Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:07:
Mm lijkt me erg sterk dat het haperen van bepaalde apps op te lossen is door een andere HDMI kabel te gebruiken. Digitaal is digitaal.

Dat opnieuw inpluggen helpt kan ik wel inkomen (Door de handshake enz) maar echt vervangen mag toch niets uitmaken.
Het haperen van bepaalde apps kan niet worden verklaard door een brakke kabel, maar het haperen op zich wel! En dat haperen kan resolutie en refresh rate afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:33
Vandaag de oude AT3 van mijn broer gekregen (hij heeft een AT4 gekocht. En ben beetje teleurgesteld die zo weinig kan? Ik was me suf aan het zoeken naar de App Store, tot ik las dat die er eigenlijk nog niet eens is :(

Je kan dus enkel gebruik maken van de apps die er op staan? Spijtig, ben meer gewoon van mijn andere Apple producten. Nog maar even mijn LibreELEc blijven gebruiken dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalike schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:20:
Vandaag de oude AT3 van mijn broer gekregen (hij heeft een AT4 gekocht. En ben beetje teleurgesteld die zo weinig kan? Ik was me suf aan het zoeken naar de App Store, tot ik las dat die er eigenlijk nog niet eens is :(

Je kan dus enkel gebruik maken van de apps die er op staan? Spijtig, ben meer gewoon van mijn andere Apple producten. Nog maar even mijn LibreELEc blijven gebruiken dan :-)
Niet voor geeft hij de ATV3 weg..... :-)
Sinds ik een ChromeCast2 (voor netflix, foxsports) heb, gebruik ik de ATV3 helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:35:
Sinds ik een ChromeCast2 (voor netflix, foxsports) heb, gebruik ik de ATV3 helemaal niet meer.
De ATV (3 of 4) zijn gewoon tools die aan je noden passen of niet. Wij kopen vaak een film of muziek via iTunes. Dan kan je die streamen met de ATV.

En de Chromecast gebruiken wij voor het casten met NLziet en youtube. Of gebruiken we de app van de SmartTV. Kortom, het is aanvullend, niet vervangend.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:35:
Op een ATV3 kun je zelfstandig alle Apple diensten draaien, plus wat extra dingen (ao YouTube, NetFlix). Daarnaast kun je via een iPhone of iPad dingen content casten (AirPlay heet dat bij Apple).

Een ChromeCast(2), die cast alleen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chevy454 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:52:
[...]

De ATV (3 of 4) zijn gewoon tools die aan je noden passen of niet. Wij kopen vaak een film of muziek via iTunes. Dan kan je die streamen met de ATV.

En de Chromecast gebruiken wij voor het casten met NLziet en youtube. Of gebruiken we de app van de SmartTV. Kortom, het is aanvullend, niet vervangend.
Ja, dat is zo. Ik heb de cc2 voornamelijk gekocht voor het streamen van foxsports. Foxsports ondersteunt ook airplay, maar via de cc2 ervaar ik dat de beeldkwaliteit beter is en ook kun je je iOS device voor iets anders gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:56
Donstil schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:07:
Mm lijkt me erg sterk dat het haperen van bepaalde apps op te lossen is door een andere HDMI kabel te gebruiken. Digitaal is digitaal.

Dat opnieuw inpluggen helpt kan ik wel inkomen (Door de handshake enz) maar echt vervangen mag toch niets uitmaken.
Lijkt opgelost te zijn nu ik mijn at4 direct aan mijn receiver heb gekoppeld! Geen hiccups meer in m'n geluid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
CRXDelSol schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:04:
[...]

Probeer 'm eens te herstellen. Hier kijkt m'n vriendin voortdurend Netflix zonder gedoe.
Dit lijkt het inderdaad opgelost te hebben :)
Serieus.. loop ik me echt al drie maanden te ergeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Onlangs zag ik tot mijn vreugd dat de Horizon Go app voor iedereen met een ziggo/UPC abonnement beschikbaar werd gesteld. Ikke proberen te airplayen en krijg ik de volgende melding "Helaas is het niet toegestaan om video af te spelen op je TV via HDMI of Airplay mirroring".

WTF ziggo? Ik lees wel iets over dat de content providers dit niet toestaan. Ergens heb ik echter het gevoel dat Ziggo gewoon z'n eigen box wil pushen en totaal niet aan de gebruiker denkt. :( :( :(

Zijn er alternatieven? Valt zoiets te sideloaden of zo?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het is ook krom. Ik heb naast mijn ATV4 een Minix Android box en daar kan je de Horizon Go gewoon op installeren. Gewoon gezeur om niks (van Ziggo welteverstaan :) ).

En jammer dat er geen Spotify app beschikbaar is voor de ATV4. Liefst ruim ik die Minix gewoon op. Kan nu niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Borland op 12-04-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Ter info: Bij IBood is de 64gb Apple TV4 vandaag 179 euro.
Borland schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:54:
En jammer dat er geen Spotify app beschikbaar is voor de ATV4. Liefst ruim ik die Minix gewoon op. Kan nu niet.
Ja, maar dat geldt eigenlijk voor heel veel apps. Blijkbaar zien aanbieders nog geen brood in een app voor de ATV.
Ik denk dat Apple er zelf ook wel meer van verwacht had.

[ Voor 86% gewijzigd door yorroy op 14-04-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:44
yorroy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:05:
Ter info: Bij IBood is de 64gb Apple TV4 vandaag 179 euro.

[...]

Ja, maar dat geldt eigenlijk voor heel veel apps. Blijkbaar zien aanbieders nog geen brood in een app voor de ATV.
Maar het is best wel lax van de grotere ontwikkelaars. Iedereen weet dat het staat of valt met het aanbod. Als elke ontwikkelaar de kat uit de boom kijkt schiet het dus niet op. Beetje jammer. En een iOS app ombouwen voor tvOS is juist heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:46:
En een iOS app ombouwen voor tvOS is juist heel goed te doen.
Dat klopt, dus daar ligt het vast niet aan.

Ziggo verkoopt waarschijnlijk liever Horizon dozen, dan dat ze een gratis Horizon app aanbieden. En dat geldt waarschijnlijk voor meer potentiële aanbieders van ATV apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:22:
[...]

Ja, dat is zo. Ik heb de cc2 voornamelijk gekocht voor het streamen van foxsports. Foxsports ondersteunt ook airplay, maar via de cc2 ervaar ik dat de beeldkwaliteit beter is en ook kun je je iOS device voor iets anders gebruiken.
Casten direct op ChromeCast is idd van een hogere kwaliteit bij veel apps t.o.v. AirPlay maar vooral dat laatste wat je aanhaalt is een enorm pluspunt. Airplay mirroring naar je AppleTV en dan een berichtje sturen oid is wel te doen maar veel verder gaat het niet.

Nooit begrepen waarom Apple het beeld van BV Instagram dan ook gaat Airplayen naar de AppleTV als je bv via Airplay al Uitzending gemist kijkt, erg slordig.
ikweethetbeter schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:26:
[...]

Op een ATV3 kun je zelfstandig alle Apple diensten draaien, plus wat extra dingen (ao YouTube, NetFlix). Daarnaast kun je via een iPhone of iPad dingen content casten (AirPlay heet dat bij Apple).

Een ChromeCast(2), die cast alleen maar...
Nou "alleen maar" doet een beetje vermoeden dat het heel weinig is.
Toch zou ik persoonlijk de ChromeCast 2 Hands down verkiezen boven een AppleTV2/3 en misschien zelfs wel de vier.

De ChromeCast is een prachtig product.
Dalike schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:20:
Nou haal dat "nog" maar weg hoor, er gaat geen AppStore komen voor de AppleTV3

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:36:
Nou "alleen maar" doet een beetje vermoeden dat het heel weinig is.
Toch zou ik persoonlijk de ChromeCast 2 Hands down verkiezen boven een AppleTV2/3 en misschien zelfs wel de vier.

De ChromeCast is voor zijn prijs erg goed maar groot nadeel is dat het een slave systeem is. Iets wat bij de ATV niet het geval is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Donstil schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:36:
Het is heel veel voor z'n geld, maar het is voor 100% afhankelijk van een pc, telefoon of tablet. Een Apple TV is dat niet, dat is een autonoom apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ICT Consultant schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:22:
[...]

Het is heel veel voor z'n geld, maar het is voor 100% afhankelijk van een pc, telefoon of tablet. Een Apple TV is dat niet, dat is een autonoom apparaat.
Dat is niet de definitie van autonoom. Je moet 'm nog steeds bedienen. Wat jij bedoelt is stand-alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ben ik het niet mee eens. Een Apple TV is een netwerk media speler. De ATV3 is een netwerk media speler met beperkingen, de ATV4 is, dankzij apps zoals Infuse, een hele mooie netwerk media speler, en daarnaast ook nog game console. Niet stand alone, maar in een netwerk. Onafhankelijk van een master device (zoals de Chrome browser of een Android / iOS device), maar moet natuurlijk bediend worden, dus niet autonoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkel apparaat is 100% autonoom. Er moet altijd iets ingesteld worden. Minimaal aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:07
Gewoon uit nieuwsgierigheid een Apple TV aangeschaft bij Ibood. Wilde het eens testen, maar als ik zo terug lees zijn de meesten er toch een beetje teleurgesteld over?

Wat ik wil doen:
Foxsport GO streamen naar TV. Ik heb een Samsung smart tv, maar de Fox sports app doet het daar niet altijd even lekker op.
Filmpjes streamen van iMac.
Spelletjes spelen met zoontje.

Moet toch wel lukken?
Of zou ik voor dit net zo goed een Chrome Cast kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faxsport Go ken ik niet maar al die andere zaken zijn prima te doen.

Voor afspelen van films gewoon Infuse (gratis of betaalde versie) erop zetten en spelletjes zijn er volop te vinden in de App Store. Vergeet niet dat veel IOS spelletjes nu in een universele uitvoering bestaan en dan hoef je in principe niet opnieuw te betalen. Helaas is zoeken in de App Store niet echt handig uitgevoerd.

Overigens lees je altijd vaker als mensen teleurgesteld zijn want tevreden mensen schrijven minder gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat gaat allemaal prima lukken!
Of zou ik voor dit net zo goed een Chrome Cast kunnen kopen?
Een Apple TV kan uit zichzelf meer, en heeft veel meer potentie. Bijvoorbeeld spelletjes, die speel je op de ATV4 zelf, in plaats van dat je ze cast vanaf een device.

Wat voor jou het beste is, is aan jou. Als je een Apple ecosysteem hebt (je hebt een iMac), dan zou ik voor de ATV4 gaan, en als je een Android ecosysteem hebt, dan kun je met een ChromeCast redelijk uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:03

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb op het moment een mac mini mid 2011 als htpc, nu draaid daar plex als programma op. Maar Netflix vind ik persoonlijk niet fijn werken zo en ook geen dd support in safari.
Nu ben ik zeer nieuwschierig naar de apple tv 4 en de ervaringen van mensen. Ik heb alles van het apple eco systeem. Maar voor de tv wil ik eventueel afwijken naar iets anders.. Mijn vragen zijn:

De beeld en geluids kwaliteit van HBO is dit te vergelijken met netflix hd stream? stabilietijd plex en geluids kwaliteit is dit nogsteeds dts/DD? Of word dts hd of lpcm ondersteund inmiddels? En hoe zijn de games? Kan daar niet veel
Over vinden posts daarvan zijn van december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:00:
Faxsport Go ken ik niet maar al die andere zaken zijn prima te doen.

Voor afspelen van films gewoon Infuse (gratis of betaalde versie) erop zetten en spelletjes zijn er volop te vinden in de App Store. Vergeet niet dat veel IOS spelletjes nu in een universele uitvoering bestaan en dan hoef je in principe niet opnieuw te betalen. Helaas is zoeken in de App Store niet echt handig uitgevoerd.

Overigens lees je altijd vaker als mensen teleurgesteld zijn want tevreden mensen schrijven minder gauw.
Ik heb fox Sports GO, maar ik vind de kwaliteit via airplay erg slecht. De app op mijn Samsung tv functioneert gelukkig wel goed. Probeer deze anders eens te verwijderen als dat kan en weer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:26:
[...]

Ik heb fox Sports GO, maar ik vind de kwaliteit via airplay erg slecht. De app op mijn Samsung tv functioneert gelukkig wel goed. Probeer deze anders eens te verwijderen als dat kan en weer opnieuw installeren.
Het is waarschijnlijk vloeken in dit topic :) , maar voor FoxSports Go heb ik een ChromeCast2 aangeschaft. Via de CC is het beeld vele malen beter dan via Airplay. Het voordeel van de CC is dat deze automatisch switcht tussen 60hz en 50hz. Het bijkomende voordeel van de CC is dat je verder je iPad voor iets anders kunt gebruiken (de stream wordt direct door de CC opgepakt vanaf internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
meesje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:14:
[...]

Het is waarschijnlijk vloeken in dit topic :) , maar voor FoxSports Go heb ik een ChromeCast2 aangeschaft. Via de CC is het beeld vele malen beter dan via Airplay. Het voordeel van de CC is dat deze automatisch switcht tussen 60hz en 50hz. Het bijkomende voordeel van de CC is dat je verder je iPad voor iets anders kunt gebruiken (de stream wordt direct door de CC opgepakt vanaf internet).
Zeker geen vloeken. Tips zijn altijd welkom. Als mijn Samsung Fox Sports app niet zou functioneren, dan had ik het zeker overwogen. Blijft een goede prijs voor een CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Infuse beta 4.2 is uit!

Infuse Pro 4.2 (4.2.1272) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Early preview of new Library View
- Filter by type, genre, rating, release date, and age rating
- Personalized trakt user ratings on video details page
- Improved tap browsing controls (quick double tap top/bottom to skip to top/bottom of poster view)
- Playback overlay is now hidden on video start
- Improved background scanning/fetching
- Many general improvements and fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Zie ik het goed, weer geen list view? Ik wil geen thumbnsil grid, ik wil gewoon filenames onder elkaar. Onbegrijpelijk dat dat er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ben nu al fan van de bibliotheek weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
beschuit schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:20:
[...]

Zie ik het goed, weer geen list view? Ik wil geen thumbnsil grid, ik wil gewoon filenames onder elkaar. Onbegrijpelijk dat dat er niet in zit.
Staat in de planning van deze versie (4.2) dus komt in de komende bètas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

CRXDelSol schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:47:
[...]
Staat in de planning van deze versie (4.2) dus komt in de komende bètas.
Sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Thumbnails vind ik net mooi aan infuse, mogen van mij wel iets kleiner zodat je een rij extra erop kwijt kan. Op mijn WD live had ik dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met smart te wachten op een standaard sortering waarmee files & folders gesorteerd staan en niet (zoals nu) eerst alle folders dan alle losse files.

(Bibliotheekview kan mij gestolen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 08:51:
Ik zit met smart te wachten op een standaard sortering waarmee files & folders gesorteerd staan en niet (zoals nu) eerst alle folders dan alle losse files.

(Bibliotheekview kan mij gestolen worden)
Sorteer je wel op bestandsnamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog even gekeken en staat inderdaad op bestandsnaam. Maar ongeacht hoe de sortering het blijft altijd: eerst folders dan losse films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:05:
Ik begrijp het ook niet. Het lijkt me zelfs ook nog wel eenvoudiger om voor de Apple TV te ontwikkelen. Zeker als je al een iOS app hebt. De steeds veranderende Smart TV platvormen en al die verschillende lijkt me geen pretje.

Ontwikkelaars, zoals de NPO, wil eerst een hogere gebruikers base. Terwijl ik dan denk: gebruiken er zo veel mensen hun smart tv dan? En waarom wil je als developer niet meewerken aan het succes?

Ik zie de Apple TV (en op zich de Chromecast ook) als de successor van de smart tv-platvormen. Ik heb nu 1 klein apparaatje voor mijn films, netflix, series, home videos, fotos, radio, live tv (alleen npo), uitzendinggemist. Daarnaast kan ik vervolgens nog alles airplayen naar het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Even een vraag. Heeft de ATV4 support voor hardwarematig decoderen van H265 (aka HVEC?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:36:
Even een vraag. Heeft de ATV4 support voor hardwarematig decoderen van H265 (aka HVEC?).
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Thanks. Duidelijk. Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ditnzo zou zijn. Apple loopt toch altijd achter met dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:58:
Thanks. Duidelijk. Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ditnzo zou zijn. Apple loopt toch altijd achter met dat soort dingen.
Volgens mij wordt X265/HEVC probleemloos afgespeeld. Althans Infuse heeft er geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ok. Dat zal dan wel softwarematig zijn. Maar fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
dangerpaki schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:36:
dangerpaki schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:06:
Ok. Dat zal dan wel softwarematig zijn. Maar fijn om te weten.
In principe is de A8-chip van Apple in staat om HEVC hardwarematig te decoderen en te encoderen. Echter zal Apple dit vermoedelijk niet voor ontwikkelaars open hebben gesteld om te gebruiken waardoor ontwikkelaars dit inderdaad softwarematig zullen moeten oplossen. Voor zover ik dit heb weten te testen verloopt dit goed, maar kan anders zijn bij hogere bitrates of resoluties.

Vermoedelijk heeft dit met royalties te maken waar Apple dan per verkocht apparaat geld moet betalen. Aangezien er momenteel nog geen content voor de Apple TV is dat met deze codec wordt aangeboden, is het logisch dat Apple dit dus ook niet heeft toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrees dat ik hier tóch naar ATV4's mag gaan kijken terwijl m'n ATV3 devices eigenlijk volledig voldoen voor dát wat ik er mee wil doen (enige wat ineens niet meer lukt is inloggen op de iCloud om de Photostream ook daadwerkelijk te kunnen streamen :o )..... Als Apple maar een wijziging in d'r iOS versie voor dat apparaat wil aanbrengen zodat die dingen óók gewoon aan 2-Way-Factor authentication kunnen doen :(

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/b4jd6b.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Infuse Pro 4.2 (4.2.1277) for tvOS is ready to test

What To Test:

Note: For important details on this release please visit:
https://firecore.com/forum/topic/15196

- Watched indicators for TV series in library
- Added playback start time to resume prompt
- Added orange stars for trakt user ratings
- Automatic indexing start on app resume
- Widened subtitles download list
- Auto-select first unwatched episode when opening season
- Pre-filled rating for trakt rating screen
- Improved fetching of trakt ratings
- Improved lower shelf item selection behavior
- Improved performance of high (60+) fps videos
- Fixed display name of DTS audio streams with extensions (E.G. DTS-HD MA)
- Fixed folder names displaying instead of category names

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Infuse blijft hangen bij het opstarten. Volledig wit scherm. App sluiten en reboot van de apple tv biedt geen oplossing. Gewoon versie 4.1.

Meer mensen hier last van?

Edit: vreemd, netflix nu ook.

Edit2: probleem opgelost, zonder iets gedaan te hebben....vreemd.

[ Voor 31% gewijzigd door Lekkerbek312 op 24-04-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Ik heb het vorige week gehad dat ik wel apps kon openen, maar vanaf er een verbinding met een pc bij moest komen, dan ging het niet meer... Dit alles van de ene dag op de andere, heb hem volledig gereset en sindsdien geen enkel moment meer last van gehad...

Het klinkt wel gelijkaardig, maar durf niet zeggen of exact hetzelfde probleem is. Misschien mijn oplossing toch eens overwegen?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Lekkerbek312 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:00:
Edit2: probleem opgelost, zonder iets gedaan te hebben....vreemd.
de ATV4 is nog buggy imo.
Airplay deed het ook niet -> opnieuw opstarten.
Daarna bleef hij de versterker maar volume omlaag sturen -> wederom opnieuw opstarten.

Het heeft veel potentieel als men er wat meer mankracht achter zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Chevy454 schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:24:
[...]

de ATV4 is nog buggy imo.
Airplay deed het ook niet -> opnieuw opstarten.
Daarna bleef hij de versterker maar volume omlaag sturen -> wederom opnieuw opstarten.

Het heeft veel potentieel als men er wat meer mankracht achter zou zetten.
Ik herken deze problemen helemaal niet. Vreemd. Heb je 'm al eens hersteld?
Zelf gebruik ik AirPlay zeer vaak. Zowel voor het uitbreiden van mn MacBook scherm, als voor het streamen van filmpjes en muziek (vanaf telefoon en laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik constateer ook weinig problemen die te wijten zijn aan de aTV. En ik heb zowel Sideloading apps als beta producten welke vaak een mogelijke oorzaak van instabiliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:39:
Ik constateer ook weinig problemen die te wijten zijn aan de aTV. En ik heb zowel Sideloading apps als beta producten welke vaak een mogelijke oorzaak van instabiliteit zijn.
Volgens mij kan door sandboxing een beta of gesideloade app niet buiten de app instabiliteit veroorzaken.

Ik heb overigens ook vrij weinig last, het loopt als een zonnetje. Heel af en toe moe tik hem op nieuw opstarten maar ach, als dat alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:50:
[...]

Volgens mij kan door sandboxing een beta of gesideloade app niet buiten de app instabiliteit veroorzaken.
Dat juist wel. Een 'gesideloadde' app kan van verboden API's gebruikt maken omdat dit niet geverifieerd wordt door Apple. API's die niet bedoelt zijn voor 3rd party apps, maar voor het OS zelf. Dit kan wel instabiliteit veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:40:
Dat juist wel. Een 'gesideloadde' app kan van verboden API's gebruikt maken omdat dit niet geverifieerd wordt door Apple. API's die niet bedoelt zijn voor 3rd party apps, maar voor het OS zelf. Dit kan wel instabiliteit veroorzaken.
Moet je hier niet wat voor doen?
Bij een webbrowser moest je iets veranderen in de bestanden van Xcode voordat je private API's gesideload kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:46:
[...]

Moet je hier niet wat voor doen?
Bij een webbrowser moest je iets veranderen in de bestanden van Xcode voordat je private API's gesideload kon worden.
Klopt. Sommige wel, sommige niet. Kijk naar f.lux. Hoefde je niks voor aan te passen in de core van Xcode, maar die kon bij private API's voor kleuren schema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 00:38:

Klopt. Sommige wel, sommige niet. Kijk naar f.lux. Hoefde je niks voor aan te passen in de core van Xcode, maar die kon bij private API's voor kleuren schema's.
Dat is waar ook. Dat is wel boeiend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Infuse Pro 4.2 (4.2.1280) for tvOS is ready to test

What To Test:

- New Library management section in Settings
- New login process for trakt
- Added ability to create Favorites from Library categories
- Added support for custom artwork for Favorite created from categories (long-press > Select Artwork)
- Added extra options for Continuous Playback (On, Movies Only, TV Shows Only, Off)
- Added ability to hide Library item
- Automatic selection of next TV episode when exiting a finished episode
- Fixed TV show labels jumping up - just for you Christian1979 ;)
- Recently Added and Unwatched Library categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Wat zou dat mooi zijn, dat de volgende aflevering van een serie meteen geselecteerd is als je de map opent! Dat had Infuse 2 al jaaaaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ik merk trouwens met infuse op de ATV dat bij een serie die getranscide heb van bluray de ondertitels niet synchroon lopen terwijl dat op de mac met VLC gewoon goed loopt. Is dit een bekend probleem ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
Nog geen video_ts support op infuse?

[ Voor 16% gewijzigd door joint_me op 01-05-2016 20:55 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
joint_me schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:55:
Nog geen video_ts support op infuse?
Nee, en aangezien dvd een aflopend medium is, den ik ook niet dat dat ooit zal komen. Met HandBrake kun je simpel dvd video in een MP4 bestand omzetten, dus dat lijkt me de betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:49:
Ik merk trouwens met infuse op de ATV dat bij een serie die getranscide heb van bluray de ondertitels niet synchroon lopen terwijl dat op de mac met VLC gewoon goed loopt. Is dit een bekend probleem ofzo?
Ik heb een soortgelijk verschijnsel (maar dan beeld versus audio) bij veel afspelend als er meerdere malen gepauzeerd is geworden. Stoppen en weer starten lost het probleem dan altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:28:
[...]

Ik heb een soortgelijk verschijnsel (maar dan beeld versus audio) bij veel afspelend als er meerdere malen gepauzeerd is geworden. Stoppen en weer starten lost het probleem dan altijd op.
Ik dacht dit ook te zien, na regelmatig te pauzeren, of langer pauzeren omdat er visite opduikt.
Zelfs bij subs die gewoon bij de video werden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat die library view snel standaard wordt... nu moet je er elke keer nog naar toe bladeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God, Allah, Sjiva, Spaghetti verhoede dat.

In mijn ogen (iemand die zijn zaakjes zelf catalogiseert) een zinloos vat. Lekker een paar hoofdfavorieten en verder simpel file-view. Zelfs het kleinste kind kan zijn film vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 12:51

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Las op twitter dat de ziggo app horizon nu ook aan airplay deed, helaas nog niet tvos app, maar dit is weer een stapje dichterbij.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Hey top! Even geprobeerd en de kwaliteit is best goed. Ik merk wel dat mijn telefoon na een paar minuten al wel erg heet wordt.
Een TVos versie zou echt top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
[RNMC] Viper schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:03:
Las op twitter dat de ziggo app horizon nu ook aan airplay deed, helaas nog niet tvos app, maar dit is weer een stapje dichterbij.
Je hebt er alleen zo weinig aan, je kunt alleen live tv streamen. De meeste abonnees kunnen gewoon live tv kijken op hun tv...

Uitzending gemist is nog steeds geblokkeerd. Dat heb ik voor de publieke zenders middels de NPO Gemist app, die je middels Side Loaden op je Apple TV kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
ICT Consultant schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Je hebt er alleen zo weinig aan, je kunt alleen live tv streamen. De meeste abonnees kunnen gewoon live tv kijken op hun tv...

Uitzending gemist is nog steeds geblokkeerd. Dat heb ik voor de publieke zenders middels de NPO Gemist app, die je middels Side Loaden op je Apple TV kunt zetten.
Nou ik vind het wel handig eigenlijk. Kan de ouderwetse decoder afgekoppeld worden. Mijn decoder heeft sowieso geen replay TV features. En m'n iPad ligt meestal toch op de bank.

Ideaal zou natuurlijk een ATV app zijn met replay tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 21:27
ICT Consultant schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Boven op zolder wil ik een TV neerzetten, en TV kijken. Maar heb daar geen kabel.
Daarvoor is het dus wel handig, of als je op de remote locatie met alleen internet TV wil kijken.
Of voor mensen die sporadisch TV kijken, en op deze manier kunnen meeliften op het abbo van een familie lid.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik wil dat tvOS een VPN client gaat ondersteunen! Dan afhankelijk van programma over VPN of niet (speeed throttling van ISP sucks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 12:51

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

wes- schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Nou ik vind het wel handig eigenlijk. Kan de ouderwetse decoder afgekoppeld worden. Mijn decoder heeft sowieso geen replay TV features. En m'n iPad ligt meestal toch op de bank.

Ideaal zou natuurlijk een ATV app zijn met replay tv.
Inderdaad, als ziggo nu eens de app voor atv uitbrengt gaan ze mij een stuk blijer maken

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
[RNMC] Viper schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:58:
Inderdaad, als ziggo nu eens de app voor atv uitbrengt gaan ze mij een stuk blijer maken
Dat is precies wat ik in het nieuwsbericht hierover heb geopperd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[RNMC] Viper schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:03:
Jammer dat de kwaliteit van dit soort diensten nog zo achterblijft.

De normale kabel (Met Ci+ module in TV voor HD dan) is nog steeds aanzienlijk mooier.

Ik hoop eigenlijk dat ze dat eens opknappen want zo is het niet om aan te gluren.
Chevy454 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:22:
Ik wil dat tvOS een VPN client gaat ondersteunen! Dan afhankelijk van programma over VPN of niet (speeed throttling van ISP sucks)
Kan een goeie router toch ook wel? Ik zie VPN support zo 1.2.3 niet naar de AppleTV komen namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-05-2016 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Infuse Pro 4.2 (4.2.1291) for tvOS is ready to test

What To Test:

- ‘Hide Favorite’ option (hides folder based Favorite from home screen, but keeps it indexed in the Library)
- Mark favorite(s) to use embedded metadata only (long-press to activate - ideal for home movies)
- Recently Watched TV shows are now grouped by season instead of separate episodes
- Grouped recently used languages at top of subtitles download menu
- Browse for artwork for main Library icon and folder based Favorites
- 30 items for Recently Added and Top 30
- Improved fetching progress indication
- Updated order of movie categories
- 'Other' section for collection stats
- Correct metadata shown for Recently Watched items after Editing
- Fixed 5.1 surround sound when 'Dolby Digital' setting is enabled and 7.1 audio is played
- Fixed issue with removing deleted items from Recently Watched list
- Various UI fixes and other improvements

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:55:
Infuse Pro 4.2 (4.2.1291) for tvOS is ready to test
Ik wil niet heel flauw doen maar iedere beta-tester krijg toch een mail of een push van Testflight?! Voor de non beta-testers is dit niet echt hele nuttige info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Ik wil niet heel flauw doen maar iedere beta-tester krijg toch een mail of een push van Testflight?! Voor de non beta-testers is dit niet echt hele nuttige info.
Voor de non-beta testers is het toch nuttig om te zien hoe het ervoor staat, wat eraan zit te komen in de eerstvolgende versie? I.p.v. een roadmap die continu wijzigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Ik ben geen beta-tester maar wel ben wel blij dat deze informatie af en toe voorbij komt. Zoals CRXDelSol al zegt, kun je even kennis maken met wat te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:46

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Mee eens... Dit topic wordt vervuild met infuse meldingen
CRXDelSol schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:24:
[...]
Voor de non-beta testers is het toch nuttig om te zien hoe het ervoor staat, wat eraan zit te komen in de eerstvolgende versie? I.p.v. een roadmap die continu wijzigt.
Ook mee eens, misschien een apart infuse topic? Iedereen blij.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
amphora schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Mee eens... Dit topic wordt vervuild met infuse meldingen
Als er meer gepost wordt, valt het wel mee. 1x in de week een changelog, dat valt wel mee qua vervuiling.
amphora schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Ook mee eens, misschien een apart infuse topic? Iedereen blij.
Ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:13
Ik ben ook wel blij met de updates. Altijd leuk om te lezen wat er gebeurd.. En zoveel wordt er ook weer niet gepost in dit topic, dus zo erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:49:
Als er meer gepost wordt, valt het wel mee. 1x in de week een changelog, dat valt wel mee qua vervuiling.
Dat zal het zijn... het topic is verder inderdaad vrij stil. Net als de ontwikkelingen in apps en tvOS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt logische om dit topic met dat over sideloading (http://bit.ly/1T8qieN) samen te voegen. Sideloading is ook puur aTV4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:39:
Mij lijkt logische om dit topic met dat over sideloading (http://bit.ly/1T8qieN) samen te voegen. Sideloading is ook puur aTV4.
Is ook een goede. Kunnen we het ook beter Apple TV 4 dopen (ipv algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat er nog maar weinig over aTV1 t/m 3 te melden zal zijn. De aTV4 heeft tenslotte meer mogelijkheden dan z'n voorgangers.

Er zou al SSH beschikbaar zijn dus de put hobbyisten zullen ook daar mee aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik zit er steeds meer over te denken om m'n TV + vaste telefoon abonnement overboord te gooien. Ik zit namelijk bij ziggo en ben echt helemaal klaar met die gasten. Hoe achten jullie de kans dat er ooit nog een echte TV app op de apple TV komt? Of wellicht een MrMC IPTV client naar een van de diensten? Ik wil absoluut geen settopbox namelijk...

Zie ook hier: http://www.iculture.nl/ni...s-omroepen-tv-aanbieders/ en http://www.rtlnieuws.nl/e...e-tv-kijken-echt-begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:40:
Ik zit er steeds meer over te denken om m'n TV + vaste telefoon abonnement overboord te gooien. Ik zit namelijk bij ziggo en ben echt helemaal klaar met die gasten. Hoe achten jullie de kans dat er ooit nog een echte TV app op de apple TV komt? Of wellicht een MrMC IPTV client naar een van de diensten? Ik wil absoluut geen settopbox namelijk...

Zie ook hier: http://www.iculture.nl/ni...s-omroepen-tv-aanbieders/ en http://www.rtlnieuws.nl/e...e-tv-kijken-echt-begonnen
Probleem is een beetje dat je dan altijd enorm moet inleveren op beeld kwaliteit.

Ik ben ook geen fan van de ziggo (of welke andere dan ook) Set-up box maar met een CI+ module in mijn Tv heb ik die gelukkig niet meer nodig (ook niet voor opnemen).

Verder is het ziggo internet toch wel gewoon prima? Althans ik hem hier nog niets gevonden wat 300/30 aanbied voor een lagere prijs. Ook glasvezel niet.

Edit: nu ik er zo overna denk is de enige reden dat ik nog normale Tv heb de magere kwaliteit van de "gemist" diensten. Als ze die diensten omhoog schroeven naar 1080p dan kan ik ook van de tv af, ik kijk toch al alles later en opgenomen zodat ik de reclames door kan spoelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 10-05-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:18:
[...]

Probleem is een beetje dat je dan altijd enorm moet inleveren op beeld kwaliteit.

Ik ben ook geen fan van de ziggo (of welke andere dan ook) Set-up box maar met een CI+ module in mijn Tv heb ik die gelukkig niet meer nodig (ook niet voor opnemen).

Verder is het ziggo internet toch wel gewoon prima? Althans ik hem hier nog niets gevonden wat 300/30 aanbied voor een lagere prijs. Ook glasvezel niet.

Edit: nu ik er zo overna denk is de enige reden dat ik nog normale Tv heb de magere kwaliteit van de "gemist" diensten. Als ze die diensten omhoog schroeven naar 1080p dan kan ik ook van de tv af, ik kijk toch al alles later en opgenomen zodat ik de reclames door kan spoelen.
Hmm, is dat zo? Is de kwaliteit van bijvoorbeeld NLziet minder dan wat de kabel bied? Ik ben vooral die klote trage settopboxen beu. Ik wil gewoon m'n content soepel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Hmm, is dat zo? Is de kwaliteit van bijvoorbeeld NLziet minder dan wat de kabel bied? Ik ben vooral die klote trage settopboxen beu. Ik wil gewoon m'n content soepel bekijken.
Ja absoluut is de kabel beter. Al is NLZiet wel weer het "beste" van al die uitzendinggemist dingen.

Volgens mij is het zelfs zo dat Uitzendinggemist en RtlXL van mindere kwaliteit zijn omdat de HD licentie is afgegeven aan KPN en Ziggo voor hun gemist diensten. Heb ik eens ergens gelezen (hier ook wel eens besproken dacht ik).

Die boxen hoeven al jaren niet meer verder, ik heb mijn huidige tv nu 3 jaar icm Ziggo en een CI+ module en daarvoor een andere ook iets van 3 à 4 jaar met CI+ icm UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik zou het liefst ook een TV app zien. Ik ga binnenkort ook 'terug' naar CI+. Ben ook klaar met die klote Horizon Mediabox. Dat ze zo'n instabiel traag kut apparaat aan de man durven te brengen.
Ik ga niet terug naar ADSL, zit nu op kabel. Heb 150/15, vind t prima zo.

Ik neem steeds minder op, zet de boel steeds minder op pauze, dus gewoon lekker CI+ module gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
CRXDelSol schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:25:
Ik zou het liefst ook een TV app zien. Ik ga binnenkort ook 'terug' naar CI+. Ben ook klaar met die klote Horizon Mediabox. Dat ze zo'n instabiel traag kut apparaat aan de man durven te brengen.
Ik ga niet terug naar ADSL, zit nu op kabel. Heb 150/15, vind t prima zo.

Ik neem steeds minder op, zet de boel steeds minder op pauze, dus gewoon lekker CI+ module gebruiken.
Nou het pauzeren tijdens het kijken vind ik wel een must. Ik heb 3 jaar lang gedaan met CI+ en toen ben ik overgestapt naar Windows Media Center + Anysee tuner en later naar DVBlink + Anysee tuner. Op dit moment gebruik ik alleen de apple TV met MrMC en de DVBlink TV client....dus gelukkig geen horizon box.

Werkt op zicht prima maar ziggo die blijft om de zoveel tijd de smartcard blokkeren en dan moet ik 'm weer terug in de TV CI+ steken en alles even laten activeren. Dat heeft met de cardreader te maken die ik gebruik. Daarnaast heb ik een tijd lang gekloot gehad met de transponders en ben ik de zoveelste prijsverhoging beu dus ik heb nu de kans om over te stappen. Het hele concept van "moeten opnemen" vind ik ook achterhaald. Ik wilk gewoon alle programma's van pakweg 4 weken terug kunnen terugkijken. Nu heeft ziggo wel de Replay TV app maar die werkt weer niet via Airplay, eikels :(

Het liefst doe ik dus gewoon "cut the cord" m.a.w. niet meer afhankelijk zijn van de provider als het gaat om TV en gebruikmaken van webdiensten als NLziet of KPN Play. Vaste telefonie hoeft ook niet meer in huis want iedereen heeft een mobiel.

Zucht ;) als NLziet nu eens gewoon opschoot met hun Apple TV app, dan zou het allemaal makkelijker zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 10-05-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Spam schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:31:
[...]

Nou het pauzeren tijdens het kijken vind ik wel een must. Ik heb 3 jaar lang gedaan met CI+ en toen ben ik overgestapt naar Windows Media Center + Anysee tuner en later naar DVBlink + Anysee tuner. Op dit moment gebruik ik alleen de apple TV met MrMC en de DVBlink TV client....dus gelukkig geen horizon box.

Werkt op zicht prima maar ziggo die blijft om de zoveel tijd de smartcard blokkeren en dan moet ik 'm weer terug in de TV CI+ steken en alles even laten activeren. Dat heeft met de cardreader te maken die ik gebruik. Daarnaast heb ik een tijd lang gekloot gehad met de transponders en ben ik de zoveelste prijsverhoging beu dus ik heb nu de kans om over te stappen. Het hele concept van "moeten opnemen" vind ik ook achterhaald. Ik wilk gewoon alle programma's van pakweg 4 weken terug kunnen terugkijken. Nu heeft ziggo wel de Replay TV app maar die werkt weer niet via Airplay, eikels :(

Het liefst doe ik dus gewoon "cut the cord" m.a.w. niet meer afhankelijk zijn van de provider als het gaat om TV en gebruikmaken van webdiensten als NLziet of KPN Play. Vaste telefonie hoeft ook niet meer in huis want iedereen heeft een mobiel.

Zucht ;) als NLziet nu eens gewoon opschoot met hun Apple TV app, dan zou het allemaal makkelijker zijn.
Je laatste alinea zou ik wel zien als een oplossing inderdaad. Dan puur een internet-only abbo bij Ziggo.
Hangt trouwens van de TV af, of je met je TV kan pauzeren met een externe schijf aangesloten i.c.m. CI+ module.
Maar ik kijk sws te weinig TV. Heb vooral Baby TV voor m'n zoontje van 1 jaar. Verder kijk ik alleen Discovery Channel en vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:07
Zelf heb ik ook geen ziggo abbo meer, kijk nu via IPTV op mijn Apple TV en werkt super! Geen gezeur met kabels trekken etc.

Heb eindelijk ook Kodi erop gekregen en verbonden met mijn media server, genoeg kijk plezier!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb soms een beetje het idee dat het Hip is om "Cutting the Cord" te gaan en dat mensen het daarom maar willen.

In het buitenland kan dit al een heel stuk beter maar in Nederland blijft het toch nog gewoon behelpen als je dat nu al doet? Of je moet er een hele boel voor willen inleveren natuurlijk.

Ik ben trouwens een tevreden ziggo gebruiker. Nu met 300/30, ja het werd duurder maar wat wordt niet duurder? Ik maak me al tijd niet meer druk om die kleine lullige bedragen eigenlijk.
Pukson schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:56:
Zelf heb ik ook geen ziggo abbo meer, kijk nu via IPTV op mijn Apple TV en werkt super! Geen gezeur met kabels trekken etc.
Maar dat kijken is dan illegaal toch? Althans die iptv diensten uit Kodi komen toch vrijwel altijd uit illegale bron? Of zet je alles door vanaf een legale bron en airplay oid?
CRXDelSol schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Je laatste alinea zou ik wel zien als een oplossing inderdaad. Dan puur een internet-only abbo bij Ziggo.
Hangt trouwens van de TV af, of je met je TV kan pauzeren met een externe schijf aangesloten i.c.m. CI+ module.
Maar ik kijk sws te weinig TV. Heb vooral Baby TV voor m'n zoontje van 1 jaar. Verder kijk ik alleen Discovery Channel en vergelijkbaar.
Ja klopt ik heb een CI+ met HDD en werkt top.

Met dat laatste ga je al. Er is geen goeie manier om Discovery terug te kijken. Zeker niet op de kwaliteit dat het nu op de kabel zit.

Sommige Discovery shows staan wel op Usenet maar lang niet alles.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 10-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:07
Ik zal mezelf er niet over uitlaten maar ja de IPTV diensten komen niet vanuit Kodi iig, de keren dat we tv kijken is op een zondag dus hebben we het zo gedaan al valt het nog niet goed te praten natuurlijk!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb 14 jaar bij Ziggo (en @home) gezeten en was erg tevreden.
Vorig jaar overgestapt omdat op het eind 4G een slechte invloed had op mijn coax signaal. Toen overgestapt op Vodafone alles in 1, maar bij Vodafone moet je dus over op een settopbox.. Wat een drama is dat.

Sinds vorige week nieuwe coax kabels getrokken en weer terug naar Ziggo basis tv met een CI module + internet van Tweak (tweak wordt morgen actief, 1000 Mbit). Nu ben ik 49 euro kwijt voor tv, internet en telefoon.

Op zich heel tevreden nu, maar het zou toch mooi zijn als er een app komt om live tv te kijken, daar heb ik best 12,50/15,00 euro per maand voor over.
Waarom is KPN Play of de Horizon app niet gewoon beschikbaar voor de Apple TV. De iPhone/iPad versies werken prima, dus een TVos versie moet toch zo gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Sinds het begin dat ik de Apple TV 4 heb, heb ik het probleem dat als ik mijn Apple TV ontwaak uit de sluimerstand wifi niet meer werkt en opnieuw zoeken ook niks oplevert. Pas wanneer ik het systeem heb herstart ziet hij mijn router weer en kan hij verbinding maken. Iemand die dit probleem herkent ?

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 10-05-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:19:
Ik heb soms een beetje het idee dat het Hip is om "Cutting the Cord" te gaan en dat mensen het daarom maar willen.

In het buitenland kan dit al een heel stuk beter maar in Nederland blijft het toch nog gewoon behelpen als je dat nu al doet? Of je moet er een hele boel voor willen inleveren natuurlijk.
Mja, ik doe het niet echt omdat het 'hip' is maar meer omdat ik ziggo zat ben, mn geld niet gun en als ik dan overstap dan doe ik het gewoon goed. Gewoon iets nieuws.

Mijn vaste telefoon wordt alleen maar gebeld door indiers die vinden dat er een probleem met windows is (klootzakken) of oude mensen die denken dat naar vaste nummers bellen goedkoper is. Uiteindelijk heb ik een voicemail die stampvol zit en ik nooit terugluister. Tegelijk zit ik met ziggo dus vast aan een TV abonnement want ik niet graag gebruik want het is niet flexibel genoeg. Daar komt ook nog eens bij dat we zeer weinig live TV kijken, buiten DWDD, Journaal, Klokhuis en wie is de mol om. Moet je daar een settupbox voor in je huiskamer slepen met een bagger interface?
Ja klopt ik heb een CI+ met HDD en werkt top.
Ik heb daar ook naar gekeken en daarvoor zou ik een nieuwe TV moeten kopen met 2 tuners. Die is en blijven erg prijzig. En mijn huidige TV (Bravia W5500) gaat ook niet echt kapot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is geen excuus. Alles kan kapot :D

Probleem is een beetje voor mij dat er geen alternatief is voor Ziggo, ja hebt hier Ziggo met max 300/30 en ADSL met max 40/4 (maar je krijgt onstabiel 0,40/0,04)

De prijs dat vind ik allemaal niet zo belangrijk eigenlijk, dat ligt zo dicht bij elkaar, voor onze eerste coax internet lijn betaalde we bijna 200 gulden zonder tv en ik betaal nu € 75,- met tv dus dat is eigenlijk alleen maar goedkoper geworden in de afgelopen jaren.

Wat me voornamelijk stoort is de upload, zeker als ik hierboven dan 1000/1000 zie en weet dat de Coaxlijn dat in theorie ook gewoon ondersteund.

Maar goed we zullen het er mee moeten doen. Ik verwacht op korte termijn geen grote stappen op het gebied van tvOS apps als het aankomt op de tv aanbieders in Nederland. Het platform is daar te klein voor ben ik bang.

Zelfde geld trouwens voor de andere apps. Daar zie ik ook maar erg weinig beweging in. Ik koop/download nooit iets uit de store eigenlijk.

Misschien dat Apple op de WWDC iets uit zijn hoge hoed toveren kan want zo komt het platform binnenkort tot een stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:31:
[...]de apple TV met MrMC en de DVBlink TV client...
Welke DVBlink client is dat? Want ik heb nog geen een echt goed werkende gezien. Vaak ontbreekt elke vorm van EPG en ook opnemen is nooit mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
Donstil schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:22:
Probleem is een beetje voor mij dat er geen alternatief is voor Ziggo, ja hebt hier Ziggo met max 300/30 en ADSL met max 40/4 (maar je krijgt onstabiel 0,40/0,04)
WOW! 40/4 ADSL, hier is het maximaal 512 Kbit/s |:(, helaas is Ziggo het enigste normale alternatief.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Helaas hier ook geen glasvezel en ziggo met zijn idiote prijzen als enige alternatief naast de ADSL. Zou graag glasvezel hebben. Zou inderdaad ook gelijk zo'n Tweak verbinding nemen. Geen gezeik meer.
Pagina: 1 ... 41 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.