ikweethetbeter schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:28:
[...]
Dat heeft nog nooit gekund! Als je met de Remote app, de oude of de nieuwe, de Apple TV bedient, dan moet je tv aanstaan, anders zie je niet wat je doet.
Met de oude Remote app heb je 2 opties: bedien een Apple TV of bedien een Mac met iTunes. In het laatste geval hoeft je tv niet aan te staan; je ziet alle artiesten, albums, nummers, afspeellijsten, ... op je iPhone of iPad. Die muziek speel je dan via je Apple TV en versterker / receiver af.
het kon wel degelijk, maar het was dan wel in combinatie met iTunes Match.
Je library staat dan gewoon in de cloud en is vervolgens ook via je Apple TV beschikbaar.
Je kreeg dan je muziekbibliotheek op de Apple TV via de remote app te zien en je kon zo, zonder je tv aan te hebben door je muziek bladeren (net zoals je dat door de library van je Mac kon doen).
Je kunt inderdaad ook streamen van je iphone, maar dat vind ik niet altijd handig.
Ik heb vaak muziek aan staan thuis. Ga ik vervolgens naar de supermarkt dan stopt het streamen en zit men thuis opeens zonder muziek.
En m'n vrouw heeft weer een hele beperkte library, dus zij kan dan niet vanaf haar telefoon streamen.
Ik kan uiteraard m'n macbook aan laten staan en zo muziek afspelen, maar is ook weer niet ideaal.
Het was gewoon een handige optie die nu weg is.
Het is inderdaad lastig, ik heb 'm geregeld op de kop vast. De kwaliteiten van deze afstandsbediening komen ook niet naar boven als je simpel door je films navigeert, die komt pas boven als je Siri gebruikt of als je er een spelletje mee speelt.
[...]
Het mooie van de Apple TV 4 is dat je nog steeds oude IR AB's kunt gebruiken. Je moet het alleen even instellen. Gebruik een Logitech AB of gebruik je oude Apple TV 2/3 AB.
Dat op z'n kop vasthouden heb ik inderdaad ook heel vaak.
Ik vind de touchpad tot nu toe weinig bijdragen, dus wellicht ga ik gewoon m'n oude Apple TV 2 remote gebruiken.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world