds in iTunes bij aankopen.
Opgelost in een Netflix updatemvdster schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:25:
[...]
Hier ook last van op een Apple TV 4K. Lijkt zich alleen te beperken tot Netflix. Nog geen oplossing voor gevonden helaas.
Voor mij nu de reden om er geen te kopen, vindt het best een blunder om het zo te releasen.
Wat ik ook niet kon vinden : Wat gebeurt er als je wel een film met Atmos aanzet maar de ATV het niet support? Stuurt ie dan gewoon DTS uit of zo?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb voor de gein eens een 'bug' report ingediend, kijken of we zo iets te weten komen.Rick-vvv schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:18:
Weet iemand of apple iets heeft aangegeven oover een evetuele update voor het automatisch switchen tussen hdr en non hdr weergave en hz?
Voor mij nu de reden om er geen te kopen, vindt het best een blunder om het zo te releasen.
Ben benieuwd, lijkt me niet dat ze dit over het hoofd hebben kunnen zien.Rickth64 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:17:
[...]
Ik heb voor de gein eens een 'bug' report ingediend, kijken of we zo iets te weten komen.
Hopelijk geen hardware matige limitatie, lijkt me sterk maar heb er te weinig verstand van om het te zeggen
Mijn ervaring is anders. Op de 4de generatie AT speelt Infuse géén iso. Hij zeurt dat ik de pro moet kopen. Dat wil ik ook wel doen voor die €13.99, maar helaas ben ik dan nog niet klaar. Er komt nog een jaarlijkse fee van 7.50 of zo.xoniq schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:01:
[...]
Kijk eens naar 'Infuse'. Is een betaalde app, maar het zeker waard. Gebruikt een mooie interface, en bied inline ondertitels zoeken aan. (Dus tijdens het kijken ondertitels erbij zoeken en direct tonen)
Ook ondersteuning voor Blu-Ray, ISO's, video_ts, etc.
Het is toch of-of? Je koopt Infuse voor 13,99, dan heb je versie 5 (of was het 6?), of je koopt de jaarlijkse abo varriant, dan betaal je 7,50 maar krijg je gratis de update naar 6,7,8, etc. Als je de stand-alone versie koopt blijft die voor jou voor het aankoopbedrag, maar je ontvangt geen gratis upgrade.Budasson schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:57:
[...]
Mijn ervaring is anders. Op de 4de generatie AT speelt Infuse géén iso. Hij zeurt dat ik de pro moet kopen. Dat wil ik ook wel doen voor die €13.99, maar helaas ben ik dan nog niet klaar. Er komt nog een jaarlijkse fee van 7.50 of zo.
Jep, dat is t verschilThe Inquisitor schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:14:
[...]
Het is toch of-of? Je koopt Infuse voor 13,99, dan heb je versie 5 (of was het 6?), of je koopt de jaarlijkse abo varriant, dan betaal je 7,50 maar krijg je gratis de update naar 6,7,8, etc. Als je de stand-alone versie koopt blijft die voor jou voor het aankoopbedrag, maar je ontvangt geen gratis upgrade.
Verwijderd
Heb je daar een HDMI 2.0 kabel voor nodig of gaat 4K60fps nog over 1.4?Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:52:
[...]
Ga 'm wel halen denk ik. Momenteel nog een ATV 3, aangezien ik geen meerwaarde zag in de ATV 4. Aangezien ik nu een OLED 4K HDR TV heb, past daar wel een nieuwe Apple TV bij. Kan ik mooi m'n 4K 60FPS video's vanaf m'n iPhone X gaan streamen via AirPlay in november.
Je hebt een HDMI High Speed kabel nodig.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Thanks, kon op Google niet echt een antwoord vindenRivanov schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:12:
HDMI 2.0 kabels bestaan niet.
Je hebt een HDMI High Speed kabel nodig.
Maar dan zit ik goed
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het niet softwarematig aangepast kon worden. Atmos is dus niet voor deze generatie beschikbaar. Voor mij ook de reden om hem niet aan te schaffen.DennusB schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:24:
Is er ondertussen al iets meer info over Atmos support voor de nieuwe ATV? Heeft Apple er al iets over laten weten? Als dat er komt namelijk is het een mega interessant apparaat.
Wat ik ook niet kon vinden : Wat gebeurt er als je wel een film met Atmos aanzet maar de ATV het niet support? Stuurt ie dan gewoon DTS uit of zo?
edit: Lees net dat ze het "eventually" wel gaan doen. Vraag mij af hoe, maar eerst zien dan geloven.
Dat de youtube app ook geen 4k heeft vind ik ook bijzonder.
[ Voor 11% gewijzigd door Sosua op 27-09-2017 15:44 ]
Moet gewoon kunnen, gaat middels dezelfde container als DD+. Volgens mij was het eerder een probleem dat ze dit (nog) niet konden "mixen" met de stem van Siri.Sosua schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:42:
[...]
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het niet softwarematig aangepast kon worden. Atmos is dus niet voor deze generatie beschikbaar. Voor mij ook de reden om hem niet aan te schaffen.
Infuse speelt wel ISO, echter is de gratis versie gelimiteerd. Ik hen gewoon Pro, en speelt alles af.Budasson schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:57:
[...]
Mijn ervaring is anders. Op de 4de generatie AT speelt Infuse géén iso. Hij zeurt dat ik de pro moet kopen. Dat wil ik ook wel doen voor die €13.99, maar helaas ben ik dan nog niet klaar. Er komt nog een jaarlijkse fee van 7.50 of zo.
@Verwijderd I'm all ears, welke Apple TV apps nog meer RECHTSTREEKS naar mijn DVBLink server kunnen connectenVerwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:39:
Er zijn volop producten om DVB op een aTV te kunnen kijken.
Update geïnstalleerd maar de ondertiteling valt nog steeds weg na 10 minuten😭
Verwijderd
Al eens "DVB" (of "TV") als zoekterm ingegeven? Trouwens DVBlink heeft al heel lang een eigen gratis app welke perfect op aTV draait. Daarnaast zij er producten voor allerhande DVB decoders die rechtstreeks aangesproken kunnen worden. Voorbeeld is Channels maar ze zijn er volop.
En de ware hobbyist installeert TVheadend op z'n NAS/Linux en ook daar is dan weer een app voor.
Klopt, zag het gisteravond ook. Bij HD gaat het wel goed, en bij 4K content nietrimac3 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:00:
[...]
Update geïnstalleerd maar de ondertiteling valt nog steeds weg na 10 minuten😭
Ah ok. Ik doel zelf meer op het verdwijnen van content zoals bij Netflix of je on demand. Daar is het meeste gelimiteerd qua tijd, maar het lijkt mij dat zoiets met een koopconstructie niet gebeurt. (Hoop ik)meesje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:39:
[...]
N.a.v. jouw vraag heb ik de film Home Alone opgezocht. Deze heb ik ooit eens jaren geleden in de 10 days before
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klinkt als vragen naar de bekende weg....beetje jammer eigenlijk.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 04:30:
@Montoya200x
Al eens "DVB" (of "TV") als zoekterm ingegeven? Trouwens DVBlink heeft al heel lang een eigen gratis app welke perfect op aTV draait.
Is er misschien niet eens bij je op gekomen, dat ik naar alternatieven zoek voor de DVBLink Theatre app, omdat ik daar misschien niet tevreden over zou kunnen zijn mbt tot de UI en UX ?!
En dat de DVBLink TVMosaic app die ook als volwaardige DVBLink client kan functioneren, alleen nog maar op AndroidTV draait ? Verder is Kodi op de Apple TV 4K voor mij persoonlijk geen directe optie, omdat ik het niet zie zitten om om de 7 dagen Kodi te sideloaden met een free DEV account of om $99 voor een DEV account neer te leggen, zodat die 7 dagen limiet vervalt.
De ware hobbyist had kunnen weten, dat voor het bekijken van encrypted channels incl EPG, je de backend (met zijn decoding plugins/modules) rechtstreeks moet aanspreken, ipv dat de hardware rechtstreeks aangesproken wordt, indien deze NIET beschikt over bv een CI (waarin je smartcard van je DVB-C/SAT provider zit), zoals bv mijn quad DVB-C HDHomeRun netwerk tuner.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 04:30:
Daarnaast zij er producten voor allerhande DVB decoders die rechtstreeks aangesproken kunnen worden. Voorbeeld is Channels maar ze zijn er volop.
En de ware hobbyist installeert TVheadend op z'n NAS/Linux en ook daar is dan weer een app voor.
Het genoemde voorbeeld is leuk voor FTA kanalen zonder EPG, omdat deze ALLEEN maar rechtstreeks mijn hardware kan aanspreken en niet mijn backend, waarop de decoding tools kunnen draaien zoals oscam,CCcam, DVBJcam, Acamd enz., of mijn EPG voorziening (geen slome Webgrab++ of EIT scanner, maar een supersnelle multi threaded EPG scraper die diverse API's aanspreekt) en ga zo maar door...
Maar goed ieder zijn voorkeur welke hardware en software deze gebruikt en bij mij is dat dus geen NAS of een Linux bak, omdat mijn huidige installatie prima aan al mijn wensen op DVB-C, SAT en IPTV voldoet
Nu weer terug on topic, want bovenstaande is een hele andere discussie
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Van de week stond nog bij mijn order leverdatum 29-9, inmiddels weer geen leverdatum..
Nee, niets (meer) van Coolblue vernomen. Als ik bij Apple zelf kijk in verschillende landen en specifiek in de VS staat er bij het bestellen een beschikbaarheid per 26 oktober. Bij de Apple Store Nederland staat 3 november.barakuda schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:12:
Iemand nog wat van Coolblue gehoord over de levertijden van de ATV 4k 64gb?
Van de week stond nog bij mijn order leverdatum 29-9, inmiddels weer geen leverdatum..
PSN: fonsmeister
Afgelopen woensdag werd mij verzekerd dat de 29e door zou gaan door iemand van Coolblue. Vandaag contact opgenomen, want de order stond weer terug naar "bestelling is in goede orde ontvangen" en inderdaad: geen levering morgen, maar later. Niemand weet wanneer.barakuda schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:12:
Iemand nog wat van Coolblue gehoord over de levertijden van de ATV 4k 64gb?
Nou, hier zie ik "Klaar voor verzending: 2-3 weken " staan.fonsmeister schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:47:
De 32GB versie is wel weer op voorraad bij Apple
--
Oh, wacht, doel je op ophalen in de winkel?
[ Voor 20% gewijzigd door mOrPhie op 28-09-2017 17:02 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Yes, net ééntje opgehaaldmOrPhie schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:51:
[...]
Afgelopen woensdag werd mij verzekerd dat de 29e door zou gaan door iemand van Coolblue. Vandaag contact opgenomen, want de order stond weer terug naar "bestelling is in goede orde ontvangen" en inderdaad: geen levering morgen, maar later. Niemand weet wanneer.
[...]
Nou, hier zie ik "Klaar voor verzending: 2-3 weken " staan.
--
Oh, wacht, doel je op ophalen in de winkel?
PSN: fonsmeister
Hier had uw reclame kunnen staan.
Heb nu 2 weken een atv4 via mp gekocht.zonoskar schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:45:
Waar moet je op letten als je een tweedehands ATV (4) koopt? Of kun je die niet locken aan iCloud zoals op een iPhone?
Een lock zit hier niet op dacht ik.
Welke lokale reseller heeft de 32GB op voorraad? Ik kan er geen vinden met voorraad.Eiríkr schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:09:
Ik heb uiteindelijk mijn 64 GB Coolblue order maar geannuleerd en bij de lokale Apple Reseller een 32 GB model opgehaald. Zeer tevreden!
Edit :
Coolblue had er nog 1 op voorraad zojuist, en..... die heb ik maar besteld
[ Voor 12% gewijzigd door Pslomp op 29-09-2017 10:17 ]
Ging om ivizi in HeerlenPslomp schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:30:
[...]
Welke lokale reseller heeft de 32GB op voorraad? Ik kan er geen vinden met voorraad.
Edit :
Coolblue had er nog 1 op voorraad zojuist, en..... die heb ik maar besteld
Hier had uw reclame kunnen staan.
heb je een 4k tv?DennusB schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:21:
Hoe tevreden is iedereen hier over de nieuwe Apple TV 4k? Zie dat er wat voorraad begint te komen en zou het een leuke mediaplayer vinden denk ik (als vervanging van m'n max 1080P NUC)
Zeker
Dan is het overwegen wel waard.

Ik heb zelf geen 4k tv en ben super tevreden met mijn 4
Wil heb gebruiken met Fusion van FireCore zodat ik van m'n NAS alles kan afspelen ! Heb je daar toevallig ook ervaring mee?Nick25 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:29:
[...]
Dan is het overwegen wel waard.![]()
Ik heb zelf geen 4k tv en ben super tevreden met mijn 4
geen idee kan dat wel op de nieuwe fusion?DennusB schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:30:
[...]
Wil heb gebruiken met Fusion van FireCore zodat ik van m'n NAS alles kan afspelen ! Heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Ja, die bedoel ik!posttoast schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:46:
Jullie hebben het over Infusion neem ik aan? Die kan gewoon vanaf Samba shares afspelen.
Kak, hadden ze er net 1 op voorraad bij Informatique, bel ik om te reserveren : verkocht.

[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 29-09-2017 15:57 ]
Ik heb een QNAP. Dus zal gewoon via SMB streamen worden, zoals ik nu ook met m'n Kodi box doe!The Inquisitor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:59:
En als je een synology hebt is er ook gewoon een DS Video app op de AppleTV
Heb er net 1 besteld bij de Apple store waar ie nog op voorraad was, Zondag ophalen
De vernieuwingen zijn zo minimaal verder. De extra kracht zou handig zijn voor de H.265 10 bit versies die je per ongeluk download maar verder...
Ik begrijp niet dat Apple niet iets gedaan heeft met Touch ID of multiple accounts.
Dit topic is gesloten.