supercop7373 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:43:
Wellicht dat iemand mij advies kan geven. Ik heb op dit moment bijna alles van Apple thuis. Een Mac Mini 2012 met 16gb en SSD, Ipad's en Iphone's. ATV3 waar ik nauwelijks wat mee doe...Gebruik een WD Media Player voor de vele ISO DVD's voor de kinderen vanaf een Synology NAS. De WD player wordt echter verschrikkelijk traag in de menu structuur.
En daarbij zit de WD Player op je netwerk, terwijl het al jaren geen updates meer heeft ontvangen. Dat is een potentieel beveiligingsrisico.
Is een ATV4 iets waar ik wat mee kan? Is daar een app voor die ISO afspeelt en waar de kids mee overweg kunnen.
Ja, die is er. Infuse 5 (gratis, met beperkingen) of Infuse 5 Pro (abonnement met updates voor alle volgende versies of eenmalig kopen met updates tot de laatste 5 versie) speelt alles af: mp4, mkv, ISO's van dvd's of bd's, ...
De interface is mooi, à la Apple, alles in dezelfde stijl, en kinderen hebben geen problemen met de bediening.
En je verzameling films hoeft overigens niet op een Synology NAS te staan, het mag op willekeurig welke NAS of netwerkschijf staan, als deze maar SMB / AFP ondersteunt. Cloud drives worden ook ondersteund.
Ik ben niet zo van de airplay naar de ATV3, dus het moet rechtstreeks op de ATV4, heb toch het gevoel dat er iets van een vertraging zit vanaf de NAS t.o.v de WD player die ik nu gebruik.
Elke mediaspeler buffert eerst tot hij een paar seconden video heeft. Dat is normaal. Maar sommige spelers zijn uit zichzelf traag.
Een ATV4 met een app zoals Infuse (dat vind ik de beste) speelt alles rechtstreeks af. Dat hoeft dus niet via Airplay vanaf een iPad of een aparte app of je Synology (want zo kan je met een ATV3 ook films vanaf je NAS kijken) of ChromeCast. Je ATV4 heeft zelf een hele capabele videospeler.
Gezien het aankoopbedrag van een ATV4 graag jullie advies. Heb al zitten kijken naar diverse andere android mediaboxen maar vraag me af of dat allemaal werkt icm Synology Nas.
Op de meeste Android boxjes kun je Kodi installeren, dus dat gaat vast werken. Maar de meeste Android mediaboxjes zijn troep: trage hardware, geen ondersteuning, dus snel een beveiligingsprobleem. En meestal zijn ze te traag om video's zonder haperingen af te spelen. Een Nvidia Shield Android TV is een mooie speler. Zet er Kodi op, en je kunt ook alles direct afspelen. Maar voor dat geld heb je een ATV4 met Infuse en dan heb je zelfs nog geld over.
Volgens mij heb je de volgende opties:
* zet DS Video op je NAS en speel video's via je ATV3 (ietwat omslachtig);
* zet je Mac Mini bij je TV, zet er Plex op, en speel alles zonder problemen af;
* koop een ATV4 met Infuse, en speel alles probleemloos af.
De laatste optie is de mooiste optie, de tweede de meest flexibele...