Dit klopt niet! Dat er schokjes zitten bij het afspelen van infuse is een bug en dit is bekend bij de maker, bij de volgende versie die komt moet dit verholpen zijn.robertwebbe schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:15:
Als je de gratis Infuse versie neemt dan kan sommige content hier en daar wat schokken. Als je upgrade naar de Premium versie dan gebruik je een (gelicenceerde) codec die veel beter is en vloeiend loopt.
Schokken kunnen komen door een bug, of door het netwerk, of door officiële (h.264 / h.265) codecs, ipv de gratis x-versies van de codecs.
Oke duidelijk. Dan stop ik met rommelen en haal ik mijn geld terug bij Apple.Thalaron schreef op maandag 28 december 2015 @ 05:05:
[...]
Dan kan je simpelweg (nog) niet.
Voor zover ik heb begrepen heb zijn zowel Infuse als MrMC ermee bezig om dit werkend te krijgen (als het al kan).
En voor als je denkt: DTS HD is toch ondersteund? Ik heb geen enkele film met "DTS HD" gezien... enkel DTS HDMA (en dat is dus blijkbaar niet hetzelfde...)
Maar goed... als Apple TV4 het niet zou ondersteunen des te meer rede om hem te jailbraiken indien iemand dat lukt. En anders hoop ik dat de aTV5 wel meer formaten zal gaan ondersteunen
Hier ook. Infuse is met (grote files) net niet helemaal vloeiend.Jonasken schreef op maandag 28 december 2015 @ 03:26:
ik vind dat een film vloeiender afspeelt met plex dan met infuse, vinden jullie dit ook? Ik vind sommige files schokken, zeer lichtjes (valt bijna niet op) ofwel ligt het aan mijn powerlines
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
nou ik zie het ook bij mindere grote files hoor maar mijn vrouw kan dit goed bedienen en dat heeft de voorkeur :-) de software word vanzelf beter
Ik heb er ook last van, met Infuse lopen sommige films inderdaad schokkerig.Happy2000 schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:40:
[...]
Dit klopt niet! Dat er schokjes zitten bij het afspelen van infuse is een bug en dit is bekend bij de maker, bij de volgende versie die komt moet dit verholpen zijn.
Met de laatste versie van Plex loopt bij mij ook alles soepel via mijn NAS.
Echter met Plex moet ik iedere keer handmatig de NL ondertitels kiezen.
Nog geen idee waardoor dit wordt veroorzaakt. Bij mijn satelliet ontvangen met Dreamplex heb ik hier totaal geen last van.
Ik dacht dat je ergens binnen de Plex Server kunt ingeven welke subs hij automatisch moet pakken.Freestuff schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:20:
[...]
Ik heb er ook last van, met Infuse lopen sommige films inderdaad schokkerig.
Met de laatste versie van Plex loopt bij mij ook alles soepel via mijn NAS.
Echter met Plex moet ik iedere keer handmatig de NL ondertitels kiezen.
Nog geen idee waardoor dit wordt veroorzaakt. Bij mijn satelliet ontvangen met Dreamplex heb ik hier totaal geen last van.
Als je dat op Nederlands zet en ze zijn beschikbaar selecteerd hij die automatisch.
Ja, deze staat aan op Nederlands (Voorkeurstaal ondertiteling) , ik heb nu ondertitelingsmodus op altijd ingeschakeld gezet, i.p.v. getoond bij anderstalig audiospoor. Straks even testen of dat iets uitmaakt.Donstil schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:23:
[...]
Ik dacht dat je ergens binnen de Plex Server kan ingeven welke subs hij automatisch moet pakken.
Als je dat op Nederlands zet en ze zijn beschikbaar selecteerd hij die automatisch.
Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1174) for tvOS is ready to test
What To Test:
- Playback improvements
- Fix for 10s skips after every play/pause
- Custom artwork for favorites (use favorite.png or favorite-atv.png)
- Edge scrolling for universal remotes (tap right/left on last/first item to go to next line)
- Favorites adding with right button and Remote app
- Version number in settings
What To Test:
- Playback improvements
- Edge scrolling for universal remotes (tap right/left on last/first item to go to next line)
Ik heb vandaag Infuse Pro ook maar even getest. Ik loop tegen de volgende dingen aan:
- Mijn receiver geeft geen DTS-HD weer. Het maximale wat mijn receiver binnen krijgt is Dolby Digital of DTS. Dolby-HD wordt gedownmixed naar Stereo. DTS-HD wordt DTS... Hier baal ik onwijs van, ik had op z'n minst verwacht dat DTS-HD het zou doorsturen naar mijn receiver.... (van Dolby-HD wist is dat dit niet ondersteund werd, maar hier had ik van verwacht dat het Dolby Digital zou worden in plaats van Stereo).
- In mijn Movies map staat elke film in een eigen map. Sommige films worden direct herkend en dan zie ik in het menu de film poster... maar van vele films zie ik een blanco map met de naam van de film, die kan ik openen en dan zie ik een of twee onderliggende door Kodi aangemaakte mappen (extrathumbs enzo) en de film zelf met filmposter. Op dit niveau is de film dus wel herkend...
- In mijn TV shows map zie ik voor elke serie een blanco map. Als ik een niveau dieper ga krijg ik netjes de posters van de seizoenen. Weet niet hoe ik op voor elke serie een poster kan krijgen.
Heeft iemand DTS-HD wel werkend? Ze adverteren met DTS-HD passthrough namelijk. En weet iemand hoe je het beste je mappenstructuur kunt hebben zodat je onder het favorieten niveau overal meteen posters te zien krijgt in plaats van blanco map iconen? Ik heb nu mappen voor films en series, en elk van die mappen staan de films en afleveringen in hun eigen map.
- Mijn receiver geeft geen DTS-HD weer. Het maximale wat mijn receiver binnen krijgt is Dolby Digital of DTS. Dolby-HD wordt gedownmixed naar Stereo. DTS-HD wordt DTS... Hier baal ik onwijs van, ik had op z'n minst verwacht dat DTS-HD het zou doorsturen naar mijn receiver.... (van Dolby-HD wist is dat dit niet ondersteund werd, maar hier had ik van verwacht dat het Dolby Digital zou worden in plaats van Stereo).
- In mijn Movies map staat elke film in een eigen map. Sommige films worden direct herkend en dan zie ik in het menu de film poster... maar van vele films zie ik een blanco map met de naam van de film, die kan ik openen en dan zie ik een of twee onderliggende door Kodi aangemaakte mappen (extrathumbs enzo) en de film zelf met filmposter. Op dit niveau is de film dus wel herkend...
- In mijn TV shows map zie ik voor elke serie een blanco map. Als ik een niveau dieper ga krijg ik netjes de posters van de seizoenen. Weet niet hoe ik op voor elke serie een poster kan krijgen.
Heeft iemand DTS-HD wel werkend? Ze adverteren met DTS-HD passthrough namelijk. En weet iemand hoe je het beste je mappenstructuur kunt hebben zodat je onder het favorieten niveau overal meteen posters te zien krijgt in plaats van blanco map iconen? Ik heb nu mappen voor films en series, en elk van die mappen staan de films en afleveringen in hun eigen map.
Het verhaal voor DTS-HD is volgens mij de afgelopen pagina's al x keer besproken.... Misschien eerst even teruglezen???
[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 29-12-2015 15:41 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
@valderrama;
Je kunt zelf met folders.jpg ook op elk folderniveau plaatjes tevoorschijn krijgen. Voor art. herkenning moet de folder/filmbenaming gelijk zijn aan thetvdb.com. beste is om ook het jaar mee te geven, dus: "filmnaam (xxxx).mkv". Bij series seizoen/aflevering.
Je kunt zelf met folders.jpg ook op elk folderniveau plaatjes tevoorschijn krijgen. Voor art. herkenning moet de folder/filmbenaming gelijk zijn aan thetvdb.com. beste is om ook het jaar mee te geven, dus: "filmnaam (xxxx).mkv". Bij series seizoen/aflevering.
Morgen komt er een nieuwe beta.robertwebbe schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:23:
Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1174) for tvOS is ready to test
What To Test:
- Playback improvements
Is dat 31 december, of vandaag al? Ik zal de mails van de iTunes Store in de gaten houden...
Nee, dit gaat over de beta test, deze worden via TestFlight verspreid.
Dat weet ik, ik doe mee aan het beta programma, en als notificatie krijg je een mail van de iTunes Store...
Dit was het onderwerp van de laatse mail die ik had ontvangen:
TestFlight: There is an update available for Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1174)
Dit was het onderwerp van de laatse mail die ik had ontvangen:
TestFlight: There is an update available for Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1174)
[ Voor 39% gewijzigd door ikweethetbeter op 30-12-2015 10:23 ]
Overigens had ik via SMB vanaf mijn synology ook wat buffer problemen (via wifi verbonden). Elke keer met vooruit of achteruit duurde het net even een seconde bufferen.
Op mijn synology bij de uitgebreide instellingen van SMB ingesteld dat ie SMB 3 draait en nu iets minder last van bufferen.
Op mijn synology bij de uitgebreide instellingen van SMB ingesteld dat ie SMB 3 draait en nu iets minder last van bufferen.
Iemand nog een adresje voor de Steelseries controller?
Ik wil hem eigenlijk voor het lange weekend hebben maar Coolblue en bol verkopen hem niet en Apple geeft een langere levertijd aan helaas.
Je hebt dus twee soorten van DTS in MKV's.
DTS en DTS-HD Master Audio. Dat laatste wordt niet ondersteund en het eerste wel, speel je dus Master Audio af dan pakt hij de DTS stream.
DTS-HD High Resolution Audio schijnt dus ondersteund te worden, DTS-HD Master Audio (nog) niet. Voor films is alleen DTS-HD MA interessant naast de normale DTS stream.
DTS 96/24 wordt ook ondersteund trouwens, niet heel gangbaar maar viel me op.
Ik wil hem eigenlijk voor het lange weekend hebben maar Coolblue en bol verkopen hem niet en Apple geeft een langere levertijd aan helaas.
Ik heb me (hier ook besproken) inmiddels even ingelezen.Valderrama schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:02:
Ik heb vandaag Infuse Pro ook maar even getest. Ik loop tegen de volgende dingen aan:
Je hebt dus twee soorten van DTS in MKV's.
DTS en DTS-HD Master Audio. Dat laatste wordt niet ondersteund en het eerste wel, speel je dus Master Audio af dan pakt hij de DTS stream.
DTS-HD High Resolution Audio schijnt dus ondersteund te worden, DTS-HD Master Audio (nog) niet. Voor films is alleen DTS-HD MA interessant naast de normale DTS stream.
Duidelijk verhaal over de HD varianten van DTS!
De oorspronkelijke DTS standaard gaat volgens mij al tot 192 kHz / 24 bit, het meeste DTS materiaal is 48 kHz / 24 bit. De DTS-HD varianten moeten minimaal 96 kHz ondersteunen. Volgens mij is "MA" variant de lossless variant, waardoor die erg veel bandbreedte kost.Donstil schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:07:
Ik begrijp niet zo goed waarom er niet gewoon een 100% passthrough optie in gebouwd is voor welke audio variant dan ook. Mijn receiver handelt dat wel netjes af.
De Xbox One heeft hier ook een handje van. Die stuurt de HD audio formaten ook niet door.
Ik vind het erg storend want dat is de enige reden waarom er een htpc in de buurt van mijn tv en receiver staat.
De Xbox One heeft hier ook een handje van. Die stuurt de HD audio formaten ook niet door.
Ik vind het erg storend want dat is de enige reden waarom er een htpc in de buurt van mijn tv en receiver staat.
De nieuwe beta van Infuse is er:
Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1176) for tvOS is ready to test
- Improved playback start time
- Rounded corners for favorites artwork
- Fixed favorite name in the poster grid title
Voor mij is MrMC een onestop shop voor :Lekkerbek312 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:06:
[...]
Ik heb beide gekocht. Heb tot nu toe geen echte problemen met Infuse gehad.
Persoonlijk spreekt de look and feel van Infuse mij veel meer aan. MrMC ziet er gedateerd uit en totaal niet in lijn met de rest van de Apple TV . Ook de navigatie met de Apple Remote is erg slecht.
MrMC daarentegen heeft wel een aantal opties die ik bij Infuse mis, zoals:
- meerdere locaties plakken onder een folder
- list view (en veel meer)
- muziek afspelen
- Films
- TV series
- TV kijken via DVBlink client
ik bedien het met mn harmony remote zwz dus qua bediening vind ik het geen probleem. Ik moet je wel meegeven dat de interface er veel gelikter uitziet. Is het qua afspelen ook soepel? Ik ben vooral Kodi gewend....
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Top! Dat laatste had ik namelijk onlangs gemeld. Mooi dat ze dat nu al opgepakt hebben.ikweethetbeter schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:36:
De nieuwe beta van Infuse is er:
Ja dat is jammer. Ik heb een MacMini onder mijn tv (aan de receiver) welke ik ook als download tank en Plex server gebruik, mijn Plex server wordt gedeeld met twee vrienden dus hij heeft het geregeld "druk" waardoor hij wat gaat blazen.Valderrama schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:31:
Ik begrijp niet zo goed waarom er niet gewoon een 100% passthrough optie in gebouwd is voor welke audio variant dan ook. Mijn receiver handelt dat wel netjes af.
Als Plex en Infuse (Plex voor alles behalve DTSMA, Infuse voor DTSMA) net dat kleine beetje beter zouden werken dan had ik de Mini al lang naar de meterkast verplaatst.
Ik kan je vertellen dat de laatste Infuse Ptro 4.0.2 bèta erg stabiel is. Nu nog list view en een gekeken / nieuw indicator, dan ben ik er ten opzichte van Infuse 2 op de ATV2 enorm op vooruit gegaan!
Ik heb die pro net eens even geprobeerd. Wel veel makkelijker configureren dan MrMC. Echter wat vragen:CRXDelSol schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:58:
[...]
Top! Dat laatste had ik namelijk onlangs gemeld. Mooi dat ze dat nu al opgepakt hebben.
- Video playback duurt vrij lang
- Ik heb wat mappen als favourieten ingesteld staan. Echter lijkt het alsof hij elke keer opnieuw de film info gaat scrapen, onthoud hij dit niet?
- Mijn standaard view is filmposters maar soms kom ik in een modus waar ik de films in bannervorm zie. Hoe kan ik dat als default instellen?
In de laatste beta is het opstarten van video's drastisch verlaagd. Infuse heeft nog niet een library database iets. Dat zit in de pijplijn. Nu gaat ie elke keer al je films doorzoeken naar covers, in plaats van dag ie een database heeft die hij toont zonder naar de files zelf te kijken. (Hoe het bij Kodi werkt)Spam schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:44:
[...]
Ik heb die pro net eens even geprobeerd. Wel veel makkelijker configureren dan MrMC. Echter wat vragen:
- Video playback duurt vrij lang
- Ik heb wat mappen als favourieten ingesteld staan. Echter lijkt het alsof hij elke keer opnieuw de film info gaat scrapen, onthoud hij dit niet?
- Mijn standaard view is filmposters maar soms kom ik in een modus waar ik de films in bannervorm zie. Hoe kan ik dat als default instellen?
Ah, ok dan snap ik niet zo goed hoe er mensen zijn hier die vinden dat InFuse beter is dan MrMC. Dat is toch irritant als je elke keer moet wachten? Ik merk bijvoorbeeld ook als ik wissel tussen favorieten (films en TV series bijv.) dat z'n cache dan weer leeg is en weer van voren moet beginnen..CRXDelSol schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:17:
[...]
In de laatste beta is het opstarten van video's drastisch verlaagd. Infuse heeft nog niet een library database iets. Dat zit in de pijplijn. Nu gaat ie elke keer al je films doorzoeken naar covers, in plaats van dag ie een database heeft die hij toont zonder naar de files zelf te kijken. (Hoe het bij Kodi werkt)
Nou dan is het gewoon effe wachten nog.
Kan niet anders dan dat Infuse wel een lokale database heeft.
Toen ik de eerste keer mijn film share toevoegde met meer dan 200 films was Infuse een minuut of tien bezig om alles te indexeren. Als ik nu elke keer de app start en de film share open dan moet ik inderdaad eventjes wachten maar dat is maximaal vijftien seconden en dan zie ik meteen alle films met alle covers.
Infuse slaat in ieder geval niets op mijn NAS op terwijl er gebruik wordt gemaakt van een admin account. Oftewel, hij heeft lokaal een databaseje staan die elke keer bij het opnieuw openen van de app ingeladen wordt en er gecontroleerd wordt of er geen nieuwe films aanwezig zijn die hij nog niet heeft staan of dat er films verwijderd zijn.
Als ik in de app switch tussen favorieten die al een keer zijn ingeladen dan zie ik vrijwel meteen alle content staan. Anders heb ik eerst hetzelfde scenario zoals eerder omschreven.
Toen ik de eerste keer mijn film share toevoegde met meer dan 200 films was Infuse een minuut of tien bezig om alles te indexeren. Als ik nu elke keer de app start en de film share open dan moet ik inderdaad eventjes wachten maar dat is maximaal vijftien seconden en dan zie ik meteen alle films met alle covers.
Infuse slaat in ieder geval niets op mijn NAS op terwijl er gebruik wordt gemaakt van een admin account. Oftewel, hij heeft lokaal een databaseje staan die elke keer bij het opnieuw openen van de app ingeladen wordt en er gecontroleerd wordt of er geen nieuwe films aanwezig zijn die hij nog niet heeft staan of dat er films verwijderd zijn.
Als ik in de app switch tussen favorieten die al een keer zijn ingeladen dan zie ik vrijwel meteen alle content staan. Anders heb ik eerst hetzelfde scenario zoals eerder omschreven.
[ Voor 11% gewijzigd door Valderrama op 02-01-2016 12:24 ]
Infuse heeft een eigen database, maar die wordt elke keer dat je een map opent weer bijgewerkt. Niks om je zorgen over te maken!Spam schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:16:
Ah, ok dan snap ik niet zo goed hoe er mensen zijn hier die vinden dat InFuse beter is dan MrMC. Dat is toch irritant als je elke keer moet wachten? Ik merk bijvoorbeeld ook als ik wissel tussen favorieten (films en TV series bijv.) dat z'n cache dan weer leeg is en weer van voren moet beginnen..
Nou dan is het gewoon effe wachten nog.
Nou dat zie ik echter niet bij mij gebeuren. Als ik 'm alles laat binnenhalen en tussen favorieten switch begint ie weer van voren af aan. Als hij dan idd een database heeft dan is het een brakke, ik hoor daar als gebruiker toch niets van te merken? Nee infuse zal nog even moeten verder werken voordat het een plaatsje verdiend in de bovenste rij van de Apple TV homescreenikweethetbeter schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:31:
[...]
Infuse heeft een eigen database, maar die wordt elke keer dat je een map opent weer bijgewerkt. Niks om je zorgen over te maken!
Hmm misschien moet ik eens gaan timen of er verschil is. Bij jouw werd het indexeren gedaan bij het aanmaken van de share?Valderrama schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:20:
Kan niet anders dan dat Infuse wel een lokale database heeft.
Ik vind elke keer 15 sec wachten echt wel te lang hoor maar ik ben verwend met MrMC/kodi.
[ Voor 49% gewijzigd door Spam op 02-01-2016 12:39 ]
Misschien is het tien seconden. Het is helaas nog niet direct.
Maar goed... Het is maar eenmalig als je in de app blijft en zolang deze niet gekilled wordt en je de tv niet uit zet.
Maar goed... Het is maar eenmalig als je in de app blijft en zolang deze niet gekilled wordt en je de tv niet uit zet.
Ze hebben nog geen library, maar maken enkel gebruik van de local storage. Daarom is er ook nog niet zoiets als iCloud sync. Maar dit alles komt eraan.ikweethetbeter schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:31:
[...]
Infuse heeft een eigen database, maar die wordt elke keer dat je een map opent weer bijgewerkt. Niks om je zorgen over te maken!
Library, local storage, het werkt op dit moment redelijk goed, maar alle verbeteringen zijn natuurlijk welkom!
Ik heb een RT-AC68U router met HDD er aan die ik als NAS gebruik. Benaderbaar als windows share en DLNA. Werkt prima, maar kan er helaas geen plex server op draaien. Ik wil graag de films, foto's en muziek af kunnen spelen op de AT4. Iemand tips? Ik heb de gratis versie van Infuse, ziet er goed uit qua interface maar speelt alleen video (?) en maar de helft van mijn films. Bij de andere springt hij steeds terug naar het 'koop nu de pro versie' scherm. Bij 'nee bedankt' gebeurd er niets, ook geen foutmelding of iets dergelijks. Speelt de Pro versie meerdere formaten af? Als ik de reacties over MrMC lees vind ik het wel wat duur om even te proberen. Ik heb ook al NAStify geprobeerd. Die speelt meer af maar is wel heel erg basic.
Afgelopen dagen de stunt van het jaar gehad, op het nippertje van 2015 nog even.
Was bij de MM, lekker zitten spelen met een iMac en een AppleTV die daar opgesteld stond. Meteen een AppleTV 2015 meegenomen, wat eigenlijk niet in de planning lag. Thuisgekomen de boel uitgepakt en aangesloten. HDMI ingang 1: geen beeld. HDM 2, geen beeld. En bij HDMI 1... ook gen beeld. Andere HDMI-kabel gepakt, nog steeds niks.
Toen eens even op zoek gegaan wat de specs van mijn TV zijn. HD-ready. Oftewel max 720P en geen 1080P, wat de Apple TV aanlevert.
Crap! Dat betekende dus dat mijn TV te oud was voor een nieuwe AppleTV. Nou ja, dan maar even wachten. Heb de AppleTV teruggebracht, het had zo leuk moeten worden...
Was bij de MM, lekker zitten spelen met een iMac en een AppleTV die daar opgesteld stond. Meteen een AppleTV 2015 meegenomen, wat eigenlijk niet in de planning lag. Thuisgekomen de boel uitgepakt en aangesloten. HDMI ingang 1: geen beeld. HDM 2, geen beeld. En bij HDMI 1... ook gen beeld. Andere HDMI-kabel gepakt, nog steeds niks.
Toen eens even op zoek gegaan wat de specs van mijn TV zijn. HD-ready. Oftewel max 720P en geen 1080P, wat de Apple TV aanlevert.
Crap! Dat betekende dus dat mijn TV te oud was voor een nieuwe AppleTV. Nou ja, dan maar even wachten. Heb de AppleTV teruggebracht, het had zo leuk moeten worden...
De Apple TV detecteerd of er een 720p of 1080p scherm aan hangt, dus dat zou de oorzaak niet mogen wezen.sypie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:31:
Afgelopen dagen de stunt van het jaar gehad, op het nippertje van 2015 nog even.
Wie kan mij helpen?
Heb al jaren naar tevreden een ATV3 aan mijn Philips 42pfl8404 hangen, samen met een samsung Ziggo decoder.
Af en toe switch ik naar de ATV om via de macbook of iPad wat op de TV te streamen vanaf het internet, terwijl mijn decoder op pauze staat. Dit kan makkelijk door met de afstandsbediening van de TV van de ene HDMI poort naar de andere te gaan.
Dit weekend de ATV4 aangesloten op dezelfde HDMI poort. En wat is nu mijn probleem: Elke keer als ik naar met de AB naar de ATV HDMI ga, dan forceert de TV hem direct weer terug naar de HDMI poort waarop de TV decoder is aangesloten! Ofwel ik moet mijn tv decoder uitzetten (programma kwijt) en dan naar de ATV HDMI. Wat kan dit zijn?
Vreemd genoeg werkt het heel af en toe na lang aanhouden wel.
Heb al jaren naar tevreden een ATV3 aan mijn Philips 42pfl8404 hangen, samen met een samsung Ziggo decoder.
Af en toe switch ik naar de ATV om via de macbook of iPad wat op de TV te streamen vanaf het internet, terwijl mijn decoder op pauze staat. Dit kan makkelijk door met de afstandsbediening van de TV van de ene HDMI poort naar de andere te gaan.
Dit weekend de ATV4 aangesloten op dezelfde HDMI poort. En wat is nu mijn probleem: Elke keer als ik naar met de AB naar de ATV HDMI ga, dan forceert de TV hem direct weer terug naar de HDMI poort waarop de TV decoder is aangesloten! Ofwel ik moet mijn tv decoder uitzetten (programma kwijt) en dan naar de ATV HDMI. Wat kan dit zijn?
Vreemd genoeg werkt het heel af en toe na lang aanhouden wel.
American Express vraagbaak
Is dat die CEC-bende op de TV misschien?
Haters everywhere but I don’t really care
Denk het wel want heb het probleem hier ook. Gewoon de decoder uitschakelen (wat ook niet erg is, minder stroom verbruik) en het werkt ok. Of een harmony AB.matthijst schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:04:
Is dat die CEC-bende op de TV misschien?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Ik heb CEC in de aTV uitgezet en daarmee al dit soort problemen opgelost. CEC in de aTV is volgens mij alleen zinvol als je vrijwel alles vanuit de aTV doet want dan kun je via die weg de TV uitzetten.
CEC zou anders moeten werken. Namelijk, schakel je de tv naar 'tv' dan gaat de versterker mee. Met de volume toetsen van de tv bedien je de versterker.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:25:
Ik heb CEC in de aTV uitgezet en daarmee al dit soort problemen opgelost. CEC in de aTV is volgens mij alleen zinvol als je vrijwel alles vanuit de aTV doet want dan kun je via die weg de TV uitzetten.
Activeer je de aTV weer dan switched de hele boel om zonder zelf op alle knoppen te hoeven drukken. Maar zo werkt het natuurlijk niet
Mijn tv stuurt een 'uit' signaal naar m'n versterker als hij aan gaat en panasonic adviseert CEC uit te zetten
Iets met kinderschoenen en gebrek aan standaarden.
Verwijderd
Ik heb geen aparte versterker meer Had een tijd geleden meer dan genoeg van al dat losse spul met kabel- en koppelingsellende.
CEC aan in de aTV leverde niets op. Heb een Harmony die zowel TV alsook aTV bestuurt.
CEC aan in de aTV leverde niets op. Heb een Harmony die zowel TV alsook aTV bestuurt.
Dank! wist niet dat dit kon, en nu werkt het weer als voorheen.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:25:
Zoals aangegeven hou ik de decoder graag aan omdat ik verder wil kijken waar ik mee bezig was. Nu net voordat ik het aanpaste ging bijvoorbeeld mijn decoder uit toen ik naar de ATV4 ging en was dus 45 minuten aan time-shifting programma kwijt.
American Express vraagbaak
De enige apparaten die hier via CEC werken zijn de PS4 en ATV4. Dus ik heb het gewoon aan staan. Als de TV na een bepaalde tijd uit gaat (als ik weg loop, of in slaap donder op de bank) gaat de film/serie braaf op pauze. Ik zet de ATV nooit uit, ik laat 'm alleen sluimeren als ik 'm op dat moment gebruik en ik op bed ga, dan gaat de TV mee uit. En druk ik de ATV aan met de remote, dan gaat de TV naar de juiste 'source'. Dus voor mij werkt het prima.
Als je meer apparaten gebruikt met CEC kunnen ze gaan conflicteren, mede omdat er geen standaard is qua implementatie van CEC, iedereen heeft hier een eigen variant van.
Als je meer apparaten gebruikt met CEC kunnen ze gaan conflicteren, mede omdat er geen standaard is qua implementatie van CEC, iedereen heeft hier een eigen variant van.
Ik gebruik sinds een tijdje Infuse voor de ATV 4, echter merk ik dat de .mkv video's op 1080p niet echt vloeiend zijn. Iemand die hier ook last van heeft gehad of een mogelijke oplossing weet?
Mijn naam is niet Peter!
MKV is een breed begrip.
Hoe lang duurt de film & hoe groot is het bestand?
Bedraad of wifi?
HD of "gewone" audio?
...
Hoe lang duurt de film & hoe groot is het bestand?
Bedraad of wifi?
HD of "gewone" audio?
...
Het valt mij op dat de ATV4 wat raar omgaat met de refresh rates. Veel bronnen zijn op 50Hz vloeiend, maar tegenwoordig komen daar meer en meer 60Hz filmpjes bij op bv YouTube en volgens mij is Netflix altijd 60Hz.
Om iets vloeiend af te spelen moet ik steeds handmatig schakelen op de ATV4 tussen 50 en 60 Hertz op de HDMI uitgang. Wanneer ik kies voor 'automatisch' pakt hij 60Hz omdat mijn Panasonic plasma dat aankan, maar dan zijn de 50Hz fimpjes weer niet vloeiend ...
Herkent iemand dit?
Om iets vloeiend af te spelen moet ik steeds handmatig schakelen op de ATV4 tussen 50 en 60 Hertz op de HDMI uitgang. Wanneer ik kies voor 'automatisch' pakt hij 60Hz omdat mijn Panasonic plasma dat aankan, maar dan zijn de 50Hz fimpjes weer niet vloeiend ...
Herkent iemand dit?
Infuse Pro 4.0.2 (4.0.1178) for tvOS is ready to test
- Extra zoom options (designed for cropping out black bars)
- Improved sorting for files like 'Toy Story', 'Toy Story 2' and 'Toy Story 3'
- Improved metadata refetching if initial attempt failed with network error
- Improved metadata fetching efficiency
- Minor adjustments to favorite icon size
- Fix for rare overlapping of favorite title and artwork
- Fix for a floating crash after playback start
- Extra zoom options (designed for cropping out black bars)
- Improved sorting for files like 'Toy Story', 'Toy Story 2' and 'Toy Story 3'
- Improved metadata refetching if initial attempt failed with network error
- Improved metadata fetching efficiency
- Minor adjustments to favorite icon size
- Fix for rare overlapping of favorite title and artwork
- Fix for a floating crash after playback start
Dat wilde ik hier ook net posten... Net geïnstalleerd, en ik heb al gezien dat filmreeksen zonder nummer in de titel, zoals de Harry Potter reeks, nog niet goed gesorteerd wordt.
ok, dit is niet zo fijn. Ik had even Cuest en Beats Sports gedownload om te proberen. Ik vond er echt helemaal niets aan dus een refund aangevraagd. Krijg ik de volgende melding van iTunes store:
. Bij iOS apps doen ze hier helemaal niet moeilijk over.
Ik snap er niets van. Het is toch een Apple TV app? Waarom kan ik m'n geld niet terugkrijgen? Ik vind de game echt ontzettend waardeloos.Geachte ...
U hebt op 02-01-2016 Beat Sports gekocht en hebt bevestigd dat als u deze iOS-app binnen veertien dagen na aankoop download, u deze aankoop niet meer kunt annuleren.
Met vriendelijke groeten,
De App Store
Misschien nieuwe voorwaarden per 1 januari ofzo? Misschien bij iOS apps ook wel veranderdSpam schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:39:
ok, dit is niet zo fijn. Ik had even Cuest en Beats Sports gedownload om te proberen. Ik vond er echt helemaal niets aan dus een refund aangevraagd. Krijg ik de volgende melding van iTunes store:
[...]
Ik snap er niets van. Het is toch een Apple TV app? Waarom kan ik m'n geld niet terugkrijgen? Ik vind de game echt ontzettend waardeloos.. Bij iOS apps doen ze hier helemaal niet moeilijk over.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Nou dat is nu zo vreemd: ik heb alleen de iOS app gedownload om als extra controller te gebruiken. Dus waarom ontzegt me dat dan het recht voor refund?amphora schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:55:
[...]
Misschien nieuwe voorwaarden per 1 januari ofzo? Misschien bij iOS apps ook wel veranderd
Verwijderd
Staan hier netjes op volgorde. Staan allemaal in een aparte folder "Harry Potter" met daarin een 'folder.jpg" en de files als "Harry Potter X and the ...... (jaar)". Hierbij is X oplopend nummer en jaar het jaar uitgebracht.
Als die X er niet zou staan dan komen er een alfabetische volgorden en dat zou ik logisch vinden.
Als die X er niet zou staan dan komen er een alfabetische volgorden en dat zou ik logisch vinden.
Die X heb ik er niet bij staan, maar het jaartal wel...
8 films in 1 map, en alfabetisch gesorteerd. Ik zal die nummertjes er eens bijzetten! En hoe heb je de laatste 2 films genummerd, 7 en 8 of 7.1 en 7.2?
Correctie, ik heb alles wel gesorteerd:
01 Harry Potter and ...
02 Harry Potter and ...
...
En toch sorteert Infuse het niet goed!
8 films in 1 map, en alfabetisch gesorteerd. Ik zal die nummertjes er eens bijzetten! En hoe heb je de laatste 2 films genummerd, 7 en 8 of 7.1 en 7.2?
Correctie, ik heb alles wel gesorteerd:
01 Harry Potter and ...
02 Harry Potter and ...
...
En toch sorteert Infuse het niet goed!
[ Voor 25% gewijzigd door ikweethetbeter op 05-01-2016 20:52 . Reden: Correctie ]
Verwijderd
Gewoon 7 en 8.Ik bekijk ze zelf niet dus wist niet dat het sequels waren.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 20:23 ]

Is dit bij meer mensen een dingetje? Ik krijg dit geregeld als ik wissel tussen apps.
Je moet even kijken met welke mogelijkheid je geld terug vraagt bij een app.Spam schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:39:
[...]
Ik snap er niets van. Het is toch een Apple TV app? Waarom kan ik m'n geld niet terugkrijgen? Ik vind de game echt ontzettend waardeloos.. Bij iOS apps doen ze hier helemaal niet moeilijk over.
Als je dat doet met de gene waarbij je een invul veld krijgt moet je die niet hebben. Dat wordt namelijk bekeken door een medewerker en geregeld geweigerd. Er is een keuze (weet zo 1.2.3 niet meer welke) waarbij je geen keuze veld krijgt, die gaat niet langs een medewerker en wordt daardoor ook automatisch goedgekeurd als het binnen de 14 dagen valt.
Nog nooit gehad die melding .. Mijn Apple TV werkt eigelijk perfect als een zonnetje.Donstil schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:41:
[afbeelding]
Is dit bij meer mensen een dingetje? Ik krijg dit geregeld als ik wissel tussen apps.
Misschien doe je dat te vaak?Spam schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:39:
[...]
Zou denken dat de refund functie niet bedoeld is als een soort unlimited try before you buy?
Haters everywhere but I don’t really care
Nee pas de eerste keer voor de apple TV dat ik het deed en gelijk bij de eerste..Bij iOS heb ik denk ik wel 50 betaalde apps en misschien 1 of 2 keer een refund gevraagd. Nee ik denk inderdaad de verkeerde optie geselecteerd en dan komt ie ergens in een burocratische bak terecht met een standaard mailtje. Zielig...vooral die Beats sports is duur en totaal niet de moeite waard (mijn mening hematthijst schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:08:
[...]
Misschien doe je dat te vaak?
Zou denken dat de refund functie niet bedoeld is als een soort unlimited try before you buy?
Gewoon weer replyen. Ik kies altijd de overige optie en meld als reden dat ik gebruik maak van mijn recht op teruggaaf binnen 14 dagen.
Dit gaat langs een medewerker maar mijn reden is m.i. legitiem, dus wordt ook niet geweigerd. Althans tot nu toe geen problemen.
Dit gaat langs een medewerker maar mijn reden is m.i. legitiem, dus wordt ook niet geweigerd. Althans tot nu toe geen problemen.
Verwijderd
Apple maakt steeds vaker een probleem als je retourneert op basis van "14 dagen retourrecht". Jouw ID krijgt dan een 'vinkje' en retourneren op basis van 14 dagen wordt onmogelijk gemaakt.
Je krijgt dat een melding te zien (ongeveer) "als u binnen 14 dagen download dan is er geen retourrecht". Je kunt dan een eindeloze discussie met Apple aangaan maat volgens hun hebben zij het recht daartoe. Of dit zo is? Welke jurist zoekt dit uit.
Overigens krijg je daarna nog steeds je geld terug alleen is het automatisme uitgeschakeld en krijg je altijd met een medewerker te maken wat een ellenlange procedure tot gevolg heeft.
En die ellende haalt Apple zich op de nek terwille van 99 cent.
Je krijgt dat een melding te zien (ongeveer) "als u binnen 14 dagen download dan is er geen retourrecht". Je kunt dan een eindeloze discussie met Apple aangaan maat volgens hun hebben zij het recht daartoe. Of dit zo is? Welke jurist zoekt dit uit.
Overigens krijg je daarna nog steeds je geld terug alleen is het automatisme uitgeschakeld en krijg je altijd met een medewerker te maken wat een ellenlange procedure tot gevolg heeft.
Ik heb één keer geld teruggevraagd voor een Apple TV app, en dat was zonder problemen geregeld & geaccepteerd, het geld was de maand erop met mijn credit card verrekend.
Opzich niet heel gek toch?Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:02:
Apple maakt steeds vaker een probleem als je retourneert op basis van "14 dagen retourrecht". Jouw ID krijgt dan een 'vinkje' en retourneren op basis van 14 dagen wordt onmogelijk gemaakt.
Als ik een stomme vergelijking maak met een snoepwinkel.
Als klant mag je van mij best een keer een snoepje naar keuze kiezen en proberen. Smaakt het niet, klantvriendelijk als ik ben mag je de centen terug of iets anders uitzoeken.
Kom je vrij regelmatig je snoep terugbrengen, waardoor het lijkt of je alleen maar even proeft.
Zal ik je toch vriendelijk vragen om een keuze te maken zonder het vervolgens te retourneren. Want het blijft geen feest met dat proeven! Moraal: omzet (die schrale 99 centen worden natuurlijk duizenden malen afgezet)
Heb je de link uit je factuur per mail gebruikt? Of via iTunes naar je aankopen en dan meld een probleem?Spam schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:15:
Nee pas de eerste keer voor de apple TV dat ik het deed en gelijk bij de eerste..Bij iOS heb ik denk ik wel 50 betaalde apps en misschien 1 of 2 keer een refund gevraagd. Nee ik denk inderdaad de verkeerde optie geselecteerd en dan komt ie ergens in een burocratische bak terecht met een standaard mailtje. Zielig...vooral die Beats sports is duur en totaal niet de moeite waard (mijn mening he)
In dat laatste gevald kun je in de lijst met apps klikken op "meld", je kiest een reden uit de lijst en voert hem in. Volgens mij is het een automatisch proces.
Ik heb MrMC op deze wijze gerefund. En gekregen. En het is niet de eerste keer.
Verwijderd
@novarion:
Heeft niets te maken met "snoepje proberen". Ook is het niet zo dat de frequentie van gebruik "14 dan retourrecht" bepalend is.
Ik heb er uitgebreid over gecorrespondeerd en het is puur de keuze die je aanvinkt die bepalend is. Werkt ook volledig automatisch. En zoals met alles van Apple "geen echte discussie mogelijk".
Heeft niets te maken met "snoepje proberen". Ook is het niet zo dat de frequentie van gebruik "14 dan retourrecht" bepalend is.
Ik heb er uitgebreid over gecorrespondeerd en het is puur de keuze die je aanvinkt die bepalend is. Werkt ook volledig automatisch. En zoals met alles van Apple "geen echte discussie mogelijk".
Weet iemand wat de status is van NL ziet met een app voor de ATV?
Om nu steeds de iPad / PC te laten streamen naar de Chromecast is ook zo old fashioned...
Om nu steeds de iPad / PC te laten streamen naar de Chromecast is ook zo old fashioned...
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat is dus PRECIES wat ik heb gedaan. Klaarblijkelijk de verkeerde reden geselecteerd.iAmRenzo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:46:
[...]
Heb je de link uit je factuur per mail gebruikt? Of via iTunes naar je aankopen en dan meld een probleem?
In dat laatste gevald kun je in de lijst met apps klikken op "meld", je kiest een reden uit de lijst en voert hem in. Volgens mij is het een automatisch proces.
Ik heb MrMC op deze wijze gerefund. En gekregen. En het is niet de eerste keer.
Ik heb december bij NL ziet de vraag via de helpdesk gesteld. Dit was het antwoord:Chevy454 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:21:
Weet iemand wat de status is van NL ziet met een app voor de ATV?
Heb gisteren overigens voor het eerst een sideload gedaan met xcode en de uitzendinggemist app erop gezet via deze guide: https://github.com/jeffkr...ist/blob/master/README.mdOp dit moment is er nog geen Apple TV app van NLziet. We kijken naar de mogelijkheden om deze te ontwikkelen, meer informatie kan je in dit artikel lezen: http://bit.ly/spreekbuis_nlziet
Werkte vrij gemakkelijk. Vraag me af hoe lang het duurt voordat Apple dat lek dicht
Klopt ik heb het nu geprobeerd. Lukte niet echt goed. Helaas geen mogelijkheid om de record knop te programmeren. MrMC heeft ook al aangegeven dat dit ook niet gaat lukken als de Apple remote die RC code niet doorgeeft...matthijst schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:23:
[...]
Zou zweren dat er een extra venster verstopt zit met nog 5 knoppen
[ Voor 23% gewijzigd door Spam op 06-01-2016 15:51 ]
De laatste, is not listed. En als reden opgevoerd dat het programma niet naar verwachting werkt.Spam schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:43:
Dat is dus PRECIES wat ik heb gedaan. Klaarblijkelijk de verkeerde reden geselecteerd.Welke reden heb jij opgegeven? Dan probeer ik het nog een keer..
Het is volgens mij geen lek maar bewust. Met "vervelende" side effects. Ze hebben f.lux al gesommeert de code te verwijderen. Maar op github is dat iets lastiger.Heb gisteren overigens voor het eerst een sideload gedaan met xcode en de uitzendinggemist app erop gezet via deze guide: https://github.com/jeffkr...ist/blob/master/README.md
Werkte vrij gemakkelijk. Vraag me af hoe lang het duurt voordat Apple dat lek dichtIk vond het zeer vreemd dat dit zo makkelijk ging. Blijft bizar dat NPO nog steeds geen officiele app heeft.
Er is overigens een veel fijnere Uitzending Gemist: https://github.com/4np/UitzendingGemist
[ Voor 47% gewijzigd door iAR op 06-01-2016 16:18 ]
Dus nog geen echte harde deadline. JammerSpam schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:43:
Ik heb december bij NL ziet de vraag via de helpdesk gesteld. Dit was het antwoord:
Vandaag nog even gekeken of we de TV abo konden opzeggen maar helaas.. Internet alleen is duurder als een trippel play abo

Verwijderd
Inderdaad. Voordeel is dat deze 2 TV apps (NPO Live & Uitzending gemist) in 1 verenigt.iAmRenzo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:16:
Er is overigens een veel fijnere Uitzending Gemist: https://github.com/4np/UitzendingGemist
Plus dat je niet hoeft te force quitten voor nieuwe content. Dat je per dag kun kiezen en per letter (van de titel) en dat je uitgelicht e.d. hebt op de eerste pagina.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:47:
Inderdaad. Voordeel is dat deze 2 TV apps (NPO Live & Uitzending gemist) in 1 verenigt.
Ik denk overigens wel dat hij hem voor zichzelf heeft gemaakt. De ontwikkeling is niet heel actief op Github.
Verwijderd
Vooral jammer dat het niet in de App Store zit ant nu krijg je geen art. updates. Het zou namelijk mooi zijn als hij het "TV Live" scherm modelleert naar dat van "NPO". Dat ziet er stuk beter uit.
Maar geen klacht want het gaat om primair de inhoud.
Maar geen klacht want het gaat om primair de inhoud.
Als NPO slim is geven ze hem een paar euro en nemen ze het project over en brengen ze het uit onder eigen naam.
Openbare diensten en slim in 1 zinamphora schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:07:
Als NPO slim is geven ze hem een paar euro en nemen ze het project over en brengen ze het uit onder eigen naam.
Ooh tof. Die ga ik even proberen.iAmRenzo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:16:
[...]
De laatste, is not listed. En als reden opgevoerd dat het programma niet naar verwachting werkt.
[...]
Het is volgens mij geen lek maar bewust. Met "vervelende" side effects. Ze hebben f.lux al gesommeert de code te verwijderen. Maar op github is dat iets lastiger.
De uitzending gemist app die ik er nu opheb is een foutmeldingen festijn namelijk.
Ik heb deze al een paar keer proberen te installeren... Build failed steeds...iAmRenzo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:16:
[...]
Hij geeft aan als foutmelding onder het kopje DailyCollectionViewCell.swift "No such module"SwiftyJSON"
nvm... het is laat & bier = geen goede combi
Had niet door dat deze net even anders werkte dan de voorgaande Apps die ik had geïnstalleerd via Xcode
[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 09-01-2016 03:11 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Nou je was niet de enige, volgens mij is dit ook direct het probleem van Apps die buiten de store om geïnstalleerd worden op je AppleTV, als een developer er voor kiest om code te gebruiken buiten de Apple Store richtlijnen om krijg je dit soort ongecontroleerde installaties.Thalaron schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 02:27:
[...]
Ik heb deze al een paar keer proberen te installeren... Build failed steeds...
Hij geeft aan als foutmelding onder het kopje DailyCollectionViewCell.swift "No such module"SwiftyJSON"
nvm... het is laat & bier = geen goede combi![]()
Had niet door dat deze net even anders werkte dan de voorgaande Apps die ik had geïnstalleerd via Xcode
De wet Koop op Afstand is daar heel duidelijk in, digitale aankopen kunnen ZONDER OPGAAF VAN REDEN binnen 14 dagen na aankoop geannuleerd worden en de verkopende partij is dan VERPLICHT om het geld terug te betalen, zonder opgaaf van reden vereist.amphora schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:55:
[...]
Misschien nieuwe voorwaarden per 1 januari ofzo? Misschien bij iOS apps ook wel veranderd
Dus een discussie met een Apple medewerker is niet nodig, gewoon refereren naar consuwijzer en duidelijk aangeven dat je afziet van de aankoop.
"Digitale producten downloaden
Koopt u een product om te downloaden op uw pc, tablet of telefoon? Bijvoorbeeld muziek, een spelletje of een film? Hebt u laten weten dat u het product binnen veertien dagen wilt hebben? Én hebt u laten weten dat u afziet van de bedenktijd? Dan hebt u geen bedenktijd. De ondernemer moet alle informatie over uw aankoop én het feit dat u afziet van de bedenktijd bevestigen. Bijvoorbeeld per e-mail. Hij moet dat doen voordat u het product gaat downloaden.
Let op: hebt u niet laten weten dat u het product al tijdens de bedenktijd wil hebben? Of hebt u niet laten weten dat u afziet van de bedenktijd? En hebt u het product al gedownload? Dan hebt u wel een bedenktijd. U hoeft dan niet te betalen. Hebt u al betaald en maakt u toch gebruik van uw bedenktijd?Dan hebt u recht op uw geld terug. Ook al kunt u het product niet terugsturen. U hoeft ook niet te betalen als de ondernemer u geen bevestiging heeft gestuurd voordat u ging downloaden."
BRON
Het gedeelte wat ik bold heb gemaakt is naar mijn mening nogal vreemd, hoe kan Apple een bevestiging van aankoop sturen VOORDAT je het download?
Bij Apple werkt het zo, je "koopt" iets, en 1 á 2 dagen later krijg je de factuur, juridisch gesproken zou dit dus niet rechtsgeldig zijn (als ik die regel goed lees) en zou dus IEDERE aankoop via de App store dus heel simpel ongedaan gemaakt kunnen worden ongeacht de 14 dagen respijt.
[ Voor 36% gewijzigd door Goldwing1973 op 13-01-2016 13:13 . Reden: Missende [ toegevoegd ]
Maar nu ga je er automatisch vanuit dat een bevestiging een email is terwijl er duidelijk staat "Bijvoorbeeld".
Ik kan me voorstellen dat Algemene voorwaarden + een pop-Up voor aanschaf (wat de Appstore doet) voldoende is.
Ik kan me voorstellen dat Algemene voorwaarden + een pop-Up voor aanschaf (wat de Appstore doet) voldoende is.
Lees dat Infuse 4.0.2 in de ATV AppStore klaarstaat.
Ben nu niet thuis, hoor graag van Infuse gebruikers of de app nu sneller content (van bijv. NAS) laadt (opstarten van film na openen van de Infuse App)
vergeleken met 4.0 en 4.0.1
Thanks
Ben nu niet thuis, hoor graag van Infuse gebruikers of de app nu sneller content (van bijv. NAS) laadt (opstarten van film na openen van de Infuse App)
Thanks
[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 11-01-2016 19:13 ]
iOS 9.2 voor Apple tv is uit. Nu oa met folders en Bluetooth keyboard support :-)
Edit : oh nee, is beta :-)
Edit : oh nee, is beta :-)
[ Voor 15% gewijzigd door enzoronald op 11-01-2016 21:19 ]
Klopt. Hij is sneller, vergelijkbaar met de laatste 4.0.2 bèta.Geert1976 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:08:
Lees dat Infuse 4.0.2 in de ATV AppStore klaarstaat.
Thanks
Top! Dank voor je reactie. Zo thuis bijwerkenikweethetbeter schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:25:
[...]
Klopt. Hij is sneller, vergelijkbaar met de laatste 4.0.2 bèta.
Verwijderd
Ik heb de beta van TVos geDLed. 2 vragen:
- installeren gaat door de ipsw via Option + herstel?
- moeten alle apps daarna opnieuw geinstalleerd worden.
- installeren gaat door de ipsw via Option + herstel?
- moeten alle apps daarna opnieuw geinstalleerd worden.
Je herinstalleert een OS dus ja, de apps moeten opnieuw worden geïnstalleerd.
Maar bij een iPhone iOS update zet je een backup terug en lijkt alles hetzelfde. Apple TV's hebben geen backup dus moet ik iedere app dan handmatig weer installeren? En nog belangrijker, alle app settings zijn dan ook weg gok ik?
Dat gebeurt toch automatisch in de achtergrond?
Verwijderd
Dan is een Beta bepaald niet interessant. Of is er een manier om een backup van een aTV te maken die daarna geresteerd kan worden?DaMarcus schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:38:
Je herinstalleert een OS dus ja, de apps moeten opnieuw worden geïnstalleerd.
nee, bij mij stond het niet aan zie ik net....nu door jou, aangezet! en daar dank ik je voorChevy454 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:31:
[...]
Dat gebeurt toch automatisch in de achtergrond?
ik kan met infuse geen m4a afspelen (play error). volgens google ondersteund infuse geen m4a, klopt het?
Atv 4 (infuse) > FTP > router met usb hdd
Gebruikt er hier iemand Videoland op de Apple TV 4?
Ik heb het probleem hiermee dat het beeld hierin niet vloeiend loopt en stottert. Op m'n LG tv met videoland kan ik dit niet reproduceren dus ik vrees dat het aan de combi Apple TV / Videoland ligt.
Ik heb contact opgenomen met videoland via twitter. Ze zijn er naar aan het kijken maar ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit probleem ervaart.
De twitter 'discussie'
https://twitter.com/johnvanhulsen/status/681948497755652102
Om het te vergelijken met Netflix heb ik dezelfde film een stukje gecheckt en opgenomen om het probleem te laten zien:
Netflix: https://twitter.com/johnvanhulsen/status/682271474640621568
Videoland: https://twitter.com/johnvanhulsen/status/682271707189657600
Ben ik de enige?
Ik heb het probleem hiermee dat het beeld hierin niet vloeiend loopt en stottert. Op m'n LG tv met videoland kan ik dit niet reproduceren dus ik vrees dat het aan de combi Apple TV / Videoland ligt.
Ik heb contact opgenomen met videoland via twitter. Ze zijn er naar aan het kijken maar ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit probleem ervaart.
De twitter 'discussie'
https://twitter.com/johnvanhulsen/status/681948497755652102
Om het te vergelijken met Netflix heb ik dezelfde film een stukje gecheckt en opgenomen om het probleem te laten zien:
Netflix: https://twitter.com/johnvanhulsen/status/682271474640621568
Videoland: https://twitter.com/johnvanhulsen/status/682271707189657600
Ben ik de enige?
CheckJohnvh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:10:
Gebruikt er hier iemand Videoland op de Apple TV 4?
Videoland hapert bij ons niet. Hij deed dat voorheen wel omdat mijn router niet in staat was het verkeer te verwerken over VPN. Videoland hapert bijvoorbeeld wel wanneer ik de app op mijn GSM open of via de laptop kijk.Ik heb het probleem hiermee dat het beeld hierin niet vloeiend loopt en stottert. Op m'n LG tv met videoland kan ik dit niet reproduceren dus ik vrees dat het aan de combi Apple TV / Videoland ligt
Ben ik de enige?
M4A is audio. Infuse ondersteunt nog geen pure audio bestanden, het is een wens die ik en velen met mij aan FireCore hebben doorgegeven, en ze denken erover na.icegodd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:02:
ik kan met infuse geen m4a afspelen (play error). volgens google ondersteund infuse geen m4a, klopt het?
VLC voor Apple tv is uit! http://feepk.net/2016/01/12/vlc-tvos/
Doet het DTS-MA? Want daar ontbreekt het de OSX versie aan namelijk.alwaysleft schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:06:
VLC voor Apple tv is uit! http://feepk.net/2016/01/12/vlc-tvos/
Tot op heden alleen stereo, ik heb nog niet kunnen vinden hoe je Dolby surround en DTS werkend krijgtDonstil schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:13:
[...]
Doet het DTS-MA? Want daar ontbreekt het de OSX versie aan namelijk.
favorite.png in de folder in kwestie plaatsenU2psv schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:20:
Hoe krijg je bij de favorieten van infuse nu folder iconen?
Edit: Inmiddels VLC ook even uitgeprobeerd. Krijg er ook nog geen geluid uit.
Drie serie afleveringen geprobeerd, 1x DD en 2x 5.1 AC3 en alle drie de keren geen geluid.
Drie serie afleveringen geprobeerd, 1x DD en 2x 5.1 AC3 en alle drie de keren geen geluid.
Ooh zonde, ik zoek nog steeds een goeie DTS-MA player voor de Apple TV namelijk.Freestuff schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:38:
[...]
Tot op heden alleen stereo, ik heb nog niet kunnen vinden hoe je Dolby surround en DTS werkend krijgt
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 12-01-2016 22:15 ]
Dit topic is gesloten.