Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmeltf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 17:22
Ik heb gister gemaild met fox sports voor een eventuele apple tv app en heb een mailtje met een positieve reactie terug gekregen. Ze zijn inderdaad bezig met een app. Verder was het niet bekend wanneer de app beschikbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Remmeltf op 11-05-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:54
Remmeltf schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:36:
Ik heb gister gemaild met fox sports voor een eventuele apple tv app en heb een mailtje met een positieve reactie terug gekregen. Ze zijn inderdaad bezig met een app. Verder was het niet bekend wanneer de app beschikbaar is.
De fox sport app is nu beschikbaar.

Review: FOX Sports op de Apple TV, sportzenders kijken zonder kabel-tv
http://www.iculture.nl/ap...-live-voetbal-fragmenten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:46

amphora

Websites & Fotografie

CRXDelSol schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:51:
[...]

Geen HD? Gemiste kans en de helft van de doelgroep haakt daardoor af denk ik.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom HD voor sportzenders? Om beeld stil te zetten en grasblaadjes te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:18:
Waarom HD voor sportzenders? Om beeld stil te zetten en grasblaadjes te tellen?
Ook wel fijn om spelers te herkennen bijvoorbeeld, maar vooral omdat het 2016 is? Waarom films in HD? Om haren te tellen? Doet er niet toe, mijn TV is HD dus waarom de content niet? De vraag waarom doet er gewoon niet toe.
4k TV's worden nu ook steeds populairder en content is er ook al waarom dan nog steeds SD gaan uitzenden? Bovendien vraagt fox de hoofdprijs dus verwacht ik ook waar voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:57:
[...]

Welke DVBlink client is dat? Want ik heb nog geen een echt goed werkende gezien. Vaak ontbreekt elke vorm van EPG en ook opnemen is nooit mogelijk.
Ik gebruik gewoon de standaard DVBlink client die in MrMC gebakken zit. Deze werkt goed tegen mijn DVBlink 5.5. backend. EPG gaat goed, opnemen ook. Wat nog niet goed werkt is serie opnemen maar daarvoor moet MrMC geloof ik eerst op Kodi 15.2 of hoger gebasseerd worden.
Donstil schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:22:
Maar goed we zullen het er mee moeten doen. Ik verwacht op korte termijn geen grote stappen op het gebied van tvOS apps als het aankomt op de tv aanbieders in Nederland. Het platform is daar te klein voor ben ik bang.

Zelfde geld trouwens voor de andere apps. Daar zie ik ook maar erg weinig beweging in. Ik koop/download nooit iets uit de store eigenlijk.

Misschien dat Apple op de WWDC iets uit zijn hoge hoed toveren kan want zo komt het platform binnenkort tot een stilstand.
Ik vind dat het app aanbod inderdaad vrij mager is. De meeste zijn opgepoetste iPad apps. Derhalve had ik ook verwacht dat de TV aanbieders dit vrij makkelijk zouden omzetten. Echter snijden ze daarmee in hun eigen business met de settopboxen die ze met hun abonnementen verslijten. Ik vraag me echter af of ze op die hardware wel zoveel winst maken.

Alleen NLziet (en recentelijk FOX) staat echt los van de providers. Hun laatste antwoord 2 dagen terug was:
Bedankt voor je bericht. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een NLziet app voor op de Apple TV. Helaas is het nog niet bekend wanneer deze app wordt gelanceerd. Mocht hier nieuws over zijn, lees je dit op onze website, in de nieuwsbrief of op social media.
Naja, daar moeten we het dan mee doen :?
Borland schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:54:
Het is ook krom. Ik heb naast mijn ATV4 een Minix Android box en daar kan je de Horizon Go gewoon op installeren. Gewoon gezeur om niks (van Ziggo welteverstaan :) ).

En jammer dat er geen Spotify app beschikbaar is voor de ATV4. Liefst ruim ik die Minix gewoon op. Kan nu niet.
Hoe werkt die horizon go app dan op de android TV? Moet je dan met een flymouse aan de slag of zo? Die app is toch nog niet omgezet om met een afstandbediening te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 12-05-2016 16:35 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:51:
[...]

Wat betreft de door iculture genoemde min-punten:
- Niet in buitenland te gebruiken. Dat is denk ik een vrij algemene beperking (wordt door meerdere apps gehanteerd).
- Prijzig. Per maand is 25 euro inderdaad best duur, maar je kunt voor Fox Sports Go ook een seizoenspas aanschaffen (stopt dan automatisch eind juni) voor 120 euro; dat is inclusief internationaal voetbal. Omgerekend ongeveer 10 euro p/m.
- Beelden niet in HD kwaliteit. Ik ben erg benieuwd of de beeldkwaliteit identiek is aan het beeld via een chromecast (deze vind ik namelijk vrij hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
meesje schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:53:
[...]

Wat betreft de door iculture genoemde min-punten:
- Niet in buitenland te gebruiken. Dat is denk ik een vrij algemene beperking (wordt door meerdere apps gehanteerd).
- Prijzig. Per maand is 25 euro inderdaad best duur, maar je kunt voor Fox Sports Go ook een seizoenspas aanschaffen (stopt dan automatisch eind juni) voor 120 euro; dat is inclusief internationaal voetbal. Omgerekend ongeveer 10 euro p/m.
- Beelden niet in HD kwaliteit. Ik ben erg benieuwd of de beeldkwaliteit identiek is aan het beeld via een chromecast (deze vind ik namelijk vrij hoog).
Ik heb het getest en vind de kwaliteit best acceptabel. De extra functionaliteit (score) of tweede scherm is erg handig.

Overigens betaal ik € 5 per maand voor een Fox sports Go abonnement. Gewoon opzeggen en dan word je gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
Ik heb ooit eens een chrome cast meegenomen naar een Landal Huisje, maar daar kon ik niet het internet instellen. Ik had geen mogelijkheid om de code in te voeren op de verbindings pagina.

Hoe gaat dit met de Apple TV?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemiddag,

Vraagje, dit Forum gaat alleen over de ATV4 of ook over andere ATV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Frid0 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:05:
Goedemiddag,

Vraagje, dit Forum gaat alleen over de ATV4 of ook over andere ATV's?
Alle ATV's hoor. Dus brandt los!
joint_me schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:23:
Ik heb ooit eens een chrome cast meegenomen naar een Landal Huisje, maar daar kon ik niet het internet instellen. Ik had geen mogelijkheid om de code in te voeren op de verbindings pagina.

Ben bang dat je dan hetzelfde probleem krijgt. Althans, ik neem aan dat je de html popup waar je inlog code specifiek voor die hotspot moet invoeren?

[ Voor 51% gewijzigd door amphora op 13-05-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Ik heb de laatste dagen een paar keer gehad dat ik geen geluid had via mijn Marantz versterker. Eens een andere input nemen en opgelost. Nog iemand al voorgehad? Met een Apple TV 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
amphora schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Alle ATV's hoor. Dus brandt los!
Bedankt!

Ik heb een ATV2 en gister weer eens een JB gedaan. Dit aan de hand van https://youtu.be/nr5Mz2Yci4c

Ging op zich allemaal goed. Alleen nu zit ik ermee, als ik Kodi, draai Helix 14.2, is die traag en moet veel laden. En zeer geregeld knalt die er gewoon uit en start mijn ATV2 opnieuw op.

Erg irri en vroeg mij af of meer daarmee last hebben met een ATV2 met Kodi daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
joint_me schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:23:

De apple tv genereert een code.

Via een ander device ga je naar de webpagina van Fox sports en registreer je een apple tv. Op de website vul je vervolgens de code in en is de verbinding tot stand gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 06-10 09:19
amphora schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Ben bang dat je dan hetzelfde probleem krijgt. Althans, ik neem aan dat je de html popup waar je inlog code specifiek voor die hotspot moet invoeren?
Dat klopt, dan hoef ik mijn ATV ook niet mee te nemen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53

doc

Misschien een Wifi Router meenemen die je in client mode kan zetten, dan kan je de AppleTV daar bedraad aan hangen. Inloggen doe je dan op een laptopje ofzo die je ook aan de router hangt.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 15:06

robertwebbe

Robert Webbe

Infuse Pro 4.2 (4.2.1293) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Faster Library loading
- Smart Filters for TV Shows
- Sort by date can now be used in Library
- Scroll up to get to the bottom in poster view (universal remotes only)
- Updated indicator for folders that use embedded metadata only
- Fixed issue where Library loses content
- Fixed empty home screen after hiding all folder based favorites
- Fixed next episode selection after manually marking items as watched
- Various UI fixes and other improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:19:
Ik heb soms een beetje het idee dat het Hip is om "Cutting the Cord" te gaan en dat mensen het daarom maar willen.

In het buitenland kan dit al een heel stuk beter maar in Nederland blijft het toch nog gewoon behelpen als je dat nu al doet? Of je moet er een hele boel voor willen inleveren natuurlijk.

Ik ben trouwens een tevreden ziggo gebruiker. Nu met 300/30, ja het werd duurder maar wat wordt niet duurder? Ik maak me al tijd niet meer druk om die kleine lullige bedragen eigenlijk.

[...]

Maar dat kijken is dan illegaal toch? Althans die iptv diensten uit Kodi komen toch vrijwel altijd uit illegale bron? Of zet je alles door vanaf een legale bron en airplay oid?

[...]

Ja klopt ik heb een CI+ met HDD en werkt top.

Met dat laatste ga je al. Er is geen goeie manier om Discovery terug te kijken. Zeker niet op de kwaliteit dat het nu op de kabel zit.

Sommige Discovery shows staan wel op Usenet maar lang niet alles.
Hip of niet... als Ziggo minder klanten over houdt komen er vast betere alternatieven.
Ik kijk al jaren enkel NPO en heb niet het idee dat ik ook maar iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:11
Beetje een domme vraag misschien, maar is het mogelijk om een acestream via vlc op de Apple tv 4 af te spelen? Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is een Acestream? Heb je de URL al eens ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
http://acestreamguide.com Een sopcast alternatief. Zou heel fijn zijn als dat werkend is te krijgen op de Apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AceStream is er alleen voor Windows en Linux, dus niet voor iOS X, OS of Android. Verder lijkt het me een Popcorn Time variant, en dat kun je (middels sideloaden) wel op een ATV4 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:07
Acestream werkt heel goed met buitenlands voetbal. Als het in Nederland ook nog een beetje voet aan de grond krijgt heb je echt lekkere kwaliteit. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het op een Apple TV komt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal in elk geval nooit via de Appstore te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Het gaat mij om de Formule 1 acestream werkt daar fantastisch mee. Ik wil er best voor betalen maar ziggo sport kost bij KPN 15,50 per maand ( geen andere mogelijkheden hier in het buiten gebied) ziggo op iPhone iPad is tien euro. Maar via airplay geen HD mogelijk. En een ziggo app voor de tv is er niet. Of kan ik dat ook sideloaden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoniq
Infuse ziet er bij mij steeds beter uit. Dit zijn enkel snelkoppelingen naar de library (heb enkel twee verborgen favorieten naar films en series puur voor Infuse om te indexeren)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/infuse/preview.jpg

De achtergronden voor de favorieten zijn door mijzelf gemaakt en hier te vinden:

https://www.dropbox.com/s...znFy8h982KFV-6HCOUBa?dl=0

Zowel voor light mode als voor dark mode:
  • Films
  • Series
  • Documentaires
  • Kinderen
  • Series - Recentelijk toegevoegd
  • Films - Recentelijk toegevoegd
  • Documentaires - Recentelijk toegevoegd
  • Kinderen - Recentelijk toegevoegd
  • Bibliotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:57
Wouter36 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:56:
Het gaat mij om de Formule 1 acestream werkt daar fantastisch mee. Ik wil er best voor betalen maar ziggo sport kost bij KPN 15,50 per maand ( geen andere mogelijkheden hier in het buiten gebied) ziggo op iPhone iPad is tien euro. Maar via airplay geen HD mogelijk. En een ziggo app voor de tv is er niet. Of kan ik dat ook sideloaden?
Geen vrienden of familie met Ziggo?
Account is niet netwerkgebonden.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Wouter36 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:56:
Duitsland zendt het toch ook uit op het open net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Ziggo login is idd wel aan te komen, dan maar geen HD en via airplay. Duitse zenders is imo niet te doen met al die reclames. Beste is nog steeds skyports, maar dat is alleen via satelliet of stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:52:
Infuse ziet er bij mij steeds beter uit. Dit zijn enkel snelkoppelingen naar de library (heb enkel twee verborgen favorieten naar films en series puur voor Infuse om te indexeren)

[afbeelding]

De achtergronden voor de favorieten zijn door mijzelf gemaakt en hier te vinden:

• Films
  • Series
  • Documentaires
  • Kinderen
  • Bibliotheek
Je hebt dus een aantal favorieten links + rechts de bibliotheek (beta). Hoe maak jij onderscheid tussen series en series recent?

Ik heb thuis: homevideos, movies en series. Die zijn allemaal verborgen zodat ik alleen de library heb (waar je dan nog wel op moet klikken om te openen :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen met een Synology NAS is het wellicht interessant om te weten datDVBlogic gestart is met een beta van een aTV4 client. Geen idee of er nog beta-testers nodig zijn, zie hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

CRXDelSol schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:52:

[afbeelding]

• Films
  • Series
  • Documentaires
  • Kinderen
  • Bibliotheek
Damn... dat ziet er goed uit!
Heb jij ook ervaring met Plex? If so, wat heeft je ertoe doen besluiten om op Infuse over te gaan?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Je hebt dus een aantal favorieten links + rechts de bibliotheek (beta). Hoe maak jij onderscheid tussen series en series recent?

Ik heb thuis: homevideos, movies en series. Die zijn allemaal verborgen zodat ik alleen de library heb (waar je dan nog wel op moet klikken om te openen :( ).
In Library kan je ook alles ingedrukt houden om er een 'favorite' van te maken, maar dan is het een native favorite gelinked aan de library.
Dus als ik in de Library ga naar > TV Shows en dan Recently Added (of iets dergelijks) kan je die ingedrukt houden om te bookmarken. (Dan kan je de bookmark ingedrukt houden om handmatig een artwork te selecteren hiervoor)

Extra toelichting:

Die favorieten die je daar ziet zijn niet de favorieten van mijn SMB mount. Ik heb daar namelijk twee favorieten:
  • Films
  • Series
Die twee heb ik verborgen, die zijn puur voor de Library om te indexeren. Alles wat je daar ziet is van Infuse zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door xoniq op 17-05-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bellerophon schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Damn... dat ziet er goed uit!
Heb jij ook ervaring met Plex? If so, wat heeft je ertoe doen besluiten om op Infuse over te gaan?
Voornaamste reden, ik vind Plex Media Server best een zware tool, en daarnaast ben ik geen fan van 'transcoden'. Infuse speelt het native af, en je kan ook nog tijdens het afspelen inline een ondertitel downloaden etc.
Ik wil mijn fileserver wat 'dommer' houden, die moet gewoon puur files delen, niet allemaal andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Infuse Pro 4.2 (4.2.1300) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Added 'Last Update' stat and option to trigger manual scan to main Library item
- Fixed issue with indexing if a share is unavailable
- Fixed missing favorite icon for highlighted Library items in Dark Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
robertwebbe schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:21:
Infuse Pro 4.2 (4.2.1300) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Added 'Last Update' stat and option to trigger manual scan to main Library item
- Fixed issue with indexing if a share is unavailable
- Fixed missing favorite icon for highlighted Library items in Dark Mode
Nuttige aanvulling:

Dit is tevens de RC versie. Hierna zal de stable gereleased worden in de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
Helaas nog steeds geen ondersteuning voor VIDEO_TS :(
Nu toch maar een Intel NUC kopen met KODI, duurt me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video_TS? Gewoon even door Handbrake jagen en je bespaart veel ruimte zonder enig kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Denk dat dat geen prioriteit heeft aangezien het heel eenvoudig om te zetten naar welke HD container dan ook. Om die functionaliteit apart te gaan bouwen voor een aantal mensen die het echt nodig hebben, kan ik me (als programmeur zijnde) goed begrijpen.

De features die ze wel inbouwen zijn dan toch aardig welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Dat het om te zetten is begrijp ik, echter heb ik daar zelf niet zo veel zin in. Het zou mooi zijn als ik gewoon out of the box DVD's kan afspelen. Op mijn ATV2 werkte dat altijd perfect. Als ze de keuze maken om het niet in te bouwen, prima, maar geef dan duidelijkheid op je forum. Nu laten ze mensen in de waan dat het alsnog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze op het forum aangeven dat het komt dan zal dat wel. Denk alleen dat andere zaken een hogere prioriteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Zaken als 'bibliotheek' weergave, native ondersteuning voor 'recent toegevoegd', snellere indexatie van media bestanden, ondersteuning voor betere subs, etc etc vind ik toch iets wat meer mensen dient dan DVD playback. Natuurlijk, ik heb ook wel wat oude meuk dat nog DVD gebruikt, maar ik merk toch dat die features die recentelijk toegevoegd worden, echt wel gewenst zijn door velen.

En ja daar moet je dan de prioriteit vinden. Bovendien bouw je DVD playback ook niet 1, 2, 3 in. Wellicht wordt dat ondertussen al ontwikkeld, en deze kleinere cosmetische/technische ingrepen in een eerdere versie meeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Laten we het hopen. Hoe zit het trouwens met de indexering van nieuw toegevoegde films of series? Plex detecteert bijv. vanzelf een wijziging in de mappen die hij 'watched'. Hoe gaat dit met Infuse? Op de ATV2 kon ik de indexering schedulen of handmatig starten. Als ik dus een serie wou kijken die ik net binnen had moest ik eerst handmatig indexeren. Niet echt ideaal. Hoe werkt dit in Infuse?

[ Voor 15% gewijzigd door Helix op 17-05-2016 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Helix schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:21:
Laten we het hopen. Hoe zit het trouwens met de indexering van nieuw toegevoegde films of series? Plex detecteert bijv. vanzelf een wijziging in de mappen die hij 'watched'. Hoe gaat dit met Infuse? Op de ATV2 kon ik de indexering schedulen of handmatig starten. Als ik dus een serie wou kijken die ik net binnen had moest ik eerst handmatig indexeren. Niet echt ideaal. Hoe werkt dit in Infuse?
Infuse doet dit volgens mij periodiek als de applicatie aan staat, en anders doet ie dit direct bij het starten van de applicatie. Ook kan je dit tegenwoordig handmatig doen in de instellingen > Bibliotheek.
In de update van vandaag tonen ze ook op meerdere plekken in de bibliotheek wat de laatste controle datum is. "Last updated: 18:43".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie de tvOS update geïnstalleerd? Uitzending Gemist (beide apps) geven een wit scherm, in de Apple switcher is er nog geen Apple icon bij dat scherm.
Tevens start m'n Apple TV met een freeze (selectie beweegt niet) en bij muziek staat zoiets als atv.current.music.title.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:36:
Jullie de tvOS update geïnstalleerd? Uitzending Gemist (beide apps) geven een wit scherm, in de Apple switcher is er nog geen Apple icon bij dat scherm.
Tevens start m'n Apple TV met een freeze (selectie beweegt niet) en bij muziek staat zoiets als atv.current.music.title.
Gister ge-update. Ik heb die Combinatie Uitzending gemist app erop (Dus gemist en live in 1). Werkt nog naar behoren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helix schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:00:
Helaas nog steeds geen ondersteuning voor VIDEO_TS :(
Nu toch maar een Intel NUC kopen met KODI, duurt me te lang.
Of sideload Kodi op je Apple tv?!
Donstil schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:44:
Gister ge-update. Ik heb die Combinatie Uitzending gemist app erop (Dus gemist en live in 1). Werkt nog naar behoren.
Hmm. Die van Kreeftmeijer of 4NP?
Vanavond maar weer eens opnieuw sideload en dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

CRXDelSol schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:22:
[...]

Voornaamste reden, ik vind Plex Media Server best een zware tool, en daarnaast ben ik geen fan van 'transcoden'. Infuse speelt het native af, en je kan ook nog tijdens het afspelen inline een ondertitel downloaden etc.
Ik wil mijn fileserver wat 'dommer' houden, die moet gewoon puur files delen, niet allemaal andere zaken.
Dat is dus precies wat ik verwacht van de combinatie NAS/Apple TV. Een 'domme' NAS en de Apple TV die het werk doet.

Wat is eigenlijk het voornaamste verschil tussen de betaalde versie van Infuse en de gratis versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bellerophon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:35:
[...]

Dat is dus precies wat ik verwacht van de combinatie NAS/Apple TV. Een 'domme' NAS en de Apple TV die het werk doet.

Wat is eigenlijk het voornaamste verschil tussen de betaalde versie van Infuse en de gratis versie?
Support.

Ik kon met de gratis versie weinig van mijn films enz afspelen wegens codecs. Hele verademing om Pro te hebben. Speelt alles gewoon af. (Behalve dan ISO en VIDEO_TS, maar dat komt later)
Deze app begint nu gewoon steeds completer te worden.

(Ik zit dan ook in de beta waardoor je features elke vrijdag gepushed krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bellerophon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:35:
[...]

Codecs. De gratis versie speelt geen AC3 audio bijvoorbeeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:34:
Speelt alles gewoon af. (Behalve dan ISO en VIDEO_TS, maar dat komt later)
Weet je dat zeker? Met Infuse 2 kan je wel een DVD ISO of een VIDEO_TS map afspelen, met Infuse 4 kan dat niet meer. Ik heb het idee dat ze dat bewust achterwege hebben gelaten, omdat DVD's toch echt verleden tijd beginnen te worden...
Klopt, en daar ben ik heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

CRXDelSol schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:34:
[...]

Support.

Ik kon met de gratis versie weinig van mijn films enz afspelen wegens codecs. Hele verademing om Pro te hebben. Speelt alles gewoon af. (Behalve dan ISO en VIDEO_TS, maar dat komt later)

(Ik zit dan ook in de beta waardoor je features elke vrijdag gepushed krijgt)
ISO / VIDEO_TS, damn... dat is lang geleden. Daar doe ik toch niets mee. Maar de ondersteuning van Codexs spreekt mij zeker aan :9

Heb ook het idee dat Plex soms ineens wat 'trager' lijkt te reageren. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:16:
Video_TS? Gewoon even door Handbrake jagen en je bespaart veel ruimte zonder enig kwaliteitsverlies.
Opnieuw encoderen en dus het bestand ook kleiner maken, geeft per definitie kwaliteitsverlies. Immers gaat er informatie verloren door het bestand opnieuw te encoderen/verkleinen.

Als je geen kwaliteit wil verliezen, zul je de video in een andere container moeten stoppen. MKV lijkt hierin de enige te zijn met support voor de codecs en support door Infuse 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Als je het ene lossy formaat omzet naar het andere lossy formaat, dan heb je per definitie kwaliteitsverlies. Ik kan je echter uit ervaring zeggen dat het verlies met HandBrake minimaal is, en doorgaans niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 19:05
Vandaag krijg ik ook mijn Apple TV 4 binnen.. Aangeschaft om o.a. Kodi te side-loaden... Ik lees nu een artikel dat het na een update van Apple niet meer mogelijk is , klopt dit , kan iemand dat bevestigen cq ontkrachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
joecks schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:36:
Vandaag krijg ik ook mijn Apple TV 4 binnen.. Aangeschaft om o.a. Kodi te side-loaden... Ik lees nu een artikel dat het na een update van Apple niet meer mogelijk is , klopt dit , kan iemand dat bevestigen cq ontkrachten ?
Sideloaden functioneert prima hoor. Als je een gratis developer account hebt moet je deze echter wel elke 90 dagen opnieuw signeren. (Apple TV aan de computer hangen)

Met een betaalde developer account is dit een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Oké bedankt voor je reactie. dan ga ik straks Kodi installeren , dat is toch wel top als dat gewoon werkt op de AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
iAmRenzo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:00:
[...]
Of sideload Kodi op je Apple tv?!
Daar heb ik toch een Mac voor nodig? Die heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 12:51

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

CRXDelSol schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:29:
[...]

Infuse doet dit volgens mij periodiek als de applicatie aan staat, en anders doet ie dit direct bij het starten van de applicatie. Ook kan je dit tegenwoordig handmatig doen in de instellingen > Bibliotheek.
In de update van vandaag tonen ze ook op meerdere plekken in de bibliotheek wat de laatste controle datum is. "Last updated: 18:43".
Vraag, onthoudt infuse dan ook de status van watched of films die je halverwege uit zet?

zit er een sync op tussen meerdere atv's?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helix schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:57:
[...]

Draai je toch even tijdelijk een VM op je Windows ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Helix schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:57:
[...]

joecks schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:47:
Oké bedankt voor je reactie. dan ga ik straks Kodi installeren , dat is toch wel top als dat gewoon werkt op de AppleTV
Voor allebei; op zich hoef je Kodi niet te sideloaden. MrMC ondersteunt een groot gedeelte van de Kodi functionaliteit. Wat echter niet werkt zijn addons gebasseerd op Python, dit heeft de ontwikkelaar eruit gesloopt om zo geen gezeik te krijgen met de app store. Ik vind het een top app en gebruik het dagelijks voor films/tv series te kijken en TV via de TV client addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
[RNMC] Viper schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:02:
[...]

Vraag, onthoudt infuse dan ook de status van watched of films die je halverwege uit zet?

Ja, Infuse houdt die status bij. Je vraag over de sync tussen meerdere atv's kan ik niet beantwoorden.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
[RNMC] Viper schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:02:
[...]

Ja en ja.
Mits je Trakt.tv gebruikt.

(Een dienst om je series en films mee te monitoren, Infuse kan daarheen scrobblen hoe ver je bent met een aflevering of film, en wat je wel of niet gezien hebt. Op die manier kan t zelfs samen werken met Kodi en andere diensten die Trakt.tv accepteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Infuse Pro 4.2 (4.2.1302) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Fixed issue with Remote app
- Updated strings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

CRXDelSol schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:50:
[...]

Ja en ja.
Mits je Trakt.tv gebruikt.

(Een dienst om je series en films mee te monitoren, Infuse kan daarheen scrobblen hoe ver je bent met een aflevering of film, en wat je wel of niet gezien hebt. Op die manier kan t zelfs samen werken met Kodi en andere diensten die Trakt.tv accepteren)
Enige nadeel van trakt is alleen dat het online dienst is.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
robertwebbe schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:53:
Infuse Pro 4.2 (4.2.1302) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Updated strings
Ik snap niet echt de meerwaarde van dit soort posts. De groep test/beta users is klein en dit lijkt mij gewoon een copy paste actie van het beta forum van infuse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

CRXDelSol schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:49:

Als er meer gepost wordt, valt het wel mee. 1x in de week een changelog, dat valt wel mee qua vervuiling.
Vind je dat nog steeds? Afgelopen pagina gaat alleen maar over infuse ;)
Tijd dat er een apart infuse topic komt! (En nee, ik ga 'm niet maken want infuse boeit me nog minder dan kattenfilmpjes)

[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 18-05-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:14:
Ik snap niet echt de meerwaarde van dit soort posts. De groep test/beta users is klein en dit lijkt mij gewoon een copy paste actie van het beta forum van infuse?
Ik snap niet echt de meerwaarde van dit soort reacties. De groep Infuse gebruikers op de Apple TV is groot, en is zeer waarschijnlijk geïnteresseerd in wat er komen gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vraag ik me ook steeds af eigenlijk.
[RNMC] Viper schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Enige nadeel van trakt is alleen dat het online dienst is.
Waarom is dat een nadeel?
Ik zie dat juist als een voordeel, zo kan ik meerdere apps laten samen werken met mijn online trakt library.
ikweethetbeter schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Ik snap niet echt de meerwaarde van dit soort reacties. De groep Infuse gebruikers op de Apple TV is groot, en is zeer waarschijnlijk geïnteresseerd in wat er komen gaat!
Nou laat ze een topic maken dan. Kunnen ze de infuse verheerlijking daar verder door zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 18-05-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Spam schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:02:
[...]

[...]

Voor allebei; op zich hoef je Kodi niet te sideloaden. MrMC ondersteunt een groot gedeelte van de Kodi functionaliteit. Wat echter niet werkt zijn addons gebasseerd op Python, dit heeft de ontwikkelaar eruit gesloopt om zo geen gezeik te krijgen met de app store. Ik vind het een top app en gebruik het dagelijks voor films/tv series te kijken en TV via de TV client addon.
Als Exodus het dan ook doet zou het top zijn maar dat is ijdele hoop ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
ikweethetbeter schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Ik zal het anders uitleggen:
- Updated strings
Zegt helemaal niks over wat er komen gaat.
Welke remote issues? Welke strings?

Daarbij zal het best zo zijn dat Infuse een relatief grote userbase heeft, maar de beta usebase is klein.
Voor de hardcore Infuse fans kan er een apart topic gemaakt worden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
[...]

De groep beta gebruikers is klein, en juist daarom is het voor de andere groep 'reguliere' gebruikers daarentegen wel interessant wat er in de komende final versie komt.
amphora schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Vind je dat nog steeds? Afgelopen pagina gaat alleen maar over infuse ;)
Tijd dat er een apart infuse topic komt! (En nee, ik ga 'm niet maken want infuse boeit me nog minder dan kattenfilmpjes)
Ach normaal was het één keer in de week, door het gehuil post ik het al niet eens meer. Sommige mensen veranderen spontaan in een stel huilbaby's die 2 changelog berichtjes deze week niet kunnen negeren.
Donstil schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Nou laat ze een topic maken dan. Kunnen ze de infuse verheerlijking daar verder door zetten.
Omdat het jouw geen ruk interesseert betekend niet dat het voor anderen niet relevant is. (Btw, verheerlijking? Er worden enkel feiten besproken, niet mooier gemaakt dan het is)
wes- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Zegt helemaal niks over wat er komen gaat.
Welke remote issues? Welke strings?

Daarbij zal het best zo zijn dat Infuse een relatief grote userbase heeft, maar de beta usebase is klein.
Voor de hardcore Infuse fans kan er een apart topic gemaakt worden misschien?
Daardoor weten enkel de beta gebruikers exact wat er in de release versie komt, en is het dus interessant voor de niet-beta gebruikers. En ja, eens met de laatste variant. Die voegt inderdaad niks toe. Maar als het om een beta-release gaat waar features in vermeld worden dan is het wel relevant.

[ Voor 20% gewijzigd door xoniq op 18-05-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Hier verder:

[MULTI] Infuse 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Donstil schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:55:
Waarom is dat een nadeel?
Ik zie dat juist als een voordeel, zo kan ik meerdere apps laten samen werken met mijn online trakt library.
Tja, voor iedereen is dit inderdaad anders, ik probeer zoveel mogelijk lokaal te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:43:
Omdat het jouw geen ruk interesseert betekend niet dat het voor anderen niet relevant is. (Btw, verheerlijking? Er worden enkel feiten besproken, niet mooier gemaakt dan het is)
Nou voor mij is het niet interessant idd maar ik ben hierin niet alleen (Ik haal dit probleem ook niet aan verder, ik reageer alleen), soms gaat het pagina's lang over een app en dat is mijn inziens niet gewenst in een topic wat over bepaalde hardware gaat.

Volgens mij is het ook gebruikelijk dat als deze behoefte er toch is dat users dan losse topics aanmaken.
Nice one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:02:
[...]

Nou voor mij is het niet interessant idd maar ik ben hierin niet alleen (Ik haal dit probleem ook niet aan verder, ik reageer alleen), soms gaat het pagina's lang over een app en dat is mijn inziens niet gewenst in een topic wat over bepaalde hardware gaat.

Volgens mij is het ook gebruikelijk dat als deze behoefte er toch is dat users dan losse topics aanmaken.
Ik moet toegeven dat ik dit wel begrijp. Infuse is leuk maar niet voor mij en dan is elke changelog update niet zo interessant. Stel dat we dat voor elke app gaan doen? Vragen daarentegen over bugs oid vind ik weer wel nuttig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Spam schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:14:
[...]

Ik moet toegeven dat ik dit wel begrijp. Infuse is leuk maar niet voor mij en dan is elke changelog update niet zo interessant. Stel dat we dat voor elke app gaan doen? Vragen daarentegen over bugs oid vind ik weer wel nuttig..
Je hebt wel een toepasselijke nickname :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
xoniq schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:41:
[...]

Je hebt wel een toepasselijke nickname :+
Dank je, ik ben er erg blij mee ;) gelukkig gedraag ik me er niet naar..
joecks schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:16:
[...]

Als Exodus het dan ook doet zou het top zijn maar dat is ijdele hoop ben ik bang...
Dat betwijfel ik ook ten zeerste. Maar je kunt die vraag op t forum stellen: http://forum.mrmc.tv/viewforum.php?f=6

[ Voor 48% gewijzigd door Spam op 19-05-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
idd erg duidelijk

1. No user installed addons are supported, python or otherwise.
2. No, they really are not supported.
3. They are not coming back
4. Read from 1. again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
Ik dacht dat ze een lijst weergave zouden implementeren?
Of zit ik scheef te kijken?

Ben wel erg blij met de verbeteringen verder die InFuse heeft gebracht vanuit de originele versie gezien.
Van haperingen waardoor ik bij MrMC ben gebleven voor een hele tijd tot een product dat wel nog verbeteringen kan hebben maar al met al prima werkt!

Ben inmiddels van MrMC naar InFuse gegaan. Kudo's voor FireCore! En jammer dat MrMC zo weinig vooruit is gegaan.

Enige wat ik nog echt mis in InFuse is dat je die film collecties in een verzamelmap niet pikt en de volgorde van b.v. Harry Potter niet correct weergeeft. Dit is overigens wel op te lossen door volgorde op bestandsnaam te zetten en dan Harry Potter (jaartal) Overige benaming film. In dat geval gaat InFuse wel flexibel om met hoe je het bestand qua naam invoert :)

Ben benieuwd of ze ooit nog DTSHD-MA en DDTHD als Bitstream erdoorheen kunnen krijgen en 24P (zag hier een topic over op de site). Vermoed dat dit niet zal lukken door beperkingen van de aTV4 zelf helaas maar toch!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:16:
Ik dacht dat ze een lijst weergave zouden implementeren?
Of zit ik scheef te kijken?
Dat dacht ik ook... Het is Library View geworden in plaats van List View!
Enige wat ik nog echt mis in InFuse is dat je die film collecties in een verzamelmap niet pikt en de volgorde van b.v. Harry Potter niet correct weergeeft. Dit is overigens wel op te lossen door volgorde op bestandsnaam te zetten en dan Harry Potter (jaartal) Overige benaming film. In dat geval gaat InFuse wel flexibel om met hoe je het bestand qua naam invoert :)
Zo heb ik dat ook gedaan. HP1 t/m HP7B als prefix voor de bestandsnaam, en sorteren op bestandsnaam!

Al met al een prachtige speler, maar ik blijf wensen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Infuse discussies mogen hier tegenwoordig: [MULTI] Infuse 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ dat dus :) Laten we dit topic houden voor de Apple TV zelf.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
Goed plan, alleen wel jammer dat er zo weinig gebeurd omtrent de Apple TV... Had er in elk geval veel meer van verwacht. Al is dit volgens mij grotendeels een regio probleem. Wanneer je het aanbod van de App store in USA bekijkt... HBO Now! Die mis ik persoonlijk nog altijd! HBO wilt mijn geld niet blijkbaar -O- En nee HBO Go is absoluut geen vergelijkbaar alternatief :N

Ook zaken als Amazon hun streamingdienst is hier niet beschikbaar... en zo kunnen we nog wel even doorgaan helaas. Ja ik kan via VPN e.d. een hoop hier krijgen maar dat is net zo illegaal als downloaden dus daar zie ik het nut niet echt van in. Zelfs nog geen NPO Gemist App van NPO zelf vind ik zelf erg vreemd gezien ze dit wel op verschillende TV toestellen aanbieden. Zelfs mijn (kleinschalige) provider Plinq heeft een NPO gemist app hun MediaBox.....

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt samenvoegen van deze draad met die over Side Loading handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:13:
Mij lijkt samenvoegen van deze draad met die over Side Loading handig.
Inderdaad, en met de draad van Infuse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik zag trouwens dat je tegenwoordig in de instellingen van de ATV kunt kiezen voor hdmi YbcBr (ofzoiets), RGB low, RGB high of auto. Waar kun je deze nou het beste opzetten? Staat nu op auto. Maar merk de laatste tijd dat bij films kijken in het donkere gedeelte vaak een beetje artefacten lijken te zitten.

Heb hier een ongecalibreerde panasonic plasma op thx stand die dit eerder niet had.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ongecalibreerd en THX lijken mij elkaar uit te sluiten...

Gebruik alleen RGB bij oude schermen / beamers, verder altijd YCbCr:
Welk HDMI-signaaltype (YCbCr of RGB) moet bij een overeenkomstige DVD-speler worden ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Iemand een idee waarom ik met mijn Apple TV mijn NAS niet kan zien?
Heb een QNAP TS-253A en daarop netjes een Media map aangemaakt (sharemap voor een aantal gebruikers), maar ik zie hem niet met Fuse (of met Plex wat dat betreft). Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellerophon schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:04:
Heb een QNAP TS-253A en daarop netjes een Media map aangemaakt (sharemap voor een aantal gebruikers), maar ik zie hem niet met Fuse (of met Plex wat dat betreft). Doe ik iets fout?
Zit je QNAP in hetzelfde netwerk als je ATV4? Deel je als SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
ikweethetbeter schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:30:
Ongecalibreerd en THX lijken mij elkaar uit te sluiten...

Gebruik alleen RGB bij oude schermen / beamers, verder altijd YCbCr:
Welk HDMI-signaaltype (YCbCr of RGB) moet bij een overeenkomstige DVD-speler worden ingesteld?
Thanks. Met ongecalibreerd bedoelde ik dat ik zelf geen valibratie heb laten uitvoeren. Fabriek af is er dus wel een THX calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:36:
Thanks. Met ongecalibreerd bedoelde ik dat ik zelf geen valibratie heb laten uitvoeren. Fabriek af is er dus wel een THX calibratie.
Dat zou kunnen. Geluid moet altijd in de afspeelruimte gecalibreerd worden, beeld niet, tenzij je extreme lichtomstandigheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellerophon schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:04:
Heb je ook de Plex Server draaien op je Qnap? Dat is namelijk wel nodig als je de Plex app wilt gebruiken. Alleen een netwerk Share is niet voldoende.

Infuse kan dit dacht ik wel. Daar is een mooi topic voor tegenwoordig waar ze je ongetwijfeld verder kunnen helpen.
dangerpaki schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:37:
Ik zag trouwens dat je tegenwoordig in de instellingen van de ATV kunt kiezen voor hdmi YbcBr (ofzoiets), RGB low, RGB high of auto. Waar kun je deze nou het beste opzetten? Staat nu op auto. Maar merk de laatste tijd dat bij films kijken in het donkere gedeelte vaak een beetje artefacten lijken te zitten.

Heb hier een ongecalibreerde panasonic plasma op thx stand die dit eerder niet had.

Iemand tips?
Zie je niet gewoon de compressie van je video file?
Ik heb dit namelijk ook geregeld bij series die alleen maar beschikbaar zijn in 720p

Speel eens een Remux MKV af buiten de AppleTV om (Computer direct via HDMI BV) en je hebt het waarschijnlijk niet.
ikweethetbeter schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:28:
[...]

Inderdaad, en met de draad van Infuse!
Nee die hebben we niet voor niets afgesplitst natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Heeft er iemand al iets gehoord over een nieuwe tvOS versie? Is er nu toch al een tijdje stil over, niet? Of zou dit ook op WWDC langskomen?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaganzza schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:29:
Heeft er iemand al iets gehoord over een nieuwe tvOS versie? Is er nu toch al een tijdje stil over, niet? Of zou dit ook op WWDC langskomen?
Er is afgelopen week toch een nieuw versie uitgekomen?

Ik verwacht geen wonderen op de WWDC eigenlijk als het aankomt op tvOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:24:
Nee die hebben we niet voor niets afgesplitst natuurlijk.
Eerst moest ik 2 ATV4 draadjes in de gaten houden, nu 3, terwijl er niet heel veel gebeurt. Wat mij betreft een onnodige afsplitsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Donstil schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:30:
[...]

Er is afgelopen week toch een nieuw versie uitgekomen?

Oei, dat nieuws van die update heb ik gemist precies... 8)7 Ff checken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaganzza schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:29:
Afgelopen week, was nog in het nieuws hier en op Apple fora.
Donstil schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:30:
Ik verwacht een aankondiging van nieuwe games. Nintendo gaat naar iOS, misschien ook wel naar tvOS... Ze kunnen zich dan toeleggen op games en accessoires en hoeven dan geen consoles meer te maken.

En misschien 4K support in tvOS 10 / ATV5...
Pagina: 1 ... 42 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.