My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja, alleen betaal je ook voor de aansluiting en als je die hebt krijg je er ook gratis het basispakket bij.HyperTrophy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:13:
Kan je bij ziggo ook alleen internet afnemen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat is jouw probleem? Wat snap je niet?HyperTrophy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:33:
Que? Contradictio in terminis?
Ziggo is een kabelaar. Als je daar klant bent, dan heb je het basis tv pakket (analoog en digitaal) via de kabel. Een betere kwaliteit kun je voor de reguliere uitzendingen niet krijgen.
De centrale antenne kabel is verder uitermate geschikt voor breedband internet. "De kabel" biedt na glasvezel de snelste internetverbinding, veel sneller dan ADSL en nieuwere varianten daarvan over de telefoondraden.
Ziggo verkoopt het liefst "Alles-in-1", dat is tv, internet, telefonie. Daarnaast bieden ze ook het pakket zonder telefonie aan, tv met internet dus. Maar niemand houdt je tegen om via Digitenne te kijken als je Ziggo tv met internet hebt (behalve misschien je huisgenoten, die je voor gek verklaren).
Ik heb Ziggo Alles-in-1, en dat werkt prima met NetFlix en andere online diensten!
en mijn reactie op Cyber sloeg op "gratis" en "betaal"
Ik ben zelf 16 jaar klant geweest bij Essent/@Home/Ziggo en ik heb eigenlijk nooit klachten gehad over het internet aanbod. TV daarintegen is altijd vrij waardeloos geweest mbt settopboxen en smartcards. Nu nog tot op de dag van vandaag kan je de opnames van je horizon box niet op een andere TV terugkijken. Ik ben overgestapt naar KPN en daar is het een stuk beter maar nog niet perfect. Geen van de providers denkt nog "out of the box" door een los internet abonnement aan te bieden icm een internet TV pakket. Wellicht dat KPN met Play die stap durft te maken. Of t-mobile ivm KNIPPR.Donstil schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:23:
[...]
Dat vraag ik me ook vaak af als ik dit soort reacties zie.
Hier is geen serieus alternatief voor Ziggo. Je hebt of Ziggo met Max 300/30 of ADSL met Max 40/4 waarvan iedereen weet dat het in de praktijk veel minder is.
Verder heb ik op ziggo niets te klagen kwa stabiliteit oid.
Ergens heb ik meer hoop dat de traditionele telefoonproiders deze stap durven te wagen.
Nou ik heb het vandaag uitgetest. Hier mijn bevindingen:yorroy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:01:
Ik ben echt enthousiast over Knippr. Het basispakket biedt precies genoeg voor mij.
Iemand al getest met de Apple tv?
- Hoe is de kwaliteit (full-hd?)?
- Hoe is de zapsnelheid
- Hoe fijn is de bediening?
- Cleane ATV app, ze hebben duidelijk het TV XML formaat gevolgd
- De TV gids is nogal onoverzichtelijk, niet grafisch/chronologisch met blokjes zoals op settop boxen. Wellicht omdat TV XML het niet toelaat want de website van KNIPPR doet dat wel
- Zappen bij live-tv gaat weldegelijk en razend snel. Gewoon opzij swipen. Wel een beetje onlogisch dat links=omhoog en rechts=omlaag is in kanalen. Ik zou denken dat dat andersom is
Swip up/down zuleln wel niet beschikbaar zijn vanwege de algemene ATV functies
- Streams starten erg snel op en zijn goed scherp. HD zit dus wel snor
- Spoelen kan gek genoeg (nog?) niet. Dit is wel een gemis. Je kunt wel pauzeren en 10 sec terugspringen maar niet scrubben. Beetje vreemd wel. De website heeft hier ook last van.
- Je kunt tot 7 dagen -alles- terugkijken. Echter kun je niet echt iets "opnemen" voor langere tijd. Dit is wel een probleem wat opgelost zou kunnen worden. Bijvoorbeeld door je het "recht" te geven om 50 opnames van "iets" te bewaren of zo. Dit is een algemeen KNIPPR probleem maar ze zijn nog maar net begonnen dus ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.
aangezien dit een Apple TV topic is lijkt het me prima als we dit soort TV apps hier bespreken ...toch?voelt iemand zich al geroepen een Knippr topic te maken?
[ Voor 17% gewijzigd door Spam op 13-07-2016 11:18 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik heb nog een "oud" Zigoo abbonement. Prima internetsnelheid, geen telefonie (want dat regel ik zelf via VOIP) en inderdaad wel TV erbij. Maar ik heb gewoon een Humax in de huiskamer (met recorder) en op zolder (zonder recorder). Ik kan op zolder dus gewoon digitale TV kijken en de opnames van beneden afspelen. Enige wat dat me gekost heeft is twee Humax-en van Marktplaats (een dure 5200c voor beneden, 150 euro) en een goedkope voor op zolder (25 euro) en twee smartcards (2x12,50).
Eigenlijk is het oude Ziggo model ideaal, geen Horizon die je door je strot geduwd krijgt en gewoon eigen keuzen.
In dat model zie ik helemaal geen voordelen voor zaken als Knippr.
Maargoed, ik besef me ook dat dit het oude model is, bij de samengang met UPC is het allemaal wel anders geworden...
FreakNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:19:
@Spam,
Ik heb nog een "oud" Zigoo abbonement. Prima internetsnelheid, geen telefonie (want dat regel ik zelf via VOIP) en inderdaad wel TV erbij. Maar ik heb gewoon een Humax in de huiskamer (met recorder) en op zolder (zonder recorder). Ik kan op zolder dus gewoon digitale TV kijken en de opnames van beneden afspelen. Enige wat dat me gekost heeft is twee Humax-en van Marktplaats (een dure 5200c voor beneden, 150 euro) en een goedkope voor op zolder (25 euro) en twee smartcards (2x12,50).
Eigenlijk is het oude Ziggo model ideaal, geen Horizon die je door je strot geduwd krijgt en gewoon eigen keuzen.
Maargoed, ik besef me ook dat dit het oude model is, bij de samengang met UPC is het allemaal wel anders geworden...
Ik zie op hun site nergens terug wat de beeldkwaliteit is maar als het HD is dan is dat wel een groot pluspunt.Spam schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:06:
• Streams starten erg snel op en zijn goed scherp. HD zit dus wel snor
• Je kunt tot 7 dagen -alles- terugkijken. Echter kun je niet echt iets "opnemen" voor langere tijd. Dit is wel een probleem wat opgelost zou kunnen worden. Bijvoorbeeld door je het "recht" te geven om 50 opnames van "iets" te bewaren of zo. Dit is een algemeen KNIPPR probleem maar ze zijn nog maar net begonnen dus ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.
[/list]
Ik kom echter niet voorbij de bestellen pagina op de site (Knop naar bestellen werkt niet)

Dat opnemen zie ik zo 1.2.3. niet gebeuren, waar moet dat blijven dan? Er kan geen externe HDD aan de AppleTV en de interne opslag is er niet geschikt voor.
Apps bespreken is verder prima hoor, waar we een probleem mee hadden is de hoeveelheid waarin infuse besproken werd (Beta log's werden gedumpt, change logs werden gepost enz), zodra de vraag groot genoeg is dan is een eigen topic de bedoeling heb ik begrepen.
Boven staat dan een 5300c (inderdaad, het model wat nu bij het Start abbo wordt gegeven) en daar kan ik via "Video" de opnames terugkijken.
Randvoorwaarde is natuurlijk wel dat beide devices in hetzelfde netwerk zitten. Maar kom op, we zitten hier op Tweakers, we hebben ons thuisnetwerk toch wel op orde?
Geloof me ik had ook een prima oplossing bij Ziggo d.m.v. een TV server in de meterkast. Vervolgens ging mijn volledige TV aanbod via IPTV de rest van mijn huis op. Via web, mobiel of als plugin op Kodi kon ik zo alles doen, alles centraal. Alles...totdat ziggo werd overgenomen door UPC en de transponder kanalen naar de klote hielp. Superleuke oplossing, geen gezeik met STB's maar niet echt een oplossing voor Henk en Ingrid. Toen ben ik overgestapt op KPN...FreakNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:19:
@Spam,
Ik trek de discussie ook wat breder in zoverre dat het hele concept van settopboxen, harde schijven en smartcards achterhaald is. Bij KPN (en ook KNIPPR) wordt alles gewoon in de cloud opgeslagen en kan je alles terugkijken wanneer je wilt, zoals het hoort. Het concept van opnemen gaat bij KNIPPR geeneens meer op. Via hun dienst heb je nog maar 1 kastje aan je TV nodig: de Apple TV
Je hebt helemaal gelijk en ik trap er zelf ook in. De term "opnemen" is eigenlijk achterhaald en moet ik eigenlijk niet gebruiken. Ik bedoelde eerder het "langer bewaren dan 7 dagen van bepaalde programma's" ...bijvoorbeeld series. Dat zou ergens wel geregeld moeten worden. Alles staat tenslotte al in de cloud dus dat zou makkelijk moeten kunnen. Het zou me niets verbazen dat zoiets als een soort "premium" pakket komt. Opnemen op de Apple TV is uiteraard niet nodig en ook niet wenselijk.Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Dat opnemen zie ik zo 1.2.3. niet gebeuren, waar moet dat blijven dan? Er kan geen externe HDD aan de AppleTV en de interne opslag is er niet geschikt voor.
Wellicht een safari issue? Ik had totaal geen problemen maar ik gebruik chrome.Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Ik zie op hun site nergens terug wat de beeldkwaliteit is maar als het HD is dan is dat wel een groot pluspunt.
Ik kom echter niet voorbij de bestellen pagina op de site (Knop naar bestellen werkt niet)
[NIEUWSFLASH] Klaarblijkelijk komt NLziet nu eindelijk met de ondersteuning voor Airplay: http://www.iculture.nl/nieuws/nlziet-airplay-ondersteuning/.
Dit verbaasd me want ik had Airplay Mirroring allang werkend vanuit hun app

Ik heb trouwens even zitten rekenen: ik betaal nu voor een KPN totaalpakket 67,50 per maand (100/100). Mocht ik kunnen veranderen naar een internet only ben ik 45 euro per maand kwijt. Met een KNIPPR abonnement zou ik dan 10,99 + 0.99 (voor 24 kitchen) kwijt zijn. In totaal 57 euro dus....nog niet echt de moeite. Echter verwacht ik in de komende maanden/jaren dat er wellicht interessante combi's op de markt gaan komen.
[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 13-07-2016 13:38 ]
Ik betaal bij Ziggo 60 euro voor 200/20 + TV (geen idee welk TV pakket), daar ga ik niet voor overstappen naar Internet only en Knippr....
Zeg ik dat het al gunstig is dan? Nee. Maar ik hoop dat er interessante pakketten komen. Wellicht van nieuwe glasvezel providers die nog geen bestaande TV deals hebben inclusief STB's bij de TV. Dat maakt ze een stuk flexibeler als ze een soort "bring your own viewing device" model hebben. Ja behalve het modem kastje in de meterkast natuurlijk.FreakNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:43:
Nou ja, dat bedoel ik dus.
Ik betaal bij Ziggo 60 euro voor 200/20 + TV (geen idee welk TV pakket), daar ga ik niet voor overstappen naar Internet only en Knippr....
Overigens vergeet je bij Ziggo gemakshalve de kosten die Henk & Ingrid betalen voor de stomme horizon box. Toen ik bij Ziggo wegging betaalde ik overigens ook 66,50 zonder horizon box (alles in 1 extra). Het verschil bij KPN is voordeel met mobiel en het HBO pakket.
Ik kan het ook niet terugvinden maar hier staat het wel: http://www.onemorething.n...elvrije-tv-dienst-knippr/Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Ik zie op hun site nergens terug wat de beeldkwaliteit is maar als het HD is dan is dat wel een groot pluspunt.
[ Voor 19% gewijzigd door Spam op 13-07-2016 14:21 ]
FreakNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:48:
jhijman, ik heb beneden een Humax 5200c staan. Deze moet ook aanstaan wil ik opnames op een andere box kunnen kijken. Ergens in de instellingen heb ik wel aangegeven dat ik opnames wil delen, weet niet meer precies waar.
Boven staat dan een 5300c (inderdaad, het model wat nu bij het Start abbo wordt gegeven) en daar kan ik via "Video" de opnames terugkijken.
Randvoorwaarde is natuurlijk wel dat beide devices in hetzelfde netwerk zitten. Maar kom op, we zitten hier op Tweakers, we hebben ons thuisnetwerk toch wel op orde?
Ik droom zo van de ideale (glasvezel) provider voor de ATV4 met het volgende a la card menu:FreakNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:22:
Eens hoor, het liefst sloot ik ergens voor 45euro een 50/50 internet only abbo af (die 200 down gebruikt geen hond, maar die 50 up (ipv 20) is dan weer wel lekker) en een tv abbo met de 13 tot 20 gebruikelijke zenders a 10 euro..
Internet
- Basis bandbreedte (100/100)
TV
- TV Standaard pakket van een aantal TV kanalen pakketten
+ Extra pakketten (selectie)
+ HBO NOW uitbreiding
+ Netflix uitbreiding
Mobiel
- basis aantal belminuten (150?)
- basis aantal data (1GB?)
Muziek
- Abonnement op Spotify of Apple Music
En dan het hele zwikkie voor ...eh 80 euro per maand? Let wel deze ideale provider hoeft alleen maar een glasvezel modem te leveren qua hardware. Geen extra hardware zoals een router, TV doosje of smartphone.
Is dat realistisch? Droom even met me mee
[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 13-07-2016 15:11 ]
Opnemen komt er nooit. Alles bij het nieuwe tv kijken is cloudgebaseerd. Je hebt 7 dagen terugkijken ("Uitzending Gemist"), en daarna mag je gaan betalen voor bv films en series, of het is er gewoon niet meer. De tijd van opnemen is voorbij...Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:26:
Weer een groot voordeel van nog niet de "Cable cutten", CI+ module in de Tv, HDD eraan, opnemen en kijken wanneer je wil. Als bijkomend voordeel dat de kwaliteit nog hoger is ook.ikweethetbeter schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:28:
[...]
Opnemen komt er nooit. Alles bij het nieuwe tv kijken is cloudgebaseerd. Je hebt 7 dagen terugkijken ("Uitzending Gemist"), en daarna mag je gaan betalen voor bv films en series, of het is er gewoon niet meer. De tijd van opnemen is voorbij...
Cable Cutten voelt voor mij nog te veel als een "beta product", leuk voor de puristen maar nog onwijs ver weg van geschikt voor iedereen.
Het is erg afhankelijk van wat je wilt en nodig hebt. Voor mij is het volkomen logisch, niks beta.Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:40:
Weer een groot voordeel van nog niet de "Cable cutten", CI+ module in de Tv, HDD eraan, opnemen en kijken wanneer je wil. Als bijkomend voordeel dat de kwaliteit nog hoger is ook.
Cable Cutten voelt voor mij nog te veel als een "beta product", leuk voor de puristen maar nog onwijs ver weg van geschikt voor iedereen.
Het opnemen op een HDD direct op de TV is op zich goed, dan blijf je tenminste binnen de GUI zoals jouw TV fabrikant het bedoeld had, maar probeer maar eens een goeie dual-tuner TV te vinden die dat ondersteund. Ik heb die zoektocht gedaan en het aanbod is dramatisch. En de opgenomen content kun je ook weer alleen -daar- terugkijken, lijkt me niet echt fijn.Donstil schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:40:
[...]
Weer een groot voordeel van nog niet de "Cable cutten", CI+ module in de Tv, HDD eraan, opnemen en kijken wanneer je wil.
Ik durf te betwisten of Jan met de korte achternaam dat kwaliteitsverschil uberhaupt ziet op z'n 42 inch full HD TV waar hij 4-5 meter vanaf zit. Ik kan zelf het verschil moeilijk zien tussen HD van ziggo of en de HD van KPN, maar klaarblijkelijk was er wel behoefte aan een "HD Glas" van KPN. En toch heb ik een Full HD 50 inch TV waar ik niet ver vanaf zit. En ja, mijn ogen zijn goedAls bijkomend voordeel dat de kwaliteit nog hoger is ook.
[ Voor 52% gewijzigd door Spam op 13-07-2016 16:25 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nee? Je betaalt voor het hebben van de aansluiting. Daar krijg je het basispakket bij.HyperTrophy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:33:
Que? Contradictio in terminis?
Zelfde idee als bij gas en electra: je betaalt voor de aansluiting zelf én voor het gebruik. Je kunt niet gebruiken zonder voor de infra te betalen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik lees hier diverse verhalen over waar er gebruikers zijn die hier helemaal geen last van hebben en anderen dan weer wel?
Of heeft het puur met je TV te maken die wel of niet de mogelijkheid biedt om 3:2 puldown uit te voeren?
Ik zou hier graag wat meer duidelijkheid over willen hebben?
Deels met je televisie, deels met de Apple TV. Maar het ligt vooral aan de televisie of die het signaal correct kan weergeven.Moris schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:17:
Is het judderen/stotteren van 24p bronmateriaal intussen al opgelost?
Ik lees hier diverse verhalen over waar er gebruikers zijn die hier helemaal geen last van hebben en anderen dan weer wel?
Of heeft het puur met je TV te maken die wel of niet de mogelijkheid biedt om 3:2 puldown uit te voeren?
Het probleem zit vooral in het weergeven van 24 beelden over 60Hz. De frame rate kan niet goed verdeeld worden over de frequentie waardoor de Apple TV 3:2 pulldown toepast. Veel televisies kunnen niet omgaan met dit signaal waardoor motion judder ontstaat.
Een goede 100/120Hz televisie kan het signaal wel correct verwerken. In veel gevallen dient echter wel het beeldinterpolatie-algoritme aangezet te worden om de judder die ontstaat door de 3:2 pulldown recht te trekken. Maar er zijn ook televisies die het patroon van 24p-content over 60Hz kunnen herkennen waarna ze de 3:2 pulldown converteren naar 5:5 pulldown wat vrij van judder is.
De site Rtings test in de reviews of televisies dit patroon kunnen herkennen (Judder-free 24p via 60p)
http://uk.rtings.com/tv/tests/motion/24p
De frequentie van de Apple TV aanpassen naar 24Hz bij 24p-content zal overigens niet de oplossing zijn. Vrijwel alle 50/60Hz televisies zijn namelijk niet in staat om 24p-content correct weer te geven. Deze toestellen passen eveneens 3:2 pulldown toe om de 24 beelden op 60Hz weer te geven.
Een aantal 50/60Hz toestellen is wel in staat om 2:2 Pulldown toe te passen bij 24p-content om zo op een frequentie van 48Hz te werken. Dit gaat echter maar om een kleine hoeveelheid televisies van met name LG. 100/120Hz televisies zijn wel altijd in staat om 24-content op 24Hz correct weer te geven door 5:5 pulldown toe te passen.
Een echte oplossing voor dit probleem zou zijn als Apple zelf een televisie produceert met tvOS en een variabele paneelfrequentie zoals in de iPad Pro ook zit. Welke frame rate de content dan ook heeft, het kan altijd correct weergegeven worden.
Het is jammer dat andere televisiefabrikanten dit niet implementeren in de televisies met het SmartTV platform. Deze is vaak gefixeerd op 60Hz.
Het is overigens wel vreemd dat mijn eenvoudige / oude Mede8er 24p content vrij van judder op mijn TV laat weer geven
Langs de andere zijde, vraag ik me af wanneer het weergeven van 24p content op de meeste TV's een probleem vormt..waarom men dan voor de consumenten apparaten lanceert

Iemand hier enig idee of het aanpassen van de settings op Sony KDL-W829 een oplossing kan bieden?
Heb hier geen last van sudderen/stotteren van het beeld met de apple tv als ik Plex gebruik of andere apps, maar met infuse heb ik wel last van stotteren (frame drops of what ever) op het forum van infuse zelf klagen meer mensen hierover.Moris schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:17:
Is het judderen/stotteren van 24p bronmateriaal intussen al opgelost?
De makers van infuse lijken echter hun hun kop in de grond te steken. Het probleem speelt zich al vanaf het begin af.
Volgens Rtings over de televisies van Sony: Set 'Motionflow' to 'True Cinema' to enable 24p playback without judder, even over 60p.Moris schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:23:
Alvast bedankt voor je uitgebreide toelichting
Het is overigens wel vreemd dat mijn eenvoudige / oude Mede8er 24p content vrij van judder op mijn TV laat weer gevenIets wat bij de Apple TV4 blijkbaar nog steeds niet lukt of ik zou en indien mogelijk hiervoor de settings van mijn Sony KDL-W829 moeten aanpassen
Voor andere toestellen dien je ook in het menu voor beeldinterpolatie te zijn. Daar gebruikt iedere fabrikant weer een andere term voor.
Toestellen die in het geheel 24p-content niet correct kunnen weergeven, zijn altijd budgettelevisies.Om kosten te besparen, worden goedkopere T-CON's in de toestellen geplaatst die alleen op 50Hz en 60Hz werken. Duurdere toestellen komen met een T-CON die op meerdere frequenties werken waaronder ook 120Hz wat een goede frequentie is voor 24p-content.Langs de andere zijde, vraag ik me af wanneer het weergeven van 24p content op de meeste TV's een probleem vormt..waarom men dan voor de consumenten apparaten lanceert
Hier heb ik anders geen last van. Dit terwijl het type content dat ik afspeel vaak hoge bitrates heeft zoals Blu-Ray remuxes. Wellicht scheelt het dat ik mijn content niet afspeel vanaf een computer of server die transcoding toepast maar vanaf een Apple Airport Time Capsule met SMB.Happy2000 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:13:
[...]
Heb hier geen last van sudderen/stotteren van het beeld met de apple tv als ik Plex gebruik of andere apps, maar met infuse heb ik wel last van stotteren (frame drops of what ever) op het forum van infuse zelf klagen meer mensen hierover.
De makers van infuse lijken echter hun hun kop in de grond te steken. Het probleem speelt zich al vanaf het begin af.
Hmmm, misschien dan toch maar eens opnieuw die Apple TV4 te halen en eens kijken of deze instellingen de voorgaande problemen met infuse als player nu wel kunnen verhelpenDimens schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:50:
Volgens Rtings over de televisies van Sony: Set 'Motionflow' to 'True Cinema' to enable 24p playback without judder, even over 60p.
Voor andere toestellen dien je ook in het menu voor beeldinterpolatie te zijn. Daar gebruikt iedere fabrikant weer een andere term voor.
Toestellen die in het geheel 24p-content niet correct kunnen weergeven, zijn altijd budgettelevisies.Om kosten te besparen, worden goedkopere T-CON's in de toestellen geplaatst die alleen op 50Hz en 60Hz werken. Duurdere toestellen komen met een T-CON die op meerdere frequenties werken waaronder ook 120Hz wat een goede frequentie is voor 24p-content.
Verwijderd
Maar zie er nu geen nut meer in. Vraag is: hoe kom ik er vanaf zonder volledig herstel te doen want ik wil wel de huidige opzet behouden?
Ik.iAmRenzo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:43:
Zijn er al mensen die de beta van tvOS 10 draaien én iCloud Photo Library hebben?
Zou jij voor mij eens willen kijken of je albums kunt zien die in een folder zijn geplaatst (op je Mac)?
In alle updates in de iOS 9 serie ondersteunt Apple dat niet

Bij Kodi werkt de add-on wel gewoon? Op het mrmc forum kan ik er niets over terugvinden...
[ Voor 17% gewijzigd door Spam op 27-07-2016 18:36 ]
Zonet de Apple TV 4 in 60Hz weergave op mijn Sony W829 aangesloten en True Cinema aangezet (stond reeds default), helaas met infuse nog steeds een schokkend beeld bij films zoals Dark Knight, Avatar, enz...Dimens schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:50:
Volgens Rtings over de televisies van Sony: Set 'Motionflow' to 'True Cinema' to enable 24p playback without judder, even over 60p.
Mijn oude mede8er speelt 24p verder probleemloos af, iets wat Apple TV 4 blijkbaar niet lukt

Iemand hier met dezelfde ervaringen of kan achterhalen waarom de mede8er de klus wel klaar krijgt?
Edit: heb het topic teruggevonden. Hier reageert iemand van Apple dat de output op 60 vast staat:
https://forums.developer.apple.com/thread/16971
Is overigens wel een topic van 9 maanden geleden.
[ Voor 32% gewijzigd door yorroy op 27-07-2016 22:07 ]
Hmm, erg frustrerend en vooral onbegrijpelijk waarom Apple dit niet beter voor elkaar heeftyorroy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:04:
Ik denk niet dat je het überhaupt voor elkaar gaat krijgen. Ik had al eens in een Apple forum gelezen dat de ATV gewoon een vaste output heeft van 60fps. Ik denk niet dat je dat softwarematig voor elkaar krijgt.
Edit: heb het topic teruggevonden. Hier reageert iemand van Apple dat de output op 60 vast staat:
https://forums.developer.apple.com/thread/16971
Is overigens wel een topic van 9 maanden geleden.

Hiermee rekening houdend lijkt het me beter om mijn 2x mede8er lekker bij te houden en de Apple TV 4 van de hand te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Moris op 28-07-2016 08:13 ]
Maar je kan het nog proberen met MrMc, daar schijnt het wat beter te gaan.
Maar ben het er wel mee eens dat de ATV gewoon native zou moeten outputten.
Ik veronderstel dat hiervoor een jailbreak nodig isyorroy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:35:
Het probleem doet zich alleen voor bij 24p materiaal, probeer maar eens met films zoals The Dark Knight, Avatar, enz......dangerpaki schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:10:
Bijzonder. Ik heb dus met infuse geen last van judder. Of het valt me niet op. Gespeeld met output van de ATV op 1080p @50hz en @60hz maar geen verschil gemerkt. Op m'n Panasonic plasma staat IFC op medium. Recent even op maximum gehad maar dat werd me toch te glad en onnatuurlijk en kreeg toxh wat meer artifacts die me gingen opvallen.
Maar ben het er wel mee eens dat de ATV gewoon native zou moeten outputten.
Nee die heeft gewoon een officiële betaalde (beperkter dan Kodi) app. Of Infuse (ook betaalde app, maar visueel mooier dan MrMc).Moris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:28:
[...]
Ik veronderstel dat hiervoor een jailbreak nodig is![]()
[...]
Het probleem doet zich alleen voor bij 24p materiaal, probeer maar eens met films zoals The Dark Knight, Avatar, enz......
Kodi is er ook wel officieel, maar dan moet je een developer account hebben en deze sideloaden naar de Apple TV.
Bedanktxoniq schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:33:
Nee die heeft gewoon een officiële betaalde (beperkter dan Kodi) app. Of Infuse (ook betaalde app, maar visueel mooier dan MrMc).
Kodi is er ook wel officieel, maar dan moet je een developer account hebben en deze sideloaden naar de Apple TV.
Zal vanavond eens kijken in de Store naar MrMc of deze player het beter doet dan infuse, maar betwijfel het daar het 24p probleem eerder bij de Apple TV4 zelf ligt
dangerpaki schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:10:
Bijzonder. Ik heb dus met infuse geen last van judder. Of het valt me niet op. Gespeeld met output van de ATV op 1080p @50hz en @60hz maar geen verschil gemerkt. Op m'n Panasonic plasma staat IFC op medium. Recent even op maximum gehad maar dat werd me toch te glad en onnatuurlijk en kreeg toxh wat meer artifacts die me gingen opvallen.
Wat is dan het verschil tussen de films die hij kijkt (en waar hij zegt het niet te zien) en films zoals The Dark Night en Avatar?Moris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:28:
Het probleem doet zich alleen voor bij 24p materiaal, probeer maar eens met films zoals The Dark Knight, Avatar, enz......
Ik heb zelf ook geen enkel probleem om via Infuse Pro of Plex films te kijken op 24p (Sony 52HX900), maar zoals al eerder hierboven benoemd, kan dat ook aan je TV zelf liggen...?
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Het enige wat ik mij dan kan bedenken is dat of de Apple TV niet correct werkt of dat je het beeldinterpolatie-algoritme wel aan hebt staan bij de Mede8er waardoor het beeld als het ware "smoother" is. 24p-content zelf bevat immers ook motion judder door de lage frame rate.Moris schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:15:
[...]
Zonet de Apple TV 4 in 60Hz weergave op mijn Sony W829 aangesloten en True Cinema aangezet (stond reeds default), helaas met infuse nog steeds een schokkend beeld bij films zoals Dark Knight, Avatar, enz...![]()
het zelfde en erg frusterende verhaal doet zich ook voor bij mijn projector Sony HW50ES
![]()
![]()
Mijn oude mede8er speelt 24p verder probleemloos af, iets wat Apple TV 4 blijkbaar niet lukt![]()
Iemand hier met dezelfde ervaringen of kan achterhalen waarom de mede8er de klus wel klaar krijgt?
De instelling "True Cinema" past namelijk geen beeldinterpolatie toe.
De films aangeboden in iTunes hebben dezelfde frame rate van 23.976 FPS (24p) als films op Blu-Ray. Ontstaat er geen judder wanneer films via iTunes of MrMC afgespeeld worden, dan zit het probleem niet in de frame rate van de Apple TV of de televisie maar moet het probleem in Infuse zitten.yorroy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:35:
Apple gaat er vanuit dat iedereen zijn films uit de iTunes store haalt, die zijn judder free..
Ook hier geen problemen met het afspelen van 24p-content vanaf de Apple TV op een Panasonic plasmatelevisie. De Samsung televisie in de slaapkamer heeft er wel last van, al is die in het geheel al niet in staat om 24p-content correct weer te geven door het 50/60Hz LCD-paneel.Moris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:28:
[...]
Erg vreemd dat het 24p probleem op zowel de TV Sony W829 en de projector Sony HW50ES afspeeltxsess schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:58:
Ik heb zelf ook geen enkel probleem om via Infuse Pro of Plex films te kijken op 24p (Sony 52HX900), maar zoals al eerder hierboven benoemd, kan dat ook aan je TV zelf liggen...?
Aangezien jij geen problemen bij weergave van 24p hebt, zou uit eerdere berichten "True Cinema" hiervoor bij je moeten geactiveerd zijn en de Apple TV 4 op 60Hz moeten staan?
Aangezien ik hier als test intussen een 2de Apple TV heb staan, zou het puur toeval zijn mocht deze Apple TV ook brak zijn. Het probleem lijkt me dus elders in de instellingen of bij infuse te zoeken? Vanavond wil ik wel eens kijken of MrMc bij 24p content wel verbetering geeft.Dimens schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:02:
Het enige wat ik mij dan kan bedenken is dat of de Apple TV niet correct werkt of dat je het beeldinterpolatie-algoritme wel aan hebt staan bij de Mede8er waardoor het beeld als het ware "smoother" is. 24p-content zelf bevat immers ook motion judder door de lage frame rate.
Op de mede8er staat 24p-weergave uiteraard als mogelijkheid geactiveerd
Je kunt beter testen of content vanuit iTunes Movies correct weergegeven wordt. Wordt content vanaf daar wel correct weergegeven, moet het probleem wel bij je eigen content, de verbinding of Infuse liggen.Moris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:17:
[...]
Aangezien ik hier als test intussen een 2de Apple TV heb staan, zou het puur toeval zijn mocht deze Apple TV ook brak zijn. Het probleem lijkt me dus elders in de instellingen of bij infuse te zoeken? Vanavond wil ik wel eens kijken of MrMc bij 24p content wel verbetering geeft.
Hoe weet ik of het materiaal uit de iTunes Store wel degelijk 24p isDimens schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:31:
Je kunt beter testen of content vanuit iTunes Movies correct weergegeven wordt. Wordt content vanaf daar wel correct weergegeven, moet het probleem wel bij je eigen content, de verbinding of Infuse liggen.
Film heeft zo goed als altijd een frame rate van 23.976 FPS (24p). iTunes wijkt hier niet vanaf aangezien iTunes hier geen invloed op heeft op de Frame Rate. Daarvoor zou de afspeelsnelheid flink verhoogd voor moeten worden om 30 FPS te halen of zal de filmmaker in een alternatieve Frame Rate voor iTunes moeten encoderen en dat wordt niet gedaan.Moris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:36:
[...]
Hoe weet ik of het materiaal uit de iTunes Store wel degelijk 24p is
Precies!Dimens schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:50:
[...]
Film heeft zo goed als altijd een frame rate van 23.976 FPS (24p). iTunes wijkt hier niet vanaf aangezien iTunes hier geen invloed op heeft op de Frame Rate. Daarvoor zou de afspeelsnelheid flink verhoogd voor moeten worden om 30 FPS te halen of zal de filmmaker in een alternatieve Frame Rate voor iTunes moeten encoderen en dat wordt niet gedaan.
Gevonden met Google. Wanneer men films aan iTunes wil toevoegen, moeten ze blijkbaar aan de onderstaande eisen voldoen:
- Closed Captions
- File: Pro Res 422 HQ
- 1920 × 1080
- Native Frame Rate
- Film: 23.98
- Video:29.97i
- Audio: Must have 8 channels of audio, or if not shot with 5.1 then you may submit in Stereo:
- 5.1 – L, R, C, LFE, Ls, Rs / PCM Little Endian / Each audio channel needs to be its own track Ch. 7 stereo left, Ch. 8 stereo right / PCM Little Endian / Each audio channel needs to be its own track
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Vanavond eens kijken wat een filmpje me uit iTunes/Apple TV4 zoal kost en al of niet een juddervrij beeld oplevert (ben benieuwd)?
[ Voor 9% gewijzigd door Moris op 28-07-2016 12:01 ]
De trailers zouden al voldoende moeten zijn. Die gebruiken immers dezelfde Frame Rate.Moris schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:01:
Bedankt mannen
Vanavond eens kijken wat een filmpje me uit iTunes/Apple TV4 zoal kost en al of niet een juddervrij beeld oplevert (ben benieuwd)?
Thnx, mooie tipDimens schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:27:
De trailers zouden al voldoende moeten zijn. Die gebruiken immers dezelfde Frame Rate.
[ Voor 84% gewijzigd door Moris op 28-07-2016 12:53 ]
Itunes: 24p-trailers perfect beeld
Netflix: perfect beeld
Infuse: 24p stotterend beeld
MrMC: 24p stotterend beeld
Is er buiten Plex gerekend (nas is hiervoor te zwak) eigenlijk wel een app die het mogelijk maakt om 24p materiaal zonder stotteren weer te geven
[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 28-07-2016 19:23 ]
Puike battery managementronwiel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:07:
Hoe krijgt Apple het voor elkaar dat de Siri remote maanden meegaat op één lading?
Bedenk me net dat ik hem nog nooit opgeladen heb. Zo uit de doos in gebruik genomen en hij is nog steeds voor de helft vol.ronwiel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:07:
Hoe krijgt Apple het voor elkaar dat de Siri remote maanden meegaat op één lading?
Wow, waarom kunnen ze dat trucje ook niet bij mijn iPhone uithalen
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Moet je voor de aardigheid eens een dag je data uitzetten. Dan blijft jouw iPhone voor 50% vol.DePaul schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:59:
Geldt ook voor mij ... heb hem al sinds september 2015 bedenk ik me net, en hij is ook nog nooit opgeladen
Wow, waarom kunnen ze dat trucje ook niet bij mijn iPhone uithalen?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Kun je nog steeds bellen en sms'en, maar wie belt er nou nog anno 2016?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Aangezien iTunes wel probleemloos 24p films zonder schokken weergeeft, heb ik als test enkele van mijn 24p-films geconverteerd naar het formaat “Apple M4V” en deze via infuse afgespeeld.
Tataa, het schokken is nu opeens wel verdwenen
Het mag dus duidelijk zijn dat zowel infuse als MrMc niet goed overweg kan met 24p-materiaal in het MKV-formaat!!!
Enig probleem bij het converteren van 24p-films in het M4V-formaat is het ontbreken van HD-audio en ondertitels!? Hiervoor zoek ik nog een geschikte app voor OSX, die wel HD-audio en ondertitels in het M4V formaat meeneemt.
Iemand hier die een goed prog. kan aanbevelen
HD audio durf ik niet te zeggen maar IVI kan probleemloos ondertiteling aan een M4V/MP4 toevoegen. In feite is het een tool die zonder converteren een .MKV kan omkatten naar MP4, mits het bronbestand al h.264 of x.264 gecodeerd is. Het omzetten van een film duurt dan een paar minuten. Je kan ook automatisch metadata laten toevoegen aan het bestand.Moris schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:22:
Update!
Aangezien iTunes wel probleemloos 24p films zonder schokken weergeeft, heb ik als test enkele van mijn 24p-films geconverteerd naar het formaat “Apple M4V” en deze via infuse afgespeeld.
Tataa, het schokken is nu opeens wel verdwenen![]()
![]()
![]()
Het mag dus duidelijk zijn dat zowel infuse als MrMc niet goed overweg kan met 24p-materiaal in het MKV-formaat!!!![]()
Enig probleem bij het converteren van 24p-films in het M4V-formaat is het ontbreken van HD-audio en ondertitels!? Hiervoor zoek ik nog een geschikte app voor OSX, die wel HD-audi en ondertitels in het M4V formaat meeneemt.
Je bent dan wel wat minder flexibel in de codecs/formaten die je kunt gebruiken maar het grote voordeel van deze route is dat je gebruik maakt van zaken die native worden ondersteund door de ATV. Scheelt een hoop gedoe met rara technische issues.
Verwijderd
Ik zet standaard alle films + ondertiteling met Handbrake om. Nergens last van.Moris schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:22:
Update!
Enig probleem bij het converteren van 24p-films in het M4V-formaat is het ontbreken van HD-audio en ondertitels!? Hiervoor zoek ik nog een geschikte app voor OSX, die wel HD-audio en ondertitels in het M4V formaat meeneemt.
Gasten Moeilijk doen Plex Infuse als MrMc/Kodi NAS etc dit dat pfff...Tjoekie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:48:
[...]
HD audio durf ik niet te zeggen maar IVI kan probleemloos ondertiteling aan een M4V/MP4 toevoegen. In feite is het een tool die zonder converteren een .MKV kan omkatten naar MP4, mits het bronbestand al h.264 of x.264 gecodeerd is. Het omzetten van een film duurt dan een paar minuten. Je kan ook automatisch metadata laten toevoegen aan het bestand.
Je bent dan wel wat minder flexibel in de codecs/formaten die je kunt gebruiken maar het grote voordeel van deze route is dat je gebruik maakt van zaken die native worden ondersteund door de ATV. Scheelt een hoop gedoe met rara technische issues.
ik heb nooit nergens last van simpele hardeschijf aan me router hangen.
MKV haal ik door http://www.iflicksapp.com/nl + plus alle super vette covers en metatags
iTunes thuisdeling aanzetten
Cafeine of Amphetamine aanzetten op de mac.
En ik kan alles perfect afspelen in stereo of surround met ondertiteling zonder stotteren etc ....
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Je kunt misschien beter uitzoeken waarom de bestanden met MKV-extensie niet correct afgespeeld worden in plaats van je gehele bibliotheek om te zetten en mogelijk opnieuw te moeten encoderen met kwaliteitsverlies als het gevolg. Zo is HD-audio in een M4V/MP4-extensie al niet mogelijk.Moris schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:22:
Update!
Tataa, het schokken is nu opeens wel verdwenen![]()
![]()
![]()
Het mag dus duidelijk zijn dat zowel infuse als MrMc niet goed overweg kan met 24p-materiaal in het MKV-formaat!!!![]()
De Apple TV die hier staat heeft namelijk geen probleem met het afspelen van bestanden in de MKV-container. Deze worden afgespeeld vanaf een Apple Airport Time Capsule middels SMB. Geen transcoding wordt toegepast, wat mogelijk wel gebeurt bij de bestanden die probeert af te spelen waardoor motion judder ontstaat.
Het nadeel van Handbrake is dat bestanden opnieuw worden geëncodeerd wat een hoop processorkracht en tijd kost en waarbij kwaliteitsverlies ontstaat.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:59:
[...]
Ik zet standaard alle films + ondertiteling met Handbrake om. Nergens last van.
Zo'n afstandsbediening werkt toch net even wat anders. Die staat in principe continue uit totdat een knop ingedrukt wordt. Dat is ook het enige wat zo'n afstandbediening kan, doorgeven welke knop ingedrukt wordt. Dat kost heel weinig stroom waardoor zo'n afstandsbediening soms jaren op een stel AA-batterijen kan werken.amphora schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:08:
Tja... De gewonen afstandsbediening van m'n Humax HD Recorder doet het ook al bijna 2 jaar zonder batterijen te vervangen. Zo gek vind ik dat niet hoor. Wat doet zo'n afstandsbediening nou? En waarschijnlijk is bluetooth ook nog eens zuiniger dan infrarood.
De Apple TV afstandsbediening doet meer dan dat. Naast de knoppen is er ook een heel precies touchpad, een microfoon en de digitale gyroscoop en versnellingsmeter. Als de Apple TV aan staat, staan deze ook aan en gebruiken daarmee ook stroom. Door de Apple TV te sluimeren, worden alle functies op de knoppen na uitgeschakeld om zo stroom te besparen. Daardoor kun je een Apple TV ook niet aanzetten door over het touchpad te schuiven, enkel door een van de knoppen in te drukken. Dat in combinatie met Bluetooth 4.0 Low Energy, zorgt ervoor dat de Apple TV afstandsbediening zo lang op een accu werken.
Die van mij heb ik sinds maart wel al eens moeten opladen en is ondertussen alweer half leeg. Kan zijn omdat er wel eens Asphalt 8 gespeeld wordt die continue gebruik maakt van de digitale gyroscoop en versnellingsmeter waarvoor het continue data doorstuurt. Hierdoor gaat de afstandsbediening natuurlijk ook sneller leeg.
Als je de Apple TV sluimert, schakelt de Siri Remote zijn eigen Bluetooth zender dan uit en schakelt deze weer in als je op een knop drukt? Of is Bluetooth op de Siri remote 'always-on' om het signaal van een druk op een knop door te sturen?Dimens schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:11:
Door de Apple TV te sluimeren, worden alle functies op de knoppen na uitgeschakeld om zo stroom te besparen. Daardoor kun je een Apple TV ook niet aanzetten door over het touchpad te schuiven, enkel door een van de knoppen in te drukken. Dat in combinatie met Bluetooth 4.0 Low Energy, zorgt ervoor dat de Apple TV afstandsbediening zo lang op een accu werken.
Nee lekker moeilijk doen door continu de MacBook aan te slingeren hiervoor. Mijn MacBook ligt in de tas als ik 'm niet nodig heb, m'n NAS/Fileserver staat centraal in huis altijd aan, is altijd bereikbaar, en doet meer dan alleen wat bestanden delen.rjm81 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:26:
[...]
Gasten Moeilijk doen plex NAS etc dit dat pfff...
ik heb nooit nergens last van simpele hardeschijf aan me router hangen.
MKV haal ik door http://www.iflicksapp.com/nl
iTunes thuisdeling aanzetten
Cafeine of Amphetamine aanzetten op de mac.
En ik kan alles perfect afspelen in stereo of surround met ondertiteling zonder stotteren etc ....
Verwijderd
Dat klopt, ja. Haal de Apple TV maar eens van het stroom af. Nadat je de Apple TV opnieuw aangesloten hebt, zal de Apple TV opnieuw opstarten zonder dat je hiervoor de remote nodig hebt. De remote wordt dan niet aangezet door de Apple TV waardoor het swipen op de touchpad niet zal werken. Pas nadat je een van de knoppen hebt ingedrukt, wordt er verbinding tussen de Apple TV en de remote gemaakt, wat overigens binnen enkele millisecondes is gedaan door Bluetooth 4.0.ronwiel schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:25:
[...]
Als je de Apple TV sluimert, schakelt de Siri Remote zijn eigen Bluetooth zender dan uit en schakelt deze weer in als je op een knop drukt?
Je bedoeld je macbook openklappen.....(en eventueel je w8woord invoeren) Ja vreselijk moeilijk....en tijd verslinden...xoniq schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:33:
[...]
Nee lekker moeilijk doen door continu de MacBook aan te slingeren hiervoor. Mijn MacBook ligt in de tas als ik 'm niet nodig heb, m'n NAS/Fileserver staat centraal in huis altijd aan, is altijd bereikbaar, en doet meer dan alleen wat bestanden delen.

Daar gaat het niet om. Een NAS is een lowpower apparaat wat speciaal gemaakt is om altijd dienst te doen als platform voor al je bestanden. Het is ook speciaal gemaakt om altijd aan te staan en is geoptimaliseerd voor het aanbieden van bestanden via het netwerk. De meeste mensen hebben daar ook al je grote bestanden ook al staan. Dus dan is het niet zo vreemd dat dit de beste plek is om vanaf te streamen. Eigenlijk zou iTunes dus gewoon op een NAS moeten kunnen draaien maar Apple heeft dat principe nooit begrepen....zelfs niet met hun eigen NAS. Hadden ze dat namelijk gedaan dan was iTunes de perfecte homehub geweest.rjm81 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Je bedoeld je macbook openklappen.....(en eventueel je w8woord invoeren) Ja vreselijk moeilijk....en tijd verslinden...
Misschien heb je hier en daar wel wat problemen met bepaalde formaten te streamen maar het is veel minder handmatige actie dan jouw benadering
[ Voor 30% gewijzigd door Spam op 29-07-2016 14:42 ]
Mijn fileserver verbruikt +/- 50 tot 60 euro per jaar. En die doet meer dan alleen films 'hosten'. Die zorgt voor:rjm81 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Je bedoeld je macbook openklappen.....(en eventueel je w8woord invoeren) Ja vreselijk moeilijk....en tijd verslinden...
- Automatisch afleveringen van series en films downloaden
- Automatisch aanvullen met ondertitels
- Ervoor zorgen dat ik overal ter wereld met telefoon en tablet de films en series kan benaderen
- Netwerk schijf voor overige zaken die ik ook altijd en overal kan benaderen
- En meer
Plus; je ziet niet aan de limitaties van thuisdeling.
Goh dacht dat een Macbook of een Mac mini ook een low power apparaat was...Vreemd dat sommige mensen een Mac mini als een nas gebruiken....en dat er OS X Server bestaat..Spam schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Daar gaat het niet om. Een NAS is een lowpower apparaat wat speciaal gemaakt is om altijd dienst te doen als platform voor al je bestanden. Het is ook speciaal gemaakt om altijd aan te staan en is geoptimaliseerd voor het aanbieden van bestanden via het netwerk. De meeste mensen hebben daar ook al je grote bestanden ook al staan. Dus dan is het niet zo vreemd dat dit de beste plek is om vanaf te streamen. Eigenlijk zou iTunes dus gewoon op een NAS moeten kunnen draaien maar Apple heeft dat principe nooit begrepen....zelfs niet met hun eigen NAS. Hadden ze dat namelijk gedaan dan was iTunes de perfecte homehub geweest.
Misschien heb je hier en daar wel wat problemen met bepaalde formaten te streamen maar het is veel minder handmatige actie dan jouw benadering
+ Een hardeschijf die aan je router hangt kan je ook bij je grote bestanden in je netwerk
Buiten dit alles om er bestaat ook nog Netflix, Spotify, Apple music, En het is mogelijk om films +series te kopen op de Nederlandse en Amerikaanse iTunes store..
Maar goed ieder moet doen waar die blij van wordt.. enigste wat ik weet is dat ik nergens een probleem mee heb en dat alles keurig netje met ondertiteling, surround, stereo, geen lag, geen gestotter, met meta tags en film covers heb.
En als ik alleen maar mijn macbook daarvoor moet openklappen heb ik daar geen moeite mee.
1) Je hebt hier ergens een puntDimens schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:11:
1) Je kunt misschien beter uitzoeken waarom de bestanden met MKV-extensie niet correct afgespeeld worden in plaats van je gehele bibliotheek om te zetten en mogelijk opnieuw te moeten encoderen met kwaliteitsverlies als het gevolg. Zo is HD-audio in een M4V/MP4-extensie al niet mogelijk.
2) De Apple TV die hier staat heeft namelijk geen probleem met het afspelen van bestanden in de MKV-container. Deze worden afgespeeld vanaf een Apple Airport Time Capsule middels SMB. Geen transcoding wordt toegepast, wat mogelijk wel gebeurt bij de bestanden die probeert af te spelen waardoor motion judder ontstaat.
3) Het nadeel van Handbrake is dat bestanden opnieuw worden geëncodeerd wat een hoop processorkracht en tijd kost en waarbij kwaliteitsverlies ontstaat.
2) Mijn MKV-bestanden staan allen op de nas en worden via SMB door infuse weergegeven. Ik heb dan ook geen enkel idee, waarom het 24p materiaal hier schokkend wordt weergegeven, waar het 24p materiaal bij iTunes geen enkel probleem vormt?
3) Handbrake gebruik ik door de zware belasting van mijn iMac al enige tijd niet meer. Vraag me toch af waarom dezelfde schokkende 24p bestanden die omgezet zijn naar M4V dan wel opeens schokvrij worden weergegeven

Tjsa, als ik handmatig alle films afloop dat ze de juiste codec hebben dan lukt het ook via InFuse of MrMC. Oh en legio's mensen draaien al jaren XBMC/Kodi op allerlei apparaten zonder enig probleem, mijzelf inclusief. Jouw methode vereist daarnaast veel meer handmatige interventie. Maar je moet inderdaad doen waar je blij van wordtrjm81 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Goh dacht dat een Macbook of een Mac mini ook een low power apparaat was...Vreemd dat sommige mensen een Mac mini als een nas gebruiken....en dat er OS X Server bestaat..
+ Een hardeschijf die aan je router hangt kan je ook bij je grote bestanden in je netwerk
Buiten dit alles om er bestaat ook nog Netflix, Spotify, Apple music, En het is mogelijk om films +series te kopen op de Nederlandse en Amerikaanse iTunes store..
Maar goed ieder moet doen waar die blij van wordt.. enigste wat ik weet is dat ik nergens een probleem mee heb en dat alles keurig netje met ondertiteling, surround, stereo, geen lag, geen gestotter, met meta tags en film covers heb.
En als ik alleen maar mijn macbook daarvoor moet openklappen heb ik daar geen moeite mee.
Verder vergelijk je intel-based (MAC/Mini) apparaten met ARM-based NAS systemen. Je kunt een mac niet echt low-power noemen, zeker niet als je 'm realtime laat transcoden. Al met al ben je een ferrari aan het gebruiken om boodschappen te doen wat je ook op een bakfiets kan. Op zich prima, kost je wel een paar knaken meer en je komt aan op je bestemming maar het een beetje onnodige overkill.
Verwijderd
Er zijn volop mensen die in hun netwerk een Mac Mini hebben opgenomen die dient als NAS/Server en de standaard taken als streaming, Sickrage, Couchpotato, Handbrake en meer uitvoert. Voor die functies is het gebruiken van OSServer overigens zonder toegevoegde waarde en overbodig. Ook dan zie ik het nut van iTunes als filmspeler niet.rjm81 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Goh dacht dat een Macbook of een Mac mini ook een low power apparaat was...Vreemd dat sommige mensen een Mac mini als een nas gebruiken....en dat er OS X Server bestaat..
En het verschil in elec. gebruik? Ach, op jaarbasis zet dat echt geen zoden aan de dijk.
(En die Mini kun je ook handig gebruiken als de iMac onverhoopt problemen heeft)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 16:24 ]
Het enige echte grote voordeel is dat het officieel wordt ondersteund door Apple. Je levert flexibiliteit in en krijgt er stabiliteit en een gegarandeerde werking voor terug. Afhankelijk van wat je belangrijker vindt, maak je een keuze.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:22:
[...]
Ook dan zie ik het nut van iTunes als filmspeler niet.
Ik zelf heb ook lang met MediaPortal en XBMC/Kodi gewerkt en het is mooie software. Alleen was er altijd wel iets dat niet lekker werkte. Kleine dingen vaak, maar het vergde wel onderhoud. Een zelfde soort situatie zie ik nu terug komen met Infuse en mrmc. Op een gegeven moment had ik daar gewoon geen zin meer in.
Ik heb mijn library met behulp van IVI omgezet naar MP4. Daardoor werd er ook netjes metadata toegevoegd aan de bestanden. Het geheel heb ik ingeladen in iTunes op mijn Mac Mini die 24/7 als server draait en nauwelijks meer stroom verbruikt dan een NAS. Via thuisdeling stream ik het materiaal vervolgens naar mijn Apple TV's. Was even een werkje, maar nu heb ik al 2 jaar lang onafgebroken een stabiele werkende situatie.
Tjoekie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:11:
[...]
Het enige echte grote voordeel is dat het officieel wordt ondersteund door Apple. Je levert flexibiliteit in en krijgt er stabiliteit en een gegarandeerde werking voor terug. Afhankelijk van wat je belangrijker vindt, maak je een keuze.
Ik zelf heb ook lang met MediaPortal en XBMC/Kodi gewerkt en het is mooie software. Alleen was er altijd wel iets dat niet lekker werkte. Kleine dingen vaak, maar het vergde wel onderhoud. Een zelfde soort situatie zie ik nu terug komen met Infuse en mrmc. Op een gegeven moment had ik daar gewoon geen zin meer in.
Ik heb mijn library met behulp van IVI omgezet naar MP4. Daardoor werd er ook netjes metadata toegevoegd aan de bestanden. Het geheel heb ik ingeladen in iTunes op mijn Mac Mini die 24/7 als server draait en nauwelijks meer stroom verbruikt dan een NAS. Via thuisdeling stream ik het materiaal vervolgens naar mijn Apple TV's. Was even een werkje, maar nu heb ik al 2 jaar lang onafgebroken een stabiele werkende situatie.
Het kan wel, maar je moet even de juiste opties aanvinken: klikColdbullet schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:40:
Hier heb ik ook naar gekeken maar krijg meerdere hdd's in itunes niet geladen
[...]
Hoeveel GB-ruimte heeft het Tvos eigenlijk nodig?
Ik volg veel Apple gerelateerde websites, maar nog geen enkel gerucht voorbij zien komen dat binnenkort de ATV4 een opvolger krijgt. Ik heb niet het vermoeden dat in september een ATV5 wordt gepresenteerd. Alhoewel op dit moment bij veel winkels de 64gb versie 30 euro goedkoper is (de 32gb is nu 5 euro goedkoper geworden). Wellicht anticiperen (gokken) zij ook op een update?Moris schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:27:
Is het vanwege de geruchten i.v.m. de release in september van de nieuwe Apple TV5 op dit moment zinvol om nog een Apple TV4 aan te kopen? Indien wel, zou de 32GB versie als niet gamer voldoende moeten zijn.
Zelf heb ik ook interesse in een ATV4, maar voor de zekerheid wacht ik toch liever de presentatie af in 1e/2e week van september. Dat maandje geduld lukt me nog wel.... ;-)
Wat betreft de keuze tussen 32gb en 64gb. Ik weet niet meer op welke website, maar ik had ergens gelezen dat de 64gb werd aangeraden als je de ATV4 wil gaan gebruiken voor games. Voor het (huidige) prijsverschil van 25 euro (200 tegen 175) zal ik ongeacht waarvoor je de ATV4 gaat gebruiken altijd voor de 64gb gaan.
Maar wat zou een nieuwe Apple TV ook meer bieden? Alleen 4K denk ik.. Maar 4k zou zelfs met een firmware update toegepast kunnen worden (4K 30fps op HDMI 1.4).
Ik verwacht echt geen nieuwe Apple TV in september. Het is voor Apple ook niet gebruikelijk de Apple TV elk jaar te verversen, eerder in 2018 denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door yorroy op 03-08-2016 10:45 ]
Het probleem met Apple producten is een beetje dat "iedereen" elk jaar maar een update verwacht.Moris schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:27:
Is het vanwege de geruchten i.v.m. de release in september van de nieuwe Apple TV5 op dit moment zinvol om nog een Apple TV4 aan te kopen? Indien wel, zou de 32GB versie als niet gamer voldoende moeten zijn.
Terwijl dat bij bepaalde producten (AppleTV/Watch/iPod/AirPort) absoluut niet nodig is.
Daardoor krijg je wel eens zogenaamde geruchten welke dan niet uitkomen. In deze categorie vallen ook de berichten rond de AppleTV5 verwacht ik. Is meer de hunkering naar iets nieuws dan een daadwerkelijk gerucht.
De AppleTV4 is geen groot succes. Het app platform komt maar moeizaam van de grond en hierdoor is het juist erg onverstandig om dit jaar een nieuw model uit te brengen.
Ja als je om die paar euro's per jaar extra wisselgeld verlegen zit dan moet je zeker voor de NAS oplossing kiezen idd.Spam schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:55:
Verder vergelijk je intel-based (MAC/Mini) apparaten met ARM-based NAS systemen. Je kunt een mac niet echt low-power noemen, zeker niet als je 'm realtime laat transcoden. Al met al ben je een ferrari aan het gebruiken om boodschappen te doen wat je ook op een bakfiets kan. Op zich prima, kost je wel een paar knaken meer en je komt aan op je bestemming maar het een beetje onnodige overkill.
Ik daarin tegen heb juist een MacMini als "servertje" staan welke als extra ook nog met HDMI aangesloten is op de tv. Zo heb je alle voordelen van een nas (Automatisch downloaden series/films/ondertitel) met alle voordelen van een echte machine (Degelijke DTSHD support, eindeloze hoeveelheid programma's kunnen draaien, enz).
Ideale combinatie als je het mij vraagt.
Dat laatste vind ik vooral vreemd eigenlijk.edgarvh schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:11:
Voor diegenen die het gemist hebben: de nieuwe afstandsbedienings-app voor de Apple TV is beschikbaar. Vooral voor Apple TV4. In de Appstore onder naam Apple TV remote. Deze kan de Siriremote vervangen. Ook voor Apple TV 2 en 3 kun je deze app gebruiken met minder functionaliteit. Vooralsnog alleen voor iPhone beschikbaar
De iPad en zeker de iPad Mini zou een prima remote zijn.
Zeker als het daadwerkelijk programma's enz kan starten vanuit de remote en niet alleen maar een afstandsbediening simuleert zoals nu het geval is.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 03-08-2016 13:35 ]
Ik moet zeggen dat de ATV4 inderdaad wel erg "af" is. Door teveel updates uit te brengen krijg je het risico dat er niet wordt geoptimaliseerd en dat apps nooit het uiterste uit je device halen. Kijk naar de iPhone en hoe de gemiddelde app hetzelfde presteert over N, N-1 en N-2 devices.Donstil schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:33:
[...]
Het probleem met Apple producten is een beetje dat "iedereen" elk jaar maar een update verwacht.
Terwijl dat bij bepaalde producten (AppleTV/Watch/iPod/AirPort) absoluut niet nodig is.
Daardoor krijg je wel eens zogenaamde geruchten welke dan niet uitkomen. In deze categorie vallen ook de berichten rond de AppleTV5 verwacht ik. Is meer de hunkering naar iets nieuws dan een daadwerkelijk gerucht.
De AppleTV4 is geen groot succes. Het app platform komt maar moeizaam van de grond en hierdoor is het juist erg onverstandig om dit jaar een nieuw model uit te brengen.
Daarnaast vind ik wel dat Apple het hele gaming gebeuren serieuzer moet nemen. Ik geloof dat de eerste stap is dat er nu ook games mogen uitkomen die niet met de apple remote hoeven te werken. Dat ding is namelijk niet geschikt voor veel vormen van gaming.
Ik ben het met je eens dat je iets flexibeler bent met exotische formaten als je met een HTPC aan de slag gaat. Daarintegen heb ik begrepen dat DTS-HD uiteindelijk wel zijn weg zal vinden naar kastjes als de Raspberry PI. Ben wel benieuwd; welke extra programma's gebruik je dan op je MacMini?[...]
Ja als je om die paar euro's per jaar extra wisselgeld verlegen zit dan moet je zeker voor de NAS oplossing kiezen idd.
Ik daarin tegen heb juist een MacMini als "servertje" staan welke als extra ook nog met HDMI aangesloten is op de tv. Zo heb je alle voordelen van een nas (Automatisch downloaden series/films/ondertitel) met alle voordelen van een echte machine (Degelijke DTSHD support, eindeloze hoeveelheid programma's kunnen draaien, enz).
Ideale combinatie als je het mij vraagt.
Mijn eigen ervaring met HTPC's is vaak dat het een hoop geklooi is om het goed werkend te krijgen. Zo zit je te kijken met onderhoud van het OS (en herinstallatie daarvan), het wisselen tussen programma's en hoe je een IR remote goed werkend kunt krijgen. Vanwege dat laatste moeten ze meestal in het zicht staan omdat HDMI-CEC niet fatsoenlijk wordt ondersteund. Dat kun je wel weer oplossen met een RF remote maar die ondersteunt je TV of receiver weer niet en dan zit je met meerdere apparaten op je koffietafel.
Ik heb het uiteindelijk opgegeven en ben via een Raspberry Pi bij de ATV4 uitgekomen. Ik ben nog nooit iets tegengekomen wat ze niet konden afspelen. Maar goed ik heb ook geen DTS-HD versterker of 4K TV. Misschien dat een HTPC weer zijn weg terugvind in mijn huiskamer tegen die tijd
Ik snap die beperking wel. Een iPhone past makkelijk in je hand en kun je dus soort van gelijk bedienen als een Apple remote. Ik denk als je een iPad gaat proberen te gebruiken als gaming device dat er zo een gat in je muur zit[...]
Dat laatste vind ik vooral vreemd eigenlijk.
De iPad en zeker de iPad Mini zou een prima remote zijn.
Zeker als het daadwerkelijk programma's enz kan starten vanuit de remote en niet alleen maar een afstandsbediening simuleert zoals nu het geval is.
Gebruik mijn Apple TV 4 voornamelijk voor Netflix/DSVideo/Youtube/Dumpert en dat doe hij allemaal prima.
Nou DTS-HD is verre van een Exotisch formaat. Dat is juist enorm gangbaar "online" en wordt helaas dus niet ondersteund door de Apple TV, er is nu wel een halve oplossing via infuse maar wat je als gebruiker moet willen is dat het gewoon zonder fratsen wordt doorgezet naar je receiver i.p.v. dat de AppleTV er iets mee gaat doen. Dat kan helaas niet en ik verwacht ook niet dat dit nog gaat komen.Spam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:14:
Ik ben het met je eens dat je iets flexibeler bent met exotische formaten als je met een HTPC aan de slag gaat. Daarintegen heb ik begrepen dat DTS-HD uiteindelijk wel zijn weg zal vinden naar kastjes als de Raspberry PI. Ben wel benieuwd; welke extra programma's gebruik je dan op je MacMini?
Mijn eigen ervaring met HTPC's is vaak dat het een hoop geklooi is om het goed werkend te krijgen. Zo zit je te kijken met onderhoud van het OS (en herinstallatie daarvan), het wisselen tussen programma's en hoe je een IR remote goed werkend kunt krijgen. Vanwege dat laatste moeten ze meestal in het zicht staan omdat HDMI-CEC niet fatsoenlijk wordt ondersteund. Dat kun je wel weer oplossen met een RF remote maar die ondersteunt je TV weer niet en dan zit je met meerdere apparaten op je koffietafel.
Ik heb het uiteindelijk opgegeven en ben via een Raspberry Pi bij de ATV4 uitgekomen. Ik ben nog nooit iets tegengekomen wat ze niet konden afspelen. Maar goed ik heb ook geen DTS-HD versterker of 4K TV. Misschien dat een HTPC weer zijn weg terugvind in mijn huiskamer tegen die tijd
Verder is het probleem van de remote's met een Logitech Harmony ook wel opgelost, hier in de set-up is de Receiver de bepalende hub welke dus alle apparaten aanstuurt. 1 remote daarvoor en je ziet al goed. ik persoonlijk gebruik een Apple Keyboard en een Apple Trackpad welke aan elkaar verbonden zitten met een "Magic Wand", dan heb je het beste van twee werelden.
Op mijn Mac Mini gebruik ik verder dan Sonarr, Plex (Server en player), CouchPotato, VLC en een ondertitel programma maar je kunt er alles mee wat je met een normale Mac ook kan. Er zit gewoon (bijna) geen beperking aan.
een PI is opzich wel een leuk product maar heeft ook nog wel erg veel moeite met DTS HD standaarden en fatsoenlijke video. Dat werkt ook op de Pi 3 allemaal nog net niet lekker.
De Apple TV 4 is verder wel een fijn product maar gewoon wat meer een Basic media player met Apps,
voor als je geluid gewoon via de TV loopt of wat minder eisen stelt aan de kwaliteit van je home cinema set.
Wellicht gaat Apple je nog verrassen met een update als het inderdaad niet zo exotisch is als jij zegt.Donstil schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:36:
[...]
Nou DTS-HD is verre van een Exotisch formaat. Dat is juist enorm gangbaar "online" en wordt helaas dus niet ondersteund door de Apple TV, er is nu wel een halve oplossing via infuse maar wat je als gebruiker moet willen is dat het gewoon zonder fratsen wordt doorgezet naar je receiver i.p.v. dat de AppleTV er iets mee gaat doen. Dat kan helaas niet en ik verwacht ook niet dat dit nog gaat komen.
Ik ken de harmony remote want die gebruik ik zelf ook om alle IR apparaten van de hand te doen. Echter heb je voor het bedienen van de HTPC toch weer een keyboard+muis nodig om het echt te laten werken. Dat bedoelde ik dus...je hebt het probleem niet echt opgelost, wat niet zo vreemd is want daar is een desktop OS ook niet voor gemaakt.Verder is het probleem van de remote's met een Logitech Harmony ook wel opgelost, hier in de set-up is de Receiver de bepalende hub welke dus alle apparaten aanstuurt. 1 remote daarvoor en je ziet al goed. ik persoonlijk gebruik een Apple Keyboard en een Apple Trackpad welke aan elkaar verbonden zitten met een "Magic Wand", dan heb je het beste van twee werelden.
Ik heb het overigens ooit op een HTPC voor elkaar gekregen om met bepaalde keyboard shortcuts te programmeren in de harmony remote om te wisselen tussen programma's (Web/NetFlix/Kodi/Windows media center voor TV). Dat werkte nooit echt lekker en ik moest constant een RF keyboard pakken. HDMI-CEC heb ik nooit goed werkend gekregen dus ik zat altijd naar een lelijk IR oogje te kijken of kastje te kijken.
Wellicht is het ook een idee om je films te kijken naar Kodi voor je mac? Volgens mij ondersteund die HD-DTS wel? http://kodi.wiki/view/AudioEngine
Ik moet zeggen dat ik nog best wel gecharmeerd was van de Nvidia Shield. Volgens mij ondersteund die HD-DTS wel? Qua gaming ook veel krachtiger maar wel spuuglelijkDonstil schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:36:
[...]
een PI is opzich wel een leuk product maar heeft ook nog wel erg veel moeite met DTS HD standaarden en fatsoenlijke video. Dat werkt ook op de Pi 3 allemaal nog net niet lekker.
De Apple TV 4 is verder wel een fijn product maar gewoon wat meer een Basic media player met Apps,
voor als je geluid gewoon via de TV loopt of wat minder eisen stelt aan de kwaliteit van je home cinema set.
[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 03-08-2016 18:05 ]
Vraagje, op Mini, waar download je de serie/films auto mee, NZBGet of?Donstil schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:36:
Op mijn Mac Mini gebruik ik verder dan Sonarr, Plex (Server en player), CouchPotato, VLC en een ondertitel programma maar je kunt er alles mee wat je met een normale Mac ook kan. Er zit gewoon (bijna) geen beperking aan.
En waarom VLC en Plex Player? 1 player is toch genoeg en omdat je Plex Server, denk dus dat je een Plex pass heb, gebruikt zal je denken dat je aan alleen Plex Player genoeg heb.
Verwijderd
Ik heb geen Plex pass en VLC omdat Plex geen DTSHD doet op een mac.Frid0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Vraagje, op Mini, waar download je de serie/films auto mee, NZBGet of?
En waarom VLC en Plex Player? 1 player is toch genoeg en omdat je Plex Server, denk dus dat je een Plex pass heb, gebruikt zal je denken dat je aan alleen Plex Player genoeg heb.
Ik zou het niet weten, maar ik zou er niet vanuit gaan. Zonder bon en dus zonder garantie moet natuurlijk wel in de prijs terug te zien zijn, ik zou er maximaal 75 euro voor over hebben (100 euro voor de 64GB versie).Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:45:
Ik zou van iemand een gesealde Apple TV4 zonder aankoopbewijs kunnen overnemen, deze is namelijk via een prijzenpot in zijn bezit gekomen. Mijn vraag is of je aan de hand van het serienummer (release datum) garantie bij Apple kan claimen?
Apple TV4-64GB kost nieuw aan de laagste prijs €199, kan deze in een gesealde verpakking kopen voor €140 is toch een verschil van €60.ikweethetbeter schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:53:
Ik zou het niet weten, maar ik zou er niet vanuit gaan. Zonder bon en dus zonder garantie moet natuurlijk wel in de prijs terug te zien zijn, ik zou er maximaal 75 euro voor over hebben (100 euro voor de 64GB versie).
Voor dat bedrag zou ik het wel doen. Voor zover ik weet, wordt de garantie bij apparaten zoals, iPhone, iPad en de AppleTV geactiveerd bij voor het eerst aanzetten.Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Apple TV4-64GB kost nieuw aan de laagste prijs €199, kan deze in een gesealde verpakking kopen voor €140 is toch een verschil van €60.
Offtopic: Bij Macbooks en iMacs is dat wellicht anders.
Bied 100 euro, dan is het verschil 100 euro!Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:01:
Apple TV4-64GB kost nieuw aan de laagste prijs €199, kan deze in een gesealde verpakking kopen voor €140 is toch een verschil van €60.
Wat voegt deze opmerking toe aan zijn vraag?ikweethetbeter schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:48:
[...]
Bied 100 euro, dan is het verschil 100 euro!
"Bied 80 euro, dan het verschil 120 euro!"

Niet helemaal. Een verschil van slechts € 59,-.Moris schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Dus, de garantie loopt vanaf de installatie/activatie van de ATV4, ook kan je geen aankoopbon voorleggen.meesje schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:03:
Voor dat bedrag zou ik het wel doen. Voor zover ik weet, wordt de garantie bij apparaten zoals, iPhone, iPad en de AppleTV geactiveerd bij voor het eerst aanzetten.
Indien zo, lijkt me dit een prima regeling
Een deal is pas fair wanneer beide partijen het gevoel hebben dat het een fijne koop was, €100 lijkt me niet netjes.ikweethetbeter schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:48:
Bied 100 euro, dan is het verschil 100 euro!
Garantie is uiteraard ook een belangrijk punt.
Dit topic is gesloten.