Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:33:
[...]

Dus, de garantie loopt vanaf de installatie/activatie van de ATV4, ook kan je geen aankoopbon voorleggen.
Indien zo, lijkt me dit een prima regeling :)

[...]

Een deal is pas fair wanneer beide partijen het gevoel hebben dat het een fijne koop was, €100 lijkt me niet netjes.

Garantie is uiteraard ook een belangrijk punt.
Ik heb voor €100 een gesealed 32GB exemplaar inclusief verzending gekocht via Ebay uit Engeland.

De garantie gaat bij de eerste keer dat je hem opstart pas in.

[ Voor 5% gewijzigd door EValentino op 05-08-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
EValentino schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:35:
Ik heb voor €100 een gesealed 32GB exemplaar inclusief verzending gekocht via Ebay uit Engeland.

De garantie gaat bij de eerste keer dat je hem opstart pas in.
Dat wel heel goedkoop.
Bedankt voor de info ivm de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:50:
[...]

Dat wel heel goedkoop.
Bedankt voor de info ivm de garantie :)
Ja ik ben er ook erg blij mee! Kwestie van goed shoppen en niet bang te zijn om af te dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:33:
Een deal is pas fair wanneer beide partijen het gevoel hebben dat het een fijne koop was, €100 lijkt me niet netjes.

Garantie is uiteraard ook een belangrijk punt.
Ik vind €100 voor iets zonder bon en zonder garantie eigenlijk het maximum! Want ik zou geen beroep op garantie durven te doen als ik geen bon heb. Want ik denk dat het ook een gestolen apparaat kan zijn, en dan ben je een heler, dus strafbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ICT Consultant schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Ik vind €100 voor iets zonder bon en zonder garantie eigenlijk het maximum! Want ik zou geen beroep op garantie durven te doen als ik geen bon heb. Want ik denk dat het ook een gestolen apparaat kan zijn, en dan ben je een heler, dus strafbaar!
Zoals eerder gezegd de garantie gaat bij een ATV, iPhone en iPad in wanneer deze voor het eerst aangezet wordt. Wanneer je onverhoopt beroep moet doen op garantie, checkt een APR of de Apple Store o.b.v. het serienummer tot wanneer de garantie loopt.

Als deze apparaten in een seal zitten, kun je dit redelijk veilig kopen. Behalve als je het idee hebt dat de verkoper ze zelf weer sealt..... ;-)

Wat betreft de prijs, ben je voor 140 euro niet snel strafbaar bezig. T.o.v. de nieuwprijs van 200 euro is 140 een aannemelijk bedrag, 100 euro is juist dubieus......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
Je krijgt echt geen bonnetje bij je tweedehands Apple TV. Dus je kunt niet bewijzen dat je bv €140 hebt betaald. Als hij gestolen is, ben je dus gewoon dief of heler in de ogen van justitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ICT Consultant schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:13:
Je krijgt echt geen bonnetje bij je tweedehands Apple TV. Dus je kunt niet bewijzen dat je bv €140 hebt betaald. Als hij gestolen is, ben je dus gewoon dief of heler in de ogen van justitie!
Via tweakers, marktplaats, ebay e.d. communiceer je toch eerst via email of biedingen om tot een prijs te komen. Dan heb je toch je bewijs? Indien je het laat opsturen, kun je toch de transactie van je bank laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
[b]ICT Consultant schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:13:
Bij akkoord, wordt de Apple TV4 op een 15min van mijn deur bij hem thuis opgehaald!
Verkoper ondertekend mijn zelf opgemaakt aankoopbewijs af, inclusief thuisadres en serienummer van de Apple TV4, lijkt me echt meer dan afdoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat garantie vanuit de seal verhaal is wel wat minder rooskleurig dan hier nu beweerd wordt trouwens.

Er zit wel een limiet aan fabrieksgarantie vanuit een seal (want meer heb je niet zonder bon of uit het buitenland natuurlijk)

Het is niet dat je een product een half jaar in de seal laat zitten en dan maar nieuwe garantie blijft krijgen.

Op een gegeven moment wordt het aankoop bewijs toch wel belangrijk.

En voor de goeie orden, dingen als Mail contact of een bank afschrijving zijn geen aankoopbewijs.

Winkels kunnen dit als service accepteren maar zijn het niet verplicht
Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:31:
[...]

Bij akkoord, wordt de Apple TV4 op een 15min van mijn deur bij hem thuis opgehaald!
Verkoper ondertekend mijn zelf opgemaakt aankoopbewijs af, inclusief thuisadres en serienummer van de Apple TV4, lijkt me echt meer dan afdoende ;)
Jou lijkt het voldoende, mij lijkt het vooral niet rechtsgeldig :+

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 05-08-2016 18:51 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt m.b.v. het serienummer bij Apple de garantietermijn checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:50:
Je kunt m.b.v. het serienummer bij Apple de garantietermijn checken.
De Fabrieksgarantie termijn dan wel hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben het hier inderdaad over het jaar Apple care (of 3 jaar als je dit verlengd hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 16:54
Donstil schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:52:
[...]

De Fabrieksgarantie termijn dan wel hè.
Dat is volgens mij de datum vanaf het moment je het in gebruik hebt genomen. Die wordt dan bij Apple geactiveerd immers bij het opstarten.

[ Voor 21% gewijzigd door xoniq op 05-08-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:31:
Geloof je dat zelf?

Ik zou, als Marktplaatsverkoper, nooit iets tekenen wat mij ergens verantwoordelijk voor maakt!

En inderdaad, de rechtsgeldigheid, wat Donstil al noemde, ik zou er ook niet van uitgaan.

En die garantie: ik geloof er helemaal niks van dat je zonder een bon ergens garantie krijgt. Voor fabrieksgarantie (die maximaal een jaar is) moet je bij Apple zijn, en zonder bon is de introductiedatum of als je mazzel hebt de productiedatum de start van dat jaar.

Voor de 2 jaar garantie die je als consument hebt, is de winkelier verantwoordelijk. Maar zonder bon is er heel begrijpelijk geen enkele winkel die zich verantwoordelijk voelt jou 2 jaar gratis van dienst te zijn bij problemen, dus je zult nooit 2 jaar garantie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals, de Apple care garantie van een iphone, ipad en atv gaat in wanneer je het apparaat voor het eerst activeert. Dit betreft standaard 1 jaar. Voor een x bedrag kun je dit verlengen met twee jaar.

Zo lang het apparaat binnen Apple care valt kun je bij elke Apple Premium Reseller of Apple store

Voor het tweede jaar garantie moet je inderdaad een factuur hebben en moet je bij de winkel aankloppen.

De discussie of een apparaat van de vrachtwagen is gevallen (of iets soortgelijks) is een ander verhaal.
Dus als je b.v een iphone se van een particulier koopt en diegene kan aannemelijk maken dat het legale handel is (b.v. verlenging abonnement) dan lijkt het me geen probleem.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:09
Heb nu al vanaf het begin de apple tv 4, maar wordt wel een beetje moe van het feit dat apps als uitzending gemist, rtl xl en bijvoorbeeld horizon go vooralsnog niet beschikbaar zijn op de apple tv, zouden ze dan niet even de ipad app oid bruikbaar zouden kunnen maken voor de apple tv?

Weet niet hoe het bij jullie is maar ik merk dat ik nog te vaak moet uitwijken naar bijvoorbeeld mijn macbook+hdmi kabel. Oké airplay is mogelijk maar vaak toch niet helemaal optimaal qua bekijken van videos.
Scrtz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:53:
Heb nu al vanaf het begin de apple tv 4, maar wordt wel een beetje moe van het feit dat apps als uitzending gemist, rtl xl en bijvoorbeeld horizon go vooralsnog niet beschikbaar zijn op de apple tv, zouden ze dan niet even de ipad app oid bruikbaar zouden kunnen maken voor de apple tv?

Weet niet hoe het bij jullie is maar ik merk dat ik nog te vaak moet uitwijken naar bijvoorbeeld mijn macbook+hdmi kabel. Oké airplay is mogelijk maar vaak toch niet helemaal optimaal qua bekijken van videos.
Content-aanbieders willen controle hebben over hun content, het zomaar op een tv kunnen laten zien vermindert de verkoop van bv hun Horizon TV kastjes...

Iets op een telefoon of tablet kunnen zien is niet volwaardig tv kijken in hun ogen.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:09
ikweethetbeter schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:26:
[...]

Content-aanbieders willen controle hebben over hun content, het zomaar op een tv kunnen laten zien vermindert de verkoop van bv hun Horizon TV kastjes...

Iets op een telefoon of tablet kunnen zien is niet volwaardig tv kijken in hun ogen.
Ja daar zit wel wag in inderdaad, maar rtl gemist etc mag wel eens komen imo haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:13

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Een vraag aan de apple tv4 bezitters
Is er in de app store een hbo app? En zo ja wat Zijn de ervaringen er mee?
Ik wil namelijk van alle 1001 kastjes af
Mac mini naar de meterkast als plex server. Netflix en hbo op apple tv met plex alles in 1 kastje en weer afstandbediening minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Coldbullet schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:22:
Mac mini naar de meterkast als plex server. Netflix en hbo op apple tv met plex alles in 1 kastje en weer afstandbediening minder
http://www.apple.com/tv/entertainment/hbo-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Leuk. Maar wel even erbij vermelden dat dit in Nederland niet werkt.
Coldbullet schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:22:
Helaas nog niet in de Nederlandse appstore.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

En hbo go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat bedoel je?

Hbo go werkt niet op de Nederlandse Apple tv en er is ook geen app voor beschikbaar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Omdat op de ipad en iphone wel een app is voor hbo go. En inderdaad hbo now is alleen in de statea beschikbaar maar dan de hamvraag hbo go is dat wel op de apple tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gigantisch gemis trouwens dat HBO Go zo slecht leverbaar is in nederland. Ik wil dit niet via Ziggo afsluiten maar gewoon bij HBO zelf met een App, hetzelfde als met Netflix zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Donstil schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:05:
Gigantisch gemis trouwens dat HBO Go zo slecht leverbaar is in nederland. Ik wil dit niet via Ziggo afsluiten maar gewoon bij HBO zelf met een App, hetzelfde als met Netflix zeg maar.
Agreed! Ik heb HBO erover getwitterd, maar ze geven aan nog geen datum te hebben voor het releasen van de app in Nederland. Gemiste kans voor ze, terwijl ze volgens mij best last hebben de concurrentie. En bovendien is de app wel in de VS te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Het is gewoon sowieso een pauper bende met die aanbieders.
Apple heeft het zo makkelijk gemaakt dat elke jostie hun iOS app vrij vlot kunnen overzetten naar tvOS, met minimale wijzigingen. En toch wordt er zo moeilijk gedaan. Draait allemaal om geld en om uitzendrechten die gebonden zijn aan het type apparaat. Zoals tablet, telefoon of TV.

Heel jammer, dit ligt gewoon niet eens aan Apple, maar die lijdt er wel onder doordat men het apparaat links laten liggen zolang deze zaken er niet mogelijk op zijn terwijl ze wel al jaren op iOS te vinden zijn. Hierdoor denkt men tevens dat het aan de Apple TV ligt omdat het misschien wel te moeilijk is om apps over te zetten, althans dat is de indruk die men dan krijgt terwijl dit echt bullshit is.

Ziggo moet gewoon eens z'n ballen bij elkaar rapen, en die klote Horizon Go app uitbrengen op tvOS. Winnen ze klanten mee, mensen zijn sneller geneigd naar de Apple TV te gaan (ik ken iemand die 'm niet koopt zolang Horizon niet te bekijken is), win-win voor iedereen.

Dit zelfde geldt voor de publieke omroepen met hun apps. Amateur apps die de grond uitschieten in een paar uur tijd, en zij zwijgen er bijna een vol jaar over, en wuiven alles weg, terwijl een medewerker daar 'als hobby' (lees: bewijs) toont dat het ook gewoon in 1 dag gebouwd kan worden, puur om een statement te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het tvOS platform is gewoon erg klein in Nederland. Je specifiek Nederlandse app daarvoor uitbrengen is op dit moment eigenlijk helemaal niet zo interessant.

We zijn nu bijna een jaar verder en het komt nog steeds niet van de grond. Jammer maar helaas ben ik bang.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 14-08-2016 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:19:
Het tvOS platform is gewoon erg klein in Nederland. Je specifiek Nederlandse app daarvoor uitbrengen is op dit moment eigenlijk helemaal niet zo interessant.

We zijn nu bijna een jaar verder en het komt nog steeds niet van de grond. Jammer maar helaas ben ik bang.
Dan nog, een app van iOS naar tvOS brengen stelt niks voor. Dat kan één iemand zelfs voor z'n rekening nemen. Plan iemand daar enkele dagen op in, en je ondersteund een nieuw platform + je wint er klanten mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 20:48

swv

Sterker nog, al die initiatieven voor een Uitzending Gemist app waren toch ook binnen een paar uur geschreven? Goed met ruwe randjes en ontbrekende vormgeving maar wel volledig werkend. Een van die initiatiefnemers heeft vorig jaar eens met OMT om de tafel gezeten. Was best interessant.
Ik heb in december een maandje gratis Play van KPN geprobeerd, waar HBO Go bij zit inbegrepen, maar ik vind die apps van HBO echt troep, laat staan de kwaliteit van de streams. Beetje hetzelfde als Ziggo Horizon Prime. Leuk wellicht als je weinig gewend bent, maar als je ziet hoe mooi Netflix het voor elkaar heeft is HBO gewoon troep. Of ik doe iets verkeerd hoor, maar mijn ervaring met HBO komt van mijn Samsung Smart TV en dus de iOS app.

Wellicht een tip voor jou trouwens om gratis HBO Go af te sluiten via Play van KPN waar je dan het eerste jaar 12 euro p/mnd voor betaald. Volgens mij betaal je dan een goede prijs (zelfs als je Play dan niet eens gebruikt) ten opzichte van andere aanbieders waar je dan inderdaad vastzit aan bijv. Ziggo. En Airplay werkt ook gewoon in de Play app wil je tv kijken met de ATV4.
Zie voor de mogelijkheden het kopje Aanbod en Devices https://www.playvankpn.nl/service.htm
Eerste maand is sowieso gratis en opzeggen is geen probleem, zoals het hoort.

[ Voor 71% gewijzigd door swv op 14-08-2016 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Zijn er mensen die hun ATV4 gebruiken in combinatie met Plex wat op bv op een NAS draait? Zo ja, wat zijn jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 08:46

amphora

Websites & Fotografie

Frid0 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:30:
Goedemorgen,

Zijn er mensen die hun ATV4 gebruiken in combinatie met Plex wat op bv op een NAS draait? Zo ja, wat zijn jullie ervaring hiermee?
Niet op een NAS, wel op een Mac Mini die net als de ATV4 direct aan de TV hangt. Ik vind de ATV Plex app fijn werken en gebruik die toch meestal om content te bekijken ook al zat de mac mini ook direct aan de tv. Alleen films met Dolby DTS kijk ik nog direct via de mac mini.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrtz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:53:

Ik gebruik echt enkel de Apple TV apps, voor alles. Maar ik herken je ervaringen wel. De industrie is erg terughoudend, willen controle en hebben te maken met lastige wetten, lobbies en regels.
Gelukkig valt er vanalles te sideloaden.
xoniq schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:14:
Het is gewoon sowieso een pauper bende met die aanbieders.
Apple heeft het zo makkelijk gemaakt dat elke jostie hun iOS app vrij vlot kunnen overzetten naar tvOS, met minimale wijzigingen. En toch wordt er zo moeilijk gedaan. Draait allemaal om geld en om uitzendrechten die gebonden zijn aan het type apparaat. Zoals tablet, telefoon of TV.

Heel jammer, dit ligt gewoon niet eens aan Apple, maar die lijdt er wel onder doordat men het apparaat links laten liggen zolang deze zaken er niet mogelijk op zijn terwijl ze wel al jaren op iOS te vinden zijn. Hierdoor denkt men tevens dat het aan de Apple TV ligt omdat het misschien wel te moeilijk is om apps over te zetten, althans dat is de indruk die men dan krijgt terwijl dit echt bullshit is.

Ziggo moet gewoon eens z'n ballen bij elkaar rapen, en die klote Horizon Go app uitbrengen op tvOS. Winnen ze klanten mee, mensen zijn sneller geneigd naar de Apple TV te gaan (ik ken iemand die 'm niet koopt zolang Horizon niet te bekijken is), win-win voor iedereen.

Dit zelfde geldt voor de publieke omroepen met hun apps. Amateur apps die de grond uitschieten in een paar uur tijd, en zij zwijgen er bijna een vol jaar over, en wuiven alles weg, terwijl een medewerker daar 'als hobby' (lees: bewijs) toont dat het ook gewoon in 1 dag gebouwd kan worden, puur om een statement te maken.
Het is een beetje appels en peren maar ze klagen wel steen en been dat wij naar illegale en grijze mogelijkheden kijken.

Ik vind het trouwens ook echt bizar hoe het is gesteld met app ontwikkeling, zeg, corporate en amateur. Die 4NP die een mooie NPO app heeft gemaakt, doet dat vrij vlot. En je hoort bij de bedrijven alleen maar dat een app ontwikkelen zo duur is. En dat terwijl de NPO al een iOS app heeft én een interface voor smart tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

FreakNL

Well do ya punk?

Goedemorgen,

Je kan ook MrMC als plex client gebruiken, dan wordt er veel minder getranscode. Dat kan handig zijn als Plex op een NAS draait :)

Ik heb sinds kort een ATV4, en ik vind die MrMC app eigenlijk fijnder dan de officiële plex app, hoewel er zeker nog onvolkomendheden zijn. En er wordt amper getranscode, dat is altijd een voordeel (ondanks dat mijn server krachtig genoeg is)...

[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 15-08-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Goedemorgen,

Werkt zeer goed in 98% van de gevallen. De serversoftware draait bij mij op mijn Synology DS415play, die de transcoding voor zijn rekening neemt. Heel af en toe heb ik eens een bestand wat veel tijd nodig heeft om te bufferen maar doorgaans geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
jakob schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Werkt zeer goed in 98% van de gevallen. De serversoftware draait bij mij op mijn Synology DS415play, die de transcoding voor zijn rekening neemt. Heel af en toe heb ik eens een bestand wat veel tijd nodig heeft om te bufferen maar doorgaans geen enkel probleem.
Ok, bedankt. Heb zelf een DS412+. Moet even kijken hoe goed/slecht die Plex aan kan. Heb het nu al op mijn Nas draaien en gebruik het nu nog alleen voor series op mijn iPhone te kijken.
amphora schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Niet op een NAS, wel op een Mac Mini die net als de ATV4 direct aan de TV hangt. Ik vind de ATV Plex app fijn werken en gebruik die toch meestal om content te bekijken ook al zat de mac mini ook direct aan de tv. Alleen films met Dolby DTS kijk ik nog direct via de mac mini.
Ok, maar een Mac Mini is wel iets anders dan een ATV4 lijkt mij. Dolby DTS kan Plex niet aan?
Al moet je daar ook de speakers en/of versterker voor hebben natuurlijk.
FreakNL schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Je kan ook MrMC als plex client gebruiken, dan wordt er veel minder getranscode. Dat kan handig zijn als Plex op een NAS draait :)

Ik heb sinds kort een ATV4, en ik vind die MrMC app eigenlijk fijnder dan de officiële plex app, hoewel er zeker nog onvolkomendheden zijn. En er wordt amper getranscode, dat is altijd een voordeel (ondanks dat mijn server krachtig genoeg is)...
Ok, ken ik niet. Wat zijn de verschillen en voordelen met MrMc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, de interface is een stuk Spartaanser dan bij de officiële plex app.

Aan de andere kant kun je een stuk meer instellen. En hij doet (bijna) geen transcoding, omdat hij (in tegenstelling tot de plex app) zijn eigen player gebruikt (ipv de Apple player) en daardoor native een stuk meer kan afspelen via direct play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
FreakNL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:09:
Nou ja, de interface is een stuk Spartaanser dan bij de officiële plex app.

Aan de andere kant kun je een stuk meer instellen. En hij doet (bijna) geen transcoding, omdat hij (in tegenstelling tot de plex app) zijn eigen player gebruikt (ipv de Apple player) en daardoor native een stuk meer kan afspelen via direct play.
Dito voor Infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Zelf gebruik ik momenteel deze apps...Speedtest, infuse, VLC, Synology apps, Netflix, Youtube, Flikr,
Zijn er nog leuke apps die de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:12:
Synology apps
Zijn er nog leuke apps die de moeite waard zijn?
Welke apps heeft Synology nog meer?

Ik gebruik uiteindelijk niet veel apps. De kwaliteit is nog niet echt op niveau of de mogelijkheden zijn te beperkt. Of het pakken van een iPad is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:15
Is hier iemand die ervaring heeft met een Apple TV4 i.c.m. HDMI -> HDMI+SPDIF splitter? Mijn tv geeft het geluid dat in DTS of DD binnenkomt via HDMI, niet door in DD/DTS naar SPDIF, maar in plat stereo. Zo'n splitter zou voor mij een oplossing zijn, maar lees wisselende reviews op ebay en zoek een wat betrouwbaardere bron (een tweaker). Hoor graag!

• Coldbullet

Coldbullet

Vinden jullie op de atv ook met netflix het geluid slecht? Weinig bas met een 5.1 geluidsset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Coldbullet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:43:
Vinden jullie op de atv ook met netflix het geluid slecht? Weinig bas met een 5.1 geluidsset
Het geluid bij Netflix is met DD 5.1 niet meer echt van deze tijd, maar bas komt er bij mij wel voelbaar uit. Ligt het niet aan (de afstelling van) je set? Wat gebruik je precies?

• ICT Consultant
Koeckie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:51:
Is hier iemand die ervaring heeft met een Apple TV4 i.c.m. HDMI -> HDMI+SPDIF splitter? Mijn tv geeft het geluid dat in DTS of DD binnenkomt via HDMI, niet door in DD/DTS naar SPDIF, maar in plat stereo. Zo'n splitter zou voor mij een oplossing zijn, maar lees wisselende reviews op ebay en zoek een wat betrouwbaardere bron (een tweaker). Hoor graag!
Neem een receiver met HDMI, en laat die je mediahub zijn. Je tv sluit je aan op de HDMI OUT, en al je AV bronnen, HDMI en ook eventueel de analoge, sluit je op de ingangen van de receiver aan.

Zo heb je ook geen timing issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

ICT Consultant, ik ben het geheel met je eens dat dat de allerbeste oplossing is. Geloof me, ik wou dat ik het had. Maar ik heb in 2007 een receiver gekocht die geen HDMI heeft. Voor de rest is het echter wel een prima apparaat, echt helemaal niks mis mee. En om nou alleen voor de ATV4 mijn nog volledig functionerende receiver uit te faseren vond ik wat overdreven.

Als je nu in de markt bent moet je altijd voor een receiver met HDMI gaan. Maar die dingen gaan nu eenmaal lang mee, zeker als je een beetje kwaliteit koopt..

Koeckie, ik zat dus met hetzelfde "probleem", ik heb deze gekocht:

http://eud.dx.com/product...rt-full-hd1080p-844419452

Enige issue wat ik heb is dat er echt een vet irritant blauw ledje opzit, maar ik heb hem helemaal weggewerkt dus ik heb daar geen last van. Anders kun je het natuurlijk ook afplakken. Ding werkt voor de rest prima, ik heb hem op mijn AC outlet van mijn receiver aangesloten (dat is nou zo'n feature die je tegenwoordig niet meer ziet, ergens wel zonde), dus hij gaat aan zodra ik mijn receiver aanzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Nou net de nieuwe tvos10 geinstalleerd. Had goede verwachtingen van Siri, maar is onbruikbaar als hij de combinatie Nederlands en Engels niet begrijpt.

"Zoek Youtube op Paw Patrol" (kinderserie) wordt "Zoek Youtube op voetbal piemel" :? 8)7

En mijn Engels is echt wel prima......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:18:
Nou net de nieuwe tvos10 geinstalleerd. Had goede verwachtingen van Siri, maar is onbruikbaar als hij de combinatie Nederlands en Engels niet begrijpt.

"Zoek Youtube op Paw Patrol" (kinderserie) wordt "Zoek Youtube op voetbal piemel" :? 8)7

Freudiaanse verspreking! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
FreakNL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:20:
ICT Consultant, ik ben het geheel met je eens dat dat de allerbeste oplossing is. Geloof me, ik wou dat ik het had. Maar ik heb in 2007 een receiver gekocht die geen HDMI heeft. Voor de rest is het echter wel een prima apparaat, echt helemaal niks mis mee. En om nou alleen voor de ATV4 mijn nog volledig functionerende receiver uit te faseren vond ik wat overdreven.
Helemaal mee eens! Als je nu tevreden bent, dan moet je afwachten of een nieuwe receiver dezelfde audio kwaliteit biedt, dus is het een risico om te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb net m'n Apple TV geupdate naar tvOS 10. Had gehoopt dat de films die met MrMC waren gescrubbed dat ie ook zoekbaar waren via Siri (die nu eindelijk ondersteund wordt). Helaas...werkte niet :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
Spam schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:52:
Heb net m'n Apple TV geupdate naar tvOS 10. Had gehoopt dat de films die met MrMC waren gescrubbed dat ie ook zoekbaar waren via Siri (die nu eindelijk ondersteund wordt). Helaas...werkte niet :(
Ik snap niet dat:

Taal = engels, Regio = NL : geen SIri op AppleTV
Taal = NL; Regio = NL : wel Siri

Anders werkt iTunes niet. Schiet mij maar lek. Ik vertik het om naar user intefaces in het Nederlandse
te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 13-09-2016 22:59 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
loekf2 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:58:
[...]

Ik snap niet dat:

Anders werkt iTunes niet. Schiet mij maar lek. Ik vertik het om naar user intefaces in het Nederlandse
te kijken.
Hmm, dat is inderdaad vreemd. Een amerikaan in NL heeft dus geen siri? Raar... :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:22
sww89 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:02:
Ik heb in december een maandje gratis Play van KPN geprobeerd, waar HBO Go bij zit inbegrepen, maar ik vind die apps van HBO echt troep, laat staan de kwaliteit van de streams. Beetje hetzelfde als Ziggo Horizon Prime. Leuk wellicht als je weinig gewend bent, maar als je ziet hoe mooi Netflix het voor elkaar heeft is HBO gewoon troep. Of ik doe iets verkeerd hoor, maar mijn ervaring met HBO komt van mijn Samsung Smart TV en dus de iOS app.

Wellicht een tip voor jou trouwens om gratis HBO Go af te sluiten via Play van KPN waar je dan het eerste jaar 12 euro p/mnd voor betaald. Volgens mij betaal je dan een goede prijs (zelfs als je Play dan niet eens gebruikt) ten opzichte van andere aanbieders waar je dan inderdaad vastzit aan bijv. Ziggo. En Airplay werkt ook gewoon in de Play app wil je tv kijken met de ATV4.
Zie voor de mogelijkheden het kopje Aanbod en Devices https://www.playvankpn.nl/service.htm
Eerste maand is sowieso gratis en opzeggen is geen probleem, zoals het hoort.
HBO heeft wel degelijk een goede App...
Alleen is die niet beschikbaar in NL.

HBO Now heet deze overigens. In USA Store beschikbaar.
Dit is dus een complete App zoals Netflix maar je MOET een USA abonnement hebben wat (zonder moeilijk doen) hier niet mogelijk is. HBO NL heeft dacht ik een joint-venture met Ziggo dus ik zie hem de komende decennia niet alsnog naar tvOS komen in NL.

HBO Go is inderdaad iOS meuk met brakke streams.

Ik kijk evengoed materiaal van HBO via mijn Apple TV overigens maar ze willen mijn geld niet :+ (InFuse).
Overigens is dit voornamelijk Game of Thrones. Deze koop ik zodra er een complete collectors editie is op Blu-Ray. Dus "stelen" vind ik misplaatst... Op afbetaling (zonder overleg) is meer van toepassing :+

Jammer want ik heb er prima 15 euro per maand voor over. Maar bij mijn provider kan ik geen HBO OD aan enkel HBO Go... en DAT is IMO nog geen 50 eurocent waard :'( :X

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 14-09-2016 03:11 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Moris
Ik snap niet dat:

te kijken.
Ik heb na de update meerdere malen getracht Siri te activeren met dezelfde handelingen als hierboven beschreven Taal = NL; Regio = NL : wel Siri helaas lukt het me na een herstart nog steeds niet om Siri in het Nederlands te activeren 8)7

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Siri werkt hier gewoon met Taal: NL en Regio NL, ook doet hij het best goed met de combinatie met Nederlands en Engelse woorden. Wel vind ik het jammer dat je iTunes en Appstore moet veranderen om Engelse Siri te activeren, op me telefoon kan ik wel Siri in het Engels selecteren zonder dat de Appstore/iTunes ook een taal wijziging nodig heeft. Dit omdat gewoon de meeste content toch in het engels is en weinig verwarring kan ontstaan, plus de feedback die je krijgt klinkt gewoon niet in het Nederlands.

Heb wel met Philips Hue lopen kloten zeg (ATV4) ''Lichten aan'' maar dat bleef hij maar niet accepteren, alle settings nagegaan en uiteindelijk kwam ik met het idee om ''Verlichting aan/uit'' te zeggen. :P
Verder moet je bij het activeren van een Scene ''Verlichting Scene Sunset'' zeggen en dan werkt het, dit terwijl als ik op me iPhone alleen al "Sunset" zeg voldoende is, of ''Lights Sunset''

Het zijn dus van de kleine dingen die het onnodig lang maken in het Nederlands en je dus meer een gestructeeerde commando moet geven dan dat je gewoon iets vraagt, als tje begrijpt wat ik bedoel :)

Verder werkt TVos erg goed, Infuse werkt nog naar behoren netflix ook, dus dat is voor mij al erg belangrijk.

• Moris
AngelusHD schreef op donderdag 15 september 2016 @ 06:19:
Siri werkt hier gewoon met Taal: NL en Regio NL, ook doet hij het best goed met de combinatie met Nederlands en Engelse woorden.
Ik heb een Belgisch account, betekent dit dat ik in iTunes, App Store ook enkele zaken dien aan te passen om Siri werkend te krijgen :?

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

[...]

Ik snap niet dat:

te kijken.
Hier precies hetzelfde verschijnsel... Beetje jammer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NetFlix en Infuse zijn ook hier de belangrijkste apps. De donkere mode in tvOS past mooi bij de donkere mode in Infuse, die ik direct nadat die beschikbaar was heb ingesteld.

Dit en Siri zijn leuke updates.

• Moris
Security schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:35:
Hier precies hetzelfde verschijnsel... Beetje jammer :)
Hmmm, vermoedelijk als een bug te rapporteren aan Apple :?

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:43
AngelusHD schreef op donderdag 15 september 2016 @ 06:19:
Siri werkt hier gewoon met Taal: NL en Regio NL, ook doet hij het best goed met de combinatie met Nederlands en Engelse woorden. Wel vind ik het jammer dat je iTunes en Appstore moet veranderen om Engelse Siri te activeren, op me telefoon kan ik wel Siri in het Engels selecteren zonder dat de Appstore/iTunes ook een taal wijziging nodig heeft. Dit omdat gewoon de meeste content toch in het engels is en weinig verwarring kan ontstaan, plus de feedback die je krijgt klinkt gewoon niet in het Nederlands.

Heb wel met Philips Hue lopen kloten zeg (ATV4) ''Lichten aan'' maar dat bleef hij maar niet accepteren, alle settings nagegaan en uiteindelijk kwam ik met het idee om ''Verlichting aan/uit'' te zeggen. :P
Verder moet je bij het activeren van een Scene ''Verlichting Scene Sunset'' zeggen en dan werkt het, dit terwijl als ik op me iPhone alleen al "Sunset" zeg voldoende is, of ''Lights Sunset''

Het zijn dus van de kleine dingen die het onnodig lang maken in het Nederlands en je dus meer een gestructeeerde commando moet geven dan dat je gewoon iets vraagt, als tje begrijpt wat ik bedoel :)

Verder werkt TVos erg goed, Infuse werkt nog naar behoren netflix ook, dus dat is voor mij al erg belangrijk.
Je hebt het over dat de feedback van Siri op de Apple tv slecht klinkt in het Nederlands. Bedoel je hiermee dat Siri terug praat met een stem?
Ik krijg namelijk alleen tekstuele feedback in de vorm van een soort ondertitel.

Wat HomeKit betreft. De app Home - Smart Home Automation' van Matthias Hochgatterer is echt een geweldige aanvulling om je huis in logische zones onder te verdelen en om de apparaten een logisch naam te geven. Siri gebruikt deze informatie. Zo kan ik nu vragen "zet de verlichting aan in de huiskamer" en Siri weet dat ik daarmee de keuken, de eethoek en de zithoek bedoel.

Ook homebridge op een Raspberry Pi is geweldig. Zo is nu zowel mijn Nest, mijn Netatmo en mijn Fibaro domotica oplossing in HomeKit beschikbaar. Er zijn veel plug-ins voor andere modules.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Sepio schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:47:
[...]

Je hebt het over dat de feedback van Siri op de Apple tv slecht klinkt in het Nederlands. Bedoel je hiermee dat Siri terug praat met een stem?
Ik krijg namelijk alleen tekstuele feedback in de vorm van een soort ondertitel.
Klopt op de AppleTV is de feedback een soort ondertiteling, ik had het over de iPhone dat ik die wel in engels had ingesteld waar de feedback 1 van de redenen is waarom ik het in engels heb ingesteld.
De belangerijkste reden is dat veel content wat ik zoek toch in het engels is.

Het enige wat ik nog wil gaan testen is om berichten voor te lezen of te verzenden via siri (hierboor moet ik wel de switch naar NL maken). Dit met in gedachte dat de nieuwe Airpods erg gaaf vind en toch veel op siri is berust (waar ik al erg vaak gebruik van maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de push notificaties op mijn iPhone als een textveld actief is wel vet.
Alleen jammer dat mijn partner (ander Apple ID) dit niet krijgt.
Apple is helaas redelijk van het one user principe, zelfs bij zoiets als een familie-apparaat.
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:18:

Ja, dat is altijd de teleurstelling van Apple... ik gebruik Siri niet precies om die reden.
Sepio schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:47:
Ook homebridge op een Raspberry Pi is geweldig. Zo is nu zowel mijn Nest, mijn Netatmo en mijn Fibaro domotica oplossing in HomeKit beschikbaar. Er zijn veel plug-ins voor andere modules.
Ik kreeg het met mijn Nest niet voor elkaar. Heb het later voor KaKu ook met Domoticz geprobeerd maar ook dat lukte me niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 19-09-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:43
iAmRenzo schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:18:
Ik kreeg het met mijn Nest niet voor elkaar. Heb het later voor KaKu ook met Domoticz geprobeerd maar ook dat lukte me niet :(
Voor de nest heb ik deze handleiding gevolgd. Het enige "lastige" was dat je even moet begrijpen hoe die configuratie JSON werkt. Hieronder als voorbeeld 2 verschillende configuraties.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
"platforms": [
        {
            "platform": "Nest",
            "token" : "c.5ABsTpo88k5yfNIxZlh...",
            "clientId": "developer client id",
            "clientSecret": "developer client secret.",
            "code": "Pin Code",
            "username" : "username",
            "password" : "password"
         },
         {
            "platform": "FibaroHC2",
            "name": "FibaroHC2",
            "host": "PUT IP ADDRESS OF YOUR HC2 HERE",
            "username": "PUT USERNAME OF YOUR HC2 HERE",
            "password": "PUT PASSWORD OF YOUR HC2 HERE",
            "grouping": "room",
            "pollerperiod": "2"
        }
    ],

[ Voor 15% gewijzigd door Sepio op 19-09-2016 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:51
(ook al gepost in het HomeKit topic, maar gezien het feit dat de ATV4 hierin een grote rol speelt ook even hier)

Graag wil ik hier even mijn ervaring delen met HomeKit en een Apple TV 4 als hub.

Al geruime tijd ben ik in het bezit van een Elgato Eve Room om de kwaliteit van de lucht in huis te kunnen meten. Met de onlangs aangeschafte ATV4 dacht ik deze sensor ook te kunnen uitlezen terwijl ik niet thuis zou zijn. Dit alles zou echter nogal wat voeten in de aarde hebben, want met geen mogelijkheid kreeg ik de ATV4 als HomeKit hub in de woning app op iPad of iPhone.

Wat ga je dan doen: zoeken op interweb :). Die zoektocht leverde vooral een hoop adviezen op van ATV4 herstarten, uitloggen uit iCloud op alle devices en weer inloggen en natuurlijk de adviezen om alle vereisten nog eens na te lopen (2-staps authenticatie, iCould keychain, etc.). Niks van wat ik vond hielp om de ATV4 als hub te krijgen.

Uiteindelijk de stap zelf maar genomen om de aangemaakte woning te verwijderen en opnieuw aan te maken in de hoop dat dit een nieuwe sync met iCloud zou triggeren met een succesvol einde (de woning die ingesteld was, had ik al eerder aangemaakt in de app van Eve zelf, omdat er toen nog geen iOS10 of ATV4 in huis was). Zo gezegd, zo gedaan. De woning verwijderd en dan in de woning app van iOS10 deze opnieuw aanmaken. Wat blijkt? De naam die ik eerder al eens aan mijn woning had gegeven en dus nu wederom wil gebruiken, wordt door de woning app niet geaccepteerd i.v.m. de "&" die erin voorkwam! Uiteindelijk heb ik dus een andere naam voor de woning ingevoerd en binnen een minuut had ik alles werkend met ATV4 als HomeKit hub!

Mensen met vergelijkbare probleempjes: misschien kun je hier je voordeel mee doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:22
Nog meer mensen die sinds de laatste update last hebben van haperingen met Netflix?
Is opgelost na een restart maar wel irritant. Je krijgt dan de tijdsbalk even te zien met een korte stop van beeld en geluid en dan gaat hij weer direct verder. :-(

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Heb je voldoende aan 1x ATV4 om gebruik te maken van de Homekit voor je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Moris schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:05:
Heb je voldoende aan 1x ATV4 om gebruik te maken van de Homekit voor je huis?
Ja.
Thalaron schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:49:
Nog meer mensen die sinds de laatste update last hebben van haperingen met Netflix?
Is opgelost na een restart maar wel irritant. Je krijgt dan de tijdsbalk even te zien met een korte stop van beeld en geluid en dan gaat hij weer direct verder. :-(
Geen problemen mee. Netflix is hier één van de meest gebruikte apps, vrijwel geen problemen mee.

[ Voor 54% gewijzigd door xoniq op 04-10-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netflix heeft laatst een grote storing gehad. Maar zelfs tijdens die storing hebben we zonder problemen op de Apple TV 4 naar Netflix gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-10 15:00
Help gevraag : Apple tv 4 aangesloten op een receiver via hdmi en zo naar de tv , via airplay op mijn imac kan ik nu een video die op de imac staat bekijken via vlcplayer op het tv scherm .
De video word nu weergeven op de tv en op de imac ,is er een mogelijkheid om het beeld op de imac uit te zetten .
Is misschien heel simpel maar ik kom er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier twee ATV-3's voor Netflix en heb er ook nog nooit problemen mee ondervonden. Heb de ATV-4 serieus in overweging genomen maar rationeel gezien gebruik ik die dingen alleen voor Netflix, ooit wat Youtube én voor de iCloud Photostream (waarbij je, om op de ATV-3 de iCloud optie te kunnen activeren, de 2-Factor authenticatie op je Apple ID even tijdelijk moet uitschakelen. De ATV-3 kan, in tegenstelling tot de ATV-4, niet met die 2-Factor logon overweg maar eenmaal ingelogd is dat verder niet meer noodzakelijk).

Een "App" wachtwoord wil op de één of andere manier ook niet, helaas.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:12
wimmel_1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:35:
Ik heb hier twee ATV-3's voor Netflix en heb er ook nog nooit problemen mee ondervonden. Heb de ATV-4 serieus in overweging genomen maar rationeel gezien gebruik ik die dingen alleen voor Netflix, ooit wat Youtube én voor de iCloud Photostream (waarbij je, om op de ATV-3 de iCloud optie te kunnen activeren, de 2-Factor authenticatie op je Apple ID even tijdelijk moet uitschakelen. De ATV-3 kan, in tegenstelling tot de ATV-4, niet met die 2-Factor logon overweg maar eenmaal ingelogd is dat verder niet meer noodzakelijk).

Een "App" wachtwoord wil op de één of andere manier ook niet, helaas.....
Dat lijkt nu trouwens wel te werken, ik startte deze week mijn ATV-3 opnieuw op en toen kwam er wel netjes een popup voor de 2-factor auth.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Net voor 157 euro een 32GB variant besteld bij Coolblue, ze hadden een "2e kansje" staan met een refurb, dus waarom niet? Had al tijden een oogje op de siri-enabled variant en heb de TV3 al een tijd terug weggegeven, heb wel weer zin in airplay en betere performance :-) Kan de xbox one de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eduardboon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:49:
Net voor 157 euro een 32GB variant besteld bij Coolblue, ze hadden een "2e kansje" staan met een refurb, dus waarom niet? Had al tijden een oogje op de siri-enabled variant en heb de TV3 al een tijd terug weggegeven, heb wel weer zin in airplay en betere performance :-) Kan de xbox one de deur uit.
Nou kon de Xbox One de deur maar uit. Er zijn tegenwoordig flink wat toffe indiegames op de One en weet zeker dat kwa performance de Atv4 dat makkelijk kan hebben maar helaas komt er voor de Atv4 alleen maar troep uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Donstil schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:09:
[...]

Nou kon de Xbox One de deur maar uit. Er zijn tegenwoordig flink wat toffe indiegames op de One en weet zeker dat kwa performance de Atv4 dat makkelijk kan hebben maar helaas komt er voor de Atv4 alleen maar troep uit.
De Atv4 komt hier ook niet om op te gamen; en op de xbox one spelen we alleen maar Netflix :+. Zeker nu Forge voor Windows 10 beschikbaar is. Moet zeggen; heb dan ook een capabele PC en ps4 staan om spelletjes op te spelen.

Straks mooi de TV aanzetten via de Apple remote en foto's weer eens op het grote scherm bekijken na een dagje stappen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:45

YellowCube

Wait...what?

Twee vragen (die misschien wel langs gekomen zijn)

Muziek:
Ooit, nog niet zo lang geleden, kon ik via de remote app m'n muziek op de apple tv bedienen zonder dat de tv aan stond.
Je kreeg dan in de app de muziekbibliotheek op de ATV te zien en kon zo e.e.a. bedienen.
Dat kan nu dus niet meer. Je moet dus altijd via je tv navigeren.
Ik heb overigens Apple Music dus wellicht zit het probleem daar (dat het gewoon niet meer zo ondersteund wordt). Je kunt uiteraard vanaf je iphone op ipad via airplay streamen, maar dat vind ik lang niet altijd handig.

De afstandsbediening:
ben ik de enige die het eigenlijk een kloteding vind?
Ik kan niet echt wennen aan de knoppen indeling en vooral als ik "blind" de AB gebruik dan druk ik vaak op de verkeerde knoppen.
Daarnaast is het ding zo gevoelig als de pest.
De touchpad per ongeluk aanraken resulteert in ongewenste acties binnen apps. Tel er bij op dat het ding klein is en ik er vaak per ongeluk op leun waardoor er knoppen of touchpads aangeraakt.
Misschien ben ik gewoon te lomp voor het ding, maar ik vond de oude AB veel prettiger.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowCube schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:59:
Ooit, nog niet zo lang geleden, kon ik via de remote app m'n muziek op de apple tv bedienen zonder dat de tv aan stond.
Dat heeft nog nooit gekund! Als je met de Remote app, de oude of de nieuwe, de Apple TV bedient, dan moet je tv aanstaan, anders zie je niet wat je doet.

Met de oude Remote app heb je 2 opties: bedien een Apple TV of bedien een Mac met iTunes. In het laatste geval hoeft je tv niet aan te staan; je ziet alle artiesten, albums, nummers, afspeellijsten, ... op je iPhone of iPad. Die muziek speel je dan via je Apple TV en versterker / receiver af.
De afstandsbediening:
Ik kan niet echt wennen aan de knoppen indeling en vooral als ik "blind" de AB gebruik dan druk ik vaak op de verkeerde knoppen.
Het is inderdaad lastig, ik heb 'm geregeld op de kop vast. De kwaliteiten van deze afstandsbediening komen ook niet naar boven als je simpel door je films navigeert, die komt pas boven als je Siri gebruikt of als je er een spelletje mee speelt.
Misschien ben ik gewoon te lomp voor het ding, maar ik vond de oude AB veel prettiger.
Het mooie van de Apple TV 4 is dat je nog steeds oude IR AB's kunt gebruiken. Je moet het alleen even instellen. Gebruik een Logitech AB of gebruik je oude Apple TV 2/3 AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:45

YellowCube

Wait...what?

ikweethetbeter schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:28:
[...]

Dat heeft nog nooit gekund! Als je met de Remote app, de oude of de nieuwe, de Apple TV bedient, dan moet je tv aanstaan, anders zie je niet wat je doet.

Met de oude Remote app heb je 2 opties: bedien een Apple TV of bedien een Mac met iTunes. In het laatste geval hoeft je tv niet aan te staan; je ziet alle artiesten, albums, nummers, afspeellijsten, ... op je iPhone of iPad. Die muziek speel je dan via je Apple TV en versterker / receiver af.
het kon wel degelijk, maar het was dan wel in combinatie met iTunes Match.
Je library staat dan gewoon in de cloud en is vervolgens ook via je Apple TV beschikbaar.
Je kreeg dan je muziekbibliotheek op de Apple TV via de remote app te zien en je kon zo, zonder je tv aan te hebben door je muziek bladeren (net zoals je dat door de library van je Mac kon doen).

Je kunt inderdaad ook streamen van je iphone, maar dat vind ik niet altijd handig.
Ik heb vaak muziek aan staan thuis. Ga ik vervolgens naar de supermarkt dan stopt het streamen en zit men thuis opeens zonder muziek.
En m'n vrouw heeft weer een hele beperkte library, dus zij kan dan niet vanaf haar telefoon streamen.
Ik kan uiteraard m'n macbook aan laten staan en zo muziek afspelen, maar is ook weer niet ideaal.

Het was gewoon een handige optie die nu weg is.
Het is inderdaad lastig, ik heb 'm geregeld op de kop vast. De kwaliteiten van deze afstandsbediening komen ook niet naar boven als je simpel door je films navigeert, die komt pas boven als je Siri gebruikt of als je er een spelletje mee speelt.

[...]

Het mooie van de Apple TV 4 is dat je nog steeds oude IR AB's kunt gebruiken. Je moet het alleen even instellen. Gebruik een Logitech AB of gebruik je oude Apple TV 2/3 AB.
Dat op z'n kop vasthouden heb ik inderdaad ook heel vaak.
Ik vind de touchpad tot nu toe weinig bijdragen, dus wellicht ga ik gewoon m'n oude Apple TV 2 remote gebruiken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowCube schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:52:
het kon wel degelijk, maar het was dan wel in combinatie met iTunes Match.
Je library staat dan gewoon in de cloud en is vervolgens ook via je Apple TV beschikbaar.
Je kreeg dan je muziekbibliotheek op de Apple TV via de remote app te zien en je kon zo, zonder je tv aan te hebben door je muziek bladeren (net zoals je dat door de library van je Mac kon doen).
Die optie kende ik niet, ik heb geen iTunes Match.
Je kunt inderdaad ook streamen van je iphone, maar dat vind ik niet altijd handig.
Dat kan, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat je streamt vanaf iTunes op je Mac. Je bedient iTunes dat via de (oude) Remote app (heet nu iTunes Remote) op je iPhone of iPad. Als je streamt vanaf je telefoon, dan heb je helemaal geen remote nodig...
Het was gewoon een handige optie die nu weg is.
Probeer iTunes Remote eens, misschien heb je de optie dan terug.
Dat op z'n kop vasthouden heb ik inderdaad ook heel vaak.
Ik vind de touchpad tot nu toe weinig bijdragen, dus wellicht ga ik gewoon m'n oude Apple TV 2 remote gebruiken.
Dat gaat prima werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YellowCube schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:59:
De afstandsbediening:
Daarnaast is het ding zo gevoelig als de pest.
De touchpad per ongeluk aanraken resulteert in ongewenste acties binnen apps. Tel er bij op dat het ding klein is en ik er vaak per ongeluk op leun waardoor er knoppen of touchpads aangeraakt.
Nope hier nog een, mislukt ding vind ik het.
Oude remote vond ik ook niet echt fijn maar ik kies hem wel boven deze remote.

Ik gebruik de Apple tv4 nu veel via de Harmony, de extra functies zoals de microfoon en touchpad zijn voor mij niet onmisbaar genoeg om toch de AppleTV4 remote te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Ik gebruik ook een Harmony One, de ATV4 Remote wordt alleen met spelletjes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 09:05
Ik vind vooral de youtube app kut op de apple tv4. Ik heb steeds moeiite om die reclame over te slaan, ik hou de knop in maar toch blijft hij spelen ofwel pauzeert de reclame, echt irritant! En eigelijk die games erop zijn toch ook totaal niet de moeite? Ik weet niet of ik hem ga houden

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Jonasken schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:58:
Ik vind vooral de youtube app kut op de apple tv4. Ik heb steeds moeiite om die reclame over te slaan, ik hou de knop in maar toch blijft hij spelen ofwel pauzeert de reclame, echt irritant! En eigelijk die games erop zijn toch ook totaal niet de moeite? Ik weet niet of ik hem ga houden
Wat betreft de reclame, wat is hier anders dan in iOS? De reclame is gebouwd om het niet over te kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
xoniq schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:25:
[...]

Wat betreft de reclame, wat is hier anders dan in iOS? De reclame is gebouwd om het niet over te kunnen slaan.
In de youtube app op iphone en ipad kan je wel degelijk de reclame overslaan, normaal op apple tv ook anders zou het niet in beeld verschijnen :p Maar helaas werkt het niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
iAmRenzo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:52:
[...]

Welke apps heeft Synology nog?
Ik gebruik de ds photo app vaak ziet er mooi uit en werkt perfect, ds video gebruik ik niet, gebruik daar liever infuse voor.

Wat ik vooral nog mis zijn spellen speel asphalt nog steeds, blijft super arcade racen, mogen van mij nog wel meer spellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asphalt is gaaf, maar er zijn er nog wat nodig om de PS en de XBox overbodig te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
Idd een gameconsole kan een apple tv op termijn mss verslaan maar de huidige apple tv heeft nog hele slechte graphics in games vind ik dan toch mss word de volgende versie beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Mijn vrouw wil graag een wii voor onze dochter. Nu is die al achterhaald en aangezien ik liever een oplossing heb waar ook kodi op draait zat ik aan de Apple tv 4 te denken.
Is deze aan te raden qua games voor een meisje van 5?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DaveD1109 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:12:
Mijn vrouw wil graag een wii voor onze dochter. Nu is die al achterhaald en aangezien ik liever een oplossing heb waar ook kodi op draait zat ik aan de Apple tv 4 te denken.
Is deze aan te raden qua games voor een meisje van 5?
Jawel. De games zijn van lagere kwaliteit/leeftijds categorie dan 'normale' consoles. Maar een kind van 5 vermaakt zich er wel mee. Ik pas geregeld op de kinderen van mijn zus, en die spelen ook af en toe games op de ATV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
xoniq schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:26:
[...]

Jawel. De games zijn van lagere kwaliteit/leeftijds categorie dan 'normale' consoles. Maar een kind van 5 vermaakt zich er wel mee. Ik pas geregeld op de kinderen van mijn zus, en die spelen ook af en toe games op de ATV4
Kijk dat klinkt goed! Heb zelf een pa4 voor de serieuzere games! :+
Aan wat voor games moet ik denken voor de kids?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Alleen de afstandbediening is misschien niet zo kind proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DaveD1109 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:47:
[...]

Kijk dat klinkt goed! Heb zelf een pa4 voor de serieuzere games! :+
Aan wat voor games moet ik denken voor de kids?
Wat 'simpelere' spellen. Zoals Rayman (niet het meest simpele voorbeeld, maar wel erg vermakelijk), games als Temple Run clones etc, straks ook de Mario 'temple run' soort, etc. Maar ook race games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Beste allemaal,

Ik zit te kijken naar een simpele externe HD die ik kan gebruiken voor mijn bibliotheek en het afspelen op mijn appleTV.

Op het moment heb ik gewoon op mijn mac de bestanden staan, die ik encode met plex media server en weer decode met de plex app op de apple tv zelf. Dit alles draadloos en het werkt prima (720p, hoger kan mijn beamer niet aan).

Nu raakt mijn HD op mijn mac te snel vol als ik veel films/series ofzo heb waardoor ik soms dingen weg moet gooien omdat ik geen ruimte meer heb (plex heeft de grootte van je film x2 nodig voor het tijdelijke bestand dat het verstuurt).

Ik wilde een externe HD kopen om die bekabeld aan mijn router te hangen router is de ICIDU 300n.

Kan ik gewoon de bestanden op de externe HD knallen om ze vervolgens te streamen met infuse? (plex werkt niet omdat er geen cpu in een HD zit om te encoden)

Zo ja, welke HD kan ik het beste nemen? Prijs is eigenlijk de belangrijkste factor (2 TB ongeveer gewenst). Kan ik deze dan direct met een usb kabel aan mijn router hangen om te gebruiken via mijn appleTV?

Thanks voor jullie reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Thonz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:38:
Beste allemaal,

Ik zit te kijken naar een simpele externe HD die ik kan gebruiken voor mijn bibliotheek en het afspelen op mijn appleTV.

Op het moment heb ik gewoon op mijn mac de bestanden staan, die ik encode met plex media server en weer decode met de plex app op de apple tv zelf. Dit alles draadloos en het werkt prima (720p, hoger kan mijn beamer niet aan).

Nu raakt mijn HD op mijn mac te snel vol als ik veel films/series ofzo heb waardoor ik soms dingen weg moet gooien omdat ik geen ruimte meer heb (plex heeft de grootte van je film x2 nodig voor het tijdelijke bestand dat het verstuurt).

Ik wilde een externe HD kopen om die bekabeld aan mijn router te hangen router is de ICIDU 300n.

Kan ik gewoon de bestanden op de externe HD knallen om ze vervolgens te streamen met infuse? (plex werkt niet omdat er geen cpu in een HD zit om te encoden)

Zo ja, welke HD kan ik het beste nemen? Prijs is eigenlijk de belangrijkste factor (2 TB ongeveer gewenst). Kan ik deze dan direct met een usb kabel aan mijn router hangen om te gebruiken via mijn appleTV?

Thanks voor jullie reacties alvast.
Infuse kan gewoon omgaan met een netwerk schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ah super! Dan is het aan mij om een goedkoope externe HD aan te schaffen.

Een "domme" externe HD, gewoon in een case, gehangen aan mijn router gaat door voor een netwerkschijf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend heb ik een controller gekocht voor mijn Apple TV en iPhone. Voornamelijk Real Racing 3 gespeeld - wat echt best wel tof is en érg goed werkt op de Apple TV. Voelt absoluut als een "consolewaardige" ervaring voor mij! Laatste console was een Xbox 360 dus ik ben wellicht niet helemaal meer bij, maar ik heb er lol mee! :)

Iemand nog tips voor andere leuke console-waardige games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thonz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:38:
Waarom Plex? Infuse speelt nagenoeg alles native af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:54:
Asphalt is gaaf, maar er zijn er nog wat nodig om de PS en de XBox overbodig te maken!
Wat je nu heel erg ziet is dat de Atv4 games kwa grafische kwaliteit helemaal niet zo ver weg zijn van De huidige consoles. Gameplay technisch is er alleen nog een hele grote inhaalslag te maken.

Games als RealRacing en Asphalt kunnen nog niet in de schaduw staan van games als bv Forza6 als het aankomt op alles behalve grafische beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 20:48

swv

Ik ben oprecht benieuwd naar F1 2016 welke op tvOS, iOS en Android wordt uitgebracht. Dat moet ook iets van 'consolekwaliteit' worden. Maar tot op heden zijn er nog geen gameplaybeelden uitgebracht.

Het is eigenlijk jammer dat de ATV4 nooit de snellere A9, of beter nog de A9X chip heeft gekregen. Nou ja de ATV4 kan wellicht nog concurreren met de Nintendo Swift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:19:
Ik ben oprecht benieuwd naar F1 2016 welke op tvOS, iOS en Android wordt uitgebracht. Dat moet ook iets van 'consolekwaliteit' worden. Maar tot op heden zijn er nog geen gameplaybeelden uitgebracht.

Het is eigenlijk jammer dat de ATV4 nooit de snellere A9, of beter nog de A9X chip heeft gekregen. Nou ja de ATV4 kan wellicht nog concurreren met de Nintendo Swift ;)
Ik begrijp niet zo waarom er niet meer indiegames op de Atv4 uitkomen. Althans ik snap het wel door het kleine marktaandeel maar buiten dat is het er een prima platform voor. Apple zou het meer moeten pushen, developers lokken enz.

Dingen als Hotline Miami, Inside, Ori and the blind forest, de laatste 2 reyman games (dus niet die runner), Don't Starve, een echte mario enz enz. kunnen allemaal makkelijk draaien op de AppleTV4 hardware.

Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:55:
[...]
Waarom Plex? Infuse speelt nagenoeg alles native af.
Daar had ik op een gegeven moment voor gekozen. Ik denk dat infuse toen nog niet uit was voor de atv. Ik heb dat ding al sinds de launch.

Realistisch, hoe groot is de kans dat ik iets niet kan afspelen als ik niet de pro versie koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat Pro DTS Kan verwerken. Op de site staat precies wat er allemaal afgespeeld kan worden.

FireCore.com
Pagina: 1 ... 46 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.