amphora schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:53:
[...]
Die verliezen ze aan Netflix / Uitzendinggemist gebruikers. Niet aan het gebrek aan een aTV app.
Voor Ziggo diensten op je TV hebben ze al een oplossing: topsetbox. In een app investeren levert ze niets extra's op.
Nou precies meer te reden om hun eigen dienst met hetzelfde gemak aan te bieden; op zoveel mogelijk platforms dus. En ze doen het best redelijk met hun Horizon Go app + Website. Alleen trek dat dan door naar de kastjes. Mensen willen niet meer gebonden zijn aan een STB + smartcard. Dat laatste is ook gewoon achtelijk: iedereen heeft toch tegenwoordig een login, dus een smartcard is helemaal niet meer nodig.
Het zal me niets verbazen dat de NPO onder druk van Ziggo en andere aanbieders niet te veel in een app investeert. Maar goed, dit blijft speculeren.
Dat lijkt me zeer stug, volgens mij verdiend ziggo geen fluit aan het uitzenden van NPO 1/2/3. Het kijk & luistergeld innen ze voor NPO en thats it. Het is op de commerciele kanalen en vooral de specials waar de poen in zit. Nee ik denk dat het kortzichtigheid is van NPO management. Kijk bijvoorbeeld hoe traag ze bewegen rondom NPO plus en hoe dat platform al een paar jaar in slop zit.
De enige die echt baat heeft bij een aTV app is NLziet want die kunnen meer abonnees winnen hiermee. Zij zijn ook de enige die zeggen 'er mee bezig te zijn'. Maar misschien door de bezuinigingen (of angst) schiet het niet op. En wie weet staan zij ook onder druk van Ziggo en co.
Nou ik denk dus dat NLziet, KPN play en Vodafone's TV anywhere allemaal baat hebben bij een ATV app.
Het probleem is meer kip/ei denk ik: Relatief weinig interesse in ATV4 = geen prio in app ontwikkelen = relatief weinig interesse in ATV4
De enige manier zou moeten zijn dat Apple
zelf de ontwikkelaars een stimulans geeft oid.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:42:
[...]
Als de reden zou zijn omdat klanten verstandig worden en die STB's niet willen dan zou KPN (en vazallen) nog meer klanten moeten kwijtraken want daar heb je geen enkele keuze meer want "geen STB = geen TV".
Nou bijvoorbeeld al dat de "STB" van glasvezel in de cloud opslaat (en elders terugkijken) en geen smartcard nodig heeft. Dat laatste is gewoon een achtelijk concept. Ook vind ik ze significant sneller dan die trage horizon STB. Ook is het doosje veel kleiner dan de horizon.
Ergens heb ik meer hoop erin dat een glasvezel provider de stap richting ATV (of andere streaming box) maakt dan de klassieke kabelaar. Maar goed dat valt nog te bezien. Vooralsnog lijkt KPN het wel te begrijpen met hun "play" aanbod.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:42:
[...]
Bij Ziggo heb je tenminste nog de keuze tussen STB en gewoon rechtstreeks DVB-C, Daarom, zodra Telfort definitief stopt met oude propositie stap ik voor TV naar Ziggo. 18,95 per maand en waar ik Internet vandaan haal zie ik an wel weer.
Mja, dat is een optie. Ik heb zelf ook jaren met CI+ gekeken en als je een TV hebt die opnames kan maken is die oplossing prima. Ik zelf zit te wachten op de dag dat ik alleen maar internet afneem bij welke provider dan ook en dat ik mijn pakketten (Bijvoorbeeld Netflix, NLziet en HBO go) zelf samen kan stellen en gewoon via de ATV kan terugkijken. Maar goed het blijft nog even wachten
[
Voor 27% gewijzigd door
Spam op 31-05-2016 15:54
]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !