Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinno86 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:58:
Is de Chromecast support nog steeds bagger?

Ik las op het forum van knippr alleen maar gezeik dat het niet werkt, die thread loopt al een jaar ofzo.

Aangezien er geen Android TV app is moet Chromecast wel goed werken, zonder uitvallen en bufferen en dat soort geintjes..
Je kan ze helpen door te gaan testen voor ze ;)
https://service.knippr.nl...id-TV-gebruikers-gezocht-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
emil_406 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:53:
NLziet biedt vanaf vandaag live tv voor alle abonnees. Daarmee is het voor mij een beter alternatief dan Knippr. Kijk toch alleen maar NL tv (als ik uberhaupt al wat kijk).

Daarnaast is er een Android TV box onderweg uit china, zodat ik toch weer "iets met een afstandbediening" heb.
NLZiet werkt nog niet op een appleTV, dus voorlopig toch nog maar even KNIPPR.

Plus dat de stabiliteit van KNIPPR wel steeds beter wordt.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

trinite_t schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

NLZiet werkt nog niet op een appleTV, dus voorlopig toch nog maar even KNIPPR.

Plus dat de stabiliteit van KNIPPR wel steeds beter wordt.
Inderdaad, en selling point van knippr is toch echt native atv app.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Dat is een goeie zaak dat ze met android tv bezig zijn, maar ik ga niet nu ineens betalen om te helpen.. laat dat maar aan de mensen over die al een abbo hebben. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinno86 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Dat is een goeie zaak dat ze met android tv bezig zijn, maar ik ga niet nu ineens betalen om te helpen.. laat dat maar aan de mensen over die al een abbo hebben. :')
Haha, dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Vorige week een Ziggo Internet+TV abo genomen. Ik had van vrienden een Horizon Box gekregen, dus ik dacht: mooi, heb Ik er twee. Aansluiten lukte niet echt, dus de Ziggo helpdesk gebeld en die wisten te vertellen dat ik a) geen twee horizon boxen tegelijkertijd mocht en kon aansluiten en b) ik maar extra moest betalen voor een tweede tv. Dat is mooi, ik betaal nu de eerste zes maanden 35 euro voor het pakket, daarna downgrade ik naar Internet Only voor 51€.
Inmiddels een proefabo op KNIPPR genomen met wat extra zenders. Doet het niet verkeerd op de Apple TV, ik had wat meer snelheid verwacht. Het is in elk geval sneller dan de Horizon Box :+ Dat is sowieso een gedrocht dat teveel lawaai maakt en teveel ruimte in beslag neemt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
Iemand ervaring met de Samsung TV app van Knippr toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
[RNMC] Viper schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Inderdaad, en selling point van knippr is toch echt native atv app.
Voordeel van NLziet is dat je wel een jaar kunt terugkijken, dat je geen reclameblokken hebt in programmas en dat je onbeperkt heen en terug kunt spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Ik gebruik met grote tevredenheid Knippr, maar NLziet is dan toch weer iets goedkoper en je hebt de mogelijkheid om terug te kijken.

Helaas dus nog geen Apple TV app, dus ik wacht nog even. Heb wel een vraag gestuurd naar NLziet en kreeg binnen een half uur antwoord op de vraag of ze al bezig zijn met een ATV app, Dit was het antwoord:
Hallo Roy,

Bedankt voor je bericht. De optie om een Apple TV app beschikbaar te maken, gaan we binnenkort ook onderzoeken.

Met vriendelijke groet,
Nikky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

emil_406 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Voordeel van NLziet is dat je wel een jaar kunt terugkijken, dat je geen reclameblokken hebt in programmas en dat je onbeperkt heen en terug kunt spoelen.
Tja, een ieder moet de afweging maken wat een betere keuze is, een app voor atv vind ik belangrijk en spoelen kan op een aantal zenders bij knippr ook al.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik test de Android TV beta van Knippr en kan vertellen dat dit heel erg goed werkt:
YouTube: Knippr Android TV beta
Voorbeeldje van hoe het op mijn Nvidia Shield tv loopt.
Ik ben er erg tevreden mee, en ben ook blij dat Knippr als eerste een android tv app heeft.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
yorroy schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:30:
Ik gebruik met grote tevredenheid Knippr, maar NLziet is dan toch weer iets goedkoper en je hebt de mogelijkheid om terug te kijken.

Helaas dus nog geen Apple TV app, dus ik wacht nog even. Heb wel een vraag gestuurd naar NLziet en kreeg binnen een half uur antwoord op de vraag of ze al bezig zijn met een ATV app, Dit was het antwoord:

[...]
Gebruik jij KNIPPR op Apple TV 4e generatie?
Ik gebruik KNIPPR nu op Android TV box, maar die app crasht m.i. te vaak. Ben dus aan het kijken om een Apple TV aan te schaffen.
De KNIPPR app voor Ipad (mini) werkt namelijk wel vlekkeloos. Dus mijn hoop is gevestigd op Apple Tv, maar voordat ik dat 150+ euro uitgeef wil ik graag wat ervaringen horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trinite_t
BB-One schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik KNIPPR nu op Android TV box, maar die app crasht m.i. te vaak. Ben dus aan het kijken om een Apple TV aan te schaffen.
De KNIPPR app voor Ipad (mini) werkt namelijk wel vlekkeloos. Dus mijn hoop is gevestigd op Apple Tv, maar voordat ik dat 150+ euro uitgeef wil ik graag wat ervaringen horen.
Ik draai het op een ATV4. Een half jaar terug had ik nog een aantal problemen:
  • Vergeten van de account gegevens
  • Na/tijdens zappen compleet hangende applicatie
De eerste was het meest vervelend, aangezien ik overal andere wachtwoorden voor gebruik, en ik dus niet even in kan vullen. heb het nu al een paar maanden niet meer gezien.
De tweede was heel simpel op te lossen door de applicatie (geforceerd) af te sluiten en dan weer op te starten. Als dan het wachtwoord er niet uit lag kon je zo weer tv kijken.

Op dit moment heb ik al een paar maanden beide problemen niet meer gezien. Er zitten nog een aantal irritante ui dingetjes in de app, maar dit is gewoon gewenning/wachten totdat dit gefixed word. Aangezien de ontwikkelling alles behalve stil staat.
Mocht je problemen hebben, meld ze aan, zo zijn een aantal van mijn problemen (ook met de iPad/iPhone) binnen een aantal maanden ook netjes opgepakt en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
page404 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:56:
Vorige week een Ziggo Internet+TV abo genomen. Ik had van vrienden een Horizon Box gekregen, dus ik dacht: mooi, heb Ik er twee. Aansluiten lukte niet echt, dus de Ziggo helpdesk gebeld en die wisten te vertellen dat ik a) geen twee horizon boxen tegelijkertijd mocht en kon aansluiten en b) ik maar extra moest betalen voor een tweede tv. Dat is mooi, ik betaal nu de eerste zes maanden 35 euro voor het pakket, daarna downgrade ik naar Internet Only voor 51€.
Inmiddels een proefabo op KNIPPR genomen met wat extra zenders. Doet het niet verkeerd op de Apple TV, ik had wat meer snelheid verwacht. Het is in elk geval sneller dan de Horizon Box :+ Dat is sowieso een gedrocht dat teveel lawaai maakt en teveel ruimte in beslag neemt.
Gezien je aangeeft dat je 6 maanden 35 euro p/m betaalt, heb ik het vermoeden dat je een (nieuw) jaarcontract aangegaan bent. Binnen deze periode (1 jaar dus) kun je niet downgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
BB-One schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:00:
[...]

Klopt. Het werkt echt meer dan prima hoor. De problemen die @trinite_t aangeeft heb ik ook gehad maar het werkt nu al een paar maanden heel soepel.
Heel af en toe loopt de app vast, dan kan ik niet meer zappen. Maar even de app sluiten en het werkt weer normaal.

Enige irrante tot nu toe vindt ik dat je niet kan doorspoelen of terugspoelen als je begin gemist doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
@yorroy en @trinite_t Dank voor de reactie. Apple TV zojuist besteld. Ben benieuwd. Inhoudelijk voldoet KNIPPR meer dan eigenlijk nodig voor ons gebruik. Tot nu toe was het gewoon vervelend om te kijken op de Android box aangezien de app vaak crasht bij het opstarten en dan ben je soms (gevoelsmatig) vijf minuten bezig voordat je tv kunt kijken.

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:13
Kan iemand mij vertellen of Apple TV uit 2015 ook werkt i.c.m. Knippr of werkt het alleen met de nieuwe Apple TV 4K van dit jaar?

• trinite_t
Het werkt vanaf de Apple TV 4 (zonder K). Dit is de Apple tv waarop je zelf apps kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Mag je bij Knippr bij alle app's heen en weer spoelen? Of is dit dicht gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

GrooV schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:35:
Ik weet dat ze een tijd aan het testen waren bij de apple tv apps.

Ik kan je wel vertellen dat op de HTML5 player dit in ieder geval niet kan.

laatste tijd is de HTML5 player ook erg instabiel, dus programma's terug kijken is een no-go. Als de stream halverwege uitvalt dan kun je weer volledig opnieuw beginnen zonder te kunnen skippen.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

GrooV schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:35:
Dit is zenderhuis afhankelijk, npo, fox bijvoorbeeld wel, maar rtl en sbs weer niet. Momenteel zijn ze bezig met een functie dat je verder kunt gaan waar je gebleven bent, iOS schijnt het al te hebben, maar ik kijk met atv dus heb deze functie nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Wat is Knippr best kut zeg. Vannacht mijn gratis maand met extra zenders genomen. 100% NL TV werkte helemaal niet vannacht. Net probeerde ik voor een langere tijd DanceTrippin' TV te kijken maar na een tijdje stopt de stream gewoon. Nu werkt Eurosport 2 helemaal niet.

Gelijk opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vanaf gisteren Knippr zonder problemen werkend op een Apple TV 4K. De app zelf is dik in order, maar de afstandsbediening van de Apple TV zelf moet ik nog erg aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MaZo schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:04:
Vanaf gisteren Knippr zonder problemen werkend op een Apple TV 4K. De app zelf is dik in order, maar de afstandsbediening van de Apple TV zelf moet ik nog erg aan wennen.
Wat vind je van de beeldkwaliteit? Wat had je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ik vind de bediening van de app allemaal net iets te traag om een echt goed alternatief te zijn. Alle apps op de ATV4 zijn snel en hoeven nauwelijks te bufferen, maar de KNIPPR app moet altijd even laden bij het bladeren. Kleine moeite om dat te prefetchen zou je denken, het is niet dat een TV gids erg realtime geladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:04:
Beeldkwaliteit is prima! Ik heb niks te klagen, want ik gebruik het over VPN. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MaZo schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:55:
[...]
Beeldkwaliteit is prima! Ik heb niks te klagen, want ik gebruik het over VPN. ;)
Ik mis de relatie tussen beeldkwaliteit en VPN,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:01:
[...]

Ik mis de relatie tussen beeldkwaliteit en VPN,,,,
Buitenland <> VPN-tunnel <> Nederland / Knippr

Denk nog eens goed na.

[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 17-12-2017 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MaZo schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:31:
[...]
Buitenland <> VPN-tunnel <> Nederland / Knippr

Denk nog eens goed na.
Er is toch nog steeds geen relatie tussen VPN en beeldkwaliteit...... |:(
Dat je in het buitenland zit en dan gebruik maakt van VPN staat er toch helemaal los van? 8)7
Dus voortaan zelf even beter nadenken voordat je een opmerking plaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 17-12-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:56:
[...]

Er is toch nog steeds geen relatie tussen VPN en beeldkwaliteit...... |:(
Dat je in het buitenland zit en dan gebruik maakt van VPN staat er toch helemaal los van? 8)7
Dus voortaan zelf even beter nadenken voordat je een opmerking plaatst.
Nog iets beter nadenken jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MaZo schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:44:
[...]
Nog iets beter nadenken jij.
Je snapt het dus echt niet. Ik informeer naar hoe je de beeldkwaliteit ervaart. En dan betrek je opeens VPN er bij...... 8)7
Ik vraag toch niet of het lukt om knippr in het buitenland te kijken. Tja, dat je met een simpel vpn (b.v. middels je Synology) de locatiebeperking kunt omzeilen, dat is logisch. Maar er is toch nog steeds geen relatie tussen beeldkwaliteit en VPN?

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 17-12-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
meesje schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:49:
[...]

Je snapt het dus echt niet. Ik informeer naar hoe je de beeldkwaliteit ervaart. En dan betrek je opeens VPN er bij...... 8)7
Ik vraag toch niet of het lukt om knippr in het buitenland te kijken. Tja, dat je met een simpel vpn (b.v. middels je Synology) de locatiebeperking kunt omzeilen, dat is logisch. Maar er is toch nog steeds geen relatie tussen beeldkwaliteit en VPN?
Je snapt toch wel dat ik door het kijken vanuit het buitenland én over een VPN mogelijk minder bandbreedte tot mijn beschikking heb (met een hogere latency) in vergelijking met kijkers als jij die de app in Nederland gebruiken? Vandaar mijn opmerking dat de beeldkwaliteit prima is en ik om bovengenoemde reden niks te klagen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MaZo schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:49:
[...]
Je snapt toch wel dat ik door het kijken vanuit het buitenland én over een VPN mogelijk minder bandbreedte tot mijn beschikking heb (met een hogere latency) in vergelijking met kijkers als jij die de app in Nederland gebruiken? Vandaar mijn opmerking dat de beeldkwaliteit prima is en ik om bovengenoemde reden niks te klagen heb.
Helemaal helder hoor. Maar mijn vraag was voornamelijk bedoeld om te informeren naar wat een knippr gebruiker vindt van de beeldkwaliteit (op een tv), omdat ik wel eens heb gelezen over dat de beeldkwaliteit (ook al is het HD) wel wat minder is dan van b.v. Ziggo.

Wellicht kun je als weer in NL bent daar wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
meesje schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:11:
[...]

Helemaal helder hoor. Maar mijn vraag was voornamelijk bedoeld om te informeren naar wat een knippr gebruiker vindt van de beeldkwaliteit (op een tv), omdat ik wel eens heb gelezen over dat de beeldkwaliteit (ook al is het HD) wel wat minder is dan van b.v. Ziggo.

Wellicht kun je als weer in NL bent daar wat over zeggen?
Voor zover het je helpt of relevant is (gezien mijn kijksituatie), maar ik kan in ieder geval voor wat betreft de iPhone apps geen verschil in kwaliteit ontdekken tussen Ziggo en Knippr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MaZo schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:26:
[...]
Voor zover het je helpt of relevant is (gezien mijn kijksituatie), maar ik kan in ieder geval voor wat betreft de iPhone apps geen verschil in kwaliteit ontdekken tussen Ziggo en Knippr.
Bedankt voor de info. Het gaat mij wel vnl. om de beeldkwaliteit via b.v. Chromecast of Apple TV op een (grote) tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb het zelf laatst ook even kunnen testen maar de beeldkwaliteit (via een Apple TV) is toch echt wel heel veel minder als je het vergelijkt met Ziggo of KPN HD kanalen, daarbij komt KNIPPR niet eens in de buurt. Veel meer compressie zichtbaar en het beeld is ook veel minder vloeiend.

Daarnaast viel mij meteen al op dat de dienst verre van stabiel is. Streams en ook de app zelf lopen regelmatig vast.

Nee KNIPPR is een leuk idee naar heeft in mijn ogen nog een lange weg te gaan. Voor mij is het op dit moment in elk geval nog absoluut geen serieus alternatief voor een echt televisie abonnement. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het zeer beperkte zenderaanbod (geen Fox Sport, Ziggo Sport mogelijk bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Ik kan nu KNIPPR voor Android TV downloaden in de Google Play store. De app doet het niet op de NVIDIA Shield TV, maar (sideloaded) op de Fire TV wel!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

Is KNIPPR ook te gebruiken icm tvheadend + plex?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

ik222 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:13:
Heb het zelf laatst ook even kunnen testen maar de beeldkwaliteit (via een Apple TV) is toch echt wel heel veel minder als je het vergelijkt met Ziggo of KPN HD kanalen, daarbij komt KNIPPR niet eens in de buurt. Veel meer compressie zichtbaar en het beeld is ook veel minder vloeiend.

Daarnaast viel mij meteen al op dat de dienst verre van stabiel is. Streams en ook de app zelf lopen regelmatig vast.
Kwestie van tijd... data wordt enkel maar goedkoper en ze zullen vermoedelijk (hopelijk) binnenkort overstappen op HEVC codering. Nieuwe apparaten kunnen hier mee omgaan, iPads/iPhones/Galaxy's en nieuwe mediaplayers en computers ook. Dit scheelt heel veel data en de kwaliteit is beter.
Nee KNIPPR is een leuk idee naar heeft in mijn ogen nog een lange weg te gaan. Voor mij is het op dit moment in elk geval nog absoluut geen serieus alternatief voor een echt televisie abonnement. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het zeer beperkte zenderaanbod (geen Fox Sport, Ziggo Sport mogelijk bijvoorbeeld)
Momenteel is het de wet die on-demand televisie kijken per kanaal tegenhoudt. Als provider dienen zij een minimum pakket te hanteren en met de licenties/afspraken die er zijn met andere kanalen is het moeilijk om deze aan te bieden.

Persoonlijk overweeg ik binnenkort om vaste televisie en internet van ZeelandNet/DELTA de deur uit te doen voor een goedkoop 50/5 abonnement van €25-35 euro per maand via ADSL en voor de rest van het bedrag te kijken welke services ik wil en nodig heb. Mogelijk dat KNIPPR hier bij zit als zij wat verbeteringen doorvoeren. Dit zou mij op z'n minst 10-15 euro per maand kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:13:

Lijkt me sterk, Knippr zendt immers in HD uit (afhankelijk van je verbinding):
https://service.knippr.nl...liteit-mag-ik-verwachten-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MaZo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:27:
[...]
Lijkt me sterk, Knippr zendt immers in HD uit (afhankelijk van je verbinding):
https://service.knippr.nl...liteit-mag-ik-verwachten-
Dat is wel heel kort door de bocht. Netflix zegt ook in HD uit te zenden, maar de kwaliteit evenaart bij lange na niet de kwaliteit van lineair kijken via Ziggo. Zelfs KPN (HD) is minder dan Ziggo.
Er is dus wel verschil tussen HD en HD. Het is meer een commerciële term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Netflix zegt ook in HD uit te zenden, maar de kwaliteit evenaart bij lange na niet de kwaliteit van lineair kijken via Ziggo. Zelfs KPN (HD) is minder dan Ziggo.
Er is dus wel verschil tussen HD en HD. Het is meer een commerciële term.
HD zegt ook alleen iets over de resolutie, niet over bitrate en compressie en daar zit het meeste verschil in

Ik ben ook aan het kijken om mijn KPN abo te stoppen (internet/tv/bellen) betaal nu 70 euro in de maand en dat moet goedkoper kunnen, dus op zoek naar alternatieven..... ik kijk toch geen tv (behalve wat van NPO 1/2/3) de rest zou allemaal weg mogen van mij.

Mijn vrouw gebruikt nu 2 dagen knippr op de 4k Apple tv en ik heb nog geen klachten gehoord, beeld in vergelijking met KPN (HD en zelf de glas kanalen) is dik in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Cardwizard schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:58:
[...]

HD zegt ook alleen iets over de resolutie, niet over bitrate en compressie en daar zit het meeste verschil in

Ik ben ook aan het kijken om mijn KPN abo te stoppen (internet/tv/bellen) betaal nu 70 euro in de maand en dat moet goedkoper kunnen, dus op zoek naar alternatieven..... ik kijk toch geen tv (behalve wat van NPO 1/2/3) de rest zou allemaal weg mogen van mij.

Mijn vrouw gebruikt nu 2 dagen knippr op de 4k Apple tv en ik heb nog geen klachten gehoord, beeld in vergelijking met KPN (HD en zelf de glas kanalen) is dik in orde
Wat is jullie schermgrootte en kijkafstand? Bij mij 4,5m afstand met een scherm van 50 inch. Op deze afstand vind ik de digitale SD kanalen van Ziggo er zelfs zeer acceptabel uitzien.
Straks in het voorjaar (voor het aflopen van mijn ziggo jaarcontract) eens een proefmaand nemen bij knippr. De bediening via de ab van de atv vind ik echt subliem, ik heb wel alleen ervaring met netflix en de nos app. Hopelijk werkf knippr soortgelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 13-01-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:38:
[...]

Wat is jullie schermgrootte en kijkafstand? Bij mij 4,5m afstand met een scherm van 50 inch. Op deze afstand vind ik de digitale SD kanalen van Ziggo er zelfs zeer acceptabel uitzien.
Straks in het voorjaar (voor het aflopen van mijn ziggo jaarcontract) eens een proefmaand nemen bij knippr. De bediening via de ab van de atv vind ik echt subliem, ik heb wel alleen ervaring met netflix en de nos app. Hopelijk werkf knippr soortgelijks.
65 inch op 4 meter, om te zappen gebruikt mijn vrouw gewoon de afstandsbediening van de tv, zapt gewoon beter dan dat geveeg

Gisteren wel 2 keer gezien dat het beeld tijdens tv kijken zwart werd, even zappen en hij deed weer.... wat dat precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bediening is inderdaad fijn bij een Apple TV. Zelf heb ik T-Mobile thuis en dan is de beeldkwaliteit vergelijkbaar. Vind het tot nu een prima en voordeliger alternatief alles-in-1 aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Nog steeds geen VRT-zenders. Dat is toch wettelijk verplicht?
Daarnaast mis ik ook BBC. Die zitten allemaal wel bij T-Mobile thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Hageneis schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:28:
Nog steeds geen VRT-zenders. Dat is toch wettelijk verplicht?
Daarnaast mis ik ook BBC. Die zitten allemaal wel bij T-Mobile thuis.
Waar haal je vandaan dat VRT wettelijk verplicht is? Ik heb even gegoogeld. Ik kom wel berichten tegen over een minimum aantal zenders, maar niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Hier staat al het een en ander:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33426-3.html

Ik zoek nog de volledige wettekst.

Gevonden! Zie lid 3 sub f op:
http://wetten.overheid.nl...agraaf6.3.1.2_Artikel6.13

[ Voor 37% gewijzigd door Hageneis op 22-01-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Interessante materie!

Op hun website zie ik dit staan:

Verouderde wet- & regelgeving

KNIPPR is een zogeheten à la carte aanbieder. Een aanbieder waarbij je zenders los van elkaar aan- of uit kunt zetten. Het liefst bieden we die mogelijkheid voor iedere tv-zender. In de praktijk is dat echter niet mogelijk. Bijvoorbeeld vanwege wet- en regelgeving, belangen of rechten. De techniek die hiervoor nodig is staat klaar, maar de regels lopen wat achter. Zo is er bijvoorbeeld nog een Mediawet van kracht waarin staat dat je verplicht bent een minimum aantal landelijke zenders aan te bieden in een basispakket, maar KNIPPR is een internetdienst met focus op keuzevrijheid voor de consument. De huidige regelgeving past dan ook niet helemaal in de filosofie van KNIPPR.

Zij zien zich dus als een internetdienst en niet als een omroepaanbieder. Begin jij een rechtzaak? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Hageneis schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:28:
...... Die zitten allemaal wel bij T-Mobile thuis.
Mij maakt het dus verder niet zoveel uit. Ik heb dit topic destijds gestart omdat ik bèta-tester was.
Maar melding maken bij CvdM lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Mijn rechtzaak opmerking was niet serieus hoor..... Daarom de smiley. Het zal mij een zorg wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 09:20
Hageneis schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Mij maakt het dus verder niet zoveel uit. Ik heb dit topic destijds gestart omdat ik bèta-tester was.
Maar melding maken bij CvdM lijkt me voldoende.
Er is een ontheffing zo te zien....

https://www.cvdm.nl/beslu...gifteverplichting-knippr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Dank voor de link. Goede bureaucratie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Laatst online: 04-09 00:40
Is KNIPPR nou inmiddels klaar met het beta-testen van de Android TV app? Ik wil eventueel overstappen omdat ik het toch een tekortkoming vind van mijn huidige ISP - Wel een android app op tablets en telefoons maar niet op Android TV.

Edit: Bah - Wat een teleurstelling op mijn Sony Android TV. De stream is inderdaad duidelijk merkbaar mindere kwaliteit dan die van XS4ALL. En daarnaast lijkt het ook nog eens niet vloeiend te zijn ... Jammer, had KNIPPR graag als alternatief gezien voor de settopbox ...

[ Voor 37% gewijzigd door Yahiko750 op 30-01-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is inderdaad apart en duurt veel te lang. Je kunt hem wel downloaden op de shield maar niet afspelen. Ik heb nu NL ziet op android tablet en telefoon en streamt best goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik heb nog geen Knippr-abo maar al wel de app gedownload naar m'n Philips 6412 (= Android TV 6.0). Daar zegt de app dat het nog niet werkt (iets van v7+Chrome 53+) en dat dit aan Google is doorgegeven! Alsof Google het vuur uit de sloffen zal rennen voor kleine Knippr? Even afwachten dan maar.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
ik ben gebruiker van het eerste uur van Knippr, maar moet zeggen dat ik de laatste tijd toch veel problemen heb met de app op tvOS. Vaker vastlopers en vind de vernieuwde app niet echt een vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik heb een knippr voucher gekregen bij mijn nieuwe samsung tv: https://www.knippr.nl/samsung-smart-tv

Maar weet iemand hoe ik hem aan mijn bestaande abonnement toe kan voegen? Zo als ik het lees is het alleen voor nieuwe klanten......

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BlackwaterEl1te
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-01 10:08
Ik heb recentelijk de knippr app gedownload op mijn nvidia shield, in het begin werkte dat niet maar nu lijkt het alleen op zondagen te werken. Op andere dagen krijg ik een pop up te zien van android 7+ en chrome waardoor knippr niet werkt.

Hebben meer mensen dit fenomeen met knippr?

[ Voor 3% gewijzigd door BlackwaterEl1te op 15-02-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
yorroy schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:53:
ik ben gebruiker van het eerste uur van Knippr, maar moet zeggen dat ik de laatste tijd toch veel problemen heb met de app op tvOS. Vaker vastlopers en vind de vernieuwde app niet echt een vooruitgang
Hier heb ik helaas ook last van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb wel andere problemen dan jij. De ATV blijft wel gewoon werken. De Knippr app sluiten en opnieuw starten helpt eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:39
Dit is niet zomaar een e-mail. Met pijn in ons hart, moeten we je laten weten dat KNIPPR per 1 juni 2018 stopt.

We snappen dat dit nogal rauw op je dak komt, maar helaas komen we tot de conclusie dat KNIPPR nog niet het grote publiek bereikt. Hierdoor is het onmogelijk om KNIPPR voor een aantrekkelijke prijs op de markt te houden.

Wat betekent dit voor jou?
Tot 1 juni 2018 kun je KNIPPR blijven gebruiken en TV blijven kijken zoals je dat gewend bent. Kies je er toch voor om direct opzoek te gaan naar een andere TV aanbieder, dan kun je je abonnement via deze link opzeggen. Vanaf 1 juni wordt je abonnement automatisch stop gezet.

Voor vragen verwijzen we je graag naar onze FAQ’s op onze website.

We willen je bedanken voor het vertrouwen in KNIPPR.

Het KNIPPR-Team

:/

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Erg jammer hoor dat een dergelijke dienst het niet redt.

Op de blog nog wat meer info: https://www.knippr.nl/blog/knippr-stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ja shit hier baal ik echt van! Hopelijk duikt er snel een alternatief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 21:27
Nick25 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:08:
Dit is niet zomaar een e-mail. Met pijn in ons hart, moeten we je laten weten dat KNIPPR per 1 juni 2018 stopt.

We snappen dat dit nogal rauw op je dak komt, maar helaas komen we tot de conclusie dat KNIPPR nog niet het grote publiek bereikt. Hierdoor is het onmogelijk om KNIPPR voor een aantrekkelijke prijs op de markt te houden.

Wat betekent dit voor jou?
Tot 1 juni 2018 kun je KNIPPR blijven gebruiken en TV blijven kijken zoals je dat gewend bent. Kies je er toch voor om direct opzoek te gaan naar een andere TV aanbieder, dan kun je je abonnement via deze link opzeggen. Vanaf 1 juni wordt je abonnement automatisch stop gezet.

Voor vragen verwijzen we je graag naar onze FAQ’s op onze website.

We willen je bedanken voor het vertrouwen in KNIPPR.

Het KNIPPR-Team

:/
Deze mail kreeg ik inderdaad daarnet. En of het rauw op mijn dak valt. Zijn we eindelijk af van het aparte kastje, eindelijk kon alles via de Apple TV. De toekomst van tv kijken, nou mooi niet dus.

Ik heb nou ook echt geen zin meer in zo'n traag, goedkoop kastje. Nog goede alternatieven die de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:56
Had ik vanochtend net een klacht ingediend omdat KNIPPR bij mij regelmatig los gaat (qua verbinding met de Chromecast), en even later krijg ik dit mailtje. Nadat ik een halfjaartje bij KPN Play veel klachten had, KNIPPR eens geprobeerd.
Volgens mij is er wel animo voor dit soort diensten, maar dan moet het wel werken. Ergo, het echte probleem is het niet kunnen vinden van een degelijke programmeur die een goede app maakt. Ook bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 21:27
Ik heb in de tijd dat ik het had eigenlijk maar 1 storing gehad, de Apple TV app kon toen geen tv kanalen openen. Dat was binnen een dag verholpen. 99% van de tijd werkte het gewoon, hoewel de app zelf wel wat tweaking kon gebruiken.

Het enige nadeel vond ik dat de dienst (op Apple TV althans) een frame lock had van 30fps. Dat is voor films geen probleem maar voor actualiteit uitzendingen (zoals nieuws etc) komt het een beetje raar/old school over.

Pff, nou maar op zoek naar iets nieuws dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Zo jammer dit, eindelijk een goed alternatief voor al die lelijke en slome settopboxen en dan dit..
Als Knippr gebruiker van het eerste uur was ik op wat bugs na echt tevreden met de ATV4 app.

Volgens mij is er nog geen alternatief of wel?
KPN Play en NLziet hebben beide nog geen ATV4 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toch nog een alternatief. Via Canal Digitaal kun je nu losse televisie via internet afsluiten zonder dat er een abonnement nodig is voor televisie via de satelliet: https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/.

Zie ook: https://www.totaaltv.nl/n...nternetonly-tvabonnement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien is dit ook interesant als alternatief voor NLZiet. Ik verwacht dat het meer zenders heeft, maar niet de gemist mogelijkheid. Voor mij persoonlijk is het wel belangrijk om programma's terug te kunnen kijken (dat is hoe ik voornamelijk tv kijk, misschien met als uitzondering een voetbalwedstrijd of iets dergelijks).

edit: Bij dit abonnement worden 45 zenders geleverd inclusief de mogelijkheid om programma’s tot zeven dagen terug te kijken. Het opvolgende

toch wel dus, moet het nu toch gaan afwegen, ik kan nu een jaar terugkijken maar 45 zenders is een grote plus, eens kijken welke zenders dit zijn dan.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 05-07-2018 13:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Marzman schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:39:
Misschien is dit ook interesant als alternatief voor NLZiet. Ik verwacht dat het meer zenders heeft, maar niet de gemist mogelijkheid. Voor mij persoonlijk is het wel belangrijk om programma's terug te kunnen kijken (dat is hoe ik voornamelijk tv kijk, misschien met als uitzondering een voetbalwedstrijd of iets dergelijks).

edit: Bij dit abonnement worden 45 zenders geleverd inclusief de mogelijkheid om programma’s tot zeven dagen terug te kijken. Het opvolgende

toch wel dus, moet het nu toch gaan afwegen, ik kan nu een jaar terugkijken maar 45 zenders is een grote plus, eens kijken welke zenders dit zijn dan.
Kom je mooi op tijd mee. Knippr is gestopt per 1 juni 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
NLziet nu een tijdje in gebruik. Technisch echt beter als Knippr en voor een betere prijs. Enige nadeel is dat je net wat minder zenders hebt (Discovery in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

emil_406 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:51:
[...]

Kom je mooi op tijd mee. Knippr is gestopt per 1 juni 2018.
Ik weet niet wat je daar mee bedoelt, NLZiet is gewoon nog actief en nu komt Canal Digitaal dus ook met een dergelijk product. Overigens lijkt het er op dat je bij Canal Digitaal na je gratis maand ook nog een smartcard krijgt waarmee je via sateliet naar dezelfde zenders kan kijken. Dat maakt het wel heel interessant.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Marzman schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:26:
[...]
Ik weet niet wat je daar mee bedoelt, NLZiet is gewoon nog actief en nu komt Canal Digitaal dus ook met een dergelijk product. Overigens lijkt het er op dat je bij Canal Digitaal na je gratis maand ook nog een smartcard krijgt waarmee je via sateliet naar dezelfde zenders kan kijken. Dat maakt het wel heel interessant.
Sorry, dacht dat je post over knippr in het algemeen ging IPV van over de post erboven (was niet gequote, vandaar)
Pagina: 1 2 3 Laatste