‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Ik zie nu dat de atv 4 op marktplaats massaal word aangeboden heb toch geen 4K tv....Vaganzza schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:31:
Ik blijf bij mijn ATV 4 (heb ook geen 4K tv). ATV 4 doet nog prima dienst (gebruik het dagelijks), mocht ik toch nog een 4K TV kopen dan komt de nieuwe ATV er ook wel en verhuist deze ATV 4 naar de slaapkamer
maar eens overwegen om naar een 4 te gaan....
A person who never made a mistake never tried anything new.
Moet zeggen dat de graphics van die game die ze tijdens de Keynote lieten zien wel verbluffend waren zeg, voor zo'n klein kastje.
Overigens is me nog steeds een raadsel waarom die knop op de remote "menu" heet. Het wordt toch feitelijk alleen gebruikt als terug knop?
En hoewel ik ook een 40" 4K HDR TV heb (gebuik ik i.c.m. een PS4 Pro) heb ik geen behoefte aan een UltraHD speler voor dat toestel.
Wellicht in de loop van volgend jaar langzaam upgraden....
http://www.deyterra.com
Zo lang dat werkt zie ik weinig meerwaarde in een ATV.
Als ik die koop zou ik die ook rechtstreeks aan mijn TV moeten hangen, want de receiver die ik nu heb heeft geen 4K passtrough.
Sony A7 iv en wat recycled glas
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De belangrijkste zitten er wel op netflix,fox sport, knippr (mis nu nog de kpn tv app en andere aanbieders)
had ik ook daarom voor zeer weinig centen een 3 aan kunnen schaffen.amphora schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:40:
Ik wel waarschijnlijk. Vooral omdat ik erg ontevreden ben met m'n Sony Android 4K TV. Prima beeld, maar het OS voelt instabiel en traag.
Zoals ik begrijp hebben ze de usb c aansluiting vervangen voor een Gigabit Ethernet-poort.DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:00:
Iemand enig idee of de nieuwe Apple TV (5) ook de Kodi app kan sideloaden? Dan zou het wel een erg interessante mediaplayer zijn voor een goede prijs (en met gigabit ethernet nu)!
Dus ik denk dat sideloaden nu echt afgelopen is.
Ik vind Kodi nu al een atv4 niet echt geweldig werken.
Waarschijnlijk kan dat probleemloos, maar door het wekelijks moeten updaten is dat niet meer interessant.DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:00:
Iemand enig idee of de nieuwe Apple TV (5) ook de Kodi app kan sideloaden? Dan zou het wel een erg interessante mediaplayer zijn voor een goede prijs (en met gigabit ethernet nu)!
Gebruik gewoon FireCore Infuse Pro 5!
Kan dat ook netjes blu-ray rips streamen van een SMB share dan?ikweethetbeter schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:58:
[...]
Waarschijnlijk kan dat probleemloos, maar door het wekelijks moeten updaten is dat niet meer interessant.
Wekelijks hoeft niet hoor als je dev bent dacht ik...ikweethetbeter schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:58:
[...]
Waarschijnlijk kan dat probleemloos, maar door het wekelijks moeten updaten is dat niet meer interessant.
Heb nu de ATV 3 met optische uitgang, en deze gebruik ik toch best vaak om muziek te streamen zonder de tv aan te zetten.
Verder is mijn TV ook gewoon een HD tv.
Dus het enigste wat de doorslag geeft is dat de processor sneller is en beter is voor spelletjes.
Ik las net pas dat ze nieuwe internet poort erin hebben gestopt dan word het toch interessant om naar de 4K versie te gaan...Crxtreem schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:00:
Voor mijn ook nog geen doorslag om over te stappen naar een ATV 5.
Heb nu de ATV 3 met optische uitgang, en deze gebruik ik toch best vaak om muziek te streamen zonder de tv aan te zetten.
Verder is mijn TV ook gewoon een HD tv.
Dus het enigste wat de doorslag geeft is dat de processor sneller is en beter is voor spelletjes.
wat helemaal vreemd is dat er maar 20 euro verschil zit tussen de 32 & 64 GB.....
Ja. Bijna alles kan in de FHD versie, SMB shares zijn standaard shares, en binnenkort komt de 4K versie uit (als gratis update voor kopers van de app).DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:59:
Kan dat ook netjes blu-ray rips streamen van een SMB share dan?
Niceikweethetbeter schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:04:
[...]
Ja. Bijna alles kan in de FHD versie, SMB shares zijn standaard shares, en binnenkort komt de 4K versie uit (als gratis update voor kopers van de app).
Zie hier de aankondiging.
Ik zit ook in het beta programma, en heb net de laatste versie gedownload, welke gebouwd is met de tvOS / iOS 11 GM SDK, dus dit is de eerste stap voor een voor tvOS 11 geoptimaliseerde versie.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Hier had uw reclame kunnen staan.
De Apple TV 4 is een autonoom apparaat, een krachtige mediaspeler, een spelcomputer, en kan geheel zelfstandig video's afspelen.
Bij een ChromeCast heb je altijd een ander apparaat nodig, om de stream op gang te zetten, te pauzeren, te stoppen, om naar een andere video te gaan , ..., je moet altijd een apparaat (telefoon, tablet) hebben om dit te bedienen. Als je een iPad over hebt die altijd op de tafel bij de tv ligt is dat geen probleem, maar met een gezin met alleen maar telefoons die iedereen meeneemt als ze ergens anders naar toe gaan kan het lastig zijn.
Ik heb zowel een Chromcast als ATV4 thuis. Netflix is veel fijner op ATV vanwege de afstandsbediening. En vele andere apps. Je telefoon als afstandsbediening moeten gebruiken is gewoon niet altijd even handig. Chromecast gebruik ik eigenlijk alleen maar voor de NPO app omdat ik Airplay gewoon niet praktisch vind (per ongeluk youtube filmpje starten op je telefoon terwijl je iets aan het kijken was met airplay en weg beeld)Erik1805 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:51:
Ik heb op dit moment de Chromecast 2. Nu hebben we inmiddels thuis inmiddels allemaal Apple producten. Ik heb al veel rondgezocht maar kom er niet helemaal uit. Wat zou (voor mij) de meerwaarde zijn voor een Apple TV? En dan met name de 4 aangezien deze nu flink goedkoper is. Gebruik de Chromecast nu voornamelijk voor Netflix, Youtube streamen.
Ik vind Netflix op de Atv3 echt heel lelijk eruit zien is dat op de 4 het zelfde of andere interface?amphora schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:19:
[...]
Ik heb zowel een Chromcast als ATV4 thuis. Netflix is veel fijner op ATV vanwege de afstandsbediening. En vele andere apps. Je telefoon als afstandsbediening moeten gebruiken is gewoon niet altijd even handig. Chromecast gebruik ik eigenlijk alleen maar voor de NPO app omdat ik Airplay gewoon niet praktisch vind (per ongeluk youtube filmpje starten op je telefoon terwijl je iets aan het kijken was met airplay en weg beeld)
ATV3 en 4 zijn qua interface echt niet met elkaar te vergelijken, wereld van verschil. ATV4 is 100x beter.Nick25 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:35:
[...]
Ik vind Netflix op de Atv3 echt heel lelijk eruit zien is dat op de 4 het zelfde of andere interface?
Ik bedoel interface van netflix tussen de atv3 en de 4.....amphora schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:32:
[...]
ATV3 en 4 zijn qua interface echt niet met elkaar te vergelijken, wereld van verschil. ATV4 is 100x beter.
is dat het zelfde?
Interface van de ATV4 is vergelijkbaar met wat je op je iPad ziet.Nick25 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:38:
[...]
Ik bedoel interface van netflix tussen de atv3 en de 4.....
is dat het zelfde?
Die op de ATV3 is met verschillende menu's zoals je ook door je instellingen van de ATV3 loopt. Minder praktisch
American Express vraagbaak
Aaaah dan heeel snel naar een 4posttoast schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:45:
Nee, die is ook anders. Nu heb ik de interface van Netflix op de Apple TV3 niet meer zo helder op mijn netvlies (is al even geleden), maar ik weet wel dat ze flink verschillen. Het punt is ook dat het op de nieuwe Apple TV's echt een app is die door Netflix zelf wordt geupdate. Op de Apple TV3 was het een in het systeem ingebakken app.
Alles goed en wel maar de ondertitels staan nog steeds idioot hoog.Of hebben ze dat nu eindelijk aangepast?posttoast schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:45:
Nee, die is ook anders. Nu heb ik de interface van Netflix op de Apple TV3 niet meer zo helder op mijn netvlies (is al even geleden), maar ik weet wel dat ze flink verschillen. Het punt is ook dat het op de nieuwe Apple TV's echt een app is die door Netflix zelf wordt geupdate. Op de Apple TV3 was het een in het systeem ingebakken app.
Oef, ik heb me er nooit aan gestoord. Maar dat wil niet zeggen dat het niet het geval is natuurlijkTigertje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:07:
[...]
Alles goed en wel maar de ondertitels staan nog steeds idioot hoog.Of hebben ze dat nu eindelijk aangepast?
Op de iPad is het nog steeds zo. Ik hoop elke firmware upgrade van de TV4 weer dat ze het aanpassen zodat ik eindelijk mijn WDlive gedag kan zeggen. Maar ik zie het nooit staan.posttoast schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:13:
[...]
Oef, ik heb me er nooit aan gestoord. Maar dat wil niet zeggen dat het niet het geval is natuurlijk
Valt reuze mee via de app, die werkte iig
[ Voor 17% gewijzigd door Sinus_rhythm op 15-09-2017 09:06 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
In je bevestiging mail staat :giantgiantus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:14:
Besteld via de app. Bevestiging ontvangen. Klopt het dat je bij die bestelling nergens de levertijd meer ziet?
Wanneer we de betaling hebben verwerkt zullen wij u nog een mail sturen met de verwachte leveringsdatum.
Verzendklaar: 5-7 werkdagen
Levering: 25 Sep - 27 Sep door Standaardlevering
Verzending 1
Levering: Vr 22 Sep door Standaardlevering
"Wanneer wij uw betaling hebben verwerkt zullen wij u nog een email sturen met de verwachte leveringsdatum. Meer informatie over leverdatums."
Betaald met iDeal.
[ Voor 5% gewijzigd door mOrPhie op 15-09-2017 09:37 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Ik had dus besteld en betaald via de AppStore app met cc.mOrPhie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:37:
Ik heb die mail nog niet ontvangen. Bij mij stond er:
"Wanneer wij uw betaling hebben verwerkt zullen wij u nog een email sturen met de verwachte leveringsdatum. Meer informatie over leverdatums."
Betaald met iDeal.
Daar staat ondertussen de levertijd voor de 4K 64 inmiddels op 2-3 weken....
Jup net besteld. Maar meer als hebbedingetje. Oude ATV4 is verkocht. Heb overigens niet eens een UHD of HDR TV. Maar gewoon omdat ie sneller is.jordiv30 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:22:
En, gaat iemand upgraden naar een Apple TV 4K vanaf een Apple TV 4?
Ander vraagje, weten jullie waarom de Siri Remote een wit balkje om de Menu knop heeft zitten volgens de Apple Store?
[afbeelding]
Die witte kring rond de knop is geloof ik de nieuwe remote. Maar of er technisch dingen anders zijn weet ik niet.
Ja hoor. Als je netwerk de bitrate aan kan zeker. Doe ik ook hier.DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:59:
[...]
Kan dat ook netjes blu-ray rips streamen van een SMB share dan?
Hier inderdaad hetzelfde na bestellen. Heb betaald met iDeal.giantgiantus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:14:
Besteld via de app. Bevestiging ontvangen. Klopt het dat je bij die bestelling nergens de levertijd meer ziet?
De status website noemt: "Verzendklaar. De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen." Wel bijzonder van de betaling is met iDeal gedaan dus ze weten in principe meteen al dat die gelukt is.
Net de mail ontvangen over de levering, en inderdaad 22emOrPhie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:49:
Heb nog altijd geen bevestigingsmail. Het is inmiddels 40 minuten geleden.
(Hoop ik)
[ Voor 13% gewijzigd door Erik1805 op 15-09-2017 10:24 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Beetje wazig dat zo'n 30 minuten na het opengaan van de store (dus ~9.30) voor de 64 GB al een levertijd van 2-3 weken gegeven werd. De 32 GB was nog prima te krijgen. Of iedereen is gegaan voor de 64 GB (verschil niet zo heel groot met de 32 GB) of Apple had ingeschat dat de 32 GB populairder zou zijn.absrnd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:56:
[...]
Net de mail ontvangen over de levering, en inderdaad 22e
Ik heb hem nu bij Coolblue in de pre-order gezet. Na de traumatische ervaringen met de ATV4 in 2015 en recent met m'n iPad Pro, allebei per DHL koerier, ga ik niet een dag achter de geraniums liggen, T&T volgen op de DHL site en maar bellen met DHL of het nog voor donker geleverd gaat worden.
Coolblue claimt ook 22-9, gaat het in ieder geval met PostNL mee.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hier ookErik1805 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:15:
Mooi dat iedereen de nieuwe Apple TV koopt. Nu kan ik 2e hands voordelig een TV4 ritselen
(Hoop ik)
DHL Express voor mij althans is altijd een drama. Ze moeten van Apple de spullen persoonlijk afgeven, dus als je niet thuis bent alleen op afspraak de volgende keer. DHL Parcel kun je nog naar een ophaalpunt sturen.giantgiantus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:28:
Mijn levertijd is ook 22. Waarom is dhl zo traumatisch? Ik kreeg laatst ook iets van Sonos via dhl. Ging wel prima.
Bij releases zie je Apple producten altijd eerst naar Eindhoven gaan, dan naar Brussel, dan A'dam en vandaar de distributie in Nederland. Misschien ligt het aan mijn woonplaats (Nijmegen), maar het is altijd spannend of ze het op zo'n release dag gaan redden. Met m'n iPad Pro laatst ging het pakket pas tijdens de dag op avondlevering. Als ze dat nou meteen aangeven.
Dat is idd niet de ervaring van iedereen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Netflix app op ATV4 en straks ATV5 is gewoon zelfde als op PS4, FireTV, SmartTVs, ShieldTV, iOS etc.Tigertje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:07:
[...]
Alles goed en wel maar de ondertitels staan nog steeds idioot hoog.Of hebben ze dat nu eindelijk aangepast?
Het is veel scrollen van album art. Verticaal voor de rubrieken, horizontaal voor content.
Tot een jaar geleden kon je niet eens meer zoeken, gelukkig hebben ze die weer terug gebouwd (helemaal omhoog scrollen).
Volgens worden de subtitles (font, kleur, positie) bepaald door de settings van de ATV zelf.
Ah Ok. Ja een dagje meer of minder maakt me inderdaad niet uit.loekf2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:33:
[...]
DHL Express voor mij althans is altijd een drama. Ze moeten van Apple de spullen persoonlijk afgeven, dus als je niet thuis bent alleen op afspraak de volgende keer. DHL Parcel kun je nog naar een ophaalpunt sturen.
Bij releases zie je Apple producten altijd eerst naar Eindhoven gaan, dan naar Brussel, dan A'dam en vandaar de distributie in Nederland. Misschien ligt het aan mijn woonplaats (Nijmegen), maar het is altijd spannend of ze het op zo'n release dag gaan redden. Met m'n iPad Pro laatst ging het pakket pas tijdens de dag op avondlevering. Als ze dat nou meteen aangeven.
Dat is idd niet de ervaring van iedereen.
Heb je zon set thuis?p0nts schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:47:
Waar de fuck is de dolby atmos ondersteuning op de nieuwe apple tv, super slecht dat dat er niet in zit ...
Werkt gewoon via passthrough..p0nts schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:47:
Waar de fuck is de dolby atmos ondersteuning op de nieuwe apple tv, super slecht dat dat er niet in zit ...
Afaik niet hoor. Je mist dan de meta-data die je nodig hebt voor Atmos.
[ Voor 33% gewijzigd door mOrPhie op 15-09-2017 11:17 ]
Heb je een screen van die bevestigingsmail (de 2e), ben wel benieuwd of ik die nou wel of niet heb gehad...mOrPhie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:13:
Besteltijd 9:05. Betaald met iDeal. Bevestigd om 10:51. Leverdatum 9 oktober. Ik voel me genaaid.
Subject tweede mailtje: Uw bestelling wordt verwerkt
In tweede mailtje staat verwachter levertijd (2-3 weken).
Wat vaag. Ik kreeg die mail hier ook een stuk later, maar staat nog wel op de 22e.mOrPhie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:18:
Subject eerste mailtje: Bedankt voor uw bestelling
In tweede mailtje staat verwachter levertijd (2-3 weken).
@DennusB Heb jij met iDeal of met CC betaald? En hoe laat was jouw bestelling?
[ Voor 11% gewijzigd door mOrPhie op 15-09-2017 11:26 ]
Met iDeal betaald, order om 09:08, bevestiging om 09:49.mOrPhie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:23:
Ik kreeg dat mailtje om 10:51. Mijn bestelling was om 9:05. Volgens Apple klopt het allemaal, omdat ik met iDeal heb betaald. Had ik met CC betaald, dan was het waarschijnlijk goed gegaan. Levering gaat niet op volgorde van bestellen, maar op volgorde van betaling. En iDeal duurt blijkbaar bijna 2 uur. Nog nooit meegemaakt, maar vooruit.
@DennusB Heb jij met iDeal of met CC betaald? En hoe laat was jouw bestelling?
Ik wel. Baal er ook stevig van.p0nts schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:47:
Klopt. ATV4 streamt max het core deel van bv DTS-HD of Atmos. 7.1 PCM werkt wel. Denk niet dat decoderen van Atmos (DTS-X) in in de video speler (of media player) kan gebeuren, omdat alleen de versterker info over de speaker setup heeft. Video player (decoder) weet nooit of je 7.1 of bv 5.2.1 (= 2 upfiring speakers) hebt.posttoast schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:55:
[...]
Mee eens. Leuk dat we in NL iDeal hebben, maar nul komma nul aankoopverzekering. Gelukkig hebben veel webshops PayPal tegenwoordig wat je ook aan een normale bank rekening kan koppelen.giantgiantus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:28:
In algemene zin is betaling via cc een beter idee. Aankoopverzekering en ook altijd sneller dan iDeal. Zeker bij dit soort voorverkopen.
Vreemde zaak allemaal. Maar goed.DennusB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:27:
[...]
Met iDeal betaald, order om 09:08, bevestiging om 09:49.
Artikelen worden verwerkt
Levering 22 Sep door Standaardlevering
Nvidia Shield!Sosua schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:51:
Ben nog steeds aan het zoeken naar een apparaat met Dolby Vision, HDR10 ivm tv, en Atmos ivm av receiver. Lastig te vinden.
Zelfde hier wel een bestel bevestiging maar nog geen betaal bevestiging.mOrPhie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:42:
Ik begin te denken dat er iets mis is met mijn bestelling. Nog altijd geen leverdatum ontvangen. Zijn er anderen die met iDeal betaald hebben en wel al een leverdatum hebben? En wat was je besteltijd?
Wacht al van 9 uur smorgens.
Maar denk dat het handwerk is dat het daarom even duurt. Bij verwachte lever datum staat geen datum
Apple TV 4K 64 GB
€ 219,00
Verzendklaar: De datums worden bevestigd zodra je betaling is ontvangen.
Levering: binnen 1 dagen na verzending door Standaardlevering
[ Voor 18% gewijzigd door xbeam op 15-09-2017 12:00 ]
Lesdictische is mijn hash#
Als je via de app besteld met cc, krijg je het 1e mailtje niet, maar krijg je gelijk de 2e mail met "Uw bestelling wordt verwerkt", waardoor het lijkt dat je via de app met cc betaling een aantal stappen overslaat binnen het bestelproces van Apple.mOrPhie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:18:
Subject eerste mailtje: Bedankt voor uw bestelling
[ Voor 14% gewijzigd door Montoya200x op 15-09-2017 12:06 ]
Ik lees dat de FireCore Infuse Pro 5 redelijke HEVC-support heeft, dus ben ik benieuwd of dit alleen maar beter wordt met ATV5. Kodi side-loaden kan ook, maar ik heb géén idee of dat ook lekker gaat werken.
Belangrijk is ook dat (welke app dan ook) video's van mijn NAS moet kunnen spelen. En het liefst ook mogelijkheid heeft voor subtitles.
Mijn dilemma is dus: ATV5 kopen of niet?
(Klein detail; ik heb nu een atv3 voor films vanuit iTunes. Ik wil dus graag 1 device wat beide huidige devices kan vervangen.)
Music is not just a sound, it's a way of living.
Volgens mijn onderzoek gisteren kan FireCore echt vrijwel alles spelen en de 4K update is al in aantocht bij zeQck schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:13:
Net als anderen ben ik aan het kijken naar de ATV5. Wat voor mij belangrijk is dat hij Netflix heeft (check), maar ook een goede speler voor o.a. HEVC h.265-content. Ik gebruik daar nu een Android settop met kodi voor, maar dat werkt voor geen meter.
Ik lees dat de FireCore Infuse Pro 5 redelijke HEVC-support heeft, dus ben ik benieuwd of dit alleen maar beter wordt met ATV5. Kodi side-loaden kan ook, maar ik heb géén idee of dat ook lekker gaat werken.
Belangrijk is ook dat (welke app dan ook) video's van mijn NAS moet kunnen spelen. En het liefst ook mogelijkheid heeft voor subtitles.
Mijn dilemma is dus: ATV5 kopen of niet?
(Klein detail; ik heb nu een atv3 voor films vanuit iTunes. Ik wil dus graag 1 device wat beide huidige devices kan vervangen.)
SMB shares mounten is ook gewoon mogelijk!
In de browsershop bij cc-betaling kreeg ik ook enkel de 2e mail dat bestelling wordt verwerkt.Montoya200x schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:01:
[...]
Als je via de app besteld met cc, krijg je het 1e mailtje niet, maar krijg je gelijk de 2e mail met "Uw bestelling wordt verwerkt", waardoor het lijkt dat je via de app met cc betaling een aantal stappen overslaat binnen het bestelproces van Apple.
Volgens de statuspagina wacht men nog op betaling. Telefonisch krijg ik te horen dat alles klopt en dat ik vandaag een bevestigingsmail moet krijgen en dat mn voorlopgie leverdatum op 22-09 staat. Duurde allemaal lang want iDeal betalingen duurden een uur.
Wel idioot dat een bedrijf als Apple het niet voorwlkaar kan krijgen, maar Thuisbezorgd dagelijks duizenden orders via iDeal regelt en binnen het half uur al bezorgd worden.
Ik ruik dus een beetje veel horse-shit
Klinkt goed! Ik wacht nog wel even de eerste reviews af; er is vast wel iemand die dit soort dingen gaat proberen.DennusB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:13:
[...]
Volgens mijn onderzoek gisteren kan FireCore echt vrijwel alles spelen en de 4K update is al in aantocht bij zeDus ik denk dat ik dat ook ga doen over een tijdje!
SMB shares mounten is ook gewoon mogelijk!
Music is not just a sound, it's a way of living.
FireCore is er al voor de ATV 4, dus grote kans dat daarover al reviews zijnQck schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:05:
[...]
Klinkt goed! Ik wacht nog wel even de eerste reviews af; er is vast wel iemand die dit soort dingen gaat proberen.
yes, 5.1.4 (4x ONKYO SKH-410)
pass werkt idd niet, je mist dan data.posttoast schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:55:
[...]
Ben benieuwd of ze atmos later nog kunnen enablen met software of dat er speciale hardware voor nodig is...
[ Voor 49% gewijzigd door p0nts op 15-09-2017 14:19 ]
Ik vrees dat laatste.p0nts schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:18:
[...]
pass werkt idd niet, je mist dan data.
Ben benieuwd of ze atmos later nog kunnen enablen met software of dat er speciale hardware voor nodig is...
ik kan me nog herinneren dat ze bij de NVIDIA Shield ook een atmos / hdr update hebben gedaan, nadat de hardware al op de markt lag.
Dus ik hoop dat t software is ...
https://nl.hardware.info/...60fps-dolby-atmos-en-meer
[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 15-09-2017 17:06 ]
Even quote van mezelf. Ondertussen pas na 14:30 bevestigingsmail gehad met leverdatum gewoon 22-9. Dus er id nog hoop voor degenen die met iDeal betaald hebben maar geen tweede bevestigingsmail hebben gehad.dangerpaki schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:49:
Hier om 9:08 uurste mail. Betaald met iDeal maar nog steeds geen bevestiging.
Volgens de statuspagina wacht men nog op betaling. Telefonisch krijg ik te horen dat alles klopt en dat ik vandaag een bevestigingsmail moet krijgen en dat mn voorlopgie leverdatum op 22-09 staat. Duurde allemaal lang want iDeal betalingen duurden een uur.
Wel idioot dat een bedrijf als Apple het niet voorwlkaar kan krijgen, maar Thuisbezorgd dagelijks duizenden orders via iDeal regelt en binnen het half uur al bezorgd worden.
Ik ruik dus een beetje veel horse-shit
Als ik de 22e de 4K binnen heb gaat de oude voor een leuk prijsje de deur uit,Nick25 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:30:
mensen hier nog een 4 te koop voor leuke prijs?
maar dan zullen er wel meerdere zijn
PMabsrnd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:57:
[...]
Als ik de 22e de 4K binnen heb gaat de oude voor een leuk prijsje de deur uit,
maar dan zullen er wel meerdere zijn
Heel goed! Ik koop geregeld Apple spullen, maar heb het gehad met het klantonvriendelijke Apple. Ik koop het bij AMac, CoolBlue, MediaMarkt, ..., maar niet bij Apple!
OK. Dan staan ze daar dus ook ook idioot hoog of ik heb gemist dat het inmiddels is aangepast.loekf2 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:39:
[...]
Netflix app op ATV4 en straks ATV5 is gewoon zelfde als op PS4, FireTV, SmartTVs, ShieldTV, iOS etc.
Het is veel scrollen van album art. Verticaal voor de rubrieken, horizontaal voor content.
Tot een jaar geleden kon je niet eens meer zoeken, gelukkig hebben ze die weer terug gebouwd (helemaal omhoog scrollen).
Volgens worden de subtitles (font, kleur, positie) bepaald door de settings van de ATV zelf.
Heb je toevallig een foto van de ATV4 met Netflix ondertitels en hoe hoog ze staan? Als je in Google zoekt, vind ik eigenlijk nooit goede plaatjes.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heeft je TV geen audio-uitgang?zonoskar schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:27:
Ik zie dat er geen audio-uit op de ATV zit. Alles gaat dan zeker via de hdmi poort? Zou voor mij betekenen dat er een nieuwe receiver moet komen met hdmi, want naar de speakers van de TV luisteren is niet mijn hobby. Is weer een domper...
Hoezo weer een domper? Komt deze domper bovenop alle andere dompers? Dan moet je vooral geen Apple TV kopen!zonoskar schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:27:
Ik zie dat er geen audio-uit op de ATV zit. Alles gaat dan zeker via de hdmi poort? Zou voor mij betekenen dat er een nieuwe receiver moet komen met hdmi, want naar de speakers van de TV luisteren is niet mijn hobby. Is weer een domper...
Voor alle anderen: vanaf de Apple TV 4 (de 2015 versie) zit er geen optische digitale uitgang meer op. Er zit precies één uitgang op, en dat is de HDMI uitgang, en hierover gaat audio en video in de hoogste kwaliteit.
De Apple TV 4K heeft net zoveel AV uitgangen als de Apple TV 4: exact 1. De HDMI uitgang is ook de enige uitgang die geluid wat beter is dan AC3 (Dolby Digital) en DTS aan kan, dus het is ook niet gek dat 10 jaar nadat HDMI gemeengoed is geworden dit de enige aansluiting is. Welkom in dit decennium!
Dat is inderdaad ook een optie. Bedenk wel dat je dan waarschijnlijk beperkt bent tot AC3 / DD5.1. Dat is geen probleem als je Infuse op je ATV zet, die converteert indien gewenst DTS en beter naar dat formaat.posttoast schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:54:
Heeft je TV geen audio-uitgang?
Of sterker nog. Sommige TV's sturen zelfs alleen maar 2.1 signaal uit op de optische uitgang. En anders zit je inderdaad vast aan een nieuwe receiver.ikweethetbeter schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:37:
[...]
Dat is inderdaad ook een optie. Bedenk wel dat je dan waarschijnlijk beperkt bent tot AC3 / DD5.1. Dat is geen probleem als je Infuse op je ATV zet, die converteert indien gewenst DTS en beter naar dat formaat.
En dan bedoel ik natuurlijk niet een AirPlay mirror.
Airplay werkt anders dan casten. Bij airplay wordt het signaal doorgestuurd vanaf je ios device. Het device kun je dan niet voor iets anders gebruiken. Een chromecast pakt de stream zelf op.The Inquisitor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:41:
Wat ik nergens kan vinden, of ik het niet goed gekeken, maar kun je als het ware casten vanaf je ios device naar de Apple tv als je Netflix kijkt? Dus hetzelfde idee als een chromecast? Of moet je de stream altijd openen vanaf de Apple tv.
En dan bedoel ik natuurlijk niet een AirPlay mirror.
Dit topic is gesloten.