Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zware Unit schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:28:
Waarom compressie en niet gewoon een 1:1 kopie van de blu-ray? Hiervoor heb ik gekozen vanwege kwaliteit.
Omdat ik een bril draag B) :+

150 films, 30GB per film, dan heb je al 4,5TB aan opslag nodig.
yorroy schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:17:
Wel benieuwd of het omzetten naar h265 een flinke besparing in grootte oplevert.
Voor de fun zullen we het eens proberen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 07-02-2016 13:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je thuis geen kamerhoog scherm hebt en op 1 meter afstand gaat zitten kun je rustig een aardige compressie erop loslaten zonder dat je (bij stilstaand beeld!) ook maar 1 grassprietje minder scherp zal lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chevy454 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Omdat ik een bril draag B) :+

150 films, 30GB per film, dan heb je al 4,5TB aan opslag nodig.
Een 4 TB schijf kost nog geen 140,- dat kan dus niet echt de reden zijn.
Over een paar jaar zijn de technieken veranderd en dan kan je vanaf een ongecompromeerde file gewoon wat meer bereiken dan vanaf een gecomprimeerde.
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:03:
Zolang je thuis geen kamerhoog scherm hebt en op 1 meter afstand gaat zitten kun je rustig een aardige compressie erop loslaten zonder dat je (bij stilstaand beeld!) ook maar 1 grassprietje minder scherp zal lijken.
Nou dat is wel wat kort door de bocht, ik kijk op 65" (Dus niet kamer hoog) en zit er op de THX standaard vanaf (60 inch class TV = 6-9 feet way) en kan wel degelijk verschil zien tussen de verschillende vormen van compressie, ook bij bewegend beeld.

Geen compressie en weinig compressie zie je niet idd, maar geen compressie en 8 GB MKV (De standaard zeg maar) zie ik toch wel hoor.

Het zelfde geld voor 1080p series zonder compressie op h264 en de 1080p versies op h265, de laatste is beduidend minder, vooral in donkere scènes. Bij Penny Dreadfull zag je dit bv erg goed.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:00:
Een 4 TB schijf kost nog geen 140,- dat kan dus niet echt de reden zijn.
Over een paar jaar zijn de technieken veranderd en dan kan je vanaf een ongecompromeerde file gewoon wat meer bereiken dan vanaf een gecomprimeerde.
Als je de rekensom gaat maken gaat het hard.
Niet alleen een andere harde schijf maar ook weer een extra NAS.
Maar dan heb je weer een 2de. Dus moet die 1ste ook weer vervangen worden.
Dan ga je al naar een 4 bay nas kijken..etc etc etc etc....

En dan de vraag: waarom? Omdat ik het verschil met een microscoop kan bekijken?
Over een paar jaar is de source ook al outdated, net als de opslag capaciteit van de NAS.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 09-02-2016 13:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chevy454 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Als je de rekensom gaat maken gaat het hard.
Niet alleen een andere harde schijf maar ook weer een extra NAS.
Maar dan heb je weer een 2de. Dus moet die 1ste ook weer vervangen worden.
Dan ga je al naar een 4 bay nas kijken..etc etc etc etc....

En dan de vraag: waarom? Omdat ik het verschil met een microscoop kan bekijken?
Over een paar jaar is de source ook al outdated, net als de opslag capaciteit van de NAS.
Kijk als je liever een lage(re) kwaliteit wilt om wat euro's te sparen dan moet je dat natuurlijk vooral doen ik ga je niet tegen houden.

Ik snap wel dat je het graag bagatelliseert door te doen alsof je het verschil alleen met een microscoop ziet omdat dit voor jou beter uitkomt maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker niet als over een paar jaar op veel betere schermen probeert af te spelen.

Maar goed ik persoonlijk vind het zonde om van de hoge kwaliteit van een Blu-ray een gecomprimeerde MKv te maken en nog in H265 ook, jij vroeg iets dus ik gaf input, zodoende. Wat je er verder mee doet is mij allemaal best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ach... De 1080p films die ik download zijn 2 tot Max 4gb groot. Natuurlijk zie je dat maar het stoort me niet. Als ik beeldkwaliteit echt belangrijk vind ga ik wel naar de bioscoop. Iedere z'n voorkeur.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En tegen een bioscoop i.c.m. goede geluidsinstallatie kan geen thuis theater tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen ouwehoerende pubers, plas- en bierhaalpauzes als ik dat wil, goed beeld en perfect geluid: mijn thuis theater is best wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
Chevy454 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:52:
Iemand ervaring met infuse en de HVEC/H265 codec? Ben bezig mijn BR collectie te digitaliseren in MKV formaat met handbrake en kan nu kiezen voor h264 en h265.
Niet met Infuse, wel met MrMC en die doet het gewoon goed voor zover ik kon zien. Hij heeft wel een beetje moeite met vooruit/terug 'spoelen' in de film maar dat was het enige dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ooit een h.265 aflevering van een serie gedownload en afgespeeld met Infuse om te kijken of het kan. En het kan.

Alleen ik ben niet enthousiast. Het is gewoon extra compressie, wat je ziet bij oa actie en grote egaal gekleurde vlakken.

H.265 gebruik je alleen als het anders niet kan, niet omdat je dat graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:45:
En tegen een bioscoop i.c.m. goede geluidsinstallatie kan geen thuis theater tegen op.
Nou... smaken verschillen. Natuurlijk is het theoretisch gezien in de bios snel beter beeld & geluid..
Echter: Veelal zit je niet in je eentje/met enkel je partner en/of vrienden in de bioscoop. Je hebt in de bios geen invloed op wat er voor een bijgeluiden komen van andere mensen.
Tevens: Beeldkwaliteit is deels afhankelijk van waar je kan gaan zitten en dat je niet net iemand voor je hebt zitten van 2 meter 23 lang...

En daarnaast van Ikweethetbeter aangeeft:
ikweethetbeter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:26:
Geen ouwehoerende pubers, plas- en bierhaalpauzes als ik dat wil, goed beeld en perfect geluid: mijn thuis theater is best wel goed!
Geef mij mijn thuisbioscoopje (130") maar :)
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vbss4i.jpg

Foto is met tvOS erop! Dus On-Topic >:)

Ps: Films van onder de 7.5GB komen hier niet op de HDD...
Alles minstens 1080P met 5.1
Films pak ik indien mogelijk altijd met DTS HD-MA (15GB-50GB) Afhankelijk van wat er beschikbaar is.

Helaas kan de aTV4 nog altijd niets met DTS HD-MA... Maar indien wenselijk kan ik altijd nog mijn PCH-C300 gebruiken ;)
ikweethetbeter schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:56:
H.265 gebruik je alleen als het anders niet kan, niet omdat je dat graag wil.
Wel jammer... ik had juist gehoopt dat het een verbeterde versie van H.264 zou zijn... HDD's worden groter en groter en per GB/TB gezien ook steeds goedkoper... dus waarom we nu MEER compressie zouden willen... Zal wel te maken hebben met de streaming trend maar wel jammer dat het ten koste van kwaliteit gaat. Beetje zonde van de 250/250 glasvezel verbinding :+

[ Voor 35% gewijzigd door Thalaron op 10-02-2016 20:35 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:25:
[afbeelding]
Prachtig scherm! Daarvoor hoef je niet meer naar de bioscoop!
Wel jammer... ik had juist gehoopt dat het een verbeterde versie van H.264 zou zijn... HDD's worden groter en groter en per GB/TB gezien ook steeds goedkoper... dus waarom we nu MEER compressie zouden willen... Zal wel te maken hebben met de streaming trend maar wel jammer dat het ten koste van kwaliteit gaat. Beetje zonde van de 250/250 glasvezel verbinding :+
H.265 is ook beter dan h.264, de compressie is beter! En dat is nodig als de UHD (4K) video echt groot gaat worden, anders loopt het hele internet vast met NetFlix.

Ik heb het idee dat als je dezelfde doelgrootte van een bestand opgeeft, en je een FHD film zowel h.264 als h.265 codeert, dat de h.265 versie dan net iets beter is. Maar met een "typische" h.265 instelling heb je een veel kleiner bestand tegen inlevering van kwaliteit.
Films van onder de 7.5GB komen hier niet op de HDD...
Films pak ik indien mogelijk altijd met DTS HD-MA (15GB-50GB) Afhankelijk van wat er beschikbaar is.
Kijk wij kunnen praten, hier is het precies hetzelfde.
Vroeger wilde ik alles snel zien en nam ik nog wel eens genoegen met mindere 1080p maar dat doe ik niet meer.

Alles alleen nog maar MKv met de Orginele Blu-ray stream erin (Of die Remux dingen) en DTS/DTSMA.

Ik doe het niet meer voor minder :)
ikweethetbeter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:26:
Haha precies. Bioscopen in Nederland daar kom ik niet meer. Wat een ellende, er is altijd wel iets waar ik me aan kan storen.

Twee jaar geleden geïnvesteerd in de perfecte setup en geniet er elke dag van.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
Kijk alles 1x en pleur het daarna weg :)
Vooral TV-series, vrijwel geen films.
Beeldkwaliteit, ach ja, scherper is beter natuurlijk, maar ben niet zo'n pixelgluurder :D

Haters everywhere but I don’t really care

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ps: Films van onder de 7.5GB komen hier niet op de HDD...
Donstil schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 07:23:
Kijk wij kunnen praten, hier is het precies hetzelfde.
Vroeger wilde ik alles snel zien en nam ik nog wel eens genoegen met mindere 1080p maar dat doe ik niet meer.

Alles alleen nog maar MKv met de Orginele Blu-ray stream erin (Of die Remux dingen) en DTS/DTSMA.

Ik doe het niet meer voor minder :)
Heren,

Precies zoals ik erover denk. Wil dat ook, wil ook graag genieten voor mooi beeld en geluid. Vraag alleen, hoe halen jullie die films/series binnen? Vermoed via CP en SB binnen halen en dat dan op de NAS zetten. En dan via de ATV4, Plex kijken jullie het?

Laten jullie CP en SB dan automatische downloaden of zoeken jullie handmatig? Automatische is wat ik zoek, heb het een tijdje geprobeerd via mijn iPhone met de IMDB app. Via Watchlist wat op zich goed werkt met CP. Maar helaas kreeg ik dan heel vaak niet de goede en/of de film in slechte kwaliteit binnen.

• Thalaron
Handmatig, meeste gaat via Netflix of originele aanschaf. Alleen datgene waar ik niet op wil wachten omdat het een eeuw duurt voordat het hier uitkomt of jnternet onbetreedbaar is geworden door spoilers (Game of Thrones bv) download ik en schaf ik later aan (staat leuk in de kast natuurlijk)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Mischien een domme vraag maar kan ik vanuit mijn laptop via wifi bijvoorbeeld een aflevering van een serie op de apple tv 64gb zetten en dan bekijken?

Verwijderd

Kan maar de meeste players op de aTV zijn zo geschreven dat ze verwachten dat de video extern ergens (Nas, PC) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:30
Infuse 4.0.3 for Apple TV is now live! Here’s what’s new.

http://firecore.com/forum/topic/14224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:44
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:41:
Kan maar de meeste players op de aTV zijn zo geschreven dat ze verwachten dat de video extern ergens (Nas, PC) staat.
Sommige apps zoals Infuse kunnen overweg met PS3 Media Server (OSX, Windows en Linux).
Dat is een hele simpele losse applicatie waar jij een map (of meerdere) aangeeft die je wilt delen via het netwerk vanaf je laptop, en Infuse kan deze gewoon oppakken en afspelen. De naam doet je geloven dat het enkel voor de PS3 is, was ook zo, maar deze is wat volwassener geworden en meer ondersteund. Net zoals XBMC/Kodi vroeger alleen voor de Xbox 1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:41:
Kan dat? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan in elk geval met "Onevideo". Hiermee kun je films vanaf je netwerk downloaded op de aTV en vervolgens afspelen.

@crxdelsol:
PS3 Mediaserver staat ergens geïnstalleerd. Hier gaat het m.i. om files te plaatsen op de aTV en dan daarna (zonder tussenkomst server) af te spelen. Dacht overigens (weet niet zeker) dat het op basis van DLNA werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:16:
Kan in elk geval met "Onevideo". Hiermee kun je films vanaf je netwerk downloaded op de aTV en vervolgens afspelen.
Ooh cool. Kan misschien wel eens handig zijn.

Ik neem nu nog wel eens een USB stick mee naar vrienden om een film te kijken maar wordt vaak niet herkend door zijn tv enz.

Even de AppleTV mee nemen is dan best handig 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Is dat je subwoofer naast die FR speaker ? Beetje klein 8)

De makers van MrMC claimen dat DTS-MA/TrueHD bitstreaming op de ATV4 mogelijk is. Op dit moment doen ze de decoding in software. Echter op een 5.1 setje moet je volgens mij flink je best doen om het verschil in dynamisch bereik tussen DTS en DTS-MA te kunnen horen (door hogere bitrate, sample rate etc). DTS-MA is ook 7.1, dus als je minder speakers hebt worden de kanalen zowiezo door een matrix heen gehaald (= extra processing). Om het maar helemaal niet te hebben over DTS:X en Atmos met hun andere processing (mapping naar kanalen/speakers wordt pas in de receiver gedaan) en upfiring speakers.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Johnnie5 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:08:
Infuse 4.0.3 for Apple TV is now live! Here’s what’s new.

http://firecore.com/forum/topic/14224
Nog steeds geen fan van Infuse, maar ik ben een Kodi/MrMC diehard. In de tvOS appstore staan imiddels veel media players, maar grootste deel is gewoon een shell om VLC heen. Twee beste zijn nog steeds Infuse (ja toch) en MrMC denk ik.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:11:
Nog steeds geen fan van Infuse, maar ik ben een Kodi/MrMC diehard. In de tvOS appstore staan imiddels veel media players, maar grootste deel is gewoon een shell om VLC heen. Twee beste zijn nog steeds Infuse (ja toch) en MrMC denk ik.
Er zijn inderdaad heel veel VLC-achtige players. Helaas allemaal gebaseerd op een bestandssysteem. In mijn ogen heel lelijk. Handig om snel ff een gedownload bestandje vanaf een NAS te kijken maar niet voor dagelijks films en series kijken.

MrMC en Infuse zijn de beste players voor een bibliotheek. In mijn ogen is MrMC beter dan Infuse (sneller, lokale bibliotheek en veel meer opties voor nieuwe content (zoals een nieuwe tv episode) en je kunt zien wat je al bekeken hebt). Maar MrMC ziet er heel outdated uit. Infuse is helemaal in lijn met de Apple TV maar staat nog in de kinderschoenen qua opties om een echte Kodi-killer te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 15-02-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
loekf2 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:08:
[...]

Is dat je subwoofer naast die FR speaker ? Beetje klein 8)

De makers van MrMC claimen dat DTS-MA/TrueHD bitstreaming op de ATV4 mogelijk is. Op dit moment doen ze de decoding in software. Echter op een 5.1 setje moet je volgens mij flink je best doen om het verschil in dynamisch bereik tussen DTS en DTS-MA te kunnen horen (door hogere bitrate, sample rate etc). DTS-MA is ook 7.1, dus als je minder speakers hebt worden de kanalen zowiezo door een matrix heen gehaald (= extra processing). Om het maar helemaal niet te hebben over DTS:X en Atmos met hun andere processing (mapping naar kanalen/speakers wordt pas in de receiver gedaan) en upfiring speakers.
Uiteraard zal er eea aan processing gebeuren, maar dat wil ik dan wel door de Receiver overlaten ;)

Dat is een Rel Q200 overigens. Komt meer uit dan dat ie eruit ziet. Size isn't everything :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Thalaron schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:34:
[...]

Uiteraard zal er eea aan processing gebeuren, maar dat wil ik dan wel door de Receiver overlaten ;)

Dat is een Rel Q200 overigens. Komt meer uit dan dat ie eruit ziet. Size isn't everything :)
Tja... heb zelf sinds vorig jaar een Klipsch RSW 12 sub, 2e hands, beetje lomp, durf dat ding echt niet vol open te zetten (1000W....).

Ik wil idd ook alle audio door m'n receiver laten doen. Mijn Onkyo en MrMc hebben alleen een rare bug (issue ?) dat als je DTS of DD via MrMc bitstreamed je daarna audio kwijt bent (bv. een MP4 met MP3 of AAC audio) of in een andere app of zelfs de navigation sounds in het home screen. Even het audio formaat (16-bits of auto) togglen in settings en het is weer terug.

Denk dat het een Onkyo dingetje is (heb een TX-NR636).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Nee, is niet alleen Onkyo. Mijn Sony heeft hetzelfde probleem.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:11:
Mijn Onkyo en MrMc hebben alleen een rare bug (issue ?) dat als je DTS of DD via MrMc bitstreamed je daarna audio kwijt bent (bv. een MP4 met MP3 of AAC audio) of in een andere app of zelfs de navigation sounds in het home screen. Even het audio formaat (16-bits of auto) togglen in settings en het is weer terug.

Het is geen Onkyo dingetje, het is een MrMC of een MrMC/Onkyo combo dingetje.

Met Infuse en een Onkyo TX-NR636 heb ik nergens last van. De HDMI kabel gaat overigens van de Apple TV naar de Onkyo, en van daaruit naar de tv. De receiver is m'n AV hub, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik wil idd ook alle audio door m'n receiver laten doen. Mijn Onkyo en MrMc hebben alleen een rare bug (issue ?) dat als je DTS of DD via MrMc bitstreamed je daarna audio kwijt bent (bv. een MP4 met MP3 of AAC audio) of in een andere app of zelfs de navigation sounds in het home screen. Even het audio formaat (16-bits of auto) togglen in settings en het is weer terug.

Lijkt een Onkyo probleem te zijn, met mijn Denon geen probleem hier.
Bitstreams werken goed, alleen dat de HD audio formaten nog steeds niet herkent worden...

Tja... heb zelf sinds vorig jaar een Klipsch RSW 12 sub, 2e hands, beetje lomp, durf dat ding echt niet vol open te zetten (1000W....).
Is deze niet erg boomerig? Ik had deze overwogen maar werd mij afgeraden. Uiteindelijk maar voor een dikke SVS cilinder gegaan >:) Mijn Monitor Audio RS6 moeten enkel bij films ondersteuning hebben, voor muziek werkt de SVS zeer lichtjes

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 16-02-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Chevy454 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:12:
[...]

Lijkt een Onkyo probleem te zijn, met mijn Denon geen probleem hier.
Bitstreams werken goed, alleen dat de HD audio formaten nog steeds niet herkent worden...

[...]

Is deze niet erg boomerig? Ik had deze overwogen maar werd mij afgeraden. Uiteindelijk maar voor een dikke SVS cilinder gegaan >:) Mijn Monitor Audio RS6 moeten enkel bij films ondersteuning hebben, voor muziek werkt de SVS zeer lichtjes
Ik heb het volume niet te hoog staan, maar m'n vitrine kast resoneert af en toe nog mee. Volgens mij kun je bij geen enkele woofer een soort bandpass setting opgeven, de laagste frequenties kun je niet afkappen. Deze Klipsch heeft behoorlijk wat punch, ook in het hele lage.

Ik vind het een flinke verbetering tov m'n oude woofer, wat een (getweakte, via die fameuze zaak in Venlo) Phonar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 10:06
Voor wie nog de steelseries nimbus controller goedkoop (45 euro ipv 60) wil hebben :
https://steelseries.com/gaming-controllers/nimbus
En gebruik promocode MADCITYGG

Zelf (iets te vroeg) twee week geleden bij Apple besteld. Scheelt toch weer 15 euro :-) erg fijn ding trouwens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Het is zeker een aanrader, ik gebruik de Nimhus sinds kerst maar het is echt een fijne controller. Ik gebruik hem voornamelijk om oude roms mee te spelen, Mario, Donkey Kong etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem ook. Idd leuk voor games via de Emulator maar geen €59,95 waard (ik heb hem ook via Apple), het is allemaal wel erg veel en goedkoop plastic.

Zeker als ik dat vergelijk met de Xbox One controller die ongeveer hetzelfde kost (iets goedkoper).

Verder wel een handig pluspunt dat je hem oplaad met Lightning en dus niet hoeft te rommelen met een micro USB stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:54:
Ik heb hem ook. Idd leuk voor games via de Emulator maar geen €59,95 waard (ik heb hem ook via Apple), het is allemaal wel erg veel en goedkoop plastic.

Zeker als ik dat vergelijk met de Xbox One controller die ongeveer hetzelfde kost (iets goedkoper).

Verder wel een handig pluspunt dat je hem oplaad met Lightning en dus niet hoeft te rommelen met een micro USB stekker.
Ik overweeg 'm juist ook voor de games. Met name emulator. En dan niet alleen op Apple TV, maar ook op mijn Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jammer dat sideloaden alleen met een mac kan, die ik nog niet heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
enzoronald schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:17:
Voor wie nog de steelseries nimbus controller goedkoop (45 euro ipv 60) wil hebben :

Zelf (iets te vroeg) twee week geleden bij Apple besteld. Scheelt toch weer 15 euro :-) erg fijn ding trouwens !
Bedankt, we hebben hem net besteld :)
Kan ik nu eindelijk eens games spelen op de ATV4 in de woonkamer.
(en dat terwijl ik juist mijn eigen lounge game office aan het inrichten ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
HyperTrophy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:09:
Je kan altijd iemand anders vragen met een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
in Friesland iemand? Kollum-Leeuwarden-Harlingen-Makkum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Harlingen hiero :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26
enzoronald schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:17:

Goede tip. Ik was helaas iets te laat blijkbaar. Code werkt inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperTrophy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:09:
Virtual Machine?

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:06
Ik heb mede door de tip met kortingscode de steelseries nimbus besteld en vandaag geleverd gekregen.
Eerste indruk: erg fijne, mooie, makkelijk in gebruik, degelijke controller.
Echter heb ik een vraag, is het mogelijk om de nimbus ook te pairen met een ios device, zonder dat de pairing met apple tv kwijt raakt? Dus kan de nimbus meerdere devices onthouden?

BP on the move!!!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Werkt die kortingscode nog steeds? Zo ja zou je hem dan kunnen posten?

• Johnnie5
Werkt helaas niet meer :S

• xoniq
Yeahhh

What To Test:

For full details on this release please visit: https://firecore.com/forum/topic/14653

- Background indexing
- Watched indicators
- Numerous audio passthrough and output options
- Dark Mode
- Tap/hold contextual popup menu (mark/unmark as watched & delete)
- Visual hints for chapters (enable chapter controls option in Settings)
- Added support for .divx files
- Fixed issues with subtitles performance in some cases
- Fixed issues with transparent Favorite artwork
- Fixed issues with some FLV files
- Other minor improvements

• Johnnie5
Die link is niet voor iedereen.

• xoniq
Klopt; ik paste enkel direct de changelog van de laatste beta. Ben vooral blij met donkere mode.

• Thalaron
CRXDelSol schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:37:

- Numerous audio passthrough and output options
Ik denk het niet, maar toevallig HD formaten?

• Johnnie5
Ik meer van de watched & delete. Wacht ik al een tijdje op.

• xoniq
Thalaron schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:18:
[...]

Ik denk het niet, maar toevallig HD formaten?
Audio Output
Infuse now includes a number of new options for audio output, and the settings for these are seamlessly integrated with the native Apple TV settings. More details on the various combinations can be found below.

Infuse - Auto (default) - Audio output settings will be handled by the native Apple TV settings.

Infuse - Passthrough - This is the equivalent of the previous Dolby and DTS Passthrough options. 5.1 Dolby/DTS audio will be passed unchanged to the receiver, regardless of what is set in the Apple TV settings menu.

Apple TV - Auto (default) - 5.1 Dolby Digital tracks will be passed unchanged to the receiver. All other audio will be sent as uncompressed LPCM with up to 8 discrete channels. This includes support for 24bit lossless audio tracks (Dolby TrueHD & DTS-HD MA).

Apple TV - Dolby Digital - All audio will be transcoded to Dolby Digital (capped at 5.1 channels and 16bit).

Apple TV - Stereo - All audio will be down-mixed to 2ch stereo.

• Thalaron
CRXDelSol schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:33:
[...]
Apple TV - Auto (default) - 5.1 Dolby Digital tracks will be passed unchanged to the receiver. All other audio will be sent as uncompressed LPCM with up to 8 discrete channels. This includes support for 24bit lossless audio tracks (Dolby TrueHD & DTS-HD MA).
Thnx, wel jammer dat het blijkbaar als LPCM moet vooralsnog... Niet handig met een 5.1 setting.
Maar goed er lijkt in elk geval beweging in te zitten :)

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Bas Post schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:57:
Ik heb mede door de tip met kortingscode de steelseries nimbus besteld en vandaag geleverd gekregen.
Eerste indruk: erg fijne, mooie, makkelijk in gebruik, degelijke controller.
Echter heb ik een vraag, is het mogelijk om de nimbus ook te pairen met een ios device, zonder dat de pairing met apple tv kwijt raakt? Dus kan de nimbus meerdere devices onthouden?
Hij kan maar met één device tegelijk verbonden zijn, maar omschakelen gaat heel makkelijk in het bluetooth menu. Je hoeft maar op Nimbus te tikken en hij schakelt om.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

De dark mode in Infuse 4.1 ziet er mooi uit, maar ik ben vooral blij met de watched indicator! Ik heb overigens al wel missende vertalingen gemeld bij FireCore...

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Leuke toevoegingen weer.
Ik hoop dat ze eens snel ook wat aan de subtitles doen. Ik zie nu toxh af en toe subtitles die helemaal niets te maken hebben met de file die ik afspeel. Een fijne optie zou ook zijn (ken ik eerder uit XBMC) dat ze laten zien welke subtitles in sync zouden zijn met je video qua duur. Vaak heb je dan meteen de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Ik ben ook beta tester voor Infuse maar ik heb de uitnodiging nog niet binnen.
De reacties zijn al wel positief.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk anders eens in TestFlight op je Apple TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:15:
Bedankt, we hebben hem net besteld :)
Kan ik nu eindelijk eens games spelen op de ATV4 in de woonkamer.
(en dat terwijl ik juist mijn eigen lounge game office aan het inrichten ben)
En hij is geleverd. Mijn vrou was zo lief om hem reeds op te laden.
Vanavond eens gaan kijken hoe goed we daarmee kunnen spelen.
Enige aanraders?
CRXDelSol schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:33:
Audio Output
Infuse now includes a number of new options for audio output, and the settings for these are seamlessly integrated with the native Apple TV settings. More details on the various combinations can be found below.

Infuse - Auto (default) - Audio output settings will be handled by the native Apple TV settings.

Infuse - Passthrough - This is the equivalent of the previous Dolby and DTS Passthrough options. 5.1 Dolby/DTS audio will be passed unchanged to the receiver, regardless of what is set in the Apple TV settings menu.

Apple TV - Dolby Digital - All audio will be transcoded to Dolby Digital (capped at 5.1 channels and 16bit).

Apple TV - Stereo - All audio will be down-mixed to 2ch stereo.
Is dat nu in de beta of in de publieke versie?

En dan is de vraag: welke is momenteel de beste output stand?
Infuse op auto en de ATV eveneens op auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Chevy454 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Enige aanraders?

[...]

Is dat nu in de beta of in de publieke versie?

En dan is de vraag: welke is momenteel de beste output stand?
Infuse op auto en de ATV eveneens op auto?
Dat is de beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik heb de settings van de ATV op auto staan en Infuse op passthrough. Mijn signaal komt gewoon binnen op de receiver en die decodeert dat vervolgens.

Mijn schotel receiver heeft overigens gewoon een functie dat ie de originele codering behoudt (zonder decodering) en dan toch een offset waarde meestuurt om volume correctie te doen. Jammer dat de ATV dat niet ondersteunt want vooralsnog heb ik behoorlijk volume verschil tussen verschillende videos op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Chevy454 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Enige aanraders?
  • Rayman is leuk en kan je gratis spelen (als je niet uren en uren achter elkaar wil spelen, want dan moet je dingen kopen om eieren uit te laten komen)
  • Asphalt

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Blijf toch bij Infuse. Die speelt alles van mijn DS213+ alles probleemloos af. DS Video ondersteund mijn DS213+ eigenlijk totaal niet. Dat vind ik best een grote tegenvaller. :-(

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boosterbosch schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:46:
nu hopen op ds photo en ds audio ook
Nou inderdaad. Ik had stiekem gehoopt dat hele station-apps lijn naar de Apple TV zou komen. Tegen de tijd dat Photo Station er is, draait de nieuwe tvOS al mét iCloud Photo Library en hoeft het dus niet meer. Tenzij je lokaal kan cachen!

Ik ben op zich redelijk tevreden over Infuse met hier en daar een kanttekening. Maar ik zal eens kijken naar de features van Video Station.

[ Voor 24% gewijzigd door iAR op 04-03-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Eerste poging van DS Video gaf gelijk een error. Geen bestandsondersteuning......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
iAmRenzo schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Nou inderdaad. Ik had stiekem gehoopt dat hele station-apps lijn naar de Apple TV zou komen. Tegen de tijd dat Photo Station er is, draait de nieuwe tvOS al mét iCloud Photo Library en hoeft het dus niet meer. Tenzij je lokaal kan cachen!

Ik ben op zich redelijk tevreden over Infuse met hier en daar een kanttekening. Maar ik zal eens kijken naar de features van Video Station.
persoonlijk ik ook, DS Video gebruik ik persoonlijk niet (MRMC + Plex + Kodi in mijn huishouden). maar DS Audio gebruik ik wel dagelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

pvdven schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:05:
[...]

Blijf toch bij Infuse. Die speelt alles van mijn DS213+ alles probleemloos af. DS Video ondersteund mijn DS213+ eigenlijk totaal niet. Dat vind ik best een grote tegenvaller. :-(
Ze zouden in DS Video gewoon de mogelijkheid moeten bieden om de aanwezige rekenkracht van de AppleTV te gebruiken om eender welk videoformaat gewoon lokaal te decoden (hardwarematig danwel softwarematig net wat er mogelijk is). In plaats van alles wat niet helemaal standaard is te gaan transcoden op de NAS.

Het suffe is ook dat dat met DS File wel gewoon perfect werkt. Wat mij betreft brengen ze die app naar AppleTV of stoppen ze dezelfde functionaliteit in DS Video.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Infuse Pro 4.1 (4.1.1238) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Movie/TV show age rating on pre-playback screen
- Dark Mode improvements
- Watched indicators improvements
- New playback controls (tvOS 9.2 style)
- Fixed issues with season/episode filtering in subtile download list
- Fixed layout issues with pre-playback page
- Mark as watched/unwatched on pre-playback screen
- New rate icon on pre-playback screen
- Smoother scrolling in grid view
- Fixed issues with DTS 6.1 audio tracks
- Fixed issues with Dolby TrueHD (7.1) audio tracks
- Fixed issues with incorrect channel count shown by AV receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De gemelde vertalingsfouten zijn er nog niet uit, terwijl ze me dat wel gemaild hebben. Verder een weer meer verbeterd programma, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:12
Ik vroeg me af... Hoeveel Bluetooth MFI controllers kunnen er tegelijk met de nieuwe Apple tv worden verbonden? Naar mijn weten zijn er nog geen spellen die meer dan 2 Bluetooth controllers kunnen gebruiken, maar ben benieuwd of het überhaupt kan... Ik lees namelijk dat het in ieder geval met de developers versie maar met 2 tegelijk kon.

En, tweede vraag, kan de Apple tv wel meerdere controllers onthouden, dus bijv ik gebruik de steelseries om normaal te gamen, maar dan 2 SNES Bluetooth controllers met provenance om Mario samen te spelen. Moet ik ze dan opnieuw pairen of blijven ze onthouden?

En kan ik naast 2 controllers ook nog een Bluetooth headset verbonden houden?

Zomaar wat vragen voordat ik over ga tot de aankoop... Hopelijk kan iemand ze met een aantal controllers beantwoorden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
CRXDelSol schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:02:

- Dark Mode improvements
- Watched indicators improvements
- Fixed issues with season/episode filtering in subtile download list
- Mark as watched/unwatched on pre-playback screen
- Smoother scrolling in grid view
Deze vernieuwingen/verbeteringen zijn zeer welkom. Vooral het filteren van de ondertitelbestanden, wat bij series met een hoop afleveringen nu best wel vervelend is.

Wat ik zelf nog mis in de App van Infuse Pro:
- Mogelijkheid tot het automatisch downloaden van het eerst gevonden ondertitelbestand
- Het snel sorteren op naam/datum ascending/descending
- Bekeken verbergen
- Afspelen van DVD (Video_TS)
- Trailers bij series en films
- Het snel aanpassen van de Apple TV remote volume

Dit laatste zal vermoedelijk beperkt worden door tvOS zelf. Hopelijk zal Apple hier dan een API voor vrijgeven zodat het mogelijk is om in het menu van Infuse, net zoals het mogelijk is hier snel AirPlay-audio in te stellen, snel te switchen tussen de verschillende profielen voor Infrarood-bediening van televisie/receiver.

Verder moet ik bekennen dat ik de Apple TV erg goed vind werken. Mijn luidruchtige HTPC met Kodi heb ik sinds de aanschaf van vorige week niet meer aan gehad. De playback vanaf de Apple AirPort Time Capsule gaat ook snel en soepel.

[ Voor 1% gewijzigd door Dimens op 07-03-2016 10:56 . Reden: Trailers aan lijst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
ChrisM schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:53:
dus bijv ik gebruik de steelseries om normaal te gamen, maar dan 2 SNES Bluetooth controllers met provenance om Mario samen te spelen.
Dat gaat niet werken, helaas kun je niet willekeurig elke Bluetooth controller gebruiken. Voor nu zijn er nog niet zoveel controllers die het MFI (made for iPhone) label hebben en de ATV ondersteunen.
Ik gebruik zelf ook de Steelseries voor Mario, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:12
yorroy schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:04:
[...]

Dat gaat niet werken, helaas kun je niet willekeurig elke Bluetooth controller gebruiken. Voor nu zijn er nog niet zoveel controllers die het MFI (made for iPhone) label hebben en de ATV ondersteunen.
Ik gebruik zelf ook de Steelseries voor Mario, werkt perfect.
oh... Gaat dus deze niet werken: http://www.willgoo.com/ne...d05044004f24d097b5be7ec2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Hmm dat denk ik wel. Ik kende deze controllers helemaal niet. Maar als het op iOS werkt zal het op tvos ook wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 10:06
Nee deze gaat volgens mij niet werken . Heeft ook jailbreak nodig. Zonder jailbreak kun je alleen icade games spelen. En die heb je dan weer niet op tvos :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 10:56
Crosspost vanuit aanbiedingen topic:
Apple TV 4 64GB bij iBood voor 179 + 6 verzending, goedkoopste pricewatch 221

En een copy van een reactie van Meesje daarop om hem nog wat goedkoper te krijgen:
Als je de volgende pagina gebruikt, krijg je nog 7,50 euro cashback via je paypal account:
http://www.actiepagina.nl/actiecode_kortingscode/792/iBood

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 09-03-2016 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu bij ibood, even geleden bij 1DayFly. Ik heb het vermoeden dat er op korte termijn een ATV5 gaat komen. Zie ook: http://www.iculture.nl/apple-tv-5-wordt-nog-krachtiger/
Ik weet het: een product van Apple is nog maar 1 dag oud en de specs van de opvolger zijn al bekend.....

Maar vrij snel na lancering van de ATV4 waren er al negatieve reacties, zoals b.v. geen ondersteuning voor 4K. Het aanbod van 4K is nog niet overweldigend, maar Netflix biedt b.v. al een paar series in 4K aan. De huidige ATV4 voelt een beetje ouderwets.

We zullen zien wat Apple 21 maart gaat presenteren: naast een 9,7" iPad (Pro) en een iPhone (5)SE ook een ATV5?

Terugkomend op de iBood aanbieding. Het is erg verleidelijk, maar ik sla toch over. Ik wacht liever (hopelijk niet te lang) en betaal dan wat meer, dan dat ik vrij snel met een 'oud' apparaat zit.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 09-03-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
meesje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:40:
Nu bij ibood, even geleden bij 1DayFly. Ik heb het vermoeden dat er op korte termijn een ATV5 gaat komen. Zie ook: http://www.iculture.nl/apple-tv-5-wordt-nog-krachtiger/
Ik weet het: een product van Apple is nog maar 1 dag oud en de specs van de opvolger zijn al bekend.....

Maar vrij snel na lancering van de ATV4 waren er al negatieve reacties, zoals b.v. geen ondersteuning voor 4K. Het aanbod van 4K is nog niet overweldigend, maar Netflix biedt b.v. al een paar series in 4K aan. De huidige ATV4 voelt een beetje ouderwets.

We zullen zien wat Apple 21 maart gaat presenteren: naast een 9,7" iPad (Pro) en een iPhone (5)SE ook een ATV5?

Terugkomend op de iBood aanbieding. Het is erg verleidelijk, maar ik sla toch over. Ik wacht liever (hopelijk niet te lang) en betaal dan wat meer, dan dat ik vrij snel met een 'oud' apparaat zit.
Ik ga hem wel aanschaffen, heb nu nog een ATV2 icm jailbreak xbmc maar heb veel problemen met 1080 content omdat hij maar 720 aankan.Afgelopen weekend HoC bekeken maar na elke aflevering crash van XBMC :( Over een halfjaar ga ik met mijn vriendin samenwonen en dan kan de ATV 4 mooi naar de slaapkamer en een eventuele ATV 5 voor beneden. Hiervoor nog geen ATV 4 aangeschaft ivm prijs en een werkende ATV 2 maar deze aanbieding was te verleidelijk om te laten liggen.

Edit 3 naar 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
atv3 met JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
teveel met 4 in mijn hoofd maar is inderdaad de 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die iBood aanbieding is wel interessant. Ik heb nu het 32GB model. Is er iemand die de beta al heeft met iCloud Photo Library? Als het zo is dat je offline kan cachen dan wil ik graag de 64GB versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

meesje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:40:

Dit is gebaseerd op een gerucht van DigiTimes, die er wel vaker naast zitten met hun nieuwtjes. De ATV4 is nog maar kort uit. Gezien de tijd die zit tussen de verschillende ATV releases, lijkt het mij niet heel waarschijnlijk dat er op korte termijn een nieuwe ATV wordt aangekondigd. Als dit gerucht al enige waarde heeft, dan komt een nieuwe ATV pas ergens eind van het jaar uit. Ik ga er niet vanuit dat dit gebeurd en ik heb daarom via iBood de ATV4 gekocht.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangeschaft via iBood, ter vervanging van m'n ATV 3.

Ik moet nog wel even bekijken hoe ik dit geluidstechnisch ga oplossen - mijn Logitech Z906 heeft geen HDMI nl. En om elke keer de TV aan te zetten als ik alleen muziek wil luisteren, is ook wat.

Heeft iemand van jullie een niet al te dure oplossing hiervoor? Bv HDMI - Optical kabel of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een hele goedkope oplossing: gebruik je ATV3 als je alleen muziek wilt luisteren.

De beste oplossing is die Logitech speakers te vervangen door een AV receiver, die dan de hub van je AV set wordt. Er gaat dan slechts één kabel naar je tv, en dat is de HDMI kabel van je receiver, de rest is allemaal op je receiver aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 07:32:
Ik heb een hele goedkope oplossing: gebruik je ATV3 als je alleen muziek wilt luisteren.

De beste oplossing is die Logitech speakers te vervangen door een AV receiver, die dan de hub van je AV set wordt. Er gaat dan slechts één kabel naar je tv, en dat is de HDMI kabel van je receiver, de rest is allemaal op je receiver aangesloten.
Thanks - ik had idd al gevonden dat je vanaf de ATV4 naar de ATV3 geluid kunt streamen. En op iBood vandaag ook een fijne AV receiver, dus dat wordt ook nog 's een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Nu online
Momenteel is de Netflix app helemaal niet meer te gebruiken. De audio loopt total niet meer synchroon met het beeld. Ik heb de apple tv4 aangesloten op mijn receiver en die weer op mijn tv. Allemaal met HDMI. Eerst had ik totaat geen issues met audio en langzaam maar zeker werd dit steeds erger. T vreemde is dat als ik de audio out op stereo zet op de apple tv dan loopt het geluid wel weer synchroon. Dolby lijkt hij dus niet meer goed te pakken. Heeft iemand hier ook last van of weet iemand misschien een oplossing om surround sound weer in sync te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een tip voor een bluetooth controller voor de appletv4?

nu angry birds racing uit is, wil ik toch wel een stuurtje ;-)

apple j heeft er 1 voor 59.95..dat is wel aan de prijs ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:27:

Misschien sowieso handig om een overzicht te maken met werkende accesoires... ik ben ook op zoek maar wil, net als jij, niet te veel geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:27:

Volgens mij is de beste controller op dit moment de Steelseries Nimbus. Ook al heb ik nog geen ATV4, heb ik deze wel al vast aangeschaft (werkt namelijk ook met je iOS devices).

Via pepper heb ik destijds een kortingscode van 25% toegepast. Dan kost de controller nog geen 45 euro (een stuk vriendelijkere prijs lijkt me). Ik weet alleen niet of de kortingscode nog werkt.
Zie: https://nl.pepper.com/kor...eries-official-shop-19409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:26:
[...]

Volgens mij is de beste controller op dit moment de Steelseries Nimbus. Ook al heb ik nog geen ATV4, heb ik deze wel al vast aangeschaft (werkt namelijk ook met je iOS devices).

Via pepper heb ik destijds een kortingscode van 25% toegepast. Dan kost de controller nog geen 45 euro (een stuk vriendelijkere prijs lijkt me). Ik weet alleen niet of de kortingscode nog werkt.
Zie: https://nl.pepper.com/kor...eries-official-shop-19409
Die code werkt niet meer helaas. Deze wel: AYDREN10 maar is slechts 10% korting. Toch 6 euro

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hansie_P schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:39:
Momenteel is de Netflix app helemaal niet meer te gebruiken. De audio loopt total niet meer synchroon met het beeld. Ik heb de apple tv4 aangesloten op mijn receiver en die weer op mijn tv. Allemaal met HDMI. Eerst had ik totaat geen issues met audio en langzaam maar zeker werd dit steeds erger. T vreemde is dat als ik de audio out op stereo zet op de apple tv dan loopt het geluid wel weer synchroon. Dolby lijkt hij dus niet meer goed te pakken. Heeft iemand hier ook last van of weet iemand misschien een oplossing om surround sound weer in sync te krijgen?
Al eens opnieuw opgestart? Ik heb hier geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Nu online
Chevy454 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:54:
[...]

Al eens opnieuw opgestart? Ik heb hier geen enkel probleem
yes, was mijn eerste ingeving...

Hierbij een post op apple forum met hetzelfde issue https://discussions.apple.../7321479?start=0&tstart=0

Er werdt gehoopt dat dit met 9.1 werd opgelost, maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:39:
Hier geen problemen.

Heb je je receiver al eens een half uur van de spanning af gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:40:
[...]

Hier geen problemen.

Heb je je receiver al eens een half uur van de spanning af gehad?
Ja net gedaan en nog steeds t zelfde probleem helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We zijn weer een week verder, er is weer een bèta van Infuse 4.1 uit:

Infuse Pro 4.1 (4.1.1241) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Recently Watched in Top Shelf is back!
- Updated passthrough settings in playback menu
- New design for mark as watched/unwatched button
- New order of action buttons on pre-playback screen
- Subtitle/thumbnail folders (from Kodi) are ignored when flattening movie folders
- Stability fixes and minor UI improvements
- Moving videos is now possible with File Management disabled
- Stability fixes and minor UI improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een wat zwaardere film afspelen via de ds-video App op mijn appletv4 (vanaf mijn 216play)...maar dat lukte niet 😬

Echter via de ds-video App via mijn iPhone wel??? Terwijl de appletv4 bekabeld is aan mijn synology??

Dat is toch wel gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:00:
Ik wilde een wat zwaardere film afspelen via de ds-video App op mijn appletv4 (vanaf mijn 216play)...maar dat lukte niet 😬

Echter via de ds-video App via mijn iPhone wel??? Terwijl de appletv4 bekabeld is aan mijn synology??

Dat is toch wel gek...
Ik heb zelf geen ATV4, maar je kunt vanaf je Synology ook direct airplay-en naar je ATV. Zou je dat kunnen proberen? Als dat ook lukt, dan contact opnemen met Synology. Wellicht zit er een bug in de DS Video app voor de ATV4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wverveer: Wat is volgens jouw definitie "een wat zwaardere film"? Een BD image van 50GB of een MKV van 15GB?
Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.