SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Verwijderd
Dus echt bijzonder zwaar is het ook niet...
Ik heb ook infuse draaien..maar ds-video ziet er bij mij wat beter uit..beetje als plex...
Ik heb af en toe ook wel het idee..dat bij een aantal vooruit skippen, dat hij flink moet rekenen..dat duurt wel 30sec.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 11:16 ]
Verwijderd
Hoe kan ik dat instellen?..in de configuratie van diskstation?...ds-video?..is airplay niet door de lucht via WiFi?..meesje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:25:
[...]
Ik heb zelf geen ATV4, maar je kunt vanaf je Synology ook direct airplay-en naar je ATV. Zou je dat kunnen proberen? Als dat ook lukt, dan contact opnemen met Synology. Wellicht zit er een bug in de DS Video app voor de ATV4?
Je kunt het beste testen door op je tablet de DS Video app op te starten. Rechtsboven heb je een icoontje voor externe spelers. Als het goed is zie je daar je atv4 tussen staan. Start vervolgens een film/serie. Deze wordt rechtstreeks naar je atv gestreamt zonder verdere tussenkomst van je tablet (deze kun je gewoon uitzetten).
Als bovenstaande goed werkt (ik gebruik dit zelf met een atv3), dan zit er een fout in de DS Video app voor de ATV4.
Een dedicated DS Video app voor de ATV4 is natuurlijk leuk maar niet perse nodig omdat het met airplay ook goed werkt. Het bladeren/zoeken door je media gaat denk ik ook makkelijker op je tablet dan via de atv.
Verwijderd
Kunnen we dan concluderen dat de DS Video app voor de ATV4 een bug bevat?Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:57:
oke bedankt, het werkt zoals hier boven omschreven (dus je hoeft niks speciaal in te stellen) het gekke is wel dat ik via de appletv4, nog wel de optie krijgt welk spoor...Mp3 of ac3.. Hoewel beide het niet doen
Wellicht handig om dit te melden bij Synology. Mijn ervaring is dat ze tickets serieus oppakken.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 13-03-2016 12:51 ]
Ik heb geen Plex en geen DS Video draaien (persoonlijk vind ik het transcoderen vrij onnozel, als je bedenkt dat een ATV4 zelfstandig zeer goed in staat is alle video's te decoderen), maar heb wel Infuse (de Pro variant). Persoonlijk vind ik Infuse er erg goed uitzien, wat overigens wel afhankelijk is van of het ophalen van metadata lukt.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:13:
720p x264 dd 5.1 staat in de titel..3.13gb..en als hij begint kan ik op de appletv kiezen tussen mp3 en ac3 geluidsspoor ofzo...
Dus echt bijzonder zwaar is het ook niet...
Ik heb ook infuse draaien..maar ds-video ziet er bij mij wat beter uit..beetje als plex...
Ik heb af en toe ook wel het idee..dat bij een aantal vooruit skippen, dat hij flink moet rekenen..dat duurt wel 30sec.
Een film van 3GB is een lichte film. Mijn films zijn doorgaans 1080p met DD5.1 en/of DTS5.1 geluid, en zijn rond de 10GB groot. Daar heeft Infuse geen enkel probleem mee, en de harde schijf, een simpele USB aan m'n router, en het netwerk, wifi-N, ook niet.
Verwijderd
Weethetbeter: ik ben het eens met je, qua afspelen, maar de interface is een stuk minder, of het moet een instelling zijn...bij mij is alles grijs met witte tekst..alles nog in mapjes..dus eerst mapje openen en dan de film selecteren, dan zie ik pas de info en afbeeldingen...
Ik heb ook de pro...
Verder vind ik het een zeer prettig programma. En straks met 4.1 heb je de donkere modus, die ik niet alleen mooier maar ook veel beter te lezen vind.
Verwijderd
Als je in de map een folder.jpg plaatst dan wordt dat plaatje gebruikt als mapvertoning.
Ik heb wel meerdere seizoenen van een serie in één map.ikweethetbeter schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:31:
Mappen zijn zoals je ze zelf maakt. Maak je er een puinhoop van, dan zie je ook een puinhoop. Infuse is kritisch over de filenamen, en stop ook geen 2 seizoenen van een serie in 1 map.
Verder vind ik het een zeer prettig programma. En straks met 4.1 heb je de donkere modus, die ik niet alleen mooier maar ook veel beter te lezen vind.
Nouja, seizoen mappen in dezelfde map.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Serie naam - Seizoen 1 - Aflevering S01E01 - Aflevering S01E02 - Aflevering S01E03 - Seizoen 2 - Aflevering S02E01 - Aflevering S02E02 - Aflevering S02E03 |
Daarom zoek ik naar een alternatief om (via de apple tv) audio naar meerdere bluetooth headsets te sturen. Het liefste 4 headsets maar tenminste twee.
Iemand ideeën?
Verwijderd
Zie http://postimg.org/image/u4pjyeis9/
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 10:06 ]
Precies, dan doe jij het net zoals ik het doe, en waar Infuse het best mee overweg kan: elk seizoen staat in een aparte map!CRXDelSol schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:28:
Ik heb wel meerdere seizoenen van een serie in één map.
Nouja, seizoen mappen in dezelfde map.
Wat dat betreft heb ik Sonarr gewoon prima ingesteld. Zo heb ik het altijd al, eerst voor Kodi al, en het is gewoon netter. En Infuse pakte dit ook prima zo op, dan hoef ik niks aan te passen.ikweethetbeter schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:01:
[...]
Precies, dan doe jij het net zoals ik het doe, en waar Infuse het best mee overweg kan: elk seizoen staat in een aparte map!
[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 14-03-2016 14:06 ]
Verwijderd
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik ben zelf ook overgegaan van ChromeCast naar Appletv en geen moment spijt gehad. Mijn vrouw vroeg nog: waarom hebben we dit niet eerder gekocht?
Nee, weggegooid geld als het puur om Netflix gaat.volkano schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:
Is het in mijn situatie inderdaad een no-brainer om de Apple TV aan te schaffen? Graag jullie bevindingen!
Gaat het je om wat te streamen van de macbook of de tablet dan zou je het kunnen overwegen maar dat kan je ook inmiddels met de Chromecast.
Ik heb zowel de ATV3/4 en de Chromecast in gebruik en de ATV4 is enkel omdat het wat gebruiksvriendelijker is voor de vrouw. Kastje erbij en je kan Netflix of infuse om een filmpje te kijken. Maar wil je NLziet kijken dan hang je weer vast aan de Chromecast en tablet.
Ik zou de ATV aanraden als je nog geen mediaspeler had, maar aangezien je al een Chromecast hebt en de dingen die op noemt weinig spannend is zou ik eerder de ATV3 kopen als de ATV4.
[ Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 14-03-2016 15:39 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dit voor mij de voornaamste reden om alsnog voor een Apple TV te gaan. We hebben allebei de Chromecasts, en daar is helemaal niets mis mee. Het enige wat ik mis in een afstandsbediening, zodat ik mijn telefoon(s) kan wegleggen.volkano schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29
Mij gaat het vooral om lekker op de bank Netflix kijken (met een simpele remote, niet via mijn telefoon/tablet)
Hier ook op deze wijze geen problemen.ikweethetbeter schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:01:
[...]
Precies, dan doe jij het net zoals ik het doe, en waar Infuse het best mee overweg kan: elk seizoen staat in een aparte map!
Wil je ook gebruik maken van Airplay dan is een Apple TV wel slim. Theoretisch kan dat ook nog met de aTV3, tenzij je gebruik wilt maken van iCloud Photo Library en Apple Music.
Hij wil een losse afstandsbediening een geen telefoon gebruiken dus Chromecast valt dan af. Ik vind zelf de netflix app wel redelijk. Zeker niet perfect maar wel in lijn met andere platformen (PS4 bijv). Als het puur om netflix en airplay gaat zou je ook de oude ATV3 kunnen kopen, die vond ik voor netflix ook heel fijn werken.iAmRenzo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:01:
Ik vind de Netflix app op de Apple TV 4 echt een lelijk gedrocht. Je moet zoeken op 2/5 van het scherm omdat de rest voor fanart gereserveerd is. Dus als je echt alleen voor Netflix gaat, houd het lekker bij je ChromeCast.
Wil je ook gebruik maken van Airplay dan is een Apple TV wel slim. Theoretisch kan dat ook nog met de aTV3, tenzij je gebruik wilt maken van iCloud Photo Library en Apple Music.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik heb zelf een ATV3, ChromeCast2 en ipad/iphone. De CC2 heb ik recentelijk aangeschaft, voornamelijk om FoxSports Go op mijn tv te kunnen kijken. FoxSports Go werkt ook via Airplay, maar via mijn CC2 is de beeldkwaliteit beter en de stream gaat direct vanaf het internet naar de CC2, je ipad/iphone (of andere tablet/phone) hoeft niet aan te blijven staan.volkano schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:
Even een korte vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpenBen in het bezit van een Google Chromecast (2013), maar ben geneigd om over te stappen op de Apple TV (2015). Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben beide Apple telefoons, mijn vrouw een Macbook Pro en ik een Lenovo laptop. Op veel sites lees ik dat een (willekeurige) Apple TV een no-brainer is als je reeds in het Apple ecosysteem hebt geïnvesteerd. Mij gaat het vooral om lekker op de bank Netflix kijken (met een simpele remote, niet via mijn telefoon/tablet), wat gamen af en toe en het gemakkelijk AirPlayen van foto's/video's op mijn TV. Is het in mijn situatie inderdaad een no-brainer om de Apple TV aan te schaffen? Graag jullie bevindingen!
Voordat ik de CC2 had, keek ik altijd Netflix via de app op de ATV3. In principe werkt dit goed, echter het zoeken naar series/films vind ik niet zo handig. Via een tablet vind ik dit fijner werken (zoeken, maar ook het groot aantal suggesties). Ik weet hoe de app op de ATV4 er uit ziet, daar kan ik dus geen vergelijk mee maken.
Je kunt vanaf je tablet heel makkelijk streamen naar een CC2. Tevens kun je de afstandsbediening van je tv gebruiken om b.v. even te pauzeren en later weer verder te kijken. Je tv moet dan wel HDMI-CEC ondersteunen.
Als een lichte Apple fan :-) ben ik erg gecharmeerd van de ChromeCast2. Ik heb dan ook gelijk een ChromeCast Audio aangeschaft...
Verwijderd
Software kun je vanaf de aTV vanuit de Apple Store downloaden.Untouchablezz20 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:21:
Iemand recent de apple tv 4 gekocht? Met welke softwareversie kreeg je hem?
Verwijderd
Deze week wel. Pangu heeft aangegeven deze week met een Jailbreak te komen.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:43:
Er valt niks te Jailbreaken. Koop een USB-c snoertje en je kunt via Sideloading (Google) zelf alles erop zetten wat je wilt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb alle series(stuk of 15) in 1 map staan, dan als filename bv Gotham S01E01.mkv hiermee kan infus ook perfect mee overweg geen problemen met series die verkeerd staan. Ik verwijder altijd meteen de aflevering die ik gezien heb. Mis alleen de indicator seen it, maar dat is in 4.1 opgelost.
Maar waarom zou je hem nog willen jailbreaken? Alles is al zo'n beetje mogelijk zonder jailbreak.Untouchablezz20 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:13:
Juist, dus hoop dat ik de 9.0 of 9.0.1 kan scoren.
Dat is nog even de vraag natuurlijk.ChrisM schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:53:
[...]
Maar waarom zou je hem nog willen jailbreaken? Alles is al zo'n beetje mogelijk zonder jailbreak.
Het zou zomaar kunnen dat het niets toevoegt, het zou echter ook zomaar kunnen dat er gave tweaks komen.
Als ik zie dat tvOS nu net zo vaak wordt geüpdatet als ios, dan vraag ik me af of die tweaks die een jailbreak opleveren, opwegen tegen de nieuwe functies dit Apple inbouwt (Bluetooth toetsenborden in de nieuwste versie, volgens mij)...Donstil schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:21:
[...]
Dat is nog even de vraag natuurlijk.
Het zou zomaar kunnen dat het niets toevoegt, het zou echter ook zomaar kunnen dat er gave tweaks komen.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk!
Ik zou zoeken op van die ibood en onedayfly achtige sites. Die hebben vaak hele partijen, wellicht zijn dat oude opkoop partijen.
[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 15-03-2016 08:04 ]
We will release jb for Apple TV4(9.0.x) next week which only has SSH access. It's mainly for security researchers and jailbreak developers.
— PanguTeam (@PanguTeam) March 11, 2016
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 15-03-2016 14:04 ]
Om nu alle mp3 tags in orde en te importeren in een iTunes bib vind ik een beetje teveel werk.
MrMc voor muziek af te spelen vind ik niet echt geweldig werken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
What To Test:
- Updated playback core
- DTS-HD MA tracks are now handled correctly
- Dolby 5.1 tracks are now handled correctly
- New icons for pre-playback screen buttons
- Subtitle encoding setting is now persistent
- Improved folder flattening logic
- Improved title matching logic
- Fixed issue with misaligned continuous play titles
- Fixed issues with WoL (Wake-on-LAN)
- Fixed stuttering after pause in some cases
- Stability fixes and minor UI improvements
Exact. Fluitje van een cent, en werkt zo gemakkelijk. Net als normale OTA updates.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:06:
M.i. is het veel nuttiger om het Developer Profile te installeren zodat Beta updates OTA worden geïnstalleerd waardoor (net als bij IOS) alle data en instellingen gewoon behouden blijven.
Blijkbaar is het mogelijk om een gratis developer account aan te maken (legaal). Werkt dit ook voor het signen van ipa's?CRXDelSol schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:50:
[...]
Exact. Fluitje van een cent, en werkt zo gemakkelijk. Net als normale OTA updates.
Signen van IPA's niet. Met een gratis developer account kan je enkel eigen applicaties en open source applicaties van derden side-loaden op je Apple TV, zoals een emulator enz.Untouchablezz20 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:08:
[...]
Blijkbaar is het mogelijk om een gratis developer account aan te maken (legaal). Werkt dit ook voor het signen van ipa's?
Whow dat zou top zijn, eerst zien dan geloven maar het klinkt veelbelovend.CRXDelSol schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:49:
Infuse Pro 4.1 (4.1.1247) for tvOS is ready to test
What To Test:
Wellicht is met Jailbraik wel heel veel mogelijk m.b.t. nu niet ondersteunde zaken zoals verschillende audioformaten (DTS HDMA / DD THD).ChrisM schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:53:
[...]
Maar waarom zou je hem nog willen jailbreaken? Alles is al zo'n beetje mogelijk zonder jailbreak.
Dit zou voor mijn meer dan voldoende rede zijn om een Jailbreak te doen
Eerst zien dan geloven inderdaad, maar zou erg mooi zijn!Donstil schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:17:
[...]
Whow dat zou top zijn, eerst zien dan geloven maar het klinkt veelbelovend.
Indien het Infuse lukt zal MrMC lijkt mij ook niet ver achter gaan blijven... althans dat hoop ik!
Ps: Heb ze beide, vind echter MrMC gewoon prettiger werken!
[ Voor 32% gewijzigd door Thalaron op 16-03-2016 19:19 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik vind alleen de interface gewoon echt niet bij de Apple TV passen. Vind Infuse erg strak, en ze zijn momenteel weer rap met beta updates met nieuwe features.Thalaron schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:18:
[...]
Wellicht is met Jailbraik wel heel veel mogelijk m.b.t. nu niet ondersteunde zaken zoals verschillende audioformaten (DTS HDMA / DD THD).
Dit zou voor mijn meer dan voldoende rede zijn om een Jailbreak te doen
[...]
Eerst zien dan geloven inderdaad, maar zou erg mooi zijn!
Indien het Infuse lukt zal MrMC lijkt mij ook niet ver achter gaan blijven... althans dat hoop ik!
Ps: Heb ze beide, vind echter MrMC gewoon prettiger werken!
Klopt, echter heb ik de aTV4 als vervanging voor mijn Mediaspeler (PCH-C300) gehaald. Dat Infuse, de laatste keer dat ik keek tenminste, geen artwork laat zien van een map met hierin meerdere films (bijv. Lord of the Rings) doet wel afbreuk aan de looks... Daarnaast geeft Infuse een minder vloeiende weergave als MrMC dat doet. Dat laatste kan wellicht vervebeterd zijn natuurlijk! Wanneer DTSHD-MA erbij zit is het voor mij wel de moeite om hem nog eens te testenCRXDelSol schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:35:
[...]
Ik vind alleen de interface gewoon echt niet bij de Apple TV passen. Vind Infuse erg strak, en ze zijn momenteel weer rap met beta updates met nieuwe features.
Maar het is hier van ook: Function > Form en niet andersom!
[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 16-03-2016 21:54 ]
Ik heb het volgende probleem, ik heb een Apple TV 2de generatie(bedraad), een iphone 4S, ipad air 2 en zelfs de eerste ipad 1.
Als ik via Airplay probeer te streamen lukt dat alleen vanaf de iPad 1 en niet vanaf de andere en nieuwere modellen van hierboven beschreven.
Als ik bijvoorbeeld op mijn iphone 4s/iPad air 2 het probeer dan blijft het beeld zichtbaar en gaat niet naar de Apple TV maar het geluid verdwijnt wel maar komt ook niet aan op de Apple TV. Mijn vriendin heeft een iPhone 5s maar ook zij heeft hetzelfde beeld blijft en geluid verdwijnt, maar streamen ho maar.
Nu heb ik van alles geprobeerd ook via de support van Apple, maar doe ik iets verkeerd? Of werken de nieuwere apple apparaten niet met de oude Apple TV.
Grt,
Raymond
En in 16:9
Hier mogen ze er nog wel meer van uitbrengen. Ook Nintendo met zijn klassiekers (al gebeurd dat waarschijnlijk niet)
Eenvoudige app maar prima om het live event te volgen. Voordeel is ook dat de app nu blijft staan (en niet zoals op de Apple TV 3 door Apple gepulled kan worden.CRXDelSol schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:16:
Voor de Apple TV is nu de 'Apple Event'-app beschikbaar. Hier zal volgende week de live stream van hun keynote van 22 maart in te bekijken zijn.
Overigens denk ik dat er weinig nieuws rond de Apple TV 4 zal zijn a.s. maandag. tvOS 9.2 wordt (hopelijk) gereleased met de volgende features:
- MapKit: eenvoudig (Apple) maps invoegen in apps
- AppSwitcher: redesign van de switcher. Hij zal werken als de huige switcher op iOS
- Podcast app: kijken en luisteren van podcasts zonder airplay
- App Folders: apps organiseren in mappen
- Bluetooth Keyboard support: eenvoudig tekst typen via een keyboard
- Dictation (niet in NL): siri kan nu ook zoektermen en tekst omzetten naar tekst
- Siri for AppStore search: siri kan zoeken in de appstore
- iCloud Photo Library: volledige toegang tot al je foto's ipv gedeelde albums
- Live Photos: de Apple Tv kan live photos laten zien
- Nieuwe Remote app met Siri?
Daarnaast blijft het jammer dat Siri geen Nederlands spreekt, waardoor het ook onmogelijk wordt om het weerbericht te tonen én we geen 'extra' informatie hebben die Siri alleen kan tonen.
Hopelijk toont Apple ons een kleine roadmap van feature die nog zullen komen, immers... the Future of Television straalt nog niet echt uit 9.2, right?
Wat ideeën: Handoff (in ieder geval voor (Apple) Music, Touch ID wachtwoorden (via iPhone of iPad, of beter via de Siri Remote 2), user accounts (via Touch ID?) zodat Apple Music en iCloud Photo Library snel kunnen switchen, Facetime, iCloud backup, ...
[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 18-03-2016 08:48 ]
Verwijderd
Waar kun je dat profile downloaden? Ik dacht dat je alleen kon updaten via iTunes met verlies van alle data.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:15:
Ik kan iedereen aanraden de Apple Developer Profile op de aTV4 te zetten (gratis account + USB-C kabel nodig) want dan heb je alle 9.2 features al enige tijd in de Beta en netjes IOS style dus Data etc blijft gewoon zoals het was.
Het profile bestand kan je downloaden bij developer.apple.com. Waar je ook de reguliere software download. Daar staat nu een extra download voor het dev profiel met handleiding.iAmRenzo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:48:
[...]
Waar kun je dat profile downloaden? Ik dacht dat je alleen kon updaten via iTunes met verlies van alle data.
Heb ik ook gedaan, heb nu elke beta versie als OTA update met behoud van de huidige situatie. Enkel updaten via internet, reboot en klaar.
Helaas alleen voor betalende developers.CRXDelSol schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:31:
Het profile bestand kan je downloaden bij developer.apple.com. Waar je ook de reguliere software download. Daar staat nu een extra download voor het dev profiel met handleiding.
Verwijderd
Warez? Je reinste onzin!Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:14:
[mbr]*snip* geen hulp met warez[/]
En overal op Google.
Nou echt aanraden kan ik dat niet.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:15:
Ik kan iedereen aanraden de Apple Developer Profile op de aTV4 te zetten (gratis account + USB-C kabel nodig) want dan heb je alle 9.2 features al enige tijd in de Beta en netjes IOS style dus Data etc blijft gewoon zoals het was.
Nu werkt het prima maar de eerste twee bèta's waren onstabiel en langzaam.
[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 18-03-2016 21:41 ]
Ik heb zonet een Apple TV 4 aangekocht en hierop infuse Pro 4.03 geïnstalleerd, waarbij de filmCRXDelSol schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:49:
Infuse Pro 4.1 (4.1.1247) for tvOS is ready to test
What To Test:
- Updated playback core
- Dolby 5.1 tracks are now handled correctly
- New icons for pre-playback screen buttons
- Subtitle encoding setting is now persistent
- Improved folder flattening logic
- Improved title matching logic
- Fixed issue with misaligned continuous play titles
- Fixed issues with WoL (Wake-on-LAN)
- Fixed stuttering after pause in some cases
- Stability fixes and minor UI improvements
Batman - The dark knight in Dolby Digital True HD bij het beeld als een gek stottert
Helaas tot op heden geen ondersteuning voor de volgende audio HD-formaten… Dolby Digital True HD en DTD-HDMaster?
Is dit te wijten aan de beperkingen van de Apple TV 4 of aan infusen
Je zou toch denken dat je Apple TV4 deze audiobronnen gewoon pass-trough naar de receiver moet doorsturen en meer niet of zie ik dit verkeerd?
Indien infuse al deze audio HD-formaten voor zijn rekening neemt hoop ik echt dat de updates niet lang uitblijven.
Met welke softwareversie werd de AT4 geleverd?Moris schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:09:
[...]
Ik heb zonet een Apple TV 4 aangekocht en hierop infuse Pro 4.03 geïnstalleerd, waarbij de film
Batman - The dark knight in Dolby Digital True HD bij het beeld als een gek stottert![]()
Helaas tot op heden geen ondersteuning voor de volgende audio HD-formaten… Dolby Digital True HD en DTD-HDMaster?
Is dit te wijten aan de beperkingen van de Apple TV 4 of aan infusen![]()
Je zou toch denken dat je Apple TV4 deze audiobronnen gewoon pass-trough naar de receiver moet doorsturen en meer niet of zie ik dit verkeerd?
Indien infuse al deze audio HD-formaten voor zijn rekening neemt hoop ik echt dat de updates niet lang uitblijven.
Niet naar gekeken..gewoon onmiddellijk de laatste update uitgevoerd.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:40:
Met welke softwareversie werd de AT4 geleverd?
Ik heb vandaag een ATV4 32GB gekocht.
Vraag 1:
Wat is het stroomverbruik van dit ding? Kan dat nergens vinden, gezocht op google, maar niets concreets
Is deze zuiniger dan de ATV3 (die ik eerst had)
Vraag 2:
Ik merk dat de remote van de ATV3 ook werkt op de ATV4, deze reageert beter/sneller dan de Siri remote (waarvan Siri in Nederland niet werkt, en ikzelf deze toch niet zou gebruiken)
Is er een andere mogelijkheid om apps te killen? (dit gaat niet omdat de ATV3 remote geen Homebutton heeft)
Ook de remote app, heeft niet deze mogelijkheid.
Verder een leuk ding, maar veel te weinig apps
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Die info is vrij gemakkelijk te vinden: http://arstechnica.com/ap...ng-box-but-it-isnt-yet/2/Juan schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:00:
Hoi Mensen,
Ik heb vandaag een ATV4 32GB gekocht.
Vraag 1:
Wat is het stroomverbruik van dit ding? Kan dat nergens vinden, gezocht op google, maar niets concreets
Is deze zuiniger dan de ATV3 (die ik eerst had)
Killen, als in: volledig afsluiten? Dat moet je gewoon niet willen op iOS, wordt ook expliciet afgeraden door Apple.Vraag 2:
Ik merk dat de remote van de ATV3 ook werkt op de ATV4, deze reageert beter/sneller dan de Siri remote (waarvan Siri in Nederland niet werkt, en ikzelf deze toch niet zou gebruiken)
Is er een andere mogelijkheid om apps te killen? (dit gaat niet omdat de ATV3 remote geen Homebutton heeft)
Ook de remote app, heeft niet deze mogelijkheid.
Het is zeker spijtig dat de NPO, RTL en SBS het af laten weten, maar tegelijkertijd wel voor ongeveer elk ander smart-tv platform apps ontwikkeld hebben. Op dat moment kon ik heel mijn smart-tv de deur uit gooien.Verder een leuk ding, maar veel te weinig apps.
Naar verluidt komt NPO dit jaar wel met hogere streaming-bitrates, waardoor het ook wat logischer wordt om voor de Apple TV een app uit te brengen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Heb nog nooit een vastgelopen gehad en ook niet het idee dat de ATV door het killen van apps soepeler loopt, integendeel zelfs
Er zijn voor de NPO twee hele goede apps te vinden: npo live en uitzendinggemist van 4np (oid) op github.Krisp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:48:
[...]
Die info is vrij gemakkelijk te vinden: http://arstechnica.com/ap...ng-box-but-it-isnt-yet/2/
[...]
Killen, als in: volledig afsluiten? Dat moet je gewoon niet willen op iOS, wordt ook expliciet afgeraden door Apple.
[...]
Het is zeker spijtig dat de NPO, RTL en SBS het af laten weten, maar tegelijkertijd wel voor ongeveer elk ander smart-tv platform apps ontwikkeld hebben. Op dat moment kon ik heel mijn smart-tv de deur uit gooien.
Naar verluidt komt NPO dit jaar wel met hogere streaming-bitrates, waardoor het ook wat logischer wordt om voor de Apple TV een app uit te brengen.
Met hogere resolutie wordt het alleen maar beter ja.
Ik heb wel eens begrepen dat Uitzending gemist/RTL gemist geen HD zijn omdat ze deze rechten verkocht hebben aan de "uitzending gemist" diensten van de providers, dus wat in de tv pakketten van de internet aanbieders zit zeg maar.Krisp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:48:
Het is zeker spijtig dat de NPO, RTL en SBS het af laten weten, maar tegelijkertijd wel voor ongeveer elk ander smart-tv platform apps ontwikkeld hebben. Op dat moment kon ik heel mijn smart-tv de deur uit gooien.
NLZiet is ook wel iets beter trouwens, alleen die hebben dus ook geen app.
Dat zie je verkeerd, de Apple TV ondersteund geen DTS (welke vorm dan ook) en Dolby True HD out of the box. Dat is een keuze van Apple, wil je de Apple TV 4 daar puur voor gebruiken dan zijn er gewoon betere media spelers te krijgen.Moris schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:09:
Wat Infuse doet (of eerder probeert, aangezien het nog niet werkt) is het via een "workaround" aan de gang krijgen.
Native DTS en DDHD ondersteuning is er niet, wordt ook niet aangeboden in de iTunes store dus daarom is de noodzaak voor Apple er gewoon niet zo waarschijnlijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 19-03-2016 18:56 ]
Apple doet standaard alleen AAC en DD (5.1) audio, wil je meer, dan heb je met Infuse Pro de beste kans dat het goed afspeelt. Momenteel wordt alleen DD en DTS via passthrough op de HDMI uitgang gezet (wel even instellen in het menu dat-ie dat ook echt doet!!!), en worden de HD audioformaten nog omgezet.Moris schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:09:
[...]
Ik heb zonet een Apple TV 4 aangekocht en hierop infuse Pro 4.03 geïnstalleerd, waarbij de film
Batman - The dark knight in Dolby Digital True HD bij het beeld als een gek stottert![]()
Is dit te wijten aan de beperkingen van de Apple TV 4 of aan infusen![]()
Met de laatste 4.1 beta wordt HD audio ook onveranderd uitgevoerd als je dat zo ingesteld hebt. Ik heb al vele 4.1 beta's gehad, ik verwacht dat de beta-fase voor 4.1 bijna afgelopen is, en een gewone 4.1 heel snel voor iedereen beschikbaar is.
Stotteren kan vele oorzaken hebben:
- netwerk te traag;
- harde schijf te traag;
- audiostream te complex om te transcoderen van de HD naar de non-HD variant;
- ...
Ik bedoel met killen, wegswipen van apps die open staan (zoals 2x drukken op de home button van je iPhone)
2x drukken op de home button van de Siri remote, krijg je hetzelfde, maar dit gaat dus niet via de ATV3 remote.
Welke ik graag wil blijven gebruiken (navigeren vind ik beter gaan met de remote, dan met swipen)
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Waar, alhoewel ik het een gotspe vind dat de NPO niet een officiële app uitbrengt. Ik weet niet precies wat de hoeveelheid Nederlandse AppleTV-gebruikers is, maar een app uitbrengen op basis van de bestaande NPO-app lijkt me een kleine moeite.iAmRenzo schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:20:
[...]
Er zijn voor de NPO twee hele goede apps te vinden: npo live en uitzendinggemist van 4np (oid) op github.
Met hogere resolutie wordt het alleen maar beter ja.
Klopt, NOS op 3 heeft dat van de week uitgezocht. Wat interessant is, is dat de NPO publiekelijk beschikbaar moet zijn. Dat is nu via DVB-T, maar deze frequenties worden in 2017 geveild. De verwachting is dat KPN daar niet op gaat bieden, omdat KPN inmiddels via internet TV aanbiedt. Daarmee zou de NPO via de ether ook vervallen, en wordt de case voor een fatsoenlijke internet-variant alleen maar sterker.Donstil schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:54:
[...]
Ik heb wel eens begrepen dat Uitzending gemist/RTL gemist geen HD zijn omdat ze deze rechten verkocht hebben aan de "uitzending gemist" diensten van de providers, dus wat in de tv pakketten van de internet aanbieders zit zeg maar.
NLZiet is ook wel iets beter trouwens, alleen die hebben dus ook geen app.
Veel hangt ook waf van de politiek. De NPO wil graag werken aan een eigen NPO-plus, mijns inziens een volkomen logische stap omdat NLZiet gewoon faalt: de prijs voor het gebodene is te hoog. Daarin zijn ze wel afhankelijk van de politiek. Als NPO-plus voor 2-3 euro per maand fatsoenlijke kwaliteit streamt op de AppleTV, ben ik zeker van de partij. De NPO levert zo nu en dan nog leuke programma's op, die best wat geld waard zijn.
Dat 'wegswipen' is het killen van een app. Dat is niet nodig, ook niet op TVos.Juan schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:49:
@Krisp,
Ik bedoel met killen, wegswipen van apps die open staan (zoals 2x drukken op de home button van je iPhone)
2x drukken op de home button van de Siri remote, krijg je hetzelfde, maar dit gaat dus niet via de ATV3 remote.
Welke ik graag wil blijven gebruiken (navigeren vind ik beter gaan met de remote, dan met swipen)
Dan ligt alle hoop nu bij infuse Pro 4.1ikweethetbeter schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:17:
Apple doet standaard alleen AAC en DD (5.1) audio, wil je meer, dan heb je met Infuse Pro de beste kans dat het goed afspeelt. Momenteel wordt alleen DD en DTS via passthrough op de HDMI uitgang gezet (wel even instellen in het menu dat-ie dat ook echt doet!!!), en worden de HD audioformaten nog omgezet.
Met de laatste 4.1 beta wordt HD audio ook onveranderd uitgevoerd als je dat zo ingesteld hebt. Ik heb al vele 4.1 beta's gehad, ik verwacht dat de beta-fase voor 4.1 bijna afgelopen is, en een gewone 4.1 heel snel voor iedereen beschikbaar is.
Stotteren kan vele oorzaken hebben:
- netwerk te traag;
- harde schijf te traag;
- audiostream te complex om te transcoderen van de HD naar de non-HD variant;
- ...
Via plex heb ik met het zelfde materiaal geen last van een stotterende beeld, wel duurt het bufferen zeer lang... maar dit ligt eerder aan mijn Nas (synogy DS415+) dan bij Plex. Na deze test is het duidelijk dat de oorzaak van het stotterend beeld bij infuse 4.03 te zoeken is.
Aangezien ik verder van Apple TV4 best wel tevreden ben hoop ik echt dat infuse met versie 4.1 het stotterende beeld en audio HD-formaten van de baan kan schuiven....anders wordt de Apple TV4 voor me nutteloos.
Nu maar hopen dat versie 4.1 snel als update gelanceerd wordt
Verwijderd
Op dit moment is (via sideloading) een app beschikbaar. Zoek ;uitzending gemist' op Github hiermee kun je tevens alle live NPO uitzendingen zien.Krisp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:48:
[...]
Nou ja overal... maar dat zal dan wel aan mij liggen!Donstil schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:39:
En overal op Google.
Ik heb hier met de NOS over gecommuniceerd. Ze wachten eerst af wanneer de Apple TV mainstream is, dan gaan ze er over nadenken. Het eerst wat in mij op komt: hoe populair zijn al die verschillende Smart TV platformen dan?Krisp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:02:
Waar, alhoewel ik het een gotspe vind dat de NPO niet een officiële app uitbrengt. Ik weet niet precies wat de hoeveelheid Nederlandse AppleTV-gebruikers is, maar een app uitbrengen op basis van de bestaande NPO-app lijkt me een kleine moeite.
Een Apple TV (net als Chromecast) zou juist meer verkopen als je mensen toegang geeft tot "oude" TV. En hoe moeilijk is het nu om met alle apps die je hebt een port te maken naar de Apple TV?
Koppel er een abonnement aan van een paar euro voor HD beeld en ik denk dat veel mensen wel toehappen. En nee, NLziet (met commercieel voor 8 euro) is geen optie, want te duur, enkel airplay... hopeloos.
Niet alleen is het zo dat ze beschikbaar moeten zijn (en HD voor nop te duur is), het schijnt ook nog zo te zijn dat Ziggo een dikke vinger in de pap heeft. Heel slecht, want een abonnement bij hen zal ik nooit afsluiten. Dan zit je op 16-20 euro voor NPO1,2 en 3 (ik kijk geen commercieel).Klopt, NOS op 3 heeft dat van de week uitgezocht. Wat interessant is, is dat de NPO publiekelijk beschikbaar moet zijn. Dat is nu via DVB-T, maar deze frequenties worden in 2017 geveild. De verwachting is dat KPN daar niet op gaat bieden, omdat KPN inmiddels via internet TV aanbiedt. Daarmee zou de NPO via de ether ook vervallen, en wordt de case voor een fatsoenlijke internet-variant alleen maar sterker.
Veel hangt ook waf van de politiek. De NPO wil graag werken aan een eigen NPO-plus, mijns inziens een volkomen logische stap omdat NLZiet gewoon faalt: de prijs voor het gebodene is te hoog. Daarin zijn ze wel afhankelijk van de politiek. Als NPO-plus voor 2-3 euro per maand fatsoenlijke kwaliteit streamt op de AppleTV, ben ik zeker van de partij. De NPO levert zo nu en dan nog leuke programma's op, die best wat geld waard zijn.
Af en toe moet je een vastgelopen app wel even killen!Dat 'wegswipen' is het killen van een app. Dat is niet nodig, ook niet op TVos.Je AppleTV wordt er niet sneller van.
UitzendingGemist (eenvoudig): https://github.com/jeffkreeftmeijer/UitzendingGemistVerwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:14:
Op dit moment is (via sideloading) een app beschikbaar. Zoek ;uitzending gemist' op Github hiermee kun je tevens alle live NPO uitzendingen zien.
UitzendingGemist (uitgebreid): https://github.com/4np/UitzendingGemist (wordt binnenkort flink geüpdatet)
NPO Live: https://github.com/Mauricevb/NPO-Live-Apple-TV-4
[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 20-03-2016 09:02 ]
Verwijderd
Volgens mij is deze alleen voor live tv hoor!Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:12:
Deze "NPO Live: https://github.com/Mauricevb/NPO-Live-Apple-TV-4" heeft zowel Live TV alsook Uitzending gemist in 1. Vind ik persoonlijk prettiger.
Verwijderd
Tja, wat dat Googelen betreft. Mag hier geen links plaatsen want dat vindt men "eng".
Het is alleen jammer dat er vrij weinig apps te vinden zijn.
Verwijderd
Bedankt voor URL van Sideloading topic. Kende ik nog niet. Eens kijken of er wat interessants te vinden is.
IddiAmRenzo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:53:
[...]
Nou ja overal... maar dat zal dan wel aan mij liggen!
Ik vermoed dat de verschillende fabrikanten gewoon geld gegeven hebben voor het maken en ondersteunen van een app. Apple doet dat niet, dus zijn de omroepen (NPO, RTL, SBS) wat minder happig op het maken van een app. Daar komt bij dat (afaik) de meeste platforms een HTML5-app hebben, wat in feite betekent dat de NPO een wrapper moet maken. Dat is het werk niet. Voor de AppleTV moet je wat meer doen.iAmRenzo schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:53:
[...]
Ik heb hier met de NOS over gecommuniceerd. Ze wachten eerst af wanneer de Apple TV mainstream is, dan gaan ze er over nadenken. Het eerst wat in mij op komt: hoe populair zijn al die verschillende Smart TV platformen dan?
Een Apple TV (net als Chromecast) zou juist meer verkopen als je mensen toegang geeft tot "oude" TV. En hoe moeilijk is het nu om met alle apps die je hebt een port te maken naar de Apple TV?
Koppel er een abonnement aan van een paar euro voor HD beeld en ik denk dat veel mensen wel toehappen. En nee, NLziet (met commercieel voor 8 euro) is geen optie, want te duur, enkel airplay... hopeloos.
Klopt, voor mij geldt exact hetzelfde. 'Gelukkig' wil Ziggo fuseren met Vodafone, waardoor de politiek en de NMA kritischer wordt. Dit, in combinatie met de frequentieveiling zou zaken in een stroomversnelling moeten zetten.Niet alleen is het zo dat ze beschikbaar moeten zijn (en HD voor nop te duur is), het schijnt ook nog zo te zijn dat Ziggo een dikke vinger in de pap heeft. Heel slecht, want een abonnement bij hen zal ik nooit afsluiten. Dan zit je op 16-20 euro voor NPO1,2 en 3 (ik kijk geen commercieel).
What To Test:
Stability fixes and minor UI improvements
Heeft niet echt toegevoegde waarde dan he?CRXDelSol schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:02:
Infuse Pro 4.1 (4.1.1249) for tvOS is ready to test
What To Test:
Stability fixes and minor UI improvements
Al zal de final nu wel bijna uitkomen.
Oh, ik zag hem via Testflight wel voorbij komen.ikweethetbeter schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:59:
Ik zag 'm ook net in mijn mailbox. Inderdaad, het lijkt de laatste beta voor de definitieve 4.1 versie!
Hopelijk gaan ze voor een weer zo'n flinke 4.2 release.
Ik heb nu toch maar Kodi zelf gesideload op m'n Apple TV. Ik vind Infuse nog te onbetrouwbaar. Ik blijf series houden die deels wel en deels niet getagged zijn (en staan als een apart gesorteerde lijst met grijze icoontjes boven aan). Heel irritant. Zelfs een handmatige meta-data edit werkt niet.
Je bent een beetje karig in je informatie.Untouchablezz20 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:43:
Net mijn AT4 binnengekregen. Kan alleen geen apps downloaded uit de App Store. Meerdere hier last van? Wil de keynote volgen via de AT4.
Wat lukt niet? Ben je ingelogd? Heb je netwerk? Enz...
[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 21-03-2016 16:45 ]
Probeer de Apple TV eens te opnieuw op te starten.
Ja, ook bij reeds gekochten helaas. Heb hem al via sluimeren opnieuw opgestart, maar helaas zonder resultaat.iAmRenzo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:48:
Dat is wel vreemd. Heb je dit ook bij reeds gekochte apps (via iPhone of iPad)?
Probeer de Apple TV eens te opnieuw op te starten.
Bedankt! Doet het nu. Kan ik gelukkig de keynote via de AT4 kijken.iAmRenzo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:51:
Sluimeren is geen reboot. Even via settings, algemeen, systeem (zoiets). Echte reboot!
Ik zit hier op Infuse 4.1 voor mijn HT met ongeduld te wachten... met de hoop dat DTS-HDMA en DD-True-HD ondersteund wordt, maar vooral zonder een stotterend beeldiAmRenzo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:43:
Heeft niet echt toegevoegde waarde dan he?
Al zal de final nu wel bijna uitkomen.
Wanneer mogen we de release 4.1 verwachten
[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 21-03-2016 17:01 ]
Dit topic is gesloten.