Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Vanaf 29 april gaat de betatest van T-Mobile's nieuwe tv-dienst van start.

Rond het middaguur dwarrelde de volgende tekst (met alle spelfouten) in mijn mailbox:
In december heb je aangegeven mee te willen testen met de beta versie van KNIPPR. We zijn dan ook erg blij om je te kunnen melden dat we zo ver zijn!

Als beta tester krijg je als eerste toegang tot onze website en de bijbehorende webplayer, zodat je meteen TV kunt kijken wanneer jij maar wil.
Door mee te doen aan de beta test van KNIPPR vragen we jouw feedback, deze is van grote waarde en zullen we meenemen in de doorontwikkeling van KNIPPR. We zijn dan ook erg benieuwd naar je eerste ervaring met KNIPPR.

Binnenkort ontvang je ook de uitnodiging om onze KNIPPR app te downloaden, zodat je nog meer mogelijkheden hebt om helemaal LOS te gaan.

Hieronder leggen we in twee stappen uit wat je moet doen om LOS te gaan op het web!

Hieronder leggen we in twee stappen uit wat je moet doen om LOS te gaan op het web!

Stap 1: Registreer je via de site
Om gebruik te maken van onze website en om je eigen account aan te maken volg je onderstaande stappen. Het is belangrijk dat je deze uitvoert op de pc of laptop die je wil gebruiken om TV te kijken.

Ga naar www01.knippr.nl
Vul je invite code in: <verwijderd>
Je hebt nu toegang tot de beta website
Oriënteer en kijk rond op onze website en in de webshop
Het is belangrijk dat je tijdens de testperiode niet je cookies verwijdert

Stap 2: Kies je zenders en maak een account aan
Je hebt nu toegang tot de beta website. Hier vind je alle informatie, kun je zenders kiezen, je account aanmaken en starten met TV kijken.

Ga naar www01.knippr.nl
Klik op BESTELLEN
Kies je zenders, alle zenders zijn tijdens de beta test gratis en de prijzen zijn fictief. Voor de beta hebben we gekozen om met een beperkt zenderaanbod te starten
Maak een account aan met gebruik van jouw emailadres
Het wachtwoord bepaal je zelf. (Let op: Inloggen met je Facebook account werkt nog niet)
Standaard in het registratieproces is een iDEAL transactie van 1 cent nodig
Je kan vanaf nu meteen TV kijken

Dit moet je ook nog weten:
Met je account kan je alleen volledig gebruik maken van de browser en de laptop/PC die je hebt gebruikt voor je registratie. Gaat er tijdens stap 1 of 2 iets mis neem dan contact op via e-mail.

Feedback:
We zijn natuurlijk erg benieuwd naar je eerste ervaring en willen je vragen feedback achter te laten op ons forum, welke je vindt op de KNIPPR website.

Mocht je een screenshot toe willen voegen dan kan dit ook op het forum, zodat we het probleem nog sneller kunnen reproduceren. Wanneer je een foutmelding krijgt willen we graag weten welke melding je krijgt (inclusief foutcode).

Je ontvangt tijdens de testperiode twee keer een vragenlijst.

Het is natuurlijk een beta test. We stellen het enorm op prijs als je feedback met ons deelt via het forum.

Persoonsgegevens:
KNIPPR is graag transparant over wat er gebeurt met jouw persoonsgegevens. Ten tijde van de beta test worden persoonsgegevens (zoals naam en adresgegevens, gekeken programma’s, duur en locatie) nog niet volledig geanonimiseerd opgeslagen. Op dit moment worden nog de laatste technische zaken uitgevoerd om volledig geanonimiseerde opslag te realiseren. KNIPPR zal jouw persoonsgegevens niet gebruiken. Uiterlijk 12 weken na de beta test worden alle persoonsgegevens verwijderd. Heb je hier nog vragen over neem dan contact op via e-mail.

Vragen?

Via service.knippr.nl heb je toegang tot onze veelgestelde vragen. Ben je nog niet ingelogd dan krijg je eerst het inlogscherm. Gebruik opnieuw je account gegevens zoals eerder aangemaakt.
Staat jouw vraag niet tussen de antwoorden dan kan je op ons forum je vraag stellen. Ons forum kent het principe van klant helpt klant maar we kijken natuurlijk zelf ook mee om te helpen.

Heel veel plezier en geniet van je vrijheid!

Het KNIPPR Support team.
Update
zeef schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:34:
[...]

Vanaf nu gratis een maand testen voor iedereen. Zenderoverzicht staat hier https://www.knippr.nl/tv-zenders

[ Voor 113% gewijzigd door zeef op 12-07-2016 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Hageneis schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:11:
Morgen 29 april gaat de betatest van T-Mobile's nieuwe tv-dienst van start.
Is de rest van je verhaal van je toetsenbord gevallen of volgt er nog meer ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Morgen. Als ik zelf ook meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 19:09

MavhRik

Marcel

Ik had me bijna geregistreerd op mijn werk laptop tot ik door las en zag dat je dan ook ALLEEN daar op kan kijken... dus thuis maar even registreren vanaf mijn media center PC/server en dan ook nog eens anders dat account anders kan ik het natuurlijk niet goed testen. Jammer dat deze beperking er op zit en ook vindt ik de hele beta er kort!

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:19
inVision schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:26:
Ik had me bijna geregistreerd op mijn werk laptop tot ik door las en zag dat je dan ook ALLEEN daar op kan kijken... dus thuis maar even registreren vanaf mijn media center PC/server en dan ook nog eens anders dat account anders kan ik het natuurlijk niet goed testen. Jammer dat deze beperking er op zit en ook vindt ik de hele beta er kort!
Jup, ik was 1 van die mensen die de mail van bovenaf lees en enthousiast registreert, en na registratie ziet dat het alleen op de betreffende pc en browser gebruikt kan worden (Zit op Chrome op de zaak). Vandaar dat je de cookies ook niet mag verwijderen... ;)

Op IE op dezelfde pc doet hij namelijk wel gewoon. Inloggen en gewoon werken.
Dus ik zie vanavond wel. O-)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Op de website staan duidelijk de volgende punten:
  • Kabelvrij interactieve TV, Kies je eigen zenders
  • Ontdek nieuwe zenders, Laat je verrassen
  • Een Nederlands basisaanbod en daarnaast vele extra zenders.
Met die punten op je website en dan dit aanbod (zie tabellen onderaan), vind ik het maar matig.
Moet wel zeggen dat ze aangeven dat ze het aanbod uitbreiden met de commerciële lancering, maar op dit moment ben ik niet onder de indruk. Ik mis toch wel essentiële zenders zoals Discovery Ch, National Geographic Ch, MTV, 24 Kitchen of TLC, zenders waar mensen nu een uitgebreid pakket voor moeten nemen bij de kabelprovider, maar bijna het enige is waar ze naar kijken. Naast natuurlijk ook wel de prijs en kwaliteit van de streams gaat dit bepalen of het een succes word of niet.

Dat dit een kabelaar alternatief is, is mooi en je straks zenders kan kiezen en dus niet betaald voor iets wat je niet gebruikt is top! Maar ik blijf het jammer vinden dat je straks een abo hebt op Knippr, Netflix, Videoland, etc (en wie weet in de toekomst ook hier Amazon en Hulu), om alles wat je wil zien, te kunnen zien.

Over de prijs valt ook weinig te zeggen aangezien er nu €0,01 p.m. staat, maar ik heb het idee dat dat alleen voor de Beta test is, aangezien vervolgens alles ook voor 1 of 2 maanden gratis is.

Het idee, de opzet en de gedachte is geweldig, maar het aanbod moet denk ik toch nog flink worden uitgebreid willen ze echt de concurrentie aan kunnen gaan. Wat ik trouwens hoop dat ze lukt, want concurrentie voor de kabelaars en een frisse wind door het kabel-landschap is meer welkom!

Aanbod Beta test

KNIPPR Basis bevat deze 12 zenders:
NPO 1NPO 2NPO 3
RTL 4RTL 5SBS 6
RTL 7Net 5Veronica / Disney XD
RTL 8SBS 9RTL Z

KNIPPR Mix: 3 zenders:
RTL CrimeRTL LoungeRTL Telekids

Kies Extra zenders:
NPO 1 GOS*NPO 2 GOS*NPO 3 GOS*
NPO 101NPO CulturaNPO Zapp Xtra
NPO NieuwsNPO Politiek

*Gesproken Ondertiteling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hageneis
Net thuis via Firefox geregistreerd wn betaald. Nu kijken werkt daar niet. Maar in Chrome weer wél. So far dus voor de cookieverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik heb net even gekeken tot ineens het beeld stopte vanwege een fout (had het ook toen ik nog druk aan het zappen was de 1e minuut)

Beeld kwaliteit leek me goed (RTL4), maar vond het beeld wel schokkerig.

Systeem is een i7 860 2,8 Ghz 8 GB AIT Radeo HD 5450 via Chrome 50 64 bit op Windows 8.1 64 bit met een ZeelandNet kabel 100 / 10 verbinding.

// edit
Ik zal ook ff vertellen waarom ik aan de beta mee doe.
KNIPPR -als het aan mijn verwachtingen gaat voldoen- (waarschijnlijk) kosten schelen en een hoop complexiteit uit mijn opstelling thuis halen.

Ik heb al een jaar of 7 een mediacenter PC welke in het begin gebruikt werd met Windows Media Center en een Anysee E30 Plus icm. Digitenne, daarna overgestapt naar Kodi (toen nog XBMC) en later overgestapt naar DELTA Digitale TV icm. 2x Digital Devices Duo Flex omdat ik meer zenders wilde in hogere kwaliteit. Dit hele systeem is relatief complex met een Phoenix card reader, die DVB-C kaarten en software matig ArgusTV, OSCam, MDAPI+ en Kodi. Het werkt goed zonder veel gezeik, eigenlijk nooit gezeik _/-\o_ , maar als KNIPPER mij de TV kanalen kan bieden die ik wil in echte HD kwaliteit (ook geluid) zonder dat ik extra software nodig heb is dat natuurlijk ideaal. Het zal voor mij nog wel belangrijk zijn hoe ik het eea. in Kodi kan integreren aangezien het streamen vanaf mijn telefoon via bijvoorbeeld Chromecast niet zal gaan omdat ik die niet heb (dat is easy fix :+ ) en anders met het probleem zit dat mijn speakers (Creative Gigaworks S750) direct analoog op mijn computer is aangesloten en ik via Chromecast dat (voor zover ik weet) niet kan gebruiken en TV kijken zonder geluid is ook zo saai 8)7

Qua kosten betaal ik nu ~18 euro basis kabel + 23 euro aan extra pakketten voor 101 kanalen waarvan ik er nog geen 30 gebruik. Ik hoop ook dat als dit goed werkt ik weer kan overstappen naar xDSL aangezien dat goedkoper is aangezien ZeelandNet vereist dat je die ~18 euro basis kabel ook af neemt.

[ Voor 69% gewijzigd door MavhRik op 29-04-2016 19:39 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Voorlopig nog maar via de HDMI-uitgang van de laptop kijken tot de app er is voor op de iPad. Beeld is inderdaad schokkerig en het geluid out-of-sync. Helaas ook geen 5.1.

Maar goed, het is nog maar de eerste dag. Qua zenderpakket mis ik persoonlijk nog de 3 VRT-zenders (zijn trouwens wettelijk verplicht!), Discovery, National Geographic en BBC 1 en 2.

[ Voor 8% gewijzigd door Hageneis op 29-04-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:44
Hier ook een beta tester. Dus ook snel op mijn werk geregistreerd --> toen pas tweede stuk gezien. Maar eenmaal thuis lijkt het allemaal evengoed te werken. Ben erg benieuwd naar de prijs als het commercieel live gaan, vooral of het uit kan tegen de €10 per maand die ik nu betaal voor TV en Radio over DVB-C via glasvezel.
Beeldkwaliteit is redelijk, maar de bitrate zou nog wel wat hoger mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-05 21:20
Nu is het moment om knippr te lanceren op de Apple TV 4 middels een native app. Ik hoop dat de streams 5.1 surroundgeluid bevatten alsmede een hele hoge bitrate betreffende de beeldkwaliteit. Is bier überhaupt iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Tot nu toe is het idee erg leuk maar de uitvoering valt nog tegen... vindt het eea. nog meer Alpha status dan Beta status :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Beeldkwaliteit van de Android app is vooralsnog prima. App werkt verder ook wel aardig, reageert redelijk vlot en bediening is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Thedr schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:24:
Beeldkwaliteit van de Android app is vooralsnog prima. App werkt verder ook wel aardig, reageert redelijk vlot en bediening is ok.
Ik heb met de App ook een betere ervaring dan met de web player. Jammer dat ze Chromecast nog uit hebben staan. Ik snap niet hoe ze te werk gaan, maar zal vast wel een goede redenatie achter zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
inVision schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:03:
Het werkt goed zonder veel gezeik, eigenlijk nooit gezeik _/-\o_ , maar als KNIPPER mij de TV kanalen kan bieden die ik wil in echte HD kwaliteit (ook geluid) zonder dat ik extra software nodig heb is dat natuurlijk ideaal. Het zal voor mij nog wel belangrijk zijn hoe ik het eea. in Kodi kan integreren aangezien het streamen vanaf mijn telefoon via bijvoorbeeld Chromecast niet zal gaan omdat ik die niet heb (dat is easy fix :+ )
En? Is het HD?

Welk DRM scheme gebruikt men? Ik las berichten over een HTML5 player, dat brengt Kodi-support al een stuk dichterbij dan die Silverlight-ellende elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Thralas schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:45:
[...]

En? Is het HD?

Welk DRM scheme gebruikt men? Ik las berichten over een HTML5 player, dat brengt Kodi-support al een stuk dichterbij dan die Silverlight-ellende elders.
Beeld kwaliteit is goed voor zover ik het nu heb bekeken, maar er zitten nog wat bugs in waardoor ik het niet uitvoerig wil / kan testen. De web player is Shockwave flash 8)7 , maar een HTML5 player is in ontwikkeling. Op het forum wordt gereageerd dat ze wel interesse hebben om een Kodi addon te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het betreft op dit moment een gesloten beta zo te zien, kan me verder niet inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Viper® schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:34:
Het betreft op dit moment een gesloten beta zo te zien, kan me verder niet inschrijven.
Dat klopt, ik heb me maaaaanden geleden al ingeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:55
Zojuist is KNIPPR live gegaan. Helaas geen HBO in het pakket...
EDIT: ook geen chromecast/airplay support. Jammer, ze hadden zich kunnen onderscheiden van KPN play met een native apple tv 4 app.

[ Voor 51% gewijzigd door symen89 op 08-06-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2mQ7BOb.png

Alle schermen met uitzondering van de TV? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 02:27
Inderdaad. Chromecast bestaat nog niet.

Zou ook tof zijn als ze een fatsoenlijke app voor de tv maken, maar omdat daar geen standaard voor is is dat een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Super dat er een partij durft op te staan om zoiets als dit te lanceren! Vriendin en ik kijken misschien maar een stuk of 5 a 6 zenders, dan is dit ideaal!

Maar helaas kan het prijstechnisch nog niet uit. Als ik bij Tele2 100Mbit VDSL + TV af zou nemen dan kom ik omgerekend op €31,83 per maand ( =(((3*10)+(9*38))+10)/12 ). Internet-only bij Tele2 en dan KNIPPR ernaast kom ik op €34,41 per maand. ( =((((3*10)+(9*28))+10)+11*10,99)/12 ).
Goedkoper internet dan Tele2 ga je niet vinden volgens mij.

Met een Ziggo-verbinding is er wel meer te besparen denk ik, daar is TV een vrij dure component in het totaalplaatje. Telfort net ook even zitten rekenen en daar is KNIPPR goedkoper,

Telfort 80/8 (100Mbit praktijk) + TV = 43 euro per maand ( =(((12*40,5)+30))/12 )
Telfort 80/8 + KNIPPR = 40,57 euro per maand ( =(((12*28)+30)+(11*10,99))/12 )

Wel het bekijken waard dus, ik zit nu bij Telfort.

Excuses voor de 'ingewikkelde' berekeningen trouwens, maar alleen naar het door de provider voorgeschotelde maandbedrag kijken is niet eerlijk :P Er komen nog aansluitkosten bij, vaak zijn er acties qua 'eerste xx maand' gratis e.d. :P Op deze manier hoop ik het eerlijk te vergelijken.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je berekend KNIPPR wel voor 1 maand gratis, dat geldt natuurlijk alleen het eerste jaar.
Al is het af te vragen wat ze over een jaar voor de dienst vragen. Digitenne is ook ooit met 7,50 begonnen en kost nu ook een a-sociaal 14 euro per maand....

Wel mooi dat je twee streams tegelijk kan, dat is wel een dikke plus tov KPN Play. Eventueel in combi met een Netflix abo en samen de kosten delen :)

[ Voor 23% gewijzigd door IJsbeer op 08-06-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
IJsbeer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:51:
Je berekend KNIPPR wel voor 1 maand gratis, dat geldt natuurlijk alleen het eerste jaar.
[...]
Klopt, maar ik weet van bijv. Telfort dat je bij verlenging ook vaak wel minstens 3 maand gratis krijgt. Dus als KNIPPR duurder wordt dan verzacht dat de situatie al wat.
En na één jaar de situatie opnieuw beoordelen is sowieso aan te raden, net als bij je energiecontract ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Laatst online: 05-05 17:41

BushWhacker

developer

pvcholten schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:59:
Inderdaad. Chromecast bestaat nog niet.

Zou ook tof zijn als ze een fatsoenlijke app voor de tv maken, maar omdat daar geen standaard voor is is dat een utopie.
Bij mij werkt de Chromecast ondersteuning wel in de Android App (v1.0.715).
De streams starten niet heel snel en de beeldkwaliteit is (op een 55" scherm) niet erg best.
Het beeld is bij beweging vaag, nog erger dan bij Ziggo.
Hij is ook nog niet erg lipsync.
Maar het is natuurlijk net uit, voor de betatesters.

Dus ik ga ervan uit dat het nog beter gaat worden.

Android 6.0.1 (OPO), Chromescast II op 5GHz WiFi, 100Mbit FTTH.

Edit:
Op de tablet (Android 5.1.1), zelfde app versie, heb ik geen cast icoon.
Verschil in Android versie of tablet/telefoon verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door BushWhacker op 08-06-2016 21:36 . Reden: Verschil met tablet toegevoegd ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Buiten de kwaliteit die ik als niet abonnee niet kan beoordelen vallen de zenders mij nogal tegen. Het kan geenzins op tegen Ziggo als je een beetje een gevarieerd aanbod kijkt met alsnog een beperkt aantal zenders. Kijk voor mijn situatie +/- 15-20 zenders maar maximaal maar die zitten wel verspreid over het standaard + totaal pakket. Tja zal het maar eens in de gaten houden maar mij winnen ze zo niet. Dit is dik inleveren met inderdaad Discovery + Nat Geo op #1 zoals eerder gezegd.

Ook zou het leuk zijn als ze met wat exclusievere zenders kwamen die je elders niet tot zelden hebt, dan heb je publiekstrekkers. Nu vind ik zelfs Digitenne nog beter; hoop dat ze voldoende initiële leden hebben om wat aan het aanbod te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Waar ik vandaag erg vrolijk van werd: https://service.knippr.nl...9-Ondersteuning-voor-Kodi
Ze beloven nog niks, maar het siert ze wel dat ze feedback vanuit de community serieus lijken te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Thedr schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:28:
Waar ik vandaag erg vrolijk van werd: https://service.knippr.nl...9-Ondersteuning-voor-Kodi
Ze beloven nog niks, maar het siert ze wel dat ze feedback vanuit de community serieus lijken te nemen :D
Dat is voor mij ook belangrijk (heb ik daar ook geschreven), maar eerst zien dan geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Voor mij een eer interessante dienst. En een reden om TV uit mijn Vodafone pakket te doen.
Maar kan het zijn dat KPN Play nu €11,99 is? Want voor 1 euro meer per maand heb je wel wat meer zender (o.a. Discovery en NGC).
KNIPPR kan interessant zijn als je op 2 tv's tegelijkertijd wilt kijken. Of deelt met een vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27
Ik heb deel genomen aan het beta programma. Weten jullie hoe lang ik nog gratis gebruik kan maken van deze dienst? Moet ik iets voortijdig stopzetten? Destijds is er 1 cent geincasseerd. Ik wil voorkomen dat straks de normale prijs wordt geincasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Eindelijk een dienst die puur IPTV is. Kan nu ook gewoon in het buitenland kijken, werkt prima met Hola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:53
Eigenlijk is Knippr hetzelfde als Play van KPN, toch? Alleen is KPN ietsje duurder en bieden wel nu Chromecast support. En er zit een klein verschil in het zenderaanbod buiten de standaard Nederlandse zenders.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Megamind schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:56:
Eindelijk een dienst die puur IPTV is. Kan nu ook gewoon in het buitenland kijken, werkt prima met Hola.
Zal standaard niet werken in buitenland lijkt mij? I.v.m. rechtenkwesties? Maar jij zult het wel over een VPN (gaan) gebruiken dan lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
ThinkPadd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Zal standaard niet werken in buitenland lijkt mij? I.v.m. rechtenkwesties? Maar jij zult het wel over een VPN (gaan) gebruiken dan lijkt mij?
Ik heb het even getest met Hola (browser extensie) en dat werkt verassend goed. HD kwaliteit en geen haperingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

meesje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:26:
Ik heb deel genomen aan het beta programma. Weten jullie hoe lang ik nog gratis gebruik kan maken van deze dienst? Moet ik iets voortijdig stopzetten? Destijds is er 1 cent geincasseerd. Ik wil voorkomen dat straks de normale prijs wordt geincasseerd.
Die 1 cent in geincasseerd met een nep SEPA ID en er is ook op hun forum gezegd dat de beta testers niet hoeven te betalen. Daarnaast loopt de beta nog gewoon door. Hier heb je eergister(?) een mail over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Megamind schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:48:
[...]
Ik heb het even getest met Hola (browser extensie) en dat werkt verrassend goed. HD kwaliteit en geen haperingen.
HD kwaliteit als zijnde 720p? Wat zijn de maximale bitrates eigenlijk van KNIPPR, of is dit niet bekend?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:36:
[...]

HD kwaliteit als zijnde 720p? Wat zijn de maximale bitrates eigenlijk van KNIPPR, of is dit niet bekend?
Lastig in te schatten, maar het lijkt 720p of misschien 1080i. Bitrate moet je eigenlijk even beoordelen als er een sportwedstrijd oid aan de gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Megamind schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Lastig in te schatten, maar het lijkt 720p of misschien 1080i. Bitrate moet je eigenlijk even beoordelen als er een sportwedstrijd oid aan de gang is.
Ik bedoelde eigenlijk de bitrate in cijfertjes, niet op het oog. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-06 23:49
Is er al iets meer bekend over een Kodi addon? Of zijn de streams überhaupt bereikbaar zoals bij RTLXL? Die addon werkt prima.

Hier Telfort €34/maand, heeft jaren perfect gewerkt en nu regelmatig een week of langer geen tv. Heb ze al vaak gebeld enzo.. nieuwe router gehad maar niks helpt. Erg jammer. Geen idee of Tele2 (de enige die qua prijs een alternatief biedt) hier net zo slecht zal zijn.. ik heb ook geen zin in de rompslomp om van Telfort naar Tele2 over te stappen.. volgens mij zijn beide even gaar..

Kijk nu al bijna alleen maar via Kodi/Raspberry. Knippr of vergelijkbaar in Kodi zou perfect zijn. Daar zou ik zelfs meer voor willen betalen dan ik nu doe bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Nu Discovery, TLC en Eurosport 1 in het basispakket... het aanbod begint nu eindelijk ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:12
Is het iemand al gelukt om knippr te sideloaden naar bv de nvidia shield? of een ander android tv device?

Probeer tv op een android tv te krijgen. En dacht dat het niet heel erg lastig zou zijn. Maar wat heb ik het mis.
Horizon go app werkt niet officieel op android tv. KPN play en Knippr werken ook niet op android tv. Ga er maar even vanuit dat kpn iptv ook geen app heeft voor android tv.... Enige optie die ik heb gezien is ziggo analoog naar server. En van server naar mijn devices te streamen.

[ Voor 65% gewijzigd door loki504 op 03-07-2016 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
Lijkt me ook erg interessant, maar zolang ze geen Fox en Comedy Central hebben ga ik niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 15:06

Bart_Smith

Network/System Admin

loki504 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:27:
Is het iemand al gelukt om knippr te sideloaden naar bv de nvidia shield? of een ander android tv device?

Probeer tv op een android tv te krijgen. En dacht dat het niet heel erg lastig zou zijn. Maar wat heb ik het mis.
Horizon go app werkt niet officieel op android tv. KPN play en Knippr werken ook niet op android tv. Ga er maar even vanuit dat kpn iptv ook geen app heeft voor android tv.... Enige optie die ik heb gezien is ziggo analoog naar server. En van server naar mijn devices te streamen.
Ik kan alleen over de horizon app wat zeggen, maar misschien werkt het net zo goed voor de andere.
Ik gebruik de HALauncher om de Horizon go app op mijn shield te krijgen.

Ps: Dat dit soort apps niet werken op een Shield of Android TV is de hebberigheid van de aanbieders.
Waarom een app voor je klanten maken als je ze extra tv kastjes door hun strot kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:12
Bart_Smith schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:07:
[...]

Ik kan alleen over de horizon app wat zeggen, maar misschien werkt het net zo goed voor de andere.
Ik gebruik de HALauncher om de Horizon go app op mijn shield te krijgen.

Ps: Dat dit soort apps niet werken op een Shield of Android TV is de hebberigheid van de aanbieders.
Waarom een app voor je klanten maken als je ze extra tv kastjes door hun strot kan duwen.
die apps van ziggo bv kan ik begrijpen. Maar waarom knippr niet begrijp ik niet. maar misschien wil ik te veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:16
Ben ook erg geïnteresseerd in deze dienst.

Zolang ik maar discovery channel en national geographic heb, vind ik het allang best.

Ik heb nu telfort + digitenne. Telfort gebruik ik om te kijken op ipad/PC en buiten mijn huis (via VPN). Digitenne gebruik ik op de TV, want dan heb ik geen extra box er naast met extra afstand bediening.

Het lijkt mij wel ideaal dat het via kodi bekeken kan worden. Kodi kan ik bedienen met de afstandbediening van me tv.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
mhr-zip schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:59:
Ben ook erg geïnteresseerd in deze dienst.

Zolang ik maar discovery channel en national geographic heb, vind ik het allang best.

Ik heb nu telfort + digitenne. Telfort gebruik ik om te kijken op ipad/PC en buiten mijn huis (via VPN). Digitenne gebruik ik op de TV, want dan heb ik geen extra box er naast met extra afstand bediening.

Het lijkt mij wel ideaal dat het via kodi bekeken kan worden. Kodi kan ik bedienen met de afstandbediening van me tv.
Vanaf nu gratis een maand testen voor iedereen. Zenderoverzicht staat hier https://www.knippr.nl/tv-zenders

[ Voor 79% gewijzigd door zeef op 06-07-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb het ook voor 1 maand genomen.

Weet iemand de URL van de webplayer?

Je kan trouwens een abonnement nemen, en dit gelijk weer opzeggen. En dan kan je het de lopende maand gebruiken. Kan je het niet vergeten op te zeggen.

[ Voor 50% gewijzigd door mhr-zip op 09-07-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
Nu dus ook een app voor Apple TV, hier zat ik al een tijd op te wachten. Vond het al zo jammer dat KPN play dit nog niet ondersteunde.

Heerlijk, nu kan de COAX echt de deur uit.
Iemand hier die een abonnement heeft en ervaring met de beeldkwaliteit met de TVos app?

http://www.iculture.nl/nieuws/knippr-apple-tv-chromecast/

[ Voor 29% gewijzigd door yorroy op 12-07-2016 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23

Malarky

Wils voor wat ieder

Voor veel mensen zonder glasvezel in de straat is DSL (nog) geen alternatief voor Internet. Helaas scheelt TV uit je pakket gooien maar €7,50 p/m bij Ziggo. Voor dat geld krijg je bij Ziggo wel meer dan 70 (HD) TV-zenders en Ziggo Sport.

Bij KNIPPR basis krijg je voor €10,99 slechts 16 zenders. Niet echt een sterke deal dus. Kun je wel op meerdere apparaten kijken, bij Ziggo kost een extra CI+ Module nu €2,00 p/m. Aan de andere kant ondersteund Horizon Go nu opnieuw o.a. Chromecast en kijken al mijn familieleden zonder Ziggo gewoon Ziggo Sport (Max Verstappen) op hun TV zonder meerkosten.

[ Voor 28% gewijzigd door Malarky op 13-07-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Dat is niet helemaal juist. In het basis abonnement van Ziggo (19 euro) heb je maar 3 of 4 zenders in HD. Bovendien mag je geen smartcards registeren bij het basis abbo.
Je krijgt alleen npo 1,2 en 3 in fatsoenlijke kwaliteit.

[ Voor 14% gewijzigd door yorroy op 13-07-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Malarky, je kunt geen overige Ziggo diensten afnemen zonder TV, je hebt die coax dienst nodig voor de andere producten (internet/telefoon), basis TV kost, zoals hierboven terecht wordt opgemerkt, minimaal €18.70. Dat je voor dat bedrag geen smartcards kunt registreren is niet geheel juist. Ik beheer het abonnement van mijn schoonmoeder en zij heeft niets meer dan basis Ziggo TV à €18.70, maar daarmee heeft ze wel het volledige basispakket in HD (indien beschikbaar als zender), en kan ze via "mijn" Ziggo nu nog twee smartcards registreren zonder dat daar een Ziggo medewerker aan te pas moet komen. Let wel, mijn schoonmoeder woont in oud Ziggo, en daar werkt het anders dan in oud UPC.

Dit heeft ze nu voor die €18.70;

TV Standaard
Televisie: 70+ digitale en 29 HD-zenders, Standaard Mediabox, On Demand, Horizon Go en TV Gemist.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2016 15:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
yorroy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:07:
Dat is niet helemaal juist. In het basis abonnement van Ziggo (19 euro) heb je maar 3 of 4 zenders in HD. Bovendien mag je geen smartcards registeren bij het basis abbo.
Je krijgt alleen npo 1,2 en 3 in fatsoenlijke kwaliteit.
Da's niet helemaal waar. Ik heb een oud Ziggo abonnement van €18,70 per maand en ik heb de zenders vergelijkbaar met het play pakket. Dus voor mij is knippr relatief niet echt goedkoop. En ik heb 3 smartcards geregistreerd. 1 CI+ module en een HD-recorder.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 13-07-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Dan heb je nog geluk denk ik. Ik heb in mei een abonnement afgesloten voor tv only maar mag geen smartcards registeren. Het gevolg is dat alleen npo mooi beeld geeft. Uiteindelijk maar 2 smartcards in gebruik die op het adres van mn ouders geregistreerd staan waardoor ik toch alles HD heb.

Als je het per zender omrekent is Ziggo inderdaad een stuk goedkoper, maar bedenk wel dat veel mensen tegenwoordig niet meer kijken dan npo en rtl, dan ben je met knippr toch in een jaar tijd 90 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yorroy schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:22:
Dan heb je nog geluk denk ik. Ik heb in mei een abonnement afgesloten voor tv only maar mag geen smartcards registeren. [knip]
Als woonplaats in je profiel juist is dan is dat oud UPC als ik mij niet vergis, en dan is dat inderdaad niet mogelijk zoals eerder opgemerkt.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2016 18:16 . Reden: blijkt niet het geval te zijn ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Nee Enschede is altijd al Ziggo (daarvoor @home ) geweest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43
Mijn nog te prijzig t.o.v. de kwaliteit van het aanbod. Voor 5 euro per maand wil ik best 5 zenders kiezen maar meer dan 10 euro en dan alsnog een basis aan pulp door de strot geduwd krijgen? Mij niet gezien. Ik heb helemaal geen televisie meer en mis het geen seconde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb even op hun site gekeken. Mager aanbod, voor mij.... en dan nog vanaf € 10,99

Meuk in HD?

Geen Arte, geen België, geen Duitsland, geen BBC.......

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 14-07-2016 07:58 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Vergeet niet dit is een startend (dochter)bedrijf he... het zal zich eerst een beetje moeten bewijzen en haar plek in de markt vinden. Daarbij zijn er zat zenders die eerst de kat uit de boom zullen kijken... die denken eerst eens kijken hoeveel potentiële kijkers er te halen vallen. De potentie is er zeker.

Daarbij als je met ZIggo vergelijkt vergeet dan ook niet het vast kabelrecht mee te nemen in de vergelijking, als voorbeeld. Het is zeker relatief vlug interessant en hoop dat er meer opties bijkomen, zowel bij concurrenten bedoel ik dan als Knippr zelf. Het smaakt naar meer maar mijn smaak is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Laatst online: 12-01 20:56
Even een maandje voor €0,01 genomen. Werkt geniaal icm de ATV 4 app. Ik heb geen reguliere aanluiting meer nodig. Minpuntjes, slechts twee connecties in één keer per abbo zonder dat je een extra aansluiting kunt "bijkopen". Dus kijken via de ATV en m'n vriendin via de iPad is de max. Als iemand anders wil kijken in of buiten huis dan is dat een no-go. En het is op de ATV en binnen de iPad app voor zover ik kan ontdekken onmogelijk om vooruit te spoelen. Heel irritant. Gisteren rtl nieuws teruggekeken en de stream klapte er na 20 min uit (tot nu toe slechts een keer voorgekomen). Ik kon de aflevering wel herstarten maar alleen vanaf het begin. Al met al leuk voor erbij vooral omwille van de super handige user interface. Veel beter overzicht en veel meer "gemist" functionaliteit dan bij mijn telfort abbo. Beeldkwaliteit is "op het oog" via glasvezel >720p. Ook getest op een 5mbit verbinding en ook dan loopt het prima. Ook even getest op een buitenlands ip adres en dat ging niet door. Werkt wel via een NL VPN vanuit het buitenland. Dus voor 1 cent tijdens de vakantie op het gemakje NL tv kijken. Lijkt alleen niet helemaal in overeenstemming met de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 15:29
Hier ook is de proef op de som genomen, en de gratis maand geactiveerd. Kwaliteit van de streams en de Apple Tv app is echt boven verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik vind het veel te duur, heb nu Vodafone Thuis met interactieve TV met 60 zenders voor 12,50 per maand.
Knippr is 11 euro voor 16 zenders, 2 zenders erbij en ik zit al over de 12,50 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
Qua kosten kan het best meevallen imho. Mijn familie woont in het buitengebied met een redelijk matige adsl verbinding zonder tv. Canal plus via de schotel kost €15,- Weliswaar meer zenders maar het werkt niet icm een tablet oid. Om nog maar te zwijgen van een apart abbo voor de boot of caravan. Voor zover ik kan ontdekken is Knippr in zo'n geval een heel redelijk alternatief. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

.CoUk schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:00:
Qua kosten kan het best meevallen imho. Mijn familie woont in het buitengebied met een redelijk matige adsl verbinding zonder tv. Canal plus via de schotel kost €15,- Weliswaar meer zenders maar het werkt niet icm een tablet oid. Om nog maar te zwijgen van een apart abbo voor de boot of caravan. Voor zover ik kan ontdekken is Knippr in zo'n geval een heel redelijk alternatief. Of zie ik iets over het hoofd?
Het feit dat hun ADSL verbinding matig is, is volgens mij wel een bottleneck voor KNIPPR?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb gister maar eens een proefabonnementje genomen. Ik weet nu al dat ik die niet ga verlengen.

+ Kwaliteit is prima (ik kom vanaf NPO Live, via internet)
+ App is een goed begin.

- Begingemist beland altijd in de reclame
- Ik kan niet vooruit of achteruit spoelen (alleen 30 seconden terug).
- De TV gids is zeer onlogisch.
- Swypen is zappen, en gevoelsmatig de verkeerde kant op.
- 12 euro per maand (ik kijk al die onzin commerciele zenders niet).
- relatief dure "extra's" waardoor als je wat extra's wilt je net zo goed Ziggo kunt houden.
- geen BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Discovery en NGC zitten in het basisabonnement.
[...] en kies zelf je eigen zenders, vanaf EUR 10,99 per maand.
Ze doen het voor komen dat je zelf kunt samenstellen. Maar dat is niet veel meer dan reguliere aio-pakket. Misleidende reclame. Ik had al niet gedacht dat het uit kon: alle zenders zelf kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 22-07-2016 23:19 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Volgens mij is die basis bij wet bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

inVision schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:22:
Volgens mij is die basis bij wet bepaald...
Dat zou inderdaad goed kunnen en blijkt te kloppen:
[q]Wijzigingen Mediawet
De Mediawet is op 1 januari 2014 op een aantal punten aangepast.

Digitaal standaardpakket radio- en televisiezenders (Omroepdistributiewet)
• Aanbieders van radio- en televisiepakketten moeten een digitaal standaardpakket aanbieden aan hun abonnees, van minimaal 30 digitale televisiezenders. Bieden de pakketaanbieders daarnaast ook analoge televisie aan? Dan moet het analoge standaardpakket uit minimaal 15 analoge televisiezenders bestaan. In het standaardpakket moeten altijd de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse publieke televisiezenders zitten. En de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse publieke radiozenders.
https://www.rijksoverheid...ke-omroep/inhoud/mediawet
Artikel 6.12 (zenderpakket van toepasssing bij 100.000 abonnees), 6.13 (digitaal 30 zenders) en 6.14 (analoog 15 zenders)
http://wetten.overheid.nl...ing6.3.1_Paragraaf6.3.1.2
Echter, Knippr doet het anders voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Naar aanleiding van een topic report de titel van dit topic gewijzigd zodat het niet meer klinkt als een advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik hoorde een week of 2 geleden op de radio dat men de Mediawet wil aanpassen om die verplichting er af te halen. Het was namelijk niet meer van deze tijd om mensen zoveel zenders verplicht te laten afnemen.

Edit: ik heb er even een nieuwsbericht bij gezocht:
http://m.metronieuws.nl/n...-eigen-buis-hoe-werkt-dat
Blijkbaar zit knippr in een experimentele fase van de mogelijk nieuwe Mediawet.

[ Voor 35% gewijzigd door yorroy op 25-07-2016 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Megamind schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Gisteren heb ik KNIPPR even getest. Zelfs zonder sportwedstrijd zie je dat de bitrate behoorlijk aan de lage kant is (behoorlijk wat artefacten). Vond het best wel een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Op de site staat:

"KNIPPR is kabelvrije interactieve TV en biedt jou vrijheid bij het samenstellen van je TV abonnement. In plaats van interactieve TV te bundelen in alles-in-1 pakketten, laten we de keuze voor overige diensten volledig aan jou."

Wauw fantastisch, vrijheid in het samenstellen van je TV abonnement >:)

Maar slim geformuleerd.... "de overige diensten" kan jezelf volledig bepalen (= extra). Geen vrijheid in basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Zoals vaker gezegd ze onderzoeken of de wet veranderd kan worden, dan kan het wel. En je krijgt best wel wat waar voor je geld in het basispakket. Reken er maar op dat je duurder uit bent komt dit te vervallen en derhalve ben ik eigenlijk helemaal geen voorstander van de wetswijziging. Dat gereguleerde basispakket is of je het nu wilt of niet gelooft of niet toch de gemiddelde smaak van de Nederlander voor een prima prijs. Dat cordcutten en weinig zenders kijken is echt, sorry dat ik het zeg, vooral een groot deel popie jopie willen doen, en hoewel het een groeiende groep mensen is zeker nog geen grote. Het is voorlopig een niche market en en nog een ontwikkelende markt. Zou zeggen wacht nu eerst maar eens af wat ze met de wet gaan doen en dan kun je klagen. Tot dan wet is wet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb sinds gisteren ook maar een proefabbo genomen. Ik vind de kwaliteit behoorlijk meevallen, eigenlijk hetzelfde als digitale HD van Ziggo met een CI module.
Ik kijk via een Apple TV.
Het zappen gaat zelfs sneller dan via de coax.

Maar de eerste tegenvaller ook gelijk te pakken. Ik wilde graag de Johan Cruyff schaal wedstrijd bekijken op SBS6 maar die stream wordt niet geladen. Andere zenders doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:59
yorroy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:05:
Maar de eerste tegenvaller ook gelijk te pakken. Ik wilde graag de Johan Cruyff schaal wedstrijd bekijken op SBS6 maar die stream wordt niet geladen. Andere zenders doen het wel.
Precies het zelfde verhaal.
Overigens laat in 2e helft nog eens geprobeerd. Toen ging het prima.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

yorroy schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:05:
Ik hoorde een week of 2 geleden op de radio dat men de Mediawet wil aanpassen om die verplichting er af te halen. Het was namelijk niet meer van deze tijd om mensen zoveel zenders verplicht te laten afnemen.

Edit: ik heb er even een nieuwsbericht bij gezocht:
http://m.metronieuws.nl/n...-eigen-buis-hoe-werkt-dat
Blijkbaar zit knippr in een experimentele fase van de mogelijk nieuwe Mediawet.
Dat is goed nieuws. Het is natuurlijk onzin om 30 zenders aan te moeten bieden. Ik leef al jaren met enkel NPO en dat voldoet prima! Je wilt alleen af en toe wel een BBC ofzo kijken. Nu kan ik dat alleen downloaden. Maar als ik voor 5 euro per maand NPO en BBC kan 'kopen' in HD met begingemist en gemist, lijkt me dat ideaal.

Overigens komt de NPO dit jaar (?) met een NPO+ abonnement waarbij je voor 2-3 euro een HD variant hebt met Apple TV app, dus dat zal voor mij voldoende zijn.

Mijn proefmaand Knippr is overigens opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 04-06 11:04
Heeft er iemand ook vergeleken tussen KPN Play en KNIPPR qua beeldkwaliteit?
Ik overweg om over te stappen naar een internet-only partij en een dienst als KNIPPR of KPN Play te nemen. De beeldkwaliteit die ik nu heb bij Vodafone Thuis vind ik goed, daar heb ik geen klagen over.
Het aanbod interesseert me verder niet zo erg, maar wil wel een goed beeld hebben.

De bedoeling is om mijn 2 TV's te gaan uitrusten met een Chromecast dit in combinatie met mijn telefoon. Gebruikt de telefoon nu ook meer van de accu of verteld de telefoon alleen aan de Chromecast van: je moet dit gaan afspelen en is de telefoon er verder tussenuit?

Zijn er eventueel gebruikers die met een android mediaspeler kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVThEGrEaTest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:29
Je kan op beide diensten een gratis proef abonnement nemen. Dan kun je zelf vergelijken. Ikzelf vind Play een iets betere kwaliteit stream hebben.

Als je streamt via je chromecast gaat naar mijn weten het dataverkeer ook via de chromecast. Je telefoon is dan dus alleen nodig om de stream te stoppen of van kanaal te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Heeft KPN play een eigen topic? Ik kan het niet vinden namelijk. Het idee van knippr vind ik een 10. De uitwerking van de app een 5,5. Zou graag KPN-play eens testen als vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Binnetie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:06:
Heeft er iemand ook vergeleken tussen KPN Play en KNIPPR qua beeldkwaliteit?
Ik overweg om over te stappen naar een internet-only partij en een dienst als KNIPPR of KPN Play te nemen. De beeldkwaliteit die ik nu heb bij Vodafone Thuis vind ik goed, daar heb ik geen klagen over.
Het aanbod interesseert me verder niet zo erg, maar wil wel een goed beeld hebben.

De bedoeling is om mijn 2 TV's te gaan uitrusten met een Chromecast dit in combinatie met mijn telefoon. Gebruikt de telefoon nu ook meer van de accu of verteld de telefoon alleen aan de Chromecast van: je moet dit gaan afspelen en is de telefoon er verder tussenuit?

Zijn er eventueel gebruikers die met een android mediaspeler kijken?
Je gebruikt je smartfone zoals hierboven al is aangegeven door AVThEGrEaTest enkel voor wisselen van kanaal en de bediening van Chromecast. :)

Ik heb gisteren ook een proefabonnement afgesloten van 0.01 cent voor een maandje kijken. Ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt. Ten aanzien van het aanbod in het basispakket, is al het e.e.a. over gezegd (mediawet). En vind ik het ook jammer dat je bijv. de commerciele zenders niet uit kunt zetten zoals RTL4 of SBS6. Natuurlijk is er beeldverschil te merken als ik bijv. NPO1 HD pak van de kabel (Ziggo) of NPO1 van Knippr. NPO1HD via Ziggo wordt uitgezonden in 1080i. Je kunt het ook goed zien aan de zenderlogo's. Die zijn bij Knippr wat minder scherp, wat dus iets vertelt over de bitrate die wordt gebruikt. Schijnt een dynamische bitrate te zijn, dat zich laat instellen afhankelijk van je draadloze verbinding i.c.m. chromecast. Dus als jouw wifi geen goed bereik heeft ga je dit gelijk merken aan het beeld.

Het beste is om 5GHz wifi te gebruiken (meer bandbreedte, maar gevoeliger voor obstakels), en bij een Chromecast in het geval van teveel obstakels of grotere afstand naar je router om met een LAN adapter te werken. Dat is een voedingsadapter voor je Chromecast die je in een stopcontact steekt, en waar je een UTP kabel insteekt, welke weer in je router gaat. De USB kabel naar je Chromecast voedt de Chromecast met stroom en data.

Ik kan zo na een dagje testen nog niets zinnigs zeggen over deze dienst, over de stabiliteit, etc. Wellicht over een maandje na afloop van de proefperiode.

Maar ik vind het een mooi initiatief! Dat er meer mogen volgen!

Je kan het inderdaad met een Androidspeler kijken. Voor de Raspberry PI 2 of 3 is er ook al een onofficiele build met Android TV. Heb het zelf nog niet getest. Zie dit bericht op Tweakers: geek: Hobbyisten zetten Android TV op Raspberry Pi 3

Dat belooft nog veel goeds voor de komende tijd. :9 (ik las op het forum van Knippr dat ze zeker niet stilzitten m.b.t. ondersteuning via Kodi / Raspberry PI. Alleen kunnen ze nog niet zeggen wanneer).
Hier nog een Kodi gebruiker. Ik hoop dat dit snel gerealiseerd wordt via iptv of addon. Ze gaan hier glasvezel aan leggen en kan dan een abbo met alleen internet. Hoop snel van jullie te horen.
Peter Ras 1 maand geleden 0 stemmen Delen
Hallo allemaal,

Ik snap heel goed dat jullie wachten op deze manier van kijken. Helaas kan ik nog niks melden. Het enige wat ik kan zeggen is dat wij de mogelijkheden aan het inregelen zijn. De tesfase en implementatie laat nog even op zich wachten.

Groetjes Bram

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mr.Master schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:22:
[...]
....... knip

Dat belooft nog veel goeds voor de komende tijd. :9 (ik las op het forum van Knippr dat ze zeker niet stilzitten m.b.t. ondersteuning via Kodi / Raspberry PI. Alleen kunnen ze nog niet zeggen wanneer).

[...]

[...]
Mooi, veel goeds de komende tijd.... :) En waar moet ik dan aan denken? Lijkt me dat ze nog in de testfase zitten en nu al verkopen wat nog niet af is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb het nu een week of twee en het bevalt mij erg goed. Wat betreft de kwaliteit:
Qua scherpte zie ik weinig of geen verschil met ziggo HD via dvb-c.
Ik kijk dan ook met een 1000mbit glasvezel abbo en Apple TV bedraad aangesloten, de randvoorwaarden zijn dus perfect.

De framerate is wel wat lager. Hoewel dit met gemiddeld tv kijken niet merkbaar is zag ik wel een verschil met een hockeywedstrijd van vorige week, hier zag ik af en toe een soort streep achter een snelle bal gaan.
Het zappen gaat wel weer een stuk sneller dan Ziggo.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en ziggo opgezegd. Scheelt me weer 8 euro per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 14-08-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 20:14
Ook hier nu een paar dagen in gebruik in combinatie met een AppleTV. Beeldkwaliteit valt mij toch ietwat tegen, maar kan ik wel mee leven. Wat me niet bevalt is het niet kunnen spoelen (al veelvuldig gemeld), het zappen via swypen (onhandig en mijn harmony afstandsbediening kan er niets mee), en de soms rare plekken waar je terecht komt als je een programma uit het verleden wil bekijken (soms precies goed, dan weer een minuut te vroeg of te laat, dan 5 minuten ervoor midden in de reclame).

Maar goed, kinderziektes, ik zie dit op termijn wel uitgroeien tot een goed platform. En het kunnen gebruiken van een AppleTV voor al mijn kijkplezier (AirVideo voor eigen materiaal, Netflix, iTunes video's en Knippr) is wel een uitkomst.

Wat me dan weer tegenvalt (en natuurlijk ook wel logisch is), is dat internet+bellen pakketten nauwelijks goedkoper zijn dan wat ik nu betaal aan alles-in-een. Meerdere glasvezel aanbieders bekeken en na de intro-korting betaal ik meer voor internet (50up/down)+bellen+knippr. Dus Knippr moet wel echt voldoende meerwaarde krijgen wil ik overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb nergens kunnen vinden wat de maximale bitrates van Knippr nu eigenlijk zijn, en zelf doen er ook nog tamelijk geheimzinnig over, dus daarom zelf maar eens een proef-abonnement aangegaan. Helaas kan ik enkel via de PC kijken maar daarmee kan ik wel de bitrates in de gaten houden via de netwerkverbinding, en deze zijn niet van het niveau van de DVB-C HD zenders van Ziggo, verre van zelfs. Knippr via PC bekeken, ongeacht welke browser ik daarbij gebruik, is eigenlijk niet om aan te zien vind ik. Het loopt niet vloeiend en de beeldkwaliteit fluctueert daarbij flink, aan mijn verbinding ligt dat niet, die is ruim voldoende snel om bitrates te tonen die een veelvoud hoger liggen dan wat regulier via een TV signaal wordt aangeboden.

Mogelijk is het voor de minimalistische TV kijker meer dan voldoende, maar hetgeen ik nu te zien krijg is beslist geen concurrent voor kabel-TV als het om beeldkwaliteit gaat. Niet van Ziggo, en ook niet van de overige aanbieders eigenlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Volgens mij is die web based player nog Flash gebaseerd en crappy, op je telefoon (en via Chromecast?) is het resultaat beter d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Windows Mobile is no go ;)

Chromecast tot nu toe niet nodig gehad voor het streamen van een tv signaal, dus helaas moet ik het doen met hetgeen ik nu onder ogen krijg. Mogelijk gaat het afspelen via een Apple device of Chromecast vloeiender, maar de bitrates zullen niet hoger zijn verwacht ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Nog even los van het feit dat het bestellen niet werkte op Firefox / Ubuntu, lijkt ook het bekijken van streams niet te lukken. Flash is geactiveerd. Het menu met zenders knoppen zijn zichtbaar en aan te klikken, maar de video zelf blijft zwart.

Chromium / Chrome werkt wel...

Iemand hier succes met Firefox op Ubuntu / Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik heb een Chromecast gekocht en ik heb de 1e beta versie van KNIPPER getest, maar dat werkt (zelfs met die oude versie!) erg goed en het beeld van de HD zenders (RTL 4 bijvoorbeeld) op mijn 60" TV was erg goed en erg snel op die hoge kwaliteit. De DELTA TV app (voor niet Zeeuwen, dat is de lokale Ziggo hier) werkt veel slechter en duurt 20 seconden voordat die overschakelt naar een hoge bitrate.

Ik ben niet tevreden over de Chromecast, dus die gaat retour, maar KNIPPER werkte wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:39:
Windows Mobile is no go ;)

Chromecast tot nu toe niet nodig gehad voor het streamen van een tv signaal, dus helaas moet ik het doen met hetgeen ik nu onder ogen krijg. Mogelijk gaat het afspelen via een Apple device of Chromecast vloeiender, maar de bitrates zullen niet hoger zijn verwacht ik?
Bitrates zijn sowieso variabel dus zal erg lastig zijn om te checken. Het beste is om zwemmen te kijken, daar hebben de meeste IPTV zenders behoorlijke moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .CoUk
Heb mijn abbo nog een maandje aangehouden. Ik blijf toch tevreden over het aanbod en dan met name de "gemist" functie. De kwaliteit blijft ook net zo goed als mijn Telfort iptv maar dat mijn ATV 4 de decoder vervangt is voor mij aan grote plus (weer een kastje minder). Enorme min is het niet vooruit kunnen spoelen. Het voelt ook onnatuurlijk dat deze functie ontbreekt. Knippr geeft hier ook geen uitleg over voor zover ik heb kunnen vinden. Als ze dat fixen ben ik echt om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
.CoUk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:29:
Heb mijn abbo nog een maandje aangehouden. Ik blijf toch tevreden over het aanbod en dan met name de "gemist" functie. De kwaliteit blijft ook net zo goed als mijn Telfort iptv maar dat mijn ATV 4 de decoder vervangt is voor mij aan grote plus (weer een kastje minder). Enorme min is het niet vooruit kunnen spoelen. Het voelt ook onnatuurlijk dat deze functie ontbreekt. Knippr geeft hier ook geen uitleg over voor zover ik heb kunnen vinden. Als ze dat fixen ben ik echt om!
Ze geven aan dat het van de rechthebbenden niet zo mogen. Vreemd, want bij andere IPTV-aanbieders kan het wel. Maar kennelijk moeten de kansloze commercials door de strot geduwd worden. Dus voorlopig hou ik het maar bij DVB-T met een PVR. Was op zich een leuk idee, maar zoals zo vaak komt de uitvoering weer eens niet goed uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik begrijp dat er rechten op werken gelden, om te voorkomen dat iemand ze gaat gebruiken zonder er voor te betalen. Maar de rechten beperken zodat je niet mag vooruitspoelen, opnemen, pauzeren, (reclame) skippen, dat is toch echt te belachelijk voor woorden.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jeanj schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:50:
Ik begrijp dat er rechten op werken gelden, om te voorkomen dat iemand ze gaat gebruiken zonder er voor te betalen. Maar de rechten beperken zodat je niet mag vooruitspoelen, opnemen, pauzeren, (reclame) skippen, dat is toch echt te belachelijk voor woorden.....
Als degene die de rechten beheerd graag reclame wil tonen teneinde hun verdienmodel in stand te houden, dan snap ik dat wel. Maar dat gaat alleen op voor het reclameskip gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
PcDealer schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Als degene die de rechten beheerd graag reclame wil tonen teneinde hun verdienmodel in stand te houden, dan snap ik dat wel. Maar dat gaat alleen op voor het reclameskip gedeelte.
Vergeet niet dat alles van NPO al betaald is vanuit belastingen. De reclame is nodig om de apparatsjiks te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hageneis schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Vergeet niet dat alles van NPO al betaald is vanuit belastingen. De reclame is nodig om de apparatsjiks te betalen.
.CoUk in "KNIPPR - kabelvrije interactieve tv" heeft het niet specifiek over NPO zenders. Maar wel over Nederlandse zenders waardoor dus ook o.a. RTL en SBS van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
PcDealer schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

.CoUk in "KNIPPR - kabelvrije interactieve tv" heeft het niet specifiek over NPO zenders. Maar wel over Nederlandse zenders waardoor dus ook o.a. RTL en SBS van toepassing zijn.
Ik doelde op het verdienmodel. Het kan niet de bedoeling zijn dat er aan met publiek geld geproduceerde uitzendingen nog verplichte reclameblokken hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hageneis schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:47:
[...]

Ik doelde op het verdienmodel. Het kan niet de bedoeling zijn dat er aan met publiek geld geproduceerde uitzendingen nog verplichte reclameblokken hangen.
Je negeert mijn stelling dat het niet per se over (alleen) NPO gaat. Of je moet bedoelen dat verplicht reclame kijken niet van toepassing zou moeten zijn op NPO. Maar ook dat gaat volgens mij niet op omdat ook op tv reclame te zien is voor/na elk programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .CoUk
De redenatie van knippr kan ik werkelijk niet volgen. Als het de bedoeling is om de gebruiker "gedwongen" naar reclame te laten kijken is dat één ding. Zie bijvoorbeeld het "HULU" model. Maar nu ga ik zo nu en dan op de remote van mijn atv zitten. Gevol ik zap per abuis of ik stop de "gemist" uitzending. En weg is je programma, je mag weer van voor af aan beginnen. Het is simpelweg een zeer gebruikers onvriendelijke opzet die knippr heeft gekozen. Je zou op z'n minst terug moeten kunnen naar je laatste "kijkmoment" in een aflevering. En wat voor mij aantoont dat het meer om designfouten dan om rechten gaat is het verkeerd ijken van een beginpunt van een aflevering. Soms is het spot on maar vaker net iets te vroeg. Gevolg nutteloos reclame kijken tot max twee minuten. Nou ja wie weet komt er een keer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 04-06 18:04
Heeft iemand ervaring met knippr op een 30mb DSL aansluiting? Ik vind het concept erg interessant. Maar ik heb geen glasvezel op dit adres. Ziggo rekent 59,- voor internet. Internet + knippr zou dus qua prijs evenveel kosten als alles in een van ziggo. DSL via online kost 24,- maar is slechts 30mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

emil_406 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:20:
Heeft iemand ervaring met knippr op een 30mb DSL aansluiting? Ik vind het concept erg interessant. Maar ik heb geen glasvezel op dit adres. Ziggo rekent 59,- voor internet. Internet + knippr zou dus qua prijs evenveel kosten als alles in een van ziggo. DSL via online kost 24,- maar is slechts 30mb.
Waarom zou je glasvezel nodig hebben? Dat alleen zegt trouwens niet zoveel. Waar vergelijk je mee als je naar Ziggo kijkt? Alles in een Start is vanaf EUR 45,95 per maand en Complete EUR 59,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 04-06 18:04
PcDealer schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 01:41:
[...]

Waarom zou je glasvezel nodig hebben?
- Omdat ik betwijfel of 30MB via de telefoonlijn/DSL genoeg is om op 2 tv's HD te streamen via een chromecast.
Waar vergelijk je mee als je naar Ziggo kijkt? Alles in een Start is vanaf EUR 45,95 per maand en Complete EUR 59,95.
- Ik vergelijk met het goedkoopste interactieve tv pakket van Ziggo (dus ook uitzendingen terugkijken, begin gemist e.d.) Ik bepaal graag zelf wanneer ik iets kijk. Connect&play start van Ziggo van 45,95 per maand biedt dat niet. Knippr wel.

[ Voor 3% gewijzigd door emil_406 op 31-08-2016 09:49 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste