Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:34:
Ik verwacht een aankondiging van nieuwe games. Nintendo gaat naar iOS, misschien ook wel naar tvOS... Ze kunnen zich dan toeleggen op games en accessoires en hoeven dan geen consoles meer te maken.

En misschien 4K support in tvOS 10 / ATV5...
Apple TV5 zou wel heel vroeg zijn. Het huidige platform loopt voor geen meter, er zijn nagenoeg geen noemenswaardige Apps bij gekomen in de laatste maanden. Als Apple het platform echt dood wil steken dan moeten ze nu alweer met een opvolger komen.

Games van Nintendo lijken mij ook wat ver weg nog. Er is natuurlijk wel die poppetjes chat app van Nintendo nu op iOS en er komt een Pokemon Spelletje aan maar verder is het nog erg stil. Nintendo is niet geen bedrijf wat de huidige markt snapt, laat staan voorop loopt als het gaat om Games naar tvOS brengen.

Ze hebben al aangegeven in 2017 met een nieuwe console te komen trouwens (de al lang geruchte NX).

We kunnen natuurlijk wel dromen en hopen op fantastische nieuwe features voor onze AppleTV4 maar ik persoonlijk verwacht er niet zoveel van.
ikweethetbeter schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:30:
[...]

Eerst moest ik 2 ATV4 draadjes in de gaten houden, nu 3,
Ja soms zit het mee en soms zit het tegen in het leven :+
Vaganzza schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:31:
[...]

Oei, dat nieuws van die update heb ik gemist precies... 8)7 Ff checken 8)
Nieuw nummertje in het Info scherm. Verder tijdens gebruik geen veranderingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 22-05-2016 11:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Inderdaad, maandag is 9.2.1 uitgekomen blijkbaar... Maar dat is een release zonder nieuwe functies, vandaar dat het mij niet zo opgevallen was wrs...

Ik bedoel uiteraard een release met nieuwe functies, maar het blijft er precies wel stil rond... Toch op WWDC wachten op mogelijk nieuws.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:46

amphora

Websites & Fotografie

Vaganzza schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:54:
Inderdaad, maandag is 9.2.1 uitgekomen blijkbaar... Maar dat is een release zonder nieuwe functies, vandaar dat het mij niet zo opgevallen was wrs...

Ik bedoel uiteraard een release met nieuwe functies, maar het blijft er precies wel stil rond... Toch op WWDC wachten op mogelijk nieuws.
Als je Apple's strategie een beetje kent weet je dat er maar 1x per jaar een grote software update komt met nieuwe functies en dat wordt tijdens WWDC altijd bekend gemaakt en in september uitgerold. Soms wat kleine functionaliteit tijdens minor updates zoals nachtmodus op iOS en mappen op aTV.
Lijkt me een leuke update maar ook onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat dit toch een hardware beperking zal zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 22-05-2016 12:16 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
amphora schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:15:
[...]

Als je Apple's strategie een beetje kent weet je dat er maar 1x per jaar een grote software update komt met nieuwe functies en dat wordt tijdens WWDC altijd bekend gemaakt en in september uitgerold. Soms wat kleine functionaliteit tijdens minor updates zoals nachtmodus op iOS en mappen op aTV.
Tja, daarom dat de laatste grote update die naar 9.2 was die op 21 maart uitkwam en aangekondigd werd op de keynote van de SE...

Ivm OS X en iOS heb je wel gelijk (alhoewel er ook wel nieuwe features in sommige tussenreleases zitten), maar voor tvOS en watchOS is dit zeker (nog) niet altijd zo.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:45:
Apple TV5 zou wel heel vroeg zijn. Het huidige platform loopt voor geen meter, er zijn nagenoeg geen noemenswaardige Apps bij gekomen in de laatste maanden. Als Apple het platform echt dood wil steken dan moeten ze nu alweer met een opvolger komen.
Het tvOS platform vaart volgens mij wel bij een nieuwe ATV, een ATV5, wat hardwaretechnisch natuurlijk gewoon de 4K versie van de ATV4 kan zijn, zodat de investering minimaal is. De ATV5 wordt iets duurder dan de ATV4, de ATV4 wordt iets goedkoper dan hij nu is. Daarmee snoeren ze de kritieken de mond, en stuwen ze de verkopen (van voornamelijk de ATV4, want Full HD is voldoende voor 99% van de mensen.

Wat het tvOS platform nodig heeft, is apps (games) en consoleverkopen. Het is een kip-en-ei probleem, als de console goedkoper wordt, dan haal je alvast meer verkopen, wat het ontwikkelen van apps aantrekkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik verwacht dat iOS, tvOS en macOS dit jaar een semi-open Siri API krijgen. Dit zal vooral de Apple TV boosten, omdat ontwikkelaars hun eigen features binnen Siri kunnen integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand succes gehad met het aanschaffen van een stroomkabel voor de Apple TV? Had laatst zo'n standaard achtvormig kabeltje gekocht maar die paste weer net niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Voor de geïnteresseerden:
Ik heb even de speedtest app geprobeerd. Bekabeld haal ik 6ms met 94mbit.
Draadloos komt hij niet hoger 260mbit met 8ms.
Mijn Mac haalt wel 400 tot 500 Mbit dus heb het idee dat ze niet de beste AC chip hebben gebruikt.

Overigens merk ik met Infuse en Netflix geen verschil in laadtijd. Ik heb dus besloten om ondanks de hogere snelheid van WiFi te kiezen voor ethernet. Dat geeft me een iets stabieler gevoel :+

[ Voor 28% gewijzigd door yorroy op 29-05-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:03

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Waarom zou er een 300 mb wifi chip
In moeten zitten?? Zoveel mb is een stream nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Nee qua stream niet, zelfs 4K Netflix tikt de 100mbit nog lang niet aan.
Maar ik heb ook een aantal BD rips van 40gb op mijn NAS staan. Het kan toch haast niet anders dan dat deze sneller laden en stabieler spelen met een 1gbit ethernet?

Overigens laad Netflix een stuk sneller sinds ik van 50mbit naar 1000mbit ben overgestapt, en dat zou je ook niet verwachten lijkt me?

[ Voor 22% gewijzigd door yorroy op 29-05-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
yorroy schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:37:
Nee qua stream niet, zelfs 4K Netflix tikt de 100mbit nog lang niet aan.
Maar ik heb ook een aantal BD rips van 40gb op mijn NAS staan. Het kan toch haast niet anders dan dat deze sneller laden en stabieler spelen met een 1gbit ethernet?

Overigens laad Netflix een stuk sneller sinds ik van 50mbit naar 1000mbit ben overgestapt, en dat zou je ook niet verwachten lijkt me?
Blu-Ray heeft een maximale bitrate van 40Mbit/s, waardoor de 100Mbit/s ethernetverbinding van de Apple TV ruim voldoende moet zijn. Over een draadloze verbinding zou zelfs Ultra HD Blu-Ray mogelijk moeten zijn met een maximale bitrate van 128Mbit/s - al heb je weinig aan die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:25:
Ik heb dus besloten om ondanks de hogere snelheid van WiFi te kiezen voor ethernet. Dat geeft me een iets stabieler gevoel :+
Wat dus niet zo is afgaande op je eigen test :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:21:
Iemand succes gehad met het aanschaffen van een stroomkabel voor de Apple TV? Had laatst zo'n standaard achtvormig kabeltje gekocht maar die paste weer net niet :(.
Is gewoon een huis-tuin-keuken 230v kabel. Ook wel Sony-snoer genoemd. Bij elke bouwmarkt/Mediamarkt/en meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronwiel schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:21:
Het is toch echt een standaard kabel. Hij zit wel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Het is toch echt een standaard kabel. Hij zit wel strak.
Nou van die '8'-vorm kabels zijn er twee soorten. Een normale, en één met inkepingen. Ik kan ook niet elke '8'-kabel op elk apparaat gebruiken daardoor.
Maar inderdaad de stroomkabel zit wel heel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:04:
Nou van die '8'-vorm kabels zijn er twee soorten. Een normale, en één met inkepingen. Ik kan ook niet elke '8'-kabel op elk apparaat gebruiken daardoor.
Maar inderdaad de stroomkabel zit wel heel strak.
Volgens mij hebben ze allemaal inkepingen, maar zij die niet overal even diep.

Voordeel: de stekker valt niet zomaar uit je ATV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:13:
Mij lijkt samenvoegen van deze draad met die over Side Loading handig.
Had ik ook al voorgesteld met nogal weinig reactie, helaas. Een groot Apple TV 4 topic is een stuk prettiger en waarschijnlijk ook wat levendiger.
Thalaron schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:44:
Goed plan, alleen wel jammer dat er zo weinig gebeurd omtrent de Apple TV... Had er in elk geval veel meer van verwacht. Al is dit volgens mij grotendeels een regio probleem. Wanneer je het aanbod van de App store in USA bekijkt... HBO Now! Die mis ik persoonlijk nog altijd! HBO wilt mijn geld niet blijkbaar -O- En nee HBO Go is absoluut geen vergelijkbaar alternatief :N

Ook zaken als Amazon hun streamingdienst is hier niet beschikbaar... en zo kunnen we nog wel even doorgaan helaas. Ja ik kan via VPN e.d. een hoop hier krijgen maar dat is net zo illegaal als downloaden dus daar zie ik het nut niet echt van in. Zelfs nog geen NPO Gemist App van NPO zelf vind ik zelf erg vreemd gezien ze dit wel op verschillende TV toestellen aanbieden. Zelfs mijn (kleinschalige) provider Plinq heeft een NPO gemist app hun MediaBox.....
Ik mail de NPO continue met het verzoek om een app te ontwikkelen maar ze willen gewoon niet. Ik zou voor live tv en gemist best een paar euro over hebben om het in HD te kijken. NLziet voor 8 euro (met commericeel) en zonder app is geen alternatief. Maar ook daar heeft de NPO geen boodschap aan.
De twee apps via sideloading werken nog steeds prima, maar ja in SD alleen.

Hopelijk kan Apple de TV4 tijdens de komende WWDC een boostgeven zodat ontwikkelaars er ook voor gaan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:53
Beste allen,

Ik heb onderstaande vraag ook reeds in de Synology nas forum geplaatst en plaats hem maar ook hier in de hoop dat iemand een soorgelijke situatie en/of oplossing heeft.
Ik ben op zoek naar een Synology NAS.

Wat ik ermee wil is het volgende;
- Foto / Film (automatisch) backuppen van onze Iphones
- Buitenaf benaderen overhalen bestanden van/naar op de disk.
- Itunes backups maken
- Sabnzbd, couchpotato etc op draaien voor en indien mogelijk usenet via vpn laten downloaden.
En als laatst;
- Films bekijken via/op mijn apple TV4. Hier heb ik Infuse PRO op geinstalleerd en waar ik voornamelijk mee zit is, is het transcoding, subtitle deel. Ik wil namelijk zonder enig handmatig transcoding en toevoeging van subs "out-of-the-box" films/series op kunnen afspelen, zonder dat ik last heb van haperingen of wat dan ook. Op papier kom ik uit op de DS216+ alleen weet ik dus niet of dit in de praktijk ook echt zo sterk is dat het transcoding probleemloos afspeelt. Of voldoet Infuse PRO voldoende om t/m 4K probleemloos te transcoden, af te spelen met een wat mindere NAS. Zo ja welke kan ik dan als alternatief voor de DS216+ nemen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze dilemma, want de foto's van m'n newborn worden meer en meer en de foto's slingeren nu overal en nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik kan een deel beantwoorden:
- de ATV4 speelt geen 4K af dus daar hoef je je niet druk om te maken
- Ik heb zelf gewoon een instap DS215J die probleemloos 720P en hier bij anderen 1080P met soft subtitles (wat jij bedoelt) afspeelt zonder haperingen
- Je hebt hiervoor helemaal geen snelle NAS nodig was je NAS doet niets behalve de data doorsturen naar de ATV4
- En waar je op moet letten is wat je bedoelt met 1080P bv of 4K, want het gaat uiteindelijk om de bitrate (bv 1080P bestand van 1 uur die 1000mb is tegenover een zelfde bestand die 4000mb is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
In principe doet de AppleTV met Infuse al het zware werk. De NAS hoeft niet zo sterk te zijn. De doelen die jij noemt is met een 216+ zelfs overkill. Ik heb zelf de DS214 en die doet alles wat jij wil ook soepel. Je kan dus ook kijken naar de normale DS216.

Wanneer je wil dat je NAS daadwerkelijk gaat transcoden (bijvoorbeeld met Plex) dan heb je een behoorlijke NAS nodig om soepel 4K te spelen. Dan moet je denk ik een Play versie van Synology hebben.
Maar de ATV4 doet geen 4K zoals hierboven al gezegd is.

[ Voor 58% gewijzigd door yorroy op 30-05-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Daarnaast is het tot nu toe zo geweest dat de hardware transcoding in de 'play' versies vooralsnog alleen benut kan worden door de apps van synology zelf en dus niet door bijvoorbeeld plex. Maar nogmaals transcoding is dus niet nodig bij Infuse want de ATV doet het zware werk. Dus gewoon een NAS die de data kan verzetten is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik Infuse Pro, en je Apple TV4 doet alle decoding. Je kunt dan volstaan met een simpele NAS, die geen krachtige processor hoeft te hebben. Een USB disk aan je router volstaat dan zelfs!

Persoonlijk vind ik Plex met transcoding een slechte optie. Je hebt een dure NAS nodig, die belachelijk veel moet doen, terwijl je ATV4 zelf (onder andere) een krachtige mediaspeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een goedkope Nas wilt gebruiken dan is Infuse de betere oplossing idd.

Wil je echter een veel uitgebreider platform dan is Plex wel de betere keuze. Niet alleen vind ik persoonlijk de Plex tvOS een stuk beter er zijn ook allemaal oplossingen voor iOS/Android/Web enz.

Je hebt er alleen sterke(re) Nas voor nodig of een MacMini als "server".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ik vraag me eigenlijk af waarom niemand itunes gebruikt voor de films?? Ja je moet de films omzetten, maar je hoeft de mac alleen maar aan te zetten bij handbrake en de rest doet het werkpaardje. Alle films er in zetten en iedereen kan kijken door
Home share... ( ik gebruik zelf plex maar vraag dit me eigen ook regelmatig af waarom niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Heb ik wel eens over nagedacht. Mooi binnen het Apple platform. Het probleem is alleen dat je nooit weet wanneer Apple weer iets verzint waardoor als je omgezette films niet meer werken. En daarnaast moet je Mac aanstaan en heb je een beetje films dan zit je Mac vol.

Ik gebruik een NAS voor meer dingen. Niets hoeven omzetten. App van 10 euro op je ATV en gaan. En je weet ook gewoon dat het zal blijven werken.

[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 30-05-2016 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:58:
Ik vraag me eigenlijk af waarom niemand itunes gebruikt voor de films?? Ja je moet de films omzetten, maar je hoeft de mac alleen maar aan te zetten bij handbrake en de rest doet het werkpaardje. Alle films er in zetten en iedereen kan kijken door
Home share... ( ik gebruik zelf plex maar vraag dit me eigen ook regelmatig af waarom niet)
Handbrake is hier eigenlijk heel onvoordelig voor. Ik gebruik "Mp4Tools". Dat vervangt alleen de MKV container voor een MP4/m4v container zonder de video file aan te passen. Maakt binnen paar seconden van een HD serie MKV een iTunes ready file.

Films waarvan de audio stream omgezet moet worden duren iets langer maar nog steeds geen tiende van de Handbrake tijd.

Ik gebruik het veel in het vliegtuig voor series op de iPad. De standaard video app met deze manier van files geeft een betere accu duur dan apps die mkv's ondersteunen maar in het geval van tvOS is het ook prima bruikbaar natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 30-05-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

dankje die programma kon ik nog niet.
Maar dan nog als het omzetten dan zo
Makelijk is waaromword het dan niet veel
Gedaan en dan in itunes videos plaatsen? Ben je van veel compatabilty issue kwijt
Donstil schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:15:
[...]

Handbrake is hier eigenlijk heel onvoordelig voor. Ik gebruik "Mp4Tools". Dat vervangt alleen de MKV container voor een MP4/m4v container zonder de video file aan te passen. Maakt binnen paar seconden van een HD serie MKV een iTunes ready file.

Films waarvan de audio stream omgezet moet worden duren iets langer maar nog steeds geen tiende van de Handbrake tijd.

Ik gebruik het veel in het vliegtuig voor series op de iPad. De standaard video app met deze manier van files geeft een betere accu duur dan apps die mkv's ondersteunen maar in het geval van tvOS is het ook prima bruikbaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:44:
dankje die programma kon ik nog niet.
Maar dan nog als het omzetten dan zo
Makelijk is waaromword het dan niet veel
Gedaan en dan in itunes videos plaatsen? Ben je van veel compatabilty issue kwijt

[...]
Nou ik doe het dus wel voor de iPad maar niet voor tvOS.

Ik heb een MacMini binnen mijn Home Theater set-up. Via HDMI en omdat je dan alles native afspeelt heeft omzetten en op de Apple tv kijken dan geen meerwaarde voor mij persoonlijk.

Wij gebruiken de Apple Tv 4 puur als Netflix/uitzending gemist doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:58:
Omzetten, zelf ondertiteling zoeken en downloaden enzo, laptop die aanmoet, gedoe. Plex doet dit allemaal voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
Ik heb bij een mede tweaker een Synology DS214 "besteld". Heb hiervoor een DS1010+ met DX510 gehad, deze had wellicht iets meer power maar moest dan ook 10x 2TB in Raid 6 bezig houden....

Daarvoor een DS209+II gehad en doe het nu via mijn Netgear R7000 (Knighthawk) vanaf een Externe USB3 HDD...

Gebruik i.c.m. een Popcorn Hour C-200/C-300 en nu de aTV4 met MrMC en nu Infuse Pro werkt allemaal zonder problemen. Meestal heb ik de bestanden met subs er al bij en anders kan je die vrij makkelijk met Infuse opzoeken (indien beschikbaar). Transcoden vanuit een ander apparaat vind ikzelf alleen de moeite wanneer het ECHT niet anders kan.

Rede waarom ik toch weer een Synology erbij aanschaf was niet dat het niet werkt vanuit de veel tragere manier van aansluiten maar omdat de HDD nu, ondanks dat ie met rubbers tussen 2 stoeptegels zit, staat te resoneren in mijn TV meubel -O-

Ik heb vanuit de huidige situatie ook een 4K bestand af kunnen spelen (was met MrMC in elk geval) en dit speelde de aTV ook zonder problemen af.... uiteraard in 1080p. Was een aflevering van een serie die ik enkel in 4K kon vinden :X

Anyways... koop gewoon Infuse Pro en bespaar je de moeite om een zware/dure NAS te halen zou mijn advies zijn! Lijkt me een stuk stabieler om de aTV het werk te doen dan alles te moeten transcoderen.

En als we het over performance van de NAS hebben. Op mijn vorige DS1010+ haalde ik met SABnzbd met moeite gemiddeld 7/8 MB/s waar die met NZBGet makkelijk 10/11 MB/s haalde (100Mbit verbinding)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTunes ia onnodig complex (Handbrake->iTunes->Home Share), vastgebakken aan Apple, opslag is lastiger, belasting Mac, .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:53
Bedankt voor jullie duidelijke reacties. Ik ga eerdaags kijken naar een iets goedkopere Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af, de meeste mensen hier hebben nu al enige tijd een ATV4. Doen jullie er nog steeds veel, elke dag wat meer of nu jullie de ATV4 enkele dagen, weken of maanden in huis hebben valt het eigenlijk wel tegen en gebruiken jullie hem nog maar af en toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:28:
Bedankt voor jullie duidelijke reacties. Ik ga eerdaags kijken naar een iets goedkopere Synology.
Aangezien de aTV al het werk doet (in elk geval met Infuse) volstaat elke Synology. Vanaf een goedkoper DS213j tot aan het duurste model.

Hier 2 aTV's in huis. Bevallen prima. Niet alleen film/video maar ook TV (via TVHclient & DVB Theatre), spelletjes (bescheiden mate).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Frid0 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:37:
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af, de meeste mensen hier hebben nu al enige tijd een ATV4. Doen jullie er nog steeds veel, elke dag wat meer of nu jullie de ATV4 enkele dagen, weken of maanden in huis hebben valt het eigenlijk wel tegen en gebruiken jullie hem nog maar af en toe?
Ik gebruik hem dagelijks. Wel is het aanbod een flinke tegenvaller. Ik heb weliswaar geen Smart TV, ook geen behoefte aan daar ik alles liever in een apart kastje heb!

Dagelijks Netflix en/of Infuse/MrMC voor films en series.
Ik kijk overigens amper normale TV uitzendingen ;)

Verder gebruik ik de aTV ook voor muziek streaming (vanuit de aTV radio App ofwel via mijn iPhone) bij bijvoorbeeld feestjes.

Maar buiten Radio/Muziek/Netflix en Infuse gebruik ik hem amper...
Wellicht dat ik nog een keer een controller haal en via sideloading een Emulator installeer O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 31-05-2016 11:52 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Goedemorgen,

Ik heb 'm sinds december en in het begin deed ik er nog spelletjes en karaoke op. Hedendaags gebruik ik 'm eigenlijk alleen voor Films/TV kijken via MrMC incl DVBLink plugin. Af en toe gebruik ik 'm ook om m'n vakantie fotos terug te kijken maar ik vind dit best wel traag werken, wat ik niet goed begrijp gezien de CPU + ruimte die erin zit.

Dit weekend ben ik 'm ook weer gaan inzetten als Airplay speaker. Hij hangt namelijk aan mijn versterker en ergens in huis staat er een PC met iTunes aan. Hier heb ik Radio streams geimporteerd en zo kan ik radio door m'n hele huis bedienen met de Apple remote app. Ik heb namelijk ook nog een libratone Zipp speaker in huis en zo kan ik per box perfect het level van audio selecteren. Werkt behoorlijk stabiel.

Als game platform heeft het voor mij gefaald en dat vind ik de schuld van Apple. Zij promoten het hele game gebeuren totaal niet en de remote die ze hebben geleverd werkt er niet goed voor. Ze doen het er een beetje bij. Ik vind dat de heren van de Remaster Podcast dit heel mooi verwoord hebben: https://www.relay.fm/remaster/3. Alsof ze zich schamen voor het promoten van iOS/tvOS als game platform... |:(

Verder heeft Apple TV 4 nog steeds een enorme potentie als TV streamer maar de nederlandse TV aanbieders schijnen dit maar niet te begrijpen. NPO doet alsof hij niet bestaat, NLziet blijft maar "bezig" en geen van de anderen (KPN, Vodafone, Ziggo etc) hebben concrete plannen. En het is zo ontzettend zonde! Ze kunnen zonder de rompslomp van settopboxen gewoon puur geld verdienen aan een app. Werkelijk onbegrijpelijk! :(

[ Voor 15% gewijzigd door Spam op 31-05-2016 12:17 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Spam schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:12:
Verder heeft Apple TV 4 nog steeds een enorme potentie als TV streamer maar de nederlandse TV aanbieders schijnen dit maar niet te begrijpen. NPO doet alsof hij niet bestaat, NLziet blijft maar "bezig" en geen van de anderen (KPN, Vodafone, Ziggo etc) hebben concrete plannen. En het is zo ontzettend zonde! Ze kunnen zonder de rompslomp van settopboxen gewoon puur geld verdienen aan een app. Werkelijk onbegrijpelijk! :(
Ik denk dat ze bang zijn dat een app juist klanten kost. Waarom zou Ziggo bijv een Horizon app maken voor aTV? Het gaat ze niet meer klanten opleveren waarschijnlijk. Topset boxen verdienen ze prima aan.
Als NPO gemist te makkelijk/goed gaat worden gaan vaste TV klanten hun abo opzeggen (ik wel namelijk) en lopen ze inkomsten mis (althans ik ga er vanuit dat een (klein) deel van m'n ziggo abo geld die kant op gaat).
NLziet hetzelfde verhaal. Als dat net zo fijn werkt als traditionele TV zeggen mensen massaal hun TV abo op.
Voor de consument zouden die apps zeer welkom zijn maar wat goed is voor de consument is helaas niet altijd in het belang van de bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
amphora schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat ze bang zijn dat een app juist klanten kost. Waarom zou Ziggo bijv een Horizon app maken voor aTV? Het gaat ze niet meer klanten opleveren waarschijnlijk.
Je bedoeld ziggo die bij bosjes klanten verliest?

nieuws: Ziggo verloor 200.000 klanten in 2015
nieuws: Ziggo verliest opnieuw tienduizenden klanten

Misschien begint de klant hun te vertellen dat ze het zat zijn met hun achtelijke STB's en smartcards?
Topset boxen verdienen ze prima aan.
Als NPO gemist te makkelijk/goed gaat worden gaan vaste TV klanten hun abo opzeggen (ik wel namelijk) en lopen ze inkomsten mis (althans ik ga er vanuit dat een (klein) deel van m'n ziggo abo geld die kant op gaat).
NLziet hetzelfde verhaal. Als dat net zo fijn werkt als traditionele TV zeggen mensen massaal hun TV abo op.
Voor de consument zouden die apps zeer welkom zijn maar wat goed is voor de consument is helaas niet altijd in het belang van de bedrijven.
Nou dat ben ik dus niet met je eens.

De meeste providers verdienen volgens mij het geld met de content en het aanbieden van verschillende kanalen. Niet met STB's waar marges enorm dun zijn (geloof me ik heb in die markt gewerkt). Waarom zouden ze anders voor Smart TV's apps ontwikkelen? Ze willen een zo groot mogelijk afzetmarkt hebben om zo op verschillende plekken in het huis content te kunnen tonen. Voor NLziet en NPO denk ik dat dit ook geld. Wat denk je dat meer geld oplevert: kijk en luistergeld via providers of direct een maandelijks bedrag aftikken met de eindklant (voor NLziet en NPOplus) ? Daar blijft van alles in de marge plakken.

Ik denk zelf dat het probleem meer zit in management wat geen toekomstvisie heeft en vastgeroest zit in oude manier van denken. Het concept van "opnemen" en "zender programmering" begint gewoon achterhaalt aan het worden. De nieuwe consument wil gewoon on demand iets aanzetten. Ok, voor live TV zul je dan wellicht moeten wachten op het juiste moment. Je ziet dat "nieuwe content" bedrijven als KPN en Vodafone het langzaam beginnen te begrijpen (met Play & TV anywhere). Daarom verbaasd het me ook dat zij niet als eerste Apple TV omarmen.

Kwestie van geduld denk ik. In america begrijpen ze het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 31-05-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemorgen,

Ik gebruik hem dagelijks, en enkel de Apple TV!
  • NPO Live
  • NPO Gemist (de 4NP versie)
  • Infuse (alle films en series)
  • Netflix
  • iCloud Photo Library
  • Airplay
  • Apple Music
  • Radio app
Ik merk dat ik Airplay alleen gebruik bij korte content (youtube, filmpjes/fotos van vrienden). Lange zaken (films, series) vind ik irritant over airplay.
Ik kijk geen commercieel, dus dat scheelt. Ik heb geeneens een TV abonnement meer.
Apps gebruik ik verder weinig, het is gewoon net niet praktisch nog. Gamen doe ik niet.

Zoek eigenlijk nog een snelle app om over netwerkshares te bladeren (voor losse video files op mac en nas), waarbij je mappen als favoriet kunt aanmerken (zonder steeds in te loggen en naar die map te bladeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Die verliezen ze aan Netflix / Uitzendinggemist gebruikers. Niet aan het gebrek aan een aTV app.
Voor Ziggo diensten op je TV hebben ze al een oplossing: topsetbox. In een app investeren levert ze niets extra's op.

Het zal me niets verbazen dat de NPO onder druk van Ziggo en andere aanbieders niet te veel in een app investeert. Maar goed, dit blijft speculeren.

De enige die echt baat heeft bij een aTV app is NLziet want die kunnen meer abonnees winnen hiermee. Zij zijn ook de enige die zeggen 'er mee bezig te zijn'. Maar misschien door de bezuinigingen (of angst) schiet het niet op. En wie weet staan zij ook onder druk van Ziggo en co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Goedemorgen,

ik gebruik de atv4 persoonlijk enkel voor de volgende dingen:
- MRMC
- Plex
- Apple Music
- Photos
- Airplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 01:20:
Rede waarom ik toch weer een Synology erbij aanschaf was niet dat het niet werkt vanuit de veel tragere manier van aansluiten maar omdat de HDD nu, ondanks dat ie met rubbers tussen 2 stoeptegels zit, staat te resoneren in mijn TV meubel -O-
Daarom wil ik geen Popcorn / AC Ryan speler, en vind ik de HDD-loze Apple TV oplossing ook zo mooi!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:27:
iTunes ia onnodig complex (Handbrake->iTunes->Home Share), vastgebakken aan Apple, opslag is lastiger, belasting Mac, .....
Gewoon Infuse op de ATV4 gebruiken, icm een (poor man's) NAS, kan je Mac uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:38:
[...]

Je bedoeld ziggo die bij bosjes klanten verliest?

nieuws: Ziggo verloor 200.000 klanten in 2015
nieuws: Ziggo verliest opnieuw tienduizenden klanten

Misschien begint de klant hun te vertellen dat ze het zat zijn met hun achtelijke STB's en smartcards?
Als de reden zou zijn omdat klanten verstandig worden en die STB's niet willen dan zou KPN (en vazallen) nog meer klanten moeten kwijtraken want daar heb je geen enkele keuze meer want "geen STB = geen TV".

Bij Ziggo heb je tenminste nog de keuze tussen STB en gewoon rechtstreeks DVB-C, Daarom, zodra Telfort definitief stopt met oude propositie stap ik voor TV naar Ziggo. 18,95 per maand en waar ik Internet vandaan haal zie ik an wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
amphora schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:53:
[...]

Die verliezen ze aan Netflix / Uitzendinggemist gebruikers. Niet aan het gebrek aan een aTV app.
Voor Ziggo diensten op je TV hebben ze al een oplossing: topsetbox. In een app investeren levert ze niets extra's op.
Nou precies meer te reden om hun eigen dienst met hetzelfde gemak aan te bieden; op zoveel mogelijk platforms dus. En ze doen het best redelijk met hun Horizon Go app + Website. Alleen trek dat dan door naar de kastjes. Mensen willen niet meer gebonden zijn aan een STB + smartcard. Dat laatste is ook gewoon achtelijk: iedereen heeft toch tegenwoordig een login, dus een smartcard is helemaal niet meer nodig.
Het zal me niets verbazen dat de NPO onder druk van Ziggo en andere aanbieders niet te veel in een app investeert. Maar goed, dit blijft speculeren.
Dat lijkt me zeer stug, volgens mij verdiend ziggo geen fluit aan het uitzenden van NPO 1/2/3. Het kijk & luistergeld innen ze voor NPO en thats it. Het is op de commerciele kanalen en vooral de specials waar de poen in zit. Nee ik denk dat het kortzichtigheid is van NPO management. Kijk bijvoorbeeld hoe traag ze bewegen rondom NPO plus en hoe dat platform al een paar jaar in slop zit.
De enige die echt baat heeft bij een aTV app is NLziet want die kunnen meer abonnees winnen hiermee. Zij zijn ook de enige die zeggen 'er mee bezig te zijn'. Maar misschien door de bezuinigingen (of angst) schiet het niet op. En wie weet staan zij ook onder druk van Ziggo en co.
Nou ik denk dus dat NLziet, KPN play en Vodafone's TV anywhere allemaal baat hebben bij een ATV app.

Het probleem is meer kip/ei denk ik: Relatief weinig interesse in ATV4 = geen prio in app ontwikkelen = relatief weinig interesse in ATV4

De enige manier zou moeten zijn dat Apple zelf de ontwikkelaars een stimulans geeft oid.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:42:
[...]

Als de reden zou zijn omdat klanten verstandig worden en die STB's niet willen dan zou KPN (en vazallen) nog meer klanten moeten kwijtraken want daar heb je geen enkele keuze meer want "geen STB = geen TV".
Nou bijvoorbeeld al dat de "STB" van glasvezel in de cloud opslaat (en elders terugkijken) en geen smartcard nodig heeft. Dat laatste is gewoon een achtelijk concept. Ook vind ik ze significant sneller dan die trage horizon STB. Ook is het doosje veel kleiner dan de horizon.

Ergens heb ik meer hoop erin dat een glasvezel provider de stap richting ATV (of andere streaming box) maakt dan de klassieke kabelaar. Maar goed dat valt nog te bezien. Vooralsnog lijkt KPN het wel te begrijpen met hun "play" aanbod.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:42:
[...]

Bij Ziggo heb je tenminste nog de keuze tussen STB en gewoon rechtstreeks DVB-C, Daarom, zodra Telfort definitief stopt met oude propositie stap ik voor TV naar Ziggo. 18,95 per maand en waar ik Internet vandaan haal zie ik an wel weer.
Mja, dat is een optie. Ik heb zelf ook jaren met CI+ gekeken en als je een TV hebt die opnames kan maken is die oplossing prima. Ik zelf zit te wachten op de dag dat ik alleen maar internet afneem bij welke provider dan ook en dat ik mijn pakketten (Bijvoorbeeld Netflix, NLziet en HBO go) zelf samen kan stellen en gewoon via de ATV kan terugkijken. Maar goed het blijft nog even wachten |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Spam op 31-05-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spam
Ik kijk al vele jaren DVB-C zonder CI+/Smartcard tot volle tevredenheid. En met een NAS + HDHomerun is "Uitzending gemist" zelden of nooit nodig. De ruim 40+ TV-zenders bieden i.h.a. meer dan de beschikbare tijd toelaat en dan zijn er altijd wel films of series te bekijken.

En "cloud" toepassingen zal ik tot het uiterste gaan om die niet te gebruiken. Nog meer afhankelijkheid van een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemorgen,

Dagelijks. Ik kijk weinig gewoon tv, eigenlijk alleen nieuws en actualiteiten, verder kijk ik vooral series met NetFlix op de ATV4 en series en films met Infuse op de ATV4.
Muziek (van iTunes) via AirPlay, YouTube filmpjes vanaf de iPad of iPhone, de onofficiële Uitzending Gemist app, ...

@TonVH
Je moet dan wel van tevoren bedenken dat je iets wilt opnemen. Met Uitzending Gemist hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:53:
@spam
Ik kijk al vele jaren DVB-C zonder CI+/Smartcard tot volle tevredenheid. En met een NAS + HDHomerun is "Uitzending gemist" zelden of nooit nodig. De ruim 40+ TV-zenders bieden i.h.a. meer dan de beschikbare tijd toelaat en dan zijn er altijd wel films of series te bekijken.

En "cloud" toepassingen zal ik tot het uiterste gaan om die niet te gebruiken. Nog meer afhankelijkheid van een provider.
Je moet je wel beseffen dat zo een mogelijkheid niet voor iedereen weggelegd is. Het is behoorlijk klooien om het allemaal aan de gang te krijgen. En met de overname naar UPC is het er niet veel beter op geworden.

Overigens een mooi ingezonden stuk op OMT wat precies de spijker op z'n kop slaat: http://www.onemorething.n...t-is-tijd-voor-blendletv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-C is juist geen "klooien". Alle moderne TV's hebben een DVB-C decoder tegenwoordig standaard ingebouwd. vervolgens met HDHomerun werken vraagt echt geen hogere wiskunde. Integendeel als je een van de commerciële producten neemt (DVBlink, EyeTV, ea) dan wijst het allemaal vanzelf.

Opnemen moet je inderdaad tevoren weten of tijdens uitzending. Maar vrijwel alles is tegenwoordig in HD binnen luttele uren te downloaded van Usenet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:18:
DVB-C is juist geen "klooien". Alle moderne TV's hebben een DVB-C decoder tegenwoordig standaard ingebouwd. vervolgens met HDHomerun werken vraagt echt geen hogere wiskunde. Integendeel als je een van de commerciële producten neemt (DVBlink, EyeTV, ea) dan wijst het allemaal vanzelf.

Opnemen moet je inderdaad tevoren weten of tijdens uitzending. Maar vrijwel alles is tegenwoordig in HD binnen luttele uren te downloaded van Usenet.
Ik weet niet wat voor een genie jij bent maar ik heb anders behoorlijk moeten klooien met DVBlink en HD content decoderen. Ik heb meerdere malen de handdoek in de ring willen gooien als NewCS er weer mee kapte. Om dan nog maar te zwijgen over het vinden van een fatsoenlijke kaartlezer die je smartcard geactiveerd houd.

En ik denk dat de gemiddelde jan met de pet dit echt teveel gevraagd is. Als het allemaal zo makkelijk zou zijn dan zou iedereen zo'n ding al in huis hebben. En de meeste mensen hebben een brakke ervaring met een ontzettend trage settopbox.

Dus jij zult misschien een fantastische oplossing hebben staan maar dat is echt niet voor iedereen weggelegd.
Wat een vreemde redenatie. Dat is toch geen oplossing voor de massa? Het gaat er hier om dat voor de gemiddelde persoon met DVB-C een vrij brakke ervaring is. Eentje die veel beter zou kunnen als de providers eens aan de gebruikers denken dan aan hun oude denkbeelden over TV.

[ Voor 28% gewijzigd door Spam op 31-05-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spam

Ik heb het over DVB-C zonder CI+ dus de ongecodeerde zenders. Rechtstreeks op TV kijken is kwestie van de gebruikelijk zenderzoekloop van je TV. kijk je dus alles digitaal. Zet je de Smartcard in je CI+ dan het je de beschikking over het totale pakket van je provider.

Zelf opnemen in het handigst met een NAS en ook hier geldt weer dat dit simpel en rechttoe-rechtaan is.

Beiden is voor elke Jan met de Pet een fluitje van een cent zijn. ook wat je wilt "content decoderen" is mij een raadsel.

Als je vervolgens moeizaam restricties van de provider gaat omzeilen dan is dat een andere zaak. Maar daar is het systeem niet voor bedoelt en dus zul je je in een hoop bochten moet wringen. En dan heb je meer kennis nodig. Net zoals je meer kennis nodig hebt als je bijv. gaat downloaden van Usenet of Torrents.

Als de massa bepalend zou zijn dan hadden we het bij de GAI en CAI moeten houden. Dan is het Coax in de muur en TV prikken en gaan. Maar die tijd is gelukkig/helaas (doorhalen wat niet gewenst wordt) voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
ikweethetbeter schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Daarom wil ik geen Popcorn / AC Ryan speler, en vind ik de HDD-loze Apple TV oplossing ook zo mooi!

[...]

Gewoon Infuse op de ATV4 gebruiken, icm een (poor man's) NAS, kan je Mac uit staan.
Popcorn Hour heb ik ook geen HDD inzitten. Via NAS ook uiteraard ;)

@ aTV ontopic:
Is er al iets bekend over Nintendo NX? Zou dat niet een App platform kunnen worden? Ze hadden toch aangegen dat het geen "console" zou worden? Krachtigere aTV5 met Nintendo games zou voor mij een instat buy zijn tot de 450€ :) niet dat ik die kans klein acht zou het wel vet zijn!

[ Voor 27% gewijzigd door Thalaron op 31-05-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbuck68
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
Sinds een paar dagen de apple tv 4 in huis en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben.
Vooral de snelheid ten opzichte van de vorige is een aanzienlijke verbetering.
Netflix binnen no time aan het spelen, plex werkt goed en snel en de nfl app werkt ook super.
Dat zijn de apps die ik het meest gebruikt. Mis NPO wel, maar met ipad en airplay is dit eigenlijk ook geen isue.
Kortom voor de casual gebruiker die ik ben is de apple tv zijn geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Starbuck68 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:22:
Sinds een paar dagen de apple tv 4 in huis en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben.
Vooral de snelheid ten opzichte van de vorige is een aanzienlijke verbetering.
Netflix binnen no time aan het spelen, plex werkt goed en snel en de nfl app werkt ook super.
Dat zijn de apps die ik het meest gebruikt. Mis NPO wel, maar met ipad en airplay is dit eigenlijk ook geen isue.
Kortom voor de casual gebruiker die ik ben is de apple tv zijn geld waard.
Same here, gebruik daarnaast ook veel Infuse. Hardstikke tevreden :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 22:17
Goedemorgen,

Ik heb iTV van KPN maar die staat nauwelijks nog aan. Alles gaat hier tegenwoordig via de Appletv 4. Kinderen zijn razendsnel met de ab en weten prima hun weg in de menu's. Infuse, YouTube en Netflix zijn de hoofdprogramma's die hier het meest gebruikt worden. Heerlijk apparaat. Nou nog Siri in het Nederlands.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starbuck68 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:22:
Mis NPO wel, maar met ipad en airplay is dit eigenlijk ook geen isue.
Heb je een Mac met OS X 10.10 of nieuwer? Dan staat hier je oplossing:
Uitzending Gemist

De app kan ook live televisie laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbuck68
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
ikweethetbeter schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Uitzending Gemist

Thnx, helaas heb ik een "normale" pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starbuck68 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:40:
Thnx, helaas heb ik een "normale" pc
Dan zou je OS X virtueel op een pc kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Raar iets, waar iemand mij misschien mee kan helpen.

De Apple TV (via ethernet) kan zonder problemen mijn PlexServer op Macbook Pro (Wi-Fi) vinden, maar vindt gewoon pertinent de NAS niet (Ethernet). Kan dat komen omdat de NAS aan een aparte Wi-Fi router (vanwege slechtbereik op de 2e & 3e verdieping) ligt en niet aan een switch?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bellerophon schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:04:
Raar iets, waar iemand mij misschien mee kan helpen.

De Apple TV (via ethernet) kan zonder problemen mijn PlexServer op Macbook Pro (Wi-Fi) vinden, maar vindt gewoon pertinent de NAS niet (Ethernet). Kan dat komen omdat de NAS aan een aparte Wi-Fi router (vanwege slechtbereik op de 2e & 3e verdieping) ligt en niet aan een switch?
Ja, dat komt daardoor!

Zorg ervoor dat je maar één router actief hebt in je hele netwerk thuis. En als je vanwege het wifi bereik meerdere routers in huis hebt, dan moet je deze extra routers in de "bridge" modus zetten.

Overigens moet je een NAS nooit via wifi en/of een secundaire router in je netwerk opnemen, maar altijd via ethernet op je primaire router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

ikweethetbeter schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Ja, dat komt daardoor!

Zorg ervoor dat je maar één router actief hebt in je hele netwerk thuis. En als je vanwege het wifi bereik meerdere routers in huis hebt, dan moet je deze extra routers in de "bridge" modus zetten.

Overigens moet je een NAS nooit via wifi en/of een secundaire router in je netwerk opnemen, maar altijd via ethernet op je primaire router!
Was er al bang voor :D Ga dan toch maar even mijn pijlen richten op een goede switch. Wil kunnen genieten van Infuse zoals het bedoelt is :9

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ikweethetbeter schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Uitzending Gemist

Of dat nu erg praktisch is. Als je geen betaald developer account hebt moet je die dan elke 7 dagen opnieuw installeren op je Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Omdat SideLoaden nu lastig(er) is als normale gebruiker (heb geen zin om elke week opnieuw bezig te moeten zijn).

Ben ik benieuwd of er nu meer ontwikkelaars wat zien om apps te ontwikkelen... Ben bang dat het voor het aanbod niet veel zal veranderen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Side Loading is nu allen nog maar interessant voor ontwikkelaars.

Overigens is het een domme actie van Apple. Door SL was er voor velen geen behoefte meer aan een Jailbreak. Dat plaatje is nu anders geworden en is het wacht op de eerste JB met als gevolg illegaal installeren van (anders betaalde) apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo een domme actie? Zo kan je er mensen van weerhouden om illegaal emulatoren ed. op een Apple TV uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:13
Over sideloaden gesproken: Weet iemand of het mogelijk is om de SNES30 te gebruiken met Provenance op de Apple tv?
http://www.8bitdo.com/snes30/

Is geen MFi controller, maar ik lees vanalles over icade ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:22:
Side Loading is nu allen nog maar interessant voor ontwikkelaars.

Overigens is het een domme actie van Apple. Door SL was er voor velen geen behoefte meer aan een Jailbreak. Dat plaatje is nu anders geworden en is het wacht op de eerste JB met als gevolg illegaal installeren van (anders betaalde) apps.
Je kunt best met een clubje vrienden een developersaccount nemen. Iemand heeft mij ook toegevoegd. Kun je de kosten delen door <ik weet niet hoeveel mensen er in je team passen>.

De actie is misschien dom, Apple heeft nooit gewilt dat er zo "illegale" apps geinstalleerd worden. Op zich logisch. Zolang er nog geen jailbreak is, is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Je kunt best met een clubje vrienden een developersaccount nemen. Iemand heeft mij ook toegevoegd. Kun je de kosten delen door <ik weet niet hoeveel mensen er in je team passen>.

De actie is misschien dom, Apple heeft nooit gewilt dat er zo "illegale" apps geinstalleerd worden. Op zich logisch. Zolang er nog geen jailbreak is, is er niets aan de hand.
Het voordeel van een paid developer account is ook dat ik volgende week maandag later op de avond iOS 10, tvOS 10 en macOS 10.12 heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het nou eigenlijk met dat opnieuw signen, wanneer wordt dat actief?

Ik gebruik de uitzending gemist app heel veel maar heb hem er een paar maanden geleden opgezet en dat nooit meer opnieuw hoeven doen.

Ik heb gewoon een gratis developer account verder maar de AppleTV wel Altijd op de MacMini aangesloten (wat mijn media player is), geen idee of er dan wat automatisch gaat oid?
xoniq schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:50:
[...]

Het voordeel van een paid developer account is ook dat ik volgende week maandag later op de avond iOS 10, tvOS 10 en macOS 10.12 heb draaien.
Dat heb ik ook zonder developer account :+
iAmRenzo schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:12:
Kun je de kosten delen door <ik weet niet hoeveel mensen er in je team passen>.
100

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 06-06-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:19:
Hoe zit het nou eigenlijk met dat opnieuw signen, wanneer wordt dat actief?

Ik gebruik de uitzending gemist app heel veel maar heb hem er een paar maanden geleden opgezet en dat nooit meer opnieuw hoeven doen.

Ik heb gewoon een gratis developer account verder maar de AppleTV wel Altijd op de MacMini aangesloten (wat mijn media player is), geen idee of er dan wat automatisch gaat oid?

[...]

Dat heb ik ook zonder developer account :+

[...]

100
Gaat niet automatisch. Ben jij gekoppeld aan een betaalde account? Ik merkte bij een app die ik nog niet aan m'n bedrijf heb gekoppeld, dat deze inderdaad na een week abrupt stopte met werken.

En die developer versies van iOS en tvOS, heb jij je devices ergens aan ren betaald account gekoppeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:36:
[...]

Gaat niet automatisch. Ben jij gekoppeld aan een betaalde account? Ik merkte bij een app die ik nog niet aan m'n bedrijf heb gekoppeld, dat deze inderdaad na een week abrupt stopte met werken.

En die developer versies van iOS en tvOS, heb jij je devices ergens aan ren betaald account gekoppeld dan?
Ik lees dat overal, mensen klagen over het stoppen van hun Sideloade apps.

Ik heb een gratis account, xcode gedownload en die app erop gezet ergens in december en er daarna nooit meer naar om gekeken eigenlijk.

iOS devices kan je de laatste jaren al updaten met de Bèta's zonder developer account. Restoren kan echter niet dan vraagt hij om de activatie maar meestal laat ik ergens online mijn udid registreren voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:50:
True.
Hoewel je dan wel je apparaten moet registreren. Dat hoeft voor alleen sideloaden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Een hele simpele banale vraag voor de meeste Atv4 gebruikers en fans, maar ik zit al een tijdje te kijken voor de Atv4.

Echter spreek ik mezelf steeds tegen met joh (bijvoorbeeld) Netflix is ook als smarttv app en op mijn PS4 beschikbaar. De Appstore is natuurlijk wel een mooie pre voor games en apps etc maar ook voor echte games heb ik de PS4.

Wat is nou jullie beweegreden voor het gebruik van de ATV4 ipv gebruikmaken van de crossplatform apps die elders ook beschikbaar zijn?

Ben wel erg benieuwd naar Infuse, daar wordt veel over gesproken in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Novarion schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:16:
Een hele simpele banale vraag voor de meeste Atv4 gebruikers en fans, maar ik zit al een tijdje te kijken voor de Atv4.

Echter spreek ik mezelf steeds tegen met joh (bijvoorbeeld) Netflix is ook als smarttv app en op mijn PS4 beschikbaar. De Appstore is natuurlijk wel een mooie pre voor games en apps etc maar ook voor echte games heb ik de PS4.

Wat is nou jullie beweegreden voor het gebruik van de ATV4 ipv gebruikmaken van de crossplatform apps die elders ook beschikbaar zijn?

Ben wel erg benieuwd naar Infuse, daar wordt veel over gesproken in dit topic :)
Tjsa wat zoek je precies? Ik heb Netflix op smarttv, ps3, ps4 en minix (Android doosje) geprobeerd en de ervaring was behoorlijk brak. De ATV3 was ietsje beter maar de manier waarop de ATV4 het doet dient m.i. DE defacto standaard te zijn. Vooral icm de Remote waarmee je megasoepel kunt spoelen door je video. Daarnaast zijn apps als infuse en MrMC perfect voor je *kuch* vakantie filmpjes ;)

Puur voor games kun je m beter laten liggen want het zijn overwegend verkapte iPad games. De Remote is eigenlijk niet geschikt hiervoor, wat jammer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy

Voor games hoef je het ding inderdaad niet aan te schaffen. Ik heb zelfs nog een Nimbus controller gekocht maar die ligt nog in de kast te verstoffen, helemaal nu ik elke 7 dagen de emulator er opnieuw op moet zetten. Verdere apps vallen ook nog behoorlijk tegen vind ik zelf. Geen spotify, Deezer, NPO gemist, RTL gemist etc.

De ervaring van Netflix en YouTube is wel subliem en bovenstaande apps zijn natuurlijk wel te Airplayen. Ik weet niet wat voor Smart tv je hebt, maar hou er rekening mee dat Netflix op de ATV geen 4K doet.
Het is gewoon een heel fijn ding, maar het aanbod apps valt nog behoorlijk tegen

[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 07-06-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Spam schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Tjsa wat zoek je precies? Ik heb Netflix op smarttv, ps3, ps4 en minix (Android doosje) geprobeerd en de ervaring was behoorlijk brak. De ATV3 was ietsje beter maar de manier waarop de ATV4 het doet dient m.i. DE defacto standaard te zijn. Vooral icm de Remote waarmee je megasoepel kunt spoelen door je video. Daarnaast zijn apps als infuse en MrMC perfect voor je *kuch* vakantie filmpjes ;)

Puur voor games kun je m beter laten liggen want het zijn overwegend verkapte iPad games. De Remote is eigenlijk niet geschikt hiervoor, wat jammer is..
Daar was ik al bang voor met games. Het lijkt me overigens wel een erg leuke extra om emulators te hebben, wat ik wel eens voorbij heb zien komen met verschillende ouderwetse gameplatforms. Maar dat zal vast niet vanuit de AppStore gaan.. Vakantie filmpjes is ook absoluut wel iets wat ik graag wil terugkijken
yorroy schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Voor games hoef je het ding inderdaad niet aan te schaffen. Ik heb zelfs nog een Nimbus controller gekocht maar die ligt nog in de kast te verstoffen, helemaal nu ik elke 7 dagen de emulator er opnieuw op moet zetten. Verdere apps vallen ook nog behoorlijk tegen vind ik zelf. Geen spotify, Deezer, NPO gemist, RTL gemist etc.

De ervaring van Netflix en YouTube is wel subliem en bovenstaande apps zijn natuurlijk wel te Airplayen. Ik weet niet wat voor Smart tv je hebt, maar hou er rekening mee dat Netflix op de ATV geen 4K doet.
Het is gewoon een heel fijn ding, maar het aanbod apps valt nog behoorlijk tegen
Daar snij je inderdaad nog een goed punt aan. Ik heb een 3D 4K smarttv, Waar de ATV4 je niet mee kan verblijden. Snap dat vooral dit een minpunt kan zijn voor veel gebruikers van de nieuwe AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smart tv's lijken leuk, maar vaak is dat slimme toch best wel aardig dom. Vooral als je een paar jaar verder bent; zo heb ik een smart tv met YouTube, maar die doet het niet meer: Google heeft aan de dienst zitten sleutelen, en software van tv's wordt zelden bijgewerkt.

Apple werkt z'n spullen jarenlang bij, en appmakers doen dat ook via de app store.

Persoonlijk boeit 3D me weinig, er zijn nauwelijks films waarbij het echt goed werkt en toegevoegde waarde heeft (zoals bv Avatar), meestal zorgt het er alleen maar voor dat je met een brilletje op dat in het begin enorm irriteert.

Laat je trouwens ook niet afschrikken door het (nog) niet ondersteunen van UHD door de Appke TV. Dit formaat wordt nog bijna niet aangeboden, en om 4 maal zoveel data aan te kunnen, kiest men ervoor om zwaardere compressie te gebruiken (h265 ipv h264), waardoor de zichtbare kwaliteit nauwelijks merkbaar toeneemt.

Als je een UHD tv hebt en een cijfer-fetisjist bent, dan koop je geen ATV4, als je gewoon van films en series in zeer goede kwaliteit wilt genieten, dan is de ATV4 een zeer goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik overweeg een 4K TV te kopen voor met name Netflix (steeds meer content is beschikbaar in 4K). Dat zou in mijn geval betekenen dat de ATV heel weinig gebruikt gaat worden. Eigenlijk alleen maar als Airplay ontvanger en dan is de ATV3 eigenlijk ook wel prima. Nu gebruik ik ook nog regelmatig de Plex app op de ATV4 maar eigenlijk helemaal niet nodig aangezien ik Plex heb draaien op een Mac Mini die ook direct aan de TV/Receiver hangt (en dan wel DTS aankan). De Plex app gebruik ik nu voornamelijk omdat ik toch de atv aan had voor netflix/uitzending gemist. Sterker nog, ik denk dat ik de atv dan helemaal vervang voor een chromecast. App Store is vooralsnog teleurstellend.

[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 07-06-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het is leuk dat je zegt dat de ATV lang ondersteund wordt, maar voorlopig is de eerste AppleTV al enkele jaren afgeschreven en sinds vorig jaar (september 2015) echt onbruikbaar. De tweede generatie is pas 5 jaar oud, en alhoewel hij nog verkocht wordt, is de meeste ontwikkeling er wel uit.

Nu is 9 jaar een stuk langer dan de gemiddelde tv, maar anderzijds val ik er ook niet stijl achterover van. Als ik eerlijk ben vind ik dat voor een TV-platform het minimale.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Krisp schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:29:
Het is leuk dat je zegt dat de ATV lang ondersteund wordt, maar voorlopig is de eerste AppleTV al enkele jaren afgeschreven en sinds vorig jaar (september 2015) echt onbruikbaar. De tweede generatie is pas 5 jaar oud, en alhoewel hij nog verkocht wordt, is de meeste ontwikkeling er wel uit.

Nu is 9 jaar een stuk langer dan de gemiddelde tv, maar anderzijds val ik er ook niet stijl achterover van. Als ik eerlijk ben vind ik dat voor een TV-platform het minimale.
Ik vind 5 jaar voor een gadget van 100 euro eigenlijk een prima levensduur en nog steeds niet afgeschreven overigens. Wordt niet meer verkocht overigens, de derde generatie wel, al krijgt die ook geen noemenswaardige upgrades meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

amphora schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:33:
[...]

Ik vind 5 jaar voor een gadget van 100 euro eigenlijk een prima levensduur en nog steeds niet afgeschreven overigens. Wordt niet meer verkocht overigens, de derde generatie wel, al krijgt die ook geen noemenswaardige upgrades meer.
Vergeet niet dat de eerste Apple TV $300 kostte. De tweede was inderdaad significant goedkoper, en daardoor kan de levensduur ook wat korter zijn. Ik hoop wel dat de huidige Apple TV minstens 5 jaar mee gaat: €180 euro vind ik weer vrij veel geld om in 5 jaar af te schrijven.

Ik mag ook hopen dat tvOS komend jaar een significante upgrade gaat krijgen. De basis is goed, maar er missen nog veel toepassingen die de AppleTV nog veel beter kunnen maken: Home automation, een goede iOS-app, betere integratie van Siri voor niet-engelstalige landen, Siri meer openstellen, etc. Verder heb ik nog nooit vanuit de standaard zoekfunctie andere resultaten gekregen dan van Apple (geen Netflix bijv), wat ik ook erg jammer vind.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ben benieuwd wanneer de Apple TV eens in de aanbieding komt voor rond de 100-120 euro. Ik denk dat 32GB meer dan genoeg moet zijn voor het apparaat (bijna geen boeiende apps nog) en wil eigenlijk die stroomzuipende xbox niet steeds aanzetten voor Netflix. Maar 170 euro vind ik wel wat gortig om iets te vervangen wat ik eigenlijk al heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Eduardboon schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:38:
Ben benieuwd wanneer de Apple TV eens in de aanbieding komt voor rond de 100-120 euro. Ik denk dat 32GB meer dan genoeg moet zijn voor het apparaat (bijna geen boeiende apps nog) en wil eigenlijk die stroomzuipende xbox niet steeds aanzetten voor Netflix. Maar 170 euro vind ik wel wat gortig om iets te vervangen wat ik eigenlijk al heb staan.
Als het puur voor Netflix is ben je beter af met een Chromecast denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
amphora schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:41:
[...]

Ik ben niet volledig genoeg met mijn posts :+

Heb in huis aanwezig; een iPhone 6, iPhone 5C, iPad Air, retina MacBook Pro uit 2012, een MBP 13" uit 2010 en 2 airport extremes. Ik zit dus al behoorlijk in het ecosysteem. Zou het hele airplay gebeuren ook wel gebruiken (deed ik ook op de aTV3 voor ik die naar mijn ouders schoof). Maak verder ook gebruik van de iCloud fotobibliotheek, maar niet van Apple Music (Spotify bevalt me nog prima).

Verder zoek ik wel een mooie en soepele ervaring. Heb de Chromecast geprobeerd bij mijn ouders, maar vond die nogal log werken. Voor de prijs is het echter wel een fantastisch apparaatje.

Zag dat de 32GB gereviseerd 150 euro kost, dat is al iets beter, maar ik wacht alsnog rustig een aanbieding af. Wie weet wat WWDC brengt dit jaar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mijn minst gewaardeerde Apple Product eigenlijk. Het is niet slecht ofz maar hij lijkt ook nergens echt in uit te blinken.

Er staan wat matige games in de AppStore maar daar kan ik hem echt niet voor aanraden. Zelfde geld voor de apps eigenlijk.

En de mediaplayer apps als infuse zijn ook niet geweldig, ja het werkt maar is het daardoor een echt goeie media player? Nee dat dan weer niet.

Wil je puur spelen met het platform dan is het een leuk product met toekomst potentie. Wil je echt een goeie (MKV) mediaplayer, zoek dan verder

Wij gebruiken hem eigenlijk alleen als Netflix/uitzending gemist doosje, dat doet hij prima, niet goed of onderscheidend maar gewoon prima.
Spam schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Is de Ps4 Netflix app niet gewoon direct gelijk aan de tvOS versie dan?

Tussen de tvOS en Xbox One versie zit geen verschil namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 07-06-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Donstil schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:53:
[...]
Is de Ps4 Netflix app niet gewoon direct gelijk aan de tvOS versie dan?

Tussen de tvOS en Xbox One versie zit geen verschil namelijk.
Stroomverbruik en wellicht geluidsproductie van de consoles zal een STUK hoger liggen?
PS3 gebruikte in elk geval een 170-230W waarbij de aTV4 iets van 10-15W verbruikt.

Al was het geblaas van mijn PS3 mijn inziens een groter probleem. Weet niet in hoeverre dit op zal gaan voor de PS4/XB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:00
Ik gebruik hem met MrMC als vervanging van een oude ATV2 met Xbmc. En dat werkt perfect :)
Heel soms voor NBA GameTime en voor een Apple Keynote.
Verder niks aan, maar dat was ook niet de bedoeling.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:59:
[...]

Stroomverbruik en wellicht geluidsproductie van de consoles zal een STUK hoger liggen?
PS3 gebruikte in elk geval een 170-230W waarbij de aTV4 iets van 10-15W verbruikt.

Al was het geblaas van mijn PS3 mijn inziens een groter probleem. Weet niet in hoeverre dit op zal gaan voor de PS4/XB1.
Stroomverbruik vind ik maar marge gelul als ik eerlijk ben. Maar goed ik kijk dan ook naar een 65" Plasma Tv, alles eronder is in ieder geval zuiniger :+

Geluidsproductie verschilt niets. De Xbox en PS4 kunnen prima geruisloos Netflix draaien.

Zegt verder niet dat ik de One gebruik voor Netflix ipv de Apple TV hoor. Alleen ik vraag me af of de tvOS Netflix app wel echt een betere ervaring bied dan de console versie zoals hierboven beweerd. Mijn ervaring is van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Donstil schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:08:
[...]

Stroomverbruik vind ik maar marge gelul als ik eerlijk ben. Maar goed ik kijk dan ook naar een 65" Plasma Tv, alles eronder is in ieder geval zuiniger :+
Heb een 9 jaar oude Plasma 50" erboven hangen, maar dat wilt niet zeggen dat ik stroomverbruik niet mee neem in de overweging in aanschaf van een nieuw product. Als in: Ik gebruik het 3 uur per dag = zoveel euro per jaar verschil = kost aTV4 na 3 jaar nog maar X aantal euro's (of levert het wat of na die tijd).

Verder boeit het me ook weinig.
Projector verbruikt ook meer dan mijn Plasma :+
Geluidsproductie verschilt niets. De Xbox en PS4 kunnen prima geruisloos Netflix draaien.
Goed om te weten. De PS3 dus helaas niet.
Zegt verder niet dat ik de One gebruik voor Netflix ipv de Apple TV hoor. Alleen ik vraag me af of de tvOS Netflix app wel echt een betere ervaring bied dan de console versie zoals hierboven beweerd. Mijn ervaring is van niet.
Kan je op de Console de stijl van de ondertiteling aanpassen? Verder als dat zie ik anders ook niet waar het beter zou zijn als op welk ander apparaat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:19:
[...]

Heb een 9 jaar oude Plasma 50" erboven hangen, maar dat wilt niet zeggen dat ik stroomverbruik niet mee neem in de overweging in aanschaf van een nieuw product. Als in: Ik gebruik het 3 uur per dag = zoveel euro per jaar verschil = kost aTV4 na 3 jaar nog maar X aantal euro's (of levert het wat of na die tijd).

Verder boeit het me ook weinig.
Projector verbruikt ook meer dan mijn Plasma :+

[...]

Goed om te weten. De PS3 dus helaas niet.

[...]

Kan je op de Console de stijl van de ondertiteling aanpassen? Verder als dat zie ik anders ook niet waar het beter zou zijn als op welk ander apparaat dan ook.
Ik heb toen ik deze tv kocht (drie jaar geleden) puur gekeken naar de beste beeld kwaliteit op dat moment beschikbaar. Dat was toen (nog) een plasma scherm, dat was de doorslaggevende factor.

Natuurlijk is een Lcd led tv in de zelfde maat zuiniger met stroom maar met een gemiddelde van 4 uur per dag scheelde dat toen een kwartje. Wat neerkomt op iets van €90,- per jaar. Mij een te kleine bezuiniging, zeker als je daar dan ook nog kwaliteit voor moet in leveren.

Dat van de ondertitels weet ik eigenlijk niet, ook niet of dat binnen de AppleTV app kan. Ik begreep wel in het Netflix topic dat er personen problemen hebben met de positionering van de ondertitel op een Apple tv. Ik hoor daar zelf echter niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krisp schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:29:

De eerste Apple TV (met een veel te kleine harde schijf) was een hobby, en eigenlijk had je je niet goed voorbereid als je die had gekocht. Met aTV Flash van FireCore erop werd het apparaat toch nog nuttig.

De ATV2 uit 2010 heeft geen App Store, maar wel een jailbreak, zodat je Infuse van FireCore erop kunt zetten.

De ATV3 uit 2012 krijgt nog updates. De ATV4 uit 2015 heeft een App Store, en daar zijn de software makers verantwoordelijk voor de updates. Een bedrijf dat zichzelf serieus neemt, zorgt daar goed voor.

Een tv (het scherm dan) moet jaren meegaan; 10 jaar is eigenlijk wel het minimum. De software gaat een jaar mee; daarna komen er geen updates meer, en ben je aangewezen op externe kastjes als je de apps (bv YouTube, NetFlix) nog wilt gebruiken. Dan doet Apple het stukken beter!
amphora schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:41:
Ik denk het niet. Je bent wel goedkoper uit, als je al een ander (liefst Android) device hebt, want de ChromeCast kan niks zelf. Als je thuis een Apple ecosysteem hebt, dan ben je met een ATV4 beter af.
Donstil schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:53:
En de mediaplayer apps als infuse zijn ook niet geweldig, ja het werkt maar is het daardoor een echt goeie media player? Nee dat dan weer niet.

Wil je puur spelen met het platform dan is het een leuk product met toekomst potentie. Wil je echt een goeie (MKV) mediaplayer, zoek dan verder
???
Wat zoek je in een mediaplayer?
Eigenlijk mis ik maar één ding in Infuse 4.2, en dat is de list view. Verder is het een bijna perfecte mediaspeler, waar je vrijwel elke willekeurige film (geen DVD images en VIDEO_TS mappen meer, dat was Infuse 2, maar dat is vaak toch mindere kwaliteit en eventueel makkelijk om te zetten) in kunt gooien, en die worden perfect afgespeeld, ook met DTS geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:23:

Ik denk het niet. Je bent wel goedkoper uit, als je al een ander (liefst Android) device hebt, want de ChromeCast kan niks zelf. Als je thuis een Apple ecosysteem hebt, dan ben je met een ATV4 beter af.
Je kan met een Apple device ook prima casten naar een ChromeCast, dus dat is onzin. Een ATV4 is een stuk duurder maar kan niet heel veel meer vergeleken met een ChromeCast.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:25:
Je kan met een Apple device ook prima casten naar een ChromeCast, dus dat is onzin.
Ik zeg ook nergens dat het niet kan met een Apple iDevice, ik zeg alleen dat het beter werkt in een Google / Android / Chrome ecosysteem.
Een ATV4 is een stuk duurder maar kan niet heel veel meer vergeleken met een ChromeCast.
Een ChromeCast is een prima goedkoop apparaatje als je er content naar toe wilt casten. Echter, je hebt altijd een telefoon of tablet of pc / Mac met Chrome nodig om een sessie op te zetten; het ChromeCast apparaatje kan niks zelf. Een ATV4 is ook te gebruiken om content naar toe te casten (AirPlay), maar kan ook autonoom werken. Het heeft veel meer potentie van ChromeCast, al moet ik zeggen dat gamemakers niet veel verder komen dan een iPad versie geschikt maken voor de ATV, terwijl er veel meer in zou zitten als ze voor de ATV zouden ontwerpen (het kan de Wii en PS3 totaal overbodig maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:23:
???
Wat zoek je in een mediaplayer?
Eigenlijk mis ik maar één ding in Infuse 4.2, en dat is de list view. Verder is het een bijna perfecte mediaspeler, waar je vrijwel elke willekeurige film (geen DVD images en VIDEO_TS mappen meer, dat was Infuse 2, maar dat is vaak toch mindere kwaliteit en eventueel makkelijk om te zetten) in kunt gooien, en die worden perfect afgespeeld, ook met DTS geluid!
Er zijn losse media players die dit allemaal wel kunnen en welke elk formaat zonder problemen ondersteunen.

Dus inclusief. MKV remux, dtsHD/MA, Video_TS, niet hoeven streamen enz enz.

Nu zeg ik niet dat ik dat zoek maar een Apple Tv 4 puur als "AllRound media player" kopen is gewoon niet handig als je alles wilt spelen.

Ook niet met infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil alle "normale" video afspelen en dat lukt perfect met de aTV. Streamen is ook geen enkel probleem mits je fatsoenlijke apparatuur hebt.

Video_TS valt m.i. niet onder "normaal". Het is een formaat uit de DVD-tijd en zinloos om 1:1 op te slaan. "DTS ..."? Is het verschil zo groot in een huiskamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:15:
. "DTS ..."? Is het verschil zo groot in een huiskamer?
1000%. Als je goeie apparatuur hebt staan dan is dat verschil gigantisch.

Zelfs het verschil tussen DTS en DTSMA is heel goed te merken.

Zelfde geld voor "ongecomprimeerde" Blu-Ray video in een MKV. Aanzienlijk mooier op een gecalibreerd scherm en dat moet je dan ongeacht het netwerk eigenlijk niet gaan streamen.

Kijk dat geeft allemaal niet. Alle waarde naar zijn geld, de Apple Tv kan een hoop en daardoor misschien niet alles even goed maar het ging er niet om dat we soms doen alsof het de mediaplayer bij uitstek is. Er zitten gewoon beperkingen aan. Of dat je belemmert moet iedereen zelf bepalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 08-06-2016 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook andere Mediaplayers hebben hun beperkingen. Zo had Mede8er een beperking bij MP4/M4V inzake de volgorde div. geluidstracks. Wellicht nu eindelijk opgelost.

Er bestaat gewoon geen enkel apparaat zonder enige beperking. Voor sommige wordt de keuze bepaald door geluid- videoformaten voor anderen door GUI die makkelijk te gebruiken is van 7 tot 77.

Met een aTV kun je niet alleen Video bekijken maar ook alle reguliere TV-zenders (via HDHomerun al dan niet i.c.m. DVBlink of TVHeadend) kijken en opnemen. Gevolg 1 zeer simpele AB voor alle functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:48:
Ook andere Mediaplayers hebben hun beperkingen. Zo had Mede8er een beperking bij MP4/M4V inzake de volgorde div. geluidstracks. Wellicht nu eindelijk opgelost.

Er bestaat gewoon geen enkel apparaat zonder enige beperking. Voor sommige wordt de keuze bepaald door geluid- videoformaten voor anderen door GUI die makkelijk te gebruiken is van 7 tot 77.

Met een aTV kun je niet alleen Video bekijken maar ook alle reguliere TV-zenders (via HDHomerun al dan niet i.c.m. DVBlink of TVHeadend) kijken en opnemen. Gevolg 1 zeer simpele AB voor alle functies.
Huh dat vind ik vreemd. Je haalt eerst aan dat niet alle media players een GUI hebben die iedereen van 7 tot 77 snapt om vervolgens te doen alsof het super eenvoudig is om alle tv zenders te kijken op de Apple tv.

Als er iets niet makkelijk is voor 7 tot 77 dan is het een dergelijke Tv kijk oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over 2 zaken die jij in 1 trekt.

Allereerst is de GUI van de aTV voor nagenoeg iedereen direct te begrijpen en zonder AB met tig knoppen.

Daarnaast kun je met diezelfde aTV (mits je beschikt over een HDHomerun of gelijksoortig) direct alle beschikbare TV kanalen (aka standaardpakket) via je aTV zien en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken redelijk wat mediaspelers. Naast de ATV2 en 4 ken ik spelers van Mede8er, Eminent, AC Ryan en Popcorn Hour. Allemaal spelers die niet of weinig goedkoper zijn dan een ATV4, maar die wel veel goedkoper ogen, zowel de hardware als de interface. AC Ryan en Popcorn Hour zijn daarnaast nogal buggy.

Er kan niks op tegen een Mac mini direct op je tv aangesloten. Je kunt daar Plex of een andere XBMC kloon opzetten (die dan niet hoeft te transcoderen) met een perfecte interface. Maar die prijs...

Als we naar de sub-€200 spelers gaan, dan kan echt niks op tegen een ATV4 met Infuse. Het uiterlijk, de bediening, ..., echt, daar kan geen Eminent of Mede8er tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mede8er, Eminent, AC Ryan Zijn dan ook niet direct de media players die ik in gedachte heb.

Ik denk dan eerder aan de producten uit de hoge lijn van Dune HD of idd Popcorn al zijn/waren de laatste idd erg buggy.

Maar goed dat is idd een hoger segment. Voor het lagere segment doet de Apple Tv het ondanks de beperkingen idd niet verkeerd, verder is de rest wat off-topic natuurlijk.

Pagina: 1 ... 43 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.