Ongecomprimeerde video bestaat niet, zelfs het HDMI signaal bevat compressie!
MrMC is idd geen fraaie app om te zien, die gebruik ik verder ook niet.
Ben het niet met je eens dat infuse een betere app is dan Plex.
Waarom is Plex beter? Uiterlijk? Functionaliteit? Snelheid? Ondersteunde formaten? DTS HD-MA?
Plex is de betere app naar mijn mening, zit app design technisch beter in elkaar enz alleen ja je hebt er dat kleine beetje extra hardware voor nodig.
Plex heeft een server nodig die kan transcoderen. Dat is vrij onnozel als je bedenkt dat een ATV4 voldoende rekenkracht heeft om alle video's zelf te decoderen. Transcoderen betekent kwaliteitsverlies!
Hier wordt soms gedaan alsof je er een 16 core server voor nodig hebt (Iemand zei hier gister nog "Zware server") maar het draait op een Intel Nuc met de prijs van een goedkope nas al prima.
Infuse speelt films af die op een USB schijf staan die aan m'n router hangt. Goedkoop en simpel! De Mac manier dus, terwijl mijn Mac tijdens het film kijken gewoon uit kan!
Plex heeft een Ples server nodig, en draait niet op een goedkope NAS; je hebt er een zware NAS voor nodig, dus een dure NAS. Dat scheelt minstens 250 euro vergeleken met een simpele USB schijf! En een iets te zwakke NAS houdt in dat je transcoderen van een iets te zwaar filmbestand helemaal kunt vergeten. Daar zit je dan met Plex... ziet er prachtig uit (overigens doet Infuse daar nauwelijks voor onder) maar speelt niks af dat te groot is!
En een Intel NUC kost de helft van een zware NAS, en dat is geknutsel. Niet echt de Apple manier van werken! En daarbij zijn middelzware films (DTS-HD geluid, weinig compressie) niet te doen.
Edit: Maar goed het wordt inmiddels wel tijd voor een infuse topic denk ik, het Apple TV topic sneeuwt een beetje onder.
Infuse is voor velen een reden om een ATV4 te kopen! Wat mij betreft krijgt Infuse inderdaad z'n eigen topic.