Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Thalaron schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:12:
Ik moest overscan instellingen op mijn TV instellen per ingang. Wellicht dat dit bij anderen ook het punt kan zijn?

Gebruik er maar 1 tegenwoordig daar niet van..
Het lijkt er inderdaad op dat er iets in de HDMI2 poort ingesteld stond van -1 waardoor er een kleine zoomfactor was. Daardoor zag ik wel het grijze "minimaal" kader maar niet de "full screen letters". Na deze aanpassing moest ik MrMC wel opnieuw calibreren..begrijpelijk. Wat ik vooral netjes vind is dat zelfs de tekst invoer via de apple remote app werkt. Dat is dus ook al beter dan Rpi2 waar je met een BT keyboard moet gaan werken.

1 pietepeuterig klein nadeeltje is dat je niet echt custom keys kunt programmeren naar bijvoorbeeld record oid. En omdat er op de IR van apple (de oude) alleen maar stop/start en pijltje rechts en links zat werken de vooruitspoel knoppen niet op mijn harmony remote. Nu, ik lever dit graag in want de rest werkt helemaal perfect.

Nog een vraagje; als ik ondertitels wil opvragen vraagt ie steeds het wachtwoord van opensubtitles.org. Kan ik dat ergens uitzetten?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:13
Spam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:50:
[...]
En omdat er op de IR van apple (de oude) alleen maar stop/start en pijltje rechts en links zat werken de vooruitspoel knoppen niet op mijn harmony remote. Nu, ik lever dit graag in want de rest werkt helemaal perfect.
Al gekeken bij de programmeerbare remote instellingen op je Apple TV?
Dacht dat je 10 knoppen kan programmeren en die FWD er ook bij zat.
Gebruik zelf in MrMC alleen de 30 seconden skip knop, maar misschien dat 't zo kan?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
matthijst schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 05:54:
[...]

Al gekeken bij de programmeerbare remote instellingen op je Apple TV?
Dacht dat je 10 knoppen kan programmeren en die FWD er ook bij zat.
Gebruik zelf in MrMC alleen de 30 seconden skip knop, maar misschien dat 't zo kan?
Waar doe ik dit dan? In MrMC zelf? Ik vond voorheen skippen ook wel fijner totdat ze in Kodi 15 die rare skipping feature in brachten. Nu moet je langer wachten en op ok drukken soms.

Ik mis trouwens opnemen van series vanuit de gids. Hoe ver loopt deze fork achter op de Kodi releases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee bij instellingen van de ATV --> remote

Skippen kan je aanpassen in de settings van MrMc. Heb alleen 30 sec aan laten staan.

[ Voor 51% gewijzigd door matthijst op 11-12-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 07:25
Hoe zit het nu met die nieuwe stream apps (infuse/Kodi enzo) en de audio passthrough mogelijkheden van de AppleTV 4?

Geeft het ding nu wel of nog steeds geen HD audio formaten direct door naar receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14
Weet iemand toevallig een app om muziek vanaf mijn nas af te spelen? Gebruik nu FileBrowserTV, op zich werkt dit prima. Maar zoek eigenlijk een wat meer dedicated muziek app (met bijbehorende vormgeving en functionaliteit)

[edit] en dus geen Plex MrMC oid

[ Voor 7% gewijzigd door cornelisprul op 11-12-2015 13:19 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm Waarom niet gewoon je muziekbibliotheek via iTunes delen en die zo afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:37:
Hmm Waarom niet gewoon je muziekbibliotheek via iTunes delen en die zo afspelen?
Omdat mijn mac dan altijd aan moet staan, apple music en match zijn wat dat betreft ook geen optie omdat ik dan terug ga naar 256 aac

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Spam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:50:

1 pietepeuterig klein nadeeltje is dat je niet echt custom keys kunt programmeren naar bijvoorbeeld record oid. En omdat er op de IR van apple (de oude) alleen maar stop/start en pijltje rechts en links zat werken de vooruitspoel knoppen niet op mijn harmony remote. Nu, ik lever dit graag in want de rest werkt helemaal perfect.
Als je je Harmony aan je harmony software hangt, kan je daar knoppen toekennen van de AppleTV aan je remote, ook al zitten er maar een minimaal aantal knoppen op de bijgeleverde remote, in de software kan je wel meer knoppen toekennen (FF, REV) enzovoort.

[ Voor 31% gewijzigd door Alcmaria op 11-12-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cornelisprul schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:40:
[...]

Omdat mijn mac dan altijd aan moet staan, apple music en match zijn wat dat betreft ook geen optie omdat ik dan terug ga naar 256 aac
Heb je nu FLAC dan? Want in een mooie Flac app i.c.m. de Apple TV 4 ben ik ook wel geïnteresseerd namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:15:
Heb je nu FLAC dan? Want in een mooie Flac app i.c.m. de Apple TV 4 ben ik ook wel geïnteresseerd namelijk.
Probeer OneVideo eens, niet de beste videospeler, maar wel een "allesspeler", dus ook audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Valderrama schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:56:
Hoe zit het nu met die nieuwe stream apps (infuse/Kodi enzo) en de audio passthrough mogelijkheden van de AppleTV 4?

Geeft het ding nu wel of nog steeds geen HD audio formaten direct door naar receivers?
Geen HD audio, wel "vanilla" DD/DTS. HD audio wordt eerst naar PCM omgezet.

Volgens de devs zou passthru van HD audio moeten kunnen, hoop dat het alsnog komt in de volgende release.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Alcmaria schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:49:
[...]

Als je je Harmony aan je harmony software hangt, kan je daar knoppen toekennen van de AppleTV aan je remote, ook al zitten er maar een minimaal aantal knoppen op de bijgeleverde remote, in de software kan je wel meer knoppen toekennen (FF, REV) enzovoort.
Dat snap ik. Echter had de originele afstandbediening van Apple ook geen spoel knoppen, dus kun je die ook niet selecteren.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41s9m1ldlUL._SY355_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:15
Na enige hulp op het forum ben ik er nog steeds niet uit.
Wie kan mij stap voor stap helpen? Wat vul ik precies in om video toe te voegen? Dit in osX
Protocol: windowsnetwerk (SMB)
Servernaam: ?
Gedeelde locatie: ?
Gebruikersnaam: ?
Wachtwoord: ?

Anders maar weer terug naar Infuse :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkna schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:17:
Wie kan mij stap voor stap helpen? Wat vul ik precies in om video toe te voegen?
Begin dan eerst maar eens stap voor stap uit te leggen waar je video wilt toevoegen! Ik heb geen telepathische gaven, ik weet niet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:55:
[...]

Begin dan eerst maar eens stap voor stap uit te leggen waar je video wilt toevoegen! Ik heb geen telepathische gaven, ik weet niet waar je het over hebt.
OK wellicht niet handig geformuleerd. Maar kom niet verder om überhaupt verbinding te maken met m'n Mac om content af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servernaam: "NaamVanJeMac.local" of gewoon het IP nummer van Je Mac. Als je bestanden op de Mac staan anders naam/IP nummer van het netwerkdevice.

Gebruikersnaam: ID voor toegang
Wachtwoord: idem voor toegang

Locatie is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkna schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:16:
OK wellicht niet handig geformuleerd. Maar kom niet verder om überhaupt verbinding te maken met m'n Mac om content af te kunnen spelen.
Beste Henk, met welke app probeer ja dat? Of moet ik dat ook raden?

Ik denk te snappen dat het met Infuse wel werkt. Waarom gebruik je dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Beste ikweethetbeter, je doet je naam wel eer aan zeg! In mijn vorige Posts al aangegeven dat het gaat om MrMC. Ik vraag gewoon hulp op het forum wat geloof ik normaal is om hier te doen. Verder wil ik graag MrMC vergelijken met infuse. Als je alleen een beetje flauw wil doen hier laat je commentaar dan achterwege of help gewoon een handje mee. Voor mensen die wel graag willen helpen, ik krijg steeds de melding 'operation not permitted'. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
henkna schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:07:
Beste ikweethetbeter, je doet je naam wel eer aan zeg! In mijn vorige Posts al aangegeven dat het gaat om MrMC. Ik vraag gewoon hulp op het forum wat geloof ik normaal is om hier te doen. Verder wil ik graag MrMC vergelijken met infuse. Als je alleen een beetje flauw wil doen hier laat je commentaar dan achterwege of help gewoon een handje mee. Voor mensen die wel graag willen helpen, ik krijg steeds de melding 'operation not permitted'. Alvast bedankt!
Zoals ik al eerder zei zit het probleem waarschijnlijk in het username/wachtwoord, dat is volgens mij waarom je die error krijgt. De vraag "welke content/map wil je eigenlijk delen" is daarin wel degelijk relevant.

Wellicht kan dit je ook helpen: http://kodi.wiki/view/SMB/Mac. Want op een mac staan SMB share waarschijnlijk niet standaard aan. Probeer dat eens en ga dan teug naar MrMC om de connectie te maken..
matthijst schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:43:
Nee bij instellingen van de ATV --> remote

Skippen kan je aanpassen in de settings van MrMc. Heb alleen 30 sec aan laten staan.
Bedoel je dit : https://support.apple.com/en-us/HT201856. Zo ja daar kun je toch alleen maar 4 direction keys, menu en stop/pauze programmeren?

[ Voor 27% gewijzigd door Spam op 12-12-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:39:
Wellicht kan dit je ook helpen: http://kodi.wiki/view/SMB/Mac. Want op een mac staan SMB share waarschijnlijk niet standaard aan. Probeer dat eens en ga dan teug naar MrMC om de connectie te maken..
Uit z'n spaarzame informatie (hij lijkt het ons op een "need to know" basis te vertellen; hij hint erop dat-ie al meer verteld heeft, maar zegt niet hoeveel pagina's we daarvoor terug moeten gaan) meen ik op te kunnen maken dat Infuse wel werkt bij Henk. Dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ikweethetbeter schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 07:54:
[...]

Uit z'n spaarzame informatie (hij lijkt het ons op een "need to know" basis te vertellen; hij hint erop dat-ie al meer verteld heeft, maar zegt niet hoeveel pagina's we daarvoor terug moeten gaan) meen ik op te kunnen maken dat Infuse wel werkt bij Henk. Dus dat is het niet.
Ik ben geen Mac gebruiker maar misschien ondersteunt infuse wel een connectie protocol wat Apple wel standaard aan heeft staan? Afijn komop mensen we moeten hem toch kunnen helpen?! Zijn we tweakers of nie ?! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft standaard SMB naast AF aanstaan. Verbinden moet dus geen enkel probleem zijn mits juiste IP-nummer en ID/wachtwoord wordt ingegeven.

Uiteraard moet de betreffende folder het kenmerk 'gedeeld/shared" hebben. Instellen hiervan gaat via "Toon Info".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Spam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:39:

Bedoel je dit : https://support.apple.com/en-us/HT201856. Zo ja daar kun je toch alleen maar 4 direction keys, menu en stop/pauze programmeren?
Zou zweren dat er een extra venster verstopt zit met nog 5 knoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apple had altijd het AFP (Apple) en SMB (Windows) protocol, welke je nog wel aan moest zetten. Tegenwoordig heeft Apple het SMB protocol.

Als Infuse werkt, dan heb je al succesvol verbinding gemaakt. Je hebt dan dezelfde verbindings- en inloggegevens nodig voor MrMC.

Henk geeft alleen weinig info, dus moeten mensen die hem willen helpen maar gokken wat-ie heeft en wat-ie wil. Daarom probeer ik Henk wat te prikkelen om wat meer te vertellen, alleen dat heeft blijkbaar tot gevolg dat-ie met z'n hakken in het zand gaat staan.

Henk, het maakt mij allemaal niks uit, ik heb geen problemen, maar vertel alles wat je kunt bedenken over de setup die wel werkt en de setup die niet werkt, dan komen we vast tot een oplossing.

En kijk ook eens naar de gebruiker voor de gedeelde schijf. Moet dat een OS gebruiker zijn, of is dat een gastgebruiker (guest / gast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
matthijst schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:23:
[...]

Zou zweren dat er een extra venster verstopt zit met nog 5 knoppen :)
Ah ok, dan zal ik die eens bekijken. Desnoods gebruik ik m'n mediacenter Remote om m te leren, daar zitten meer knoppen op. Het liefst heb ik de mogelijkheid om dit binnen MrMC te doen zodat ik bijvoorbeeld shortcuts kan maken naar opnames/gids enz. En natuurlijk het liefst de record knop kunnen mappen. Ik zal eens vragen op het MrMC forum voor feature requests.

Gisteren trouwens voor t eerst film mee gekeken. Spoelen werkt echt super soepel en het beeld is scherper en vloeiender dan de rpi2, wellicht staat bij die ook wel iets verkeerd met overscan op de tv...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
En er zijn covers te verkrijgen voor de Apple TV4 afstandsbediening.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/g/w4EAAOSw7FRWa4Ox/s-l1600.jpg

Te vinden op eBay voor $3.99 en $0.99 verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:19
ik zie mensen praten over opnemen enzo... Is er in NL wat te gebruiken voor die functie dan? Ik heb het idee dat men "TV kijken/opnemen" bedoelt?

Apple TV werkt ook prima met mijn Harmony 900 remote overigens!

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 12-12-2015 19:23 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Even terugkomend op mijn MrMC probleem. Ik kan inderdaad zonder problemen infuse gebruiken. Wanneer ik in MrMC exact dezelfde gegevens invoer zou het toch moeten werken. Toch krijg ik steeds de melding 'operation not permitted' Inderdaad denk ik dat er dan als eerste iets mis is met mijn gebruiker/wachtwoord. Echter dit is 100% hetzelfde als in Infuse. Moet er eerst nog iets anders ingesteld worden binnen MrMC? Ik heb het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie maar weet het gewoon niet meer.
Nb ik gebruik als adres: iMac-van-Henk.local. Meer hoeft hier niet ingevuld te worden toch?

[ Voor 8% gewijzigd door henkna op 12-12-2015 19:58 . Reden: Info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Heeft mrmc ook nfs support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb regelmatig dat er geen geluid uit de Apple TV 4 komt via HDMI. Via Netflix maar ook Infuse. Een restart van de Apple TV helpt dan wel. Nu al twee keer in 2 dagen gehad. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkna schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:37:
Even terugkomend op mijn MrMC probleem. Ik kan inderdaad zonder problemen infuse gebruiken. Wanneer ik in MrMC exact dezelfde gegevens invoer zou het toch moeten werken. Toch krijg ik steeds de melding 'operation not permitted' Inderdaad denk ik dat er dan als eerste iets mis is met mijn gebruiker/wachtwoord. Echter dit is 100% hetzelfde als in Infuse. Moet er eerst nog iets anders ingesteld worden binnen MrMC? Ik heb het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie maar weet het gewoon niet meer.
Nb ik gebruik als adres: iMac-van-Henk.local. Meer hoeft hier niet ingevuld te worden toch?
Zou inderdaad dan (exact identiek invullen) moeten werken. Wat je nog wel kunt doen is op je IP-nummer rechtstreeks ingeven en/of de naam van je Mac simpeler maken zonder bijzondere bekend. Kun je doen onder Systeemvoorkeuren-->Delen-->Wijzig bijv naar iMac.local of Henk.local. Wellicht heeft MrMC problemen met bijz. tekens.

Overigens als je in MrMC naar Add Video-->Zeroconf Browser gaat dan moet je alle shares zien die in aanmerking komen. Vreemd genoeg zie ik op mijn Mac dan ook "iMac(NFS)" waarbij geen wachtwoorden en meer nodig zijn en werkt het snelst. Vreemd want op mijn Mac draait geen NFS. NFS werkt overigens alleen met folders die kenmerk "Gedeelde Map" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bij m'n pa zag hij via de browser zn share niet.
Heb toen via Kodi op mn telefoon ff gekeken hoe dat ding precies heette (\\DiskStation oid) en toen op de ATV4 een willekeurige zichtbare map gekozen met die smb browser en die dan op het volgend scherm handmatig ge-edit zodat er (smb://DiskStation/ in staat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
Voor degene die problemen hebben met smb shares op een Mac, kunnen het programma SMBUp gebruiken om smb op MrMC werkend te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Is overbodige software want SMB heeft altijd standaard gewerkt en kun je niet uitzetten.

Sterker, sedert de nieuwste release van OSX is SMB zelfs de default geworden (ipv AFP) uitgezonderd TM wat niet met SMB kan werken vanwege de vele beperkingen die SMB kent.

Als SMB dus niet werkt dan is er ergens binnen het systeem gerommeld. Zeer zeker in de situatie dat Infuse wel direct werkt en MrMC niet moet toch echt de oorzaak binnen MrMC gezocht worden.

Dat laatste (probleem MrMC) is verre van onwaarschijnlijk want ik heb gemerkt dat MrMC regelmatig bepaalde shares niet wil vinden en andere (op't zelfde device) probleemloos vind. Kortom MrMC is nog echt een beta release en verre van stabiel.

Ik heb zo'n 6 verschillende Mediaplagers op mijn aTV4 staan en geen enkele heeft problemen met SMB. Alleen MrMC heeft problemen met sommige shares.

Een probleem moet opgelost worden bij de veroorzaker en niet elders met lapmiddelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
xantos schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:17:
Ik heb regelmatig dat er geen geluid uit de Apple TV 4 komt via HDMI. Via Netflix maar ook Infuse. Een restart van de Apple TV helpt dan wel. Nu al twee keer in 2 dagen gehad. Iemand anders ook last van?
Toevallig vanochtend ook last van, en het is niet alleen Infuse of Netflix, maar al het geluid.
De geluidjes die je normaal hoort als je een app selecteerd of opstart waren ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek genoeg loop ik bij Infuse tegen problemen aan met de herkenning van films en series. En aangezien ik meerdere apparaten heb wil ik eigenlijk informatie lokaal opslaan.
Op de site van FireCore kom ik niet veel verder (voor series althans).

Films hebben naast film.mkv ook een film.srt, film.nfo, film.jpg en film-fanart.jpg. Althans voor de iOS app.

Maar series? Ze staan op de NAS in de volgende paden:
/Shows/Serie naam/Season XX/Serie.naam.sXXeXX.titel.ext

Voeg ik dan toe:
/Shows/Serie naam/tvshow.nfo
/Shows/Serie naam/folder.jpg
/Shows/Serie naam/folder-fanart.jpg
/Shows/Serie naam/Season XX/folder.jpg
/Shows/Serie naam/Season XX/Serie.naam/sXXeXX.titel.nfo

En ik neem aan dat Infuse met de tvshow.nfo informatie uit Kodi overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:38:
[...]

Toevallig vanochtend ook last van, en het is niet alleen Infuse of Netflix, maar al het geluid.
De geluidjes die je normaal hoort als je een app selecteerd of opstart waren ook weg.
Ja precies dat. Net weer gehad nadat de apple tv automatisch in de sluimerstand sprong. Misschien is dat de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:57:
Gek genoeg loop ik bij Infuse tegen problemen aan met de herkenning van films en series. En aangezien ik meerdere apparaten heb wil ik eigenlijk informatie lokaal opslaan.
Films hebben naast film.mkv ook een film.srt, film.nfo, film.jpg en film-fanart.jpg. Althans voor de iOS app.

Voeg ik dan toe:
Volgens mij gebruikt Infuse geen .nfo files. Wel wordt folder.jpg en moviename.jpg gebruikt alsmede ingesloten (.m4v) metadata dit dit is aangevinkt in de instellingen.

De herkenning van films is vrijwel perfect wel onder voorwaarden dat de titel+jaartal correct is. Kun je controleren met TheMovieDB.com of IMDB.com. Er hoort slechts zelden noodzaak te zijn om zelf metadata toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:01:
Volgens mij gebruikt Infuse geen .nfo files. Wel wordt folder.jpg en moviename.jpg gebruikt alsmede ingesloten (.m4v) metadata dit dit is aangevinkt in de instellingen.

De herkenning van films is vrijwel perfect wel onder voorwaarden dat de titel+jaartal correct is. Kun je controleren met TheMovieDB.com of IMDB.com. Er hoort slechts zelden noodzaak te zijn om zelf metadata toe te voegen.
Werkte het maar zo mooi!
Het probleem is dat de jaartallen tussen TheMovieDB en IMDb wel eens verschillen. Maar het lijkt ook alsof Infuse zich verslikt over vreemde combi's met punten en haakjes in de bestandsnamen.

En met series is het helemaal een ramp. Vele staan wel op alfabetische volgorde met cover en naam. Er staan ook grijze icoontjes tussen (dus geen cover) en ook geen naam eronder maar die staan dan wel goed gesorteerd.
En aan het begin staan series die duidelijk niet gealfabetiseerd zijn. Wel met naam en soms met een cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:28:
Is overbodige software want SMB heeft altijd standaard gewerkt en kun je niet uitzetten.

Sterker, sedert de nieuwste release van OSX is SMB zelfs de default geworden (ipv AFP) uitgezonderd TM wat niet met SMB kan werken vanwege de vele beperkingen die SMB kent.

Kortom MrMC is nog echt een beta release en verre van stabiel.

Ik heb zo'n 6 verschillende Mediaplagers op mijn aTV4 staan en geen enkele heeft problemen met SMB. Alleen MrMC heeft problemen met sommige shares.

Een probleem moet opgelost worden bij de veroorzaker en niet elders met lapmiddelen.
Beetje overdreven allemaal?
Gebruik MrMC inmiddels een week of twee probleemloos met Synologynas.
als d'r een simpele fix is waarmee het nu ook werkt op een OSX SMB-share dan lijkt me dat een prima workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik lees voornamelijk problemen met MrMC i.c.m. met OSX. Het kan natuurlijk ook zijn dat OSX gewoon lastig doet? Ik heb zelf hier een WD Externe HDD (USB3) aan mijn Router hangen (Netgear Knighthawk) en alles speelt prima af zonder haperingen (via SMB protocol). Zelfs mijn meest extreme M2TS file van 82GB doet het prima.

Infuse daarentegen... die doet lelijk bij praktisch alle video's.
Enige wat ik jammer vind (aan beide) is dat ISO en BDMV niet werkt. Maar goed... kan niet alles hebben.

PCM audio heb ik overigens inmiddels ook voor elkaar naar mijn receiver... Nu nog hopen dat ze bitstreamen van DTSHD-MA en Dolby TrueHD voor elkaar krijgen!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:28:

Als SMB dus niet werkt dan is er ergens binnen het systeem gerommeld. Zeer zeker in de situatie dat Infuse wel direct werkt en MrMC niet moet toch echt de oorzaak binnen MrMC gezocht worden.

Dat laatste (probleem MrMC) is verre van onwaarschijnlijk want ik heb gemerkt dat MrMC regelmatig bepaalde shares niet wil vinden en andere (op't zelfde device) probleemloos vind. Kortom MrMC is nog echt een beta release en verre van stabiel.

Is volgens mij geen overbodige software, want de SMB implementatie binnen Kodi en MrMC heeft schijnbaar moeite met het SMB protocol wat gebruikt wordt in Mac OSX. Op het forum van MrMC wordt ook gesproken over het "lapmiddel" SMBUp om de SMB shares met een Mac goed werkend te krijgen.

Probleem ligt inderdaad binnen MrMC, maar als dit dmv SMBUp verbeterd kan worden, waarom niet..?
Ze schijnen wel te werken aan een verbeterde SMB implementatie.

Ik gebruik het zelf niet omdat ik gebruik maak van NFS shares op mijn Synology, wat overigens perfect en zeer stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:57:

Voeg ik dan toe:

Geen idee of Infuse dezelfde (i)nfo als Kodi gebruikt, maar ik denk het wel.

Wat nieuw is in Infuse 4.0.1, en wat ik ook heb getest (ik heb de beta) en wat ook werkt, is een bestand folder.jpg in een map plaatsen, welke de covert art voor een map (bv een show met meerdere seizoenen in submappen) overruled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist wel gewoon lekker vind werken dat Infuse alles bij mij zelf oppakt qua metadata en cover art. Heb gewoon netjes alles gerenamed (altijd al gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net getest: hij pakt de .nfo files ook. Nu nog alles laten indexeren om te checken of alles wordt geaccepteerd.
Wel omslachtig dat ik elke map van series moet openen om die serie te laten indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:35:
Wel omslachtig dat ik elke map van series moet openen om die serie te laten indexeren.
Staat in de todo lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nog leuke multiplayer games? Met remote en icm remote-app op iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Goldwing1973 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:39:
En er zijn covers te verkrijgen voor de Apple TV4 afstandsbediening.

[afbeelding]

Te vinden op eBay voor $3.99 en $0.99 verzendkosten
Erg mooi!
Al zou ik zo lomp zijn dat ik iedere maand m'n afstandbediening sloop zou ik nog liever iedere maand een nieuwe kopen dan zo'n lelijk condoom er omheen doen...

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:54:
Erg mooi!
Al zou ik zo lomp zijn dat ik iedere maand m'n afstandbediening sloop zou ik nog liever iedere maand een nieuwe kopen dan zo'n lelijk condoom er omheen doen...
Je spreekt jezelf in één bericht tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

ikweethetbeter schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:19:
[...]

Je spreekt jezelf in één bericht tegen!
Sarcasme zonder smilies is blijkbaar moeilijk tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@amphora
Zonder smileys, zonder uitgebreide omschrijving van de context, zonder "iets" te doen met de spelling (bv "Errug mooi!!!"), of zonder dat we je intonatie kunnen horen bij het spreken kun je inderdaad sarcasme niet overbrengen! Zonder smileys is sarcasme niet mogelijk!

Die krengen kosten vrij veel, dus misschien kies je na een paar kapotgegooide AB's wel voor een lelijke condoom!

Op zich vind ik jouw vergelijking met een condoom wel erg goed: je kiest er niet voor omdat-ie zo mooi is, maar omdat je je ergens tegen wilt beschermen (breuk / soa / zwangerschap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
amphora schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:24:
[...]

Sarcasme zonder smilies is blijkbaar moeilijk tegenwoordig...
Jij hebt blijkbaar geen (jonge) kinderen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

ikweethetbeter schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:37:
@amphora
Zonder smileys, zonder uitgebreide omschrijving van de context, zonder "iets" te doen met de spelling (bv "Errug mooi!!!"), of zonder dat we je intonatie kunnen horen bij het spreken kun je inderdaad sarcasme niet overbrengen! Zonder smileys is sarcasme niet mogelijk!

Die krengen kosten vrij veel, dus misschien kies je na een paar kapotgegooide AB's wel voor een lelijke condoom!

Op zich vind ik jouw vergelijking met een condoom wel erg goed: je kiest er niet voor omdat-ie zo mooi is, maar omdat je je ergens tegen wilt beschermen (breuk / soa / zwangerschap).
Jezelf tegenspreken is ook een manier om sarcasme aan te tonen ;)
Maar goed, zal volgende keer kots emoticon gebruiken.

Vraag me toch af of er hier tweakers zijn die zo'n mooi :r hoesje overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nee, huidige is nog geen een keer gevallen, maar mogelijk als er een tweede bij komt ( multiplayer ) dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28
De BBC-Iplayer is is nu voor de Apple TV verkrijgbaar.

http://www.bbc.co.uk/medi...2015/iplayer-updates-xmas

Vanavond even uitproberen en of *snip* ook daarmee werkt :)
was op de PS3 geen probleem, en kan die afgekoppeld worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 14-12-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die "Aunty Player" via sideloading geïnstalleerd maar die suit in elk geval op de regiobeperking.

Wat bedoel je met *snip* en waar installeer je dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 14-12-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
*snip* als je weet dat het niet mag, post het dan ook niet

[ Voor 77% gewijzigd door Daedalus op 14-12-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Bespreken hoe je een regiobeperking kunt omzeilen is hier niet gewenst. Laat dit soort discussies daarom achterwege. Zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Net even geprobeerd, en BBC-iPlayer werkt zonder problemen met "mag niet zeggen" *snip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
absrnd schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:04:
Net even geprobeerd, en BBC-iPlayer werkt zonder problemen met "mag niet zeggen" *snip*
Hoe lang kan je bijvoorbeeld "Eastenders" terugkijken?
Een paar afleveringen of hele seizoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
matthijst schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:12:
[...]

Hoe lang kan je bijvoorbeeld "Eastenders" terugkijken?
Een paar afleveringen of hele seizoenen?
sowieso geen hele seizoenen, ik denk gemiddeld programmering rond de 3 weken oud, het is net zoals programma gemist, en niet zoals Netflix.
kijk hier maar
http://www.bbc.co.uk/iplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:16:
Vraag me toch af of er hier tweakers zijn die zo'n mooi :r hoesje overwegen?
Absoluut niet :)

Het voelt voor mij als gebruikers van een iPhone (welk model dan ook) welke het toestel mede om het design kopen maar vervolgens er een action hoesje omheen klikken waardoor ze het design nooit meer echt zien.

Of auto's (zie je in het buitenland veel) welke met een hoes aan de voorkant rijden tegen de steenslag. Blijft hij lekker mooi voor de volgende eigenaar. Je weet wel als je het zelf toch niet meer ziet 8)7

Gewoon zuinig met je spullen omgaan is mijn inziens meer dan voldoende.
ikweethetbeter schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:37:
Zonder smileys is sarcasme niet mogelijk!
Haha en dan jezelf "ikweethetbeter" noemen. Ik moest er toch even om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
absrnd schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:04:
Zeker alleen beschikbaar op de Engelse App-Store?
Net gezocht in de .NL en .COM App-Store, maar niks te vinden met een zoekopdracht naar "BBC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Goldwing1973 schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:37:
[...]

Zeker alleen beschikbaar op de Engelse App-Store?
Net gezocht in de .NL en .COM App-Store, maar niks te vinden met een zoekopdracht naar "BBC"
Je moet helaas een UK itunes account aanmaken, maar dat is binnen 5 min gebeurd, zoek maar op Youtube :)

ik heb nog niet geprobeerd als ik naar mijn standaard iTunes account NL schakel, op de Apple TV, en dan nog met *snip* kan kijken naar iPlayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Moet zeggen dat na de update van Infuse een aantal bugs zijn opgelost. Maar dat pulldown gaat nog steeds maar erg matig. toch veel judder. Hopen dat ze dat snel aanpassen en dat het opgelost wordt. Of dat ze toch de ingebouwde player van Apple kunnen gebruiken met decodering via hun eigen engine.

Wat ik overigens wel erg mis is het bufferen. Heb niet het idee dat er gebufferd wordt. Dat was op m'n HTPC wel beter. Spoelen was een stuk beter. Met zien van keyframes en eigenlijk instant afspelen van video. Hier moet er toch gelaten worden elke keer na spoelen of opstarten. Hopen dat ze dat oppakken.

[ Voor 34% gewijzigd door dangerpaki op 14-12-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Infuse werkt hier goed, enige probleem is met concert v U2 (11GB) met doorspoelen verder nog geen problemen ondervonden, speel af via Syno DS213+.
Kijk veel series en die worden netjes georderd alleen vinkjevan gezien mis ik nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Maar heb jij niet elke keer met doorspoelen dat het even duurt voor je door kn met kijken?
Bedenk me net dat ik ook met andere apps (appstore youtube) ook lasr heb met bufferen. Misschien proberen aan de kabel te hangen ipv wifi.

[ Voor 44% gewijzigd door dangerpaki op 15-12-2015 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:17
Ik heb echt totaal geen buffering. Ik heb de ATV dan ook bekabeld aangesloten en heb met VEVO, Youtube en Netflix instant starten. Ook met verderspoelen is alles zonder buffering.

Hoewel de theoretisch snelheid van Wifi (AC) wel sneller is dan de 100mbit aansluiting denk ik toch dat bekabeld stabieler en sneller is. Je komt eigenlijk toch nooit boven de 100mbit.

Overigens heb ik vorige week Skyfall gekeken via Localcast. Deze MKV is 19,6gb groot maar ook daar kan ik verder- of terugspoelen zonder buffering.
Ik heb dan wel de ATV en mijn NAS (DS214) bekabeld aangesloten.

Ik twijfel nog over Infuse.. ten opzichte van Localcast vind ik het wel erg mooi dat je de filmhoezen en beschrijving erbij hebt. En wat is nou een tientje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:34
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Dolby / DTS pass-through met Infuse?
Begrijp er niets van, op de een of andere manier werkt dit gewoon niet bij mij.

Zodra ik infuse instel op Dolby/DTS over HDMI, krijg ik alleen maar ruis over de speakers (versterker schakelt ook niet over naar Dolby of DTS)
Dolby Digital via Plex en Netflix werkt zonder problemen.

Versterker kan de formaten zonder problemen aan (Denon avr-x1200w). 
Heb al met de instellingen van appletv lopen spelen (Dolby aan en auto, 16 bit aan en uit) maar maakt allemaal geen verschil.

AppleTV zit dus met HDMI aangesloten op de Versterker (net als mijn andere apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:17
RFdeGroot schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:58:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Dolby / DTS pass-through met Infuse?
Begrijp er niets van, op de een of andere manier werkt dit gewoon niet bij mij.

Zodra ik infuse instel op Dolby/DTS over HDMI, krijg ik alleen maar ruis over de speakers (versterker schakelt ook niet over naar Dolby of DTS)
Dolby Digital via Plex en Netflix werkt zonder problemen.

Versterker kan de formaten zonder problemen aan (Denon avr-x1200w). 
Heb al met de instellingen van appletv lopen spelen (Dolby aan en auto, 16 bit aan en uit) maar maakt allemaal geen verschil.

AppleTV zit dus met HDMI aangesloten op de Versterker (net als mijn andere apparaten)
Heb zojuist Infuse gekocht en heb hetzelfde probleem. Mijn versterker ondersteunt eigenlijk alles maar met passthrough aan krijg ik ook ruis. Ook als ik het rechtstreeks op de tv doe trouwens

Om mijn vorige post aan te vullen. Met Infuse heb ik wel dat een film moet bufferen. Localcast had dit niet. Toch vreemd dat een betaalde app dit slechter doet dan een gratis app

[ Voor 8% gewijzigd door yorroy op 15-12-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Bij Infuse hebben ze een Denon receiver aangeschaft en het probleem kunnen reproduceren. Veel Denon receivers hebben er last van.

Ik heb een Sony receiver (STR-DN 2010) en heb hetzelfde probleem, bij zowel Infuse alsook MrMC.

Na de update van Apple schijnt het nog problematischer te zijn met de pass through.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ik heb hier een Denon receiver waarop het eigenlijk prima werkt. Gelukkig maar. Maar eens kijken of ik met kabels minder last heb van bufferen.

EDIT: bekabeld geprobeerd. Toch nog wel echt bufferen met starten en vooruit/achteruit spoelen. Wel minder. Maar nog steeds aanwezig. Zou niet moeten zijn als ik het zo hoor. Even afwachten wat de komende updates brengen. Hopen dat het zich snel oplost.

[ Voor 47% gewijzigd door dangerpaki op 15-12-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier geen enkel probleem met DD & DTS passthrough (Onkyo TX-NR636 en Infuse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
johoo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:32:
Bij Infuse hebben ze een Denon receiver aangeschaft en het probleem kunnen reproduceren. Veel Denon receivers hebben er last van.

Ik heb een Sony receiver (STR-DN 2010) en heb hetzelfde probleem, bij zowel Infuse alsook MrMC.

Na de update van Apple schijnt het nog problematischer te zijn met de pass through.
Oh ok! Dat is goed nieuws (dat ze er zelf een hebben aangeschaft), dat zou betekenen dat er aan gewerkt word dus.
Hopelijk kunnen ze het oplossen. Ik red me op zich prima met plex, maar juist dolby/dts pass-through was voor mij de reden om infuse aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Wat zou op dit moment nu eigenlijk de betere setting zijn? Mijn receiver zou alles moeten kunnen slikken.. (Denon AVR-1911)

Wanneer ik DTS HD-MA track heb op aTV dan geeft hij met Passthrough uit: PCM aan op mijn receiver. 5.1 alle kanalen hoorbaar. Wanneer passthrough aan: DTS zonder PCM/HD vermelding...

Ofwel: stuurt aTV PCM met of zonder HD Audio door?

Ps: ik weet dat Bitstream van DTHD en DTSHD-MA nog niet kunnen, maar welke optie zou beter moeten zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
ikweethetbeter schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:26:
Hier geen enkel probleem met DD & DTS passthrough (Onkyo TX-NR636 en Infuse).
Same here! Ook Onkyo receiver. In Infuse geen enkel probleem, alleen in MrMC geen DTS of DD, maar dit is een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Dat is wel vreemd, Infuse werkt bij jou de pass through wl, maar bij MrMC niet?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
johoo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:22:
Dat is wel vreemd, Infuse werkt bij jou de pass through wl, maar bij MrMC niet?
Bij Infuse zie ik netjes DD of DTS logotje erbij komen, maar bij MrMc niet idd.

Edit: Even getest met een film die meerdere audio streams heeft. Zodra ik verander naar AC3 5.1, dan zie ik hem netjes veranderen naar DD, maar bij DTS blijft hij op PCM staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Recon24 op 15-12-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Even twee vragen:

Kun je nou nummers skippen of doorspoelen met de remote van de ATV 4 als je via airplay van je telefoon af luistert?
Heb nu een Denon receiver die dit wel kan. Maar die zit alleen aan het netwerk voor airplay. Zou fijner zijn als ik de ATV bekabeld kan aansluiten en die dit ook kan.

Tweede vraag is dat ik met mirroring vanaf de iphone bij videos wel beeld heb maar geen geluid. Geluidnopnde telefoon staat gewoon aan. Iemand hier tips voor? De gebruikelijke oplossingen van goohle helpen helaas niet.

Vind het uberhaupt suf dag dingen als volume aanpassen dus bijvoorbeeld niet gaat via mn telefoon als ik airplay doe op de ATV4. Op mn Denon receiver kan ik dat gewoon allemaal met de telefoon vanaf waar ik dingen stream naar airplay.

Uiteindelijk wil ik mn Denon van het netwerk afhalen en de kabel aan mn ATV aansluiten (ivm snelheid en beperkte ethernet aansluitingen). Maar dan is het welnhandig dat ik gewoon nummers kan skippen met de afstandsbediening van Apple. Volume controle is geen probleem want dat doet de ATV via HDMI direct op de receiver.

[ Voor 17% gewijzigd door dangerpaki op 15-12-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:37:
Kun je nou nummers skippen of doorspoelen met de remote van de ATV 4 als je via airplay van je telefoon af luistert?
Airplay vanaf mijn telefoon doe ik nooit, maar vanaf mijn Mac doe ik vaak. Soms kies ik op de ATV m'n iTunes bieb op mijn Mac om muziek uit af te spelen. In beide gevallen werkt volgende / vorige op je ATV AB gewoon.
Tweede vraag is dat ik met mirroring vanaf de iphone bij videos wel beeld heb maar geen geluid. Geluidnopnde telefoon staat gewoon aan. Iemand hier tips voor? De gebruikelijke oplossingen van goohle helpen helaas niet.
Zorg eerst dat je geluid hebt bij video, dus voordat je mirroring aanzet. Als je mirroring aan hebt staan, en je hebt geen geluid, dan krijg je dat met geen mogelijkheid meer aan (lijkt me een bug overigens).
Vind het uberhaupt suf dag dingen als volume aanpassen dus bijvoorbeeld niet gaat via mn telefoon als ik airplay doe op de ATV4. Op mn Denon receiver kan ik dat gewoon allemaal met de telefoon vanaf waar ik dingen stream naar airplay.
Dat zal het verschil tussen Airplay (alleen audio) en Airplay Mirroring (audio & video) zijn...
Uiteindelijk wil ik mn Denon van het netwerk afhalen en de kabel aan mn ATV aansluiten (ivm snelheid en beperkte ethernet aansluitingen). Maar dan is het welnhandig dat ik gewoon nummers kan skippen met de afstandsbediening van Apple. Volume controle is geen probleem want dat doet de ATV via HDMI direct op de receiver.
Koop een ethernet switch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
NOS app is uit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@ikweethetbeter:

Dank voor je hulp. Heb het gisteren nog eens geprobeerd. Dat skippen etc kan dus wel maar werkt verre van goed. Skipt soms gewoon nummers achter elkaar terwijl ik 1x druk. Vooruitspoelen kan niet. Is een beetje jammer dat een third party product (Denon AVR) dit gewoon moeiteloos kan.

Mirroring zal ik eens proberen, maar lijkt me eerlijk gezegd ook een bug. Hopen dat ze dit snel fixen.

Maar dat het volume van de Music app geen effect heef top je afspeelvolume via Airplay is toch ook echt bij gewoon alleen muziek afspelen via de muziek app. Niet alleen bij morroring. Ook jammer want dat is ook iets wat de Denon AVR vlekkeloos doet.

Denon AVR doet alleen dus geen mirroring.

Switch heb ik inderdaad over gedacht. Sterker nog ligt nog 1 hier. Enige probleem is dat ik dan weer ook tegen mijn tekort aan stroomstekkers loop :-). Ik heb gewoon geen zin om daar allemaal kabels etc te gaan trekken. En 2 airplay apparaten zou ik i.p. ook niet nodig meoten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, helaas niet met alle NPO kanalen dus blijft de NOS App (sideloaded) er nog een tijdje op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:03:
[...]

Mooi, helaas niet met alle NPO kanalen dus blijft de NOS App (sideloaded) er nog een tijdje op staan.
Ik had een tijd terug problemen met de NPO app. Bleef hangen. Wordt er nog steeds aan gesleuteld ?

Enige waar die NOS app nuttig voor is live events, bv als je een live stream van schaatsen wilt zien. Voorheen gebruikte ik daar m'n Sony BD speler voor. Journaal hoeft ik persoonlijk niet terug te zien.

Duimen dat er ooit een NPO app komt, maar zelfs op Android TV is die er ook niet (misschien wel via de TV "boer", maar niet in de Play store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:56
Hoi!

Hier een vraag van een aanstaande koper. Op dit moment draai ik de ATV1 en ATV2 beide met jailbreak icm XBMC maar deze hebben hun tijd gehad en hebben moeite met de >= 1080 bestanden. Nu Infuse/Plesk voor de AppleTV beschikbaar is gekomen wil ik wel de overstap maken (ATV 3 bewust overgeslagen ivm geen jailbreak). Ik maak alleen veel gebruik van Trakt, heeft iemand al ervaring met het scrobblen/syncen met Trakt icm Infuse op de nieuwe ATV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trakt zit in de settings dus neem ik aan dat't werkt. Gebruik het zelf niet want zie er geen toegevoegde waarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:26:
Trakt zit in de settings dus neem ik aan dat't werkt. Gebruik het zelf niet want zie er geen toegevoegde waarde in.
Gebruik het omdat ik op meerdere apparaten kijken (atv2 beneden atv1 slaapkamer) en mobiele apparaten en daarmee mijn voortgang in sync hou waar ik zit met een serie etc :) Maar ik wist inderdaad dat de instellingen erin zitten maar dat zegt niet altijd alles, vandaar mijn vraag of iemand er al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Waarom geen MrMC, das de Atv versie van xbmc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
matthijst schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:48:
Waarom geen MrMC, das de Atv versie van xbmc :)
Hmm website ziet er karig uit met weinig informatie, dan hou ik mij liever vast aan Infuse. Zie dat Trakt bij MrMC nog op de to-do lijst staat -.> http://forum.mrmc.tv/viewtopic.php?f=6&t=120

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
lubbertkramer schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:05:
Hoi!

Hier een vraag van een aanstaande koper. Op dit moment draai ik de ATV1 en ATV2 beide met jailbreak icm XBMC maar deze hebben hun tijd gehad en hebben moeite met de >= 1080 bestanden. Nu Infuse/Plesk voor de AppleTV beschikbaar is gekomen wil ik wel de overstap maken (ATV 3 bewust overgeslagen ivm geen jailbreak). Ik maak alleen veel gebruik van Trakt, heeft iemand al ervaring met het scrobblen/syncen met Trakt icm Infuse op de nieuwe ATV?
Trakt met Infuse werkt perfect hoor! Dus daar hoef je het in elk geval niet om te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:03:
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is de overkoepelende organisatie. De Nederlandse Omroep Stichting (NPO) is een omroep binnen de NPO.
In de NOS app zul je dus de streams van de NPO nooit vinden.

Hoewel NOS dus wel iets ziet in een app, ziet de NPO dat niet. En dat is spijtig. Ik heb nu via sideloading NPO Live en Uitzending Gemist. Had de NPO die in een eigen app gebundeld en een in-app abonnement van 5 eur ovoor HD kwaliteit gedaan was ik direct over. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
RFdeGroot schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:57:
[...]

Trakt met Infuse werkt perfect hoor! Dus daar hoef je het in elk geval niet om te laten :)
Dat hoor ik graag, dan maar aanschaffen als vervanging voor de ATV1 en 2, trek ik het mooi gelijk met twee dezelfde kastjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 16-12-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:14:
[...]

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is de overkoepelende organisatie. De Nederlandse Omroep Stichting (NPO) is een omroep binnen de NPO.
In de NOS app zul je dus de streams van de NPO nooit vinden.

Hoewel NOS dus wel iets ziet in een app, ziet de NPO dat niet. En dat is spijtig. Ik heb nu via sideloading NPO Live en Uitzending Gemist. Had de NPO die in een eigen app gebundeld en een in-app abonnement van 5 eur ovoor HD kwaliteit gedaan was ik direct over. Maar helaas.
+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
10 euro per maand voor NetFlix, 10 euro per maand voor HBO, 5 euro per maand voor NPO, ...?

Nee, dat gaat niet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ikweethetbeter schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:49:
10 euro per maand voor NetFlix, 10 euro per maand voor HBO, 5 euro per maand voor NPO, ...?

Nou 5 euro is misschien wat veel maar het aanbieden van NPO 123 content in HD wordt wel eens tijd he. Volgens mij wil NPO dat ook doen met hun NPO plus abonnement...als onderdeel van NL ziet

Weet iemand eigenlijk of deze apps er ooit voor Apple TV gaan komen:
- NL ziet
- Horizon Go/Ziggo TV

[update]Hmm...lees nu net dit: http://www.iculture.nl/ne...s-omroepen-tv-aanbieders/. Voorlopig niets dus :(

[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 16-12-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:49:

Nou Ik zou best graag een groot bedrag per maand Willem betalen als ik dan alles kon kijken, dus Amerikaanse series, HBO, Showtime, Netflix, NPO enz.

Daar heb ik best iets van € 100/150 per maand ofz voor over.

Geen zever meer met VPN, usenet. Torrents enz.

Lijkt me heerlijk.
Spam schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:33:
[...]

Nou 5 euro is misschien wat veel maar het aanbieden van NPO 123 content in HD wordt wel eens tijd he. Volgens mij wil NPO dat ook doen met hun NPO plus abonnement...als onderdeel van NL ziet

Weet iemand eigenlijk of deze apps er ooit voor Apple TV gaan komen:
- NL ziet
- Horizon Go/Ziggo TV

[update]Hmm...lees nu net dit: http://www.iculture.nl/ne...s-omroepen-tv-aanbieders/. Voorlopig niets dus :(
Ik neem wel eens een NLZiet abonnement als we daar iets willen kijken, de kwaliteit is daar idd aanzienlijk beter. De kwaliteit van NPO en RTLXL zelf zijn echt een lachertje.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 16-12-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk ben ik torrents en nieuwsgroepen ook wel beu. Als ik betaalbaar (tot 25 euro per maand) alles kan zien, dan ben ik de eerste die helemaal legaal gaat doen.

Op dit moment heb ik NetFlix, wat me €10 per maand kost. Ik ben niet van plan om nog een paar abonnementen af te sluiten om een completer aanbod te krijgen. Helemaal als je bedenkt dat de Amerikanen ons nog steeds achterstellen, wij hebben hier minder op bv NetFlix en HBO dan in de VS, of we hebben het wel maar krijgen het later.

Dus twee tientjes per maand voor alles, en anders maar niks, en aan blijven kl0ten met andere opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:05:
[...]
Ik neem wel eens een NLZiet abonnement als we daar iets willen kijken, de kwaliteit is daar idd aanzienlijk beter. De kwaliteit van NPO en RTLXL zelf zijn echt een lachertje.
Ik heb NL ziet maar eens even gevraagd; ze hebben zelfs een aparte pagina voor.

http://www.spreekbuis.nl/...den-van-de-nieuwe-appletv

...dus het blijft afwachten op een mooie oplossing. Zou eigenlijk ideaal zijn, ware het niet dat ze 24 kitchen niet ondersteunen dus blijf ik nog wel ff steunen op mn DVBlink TV servertje...

Pagina: 1 ... 33 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.