Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
iAmRenzo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Ik heb nu toch maar Kodi zelf gesideload op m'n Apple TV. Ik vind Infuse nog te onbetrouwbaar. Ik blijf series houden die deels wel en deels niet getagged zijn (en staan als een apart gesorteerde lijst met grijze icoontjes boven aan). Heel irritant. Zelfs een handmatige meta-data edit werkt niet.
Weet je zeker dat de mappenstructuur van de series goed is? Klinkt namelijk alsof deze incorrect is waardoor meta-data niet goed kan worden gevonden. De manier die bij mij tot op heden geen problemen heeft gegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Naam serie (jaartal)
    Seizoen 1
        Naam serie S01E01
        Naam serie S01E02
        Naam serie S01E03
    Seizoen 2
        Naam serie S02E01
        Naam serie S02E02
        Naam serie S02E03

Eventueel met de naam van de aflevering achter de naam van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het jaartal niet, maar de naam is correct. Dat werkt ook bij anderen. De season covers pakt ie goed maar de hoofddoek niet.
Gaat om house of Cards, sensitive skin, Catherine tate, money python en the bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
iAmRenzo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:11:
Ik heb het jaartal niet, maar de naam is correct. Dat werkt ook bij anderen. De season covers pakt ie goed maar de hoofddoek niet.
Gaat om house of Cards, sensitive skin, Catherine tate, money python en the bridge.
Even de series in kwestie bekeken en dit zijn allemaal namen waar of meerdere series van bestaan of ook films. Aangezien ik House of Cards ook heb, even getest door het jaartal te verwijderen en dan krijg ik ook problemen met de meta-data. Of het is wat je bedoelt met "hoofddoek" weet ik niet, maar het toevoegen van een jaartal verhelpt bij mij het probleem direct. Dat zou je dus kunnen proberen.

Dit doe ik per definitie bij films en series om dit soort ongein met foute meta-data te voorkomen. Daar had ik met kodi immers ook problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimens schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:32:
Even de series in kwestie bekeken en dit zijn allemaal namen waar of meerdere series van bestaan of ook films. Aangezien ik House of Cards ook heb, even getest door het jaartal te verwijderen en dan krijg ik ook problemen met de meta-data. Of het is wat je bedoelt met "hoofddoek" weet ik niet, maar het toevoegen van een jaartal verhelpt bij mij het probleem direct. Dat zou je dus kunnen proberen.

Dit doe ik per definitie bij films en series om dit soort ongein met foute meta-data te voorkomen. Daar had ik met kodi immers ook problemen mee.
Hoofddoek 8)7 :X Hoofdcover (damn you autocorrect).

Ik zal het eens proberen. Maar ik vind het wel slecht. Kodi had nooit problemen met dat soort dingen. Daarnaast is het vreemd als je Infuse naar de juiste data wijst (per episode, want per serie kan dat niet) dan gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:08:
Daarnaast is het vreemd als je Infuse naar de juiste data wijst (per episode, want per serie kan dat niet) dan gebeurt er niets.
Vreemd. Als ik een niet-herkende serie heb, dan hoef ik maar één aflevering te corrigeren, en dan wordt de hele serie correct weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:44:
Vreemd. Als ik een niet-herkende serie heb, dan hoef ik maar één aflevering te corrigeren, en dan wordt de hele serie correct weergegeven.
Dan is er toch iets geks aan de hand. House of Cards blijft een grijs icoon houden. Maar The Bridge (Bron) is wel correct geïdentificeerd. Infuse blijft toch wel lastig en kritisch. Ik heb dit echt nooit gehad bij Kodi.

Overigens is tvOS9.3 ook best een domper. Al mijn albums in mappen worden niet weergegeven op m'n Apple TV iCloud Photo Library... oftewel: je kunt er nog niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:44
iAmRenzo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:24:
[...]

Dan is er toch iets geks aan de hand. House of Cards blijft een grijs icoon houden. Maar The Bridge (Bron) is wel correct geïdentificeerd. Infuse blijft toch wel lastig en kritisch. Ik heb dit echt nooit gehad bij Kodi.

Overigens is tvOS9.3 ook best een domper. Al mijn albums in mappen worden niet weergegeven op m'n Apple TV iCloud Photo Library... oftewel: je kunt er nog niets mee.
Jij hebt wel een hoop gedoe he? Ik ervaar die problemen met Infuse totaal niet, en iOS 9.3 gebruik ik al op mijn primaire iPhone sinds de eerste beta, geen issues hier ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:42:
Jij hebt wel een hoop gedoe he? Ik ervaar die problemen met Infuse totaal niet, en iOS 9.3 gebruik ik al op mijn primaire iPhone sinds de eerste beta, geen issues hier ..
Nou echt he? :'(
Ik begrijp het ook niet. Zelfs een reboot of verse installatie vanuit Testflight werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Aan de gebruikers van Infuse Pro 4.03!

Kan er aub iemand hier eens testen of bij jullie het beeld van de BD films Avatar en Batman-The dark Night ook stottert. Via Plex heb ik hiervan alvast geen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Avatar BD stottert hier ook, The dark night kan ik hier niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je wifi N, wifi AC, of bedraad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik de appletv op 50hz zet is het over, dus een 25p blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Happy2000 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:13:
Avatar BD stottert hier ook, The dark night kan ik hier niet testen.
Bedankt om het te melden :)
ikweethetbeter schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:16:
Gebruik je wifi N, wifi AC, of bedraad???
Uiteraard alles Gigabit bedraad.
Happy2000 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:22:
Als ik de appletv op 50hz zet is het over, dus een 25p blu-ray.
Deze tip ga ik straks een testen, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:56:
[...]
Dat is niet mogelijk...

Maar goed, het ligt dus niet aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:56:
Ik weet niet of je snel WiFi thuis hebt maar ik heb de Apple TV 4 juist op WiFi, mijn wifi in huis (en zeker in de woonkamer) is namelijk een stuk sneller dan de 100mbit die de AppleTV aankan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Donstil schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:55:
Ik weet niet of je snel WiFi thuis hebt maar ik heb de Apple TV 4 juist op WiFi, mijn wifi in huis (en zeker in de woonkamer) is namelijk een stuk sneller dan de 100mbit die de AppleTV aankan.
Helaas door de settings aan te passen nog steeds bij de BD-films Avatar, Batman-The dark Night, enz... een stotterend beeld :(

Wat het wifi gedeelte betreft wil ik vanavond wel eens kijken wat de Asus RT-N66U hier zoal aankan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens voor de gebruikers van iCloud Photo Library... albums die je in Photos in mappen plaatst zijn niet zichtbaar op de Apple TV. Ik dacht dat ik de enige was, maar er zijn er meer.
www.apple.com/feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

is wifi van de Apple TV sneller dan bedraad gigabit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:20:
[...]

is wifi van de Apple TV sneller dan bedraad gigabit?
De AppleTV heeft geen gigabit poort, slechts 100mbit. Wat is de bitrate van die film waar je problemen mee ondervindt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 20-09 10:57
iAmRenzo schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:36:
Overigens voor de gebruikers van iCloud Photo Library... albums die je in Photos in mappen plaatst zijn niet zichtbaar op de Apple TV. Ik dacht dat ik de enige was, maar er zijn er meer.
www.apple.com/feedback ;)
Je organiseert de foto's op je mac. De apple tv is bij uitstek geschikt om de foto's te presenteren en dan worden deze opties niet geïmplementeerd. |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44
Ik zal vanmiddag Batman eens testen, al deed voorheen alles dat hapert op Infuse (Wifi & Ethernet) het prima oo MrMC...

Vanmiddag nog een update indien ik het niet vergeet!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:02:
[...]
On another note: ligt het aan mij of missen er in Apple Music op de Apple TV op allerlei plekken knopjes om iets aan de "up next" queue toe te voegen? Ik kan die knop alleen vinden bij albums/playlists in de For You sectie of de Search Results. Bij My Music kan ik het niet gevonden krijgen en voor losse nummers kan ik al helemaal nergens vinden hoe je hem in de queue zet. Een context menu is er niet en als je er gewoon op klikt begint hij direct te spelen...
Dit lijkt met de nieuwe versie van tvOS opgelost, ik kan nu ook vanuit My Music dingen aan de queue toevoegen etc. :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Huh.. wait whut?

Wat is de maximale wifi snelheid vna de ATV4 dan? Misschien dat ik dan ook beter via WIFI verbind ipv draadje.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Chevy454 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Huh.. wait whut?

Wat is de maximale wifi snelheid vna de ATV4 dan? Misschien dat ik dan ook beter via WIFI verbind ipv draadje.
Zie: http://www.apple.com/nl/tv/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27

swv

Chevy454 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Huh.. wait whut?

Tenzij iemand sneller is kan ik thuis even voor je kijken. Ik beschik over een professioneel accesspoint waarmee de ATV4 is verbonden op 5GHz en kan dan zien met welke theoretische snelheid de ATV4 is verbonden.

Het is aan te bevelen om met 5GHz te verbinden in dezelfde ruimte als de router voor de beste prestaties. Op 5GHz heb je dan de laagste latency t.o.v. 2.4GHz want kies je voor dat laatste (of voldoe je niet aan het eerste) dan kan je net zo goed bedraad doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:30
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5wbudzyclyt.png

Dit is via een 5Ghz verbinding.
Snelheidsmeting via de ATV4 is nagenoeg het zelfde.

[ Voor 20% gewijzigd door Johnnie5 op 24-03-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerbek312 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:11:
Je organiseert de foto's op je mac. De apple tv is bij uitstek geschikt om de foto's te presenteren en dan worden deze opties niet geïmplementeerd. |:( |:( |:(
Ik ga er vanuit dat het een bug is die Apple over het hoofd heeft gezien. Hoewel, ik begrijp de strategie van Apple met Photos.app en iCloud Photo Library niet helemaal. De Library op de servers van Apple is namelijk geen master (aangezien er een aantal dingen niet opgeslagen worden).
Dat je als initiele feature op de Apple TV enkel gedeelde albums laat zien is mij compleet een raadsel.
Daarnaast, met een bibliotheek van 30.000 fotos, zou je toch verwachten dat je gebruikers albums maken (want geen events meer), en dat je die 500+ albums in mappen ordend. En zo ook wil zien op de Apple TV.
Maar goed, Smart Albums doen het ook niet op een iOS-device. Ook vrij bekrompen.
Tip: dien het in als feedback, the more the better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:48:
Het is aan te bevelen om met 5GHz te verbinden in dezelfde ruimte als de router voor de beste prestaties. Op 5GHz heb je dan de laagste latency t.o.v. 2.4GHz want kies je voor dat laatste (of voldoe je niet aan het eerste) dan kan je net zo goed bedraad doen ;)
Als de 5GHz en de 2.4Ghz dezelfde SSID hebben, welke neemt de ATV4 dan?
In elk geval staat de router pak em beet 20cm uit elkaar dus zal 5Ghz inderdaad sneller zijn als een draadje.

Bij mijn vader staat de router op 12m afstand dus zal het draadje beter zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Lekkerbek312 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:11:
[...]

Wat een bullcrap. Dat wou ik nou inderdaad gaan gebruiken. Maar hoe zie je dan wel fotos vansf je mac op de appleTV via iCloud???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
dangerpaki schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Wat een bullcrap. Dat wou ik nou inderdaad gaan gebruiken. Maar hoe zie je dan wel fotos vansf je mac op de appleTV via iCloud???
Door op beide apparaten 'iCloud Drive' aan te zetten voor foto's. Dan worden ze gesynchroniseerd. Net zoals ik als ik een foto schiet op de iPhone ik deze op de Mac kan bewerken zonder tussenkomst van een interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
sww89 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:48:
Tenzij iemand sneller is kan ik thuis even voor je kijken. Ik beschik over een professioneel accesspoint waarmee de ATV4 is verbonden op 5GHz en kan dan zien met welke theoretische snelheid de ATV4 is verbonden.

Hoe ik de Apple TV4 ook aansluit...het lost het stotterend beeld helaas niet op :(
Als referentie kan ik zeggen dat mijn mede8er geen enkele probleem heeft met diverse BD-films waar de ATV4 helaas een stotterend beeld geeft 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:37:
[...]

Hoe ik de Apple TV4 ook aansluit...het lost het stotterend beeld helaas niet op :(
Als referentie kan ik zeggen dat mijn mede8er geen enkele probleem heeft met diverse BD-films waar de ATV4 helaas een stotterend beeld geeft 8)7 :(
Wat probeer je eigenlijk af te spelen?
.iso/.m2ts/.mkv Remux?

Want ik heb zojuist de StarWars Remux BR gedownload als MKv (35 GB ofz) en die speelt prima, geen DTS HD natuurlijk maar verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Donstil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:59:
Wat probeer je eigenlijk af te spelen?
.iso/.m2ts/.mkv Remux?

Want ik heb zojuist de StarWars Remux BR gedownload als MKv (35 GB ofz) en die speelt prima, geen DTS HD natuurlijk maar verder prima.
De problematische BD-bestanden bestaan hier meestal uit mkv of m2ts met een gemiddelde grootte van +- 30 / 40GB met daarin HD-Audio of de meer gangbare DTS DD-formaten.
Lijkt wel of de ATV4 het hier heel zwaar te verduren heeft, daar waar de mede8er er geen enkel probleem van maakt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Net even The Dark Knight getest (MKV1080 DTS-HD van 23GB via kabel. Op zowel Infuse alswel MrMC prima. WiFi en Ethernet zou feitelijk niets uit moeten maken. Ja WiFi is sneller maar voor streaming maakt het niets uit. Liever minder kans op storingen hier in elk geval! Router staat hier 1 meter dan de aTV4 af overigens..

Lord of the Rings tRotK EE m2ts van 81 GB doet het eveneens prima ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 24-03-2016 19:33 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Thalaron schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:31:
Net even The Dark Knight getest (MKV1080 DTS-HD van 23GB via kabel. Op zowel Infuse alswel MrMC prima. WiFi en Ethernet zou feitelijk niets uit moeten maken. Ja WiFi is sneller maar voor streaming maakt het niets uit. Liever minder kans op storingen hier in elk geval! Router staat hier 1 meter dan de aTV4 af overigens..

Alvast bedankt om dit voor me te testen ;)
Echt geen idee waarom dezelfde film The Dark Knight (MKV) hier met Infuse als een gek stottert en
bij jou niet :? Toch geeft de mede8er bij deze film en andere een vloeiend beeld 8)7

Settings in de ATV4 zijn....
- Audio: Surround - best beschikbare kwaliteit
- Video: Apple Tv
- Hdmi-uitvoer op auto
- Resolutie op auto

Settings infuse zijn....
- Audio: Dolby Passtrough + DTS Passtrough
- Video: Apple Tv

Ter aanvulling: netwerk shares SMB vs FTP geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:31:

Zit je bij de Infuse beta testers? Of bedoel je met "prima" zonder DTS-HD support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Donstil schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:17:
[...]

Zit je bij de Infuse beta testers? Of bedoel je met "prima" zonder DTS-HD support?
Zonder DTS-HD, excuses had er overheen gelezen. Infuse deed toen die net uit was flink moeilijk met afspelen dus voor mij was video alleen al een verassing. Zou het graag testen maar heb geen Beta versie helaas! (Gebruik Infuse niet omdat ik MrMC vooralsnog prefereer. DTSHD-MA zou het de moeite maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Intussen de reden gevonden .... waarom ik hier nu met een stotterend beeld zit :(
https://firecore.com/forum/topic/13639?page=14

Zijn er hier beta-testers die me kunnen zeggen of er inmiddels al vooruitgang is geboekt, anders gaat deze gewoon weer terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 12:51

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

iAmRenzo schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Ik ga er vanuit dat het een bug is die Apple over het hoofd heeft gezien. Hoewel, ik begrijp de strategie van Apple met Photos.app en iCloud Photo Library niet helemaal. De Library op de servers van Apple is namelijk geen master (aangezien er een aantal dingen niet opgeslagen worden).
Dat je als initiele feature op de Apple TV enkel gedeelde albums laat zien is mij compleet een raadsel.
Daarnaast, met een bibliotheek van 30.000 fotos, zou je toch verwachten dat je gebruikers albums maken (want geen events meer), en dat je die 500+ albums in mappen ordend. En zo ook wil zien op de Apple TV.
Maar goed, Smart Albums doen het ook niet op een iOS-device. Ook vrij bekrompen.
Tip: dien het in als feedback, the more the better.
Er is een (niet zo hele goede) manier om toch bij je locale foto's te komen, in iTunes op je mac moet je fotodeling aanzetten voor appletv en dan naar de map wijzen waar je library staat. Dan kun je ongeorderd door je foto's heen op je appletv via thuisdeling (wel foto's aanzetten in instellingen).

Maar ik mis die functie dus ook, hoef niet alles in de cloud, maar zo kan ik er ook niet fatsoenlijk bij.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Erg vreemd dat Kodi met de update van afgelopen maandag is verdwenen van de Apple TV 4 terwijl andere apps zoals NPO Live wel nog zijn gebleven. Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik stream met Infuse films vanaf mijn nas, maar ik stoor me nogal aan de subtitles. Standaard wordt volgens mij Helvetica gebruikt dat ik een mooi font vind (vet met omranding en schaduw) maar een letter als é of É wordt niet herkent en hij maakt er xtm van. Welk font gebruiken jullie die deze letters wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:24
Ik heb een vraagje over icloud-foto bibliotheek, sinds ik deze geactiveerd heb na de update 9.2 vindt ik nergens meer de mogelijkheid om diavoorstelling te starten, is deze functie verwijderd sinds de update?
Ook worden de oudste foto's als eerste getoond in "Albums", leuk als je >1000 foto's hebt en je moet helemaal naar beneden scrollen om je nieuwste foto's te zien. Hebben meer mensen hier last van?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borland schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:22:
Ik stream met Infuse films vanaf mijn nas, maar ik stoor me nogal aan de subtitles. Standaard wordt volgens mij Helvetica gebruikt dat ik een mooi font vind (vet met omranding en schaduw) maar een letter als é of É wordt niet herkent en hij maakt er xtm van. Welk font gebruiken jullie die deze letters wel ondersteund?
Hoe is de tekst in de SRT zelf gecodeerd? Daar zit doorgaans het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:27:
[...]

Hoe is de tekst in de SRT zelf gecodeerd? Daar zit doorgaans het probleem...
Ja sub is in de film gecodeerd. Vreemde is dat een andere film met hetzelfde font wel de juiste karakters geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borland schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:01:
Ja sub is in de film gecodeerd. Vreemde is dat een andere film met hetzelfde font wel de juiste karakters geeft.
Wat zie je als je de SRT in een teksteditor opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Als ik tijd heb zal ik dit even checken. Ik moet de srt dan eerst uit de film exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Ik heb juist het idee dat de letters in Infuse minder goed leesbaar zijn. Vooral op witte vlakken is de tekst niet leesbaar.

Ik draai nu een tijdje 4.1 beta en ben daar overigens wel erg tevreden mee. HD geluid is opgelost. Helaas wel LPCM, ook is dat de oplossing voor de receivers die de passtrough functie niet 100% ondersteunde.

[ Voor 45% gewijzigd door johoo op 01-04-2016 13:27 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een aantal maanden de Apple TV 4 in gebruik (sinds launch), en hoewel ik geen spijt heb van de aankoop (vooral de remote is een verbetering t.o.v. de 3e generatie) begin ik me steeds meer te irriteren aan de staat van de software (overigens geldt dit ook voor iOS en OSX, Apple is niet goed bezig). Benieuwd of jullie het volgende ook zo ervaren of ik ben te perfectionistisch ;)

Algemeen:
- Onstabiel, meerdere keren per week ben ik in een app na een leeg scherm ineens op het homescreen. Vooral Apple Music vindt het leuk om dat te doen, maar gebeurt hier soms ook in zelf geïnstalleerde apps (Netflix bijvoorbeeld)
- Animaties zitten in de weg. Ik wacht continue totdat animaties een keer klaar zijn hun ding te doen, omdat kliks op de remote niets doen totdat een animatie klaar is. Ze duren gewoonweg veel te lang, animaties moeten een verrijking zijn, de interface aangenamer laten aanvoelen en horen niet in de weg te zitten. Ik wil sneller door kunnen klikken, Apple!

Apple Music:
- Wat een drama... Traag, instabiel zoals eerder aangehaald
- Waarom zijn er 2 album views? De ene laat geen opties zien (alleen songs), terwijl de andere view de opties heeft die je nodig hebt (ster geven, toevoegen/verwijderen uit je bibliotheek)
- Regelmatig lijdt deze app een eigen leven, verspring dan steeds naar andere albums
- In combinatie met Airplay gaat er ineens een ander nummer spelen (vaak het laatst afgespeelde nummer op de Apple TV) en negeert daarmee het nummer dat ik op mijn iPhone aanzet.

Netflix (externe app):
- Geen categorieën, navigeren is totaal onoverzichtelijk. Het is zelfs zo dat ik uit ellende vaak maar in de iPhone app kijk wat er te kijken valt
- De list view werkt niet lekker, verspringt vaak en toont steeds een andere volgorde. Dan staat "Verder kijken" bovenaan, dan ineens 2 rijen verder en dubbel

Al bij al vind ik de prijs van dit apparaatje ver boven wat het waard is. De Sony (Android) smart tv die ik bezit werkt met al zijn problemen en traagheid nog beter dan de Apple TV 4 met zijn 10 keer betere hardware, en dat is niet zoals je zou verwachten, zeker niet als je bedenkt dat het ding 180 euro kost. Opstart problemen tot daaraan toe, maar een half jaar later mag je toch wel verwachten dat alles op en top werkt en (zoals Apple het voordoet) "The Future of Television" (kuch) moeten zijn. In plaats van dat het beter wordt lijkt het alleen maar te verslechteren. Ben ik hierin de enige of herkent iemand de genoemde problemen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Ik herken de meeste van je punten wel. Maar ik kan niet zeggen dat ik de ATV onstabiel vind.
Wat betreft animaties herken ik dit ook. Maar ik heb het idee dat dit aan het begin veel beter/sneller was.

De Netflix app is net zo irritant als die van de PS4. Op zich goed dat er wat uniformiteit in zit maar ik kan soms "mijn lijst" helemaal niet terug vinden en "verder kijken" staat inderdaad elke keer ergens anders. Verder werkt het vooruit en achteruit scrollen in Netflix niet meer. Ik kan alleen nog klikken on elke keer 15 seconden verder te gaan. Hebben anderen dit ook?

Ik wil er nog wel 3 apps aan toevoegen waar ik problemen mee heb:
- YouTube: het geluid van een video loopt prima, maar het beeld is vaak aan het stotteren. Ik heb de ATV bekabeld aangesloten en een 50mbit verbinding dus daar kan het niet aan liggen.
- Vevo: was echt een top app, sinds de laatste update moet ik elke keer mijn telefoon erbij pakken om te syncen met de ATV.. Waarom? Deze app gaat er dus af.
- Infuse: hele mooie app maar is na al die tijd nog steeds niet af.

Airplay werkt erg goed bij mij.

Ik ben overigens wel erg blij met de ATV. Dat de vrouw er gelukkig mee is en er perfect mee overweg kan scheelt al heel wat natuurlijk. Maar er zijn gewoon een aantal apps die nog steeds niet vlekkeloos werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 01:39:
Al bij al vind ik de prijs van dit apparaatje ver boven wat het waard is. De Sony (Android) smart tv die ik bezit werkt met al zijn problemen en traagheid nog beter dan de Apple TV 4 met zijn 10 keer betere hardware, en dat is niet zoals je zou verwachten, zeker niet als je bedenkt dat het ding 180 euro kost.
...
Ben ik hierin de enige of herkent iemand de genoemde problemen ook?
Ik herken jouw problemen helemaal niet!

Ik ben het met je eens dat de NetFlix app beroerd werkt, maar dat ligt niet aan Apple. Apple Music gebruik ik niet, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Traag met animaties? Geen last van!
Vastlopers? Geen last van!

Beter dan mijn pre-Android Samsung en Android Philips smart tv's? Zeker weten! De ATV4 is vele malen beter en soepeler en sneller dan het smart deel van mijn tv's. Ik ben dus erg blij met mijn ATV4.

Apple heeft een punt als ze beweren dat tv kijken steeds meer interactief wordt. Als een goed arrogant Amerikaans bedrijf zeg je dan dat jouw device de toekomst van tv is. Dat is een reclameboodschap, een stukje op waarheid gebaseerde arrogantie. Dat hoor je als kenner met een korreltje zout te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
yorroy schreef op zondag 03 april 2016 @ 07:54:
Verder werkt het vooruit en achteruit scrollen in Netflix niet meer. Ik kan alleen nog klikken on elke keer 15 seconden verder te gaan. Hebben anderen dit ook?
Volgens mij eerst klikken op het touch gedeelte (zodat ie zeg maar op pauze staat) en dan kan je scrollen.

Ik vind het een verbetering, want vaak scrollde ik per ongeluk, terwijl ik op pauze wilde drukken. Op de een of andere manier gebruik ik de play/pauze knop nooit. Verkeerd aangeleerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me ook wel vinden in de problemen hierboven.

Ik vind het van al mijn Apple producten de minst fijne, gebruikte de AppleTV 3 al bijna nooit maar de 4 eigenlijk maar amper minder.

Het lijkt wel een beetje alsof ze het net niet goed onder de knie krijgen, ze willen vanalles maar het komt er niet echt uit oid.

Ik vind het menu behoorlijkk lelijk, kinderachtig zelfs, met al die kleurtjes enz, de iOS kleurstellingen doen het naar mijn mening niet goed op 65".

De afstandsbediening vind ik ook een grote hell, het touchpadje werkt opzich prima maar de positionering van de knoppen eronder is behoorlijk irritant. Ik druk geregeld blind mis en kom dan in een of ander zoek scherm wat niet te gebruiken blijkt. Vorm over functie is gewoon niet handig voor een afstandsbediening Johnny ;) .

Als product zou ik het een magere 7 geven.

Wij gebruiken hem eigenlijk alleen nog als Netflix en uitzending gemist bakje, dat omdat mijn vriendin het makkelijk vind.
yorroy schreef op zondag 03 april 2016 @ 07:54:
- YouTube: het geluid van een video loopt prima, maar het beeld is vaak aan het stotteren. Ik heb de ATV bekabeld aangesloten en een 50mbit verbinding dus daar kan het niet aan liggen.
Hebben we het laatst nog over gehad. Bekabeld is op de Apple Tv 4 niet beter dan WiFi. WiFi A-C in de Apple tv kan veel hogere snelheden halen namelijk.

Neemt niet weg dat de YouTube app echt ruk is hoor. De iOS app is veel beter icm een ChromeCast.
johoo schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:13:
Ik heb juist het idee dat de letters in Infuse minder goed leesbaar zijn. Vooral op witte vlakken is de tekst niet leesbaar.

Ik draai nu een tijdje 4.1 beta en ben daar overigens wel erg tevreden mee. HD geluid is opgelost. Helaas wel LPCM, ook is dat de oplossing voor de receivers die de passtrough functie niet 100% ondersteunde.
Dus ook in 4.1 nog geen echte native DTSHD/MA support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wisselende ervaringen dus. Misschien binnenkort een keer een factory reset doen, kijken of dat iets doet :)

Vraag me wel oprecht af waar het met de Apple TV heen gaat, zal het in de komende maanden beter worden of wordt het een "koop de nieuwe maar" in September ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik verwacht niet echt een aTV5 dit jaar eerlijk gezegd...
Van mij mag het wel hoor... wil er toch nog 1 voor de slaapkamer. Maar heb destijds bewust geen 2 aTV4's aangeschaft voor het geval dat er een 5 komt en ik nu niet zoveel haast heb.

Zou wel leuk zijn als de aTV5 wel direct Gigabit Ethernet en DTSHD-MA en DTS-HD aankan. Of wellicht via externe Apps in elk geval zonder al te veel moeite. Maar ik denk dat we een aTV5 op zijn vroegst september 2017 hoeven te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turani
  • Laatst online: 06-10 21:22
Moris schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:21:
Intussen de reden gevonden .... waarom ik hier nu met een stotterend beeld zit :(
https://firecore.com/forum/topic/13639?page=14

Zijn er hier beta-testers die me kunnen zeggen of er inmiddels al vooruitgang is geboekt, anders gaat deze gewoon weer terug :?
Apple TV's functioneren helaas niet op 24hz iets wat een mede8er wel kan. Geen enkele software update gaat dit oplossen tenzij Apple de ondersteuning hiervoor toevoegt...

Als je TV 3:2 pulldown kan uitvoeren kan je proberen om de Apple TV op 60hz in te stellen. Dat zou het stotteren moeten verhelpen door "overgangs" frame toe te voegen. Krijg je wel het "fast / slow" effect maar dat is naar mijn mening een stuk minder storend dan het "judder" effect...

Meer info over 3:2 pulldown : http://www.rtings.com/tv/tests/movies/judder/24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Lekkerbek312 schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:53:
[...]

Volgens mij eerst klikken op het touch gedeelte (zodat ie zeg maar op pauze staat) en dan kan je scrollen.

Ik vind het een verbetering, want vaak scrollde ik per ongeluk, terwijl ik op pauze wilde drukken. Op de een of andere manier gebruik ik de play/pauze knop nooit. Verkeerd aangeleerd denk ik.
Verrek.. Inderdaad! De functionaliteit is veranderd en verbeterd. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Turani schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:04:
[...]

Apple TV's functioneren helaas niet op 24hz iets wat een mede8er wel kan. Geen enkele software update gaat dit oplossen tenzij Apple de ondersteuning hiervoor toevoegt...

Als je TV 3:2 pulldown kan uitvoeren kan je proberen om de Apple TV op 60hz in te stellen. Dat zou het stotteren moeten verhelpen door "overgangs" frame toe te voegen. Krijg je wel het "fast / slow" effect maar dat is naar mijn mening een stuk minder storend dan het "judder" effect...

Meer info over 3:2 pulldown : http://www.rtings.com/tv/tests/movies/judder/24p
Hmmm, is dit dan niet eenvoudig dmv passtrough op te lossen, net als DTS-audio??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Infuse 4.1 is now available!

The first major update for Infuse 4 has arrived! We've added a ton of new features, including watched indicators, automatic background fetching, dark mode, 24-bit lossless HD audio, and much, much more.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zie hier meer info op de FireCore site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Delete videos from remote SMB and FTP/SFTP shares
Kan niet vinden hoe je dit kan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst die optie aanzetten bij de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
ikweethetbeter schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:14:
Eerst die optie aanzetten bij de instellingen...
Zo slim was ik nog wel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johnnie5 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:03:
[...]

Zo slim was ik nog wel 😁
;)

Op de film of serie gaan staan en de select knop ingedrukt houden. Je krijgt dan wat opties, net zoals in Infuse 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CRXDelSol schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:11:
Infuse 4.1 is now available!

The first major update for Infuse 4 has arrived! We've added a ton of new features, including watched indicators, automatic background fetching, dark mode, 24-bit lossless HD audio, and much, much more.
Komt er nog later nog effectieve bitstream HD ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
ikweethetbeter schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:52:
[...]

;)

Op de film of serie gaan staan en de select knop ingedrukt houden. Je krijgt dan wat opties, net zoals in Infuse 2.
ik krijg alleen "Markeer als bekeken" en "Metadata bewerken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 01:39:
Algemeen:
- Onstabiel, meerdere keren per week ben ik in een app na een leeg scherm ineens op het homescreen. Vooral Apple Music vindt het leuk om dat te doen, maar gebeurt hier soms ook in zelf geïnstalleerde apps (Netflix bijvoorbeeld)
- Animaties zitten in de weg. Ik wacht continue totdat animaties een keer klaar zijn hun ding te doen, omdat kliks op de remote niets doen totdat een animatie klaar is. Ze duren gewoonweg veel te lang, animaties moeten een verrijking zijn, de interface aangenamer laten aanvoelen en horen niet in de weg te zitten. Ik wil sneller door kunnen klikken, Apple!
Geen last van... vind het allemaal mooi en vlot werken.

Apple Music mag wel wat meer features krijgen, net als iCloud Photo Library. Mag ik je overigenshierr naar hoe verwijzen? Feedback. Apple luistert wel maar je moet het ze wel zeggen. Ik heb ondertussen ook al 10 feedbackrapportjes gestuurd.
Netflix (externe app):
- Geen categorieën, navigeren is totaal onoverzichtelijk. Het is zelfs zo dat ik uit ellende vaak maar in de iPhone app kijk wat er te kijken valt
- De list view werkt niet lekker, verspringt vaak en toont steeds een andere volgorde. Dan staat "Verder kijken" bovenaan, dan ineens 2 rijen verder en dubbel
Ik merk dat ik juist (naast Netflix abo) meer ga downloaden. Iets ontdekken is in deze app volledig weg. Je moet er echt komen om serie X of film Y te kijken. Want even bladeren of kijken wat er is er op 2/5 van het scherm echt hopeloos.

Overigens is The Future of TV wel deels te wijten aan third party app makers. Het is net als de Apple Watch... de grote onnodigen maken apps terwijl de kleinere wanted uit blijven. Alle TV zenders zouden bijvoorbeeld een app moeten maken zodat we TV kunnen kijken via Apple TV.
Daarnaast blijven apps van bedrijven uit om video, foto en andere tv-content te kunnen (be)kijken uit. Synology heeft nu DS Video, maar DS Photo en Audio nog niet. Geen Spotify of welke andere. Ik heb nog geen TV gids gezien...

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 05-04-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik bekijk TV via Channels, middels een HDhomerun. TV gids heeft geen grid achtig view maar tiles van de zenders. Het haalt metadata uit de epg stroom van de tuner en combineert deze met gracenotes en zie je foto's van de uitzendingen en zenderlogo's. Ben erg tevree, mis alleen nog DVR.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johnnie5 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:44:
ik krijg alleen "Markeer als bekeken" en "Metadata bewerken"
Zit je al op Infuse 4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Had eerst een verbinding via SFTP en dat werkte blijkbaar niet bij mij.
Nu via SMB en werkt perfect.

[ Voor 23% gewijzigd door Johnnie5 op 05-04-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ben zeer benieuwd of met de volgend infuse update 4.2 het mogelijk gaat worden om films op 24hz weer te geven?
Pas dan begint de app voor mij volwassen te worden!
Tot die tijd hou ik het voorlopig bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Is toch een beetje jammer dat dit weer in thirdparty apps zou geimplementeerd moeten worden. Ik vind toch dat als je als Apple zijnde een Apple TV lanceert dat je dit gewoon als systemwide instellingen moet aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:11
Beste tweakers, ik ben sinds een paar uur in het bezit van een iphone 6S. Ik was een beetje in de itunes store aan het bladeren toen ik de film Cartel Land tegen kwam, was daar al een tijdje naar opzoek met NL subs dus gelijk maar aangeschaft. Nu beschik ik helaas nog niet over een appleTV mijn vraag is of ik hem via een app toch via mijn mediacenter kan streamen? Kan namelijk geen app vinden die van apple device naar een ander device streamt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
Je pc/mac/laptop kan wel streamen naar je tv? Film gewoon via ITunes bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:48:
Is toch een beetje jammer dat dit weer in thirdparty apps zou geimplementeerd moeten worden. Ik vind toch dat als je als Apple zijnde een Apple TV lanceert dat je dit gewoon als systemwide instellingen moet aanleveren.
Geheel in de lijn met hun eigen iTunes diensten natuurlijk.
Op iTunes zijn geen films te huur of te koop met DTS/DTSHD in 24p dus dan heeft ondersteunen ook geen zin.

Wat ik persoonlijk veel verontwaardigder vind is dat er kennelijk gebruikers zijn die er een Apple TV voor kopen van 179,- terwijl er betere mediaplayers zijn welke wel alle formaten native ondersteunen en als extra voordeeltje nog goedkoper zijn ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen kopen een aTV omdat het hele gezin alles probleemloos kan bedienen. Iets wat je van veel andere Mediaplayers niet kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:41:
Veel mensen kopen een aTV omdat het hele gezin alles probleemloos kan bedienen. Iets wat je van veel andere Mediaplayers niet kunt zeggen.
De echte mediaspelers voor puristen zijn misschien wat ingewikkeld voor "Jan met de pet" dat ben ik wel met je eens maar er zijn ook diverse modellen net zo makkelijk te gebruiken als de Apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:29:
[...]

De echte mediaspelers voor puristen zijn misschien wat ingewikkeld voor "Jan met de pet" dat ben ik wel met je eens maar er zijn ook diverse modellen net zo makkelijk te gebruiken als de Apple tv.
Maar kom op, het is een heel ander apparaat dan een mediaplayer die enkel een eigen player heeft. Er zijn weinig players die een groot app aanbod hebben, en waarbij het niet applicaties zijn die enkel uit een een paar pagina's XML bestaan om puur wat dingetjes te tonen. Hoeveel mediaspelers bieden ook gewoon echte games aan etc.
De enige compatitor op dat gebied is Android. Allebei het voordeel dat ze applicaties delen. Op iOS en Apple TV dezelfde applicatie gebruiken.

Het is gewoon appels met peren vergelijken. De andere spelers zijn echt puur gericht op film en serie, dit is meer een all-round extensie voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Waar, maar feit blijft het is Apple, gemak en goede ondersteuning met andere Apple devices is een garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:36:
[...]

Maar kom op, het is een heel ander apparaat dan een mediaplayer die enkel een eigen player heeft. Er zijn weinig players die een groot app aanbod hebben, en waarbij het niet applicaties zijn die enkel uit een een paar pagina's XML bestaan om puur wat dingetjes te tonen. Hoeveel mediaspelers bieden ook gewoon echte games aan etc.
De enige compatitor op dat gebied is Android. Allebei het voordeel dat ze applicaties delen. Op iOS en Apple TV dezelfde applicatie gebruiken.

Het is gewoon appels met peren vergelijken. De andere spelers zijn echt puur gericht op film en serie, dit is meer een all-round extensie voor de TV.
Ja natuurlijk maar sommige hier (en op andere gedeelte van het internet) doen alsof het een full spec media player moet zijn. Dus met 24p DTSHD enz. Dat is het gewoonweg niet. Dat bedoelde ik.

Ik vind de apps een half jaar na introductie behoorlijk achterblijven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
Donstil schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:00:
[...]

Zeker, gebruik hem ook minder dan gedacht mede daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Donstil schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:14:
[...]

Geheel in de lijn met hun eigen iTunes diensten natuurlijk.
Op iTunes zijn geen films te huur of te koop met DTS/DTSHD in 24p dus dan heeft ondersteunen ook geen zin.

Wat ik persoonlijk veel verontwaardigder vind is dat er kennelijk gebruikers zijn die er een Apple TV voor kopen van 179,- terwijl er betere mediaplayers zijn welke wel alle formaten native ondersteunen en als extra voordeeltje nog goedkoper zijn ook.
Onderstaand dus ook reden voor mij om een ATV te kopen. Gewoon omdat je eenmaal in het hele Apple gebeuren zit en het met elkaar wel goed werkt.
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:41:
Apps ben ik geheel mee eens. Blijft wel erg achter. Ik zou zelf toch zeggen dat er veel meer uit de AppleTV te halen valt als de hardware iets aangepast wordt. Enkele voorbeelden:
- HDMI input zodat je passthrough video hebt van je PVR/Decoder/Console (en dus overlay van de ATV) waarbij de ATV constant content herkent en jou aanvullende informatie kan geven op aanvraag
- Het kunnen besturen van alle apparaten met je AppleTV remote (bijvoorbeeld door bluetoothsignaal door de ATV als infrarood uit te zenden zodat de andere apparaten het oppikken)

Dit zou je dus het aantal afstandsbedieningen schelen maar belangrijker nog dus heel veel extra content geven. Bijvoorbeeld je zit een live voetbalwedstrijd te kijken, je ATV herkent dit en op aanvraag kan jij allemaal extra info opvragen over het beeld van je voetbal wedstrijd heen (zoals statistieken per speler). Of tijdens een film kijken op TV herkent de ATV je content en kan je bijvoorbeeld additionele info over de acteurs of raating opvragen. Je kijkt naar het nieuws en ziet een nieuwsbericht en kan verwante foto's meteen bekijken omdat de ATV herkent wat je kijkt.
Noem maar op. Heel veel mogelijkheden.

[ Voor 38% gewijzigd door dangerpaki op 06-04-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:34:
[...]

Onderstaand dus ook reden voor mij om een ATV te kopen. Gewoon omdat je eenmaal in het hele Apple gebeuren zit en het met elkaar wel goed werkt.

[...]
[...]

Ja natuurlijk maar sommige hier (en op andere gedeelte van het internet) doen alsof het een full spec media player moet zijn. Dus met 24p DTSHD enz. Dat is het gewoonweg niet. Dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Moris schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:08:
Ben zeer benieuwd of met de volgend infuse update 4.2 het mogelijk gaat worden om films op 24hz weer te geven?
Pas dan begint de app voor mij volwassen te worden!
Tot die tijd hou ik het voorlopig bekeken.
Dit zal hoe dan ook niet gebeuren daar de Apple TV een gefixeerde Frame Rate van 60Hz heeft. Een App kan dus geen eigen frequentie bepalen en 24Hz uitsturen is dus niet mogelijk. Alleen als Apple andere frequenties toestaat, zal dit mogelijk zijn. Al zie ik dit niet gaan gebeuren.

Maar ook dan ben je nog afhankelijk van je televisie en of deze in staat is om 24p-content goed te weergeven. Vrijwel alle huidige 50/60Hz LCD-televisies doen dit namelijk niet -- op modellen van LG na -- waarmee alsnog 3:2 pulldown toegepast wordt. Bepaalde 100/120Hz LCD-televisies kunnen de 24p-content over 60Hz herkennen en zorgen dat hier correct 5:5 pulldown op toegepast wordt zonder gebruik van beeldinterpolatie.

Schakel je het beeldinterpolatie-algoritme op een 100/120Hz LCD-televisie in, dan zullen goede televisies geen probleem hebben met het correct weergeven van de 24p-content over 60Hz, afgespeeld op 120Hz. De 5:5 pulldown blijft hiermee namelijk in tact.

In de testen van Rtings wordt het correct weergeven van 24p-content over 60Hz meegenomen.

http://www.rtings.com/tv/tests/movies/judder/24p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimens schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:59:
[...]

Dit zal hoe dan ook niet gebeuren daar de Apple TV een gefixeerde Frame Rate van 60Hz heeft.
Ik weet niet hoe het zit met de ATV4, maar mijn ATV3 kan ik zowel op 50hz als op 60hz instellen. Het is jammer (ook als de instelling op 'auto' staat) dat de ATV(3) niet automatisch switcht tussen 50 en 60hz. Netflix heeft 60hz nodig, terwijl NPO gemist en FoxSports Go via Airplay 50hz nodig hebben.

Voor dit probleem (en dat FoxSports direct naar de CC gaat zonder dat je iPad aan hoeft te blijven staan) heb ik een ChromeCast(2) gekocht. Deze kan (recentelijk) automatisch switchen tussen 50 en 60hz. Ik gebruik mijn ATV3 hierdoor nu bijna niet meer. Ook Netflix kijk ik nu via de ChromeCast: lekker makkelijk op je iPad door de content bladeren en streamen naar de CC.

Op dit moment heb ik nog niet de behoefte om een ATV4 aan te schaffen. Voornamelijk omdat het aanbod aan (NL) apps nog vrij beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Aanbod is inderdaad erg karig, ook vanuit een rtl of sbs komt er maar weinig. Gelukkig is er sideloading waarmee toch nog een hoop mogelijk is.

Ben benieuwd hoe Channels hun DVR functie gaan maken, dan kan ik ook kodi gedag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Mijn Sony tv en projector ondersteunen beiden 24hz http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w850c
Wanneer de Apple Tv4 geen update gaat krijgen om vloeiend 24hz weer te kunnen geven is dit voor mij alvast een grote tekortkoming en de naam mediaspeler niet waardig.
Je mag anno 2016 toch verwachten dat dit doosje ter waarde van minimaal €179 vloeiend 24hz materiaal kan afspelen.

Onbegrijpelijk dat een AT4 als mediaspeler nog zoveel beperkingen heeft?!

Hulde aan mijn mede8er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook. Ik begrijp ook niet zo goed waar dat aan ligt.
Het platvorm heeft wel potentie, maar wellicht is het aantal nog niet overtuigend genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Zelf heb ik in December de ATV4 gehaald, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd :(
Ik gebruik de ATV voornamelijk voor NetFlix, maar dat werkt gewoon niet. Heel afentoe kan ik een film of aflevering uti kijken, maar meestal komt ie na een paar minuten met een 11800 108 of whatever error, dat de internet verbinding niet zou werken :( Dit probleem heb ik zowel wifi als lan, en alleen de ATV4 icm netflix heeft er last van :( de ATV3 doet het onder dezelfde omstandigheden prima, maar het is wel een probleem met netflix (hoewel zij natuurlijk naar Apple wijzen) want youtuben gaat wel goed.. ik kan tot in den treure concertten streamen via YouTube zonder ook maar zoiets als een hickup, maar zodra ik netflix start is t hobbeles! Tot het punt waarop ik overweeg om netflix maar gewoon op te zeggen, en weer op andere manieren in de weer ga :N

Zo.. ik moest even mopperen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turani
  • Laatst online: 06-10 21:22
Moris schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:19:
Mijn Sony tv en projector ondersteunen beiden 24hz http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w850c
Wanneer de Apple Tv4 geen update gaat krijgen om vloeiend 24hz weer te kunnen geven is dit voor mij alvast een grote tekortkoming en de naam mediaspeler niet waardig.
Je mag anno 2016 toch verwachten dat dit doosje ter waarde van minimaal €179 vloeiend 24hz materiaal kan afspelen.

Ik heb dezelfde TV. 60hz icm 3:2 pulldown kan ik persoonlijk prima mee leven. Probeer dat anders even... Mocht je interesse hebben in mijn configuratie van de Sony W8xC pm me maar ff.

[ Voor 23% gewijzigd door Turani op 07-04-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Moris schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:19:

Nogmaals: Het is niet de vraag of de Apple TV ermee om overweg kan gaan maar het is aan de televisie om het goed weer te geven. Als de Apple TV op 24Hz uitstuurt, is het alsnog aan de televisie om dit correct en dus vloeiend weer te geven.

De televisie uit jouw link kan dit wel -- 24p-content weergeven over 60Hz.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nFngpzT.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Orii schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:11:
Zelf heb ik in December de ATV4 gehaald, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd :(
Ik gebruik de ATV voornamelijk voor NetFlix, maar dat werkt gewoon niet. Heel afentoe kan ik een film of aflevering uti kijken, maar meestal komt ie na een paar minuten met een 11800 108 of whatever error, dat de internet verbinding niet zou werken :( Dit probleem heb ik zowel wifi als lan, en alleen de ATV4 icm netflix heeft er last van :( de ATV3 doet het onder dezelfde omstandigheden prima, maar het is wel een probleem met netflix (hoewel zij natuurlijk naar Apple wijzen) want youtuben gaat wel goed.. ik kan tot in den treure concertten streamen via YouTube zonder ook maar zoiets als een hickup, maar zodra ik netflix start is t hobbeles! Tot het punt waarop ik overweeg om netflix maar gewoon op te zeggen, en weer op andere manieren in de weer ga :N

Zo.. ik moest even mopperen :)
Probeer 'm eens te herstellen. Hier kijkt m'n vriendin voortdurend Netflix zonder gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Hier ook een ATV4 die o.a. perfect Netflix weergeeft, niks aan de hand.
Advies: probeer altijd bekabeld te werken en niet over WiFi.

"Soms kan het wegdek slecht zijn, dan ligt het ook niet aan de auto."

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Orii
Ik kijk probleemloos op een via wifi aangesloten ATV4 naar NetFlix. Dagelijks, nooit problemen.

@Dimens
Een ATV4 stuurt, voor zover ik weet, nooit 24p uit; 60p is wel mogelijk. 24 fps past 2,5 keer in 60 fps. Oftewel: het ene frame wordt 2 keer gestuurd, het andere 3 keer. Als je een tv hebt die dat patroon herkent, en er weer pure 24 fps van maakt, dan kijk je echt 24p, anders kijk je 60p waar wat (drie)dubbele frames doorheen gegooid zijn. Maar dat kan er nog steeds zeer goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ikweethetbeter schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:43:
Als je een tv hebt die dat patroon herkent, en er weer pure 24 fps van maakt, dan kijk je echt 24p
Dit is inderdaad wat ik probeer uit te leggen en waar de website Rtings.com ook op test. De televisies die deze test doorstaan (Judder-free 24p via 60p), zijn inderdaad in staat om de 3:2 Pulldown te herkennen over het 60Hz signaal van bijvoorbeeld de Apple TV. De frame repetition wordt er vervolgens uitgefilterd waardoor de 24 beelden blijven bestaan en deze worden middels 5:5 Pulldown door de televisie weergegeven (24p over 120Hz).

Dit betreft overigens de pure vorm van 24p-content. Toestellen die het beeldinterpolatie-algoritme toepassen, kunnen met dit algoritme ervoor zorgen dat judder uit het beeldmateriaal wordt gehaald. Dit kan wel het zogenaamde Soap Opera Effect geven, afhankelijk van het toestel en de instellingen. Helaas test Rtings.com hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
HMM.. herstellen had ik nog niet aan gedacht :Y
Vanavond meteen maar eens proberen!

Het maakt ook niet uit of ik via ethernet of wifi probeer te kijken, en ik kan netflix 100x verwijderen en opnieuw installeren.. Maargoed, ik hoop dat herstellen het probleem oplost :D Dank allen voor het meedenken! Ik was juist zo blij met mijn atv vanwege de apps :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Orii schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:26:
HMM.. herstellen had ik nog niet aan gedacht :Y
Vanavond meteen maar eens proberen!

Het maakt ook niet uit of ik via ethernet of wifi probeer te kijken, en ik kan netflix 100x verwijderen en opnieuw installeren.. Maargoed, ik hoop dat herstellen het probleem oplost :D Dank allen voor het meedenken! Ik was juist zo blij met mijn atv vanwege de apps :)
Herstellen kan inconsistenties in het OS gewoon weer recht trekken. Helemaal met een product die een nieuw OS draait kan het wel eens voorkomen. Al moet ik wel zeggen dat die van mij nog nooit hersteld is sinds oktober 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:56
Nu DS Video en Infuse 4.1 uit zijn, welke heel wat verbetering heeft, zit ik nog met 1 uitdaging welke ik niet opgelost krijg.

Probleem:
Is dat ik tijdens het kijken om de zoveel minuten (tussen de 5 en 20 minuten) een sound hiccup krijg. Het beeld loopt wel vloeiend door maar sporadisch valt het geluid heel kort even weg (fractie van een seconde). Maar storend genoeg als je zit te kijken.

Dit gebeurd bij DS Video en Infuse beide. DTS of AC3 stream maakt niet uit, gebeurd in alle gevallen (i.i.g. alle 5.1 streams). Maar met bijvoorbeeld Netflix of Muziek afspelen gebeurd het niet.

Mijn vermoeden is dat het de Synology NAS (DS214+) is, aangezien ik hier vanaf stream maar ik zou dan ook verwachten dat bijvoorbeeld het beeld zou stotteren, wat dus weer niet gebeurd.

Mijn setup:
- Apple TV is direct aangesloten op TV (LG)
- TV is aangesloten middels HDMI (ARC) op Yamaha receiver (RX473)
- Infuse connect middels SMB (volgens mij DS Video o.b.v. nPnP DNLA)
- Synology DS 214+ is op Apple Extreme Router aangesloten (allemaal Gigabit)
- Apple Extreme gekoppeld middels UTP kabel

Settings:
- AT4 Best Audio
- TV audio staat op "auto" met AV sync "on" i.c.m. Bypass (zodat geluid en lip-sync goed loopt)
- Infuse audio "Auto"
- DS Video "Auto"

Wel geprobeerd:
- Synology SMB2 en SMB3 gezet (maakt weinig verschil)
- AT4, Infuse, DS Video Audio settings gewijzigd van Auto naar Passthrough

Nog niet geprobeerd:
- Apple TV aansluiten om mijn receiver, deze kan als HUB fungeren naar TV toe
- Synology middels FTP met Infuse laten praten
- Synology middels nPnP laten praten met Infuse

Sorry voor de lange post maar wellicht dat iemand een goed idee heeft om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Probeer eens een andere HDMI kabel. Ik heb dat ook weleens gehad en het verwisselen van de kabel heeft toen geholpen.

(blijft vreemd waarom hij bij de ene app wel hapert en bij de andere niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:56
Zal eens proberen met een andere kabel. Valt me op dat het voornamelijk gebeurd in scenes met veel geluid bijvoorbeeld met actiefilms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm lijkt me erg sterk dat het haperen van bepaalde apps op te lossen is door een andere HDMI kabel te gebruiken. Digitaal is digitaal.

Dat opnieuw inpluggen helpt kan ik wel inkomen (Door de handshake enz) maar echt vervangen mag toch niets uitmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-04-2016 23:07 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.