Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Sinds update v infuse bij meerdere films melding: Sorry! Dit bestandstype(dvix) wordt niet ondersteund. Normaal nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
posttoast schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:53:
[...]

favorite.png in de folder in kwestie plaatsen :)
Het bestand moet favorite-atv.png genoemd worden en een resolutie van 1920 bij 1080 pixels hebben in de laatste versie. Indien niet zichtbaar dat even op de folder gaan staan en trackpad ingedrukt houden en Ververs artwork selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hoe bevalt VLC bij jullie? Hier maar mwah. Veel geluidsbestanden speelt die niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 05:40:
Hoe bevalt VLC bij jullie? Hier maar mwah. Veel geluidsbestanden speelt die niet af.
Slecht. Lang wachten, veel lege mappen (terwijl ze dat niet zijn!), en speelt weinig af. Het lijkt wel een alfa-versie, ik snap niet dat ze dit uit hebben durven brengen!

Laten we op de volgende versie wachten, ik neem aan dat dit een vergissing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
U2psv schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:46:
Sinds update v infuse bij meerdere films melding: Sorry! Dit bestandstype(dvix) wordt niet ondersteund. Normaal nooit problemen mee gehad.
Schijnt dat het in eerdere versies meer per ongeluk werkte dan dat het geimplementeerd was, met de laatste versie niet meer dus, maar ze gaan kijken of ze het weer kunnen implementeren. Lekker handig, not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Beta geïnstalleerd. Helaas moet daarna alles opnieuw geïnstalleerd worden incl. settings.

Grootste probleem bleek Sideloading. Werkte niet. Na van alles geprobeerd te hebben kwam ik tot de ontdekking dat er van Xcode ook een nieuwe Beta is. Deze geïnstalleerd en werkte in eerste instantie ook niet totdat het werd geranemed naar 'Xcode'.

Eindelijk mappen (waar het mij vooral om te doen was) die een hele verbetering zijn. Maken daarvan gaat het makkelijkst door betreffende icoon te selecteren, vasthouden (tot hij gaat 'wieberen') en dan kiezen voor context-menu (Play/Stop knop) en kiezen wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet meer dan logisch toch? Er hoort altijd een Xcode beta bij een iOS (en nu dus WatchOS en tvOS) beta, deze beta is in tegen stelling tot de iOS/tvOS/WatchOS beta's gewoon te downloaden met het gratis Developer account.

Je kunt de App iconen nadat ze "wiebelen" gewoon over elkaar schuiven trouwens, net zoals op iOS.
Verder voelen de Mappen mij nog wat overbodig, zoveel apps zijn er niet dus tenzij je de hele store geïnstalleerd hebt is het naar mijn mening een beetje overbodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 13-01-2016 15:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:12

amphora

Websites & Fotografie

Ik zit juist te wachten op mappen. Een map voor alleen spelletjes bijvoorbeeld. Een map 'onzin' (open haard enzo), map 'Muziek'... Zie het al helemaal voor me. De 'homepage' lekker clean. Hou ik van.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:34:
Ik zit juist te wachten op mappen. Een map voor alleen spelletjes bijvoorbeeld. Een map 'onzin' (open haard enzo), map 'Muziek'... Zie het al helemaal voor me. De 'homepage' lekker clean. Hou ik van.
Ja misschien is het voor de toekomst wel handig hoor.

Maar nu zou ik persoonlijk dan een map "spelletjes" hebben met 1 spelletje erin, en een map "muziek" met de Music app en de Podcast app erin, voelt allemaal wat overbodig.

Hoewel ik wel gelijk een mapje Apple meuk gemaakt heb (net zoals ik altijd op iOS doe). Kon daar mooi Photos, instellingen, computer, App Store, search, movies enz in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is er trouwens een beetje fatsoenlijke app om foto's vanaf mijn NAS te showen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:37:
[...]

Ja misschien is het voor de toekomst wel handig hoor.

Maar nu zou ik persoonlijk dan een map "spelletjes" hebben met 1 spelletje erin, en een map "muziek" met de Music app en de Podcast app erin, voelt allemaal wat overbodig.

Hoewel ik wel gelijk een mapje Apple meuk gemaakt heb (net zoals ik altijd op iOS doe). Kon daar mooi Photos, instellingen, computer, App Store, search, movies enz in :)
Dan heb ik waarschijnlijk iets meer Apps geïnstalleerd dan jij. Download regelmatig de top 10 (gratis) apps om te kijken wat het is. En wis ze ook zelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens over apps gesproken.

Skyforce is wel een aanrader. Spelletje komt nog uit het Nokia S60 tijdperk (er zijn ook matige iOS poorts) maar is nu geheel op ieuw opgebouwd voor de Apple tv.

Erg leuk om samen te spelen (eentje met remote. Andere met controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:19
Ik vraag me af of DTS-HD(MA) en DD THD ooit nog op de huidige aTV4 zullen gaan komen... Vermoed dat dit niet mogelijk is met de (beperkingen?) huidige versie :(

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 02:06:
Ik vraag me af of DTS-HD(MA) en DD THD ooit nog op de huidige aTV4 zullen gaan komen... Vermoed dat dit niet mogelijk is met de (beperkingen?) huidige versie :(
Niet zo zwaarmoedig!

De ATV4 is net uit, de spelers beginnen nu op de markt te komen, en behalve techniek heb je hier ook te maken met licenties. Geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een Apple TV4. Heb een MacBook Air met iTunes gevuld (vanaf SSD). Ik heb een TP-Link Router waar ik een harde schijf aan kan hangen. Wat ik heel graag zou willen is dat ik iTunes kan benaderen vanaf ATV zonder tussenkomst Mac.

Dit kan naar ik heb begrepen via een NAS, maar kan het ook (simpel) door een externe schijf aan die router te hangen en mijn bibliotheek te verplaatsen naar die schijf? Snapt Apple TV dit ook? Het gaat me voornamelijk om muziek. Films en series er op die af te spelen zijn via Infuse, Plex of VLC is een leuke bijkomstigheid.

Andere tips zijn eveneens welkom!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:44
THE_BASE schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:08:
Ik heb een Apple TV4. Heb een MacBook Air met iTunes gevuld (vanaf SSD). Ik heb een TP-Link Router waar ik een harde schijf aan kan hangen. Wat ik heel graag zou willen is dat ik iTunes kan benaderen vanaf ATV zonder tussenkomst Mac.

Dit kan naar ik heb begrepen via een NAS, maar kan het ook (simpel) door een externe schijf aan die router te hangen en mijn bibliotheek te verplaatsen naar die schijf? Snapt Apple TV dit ook? Het gaat me voornamelijk om muziek. Films en series er op die af te spelen zijn via Infuse, Plex of VLC is een leuke bijkomstigheid.

Het gaat er niet om of Apple TV het snapt, maar de app die je gebruikt. De meeste apps ondersteunen gewoon netwerk schijven, zoals een NAS, of een harde schijf gekoppeld aan een router (afhankelijk hoe deze router de schijf 'broadcast' door het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:13:
Niet zo zwaarmoedig!

De ATV4 is net uit, de spelers beginnen nu op de markt te komen, en behalve techniek heb je hier ook te maken met licenties. Geduld!
Dit denk ik dus ook. Het is voornamelijk gezeik met licenties.
De iTunes bibliotheek benaderen wanneer deze op een netwerk schijf staat werkt niet. Je moet op de netwerk schijf ook een iTunes server hebben draaien. Maar de iTunes servers die op een NAS schijf staan zijn voor gebruik met een iTunes programma, de ATV4 kan hier helaas niks mee :(

Om die reden heb ik ook een Mac Mini gekocht via MP om daar mijn iTunes bib te laten delen.

Met een programma als Infuse ofzo kan je wel de files op een netwerk schijf afspelen maar dan heb je niet de iTunes aangekochte films / muziek (die zal je dan moeten ontdoen van DRM alvorens die afspeelbaar zijn).

Als ik het fout heb, gelieve mij te corrigeren, ik wil ook van die iTunes server af...

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 14-01-2016 13:41 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shoombak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:42:
Is er trouwens een beetje fatsoenlijke app om foto's vanaf mijn NAS te showen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. iCloud Photo Library werkt compleet kut op de Apple TV maar ik vind het wel fijn om foto's te laten zien op m'n Apple TV. Liefst nog met een soort van buffer feature, anders loop je enorm te wachten tot al die megapixels binnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Infuse werkt met SMB en AFP, en OneVideo volgens mij ook. VLC (wat op dit moment nog niks is) kan met SMB overweg.

De simpelste NAS is een USB schijf aan een router die netwerk shares ondersteunt. Als jouw router SMB ondersteunt, dan gaat dat werken. Kijk dan ook welke bestandsformaten hij ondersteunt.

Vanwege de grote bestanden heeft ExFAT de voorkeur; dat werkt op alle computers. Anders HFS+ voor Apple computers of NTFS voor Windows computers. Als je een Mac hebt, en je router ondersteunt alleen NTFS, dan moet je de schijf door een Windows computer laten formatteren, of je moet de Tuxera NTFS kopen en installeren.

Sluit vervolgens je schijf op de router aan, en configureer deze zo dat het een netwerk schijf is.

Nu kun je 'm in Infuse zien en kun je er films vanaf streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:50:
Nu kun je 'm in Infuse zien en kun je er films vanaf streamen.
Ja maar wat doe je dan met DRM beschermde content wat je alleen via de iTunes bib kan benaderen? ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Chevy454 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Ja maar wat doe je dan met DRM beschermde content wat je alleen via de iTunes bib kan benaderen? ;)
Ofwel muziek/films die je met iTunes hebt gekocht? Die kan je toch sowieso al streamen op de Apple TV zonder extra apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chevy454 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:39:
Als je de films bij Apple gekocht hebt, dan kun je ze meteen op je ATV4 bekijken. Andere films, dus zonder DRM, zet je gewoon op een USB schijf, en die benader je buiten iTunes om op de manier zoals ik eerder heb beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

ikweethetbeter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:01:
[...]

Als je de films bij Apple gekocht hebt, dan kun je ze meteen op je ATV4 bekijken. Andere films, dus zonder DRM, zet je gewoon op een USB schijf, en die benader je buiten iTunes om op de manier zoals ik eerder heb beschreven.
Maar Chevy454 vroeg specifiek om DRM content. Dus infuse voor je illegale shit en standaard Muziek / Movies app voor je aankopen. Geen enkele app voor alles.

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 14-01-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:00:
Ofwel muziek/films die je met iTunes hebt gekocht? Die kan je toch sowieso al streamen op de Apple TV zonder extra apps?
ikweethetbeter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:01:
Films aangekocht via iTunes kan je inderdaad via de cloud afspelen. Hier zit echter ook een nadeel.
Als de film uit de cloud verdwijnt dan is het :w . Dit is mij met 3 films inmiddels gebeurd waardoor ik nu dus een mac met iTunes lopen hebt. Deze maakt dan automatisch een backup uit de cloud.

En als nadeel is dat je telkens uit de cloud moet gaan downloaden wat met een datalimiet (ja het bestaat nog ;( ) ook niet echt gewenst is.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 14-01-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Chevy454 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:15:
Films aangekocht via iTunes kan je inderdaad via de cloud afspelen. Hier zit echter ook een nadeel.
Als de film uit de cloud verdwijnt dan is het :w . Dit is mij met 3 films inmiddels gebeurd waardoor ik nu dus een mac met iTunes lopen hebt. Deze maakt dan automatisch een backup uit de cloud.
Haalt Apple het soms weg uit de Cloud dan? Zou voor mij een reden zijn om daar nooit meer te kopen. Maar in jouw geval zit je dan dus toch vast aan een extra PC/Mac met iTunes. Of iets gebruiken wat de DRM omzeilt en hier verder niet besproken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:18:
Haalt Apple het soms weg uit de Cloud dan?
De films zijn inmiddels weer terug in de Cloud maar ja: het kan inderdaad gebeuren dat deze uit de cloud verdwijnen. Dat wist ik ook niet in het begin en toen mij dat opviel heb ik direct een backup gemaakt van alle aankopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 14-01-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:18:
Haalt Apple het soms weg uit de Cloud dan? Zou voor mij een reden zijn om daar nooit meer te kopen. Maar in jouw geval zit je dan dus toch vast aan een extra PC/Mac met iTunes. Of iets gebruiken wat de DRM omzeilt en hier verder niet besproken mag worden.
Films huur ik bij voorkeur, kopen doe ik alleen als ik er een fysiek exemplaar bij krijg (of een DRM vrije download).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Weet iemand of de Synology apps naar de tv komen? DSphoto lijkt me perfect voor foto's DSvideo DSmusic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Goede avond,

Zet net m'n Apple tv aan om nog wat te gaan netflixen, is de Netflix app nergens te bekennen. Vanmiddag nog op m'n gemak naar een serie gekeken en nu is die app pleite. Meer mensen hier last van? Heb een atv3

Hoor graag of er een oplossing is om die app terug te krijgen

Mvg Trist

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Tristal schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 00:09:
Goede avond,

Zet net m'n Apple tv aan om nog wat te gaan netflixen, is de Netflix app nergens te bekennen. Vanmiddag nog op m'n gemak naar een serie gekeken en nu is die app pleite. Meer mensen hier last van? Heb een atv3

Hoor graag of er een oplossing is om die app terug te krijgen

Mvg Trist
Misschien per ongeluk verborgen (verwijderen kan niet op de aTV3)? Je kunt hem weer terugtoveren via Settings - Main menu. Daar staat ie dan waarschijnlijk op "hide", daar moet je "show" van maken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

posttoast schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:41:
[...]

Misschien per ongeluk verborgen (verwijderen kan niet op de aTV3)? Je kunt hem weer terugtoveren via Settings - Main menu. Daar staat ie dan waarschijnlijk op "hide", daar moet je "show" van maken.
Yup, na navraag deze ochtend, kwam ik er achter dat de dame des huizes de app per ongeluk had verborgen. Hartelijke dank voor je reactie en oplossing _/-\o_

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U2psv schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:45:
Weet iemand of de Synology apps naar de tv komen? DSphoto lijkt me perfect voor foto's DSvideo DSmusic?
Nog niets van meegekregen... maar DS_Photo zou inderdaad een leuke toevoeging zijn. Hopelijk doet Synology ook iets aan de GUI. Een mooie Apple TV like interface zou wel gaaf zijn. Met wat leuke opties om je foto's te laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb gisteren even wat zitten stoeien met HDMI-CEC. Interessant om te zien dat je met de sluimerstand zowel TV als versterker uit en aan kan zetten. Ik merk nu ook dat mijn Playstation 4 dat kan (aan/uit trigger). Voorheen nooit HDMI-CEC aangezet omdat ik een harmony remote had en niet allemaal HDMI-CEC-enabled apparaten had. Wel gaaf om m'n hele setup nu met 1 klik of de trackpad aan te zetten :9

Nu moet ik alleen nog de harmony herprogrammeren want die snapt nu niet dat hij niet de apparaten aan moet zetten.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:03
Spam schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:12:
Heb gisteren even wat zitten stoeien met HDMI-CEC. Interessant om te zien dat je met de sluimerstand zowel TV als versterker uit en aan kan zetten. Ik merk nu ook dat mijn Playstation 4 dat kan (aan/uit trigger). Voorheen nooit HDMI-CEC aangezet omdat ik een harmony remote had en niet allemaal HDMI-CEC-enabled apparaten had. Wel gaaf om m'n hele setup nu met 1 klik of de trackpad aan te zetten :9

Nu moet ik alleen nog de harmony herprogrammeren want die snapt nu niet dat hij niet de apparaten aan moet zetten.
Toevallig heb ik precies hetzelfde. Wil eigenlijk via CEC de Apple Tv kijken activiteit bedienen.
Maar hoe stel je dat in de Harmony? Ik krijg het niet voor elkaar om de power on commando te verwijderen

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Bas Post schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:48:
[...]

Toevallig heb ik precies hetzelfde. Wil eigenlijk via CEC de Apple Tv kijken activiteit bedienen.
Maar hoe stel je dat in de Harmony? Ik krijg het niet voor elkaar om de power on commando te verwijderen
Ik ben er nog niet helemaal uit. Er zijn denk ik 2 opties:
  1. Dat ding helemaal niet meer gebruiken. Ik gebruik de Apple TV namelijk voor alles: gamen, TV kijken, Films kijken etc. Ik zelf vind de trackpad niet lekker werken met MrMC. Ook als ik Playstation aan het spelen ben kan ik mijn volume niet meer beheren. Dus niet echt een optie.
  2. Een generic activity aanmaken waar je alleen de Apple TV aan toevoegt. Immers kun je met de apple TV knoppen alles bedienen. Alleen lost dat nog niet het probleem op met de playstation spelen en dan volume bedienen op mijn versterker. Misschien nog een generic activity maken met alleen maar mijn versterker. pff...ingewikkeld |:(
[update]okee dit word echt een enorme clusterfuck. Ik dacht namelijk de volume knoppen van de apple remote te programmeren maar die zijn niet IR |:( Ik ga het hele HDMI-CEC uitzetten denk ik. werkt leuk als je enige device de apple TV is maar als je er andere peripherals aan hebt hangen gaat alles zo'n bietje in de soep. Een andere optie (zodat de volume knoppen van de apple remote toch nog kunt gebruiken voor je versterker) is het wel aanzetten maar dan het uit/aanzetten laten besturen door de harmony. HDMI-CEC en harmony blijft mekaar toch wel bijten hoor... :(

[ Voor 21% gewijzigd door Spam op 15-01-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Harmony hebt dan heb je geen CEC nodig en moet je dat uitzetten.

CEC is bedoeld als je TV het hoofd apparaat is en je die AB wilt gebruiken voor andere aangesloten (CEC-capable) apparaten wilt bedienen.

CEC (zoals door Apple geïmplementeerd) van de aTV is erg zinloos want de aTV is zelden het hoofdapparaat maar vrijwel altijd een van de perifere apparaten rondom de TV. Pas als de aTV de kabel/glasdozen volledig kan vervangen is de huidige implementatie zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spam. Games? Heb je nog tips toevallig? Skyforce is leuk maar verder heb ik alleen maar veredelde iPhone games gevonden.

(Ik hoop dat ze die Xcom game er eens op uitbrengen trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Nadelen HDMI-CEC

De voordelen klinken natuurlijk erg goed maar helaas zitten er ook nadelen aan het gebruik van HDMI-CEC. Zo kunnen fabrikanten zelf aanpassingen doen aan de standaard waardoor bijvoorbeeld Anynet niet 100 procent samenwerkt met SimpLink. In de meeste gevallen werken de standaard functies als het in- en uitschakelen van apparatuur zonder problemen maar zijn het de extra functies die problemen opleveren.

Een ander nadeel is dat je vaak geen complete controle hebt over wat er gebeurt. Zo kan wanneer HDMI-CEC geactiveerd is en je een CD in de Blu-ray speler stopt zowel de TV als de receiver aanspringen. Maar, je wilt muziek luisteren en hebt de TV dus helemaal niet nodig. Deze moet vervolgens handmatig weer uitgezet worden.

link https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 08:20
De Belgische Qmusic heeft nu ook een app op de Apple TV, hopelijk komt er meer van Medialaan hierop zoals stevie enzovoort

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Jonasken schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:25:
De Belgische Qmusic heeft nu ook een app op de Apple TV, hopelijk komt er meer van Medialaan hierop zoals stevie enzovoort
Stevie op de ATV4 met een betalend abo? Cut the cord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tipzi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
ik heb begin deze maand mij ook een apple tv aangeschaft !! leuk toestel

nu heb ik een paar betaalde apps op mijn iphone staan, en zie dat deze apps ook beschikbaar zijn op apple tv.
is er een manier waarop ik deze apps niet opnieuw hoef aan te kopen ? als ik kijk bij aangekochte apps, zie ik niets staan op mijn apple tv

Dit is een Atv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apps die op IOS hebt gekocht e op de aTV4 werken kun je downloaded zonder opnieuw te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:30
Dit geldt alleen voor universele apps.
Er zijn ook apps die aparte iOS en tvOS versies hebben. Die zal je wel apart aan moeten kopen.

In de omschrijving in de app store kan je zien op wat voor platform de app ondersteund wordt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tipzi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
Dus als ik nu kijk naar carrot weather, zowel te vinden in Ios als in Iostv. Heb ik deze aangekocht op Iphone, maar is niet bruikbaar op IosTv

http://imgur.com/xEHzcVP

Als ik dan kijk naar Infuse Pro is deze wel compatible met Ios en IosTv

[ Voor 18% gewijzigd door Tipzi op 17-01-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tipzi schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:35:
Dus als ik nu kijk naar carrot weather, zowel te vinden in Ios als in Iostv. Heb ik deze aangekocht op Iphone, maar is niet bruikbaar op IosTv

http://imgur.com/xEHzcVP

Als ik dan kijk naar Infuse Pro is deze wel compatible met Ios en IosTv
Sommige apps moet je opnieuw aanschaffen. Andere apps (infuse) zijn echt universal e Dus 1 keer kopen, overal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:35:
[...]

Sommige apps moet je opnieuw aanschaffen. Andere apps (infuse) zijn echt universal e Dus 1 keer kopen, overal hebben.
Dat merkte ik toen ik de Apple TV net had, keek in de App Store bij aankopen, en kon gelijk een rits app zo 'opnieuw' downloaden. Blijft een mooie feature; universele apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
icegodd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:37:
Nadelen HDMI-CEC

De voordelen klinken natuurlijk erg goed maar helaas zitten er ook nadelen aan het gebruik van HDMI-CEC. Zo kunnen fabrikanten zelf aanpassingen doen aan de standaard waardoor bijvoorbeeld Anynet niet 100 procent samenwerkt met SimpLink. In de meeste gevallen werken de standaard functies als het in- en uitschakelen van apparatuur zonder problemen maar zijn het de extra functies die problemen opleveren.

Een ander nadeel is dat je vaak geen complete controle hebt over wat er gebeurt. Zo kan wanneer HDMI-CEC geactiveerd is en je een CD in de Blu-ray speler stopt zowel de TV als de receiver aanspringen. Maar, je wilt muziek luisteren en hebt de TV dus helemaal niet nodig. Deze moet vervolgens handmatig weer uitgezet worden.

link https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/
Enige nadeel wat ik heb met CEC, is als ik een serie kijk op de Apple TV, die zet ik op pauze, dan druk ik de PS4 controller aan zodat de PS4 de TV naar de juiste source laat springen, op dat moment vangt de Apple TV dit op en denkt; "Hé, mn baas gaat wat anders doen, ik zet de film stop zodat ie straks verder kan waar ie gebleven is" en op dat moment probeert dus de PS4 de source op de PS4 te zetten, maar de Apple TV reageert erop door de film te stoppen en neemt dan ook weer de source over waardoor het beeld twee keer verspringt.

Buiten dat is het wel ideaal als je in slaap sukkelt en de TV vanzelf uit gaat, dan gaat de serie ook op stop, zodat die niet uit zichzelf alle afleveringen af gaat spelen waardoor het bij Trakt verkloot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
CRXDelSol schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:10:
[...]

Dat merkte ik toen ik de Apple TV net had, keek in de App Store bij aankopen, en kon gelijk een rits app zo 'opnieuw' downloaden. Blijft een mooie feature; universele apps.
Het is ook een beetje jammer dat een groot deel van de ontwikkelaars gewoon losse apps uitbrengen puur om financiële redenen. Maar eigenlijk zou het alles een stuk overzichtelijker maken en makkelijker maken als Apple gewoon verplicht dat wanneer je een zelfde app uitbrengt voor meerdere Apple producten dat dat dan een universele app moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
dangerpaki schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:21:
[...]

Het is ook een beetje jammer dat een groot deel van de ontwikkelaars gewoon losse apps uitbrengen puur om financiële redenen. Maar eigenlijk zou het alles een stuk overzichtelijker maken en makkelijker maken als Apple gewoon verplicht dat wanneer je een zelfde app uitbrengt voor meerdere Apple producten dat dat dan een universele app moet worden.
Ik snap je punt, echter moet de verantwoordelijkheid bij de ontwikkelaar blijven liggen. Als die het 'kosten dekkend' nodig vind om de app los opnieuw uit te brengen, moeten ze die vrijheid hebben, maar blijf ik er gewoon bij weg. Als een app iets duurder is maar wel universeel voor iPhone, iPad en Apple TV, dan heb je mij sneller over de streep.
Het is aan de gebruiker of die daarmee in zee gaat. Denk niet dat je moet willen dat Apple dingen gaat verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Apple verplicht ondertussen zoveel dat ik dan niet zo'n probleem zou hebben als ze iets verplichten waarbij je als eindgebruiker geniet van het gebruiksgemak. Maar goed het zal er toch niet komen binnenkort denk ik. En vooralsnog moet ik zeggen dat ik de laatste jaren vrij stabiel ben nu qua apps en eigenlijk niet zo veel meer tegen kom wat ik echt zou gebruiken. Laatste aankoop was Infuse pro. Maar die is dan toevallig wel universal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap wel dat het ontwikkelen van een Apple TV app anders is dan iPad/iPhone.
Daarnaast is het schijnbaar zo dat games op een TV duurder kunnen zijn dan op iPhone/iPad. Ontwikkelaars moeten ergens hun geld vandaan halen dus ergens snap ik het wel.

Ik vind het overigens wel onduidelijk hoe dat precies zit met apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ontwikkelaar bepaalt of een app universal is of niet... FireCore doet dat erg netjes met Infuse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:55:
Als je een Harmony hebt dan heb je geen CEC nodig en moet je dat uitzetten.

CEC is bedoeld als je TV het hoofd apparaat is en je die AB wilt gebruiken voor andere aangesloten (CEC-capable) apparaten wilt bedienen.

CEC (zoals door Apple geïmplementeerd) van de aTV is erg zinloos want de aTV is zelden het hoofdapparaat maar vrijwel altijd een van de perifere apparaten rondom de TV. Pas als de aTV de kabel/glasdozen volledig kan vervangen is de huidige implementatie zinvol.
Ik snap hoe HDMI-CEC werkt. Echter vind ik de apple remote wel prettig en wil ik ook hiermee m'n apps bedienen. Zonder HDMI-CEC werkt de volume knop echter niet. Ik ga vanavond proberen of ik 'm de volume knoppen van de versterker gewoon kan aanleren.
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:33:
@Spam. Games? Heb je nog tips toevallig? Skyforce is leuk maar verder heb ik alleen maar veredelde iPhone games gevonden.

(Ik hoop dat ze die Xcom game er eens op uitbrengen trouwens)
Tjsa, het is maar wat je leuk vind. Wij vermaken ons hier thuis enorm met Crossy Road - MultiPlayer (MP), Airwings - MP (met 3rd party nimbus controller), Shadowmatic, LuminoCity, Galaxy on Fire 3 (ook beter met controller), Sing! (Karaoke met iphone als mic) en Does Not Commute. Verder hoor ik goeie verhalen over Geometry Wars 3 en Oceanhorn.

Vooralsnog zijn het inderdaad veredelde iPhone games maar een aantal ervan krijgen door multiplayer wel meerwaarde. Grote tegenvaller was dus Beats Sports waar ik nog steeds niet m'n geld voor terug heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
ikweethetbeter schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:44:
De ontwikkelaar bepaalt of een app universal is of niet... FireCore doet dat erg netjes met Infuse!
Sja, maar ze hebben ook gelijk een van de duurste apps €9,99 terwijl de meeste apps die afzonderlijk voor iOS en tvOS gekocht moeten worden in de €0,99-€2,99 range zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote voordeel van universele apps is ook dat de bediening overal hetzelfde is. En iets duurder? Tja, ontwikkelaar moet ook leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldwing1973 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:15:
Sja, maar ze hebben ook gelijk een van de duurste apps €9,99 terwijl de meeste apps die afzonderlijk voor iOS en tvOS gekocht moeten worden in de €0,99-€2,99 range zitten.
Infuse is het waard, het zoveelste 13 in een dozijn spelletje wellicht niet. Aan ieder zelf te beoordelen of een app z'n geld waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:47:
[...]

Ik snap hoe HDMI-CEC werkt. Echter vind ik de apple remote wel prettig en wil ik ook hiermee m'n apps bedienen. Zonder HDMI-CEC werkt de volume knop echter niet. Ik ga vanavond proberen of ik 'm de volume knoppen van de versterker gewoon kan aanleren.

[...]

Tjsa, het is maar wat je leuk vind. Wij vermaken ons hier thuis enorm met Crossy Road - MultiPlayer (MP), Airwings - MP (met 3rd party nimbus controller), Shadowmatic, LuminoCity, Galaxy on Fire 3 (ook beter met controller), Sing! (Karaoke met iphone als mic) en Does Not Commute. Verder hoor ik goeie verhalen over Geometry Wars 3 en Oceanhorn.

Vooralsnog zijn het inderdaad veredelde iPhone games maar een aantal ervan krijgen door multiplayer wel meerwaarde. Grote tegenvaller was dus Beats Sports waar ik nog steeds niet m'n geld voor terug heb :(
Ja toch, nee dacht misschien mis ik iets unieks ofz.

Over je eerste punt, ik hoefde mijn versterker niet in te regelen, toen ik de instelling omzette van "Tv" naar "versterker/receiver" werkte het direct. HDMI-CEC staat uit verder.

(HDMI-CEC nooit begrepen, gaat de receiver ineens uit als de AppleTV op slaapstand gaat enz. Die ellende gaat hier direct uit altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDMI-CEC had eigenlijk dat automatisch switchen naar de juiste ingang moeten zijn, wat we met SCART hadden. Alleen ze zijn iets te ver doorgeslagen, en verschillende fabrikanten wilden verschillende dingen, waardoor het gebrekkig werkt en niet doet wat je wil. Daarom zet ik het altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:14:
[...]

Ja toch, nee dacht misschien mis ik iets unieks ofz.

Over je eerste punt, ik hoefde mijn versterker niet in te regelen, toen ik de instelling omzette van "Tv" naar "versterker/receiver" werkte het direct. HDMI-CEC staat uit verder.

(HDMI-CEC nooit begrepen, gaat de receiver ineens uit als de AppleTV op slaapstand gaat enz. Die ellende gaat hier direct uit altijd)
Waar zit die instelling? In de Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:15:
Waar zit die instelling? In de Apple TV?
*knip*

Je komt dan hier op uit.

Dit kan wel wat behulpzamer. Geef gewoon de link incl. een quote van de pagina. Hou het verder gezellig of als je ziet dat iets niet goed gaat, maak dan een TR aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Hoedje op 19-01-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ikweethetbeter schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:40:
[...]

[mbr]*knip*[/]

Je komt dan hier op uit.

[mbr]Dit kan wel wat behulpzamer. Geef gewoon de link incl. een quote van de pagina. Hou het verder gezellig of als je ziet dat iets niet goed gaat, maak dan een TR aan.[/]
Euh ok ik weet niet wat hier stond maar we zijn hier toch om elkaar te helpen? Ik raak nog wel eens zoek in de instellingen van de Apple TV en soms refereert iemand naar iets wat je elders moet instellen.

Ik ben er dus ook gisteren pas achter hoe je het CEC aan de Apple TV uit kunt zetten. Lekker handig dat ze dat weer geen HDMI-CEC noemen maar "home theater control" |:(

Afijnm we zijn eruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hoedje: Er wordt wel selectief gemodereerd, ik was wat bijdehand, maar wel netjes. Ik zie soms teksten staan waarvan ik vind dat ze alle fatsoensnormen te buiten gaan, en die blijven staan...

@Spam: Ja, we zijn ervoor om elkaar te helpen. Daar heb je fora voor!

HDMI CEC is het meest problematische protocol dat je kunt bedenken; het doet bijna nooit wat je wil dat het doet. En de naamgeving verschilt ook per merk. Dat je het niet meteen vindt op je tv, receiver of mediaspeler is dus geen schande.

Alleen toen ik erop ging Googlen, toen maakte Google mijn zoekstring al af toen ik halverwege had ingetypt. En het eerste of tweede resultaat gaf meteen al de oplossing.

Mooi dat je eruit bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:32:
@Hoedje: Er wordt wel selectief gemodereerd, ik was wat bijdehand, maar wel netjes. Ik zie soms teksten staan waarvan ik vind dat ze alle fatsoensnormen te buiten gaan, en die blijven staan...
Edit: laat maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 19-01-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat dat voornamelijk in de reacties op het nieuws is, maar ook in de fora zoals deze. Maar ik zal er rekening mee houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Ik moet zeggen dat dat voornamelijk in de reacties op het nieuws is, maar ook in de fora zoals deze. Maar ik zal er rekening mee houden!
Ja daar zit geen fatsoen meer idd. Jammer, lees het nog maar zelden.

Het forum is gezelliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Precies, nieuws is een een beetje een schreeuw/afzeik plek geworden ala twitter. Maar hier doen we lief tegen elkaar...toch >:)

Nog even zitten stoeien met de volume instellingen van de siri remote. Het omzetten van TV naar versterker werkte niet. Gelukkig kon ik 'm direct nieuwe IR commando's aanleren van de juiste RC5 code.

Overigens toen pas besefte ik me dat Apple dit wel redelijk netjes gemaakt heeft. Je verteld het IR oogje van de Apple TV wat het moet zijn en die geeft het weer door aan de remote. Misschien is dit heel normaal (ik gebruik al jaren harmony dus configuratie is best wel brak) maar het werkte vrij prettig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Bij nieuwsberichten wordt er alleen maar gebashed en geflamed, wat gewoon schijt irritant is. Dat tezamen met het down-modden wanneer iemand het niet eens is ergens mee, wordt een puinhoop zo op de front-page. Forum kom je bewust in een specifiek deel, en heb je (meestal) enkel mensen die daar juist willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
CRXDelSol schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Bij nieuwsberichten wordt er alleen maar gebashed en geflamed, wat gewoon schijt irritant is. Dat tezamen met het down-modden wanneer iemand het niet eens is ergens mee, wordt een puinhoop zo op de front-page. Forum kom je bewust in een specifiek deel, en heb je (meestal) enkel mensen die daar juist willen zijn.
Ik vind het downmodden op zich best wel werken. Als iemand een ongefundeerde lompe uitspraak doet dan verdwijnt het uit het zicht. Wat jammer is dat grappige uitspraken dan ook verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:34:
Ik vind het downmodden op zich best wel werken. Als iemand een ongefundeerde lompe uitspraak doet dan verdwijnt het uit het zicht. Wat jammer is dat grappige uitspraken dan ook verloren gaan.
Dat niet alleen, relevante bijdragen waar een deel van de forumbezoekers het niet mee eens is, worden ook gedownmod.

Een neutrale Tweakers moderator die onbevooroordeeld is (en dus zelf niet meedoet op het forum, in geen enkele discussie) zou mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:25:
[...]

Dat niet alleen, relevante bijdragen waar een deel van de forumbezoekers het niet mee eens is, worden ook gedownmod.

Een neutrale Tweakers moderator die onbevooroordeeld is (en dus zelf niet meedoet op het forum, in geen enkele discussie) zou mijn voorkeur hebben.
Vooral bij nieuwsberichten waar een heel specifiek doelgroep voor is, en een specifiek doelgroep tegen, en je maakt gewoon een zeer informatieve en on-topic reactie, wordt je te vaak gedownmod om niks.
Of als iemand een kansloze opmerking maakt, en je hebt een heel sterk tegenargument die gewoon on-topic is, wordt het gemarkeerd als ongewenst, echt kansloos.

Maar goed, terug naar Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me verstandig.

Ik vind het overigens nog wel lastig om nieuwe apps te ontdekken. Ik volg met een schuin oog iCulture een beetje maar iets als AppShopper of AppZapp voor Apple TV om eens te struinen is er niet. In top zoveel lijstjes komt alleen het populaire en obvious naar voren... en die ken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:15
Zoals iAmRenzo zegt. Is het inderdaad lastig nieuwe interessante apps te vinden.

Weet iemand trouwens of er een spotify app in de maak is? Deze mis ik momenteel. Ondanks airplay, wat ook wel werkt. Maar battery consuming is. Daarnaast heb ik spotify connect dus vandaar de vraag.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou iCulture en AppleTips in de gaten voor nieuwe apps. Wel oppassen, op die sites promoten ze actief het domme, overbodige, en zelfs gevaarlijke CleanMyMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is inderdaad ook bij mij best lastig om nieuwe en vooral leuke apps te vinden. er zijn naar mijn idee nog niet echt veel leuke games zoals je die hebt op de handheld apparaten. Er was ook al heel snel al veel meuk en simpele games ( zo van zie mij nou: ik heb een app voor appletv gemaakt, maar het ziet er niet uit ) om maar niet te spreken van al die aquarium en openhaard apps ....

welke games hebben jullie? En heeft het voordeel om een controller aan te schaffen voor de appletv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCulture kom ik eigenlijk niet meer. Mij beeld te gekleurd maar vooral dom/kennisloos geschreven. Ook de manier waarop ze hele kleine geruchten kopieëren van de Amerikaanse media stoort mij enorm.

Voor tips over Apps vind ik iDownloadblog wel leuk altijd. Behandeld geregeld onbekende maar interessante apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:48:
Ik hou iCulture en AppleTips in de gaten voor nieuwe apps. Wel oppassen, op die sites promoten ze actief het domme, overbodige, en zelfs gevaarlijke CleanMyMac.
AppleTips is al helemaal een dummy site. Kopieert enkel en alleen klakkeloos. Die begint ook zo dood te worden als het maar kan qua 'community'.
Donstil schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:52:
iCulture kom ik eigenlijk niet meer. Mij beeld te gekleurd maar vooral dom/kennisloos geschreven. Ook de manier waarop ze hele kleine geruchten kopieëren van de Amerikaanse media stoort mij enorm.

Voor tips over Apps vind ik iDownloadblog wel leuk altijd. Behandeld geregeld onbekende maar interessante apps.
Volg eens wat Amerikaanse media gericht op Apple, en dan de Nederlandse websites zoals OMT, Appletips, iCulture, in een RSS reader.
Hilarisch, zodra er iets gemeld is op Amerikaanse Apple gerichte sites, staat enkele minuten later de exacte Nederlandse vertaling op de overige sites. De bekendere Nederlandse sites die gooien dan ook binnen een uur dezelfde nieuwsberichten gericht op hetzelfde onderwerp erop. Copy+Paste websites.
En elke keer hele nieuwsberichten wijden aan iPhone 7 en 8 geruchten (bij wijze van) + nu al geruchten over wanneer de WWDC zou kunnen plaatsvinden, over een half jaar .. 8)7 Is dat nodig om je site nog interessant te houden en te onderscheiden van de rest? Dan is het wel heel triest gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:40:
Volg eens wat Amerikaanse media gericht op Apple, en dan de Nederlandse websites zoals OMT, Appletips, iCulture, in een RSS reader.
Hilarisch, zodra er iets gemeld is op Amerikaanse Apple gerichte sites, staat enkele minuten later de exacte Nederlandse vertaling op de overige sites. De bekendere Nederlandse sites die gooien dan ook binnen een uur dezelfde nieuwsberichten gericht op hetzelfde onderwerp erop. Copy+Paste websites.
En elke keer hele nieuwsberichten wijden aan iPhone 7 en 8 geruchten (bij wijze van) + nu al geruchten over wanneer de WWDC zou kunnen plaatsvinden, over een half jaar .. 8)7 Is dat nodig om je site nog interessant te houden en te onderscheiden van de rest? Dan is het wel heel triest gesteld.
We gaan zo weer een beetje offtopic maar heb je een paar leuke tips qua sites? Het Nederlandse aanbod is inderdaad hopeloos. Veel copy-paste en de zoveelste tip om accu te besparen (en de tip is dan: alles uitzetten 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Ik vind deze sites bijvoorbeeld wat meer informatief, en zijn overal wat eerder mee:

http://www.imore.com
http://www.macrumors.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
iCulture is handig voor de meldingen van apps in aanbieding of waar je iTunes kaartjes met korting kunt scoren. Het is een beetje zoals de playboy. Iedereen zegt het voor de artikels te kopen :+

my 2 cents.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2016 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Chevy454 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:11:
iCulture is handig voor de meldingen van apps in aanbieding of waar je iTunes kaartjes met korting kunt scoren. Het is een beetje zoals de playboy. Iedereen zegt het voor de artikels te kopen :+

my 2 cents.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Controller is wel een must have, spellen als rayman asphalt ed spelen stuk fijner met controller, wachten is nog wel op meer van dit soort games. Ik heb asphalt al 3 keer uit gespeeld. Hoop dat ze ook eens met spellen komen van bv 10€-15€ die dan ook geen freeminum zijn, rayman is nu altijd uurtje of 8 wachten of geld er tegen aan gooien elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27

swv

U2psv schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:13:
Controller is wel een must have, spellen als rayman asphalt ed spelen stuk fijner met controller, wachten is nog wel op meer van dit soort games. Ik heb asphalt al 3 keer uit gespeeld. Hoop dat ze ook eens met spellen komen van bv 10€-15€ die dan ook geen freeminum zijn, rayman is nu altijd uurtje of 8 wachten of geld er tegen aan gooien elke keer.
Mee eens. Een controller is zeker een must......

.....wanneer er geschikte spellen voor zijn. Een spelletje op de Apple TV is best leuk op z'n tijd en er hoeven niet altijd geavanceerde games voor uit te komen (dan pak ik wel de PS4) maar iets meer kwaliteit en dan is €10 voor mij best acceptabel in ruil daarvoor.

Net trouwens gezien dat Modern Combat 5 en Afterpulse tussen mijn aankopen stonden. Had al ff niet meer gekeken. Perfecte games voor de Nimbus lijkt mij

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 21-01-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Of je installeert Provenance (side-loaden) en je kan even lekker retro gaan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Provenance is top ja. Laatst al een paar uur Super Mario World zitten spelen met de controller. Heerlijk.

Met MAME heb ik minder succes, krijg geen geluid uit de diverse METAL SLUG Roms helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U2psv schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:13:
Ik vind de controllers nog best aan de prijs. En het aanbod games erg laag. En daarom wacht ik nog maar even... of wellicht komt er een werkende Chinese kloon voorbij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Ik vind de controllers nog best aan de prijs. En het aanbod games erg laag. En daarom wacht ik nog maar even... of wellicht komt er een werkende Chinese kloon voorbij O-)
Idd. En als ik al oude SNES games wil spelen, dan pak ik wel mn Wii U en speel ik ze op VC. Voor de prijs van een controller kan je een redelijke collectie games aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
sideloaden zonder mac gaat simpelweg niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperTrophy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:43:
sideloaden zonder mac gaat simpelweg niet lukken?
Zonder de juiste XCode versie gaat je dat niet lukken. En XCode draait alleen onder OS X. En OS X draait (officieel) alleen maar op een Mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Synology komt ook met een app voor Apple TV. ik ben benieuwd :)
https://www.synology.com/en-us/dsm/6.0beta/multimedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat daar staat geldt alleen voor v6 en dat zal op veel modellen niet gaan draaien. Over DS pakketten onder v5 heb ik nog nergens iets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

Dey

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:37:
Wat daar staat geldt alleen voor v6 en dat zal op veel modellen niet gaan draaien. Over DS pakketten onder v5 heb ik nog nergens iets gezien.
V6 zal toch op alle Synology nassen beschikbaar komen? Of bedoel je dat deze ATV4 functie voor alleen krachtige nassen beschikbaar komt?

[ Voor 66% gewijzigd door Dey op 22-01-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt het alleen voor de krachtigere NASsen beschikbaar. Anderen blijven gewoon met v5.x draaien. Je zou even hier http://www.synology-forum.nl/index.php moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is een geschikte goedkope game controller voor de ATV4? Ik heb wel gegoogled, maar ik vind de controllers in die lijstjes nog best prijzig, en ik vraag me af of er een goede china knock-off is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

V6 komt alleen beschikbaar voor NASsen waarvan het typenummer eindigt op 11 of hoger:
downloads: Synology DSM 6.0 build 7274 bèta 2

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Ik ben heel benieuwd naar DS video, voorlopig valt Infuse me nog wel tegen. DS video op de iPhone is supersnel. Infuse vind ik nog steeds aan de trage kant, zowel bij het laden van de bibliotheek en het starten van een film.
Aan de snelheid van de Apple tv kan het niet liggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Infuse Pro 4.0.2? Die is niet traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waturus
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Inderdaad, werkt hier ook prima. Soms even een paar tellen wachten omdat de schijf moet opspinnen.
Bibliotheek laadt hier gewoon direct zonder wachten.

Trouwens dat sideloaden werkt prima op Windows, moet je wel even een VM maken/gebruiken met OS X.

[ Voor 24% gewijzigd door Waturus op 23-01-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vermoedde ik al, dat OS X ook prima virtueel draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 07:25
Heeft iemand al een van de Hue apps draaien op de Apple tv? Ik wil een Hue app die mij gewoon de basis functionaliteit biedt en eigenlijk gewoon mijn eigen gemaakte scenes ter keuze weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas alleen DS Video. Daarvoor werkt Infuse al goed. Ik heb nog een oplossing voor fotos nodig...
Pagina: 1 ... 36 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.