Daar heb ik al gekeken, maar DTS en dolby surround enzo zegt me niets. Ik heb heel simpel de audio van de hdmi af gesplitst en die loopt naar boxen toe. Als ik een normale film kijk, niets bijzonders, heb ik dan meer aan de pro versie?
Verwijderd
Begin gewoon met de gratis versie. Is er op een gegeven moment iets dat niet werkt zoals je verwacht dan kun je altijd nog overstappen op de pro versies. Maakt qua prijs niets uit.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben een beetje op de feiten vooruit aan het lopen. Bedankt voor de hulp allemaal!
Mezelf even aanvullen: Oceanhorn is erg mooi/leuk en heeft ondersteuning voor een MFi controller.MrAcid schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:14:
Sinds afgelopen weekend heb ik een controller gekocht voor mijn Apple TV en iPhone. Voornamelijk Real Racing 3 gespeeld - wat echt best wel tof is en érg goed werkt op de Apple TV. Voelt absoluut als een "consolewaardige" ervaring voor mij! Laatste console was een Xbox 360 dus ik ben wellicht niet helemaal meer bij, maar ik heb er lol mee!
Iemand nog tips voor andere leuke console-waardige games?
De ATV 4 64GB is weer in de aanbieding voor 1 dag:
https://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/
Thanks voor de tip! Gelijk maar besteld!!!Frid0 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:25:
De ATV 4 64GB is weer in de aanbieding voor 1 dag:
DaveD
Wat vinden jullie van de apple tv "app"
Mij lijkt het wel wat en ik hoop dat diensten als Knippr en infuse het implementeren
Mij lijkt het wel wat en ik hoop dat diensten als Knippr en infuse het implementeren
Infuse zal er niet in komen, lijkt mij meer iets voor de amerikaanse markt. Netflix ook niet.symen89 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:18:
Alles hangt af van de vraag of er een API komt. Zo ja, dan bestaat er best een kans.U2psv schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:43:
[...]
Infuse zal er niet in komen, lijkt mij meer iets voor de amerikaanse markt. Netflix ook niet.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Het idee is leuk. Niet meer de beperking van apps. Maar de uitvoering, zoals helaas veel van Apple in deze categorie, zal niet praktisch zijn.symen89 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:18:
Het is net als met Siri search. In Nederland zit hier iTunes Movies in en Netflix. De bibliotheek van iTunes is vrij groot, dus alle resultaten qua films bestaat vornamelijk uit iTunes Movies, maar ik ga geen films voor 16 euro huren/kopen. En guess what: iTunes Movies kun je niet uitzetten.
Dat is net als TV. Als Netflix en je eigen bibliotheek (Plex, Infuse, DS Video) er niet in komt dan heb je er niks aan. Daarnaast vraag ik me af of het uberhaupt in Nederland komt. Apple richt zich te vaak met dit soort dingen niet op Nederland (News, iTunes TV, allerlei Siri onderdelen en doorzoekbaarheid van apps op Apple TV).
Na het nieuws van vandaag dat Ziggo Go app naar Windows 10 UWP komt hoop ik echt van harte dat het ook naar TVOS komt. Nu doe ik het via IPTV via wat mindere legale manier om zo tv kijken in de veranda.
Nogal een gedoe om een kabel te gaan trekken
Maar liefst dus gewoon officiële manier via Ziggo go app!
Add me op Stadia: Gloogle
Gaat niet gebeuren. Ziggo wil dat je via de Horizon top set box TV gaat kijken. Anders zou je met je buren te makkelijk een TV account kunnen delen. Dus ze maken een leuke app voor erbij maar ze maken 'm express niet te goed om hun inkomsten te beschermen. Begrijpelijk maar voor de consument niet de vriendelijkste oplossing.Pukson schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:26:
Na het nieuws van vandaag dat Ziggo Go app naar Windows 10 UWP komt hoop ik echt van harte dat het ook naar TVOS komt. Nu doe ik het via IPTV via wat mindere legale manier om zo tv kijken in de veranda.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Maja stel je hebt zo'n Android tv box, dan kan je het daar ook voor gebruiken. Of een mini pc waar het nu als app kan.
Natuurlijk ook de xbox one als die nieuwe app UWP is
Natuurlijk ook de xbox one als die nieuwe app UWP is
Het wordt zo hoognodig tijd voor een TV revolutie. Dat arrogante gedrag van die mediabedrijven.amphora schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:20:
Gaat niet gebeuren. Ziggo wil dat je via de Horizon top set box TV gaat kijken. Anders zou je met je buren te makkelijk een TV account kunnen delen. Dus ze maken een leuke app voor erbij maar ze maken 'm express niet te goed om hun inkomsten te beschermen. Begrijpelijk maar voor de consument niet de vriendelijkste oplossing.
Tja, moeten die media-bedrijven al hun content gewoon gratis weggeven? Misschien dat ze het overwegen als je 15 euro per maand ervoor wilt betalen.iAmRenzo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:49:
[...]
Het wordt zo hoognodig tijd voor een TV revolutie. Dat arrogante gedrag van die mediabedrijven.
Nee, zeker niet. Maar wat voor keuze is er nu helemaal? Wil ik een beetje fatsoenlijk TV kijken dan moet ik wel naar Ziggo. En zo'n irritante Horizon ga ik niet gebruiken. Ik heb een Apple TV waar ik graag via wil kijken... ik heb geen behoefte aan een enorme collectie afstandsbedieningen en gewitch tussen HDMI-kanalen en weet ik veel wat.Blik1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:56:
Tja, moeten die media-bedrijven al hun content gewoon gratis weggeven? Misschien dat ze het overwegen als je 15 euro per maand ervoor wilt betalen.
Daarnaast is er 0 keuze mogelijkheid als je iets op maat wilt, bijvoorbeeld alleen NPO en RTL4 en BBC.
Er zijn wel diensten die hierop in gaan springen -> knippriAmRenzo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:05:
[...]
Nee, zeker niet. Maar wat voor keuze is er nu helemaal? Wil ik een beetje fatsoenlijk TV kijken dan moet ik wel naar Ziggo. En zo'n irritante Horizon ga ik niet gebruiken. Ik heb een Apple TV waar ik graag via wil kijken... ik heb geen behoefte aan een enorme collectie afstandsbedieningen en gewitch tussen HDMI-kanalen en weet ik veel wat.
Daarnaast is er 0 keuze mogelijkheid als je iets op maat wilt, bijvoorbeeld alleen NPO en RTL4 en BBC.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb sinds kort een Horizon doos omdat m'n Humax het had begeven, eerlijk gezegd bevalt het me wel hoor. Interface is even wennen in het begin maar dat is met ieder nieuw apparaat zo.
Knippr is inderdaad een goed initiatief. Maar geen BBC helaas dus (nog) geen volwaardig alternatief.
Helaas zit ik niet alleen voor TV aan Ziggo vast, ook internet is (helaas) het beste via Ziggo op mijn adres. Nog geen glasvezel in mijn straat. De oude ADSL techniek hoef ik echt niet meer.
Knippr is inderdaad een goed initiatief. Maar geen BBC helaas dus (nog) geen volwaardig alternatief.
Helaas zit ik niet alleen voor TV aan Ziggo vast, ook internet is (helaas) het beste via Ziggo op mijn adres. Nog geen glasvezel in mijn straat. De oude ADSL techniek hoef ik echt niet meer.
[ Voor 31% gewijzigd door amphora op 10-11-2016 17:29 ]
Ik heb juist pas die Horizon troep ingeruild voor een CI+ module. Wat een verademing. Die Horizon box lijkt alsof 't op hardware uit de tweede wereldoorlog draait. Zo belachelijk traag. Ook die EPG, en dan een scrollen, bah!amphora schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:20:
Ik heb sinds kort een Horizon doos omdat m'n Humax het had begeven, eerlijk gezegd bevalt het me wel hoor. Interface is even wennen in het begin maar dat is met ieder nieuw apparaat zo.
Eerst dacht ik, ach 't zal wel, maar begon me steeds meer te irriteren. Dan maar CI+ module. Ik neem toch nooit wat op, iets terug kijken doe ik op de Ziggo app en dan via Airplay.
Had je oud of nieuw model horizon box? Nieuwe heeft geen scart aansluiting en is (veel?) sneller. Tv gids is zeker niet optimaal maar goed genoeg. Humax was ook niet alles. Ik kijk weinig live tv. Neem juist veel op. Opnemen via ziggo App werkt ook goed.xoniq schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:58:
[...]
Ik heb juist pas die Horizon troep ingeruild voor een CI+ module. Wat een verademing. Die Horizon box lijkt alsof 't op hardware uit de tweede wereldoorlog draait. Zo belachelijk traag. Ook die EPG, en dan een scrollen, bah!
Eerst dacht ik, ach 't zal wel, maar begon me steeds meer te irriteren. Dan maar CI+ module. Ik neem toch nooit wat op, iets terug kijken doe ik op de Ziggo app en dan via Airplay.
Sorry beetje of topic. Misschien kan ziggo wel tv gids App maken voor Apple tv
Ik vroeg me af of je, met de mogelijkheid van meedere apple id's op 1 atv4, ook switched tussen de photostreams van beide accounts als je van account switched? Dus kun je de foto's van beide accounts zien op 1 atv?
F1 is uit, ziet er goed uit verwacht geen console kwaliteit maar voor 9,95€ vind ik het een toppertje. Ideaal met de MFI controller! En natuurlijk racen met Verstappen en lekker vettel dwars zittensww89 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:19:
Ik ben oprecht benieuwd naar F1 2016 welke op tvOS, iOS en Android wordt uitgebracht. Dat moet ook iets van 'consolekwaliteit' worden. Maar tot op heden zijn er nog geen gameplaybeelden uitgebracht.
Het is eigenlijk jammer dat de ATV4 nooit de snellere A9, of beter nog de A9X chip heeft gekregen. Nou ja de ATV4 kan wellicht nog concurreren met de Nintendo Swift

Thx. Heb 'm inmiddels al. Wat performance probleempjes met de iPhone 7 maar verder draait ie prima op dr iPad en ATV. Toch wel leuk want dat maakt de ATV toch wat nuttiger. Zoveel consolekwaliteit titels vind je niet.U2psv schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:31:
[...]
F1 is uit, ziet er goed uit verwacht geen console kwaliteit maar voor 9,95€ vind ik het een toppertje. Ideaal met de MFI controller! En natuurlijk racen met Verstappen en lekker vettel dwars zitten
Hier ga ik er nog uitgebreider op in sww89 in "[Multi] F1 2016"
Dat deed ie gister ook tijdens de race. Vettel was weer eens boos. (En eerder tijdens de wedstrijd janken omdat ie er even uit lag)U2psv schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:31:
[...]
F1 is uit, ziet er goed uit verwacht geen console kwaliteit maar voor 9,95€ vind ik het een toppertje. Ideaal met de MFI controller! En natuurlijk racen met Verstappen en lekker vettel dwars zitten
Maar de reactie van Max op Vettel zijn woede: "Ach, moet ie maar meer gas geven."
Nope. Dit heeft Apple echt heel klote geregeld.virofi schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:16:
Ik vroeg me af of je, met de mogelijkheid van meedere apple id's op 1 atv4, ook switched tussen de photostreams van beide accounts als je van account switched? Dus kun je de foto's van beide accounts zien op 1 atv?
In principe heb je een actief Apple ID op je Apple TV. Je kunt in de instellingen wel switchen. Moet je elke keer je wachtwoord invoeren ook.
Een fast user switching optie was handiger geweest in foto's en muziek.
Mijn Apple ID wordt door alles en iedereen gebruikt... maar de voorkeur van de muziek van anderen komt dus terug in mijn persoonlijke omgeving in Apple Music. Heel irritant.
Ik dacht nog aan een gezamenlijk Apple ID account maar dat is me allemaal te ingewikkeld.
Ok. Maar als je dus switched via instellingen (en opnieuw je wachtwoord invult) dan zie je dus wel de foto's die bij dat account horen? Niet alleen de foto's van een "hoofdaccount" waarmee je de ATV4 hebt ingesteld oid?iAmRenzo schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:21:
[...]
Nope. Dit heeft Apple echt heel klote geregeld.
In principe heb je een actief Apple ID op je Apple TV. Je kunt in de instellingen wel switchen. Moet je elke keer je wachtwoord invoeren ook.
Een fast user switching optie was handiger geweest in foto's en muziek.
Mijn Apple ID wordt door alles en iedereen gebruikt... maar de voorkeur van de muziek van anderen komt dus terug in mijn persoonlijke omgeving in Apple Music. Heel irritant.
Ik dacht nog aan een gezamenlijk Apple ID account maar dat is me allemaal te ingewikkeld.
Volgens mij wel ja.virofi schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:44:
Ok. Maar als je dus switched via instellingen (en opnieuw je wachtwoord invult) dan zie je dus wel de foto's die bij dat account horen? Niet alleen de foto's van een "hoofdaccount" waarmee je de ATV4 hebt ingesteld oid?
Veel mensen hier die een controller hebben aangeschaft bij de Apple TV 4? En zo ja, bevalt het?
Ik ben van plan om voor de kerst een Apple TV 4 aan te schaffen. Ik zit alleen nog te denken of ik er toch nog een controller bij koop. Het is mij nog steeds niet duidelijk of de controller echt alleen bij race/actie spellen werkt, of toch bij elk spel. Ik heb al gezocht op Google, maar ik krijg vooral lijstjes met must-have spelletjes voor je Apple TV. Niet echt wat ik zoek dus.
Ik heb al gezien dat een paar hier een controller hebben. Is het echt een must-have voor spelletjes op de Apple TV? En vooral, werkt het met elk spel? Vooral nu Apple fabrikanten niet meer verplicht om de game beschikbaar te maken voor de Siri Remote ben ik liever toch in een keer klaar door meteen een controller te kopen.
Ik ben van plan om voor de kerst een Apple TV 4 aan te schaffen. Ik zit alleen nog te denken of ik er toch nog een controller bij koop. Het is mij nog steeds niet duidelijk of de controller echt alleen bij race/actie spellen werkt, of toch bij elk spel. Ik heb al gezocht op Google, maar ik krijg vooral lijstjes met must-have spelletjes voor je Apple TV. Niet echt wat ik zoek dus.
Ik heb al gezien dat een paar hier een controller hebben. Is het echt een must-have voor spelletjes op de Apple TV? En vooral, werkt het met elk spel? Vooral nu Apple fabrikanten niet meer verplicht om de game beschikbaar te maken voor de Siri Remote ben ik liever toch in een keer klaar door meteen een controller te kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door jordiv30 op 20-11-2016 19:16 ]
Die controller is echt wel heel fijn, ik heb hem zelf ook gehad.
Ik vond tot voor kort het aanbod echt leuke games tegenvallen. Bovendien maakt Apple het je vrijwel onmogelijk om nog emulators te spelen. Oftewel: ik heb hem vorige maand weer verkocht na er 5x mee gespeeld te hebben.
Ik vond tot voor kort het aanbod echt leuke games tegenvallen. Bovendien maakt Apple het je vrijwel onmogelijk om nog emulators te spelen. Oftewel: ik heb hem vorige maand weer verkocht na er 5x mee gespeeld te hebben.
Ik heb een controller, de Steelseries Nimbus. Ik vind het een goede toevoeging voor het spelen van spellen.
Meestal heb je net iets meer bedieningsmogelijkheden, in vergelijking met de Siri-remote.
De onderstening is ook goed, bijna ieder spel biedt ondersteuning voor een losse controller.
Wel vindt ik sommige spellen niet lekker spelen met een controller, zoals Real Racing 3 en het zojuist uitgekomen F1, waarbij de gevoeligheid niet goed in te stellen is (te gevoelig en te lineair). Dat ligt naar mijn mening aan de spellen, want bij Asphalt 8 en AG drive stuurt het wel fijn.
Bij platform games (Rayman, Ducktales, Calvino Noir) is het echt een voordeel.
Bij hele simpele games zoals Crossy Roads maakt het niet zoveel uit wat je gebruikt.
Meestal heb je net iets meer bedieningsmogelijkheden, in vergelijking met de Siri-remote.
De onderstening is ook goed, bijna ieder spel biedt ondersteuning voor een losse controller.
Wel vindt ik sommige spellen niet lekker spelen met een controller, zoals Real Racing 3 en het zojuist uitgekomen F1, waarbij de gevoeligheid niet goed in te stellen is (te gevoelig en te lineair). Dat ligt naar mijn mening aan de spellen, want bij Asphalt 8 en AG drive stuurt het wel fijn.
Bij platform games (Rayman, Ducktales, Calvino Noir) is het echt een voordeel.
Bij hele simpele games zoals Crossy Roads maakt het niet zoveel uit wat je gebruikt.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Hmm, ik vind 50 euro/dollar best nog veel voor een controller, voor mij dan: als ik kijk hoevaak ik speel, hoeveel aanbod aan spellen er is en dat ik nog vaker op mijn Wii(U) speel...Jeroen O schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:09:
Ik heb een controller, de Steelseries Nimbus. Ik vind het een goede toevoeging voor het spelen van spellen.
Is er een overzicht van controllers, en dan vooral ook de goedkopere
Als je zoekt naar MFI controllers dan kan je wel het één en ander vinden.
O.a. hier: https://afterpad.com/appletv/
Er staan geen prijzen bij, maar daar kan je ongetwijfeld zelf wel naar zoeken.
50 euro is wellicht prijzig, maar ik vind het een fijne controller. Het gebruik is niet beperkt tot de Apple TV, maar je kan hem ook aan je iPhone, iPad of Mac koppelen. Ik speel ook niet zoveel, maar ik zou hem toch niet kwijt willen.
O.a. hier: https://afterpad.com/appletv/
Er staan geen prijzen bij, maar daar kan je ongetwijfeld zelf wel naar zoeken.
50 euro is wellicht prijzig, maar ik vind het een fijne controller. Het gebruik is niet beperkt tot de Apple TV, maar je kan hem ook aan je iPhone, iPad of Mac koppelen. Ik speel ook niet zoveel, maar ik zou hem toch niet kwijt willen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga er vooral racespelletjes mee spelen, zoals Asphalt 8 en Real Racing 3. Asphalt 8 heb ik in de winkel gespeeld met een Siri Remote, en ik denk dat dat met een controller toch wat fijner is.
Ik denk dat ik hem er toch bij ga bestellen. Mocht hij niet bevallen, dan kan ik hem altijd nog terugbrengen of verkopen.
Nogmaals bedankt!
Ik ga er vooral racespelletjes mee spelen, zoals Asphalt 8 en Real Racing 3. Asphalt 8 heb ik in de winkel gespeeld met een Siri Remote, en ik denk dat dat met een controller toch wat fijner is.
Ik denk dat ik hem er toch bij ga bestellen. Mocht hij niet bevallen, dan kan ik hem altijd nog terugbrengen of verkopen.
Nogmaals bedankt!
Controller is echt een must werkt net zo fijn als bij een xbox/PS. F1 is ook een aanrader.jordiv30 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:16:
Bedankt voor jullie reacties!
Nogmaals bedankt!
Hoop dat de nieuwe asphalt extreme ook naar tv.
Ligt het nu aan mij of komt de atv4 in nl maar slecht van de grond? Zie maar weinig nieuwe apps..
Of komt het door de vern**kte nlse tv markt en providers met hun setop boxen..
Of komt het door de vern**kte nlse tv markt en providers met hun setop boxen..
Verwijderd
ben ik met je eens...van tevoren berichten dat nintendo zich zorgen moet maken...maar ik maar moeilijk iets leuks vinden..
Eens... Netflix, Plex en 3x per jaar een Apple Event streamen, meer doe ik niet in de praktijk 
En ja... Dat komt omdat content makers (HBO bijv) contracten hebben met telecom maffia
En ja... Dat komt omdat content makers (HBO bijv) contracten hebben met telecom maffia
[ Voor 32% gewijzigd door amphora op 25-11-2016 13:25 ]
Gaat Plex goed dan via de ATV4?amphora schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:24:
Eens... Netflix, Plex en 3x per jaar een Apple Event streamen, meer doe ik niet in de praktijk
Ja hoor, geen enkel probleem. Waarom zou het niet werken?
Waar speel je het vanaf, zeg maar waar heb jij Plex Media Server op staan?amphora schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:44:
[...]
Ja hoor, geen enkel probleem. Waarom zou het niet werken?
Heb je een server, NAS of iets dergelijks draaien met al je films/series erop?
Een oude Mac MiniFrid0 schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:45:
[...]
Waar speel je het vanaf, zeg maar waar heb jij Plex Media Server op staan?
Heb je een server, NAS of iets dergelijks draaien met al je films/series erop?
Voor Plex heb je een krachtige NAS of een computer nodig, waarop je de Plex server software kunt draaien.
Als je Infuse als afspeelclient gebruikt, dan volstaat een willekeurige netwerkschijf, of een eenvoudige NAS.
Als je Infuse als afspeelclient gebruikt, dan volstaat een willekeurige netwerkschijf, of een eenvoudige NAS.
O ok, ja dat werkt wel.
Ik heb een Synology nas waar alles op staat en begreep dat die combi met een ATV4 niet heel lekker werkt.
Verwijderd
@Frid0:
Begrijp niet war je op doelt. Zowel data op Synology alsook Mac Mini werken prima i.c.m. een aTV4. Zeer zeker als je Infuse gebruikt want dan kan zelfs de meest "antieke" NAS/Mini het met gemak aan.
Begrijp niet war je op doelt. Zowel data op Synology alsook Mac Mini werken prima i.c.m. een aTV4. Zeer zeker als je Infuse gebruikt want dan kan zelfs de meest "antieke" NAS/Mini het met gemak aan.
Ik denk dat Frid0 bedoeld dat Plex op synology niet goed samen gaat. Mijn DS214 is in ieder geval te zwak om fatsoenlijk plex te kunnen draaien.
Synology + Infuse op Apple TV werkt subliem
Synology + Infuse op Apple TV werkt subliem
Met de Mac Mini loop ik ook tegen beperkingen aan hoor. Had een H.265 film en plex op de mac mini kon dat niet snel genoeg omzetten naar iets wat de ATV4 aan kon, resultaat 100% cpu usage en om de paar seconden een bevroren beeld. Infuse 5 (gratis versie) kon 'm trouwens ook niet soepel afspelen.
[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 28-11-2016 13:28 ]
Als je altijd fan bent geweest van Kodi, dan kun je deze sideloaden (http://www.idownloadblog....tall-kodi-new-apple-tv-4/)
Maar er is een "officiële app" voor de apple tv 4 https://mrmc.tv
Met mrmc kan je alleen geen repository's toevoegen toch?inbedrijf schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:32:
Als je altijd fan bent geweest van Kodi, dan kun je deze sideloaden (http://www.idownloadblog....tall-kodi-new-apple-tv-4/)
DaveD
Verwijderd
Met een aTV4 is er geen enkele reden om (aan de client kant) Plex te gebruiken. Infuse decodeert (vrijwel) alles met gemak dus hoeft de NAS niet daarmee belast te worden.
De (test)films die ik met H265 heb gezien speelden probleemloos af.
De (test)films die ik met H265 heb gezien speelden probleemloos af.
Ja precies, ik heb nog zo'n steelseries nimbus controller gekregen vorig jaar maar ik heb dat ding maar een keer geprobeerd omdat er alleen maar een paar (pay2win/play) pauper spelletjes staan die je normaal ook op je iPhone vind.. niet echt iets wat ik als consolevervanger acht..amphora schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:24:
Verder alleen plex en twitch (zelfs twitch heeft nog geeneens een officiële app..), erg jammer dat zo'n duur apparaat zo weinig aandacht lijkt te krijgen.
Maar aangezien ik ook op m'n laptop en tablet wil kunnen kijken, ook als ik niet thuis ben, en m'n films wil kunnen delen met vrienden die ook weer een eigen plex servertje hebben draaien waar ik weer van meeprofiteer... enfin... Genoeg redenen om toch plex te gebruiken ;-)Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:16:
Met een aTV4 is er geen enkele reden om (aan de client kant) Plex te gebruiken. Infuse decodeert (vrijwel) alles met gemak dus hoeft de NAS niet daarmee belast te worden.
Ben benieuwd heb gisteren weer even in de atv Appstore gebladerd maar nog maar weinig content hier in NL, is de us zal het wel stukke beter zijn denk ik?
Je kan inderdaad geen repo toevoegen, maar je nas hoeft ook niks meer te encoden en kodi speelt alles echt af en je hebt veel meer instellingen dan infuse. Daarnaast heeft mrmc een betere subtitle integratie.
DaveD1109 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:03:
[...]
Met mrmc kan je alleen geen repository's toevoegen toch?
Gebruik ik toch liever kodi!😉inbedrijf schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:28:
Je kan inderdaad geen repo toevoegen, maar je nas hoeft ook niks meer te encoden en kodi speelt alles echt af en je hebt veel meer instellingen dan infuse. Daarnaast heeft mrmc een betere subtitle integratie.
[...]
DaveD
Waar ik in het begin MrMC nog prefereerde gebruik ik nu eigenlijk alleen InFuse nog 
Maar goed mocht de een zich verbeteren t.o.v. de andere... makkelijk wisselen van App natuurlijk!
InFuse wilde in zijn begindagen nog wel eens haperend beeld geven. Dat doen ze bij mij nu beide nooit meer.
Maar goed mocht de een zich verbeteren t.o.v. de andere... makkelijk wisselen van App natuurlijk!
InFuse wilde in zijn begindagen nog wel eens haperend beeld geven. Dat doen ze bij mij nu beide nooit meer.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
MrMC is een soort Kodi Light. Als je Kodi nodig hebt, gebruik dan Infuse op de Apple TV 4. Op de volwaardige Apple TV 4 tegenhanger aan de Android kant, de (duurdere) Nvidia Shield Android TV, draait wel de volledige Kodi.
Ik snap de keuze voor Infuse wel, die past meer binnen het uiterlijk van de Apple TV. Kodi of MrMC ziet er ineens heel outdated uit en het probleem is dat de interface toch niet echt lekker werkt met het touchpad van de remote.
Wat zijn jullie ervaringen met infuse of kodi bij het gebruik van DTS-HD MA en Dolby TrueHD.
Ik lees dat infuse deze ondersteund, maar worden deze als bitstream door gezet naar je versterker? (verschijnt er dus op de versterker DTS-HD) of wordt dit gedownmixed?
Ik lees dat infuse deze ondersteund, maar worden deze als bitstream door gezet naar je versterker? (verschijnt er dus op de versterker DTS-HD) of wordt dit gedownmixed?
Fly or Die
Infuse speelt het allemaal goed af!
tv geeft toch ook geluid door via hdmi in bv 5.1? Tv (Samsung 55HU7500) geeft alleen PCM aan als geluid naar mijn Sonos wordt gestuurd.
In Infuse heb je de instellingen "Doorvoer" en "Automatisch". Geen idee wat de trigger voor "Automatisch" is om geluid om te zetten, maar "Doorvoer" voert het meeste onbewerkt door, van DTS-HD MA wordt x-kanaals PCM gemaakt. Dat stoort mij niet, het klinkt nog steeds perfect!
Vind toch wel echt jammer dat Apple de Apple TV beetje heeft laten vallen voor mij gevoel? Weinig apps en zie niet echt veel ondersteuning bij content makers. Wel eindelijk middels sideloading verschillende emulators erop gekregen waardoor ik er nu ineens meer op zit.
Provenance gebruik ik als mensen dit zich afvragen. Speelt zowat elke emulator af.
Provenance gebruik ik als mensen dit zich afvragen. Speelt zowat elke emulator af.
Probleem van de content makers is dat Apple 30% van het abonnementsgeld wil, en erg moeilijk doet als abonnementen buiten de Apple Store om afgesloten kunnen worden.
Want Infuse ondersteund repositories?ikweethetbeter schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:39:
Als je Kodi nodig hebt, gebruik dan Infuse op de Apple TV 4.

Kennelijk snappen sommige mensen het grote voordeel van kodi niet!

DaveD
Verwijderd
Ik geloof eerder dat veel mensen denken dat iedereen interesse heeft in een lappenmand van produkten. De meeste mensen willen gewoon films kunnen afspelen en dat graag binnen een moderne rechttoe-rechtaan GUI.
Repositories zijn leuk voor de knutselaar en een bron van problemen.
Repositories zijn leuk voor de knutselaar en een bron van problemen.
ik gebruik MrMC omdat ik hier kan zien welke subtitles ik kan downloaden, bij infuse vind ik dat onlogisch. Daarnaast kan ik makkelijk in MrMC mijn netwerk bronnen updaten.
@DaveD1109, wes-
Mensen willen een mediaspeler die probleemloos alle video's af kan spelen, zonder de converteren, transcoderen, ...
Dat kan allemaal met Infuse, en met Kodi.
Kodi neem je als je op bitniveau wilt tweaken, of als je gebonden bent aan Android.
Als je in de gelukkige omstandigheid verkeert dat je een apparaat met tvOS hebt, dan kies je Infuse: speelt alles probleemloos af, en ziet er daarnaast ook goed uit, beter dan Kodi.
Gelukkig staat Infuse niet stil, sinds gisteren heb ik de beta van 5.1, en daarmee is het mogelijk om te zoeken. Kodi mogelijkheden zonder een tweakersinterface!
Mensen willen een mediaspeler die probleemloos alle video's af kan spelen, zonder de converteren, transcoderen, ...
Kodi neem je als je op bitniveau wilt tweaken, of als je gebonden bent aan Android.
Als je in de gelukkige omstandigheid verkeert dat je een apparaat met tvOS hebt, dan kies je Infuse: speelt alles probleemloos af, en ziet er daarnaast ook goed uit, beter dan Kodi.
Gelukkig staat Infuse niet stil, sinds gisteren heb ik de beta van 5.1, en daarmee is het mogelijk om te zoeken. Kodi mogelijkheden zonder een tweakersinterface!
Bij Infuse zie je dat ook! Je kunt embedded subs of losse subs kiezen, of kiezen een bepaalde te downloaden. Werkt prima! En als-ie out of sync is, dan kies je een nieuwe, of zet je de timing iets anders. Of bedoel je iets anders, waarin is MrMC beter? Als ik weet wat je zoekt, en ik vind het ook een verbetering, dan kan in in het beta programma een verzoek tot verbetering indienen.inbedrijf schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:31:
ik gebruik MrMC omdat ik hier kan zien welke subtitles ik kan downloaden, bij infuse vind ik dat onlogisch. Daarnaast kan ik makkelijk in MrMC mijn netwerk bronnen updaten.
Netwerkbronnen zijn in Infuse ook makkelijk aan te passen, net zoals het toevoegen van favorieten. Wat mis je hierin?
Mensen die kodi gebruiken doen dat naar mijn inziens juist voor de repository's!
Ben het er wel mee eens dat infuse er standaard beter uit ziet.
Ben het er wel mee eens dat infuse er standaard beter uit ziet.
DaveD
Iemand die Moonlight heeft draaien op de Apple TV 4 en mij kan vertellen of het streamen van games soepel verloopt
?
Hoe kan Apple dat verbeteren? Dat er geen apps zijn ligt toch niet aan Apple?Pukson schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:26:
Vind toch wel echt jammer dat Apple de Apple TV beetje heeft laten vallen voor mij gevoel? Weinig apps en zie niet echt veel ondersteuning bij content makers. Wel eindelijk middels sideloading verschillende emulators erop gekregen waardoor ik er nu ineens meer op zit.
Het probleem van abonnementen is er natuurlijk wel, Apple strijkt daar een te groot bedrag voor op waardoor de prijs scheef loopt.
Ik denk nog steeds dat Apple zijn tijd vooruit is met de Apple TV. De TV markt is zo conservatief. Die willen eigen inferieure kastjes pushen. En volgens mij zijn de rechten te ingewikkeld en de lobby te sterk.
Hopelijk komen er meer initiatieven als Knippr. Of serieuze diensten om (semi-)liniair te kijken met een groot aanbod.
Als straks massaal smart TV platvormen inzakken bij gebrek aan ondersteuning zullen kastjes als Apple TV en Chromecast veel meer mainstream worden.
[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 01-12-2016 14:21 ]
Hier in het kikkerlandje inderdaad weinig tv providers die er aan medien, in de usa wordt het velemale beter ontvangen en gebruikt( daar moeten de mensen zelf een t. Decoder kopen of huren bij de provider)iAmRenzo schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:21:
[...]
Hoe kan Apple dat verbeteren? Dat er geen apps zijn ligt toch niet aan Apple?
Het probleem van abonnementen is er natuurlijk wel, Apple strijkt daar een te groot bedrag voor op waardoor de prijs scheef loopt.
Ik denk nog steeds dat Apple zijn tijd vooruit is met de Apple TV. De TV markt is zo conservatief. Die willen eigen inferieure kastjes pushen. En volgens mij zijn de rechten te ingewikkeld en de lobby te sterk.
Hopelijk komen er meer initiatieven als Knippr. Of serieuze diensten om (semi-)liniair te kijken met een groot aanbod.
Als straks massaal smart TV platvormen inzakken bij gebrek aan ondersteuning zullen kastjes als Apple TV en Chromecast veel meer mainstream worden.
Precies. Sowieso werkt TV daar anders dan hier.Coldbullet schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:54:Hier in het kikkerlandje inderdaad weinig tv providers die er aan medien, in de usa wordt het velemale beter ontvangen en gebruikt( daar moeten de mensen zelf een t. Decoder kopen of huren bij de provider)
Overigens raad ik wel iedereen aan om mailtjes en tips te blijven sturen naar partijen: hoe meer vraag er lijkt hoe meer kans er bestaat op iets!
Ik ben blij dat jij voor alle mensen een besluit kan maken.ikweethetbeter schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:37:
@DaveD1109, wes-
Even serieus, er zijn hier een paar mensen die continu Infuse proberen aan te smeren. Dat je positief bent over een product wil nog niet zeggen dat iedereen het met je eens is en dezelfde wensen heeft, respecteer dat en probeer niet iedere keer Infuse aan de man te brengen.
Veel mensen zijn super tevreden met MrMc, Plex of VLC of whatever en willen misschien niet om het jaar opnieuw lappen voor nagenoeg dezelfde software.
@wes-
Ik generaliseer, dat is makkelijk om dingen duidelijk te maken, want zonder generalisatie heb je duizenden mogelijke scenario's te beschrijven. Ik neem geen beslissingen voor de gehele mensheid, ik beschrijf voor wat volgens mij voor 90% van de mensen geldt. Jij behoort duidelijk tot de 10%.
Infuse is gratis, Infuse Pro is betaald. Sinds Infuse Pro 5 kun je kiezen tussen eenmalig betalen voor de software en geen updates en een abonnementsmodel. Dat laatste is overigens standaard voor Plex Pass.
Niet iedereen is veeleisend. Sommigen bekommeren zich niet om het geluid, die luisteren naar de tv speakertjes. Ik vind geluid belangrijk, dus ook de ondersteuning voor DTS en de HD audio formaten.
Ik ga voor gemak. Ik wil video's ongewijzigd Infuse in kunnen gooien. Dat ik een DVD moet rippen (met HandBrake) snap ik, en doe dat ook graag, maar een MKV moeten converteren omdat er een soundtrack niet ondersteund wordt of een ondertiteling mist, dat wil ik niet.
Ik ga ook voor design. Infuse past qua design perfect bij tvOS.
Iedereen die tevreden is met MrMC, Plex, VLC, OneVideo, ..., moet dat vooral blijven gebruiken!
Ik generaliseer, dat is makkelijk om dingen duidelijk te maken, want zonder generalisatie heb je duizenden mogelijke scenario's te beschrijven. Ik neem geen beslissingen voor de gehele mensheid, ik beschrijf voor wat volgens mij voor 90% van de mensen geldt. Jij behoort duidelijk tot de 10%.
Infuse is gratis, Infuse Pro is betaald. Sinds Infuse Pro 5 kun je kiezen tussen eenmalig betalen voor de software en geen updates en een abonnementsmodel. Dat laatste is overigens standaard voor Plex Pass.
Niet iedereen is veeleisend. Sommigen bekommeren zich niet om het geluid, die luisteren naar de tv speakertjes. Ik vind geluid belangrijk, dus ook de ondersteuning voor DTS en de HD audio formaten.
Ik ga voor gemak. Ik wil video's ongewijzigd Infuse in kunnen gooien. Dat ik een DVD moet rippen (met HandBrake) snap ik, en doe dat ook graag, maar een MKV moeten converteren omdat er een soundtrack niet ondersteund wordt of een ondertiteling mist, dat wil ik niet.
Iedereen die tevreden is met MrMC, Plex, VLC, OneVideo, ..., moet dat vooral blijven gebruiken!
[ Voor 0% gewijzigd door ikweethetbeter op 03-12-2016 09:33 . Reden: Fout mbt Plex rechtgezet ]
Bedankt voor je reactie in ieder geval. Misschien had ik een extra kop koffie moeten drinken, ik probeer over het algemeen positief te blijvenikweethetbeter schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:06:
@wes-
Infuse is gratis, Infuse Pro is betaald. Sinds Infuse Pro 5 kun je kiezen tussen eenmalig betalen voor de software en geen updates en een abonnementsmodel. Dat laatste is overigens standaard voor Plex.
Nog wel 1 dingetje, voor Plex heb je geen abonnement nodig en krijg je gewoon updates.
Plex pass heeft een paar extra dingetjes zoals preview builds en sync support wat wel handig is als je bijvoorbeeld op reis gaat.
Geen dank, en positief blijven is meestal wel goed!wes- schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:04:
Bedankt voor je reactie in ieder geval. Misschien had ik een extra kop koffie moeten drinken, ik probeer over het algemeen positief te blijven
Oké, weer wat geleerd. Ik heb jaren geleden wat met Plex gefröbeld, maar heb blijkbaar het verkeerde (meest uitgebreide, blijkbaar Plex Pass) pakket gekozen. Ik vond het al niet super dat mijn computer aan moest blijven voor het transcoderen, en toen ik ook nog werd geconfronteerd met abonnementskosten, heb ik er afscheid van genomen.Nog wel 1 dingetje, voor Plex heb je geen abonnement nodig en krijg je gewoon updates.
Plex pass heeft een paar extra dingetjes zoals preview builds en sync support wat wel handig is als je bijvoorbeeld op reis gaat.
Bottom line: als je tevreden bent met Plex of MrMC of welke andere speler dan ook, dan zal ik je niet proberen over te halen om iets anders te kiezen. Wil je veel features, weinig problemen en goede tvOS integratie, dan heb ik wel zo m'n voorkeuren.
Hmm Ik ging er altijd vanuit dat plexserver alleen met plex-player overweg kan. Nu zie ik dat infuse meer kan dan de plexplayer. Ik heb dus even de basic player geinstalleert maar kon amper films kijken omdat ik dan Pro moest hebben.
Mij is nu niet duidelijk waarom ik infuse boven plex zal gaan kiezen op mn apple tv 4. Iemand die dit duidelijk kan uitleggen ?
Mij is nu niet duidelijk waarom ik infuse boven plex zal gaan kiezen op mn apple tv 4. Iemand die dit duidelijk kan uitleggen ?
Ik heb die keuze gemaakt vanwege het feit dat je vanuit Infuse kan zoeken naar ondertitels, Infuse wat vlotter functioneert (omdat alles geindexeerd wordt in de app i.p.v. on the fly, en omdat Infuse er niet voor zorgt dat de mediaserver gaat lopen transcoden, waardoor een simpele netwerkschijf of NAS voldoet. Voor Plex Media Server heb je een steviger apparaat nodig i.v.m. het transcoden.Jboy1991 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:16:
Hmm Ik ging er altijd vanuit dat plexserver alleen met plex-player overweg kan. Nu zie ik dat infuse meer kan dan de plexplayer. Ik heb dus even de basic player geinstalleert maar kon amper films kijken omdat ik dan Pro moest hebben.
Dus voor mij de voordelen:
- Alle acties zijn lokaal
- Native afspelen vanaf het network en alle video transcoding in de app zelf
- Elke netwerk schijf oplossing voldoet
- Tijdens het afspelen subs downloaden
- Grote updates die het net weer wat beter maken
En het ziet er gewoon gelikt uit.
Ikzelf heb alle grote mediaplayers (Plex, MrMC en Infuse) op de apple tv langdurig uitgeprobeerd. Alle apps doen wat ze moeten doen maar het zijn de kleine details in gebruiksgemak waar het hem in zit.
Plex heeft als voordeel dat met accounts kan werken en als je je library deelt met huisgenoten/vrienden/familie dan zit je niet in de weg in elkaars progress van een bepaalde serie bijvoorbeeld.
Het nadeel vind ik wel dat je een best stevige computer of nas nodig hebt om te kunnen transcoden. Ikzelf heb een Synology DS216play en die is soms net te traag bij het opstarten van een stream waar getranscode moet worden. Op een iOS device kan het soms wel 30 seconden duren.
Subtitles op plex gaat ook niet zo soepel. Als een SRT niet in sync is kan je niet makkelijk vanuit de app een nieuwe downloaden.
MrMC is de player die ik eigenlijk het langste gebruikt had omdat die player de mogelijkheid had om live tv te kunnen afspelen maar sinds de komst van Knippr was die functie overbodig geworden.
zoals eerder vernoemd is het nadeel de zwaar outdated layout die totaal niet in consensus met de de rest van de apple tv. Wat ik ook heel jammer vind aan MrMC is dat de library niet in de background geupdate kan worden. Ik wil namelijk graag meteen zien welke nieuwe content ik heb ipv 2 minuten wachten tot de update klaar is. Het opzoeken van subtitles is wel heel makkelijk in deze app.
Infuse heb ik lange tijd links laten liggen vanwege problemen met het afspelen en de supertrage laadtijden van coverart. Vaak kreeg ik ook verkeerde posters te zien of was het formaat niet juist. Gelukkig heeft Infuse laatste tijd een flinke inhaalslag gemaakt en icloudsync maakt het gebruik tussen TVos en iOS heel makkelijk. Wel zou ik graag een account systeem zoals bij plex willen zien om bovengenoemde reden. Sync problemen met SRT kan makkelijk verholpen worden in infuse ook.
Resumerend vind ik persoonlijk Infuse het beste werken vanwege snelle laadtijden, fijne layout en relatieve makkelijke opties mbt tot ondertiteling. Sinds Infuse 5 zie je ook snel de nieuwste content als je de app in de top row plaatst.
Tenslotte hoop ik dat alle mediaplayers toegang krijgen tot de nieuwe ''tv' app. Dat zou de overzichtelijkheid tussen alle video apps een stuk makkelijker maken want wij gebruiken naast Infuse ook nog HBOnow, Iplayer , Knippr en natuurlijk netflix.
Plex heeft als voordeel dat met accounts kan werken en als je je library deelt met huisgenoten/vrienden/familie dan zit je niet in de weg in elkaars progress van een bepaalde serie bijvoorbeeld.
Het nadeel vind ik wel dat je een best stevige computer of nas nodig hebt om te kunnen transcoden. Ikzelf heb een Synology DS216play en die is soms net te traag bij het opstarten van een stream waar getranscode moet worden. Op een iOS device kan het soms wel 30 seconden duren.
Subtitles op plex gaat ook niet zo soepel. Als een SRT niet in sync is kan je niet makkelijk vanuit de app een nieuwe downloaden.
MrMC is de player die ik eigenlijk het langste gebruikt had omdat die player de mogelijkheid had om live tv te kunnen afspelen maar sinds de komst van Knippr was die functie overbodig geworden.
zoals eerder vernoemd is het nadeel de zwaar outdated layout die totaal niet in consensus met de de rest van de apple tv. Wat ik ook heel jammer vind aan MrMC is dat de library niet in de background geupdate kan worden. Ik wil namelijk graag meteen zien welke nieuwe content ik heb ipv 2 minuten wachten tot de update klaar is. Het opzoeken van subtitles is wel heel makkelijk in deze app.
Infuse heb ik lange tijd links laten liggen vanwege problemen met het afspelen en de supertrage laadtijden van coverart. Vaak kreeg ik ook verkeerde posters te zien of was het formaat niet juist. Gelukkig heeft Infuse laatste tijd een flinke inhaalslag gemaakt en icloudsync maakt het gebruik tussen TVos en iOS heel makkelijk. Wel zou ik graag een account systeem zoals bij plex willen zien om bovengenoemde reden. Sync problemen met SRT kan makkelijk verholpen worden in infuse ook.
Resumerend vind ik persoonlijk Infuse het beste werken vanwege snelle laadtijden, fijne layout en relatieve makkelijke opties mbt tot ondertiteling. Sinds Infuse 5 zie je ook snel de nieuwste content als je de app in de top row plaatst.
Tenslotte hoop ik dat alle mediaplayers toegang krijgen tot de nieuwe ''tv' app. Dat zou de overzichtelijkheid tussen alle video apps een stuk makkelijker maken want wij gebruiken naast Infuse ook nog HBOnow, Iplayer , Knippr en natuurlijk netflix.
Nog even een vraagje. Ik lees hier verdeelde reacties over het wel en niet bekabeld aansluiten van de Apple TV 4. Zelf zou ik altijd zeggen dat bekabeld beter is, maar in dit geval weet ik het niet.
Ik heb hier thuis een 100 mbit glasvezel verbinding liggen en die loopt voornamelijk over 5 GHz verbinding. De apparaten die dit niet ondersteunen lopen over een 2,4 GHz verbinding. Ik heb begrepen dat de ATV via de internet poort maximaal 100 mbit binnen kan krijgen (ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het anders moet zeggen
).
Dan zou het in mijn geval waarschijnlijk beter zijn om een internet kabel aan te sluiten, aangezien er geen verschil zit in de snelheid ten opzichte van WiFi. Daarnaast heeft de kabel als voordeel dat er minder storing van andere apparaten zijn. Dus mijn vraag is; is het inderdaad beter om mijn toekomstige ATV dan bekabeld aan te sluiten? Op internet vind ik vooral informatie over de WiFi verbindingen.
Ik heb ook nog naar andere mediaspelers gekeken, maar de ATV lijkt het best te passen bij mijn setup. Voorwaarde is dat het door de rest van het gezin bedient kan worden en dan kom je al snel op deze oplossing. Maar ik ben liever wel in een keer klaar, dus vandaar deze vraag. Anders koop ik er nog een netwerkswitch bij.
Ik heb hier thuis een 100 mbit glasvezel verbinding liggen en die loopt voornamelijk over 5 GHz verbinding. De apparaten die dit niet ondersteunen lopen over een 2,4 GHz verbinding. Ik heb begrepen dat de ATV via de internet poort maximaal 100 mbit binnen kan krijgen (ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het anders moet zeggen

Dan zou het in mijn geval waarschijnlijk beter zijn om een internet kabel aan te sluiten, aangezien er geen verschil zit in de snelheid ten opzichte van WiFi. Daarnaast heeft de kabel als voordeel dat er minder storing van andere apparaten zijn. Dus mijn vraag is; is het inderdaad beter om mijn toekomstige ATV dan bekabeld aan te sluiten? Op internet vind ik vooral informatie over de WiFi verbindingen.
Ik heb ook nog naar andere mediaspelers gekeken, maar de ATV lijkt het best te passen bij mijn setup. Voorwaarde is dat het door de rest van het gezin bedient kan worden en dan kom je al snel op deze oplossing. Maar ik ben liever wel in een keer klaar, dus vandaar deze vraag. Anders koop ik er nog een netwerkswitch bij.
Om jou vraag te beantwoorden gooi ik er even een kopie van een eerder bericht van mezelf in:jordiv30 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:57:
Nog even een vraagje. Ik lees hier verdeelde reacties over het wel en niet bekabeld aansluiten van de Apple TV 4. Zelf zou ik altijd zeggen dat bekabeld beter is, maar in dit geval weet ik het niet.
Ik heb hier thuis een 100 mbit glasvezel verbinding liggen en die loopt voornamelijk over 5 GHz verbinding. De apparaten die dit niet ondersteunen lopen over een 2,4 GHz verbinding. Ik heb begrepen dat de ATV via de internet poort maximaal 100 mbit binnen kan krijgen (ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het anders moet zeggen).
Oftewel: eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Bovendien kan de ATV geen 4K dus die 100 Mbit zal je nooit aantikken lijkt me.yorroy schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:25:
Voor de geïnteresseerden:
Ik heb even de speedtest app geprobeerd. Bekabeld haal ik 6ms met 94mbit.
Draadloos komt hij niet hoger 260mbit met 8ms.
Mijn Mac haalt wel 400 tot 500 Mbit dus heb het idee dat ze niet de beste AC chip hebben gebruikt.
Overigens merk ik met Infuse en Netflix geen verschil in laadtijd. Ik heb dus besloten om ondanks de hogere snelheid van WiFi te kiezen voor ethernet. Dat geeft me een iets stabieler gevoel
Ik had eerst ook bekabeld maar nu gewoon draadloos gegaan, nog geen enkel probleem mee gehad terwijl mijn apple tv op zolder staat en mijn airport extreme onder in de huiskamer, prima genoeg toch 
Maar waarom ze nog een 100mbit poort in zo'n duur apparaat stoppen in een tijd waar wss 1gbit ethernet geeneens meer duurder is ontgaat mij ook...
Maar waarom ze nog een 100mbit poort in zo'n duur apparaat stoppen in een tijd waar wss 1gbit ethernet geeneens meer duurder is ontgaat mij ook...
[ Voor 27% gewijzigd door Scrtz op 07-12-2016 08:28 ]
Waarom?
Misschien omdat het volstaat.
Misschien omdat 1 Gbps meer stroom verbruikt.
Misschien omdat het in de standaard chipset zit.
Misschien ...
Ik denk dat als er een 4K versie van de Apple TV komt, over een jaar ofzo, dat een gigabit aansluiting dan standaard is.
Misschien omdat het volstaat.
Misschien omdat 1 Gbps meer stroom verbruikt.
Misschien omdat het in de standaard chipset zit.
Misschien ...
Ik denk dat als er een 4K versie van de Apple TV komt, over een jaar ofzo, dat een gigabit aansluiting dan standaard is.
Bedankt, uit de reacties te zien maakt het dus eigenlijk niet zoveel uit. Dan hou ik het geld nog gewoon even in mijn zak (voor de netwerkswitch) en probeer ik het eerst draadloos. Mocht dit echt tegenvallen kan ik altijd nog de ATV bekabeld aansluiten.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Het zou echt fantastisch zijn als Ziggo een TV app maakt met HD streams
. Dan kan ik mijn CI+ eindelijk weggooien, die moet ik maandelijks heractiveren omdat we te weinig tv kijken. Streamen via de iPhone kost me veel te veel stroom, dan moet ik steeds opladen.
De ATV is hier de youtube en netflix machine en dat doet hij verrekte goed.
Soms moet je de HDMI black level opnieuw instellen omdat zwart dan grijs is, maar verder geen bugs meegemaakt (ja, HDMI hoog is laag en laag is hoog, maar goed, dat doet de xbox ook)
Soms moet je de HDMI black level opnieuw instellen omdat zwart dan grijs is, maar verder geen bugs meegemaakt (ja, HDMI hoog is laag en laag is hoog, maar goed, dat doet de xbox ook)
Ziggo propt liever een horizon in je keelgat!Eduardboon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:48:
Het zou echt fantastisch zijn als Ziggo een TV app maakt met HD streams. Dan kan ik mijn CI+ eindelijk weggooien, die moet ik maandelijks heractiveren omdat we te weinig tv kijken. Streamen via de iPhone kost me veel te veel stroom, dan moet ik steeds opladen.
Die gaan echt geen app maken!
DaveD
Hier ook een zeer tevreden infuse-appletv4-synology gebruiker, zelf vrouwlief en de jonge kids kunnen er mee overweg!
Alleen wat ik nog niet helemaal helder heb; ik heb voor de infuse4 pro versie 10 euro betaald en nu recent weer voor de infuse 5 pro versie 10 euro?
Alleen wat ik nog niet helemaal helder heb; ik heb voor de infuse4 pro versie 10 euro betaald en nu recent weer voor de infuse 5 pro versie 10 euro?
Ik heb nu een tv met oled scherm, dus de verwachting is dat zwart = zwart enzo... Dat gaat goed op mijn PS4:

Maar mijn ATV4 geeft deze lelijkheid:

Weet iemand hoe dat kan? En belangrijker, hoe ik het kan verhelpen?

Meende dat je in de instellingen van de atv4 dit in kon stellen. Moet je even naar kijkenJSt1983 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:02:
Ik heb nu een tv met oled scherm, dus de verwachting is dat zwart = zwart enzo... Dat gaat goed op mijn PS4:
[afbeelding]
[afbeelding]
ps4 heeft 4k en hdr
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152187.1925
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152187.1925
Ja, helaas hebben ze voor die optie gekozen.marz01 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:49:
Hier ook een zeer tevreden infuse-appletv4-synology gebruiker, zelf vrouwlief en de jonge kids kunnen er mee overweg!
Aan de andere kant wordt Infuse geregeld bijgewerkt, en dat moet ergens van betaald worden.
Heb je na 1 augustus Infuse Pro 4 gekocht, dan kom je in aanmerking voor een gratis upgrade naar Infuse Pro 5.
Ik ben er alleen nog niet uit met welke versie/optie je nu recht hebt op lifetime updates?
Geen.Moris schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:43:
Ik ben er alleen nog niet uit met welke versie/optie je nu recht hebt op lifetime updates?
Je kan kiezen voor de applicatie aankoop, of kiezen voor een jaarlijks abonnement vanuit de app.
Zelf heb ik de mazzel gehad dat ik Infuse 5 als promo code heb gekregen van de ontwikkelaar, maar anders had ik t alsnog wel betaald. (Naja, aan de nadere kant zit ik ook in de beta's dus dan had ik het niet direct aangeschaft omdat ik toch toegang heb tot de betas op Apple TV en iPhone.
Worden apps die je gesideload hebt via xcode / andere methodes van de atv geknikkerd bij een update?
Ja!virofi schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:33:
Worden apps die je gesideload hebt via xcode / andere methodes van de atv geknikkerd bij een update?
DaveD
Sideloaden is ook echt niet meer interessant, zolang je apps elke 7 dagen weer opnieuw moet sideloaden.
Inderdaad! Ik zit er ook hard aan te denken om een betaald Developer account te nemen!yorroy schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:09:
Sideloaden is ook echt niet meer interessant, zolang je apps elke 7 dagen weer opnieuw moet sideloaden.
DaveD
Ik bedoel apps die via m'n dev account op de atv zijn gezet. Verdwijnen die ook?
EDIT: Nee dus
EDIT: Nee dus
[ Voor 11% gewijzigd door virofi op 12-12-2016 22:38 ]
Dit topic is gesloten.