Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ik heb op mijn nas bergen met films, echter die staan als iso of video ts folders ;)
Iemand een suggestie waarmee ik die kan afspelen op de apple tv4?

Plex en infuse lijken deze niet te lusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
reinier666 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:47:
Ik heb op mijn nas bergen met films, echter die staan als iso of video ts folders ;)
Iemand een suggestie waarmee ik die kan afspelen op de apple tv4?

Plex en infuse lijken deze niet te lusten.
Volgens mij de meeste applicaties niet .. En dat heeft meer met prioriteit te maken. Het zijn tegenwoordig niet meer de meest voorkomende bestandsformaten/containers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 22:36
CRXDelSol schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:22:
Volgens mij de meeste applicaties niet .. En dat heeft meer met prioriteit te maken. Het zijn tegenwoordig niet meer de meest voorkomende bestandsformaten/containers.
En VLC dan? Kan deze hier straks niet mee overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Prijs van de Apple TV4 begint al aardig te dalen op eBay.
Net eentje gekocht nog helemaal geseald en nieuw in doos voor $150,00 / €138,00 (64GB model).
Wordt verstuurd naar familie in Florida die in Januari naar NL komen.
Dochter straks ook blij, kan de ATV2 bij haar omgeruild worden voor een 4 om zich helemaal uit te leven op beats sports zonder dat wij er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren ook InfusePro geïnstalleerd op de ATV4. Echter zijn mijn ervaringen minder positief...
Ik had geen enkel probleem om te connecten aan mijn MBP via SMB. De Infuse vindt alle shares goed, en ook de films die in de folders staan. Het probleem vindt plaats nadat ik de film begin af te spelen. Hij doet het vaak 1 minuut goed, dan stopt de film en lijkt hij te bufferen, dit herhaalt zich een paar keer meer om de minuut. En uiteindelijk kapt hij er geheel mee na ongeveer 5 minuten.
Waar kan dit aan liggen? Mijn draadloos netwerk is goed, de laptop staat aan (niet in sleep mode of zo), Infuse ziet nog altijd de share, maar alsnog krijg ik de error. Best vervelend...

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
Ik ben ook niet onder de indruk van Infuse. Plex speelt alles(wat ik tot nu toe gespeeld heb) perfect af, al kan mijn DS415play daar ook wel voor iets tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Gebruik hier infuse naar redelijke tevredenheid.

Heb een synologie NAS die via SMB geconnext wordt door de AppleTV (via WIFI). Een map met films en een map met submappen voor series en de seizoenen.

Alles goed herkend en goede meta data. Af en toe wordt een film niet goed gepakt dan selecteer ik die en klik im op edit en klik ik op de juiste filmnaam waarna de metadata herladen wordt en dan wel klopt.

AppleTV staat aan m'n Denon versterker aangesloten via HDMI. DTS/Dolby passthrough staat aan (AppleTV instelling op Dolby). En krijg goed geluid.

Nog enige problemen/voorstellen ter verbetering:
- Ondersteuning andere protocollen buiten SMB
- Custon icons voor de favorieten mappen
- Optie om films uit zelde serie (triologies etc) bij elkaar te tonen als bundels
- Nu worden series per seizoen samen gebundeld en kun je in het detail scherm onderin afleveringen kiezen. Zou mooi zijn als een serie 1 icoon heeft en dat je oo de detail pagina eerst seizoen kan aankkikken en dan de verschillende afleveringen in de betreffende seizoen
- Geluid bij dropdown menu tijdens DTS/Dolby passthrough geeft ruisgeluid ipv normaal menu geluid
- Optie om aan te geven of de subtitles ook 'sync' zijn met je video (of te wel is de shbtitle net zo lang als je video) en deze bovenaan tonen
- Bij forwarden in video graag thumbnails (of gewoon onscreen keyframes) tonen zodat je ook weet waar je stopt
- Toch redelijke judder met de pulldiwn tijdens afspelen ondanks dat er van alles aan opties aanstaat op m'n TV, dat kan zeker beter

EDIT: overigens gebruik ik RenameIT voor het renamen van mijn films en series (http://www.renameit.co.nz). Mooie kleine app voor op de Mac. Waarbij de films 'naam (jaartal)' worden gerenamed, en series als 'naam SxxExx - titel aflevering' worden gerenamed. Wordt meteen goed opgepakt door Infuse.

[ Voor 8% gewijzigd door dangerpaki op 06-12-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zit echt met smart te wachten op MrMC. Dit is gewoon Kodi maar dan voor op de AppleTv4. Ontwikkelaar Davilla zit hier achter. Hij was eerder ook verantwoordelijk voor de eerste Android en AppleTV2 port. Behalve iso's en mpeg2 zou alles goed moeten werken. Decoderen doet de AppleTV, dus niet zoals bij Plex zware hardware nodig om 1080p vloeiend te kunnen streamen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:30:
Ik zit echt met smart te wachten op MrMC. Dit is gewoon Kodi maar dan voor op de AppleTv4. Ontwikkelaar Davilla zit hier achter. Hij was eerder ook verantwoordelijk voor de eerste Android en AppleTV2 port. Behalve iso's en mpeg2 zou alles goed moeten werken. Decoderen doet de AppleTV, dus niet zoals bij Plex zware hardware nodig om 1080p vloeiend te kunnen streamen.
Ondersteunt MrMC ook Dolby/DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Had voorheen ook OpenElec op een HTPC, maar thuis met de vrouw en de kleine is het toch handig om iets makkelijker zonder alle poespas te hebben. Vandaar de AppleTV met Infuse. MrMC komt er bij dus ook niet op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Geert1976 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:08:
[...]

Ondersteunt MrMC ook Dolby/DTS?
http://mrmc.tv/forum/viewtopic.php?f=10&t=75

- fixed DTSHD and TRUEHD playback

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:59:
Ik ben ook niet onder de indruk van Infuse. Plex speelt alles(wat ik tot nu toe gespeeld heb) perfect af, al kan mijn DS415play daar ook wel voor iets tussen zitten.
Ach, smaken verschillen. Ik heb vele wensen voor Infuse 4, maar ik ben nu al onder de indruk voor de eerste versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp dat Infuse nog niet helemaal...
Ik heb een beginscherm met twee favorieten: movies en shows. Alles prima. Movies brengt je naar de films (waarvan ik er nog zelf veel moest duiden!). En series is een heel ander verhaal... Ik krijg eerst een rij grijze mapjes. En dan komen de series met hoesje.
Volgens mij ben ik er wel achter, de series met hoesje zijn 1 seizoen. En in de grijze mapjes zitten de andere seizoenen. Maar waarom krijgt ie dan niet een serie-cover? En waarom staan die eerst?
Alle series (ongeacht hoeveel seizoenen) staan op de NAS in een eigen mapje. Infuse gaat er dus anders mee om...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:09:
Ik begrijp dat Infuse nog niet helemaal...
I
Heb je de betaalde versie?

Deel je schijf logisch in, wees duidelijk in de naamgeving, stop maximaal één seizoen van een serie in een map, mix geen series, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:08
InFuse Pro kan geen DTS HDMA / Dolby THD wel?
Zie iets hierboven dat men het over MrMC heeft die dit wel zou kunnen, jammer dat die er nog niet is.

Wanneer HD Audio via Apple TV4 mogelijk zou zijn kan mijn PCH eindelijk weg :p

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@ikweethetbeter: zo heb ik inderdaad mijn mappen ingedeeld en geen problemen hier

@Tharalon: als het goed is zijn de makers van Infuse wel bezig met de HD versies van DTS/Dolby. Maar wanneer en of het er überhaupt uiteindelijk komt is nog geheel onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
dangerpaki schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:14:
@Tharalon: als het goed is zijn de makers van Infuse wel bezig met de HD versies van DTS/Dolby. Maar wanneer en of het er überhaupt uiteindelijk komt is nog geheel onduidelijk.
Dat zou mooi zijn. Dan kan ik die draak van een PCH de deur uitsturen... gedoe altijd met vastlopers enzo...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:17:
Heb je de betaalde versie?

Deel je schijf logisch in, wees duidelijk in de naamgeving, stop maximaal één seizoen van een serie in een map, mix geen series, ...
Yep.
Ik heb mijn schijf heel duidelijk ingedeeld...
Volume1/Movies/Movie.naam.en.je.weet.wel.wat.voor.info.mkv
Voleme2/Shows/Shownaam/Shownaam.sXXeXX.van.alles.wat.ik.niet.weg.haal.mkv

Maar jij stelt voor:
Voleme2/Shows/Shownaam/SeasonX/Shownaam.sXXeXX.van.alles.wat.ik.niet.weg.haal.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:40:
Maar jij stelt voor:
Voleme2/Shows/Shownaam/SeasonX/Shownaam.sXXeXX.van.alles.wat.ik.niet.weg.haal.mkv
Ja, dat loste mijn probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:10:
InFuse Pro kan geen DTS HDMA / Dolby THD wel?
Wel. In ieder geval DTS-HD, dat heb ik eergisteren succesvol afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
ikweethetbeter schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:52:
[...]

Wel. In ieder geval DTS-HD, dat heb ik eergisteren succesvol afgespeeld.
Ja? Hoe heb jij je instellingen op je AppleTV en / of InFuse ingesteld staan?

Heb op Apple TV:
Bitrate op Auto
DTS/Dolby via HDMI (hoe anders...)
Surround Sound

Edit:
http://www.idownloadblog....ew-infuse-4-for-apple-tv/

DTS-HD staat hier ook aangegeven als optie. Zal eens kijken of de film die ik getest heb DTS-HD of DDHD was...

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 06-12-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Bij mij werkt Infuse 4.0 icm ATV4 en SMB share op OSX niet. Ben al een tijdje aan het testen, maar krijg het er niet werkend.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:58:
Ja? Hoe heb jij je instellingen op je AppleTV en / of InFuse ingesteld staan?

Heb op Apple TV:
Bitrate op Auto
DTS/Dolby via HDMI (hoe anders...)
Surround Sound
Ik heb surround (ATV4 instelling) op Automatisch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Thalaron schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:15:
[...]

Dat zou mooi zijn. Dan kan ik die draak van een PCH de deur uitsturen... gedoe altijd met vastlopers enzo...
Hahaha, heel bekend verhaald. Maar dat is ook de reden dat ik dus gestopt met met een HTPC. Ligt hier nog. Gaat na een clean install denk ik naar m'n broertje. Maar langzamerhand zie je toch dat de GUI en het gemak van nieuwere systemen het gaat winnen van alle poespas van HTPCs. Voor geavanceerde bedoelingen en wensen zit je er overigens nog steeds aan vast.
iAmRenzo schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:40:
[...]

Yep.
Ik heb mijn schijf heel duidelijk ingedeeld...
Volume1/Movies/Movie.naam.en.je.weet.wel.wat.voor.info.mkv
Voleme2/Shows/Shownaam/Shownaam.sXXeXX.van.alles.wat.ik.niet.weg.haal.mkv

Maar jij stelt voor:
Check m'n eerdere post op de pagina over RenameIT en het hernoemen van bestanden en wat ik aanhou aan namen. Minimale problemen eigenlijk.

Ik heb overigens de soundinstellingen van de AppleTV op Dolby staan. Geen idee wat eigenlijk de handigste instelling is. Veel onduidelijkheid over. Is weer en of ander trukje wat Apple per se op eigen manier wil doen. Daarom al erg blij met passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
dangerpaki schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:47:
[...]
Hahaha, heel bekend verhaald. Maar dat is ook de reden dat ik dus gestopt met met een HTPC. Ligt hier nog. Gaat na een clean install denk ik naar m'n broertje. Maar langzamerhand zie je toch dat de GUI en het gemak van nieuwere systemen het gaat winnen van alle poespas van HTPCs. Voor geavanceerde bedoelingen en wensen zit je er overigens nog steeds aan vast.
BDMV en ISO vind Apple TV inderdaad niet zo lekker. Maar goed... Ben de M2TS files eruit aan het halen. Ben benieuwd of InFuse deze ook zonder problemen kan afspelen. InFuse werkt verder in elk geval een stuk soepeler dan de PCH. En de App is natuurlijk net uit! En wellicht brengt MrMC / KODI wat ik nog mis! Voor 10 euro mag men niet klagen denk ik zo. Een fatsoenlijke Mediaspeler kost meer in elk geval (PCH hier was iets van 250-300 euro?) meer

Moet nog eens goed testen maar heb wel goede hoop. Als ik de instellingen dusdanig krijg dat hij DTS-HD(MA) werkend krijg dan is gaat de PCH denk ik snel de deur uit! Dus wie weet wat de toekomst brengt! Die donkere achtergrond die aangekondigd is (zoals die er op de iOS App al is) is wel wenselijk overigens...

Wat ik ook erg prettig vind bij InFuse: De subtitels! Eindelijk eens niet van die lomp grote subs op mijn 130" screen :D

PCH heeft hier al jaren prima zijn werk gedaan maar wat een draak van een software heeft dat ding. Krijg hier b.v. met geen mogelijkheid de SMB share via mijn nieuwe router op de PCH werkend.. en op dezelfde manier instellingen met Infuse werkte binnen 1 minuut!

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 06-12-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Een heel groot pluspunt van Plex vond ik vandaag. De ATV4 meegenomen naar vrienden om te laten zien wat het is en kon alles vanaf mijn PMS afspelen thuis. Ik heb een redelijke upload van 20 Mbit maar niets geen bufferen. Afspelen stond afgespeeld op "origineel". Beeldkwaliteit gelijk aan thuis.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:59:
Bij mij werkt Infuse 4.0 icm ATV4 en SMB share op OSX niet. Ben al een tijdje aan het testen, maar krijg het er niet werkend.
Zul je toch meer info moeten geven want 'werkt niet' is niet erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
ikweethetbeter schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:45:
[...]

Ik heb surround (ATV4 instelling) op Automatisch staan.
Ik weet niet wat er bij jou anders is dan bij mij... maar ik krijg hier met geen mogelijkheid DTS HD ofwel PCM op mijn receiver te zien... :(

DTS HDMA herkent hij gewoonweg niet en is niet als optie te selecteren dus.
DD TrueHD herkent hij wel... maar stuurt hij door als Stereo PCM....

:/

Achjah... als MrMC het wel gaat ondersteunen ben ik ook al bij. Ben benieuwd hoelang het zal duren voordat deze beschikbaar is. Zag net op hun forum dat ze in het begin 5.99 dollar en later 9.99 dollar zullen vragen. Lijkt mij prima te doen :)

Het vrouwtje zal wel mopperen uiteraard... InFuse koste al 10 euro!! :+

[ Voor 44% gewijzigd door Thalaron op 06-12-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:03:
Ik weet niet wat er bij jou anders is dan bij mij... maar ik krijg hier met geen mogelijkheid DTS HD ofwel PCM op mijn receiver te zien... :(
Het HDMI signaal gaat bij mij eerst naar m'n receiver, en daarna naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of er al wat goedkopere controllers zijn? Ik wil er eentje voornamelijk voor de emulatoren dus er hoeven niet gigantisch veel knoppen op te zitten.

Moet alleen wel rond de € 35,- kosten i.v.m kerst loodje :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 06-12-2015 23:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
ikweethetbeter schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:51:
[...]

Het HDMI signaal gaat bij mij eerst naar m'n receiver, en daarna naar de tv.
Hier loopt ook alles direct naar de receiver :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:25:
[...]

Zul je toch meer info moeten geven want 'werkt niet' is niet erg informatief.
Was er nog mee bezig. Heb het inmiddels werkende gekregen door bij de SMB share in OSX de optie te selecteren om SMB ook voor Windows devices geschikt te maken.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:25

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:00:
Weet iemand of er al wat goedkopere controllers zijn? Ik wil er eentje voornamelijk voor de emulatoren dus er hoeven niet gigantisch veel knoppen op te zitten.

Moet alleen wel rond de € 35,- kosten i.v.m kerst loodje :) .
Niet dat ik weet. Maar als ze er zijn wil ik er ook één :)

En kunnen we geen apart Infuse topic openen? Voor mij niet echt een zinvolle discussie en vragen als bovenstaande worden misschien vergeten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:47:
Check m'n eerdere post op de pagina over RenameIT en het hernoemen van bestanden en wat ik aanhou aan namen. Minimale problemen eigenlijk.

Ik heb overigens de soundinstellingen van de AppleTV op Dolby staan. Geen idee wat eigenlijk de handigste instelling is. Veel onduidelijkheid over. Is weer en of ander trukje wat Apple per se op eigen manier wil doen. Daarom al erg blij met passthrough.
Mijn NAS handelt het renamen af en doet dat op de manier die ik eerder aangaf. Dat gaat vrijwel altijd goed.
Punt is dat er dit gebeurt met series:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/fsfuzkxop/IMG_2108.jpg

Op de een of andere manier detecteert Infuse meerdere seizoenen in een map als subfolders (grijze icoon) en maakt hij series met 1 seizoen wel flat (mét cover). Dát moet dus opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Ik zit al langer te denken om een Apple TV aan te schaffen. Ik zou deze eigenlijk bijna uitsluitend gebruiken om puur video's en foto's op het tv scherm te krijgen. Ik heb geen Netflix of dergelijke. Is een Apple TV 4 dan wel nodig? Of raden jullie de nieuwe Apple TV sowieso aan?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestel er eentje bij Apple Online Store en je hebt 14 dagen de tijd om te kijken of het bevalt en wat je er allemaal verder mee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Vaganzza schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:55:
Ik zit al langer te denken om een Apple TV aan te schaffen. Ik zou deze eigenlijk bijna uitsluitend gebruiken om puur video's en foto's op het tv scherm te krijgen. Ik heb geen Netflix of dergelijke. Is een Apple TV 4 dan wel nodig? Of raden jullie de nieuwe Apple TV sowieso aan?
De oude Apple TV is met name een Airplay ontvanger als je geen netflix ofzo gebruikt. Betekend wel dat je altijd een 2e Apple apparaat moet gebruiken om video te kunnen kijken. Voor de ATV4 komen apps uit zodat ATV zelfstandig video's afspeelt. App aanbod is nu nog mager maar als straks NPO en RTL hun apps eindelijk af hebben wordt het veel interessanter natuurlijk. Ik zou zeker de ATV4 aanraden ook al is ie flink duurder, puur voor de toekomstige mogelijkheden. Alleen als budget echt een issue is zou je voor de oude ATV kunnen gaan maar misschien ben je dan toch beter af met een andere mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude is dood en totaal oninteressant geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een vraagje: hebben jullie last van judder met 24p materiaal en de output van de ATV op 60hz/50hz?
(met Infuse afgespeeld ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 07-12-2015 12:07 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:41:
De oude is dood en totaal oninteressant geworden.
Lekker onderbouwd ook.

De "oude" (zeker de derde) is nog steeds erg interessant voor bijvoorbeeld de slaapkamer, ondersteund eigenlijk alles wat de 4 doet behalve Apps, wat voor bepaalde ruimtes in huis gewoon wat minder belangrijk is (zeker als hun iOS versie's via Airplay streamen naar de "dode" oude AppleTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Donstil schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:22:
[...]
Lekker onderbouwd ook.

De "oude" (zeker de derde) is nog steeds erg interessant voor bijvoorbeeld de slaapkamer, ondersteund eigenlijk alles wat de 4 doet behalve Apps,
En geen ondersteuning voor Apple Music.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orion84 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:43:
[...]

En geen ondersteuning voor Apple Music.
Niet? Ooh dat is zonde. Ook niet via AirPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, via AirPlay natuurlijk wel. Je kan gewoon op je iPhone/iPad Apple Music gebruiken en de audio naar je ATV3 streamen. Maar dus niet native binnen de ATV interface.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xondox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Infuse vs Plex?

Ik heb eerst de plex geïnstalleerd, maar mijn Synology NAS kan niet alles aan om te decoderen. Maar ik vind de interface precies van plex iets beter. Infuse gaf bij sommige .avi precies slechter beeld dan plex, ofwel zie ik het niet goed.

Wat zijn jullie bedenkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 06-10 21:02
Ik heb ook nog niet de perfecte speler gevonden. Woensdag/donderdag komt MrMC, misschien is dat wel de winnaar.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ff een veaagje weet niet of meerdere dit ervaren zou dit graag willen weten.

Wanneer ik youtube stream naar de apple tv 4 ondervind ik een vertraging van geluid. Het loopt niet synchroon met het beeld. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
johoo schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:00:
Ik heb ook nog niet de perfecte speler gevonden. Woensdag/donderdag komt MrMC, misschien is dat wel de winnaar.
Zo snel al ja? Kon vannacht nog geen release datum vinden, alleen dat hij bij apple in review zou staan. Voor mij is MrMC in elk geval een directe download wanneer DTSHD-MA en DD THD mogelijk is.

Ben ook benieuwd of die mijn 70-80GB m2ts files van LotR (heb ik origineel staan voordat men boeee roept) zonder problemen af kan spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGlueFreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:43
iAmRenzo schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:48:
[...]

Mijn NAS handelt het renamen af en doet dat op de manier die ik eerder aangaf. Dat gaat vrijwel altijd goed.
Punt is dat er dit gebeurt met series:
[afbeelding]

Op de een of andere manier detecteert Infuse meerdere seizoenen in een map als subfolders (grijze icoon) en maakt hij series met 1 seizoen wel flat (mét cover). Dát moet dus opgelost worden.
Ik had dit ook. En heb het opgelost. Infuse kijkt blijkbaar heel strak naar naamgeving.

Voorbeeld arrow - s1 - arrow.s01e01 doet het niet..

Maar arrow - season 01 - arrow.s01e01 wel.

Wanneer je maar 1 seizoen in een map hebt staan gaat ie enkel de seizoen cover art laten zoen voor die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheGlueFreak schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:34:
Ik had dit ook. En heb het opgelost. Infuse kijkt blijkbaar heel strak naar naamgeving.

Voorbeeld arrow - s1 - arrow.s01e01 doet het niet..

Maar arrow - season 01 - arrow.s01e01 wel.

Wanneer je maar 1 seizoen in een map hebt staan gaat ie enkel de seizoen cover art laten zoen voor die map.
Ik neem aan dat je - mapniveaus zijn (zoals / dat is)?
En heb je dan voor elk seizoen een item in het scherm of heb je dan nog wel 1 item voor de serie en vervolgens de seizoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
kan je zonder apple tv ergens ook zien wat er allemaal te vinden is in de store qua apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGlueFreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:43
iAmRenzo schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:43:
[...]

Ik neem aan dat je - mapniveaus zijn (zoals / dat is)?
En heb je dan voor elk seizoen een item in het scherm of heb je dan nog wel 1 item voor de serie en vervolgens de seizoenen?
Dat zijn inderdaad de mapniveaus

Wat ik dan in infuse krijg is een hoofdmap met een plaatje van de serie. Daarin zitten submappen met de seizoenen. Vervolgens kom je bij de episodes (meta data scherm met informatie per aflevering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:19:
[...]

Zo snel al ja? Kon vannacht nog geen release datum vinden, alleen dat hij bij apple in review zou staan. Voor mij is MrMC in elk geval een directe download wanneer DTSHD-MA en DD THD mogelijk is.

Ben ook benieuwd of die mijn 70-80GB m2ts files van LotR (heb ik origineel staan voordat men boeee roept) zonder problemen af kan spelen :p
Cool, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Vooral ook of je erin kan pauzeren en spoelen zonder dat de geluiden sync wegvalt.

Ik heb hier eigenlijk nog geen antwoord op gevonden, inmiddels is mijn AppleTV4 onderweg maar moet nog even tot de kerst wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xondox schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:54:
Infuse vs Plex?

Ik heb eerst de plex geïnstalleerd, maar mijn Synology NAS kan niet alles aan om te decoderen. Maar ik vind de interface precies van plex iets beter. Infuse gaf bij sommige .avi precies slechter beeld dan plex, ofwel zie ik het niet goed.

Wat zijn jullie bedenkingen?
Infuse. Zonder enige twijfel.

Bij Plex heb je een (zware) server nodig, die video transcodeert. Als je bedenkt dat de ATV4 een krachtige computer is, die met gemak zelf alle video's kan decoderen, dan is Plex een vrij onnozele oplossing.

Infuse werkt prima vanaf een simpele netwerkschijf, dus ook met een USB schijf die aan je router hangt.

Infuse 4 op de ATV4 is nog niet perfect, maar het is al een heel eind op de goede weg. Het is een eerste versie, die al duidelijk het beta-stadium ontgroeid is. Er is al een roadmap voor versies 4.0.1, 4.1, en verder, dus de onvolkomenheden zullen naar verwachting snel verdwijnen.

Maar goed, dit alles is mijn mening / ervaring, als jij kunt leven met Plex, dan zal ik je niet tegenhouden! Ik heb alleen een beter gevoel bij Infuse en MrMC (= Kodi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheGlueFreak schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:31:
Dat zijn inderdaad de mapniveaus

Wat ik dan in infuse krijg is een hoofdmap met een plaatje van de serie. Daarin zitten submappen met de seizoenen. Vervolgens kom je bij de episodes (meta data scherm met informatie per aflevering)
Ga ik dat maar eens even regelen vanavond! Thanks.

Enne, wat denk je, moet ik eerst meta data in Infuse wissen voordat ik opnieuw ga indexeren? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
iAmRenzo schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:14:
[...]

Ga ik dat maar eens even regelen vanavond! Thanks.

Enne, wat denk je, moet ik eerst meta data in Infuse wissen voordat ik opnieuw ga indexeren? Of maakt dat niet uit?
Volgens mij maakt het niet uit. Gewoon een keer terug naar het menu gaan is volgens mij genoeg. Althans ik hoefde niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:22:
[...]

Lekker onderbouwd ook.

De "oude" (zeker de derde) is nog steeds erg interessant voor bijvoorbeeld de slaapkamer, ondersteund eigenlijk alles wat de 4 doet behalve Apps, wat voor bepaalde ruimtes in huis gewoon wat minder belangrijk is (zeker als hun iOS versie's via Airplay streamen naar de "dode" oude AppleTV).
Als je al nog een oude wilt dan moet eentje van de 2e generatie nemen kun je in elk geval een Jailbreak doen en daarna bijv. Infuse en meer installeren.

De 3e gen. kan hooguit met een truc Plex afspelen. Moet je wel weer een krachtige NAS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een ATV3 koop je nieuw voor weinig, een ATV2 is nieuw niet meer te krijgen. Tot voor kort werden ze voor woekerprijzen tweedehands verkocht (voor bedragen tot het dubbele van de nieuwprijs), maar dat zal met de introductie van de ATV4 verleden tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:15:
Volgens mij maakt het niet uit. Gewoon een keer terug naar het menu gaan is volgens mij genoeg. Althans ik hoefde niet meer te doen.
Wat een gekloot zeg. Sickbeard doet niets met subfolders en ramt alles in een main map. Beetje triest dat Infuse zo kieskeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:49:
Wat een gekloot zeg. Sickbeard doet niets met subfolders en ramt alles in een main map. Beetje triest dat Infuse zo kieskeurig is.
Wat je eigenlijk wilt hebben, is zoiets als iTunes: gooi er iets in, en op basis van de ID3 Tags, die je eventueel zelf kunt aanpassen, wordt het ingedeeld / opgeslagen / doorzoekbaar gemaakt / makkelijk afspeelbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:57:
Wat je eigenlijk wilt hebben, is zoiets als iTunes: gooi er iets in, en op basis van de ID3 Tags, die je eventueel zelf kunt aanpassen, wordt het ingedeeld / opgeslagen / doorzoekbaar gemaakt / makkelijk afspeelbaar gemaakt.
Dat zou ook fijn zijn. Maar goed, zoveel eisen stel ik niet. Kodi accepteerde het altijd allemaal. Nu moet ik alles omgooien voor Infuse. Op zich prima. Maar als SickBeard de episodes nu niet in de season-subfolder zet... dan ben ik nog meer handelingen kwijt. Terwijl ik eenvoud wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:49:
[...]

Bij mij blijft alles (Series & Films) netjes in de (sub)(sub....)folders staan. Sickbeard zet series netjes in Folders en seizoenen in subfolders.

Ik denk toch dat er dan iets mis is met je instellingen van Sickbeard en/of Infuse.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

ikweethetbeter schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:57:
[...]

Oh. Plex! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Kan iemand mij vertellen waarom InFuse wat haperig lijkt te zijn? Heb verschillende films getest. Ik DENK dat het komt doordat de Apple TV geen 24p aankan...? PCH geeft bij dezelfde stream alles strak weer (1080p24 DTSHD-MA m2ts van 80GB en een nog een andere MKV met DTSHD-MA van 24GB) en op de ATV4 met InFuse looen beide niet echt lekker. PCH geeft aan hoeveel Mbps er nodig is en deze komt bij lange na niet op het limiet van de Ethernetpoort van de ATV... WiFi met 200Mbps geeft dezelfde problemen.

Iemand een idee op ik teveel verwacht van InFuse of zijn er meer met problemen? DTSHD-MA is via InFuse uiteraard gewoon De DTS Core...

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 07-12-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:12:
Bij mij blijft alles (Series & Films) netjes in de (sub)(sub....)folders staan. Sickbeard zet series netjes in Folders en seizoenen in subfolders.

Ik denk toch dat er dan iets mis is met je instellingen van Sickbeard en/of Infuse.
Ik heb het in SickBeard al gevonden: folder flattening. Duurt even maar dan heb je het uiteindelijk op orde... hoewel graag nog roet in het eten blijft gooien: maar Documentary Now! en nog een paar anderen blijven met een grijs folder icoontje ongesorteerd staan.... :? 8)7
Volgens mij omdat er !, : of andere tekens worden gebruikt (en hij daarom geen match vindt op TheTVDB.com)?

[ Voor 10% gewijzigd door iAR op 07-12-2015 20:03 . Reden: Sherlocky information ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua automatische indeling misschien wel, qua logica (transcoding) absoluut niet!

Let wel, Infuse heeft misschien versienummer 4, maar voor de ATV4 is het gewoon een (veelbelovende) versie 1.0!

Als je bij de roadmap kijkt, dan zal dit probleem vanzelf opgelost worden:
Features planned for 4.x
Library view with deep folder scanning
Dus even geduld hebben. MrMC, welke later deze week uitkomt, doet het misschien in de eerste versie al beter. En als je geen geduld hebt, en je vindt het niet erg dat er een apparaat (pc, Mac, NAS) zinloos klokcycli zit te verspillen aan transcoding (en daarmee de aarde op zit te warmen), dan gebruik je toch gewoon Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Thalaron schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:49:
Kan iemand mij vertellen waarom InFuse wat haperig lijkt te zijn? Heb verschillende films getest. Ik DENK dat het komt doordat de Apple TV geen 24p aankan...? PCH geeft bij dezelfde stream alles strak weer (1080p24 DTSHD-MA m2ts van 80GB en een nog een andere MKV met DTSHD-MA van 24GB) en op de ATV4 met InFuse looen beide niet echt lekker. PCH geeft aan hoeveel Mbps er nodig is en deze komt bij lange na niet op het limiet van de Ethernetpoort van de ATV... WiFi met 200Mbps geeft dezelfde problemen.

Iemand een idee op ik teveel verwacht van InFuse of zijn er meer met problemen? DTSHD-MA is via InFuse uiteraard gewoon De DTS Core...
Volgens mij komt het omdat Infuse een eigen player gebruikt omdat ze alles zelf decoderen op de AppleTV en daarbij nog de pulldown nog niet helemaal lekker werkt. Ten minste zo las ik het ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:53:
[...]

Ik heb het in SickBeard al gevonden: folder flattening. Duurt even maar dan heb je het uiteindelijk op orde... hoewel graag nog roet in het eten blijft gooien: maar Documentary Now! en nog een paar anderen blijven met een grijs folder icoontje ongesorteerd staan.... :? 8)7
Volgens mij omdat er !, : of andere tekens worden gebruikt (en hij daarom geen match vindt op TheTVDB.com)?
Of je de filmtitel helemaal correct hebt ingegeven zie je (in Sickbeard) tijdens de "Add Movies". Als het daar klopt dan zal het binnen Infuse (idem Plex etc) ook kloppen. Wat je altijd kunt doen is een eigen plaatje (=folder.jpg) binnen de folder plaatsen en ook (desgewenst) voor een film/aflevering/seizoen. Aflevering is dan naam.mkv en daar hoort dan naam.jpg bij. Ik heb dat gedaan voor mijn eigen vakantiefilms.

Als Infuse er niks van kan maken dan geeft hij bij folders een generiekplaatje en bij films/aflevering een scene.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22
Thalaron schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:49:

Je bent niet de enige met dat probleem: http://firecore.com/forum/topic/13639

Overigens zijn de ontwikkelaars zich van het probleem bewust en bezig met een oplossing:
Thanks for all the great feedback so far.

As of right now we're looking into 3 separate issues that are occurring in some cases with certain files.

Stuttering/low fps with some videos (EG the TOS example posted above)
Minor hiccups during playback
Video stalls while audio continues

We're committed to resolve this issues as quickly as possible, and hope to have more info on the cause and outlook for fixing them very soon. We're tentatively shooting to have all 3 resolved in 4.0.2 (4.0.1 has already been submitted to the store).

Thanks again!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:16:
en je vindt het niet erg dat er een apparaat (pc, Mac, NAS) zinloos klokcycli zit te verspillen aan transcoding (en daarmee de aarde op zit te warmen), dan gebruik je toch gewoon Plex?
Nou nu schets je het opzettelijk negatief (Want jezelf een negatieve houding tov transcoden aannemen dat lijkt de trend hier geworden te zijn) maar plex krijgt het met transcoding wel voor elkaar om grote video files (zoals hierboven aangehaald) schokvrij aftespelen.

Dat is tot nu toe nog geen app zonder transcoding gelukt.

Ook gaat de plex server goed om met series in films, ook als ze 8 mappen diep staan of niet hernoemd zijn. Geen geneuzel met flat folders enz.

Dat een MacMini dan wat extra stroom kost op de rekening neem ik er graag voor lief bij, hobby's kosten geld en het opwarmen van de aarde kan me gestolen worden eigenlijk :). Ik rij al een zuinige auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:45:
Nou nu schets je het opzettelijk negatief (Want jezelf een negatieve houding tov transcoden aannemen dat lijkt de trend hier geworden te zijn) maar plex krijgt het met transcoding wel voor elkaar om grote video files (zoals hierboven aangehaald) schokvrij aftespelen.
Als je een punt wilt maken, dan moet je altijd iets overdrijven... ;)

Een Mac Mini is redelijk zuinig, er zijn NAS-sen die meer stroom verbruiken! Maar waarom sluit je je Mac Mini niet op je tv aan? Dat is echt de ultieme mediaspeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:51:
[...]

Als je een punt wilt maken, dan moet je altijd iets overdrijven... ;)

Een Mac Mini is redelijk zuinig, er zijn NAS-sen die meer stroom verbruiken! Maar waarom sluit je je Mac Mini niet op je tv aan? Dat is echt de ultieme mediaspeler!
Jaja dat heb ik ook, MacMini aan een HDMI receiver en die weer aan de Plasma (65" een van de laatste van zijn soort, zie mijn eerdere punt over stroom verbruik :+ )

Gebruik de MacMini eigenlijk alleen als Download tank (Sonarr) en PlexMedia server + Theatre (Theatre transcode uiteraard niet). Verder doet hij niets eigenlijk.

Ik heb de AppleTV4 voor de slaapkamer en daar dus plex nodig. 1 omdat ik het er goed uit vind zien (metadata enz) maar vooral 2 omdat ik in de slaapkamer verder wil kunnen kijken. Daarom is het voor mij dus belangrijk dat de AppleTV4 goed omgaat met die grote files die ik voor de woonkamer "nodig" heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 07-12-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Thalaron schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:19:
[...]

Hoe ben je zo zeker van woensdag of donderdag ? Het app review proces bij Apple is een zwart gat, wat een a twee weken duurt.

Ik ben beta tester van MrMC en DTSHD-MA en THD decode werkt, als je met PCM genoegen neemt. Ik twijfel over die m2ts files. MrMC maakt niet gebruik van hardware decode, omdat Apple de APIs niet biedt om er bij te kunnen (in tegenstelling tot iOS), dus alles moet op die twee CPU cores gebeuren.

Niet 100% zeker of iemand m2ts goed getest heeft. .ts files met interlaced gaven issues, maar dat is verholpen. Kan best zijn dat je moet remuxen naar bv. MKVs.

Ik heb alleen met bv een Transformers rip met TrueHD zitten spelen (dacht een bitrate van 20-25 Mbps) en dat werkte prima. In dat geval als je passthrough aan hebt staan, gaat ie volgens mij niet core doorsturen via HDMI, maar decodeert ie TrueHD naar PCM.

Voor films/series gebruik ik de laatste weken MrMC op ATV4 ipv Kodi op m'n Nvidia Shield. Erg stabiel allemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 08-12-2015 08:04 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 06-10 21:02
Is dat PCM doorsturen een bewuste keus van MrMc, of doen ze dat om een snelle plaatsing te krijgen en later een aanpassing (of mogelijkheid) naar bitstream?

EDIT; het blijkt dat bitstream later toegevoegd gaat worden. :-)

[ Voor 18% gewijzigd door johoo op 08-12-2015 09:07 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
loekf2 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:01:
[...]

Hoe ben je zo zeker van woensdag of donderdag ? Het app review proces bij Apple is een zwart gat, wat een a twee weken duurt.

Ik ben beta tester van MrMC en DTSHD-MA en THD decode werkt, als je met PCM genoegen neemt. Ik twijfel over die m2ts files. MrMC maakt niet gebruik van hardware decode, omdat Apple de APIs niet biedt om er bij te kunnen (in tegenstelling tot iOS), dus alles moet op die twee CPU cores gebeuren.

Niet 100% zeker of iemand m2ts goed getest heeft. .ts files met interlaced gaven issues, maar dat is verholpen. Kan best zijn dat je moet remuxen naar bv. MKVs.

Ik heb alleen met bv een Transformers rip met TrueHD zitten spelen (dacht een bitrate van 20-25 Mbps) en dat werkte prima. In dat geval als je passthrough aan hebt staan, gaat ie volgens mij niet core doorsturen via HDMI, maar decodeert ie TrueHD naar PCM.

Voor films/series gebruik ik de laatste weken MrMC op ATV4 ipv Kodi op m'n Nvidia Shield. Erg stabiel allemaal.
PCM is in elk geval beter dan Core, ik reageerde op iemand die aangaf dat MrMC woensdag of donderdag uitkwam. Ik vroeg dus zo snel al ;). Zou mooi zijn maar geen idee dus. Heb naast m2ts ook mkv met gelijke kwaliteit, dus indien nodig kan ik ze overzetten. AL zou het leuk zijn als dat werkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Donstil op 08-12-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:33:
Als ik apps wil sideloaden op mijn AppleTV 4 (Die emulatoren bv) heb ik dan het volledige Xcode pakket nodig uit de store? Of is er inmiddels ook een kleiner programmaatje voor?
Hier een een apart topic voor: Sideloaden van apps op de Apple TV 4
(en ja, volgens mij heb je het hele pakket Xcode nodig)

[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 08-12-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:55:
[...]

Hier een een apart topic voor: Sideloaden van apps op de Apple TV 4
(en ja, volgens mij heb je het hele pakket Xcode nodig)
Ooh nice wist ik niet, ik ga daar vragen. thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Thalaron schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:52:
[...]

PCM is in elk geval beter dan Core, ik reageerde op iemand die aangaf dat MrMC woensdag of donderdag uitkwam. Ik vroeg dus zo snel al ;). Zou mooi zijn maar geen idee dus. Heb naast m2ts ook mkv met gelijke kwaliteit, dus indien nodig kan ik ze overzetten. AL zou het leuk zijn als dat werkt natuurlijk.
Zal eens kijken of ik tijd heb een forse 1080p MKV naar M2TS te remuxen en of MrMC dat trekt.

Nog geen witte rook op de MrMC forums gezien, dus denk dat de reviewers bij Apple nog steeds druk zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 17:00

robertwebbe

Robert Webbe

Infuse zoekt weer nieuwe 100 beta testers: http://firecore.com/forum/topic/13764

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
9.1 uit voor tv met eindelijk remote ondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb gereageerd. Hoop dat ik mee mag doen. Anders is t lang wachten op de nieuwe features. Thanks voor t melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Als nu ook het keyboard zou worden ondersteunt.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:24

swv

winwiz schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:55:
Als nu ook het keyboard zou worden ondersteunt.....
Verklaar je nader.. Praten we over tvOS 9.1 en de remote app?

[ Voor 10% gewijzigd door swv op 08-12-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
ik bedoel een los BT keyboard met TVOS 9.1

[ Voor 17% gewijzigd door winwiz op 08-12-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 17:00

robertwebbe

Robert Webbe

Mijn Jabra Evolve 65 MS stereo bluetooth headset paired nu ook na de update 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Als het Apple Wireless Keyboard nu ook werkt ga ik er morgen 1 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

winwiz schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:09:
Als het Apple Wireless Keyboard nu ook werkt ga ik er morgen 1 halen.
Duidelijk :) Ik vind de bediening met iPhone al voldoende voor zoekopdrachten, maar als je die niet hebt of je vind een bluetooth keyboard handiger dan kan ik dat begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blij met de tvOS update! Wachtwoorden en zoekopdrachten tik je met de Remote app stukken sneller in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik kan vinden wat er nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Mooi die update! Onscreen toetsenbord was echt droevig... Als BT tobo werkt is dat leuk want die heb ik nog liggen (gebruik die van mijn iMac niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Hmm. Apple Music doet geen Dolby Digital meer. Dolby Surround heb ik standaard al ingesteld ipv automatisch. Als ik in Netflix een film start gaat mijn reciever wel maar Dolby Digital. Ik merkte het gelijk aan het volume en op een of andere manier klonk de muziek prettiger met Dolby Digital itt nu met PCM.

En ik kom er net achter dat ik ook met mijn tv afstandsbediening de Apple TV kan bedienen. Mogguh 8)7

Edit: Toch wel leuk dat bedienen op de Apple Watch nu ook werkt :D ik heb het nu voor het kiezen haha.

[ Voor 11% gewijzigd door swv op 08-12-2015 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:15:
Blij met de tvOS update! Wachtwoorden en zoekopdrachten tik je met de Remote app stukken sneller in!
Niet alleen sneller, ook veiliger. Ik ben er altijd huiverig in om mijn Apple ID wachtwoord in te voeren op de Apple TV, omdat ik een gigantische TV heb, en ben altijd huiverig van mensen die het vanaf de stoep zouden kunnen zien. Dat zijn momenten dat je paranoia wordt, dan is de Remote-app wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:24
CRXDelSol schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:31:
[...]

Niet alleen sneller, ook veiliger. Ik ben er altijd huiverig in om mijn Apple ID wachtwoord in te voeren op de Apple TV, omdat ik een gigantische TV heb, en ben altijd huiverig van mensen die het vanaf de stoep zouden kunnen zien. Dat zijn momenten dat je paranoia wordt, dan is de Remote-app wel ideaal.
Oh wow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat er regelmatig mensen opmde stoep stilstaan en naar binnen turn of ze een ID + password kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik zag laatst E.T. op diezelfde stoep staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:08:
[...]

Ik heb gehoord dat er regelmatig mensen opmde stoep stilstaan en naar binnen turn of ze een ID + password kunnen scoren.
Ja, want ik vul wel 10x per avond m'n wachtwoord in...
Lijkt me heel ver gezocht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56
CRXDelSol schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:31:
[...]

Mooi he dat ze daarvoor 2-way authenticatie hebben opgezet bij Apple 8) " iets hebben, iets weten, en iets zijn" maar dat zal je dan al wel aan hebben staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MrMc is in de appstore blijkbaar. Wel een betaalde app. iOS versie is nog in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol heeft een goed punt, alleen jammer dat er wat kindertjes rondlopen die dat in het belachelijke trekken…

Ik ben blij dat de Remote app met de ATV4 werkt!
Pagina: 1 ... 31 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.