Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:17:
[...]

Ik heb NL ziet maar eens even gevraagd; ze hebben zelfs een aparte pagina voor.

http://www.spreekbuis.nl/...den-van-de-nieuwe-appletv

...dus het blijft afwachten op een mooie oplossing. Zou eigenlijk ideaal zijn, ware het niet dat ze 24 kitchen niet ondersteunen dus blijf ik nog wel ff steunen op mn DVBlink TV servertje...
Dat is opzich wel goed nieuws. Daar zou ik wel weer geld voor over hebben, niet dat er nou zo gigantisch veel moois op de Nederlandse zenders is maar alles wat ik dan nog kijk kijk ik on demand via de internet sites (wel op de tv).

Dat zou dus prima met een abonnement op de appleTV kunnen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Donstil schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:53:
[...]

Dat is opzich wel goed nieuws. Daar zou ik wel weer geld voor over hebben, niet dat er nou zo gigantisch veel moois op de Nederlandse zenders is maar alles wat ik dan nog kijk kijk ik on demand via de internet sites (wel op de tv).

Dat zou dus prima met een abonnement op de appleTV kunnen.
Als ik een alternatief heb voor 24 kitchen (waarom hebben die ook niet een app?) dan ga ik wellicht behoren tot de groep wat ze in amerika "cut the cord" noemen. Weg met die stomme coax en settop boxen die veelstetraag zijn!

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:02:
[...]

Als ik een alternatief heb voor 24 kitchen (waarom hebben die ook niet een app?) dan ga ik wellicht behoren tot de groep wat ze in amerika "cut the cord" noemen. Weg met die stomme coax en settop boxen die veelstetraag zijn!
Ik wil dat ook wel maar ik ga dat er niet bij mijn vriendin doorheen krijgen.

Die vloekt nu al dat ze voor Netflix 3 apparaten aan moet zetten :)

(Ik heb een Smartcard in mijn tv en die kan ook opnemen, das makkelijk en begrijpt ze 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Donstil schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:19:
[...]

Ik wil dat ook wel maar ik ga dat er niet bij mijn vriendin doorheen krijgen.

Die vloekt nu al dat ze voor Netflix 3 apparaten aan moet zetten :)

(Ik heb een Smartcard in mijn tv en die kan ook opnemen, das makkelijk en begrijpt ze 8)7 )
Logitech Harmony Hub.
Werkt als een speer hier, 1 knop en de tv, Apple tv en de surround gaan aan. Tv krijgt gelijk de goede ingang net als de surround en ze kan Netflix kijken.
Systeem werkt zo goed dat ik er nu ook eentje in de slaapkamer heb aangesloten, identieke bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, zelfs een simpele Harmony volstaat al om alles met één druk op de knop aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daar moet ik idd eens naar kijken :)

Edit: gedaan, die hub lijkt mij niet ideaal voor mijn situatie, moet ik toch weer met een iPhone/iPad werken, dat lost voor haar niets op.

De HARMONY 950 ziet er wel erg mooi uit. Alleen die prijs hè, dat is toch een dingetje met €249,-

[ Voor 75% gewijzigd door Donstil op 16-12-2015 23:43 ]

Er zijn Harmony's van 30 tot 500 euro, met een exemplaar rond de 80 euro kun je alle IR AB's vervangen!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
ikweethetbeter schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:35:
Inderdaad, zelfs een simpele Harmony volstaat al om alles met één druk op de knop aan en uit te zetten.
Inderdaad, hier al tijden een harmony one en dat werkt perfect. Bedien er zelfs de apple tv mee.

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De nieuwe apple TV zet via HDMI-CEC ook automatisch mijn TV en receiver aan, hij maakt zo mijn Harmony Elite lichtelijk overbodig... 8)7

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Mikey5times schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:55:
De nieuwe apple TV zet via HDMI-CEC ook automatisch mijn TV en receiver aan, hij maakt zo mijn Harmony Elite lichtelijk overbodig... 8)7
Als de Apple TV het enige apparaat is aan je TV waar je wat op kijkt misschien wel ja. Maar met nog blu-ray en HD recorder in huis blijft de Harmony nog een dankbare aanvulling. Al hoop ik dat de HD recorder ook straks vervangen gaat worden door ATV Apps (NPO/RTLXL/NLZiet etc). En ok, blu-ray/dvd's is ook al lang geleden :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

ikweethetbeter schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:06:
Er zijn Harmony's van 30 tot 500 euro, met een exemplaar rond de 80 euro kun je alle IR AB's vervangen!
Ik wil dan wel weer graag een Touchscreen, geen idee waarom maar ziet er flitsend uit :)

De HARMONY TOUCH is dan misschien ook wel een leuk ding, en met € 99,00 een stuk leuker geprijsd.

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:16:
[...]

Als de Apple TV het enige apparaat is aan je TV waar je wat op kijkt misschien wel ja. Maar met nog blu-ray en HD recorder in huis blijft de Harmony nog een dankbare aanvulling. Al hoop ik dat de HD recorder ook straks vervangen gaat worden door ATV Apps (NPO/RTLXL/NLZiet etc). En ok, blu-ray/dvd's is ook al lang geleden :)
Tuurlijk, ik heb ook nog andere apparaten zoals een PS3, maar ik merk dat ik de apple tv verreweg het meest gebruik omdat je er nu al zoveel mee kan. En af en toe werkt HDMI-CEC op mijn philips tv niet meer, en dan heb ik de harmony weer nodig.

Het is ook meer een compliment voor de atv, dat die in veel gevallen andere afstandsbedieningen overbodig maakt, maar als je net een nieuwe harmony van €250 hebt, dan wil je eigenlijk niet dat die overbodig is ;)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
gebruik de Harmony Ultimate Hub (+ Remote), hiermee bedien ik al mijn Sonos Playbar/Sub/2x Play 1 speakers, KPN tv ontvanger, Apple TV 4, mijn Samsung TV en een hdmi extractor (voor real 5.1 Digital en DTS support voor mijn 5.1 Sonos set).

Het is ff pielen met de Harmony Remote, maar tesamen met de iOS Harmony App is het prima te doen.

Deze Harmony is duur, maar scheelt zoveel switchen tussen allerlei afstandsbedieningen in huis

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Weer een update van Plex

Plex voor AppleTV4 v1.0.4
NEW:
Many types of subtitles are now converted into a format that can be displayed by the app instead of burning them into the video stream, which can greatly improve server performance. This feature requires Plex Media Server 0.9.14.5 or above (currently in Plex Pass preview).
The subtitle size setting is now applied to Direct Play content.
Added version number to settings screen (also available in Apple TV Settings > Apps > Plex).
FIXES:
Fixed a crash bringing up preplay settings screen.
Fixed Top Shelf extension not working with secure connections in environments with DNS rebinding protection enabled.
Fixed Audio Boost setting which could cause distorted audio in some cases.
Fixed subtitles of unknown language appearing empty in the subtitle selection screen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Thanks maar wellicht ook een goed idee om het per mail bij de NPO te pitchen als je er oren naar hebt. Ik heb het ook gedaan, hoe meer aanvragen .... ?! :)
Spam schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:17:
Ik heb NL ziet maar eens even gevraagd; ze hebben zelfs een aparte pagina voor.

http://www.spreekbuis.nl/...den-van-de-nieuwe-appletv

...dus het blijft afwachten op een mooie oplossing. Zou eigenlijk ideaal zijn, ware het niet dat ze 24 kitchen niet ondersteunen dus blijf ik nog wel ff steunen op mn DVBlink TV servertje...
Ik wil geen 10 7,95 euro betalen want ik wil geen commercieel.

[ Voor 49% gewijzigd door iAR op 17-12-2015 12:47 ]

iAmRenzo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:19:
Ik wil geen 10 euro betalen want ik wil geen commercieel.
NLZiet is geen € 10,- maar € 7,95 en het is reclame vrij.

Best interessant als dit naar de Apple TV komt dus, bijna het hele Nederlandse aanbod zit erin namelijk.

Donstil schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:37:
NLZiet is geen € 10,- maar € 7,95 en het is reclame vrij.

Best interessant als dit naar de Apple TV komt dus, bijna het hele Nederlandse aanbod zit erin namelijk.
Ik vind 7,95 voor een paar programma's uitzendinggemist wel erg veel geld. Zoals ik zei: ik kijk alleen NPO, toch nog veel live (en dat zit er niet HD in) en soms uitzending gemist.
iAmRenzo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:46:
[...]

Ik vind 7,95 voor een paar programma's uitzendinggemist wel erg veel geld. Zoals ik zei: ik kijk alleen NPO, toch nog veel live (en dat zit er niet HD in) en soms uitzending gemist.
Nou dan is NLziet niet voor jou verwacht ik ;)

Ik vind persoonlijk het gebrek aan reclame alleen al €7,95 waard maar de hogere kwaliteit is natuurlijk ook wel lekker, dat is nu op uitzendinggemist/RTLXL wel erg slecht namelijk.

Ik kijk ook niet echt veel verder.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
Nl ziet zou zeer welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Infuse ziet er interessant uit, denk dat de Apple TV zeker een kandidaat is voor mijn wensen (lokale content en streaming diensten vanaf 1 device benaderen) zodat vrouw en kinderen er ook makkelijk mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

Infuse heeft bij mij wel wat stotterproblemen bij films met hoge bitrate.
Aangesloten op netwerk via LAN interface.

[ Voor 22% gewijzigd door Crusader op 18-12-2015 11:01 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:19
Infuse zou ik in zijn huidige staat niet aanschaffen... heb hem al gekocht maar goed... MrMC is wellicht wat meer uitleg voor nodig om de film te zoeken/starten voor de gemiddelde burger, echter speelt deze hier wel alles soepel af!

Infuse is hier in elk geval geen kijken... niet om aan te zien (helaas).
Voordeel: MrMC is vooralsnog ook nog eens goedkoper ;-)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Thalaron schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:06:
Infuse zou ik in zijn huidige staat niet aanschaffen... heb hem al gekocht maar goed... MrMC is wellicht wat meer uitleg voor nodig om de film te zoeken/starten voor de gemiddelde burger, echter speelt deze hier wel alles soepel af!

Infuse is hier in elk geval geen kijken... niet om aan te zien (helaas).
Voordeel: MrMC is vooralsnog ook nog eens goedkoper ;-)
Ik heb beide gekocht. Heb tot nu toe geen echte problemen met Infuse gehad.

Persoonlijk spreekt de look and feel van Infuse mij veel meer aan. MrMC ziet er gedateerd uit en totaal niet in lijn met de rest van de Apple TV . Ook de navigatie met de Apple Remote is erg slecht.

MrMC daarentegen heeft wel een aantal opties die ik bij Infuse mis, zoals:
- meerdere locaties plakken onder een folder
- list view (en veel meer)
- muziek afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:06:
Ik heb beide gekocht. Heb tot nu toe geen echte problemen met Infuse gehad.

Persoonlijk spreekt de look and feel van Infuse mij veel meer aan. MrMC ziet er gedateerd uit en totaal niet in lijn met de rest van de Apple TV . Ook de navigatie met de Apple Remote is erg slecht.

MrMC daarentegen heeft wel een aantal opties die ik bij Infuse mis, zoals:
- meerdere locaties plakken onder een folder
- list view (en veel meer)
- muziek afspelen
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelfs een refund gevraagd voor MrMC. Ineens lijkt Kodi compleet oubollig.

De interface van Infuse is veel mooier maar kan nog wat finetuning gebruiken. Ik vind de toegang tot favorieten (als folders voor shows en movies) heel vreemd bijvoorbeeld. Maar ze zijn gelukkig hard aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 15:32

GNML

applebuyguide.com

winwiz schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:12:
Weer een update van Plex

Plex voor AppleTV4 v1.0.4
NEW:
Many types of subtitles are now converted into a format that can be displayed by the app instead of burning them into the video stream, which can greatly improve server performance. This feature requires Plex Media Server 0.9.14.5 or above (currently in Plex Pass preview).
The subtitle size setting is now applied to Direct Play content.
Added version number to settings screen (also available in Apple TV Settings > Apps > Plex).
FIXES:
Fixed a crash bringing up preplay settings screen.
Fixed Top Shelf extension not working with secure connections in environments with DNS rebinding protection enabled.
Fixed Audio Boost setting which could cause distorted audio in some cases.
Fixed subtitles of unknown language appearing empty in the subtitle selection screen.
Gister de Plex server een update gegeven incombinatie met de vernieuwingen in de Apple tv app. Ik moet zeggen dat het tot nu toe goed werkt.

De synology hoeft nu geen subtitles meer in de stream te branden waardoor de belasting op de synology van 100 naar 1% is gegaan bij het bekijken van films + srt.

[ Voor 4% gewijzigd door GNML op 18-12-2015 13:33 ]

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:06:
[...]
Ook de navigatie met de Apple Remote is erg slecht.
Voor mij is playback het belangrijkste dus mijn voorkeur ligt bij MrMC.
Apple Remote navigatie is inderdaad niet geweldig... heb echter naast de Apple Remote mijn Harmony 900 ingesteld... dat werkt een stuk lekkerder met MrMC ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 07:25
Ik lees her en der dat Infuse op de Apple TV 4 kan zorgen voor passthrough van HD audio formaten naar je receiver (en dat daar dan netjes DTS-HD of Dolby-HD komt te staan in plaats van het 'vage' pcm of multi channel in ofzo).

Kan iemand dat hier beamen? Als dat het geval is, dan kan mijn HTPC de deur uit namelijk want dat is de enige reden dat ik bij de TV een pc heb staan omwille van Kodi met 100% audio passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Klopt. Heb hier infuse draaien. Maar de HD formaten worden nog niet ondersteund. Gewoon DTS en DOLBY wel. De HD formaten zitten wel in de pijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Qua Passthrough werkt infuse voor mij nu beter dan MrMC. Ik zie namelijk bij MrMC de DTS en DD lampjes niet branden en ook niet als ik een film pak die meerdere audio streams heeft. Bij Infuse zie ik dat netjes veranderen zonder dat ik daar iets voor hoef aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier een vreemde situatie.

setup
Mac mini met iTunes, bibliotheek gedeeld
ATV4 met Surround in Auto modus.
Denon AVR X-2000

issue
Wanneer een aangekochte film via de Cloud van Apple bekeken wordt dan stuurt de ATV4 een DD signaal naar de AVR. De AVR kan het signaal mooi decoderen en het werkt zoals het moet.

Wanneer diezelfde aangekochte film via de iTunes share bekeken wordt dan decodeert de ATV4 het signaal en stuurt het PCM naar de AVR. De ATV4 doet het zware werk terwijl de AVR uit zijn neus staat te eten. Maar vooral: mijn geluidsettings worden niet gebruikt.

De surround setting in de ATV4 veranderen in Dolby Digital heeft zover ik heb getest geen invloed.

Is dit nu een probleem van de ATV of van iTunes?

De Mac Mini is om de aangekochte films van iTunes automatisch te downloaden en een backup te maken van de films. Films die uit de Cloud komen kunnen opgaan in rook en kost steeds data om de film te streamen (wat niet handig is met een datalimit)

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 22-12-2015 09:41 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Na een weekend Infuse gebruiken op mijn ATV4 voelt het toch nog een beetje als een beta product, hoop dat er goed geluisterd wordt naar de community, want er mist nog aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shoombak schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:09:
Na een weekend Infuse gebruiken op mijn ATV4 voelt het toch nog een beetje als een beta product, hoop dat er goed geluisterd wordt naar de community, want er mist nog aardig wat.
Wat mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Bijvoorbeeld:

- mogelijkheid om series/seizoenen in 1x als bekeken te markeren
- subtitle search adhv bestandsnaam
- lijstweergave
- recently added scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, daar hebben we wat aan!

De ondertiteling wordt indirect al gezocht op bestandsnaam; de metadata hangt daar namelijk vanaf. Zorg dat de metadata klopt is stap 1. Maar inderdaad, dan moet je nog de juiste aflevering vinden, en die staat vaak ook al in de bestandsnaam.

Ik zit nu in het beta programma, en heb al wat wensen ingediend. Ik zal deze ook indienen (had de rest al ingediend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:01:
Kijk, daar hebben we wat aan!

De ondertiteling wordt indirect al gezocht op bestandsnaam; de metadata hangt daar namelijk vanaf. Zorg dat de metadata klopt is stap 1. Maar inderdaad, dan moet je nog de juiste aflevering vinden, en die staat vaak ook al in de bestandsnaam.

Ik zit nu in het beta programma, en heb al wat wensen ingediend. Ik zal deze ook indienen (had de rest al ingediend).
ah cool, goed om te horen. De bestandsnamen laat ik door Sonarr wegschrijven, dus over het algemeen gaat dat automatisch goed.
Verder kom ik van Kodi en ondanks dat het veel vrijheid geeft blijft het een beetje houtje touwtje aanvoelen. Daar werd aan de hand van het bestandsnaam aangegeven welke subtitle in sync was, dus gekozen moest worden, dat was voor de vrouw in ieder geval begrijpelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Ik heb in ieder geval al een verzoek gedaan op een prio lijst voor ondertitels.
Ik wil een 'top'-lijst hebben die puur enkel ondertitels matched op bijvoorbeeld S05E08 en daarna de rest.
Soms dan heb ik dus een S05E08 en zie ik de juiste sub pas ergens op de 14e plaats in de lijst, of ik kijk er helemaal overheen. Zo moeilijk kan het niet zijn om te matchen op het seizoen en aflevering aangezien die info al bekend is tijdens het afspelen van de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als je zelf gaat rommelen met de bestandsnaam dan kom je er toch nooit meer achter welke release het geweest is? Om vervolgens alleen nog maar bij toeval goeie subs te vinden.

Of zie ik iets over het hoofd? Want hier heb ik nu vaak problemen mee namelijk en daardoor rename ik niets meer (Bij Plex ook niet nodig verder maar oké staat soms toch wat rommelig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:46:
Maar als je zelf gaat rommelen met de bestandsnaam dan kom je er toch nooit meer achter welke release het geweest is? Om vervolgens alleen nog maar bij toeval goeie subs te vinden.

Of zie ik iets over het hoofd? Want hier heb ik nu vaak problemen mee namelijk en daardoor rename ik niets meer (Bij Plex ook niet nodig verder maar oké staat soms toch wat rommelig)
Ik heb in Sonarr gewoon de format:

<serie titel>.<jaar>.<release groep>.<kwaliteit>.<ext>

Werkt in Kodi perfect voor subs, en het is consistent voor elke serie/aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ondertitels door Infuse (of MrMC) laten zoeken? Ik doe dat liever off-line (bijv. Autobus of handmatig) want dat geeft de meeste garantie een ondertiteling die volledig aansluit en niet ernaast zit.

Overigens downloaded van web-dl geeft 99% een Engelstalige ondertiteling.

Ik rename overigens alles direct na downloaded (serie s00E00 =orig.filename#) waardoor autobus weet wat hij moet zoeken en haal later met een script het overtollige stuk weer weg. Hierdoor altijd fatsoenlijke benaming.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:12:
[...]

Ik heb in Sonarr gewoon de format:

<serie titel>.<jaar>.<release groep>.<kwaliteit>.<ext>

Werkt in Kodi perfect voor subs, en het is consistent voor elke serie/aflevering.
Ik laat Sonarr er nu niets mee doen.

Dan krijg je: Homeland.S05E12.A.False.Glimmer.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-NTb.mkv, wat toch de beste resultaten bied als het aankomt op Subs downloaden. Zeker als je dat automatisch doet.

Ga je erin renamen dan krijg je toch weer dat de WEB-DL van NTb net een iets andere sub nodig heeft dan de WEB-DL van release group X. Iets wat mij bv enorm kan irriteren (Ik kijk altijd met engelse subs).

Mede daardoor doe ik het nu handmatig of met de Subtitels app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 09:15
1dayfly heeft de atv4 weer in de aanbieding
32GB voor 149,95
64GB voor 199,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook infuse...

ben nog niet helemaal enthousiast...ziet er wel goed uit...

maar ik had 3x een film gedownload met ondertitels, en geen ene keer stonden ze erbij..
ook het zoeken met infuse ging niet..ik kreeg een error...

daarnaast had ik het idee dat het geluid niet tegelijk met het beeld liep..

zoiezo, moet ik boven eerst dolby uitzetten...want anders krijg ik een hard repeterend geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
ik heb zowel infuse als mrmc, mijn voorkeur ligt bij mrmc met de media info 3 display layout.

Ik vind infuse wel mooi kwa interface voor de apple, maar het voelt gewoon nog als een beta aan. Bijvoorbeeld bij tv series worden de plaatjes van de tv series niet juist opgehaald, als je een serie in gaat dan krijg je hele rare problemen, het is niet goed te zien welke aflevering wat is, en als je pech hebt dan heeft de aflevering een naam die lijkt op die van een film en krijg je ook nog eens de poster van de film te zien in plaats van de aflevering informatie. Er klopt maar heel weinig van in de praktijk. Films werken een stuk beter, alhoewel hij ook daar standaard jpg's die in de folder staan toont als het plaatje van de film. Veel beter zou zijn als infuse een eigen image ophaalt en die in de folder opslaat als <film>_infuse.jpg of zo en die gaat gebruiken. Dan heb je veel meer controle over hoe het op je scherm getoond wordt.

Daarnaast heb ik in infuse af en toe last van buffer problemen (zeker bij grotere filesizes) ondanks dat mijn apple tv bedraad is aangesloten.

MRMC doet alles wat ik wil. De NAS werd direct herkend, het scannen van de library ging bloedsnel en foutloos. Daar waar geen ondertitels aanwezig zijn download hij deze automatisch met als voorkeur de nederlandse en als die niet aanwezig is automatisch de engelse. Bufferproblemen zijn niet aanwezig, alles loopt foutloos. Ook de muziek collectie en foto collecties op de NAS zijn perfect te koppelen binnen MRMC. Met de media info 3 display layout ziet het er ook fantastisch uit op een apple tv, ik gebruik zelf via CEC gewoon de afstandbediening van de tv en dan heb je totaal geen issues met het bedienen van MRMC. Wel denk ik dat voor 'nieuwe' gebruikers MRMC een stuk ingewikkelder is dan infuse om in te stellen. Zelf gebruik ik al jaren XBMC en daarna KODI dus met die ervaring heb je het in 2 minuten ingesteld, maar als je nieuw bent dan is het lastig zoeken (zoals bijvoorbeeld de settings via de Advanced instellingen menu's). Tot nu toe , geen enkel buffer probleem gehad bij mrmc.

Ik denk wel dat Infuse veel potentie heeft, maar het heeft overduidelijk nog wel een achterstand in te halen op MRMC, maar ik verwacht wel dat dat goed komt op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 10:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een mooie upgrade van de iOS app.
Zeker als er netjes netwerk shares benaderbaar zijn. Of mogen apps ook lokale opslag gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/i2vldv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
[Update: VLC incorrectly included Apple TV support in today’s release notes. That release is coming “very soon” but not available today. The iOS/watchOS updates are out today.]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
Er is een update voor MrMC uit welke het gebruik van de apple remote in ieder geval aanzienlijk verbeterd. In een van de volgende versies word er ook in ieder geval één nieuwe skin toegevoegd.

- improved remote behavior and added up/down/right/left taps
- fixed decoding png images with colormaps
- ignore hidden osx file metadata when scanning libraries
- fixed music library scan crash
- added, allow .filepart video file extension
- restore server wake-on-access
- fixed play/pause function on remote

[ Voor 45% gewijzigd door klaasvs31 op 22-12-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
klaasvs31 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:12:
Er is een update voor MrMC uit welke het gebruik van de apple remote in ieder geval aanzienlijk verbeterd. In een van de volgende versies word er ook in ieder geval één nieuwe skin toegevoegd.

- improved remote behavior and added up/down/right/left taps
- fixed decoding png images with colormaps
- ignore hidden osx file metadata when scanning libraries
- fixed music library scan crash
- added, allow .filepart video file extension
- restore server wake-on-access
- fixed play/pause function on remote
Ik heb 1.0.2 getest (heet nu 1.1.0), maar was nog niet 100% tevreden met de Siri remote. Vind vooral het snel scrollen door een lijst nog niet ok. Wel handig zijn de vooruit en achteruit skip functies via de remote.

De skin Amber zou komen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Die remote is ook een behoorlijk onding :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
Ik heb 1.0.2 getest (heet nu 1.1.0), maar was nog niet 100% tevreden met de Siri remote. Vind vooral het snel scrollen door een lijst nog niet ok. Wel handig zijn de vooruit en achteruit skip functies via de remote.

De skin Amber zou komen.
Snel scrollen door de lijst kun je toch ook per pagina doen, door een keer naar rechts te tappen en dan per pagina naar beneden of naar boven te scrollen (tappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hoe forceer je een update voor apps op de Apple tv? Waar je op de iPhone rechtsonder in de Appstore op "updates" kan klikken, waar zit dat knopje op de AppleTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

matthijst schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:04:
Nee joh... Vind 'm heerlijk MITS apps er optimaal gebruik van maken. Mrmc doet dat blijkbaar niet

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n aluminium op Marktplaats gekocht. Werkt perfect. Enige nadeel is dat je hem moet richten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
amphora schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:36:
[...]

Nee joh... Vind 'm heerlijk MITS apps er optimaal gebruik van maken. Mrmc doet dat blijkbaar niet
Smaken verschillen. Gebruik hem nooit meer :)
Swipehypeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Tot hiertoe ben ik heel tevreden van Plex, ik kan mij niks beters wensen. Ik zocht vooral een meer up to date manier om media te streamen vanaf mijn nas, en gezien ik een DS415play heb kon dat niet beter aansluiten. Enorm verrast hoe krachtig het platform Plex is, en voor die paar films waar ik echt 100% de topkwaliteit wil zonder transcoden, doe ik het wel nog met mijn wdtv.

Een voorbeeldje van mijn favo serie:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5681/23886775876_ef99b785a0_z.jpg

En per episode dan nog eens de korte uitleg, gedaan met op Wikipedia zoeken welke episode ik nu juist zoek :)

Edit: wat mij nu net opvalt is dat de volumeregeling ook aangepast is. Met de toetsen op de remote kreeg ik nu de vraag ze in te stellen, en kan ik nu receiver kiezen in plaats van de tv. Weer een stukje handiger(ook al gebruik in een harmony)

[ Voor 15% gewijzigd door jakob op 22-12-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou! Ik ga er altijd op zitten of tik hem aan omdat ie ergens ligt en altijd zet ik het beeld op pauze of roep ik dat stomme zoekscherm op (please let us have Siri soon). Ik ik zit wer te wrijven op dat onderste stuk (omdat ik hem op de kop heb).

Daarnaast kan ik Infuse maar niet doorgronden. Hopelijk komt de update voor metadata verbeteringen snel.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 23-12-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Heb Plex nu ook maar draaien, want je kan binnen Infuse helemaal niet zien wat al bekeken is en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shoombak schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:58:
Heb Plex nu ook maar draaien, want je kan binnen Infuse helemaal niet zien wat al bekeken is en wat niet?
Dat komt in versie 4.1 (we zitten nu op 4.0.1). Even geduld hebben dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:48:
[...]

Nou! Ik ga er altijd op zitten of tik hem aan omdat ie ergens ligt en altijd zet ik het beeld op pauze of roep ik dat stomme zoekscherm op (please let us have Siri soon). Ik ik zit wer te wrijven op dat onderste stuk (omdat ik hem op de kop heb).

Daarnaast kan ik Infuse maar niet doorgronden. Hopelijk komt de update voor metadata verbeteringen snel.
Ik vind de controller juist heel handig. Maar ik moet wel zeggen, het ding is zo glad dat je 'm niet op een schuin deel van e bank moet leggen, of op een kussen zie ingezakt is omdat je erop zit. Dan gaat ie glijden. En ik heb 'm sowieso wel 5x per dag over de kop beet, waardoor ik hetgeen wat ik kijk pauzeer omdat ik de trackpad in mn handpalm klem bij het beetpakken. (Ik dacht eerst, ik ga gewoon voortaan letten op de lightning poort, maar in schemering zie je het verschil niet tussen de IR sensor en de lighting poort omdat die AB iets te symmetrisch gemaakt is. Dus ik ga binnenkort een stickertje plakken.

Verder vind ik het een mooi stukje techniek voor zo'n kleine afstandsbediening, die ik sinds ik 'm heb nog maar één keer heb opgeladen, niet omdat ie leeg was, maar omdat mn tel vol was en ik toch de lightning kabel naast me had liggen. En ik heb 'm al sinds half september. (ruim 3 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:39:
Ik vind de controller juist heel handig. Maar ik moet wel zeggen, het ding is zo glad dat je 'm niet op een schuin deel van e bank moet leggen, of op een kussen zie ingezakt is omdat je erop zit. Dan gaat ie glijden. En ik heb 'm sowieso wel 5x per dag over de kop beet, waardoor ik hetgeen wat ik kijk pauzeer omdat ik de trackpad in mn handpalm klem bij het beetpakken. (Ik dacht eerst, ik ga gewoon voortaan letten op de lightning poort, maar in schemering zie je het verschil niet tussen de IR sensor en de lighting poort omdat die AB iets te symmetrisch gemaakt is. Dus ik ga binnenkort een stickertje plakken.

Verder vind ik het een mooi stukje techniek voor zo'n kleine afstandsbediening, die ik sinds ik 'm heb nog maar één keer heb opgeladen, niet omdat ie leeg was, maar omdat mn tel vol was en ik toch de lightning kabel naast me had liggen. En ik heb 'm al sinds half september. (ruim 3 maanden)
Mooie techniek is het zeker. Ik heb hem inderdaad ook nog nooit opgeladen, bedenk ik me net.

Ik struin al een tijdje eBay af voor een soort lusje (die Apple voor 15 euro verkoopt) om in de Lightning-poort te doen, zodat ik zeker weet wat de onderkant is.
Of als ik een subtiele, kleine, donkere Apple-appel stikker kan vinden, dan plak ik die op het non touch gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:43:
[...]

Mooie techniek is het zeker. Ik heb hem inderdaad ook nog nooit opgeladen, bedenk ik me net.

Ik struin al een tijdje eBay af voor een soort lusje (die Apple voor 15 euro verkoopt) om in de Lightning-poort te doen, zodat ik zeker weet wat de onderkant is.
Of als ik een subtiele, kleine, donkere Apple-appel stikker kan vinden, dan plak ik die op het non touch gedeelte.
Ik dacht aan een heel smal breed dun zwart mat sticker reepje om die tegen de onderkant aan de plakken. Net iets van de randen af. Het is bizar hoe vaak je 'm verkeerd om kan hebben. Denk je op play te drukken; druk je op de 'Home' knop :-P omdat je m weer eens verkeerd om hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nog steeds het probleem dat mijn apple tv 4 soms helemaal geen geluid geeft nadat ik deze uit de sluimerstand haal. Na een reboot werkt het dan wel weer. Lijkt echt een bug te zijn maar ik hoor hier niet veel gebruikers over klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
xantos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:39:
Ik heb nog steeds het probleem dat mijn apple tv 4 soms helemaal geen geluid geeft nadat ik deze uit de sluimerstand haal. Na een reboot werkt het dan wel weer. Lijkt echt een bug te zijn maar ik hoor hier niet veel gebruikers over klagen..
Heb het ook nog nooit gehad hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14
Happy2000 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:49:
[...]

Heb het ook nog nooit gehad hier.
Hier ook nog nooit ervaren. Heeft het niet met de combinatie met je TV te maken? Iets met een HDMI handshake die net iets anders geïmplementeerd is oid?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
cornelisprul schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:12:
[...]

Hier ook nog nooit ervaren. Heeft het niet met de combinatie met je TV te maken? Iets met een HDMI handshake die net iets anders geïmplementeerd is oid?
Dit is inderdaad mogelijk. Mijn TV is al redelijk op leeftijd (HD ready). Ik gebruik wel al jaren de Apple TV2 en andere aparatuur via HDMI zonder enige problemen. Wellicht doet de TV4 dit net iets anders.

[ Voor 5% gewijzigd door xantos op 23-12-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14
xantos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:52:
[...]

Dit is inderdaad mogelijk. Mijn TV is al redelijk op leeftijd (HD ready). Ik gebruik wel al jaren de Apple TV2 en andere aparatuur via HDMI zonder enige problemen. Wellicht doet de TV4 dit net iets anders.
Probeer anders op je ATV alle CEC dingen uit te zetten. Misschien dat het daar mis gaat.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
xantos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:39:
Ik heb hetzelfde probleem vorige week 1 keer meegemaakt. Inderdaad na herstart doet het geluid het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Vandaag weer verschillende dingen geprobeerd met Infuse en MrMC. Met beide krijg ik geen 5.1 geluid, niet via pass through maar ook niet zonder die instelling aan te vinken. Ik krijg of GEEN geluid of het static noise probleem. Maximaal haalbare is een stereo geluid.
Receiver is een Sony STR-DN2010 die altijd alles probleemloos herkende en decodeerde.

Misschien toch maar weer de WD Live tevoorschijn halen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10 13:29
Pre-pre-pre release kodi beschikbaar voor sideloading op ATV 4

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:48
Andere mensen er ook last van dat de radio 2 app crashed wanneer je door de top 2000 lijst gaat scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Nee, nog geen last van gehad. Dat heb ik vannacht gedaan, voordat de Top 2000 begon. Nu staat de radio gewoon aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Iemand die Kodi al getest? Werkt dat enigzins en wat zou hier de meerwaarde van zijn tegenover MrMC? If any...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:37:
issue
Wanneer een aangekochte film via de Cloud van Apple bekeken wordt dan stuurt de ATV4 een DD signaal naar de AVR. De AVR kan het signaal mooi decoderen en het werkt zoals het moet.
Opgelost:
Audio output van de ATV4 op dolby digital gezet, herstarten van alles.
Daarna werkt het goed en zonder problemen.

Nu krijgen we automatisch DD of stereo naar de AVR en het decoderen gaat zoals gewenst.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 18:11:
Iemand die Kodi al getest? Werkt dat enigzins en wat zou hier de meerwaarde van zijn tegenover MrMC? If any...
Er is geen Kodi op aTV4. MrMc is (afgemagerde) Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:00:
[...]

Er is geen Kodi op aTV4. MrMc is (afgemagerde) Kodi.
Ik denk dat hij doelt op de Kodi Pre-Alpha die sinds deze week uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Donstil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:59:
[...]

Correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Weet iemand trouwens hoe ik nou foto's in de foto app kan bekijken op mijn ATV4?

Ik heb in Aperture op de Mac onder de opties van iCloud 'Photo sharing' aangezet (maar 'My photo stream' uit gelaten omdat ik geen behoefte heb aan alle foto's die zo over de cloud gaan). Vervolgens een foto met mezelf geshared via iCloud. En heb vervolgens op mijn ATV4 de hetzelfde gedaan. Maar krijg in de photo's app niets te zien.

Iemand tips? Dit moet toch veel makkelijker kunnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Donstil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:59:
[...]
Die moet je wel zelf compileren en overzetten op de AppleTV. Hij staat niet in de Appstore.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erhnam schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:31:
[...]

Die moet je wel zelf compileren en overzetten op de AppleTV. Hij staat niet in de Appstore.
Yup dat is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ik ben hier redelijk tevreden met Infuse. Eenmaal wat uitgeven. Maar vind het toch beter passen bij de interface van de AppleTV.

Maar eerlijk is eerlijk, Infuse heeft nog wel wat verbeteringen te gaan. Maar dat komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de trailer app er nou helemaal uit? Kan hem niet vinden maar hij lijkt ook niet in de Appstore te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 26-12-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:10:
Is de trailer app er nou helemaal uit? Kan hem niet vinden maar hij lijkt ook niet in de Appstore te staan.
Amerikaanse App Store. Net als op de iPhone. Heb 'm ook uit de Amerikaanse store gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
dangerpaki schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:08:
Weet iemand trouwens hoe ik nou foto's in de foto app kan bekijken op mijn ATV4?

Ik heb in Aperture op de Mac onder de opties van iCloud 'Photo sharing' aangezet (maar 'My photo stream' uit gelaten omdat ik geen behoefte heb aan alle foto's die zo over de cloud gaan). Vervolgens een foto met mezelf geshared via iCloud. En heb vervolgens op mijn ATV4 de hetzelfde gedaan. Maar krijg in de photo's app niets te zien.

Iemand tips? Dit moet toch veel makkelijker kunnen???
Ik quote even mezelf. Iemand die dit aan de praat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ja de makkelijke versie is Photo Stream maar dat zet je uit? Overigens alles gaat over de cloud ook wat je net geprobeerd hebt, lokale sharing is er niet meer behalve voor muziek (home sharing) maar dan moet de bron pc altijd aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dangerpaki

Ik zie onder "Computers" o.a. Foto's staan en daarbinnen al mijn albums. Vzw staat dat los van Photo Stream. Wel moet je iMac/iTunes actief zijn.

Tot op heden heb ik nog geen fatsoenlijk programma gevonden om foto's vanaf een Nas.Gedeeld bestand te kunnen vertonen waarbij gebruik wordt gemaakt van albums zoals die al binnen Foto's (op de Mac) aanwezig zijn.

@CRXDelSol

Hoe kun je 2 accounts actief hebben op je aTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27

swv

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:32:
@CRXDelSol

Hoe kun je 2 accounts actief hebben op je aTV?
Je kunt op bijvoorbeeld een iPad of iPhone ook apps van meerdere accounts hebben staan daar doen iOS en dus ook tvOS niet moeilijk over. Wil je dus een aankoop doen met een ander (Amerikaans) account, dan moet je de volgende stappen nemen:
Meerdere accounts op een Apple TV 4

1) Open de Instellingen, ga naar Accounts en tik op iTunes en App Store
2) Selecteer Voeg Apple ID toe en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
3) Tik op Log in om in te loggen.
En dan wisselen
Wisselen tussen meerdere Apple TV-accounts

1) Open Instellingen en selecteer Accounts
2) Tik op iTunes en App Store
3) Selecteer de account die je wilt gebruiken in de lijst onder Apple ID
Aldus http://www.iculture.nl/ti...ounts-gebruiken-wisselen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:40:
[...]

Amerikaanse App Store. Net als op de iPhone. Heb 'm ook uit de Amerikaanse store gehaald.
Ooh shit helemaal niet aan gedacht. Ga ik hem daar uit halen. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 18:11:
Heb hem er even opgezet en het is gewoon een full version of Kodi. Hij is wel instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CRXDelSol schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:40:
Donstil schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:05:
Ooh shit helemaal niet aan gedacht. Ga ik hem daar uit halen. Thnx.
Ik had gisteren wel problemen om mijn Amerikaanse iTunes account om deze app te downloaden.
De ATV4 zat steeds te mekkeren dat de betaalgegevens van het account moest worden gecontroleerd voor gratis apps. Uiteindelijk een gift card van $10 gekocht en aan het account gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Happy2000 schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:40:
[...]

Heb hem er even opgezet en het is gewoon een full version of Kodi. Hij is wel instabiel.
Thnx. Zal hem dinsdagavond/nacht ook eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog een tip om Apps te sideloaden op de AppleTV4, ik krijg het niet voor elkaar namelijk.
Hij gaat fout op de licentie bij de app.

Ik heb het nu als volgt gedaan.

1. Project opgezocht op github.
2. zip gedownload.
3. xcodeproj gestart
4. Links boven in Xcode op Play gedrukt.

Heb het 1x voor elkaar gekregen dat de App (bbcPlayer) in de virtuele Apple TV werkte maar daar bleef het bij. Edit: Ik zie dat ze het allemaal doen binnen de virtuele apple tv, exporteren naar de echte Apple tv lukt dus alleen niet.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/jt87l0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2cdg1nl.png

Chevy454 schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:52:
[...]

[...]

Ik had gisteren wel problemen om mijn Amerikaanse iTunes account om deze app te downloaden.
De ATV4 zat steeds te mekkeren dat de betaalgegevens van het account moest worden gecontroleerd voor gratis apps. Uiteindelijk een gift card van $10 gekocht en aan het account gelinkt.
Ja klopt dat hoor ik wel vaker ja, ik heb er echter gewoon een betaalmogelijkheid aan dus eigenlijk dit probleem nooit. Gebruik de Amerikaanse store op iOS ook vaak namelijk.

De Nederlandse store is wel erg schraal als je dat vergelijkt met de Amerikaanse trouwens. Lijkt allemaal veel voller, al zijn er ook daar een hoop apps waarvan ik wel had verwacht dat ze naar tvOS zouden komen ,IMDB bv.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 27-12-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Je moet ff zoeken naar project en dan tabblad targets oid... Vanuit de linkerkolom ergens.
Sorry, geen laptop bij de hand.
Daar staat ergens die naam met auntieproductions erin, die moet je ff aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:38:
Je moet ff zoeken naar project en dan tabblad targets oid... Vanuit de linkerkolom ergens.
Sorry, geen laptop bij de hand.
Daar staat ergens die naam met auntieproductions erin, die moet je ff aanpassen...
oke, cool, heb het gevonden denk ik,

Vond op iCulture (Is die bagger ook nog ergens goed voor) dat je in de "Bundle identifier" je eigen naam moet invullen. (Toevoegen). Heb er nu een x achter gezet en dat werkt idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
OK dan...
BBC iPlayer is er ook trouwens, uk Appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:44:
OK dan...
BBC iPlayer is er ook trouwens, uk Appstore.
Ja de iPlayer was meer een voorbeeld, ik volgde een (blijkt nu incomplete) handleiding :)

Het ging me vooral om die LiveNPO app, uitzending gemist en die Emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels toch maar de volledige infuse versie gekocht maar tot op heden niet echt enthousiast omdat ik DTS-HD Master Audio niet aan de praat krijg. Moet ik daar iets speciaals voor doen op de Apple TV?

Mijn audio settings staan op auto en binnen infuse staat DTS op HDMI (Kan niet anders ook) aan.

De audio files worden wel keurig herkend en spelen ook af maar infuse ziet ze als DTS ipv DTS-MA en hierdoor ziet mijn versterker dus ook maar DTS.

Inmiddels meerdere films en demo files geprobeerd maar zonder positief resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 28-12-2015 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:20
ik vind dat een film vloeiender afspeelt met plex dan met infuse, vinden jullie dit ook? Ik vind sommige files schokken, zeer lichtjes (valt bijna niet op) ofwel ligt het aan mijn powerlines

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Donstil schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:25:
Inmiddels toch maar de volledige infuse versie gekocht maar tot op heden niet echt enthousiast omdat ik DTS-HD Master Audio niet aan de praat krijg. Moet ik daar iets speciaals voor doen op de Apple TV?

Mijn audio settings staan op auto en binnen infuse staat DTS op HDMI (Kan niet anders ook) aan.

De audio files worden wel keurig herkend en spelen ook af maar infuse ziet ze als DTS ipv DTS-MA en hierdoor ziet mijn versterker dus ook maar DTS.

Inmiddels meerdere films en demo files geprobeerd maar zonder positief resultaat.
Dan kan je simpelweg (nog) niet.
Voor zover ik heb begrepen heb zijn zowel Infuse als MrMC ermee bezig om dit werkend te krijgen (als het al kan).

En voor als je denkt: DTS HD is toch ondersteund? Ik heb geen enkele film met "DTS HD" gezien... enkel DTS HDMA (en dat is dus blijkbaar niet hetzelfde...)

Maar goed... als Apple TV4 het niet zou ondersteunen des te meer rede om hem te jailbraiken indien iemand dat lukt. En anders hoop ik dat de aTV5 wel meer formaten zal gaan ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Jonasken schreef op maandag 28 december 2015 @ 03:26:
ik vind dat een film vloeiender afspeelt met plex dan met infuse, vinden jullie dit ook? Ik vind sommige files schokken, zeer lichtjes (valt bijna niet op) ofwel ligt het aan mijn powerlines
Dat idee heb ik inderdaad ook, het is niet volledig vloeiend met Infuse, de laatste versie van Plex werkt echt perfect op mijn NAS en speelt ook alles af doordat het niet meer getranscode hoeft voor de subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 20:47

robertwebbe

Robert Webbe

Als je de gratis Infuse versie neemt dan kan sommige content hier en daar wat schokken. Als je upgrade naar de Premium versie dan gebruik je een (gelicenceerde) codec die veel beter is en vloeiend loopt.
Pagina: 1 ... 34 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.