Maar kun je een iOS device als afstandsbediening gebruiken voor de Netflix app op de Apple tv 4? Dus een keuze maken op de iPad en laten afspelen op de Apple tvmeesje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:45:
[...]
Airplay werkt anders dan casten. Bij airplay wordt het signaal doorgestuurd vanaf je ios device. Het device kun je dan niet voor iets anders gebruiken. Een chromecast pakt de stream zelf op.
Vrijwel alle oudere en budget-televisies passen downmix van 5.1 audio naar 2.0 over Toslink of ARC bij externe bronnen. Rtings heeft een lijst met televisies die zijn hierop zijn getest: http://www.rtings.com/tv/...urround-audio-passthroughdangerpaki schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:17:
[...]
Of sterker nog. Sommige TV's sturen zelfs alleen maar 2.1 signaal uit op de optische uitgang. En anders zit je inderdaad vast aan een nieuwe receiver.
Dit geldt alleen voor Synchrone weergave. Bij Airplay-streaming vanuit de App, kan de App afgesloten worden om iets anders op het toestel te doen - behalve media spelen omdat Airplay deze stream vervolgens oppakt.meesje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:45:
[...]
Airplay werkt anders dan casten. Bij airplay wordt het signaal doorgestuurd vanaf je ios device. Het device kun je dan niet voor iets anders gebruiken. Een chromecast pakt de stream zelf op.
Airplay 2 gaat daar overigens een aantal zaken aan veranderen waarmee de werking meer vergelijkbaar wordt met Chromecast en Sonos.
Ja, dat kan. Alleen zou ik niet weten waarom je dat zou willen. De Apple TV is op zichzelf al een enorm goed apparaat. En stel dat je de bediening via een iDevice zou willen bedienen, is het makkelijker dit via de Apple TV widget in iOS 11 te doen.The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:04:
[...]
Maar kun je een iOS device als afstandsbediening gebruiken voor de Netflix app op de Apple tv 4? Dus een keuze maken op de iPad en laten afspelen op de Apple tv
Het gaat me er voornamelijk om dat ik onderweg naar huis bijvoorbeeld een film uitkies op Netflix op de iPhone, en ik me afvraag of ik, net zoals met chromecast, op een knop kan drukken zodat de Apple tv Netflix app deze film af gaat spelen. Anders moet je 2x zoeken
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heeft netflix niet iets van een watchlist o.i.d.?The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:25:
Het gaat me er voornamelijk om dat ik onderweg naar huis bijvoorbeeld een film uitkies op Netflix op de iPhone, en ik me afvraag of ik, net zoals met chromecast, op een knop kan drukken zodat de Apple tv Netflix app deze film af gaat spelen. Anders moet je 2x zoeken
Ja dat wel, ik ben het gewoon gewend om het op deze manier. Misschien is dat het meermeesje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:46:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heeft netflix niet iets van een watchlist o.i.d.?
Ik gebruik zelf Siri regelmatig: "Zoek 'Finding Nemo'". Dan krijg je zo'n info pop-over waarbij je kan kiezen waarvandaan je deze wilt afspelen, als Netflix deze aanbied, kan je direct op afspelen via Netflix kiezen. (Dus je kan dan gewoon Netflix spul zoeken via het tvOS brede zoek gebeuren.The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:25:
Dat werkte toch niet als je locatie op NL hebt staan en taal op engels ? Siri zoek functie is volgens mij gekoppeld aan je AppleID locatie ivm iTunes store zoeken.xoniq schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:05:
[...]
Ik gebruik zelf Siri regelmatig: "Zoek 'Finding Nemo'". Dan krijg je zo'n info pop-over waarbij je kan kiezen waarvandaan je deze wilt afspelen, als Netflix deze aanbied, kan je direct op afspelen via Netflix kiezen. (Dus je kan dan gewoon Netflix spul zoeken via het tvOS brede zoek gebeuren.
Ik heb hem op engels staan en met Siri zoeken is een no go.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ongeveer de helft van de keren werkt het goed, de andere helft lijkt de benaming teveel op een Nederlands woord en krijg je niet wat je zoekt. Finding Nemo, Toy Story, Walking Dead, dat gaat allemaal wel. Maar ik ben niet op zoek naar Game of Frans.loekf2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:19:
[...]
Dat werkte toch niet als je locatie op NL hebt staan en taal op engels ? Siri zoek functie is volgens mij gekoppeld aan je AppleID locatie ivm iTunes store zoeken.
Wat jij wil, kan allemaal best met Airplay. Ik zou het alleen wel heel omslachtig vinden en zou eerder je manier veranderen. Zo heeft Airplay ook niet de mogelijkheid om "previously on..", intro title en credits over te slaan, terwijl de App dat wel heeft.The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:25:
Gewoon in je lijst zetten op je telefoon en die lijst op de Apple TV weer opvragen.
Zie het probleem ook niet, je hebt toch een "recently watched" lijst in de Netflix app ?Dimens schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:39:
Wat jij wil, kan allemaal best met Airplay. Ik zou het alleen wel heel omslachtig vinden en zou eerder je manier veranderen. Zo heeft Airplay ook niet de mogelijkheid om "previously on..", intro title en credits over te slaan, terwijl de App dat wel heeft.
Gewoon in je lijst zetten op je telefoon en die lijst op de Apple TV weer opvragen.
Andere kant, zie ook wel het nut van iets als Spotify Connect met Netflix.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het gaat me dus juist niet om de recently watched items. Stel je reist van werk naar huis, en checkt op netflix mobiele app alvast een film die je vanavond wilt kijken, dan is de oplossing dus om hm op je watchlist te zetten en op de Apple TV te openen. Dat is een prima oplossing, behalve dat mijn watchlist steeds voller begint te raken. Ik vroeg me gewoon af of het mogelijk was thuis de tv aan te doen en een knop te drukken op je iPhone waarna de Apple TV de titel gaat afspelen.loekf2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:37:
[...]
Zie het probleem ook niet, je hebt toch een "recently watched" lijst in de Netflix app ?
Andere kant, zie ook wel het nut van iets als Spotify Connect met Netflix.
Leek me geen gekke gedachte aangezien het niet alleen met Chromecasts kan maar ook met de Netflix app op Smart TV's
Als je hetzelfde Netflix account gebruikt, dan kun je met "Verder kijken voor The Inquisitor" op je Apple TV verder kijken waar je op je iPhone was gebleven!
Recente toevoegingen staan toch altijd vooraan in "Mijn lijst"? Dan maakt het ook niet uit hoe groot die lijst is, gewoon de eerste titel afspelen.The Inquisitor schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:51:
[...]
Dat is een prima oplossing, behalve dat mijn watchlist steeds voller begint te raken.
Of is dit in mijn geval gewoon toeval dat dit altijd gebeurt?
Dat is ook waar, goede punten. Ik denk dat ik dan een ATV 4 van iemand ga overnemen aangezien ik toch geen 4k tv heb en het de apps heeft die ik gebruik: Netflix, Videoland en DS VIdeo / InFuse voor films op de Syno NAS
Ik hoop dat de nieuwe ATV4K met zijn krachtiger CPU en Gigabit.
infuse tijdens het bufferen en weergeven van 40Gb BD-films, enz wat vlotter laat draaien.
Ik kijk er alvast zeer benieuwd naar uit.
infuse tijdens het bufferen en weergeven van 40Gb BD-films, enz wat vlotter laat draaien.
Ik kijk er alvast zeer benieuwd naar uit.
Dat deed ik eerst ook altijd.ikweethetbeter schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:44:
@mOrPhie
Heel goed! Ik koop geregeld Apple spullen, maar heb het gehad met het klantonvriendelijke Apple. Ik koop het bij AMac, CoolBlue, MediaMarkt, ..., maar niet bij Apple!
Tot ik er achter kwam dat wanneer hij stuk is Apple zeg dat je het moet regelen via de media markt en deze hem dan opsturen en zodat ik 8 weken zonder zit. terwijl als je hem bij Apple rechtstreeks koop word gewoon direct in de winkel(appel store) omgewisseld voor een nieuwe.
Lesdictische is mijn hash#
wijzig je store locatie. Je kan in je Apple acount gewoon je locatie weizigen naar de vs of GB.loekf2 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:19:
[...]
Dat werkte toch niet als je locatie op NL hebt staan en taal op engels ? Siri zoek functie is volgens mij gekoppeld aan je AppleID locatie ivm iTunes store zoeken.
Probleem opgelost ;-)
Je kan gewoon met AirPlay connecten naar je Apple tv deze neemt dan op de Apple tv het beeld van je telefoon over.The Inquisitor schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:51:
[...]
Het gaat me dus juist niet om de recently watched items. Stel je reist van werk naar huis, en checkt op netflix mobiele app alvast een film die je vanavond wilt kijken, dan is de oplossing dus om hm op je watchlist te zetten en op de Apple TV te openen. Dat is een prima oplossing, behalve dat mijn watchlist steeds voller begint te raken. Ik vroeg me gewoon af of het mogelijk was thuis de tv aan te doen en een knop te drukken op je iPhone waarna de Apple TV de titel gaat afspelen.
Leek me geen gekke gedachte aangezien het niet alleen met Chromecasts kan maar ook met de Netflix app op Smart TV's
Wat ook kan. De kpn kastjes hebben Netflix connect dat is het zelfde als spotify connect.
Vanuit de Netflix app kan je dan gewoon het kpn (stb1) aan klikken en dan speelt hij verder op je kpn tuner/tv net zoals spotify connect. Dit werkt ook met Android.

Of de ATV4 Netflix connect heeft weet ik niet.
Ik heb zelf een Atv 3 en daar werkt het via AirPlay.
[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 18-09-2017 23:35 ]
Weet niet of het al opgemerkt is hier maar na een tijdje spitten op iTunes Movies zie ik steeds meer titels voorbij komen in 4K en HDR/Dolby Vision. De store wordt snel en hard gevuld! Maar het mooiste zijn toch wel de prijzen. Als je een beetje film liefhebber bent en veel 4K content wil kopen dan is de nieuwe AppleTV echt dé aangewezen speler. Films die op UHD blu-ray voor ruim boven de 30 euro wordt verkocht kost bij Apple 10 tot max 17 euro (meest recente titels). Per titel 'verdien' je ongeveer 15 euro! Met 10 gekochte films ben je met een AppleTV 4K al goedkoper uit dan met welke andere speler dan ook. En je bibliotheek wordt ook nog een gratis geüpgrade naar 4K als de titel later alsnog in 4K uitkomt. Dit is wel even een game changer in 4K land! Koop vervolgens een iTunes music kaart van 12 maanden voor €99 (ipv €120) en je betaald per film nog maar rond de 8 tot 15 euro in 4K. Redelijk ongekend in de 4K markt waar je normaal dus zeker het dubbele betaald.
Alleen het gemis van Dolby Atmos / DTX en 4K HDR in 24fps is doodzonde. Alleen de meest recente 4K televisies die HDR in 50 Hz kunnen weergeven kunnen genieten van deze kwaliteit. Televisies die HDR maximaal in 24fps weergeven wordt mogelijk een stutter feest.
Alleen het gemis van Dolby Atmos / DTX en 4K HDR in 24fps is doodzonde. Alleen de meest recente 4K televisies die HDR in 50 Hz kunnen weergeven kunnen genieten van deze kwaliteit. Televisies die HDR maximaal in 24fps weergeven wordt mogelijk een stutter feest.
[ Voor 11% gewijzigd door WvB22 op 19-09-2017 00:50 ]
Ik hoop echt echt heel erg dat apple een soort abonnement constructie zoals Music uitbrengt ook voor films in deze kwaliteit. Dat zou lekker makkelijk zijn.
Ik heb de film Logan inderdaad in 4K en HDR in iTunes gespot.WvB22 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:45:
Weet niet of het al opgemerkt is hier maar na een tijdje spitten op iTunes Movies zie ik steeds meer titels voorbij komen in 4K en HDR/Dolby Vision. De store wordt snel en hard gevuld! Maar het mooiste zijn toch wel de prijzen. Als je een beetje film liefhebber bent en veel 4K content wil kopen dan is de nieuwe AppleTV echt dé aangewezen speler. Films die op UHD blu-ray voor ruim boven de 30 euro wordt verkocht kost bij Apple 10 tot max 17 euro (meest recente titels). Per titel 'verdien' je ongeveer 15 euro! Met 10 gekochte films ben je met een AppleTV 4K al goedkoper uit dan met welke andere speler dan ook. En je bibliotheek wordt ook nog een gratis geüpgrade naar 4K als de titel later alsnog in 4K uitkomt. Dit is wel even een game changer in 4K land! Koop vervolgens een iTunes music kaart van 12 maanden voor €99 (ipv €120) en je betaald per film nog maar rond de 8 tot 15 euro in 4K. Redelijk ongekend in de 4K markt waar je normaal dus zeker het dubbele betaald.
Beetje off topic..
Op "The Verge" stond een artikel over HDR support op de nieuwe 10.5" (en 12.9" ?) iPad Pro. Werkt inderdaad en het effect is redelijk ok, ook al heeft de iPad een LCD scherm en geen OLED. Je moet wel iOS 11 hebben. Zie:
https://www.theverge.com/...-pro-hdr-movies-itunes-4k
Er is een nieuwe optie "Download HDR movies" bij Instellingen => Video.
Ander onderwerp:
Als je een AppleTV 4K besteld hebt. Zou toch je oude (eerst !) naar tv OS11 updaten. tvOS 11 heeft "Homesync", die je home screen + lijst met geinstalleerde apps backupped naar iCloud.
Ik heb er weinig over gelezen, maar zat in de eerste beta in Juni. Neem aan dat het er nog steeds in zit:
http://www.ilounge.com/in...e-icloud-home-screen-sync
Net de update gedaan, duurde een minuut of 10. Wat mij betreft is er geen zak veranderd
Overigens wel handig dat in iOS11 je de Apple tv al vanaf het startscherm kan bedienen
Overigens wel handig dat in iOS11 je de Apple tv al vanaf het startscherm kan bedienen
Ik zie inderdaad ook weinig aanpassingen, wel de sync functie van het beginscherm, handig om zowel beneden als op slaapkamer zelfde indeling te hebben. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of deze update h265 ondersteunt en het soepel speelt, dan kun je behoorlijk wat ruimte vrijmaken bij lokaal opgeslagen video's.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Werkt bij iemand airplay 2.0? Ik krijg met geen mogelijkheid mijn audio op meerdere airplay sources.
Er moet eerst een software update voor speakers komen voordat je AirPlay 2.0 kan gebruiken.symen89 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:50:
Werkt bij iemand airplay 2.0? Ik krijg met geen mogelijkheid mijn audio op meerdere airplay sources.
Ik dacht dat de speakers gekoppeld aan een apple tv al standaard airplay 2.0 zijn. Ik zie de speakers ook niet in homekit staan.MelvinW schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:55:
[...]
Er moet eerst een software update voor speakers komen voordat je AirPlay 2.0 kan gebruiken.
AirPlay 2 support voor de Apple TV komt pas later dit jaarsymen89 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:56:
[...]
Ik dacht dat de speakers gekoppeld aan een apple tv al standaard airplay 2.0 zijn. Ik zie de speakers ook niet in homekit staan.
Onze oude popcorn hour hapert regelmatig en ik overweeg over te stappen op Apple tv 4k. Al mijn media staat op die popcorn hour. Ik dacht de popcorn hour te verhuizen naar de slaapkamer en de media er op te laten en via Samba naar Apple tv te streamen. Is dat mogelijk en simpel? Uiteindelijk moet de rest van het gezin ook gebruiksvriendelijk kunnen kijken
Bron?MelvinW schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:02:
[...]
AirPlay 2 support voor de Apple TV komt pas later dit jaar
Persbericht van Apple: https://www.apple.com/nl/...f-cinema-with-4k-and-hdr/
"Later dit jaar gaat Apple TV ook AirPlay 2 ondersteunen. Dat betekent dat Apple TV meerdere speakers die compatibel met AirPlay 2 zijn kan bedienen, plus thuisbioscoopspeakers voor de ultieme muziekervaring."
Kan je na deze update nog steeds van account wisselen bv van US naar NL ?
er was een bericht dat dat niet meer gemakkelijk werkt, en ik heb ook een hoop series van de US store
er was een bericht dat dat niet meer gemakkelijk werkt, en ik heb ook een hoop series van de US store
Ik heb hier weliswaar geen Popcorn Hour, maar wel een Ubuntu servertje met Samba share. Dit werkt prima in combinatie met Infuse op de Apple TV.chundo schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:07:
Onze oude popcorn hour hapert regelmatig en ik overweeg over te stappen op Apple tv 4k. Al mijn media staat op die popcorn hour. Ik dacht de popcorn hour te verhuizen naar de slaapkamer en de media er op te laten en via Samba naar Apple tv te streamen. Is dat mogelijk en simpel? Uiteindelijk moet de rest van het gezin ook gebruiksvriendelijk kunnen kijken
Ik wacht lekker af tot de Airplay 2 capability er komt later dit jaar. Zou wel super chill zijn icm Homekit.
Blij met de update so far, weinig nieuws maar AirPods direct uit het swipe-down menu kunnen selecteren is echt fijn.
Blij met de update so far, weinig nieuws maar AirPods direct uit het swipe-down menu kunnen selecteren is echt fijn.
Heeft er al iemand ontdekt waar je films met een 4k upgrade in iTunes kan downloaden?
Ik zag bijvoorbeeld The Martian in de 4k lijst staan in iTunes, deze heb ik al in 1080p. Heb deze dan verwijderd en ik kan opnieuw downloaden, maar max in 1080p. Ook bij voorkeuren is dit de hoogste kwaliteit die ik kan kiezen.
Zou iTunes gewoon nog een update moeten krijgen misschien? Of zie ik iets over het hoofd.
Bedankt
Ik zag bijvoorbeeld The Martian in de 4k lijst staan in iTunes, deze heb ik al in 1080p. Heb deze dan verwijderd en ik kan opnieuw downloaden, maar max in 1080p. Ook bij voorkeuren is dit de hoogste kwaliteit die ik kan kiezen.
Zou iTunes gewoon nog een update moeten krijgen misschien? Of zie ik iets over het hoofd.
Bedankt
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
In een paar berichten boven jou staat een link naar het persbericht van Apple over de AppleTV. Daarin staat:Darks schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:15:
Dus waarschijnlijk duurt het even voordat de films beschikbaar zijn. Wellicht morgen als de 4K's AppleTV officieel uit zijniTunes-gebruikers krijgen daarnaast automatisch 4K HDR-versies van eerder aangeschafte titels zodra die beschikbaar worden.
Is het niet zo dat je pas 4K content mag kijken als je ook daadwerkelijk op een 4K apparaat zit? Dus in geval van Apple alleen op een ATV 4K?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Dat klinkt als een logische verklaring, waarom zou de aTV4 4k titels mogen downloaden en daarmee het iTunes netwerk belasten als het toch niet afgespeeld kan worden.
Streaming (iTunes, Netflix) ja, omdat er HDMI 2.0a + HDCP2.2 vereist is. Dus je TV moet ook 4K zijn.amphora schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:05:
Is het niet zo dat je pas 4K content mag kijken als je ook daadwerkelijk op een 4K apparaat zit? Dus in geval van Apple alleen op een ATV 4K?
Als je via MrMMC of Infuse afspeelt wordt het gewoon gedownscaled zou ik zeggen.
Ja, maar de discussie ging over 4K content vanuit iTunes. Kan me voorstellen dat Apple dat alleen op ATV 4K aanbied en niet in iTunes op Desktop. Of misschien alleen 4k / 5k iMac's ofzo.loekf2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:24:
[...]
Streaming (iTunes, Netflix) ja, omdat er HDMI 2.0a + HDCP2.2 vereist is. Dus je TV moet ook 4K zijn.
Als je via MrMMC of Infuse afspeelt wordt het gewoon gedownscaled zou ik zeggen.
Apple TV 4K review van The Verge staat online: https://www.theverge.com/...w-apple-tv-4k-review-2017
Beetje een mixed bag dus. Ben benieuwd, ik ontvang hem als het goed is morgen. Ik twijfel of ik genoeg ga hebben aan mijn oude HDMI kabels, omdat de reviewer in de comments vrij duidelijk is over de noodzaak van een HDMI2.0 kabel. Gaan we ook morgen wel zien dan.MelvinW schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:10:
Apple TV 4K review van The Verge staat online: https://www.theverge.com/...w-apple-tv-4k-review-2017
Als beide apparaten HDMI 2.0 ondersteunen (dus in dit geval TV + ATV4k) dan zou in principe toch elke high speed HDMI kabel moeten voldoen? Als dit niet zo is dan heb ik een probleem thuis want mijn kabels zitten weggewerkt achter de muurposttoast schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:28:
[...]
Beetje een mixed bag dus. Ben benieuwd, ik ontvang hem als het goed is morgen. Ik twijfel of ik genoeg ga hebben aan mijn oude HDMI kabels, omdat de reviewer in de comments vrij duidelijk is over de noodzaak van een HDMI2.0 kabel. Gaan we ook morgen wel zien dan.

Ik krijg net een verzendbevestiging dat de mijne morgen geleverd wordt. Wordt via DHL geleverd zie ik.
[ Voor 17% gewijzigd door dangerpaki op 21-09-2017 15:07 ]
Heb ook de melding ontvangendangerpaki schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:06:
Ik krijg net een verzendbevestiging dat de mijne morgen geleverd wordt. Wordt via DHL geleverd zie ik.
De HDMI kabel moet de bandbreedte wel aan kunnen, dus het is niet zomaar dat elke kabel gaat werken. Ik heb gelukkig net een goede kabel gekocht, en ben dus voorbereid op wat er morgen komen gaat
@Sinus_rhythm Nice! Ben morgen helaas werken, dus zal pas laat in de avond kunnen uitpakken.
@TranceSetter Ik ben benieuwd of mijn HDMI kabels werken. Loopt sowieso via m'n receiver waarvan (in ieder geval dat wordt niet specifiek genoemd) ik niet weet of die 4K aankan. Nou zal het in het begin ook geen reet uitmaken, want mijn TV ondersteunt het ook niet. Dus het zal toch zijn dat de ATV op 1080P signaal uitspuugt. Dat moet alles wel trekken gok ik, ook de standaard kabels die ik eraan heb hangen.
EDIT: volgens google doet mijn Denon X1000 "but it does not do 4K pass through or upscaling". Maar nogmaals mijn signaal zal gewoon 1080P zijn dus moet geen probleem zijn.
@TranceSetter Ik ben benieuwd of mijn HDMI kabels werken. Loopt sowieso via m'n receiver waarvan (in ieder geval dat wordt niet specifiek genoemd) ik niet weet of die 4K aankan. Nou zal het in het begin ook geen reet uitmaken, want mijn TV ondersteunt het ook niet. Dus het zal toch zijn dat de ATV op 1080P signaal uitspuugt. Dat moet alles wel trekken gok ik, ook de standaard kabels die ik eraan heb hangen.
EDIT: volgens google doet mijn Denon X1000 "but it does not do 4K pass through or upscaling". Maar nogmaals mijn signaal zal gewoon 1080P zijn dus moet geen probleem zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door dangerpaki op 21-09-2017 16:01 ]
Ik gok dat wanneer je apple TV ziet dat je hardware het niet ondersteunt (receiver in dit geval), dat hij dan automatisch terugschakelt naar HD output. Zelf hang ik de Apple TV direct aan mijn 4K TV en dan heb je dus een goede kabel nodig. Ik kan het niet via de receiver laten lopen, want die doet alleen 720p
Elke High Speed HDMI kabel werkt prima. Die gaan tot 18Gbps. Maar blijkbaar komt HDMI2.1 eraan:symen89 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:26:
[...]
Als beide apparaten HDMI 2.0 ondersteunen (dus in dit geval TV + ATV4k) dan zou in principe toch elke high speed HDMI kabel moeten voldoen? Als dit niet zo is dan heb ik een probleem thuis want mijn kabels zitten weggewerkt achter de muur
nieuws: Eerste kabel voor hdmi 2.1 verschijnt online in webwinkel
ofwel Ultra High Speed kabels tot 48 Gbps.
Volgens mij zit dat in nog geen enkele TV
Ik zit nog op Coolblue te wachten, maar zie nu dat ie "uw bestelling wordt op 22/9 geleverd" naar "uw bestelling is in goede orde ontvangen" is gesprongen. Geen idee wat dat betekent.dangerpaki schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:06:
Zo te zien is ie wel uitverkocht bij hun, volgende week weer voorraad.
[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 21-09-2017 16:57 ]
"Je Apple TV heeft vertraging opgelopen"
Zucht...Onlangs heb je een pre-order bij ons geplaatst van de Apple TV 4K 64GB. Helaas hebben we vervelend nieuws.
De leverancier heeft ons laten weten dat zij de producten vandaag niet uit kunnen leveren. De nieuwe leverdatum is voorlopig nog onbekend, maar onze leverancier verwacht zelf de producten binnen 2 weken te kunnen leveren.
Zodra de producten op voorraad zijn, ontvang je een verzendbevestiging. Onze oprechte excuses voor deze vertraging.
Met vriendelijke groet,
Coolblue
Hier had uw reclame kunnen staan.
iemand een idee waar hij wel nog op voorraad is? ook ik kreeg een mailtje van coolblue
Verwijderd
Onlangs heb je een pre-order bij ons geplaatst van de Apple TV 4K 32GB. Helaas hebben we vervelend nieuws.
De leverancier heeft ons laten weten dat de producten vandaag niet op tijd in ons magazijn zullen zijn. Dit betekent dat wij de Apple TV een dag later pas kunnen uitleveren. De nieuwe leverdatum is 23 september 2017.
Zodra de Apple TV 4K 32GB onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging. Onze oprechte excuses voor deze vertraging.
Met vriendelijke groet,
Coolblue
1 dag vertraging, valt mee!
De leverancier heeft ons laten weten dat de producten vandaag niet op tijd in ons magazijn zullen zijn. Dit betekent dat wij de Apple TV een dag later pas kunnen uitleveren. De nieuwe leverdatum is 23 september 2017.
Zodra de Apple TV 4K 32GB onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging. Onze oprechte excuses voor deze vertraging.
Met vriendelijke groet,
Coolblue
1 dag vertraging, valt mee!
Ik heb ook een mailtje gekregen. Bij mij is het 2 weken vertraging. Ik vind het niet netjes van coolblue, want aan de telefoon verzekerden ze mij dat hij de 22e geleverd zou worden. Valt me echt tegen, omdat mijn ervaring met coolblue doorgaans juist heel goed is.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Same here ja...Eiríkr schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:18:
"Je Apple TV heeft vertraging opgelopen"
[...]
Zucht...
Verwijderd
Denk dat de 32GB versie minder populair is, maar ik ga er niet op gamen dus 32GB leek me genoeg.
Hmm, door die review ga ik wel heel hard twijfelen.
Ik heb alleen maar HD content en dat is nu dus een zwak punt van de Apple TV 4k 😢
Kreeg ook een mail van Coolblue dat het 2 weken kan gaan duren. Misschien toch maar voor een Shield gaan...
Ik heb alleen maar HD content en dat is nu dus een zwak punt van de Apple TV 4k 😢
Kreeg ook een mail van Coolblue dat het 2 weken kan gaan duren. Misschien toch maar voor een Shield gaan...
Ook ik ben er van geschrokken! Sjoels is een mooi apparaat trouwens!duderuud schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:12:
Hmm, door die review ga ik wel heel hard twijfelen.
DaveD
Waarschijnlijk heeft iedereen die de Apple TV 4K besteld heeft via de Appstore app of Apple website net een SMS ontvangen van DHL, dus gelukkig gaat het daar wel volgens planning
Hier ook! Lijkt erop dat ze de beloofde leverdatum kunnen nakomen van de bestellingen bij Apple zelf. Ik ben voor 'n 64GB gegaan vanwege het geringe prijsverschil en eventuele restwaarde. Ik heb eigenlijk nog geen idéé hoe veel ik 'm zal gaan gebruiken, maar ik wilde niet balen dat ik voor twee tientjes minder de 32GB zou hebben.
Beetje offtopic maar het valt me op: wat heeft DHL ontzèttend weinig pickup points in het land. Ik kom de komende twee dagen op allerlei plekken in het land maar (toevallig?) schikt het nergens zonder ~20km om te rijden. Het is aardig dat je van tevoren 'n aantal dingen aan kunt passen voor wat betreft bezorging, maar PostNL is toch absoluut preferabel.
Beetje offtopic maar het valt me op: wat heeft DHL ontzèttend weinig pickup points in het land. Ik kom de komende twee dagen op allerlei plekken in het land maar (toevallig?) schikt het nergens zonder ~20km om te rijden. Het is aardig dat je van tevoren 'n aantal dingen aan kunt passen voor wat betreft bezorging, maar PostNL is toch absoluut preferabel.
Ik dus ook vertraging bij Coolblue. Andere kant Apple gaf voor de 64GB versie vorige week al na een half uur 2-3 weken aan, dus Coolblue had het kunnen weten. Wat Apple dan aan het doen is met de voorraden bij de lanceringMontoya200x schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:28:
Waarschijnlijk heeft iedereen die de Apple TV 4K besteld heeft via de Appstore app of Apple website net een SMS ontvangen van DHL, dus gelukkig gaat het daar wel volgens planning

Wordt alleen niet blij van deze review bij The Verge:
“Apple’s HDR video processing is hit or miss. It was great when I watched HD content from iTunes, but it fell down in other apps. I watched The Dark Knight in HD on HBO Go with our video team, and the Apple TV 4K HDR processing blew out all the contrast in the image, sharpened everything to hell, and turned the film grain into noise. The same movie looked fine on iTunes, but it just looked bad from HBO Go. I checked on my older 1080p Apple TV, and HBO Go looked fine. So there’s definitely work to be done here.”
Als je dus 4k met HDR kiest als output formaat, zal ie dus als je bv een film kijkt met Infuse soort conversie doen ? Niet handig lijkt mij....
Kijk uit.. DHL bij Apple is DHL Express en niet DHL Parcel. DHL Parcel heeft pickup points, de Parcelshops bij sommige tankstations. DHL Express bezorgt alleen bij het opgegeven adres.BobB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:03:
Hier ook! Lijkt erop dat ze de beloofde leverdatum kunnen nakomen van de bestellingen bij Apple zelf. Ik ben voor 'n 64GB gegaan vanwege het geringe prijsverschil en eventuele restwaarde. Ik heb eigenlijk nog geen idéé hoe veel ik 'm zal gaan gebruiken, maar ik wilde niet balen dat ik voor twee tientjes minder de 32GB.
UPS is ander verhaal, die kun je met 1st Choice heel makkelijk naar bv een Coop supermarkt doorsturen, zelfs voor 1e levering.
O ja, die hebben dat inderdaad zo versnipperd. Ik heb het adres nog kunnen wijzigen naar m'n werkadres zonder vertraging op te lopen èn als eerste bezorgpoging. Wat dat betreft lijkt het dus oké.loekf2 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:08:
[...]
Kijk uit.. DHL bij Apple is DHL Express en niet DHL Parcel. DHL Parcel heeft pickup points, de Parcelshops bij sommige tankstations. DHL Express bezorgt alleen bij het opgegeven adres.
UPS is ander verhaal, die kun je met 1st Choice heel makkelijk naar bv een Coop supermarkt doorsturen, zelfs voor 1e levering.
Balen van de vertraging bij sommigen. Totaal niet om te bitchen, maar waarom zou je 'm bij Coolblue bestellen als de kans veel groter is dat je 'm bij Apple sneller hebt?
Voor bezorgingsopties kan ik via de link in mijn SMS van DHL Express wel degelijk de mogelijkheid om een service point van DHL te selecteren in mijn buurt (5 stuks binnen een straal van 15km), maar of dat werkt ga ik niet uitproberen 
Dus misschien zijn er het laatste jaar veranderingen doorgevoerd, waardoor er tegenwoordig meerdere bezorgopties zijn bij DHL Express ?
Dus misschien zijn er het laatste jaar veranderingen doorgevoerd, waardoor er tegenwoordig meerdere bezorgopties zijn bij DHL Express ?
DHL ExpressBobB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:17:
[...]
O ja, die hebben dat inderdaad zo versnipperd. Ik heb het adres nog kunnen wijzigen naar m'n werkadres zonder vertraging op te lopen èn als eerste bezorgpoging. Wat dat betreft lijkt het dus oké.
Balen van de vertraging bij sommigen. Totaal niet om te bitchen, maar waarom zou je 'm bij Coolblue bestellen als de kans veel groter is dat je 'm bij Apple sneller hebt?
en Apple gaf al vorige week al heel snel 2-3 weken aan voor de 64GB terwijl Coolblue dat niet deed.
De bestelknop is ondertussen ook al verdwenen bij Coolblue, voor zowel de 32/64 4K uitvoeringen...
Ook geven ze nu als verwachte levering "Deze Week" aan, terwijl een aantal hier al een mail gehad hebben, met een verwachte levering binnen 2 weken.... Dus positief voor diegenen die al besteld hadden, dat het misschien geen 2 weken is, maar 1 week !
Ook geven ze nu als verwachte levering "Deze Week" aan, terwijl een aantal hier al een mail gehad hebben, met een verwachte levering binnen 2 weken.... Dus positief voor diegenen die al besteld hadden, dat het misschien geen 2 weken is, maar 1 week !
zal er ook totaal geen winkel voorrad meer zijn morgen omdat alles gepre-orderd is?
De Apple Store zal ongetwijfeld wat op voorraad hebben morgen, maar veel zal het niet zijn. Vooral van het 64GB-model zijn er erg weinig.AngelusHD schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:56:
zal er ook totaal geen winkel voorrad meer zijn morgen omdat alles gepre-orderd is?
Geen YouTube 4K! Dat is toch wel een eerste klas misser! Ik krijg hem ook morgen maar deze gaat na enkele testen weer terug. Ga toch maar voor de Shield.
Ik zit toch met verbazing de discussies op:TopGun2010 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:57:
Geen YouTube 4K! Dat is toch wel een eerste klas misser! Ik krijg hem ook morgen maar deze gaat na enkele testen weer terug. Ga toch maar voor de Shield.
http://www.avsforum.com/f...tv-support-4k-hdr-12.html
te lezen. Apple heeft de keuze gemaakt dat als je bv 4k 60fps DV als display mode kiest, zie bv:

Alles naar Dolby Vision wordt geupscaled zeg maar, dus als je een niet HDR video afspeelt wordt die toch in HDR getoond, met alle artifacten als gevolg.
Dit kun je voorkomen door handmatig naar SDR te gaan.
HDR upconversie is vooral naar een andere colorspace en meer bits per pixel voor grotere helderheid. Echter dat kun je verkeerd doen...
Ander issue is natuurlijk dat Youtube geen 4k doet. Nou komt de Youtube app van Google zelf, maar de ATV zal geen hardware matige VP9 doen. Misschien dat het wel in software kan.
4k content kan alleen gestreamed worden, niet gedownload
https://www.macrumors.com...k-content-streaming-only/
Dit is toch wel een beetje faal.
Ik was van plan om eindelijk naar iTunes over te stappen voor mijn films, omdat een 4K film goedkoper is dan een fysieke schijf,
maar dat ik geen backup kan maken van de film is voor mij geen optie, er is grote kans dat de licensies gaan veranderen in de toekomst, en dan kan ik mijn 4K films niet meer bekijken !?.
Blijkbaar gaat zelfs de grote Apple door de knieën voor de filmmaatschappijen
Ik zit nu echt in dubio of ik de AppleTV 4K terug ga sturen, en maar een paar (echte hoge kwaliteit) 4K films ga kopen voor dat geld

Ik was van plan om eindelijk naar iTunes over te stappen voor mijn films, omdat een 4K film goedkoper is dan een fysieke schijf,
maar dat ik geen backup kan maken van de film is voor mij geen optie, er is grote kans dat de licensies gaan veranderen in de toekomst, en dan kan ik mijn 4K films niet meer bekijken !?.

Ik zit nu echt in dubio of ik de AppleTV 4K terug ga sturen, en maar een paar (echte hoge kwaliteit) 4K films ga kopen voor dat geld
[ Voor 10% gewijzigd door absrnd op 22-09-2017 08:08 ]
Ondanks de missers van Apple wil ik er nog steeds een en tot mijn verbazing (gezien de levertijden en het niet kunnen leveren van Coolblue vandaag) is ie gewoon op te halen bij Applestores zelf. Niet bij alle, wel bv Haarlem of Dusseldorf.
Coolblue gecancelled, morgen (denk dat vandaag niet lukt) ophalen in Dusseldorf.
Truc is ga naar de Duitse Apple Store *website*, via de Store app toont ie wel Duitse (of Belgische) Apple Stores, maar kun je er niet ophalen/reserveren. Daarna verschijnt je bestelling wel in de Store app.
EDIT: voor de Coolblue-ers: lijkt erop dat ie nu volgende week geleverd wordt (29-9).
Coolblue gecancelled, morgen (denk dat vandaag niet lukt) ophalen in Dusseldorf.
Truc is ga naar de Duitse Apple Store *website*, via de Store app toont ie wel Duitse (of Belgische) Apple Stores, maar kun je er niet ophalen/reserveren. Daarna verschijnt je bestelling wel in de Store app.
EDIT: voor de Coolblue-ers: lijkt erop dat ie nu volgende week geleverd wordt (29-9).
[ Voor 38% gewijzigd door loekf2 op 22-09-2017 08:26 ]
De film zelf is toch ook ge-encrypt als je hem download ? Dus je bent nog steeds aan Apple en de "content boeren" overgeleverd op de lange termijn. Nou zie ik Apple niet zo snel stoppen met deze dienst, dus dat zal wel los lopen.absrnd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:02:
Inderdaad een beetje jammer. Maar volgens mij heb je met fysieke schijfjes dezelfde problemen. Vorig jaar zag ik wat artikelen, dat wanneer je een ultra-HD blu-ray koopt, dat je dan ook een internetverbinding moet hebben. Want door de DRM controleert de speler eerst of je de film wel af mag spelen. Als die rechten in de toekomst ingetrokken worden of de server gaat off-line, dan kan je je film ook niet meer (op een andere speler) bekijken.absrnd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:02:
4k content kan alleen gestreamed worden, niet gedownload![]()
Dan heb ik liever de Apple TV 4K. Mocht de (4K) versie verdwijnen, dan heb je altijd nog een full-HD back-up. Persoonlijk kan ik daar wel mee leven.
Hetzelfde geldt voor het geluid. De 7.1 versies zijn ook alleen te streamen is mijn ervaring. Wanneer ik een film download, krijg ik 5.1.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Daar heb je gelijk in, maar in 1 of 2 jaar kan je de 4K schijfjes rippen, en is de online content op een gegeven moment wegJeroen O schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:50:
[...]
Inderdaad een beetje jammer. Maar volgens mij heb je met fysieke schijfjes dezelfde problemen. Vorig jaar zag ik wat artikelen, dat wanneer je een ultra-HD blu-ray koopt, dat je dan ook een internetverbinding moet hebben. Want door de DRM controleert de speler eerst of je de film wel af mag spelen. Als die rechten in de toekomst ingetrokken worden of de server gaat off-line, dan kan je je film ook niet meer (op een andere speler) bekijken.
Er zijn al een paar (weinig gelukkig) keren dat aangekochte films verdwenen waren, omdat er een andere versie (directors cut oid) voor in de plaats was gekomen, en moest men deze weer aanschaffen.
In de kleine lettertjes staat ook dat je geen eigenaar bent, maar zolang de licentie loopt mag kijken,
dat geld ook voor de schijfjes, maar die kan je wel uitlenen, doorverkopen of rippen.
Ik zit nog steeds in twijfel om een Apple TV 4 te kopen. Ik heb nu een Chromecast 2. Is het nu mogelijk om via Airplay te streamen en je iphone tijdens streamen voor wat anders te gebruiken? (Airplay 2)
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Apple weigert de (gratis en open-source) VP9-codec te ondersteunen, en Google streamt de hoge resoluties alleen in die codec.TopGun2010 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:57:
Volgens mij hangt dit van hetgeen je streamt af. Bij de huidige AirPlay implementatie en bijvoorbeeld YouTube kun je je telefoon gewoon gebruiken voor andere dingen en loopt de stream gewoon door. Volgens mij kan het bij Netflix ook, maar dus niet overal.Erik1805 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:12:
Ik zit nog steeds in twijfel om een Apple TV 4 te kopen. Ik heb nu een Chromecast 2. Is het nu mogelijk om via Airplay te streamen en je iphone tijdens streamen voor wat anders te gebruiken? (Airplay 2)
Maar niet een ander audio of video app starten en dat is nou net het grote nadeel van Airplay (en voordeel van Chromecast)Tjoekie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:51:
[...]
Volgens mij hangt dit van hetgeen je streamt af. Bij de huidige AirPlay implementatie en bijvoorbeeld YouTube kun je je telefoon gewoon gebruiken voor andere dingen en loopt de stream gewoon door. Volgens mij kan het bij Netflix ook, maar dus niet overal.
Ik had afgelopen zondag vanaf de Ziggo Go app (F1 kijken) vanaf me ipad Air naar me Atv4 en kon gewoon ondertussen een email versturen & facebook checken.Erik1805 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:12:
A person who never made a mistake never tried anything new.
totdat je twitter of iets dergelijks opent en een filmpje tegenkomt want dan stopt je huidige stream en wordt het filmpje van je timeline gemirrored.Nick25 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:01:
[...]
Ik had afgelopen zondag vanaf de Ziggo Go app (F1 kijken) vanaf me ipad Air naar me Atv4 en kon gewoon ondertussen een email versturen & facebook checken.
Dat is vrij logisch omdat je media gekoppeld is naar je atv4symen89 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:06:
[...]
totdat je twitter of iets dergelijks opent en een filmpje tegenkomt want dan stopt je huidige stream en wordt het filmpje van je timeline gemirrored.
Had ik ook toen f1 klaar was toen eredivisie stream vanaf safari zonder aan te klikken (stream naar Apple tv)
Met ChromeCast heb je dat dus nietNick25 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:10:
[...]
Dat is vrij logisch omdat je media gekoppeld is naar je atv4
Had ik ook toen f1 klaar was toen eredivisie stream vanaf safari zonder aan te klikken (stream naar Apple tv)
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Keuzes keuzes ik kan alleen zeggen ik had Chromecast in me Sony tv (horror 1e klas)
en met deze Atv4 wil ik niks anders meer maar is persoonlijk!
Ben sinds een uurtje trotse bezitter van een 4K. ‘T is weer een echte Apple ervaring van het instellen van de AppleTV tot het afspelen van Netflix. Alles gaat lekker smooth en voelt goed aan. Eindelijk muziek luisteren zonder dat de pc aan moet (die verbonden is met de receiver), reclameradio luisteren we thuis en in de auto al maanden niet meer 
Heb nog geen 4K tv dus kan dat niet volledig uitproberen & hoop dat Apple o.a. Atmos, DTSHD toevoegt.
Heb nog geen 4K tv dus kan dat niet volledig uitproberen & hoop dat Apple o.a. Atmos, DTSHD toevoegt.
[ Voor 12% gewijzigd door Sinus_rhythm op 22-09-2017 12:31 ]
Kreeg net een mailtje van Coolblue dat de 32GB versie nu alweer op voorraad is... Is ook daadwerkelijk (weer) te bestellen zie ik. 64GB helaas nog niet.
[ Voor 30% gewijzigd door amphora op 22-09-2017 12:52 ]
Thanks, heb er een gereserveerd. Nu maar hopen dat ik genoeg heb aan 32Gb. Zal de de AppleTV waarschijnlijk alleen gebruiken voor iTunes films huren/kopenamphora schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:51:
Kreeg net een mailtje van Coolblue dat de 32GB versie nu alweer op voorraad is... Is ook daadwerkelijk (weer) te bestellen zie ik. 64GB helaas nog niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Steven030 op 22-09-2017 13:12 ]
Ik dacht de 64 te nemen zodat ik er een beetje officiele film content op kon hebben, helaas streamt Apple de content alleen maar naar de ATV, hopelijk kan mijn 40 Mbits verbinding dit allemaal aan (in theorie geen probleem natuurlijk)
Hij is al wel binnen, niets nieuws eigenlijk, AB is fijner met de witte ring, setup gaat prima met een iPhone en uit de cloud, Vanavond maar eens kijken hoe 4k is, morgen met een HDR TV nog beter, hoop ik.
Hij is al wel binnen, niets nieuws eigenlijk, AB is fijner met de witte ring, setup gaat prima met een iPhone en uit de cloud, Vanavond maar eens kijken hoe 4k is, morgen met een HDR TV nog beter, hoop ik.
Ik kon probleemloos mijn 64GB apple tv 4k bestelling omzetten naar een 32 GB versie bij coolblue. Als extra service wordt hij vandaag nog gratis bezorgd (avondlevering)
Ik dacht vanmorgen een 64GB 4k versie in Dusseldorf besteld te hebben, maar die werd spontaan gecancelled rond de middag. Apple houdt vol dat het mezelf was, maar ik denk een foutje aan hun kant.. dus gewoon geen voorraad.tumble_nl schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:38:
Ik kon probleemloos mijn 64GB apple tv 4k bestelling omzetten naar een 32 GB versie bij coolblue. Als extra service wordt hij vandaag nog gratis bezorgd (avondlevering)
Morgen een 32 GB daar ophalen, die blijkbaar wel te krijgen is.
Uit ervaring met de ATV4, die ik echt alleen voor Netflix, de NOS app en MrMMC gebruik is 64 GB compleet onzin.
Daar was 'ie dan! Ik ben maar voor de 64GB gegaan, besteld om 09:05 via de Apple Store app op m'n iPad.

Vanavond maar eens aansluiten en kijken of ik me stoor aan de huidige nadelen.
Ik ben van plan om voornamelijk lokale content te streamen via Plex. Lijkt me een mooie interface hebben en vooralsnog vind ik de server op m'n PC duidelijk. Zijn er nog andere opties die ik zou moeten proberen?
Ik wil liefst .iso's en andere formaten vanuit Google Drive File Stream gaan streamen (dat schijnt te kunnen: virtueel 'onbeperkte' NAS) met een visueel aantrekkelijke interface.
Of zie ik dan nog wat over het hoofd dat ik niet zou mogen missen?

Ik ben van plan om voornamelijk lokale content te streamen via Plex. Lijkt me een mooie interface hebben en vooralsnog vind ik de server op m'n PC duidelijk. Zijn er nog andere opties die ik zou moeten proberen?
Ik wil liefst .iso's en andere formaten vanuit Google Drive File Stream gaan streamen (dat schijnt te kunnen: virtueel 'onbeperkte' NAS) met een visueel aantrekkelijke interface.
Ja, dat Plex geen iso's afspeeltBobB schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:36:
Daar was 'ie dan! Ik ben maar voor de 64GB gegaan, besteld om 09:05 via de Apple Store app op m'n iPad.
[afbeelding]
Arrived anxious, left bored
Heu, handig! Dan die boel maar omzetten naar een ander formaatje: ook geen ramp, maar niet echt heel erg praktisch.
Kijk eens naar 'Infuse'. Is een betaalde app, maar het zeker waard. Gebruikt een mooie interface, en bied inline ondertitels zoeken aan. (Dus tijdens het kijken ondertitels erbij zoeken en direct tonen)BobB schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:36:
[afbeelding]
Ook ondersteuning voor Blu-Ray, ISO's, video_ts, etc.
Infuse is gericht op een lokaal netwerk, en enkele online diensten. Hierdoor heeft Infuse z'n eigen lokale library op de Apple TV zelf, en geen server software nodig. Wel moet je dan even netwerk shares aanmaken (Samba) die je dan in Infuse kunt instellen.
Infuse werkt dan ook direct op telefoon.
Infuse 5 zou dit moeten kunnen (ISO afspelen, kan ook (via DLNA) Plex aan, zonder transcode)BobB schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:36:
[afbeelding]
(edit: idioten zijn het bijna nooit oneens)
[ Voor 5% gewijzigd door dezeppo op 22-09-2017 16:02 ]
Ik heb de Apple TV 4 32GB, die ik toen voor 1 dollar heb gekocht bij Apple als ontwikkelaar zijnde, dus had geen keuze in formaat; maar mijn ervaring leert dat 32GB meer dan zat is.loekf2 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:23:
[...]
Ik dacht vanmorgen een 64GB 4k versie in Dusseldorf besteld te hebben, maar die werd spontaan gecancelled rond de middag. Apple houdt vol dat het mezelf was, maar ik denk een foutje aan hun kant.. dus gewoon geen voorraad.
Morgen een 32 GB daar ophalen, die blijkbaar wel te krijgen is.
Uit ervaring met de ATV4, die ik echt alleen voor Netflix, de NOS app en MrMMC gebruik is 64 GB compleet onzin.
Als ik zo op internet lees hebben maar weinig mensen (eigenlijk geen) ooit de 64Gb vol gekregen. Nu is 4K content natuurlijk een stuk groter, maar als dat alleen gestreamed wordt, dan is er alleen een stukje ruimte als buffer nodig.
64GB heb je voornamelijk nodig als je veel apps installeert die veel ruimte nodig hebben. Met name games dus. Al streamen die ook veel assets vanuit de cloud. Mede daarom heb ik destijds bij mijn ATV4 voor 32GB gekozen maar ook vanwege de prijs. Prijsverschil is echter nu veel kleiner dus wellicht toch de moeite waard.
32GB bij Coolblue alweer uitverkocht zie ik. Jammer, twijfelde nog en wilde vanavond knoop doorhakken. Ach zo'n haast heb ik ook weer niet.
32GB bij Coolblue alweer uitverkocht zie ik. Jammer, twijfelde nog en wilde vanavond knoop doorhakken. Ach zo'n haast heb ik ook weer niet.
[ Voor 18% gewijzigd door amphora op 22-09-2017 17:54 ]
Net klaar met terminator genisys 4K vanuit de store, toch nieuwsgierig over de kwaliteit
Ik kan mijn tv naar me toe halen en heb op ong. 2m afstand gekeken.
tijdens het spelen totaal geen problemen of artifacts, beeld kwaliteit is wel hoog, maar in mijn ogen niet vergelijkbaar met een UHD schijfje.
het ligt hoger dan 1080P, maar meer tussen BluRay en 4K, het vervelende is dat je niet van de film zelf uit kan gaan, kleuren en ruis zijn onderdeel van de film zelf, hoeft het niet altijd rete scherp te zijn.
Het is eigenlijk de kwaliteit die het had moeten zijn met 1080P voor die prijs, de standaard HD film is veel te laag in kwaliteit om voor die prijs verkocht te worden.
Ik ben benieuwd wat de echte kenners kunnen zeggen over de kwaliteit zoals o.a. de bitrate van de 4K films.

Ik kan mijn tv naar me toe halen en heb op ong. 2m afstand gekeken.
tijdens het spelen totaal geen problemen of artifacts, beeld kwaliteit is wel hoog, maar in mijn ogen niet vergelijkbaar met een UHD schijfje.
het ligt hoger dan 1080P, maar meer tussen BluRay en 4K, het vervelende is dat je niet van de film zelf uit kan gaan, kleuren en ruis zijn onderdeel van de film zelf, hoeft het niet altijd rete scherp te zijn.
Het is eigenlijk de kwaliteit die het had moeten zijn met 1080P voor die prijs, de standaard HD film is veel te laag in kwaliteit om voor die prijs verkocht te worden.
Ik ben benieuwd wat de echte kenners kunnen zeggen over de kwaliteit zoals o.a. de bitrate van de 4K films.
[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 22-09-2017 22:24 ]
Dit topic is gesloten.