Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06
virofi schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:19:
Ik bedoel apps die via m'n dev account op de atv zijn gezet. Verdwijnen die ook?

EDIT: Nee dus :)
Als het een gratis dev account is, worden ze na 7 dagen onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:35
Heb net plexconnect/pms opnieuw opgezet icm met een virtuele debian machine, en nu krijg ik alleen stereo geluid. Wat ik ook doe pms blijft de audiotrack converteren naar AAC.

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/a2flou1st/pms_transcode.jpg

'Prefer AAC' staat uit onder Web > Player.

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Domino op 17-12-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even nuanceren:
  • De PS4 Pro heeft 4k en HDR
  • De standaard PS4 heeft 2K en HDR
Waarbij het bij HDR om HDR10 gaat, dat alleen de duurdere TV's ondersteunen.

[ Voor 11% gewijzigd door BamSlam_ op 17-12-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Minecraft ook uit! 19,99€🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 20:22
Zijn er games die je met zijn 2-en kan spelen op de Apple TV, zoiets als double dragon or splitscreen racer?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joint_me schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:43:
Zijn er games die je met zijn 2-en kan spelen op de Apple TV, zoiets als double dragon or splitscreen racer?
Ja Skyforce, aanradertje.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:54:
[...]

Even nuanceren:
  • De PS4 Pro heeft 4k en HDR
  • De standaard PS4 heeft 2K en HDR
Waarbij het bij HDR om HDR10 gaat, dat alleen de duurdere TV's ondersteunen.
ik kreeg juist de indruk dat hdr 10 meer gemeengoed was dan dolby vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 08:46

amphora

Websites & Fotografie

JSt1983 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 21:56:
[...]
ik kreeg juist de indruk dat hdr 10 meer gemeengoed was dan dolby vision.
Klopt. Hdr10 is de standaard die iedere mid/high end TV heeft tegenwoordig en sommige tv's, LG met name, hebben daarnaast ook ondersteuning voor de dolby variant.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Ik heb de ATV4 nu ongeveer vanaf de release en tot nu toe speelde Infuse alle bestanden goed af. Nu heb ik aantal x265 bestanden van gemiddeld 7/8gb maar daar zit behoorlijk wat stutter in.
Iemand ervaring met X265 bestanden in MrMc? Gaat dit beter?

Of eventueel een andere app die X265/Hevc beter speelt?

[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 15-01-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:53
yorroy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:18:
Ik heb de ATV4 nu ongeveer vanaf de release en tot nu toe speelde Infuse alle bestanden goed af. Nu heb ik aantal x265 bestanden van gemiddeld 7/8gb maar daar zit behoorlijk wat stutter in.

Ik gebruik plex, zelfs met grote bestanden 10-20gb geen problemen mee, ook via remote werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Scrtz schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:41:
[...]

Ik gebruik plex, zelfs met grote bestanden 10-20gb geen problemen mee, ook via remote werkt het perfect.
Grote bestanden is normaal gesproken ook geen probleem met Infuse, maar het zit hem in de x265 bestanden.

Plex gaat bij mij nog niet lukken. Mijn Synology NAS is niet sterk genoeg om te decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireCore (de maker van Infuse) is bezig met verbeterde ondersteuning voor de h.265 (x.265) codec, het staat op de planning voor versie 5.x (nog niet voor de volgende versie, versie 5.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Wanneer mogen we versie 5.2 verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen idee. De tweede beta van 5.2 is net uit, er komen 2 tot 4 beta's voordat er een nieuwe versie voor iedereen beschikbaar komt. Over zo'n 2 weken waarschijnlijk.

Maar ondersteuning voor de h.265 (x.265) codec kun je vanaf versie 5.3 verwachten, en dat duurt nog wel 4 tot 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gister de nieuwe update geinstalleerd maar er gaat iets niet goed met Airplay.

Op mijn iPhone is mijn Apple TV uit het menu verdwenen op de 2e pagina (Control Center). Hij staat nog wel op de 1e pagina (de synchrone Airplay opties, oftewel mirroring). Als ik die aanklik moet ik op mijn iPhone een 4-cijferige code invullen. Dat wil ik niet.
En sterker nog: in de settings staat dit ook helemaal niet. Hoe krijg ik mijn normale situatie terug? Gewoon Airplay selecteren op de 2e pagina van ControlCenter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 20:31
wes- schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:34:
[...]

Ik ben blij dat jij voor alle mensen een besluit kan maken.
Even serieus, er zijn hier een paar mensen die continu Infuse proberen aan te smeren. Dat je positief bent over een product wil nog niet zeggen dat iedereen het met je eens is en dezelfde wensen heeft, respecteer dat en probeer niet iedere keer Infuse aan de man te brengen.
Veel mensen zijn super tevreden met MrMc, Plex of VLC of whatever en willen misschien niet om het jaar opnieuw lappen voor nagenoeg dezelfde software.
Voor mij inderdaad de rede om voor Kodi te kiezen voor de aangeboden repo's. Puur voor het simpel streamen van een filmpje zonder deze eerst te moeten downen op een HDD ergens in een kast en laten uitpakken etc etc..Gewoon lekker simpel! >:)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
yorroy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:18:

Volgens mij hebben alle video apps op de ATV4 last van het feit dat Apple (dacht ik) geen hardware acceleration ondersteund voor video (Video Toolbox). Audio is een ander verhaal, zit wel in tvOS 10.x. Ik weet niet of de A8 SoC een hardware HEVC decoder heeft. De A10 zeker wel (= iPhone 2017 editie).

Dus video decoding moet in SW gedaan worden. Nou is H.265 / HEVC wat reken intensiever dan H.265.

MrMMC (volgens de forums) kan 3 Mbps 1080p HEVC aan (SW decode). Officieel max. 720p.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De NPO gaf het volgende antwoord op de vraag of er al plannen zijn voor een Apple TV app:
Er zijn op dit moment zeker plannen om een NPO-app te ontwikkelen voor de Apple TV. Dit laat echter nog wel even op zich laten wachten. Allereerst gaan we een nieuw platform ontwikkelen voor npo.nl en onze bestaande apps (voor tablet, telefoon en Smart-tv) hierop aanpassen. Na deze wijzigingen gaan we ons bezig houden met een app voor de Apple TV. Houd onze website in de gaten voor meer informatie over de laatste ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn lui bij de NPO. De app bestaat eigenlijk al:
Uitzending Gemist, de officieuze variant. Ze hoeven 'm alleen maar legaal te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ikweethetbeter schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:33:
Uitzending Gemist, de officieuze variant. Ze hoeven 'm alleen maar legaal te maken!
Ja ik wordt er zo moe van, de ondersteuning voor de appletv is echt bagger, ik had ook wel een officiële twitch app verwacht bijvoorbeeld.

Ik heb dat ding alweer bijna 2(?) jaar thuis staan en het enigste wat ik er mee doe is plex, twitch en netflix gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 28-02-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Er zijn wel meer (en uitgebreidere) varianten. Inmiddels kijk ik niet meer via een andere manier. Het mooiste is nog dat het ook ad-free is: op de een of andere manier werken commericals er niet op. :P

De Apple TV heeft mij mij echt de tv (en kabel) vervangen. We kijken nauwelijks meer 'live', en als we het doen gaat dat via Airplay. Ik zou niet weten waarom je nog iets anders nodig hebt. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Krisp schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:20:
[...]

Er zijn wel meer (en uitgebreidere) varianten. Inmiddels kijk ik niet meer via een andere manier. Het mooiste is nog dat het ook ad-free is: op de een of andere manier werken commericals er niet op. :P

De Apple TV heeft mij mij echt de tv (en kabel) vervangen. We kijken nauwelijks meer 'live', en als we het doen gaat dat via Airplay. Ik zou niet weten waarom je nog iets anders nodig hebt. :)
Zijn er ook bij die gewoon in de app store staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Scrtz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:25:
[...]

Zijn er ook bij die gewoon in de app store staan?
Nee. Je moet ze of side-loaden, of je kent iemand die hem via Testflight (distributie-app voor beta's) aan jou beschikbaar stelt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
[...]

Ik wel. Ik werd vervelend van het beperkte iOS en heb een Macmini uit 2012 op de TV aangesloten. Kan er tenminste ook normaal gebrowsed worden op het scherm en is tekstverwerking en Kodi ook geen probleem meer. Een TV abbo heb ik ook niet want er is genoeg op het www te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke gebruik jij? En hoe vaak moet je de app verversen als je gaat sideloaden? "Vroeger" was het elke 3 maanden, maar sinds het (geloof ik) wekelijks werd, heb ik Uitzending Gemist eraf gemikt.
Hier ook. De klassieke tv uitzendingen zijn voor nieuws en actualiteiten, series en films gaan zonder uitzondering via de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik deze, nog beter! Met favorieten en watchstatussen... dus om je opmerking te onderschrijven: de NPO is lui. En heeft ook geen idee wat ze moeten doen.

Ik begin overigens, nu ik ook weer Knippr kijk, te hopen dat 4NP (die bovengenoemde app maakt) blijft ontwikkelen (hopelijke met betere kwaliteit streams). Er zullen weer onhandige zaken in zo'n app doorgepushed worden waardoor de gebruikersvriendelijkheid wellicht weer te wensen overlaat. Dat zie je bij Knippr ook (geen screenshots bij het doorspoelen, sowieso niet doorspoelen bij commercieel).
ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:21:Welke gebruik jij? En hoe vaak moet je de app verversen als je gaat sideloaden? "Vroeger" was het elke 3 maanden, maar sinds het (geloof ik) wekelijks werd, heb ik Uitzending Gemist eraf gemikt.
Een week (gratis account) of een jaar (betaald account).

[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 28-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Of de NPO lui weet ik niet. Maar als ze inderdaad bezig zijn met een nieuwe opzet van NPO (met deels betaalde content in HD) dan snap ik wel dat ze nu geen geld investeren in een Apple TV app maar even wachten tot het nieuwe format er is. Zal ook met budget te maken hebben en er moet veel bezuinigd worden en dan kan ik me voorstellen dat ze geen geld investeren in iets wat ze inkomsten kan kosten want met een goede NPO Apple TV app gaan gewoon veel mensen hun reguliere TV abo opzeggen (ik waarschijnlijk ook) en daar krijgt de NPO ook geld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:49:
Of de NPO lui weet ik niet. Maar als ze inderdaad bezig zijn met een nieuwe opzet van NPO (met deels betaalde content in HD) dan snap ik wel dat ze nu geen geld investeren in een Apple TV app maar even wachten tot het nieuwe format er is. Zal ook met budget te maken hebben en er moet veel bezuinigd worden en dan kan ik me voorstellen dat ze geen geld investeren in iets wat ze inkomsten kan kosten want met een goede NPO Apple TV app gaan gewoon veel mensen hun reguliere TV abo opzeggen (ik waarschijnlijk ook) en daar krijgt de NPO ook geld van.
Ik zit niet heel erg in app development. Maar ze hebben een scala aan smart TV apps én een iPhone/iPad app. Als een aantal al zo makkelijk apps kunnen maken van scratch... hoe lastig moet het dan zijn voor de NPO?!
De NPO heeft in het begin gewoon erg afwachtend gereageerd: we kijken eerst of de Apple TV populair gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Kip en ei probleem: NPO ziet dat Apple TV 4 niet zo hard verkoopt en maakt er geen app voor. Consument koopt de Apple TV 4 niet omdat o.a. de NPO hier geen app voor maakt. Wie gaat dit doorbreken?

Ik heb UG van 4NP ook op mijn Apple TV 4 gehad, maar sinds dat wekelijks te moeten sideloaden is dat niet echt super meer. Vorig jaar zat er een bug in tvOS en liep de datum niet mee, zodoende bleven de gesideloade apps langer dan de drie maanden periode, die er toen was, draaien. Voor nu wachten op een jailbreak of testflight of een wonder uit Hilversum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:37:
Ik gebruik deze, nog beter! Met favorieten en watchstatussen... dus om je opmerking te onderschrijven: de NPO is lui. En heeft ook geen idee wat ze moeten doen.
...
Een week (gratis account) of een jaar (betaald account).
Dank! Ik zal dus moeten gaan betalen om m'n ATV niet elke week aan m'n iMac te moeten hangen...
edgarvh schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:17:
Kip en ei probleem: NPO ziet dat Apple TV 4 niet zo hard verkoopt en maakt er geen app voor. Consument koopt de Apple TV 4 niet omdat o.a. de NPO hier geen app voor maakt. Wie gaat dit doorbreken?
Kip & ei probleem? Onwil!
Ze hebben apps voor exotische smart tv's, maar niet voor de Apple TV 4 of Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Als Apple het nou mogelijk maakte om bijvoorbeeld de iPad store te kunnen gebruiken op je Apple tv4, dan zou je al genoeg bruikbare apps krijgen. Liever iets minder functioneel dan helemaal geen apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:46:
Dank! Ik zal dus moeten gaan betalen om m'n ATV niet elke week aan m'n iMac te moeten hangen...
Ik hang bij iemand onder z'n developeraccount. Je kunt natuurlijk met meer een developer account nemen ofzo.
Ze hebben apps voor exotische smart tv's, maar niet voor de Apple TV 4 of Android TV.
Precies!
Scrtz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:10:
Als Apple het nou mogelijk maakte om bijvoorbeeld de iPad store te kunnen gebruiken op je Apple tv4, dan zou je al genoeg bruikbare apps krijgen. Liever iets minder functioneel dan helemaal geen apps.
Tja, gaan ze niet doen. En je zou het kunnen doen door airplay mirroring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Helaas is Airplay Mirroring geblokkeerd (bij veel content) in de Ziggo, NPO en andere tv apps op de iPad...

Het zou om rechten gaan zeggen ze, maar ik denk dat ze gewoon kastjes voor €5 per maand willen verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:37:
Helaas is Airplay Mirroring geblokkeerd (bij veel content) in de Ziggo, NPO en andere tv apps op de iPad...

Het zou om rechten gaan zeggen ze, maar ik denk dat ze gewoon kastjes voor €5 per maand willen verhuren.
Ja precies, nu werkt streamen via airplay wel aardig maar je hebt zo'n apple tv natuurlijk zodat je daar makkelijk apps op kunt starten etc, baal er altijd van als er dan nog situaties zijn waar ik alsnog een extern apparaat nodig heb zoals mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:37:

Serieus? Geheel airplay? Of alleen mirroring?
Je laatste zin is volgens mij wel het probleem dat de Apple TV hier minder "hard" gaat, dan in Amerika... daar hebben veel major zenders gewoon een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
iAmRenzo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Je laatste zin is volgens mij wel het probleem dat de Apple TV hier minder "hard" gaat, dan in Amerika... daar hebben veel major zenders gewoon een app.
RTL XL : TV out, geen mirroring, geen Airplay, Chromecast werkt wel
ZiggoTV : TV out hangt van de zender af, Airplay, mirroring, Chromecast idem. Bv RTL zenders kun je alleen op de iPad kijken. Ook replayTV voor RTL zenders is a no-go.

Youtube is in de US nu ook met het doorgeven van TV zenders begonnen. Denk in NL dat dit pas in 2301 gaat gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 02-03-2017 11:20 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:01:
Apple TV apps zijn concurrent van betaalde settopboxen...

Ziggo GO

Hetzelfde is te vinden over KPN.

Waarom Uitzending Gemist op de iPad niet kan streamen naar de Apple TV ontgaat me geheel. Uitzending Gemist via de browser op m'n iMac kan wel via de Apple TV worden afgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Volgens mij is het heel simpel. Ziggo wil graag dat je op mobiel (onderweg) gebruik kan maken van hun diensten maar ze gaan geen Apple TV/Airplay ondersteunen omdat het anders te eenvoudig om een 'full-tv-experience' (zo noem ik het maar) te delen met je buren en vrienden. Met één ziggo account kan je dan meerdere huishoudens voorzien van volwaardige TV en dat gaat Ziggo abonnementen kosten. Het is dus gewoon beleid.

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 02-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Begrijp het wel maar het is allemaal zo jammer, zoveel potentie voor apparaten als een apple TV maar door al die contracten en andere redenen wordt er zoveel functionaliteit van je device ontnomen, zeker omdat we ook uit het kleine kikkerlandje komen en niet in de US wonen bijvoorbeeld. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat continu moeten switchen van 'kastje' en afstandsbediening, maar helaas gaat daar nog even geen verandering in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Misschien als de NPO (eindelijk) met hun nieuwe platform komt er wel iets gaat veranderen. Maar het gaat langzaam. In de VS zijn commerciële belangen veel groter en veel meer concurrentie dus iedereen probeert elkaar af te troeven met nieuwe diensten. In NL hebben kabelmaatschappijen (vrijwel) een monopolie positie dus die strijd hebben we helaas hier niet. Langzaam komt er wel wat concurrentie (zoals Knippr) maar het mag wel wat sneller gaan allemaal ja.

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 02-03-2017 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat @amphora zal inderdaad zo zijn. Omgekeerd kan RTL of SBS natuurlijk ook een eigen app uitbrengen maar ik kan me voorstellen dat de lobby van Ziggo groot genoeg is dat te voorkomen.

Het begrip cordcutter wordt zo eigenlijk meer een Ziggo-de-rug-toekeerder want de future of tv is apps gaat hem zo natuurlijk niet worden. Apple is zelf volgens mij ook al tegen die lamp gelopen. De traditionele TV wil graag alles bij zichzelf houden, met Ziggo als monopolist voorop. Het gaat om het geld en dan eventueel pas om de klant(beleving).

Ik zie wel een toekomst waarin er inderdaad apps zijn die traditionele tv's aanbieden. Ik heb een NPO app en de RTL app, met bijpassend abonnement. Ook heb ik Discovery. En de nieuwe TV app die in Nederland toch ooit zal komen presenteert dit allemaal in een mooie interface, geeft me suggesties voor andere content.

[ Voor 22% gewijzigd door iAR op 02-03-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik zie nu het nieuwsbericht dat Ziggotv (opvolger horizontv) over gaat schakelen naar html5. Dan zouden we dus vrij makkelijk een app kunnen verwachten om via die app middels html5 op de apple tv te kunnen kijken naar televisie lijkt mij?

Zo zijn er ook genoeg onofficiële apps voor twitch bijvoorbeeld, dat ook via html5 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Scrtz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:25:
Ik zie nu het nieuwsbericht dat Ziggotv (opvolger horizontv) over gaat schakelen naar html5. Dan zouden we dus vrij makkelijk een app kunnen verwachten om via die app middels html5 op de apple tv te kunnen kijken naar televisie lijkt mij?

Zo zijn er ook genoeg onofficiële apps voor twitch bijvoorbeeld, dat ook via html5 werkt.
Waar staat dat nieuwsbericht?
En Netflix is ook HTML5, maar daar zit toch echt wel een beveiliging achter. De streams zijn niet openbaar he, maar zitten achter een login. Dat zal toch echt eerst omzeild moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
amphora schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Waar staat dat nieuwsbericht?
En Netflix is ook HTML5, maar daar zit toch echt wel een beveiliging achter. De streams zijn niet openbaar he, maar zitten achter een login. Dat zal toch echt eerst omzeild moeten worden.
nieuws: Ziggo test met html5-alternatief voor Silverlight-player bij GO-dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten op HTML5 is helemaal niet nodig. Ziggo GO / Ziggo TV (of hoe je het ook wilt noemen) draait al lang op de iPad, dus een Apple TV versie is appeltje eitje.

Dat Ziggo daar niet voor kiest, is 100% politiek (en financieel): ze verkopen liever hun eigen settopboxen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ikweethetbeter schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:47:
Wachten op HTML5 is helemaal niet nodig. Ziggo GO / Ziggo TV (of hoe je het ook wilt noemen) draait al lang op de iPad, dus een Apple TV versie is appeltje eitje.

Dat Ziggo daar niet voor kiest, is 100% politiek (en financieel): ze verkopen liever hun eigen settopboxen!
Klopt, maar ik denk dat met html5 het veel makkelijker wordt om een onofficiële app uit te brengen die dus ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Scrtz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:52:
[...]

Klopt, maar ik denk dat met html5 het veel makkelijker wordt om een onofficiële app uit te brengen die dus ook werkt.
Hoeft niet, HTML5 kent tegenwoordig DRM waardoor het signaal beveiligd/encoded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
xoniq schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Hoeft niet, HTML5 kent tegenwoordig DRM waardoor het signaal beveiligd/encoded is.
Aah.. RIP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar bedrijven willen niet zomaar een eventje een Apple TV app maken. Eerder in dit topic gaf iemand een plausibele reden. Iets met delen van accounts en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:15:
[...]
Maar bedrijven willen niet zomaar een eventje een Apple TV app maken. Eerder in dit topic gaf iemand een plausibele reden. Iets met delen van accounts en geld.
Klopt. Maar dat kan ook al met telefoons en tablets! Alleen is Airplay dan niet mogelijk...

Het lijkt erop dat Ziggo het monopolie op het grote scherm wil houden; daar wordt het grote geld verdiend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er schijnt een Apple TV app van de NPO in de maak te zijn:
OMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 20:46

Hoezo neem jij de stelling: als iPad app al bestaat is een tvOS app makkelijk te maken?
Ik ben zelf zowel iOS ontwikkelaar als tvOS ontwikkelaar, en meestal heb ik het meerendeel toch opnieuw moeten schrijven (een nieuwe app) als ik van een iPad app een tvOS app wilde maken.

Ik kon maar een klein gedeelte kopiëren van de iPad app, maar het was bijna een volledige nieuwe app moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryur schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:11:
Hoezo neem jij de stelling: als iPad app al bestaat is een tvOS app makkelijk te maken?
Ik ben zelf zowel iOS ontwikkelaar als tvOS ontwikkelaar, en meestal heb ik het meerendeel toch opnieuw moeten schrijven (een nieuwe app) als ik van een iPad app een tvOS app wilde maken.

Ik kon maar een klein gedeelte kopiëren van de iPad app, maar het was bijna een volledige nieuwe app moeten schrijven.
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor applicatie het is en welke interactie er met de gebruiker is.

Een videospeler op de iPad, die h.264 video kan laten zien, kan dat met diezelfde code ook op de Apple TV. Wel moet natuurlijk de touch interface worden vervangen door een 10 feet user interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:12:
Er schijnt een Apple TV app van de NPO in de maak te zijn:
OMT.
Dat gerucht is al enige tijd bevestigd.
De NPO gaat het platform op de schop gooien. En er komt een betaald gedeelte voor hires materiaal. Tenminste zo stond het een half jaar geleden op de website van de overheid.
Hopelijk wordt de Apple TV app beter als de huidige apps, anders blijf ik lekker sideloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Audione0

Strijdt der titanen

Ik ben een beetje orienterend qua hardware. De verbouwing van mijn huis is in volle gang, we zijn met het afwerken begonnen.

Receiver, blueray, beamer etc is al in mijn bezit en ik heb een apple tv 3. Het laatste gaat straks naar de slaapkamer en daarvoor in de plaats wil ik een atv 4.
Nu is mijn vraag of deze via plex of andere aanbieder DTS-HD/Dolby True HD kan passtrough-én.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Audione0 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:07:
Nu is mijn vraag of deze via plex of andere aanbieder DTS-HD/Dolby True HD kan passtrough-én.
Ja, via Infuse Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Blijkbaar valt er niet veel meer te discussiëren over de Apple TV. :+

Dan zal ik maar weer even beginnen met een vraag. Zijn er meer mensen die de Apple TV 4 gebruiken in combinatie met Sonos? De Apple TV gaat via HDMI naar de TV en vanaf de TV naar de Playbar via optical out. Dit werkt via de blu-ray speler, ingebouwde Smart TV en KPN ontvanger gewoon goed, maar via de Apple TV klinkt het echt nergens naar. Het klinkt op iets hogere volumes erg schel, net alsof de speakers het niet aan kunnen en ze 'overstuur' raken. Bij YouTube filmpjes valt het nog mee, maar bij muziek klinkt het echt helemaal nergens naar. De Playbar krijgt van de Apple TV een stereo signaal binnen. Ik heb alle instellingen op de Apple TV, Sonos en mijn eigen TV al aangepast, maar zonder resultaat. Meer mensen die dit hebben en hoe hebben jullie het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
jordiv30 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:40:
Blijkbaar valt er niet veel meer te discussiëren over de Apple TV. :+

Dan zal ik maar weer even beginnen met een vraag. Zijn er meer mensen die de Apple TV 4 gebruiken in combinatie met Sonos? De Apple TV gaat via HDMI naar de TV en vanaf de TV naar de Playbar via optical out. Dit werkt via de blu-ray speler, ingebouwde Smart TV en KPN ontvanger gewoon goed, maar via de Apple TV klinkt het echt nergens naar. Het klinkt op iets hogere volumes erg schel, net alsof de speakers het niet aan kunnen en ze 'overstuur' raken. Bij YouTube filmpjes valt het nog mee, maar bij muziek klinkt het echt helemaal nergens naar. De Playbar krijgt van de Apple TV een stereo signaal binnen. Ik heb alle instellingen op de Apple TV, Sonos en mijn eigen TV al aangepast, maar zonder resultaat. Meer mensen die dit hebben en hoe hebben jullie het opgelost?
Ik heb ook een atv4 en een Sonos Playbar.
De ATV zit middels hdmi aan de tv en de tv vervolgens met optisch naar de playbar.
Mijn tv stuurt het stereo door naar de Sonos maar merk eigenlijk geen verschil tussen direct via Sonos afspelen of via ATV.

Als je de ATV op stereo zet dan? Of kan dat niet?
En wat voor signaal krijgt je Sonos van de blu-ray? Ook Stereo?

Hdmi kabels al eens verwisseld?

Ik kan overigens mijn instellingen niet checken, zit nu nog op de camping :+

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 04-05-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
yorroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:30:
Als je de ATV op stereo zet dan? Of kan dat niet?
En wat voor signaal krijgt je Sonos van de blu-ray? Ook Stereo?

Ik kan overigens mijn instellingen niet checken, zit nu nog op de camping :+
Bedankt voor je reactie.

Ik heb op de Apple TV alle instellingen een paar dagen achter elkaar geprobeerd. Nu staat hij op stereo, want als ik DD 5.1 instel als output krijgt de Playbar nog steeds stereo binnen volgens de app en bij 'Automatisch' blijft hij ook stereo doorsturen. Die instellingen lijken dus niet te werken.

Blu-ray speler geeft DD 5.1 door via HDMI en de TV geeft dat ook weer netjes door aan de Playbar. Ook bij normaal TV kijken via kastje van KPN komt er bij de HD-zenders DD 5.1 uit. Vandaar dat ik de ATV verdenk, maar ik zal nog eens een keer in de instellingen duiken van de ATV en de TV.

Ik heb het overigens alleen getest met filmpjes gestreamt via AirPlay (verschillende bronnen), Asphalt 8 en de YouTube app op de ATV zelf. Bij Asphalt 8 lijkt het minder, maar als je hem iets harder dan 'normaal' zet is het duidelijk aanwezig. Soms is het zelfs zo erg dat je geen eens kan horen wat er gezegd wordt. 8)7

Edit: HDMI kabels heb ik nog niet verwisseld. Ga ik dit weekend eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door jordiv30 op 04-05-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Hoi,

Ik vroeg me wat over de Apple TV. Hebben jullie ervaring met de NOS app? Hoe ziet het beeld er uit bij de livestream? Is de kwaliteit een beetje te doen?

En hoe is de kwaliteit als je iets via airplay afspeelt vanaf je iPad bijvoorbeeld?

Ik heb een smart tv (Serif TV) alleen die app van de NOS en NPO zijn drama. Die werken niet goed en zullen denk ook niet snel bijgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Citroentaart schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:40:
Hoi,

Ik vroeg me wat over de Apple TV. Hebben jullie ervaring met de NOS app? Hoe ziet het beeld er uit bij de livestream? Is de kwaliteit een beetje te doen?

En hoe is de kwaliteit als je iets via airplay afspeelt vanaf je iPad bijvoorbeeld?

Ik heb een smart tv (Serif TV) alleen die app van de NOS en NPO zijn drama. Die werken niet goed en zullen denk ook niet snel bijgewerkt worden.
De apps zijn uitstekend, gewoon zoals je gewend bent op mobiel, wat betreft AirPlay, ik ben de afstandsbediening kwijt van mijn TV, dus kan geen zenders wisselen, dus kijk ik zondags de F1 via AirPlay, gaat meer dan uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 15:31
xoniq schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:05:
[...]

De apps zijn uitstekend, gewoon zoals je gewend bent op mobiel, wat betreft AirPlay, ik ben de afstandsbediening kwijt van mijn TV, dus kan geen zenders wisselen, dus kijk ik zondags de F1 via AirPlay, gaat meer dan uitstekend.
Ja, zelfde ervaring hier.. Ik stream af en toe via de Uitzending Gemist app wat, en vaak F1 via Ziggo Go.. Ik moet zeggen dat het er gewoon prima uit ziet, en niet beter of slechter werkt dan m'n Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Bedankt voor jullie reacties! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Geen probleem. Je moet de Apple TV apps niet vergelijk met die half bakken web-apps van de TV. Die zijn in verhouding echt bagger. De Apple TV apps zijn juist echt native apps zoals ze ook op de telefoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Citroentaart schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:40:

De NOS app werkt prima, alleen beperkt zich tot het nieuws. De kwaliteit is van het niveau "uitzending gemist". Een NPO app schijnt eraan te komen, hierop kun je alles zien. Airplay vanaf de iPad werkt goed, alleen sommige apps kunnen het niet altijd wegens rechten of gederfde inkomsten ofzo. Vanaf de iMac werkt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Amazon en Apple zijn toch weer vriendjes ?

https://www.recode.net/20...v-app-jeff-bezos-tim-cook

Zou mooi zijn als de app voor Prime Video eens een keer naar de ATV komt. Nu moet ik me of via Airplay behelpen of de Shield aanzwengelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Sinds ik een 4K TV (Sony met Android TV) heb staat m'n ATV weer stof te happen... Hopelijk snel een 4K Apple TV met DTS want Netflix app op ATV werkt toch wel iets soepeler, sneller en fijner. Maar ja, wil toch 4K kwaliteit he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
amphora schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:37:
Sinds ik een 4K TV (Sony met Android TV) heb staat m'n ATV weer stof te happen... Hopelijk snel een 4K Apple TV met DTS want Netflix app op ATV werkt toch wel iets soepeler, sneller en fijner. Maar ja, wil toch 4K kwaliteit he...
Kan ik me voorstellen ja, dat ding mocht voor die paar honderd euro sowieso al 4K hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
xoniq schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Geen probleem. Je moet de Apple TV apps niet vergelijk met die half bakken web-apps van de TV. Die zijn in verhouding echt bagger. De Apple TV apps zijn juist echt native apps zoals ze ook op de telefoon werken.
Heb de Apple TV inmiddels binnen, het werkt geweldig. De Smart tv apps zijn echt gaar, als ik de tv aanzet en NOS wil kijken dan duurt dat al snel een minuut of langer voordat ie aan de praat is! Apple TV werkt echt snel!

Nu zou ik nog graag mijn beeldscherm uit zetten tijdens het afspelen van muziek via thuisdeling of via mijn iPhone. Is daar een makkelijke sneltoets voor. Als ik het via de TV moet doen dan moet ik eerst 4 stappen in het menu doorlopen.
ICT Consultant schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:11:
[...]
De NOS app werkt prima, alleen beperkt zich tot het nieuws. De kwaliteit is van het niveau "uitzending gemist". Een NPO app schijnt eraan te komen, hierop kun je alles zien. Airplay vanaf de iPad werkt goed, alleen sommige apps kunnen het niet altijd wegens rechten of gederfde inkomsten ofzo. Vanaf de iMac werkt het altijd.
Het werkt super! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Citroentaart schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:08:
Nu zou ik nog graag mijn beeldscherm uit zetten tijdens het afspelen van muziek via thuisdeling of via mijn iPhone. Is daar een makkelijke sneltoets voor. Als ik het via de TV moet doen dan moet ik eerst 4 stappen in het menu doorlopen.
Volgens mij is hier geen optie voor in je Apple TV, helaas. Je TV kan die optie wel hebben. Panasonic verstopt dit heel handig diep in de instellingen (enkel om het aan te zetten), nog maar weer eens een reden dat een goed, dom scherm voldoende is).

In die zin is het wel jammer dat je Apple TV remote app geen visuele afstandsbediening meer is, waarom je door je bibliotheek kunt zoeken en het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
iAmRenzo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Volgens mij is hier geen optie voor in je Apple TV, helaas. Je TV kan die optie wel hebben. Panasonic verstopt dit heel handig diep in de instellingen (enkel om het aan te zetten), nog maar weer eens een reden dat een goed, dom scherm voldoende is).

In die zin is het wel jammer dat je Apple TV remote app geen visuele afstandsbediening meer is, waarom je door je bibliotheek kunt zoeken en het aanzetten.
ow dat is wel jammer als dat niet bestaat. Ik heb een Samsung Serif tv.. en daar zit het ook 3 lagen diep in de instellingen.. Dan moet je weer een extra afstandbediening pakken. Anders kan je alles met je iPhone af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
yorroy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:30:
Sorry voor mijn late reactie. Heb het de laatste tijd erg druk gehad en daarom je tips nog niet geprobeerd.

HDMI kabels heb ik inmiddels verwisseld en ook nog verschillende aansluitingen geprobeerd. Het geluid blijft hetzelfde klinken. Ook nog even in de instellingen van mijn TV gedoken en daar heb ik ook niks raars gevonden. Uitvoer staat gewoon op "Meerkanaals", want de Bluray speler en KPN kastje geven wel gewoon 5.1 door.

Ik ben nog wel wat verder gekomen in mijn onderzoek. Als je via de iPhone of iPad streamt, klinkt het geluid wel normaal, maar als ik hetzelfde filmpje open via de ATV klinkt het weer belabberd. Het lijkt dus aan de ATV te liggen. |:(

Meer ervaringen van mensen met een Apple TV 4 en Playbar zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

loekf2 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:25:
Amazon en Apple zijn toch weer vriendjes ?

https://www.recode.net/20...v-app-jeff-bezos-tim-cook

Zou mooi zijn als de app voor Prime Video eens een keer naar de ATV komt. Nu moet ik me of via Airplay behelpen of de Shield aanzwengelen.
Jij hebt een Apple TV4 en Nvidia Shield? Welk van de twee vind jij het beste én snelste voor het kijken van Nederlandse uitzendingen (Kijk, NLZiet, Videoland, NPO) en films (Kodi)? Ik heb zelf een Apple ecosysteem, dus neig naar de Apple Tv4; helaas stamt het apparaat alweer uit 2015. Loopt het niet wat langzaam allemaal?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
iApp schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:51:
[...]

Jij hebt een Apple TV4 en Nvidia Shield? Welk van de twee vind jij het beste én snelste voor het kijken van Nederlandse uitzendingen (Kijk, NLZiet, Videoland, NPO) en films (Kodi)? Ik heb zelf een Apple ecosysteem, dus neig naar de Apple Tv4; helaas stamt het apparaat alweer uit 2015. Loopt het niet wat langzaam allemaal?
Ik heb een Apple TV4 met Infuse (mooie Kodi tegenhanger) en Netflix. Doet het erg goed! De andere apps gebruik ik niet.

Een collega van mij heeft een Nvidia Shield Android TV, en dat is eigenlijk de 4K versie van de ATV4. Kodi kan meer dan Infuse (voornamelijk op het illegale vlak) maar Infuse is mooier, Netflix ziet er net even anders uit, maar verder zijn de apparaten vrij goed vergelijkbaar.

Beide apparaten zijn goed in staat om spelletjes op te spelen, je kunt er controllers aan koppelen. De Shield draait heel soepel, veel soepeler dan je gewend bent van tv's met Android TV.

De Apple TV4 is van oktober 2015, maar is nog steeds erg snel. Ik ervaar geen problemen. Met video nooit, maar ook met spelletjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Eventjes peilen hier op Tweakers nu de WWDC 2017 voor de deur staan: wat verwachten jullie eigenlijk dat er wordt aangekondigd in tvOS 11?

Ik zou zelf eigenlijk niet zo goed weten wat er nog veranderd moet worden. Het enige wat ik kan bedenken zijn gebruikersaccounts, maar die hebben we hier thuis eigenlijk niet nodig aangezien ik de enige ben die van de ATV gebruik maak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik verwacht eerlijk gezegd weinig nieuws. Er zijn opvallend weinig geruchten over de ATV dit jaar.

Normaal gesproken kijk ik altijd enorm uit naar de WWDC, dit jaar eigenlijk niet zo. Persoonlijk hoop ik op mooie Siri speakers die in tweevoud als stereo speakers draadloos te verbinden zijn met de ATV, dan doe ik mijn Sonos Playbar de deur uit.

Of eventueel een Siri speaker die tevens de ATV vervangt en 4K kan weergeven. Een speaker en ATV in één zou super vet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 03-06-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:20
Zou mooi zijn als er een Twitch en Spotify app komt naar AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Picture in picture. Netflix blijft bijvoorbeeld spelen in de hoek terwijl je ff iets checkt in andere App. En nieuwe versie met 4k lijkt me ook wel wat. Misschien DTS ondersteuning met puur software update?

[ Voor 32% gewijzigd door amphora op 03-06-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:00:
Picture in picture. Netflix blijft bijvoorbeeld spelen in de hoek terwijl je ff iets checkt in andere App. En nieuwe versie met 4k lijkt me ook wel wat. Misschien DTS ondersteuning met puur software update?
DTS werkt gewoon met Infuse op de ATV4. Er zijn dus geen hardwarematige beperkingen op DTS (HD) in de ATV4. Het DTS aanbod is alleen erg mager, streaming diensten Netflix en Videoland en huur / koop diensten (Apple) doen er niet aan. De filmindustrie wil graag DVD's en BD's blijven verkopen, DTS is dan een verkoopargument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Spotify app hoop ik ook wel op ja. En dat ook meteen een functie om standaard apps te verwijderen, zoals in iOS 10. De Apple Music app gebruik ik nooit en de 'zoeken' app is eigenlijk hetzelfde als Siri, alleen dan met tekst in plaats van spraak.

Het nut van een Apple TV in een speaker snap ik eigenlijk niet echt, tenzij het een soundbar is. Een losse speaker zet ik toch ergens anders neer dan naast de TV.

Ik zou het overigens wel raar vinden als er veel hardware wordt aangekondigd tijdens de WWDC, maar daar is een ander topic voor hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb de livestream gisteren gekeken, maar de ATV is eigenlijk nauwelijks genoemd.

De homepod speaker zal wel draadloos gekoppeld kunnen worden aan de ATV, maar zelfs dat is niet eens benoemd.

Lijkt wel of de ATV totaal geen prioriteit meer heeft bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:00
yorroy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:14:
Ik heb de livestream gisteren gekeken, maar de ATV is eigenlijk nauwelijks genoemd.

De homepod speaker zal wel draadloos gekoppeld kunnen worden aan de ATV, maar zelfs dat is niet eens benoemd.

Er werd aangegeven dat er later dit jaar "meer" komt. Dus ik gok dat ie nog wel op de radar staat bij Apple en dat we misschien zelfs wel een los event krijgen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
posttoast schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:17:
[...]

Er werd aangegeven dat er later dit jaar "meer" komt. Dus ik gok dat ie nog wel op de radar staat bij Apple en dat we misschien zelfs wel een los event krijgen.
Nah zel wel bij de nieuwe iPhones of zo aangekondigd worden. Met dan even tussendoor een nieuwe apple tv met 4K ondersteuning en hopelijk ook eindelijk eens een 1gb netwerkpoort. Veel meer verwacht ik niet meer van dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mijn verwachting is dat tijdens het 'iPhone' event in september/oktober dit jaar een nieuwe versie van de ATV wordt gepresenteerd. Dit strookt met dat Amazon later dit jaar naar de ATV komt. Amazon biedt 4K en HDR uitzendingen, een mooi moment lijkt me om een nieuwe ATV te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat dat wel meevalt. Ze gaven al aan dat er later dit jaar meer Apple TV nieuws komt. Ik gok een nieuwe met 4K support, en misschien zelfs HDR. Verder gok ik dat er vrij weinig nieuws onder de zon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Overigens schonk Apple redelijk wat aandacht aan nieuwe codecs HEVC/H.265 in zowel MacBooks als iPhone. Je zou dan verwachten dat de ATV ook ondersteuning krijgt voor deze codec. Nu is H.265 eigenlijk niet te doen (stotterend beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

yorroy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:45:
Overigens schonk Apple redelijk wat aandacht aan nieuwe codecs HEVC/H.265 in zowel MacBooks als iPhone. Je zou dan verwachten dat de ATV ook ondersteuning krijgt voor deze codec. Nu is H.265 eigenlijk niet te doen (stotterend beeld)
Zal wel in de nieuwste tvOS verwerkt worden, ik denk niet dat Apple ons nog heel lang laat wachten. Wat ik een fijne toevoeging zal vinden, is een betere zoekfunctie. Het is momenteel niet mogelijk om vanaf de homescreen binnen Netflix, Uitzending Gemist (zodra de app beschikbaar is), YouTube en andere apps te zoeken, het beperkt zich alleen tot de iTunes en Music catalogus.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Komt er nu wel een update naar tvOS 11 of blijft de Apple TV gewoon op 10.x steken. Ik mag hopen da ze niet voor een nieuw kanaaltje dat geen eens in alle landen te bekijken is een nieuwe update uitrollen, maar het is wel mooier als het nummer gelijk loopt met de iOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
jordiv30 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:18:
Komt er nu wel een update naar tvOS 11 of blijft de Apple TV gewoon op 10.x steken. Ik mag hopen da ze niet voor een nieuw kanaaltje dat geen eens in alle landen te bekijken is een nieuwe update uitrollen, maar het is wel mooier als het nummer gelijk loopt met de iOS versie.
Er komt tvOS. Daar is ook een beta van. tvOS 11 biedt onder andere ondersteuning voor notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Mijn verwachting is dat tijdens het 'iPhone' event in september/oktober dit jaar een nieuwe versie van de ATV wordt gepresenteerd. Dit strookt met dat Amazon later dit jaar naar de ATV komt. Amazon biedt 4K en HDR uitzendingen, een mooi moment lijkt me om een nieuwe ATV te introduceren.
Precies en de "nieuwe" ATV heeft het nieuwe OS nodig dus heeft het geen zin om hem nu te introduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
tvOS 11 includes includes new features, bug fixes, and security improvements in the OS and
SDK, including:
  • Automatic light/dark appearance switching.
  • Focus API improvements and custom sound support.
  • Home Screen Sync.
  • Layered image improvements.
  • Mobile Device Management improvements.
  • Network-based pairing and development support.
  • New background modes and notification support.
  • Right-to-left language support.
  • Web Inspector support for TVMLKit apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik van dat best matige info.

Ik ben heel benieuwd naar de multi user support (of was dat een rumour?).
Ik ben er heel erg aan toe dat je in de app waarvoor het geldt, users kunt switchen. Dus algemeen is het mijn account (apps e.d.), maar voor muziek wil ik account X en voor fotos account Y. Of welke combinatie er maar mogelijk is. Nu kun je alleen voor GameCenter een ander account kiezen. En voor AppStore/iCloud als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:17
heeft iemand ervaring met Kodi op de Atv4?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:47:
[...]

Ik van dat best matige info.

Ik ben heel benieuwd naar de multi user support (of was dat een rumour?).
Ik ben er heel erg aan toe dat je in de app waarvoor het geldt, users kunt switchen. Dus algemeen is het mijn account (apps e.d.), maar voor muziek wil ik account X en voor fotos account Y. Of welke combinatie er maar mogelijk is. Nu kun je alleen voor GameCenter een ander account kiezen. En voor AppStore/iCloud als geheel.
Wat ik beschreef komt direct uit de changelog die Apple gepubliceerd heeft. Geen idee wat er verder nog bij komt. Elke beta iteratie is er een nieuwe changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:50:
heeft iemand ervaring met Kodi op de Atv4?
Ja. Kodi kun je alleen Sideloaden op je Apple TV. Anders moet je MrMC uit de AppStore downloaden. Die heeft wel minder features.
Het werkt. Maar ik vind het niet super: scrollen is hopeloos: per swype maar 1 movement en met de andere instelling vliegt alles heen en weer.
Plex of Infuse zijn hiervoor veel beter geschikt en passen ook in de GUI van Apple TV.
xoniq schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:51:
Wat ik beschreef komt direct uit de changelog die Apple gepubliceerd heeft. Geen idee wat er verder nog bij komt. Elke beta iteratie is er een nieuwe changelog.
Ik had al zo'n vermoeden. Ik kon ook al geen info vinden.

Het is wel jammer dat de Apple TV nog geen iCloud backup kan maken. Ik zou best de beta willen draaien maar dan wel safe. Sowieso moet Apple -als er een nieuwe Apple TV komt- een backup feature hebben. Anders krijg je de boel natuurlijk nooit over.

[ Voor 36% gewijzigd door iAR op 07-06-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Ja. Kodi kun je alleen Sideloaden op je Apple TV. Anders moet je MrMC uit de AppStore downloaden. Die heeft wel minder features.
Het werkt. Maar ik vind het niet super: scrollen is hopeloos: per swype maar 1 movement en met de andere instelling vliegt alles heen en weer.
Plex of Infuse zijn hiervoor veel beter geschikt en passen ook in de GUI van Apple TV.

[...]

Ik had al zo'n vermoeden. Ik kon ook al geen info vinden.

Het is wel jammer dat de Apple TV nog geen iCloud backup kan maken. Ik zou best de beta willen draaien maar dan wel safe. Sowieso moet Apple -als er een nieuwe Apple TV komt- een backup feature hebben. Anders krijg je de boel natuurlijk nooit over.
iCloud backup komt vanzelf. Lijkt me stug dat deze zal blijven ontbreken. Het is een essentieel onderdeel van het eco-systeem die Apple hanteert. Net als dat er een iCloud Drive app zou moeten komen; waar jij video's en foto's etc zou moeten kunnen openen die je niet in je reguliere filmrol e.d. hebt.

Net als multi-user, zal ongetwijfeld komen. Wel ben ik benieuwd naar de notificaties. En of dit ook deuren opent voor background-processen. Waarbij Infuse dan bijvoorbeeld met regelmaat je library kan vernieuwen en een melding tonen wanneer er nieuwe items zijn toegevoegd. Zou het net wat gebruiksvriendelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
iAmRenzo schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Ik lees namelijk veel hierover maar dit is niet te doen dus op een ATV4?
mensen bieden het aan voor 35 euro met jaar lang..

[..]

Andere vraag waar gebruiken jullie hem allemaal voor?

Ik twijfel nog of ik gewoon via me sony smart tv ga netflixxen of via Apple Tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nick25 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:18:
[...]

[..]

Ik twijfel nog of ik gewoon via me sony smart tv ga netflixxen of via Apple Tv :)
Ja via sideloaden, dat zei hij al.

Ik gebruik mijn apple tv voor plex, netflix en het kijken van streams via twitch via een of andere officiele twitch app. (Want een officiele is er nog niet).

Het is dat ik geen smart tv op mijn eigen kamer heb en de apple tv gekregen heb als cadeau maar ik zou het er zelf niet voor uitgeven. Als je smart tv doet wat je wilt doen zou ik het al helemaal niet doen, alhoewel een apple tv natuurlijk wel sneller werkt, maar goed.

Ben persoonlijk ook meer een voorstander van 1 apparaat, zo gebruik ik thuis ook CI+ modules zodat ik geen losse kastjes nodig heb voor Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Scrtz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:39:
[...]

Het is dat ik geen smart tv op mijn eigen kamer heb en de apple tv gekregen heb als cadeau maar ik zou het er zelf niet voor uitgeven. Als je smart tv doet wat je wilt doen zou ik het al helemaal niet doen, alhoewel een apple tv natuurlijk wel sneller werkt, maar goed.
.
Eerlijk antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:18:

[..]

Kodi of de Apple TV?
Ik gebruik mijn Apple TV voor Netflix (en straks Amazon Prime), Infuse (series en films van mijn NAS), voor TV (Knippr, en de officieuze NPO app van 4NP), voor Muziek (Apple Music, Radio en Podcasts), voor filmpjes (via Airplay vanaf laptops, telefoons en via Vimeo, YouTube app) voor foto's in iCloud Photo Sharing of Airplay). Bij mij is de Apple TV het enige apparaat dat ik gebruik.
Kodi gebruik ik voor home movies, videoclips, concerten en cabaret (zodat die niet via Infuse de rest vervuilen) maar ik ze wel met covers e.d. kan bekijken (zo'n app mist nog op de Apple TV).
Pagina: 1 ... 48 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.