Gebruik hier infuse naar redelijke tevredenheid.
Heb een synologie NAS die via SMB geconnext wordt door de AppleTV (via WIFI). Een map met films en een map met submappen voor series en de seizoenen.
Alles goed herkend en goede meta data. Af en toe wordt een film niet goed gepakt dan selecteer ik die en klik im op edit en klik ik op de juiste filmnaam waarna de metadata herladen wordt en dan wel klopt.
AppleTV staat aan m'n Denon versterker aangesloten via HDMI. DTS/Dolby passthrough staat aan (AppleTV instelling op Dolby). En krijg goed geluid.
Nog enige problemen/voorstellen ter verbetering:
- Ondersteuning andere protocollen buiten SMB
- Custon icons voor de favorieten mappen
- Optie om films uit zelde serie (triologies etc) bij elkaar te tonen als bundels
- Nu worden series per seizoen samen gebundeld en kun je in het detail scherm onderin afleveringen kiezen. Zou mooi zijn als een serie 1 icoon heeft en dat je oo de detail pagina eerst seizoen kan aankkikken en dan de verschillende afleveringen in de betreffende seizoen
- Geluid bij dropdown menu tijdens DTS/Dolby passthrough geeft ruisgeluid ipv normaal menu geluid
- Optie om aan te geven of de subtitles ook 'sync' zijn met je video (of te wel is de shbtitle net zo lang als je video) en deze bovenaan tonen
- Bij forwarden in video graag thumbnails (of gewoon onscreen keyframes) tonen zodat je ook weet waar je stopt
- Toch redelijke judder met de pulldiwn tijdens afspelen ondanks dat er van alles aan opties aanstaat op m'n TV, dat kan zeker beter
EDIT: overigens gebruik ik RenameIT voor het renamen van mijn films en series (
http://www.renameit.co.nz). Mooie kleine app voor op de Mac. Waarbij de films 'naam (jaartal)' worden gerenamed, en series als 'naam SxxExx - titel aflevering' worden gerenamed. Wordt meteen goed opgepakt door Infuse.
[
Voor 8% gewijzigd door
dangerpaki op 06-12-2015 11:12
]