Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:45
De samsung smart tv bij mijn ouders heeft btw alle mogelijkheden, Netflix, Plex en twitch werkt ook via Plex. De nieuwere smart tv's zullen ongetwijfeld ook wat sneller zijn en een uitgebreider OS hebben wat mij persoonlijk nog meer reden zou geven om geen bijna 200 euro aan een apple tv uit te geven maar 200 euro extra aan een flinke televisie uit te geven.

Het app aanbod in Nederland is ook vrij karig, zo is er nog altijd geen uitzending gemist/rtl/ en de rest van de terugkijkzooi, waardoor er in de praktijk genoeg momenten zijn dat je alsnog naar een ander apparaat moet uitwijken, bijvoorbeeld de iPhone om via airplay wat terug te kijken middels de rtl XL app (wat vaker fout gaat door reclames bijvoorbeeld). Juist daarvoor had ik de apple TV in mijn gedachte toen die net uit kwam. Het ontzorgen van het feit dat je je laptop met hdmi moet aansluiten om een filmpje te kijken, een uitzending van TV terug wilt kijken via RTL en noem het maar op. Maar in de praktijk mocht het helaas niet zo zijn, daarom vind ik dat de apple TV persoonlijk gefaald is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:17
Scrtz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:53:
[...]

De samsung smart tv bij mijn ouders heeft btw alle mogelijkheden, Netflix, Plex en twitch werkt ook via Plex. De nieuwere smart tv's zullen ongetwijfeld ook wat sneller zijn en een uitgebreider OS hebben wat mij persoonlijk nog meer reden zou geven om geen bijna 200 euro aan een apple tv uit te geven maar 200 euro extra aan een flinke televisie uit te geven.

Het app aanbod in Nederland is ook vrij karig, zo is er nog altijd geen uitzending gemist/rtl/ en de rest van de terugkijkzooi, waardoor er in de praktijk genoeg momenten zijn dat je alsnog naar een ander apparaat moet uitwijken, bijvoorbeeld de iPhone om via airplay wat terug te kijken middels de rtl XL app (wat vaker fout gaat door reclames bijvoorbeeld). Juist daarvoor had ik de apple TV in mijn gedachte toen die net uit kwam. Het ontzorgen van het feit dat je je laptop met hdmi moet aansluiten om een filmpje te kijken, een uitzending van TV terug wilt kijken via RTL en noem het maar op. Maar in de praktijk mocht het helaas niet zo zijn, daarom vind ik dat de apple TV persoonlijk gefaald is voor mij.
Ik ben eruit :)

Ik ga gewoon op mijn sony smart tv met android * blegh :P * netfix kijken
Thanks voor je eerlijke mening _/-\o_

*Ps er staat ook nog een kodi box op me slaapkamer ;) *

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:56:
Ik ben eruit :)

Ik ga gewoon op mijn sony smart tv met android * blegh :P * netfix kijken
Niet slim. Zo'n tv wordt niet of nauwelijks bijgewerkt, dus binnen een jaar heb je een securitygat van het formaat olifant in je thuisnetwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 18:23
Heb zelf mijn Apple TV 3gen net verkocht, dat ding werkte bij mij voor geen meter meer.

Ik heb twee leuke smarttelevisies, maar na 1 jaar kon ik er vrij weinig meer mee. Stotteren en etc. Hiervoor een chromecast aangeschaft voor in de slaapkamer, ik heb al mijn electronica van Apple, maar dat goedkope ding werkt aan alle kanten beter als 3gen appleTV.

Nu twijfel ik alleen of ik in de woonkamer een Chromecast Ultra koop of mogelijk een AppleTV 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dashlane schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:59:
Heb zelf mijn Apple TV 3gen net verkocht, dat ding werkte bij mij voor geen meter meer.

Ik heb twee leuke smarttelevisies, maar na 1 jaar kon ik er vrij weinig meer mee. Stotteren en etc. Hiervoor een chromecast aangeschaft voor in de slaapkamer, ik heb al mijn electronica van Apple, maar dat goedkope ding werkt aan alle kanten beter als 3gen appleTV.

Nu twijfel ik alleen of ik in de woonkamer een Chromecast Ultra koop of mogelijk een AppleTV 4K.
Wat was er zo beroerd aan je Apple TV 3 dan?

Ik zou eerst eens afwachten waar Apple mee komt op Apple TV gebied. Er is nog niets bekend.
Het blijft overigens grappig hoe persoonlijk de voorkeur is. Ik ondervind wel eens problemen met mijn Apple TV 4 maar ik gebruik hem elke dag meerdere keren voor verschillende dingen.
Als ik bij vrienden iets op de Chromecast wil krijgen zijn we 3 van de 5 keer eerst 10 minuten bezig om te kijken of het lukt zonder stotteren, errors of vastlopers.
Ik zou er overigens best een willen voor op de extra TV, want het is jammer dat Apple geen goedkope USB-powered versie van de Apple TV heeft voor dat soort extra TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 08:46

amphora

Websites & Fotografie

ikweethetbeter schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Niet slim. Zo'n tv wordt niet of nauwelijks bijgewerkt, dus binnen een jaar heb je een securitygat van het formaat olifant in je thuisnetwerk!
Mijn Sony Android bak krijgt binnenkort gelukkig 'gewoon' een nougat upgrade zag ik. Maar Apple heeft wel een veel betere reputatie wat betreft updates ja.
iAmRenzo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:38:
[...]
Het blijft overigens grappig hoe persoonlijk de voorkeur is. Ik ondervind wel eens problemen met mijn Apple TV 4 maar ik gebruik hem elke dag meerdere keren voor verschillende dingen.
Als ik bij vrienden iets op de Chromecast wil krijgen zijn we 3 van de 5 keer eerst 10 minuten bezig om te kijken of het lukt zonder stotteren, errors of vastlopers.
Ik heb zowel een atv3 als een Chrome in de slaapkamer. Voor Netflix gebruik ik de atv maar uitzending gemist of youtube kijk ik liever via chromecast. Puur omdat ik Airplay gewoon niet zo fijn vindt als je ondertussen op je telefoon andere dingen wel kunnen doen. Ff facebook checken en filmpje klikken en wat je aan het kijken was via Airplay stopt gelijk.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Laatst online: 06-10 18:23
iAmRenzo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Wat was er zo beroerd aan je Apple TV 3 dan?

Ik zou eerst eens afwachten waar Apple mee komt op Apple TV gebied. Er is nog niets bekend.
Ik zou er overigens best een willen voor op de extra TV, want het is jammer dat Apple geen goedkope USB-powered versie van de Apple TV heeft voor dat soort extra TV's.
Sinds IOS 10 ondervond ik eigenlijk alleen nog maar problemen. Ik gebruik de 3gen AppleTV eigenlijk voornamelijk voor mirroring en naar het sturen van beeldcontent vanuit IOS. Apps zoals: KIJK, RtlXL en dergelijke werkte voor geen meter meer. Continu klapt de content eruit op het moment dat een reclame wordt afgespeeld. Tevens heb ik bij mijn iPad schermsluimeren uit moeten zetten, op het moment dat het scherm gaat sluimeren stopt de AppleTV.

Het is gewoon vervelend als midden in een serie of programma zit en hij loopt vast op een reclame.

Terugkomend op de Chromecast, ik weet niet welke versie hij heeft. In de begin dagen van chromecast heb ik veel klachten gelezen. Ik heb de tweede (rondje met een AC-chip) en heb hem nu 8 maanden. Geen één keer een hapering of vastloper gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Dashlane op 08-06-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:00:
Ik heb zowel een atv3 als een Chrome in de slaapkamer. Voor Netflix gebruik ik de atv maar uitzending gemist of youtube kijk ik liever via chromecast. Puur omdat ik Airplay gewoon niet zo fijn vindt als je ondertussen op je telefoon andere dingen wel kunnen doen. Ff facebook checken en filmpje klikken en wat je aan het kijken was via Airplay stopt gelijk.
Ja, dat is inderdaad een groot nadeel van Airplay. Hopelijk brengt Airplay 2 daar verandering in, al zal dat wel niet. Dat systeem van Chromecast is dan toch net iets handiger voor dit soort dingen. Hoewel ik er eigenlijk geen last van heb bij foto's of korte filmpjes.
Dashlane schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:00:
Terugkomend op de Chromecast, ik weet niet welke versie hij heeft. In de begin dagen van chromecast heb ik veel klachten gelezen. Ik heb de tweede (rondje met een AC-chip) en heb hem nu 8 maanden. Geen één keer een hapering of vastloper gehad.
Ah, goede. Nieuwe versie kopen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
ikweethetbeter schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Valt mee hoor :) sony heeft gewoon 7.0 update uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:44:
Valt mee hoor :) sony heeft gewoon 7.0 update uitgevoerd :)
Hoe oud is je tv?

Een tv gaat met gemak 10 jaar mee, het smart deel daarvan maximaal 2, en dan ben ik heel optimistisch.

Ik heb een 7 jaar oude Samsung tv, ook smart, maar YouTube doet het niet meer sinds het protocol een paar jaar geleden veranderd is. Maar het smart deel was toch onwerkbaar, dus ik heb met liefde de netwerkkabel eruit getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
ikweethetbeter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Hoe oud is je tv?

Een tv gaat met gemak 10 jaar mee, het smart deel daarvan maximaal 2, en dan ben ik heel optimistisch.

Ik heb een 7 jaar oude Samsung tv, ook smart, maar YouTube doet het niet meer sinds het protocol een paar jaar geleden veranderd is. Maar het smart deel was toch onwerkbaar, dus ik heb met liefde de netwerkkabel eruit getrokken.
Mijn tv is net 1 jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
ikweethetbeter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Hoe oud is je tv?

Een samsung smart of een android smart is persoonlijk een wereld van verschil.
Vind ik dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35

page404

Website says no

Scrtz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Nou, dat is voor mij een nobrainer. Om een Apple TV te kopen dan. Ik weet niet of je de Apple TV 4 al eens in het echt geprobeerd hebt, maar daar kan geen Smart TV tegenop. Niet qua mogelijkheden, niet op het gebied van snelheid, van gebruiksgemak, en last but not least van updates. Die smart TV features zijn altijd de sluitpost op de begroting, iets waar net niet voldoende aandacht aan gegeven wordt.
En als er geen app op de Apple TV voor is, dan lukt het meestal ook nog wel via je iPad/iPhone dmv Airplay.
Maar ieder zijn voorkeur ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
page404 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:59:
[...]

Nou, dat is voor mij een nobrainer. Om een Apple TV te kopen dan. Ik weet niet of je de Apple TV 4 al eens in het echt geprobeerd hebt, maar daar kan geen Smart TV tegenop. Niet qua mogelijkheden, niet op het gebied van snelheid, van gebruiksgemak, en last but not least van updates. Die smart TV features zijn altijd de sluitpost op de begroting, iets waar net niet voldoende aandacht aan gegeven wordt.
En als er geen app op de Apple TV voor is, dan lukt het meestal ook nog wel via je iPad/iPhone dmv Airplay.
Ik ben in het bezit van een Apple TV4. Zeker werkt een Apple TV stukken beter en sneller maar het kan voor mij die bijna 200 euro niet goed praten als het ook werkt (maar in wat mindere mate) op een smart tv. Iig dan voor dat geen dat ik er grotendeels mee doe.

Zeker kan het ook via je iPad/iPhone en dat werkt ook best goed maar toch vind ik dat gezien de capaciteiten van de Apple TV het apparaat eigenlijk complete ontzorging zou moeten kunnen bieden, dus het niet meer nodig hebben van je iPhone/iPad om via rtlXL GTST terug te kijken maar een dedicated rtlxl app te hebben.

Snap dat dat ook weer deels aan de ontwikkelaars/bedrijven van die apps zelf ligt, maar dat veranderd wel wat aan de gebruikservaring voor mij persoonlijk

Maar misschien waren mijn verwachtingen daarbij wel gewoon verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal mee eens!

En voor degenen die niks van Apple willen hebben, is er ook de NVidia Shield Android TV, de Android tegenhanger van de Apple TV 4. Die heeft gewoon goede krachtige hardware, die de interface soepel laat werken, en video's soepel afspeelt.
Scrtz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:11:
Zeker kan het ook via je iPad/iPhone en dat werkt ook best goed maar toch vind ik dat gezien de capaciteiten van de Apple TV het apparaat eigenlijk complete ontzorging zou moeten kunnen bieden, dus het niet meer nodig hebben van je iPhone/iPad om via rtlXL GTST terug te kijken maar een dedicated rtlxl app te hebben.
De Apple TV 4 kan dat prima, alleen moeten er wel apps voor gemaakt worden. En daar zit het probleem: Ziggo verkoopt liever Horizon doosjes dan dat ze een app in de app store zetten. Ja, ze maken wel een Horizon app voor je telefoon of tablet, omdat ze wel weten dat de meeste mensen er de voorkeur aan geven om op een groot scherm tv te kijken. Airplay is daarom meestal ook geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ikweethetbeter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:35:
[...]

Helemaal mee eens!

En voor degenen die niks van Apple willen hebben, is er ook de NVidia Shield Android TV, de Android tegenhanger van de Apple TV 4. Die heeft gewoon goede krachtige hardware, die de interface soepel laat werken, en video's soepel afspeelt.

[...]

De Apple TV 4 kan dat prima, alleen moeten er wel apps voor gemaakt worden. En daar zit het probleem: Ziggo verkoopt liever Horizon doosjes dan dat ze een app in de app store zetten. Ja, ze maken wel een Horizon app voor je telefoon of tablet, omdat ze wel weten dat de meeste mensen er de voorkeur aan geven om op een groot scherm tv te kijken. Airplay is daarom meestal ook geblokkeerd.
Klopt. Maar het zijn wel van die dingen die het leven veel makkelijker zouden maken en ook het nut van de apple TV veel meer zou verhogen. Zonde dat het ontwikkelen zo (bewust) tegen zit. Dat er geen ziggogo op komt kan ik zeker begrijpen, maar dat rtlxl, uitzendinggemist enzo zo lang moet duren kan ik niet begrijpen. Ook voor een platform als Twitch had ik echt allang verwacht dat ze een officiële app zouden maken voor de apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06
[...]

Helemaal mee eens!

[...]

Gelukkig blokkeert Ziggo AirPlay niet, en kan ik gewoon F1 kijken via de Apple TV (ben afstandsbediening van TV kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom juig ik initiatieven als Knippr ook aan. Hopelijk wordt de wet nog eens gewijzigd zodat het allemaal nog makkelijker kan (geen minimaal zenderaanbod hoeven aanbieden).
Als Ziggo met zo'n instelling niet in de vooruitgang wil, dan wordt dat sooner or later wel afgedwongen door de markt mag je hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Helemaal mee eens, gebruik nu Netflix op TV zelf ivm 4K maar zodra er een 4K ATV is koop ik 'm direct. Android op TV werkt op zich fijn, ingebouwde chrome cast is soms ook handig. Maar merk nu al (TV nog geen jaar oud) dat het soms vast loopt of haperig gaat. Met Android 7.0 straks zal het vast niet sneller worden. En wat al eerder terecht is opgemerkt hoe lang krijg ik updates? 7.1 misschien nog volgend jaar ofzo en dan nog een security ding en klaar zijn we. Individuele App zullen nog wel een update krijgen via de Play Store waarschijnlijk en dat heb je bij Samsung volgens mij niet? ATV ga ik er vanuit dat die nog vele jaren updates krijgt. En dan nog is eventueel vervangen geen hele grote schadepost in tegenstelling tot een nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Voor de MrMC gebruikers hier; hebben jullie sinds de laatste update ook problemen met het scannen van films? Ik was ineens al mijn films kwijt, probeerde opnieuw te scannen zonder resultaat. De hele app verwijderd, opnieuw shares toegevoegd en blijft problemen geven. De scans via TVDB werken wel goed maar van TMDB gaan niet goed. Hij herkend maar 1-5% van de films :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Vraagje voor de Apple TV en Time Capsule gebruikers.

Ik overweeg om mijn router te vervangen voor een Time Capsule. Ik kan op internet nou niet echt vinden of ik de time capsule ook kan gebruiken als bronlocatie voor audio en video richting mijn Sonos en Apple TV.

Zijn er tweakers die hier antwoord op kunnen geven?

1. Kan ik met Infuse op Apple TV bestanden vanaf een Time Capsule afspelen?
2. Kan ik audiobestanden op de Time Capsule streamen naar een Sonos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yorroy schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:25:
Ik overweeg om mijn router te vervangen voor een Time Capsule. Ik kan op internet nou niet echt vinden of ik de time capsule ook kan gebruiken als bronlocatie voor audio en video richting mijn Sonos en Apple TV.
Een Time Capsule is een Airport Extreme wifi router met een ingebouwde USB disk. Een soort poor man's NAS, een simpele netwerkschijf.
1. Kan ik met Infuse op Apple TV bestanden vanaf een Time Capsule afspelen?
Ja, dat kan. Ik heb dat jaren gedaan (net iets anders, ik had een USB disk gekoppeld aan mijn Airport Extreme, maar feitelijk is een TC hetzelfde), en dat werkt vlekkeloos. Het mag dan wel een simpele netwerkschijf zijn, maar die kan met gemak 10GB per uur streamen, wat voor een film van goede kwaliteit nodig is.
2. Kan ik audiobestanden op de Time Capsule streamen naar een Sonos?
Ja, ook dat werkt. Een TC ondersteunt AFP en SMB, en Sonos werkt met SMB:
Sonos support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is dit jaar voor het eerst een tvOS Public Beta te downloaden. Is er al iemand die zich hier op gestort heeft?
De Apple TV is momenteel het enige device zonder backup opties. Ik wil wel graag proberen maar wil bij een eventuele restore niet alles kwijt zijn...

Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Ik heb daarnet pas ontdekt dat als je de foto's app op de Apple TV gebruikt, je onder het tabblad albums geen mappen met daaronder verschillende albums kan zien.

Ik heb zo bv voor mijn kinderen een aparte map "school" gemaakt in foto's op de Mac en daaronder per jaar en per kind de foto's uit de klas geplaatst. Ik kan dus geen enkel album in deze mappenstructuur bekijken...

Is dit een gekend probleem, is dit een bug of doe ik gewoon iets fout? :)

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 14:27
iAmRenzo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:19:
Er is dit jaar voor het eerst een tvOS Public Beta te downloaden. Is er al iemand die zich hier op gestort heeft?
De Apple TV is momenteel het enige device zonder backup opties. Ik wil wel graag proberen maar wil bij een eventuele restore niet alles kwijt zijn...

Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik heb geüpgrade naar tvOS 11. Werkt goed bij mij. Maar veel verschil is er niet met de vorige versie. Je kan gewoon upgraden via ota. Je verliest dus geen gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kdhoe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:01:
Ik heb geüpgrade naar tvOS 11. Werkt goed bij mij. Maar veel verschil is er niet met de vorige versie. Je kan gewoon upgraden via ota. Je verliest dus geen gegevens.
Jammer dat er weinig verschil is. Die user accounts waren dus een rumour die niet werkelijkheid is geworden.
Ik maak me niet zoveel zorgen over de update, eerder over de downgrade.

En ik zie dat de nieuwe NPO app er is... versie 7... zonder Apple TV app :|

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 04-07-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21
Wellicht dat iemand mij advies kan geven. Ik heb op dit moment bijna alles van Apple thuis. Een Mac Mini 2012 met 16gb en SSD, Ipad's en Iphone's. ATV3 waar ik nauwelijks wat mee doe...Gebruik een WD Media Player voor de vele ISO DVD's voor de kinderen vanaf een Synology NAS. De WD player wordt echter verschrikkelijk traag in de menu structuur.

Is een ATV4 iets waar ik wat mee kan? Is daar een app voor die ISO afspeelt en waar de kids mee overweg kunnen. Ik ben niet zo van de airplay naar de ATV3, dus het moet rechtstreeks op de ATV4, heb toch het gevoel dat er iets van een vertraging zit vanaf de NAS t.o.v de WD player die ik nu gebruik.

Gezien het aankoopbedrag van een ATV4 graag jullie advies. Heb al zitten kijken naar diverse andere android mediaboxen maar vraag me af of dat allemaal werkt icm Synology Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

iAmRenzo schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:40:
[...]

Jammer dat er weinig verschil is. Die user accounts waren dus een rumour die niet werkelijkheid is geworden.
Ik maak me niet zoveel zorgen over de update, eerder over de downgrade.

En ik zie dat de nieuwe NPO app er is... versie 7... zonder Apple TV app :|
Die AppleTV-app is wel onderweg, en daar wordt hard om geroepen door de gebruikers. Ik hoop dat de signalen opgepikt worden, en dat lijkt ook wel zo te zijn. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 10-07-2017 14:45 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krisp schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:44:
Die AppleTV-app is wel onderweg, en daar wordt hard om geroepen door de gebruikers. Ik hoop dat de signalen opgepikt worden, en dat lijkt ook wel zo te zijn. :)
Ik zou er niet vanuit gaan. Of althans, niet meer dit jaar.
Toen de Apple TV uit kwam heb ik met NPO gemaild en ze voelden er niets voor. Toen er geruchten kwamen dat er een nieuwe app kwam leek het toen al dat er een Apple TV app kwam maar dat is dus niet zo. In een reactie naar mij gaven ze aan dat ze nog steeds aan het onderzoeken zijn of dat uit kan of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koogeek levert naast een plug nu ook een gloeilamp.
https://smartapfel.de/kog...t-wifi-lampe-erhaeltlich/

Let wel op dat de kleurtemperatuur reeks van 'maar' 2700k tot 6500k loopt. 2700k wordt wel als warm licht gezien, maar sommigen ervaren dit toch als niet warm genoeg.

Zelf heb ik Hue White lampen en de voorganger daarvan. Beide zijn 2700k, maar mijn vriendin heeft ze wel geaccepteerd, maar vindt ze nog een beetje te kil, niet warm genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
supercop7373 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:43:
Wellicht dat iemand mij advies kan geven. Ik heb op dit moment bijna alles van Apple thuis. Een Mac Mini 2012 met 16gb en SSD, Ipad's en Iphone's. ATV3 waar ik nauwelijks wat mee doe...Gebruik een WD Media Player voor de vele ISO DVD's voor de kinderen vanaf een Synology NAS. De WD player wordt echter verschrikkelijk traag in de menu structuur.
En daarbij zit de WD Player op je netwerk, terwijl het al jaren geen updates meer heeft ontvangen. Dat is een potentieel beveiligingsrisico.
Is een ATV4 iets waar ik wat mee kan? Is daar een app voor die ISO afspeelt en waar de kids mee overweg kunnen.
Ja, die is er. Infuse 5 (gratis, met beperkingen) of Infuse 5 Pro (abonnement met updates voor alle volgende versies of eenmalig kopen met updates tot de laatste 5 versie) speelt alles af: mp4, mkv, ISO's van dvd's of bd's, ...

De interface is mooi, à la Apple, alles in dezelfde stijl, en kinderen hebben geen problemen met de bediening.

En je verzameling films hoeft overigens niet op een Synology NAS te staan, het mag op willekeurig welke NAS of netwerkschijf staan, als deze maar SMB / AFP ondersteunt. Cloud drives worden ook ondersteund.
Ik ben niet zo van de airplay naar de ATV3, dus het moet rechtstreeks op de ATV4, heb toch het gevoel dat er iets van een vertraging zit vanaf de NAS t.o.v de WD player die ik nu gebruik.
Elke mediaspeler buffert eerst tot hij een paar seconden video heeft. Dat is normaal. Maar sommige spelers zijn uit zichzelf traag.

Een ATV4 met een app zoals Infuse (dat vind ik de beste) speelt alles rechtstreeks af. Dat hoeft dus niet via Airplay vanaf een iPad of een aparte app of je Synology (want zo kan je met een ATV3 ook films vanaf je NAS kijken) of ChromeCast. Je ATV4 heeft zelf een hele capabele videospeler.
Gezien het aankoopbedrag van een ATV4 graag jullie advies. Heb al zitten kijken naar diverse andere android mediaboxen maar vraag me af of dat allemaal werkt icm Synology Nas.
Op de meeste Android boxjes kun je Kodi installeren, dus dat gaat vast werken. Maar de meeste Android mediaboxjes zijn troep: trage hardware, geen ondersteuning, dus snel een beveiligingsprobleem. En meestal zijn ze te traag om video's zonder haperingen af te spelen. Een Nvidia Shield Android TV is een mooie speler. Zet er Kodi op, en je kunt ook alles direct afspelen. Maar voor dat geld heb je een ATV4 met Infuse en dan heb je zelfs nog geld over.

Volgens mij heb je de volgende opties:
* zet DS Video op je NAS en speel video's via je ATV3 (ietwat omslachtig);
* zet je Mac Mini bij je TV, zet er Plex op, en speel alles zonder problemen af;
* koop een ATV4 met Infuse, en speel alles probleemloos af.

De laatste optie is de mooiste optie, de tweede de meest flexibele...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
ikweethetbeter schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:43:
Volgens mij heb je de volgende opties:
* zet DS Video op je NAS en speel video's via je ATV3 (ietwat omslachtig);
* zet je Mac Mini bij je TV, zet er Plex op, en speel alles zonder problemen af;
* koop een ATV4 met Infuse, en speel alles probleemloos af.

De laatste optie is de mooiste optie, de tweede de meest flexibele...
Helemaal mee eens. Met als aanvulling dat een Mac Mini icm een afstandbediening nog wel wat voeten in de aarde had destijds.

Na de Mac Mini, wat wel beviel, maar overkill is, heb ik de Apple TV 4 gekocht en die bevalt mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb presies het zelfde grdaan vanmac mini als htpcnaar een atv4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Klinkt heel interessant. Ik zit ook te kijken naar een AT4 oplossing, maar met de geruchten van een 4K variant in het najaar twijfel ik nog erg. En hoewel ik geen 4K TV heb (ik heb niet eens full-HD), vind ik het lastig om nu een AT4 te kopen, of zou de update nog lang op zich laten wachten? Veel geruchten hoor je er niet over.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonoskar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:32:
Klinkt heel interessant. Ik zit ook te kijken naar een AT4 oplossing, maar met de geruchten van een 4K variant in het najaar twijfel ik nog erg. En hoewel ik geen 4K TV heb (ik heb niet eens full-HD), vind ik het lastig om nu een AT4 te kopen, of zou de update nog lang op zich laten wachten? Veel geruchten hoor je er niet over.
Tja... dat weet je natuurlijk nooit. Maar de vorige versie is uit (eind) 2015. Ook kreeg tvOS amper aandacht op het WWDC. Dus je kunt er vanuit gaan dat er een nieuwe Apple TV komt. Maar er zijn weinig rumors inderdaad. Overigens denk ik dat je -als je nu koopt- en Apple focussed op meer dan 4K/HDR dan kun je hem vast wel weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonoskar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:32:
Hier hetzelfde dilemma. Ik heb besloten om toch te wachten tot sep/okt. Wat iAmRenzo aangeeft, kun je de ATV4 natuurlijk wel weer verkopen. Echter ik verwacht dat wanneer de ATV5 wordt geïntroduceerd de ATV4 nog wel eventjes er naast blijft bestaan, maar wel tegen een lagere verkoopprijs. Je verlies op de ATV4 kan best groot worden. Die drie maanden geduld lukt toch nog wel? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 23:26
Ik heb mijn atv4 verkocht, vond het naar mijn mening een tegenvallend apparaat. De afstandbediening is zo niet intuïtief, verlangde weer terug naar de atv3 afstandsbediening.
En dan de apps, je ziet dat developers atv links laten liggen. Er zijn maar een handvol apps die er toe doen.
Heb sinds 5 maanden een Nvidia shield, en die bevalt mij uitstekend (het enige Android apparaat wat ik heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jimijames75 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:33:
Ik heb mijn atv4 verkocht, vond het naar mijn mening een tegenvallend apparaat. De afstandbediening is zo niet intuïtief, verlangde weer terug naar de atv3 afstandsbediening.
En dan de apps, je ziet dat developers atv links laten liggen. Er zijn maar een handvol apps die er toe doen.
Heb sinds 5 maanden een Nvidia shield, en die bevalt mij uitstekend (het enige Android apparaat wat ik heb)
Hierboven heb ik wel aangegeven dat ik wacht tot de ATV5, maar het is wel de vraag waarvoor wil ik het gaan gebruiken? En aangezien jij aangeeft dat ie niet intuïtief is, vraag ik me helemaal af wat de toegevoegde waarde is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:06

swv

meesje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Hierboven heb ik wel aangegeven dat ik wacht tot de ATV5, maar het is wel de vraag waarvoor wil ik het gaan gebruiken? En aangezien jij aangeeft dat ie niet intuïtief is, vraag ik me helemaal af wat de toegevoegde waarde is voor mij.
Tja ik kan er wel mee omgaan. Je kunt de gevoeligheid van de afstandsbediening naar eigen wens instellen, en desgewenst kan je ook met een iOS apparaat de boel bedienen.

En waar je de ATV voor kan gebruiken? Ik heb hem om mijn smart tv smart te maken. Ik ben als de dood dat mijn Samsung straks reclame krijgt, en sowieso vertrouw ik de beveiliging/het updatebeleid van die dingen niet. Daarnaast is dat Tizen OS traaaaag. Kortom ik houd mijn tv zelf dom en hij zit dan ook niet aan het internet. Ik laat het slimme gedeelte wel aan Apple over. En dan gaat het voor mij om streamingdiensten waar ik voornamelijk gebruik van maak en een enkele keer AirPlay. Soms speel ik ook een spelletje. Bijvoorbeeld bij die games waarbij je één prijs betaalt voor de iPhone + iPad + ATV app.

Het is vooral de vraag of het de prijs waard is. Ik ben daar niet over uit. Ik denk dan bij mijzelf dat ik met verkopen ook weinig opschiet, dus de ATV4 houden doe ik sowieso. Maar ik had achteraf gezien met een Chromecast ook wel uitgekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
swv schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Tja ik kan er wel mee omgaan. Je kunt de gevoeligheid van de afstandsbediening naar eigen wens instellen, en desgewenst kan je ook met een iOS apparaat de boel bedienen.

En waar je de ATV voor kan gebruiken? Ik heb hem om mijn smart tv smart te maken. Ik ben als de dood dat mijn Samsung straks reclame krijgt, en sowieso vertrouw ik de beveiliging/het updatebeleid van die dingen niet. Daarnaast is dat Tizen OS traaaaag. Kortom ik houd mijn tv zelf dom en hij zit dan ook niet aan het internet. Ik laat het slimme gedeelte wel aan Apple over. En dan gaat het voor mij om streamingdiensten waar ik voornamelijk gebruik van maak en een enkele keer AirPlay. Soms speel ik ook een spelletje. Bijvoorbeeld bij die games waarbij je één prijs betaalt voor de iPhone + iPad + ATV app.

Het is vooral de vraag of het de prijs waard is. Ik ben daar niet over uit. Ik denk dan bij mijzelf dat ik met verkopen ook weinig opschiet, dus de ATV4 houden doe ik sowieso. Maar ik had achteraf gezien met een Chromecast ook wel uitgekund.
Het is gewoon vooral jammer dat de ondersteuning voor de apps mager is, met name die voor Nederlandse video en streamingdiensten is er amper tot geen aanbod te vinden. Heb het al vaker vermeld maar ik had heel graag gewoon gebruik gemaakt van apps als uitzending gemist, NPO, rtlxl en hoe ze ook heten als je dan toch die ene keer wat terug wilt kijken en daarvoor niet je iPhone wilt gebruiken voor airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jimijames75 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:33:
verlangde weer terug naar de atv3 afstandsbediening
Die doet het ook gewoon op de Apple TV 4 he?! :)
Scrtz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:27:
Het is gewoon vooral jammer dat de ondersteuning voor de apps mager is, met name die voor Nederlandse video en streamingdiensten is er amper tot geen aanbod te vinden. Heb het al vaker vermeld maar ik had heel graag gewoon gebruik gemaakt van apps als uitzending gemist, NPO, rtlxl en hoe ze ook heten als je dan toch die ene keer wat terug wilt kijken en daarvoor niet je iPhone wilt gebruiken voor airplay.
Ik zeg: mail ze! Laat weten dat je er op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Nick25 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:50:
heeft iemand ervaring met Kodi op de Atv4?
Ik heb Kodi op mn MacBook gezet en stream het dan via de Apple TV naar mn tv.
Misschien beetje lame ass oplossing maar dat gedoe met side loaden etc had ik geen zin in.
En het werkt.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik vind de ATV4 remote juist veel fijner dan die van de ATV3. Vooral snel 10sec vooruit/achteruit spoelen vind ik heel fijn van de nieuwe. Oude ATV heb ik ook nog in gebruik in andere kamer en daar mis ik het echt. Maar goed, ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk.
NPO zegt zelf met ATV app te komen maar wanneer blijft een groot vraagteken. Mag toch wel aannemen dat die dit jaar nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Die NPO app vind ik ook hoog tijd worden. Maar ondanks dat gebruik ik mn Apple Tv dagelijks.
Netflix, Infuse, YouTube etc.

Heeft iemand toevallig een controller erbij voor spelletjes? Ik vind Rayman etc er best leuk uitzien. Maar spelletjes spelen met de afstandsbediening vind ik dus echt geen succes.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
Spotify en Twitch zou ik heel graag zien op de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
AppleFangirl schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:30:
Die NPO app vind ik ook hoog tijd worden. Maar ondanks dat gebruik ik mn Apple Tv dagelijks.
Netflix, Infuse, YouTube etc.

Heeft iemand toevallig een controller erbij voor spelletjes? Ik vind Rayman etc er best leuk uitzien. Maar spelletjes spelen met de afstandsbediening vind ik dus echt geen succes.
Ik heb een tijd die Nimbus controller gehad. Rayman op de ATV is geen leuk spel, zelfs met controller niet (vind ik).
Destijds wel veel gespeeld met Emulators (Mario enzo) maar sinds je elke 7 dagen gesideloade apps opnieuw moet signen ben ik daar mee gestopt. De controller op zichzelf is echt een fijn ding hoor, maar het games aanbod valt behoorlijk tegen. Toen ook besloten de controller te verkopen.

Ik denk dat elke ontwikkelaar, met uitzondering van Netflix, Infuse en YouTube meer van de ATV verwacht hadden en daardoor geen fatsoenlijke apps of games uitbrengen.

Overigens gebruik ik 2x ATV4 dagelijks met veel plezier, met bovenstaande apps en Knippr.
De remote vinden mijn vrouw en ik dan ook heerlijk werken, ik herken de eerder genoemde opmerking dat de remote niet intuïtief is totaal niet. Zelfs mijn a-technische schoonouders kunnen er perfect mee overweg.

Qua gemak en snelheid is het het geld gewoon waard mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
AppleFangirl schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:30:

Ik heb de nimbus controller, gekocht icm met het reeds gestopte Disney infinity. De controller werkt super icm Rayman of bv Asphalt8/F1 hoop dat Asphalt extreme ook eens naar de tv komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@swv
Hier thuis is ook een Samsung tv. Die is 7 jaar oud, en Netflix en YouTube doen het al niet meer wegens veranderde protocollen. De mediaplayer komt niet verder dan simpele mp4's, en dan nog met beperkingen.

Samsung en TP Vision (Philips) tv's krijgen waarschijnlijk reclame. Maar dat is nog niet het ergste, erger is de veiligheid door een gebrek aan updates, en het feit dat het smart deel niks mag kosten: de processor is zelfs te traag voor de spartaanse interface.

Een ChromeCast werkt ook voor NetFlix en andere streaming diensten, maar dan ben je afhankelijk van een ander apparaat (smart phone, tablet) om iets te kunnen doen (wanneer een stream eenmaal is opgezet, dan is de tussenkomst van een telefoon of tablet niet meer nodig). Bij ons thuis is dat geen optie. En zaken als Infuse (Kodi) werken dan niet, of je bent dan weer afhankelijk van die tablet, die dan wel continu "in de loop" blijft, wat je hele wifi bandbreedte opmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Laatst online: 06-10 23:37
Sinds ik een nieuwe smart TV heb gebruik ik de AppleTV 4 nauwelijks meer. Alleen infuse soms. Grootste 'probleem' is dat ie geen 4K uitzendt. Mogelijk dit najaar dan de AppleTV 5 met 4K maar dan hoop ik wel dat Apple meteen voorop gaat lopen en ook de HDR standaarden gaat ondersteunen (HDR10, Dolby Vision) en ook op geluidsgebied zich aanpast (Dolby Atmos, DTS-HD). En eigenlijk zouden ze moeten wachten tot de nieuwste HDMI standaard echt vastgelegd is.

Zucht zal wel de AppleTV 7 worden vrees ik. Maar kan blijven hopen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Inderdaad, 4K is een groot gemis, er is ook zoveel aanbod en het verschil met het inferieure FHD is ook zo goed te zien in de gemiddelde huiskamer!

Mensen die 4K belangrijk vinden, maar ondertussen genoegen nemen met de speakertjes in de tv kan ik niet serieus nemen. Mensen die een grote tv (60" minimaal) en daarnaast een goede audioset hebben, die moeten of geduld hebben, of een NVidia Shield Android TV kopen.

Geduld is het beste... Je wilt toch geen Android? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricoA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-03-2023
Of nog beter: de Dune Hd Solo 4K.
Dune spelers blijven, dankzij de sigma-chip, nog steeds de beste en stabielste mediaspelers in de betaalbare prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11
Mensen die 4K belangrijk vinden, maar ondertussen genoegen nemen met de speakertjes in de tv kan ik niet serieus nemen.
Want jij kijkt met je oren?

[ Voor 7% gewijzigd door ZiSE op 22-07-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Het gaat denk ik om het contrast. Beeld(kwaliteit) heel belangrijk vinden maar geluid totaal niet.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik stream nu naar atv4/Infuse 5 vanaf mijn mbp met daaraan een hdd hangen. Ik wil eigenlijk mijn mbp uit die setup halen. Wat is daarvoor de makkelijkste oplossing? Ik ben niet bekend netwerken, gebruik voor internet horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
ICT Consultant schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:13:
Inderdaad, 4K is een groot gemis, er is ook zoveel aanbod en het verschil met het inferieure FHD is ook zo goed te zien in de gemiddelde huiskamer!

Mensen die 4K belangrijk vinden, maar ondertussen genoegen nemen met de speakertjes in de tv kan ik niet serieus nemen. Mensen die een grote tv (60" minimaal) en daarnaast een goede audioset hebben, die moeten of geduld hebben, of een NVidia Shield Android TV kopen.

Geduld is het beste... Je wilt toch geen Android? :)
Dit. Wij als Tweakers zien/horen misschien wel het verschil, maar het overgrote deel van de ATV kopers boeit het niet veel of het beeld nou 1080p of 4K is. Als referentiekader heb ik verschillende personen in mijn familie met een AT3 of AT4 voor Netflix. Zij hebben allemaal een 4K TV, maar ze weten waarschijnlijk geen eens in welke kwaliteit de Apple TV streamt. Voor die mensen hoeft Apple niet persé een nieuwe Apple TV uit te brengen. De enige reden om er een uit te brengen is om weer dichter bij de concurrentie te komen, want ik verwacht niet dat Apple opeens miljoenen ATV's gaat verkopen door zo'n kleine update.

Die mensen in mijn familie kijken trouwens ook gewoon televisie in SD kwaliteit, dan heb je een beetje een beeld van wat de kwaliteit ze kan boeien.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Nee. Maar een film kijken gaat al lang niet meer alleen om het beeld. Het geluid is minstens zo belangrijk. Dat bepaalt de totale sfeer.

Ik beweer dus dat mensen die bij hoog en bij laag zeggen dat hun simpele 4K tv superieur is aan elke FHD tv met een goede geluidsinstallatie onzin uitkramen.

4K is leuk, maar als je 4 meter van je 40" scherm af zit, dan zie je echt geen verschil tussen FHD en UHD. Het nut is dan beperkt. Het mooiste van 4K is niet de resolutie, maar HDR. Maar nog belangrijker is gewoon kwalitatief goede pixels. Helder, goed contrast, en erkennen dat pixels alleen niet bepalen of je van een film geniet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
JSt1983 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:23:
Ik stream nu naar atv4/Infuse 5 vanaf mijn mbp met daaraan een hdd hangen. Ik wil eigenlijk mijn mbp uit die setup halen. Wat is daarvoor de makkelijkste oplossing? Ik ben niet bekend netwerken, gebruik voor internet horizon box.
Ik ken deze box niet, maar heeft deze een USB aansluiting voor HDD's? Infuse werkt al met de simpelste netwerk drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
JSt1983 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:23:
De USB aansluiting op de horizon box is niet actief.
De makkelijkste oplossing is een netwerk HDD of een NAS aansluiten. Dan stream je zonder tussenkomst van een pc/MacBook gemakkelijk naar Infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
ICT Consultant schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Ik ken deze box niet, maar heeft deze een USB aansluiting voor HDD's? Infuse werkt al met de simpelste netwerk drive.
Het is de box van Ziggo waarvan zoals hierboven al vermeld de USB helaas is uitgeschakeld.
yorroy schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:34:
[...]

De USB aansluiting op de horizon box is niet actief.
De makkelijkste oplossing is een netwerk HDD of een NAS aansluiten. Dan stream je zonder tussenkomst van een pc/MacBook gemakkelijk naar Infuse.
Dank. Een netwerk hdd, ik kom dat vaker tegen, maar als ik ernaar zoek krijg ik niet echt heldere resultaten. Heb je een voorbeeld van een product dat hiervoor zou volstaan? (Ik begrijp dat zo'n netwerkschijf eenvoudiger is dan NAS-oplossing, en eenvoud heeft mijn voorkeur.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
@JSt1983 zoiets bijvoorbeeld:
pricewatch: WD My Cloud My Cloud 2TB

Of een simpele Synology nas van 100 euro (excl schijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Eventueel kun je met een Raspberry Pi zelf een goedkope NAS maken. Dat is dan wel met beperkingen, 100Mbps ethernet en 480Mbps usb op een enkele controller, maar het kan.

Een Synology is het mooiste, en een WD het eenvoudigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Denk dat ik voor Synology ga, ben alleen bang voor lawaai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JSt1983 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:57:
Denk dat ik voor Synology ga, ben alleen bang voor lawaai.
Lawaai? Zet hem in de Meterkast! Werkt perfect, stil en via kAbel geen last van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:17

RnB

Ik heb sinds gister een Apple TV 4 in gebruik, komende van een Apple TV 3.
Het is mij opgevallen dat de beeldkwaliteit minder is dan bij de 3. Voornamelijk gradients en donkere beelden worden heel lelijk weergegeven.
Bij de gradients zie je duidelijk de overgang van de ene tint naar de ander en donkere beelden worden heel korrelig en wazig weergegeven.
Dit is zelfs al in de UI te zien, de black interface is daardoor niet mooi.

Ik moet zeggen dat ik nog niet met de instellingen gespeeld heb, ik heb de video instellingen van de 3 overgenomen (1080p/60Hz en YpCbr) en de tv beeldinstellingen zo gelaten op de HDMI ingang. Dus misschien is hier nog wat te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
En wat gebeurt er als alles op default staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Toch maar een aTV 4 in de bestelling gezet. :)
Weet iemand of je op dat apparaat:
- Je TimeCapsule kan bereiken? (Eg: met VLC)
- Netflix offline modus kan gebruiken? (Iemand ook enig idee wat 1 normale speelfilm (~1.5h speelduur) inneemt?)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

ICT Consultant schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:28:
En wat gebeurt er als alles op default staat?
Dat geeft helaas geen verbetering.
Ik heb de streamsnelheid met Netflix, Youtube en Vevo ook eens bekeken, maar die is goed, hoger dan de aTV 3 deed.

Toch is de beeldkwaliteit minder, vind het erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WhatsappHack schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:41:
Toch maar een aTV 4 in de bestelling gezet. :)
Weet iemand of je op dat apparaat:
- Je TimeCapsule kan bereiken? (Eg: met VLC)
Infuse kan iig afp shares gebruiken.
- Netflix offline modus kan gebruiken? (Iemand ook enig idee wat 1 normale speelfilm (~1.5h speelduur) inneemt?)
Nee, maar waarom? Het is geen mobiel apparaat…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:22:
[...]

Infuse kan iig afp shares gebruiken.

[...]

Nee, maar waarom? Het is geen mobiel apparaat…
Mocht je eens op vakantie gaan naar Duitsland/Frankrijk, wetende dat de wifi er meestal ruk is, dan snap je wellicht waarom :P Sowieso, als de wifi wel goed is ook meenemen. Die Duitsers zenden alleen duits gedubt spul uit. :/

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Netflix op iOS ondersteunt wel downloaden, je zou kunnen streamen vanaf je iPhone of iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21
Even voor mijn beeldvorming. Ik kan een ATV4 overkopen waar waarschijnlijk KODI opstaat of heeft gestaan.

Moet ik nog ergens opletten?

Vervalt de garantie als KODI erop staat of heeft gestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Software is gekoppeld aan de Apple ID van de eigenaar. Je kunt veilig aannemen dat hij die niet aan jou gaat geven dus zal de software op enig moment daarom vragen en dan stopt de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 21:07
Iemand hier ervaring met gebruik van de Fox Sports app voor de Apple TV 4? Werkt dat goed?
Heb geen Ziggo kastje meer en zoek eigenlijk naar een andere oplossing met een afstandsbediening. Jammer genoeg is er geen Fox Sports app voor de PlayStation 4 :(

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!
supercop7373 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:17:
Even voor mijn beeldvorming. Ik kan een ATV4 overkopen waar waarschijnlijk KODI opstaat of heeft gestaan.

Ik neem aan dat je het apparaat terug zet naar fabrieksinstellingen. Dan zijn gesideloade apps weg en wordt je Apple ID losgekoppeld. Klaar om door te (ver)kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
iemand nog een te koop :P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Voor 170 euro of 1 bitcoin mag je die van mij overnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
yorroy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Voor 170 euro of 1 bitcoin mag je die van mij overnemen :+
gehege }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
WinterBase schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:36:
Iemand hier ervaring met gebruik van de Fox Sports app voor de Apple TV 4?
Ja, ik. Werkt prima, maar heeft natuurlijk wel een vertraging t.o.v. normale TV. Ik gebruik het voornamelijk voor het terugkijken van interviews, samenvattingen en de doelpunten, maar heb het ook geprobeerd tijdens een wedstrijd. De kwaliteit van het beeld vond ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Een atv 3 op de kop getikt voor 30 tientjes mooie deal toch? :)
Gebruik hem alleen voor Airplay van
  • npo app , ziggo app ,netflix,youtube app?
*was die ingebouwde Chrome cast in me Sony tv goed zat werkte voor geen meter meer :X *

[ Voor 15% gewijzigd door Nick25 op 04-08-2017 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB

RnB

Je had die van mij voor 20 tientjes mogen kopen. :o

Ik heb sinds kort een generatie 4 en ik ben overall wel tevreden.
Niet voor het geld though, ik moet voor RTL XL en andere Uitzending Gemist apps toch terugvallen op andere devices. Erg jammer.
Ook had ik iets meer apps verwacht in de store, maar misschien komt dat nog.

[ Voor 73% gewijzigd door RnB op 04-08-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:28:

Niet voor het geld though, ik moet voor RTL XL en andere Uitzending Gemist apps toch terugvallen op andere devices. Erg jammer.
Het aanbod van Nederlandse apps valt tegen inderdaad. Ik heb het al eerder gezegd, maar blijf vragen, via mail, twitter. Hopelijk snappen ze dat er dan vraag is en gaan ze in beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
RnB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:28:

Ik vroeg pas nog of iemand er een had :/
Toch bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik had een grapje gemaakt, mijn oude Apple TV gebruik ik nu lekker in de slaapkamer.

Het ging me om het feit dat jij 30 tientjes (€300,-) heb betaald, die van mij mag je voor 20 tientjes (€200,-) overkopen.

Maar als je de grap moet uitleggen, is ie niet leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
RnB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:21:

Ik snapte hem meteen, en vond hem grappig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
RnB schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:21:
Ik had een grapje gemaakt, mijn oude Apple TV gebruik ik nu lekker in de slaapkamer.

Het ging me om het feit dat jij 30 tientjes (€300,-) heb betaald, die van mij mag je voor 20 tientjes (€200,-) overkopen.

Aaah zo :D

Maar dan is 3 tientjes dus best wel goede deal begrijp ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

supercop7373 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:17:

nee gewoon resette en je kan ermee aan de gang.

alle sideloaded apps worden verwijdert op het moment dat je ene software upgrade doet.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
Nick25 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:50:
[...]

Aaah zo :D

Maar dan is 30 tientjes dus best wel goede deal begrijp ik? :)
30 euro mag ik hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Sorry 3 tientjes idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Misschien niet geheel onverwacht maar een 4K Apple TV lijkt er toch echt te komen: https://www.iculture.nl/nieuws/code-4k-apple-tv-hdr-dolby/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Werkt de youtube app ook zo bar slecht bij jullie?
Een aantal puntjes van ergernis:

-Vaak als ik op de menu knop druk gaat die terug naar het homescreen.
-De titel en zoekbalk blijven vaak staan zonder dat ze weg te halen zijn (de app opnieuw opstarten verhelpt dit).
-Veel crashes naar het homescreen (dit kwam laatst 3x in een minuut voor toen ik een lange opdracht handmatig had ingevoerd bij de search!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is er een redbullTV app voor de apple TV? Hoe kun je eigenlijk er achter komen welke apps er voor de ATV zijn, zonder zo'n apparaat te bezitten? Ik heb al eens door itunes zitten bladeren op mijn ipad, maar ik kan niet veel vinden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Laatst online: 22:33
Red bull app is er. Bij de ios appstore op je telefoon kan je wel zien of een app beschikbaar is op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Thonz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:06:
Werkt de youtube app ook zo bar slecht bij jullie?
Een aantal puntjes van ergernis:

-Vaak als ik op de menu knop druk gaat die terug naar het homescreen.
-De titel en zoekbalk blijven vaak staan zonder dat ze weg te halen zijn (de app opnieuw opstarten verhelpt dit).
-Veel crashes naar het homescreen (dit kwam laatst 3x in een minuut voor toen ik een lange opdracht handmatig had ingevoerd bij de search!)
Yep, herken ik voor een groot stuk, behalve die crashes. Ook is het zo dat niet het volledige scherm van youtube op TV komt (er missen bij sommige youtubers sommige randjes, geen idee of dat met ATV te maken heeft of met de youtuber zelf...)

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

• jordiv30
En, gaat iemand upgraden naar een Apple TV 4K vanaf een Apple TV 4?

Ander vraagje, weten jullie waarom de Siri Remote een wit balkje om de Menu knop heeft zitten volgens de Apple Store?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IOZ8gor.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

jordiv30 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:22:
Nee, want ik heb geen 4K-tv hier, noch de intentie om er één te kopen. Wat dat betreft is deze update vooral voor mensen die voorop willen lopen. Voor alle andere mensen is de prijsverlaging van de oude AppleTV naar 159 euro interessanter. :)
Ander vraagje, weten jullie waarom de Siri Remote een wit balkje om de Menu knop heeft zitten volgens de Apple Store?

[afbeelding]
Dat heeft te maken met het feit dat de huidige AB zodanig is ontworpen dat je niet kan voelen of je hem goed (of verkeerd om) in je handen hebt. Uitermate frustrerend, en ik gok dat de witte rand daar zowel visueel als tactiel iets aan gaat doen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• jordiv30
Krisp schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:30:
[...]

Nee, want ik heb geen 4K-tv hier, noch de intentie om er één te kopen. Wat dat betreft is deze update vooral voor mensen die voorop willen lopen. Voor alle andere mensen is de prijsverlaging van de oude AppleTV naar 159 euro interessanter. :)
Ik heb wel een 4K TV, maar ben nog niet van plan om er een te kopen. Ik heb geen zin om weer 200 euro uit te geven voor een apparaat dat ik misschien 3x per week gebruik en daarnaast is er nog niet genoeg 4K materiaal beschikbaar (vind ik). Vooral op YouTube, waar ik de ATV vooral voor gebruik, is nog weinig materiaal beschikbaar van wat ik kijk. Films in 4K zijn leuk, maar ik denk niet dat ik het vaak ga gebruiken. Dat de interface ook niet in 4K is neem ik nog maar even voor lief. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52

[afbeelding]
Ik zou het alleen doen voor de 4k content en specifiek HDR/Dolby Vision.
Airplay kan ik met mijn ATV4 nog prima af.
De smart tv heeft op dit moment een prima netflix app, en daar kan ik ook hdr/DV op afspelen.

Ik vind het toch veel geld elke keer, terwijl de actieve updates/content na release vaak te wensen over laat.

Wellicht dat ik mij ga orienteren op een andere mediabox, die hetzelfde kan voor minder geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:40

[afbeelding]
Ik! Heb een 4K TV met HDR, dus de Apple TV 4K is perfect voor mij. Hoop dat apps ook snel geupdatet worden met 4K support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[afbeelding]
Ik kom niet af van een ATV4 (ik had voorheen wel een ATV3), maar ik heb destijds gewacht met een ATV4. Vanaf introductie was het product al direct achterhaald (want: geen 4K). Voor mij een bewuste keuze, want ik zou het best zonde vinden om snel te moeten upgraden.

• Coldbullet
  • Laatst online: 19:59

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik ga hem zeker halen, past mooi bij me 65" schermpje, netflix bijna iedere avond en regelmatog itunes filmpje huren
Pagina: 1 ... 49 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.