Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Daarom heb je de pincode op de AppleTV: die loste dat probleem deels op. Nadeel was dat werkelijk iedereen die pincode kon meelezen, dus vind ik wel een fijne oplossing. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t' Is maar wat je belachelijk vindt: de overdreven angst dat iemand vanaf de straat een wachtwoord kan meelezen of de reactie daarop.

Overigens kun je een numerieke code instellen die in veel gevallen veel werk bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Geert1976 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:29:
ik zag laatst E.T. op diezelfde stoep staan.....
_O-

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08
ikweethetbeter schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:58:
CRXDelSol heeft een goed punt, alleen jammer dat er wat kindertjes rondlopen die dat in het belachelijke trekken…
Hij heeft een goed punt alleen daarvoor is er 2-way of 2-step authenticatie uitgevonden. Met het unieke token nummer wat je op dat moment krijgt kan niemand een minuut later nog inbreken.

Ik trek zijn angst in het belachelijke als hij 2-way nu nog uit heeft staan. Want dan is hij namelijk zelf de veroorzaker van deze angst, die technisch prima weg te nemen is met hedendaagse technieken.

Overigens ben ik van mening dat je altijd op moet letten met passworden intikken, dat bewustzijn is een prima eigenschap vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net MrMC geïnstalleerd. Valt mij vooralsnog erg tegen.

Reageert heel erg slecht op de remote. Gaat bijv. rechts als je naar beneden wilt. Erg vervelend tijdens instellen. Straks maar eens kijken hoe het afspelen gaat.

Kiezen werkt vaak niet de eerste keer waardoor het lijkt alsof er geen keuze mogelijk is.

Erg vervelend dat Favorites wel kunnen worden vastgelegd maar nergens zichtbaar worden.

Kortom voor een Beta helemaal niet slecht maar had nooit betaalde versie mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:28:

Reageert heel erg slecht op de remote. Gaat bijv. rechts als je naar beneden wilt. Erg vervelend tijdens instellen. Straks maar eens kijken hoe het afspelen gaat.

Kiezen werkt vaak niet de eerste keer waardoor het lijkt alsof er geen keuze mogelijk is.

Erg vervelend dat Favorites wel kunnen worden vastgelegd maar nergens zichtbaar worden.

Kortom voor een Beta helemaal niet slecht maar had nooit betaalde versie mogen zijn.
Ook net even gekeken en idd het werkt wel maar valt nog best tegen tov de besturing in Plex. Plex ziet er gewoon geïntegreerd uit op de atv terwijl MrMc erg clunky overkomt.
Maar toch wel vet dat er dan eindelijk een Kodi variant in de app store staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
ikweethetbeter schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:58:
CRXDelSol heeft een goed punt, alleen jammer dat er wat kindertjes rondlopen die dat in het belachelijke trekken…

Ik ben blij dat de Remote app met de ATV4 werkt!
Ach, laat de pubertjes maar. Het is gewoon een onprettig idee dat men letterlijk kan zien wat je invoert, en al gaat het niet enkel voorbijgangers, maar ook mensen die op visite zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe ik video's die opgeslagen zijn op mijn Time Capsule kan toevoegen in MrMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Geert1976 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:50:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik video's die opgeslagen zijn op mijn Time Capsule kan toevoegen in MrMC?
Geen ervaring met TCs, wel met een NAS. Dit moet werken. Zou verwachten dat met SMB (Samba) je de TC kunt benaderen. Heb je al op de MrMC forums gekeken ?

mrmc.tv/forum/index.php

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Klopt het dat het maximale OS voor de Apple TV3 7.2 is?
Ik lees net namelijk dat 9.2 ook beschikbaar zou zijn voor ATV3? Mijne wil niet verder updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:00:
[...]

Geen ervaring met TCs, wel met een NAS. Dit moet werken. Zou verwachten dat met SMB (Samba) je de TC kunt benaderen. Heb je al op de MrMC forums gekeken ?

mrmc.tv/forum/index.php
hoi loekf2,

bedankt voor je reactie. Heb even het forum er op nagelezen. Helaas niks over de TC of SMB....

Jammer dat er bij het installeren van de App geen duidelijke instructies zijn hoe je bestanden kan toevoegen. Denk dat de MrMC daarom ook absoluut er niet voor de 'simpele consument' is, oh well...ik kijk nog ff verder op internet hoe mijn Time Capsule toe te voegen en anders is het jammer van mijn 6 eurootjes die ik er voor heb betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
MrMC is ook gratis te sideloaden.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:46

amphora

Websites & Fotografie

martijnmartijn schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:31:
Klopt het dat het maximale OS voor de Apple TV3 7.2 is?
Ik lees net namelijk dat 9.2 ook beschikbaar zou zijn voor ATV3? Mijne wil niet verder updaten..
Dan klopt je bron niet. ATV3 zal hooguit nog een security update krijgen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
amphora schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:27:
[...]

Dan klopt je bron niet. ATV3 zal hooguit nog een security update krijgen.
Thanks. Dacht al zoiets. Zal het mijn 'bron' MacTracker even melden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Geert1976 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:20:
[...]

hoi loekf2,

bedankt voor je reactie. Heb even het forum er op nagelezen. Helaas niks over de TC of SMB....

Jammer dat er bij het installeren van de App geen duidelijke instructies zijn hoe je bestanden kan toevoegen. Denk dat de MrMC daarom ook absoluut er niet voor de 'simpele consument' is, oh well...ik kijk nog ff verder op internet hoe mijn Time Capsule toe te voegen en anders is het jammer van mijn 6 eurootjes die ik er voor heb betaald heb.
Weet niet hoe je bekend bent met Kodi:

YouTube: XBMC tip: Adding your network video files to XBMC's library

MrMC heeft precies dezelfde UI. SMB shares worden automatisch gedetecteerd in je netwerk.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
johoo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:22:
De devs zouden idd de source op een Git zetten, kwestie van met Xcode compileren en sideloaden. Andere kant voel ik er ook wel voor om de devs te supporten. Zat in de beta groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:54:
[...]

MrMC heeft precies dezelfde UI. SMB shares worden automatisch gedetecteerd in je netwerk.
thanks voor je hulp, loek! ik ga er mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:20:
[...]
hoi loekf2,
Je kunt de TC gewoon gebruiken. Wel moet in de configuratie van de TC een vinkje zetten bij "Schakelbestandsdeling in". En (indien gewenst) wachtwoord. Hierna kan elk apparaat/programma binnen je lokale netwerk het als SMB benaderen.

Evt. kun je ook Wan toegang geven. Vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt niet heel positief. Ik zal vanavond ook eens proberen. Wellicht met sideloaden.
Ik vind Infuse op zich prima werken maar daar ontbreekt een watched indicator. En meer mogelijkheden om ondertitels te downloaden.
johoo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:22:
Staat het op GIT of is de source elders te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:35:
[...]

Dat klinkt niet heel positief. Ik zal vanavond ook eens proberen. Wellicht met sideloaden.
Ik vind Infuse op zich prima werken maar daar ontbreekt een watched indicator. En meer mogelijkheden om ondertitels te downloaden.

[...]

Staat het op GIT of is de source elders te vinden?
Veel gevraagde features van Infuse komen in de aankomende updates. Met name de watched indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:56:
Veel gevraagde features van Infuse komen in de aankomende updates. Met name de watched indicator.
I know, maar ik ben ongeduldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Voor mij persoonlijk mogen ze eerst de problemen oplossen voordat er nieuwe features komen.

Dolby/DTS is nog steeds niet goed, haperingen in beeld is ook nog een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Dat het slecht op de remote werkt valt wel mee, kon eigenlijk zonder problemen alles instellen.
Favorites werkt gewoon hier, film onder favorites zetten en dan naar favorites en hij staat er in.

Ben wel tevreden, films spelen echt Smooth af veel beter dan in infuse. Ook kon ik mijn pvr aan spreken zodat ik tv kan kijken via MRMC en opnames afspelen.

Vergeet niet dat dit de eerste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19
Voor MrMC gewoon de bediening van je TV programmeren.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je wel een apparaat gebruiken wat CEC ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
johoo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:25:
Voor mij persoonlijk mogen ze eerst de problemen oplossen voordat er nieuwe features komen.

Dolby/DTS is nog steeds niet goed, haperingen in beeld is ook nog een issue.
Doen ze ook wel. Ze hebben een hele lijst die ze doorvoeren, bevat zowel features als fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:54:
[...]

Eureka! heb het gevonden....thanks Loek! :)

MrMC is echt vele malen sneller met opstarten en laden van content dan Infuse 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik zal vanavond eens even de MrMC versie sideloaden.

https://github.com/MrMC/mrmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
CRXDelSol schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:16:

gebruik jij (of iemand anders hier) een central MYSQL database voor Kodi?

Wil namelijk weten hoe goed MrMC hier mee omgaat want dat is voor mij het verschil tussen wel en niet kopen van de nieuwe Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor NAS gebruiken jullie in combinatie met MrMC of Infuse? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe NAS en wil wel dat dit goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:59:
Wat voor NAS gebruiken jullie in combinatie met MrMC of Infuse? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe NAS en wil wel dat dit goed werkt.
ik gebruik de harde schijf in mijn Time Capsule, is er eentje van 5400 RPM, zwak dingetje dus...maar 1080P mkv's starten werkelijk meteen in MrMC. Zeer tevreden mee.

Je hoeft dus geen high tech NAS o.i.d aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:04:
[...]

ik gebruik de harde schijf in mijn Time Capsule, is er eentje van 5400 RPM, zwak dingetje dus...maar 1080P mkv's starten werkelijk meteen in MrMC. Zeer tevreden mee.

Je hoeft dus geen high tech NAS o.i.d aan te schaffen
"Simpele" synology ds115j zou dus al voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik ben niet zo thuis in de NAS wereld...sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is genoeg te lezen. QNAP en Synology zijn de "grootste" met de meeste opties. WD en dat soort bedrijven hebben vaak beperkte mogelijkheden. Toen ik mijn QNAP inruilde voor een Synology had ik direct door dat dit een goede keuze was. Ik ben nu al aan mijn tweede Synology toe en het bevalt nog uitstekend.

[ Voor 24% gewijzigd door iAR op 09-12-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
CRXDelSol schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:16:

Last commit 23 dagen geleden, da's niet de ATV versie denk ik (tenminste, niet toen ik t een maand geleden probeerde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Er was iets mis gegaan met de push van de officiële release. Als het goed is staat de "App store versie" er binnen een paar uur op (aldus een van de devs op mrmc.tv/forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Happy2000 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:27:
Ben wel tevreden, films spelen echt Smooth af veel beter dan in infuse. Ook kon ik mijn pvr aan spreken zodat ik tv kan kijken via MRMC en opnames afspelen.
Heb je Infuse Pro? En wat is er dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05
Bij MrMC.. Kan iemand mij aangeven welke scraper beter zou moeten zijn? IMDB of Movie DB?

[ Voor 138% gewijzigd door Thalaron op 09-12-2015 18:31 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Thalaron schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:11:
Bij MrMC.. Kan iemand mij aangeven welke scraper beter zou moeten zijn? IMDB of Movie DB?
ik ga puur op mijn ervaring met Kodi af (aangezien ik geloof dat dit dezelfde scrapers zijn) en ik verkies die van MovieDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 10:12
(jarig!)
ik heb een Bluetooth toetsenbord van Apple. probeerde deze te koppelen aan de ATV4, maar hij vindt m niet bij "ander apparaten". dacht te lezen even hiervoor dat zulks zou moeten lukken. althans na de meest recente update. zie ik iets over t hoofd of heb ik t helemaal verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Stanevo6 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:41:
ik heb een Bluetooth toetsenbord van Apple. probeerde deze te koppelen aan de ATV4, maar hij vindt m niet bij "ander apparaten". dacht te lezen even hiervoor dat zulks zou moeten lukken. althans na de meest recente update. zie ik iets over t hoofd of heb ik t helemaal verkeerd begrepen?
Je hebt het verkeerd begrepen :)
Er is vanaf gisteren wel ondersteuning voor de iOS remote app zodat je je ATV4 kan aanspreken met je iDevice of Apple Watch

[ Voor 13% gewijzigd door wes- op 09-12-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 10:12
(jarig!)
haha ok dan thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
iAmRenzo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:24:
Er is genoeg te lezen. QNAP en Synology zijn de "grootste" met de meeste opties. WD en dat soort bedrijven hebben vaak beperkte mogelijkheden. Toen ik mijn QNAP inruilde voor een Synology had ik direct door dat dit een goede keuze was. Ik ben nu al aan mijn tweede Synology toe en het bevalt nog uitstekend.
Ik heb een QNAP TS-451. Ik heb al wel een issue gemeld dat de release build nog steeds issues heeft als m'n NAS uit sleep mode komt. Blijkbaar probeert MrMC de NAS (shared folder) een keer te benaderen en als er geen succes is genereert ie meteen een warning. Die moet je dan wegklikken, NAS start nog steeds op, maar staat nog geen SMB access toe. MrMC probeert het nog een keer, warning. etc.Na 2 of drie warnings is het dan ok.

De devs moeten iets soepeler timeouts gebruiken of onder water het een paar keer proberen.

De Windows, OSX of Android versies hebben dit niet.

Kan misschien komen omdat ze ivm (L)GPL etc. een andere SMB implementatie gebruiken.

Qua buffering geen issues. Op Android TV (Shield van Nvidia) merkte ik dat de buffering vrij straks stond. Geen issues, maar je hoorde de NAS reads. MrMC hoor je niet wat betreft. Lijkt erop dat ze vrij agressief een grote buffer vullen. Op Android heb ik de bufferings settings getweaked. Hier is dat wat lastiger omdat de UI geen toegang geeft tot advanced.xml settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:09:
[...]
"Simpele" synology ds115j zou dus al voldoen?
Zolang je een Player gebruikt die geen transcodering in de Nas vereist (bijv. Infuse, MrMC) is elke Nas ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
MrMC staat in App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
MrMC bevalt tot nu toe prima!

Waar InFuse blijft haperen doet MrMC dit niet. Ik heb het idee dat InFuse geen buffer aanhoud? Dit zou verklaren dat bij het minste geringste dat hij moeilijk doet natuurlijk.

Mijn testbestand met 1080p / DTSHD-MA 7.1 (Lord of the Rings 2BD's in 1 m2ts bestand) gaat in elk geval zonder haperen.. dus dan lijkt me dat de rest ook wel prima zal moeten werken ;)

Enige wat mij dus nog niet gelukt is... is HD audio.
Hij herkend in MrMC DTSHD-MA track en wanneer deze geselecteerd is krijg ik DTS op mijn receiver.

Liefste heb ik gewoon DTSHD-MA bitstream, maar indien PCM het hoogst haalbare is (op dit moment) heb ik dat uiteraard liever dan DTS Core.

En ben nog asn het stoeien met audio output... Wanneer ik DTSHD-MA 5.1 of 7.1 kies geeft mijn receiver DTS aan.

Heb in MrMC bij output actief:
Enable Passtrough
Dolby Digital (AC3) capable Receiver
DTS capable receiver

Wellicht kan iemand mij vertellen wat de juiste instellingen zouden moeten zijn?
ATV4 is direct op mijn Denon receiver aangesloten welke alle formaten gewoon aan kan. Via mijn PCH-C300 is dit immers ook geen probleem.

Heb bovenstaande vraag ook op het forum van MrMC ingeschoten overigens!

Zonde wel van de 10 euro @ Infuse :(

Ps: Nog meer mensen last van een "sick" over zijn luidsprekers bij het starten van een video?

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 09-12-2015 19:16 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
matthijst schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:38:
[...]

Last commit 23 dagen geleden, da's niet de ATV versie denk ik (tenminste, niet toen ik t een maand geleden probeerde).
Als ik bij de commits kijk:

https://github.com/MrMC/mrmc/commits/master

Dan zie ik de laatste commit op 1 december.
En op 30 november is dit nog gepost in de commit comment:

add bob_inverted as default interlacer on TVOS

EDIT

Ik zie als ik het project open in Xcode geen tvOS er tussen staan. Wellicht zijn ze aan t voorbereiden.

Nadeel van MrMC is dat je geen extensies hebt en krijgt. Nu heb je dus ook geen Trakt support. Dus moet je wachten tot MrMC dit zelf inbouwt.

[ Voor 20% gewijzigd door xoniq op 09-12-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Precies.
Of je koopt hem gewoon.

[ Voor 65% gewijzigd door matthijst op 09-12-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik wil m enkel proberen hoe deze op de Apple TV werkt, heb geen behoefte aan een ingeperkte Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Thalaron schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:36:

En ben nog aan het stoeien met audio output... Wanneer ik DTSHD-MA 5.1 of 7.1 kies geeft mijn receiver DTS aan.
Heb bovenstaande vraag ook op het forum van MrMC ingeschoten overigens!

Ps: Nog meer mensen last van een "sick" over zijn luidsprekers bij het starten van een video?
Antwoord van Davilla op MrMC forum:

HD flavors are in progress, we think we can do them for pass-though.
The 'tick' is something on the list to track down and fix. Happens to me so it's high on the list :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Thalaron, hoe heb jij de instellingen op de ATV staan?

Automatisch of dolby, harde geluiden aan of uit, 16 bit of automatisch.

Bij mij krijg ik ook met MrMC geen Dolby of DTS naar mijn receiver. Geen geluid of een hoop geruis afhankelijk welke instelling ik gebruik.

Verschillende andere apparaten geprobeerd, werkt probleemloos. Zelfs de passthrough van de tv naar de reciever met mijn C+ kaartje werkt perfect. De ATV op de receiver (Sony STR-DN2010) dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
De nieuwe beta van Infuse geïnstalleerd. Nadat vrouw-lief klaar is met GTST kijken even testen.
Here's what's coming in 4.0.1
  • Much faster metadata fetching (about 5-10x times as fast depending on the video type)
  • Infuse Pro badging in Settings to indicate when Pro features are active
  • Prompt to resume or start from the beginning when playing videos
  • Skip forward/back 10 seconds by clicking right/left edge of touch pad
  • Auto-load details when selecting item from lower shelf (on movie/show details page)
  • Double-tap top of touch pad to quickly return to the top of the poster grid view
  • Separate Dolby and DTS passthrough options (for Sonos Soundbar users - and anyone else who has a device that supports one but not the other)
  • Fixed audio cutting out when navigating through Playback Settings (with passthrough enabled)
  • Folder artwork overriding for TV series
  • Option to clear recently watched list
  • Fixed issue with selecting share protocol type in some cases
  • A handful of other minor fixes
Ben vooral benieuwd naar de metadata, keuze of je door wilt gaan met kijken of opnieuw beginnen, 10-second skip (die feature vind ik best wel verdomt handig, een aangename toevoeging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
johoo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:30:
Thalaron, hoe heb jij de instellingen op de ATV staan?

Automatisch of dolby, harde geluiden aan of uit, 16 bit of automatisch.

Bij mij krijg ik ook met MrMC geen Dolby of DTS naar mijn receiver. Geen geluid of een hoop geruis afhankelijk welke instelling ik gebruik.

Verschillende andere apparaten geprobeerd, werkt probleemloos. Zelfs de passthrough van de tv naar de reciever met mijn C+ kaartje werkt perfect. De ATV op de receiver (Sony STR-DN2010) dus niet.
Apple TV zelf:
Stereo/Surround = Auto
Bitrate = Auto
Harde geluiden = Aan

Wil zo min mogelijk aanpassen aan de audio, daar heb ik immers een Receiver voor die daar veel beter mee overweg kan.

Vandaar ook liever DTSHD-MA en geen PCM omdat de receiver dan niets meer kan met instelligen... Maar liever PCM dan "SD" DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Helemaal mee eens, de verwachtingen van Infuse waren (te) hoog.
Het is jammer dat MrMc geen plug-ins ondersteund, anders had ik 'm wel gekocht.
Voorlopig hou ik het lekker bij Plex op m'n Synology DS415+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:46:
[...]

Heb je Infuse Pro? En wat is er dan beter?
Ja heb de Pro versie. Ik vindt nu mrmc beter dan infuse op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Happy2000 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:12:
[...]

Ik heb ook Infuse Pro. Ik vind het best redelijk goed voor een eerste versie. Maar wat is er beter aan MrMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Happy2000 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:12:
Je kunt nog wel een keer zeggen dat MrMC beter is, maar wat is er dan beter aan?
Mooier, sneller, speelt meer af, minder haperingen, meer mogelijkheden, ...

Overigens staat MrMC al op nummer 2 van de betaalde app downloads, Infuse Pro staat op 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:30
Na infuse net even MrMC gedownload. Loop al meteen vast. Hoe maak ik in godsnaam verbinding met mijn Mac om überhaupt mijn content te bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
MrMC is sneller en heeft een geen fratsen lijstweergave :)
Alleen geen plug-ins (wel voor ondertitels als je daar blij van wordt), maar die gebruikte ik sowieso nooit.
Voor mij is het dus vergelijkbaar met Kodi op Pi2, alleen speelt ie sommige dingen beter af :)

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:19
Is het met MrMc mogelijk om films afspelen die niet local staan? Want dan kan volgens mij met kodi wel als ik dat zo op het internet zie. Of Is dat te veel gevraagd 😊

• loekf2
Thalaron schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:31:
[...]

Apple TV zelf:
Stereo/Surround = Auto
Bitrate = Auto
Harde geluiden = Aan

Wil zo min mogelijk aanpassen aan de audio, daar heb ik immers een Receiver voor die daar veel beter mee overweg kan.

Vandaar ook liever DTSHD-MA en geen PCM omdat de receiver dan niets meer kan met instelligen... Maar liever PCM dan "SD" DTS.
Ter info, voor mijn Onkyo TX-NR636 heb ik aan staan:

Stereo/Surround = Dolby Surround
Bitrate = Auto
Harde geluiden = Uit

Als je harde geluiden (= dynamic range compression) aan hebt staan, kun je passthru om zeep helpen. Dolby Surround heb ik aan staan, omdat ik anders in Netflix geen passthru heb en ik 5.1 PCM krijg.

Ik heb nog niet passthru met tvOS 9.1 gechecked. Er wordt op diverse forums (macrumors volgens mij) geklaagd dat audio zich anders gedraagt en passthru ineens niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Probeer voor die paar euro gewoon wat je prettiger vindt toch? Na de uitgave voor de apple-tv is zo'n app toch weinig...

En als je je ideale combi hebt, hoef je voorlopig geen euro meer uit geven...

• johoo
Ik begin langzamerhand te twijfelen of ik geen pech heb met mijn Sony STR-DN2010 receiver. Met geen mogelijkheid passthru te krijgen.
Bij infuse zie ik meerdere, met andere receivers, die hetzelfde probleem hebben.
Bij MrMC heb ik nog niemand gezien met dat probleem.

Ik ga komend weekend nog maar eens een andere HDMI kopen, en op verschillende manieren proberen aan te sluiten. Ook zal ik een restore van de AppleTV eens proberen.

Ik heb MrMC gister even geprobeerd maar wat een vreselijke bediening! Ik moet zes keer swypen om één film verder te komen. Daar zit iets fout.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik de Kodi skin/GUI niet zo vind passen bij de Apple TV (zeker als je bijvoorbeeld Infuse al hebt gebruikt).

Verwijderd

@iamrenzo:

De Apple remote werkt belabberd met MrMC maar als je nog een oude aTV remote of universal remote hebt dan werken de pijltjes gewoon naar behoren.

• loekf2
iAmRenzo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:32:
Ik heb MrMC gister even geprobeerd maar wat een vreselijke bediening! Ik moet zes keer swypen om één film verder te komen. Daar zit iets fout.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik de Kodi skin/GUI niet zo vind passen bij de Apple TV (zeker als je bijvoorbeeld Infuse al hebt gebruikt).
Als je de touchpad boven of onder ingedrukt houdt, zonder door te drukken, moet ie doorscrollen en redelijk
soepel. Scrollen door een folder en film selecteren en dan ongeveer gelijk aan mijn ervaringen met een Logitech Harmony. Dus swipe up or down, dan hou je vinger tegen de boven of onder rand aan zonder je vinger van het touchpad te halen.

Er is tijdens de beta veel geklaagd over de touchpad en na een paar iteraties was dit het beste wat er mogelijk was. Geloof dat er in de volgende release meer tweaks komen.

loekf2 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:13:
Ik heb nog niet passthru met tvOS 9.1 gechecked. Er wordt op diverse forums (macrumors volgens mij) geklaagd dat audio zich anders gedraagt en passthru ineens niet meer werkt.
DD en DTS passthrough werkt met tvOS 9.1 en Infuse 4.0.1 (de beta versie).
loekf2 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:52:
Er is tijdens de beta veel geklaagd over de touchpad en na een paar iteraties was dit het beste wat er mogelijk was. Geloof dat er in de volgende release meer tweaks komen.
Dat heb ik niet echt gevolgd. Jammer om te horen. Schijnbaar is dat dus lastig.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

iAmRenzo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:35:
[...]

Dat heb ik niet echt gevolgd. Jammer om te horen. Schijnbaar is dat dus lastig.
Je zou denken dat je het probleem met het touchpad op zou kunnen lossen door als optie een "muis"pointer toe te voegen.
Een muispointer gaat niet werken op een tablet of tv... Je kunt er dan net "naast" zitten enzo, dat moet je niet willen. Of je moet een remote toetsenbord met touch pad hebben.

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

ikweethetbeter schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:58:
Een muispointer gaat niet werken op een tablet of tv... Je kunt er dan net "naast" zitten enzo, dat moet je niet willen. Of je moet een remote toetsenbord met touch pad hebben.
Er zijn zat mensen die met een flymouse werken op een tv en dat prima vinden.
Het zou ook als optie zijn, dus je hoeft het niet aan te zetten.

Lijkt mij nog steeds dat je daarmee een paar mensen/klanten tegemoet komt.

Overigens gebruik ik mijn Logitech Harmony dus heb nergens last van.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:19
Mijn Zotac Zbox is toch wat traag en instabiel aan het worden. Nu ik een iPhone en iPad heb en het mogelijk is MKV's met de AppleTV af te spelen twijfel ik er aan om een ATV4 aan te schaffen. Kan ik deze ook bedienen met mijn Logitech Harmony?

/edit
En wat is overigens de boot time?

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 10-12-2015 10:38 ]

XXXVI

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

ephymerous schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:30:
Mijn Zotac Zbox is toch wat traag en instabiel aan het worden. Nu ik een iPhone en iPad heb en het mogelijk is MKV's met de AppleTV af te spelen twijfel ik er aan om een ATV4 aan te schaffen. Kan ik deze ook bedienen met mijn Logitech Harmony?
(zie mijn reactie boven die van jou)

Ja .. dat is geen probleem... ik bedien alles van de Apple met mijn Harmony

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:17
De ATV gaat in een zuinige sluimerstand. Dit wil zeggen dat de ATV uit staat maar nog wel benaderbaar is voor de afstandbediening en airplay.
Als ik de ATV aanzet gaat ook gelijk mijn TV aan, als ik beeld krijg op mijn TV staat de ATV al klaar voor gebruik.
Boot time is dus instant.

Ik merk overigens aan de reacties dat Infuse en MrMC nog niet helemaal vlekkeloos werken. Ik blijf voorlopig nog even bij de gratis versie van Localcast, die speelt vooralsnog alles af inclusief subs. Dan maak ik over een tijdje wel een keuze voor MrMc of Infuse.

[ Voor 23% gewijzigd door yorroy op 10-12-2015 11:16 ]

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van een ATV4. Ik had daar 2 wensen bij; Uitzendinggemist (UZG) en Kodi. UZG kan ik voorlopig oplossen met sideloaden (Sideloaden van apps op de Apple TV 4). Voor Kodi functionaliteit doet MrMC precies wat ik wil.....met 1 uitzondering; add-ons. Heeft die ontwikkelaar iets gezegd over wat daarmee gaat gebeuren? Ik zoek specifiek de add-on voor kijken van TV (DVBlink). Voor de rest gebruik ik addons niet.

Maakt MrMC wel een library aan en zoekt hij de film informatie netjes uit?

[ Voor 63% gewijzigd door Spam op 10-12-2015 14:08 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Thalaron
ikweethetbeter schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:33:
[...]

DD en DTS passthrough werkt met tvOS 9.1 en Infuse 4.0.1 (de beta versie).
We hebben het hier voornamelijk over de HD audio formaten ;-)
DD/DTS werkt uiteraard gewoon.
DD THD / DTSHD-MA niet & PCM geeft bij sommigen problemen.
loekf2 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:13:
[...]

Bitrate = Auto
Harde geluiden = Uit

Als je harde geluiden (= dynamic range compression) aan hebt staan, kun je passthru om zeep helpen. Dolby Surround heb ik aan staan, omdat ik anders in Netflix geen passthru heb en ik 5.1 PCM krijg.

Ik bedoelde dat ik "Harde geluiden aan" heb staan in de zin van: Geen aanpassingen aanbrengen.
Vond persoonlijk die hele optie maar een vreemde...

Kon op moment van schrijven niet bij de Apple TV en ik dacht dat de instelling Loud Sounds On/Off was in plaats van Reduce Loud Sounds On/Off O-)

Ga nu eens testen of hij anders reageert met Stereo/Surround = Dolby Surround i.p.v. Auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 10-12-2015 20:08 ]

• xoniq
Spam schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:04:
Ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van een ATV4. Ik had daar 2 wensen bij; Uitzendinggemist (UZG) en Kodi. UZG kan ik voorlopig oplossen met sideloaden (Sideloaden van apps op de Apple TV 4). Voor Kodi functionaliteit doet MrMC precies wat ik wil.....met 1 uitzondering; add-ons. Heeft die ontwikkelaar iets gezegd over wat daarmee gaat gebeuren? Ik zoek specifiek de add-on voor kijken van TV (DVBlink). Voor de rest gebruik ik addons niet.

Ja, MrMC werkt grotendeels het zelfde als Kodi. Alleen kan je geen extensies installeren, dus ook geen Trakt support of ondersteuning voor alternatieve metadata agents.

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 15:32

GNML

applebuyguide.com

yorroy schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:13:
[...]

De ATV gaat in een zuinige sluimerstand. Dit wil zeggen dat de ATV uit staat maar nog wel benaderbaar is voor de afstandbediening en airplay.
Als ik de ATV aanzet gaat ook gelijk mijn TV aan, als ik beeld krijg op mijn TV staat de ATV al klaar voor gebruik.
Boot time is dus instant.
Alleen gaat de atv4 niet meer in sluimerstand op het moment dat mijn TV uitgaat, dit deed mijn atv3 wel. Kan ook nergens vinden hoe ik dit aan kan zetten?

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

• Spam
CRXDelSol schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:38:
[...]

Ja, MrMC werkt grotendeels het zelfde als Kodi. Alleen kan je geen extensies installeren, dus ook geen Trakt support of ondersteuning voor alternatieve metadata agents.
Hmm, trakt gebruikte ik zwz al niet. Ik heb mn kodi clients op een centrale mySQL database zitten en die houd dat voor me bij. Maar hoe zit dat dan met de subtitles? Kan ik daar wel de juiste ondertitel databases selecteren?

GNML schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:57:
Alleen gaat de atv4 niet meer in sluimerstand op het moment dat mijn TV uitgaat, dit deed mijn atv3 wel. Kan ook nergens vinden hoe ik dit aan kan zetten?
De Apple TV 3 had geen CEC, dat de Apple TV uitging als je TV uit ging is dus niet correct.
Volgens mij kan dat nu ook niet. Je kunt de sluimertijd op 15 minuten zetten.

• johoo
Als ik de ATV4 uitzet gaan ook de receiver en tv uit.

• henkna
henkna schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:34:
Na infuse net even MrMC gedownload. Loop al meteen vast. Hoe maak ik in godsnaam verbinding met mijn Mac om überhaupt mijn content te bekijken!
Niemand?

• boosterbosch
Spam schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:59:
[...]

Hmm, trakt gebruikte ik zwz al niet. Ik heb mn kodi clients op een centrale mySQL database zitten en die houd dat voor me bij. Maar hoe zit dat dan met de subtitles? Kan ik daar wel de juiste ondertitel databases selecteren?
ondertitles add on zit er wel in.

• GNML

GNML

applebuyguide.com

iAmRenzo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:26:
[...]
De Apple TV 3 had geen CEC, dat de Apple TV uitging als je TV uit ging is dus niet correct.
Volgens mij kan dat nu ook niet. Je kunt de sluimertijd op 15 minuten zetten.
Dat klopt. Maar meende ooit de melding gezien te hebben dat hij geen hdmi signaal kreeg, dit kan namelijk door de HDMI handshake wel opgemerkt worden?

De atv4 blijft namelijk de hele nacht door netflix serveren... zal wel in de netflix app zitten dan.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

hoe zit het eigenlijk met DD of DTS met netflix en plex? werkt dat een beetje? of is het gewoon stereo?

Verwijderd

Spam schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:04:

DVBlink zit er al op en werkt voortreffelijk. Op 1 aTV4 ging installeren probleemloos op een andere aTV4 lukte het slechts moeizaam om het IP-nummer in te geven.

Verwijderd

aTV kun je niet uitzetten. Hooguit in sluiterstand.
johoo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:42:
Als ik de ATV4 uitzet gaan ook de receiver en tv uit.

• Spam
boosterbosch schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:11:
[...]

ondertitles add on zit er wel in.
Heb een net geprobeerd. Wat een feest van herkenning en ongelooflijk hoe alles soepel werkt! Zelfs de TV addons van DVBlink zitten erin, wat ontzettend super! M'n raspberry pi 2 kan eraf, was duidelijk slomer dan de ATV en geeft een minder scherper beeld (geen idee waar dat aan ligt).

1 ding zit me wel dwars...maar aan de apple TV zelf: ik heb het gevoel dat overscan aanstaat. Alles lijkt erg op de rand te zitten. Als ik bijvoorbeeld een app geselecteerd heb dan zit het blokje tegen de rand aan. In MrMC kan ik het fatsoenlijk calibreren maar in Apple TV kan ik niets instellen? Als ik naar het calibratie menu dan ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/appletv/apple-tv-settings-calibrate.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Spam op 10-12-2015 16:48 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Bitrate = Auto
Harde geluiden = Uit

Ik heb de Onkyo TX-NR607 en volgens mij zal het bij mij dan niet veel anders zijn. Volgens mij heb ik harde geluiden "aan" staan, maar dat moet ik zo even bekijken als ik zo thuis ben. Ik zelf wil namelijk ook zo min mogelijk klooien met audio als mijn receiver meer dan perfect in staat is mij het beste geluid te geven wat de bron heeft.

[ Voor 85% gewijzigd door Recon24 op 10-12-2015 17:00 ]

• Thalaron
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:35:
aTV kun je niet uitzetten. Hooguit in sluiterstand.

[...]
Naja... het KAN wel... >:) ...

Maar niet heel zinvol omdat de aTV iets van 1W trekt in sluimer... en die apparaten iets van 0.5W...
Maar uitzetten KAN wel :+

• matthijst
Spam schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:37:
[...]

Heb een net geprobeerd. Wat een feest van herkenning en ongelooflijk hoe alles soepel werkt! Zelfs de TV addons van DVBlink zitten erin, wat ontzettend super! M'n raspberry pi 2 kan eraf, was duidelijk slomer dan de ATV en geeft een minder scherper beeld (geen idee waar dat aan ligt).

1 ding zit me wel dwars...maar aan de apple TV zelf: ik heb het gevoel dat overscan aanstaat. Alles lijkt erg op de rand te zitten. Als ik bijvoorbeeld een app geselecteerd heb dan zit het blokje tegen de rand aan. In MrMC kan ik het fatsoenlijk calibreren maar in Apple TV kan ik niets instellen? Als ik naar het calibratie menu dan ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Even met de zoom settings van je TV klooien.
Samsung moest ik op "volledig" ofzo zetten.

• henkna
Kom er niet uit. Ik neem aan dat ik bij het toevoegen van een nieuwe locatie windowsnetwerk (SMB) moet kiezen. Hier zie ik mijn iMac staan. Wanneer ik deze kies krijg ik steeds de melding 'operation not permitted ' iemand die mij een stuk op weg kan helpen?

Verwijderd

Thalaron schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:42:
[...]
Naja... het KAN wel... >:) ...
Maar niet heel zinvol omdat de aTV iets van 1W trekt in sluimer... en die apparaten iets van 0.5W...
Maar uitzetten KAN wel :+
Beetje overdreven oplossing. Snoer doorknippen of stekker eruit kan ook.

• xoniq
GNML schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:18:
[...]

Dat klopt. Maar meende ooit de melding gezien te hebben dat hij geen hdmi signaal kreeg, dit kan namelijk door de HDMI handshake wel opgemerkt worden?

De atv4 blijft namelijk de hele nacht door netflix serveren... zal wel in de netflix app zitten dan.
Ik merk bij mij dat als ik in slaap donder op de bank, en de TV gaat vanzelf uit, dat de serie ook gepauzeerd wordt en de ATV in standby gaat. Perfect.

• GNML

GNML

applebuyguide.com

CRXDelSol schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:29:
[...]

Ik merk bij mij dat als ik in slaap donder op de bank, en de TV gaat vanzelf uit, dat de serie ook gepauzeerd wordt en de ATV in standby gaat. Perfect.
Ja dat deed die atv3 bij mij wel, de 4 blijft/bleef doorspelen (Netflix) zal straks eens even testen of dat het eenmalig was

• Spam
matthijst schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:20:
[...]

Even met de zoom settings van je TV klooien.
Samsung moest ik op "volledig" ofzo zetten.
Ja maar dat is toch raar? De TV staat altijd al goed, waarom heeft de apple tv daar ineens problemen mee?
henkna schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:25:
Kom er niet uit. Ik neem aan dat ik bij het toevoegen van een nieuwe locatie windowsnetwerk (SMB) moet kiezen. Hier zie ik mijn iMac staan. Wanneer ik deze kies krijg ik steeds de melding 'operation not permitted ' iemand die mij een stuk op weg kan helpen?
Dat is een dingetje van Kodi/MrMC. Je kunt het beste 'netwerk locatie toevoegen' selecteren, dan de hostnaam van je iMac, de share die je wilt bereiken (\\) en dan het gebruikersnaam/wachtwoord invoeren. Als je via browse dit doet dan ziet ie je share wel maar als je erop wilt heeft ie niet de juiste credentials. In plaats dat Kodi/MrMC gewoon even gebruikersnaam/wachtwoord vraagt maar nee. Je zult het handmatig moeten doen. |:( Na de selectie van de share zou ik de scraper op TMDB zetten zodat ie automatisch poster informatie erbij haalt.

• matthijst
Spam schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:32:
[...]

Ja maar dat is toch raar? De TV staat altijd al goed, waarom heeft de apple tv daar ineens problemen mee?
Ik dacht ook dat mijn tv altijd goed stond (16:9), bleek dat ik op die andere stand opeens nog een stukje extra beeld kreeg (te zien aan logo op RTL bijvoorbeeld).

• Thalaron
Ik moest overscan instellingen op mijn TV instellen per ingang. Wellicht dat dit bij anderen ook het punt kan zijn?

Gebruik er maar 1 tegenwoordig daar niet van..

Pagina: 1 ... 32 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.