Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 13:36

Infuse 4

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/infuse.png
Apple TV en iOS
Screenshot
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/infuse/preview.jpg
Klik voor groot
Wat is Infuse
Infuse is een mediaspeler die van origine vooral bekend is van iOS en van de jail-broken Apple TV 2. Infuse is de favoriet op iOS apparaten welke nu ook de opwachting heeft gemaakt naar tvOS als officiele app.
Infuse is een universele applicatie die op zowel iOS en tvOS tegelijk te gebruiken is na één keer downloaden.
Wat kost Infuse
In de basis kost Infuse niks. Je kan de app gratis downloaden.
Echter is er ook een betaalde variant voor € 9,99. Dan krijg je de 'Pro'-versie welke voorzien is van alle mogelijke features die Infuse in huis heeft.
De gratis versie bied slecht een select aantal codecs, en niet alle features zoals die op deze pagina vermeld staan. Met éénmalig € 9,99 heb je de complete mediaspeler voor altijd.

Als je de betaalde versie koopt in de App Store, of vanuit de gratis versie upgrade (d.m.v. 'In-App'-aankopen) is dit ook geldig op al je andere ondersteunde apparaten.
Als je bijvoorbeeld Infuse al hebt gekocht op je iPhone, iPad of iPod Touch, dan is deze ook geldig op de Apple TV (4e generatie).
Wat biedt Infuse in een notendop
  • Vele codecs waardoor deze op tvOS en iOS native ondersteuning heeft voor de meest gangbare video formaten.
  • Snel en eenvoudig in gebruik
  • Automatische metadata van internet in je voorkeurstaal
  • Ondersteuning voor Apple AirPlay en Google Cast
  • Gemakkelijk video's kopieren naar iOS via AirDrop, FTP of zelfs via de browser. Geen iTunes vereist.
  • UPnP en DLNA ondersteuning (verbind eenvoudig met Kodi, Plex Mediaserver, PS3 Mediaserver en andere diensten
  • Eenvoudige bediening via gebaren
  • Eenvoudig ondertiteling downloaden en toevoegen tijdens het kijken
  • Speel videos van de meest gangbare protocollen als SMB(2), SFTP, FTP etc.
  • Importeer video's vanuit andere applicaties zoals bijvoorbeeld Dropbox, Goole Drive etc.
  • Synchroniseer je voortgang en bekeken statussen via Trakt.tv
  • Bingewatching? Geen enkel probleem (zoals wat Netflix doet na een aflevering)
  • Deel je activiteiten via social media
  • Nog veel meer wat je mag verwachten van een high-end mediaspeler
Welke apparaten worden ondersteund?
  • Apple TV 4 (2015-)
  • iPhone
  • iPad
  • iPod Touch
Let op: Infuse vereist minimaal iOS 8 en tvOS 9.
Wat ondersteund Infuse
Video codecs:

3GPAVIASFDIVXDVR-MSFLV
M4VMKVMOVMP4M2TSMTS
OGMOGVTSWEBMWMVWTV

Audio codecs:

AACAC3/E-AC3TRUEHDDTS/DTS-HDFLACMP3OGGWMA

Ondertiteling formaten

DVBDVDSUBPGSSMISSA/ASS
SRTSUBTIMED TEXTVOBSUBXSUB

Nieuw in versie 4.3 [beta] (tvOS):
  • Nieuwe lijst weergave (vergelijkbaar met de iOS versie)
  • Ondersteuning voor Plex UPNP 'shares' in de 'Library'
  • Verbeterde 'focus' op knoppen en andere markeringen bij het starten en beëindigen van video's
  • Verbeterde audio/video synchronisatie voor draadloze speakers (Bluetooth koptelefoons, etc...)
  • Diverse bugs geplet
Nieuw in versie 4.3 [beta] (iOS):
  • Picture-in-Picture (PIP) voor h.264 video's
  • Verbeterde audio/video synchronisatie voor draadloze speakers (Bluetooth koptelefoons, etc...)
  • Diverse bugs geplet
Nieuw in versie 4.2 (tvOS):
  • Bibliotheek weergave
    • Automatische onderverdeling van films en series
    • Categorieën:
      • Alles
      • Recent toegevoegd
      • Niet bekeken
      • Genre (Alleen films)
      • Score (Alleen films)
      • Jaar (Alleen films)
      • Leeftijd (Alleen films)
    • Alle items uit de bibliotheek kunnen gekoppeld worden op het dashboard
  • Sneller indexeren van media
  • Eenvoudig 'artwork' koppelen aan een snelkoppeling vanaf de mediaspeler
  • Automatisch de eerstvolgende onbekeken aflevering selecteren
  • Aangepast login proces voor Trakt.tv
  • Recent gebruikte ondertitel talen snel toegankelijk bij het zoeken van ondertitels
  • Laat mappen enkel lokale metadata gebruiken of ook online
  • Melding voor hervatten van de weergave toond nu ook de versteken speeltijd
  • Meer instellingen voor 'continu doorkijken' (ook wel bingewatching genoemd
    • Altijd
    • Nooit
    • Alleen bij films
    • Alleen bij series
  • Verbeterde ondersteuning voor 60+ fps videos
  • Apple TV instelling 'Dolby Digital' werkt nu met een 7.1-inhoud
  • Verbeterde scrolling. (Dubbel-tap aan de boven of onderzijde van het touchpad en spring gelijk naar boven of naar onderen)
  • Verbeterde Trakt.tv-score melding
  • Verbeterde weergave van DTS-HD MA tracknamen
  • Diverse bugs geplet
Nieuw in versie 4.2 (iOS):
  • Zoeken in 'spotlight' (je kan nu filsm en series van Infuse 4.2 zoeken in iOS zelf)
  • Verbeterde Trakt.tv instellingen
  • Automatisch de eerstvolgende onbekeken aflevering selecteren
  • Meer instellingen voor 'continu doorkijken' (ook wel bingewatching genoemd
    • Altijd
    • Nooit
    • Alleen bij films
    • Alleen bij series
  • Recent gebruikte ondertitel talen snel toegankelijk bij het zoeken van ondertitels
  • iPad: Tap buiten de ticket om de ticket te sluiten
  • Lokale bestanden verwijderen terwijl 'Bestandsbeheer' uitgeschakeld is
  • Verbetering bij het afspelen van sommige Dolby ATMOS video's
  • Diverse bugs geplet

Voor alle vragen, opmerkingen, nieuws en wat gerelateerd is aan Infuse voor iOS en tvOS ben je hier welkom.

[ Voor 110% gewijzigd door xoniq op 10-06-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:06
Ik heb op mijn PC de mappen met films en series verspreid over meerdere schijven. Het is mij niet duidelijk of ik de films, die dus verspreid staan over meerdere schijven, in Infuse in één overzicht kan zien. (Zie ook https://firecore.com/forum/topic/14644) Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 16:08
(jarig!)
Helix schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:44:
Ik heb op mijn PC de mappen met films en series verspreid over meerdere schijven. Het is mij niet duidelijk of ik de films, die dus verspreid staan over meerdere schijven, in Infuse in één overzicht kan zien. (Zie ook https://firecore.com/forum/topic/14644) Kan iemand hier duidelijkheid over geven?
Kan je geen slimme map aanmaken met de verschillende locaties gecombineerd?

Buiten dat om... Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:06
Dat is mijn vraag of dat kan. Ik heb inmiddels een Apple TV4 besteld, dus dan ga ik het wel proberen morgen.
En hoezo why? Niet alle films passen op 1 schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 16:08
(jarig!)
Helix schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:44:
Dat is mijn vraag of dat kan. Ik heb inmiddels een Apple TV4 besteld, dus dan ga ik het wel proberen morgen.
En hoezo why? Niet alle films passen op 1 schijf.
Aha dan is het inderdaad wel logisch. Ik kom nog wel eens systemen tegen met aparte partities voor series en films en dan vraag ik mij altijd af wat het praktisch nut daarvan is. Een grote partitie met twee mappen geeft hetzelfde effect alleen dan met meer flexibiliteit.

Maar dan moet je dus even kijken of je op de host een dergelijk map kan maken. Deze kan je dan via bestandsdeling het netwerk jn gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:49
Helix schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:44:
Het is mij niet duidelijk of ik de films, die dus verspreid staan over meerdere schijven, in Infuse in één overzicht kan zien. Kan iemand hier duidelijkheid over geven?
Dat werkt zo in Infuse 4.2 (library view)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 15:01
Dat lijkt echter beperkt te zijn tot films en tv series. ik wil ook concerten, documentaires en kinderfilms apart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:49:
Dat lijkt echter beperkt te zijn tot films en tv series. ik wil ook concerten, documentaires en kinderfilms apart hebben.
Je kan het wel anders doen.
'Library' zal gebruikt worden om alles te bundelen als:
  • Series
  • Films
  • Anders
Je kan bijvoorbeeld voor de verschillende locaties op Windows gedeelde mappen aanmaken, die in Infuse toevoegen. Dus dan heb je bijvoorbeeld:
  • Films 1
  • Films 2
  • Series 1
  • Series 2
  • Kids
  • Concerten
  • Documentaires
Die voeg je allemaal toe als 'favoriet' in Infuse.
Films 1 en 2 en Series 1 en 2 verberg je dan van de homepagina. (Maar ze blijven wel bestaan als 'mount' zodat ze geïndexeerd worden)

Kids, documentaires en concerten laat je wel op de homepagina staan, net als Bibliotheek.
Dan kan je vanuit de bibliotheek de 'Films' sectie weer op de homepage koppelen en 'TV Series' ook.
Dan heb je 6 items op het dashboard, en heb je wat je wilt.

Als je dan op Films drukt krijg je netjes het films gedeelte waar je kan filteren op genre, niet bekeken, jaar etc.
Ditzelfde geldt voor TV series.

Als je dan op 'Kids' drukt krijg je gewoon de mount zelf te zien die ook gewoon netjes geïndexeerd wordt met coverts en metadata waar je dan enkel kinder films hebt zoals die door Windows geserveerd worden aan die share.

Volg je het nog? Ik zal een suggestie indienen bij hen van FireCore of er iets mogelijk is om ook in de bibliotheek onderscheid te kunnen maken tussen kinderfilms en niet-kinderfilms.

Tot die tijd is mijn oplossing de meest effectieve denk ik, met behoudt van de 'Bibliotheek'-functionaliteit.

Onder water zal het in de Bibliotheek zo onderverdeeld worden namelijk:
  • Films: alle films incl. de kinderfilms.
  • Series: alle series incl. de kinderseries.
  • Anders: concerten en documentaires
Mocht je ermee bezig gaan en je komt er niet uit, gewoon hier vragen, daar is dit topic voor.

[ Voor 19% gewijzigd door xoniq op 20-05-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Heb de topic start even een slinger gegeven.
Nu bevat deze de wijzigingen in Infuse 4.2 en algemene informatie over Infuse op iOS en tvOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
xoniq schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:15:
[...]

Je kan het wel anders doen.
'Library' zal gebruikt worden om alles te bundelen als:
  • Series
  • Films
  • Anders
Je kan bijvoorbeeld voor de verschillende locaties op Windows gedeelde mappen aanmaken, die in Infuse toevoegen. Dus dan heb je bijvoorbeeld:
  • Films 1
  • Films 2
  • Series 1
  • Series 2
  • Kids
  • Concerten
  • Documentaires
Die voeg je allemaal toe als 'favoriet' in Infuse.
Films 1 en 2 en Series 1 en 2 verberg je dan van de homepagina. (Maar ze blijven wel bestaan als 'mount' zodat ze geïndexeerd worden)

Kids, documentaires en concerten laat je wel op de homepagina staan, net als Bibliotheek.
Dan kan je vanuit de bibliotheek de 'Films' sectie weer op de homepage koppelen en 'TV Series' ook.
Dan heb je 6 items op het dashboard, en heb je wat je wilt.

Als je dan op Films drukt krijg je netjes het films gedeelte waar je kan filteren op genre, niet bekeken, jaar etc.
Ditzelfde geldt voor TV series.

Als je dan op 'Kids' drukt krijg je gewoon de mount zelf te zien die ook gewoon netjes geïndexeerd wordt met coverts en metadata waar je dan enkel kinder films hebt zoals die door Windows geserveerd worden aan die share.

Volg je het nog? Ik zal een suggestie indienen bij hen van FireCore of er iets mogelijk is om ook in de bibliotheek onderscheid te kunnen maken tussen kinderfilms en niet-kinderfilms.

Tot die tijd is mijn oplossing de meest effectieve denk ik, met behoudt van de 'Bibliotheek'-functionaliteit.

Onder water zal het in de Bibliotheek zo onderverdeeld worden namelijk:
  • Films: alle films incl. de kinderfilms.
  • Series: alle series incl. de kinderseries.
  • Anders: concerten en documentaires
Mocht je ermee bezig gaan en je komt er niet uit, gewoon hier vragen, daar is dit topic voor.
Thanks, dat verbergen wist ik nog niet. Mijn library was vervuild omdat kids, etc daar ook weer terug kwam, maar zag later dat je gewoon kon selecteren wat je er wel/niet in wilt hebben.

Nu is het inderdaad de beste oplossing ondanks dat nu een paar keer meer moet klikken om bij de films te komen via de library view. Zo'n probleem is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:02:
[...]

Nu is het inderdaad de beste oplossing ondanks dat nu een paar keer meer moet klikken om bij de films te komen via de library view. Zo'n probleem is dat ook weer niet.
Hoezo? Je maakt toch gewoon een snelkoppeling maat Films > Alle films in library view? Alle categorieën in library view kan je koppelen op 't dashboard. Zelfs een genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Vinden jullie Infuse beter dan MrMC? Ik gebruik nu de laatste maar twijfel om Infuse ook te kopen..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Erhnam schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:40:
Vinden jullie Infuse beter dan MrMC? Ik gebruik nu de laatste maar twijfel om Infuse ook te kopen..
Ik heb ze beide vanaf dag 1.
MrMC was IMO veel beter, geen haperingen etc.

Echter... heb ik het idee dat MrMC wat trager is met updates en is naar mijn mening Infuse inmiddels de betere van de 2.

Vind zelf Infuse een stuk makkelijker werken met b.v. ondertiteling en audio opties selecteren. Ook de ondertiteling is makkelijker/sneller gevonden indien je die er niet bij hebt zitten. Het ziet er meer uit alsof het op een Apple device hoort te staan.

Al met al denk ik dat je met Infuse niet een miskoop maakt. Daarnaast... wat is een tientje? Ik heb nog een Popcorn Hour C300 staat welke ik nu niet meer gebruik en die koste ruim 300 euro!

Ook DTSHD-MA speelt hij, al van wel via PCM, af. Dit kan voor zover ik weet nog altijd niet met MrMC.

Wel heeft MrMC meer opties met hoe je films als overzicht wilt weergeven, maar ik weet over het algemeen wel waar welke film moet staan dus dat lijkt me niet echt een probleem, hooguit een voorkeur.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
xoniq schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:34:
[...]

Hoezo? Je maakt toch gewoon een snelkoppeling maat Films > Alle films in library view? Alle categorieën in library view kan je koppelen op 't dashboard. Zelfs een genre.
Weer wat geleerd, ik wist niet dat je daar ook een snelkoppeling kon maken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:37:
[...]

Weer wat geleerd, ik wist niet dat je daar ook een snelkoppeling kon maken. Thanks.
Daar kwam ik ook per ongeluk achter. Zelfs dingen als "2010+" kan je koppelen op 't dashboard, en een naam geven. Erg prettig dat de library wat dat betreft dusdanig flexibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik vind infuse echt een prima koop. Nooit last van haperingen. Snel en makkelijk. Heb Mrmc nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik heb beide volop gebruikt maar vrouw, kinderen, kleinkinderen vonden Kodi/MrMC een ramp. Als je teruggaat is het vaak een gok in welk scherm je dan terecht komt.

Infuse is veel consequenter en ook de interface wordt als prettiger ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
TonVH schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:03:
Ik heb beide volop gebruikt maar vrouw, kinderen, kleinkinderen vonden Kodi/MrMC een ramp. Als je teruggaat is het vaak een gok in welk scherm je dan terecht komt.

Infuse is veel consequenter en ook de interface wordt als prettiger ervaring.
Infuse maakt ook gebruik van de tvOS interface wat ik sowieso wel als prettig ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:04
Eindelijk, Infuse 4.3 krijgt lijstweergave! Eerst alleen voor de gelukkigen onder ons, de beta-testers.

Infuse Pro 4.3 (4.3.1319) for tvOS is ready to test

What To Test:

- New List View option
- Added support for Plex UPNP shares in Library
- Improved button focus and highlighting when entering/exiting videos
- Improved audio/video sync for wireless speakers (Bluetooth headphones, etc...)
- Many minor improvements and fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Inderdaad mooi maar folders en films op naam (door elkaar) sorteren is toch echt nog harder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:20:
Eindelijk, Infuse 4.3 krijgt lijstweergave! Eerst alleen voor de gelukkigen onder ons, de beta-testers.

Infuse Pro 4.3 (4.3.1319) for tvOS is ready to test

What To Test:

- New List View option
- Added support for Plex UPNP shares in Library
- Improved button focus and highlighting when entering/exiting videos
- Improved audio/video sync for wireless speakers (Bluetooth headphones, etc...)
- Many minor improvements and fixes
Zojuist geprobeerd, prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
TonVH schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:38:
Inderdaad mooi maar folders en films op naam (door elkaar) sorteren is toch echt nog harder nodig.
Geen last van. Bij mij wordt het zo op m'n fileserver gezet dat elke film in een folder staat met daarin de film, metadata en subs.

Ik zeg altijd: het begint bij orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
inderdaad: orde.

Mijn orde is gelijksoort eigen (kinderfilms, nieuw, horror, SF en meer) folder met passende folder icon. Vervolgens binnen die 'soort'folder worden films gegroepeerd. Bijv. alle afleveringen van Ice Age zitten in 1 subfolder met wederom eigen folder icon.

Niks aparte subtitels want altijd track binnen .MKV, metadate doet Infuse en meer. En vooral geen bibliotheekview.

Is allemaal wat meer werk dan alles op grote hoop gooien maar dat is in mijn ogen orde. En iedereen (tot en met kleine kinderen) kunnen daar prima mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
TonVH schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:43:
inderdaad: orde.

Mijn orde is gelijksoort eigen (kinderfilms, nieuw, horror, SF en meer) folder met passende folder icon. Vervolgens binnen die 'soort'folder worden films gegroepeerd. Bijv. alle afleveringen van Ice Age zitten in 1 subfolder met wederom eigen folder icon.

Niks aparte subtitels want altijd track binnen .MKV, metadate doet Infuse en meer. En vooral geen bibliotheekview.

Is allemaal wat meer werk dan alles op grote hoop gooien maar dat is in mijn ogen orde. En iedereen (tot en met kleine kinderen) kunnen daar prima mee overweg.
Ikzelf heb alle films naast elkaar staan op 1 locatie. (Nou ja, 3 locaties, maar in Linux heb ik dat symlinked naar 1 locatie die in Infuse ingeladen is, dus Infuse ziet 1 map met daarin submappen met films)

Dit ziet Infuse dus:

Movies
> Iron Man 1
> Iron Man 2
> Iron Man 3
> The Shawshank Redemption
> etc...
> etc...
> etc...

Genres genereert Infuse zelf in de 'Library'. Die kan je ook weer onafhankelijk koppelen op het dashboard ('Favorites'-scherm) binnen Infuse zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ter info, toegevoegd aan de start post:

Nieuw in versie 4.3 [beta] (tvOS):
  • Nieuwe lijst weergave (vergelijkbaar met de iOS versie)
  • Ondersteuning voor Plex UPNP 'shares' in de 'Library'
  • Verbeterde 'focus' op knoppen en andere markeringen bij het starten en beëindigen van video's
  • Diverse bugs geplet
Nieuw in versie 4.3 [beta] (iOS):
  • Picture-in-Picture (PIP) voor h.264 video's
  • Diverse bugs geplet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 15:03
Ben even benieuwd onder de Infuse gebruikers. Wat is jullie setup er achter?
Omdat Infuse, Plex, MrMc etc. dienen als doorgeef medium van content uit een bepaalde bron.

Sinds kort heb ik nu een atv4 (kon het toch niet laten) en Infuse lijkt me een mooi systeem. Alleen moet ik dus nog het eea opzetten om Infuse van content te kunnen voorzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Novarion schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:13:
Infuse heeft toegang tot bestanden op jouw netwerk nodig. Dat kan jouw Mac of pc zijn, of een NAS. Ik heb een "poor man's NAS": een USB harde schijf die ik op m'n router (Airport Extreme) heb aangesloten. Voordeel: m'n Mac hoeft niet aan te staan als ik een film wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:52
Novarion schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:13:
Omdat Infuse, Plex, MrMc etc. dienen als doorgeef medium van content uit een bepaalde bron.

Sinds kort heb ik nu een atv4 (kon het toch niet laten) en Infuse lijkt me een mooi systeem. Alleen moet ik dus nog het eea opzetten om Infuse van content te kunnen voorzien. :)
Je kan het zo ingewikkeld maken als je zelf wil. De goedkoopste oplossing is inderdaad een externe hdd op je router (als die dat ondersteund). Ik heb zelf een Synology NAS ingericht voor al mijn mediabestanden en als downloadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik hier ook een simpele synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 15:03
Zijn er dan nog bepaalde minimum eisen aan de NAS? Dit lijkt wel mee te vallen als er ook externe hardeschijven op routers aangesloten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Nee, als je Infuse gebruikt is eigenlijk elke NAS geschikt. Je laat het zware werk dan door Infuse doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Novarion schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:42:
Zijn er dan nog bepaalde minimum eisen aan de NAS? Dit lijkt wel mee te vallen als er ook externe hardeschijven op routers aangesloten kunnen worden.
Bandbreedte is wel belangrijk natuurlijk.
Zeker als je grotere files wilt gaan streamen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Een USB disk op een USB 2.0 poort van een Airport Extreme is zo ongeveer de traagste NAS die je je kunt voorstellen, en dat werkt hier prima!

Mijn meeste films zijn MKV's van rond de 10GB voor films van ongeveer anderhalf uur, en mijn poor man's NAS is prima in staat om ongeveer 1GB in 10 minuten aan te leveren. Vorige week nog een film van bijna 2 uur gekeken, bestand is 13GB, met DTS geluid, en die werd zonder enige hapering afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Nou dat dus 😊 genoeg ideeën.
Ikzelf heb een Linux bak die ik eerst direct op de TV had aangesloten met Kodi. Die heb ik naar boven geplaatst als file-server zonder beeldscherm doet deze enkel nog maar server taken.
Hier dus ook de shares, downloaden etc. En Infuse roept die shares direct aan, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Novarion schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:42:
Nee, niet echt, tenzij je 50GB BD's af wilt spelen. Gewone 10GB films leveren geen probleem op, zoals anderen ook al gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:56:
Een USB disk op een USB 2.0 poort van een Airport Extreme is zo ongeveer de traagste NAS die je je kunt voorstellen, en dat werkt hier prima!
Maar dat is wel een erg goeie router natuurlijk.

Koop je een €50,- router met een USB drive eraan dan wordt het al een stuk minder fraai allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Donstil schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:36:
Maar dat is wel een erg goeie router natuurlijk.

Koop je een €50,- router met een USB drive eraan dan wordt het al een stuk minder fraai allemaal.
Daar heb je een punt. Alhoewel ik me afvraag of ze er zijn, routers van 50 euro met bv SMB support...

Sowieso zijn goedkope routertjes nooit aan te bevelen als je een hoge kwaliteit video naar willekeurig welke mediaspeler dan ook moet streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:18:
[...]

Daar heb je een punt. Alhoewel ik me afvraag of ze er zijn, routers van 50 euro met bv SMB support...
Ja die zijn er helaas wel. Van die tp-link ellende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Infuse Pro 4.3 (4.3.1323) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Updated audio details displayed in List View
- Improved visual transitions while browsing in List View
- Support for IPv6 only networks (Apple requirement)
- Minor improvements and fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Ik ben even los en hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen.

Apple TV 4 ziet de NAS, kan ook netjes een gedeelde map toevoegen (SMB met juiste logingegevens), maar vervolgens zegt Infuse dat de map leeg is? Staan toch echt genoeg bestanden in.

Wat doe ik fout?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bellerophon schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:35:
Ik ben even los en hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen.

Apple TV 4 ziet de NAS, kan ook netjes een gedeelde map toevoegen (SMB met juiste logingegevens), maar vervolgens zegt Infuse dat de map leeg is? Staan toch echt genoeg bestanden in.

Wat doe ik fout?
Wat voor bestanden zijn dit? In de start post staat wat Infuse ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

xoniq schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:34:
[...]

Wat voor bestanden zijn dit? In de start post staat wat Infuse ondersteund.
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/d9t2lngij/Schermafbeelding_2016_06_21_om_11_29_33.png

Zijn gewoon bestanden die Infuse aan moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bellerophon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:31:
[...]

[afbeelding]

Zijn gewoon bestanden die Infuse aan moet kunnen toch?
Ja zou die aan moeten kunnen.
Ikzelf weet niet wat het dan kan zijn, bij mij ziet het er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Films
      Filmnaam (2008)
            Film bestand.mkv
            Film bestand.nl.srt
            Film bestand.en.srt
      Filmnaam (2012)
            Film bestand.mkv
            Film bestand.nl.srt
            Film bestand.en.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

xoniq schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:48:
[...]

Ja zou die aan moeten kunnen.
Ikzelf weet niet wat het dan kan zijn, bij mij ziet het er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Films
      Filmnaam (2008)
            Film bestand.mkv
            Film bestand.nl.srt
            Film bestand.en.srt
      Filmnaam (2012)
            Film bestand.mkv
            Film bestand.nl.srt
            Film bestand.en.srt
Zal dit eens even proberen. Misschien ligt het daar aan (wat ik toch echt hoop :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bellerophon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Zal dit eens even proberen. Misschien ligt het daar aan (wat ik toch echt hoop :'( )
Zou kunnen hoor. Veel diensten zoals CouchPotato, Sonarr, Sickrage etc. kunnen automatisch een nette mappen structuur genereren. Wordt soms door andere diensten vanuit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Kan niet aan de structuur liggen, ik gebruik ook gewoon losse films in de filmmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

yorroy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:36:
Kan niet aan de structuur liggen, ik gebruik ook gewoon losse films in de filmmap
Bizar... ik zie de netwerkshare (en bijbehorende mapstructuur)

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/qk0e8dqpn/Foto_21_06_16_13_10_44.jpg

Maar als ik op de map 'Movies' klik dan krijg ik het volgende

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/fqgazamxx/Foto_21_06_16_13_10_49.jpg

Terwijl ik gewoon inlog met een infuse-account die ik heb aangemaakt op de NAS (die toegang heeft tot de netwerkmappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 22:05
Ik heb met de kerst een Apple TV 4 gekregen, daar op de gok Infuse bij gekocht. De eerste versie was wel een tikje dramatisch met stotteren, inlezen van folders etc. Maar ik moet zeggen dat er heel hard aan getrokken is en inmiddels is het voor mij een erg geliefde bron van afspelen van films en series.

Ik ben wellicht niet helemaal een doorsnee gebruiker. Ik heb een synology nas met een public folder. Daar dump ik in wat ik wil kijken en als ik het gezien heb gaat het de prullenbak in. Dat kan sinds een tijdje direct vanuit de app.

List view zal na de volgende update bij mij ook de default view worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Bellerophon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Bizar... ik zie de netwerkshare (en bijbehorende mapstructuur)

[afbeelding]

Maar als ik op de map 'Movies' klik dan krijg ik het volgende

[afbeelding]

Terwijl ik gewoon inlog met een infuse-account die ik heb aangemaakt op de NAS (die toegang heeft tot de netwerkmappen)
Heb je de rechten op de NAS wel goed staan? Dat je de inhoud van de mappen ook kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

yorroy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:26:
[...]

Heb je de rechten op de NAS wel goed staan? Dat je de inhoud van de mappen ook kan zien?
Zou zeggen van wel.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/vcixlfozv/Schermafbeelding_2016_06_21_om_15_27_57.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

En in de categorie 'schiet mij maar lek', na een restart(van de NAS) doet Infuse het ineens wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/tly2en6mj/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Bellerophon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:26:
En in de categorie 'schiet mij maar lek', na een restart(van de NAS) doet Infuse het ineens wel goed.

[afbeelding]
Offtopic maar:
Je verraad wel de herkomst (en kwaliteit van) je mediabestanden wanneer je films erop hebt staan welke amper aan te komen zijn ;)

En mooi dat het nu wel werkt!

Echter wel foei!
"Have you tried turning if off and on again" is bij mij het eerste wat ik doe wanneer er iets niet werkt ;)
Ik heb zo nu en dan ook dat het geluid vanuit Infuse weg blijft. Herstarten van de aTV heeft het vooralsnog altijd op kunnen lossen. Wellicht afsluiten van de App voldoende maar ik werk met een universele AB waarbij restarten makkelijker is.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Thalaron schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Offtopic maar:
Je verraad wel de herkomst (en kwaliteit van) je mediabestanden wanneer je films erop hebt staan welke amper aan te komen zijn ;)

En mooi dat het nu wel werkt!

Echter wel foei!
"Have you tried turning if off and on again" is bij mij het eerste wat ik doe wanneer er iets niet werkt ;)
Ik heb zo nu en dan ook dat het geluid vanuit Infuse weg blijft. Herstarten van de aTV heeft het vooralsnog altijd op kunnen lossen. Wellicht afsluiten van de App voldoende maar ik werk met een universele AB waarbij restarten makkelijker is.
Kuch Kuch ;)

En normaliter zou ik daar ook aan denken, maar heb daar helemaal niet bij stil gestaan deze keer. Stom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Bellerophon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:26:

[afbeelding]
Tip: die "RARBG" troep ben je kwijt als je "Embedded metadata" uitzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Of gewoon alle overbodige troep handmatig na DL'en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

ikweethetbeter schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:11:
[...]

Tip: die "RARBG" troep ben je kwijt als je "Embedded metadata" uitzet!
Thanks! Vanavond even uitproberen. Is het ook mogelijk om Infuse wat meer te stijlen naar smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:20
Ook ik maak gebruik van Infuse 4 op de Apple TV, en heb daarin mijn Plex Media server geladen welke op een OrangePi draait.
Echter, bij de laatste episodes van (bijvoorbeeld) Game of Thrones, lijkt de metadata niet goed overgenomen te worden.
De episode titles van aflevering 6 tot en met 9 heten allemaal 'Game of Thrones', terwijl ze in de webplayer van Plex wel de juiste afleveringsnaam vermeld staat.

Ik heb al even snel gewisseld met 'Embedded Metadata' Yes / No, dat lijkt niet uit te maken.

(Sowieso krijg ik, als ik de 'On Deck' folder uit Plex toevoeg aan mijn favorieten alleen maar Scream posters te zien, die nooit lijken bij te werken naar de juiste serie / aflevering.. Geen idee of dit met elkaar verband heeft.)

Heeft iemand toevallig een idee wat dit kan zijn? Verder doet het programma het fantastisch, en werkt het beter dan de Plex player zelf op de Apple TV 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
McPoowl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:01:
Ook ik maak gebruik van Infuse 4 op de Apple TV, en heb daarin mijn Plex Media server geladen welke op een OrangePi draait.
Echter, bij de laatste episodes van (bijvoorbeeld) Game of Thrones, lijkt de metadata niet goed overgenomen te worden.
De episode titles van aflevering 6 tot en met 9 heten allemaal 'Game of Thrones', terwijl ze in de webplayer van Plex wel de juiste afleveringsnaam vermeld staat.

Ik heb al even snel gewisseld met 'Embedded Metadata' Yes / No, dat lijkt niet uit te maken.

(Sowieso krijg ik, als ik de 'On Deck' folder uit Plex toevoeg aan mijn favorieten alleen maar Scream posters te zien, die nooit lijken bij te werken naar de juiste serie / aflevering.. Geen idee of dit met elkaar verband heeft.)

Heeft iemand toevallig een idee wat dit kan zijn? Verder doet het programma het fantastisch, en werkt het beter dan de Plex player zelf op de Apple TV 4..
Infuse gaat nog niet lekker om met Plex shares. Één van de redenen dat ik mijn Plex shares niet in Infuse gebruik. Bij mij was mijn hele library Bassie en Adriaan terwijl ik daar niks van heb :+ _/-\o_

Echter staat dit bij de laatste beta:
Added support for Plex UPnP shares in Library
Wordt dus aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TonVH schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:16:
Of gewoon alle overbodige troep handmatig na DL'en verwijderen.
Dat werkt niet, embedded metadata zit in de MKV zelf. Dan moet je de een programmaatje vinden waarmee dat kan. Lees daarvoor [url=http://forum.videohelp.com/threads/368443-MKV-Batch-Metadata-Removal-Tool-JMkvPropedit]deze[/url discussie eens door.

Ik ga voor de simpele oplossing: ik gebruik geen embedded metadata meer. Dan heb je een enkele film die je op een andere manier van de juiste metadata moet voorzien (de juiste bestandsnaam met jaartal is in 95% van de gevallen al voldoende), de winst zit erin dat je geen "RARBG" plaatjes meer hebt die niet te overrulen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Dat werkt niet, embedded metadata zit in de MKV zelf. Dan moet je de een programmaatje vinden waarmee dat kan. Lees daarvoor [url=http://forum.videohelp.com/threads/368443-MKV-Batch-Metadata-Removal-Tool-JMkvPropedit]deze[/url discussie eens door.

Ik ga voor de simpele oplossing: ik gebruik geen embedded metadata meer. Dan heb je een enkele film die je op een andere manier van de juiste metadata moet voorzien (de juiste bestandsnaam met jaartal is in 95% van de gevallen al voldoende), de winst zit erin dat je geen "RARBG" plaatjes meer hebt die niet te overrulen zijn.
En dat doet Infuse dus op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Je kan in InFuse nog altijd geen 2 delen van 1 film als 1 bestand laten zien volgens mij?
MrMC kan dit wel overigens. Heb het met (Part 1/ Part 2) (-cd1/-cd2) (CD1 / CD2) getest.
In losse mapjes/samen in 1 map en zonder map.

Ik begrijp dat 1 bestand wenselijker is. Lord of the Rings is hier dan ook een uitzondering. Had hem als 1 groot bestand in elkaar gezet maar wanneer ondertiteling wenselijk is.... dat wilde niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Thalaron schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:53:
Je kan in InFuse nog altijd geen 2 delen van 1 film als 1 bestand laten zien volgens mij?
Nee, dat gaat volgens mij niet. Wel kun je continu afspelen aanzetten, dan komt film 2 meteen achter film 1 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:10:
[...]

Nee, dat gaat volgens mij niet. Wel kun je continu afspelen aanzetten, dan komt film 2 meteen achter film 1 aan.
Dat staat inderdaad aan :)
Ziet er alleen slordig uit. Verder niet zo'n drama gezien het maar 3 films zijn :9

Evengoed jammer dat het niet kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
ikweethetbeter schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:13:
[...]
Begrijp ik niet. Ik heb volop films en ook van RARBG maar ik verplaats de film.mkv naar de NAS en rest gooi ik weg.

Maar ik heb nog nooit iets van embedded metadata binnen de MKV gezien.

Volgens mij krijg je die RARBG-rommel alleen als je de hele geDlde folder aan Infuse ter beschikking stelt. Maar kan mij niet voorstellen dat mensen dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TonVH schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:58:
Maar ik heb nog nooit iets van embedded metadata binnen de MKV gezien.
Embedded metadata staat standaard uit in Infuse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Staat hier toch echt aan. Met name omda ik ook nog een stel M4V heb.

Die Rarbg's die Infuse laat zien zijn gewoon de promotie filmpjes die in d geDLde folder staan. Dus als je de hoofdfilm naar de Infuse folder zet (en gelijk een fatsoenlijke naam geeft) dan heb je er nooit last van. In elk geval zijn ze geen onderdeel van de film.MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
TonVH schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:04:
Staat hier toch echt aan. Met name omda ik ook nog een stel M4V heb.

Die Rarbg's die Infuse laat zien zijn gewoon de promotie filmpjes die in d geDLde folder staan. Dus als je de hoofdfilm naar de Infuse folder zet (en gelijk een fatsoenlijke naam geeft) dan heb je er nooit last van. In elk geval zijn ze geen onderdeel van de film.MKV.
Ik laat dit bewust al door Couchpotato en Sonarr doen. En heb nog een script elke nacht draaien die dit automatisch ook nog weggooit op basis van keywords voor als eerdergenoemde applicaties dit over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:17
Momenteel heb ik nog een wd tv live. Fantastisch apparaat. Speelt alles probleemloos incl dts HD enzo. Alleen geen 4k maar goed ook geen 4k tv. Nu begint alleen de wd toch wat traag te worden. Netflix opstarten duurt een tijdje of het apparaat loopt vast door een geheugen probleem. Toch maar eens rond kijken naar alternatieven. Na wat opties bekeken te hebben, waaronder een NUC, kwam ook Apple tv met infuse voorbij.

Nu vraag ik me af speelt de combi alles af? Of zijn er toch problemen met bepaalde mkv bestanden die geweigerd worden. Gaat dts HD goed?

Mijn tv heeft ook een media speler functie echter werkt deze niet optimaal. Bij sommige mkv bestanden valt na x tijd het geluid uit of komt er een melding dat het bestand niet ondersteund word. De opvolger van de wd moet toch minimaal hetzelfde kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Je moet even een goede afweging maken of je inderdaad een NUC of Apple TV moet nemen:

Apple TV voordelen:
- Fijne remote
- Netflix start instant
- Infuse werkt top. Tot nu toe speelt bij mij alles nog goed af (MKV bestanden met DD, DTS, DTS HD etc)
- Airplay

Bij een NUC heb je wat meer keuze in software. De meest recente NUCs spelen dan ook nog 4K goed af. Daarnaast zou je een NUC ook nog kunnen gebruiken als download en plex bak. Een NUC heeft gewoon wat meer mogelijkheden maar vergt ook veel werk om het mooi in te stellen zoals jij wil.
Vergeet ook niet dat je bij een NUC ook nog een remote, geheugen, SSD en besturingssysteem moet hebben. Al met al ben je met een Apple TV goedkoper uit.

Ik heb zelf ook een WD gehad, maar als je eenmaal met de ATV hebt gespeeld wil je niet nooit meer terug.

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 30-06-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
NUC is inderdaad een stuk duurder. Voor downloaden heb ik nog een prima laptop liggen. Ik verwacht ook dat mijn vrouw beter met een Apple tv overweg kan dan met een NUC voor Netflix.

Een 4k tv zal toch nog even duren. Staat niet voor dit jaar op de planning en verwacht ook niet komend jaar.

Bedankt in ieder geval voor je reactie. Van de week maar even een Apple tv kopen en infuse pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
yorroy schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:58:
Je moet even een goede afweging maken of je inderdaad een NUC of Apple TV moet nemen:

Apple TV voordelen:
- Fijne remote
- Netflix start instant
- Infuse werkt top. Tot nu toe speelt bij mij alles nog goed af (MKV bestanden met DD, DTS, DTS HD etc)
- Airplay

Bij een NUC heb je wat meer keuze in software. De meest recente NUCs spelen dan ook nog 4K goed af. Daarnaast zou je een NUC ook nog kunnen gebruiken als download en plex bak. Een NUC heeft gewoon wat meer mogelijkheden maar vergt ook veel werk om het mooi in te stellen zoals jij wil.
Vergeet ook niet dat je bij een NUC ook nog een remote, geheugen, SSD en besturingssysteem moet hebben. Al met al ben je met een Apple TV goedkoper uit.

Ik heb zelf ook een WD gehad, maar als je eenmaal met de ATV hebt gespeeld wil je niet nooit meer terug.
Voordeel van de Apple TV is toch ook dat je tvOS hebt. Een OS dat bedoelt is voor op de TV, met gewoon echte degelijke apps. Bij een NUC ga je jezelf als snel 'locken' in Plex of Kodi. Waarbij je enkel wat extensies hebt die geen volwaardige apps + belevenis gaan nabootsen.

Dus de keuze die je maakt:

Wil je een volledig OS waar je gewoon meer mee kan op consumenten niveau, of wil je een apparaat waarbij je eigelijk gebonden bent aan één applicatie die zichtbaar is (of je moet met het desktop OS applicaties gaan switchen) en wat wat meer geschikt is voor Tweakers.

Mijn vriendin vind de Apple TV erg prettig, afstandsbediening erbij en ze doet alles. Toen ik nog een Pi gebruikte, zit je toch al snel met Ubuntu o.i.d. waar je niet even snel een applicatie switched, waarbij die überhaupt niet bedoelt zijn voor TV, waardoor je niks anders dan Kodi aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ook ik ben van de wdtv live naar een Apple tv gegaan en ik vind het een verademing. Als je zelf niet teveel wilt klooien maar gewoon iets wilt hebben dat je aanzet en het werkt, dan zou ik het zeker doen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
posttoast schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:56:
Ook ik ben van de wdtv live naar een Apple tv gegaan en ik vind het een verademing. Als je zelf niet teveel wilt klooien maar gewoon iets wilt hebben dat je aanzet en het werkt, dan zou ik het zeker doen :)
Voor mijn vrouw is dat zeker belangrijk. Aanzetten en het moet werken. Straks maar eens naar de media markt en zo'n apple tv halen.

Thanks voor alle reacties d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Infuse Pro 4.3 (4.3.1336) for tvOS is ready to test

What To Test:
- Improved support for certain WebDAV servers
- Improved visual display of audio codec info
- Fixed issue with disappearing subtitles in some cases
- Minor improvements and fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Wanneer wordt het nou mogelijk om je files als tekst (naam) te zien ipv thumbnails? En de-interlacing zou ook wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
beschuit schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:19:
Wanneer wordt het nou mogelijk om je files als tekst (naam) te zien ipv thumbnails? En de-interlacing zou ook wel fijn zijn.
List view (lijstweergave) zit in 4.3 beta, dus zodra 4.3 uit is, heb je die mogelijkheid. De-interlacing heb ik nog niet op de agenda zien staan. Misschien komt dat, misschien ook niet. Zorg voor goed bronmateriaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Infuse Pro 4 4.3 (4.3.1342) for tvOS is ready to test

What To Test:

Minor improvements and fixes

Ik verwacht dat 4.3 snel uitkomt (wellicht is dit de RC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Weer neen nieuwe bèta:

Infuse Pro 4 4.3 (4.3.1371) for tvOS is ready to test

What To Test:

- Added missing translations
- Minor fixes

Laat de definitieve 4.3 maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Weinig nieuwe features.

Gelukkig in de vorige beta wel een stront vervelende bug binnen tvOS 10 opgelost. Dan kon je niet pauzeren. Naja kon wel, maar kreeg je 'm niet meer van pauze af. Enige wat je nog kon doen is op 'Menu' drukken om de video te stoppen, als je dan die video (of elk andere video) aanklikte, crashte de app.

Behoorlijk aan geërgerd, aangezien je dan ineens merkt hoe vaak je de pauze knop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Infuse 4.3 is now available!

Infuse 4.3 includes an all-new list view option for Apple TV, SanDisk iXpand integration, playback enhancements, and many, many other minor improvements to keep things running smoothly.

Be sure to check out our latest blog post for all the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Laat ik beginnen met het zeggen dat ik van infuse best tevreden ben.

Wat is nu de beste en stabielste verbinding om via je Nas te streamen, smb, ftp of sftp?
Waarom krijg ik op mijn receiver geen DTS-HD MA of TRUE-HD te zien, ipv hiervan wordt er bv gewoon DTS 7.1 getoond?
DTSHD-MA 5.1 of 7.1 geeft mijn receiver DTS aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Moris op 22-08-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Moris schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:48:
Laat ik beginnen met het zeggen dat ik van infuse best tevreden ben.

Wat is nu de beste en stabielste verbinding om via je Nas te streamen, smb, ftp of sftp?
Waarom krijg ik op mijn receiver geen DTS-HD MA of TRUE-HD te zien, ipv hiervan wordt er bv gewoon DTS 7.1 getoond?
DTSHD-MA 5.1 of 7.1 geeft mijn receiver DTS aan?
Ik gebruik smb en heb nog nooit enige hapering gezien.

Mijn Marantz receiver geeft multichannel aan. Heb ik ook nooit begrepen. Wellicht heb ik een instelling verkeerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:12
De Apple tv kan niet native HD audio formaten uitsturen.

Infuse omzeilt dit door de audio formaten als multi Channel PCM aan te bieden aan je receiver, gelukkig. Nu kun je dus wel luisteren naar je DTS-HD audiotrack maar geeft je receiver wel Multi Channel PCM aan. Mits je Infuse en Apple tv audio instellingen goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 22:05
Wellicht ben ik in de war, maar ik had Infuse en de Apple TV eerst ook ingesteld staan op PCM, maar na een update in januari heb ik hem op dolby passthrough gezet. Ik krjig nu wel op mijn receiver het signaal te zien dat ik in Infuse heb ingesteld, dus Dolby 5.1/7.1/DTS-HD net afhankelijk van wat er voor audio in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
[b]Valderrama schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:06:
De Apple tv kan niet native HD audio formaten uitsturen.

Infuse omzeilt dit door de audio formaten als multi Channel PCM aan te bieden aan je receiver, gelukkig. Nu kun je dus wel luisteren naar je DTS-HD audiotrack maar geeft je receiver wel Multi Channel PCM aan. Mits je Infuse en Apple tv audio instellingen goed staan.
Bedankt ;)
Zou dit betekenen dat Atmos evenzeer tot de mogelijkheden behoort en dus ook als Multi Channel PCM aan de receiver aangeboden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:12
Ik geloof niet dat we Atmos werkend gaan zien op de AppleTV. Sowieso ondersteund de AppleTV de HD formaten en de nieuwere niet zelf, dus van hen gaat het sowieso niet komen op deze AppleTV.

Of Infuse er aan gaat werken weet ik niet, ik weet ook niet of het technisch überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Is het technisch via infuse dan niet mogelijk om Atmos eveneens als de overige HD-audioformaten (DTS-MA, Dolby-TrueHD) als Multi Channel PCM om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Moris schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:06:
Is het technisch via infuse dan niet mogelijk om Atmos eveneens als de overige HD-audioformaten (DTS-MA, Dolby-TrueHD) als Multi Channel PCM om te zetten?
De metadata die bij de streams van Atmos en DTS-X zitten, kan niet door de Apple TV verstuurd worden, ook niet over LPCM. Het is dan ook niet mogelijk om dit te ontvangen op de receiver.

DolbyTrueHD en DTS-HD MA kunnen wel over de LPCM-stream verstuurd worden

https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zit naar je plaatje te kijken en zie ook zo'n RARBG-filmposter. Is er een mogelijkheid om die aan te passen?
Sowieso heeft Infuse geen fall back voor local art/nfo gegevens. Het is of online of offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

iAmRenzo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:56:
[...]

Ik zit naar je plaatje te kijken en zie ook zo'n RARBG-filmposter. Is er een mogelijkheid om die aan te passen?
Sowieso heeft Infuse geen fall back voor local art/nfo gegevens. Het is of online of offline.
Haha ik vraag mij dat dus ook af :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:56:
[...]

Uiteraard kan je die aanpassen. Door de metadata opnieuw te laten zoeken (online). En je kan gewoon offline metadata gebruiken, en wanneer deze onjuist zijn (zoals in dit geval) dit laten vervangen door de online variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 15:11
ikweethetbeter schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:56:

Mijn meeste films zijn MKV's van rond de 10GB voor films van ongeveer anderhalf uur, en mijn poor man's NAS is prima in staat om ongeveer 1GB in 10 minuten aan te leveren. Vorige week nog een film van bijna 2 uur gekeken, bestand is 13GB, met DTS geluid, en die werd zonder enige hapering afgespeeld.
Hier wil ik graag op inhaken.
Thuis heb ik een Airport netwerk met een Time Capsule gemaakt. Maakt mooi alle back ups van mijn MacBook, prima. Nu heb ik op de schijf van de TC een data map aangemaakt waar ik films op heb gezet, zodat mijn MacBook weer een beetje ruimte terug heeft gekregen.
Helaas kan ik met Infuse deze map niet benaderen. Hoe kan het zijn dat dit bij mij niet werkt en een externe USB disk er op aan sluiten wel werkt? Een TC is toch een AE met een HDD er in?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Moet probleemloos werken. Verwijder de Share in Infuse en maak opnieuw aan. Wellicht is wachtwoord (of anders wat je in de TC hebt ingesteld) niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 15:11
TonVH schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:32:
Moet probleemloos werken. Verwijder de Share in Infuse en maak opnieuw aan. Wellicht is wachtwoord (of anders wat je in de TC hebt ingesteld) niet juist.
Heb ik geprobeerd, maar Infuse geeft steeds de melding weer: Lege Map

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rJUjBGwEFChNsRppfu9jq8G2/medium.jpg

Ik heb meerdere bestandsvormen geprobeerd. Werkt bij jou wel dezelfde situatie?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Michiel706 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:58:
Hier wil ik graag op inhaken.
Thuis heb ik een Airport netwerk met een Time Capsule gemaakt. Maakt mooi alle back ups van mijn MacBook, prima. Nu heb ik op de schijf van de TC een data map aangemaakt waar ik films op heb gezet, zodat mijn MacBook weer een beetje ruimte terug heeft gekregen.
Helaas kan ik met Infuse deze map niet benaderen. Hoe kan het zijn dat dit bij mij niet werkt en een externe USB disk er op aan sluiten wel werkt? Een TC is toch een AE met een HDD er in?
Dat klopt.

Ik heb alles ook even moeten uitvogelen voordat het werkte. De schijf moet gedeeld worden, daarvoor heb je het Airport configuratie programma nodig. Kijk of de schijf gedeeld is (TM werkt misschien iets anders).

Deel de schijf en geef een schijfwachtwoord op.

In Infuse maak je connectie met de schijf met de gebruiker "gast" en het eerder opgegeven schijfwachtwoord.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

xoniq schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:53:
[...]

Uiteraard kan je die aanpassen. Door de metadata opnieuw te laten zoeken (online). En je kan gewoon offline metadata gebruiken, en wanneer deze onjuist zijn (zoals in dit geval) dit laten vervangen door de online variant.
Waar zet je dan offline die metadata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kan even niet volgen, maar waar en hoe kan je nu precies offline de metadata gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Infuse Pro 5 beta is uit, zie hier de details.
What's new (tvOS)
* iCloud based libraries! Keep shares, favorites, metadata corrections, and playback settings in sync between all your devices.
* Dropbox, Google Drive, and OneDrive cloud streaming (log in on iOS to add)
* Auto-selection of first unwatched TV episode in List View
* Auto-enable Dark Mode based on Apple TV settings
* Resolved issues with certain Blu-ray videos not opening
* Resolved issues with certain WMV files
* Many, many minor improvements and fixes

Still to come in 5.0

* Plex style 'On Deck' list
* Many various playback improvements
* Native dark mode for tvOS 10
* Improved iCloud syncing on tvOS 10
* Additional optimizations and fixes for tvOS 10
* Other improvements and fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:31:
Infuse Pro 5 beta is uit, zie hier de details.

[...]
Wel stront vervelend dat je alles weer opnieuw moet indexeren:

TV serie aanklikken, wachten tot ie ie alles bij langs is gegaan, vorige, volgende serie, weer wachten tot ie alles heeft gehad etc.

Verder zie ik nog niet echt iets wat een 5.x versie waardig is. Ben benieuwd wat ze verder in de roadmap hebben wat mijn mening wellicht doet veranderen.
Pagina: 1 2 Laatste