Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Beta 3 van Infuse for Apple TV 4 is vandaag vrijgegeven. Ik denk dat dit de laatste Beta versie is en als er geen grote problemen naar boven komen de final release heel snel beschikbaar gaat komen.

https://twitter.com/InfuseApp/status/668868869595906048?s=17

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
pvdven schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:52:
Beta 3 van Infuse for Apple TV 4 is vandaag vrijgegeven. Ik denk dat dit de laatste Beta versie is en als er geen grote problemen naar boven komen de final release heel snel beschikbaar gaat komen.

https://twitter.com/InfuseApp/status/668868869595906048?s=17
Vraag, kan je met Infuse ook verbinden met een Plex server vergelijkbaar zoals een Windows PC dat doet via verkenner?
Dus, dat er geen transcoding meer nodig is op de Plex server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldwing1973 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:40:
Vraag, kan je met Infuse ook verbinden met een Plex server vergelijkbaar zoals een Windows PC dat doet via verkenner?
Met Infuse heb je de Plex server helemaal niet nodig, je hoeft dus helemaal niks te transcoderen, Infuse decodeert zelf alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
ikweethetbeter schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:54:
[...]

Met Infuse heb je de Plex server helemaal niet nodig, je hoeft dus helemaal niks te transcoderen, Infuse decodeert zelf alles.
Dat weet ik, maar ik wil graag "Best of both Worlds" transcoding voor de devices die geen geschikte processor of bandbreedte hebben, en voor de lokale ATV2,3 en 4 dat ze zelf de rekenkracht leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldwing1973 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:40:
[...]

Ja dat kan, althans binnen de iOS app kan dit en daardoor verwacht ik dat de tvOS app dit ook wel gaat krijgen (of heeft. Ik heb de beta niet).

Als je iets hebt wat kan Transcoden voegt het niet zo heel veel toe om de AppleTV dat te laten doen verder maar het is een optie.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 23-11-2015 23:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Donstil schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:22:
[...]

Ja dat kan, althans binnen de iOS app kan dit en daardoor verwacht ik dat de tvOS app dit ook wel gaat krijgen (of heeft. Ik heb de beta niet).

Als je iets hebt wat kan Transcoden voegt het niet zo heel veel toe om de AppleTV dat te laten doen verder maar het is een optie.
Het gaat er mij meer om dat er meerdere gebruikers (wij, kids, ouders, schoonouders en zwager) gebruik kunnen maken van mijn NAS.
Deze NAS is krachtig genoeg om 2 films tegelijk te transcoden maar absoluut niet om 3+ HD streams te verzorgen.
Vandaar dat ik de lokale streams graag op het lokale apparaat (ATV2,3,4) wil laten verwerken en de "off-site" streams op de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:54
Of net andersom de offsite streams decoden op de Apple tv. Daar de nas van de kennis het anders niet allemaal aankan. Hij wil namelijk wel de films en series delen. Echter niet ten koste van 100% cpu gebruik op de nas. (Logisch, zou dat zelf zo ook niet willen). Vandaar de interesse.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan Infuse op tvOS trouwens files "downloaden" naar het interne stukje opslag?

De iOS versie kan dit wel, want dat zou ook nog wel een oplossing kunnen zijn voor sommige die niet kunnen streamen.
Goldwing1973 schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:40:
[...]

Het gaat er mij meer om dat er meerdere gebruikers (wij, kids, ouders, schoonouders en zwager) gebruik kunnen maken van mijn NAS.
Deze NAS is krachtig genoeg om 2 films tegelijk te transcoden maar absoluut niet om 3+ HD streams te verzorgen.
Vandaar dat ik de lokale streams graag op het lokale apparaat (ATV2,3,4) wil laten verwerken en de "off-site" streams op de NAS
Maar wonen jullie allemaal onder hetzelfde dak en gebruiken jullie allemaal het zelfde netwerk dan?

Want als je drie keer drie verschillende HD films gaat streamen wordt dat ook zonder transcoding wat krap toch?

Althans tenzij je 200/200 glasvezel hebt liggen oid.

Edit: over welke Nas hebben we het?

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 23-11-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Donstil schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:44:
[...]

Maar wonen jullie allemaal onder hetzelfde dak en gebruiken jullie allemaal het zelfde netwerk dan?

Want als je drie keer drie verschillende HD films gaat streamen wordt dat ook zonder transcoding wat krap toch?

Althans tenzij je 200/200 glasvezel hebt liggen oid.
100mbit glas ligt hier, m'n ouders hebben 30Mbit glas in de USA en we hebben het al een keer via VPN geprobeerd om een 12GB MKV film via VPN af te spelen op hun laptop.
Dat ging prima, geen horten of stoten.
Dus een kleine rekensom, 3 off-site kijkers die 30Mbit gebruiken is 90Mbit, zit nog net onder de 100Mbit die ik heb.

EDIT: een Synology 415+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldwing1973 schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:51:
[...]

100mbit glas ligt hier, m'n ouders hebben 30Mbit glas in de USA en we hebben het al een keer via VPN geprobeerd om een 12GB MKV film via VPN af te spelen op hun laptop.
Dat ging prima, geen horten of stoten.
Dus een kleine rekensom, 3 off-site kijkers die 30Mbit gebruiken is 90Mbit, zit nog net onder de 100Mbit die ik heb.

EDIT: een Synology 415+
Oké keurig, klinkt goed.
Een 12 GB MkV is kwa bandbreedte nog wel wat minder dan 30 Mbit dus dat moet wel lukken idd.

is een 415+ snel genoeg is om drie verschillende vpn verbindingen te realiseren en drie films tegelijk beschikbaar te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:12:
[...]

Oké keurig, klinkt goed.
Een 12 GB MkV is kwa bandbreedte nog wel wat minder dan 30 Mbit dus dat moet wel lukken idd.

is een 415+ snel genoeg is om drie verschillende vpn verbindingen te realiseren en drie films tegelijk beschikbaar te stellen?
De VPN verbindingen worden door de modem/routers opgezet (Cisco ASA 5505's met onderlinge IPSec VPN's)
De VPN mogelijkheid van m'n NAS gebruik ik alleen als ik met m'n laptop wil inloggen op m'n netwerk als ik onderweg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Heeft iemand ook last dat Rayman spontaan gereset is? Was op 600m, en nu weer vooraan beginnen.
Opzich geen probleem alleen na 2 levels start hij het volgende level niet meer op!
Mijn dochter mag elke dag 1 level spelen, dus probleem nu 😁

YouTube: Rayman on apple tv doesn't start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Appie Heijn schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:02:
@Borland, hoe ziet je plex server eruit?
Macbook Pro early 2008. Standaard drive vervangen door een SSD en de dvd speler eruit voor een 1TB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Gisteravond even OneVideo Lite geprobeerd. Gewoon even om te testen wat het is of doet. Ik krijg geen 5.1 geluid via die app terwijl DTS ook ondersteund wordt.

Ik heb op de ATV zowel automatisch als Dolby surround geprobeerd. Hij hangt via HDMI aan een Sony receiver.

Bij de geluidsinstelling van OneVideo (naar rechts scrollen) zie ik inderdaad Dolby 5.1 en ook DTS 5.1 bij enkele films staan. Maar ik krijg alleen stereo. Althans, alleen het rechter en linke voorsignaal. Ik merk in het geluid dat ik niet alle geluid binnen krijg. Stemmen die via de midden speaker komen hoor ik helemaal niet.

In de ATV kun je bij audio video ook de speaker setup kiezen, maar daar zie ik alleen de ATV staan. Hier komt niets anders bij te staan na langdurig zoeken. Zou hier de reciever bij moeten komen staan?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:08:
Bij de geluidsinstelling van OneVideo (naar rechts scrollen) zie ik inderdaad Dolby 5.1 en ook DTS 5.1 bij enkele films staan. Maar ik krijg alleen stereo. Althans, alleen het rechter en linke voorsignaal. Ik merk in het geluid dat ik niet alle geluid binnen krijg. Stemmen die via de midden speaker komen hoor ik helemaal niet.
Zelfde probleem hier. Even op het speakertje klikken tijdens afspelen, dan kun je kiezen voor stereo, alleen dan krijg je alle 5.1 kanalen te horen, maar dan wel samengevoegd op 2 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:49
johoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:08:
Gisteravond even OneVideo Lite geprobeerd. Gewoon even om te testen wat het is of doet. Ik krijg geen 5.1 geluid via die app terwijl DTS ook ondersteund wordt.

Ik heb op de ATV zowel automatisch als Dolby surround geprobeerd. Hij hangt via HDMI aan een Sony receiver.

In de ATV kun je bij audio video ook de speaker setup kiezen, maar daar zie ik alleen de ATV staan. Hier komt niets anders bij te staan na langdurig zoeken. Zou hier de reciever bij moeten komen staan?
Ik heb even ge-Google'ed, want de app zelf ken ik niet. Ik zie wel dat deze ook een betaalde versie heeft. Misschien is dat de reden dat je geen meer-kanaals geluid te horen krijgt, omdat deze alleen in de betaalde versie zit? Of staat er ergens nog een optie aan waarbij stereo wordt geforceerd? Kan het overigens ook mis hebben... ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
De lite versie is dezelfde als de koop versie, met het verschil dat de lite slechts 2 minuten werkt op een HD film. Mooi om even te proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:34:
De lite versie is dezelfde als de koop versie, met het verschil dat de lite slechts 2 minuten werkt op een HD film. Mooi om even te proberen dus.
2 minuten is wel wat kort om echt goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook OneVideo lite getest maar speelt veel video's stotterend af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OneVideo Lite werkt goed voor content tot 720p en stereo geluid (surround moet je stereo afspelen). Hij buffert waarschijnlijk minder dan Infuse (op ATV2), want als ik tegelijk met OneVideo kijken ook nog aan het downloaden ben, dan hapert de video meteen al.

Als zoethoudertje om series te kijken totdat Infuse er is volstaat het. Leuk spelertje voor een euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Dit zijn de specs voor OneVideo,

• Support formats: - Container formats: 3GP, AVI, ASF, MKV (Matroska), MOV (QuickTime), MP4, NUT, Ogg, OGM, RealMedia, Bink, WMV, XVID, DIVX. - Video formats: Cinepak, DV, H.263, H.264/MPEG-4 AVC, H265 (HEVC), HuffYUV, Indeo, MJPEG, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 Part 2, RealVideo, Sorenson, Theora, WMV, Bink - Audio formats: AAC, ALAC, AMR, DTS, FLAC, Intel Music Coder, Monkey's Audio, MP3, Musepack, RealAudio, Shorten, Speex, Vorbis, WMA, Bink. - Photo formats: jpg, jpeg, jpe, jp2, bmp, png, gif, tiff, tif, pict...

• Connect to servers: - Supports almost server kinds: NAS, PC, Internet servers with various protocols: Samba, Afp, Ftp, WebDav, Media Server (UPnP). - Connect to server to play directly or create shortcut to play later. - Copy your own media file to OneVideo's cloud storage in AppleTV to play later

Niet verkeerd lijkt me, maar bij mij is het allemaal niet geweldig. Ik hou het dan voorlopig nog bij Plex.

Infuse en MrMC komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ten aanzien van de vragen over DTS/Dolby/PCM/7.1, lijkt erop dat er wel mee problemen zijn met de ATV4 op dit gebied.

https://discussions.apple.../7320839?start=0&tstart=0

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 13:55
Mijn bevindingen ten aanzien van het geluid:

Instelling ATV4 op "Automatisch":
- Bij films geeft mijn versterker aan: PCM 7.1. Het geluid is echter 5.1, dus geen geluid uit de surround back speakers. Maar dat is logisch, aangezien het bronmateriaal ook 5.1 is. Als ik een DVD met 5.1 afspeel, heb ik ook geen geluid uit mijn surround back speakers, tenzij ik mijn versterker op Dolby Digital + PLIIz zet, dan vult hij het aan.
- Bij niet-films / spelletjes krijg ik PCM Stereo.

Instelling ATV4 op "Dolby Surround":
- Bij films geeft mijn versterker aan: Dolby Digital 5.1. Het geluid is dan ook 5.1 (logisch). Ook in Direct / Pure Direct modus. Desgewenst kan mijn versterker er dan nog 7.1 of 9.1 van maken. Bij de bovenstaande instelling werkt dat niet.
- Bij niet-films / spelletjes is het ook PCM Stereo, hoewel bij sommige spellen (Rayman en Galaxy on Fire) schakelt mijn versterker ook om naar Dolby Digital 5.1. Echter komt er dan alleen geluid uit de voorste speakers.

Ik heb geen 7.1 materiaal in iTunes en ik vraag me af of er ook al 7.1 films beschikbaar zijn in de iTunes store. Ik heb ze (nog) niet gezien, maar eigenlijk zou je daar eens mee moeten testen. Ik vraag me dan ook af of alle mensen die klagen correct bronmateriaal hebben gebruikt.

Ik ga ondertussen even op zoek of ik ergens een 7.1 file kan vinden die in zowel iTunes als op de Apple TV af is te spelen.

Edit: lees net dat de nieuwe Terminator film in iTunes 7.1 is en dat deze correct wordt afgespeeld als de Apple TV op "automatisch" wordt ingesteld, waarbij het decoderen door de Apple TV wordt gedaan. In Dolby Surround modus, zet je Apple TV het signaal om naar een Dolby Digital 5.1 signaal. Het oorspronkelijke 7.1 signaal wordt dan niet doorgegeven aan je versterker.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroen O op 25-11-2015 20:54 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:03
Jeu, de Kodi/MrMC testversie is uit *O*

Haters everywhere but I don’t really care

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Kan je je voor die beta opgeven?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 20:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

matthijst schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:30:
Jeu, de Kodi/MrMC testversie is uit *O*
Waar dan?

http://www.xbmcfreak.nl/

Infuse 4 Beta is afgerond, ben benieuwd wanneer ik de app kan installeren!

• johoo
Jeroen O schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:13:
Mijn bevindingen ten aanzien van het geluid:

Waarmee speel je af?

Instelling ATV4 op "Automatisch":
- Bij films geeft mijn versterker aan: PCM 7.1. Het geluid is echter 5.1, dus geen geluid uit de surround back speakers. Maar dat is logisch, aangezien het bronmateriaal ook 5.1 is. Als ik een DVD met 5.1 afspeel, heb ik ook geen geluid uit mijn surround back speakers, tenzij ik mijn versterker op Dolby Digital + PLIIz zet, dan vult hij het aan.
- Bij niet-films / spelletjes krijg ik PCM Stereo.

Bij een 5.1 bronmateriaal geeft je receiver alsnog 7.1 aan? Lijkt mij niet correct.

Instelling ATV4 op "Dolby Surround":
- Bij films geeft mijn versterker aan: Dolby Digital 5.1. Het geluid is dan ook 5.1 (logisch). Ook in Direct / Pure Direct modus. Desgewenst kan mijn versterker er dan nog 7.1 of 9.1 van maken. Bij de bovenstaande instelling werkt dat niet.
- Bij niet-films / spelletjes is het ook PCM Stereo, hoewel bij sommige spellen (Rayman en Galaxy on Fire) schakelt mijn versterker ook om naar Dolby Digital 5.1. Echter komt er dan alleen geluid uit de voorste speakers.

Ik heb geen 7.1 materiaal in iTunes en ik vraag me af of er ook al 7.1 films beschikbaar zijn in de iTunes store. Ik heb ze (nog) niet gezien, maar eigenlijk zou je daar eens mee moeten testen. Ik vraag me dan ook af of alle mensen die klagen correct bronmateriaal hebben gebruikt.

Hier kun je allerlei bronmateriaal vinden http://www.demolandia.net/theatrical-trailers/dolby-intros/ Misschien dat je daar nog wat mee kan testen

Ik ga ondertussen even op zoek of ik ergens een 7.1 file kan vinden die in zowel iTunes als op de Apple TV af is te spelen.

Edit: lees net dat de nieuwe Terminator film in iTunes 7.1 is en dat deze correct wordt afgespeeld als de Apple TV op "automatisch" wordt ingesteld, waarbij het decoderen door de Apple TV wordt gedaan. In Dolby Surround modus, zet je Apple TV het signaal om naar een Dolby Digital 5.1 signaal. Het oorspronkelijke 7.1 signaal wordt dan niet doorgegeven aan je versterker.

Wat voor 7.1 signaal is dit? DD 7.1 of van nog hogere kwaliteit?

• johoo
Nee, niet meer.

• matthijst
MrMC heeft een beperkte testgroep van een man of 10-20 als ik moet gokken. Is niet meer voor aan te melden.
Eerste indrukken:
- speelt geen .iso en geen VIDEO_TS folder (gebruik ik normaal nooit), al het andere wat ik geprobeerd heb wel.
- start meteen met spelen (geen bufferen) en na skippen gaat hij ook meteen door met spelen.
- list view, dus geen lame lompe iconen om doorheen te scrollen.
- je kan bestanden verwijderen, handig na kijken

Dingen die verschillen met Kodi op Pi2:
- bediening, normaal gebruik ik de MCE Remote, Apple TV remote is vrij kut om te scrollen. Oude ATV2 bediening werkt al een stuk fijner, maar een extra knop om te configureren zou handig zijn (voor Kodi-kenners: je hebt geen "back" button, "menu" brengt je terug naar het hoofdmenu, als je een map omhoog wilt moet dat via ".."

• boefje79
List view en delete-optie is wel heel fijn!
Leuk om te horen!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:15:
MrMC heeft een beperkte testgroep van een man of 10-20 als ik moet gokken. Is niet meer voor aan te melden.
Eerste indrukken:
- speelt geen .iso en geen VIDEO_TS folder (gebruik ik normaal nooit), al het andere wat ik geprobeerd heb wel.
- start meteen met spelen (geen bufferen) en na skippen gaat hij ook meteen door met spelen.
- list view, dus geen lame lompe iconen om doorheen te scrollen.
- je kan bestanden verwijderen, handig na kijken

Dingen die verschillen met Kodi op Pi2:
- bediening, normaal gebruik ik de MCE Remote, Apple TV remote is vrij kut om te scrollen. Oude ATV2 bediening werkt al een stuk fijner, maar een extra knop om te configureren zou handig zijn (voor Kodi-kenners: je hebt geen "back" button, "menu" brengt je terug naar het hoofdmenu, als je een map omhoog wilt moet dat via ".."
Zonder .iso en VIDEO_TS vraag ik me toch echt af in hoeverre het nog een echte Kodi is, of slechts een light versie met basis functionaliteit.

• matthijst
CRXDelSol schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:38:
Zonder .iso en VIDEO_TS vraag ik me toch echt af in hoeverre het nog een echte Kodi is, of slechts een light versie met basis functionaliteit.
't is een eerste versie heh :)
En het is géén Kodi, sowieso "light", want Apple (geen plugins bijvoorbeeld)....

Kodi ontwikkelaars zullen straks de source code gebruiken om een sideloadable versie van Kodi te maken die wel plugins ondersteunt. Geen idee waarom VIDEO_TS en iso er (nog) niet in zitten. Infuse heeft het ook niet, misschien wordt Apple er niet blij van?

Grootste irritatie, maar dat geldt voor alle apps op ATV vind ik die bepertkte remote |:(
Geef me een paar extra knoppen... Iemand een idee of er een bediening is met meer knoppen die het doet op ATV4 (back, delete, stop bijvoorbeeld...)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:50:
[...]

't is een eerste versie heh :)
En het is géén Kodi, sowieso "light", want Apple (geen plugins bijvoorbeeld)....

Kodi ontwikkelaars zullen straks de source code gebruiken om een sideloadable versie van Kodi te maken die wel plugins ondersteunt. Geen idee waarom VIDEO_TS en iso er (nog) niet in zitten. Infuse heeft het ook niet, misschien wordt Apple er niet blij van?

Grootste irritatie, maar dat geldt voor alle apps op ATV vind ik die bepertkte remote |:(
Geef me een paar extra knoppen... Iemand een idee of er een bediening is met meer knoppen die het doet op ATV4 (back, delete, stop bijvoorbeeld...)
Apple moet gewoon niet eigenwijs doen en BT keyboards gaan ondersteunen. Andere kant, kan Kodi niet bv. menu lang ingedrukt houden gebruiken voor context ? Doet Apple ook in de launcher om een app te deleten (daarna play/stop om te deleten).

Iemand screenshots van MrMc ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:18

amphora

Websites & Fotografie

Apple filosofie: hou het simpel.
Vind het heerlijk zo'n remote met weinig knoppen. Dwingt ontwikkelaars om goed na te denken over interface. En dat is niet makkelijk nee, maar wel belangrijk. Zouden tv makers ook eens moeten doen ipv afstandsbediening maken met 100 knoppen (en dan soms nog de helft verstoppen onder schuifklep) waarvan je 80% zelden gebruikt.

BT toetsenbord daarentegen is wel handige toevoeging...

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 26-11-2015 10:50 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• matthijst
Screenshots kan wel ff maken vanvond, maar 't is gewoon Kodi met een MrMC achtergrond :)

Vwb. remotes: tsja, voor dingen als Infuse/MrMC waren een paar extra knoppen wel handig geweest.
Had er 4 van die kleurenknoppen onder gegooid ofzo, vrij universeel.
Lang drukken in menu werkt wel bij sommige dingen, maar dat gaat minder snel dan een dedicated knop :)

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:56:
Screenshots kan wel ff maken vanvond, maar 't is gewoon Kodi met een MrMC achtergrond :)

Vwb. remotes: tsja, voor dingen als Infuse/MrMC waren een paar extra knoppen wel handig geweest.
Had er 4 van die kleurenknoppen onder gegooid ofzo, vrij universeel.
Lang drukken in menu werkt wel bij sommige dingen, maar dat gaat minder snel dan een dedicated knop :)
Maar dan krijg je weer knoppen waar anderen helemaal niets mee doen. Overbodig in Apple's ogen (en daar ben ik het mee eens). En dat iets een halve seconde langer duurt omdat je 2x moet klikken ipv 1x neem ik graag op de koop toe :)
Ben zelfs van mening dat bij nieuwe apple remote de home knop overbodig is. Zou ook kunnen door menu knop ingedrukt te houden bijvoorbeeld.

• matthijst
Smaken verschillen zullen we maar zeggen :)
AppleTV is niet echt bedoeld voor iets als Kodi, maar heb hoop dat er support voor andere remotes gaat komen later.... Tot die tijd voldoet het wel, al moet ik in de praktijk nog zien of ik het ga gebruiken of dat het bij de Pi2 Kodi blijft to remotes ondersteund worden...

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:19
Zelf vind ik de remote wel fijn werken. Ik begrijp alleen niet waarom die linker knop MENU heet. Dat ding kan nergens een "menu" oproepen maar dient altijd om terug te gaan. Waarom niet zo'n backknop op die plek?
Een echte menuknop mis ik dan wel. Bijvoorbeeld om een instellingenmenu te openen in Netflix of Localcast, om de taal of ondertiteling te selecteren bijvoorbeeld. Nu moet ik het touchpad lang ingedrukt houden maar door de gevoeligheid spoelt mijn film dan soms door.

Wat dat betreft is de FireTV remote wel iets gemakkelijker:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.knowyourmobile.com/sites/knowyourmobilecom/files/styles/gallery_wide/public/2015/09/screen_shot_2015-09-20_at_8.20.20_pm.jpg?itok=9jBy6hNX

Edit: en bij tekstinvoer is het echt klote dat ik mijn iPhone niet als toetsenbord kan gebruiken..

[ Voor 25% gewijzigd door yorroy op 26-11-2015 11:33 ]

• matthijst
Die FireTV ziet er idd perfect uit: nog simpel, maar net een paar knoppen meer :)

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Werkt een van de remote apps voor Kodi op je telefoon niet gewoon?

• loekf2
amphora schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:11:
[...]

Maar dan krijg je weer knoppen waar anderen helemaal niets mee doen. Overbodig in Apple's ogen (en daar ben ik het mee eens). En dat iets een halve seconde langer duurt omdat je 2x moet klikken ipv 1x neem ik graag op de koop toe :)
Ben zelfs van mening dat bij nieuwe apple remote de home knop overbodig is. Zou ook kunnen door menu knop ingedrukt te houden bijvoorbeeld.
Screen shots niet echt nodig... heb me aangemeld op het MrMC forum:

http://mrmc.tv/forum

Screenshots zijn er ook te vinden, maar ziet er uit als... tja... gewoon Kodi ;-)

Goed om te lezen dat ze een binary in Apple's Testflight hebben kunnen krijgen, wel een gedoe omdat Apple de binary checked qua symbols, gelinkte libraries etc.

Context menu in Kodi werkt blijkbaar via touchpad op Siri remote (klik en ingedrukt houden).

Dus blijkbaar nog geen iso/VIDEO_TS support, geen bitstreaming van HD audio. Subtitle support is er wel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• matthijst
loekf2 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:00:
Screen shots niet echt nodig... heb me aangemeld op het MrMC forum:
http://mrmc.tv/forum

Screenshots zijn er ook te vinden, maar ziet er uit als... tja... gewoon Kodi ;-)
Goed om te lezen dat ze een binary in Apple's Testflight hebben kunnen krijgen, wel een gedoe omdat Apple de binary checked qua symbols, gelinkte libraries etc.

Context menu in Kodi werkt blijkbaar via touchpad op Siri remote (klik en ingedrukt houden).

Dus blijkbaar nog geen iso/VIDEO_TS support, geen bitstreaming van HD audio. Subtitle support is er wel.
Yep, iso en VIDEO_TS vinden ze schijnbaar achterhaald.
Context menu werkt prima, zo gooi je bestanden weg.
Ik dacht, maar moet het nog ff checken, dat "menu" op ATV2 met kodi een bladzijde terug ging. Nu spring je naar het Home Menu, da's vrij irritant.
Iemand die ATV2 nog vaak gebruikt en "weet" wat menu voor actie uitvoert?
SidewalkSuper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:39:
Werkt een van de remote apps voor Kodi op je telefoon niet gewoon?
Net ff getest. Werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 26-11-2015 13:46 ]

• SidewalkSuper
  • Nu online
Je moet de menu knop gewoon ff remappen naar backspace.
Top dat die app werkt, dat is sowieso wat ik het meest zou gebruiken, naast de normale remote van mn tv met HDMI CEC.

[ Voor 56% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-11-2015 14:34 ]

• matthijst
SidewalkSuper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:33:
Je moet de menu knop gewoon ff remappen naar backspace.
Waar?
Heb de sourcefiles niet, denk dat je er dan niet bij kan?

• SidewalkSuper
  • Nu online
matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:46:
[...]

Waar?
Heb de sourcefiles niet, denk dat je er dan niet bij kan?
Hmmmm ja, goed punt. Zonder de keymap editor addon kun je hem niet op de ATV zelf remappen.
Er is natuurlijk idd ook geen mogelijkheid om hem toe te voegen.

De keymap editor addon moet eigenlijk in deze versie ingebouwd worden, zodat je lekker naar hartelust je normale remote kan mappen. Dan zijn je problemen gelijk opgelost.

Functie requesten! :)

• matthijst
Ah, was een bug. Is aangepast in volgende betaversie :)
Dan denk ik dat MrMC perfect is...

• loekf2
Kreeg ook net invite voor Testflight om MrMc te testen.

Here we go :+

• loekf2
Ga naar mrmc.tv site, meld je aan voor forum and stel je voor met wat voor setup je hebt etc. In principe kun je met Testflight tegenwoordig 2000 testers toelaten, maar denk dat ze het ook een beetje beperkt willen houden. Het MrMC forum heeft zo te zien op dit moment zo'n 150 members.

iMac/Macbook helpt denk ik, omdat je met Xcode logs kunt pullen.

Straks thuis even Testflight installeren en eens zien wat er wel en niet kan, en hoe MrMC/Kodi op een ATV4 zich verhoudt tot Kodi op bv. een Nvidia Shield ATV (of FireTV, of Nexus Player die ik ook gehad heb).

[ Voor 21% gewijzigd door loekf2 op 26-11-2015 18:28 ]

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:47

pvdven

Testen maar.....

Infuse 4 for Apple 4 beta is afgerond. De final versie is ingediend bij Apple.

http://firecore.com/comment/61076#comment-61076

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

• Goldwing1973
pvdven schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:54:
Infuse 4 for Apple 4 beta is afgerond. De final versie is ingediend bij Apple.

http://firecore.com/comment/61076#comment-61076
Whoooooo!!!!
Nu maar hopen dat Apple 'm snel goedkeurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:50:
[...]
Onder Instellingen \ Afstandbedieningen en apparaten \ Leer afstandsbediening kennen kun je iedere infrarood afstandsbediening toevoegen. Bijvoorbeeld de multifunctionele afstandbedieningen van de tv (box) waar ook een dvd knop op zit.
Buiten de basisknoppen kun je zo ook extra afspeelknoppen configureren.
Dit zijn speel af, pauze, stop, spoel terug, spoel vooruit, vorige track, volgende track, spring achteruit en spring vooruit.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 13:55
Ik speel af met een Marantz SR-7008

[...]
Bij een 5.1 bronmateriaal geeft je receiver alsnog 7.1 aan? Lijkt mij niet correct.
Het is helaas wel correct, want mijn receiver krijgt een 7.1 signaal van mijn Apple TV. Alleen als de Apple TV 5.1 materiaal afspeelt, worden twee kanalen leeggelaten, maar wel verstuurd. Daar ben ik dan ook niet blij mee, want mijn receiver kan er dan zelf ook niks mee in het kader van Dolby Pro Logic IIz.

[...]
Hier kun je allerlei bronmateriaal vinden http://www.demolandia.net/theatrical-trailers/dolby-intros/ Misschien dat je daar nog wat mee kan testen
Bedankt, ik zal er eens naar kijken.

[...]
Wat voor 7.1 signaal is dit? DD 7.1 of van nog hogere kwaliteit?
Naar wat ik ervan begrepen heb, is het Dolby Digital 7.1. Zo staat het ook in de iTunes store aangegeven.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• loekf2
Wat indrukken van Kodi/MrMc op de ATV4

- Speelt MKVs with DTS/DD af. Passthrough werkt prima. Niets te klagen over video kwaliteit: geen judder bij 23.976 Hz, beeld ok.
- Ik heb GEEN audio bij MP4 files en AAC audio, wat ik ook probeer (ATV audio op automatic, dolby surround etc). Ook de MrMC settings maken niets uit (passthrough aan/uit etc).
- AVIs en MKVs met MP4 audio (of MP3) zijn ok.
- Siri remote bij scrollen door je files is PITA (pain in the a***). Met mijn Harmony Elite (via IR) gaat het stukken soepeler.
- Zou graag de buffering settings willen tweaken. Ik hoor mijn NAS nu meer dan bv. mijn Shield. Denk dat de buffering iets agressiever mag.
- Als je geen fan van plugins bent, is het een redelijk complete port. Zeg maar gelijk aan de Android versie (er is geen TrueHD etc support nog, ook niet via passthrough).
- Remote control zou wel moeten werken via een iOS app. Nog niet getest.
- Gelukkig is er nog steeds de zoom setting. Ik moet deze op 4% zetten ivm overscan (dankzij Phiips, maar ook Apple die geen overscan setting biedt in tvOS).

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 26-11-2015 21:32 ]

• matthijst
Update van vanavond gaat scrollen iets beter mee (hij blijft scrollen ipv steeds naar het linkermenu te flippen, maar ideaal is anders). Oude ATV remote bevalt wel aardig.
Remote apps doen het, maar heb dan liever fysieke knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
matthijst schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:37:
Update van vanavond gaat scrollen iets beter mee (hij blijft scrollen ipv steeds naar het linkermenu te flippen, maar ideaal is anders). Oude ATV remote bevalt wel aardig.
Remote apps doen het, maar heb dan liever fysieke knoppen.
Ik heb een bug ontdekt in MrMC denk ik. Als je een of meer files met DD/DTS afspeelt (wel/geen passthrough maakt niet uit ?) dan een MP4 met AAC, heb je geen geluid meer. Ook in de launcher (home) zijn de navigatie geluiden weg. ATV in sleep en weer aan, en geluid is terug.

Ik vind het scrollen met de Siri remote nog steeds een drama, en je moet uitkijken niet het linker menu per ongeluk te openen. Met bv. een Logitech Harmony is het ok, zelfde zou ik zeggen als bv. Kodi op de Nvidia Shield ATV of op een PC met IR remote. Met een IR remote kun je context menus gewoon openen door select ingedrukt te houden (zit volgens mij ook in de laatste Jarvis built voor Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nu Samsung TV remote geprogrammeerd.
Meteen alles bij de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Kooptip - alleen vandaag:

Het is vandaag Black Friday. Ik heb zojuist bij Conrad.nl een 64GB exemplaar gekocht voor 199 euro (https://www.conrad.nl/nl/...e-2015-64-gb-1384739.html). De 32GB versie is uitverkocht voor de budget prijs, helaasch. Verzendkosten worden niet gerekend wanneer je iDeal gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Novah schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:23:

Het is vandaag Black Friday. Ik heb zojuist bij Conrad.nl een 64GB exemplaar gekocht voor 199 euro (https://www.conrad.nl/nl/...e-2015-64-gb-1384739.html). De 32GB versie is uitverkocht voor de budget prijs, helaasch. Verzendkosten worden niet gerekend wanneer je iDeal gebruikt!
Ook besteld, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Novah schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:23:

Ik wacht tot vlak na kerst, dan worden ze voor belachelijk lage prijzen verkocht op eBay.
Zo heb ik vorige week er eentje op de kop kunnen tikken voor €150 (64GB in gesealde verpakking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 10:12
(jarig!)
even een vraagje,

ik heb de Apple TV4 nu draadloos in het netwerk. alles werkt goed, voornamelijk Spotify streamen naar de versterker. en Netflix op de TV kijken.

waarom zit er ook een UTP aansluiting op de ATV4? en heeft het voordelen om m via de UTP in het netwerk te hangen?

THX in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Omdat niet iedereen overal goede wifi, of ueberhaupt wifi ontvangst heeft?
Of omdat wifi misschien te traag kan zijn als je 30GB blueray rips wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:24

swv

Slechte wifi ontvangst kan een boosdoener zijn inderdaad. Voordeel van bedraad is dat je geen last hebt van andere stoorzenders zoals buren en huishoudelijke apparaten en een gegarandeerde bandbreedte. Hoewel de Apple TV en Airport Express slechts uitgerust zijn met een 100 Mbit poortje is dat ruim voldoende voor Airplay toepassingen. Bedraad is trouwens de latency ook iets lager dan via wifi. Het kan allemaal net dat ene verschil maken in de beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
(jarig!)
THX Tweakers.

ik heb toch een Cat6 draadje liggen, plug ik deze er mooi in. Raar eigenlijk dat er een 100Mbit poortje inzit. maar goed, het zal snel genoeg zijn.

kan ik straffeloos de cat aansluiten, of vergt zulks extra maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stanevo6 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:05:
ik heb toch een Cat6 draadje liggen, plug ik deze er mooi in. Raar eigenlijk dat er een 100Mbit poortje inzit. maar goed, het zal snel genoeg zijn.
Is ook raar, vooral als je bedenkt dat een Gb NIC niks duurder is. Maar, zoals je al zei, het zal ruimschoots volstaan.
kan ik straffeloos de cat aansluiten, of vergt zulks extra maatregelen?
Just plug it in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanevo6
(jarig!)
@ikweethetbeter

mag wel niet van de forum master, want zinloze berichten, maar doe t toch, immer beleefd

THX !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ach, over zinloosheid kan je twisten, beleefdheid is nooit zinloos...

Is infuse er nou al? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 08:05
Apple TV van 1DayFly binnen. Met Poolse verpakking :D
Die hebben ze dus daar ergens goedkoper weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pino112 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:18:
Apple TV van 1DayFly binnen. Met Poolse verpakking :D
Die hebben ze dus daar ergens goedkoper weten te krijgen.
Ooh dat is toch wel goed nieuws, kun je voor het jaar fabrieksgarantie in ieder geval gewoon bij Apple in Nederland terecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stanevo6 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:37:
waarom zit er ook een UTP aansluiting op de ATV4? en heeft het voordelen om m via de UTP in het netwerk te hangen?
Hangt of staat allemaal met je wifi netwerk. Een bedrade aansluiting was vroeger altijd beter en dat leeft onder de gebruikers nog steeds een beetje.

Fatsoenlijk 5ghz wifi is echter al sneller te krijgen dan de gigabit bedrade poort (die de Apple tv dus al niet eens heeft).

Ik sluit de apparaten met een 10/100/1000 poort nu ook nog steeds netjes bedraad aan binnen mijn netwerk maar sinds ik mijn Macbook 2015 heb ben ik er wel achter dat dit eigenlijk onzin is. Die haalt namelijk fantastische snelheden via draadloos icm het huidige model time capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn Poolse Apple tv ook vandaag ontvangen. ;) Kan mijn Apple tv 2 eruit zodra de Infuse app uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je "behelpen" met Nastify. Speelt alles overal vandaan af. Alleen geen Metadata. Plex is ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
NAStify is niks, net zoals Plex. OneVideo is wel aardig, daarmee hou ik het wel vol totdat Infuse komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijke taal. Aandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
Nee, ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken vrijwel elk videoplayer op de aTV4 en vrijwel allemaal doen ze het redelijk en is het uitsluitend een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
ICT Consultant schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:09:
NAStify is niks, net zoals Plex. OneVideo is wel aardig, daarmee hou ik het wel vol totdat Infuse komt.
Plex is een prima oplossing hoor, heb de Plex server op een Synology ds415 NAS draaien en de Apple TV's 2,3 en 4 als clients.
Werkt prima, enigste nadeel is dat met Plex al het transcoderen op de NAS zelf gebeurd en daar heeft Infuse geen last van, die doet het transcoderen op de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Infuse transcode niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Weet ik, ik bedoelde dat de rekenkracht van de client gebruikt wordt door Infuse.
En bij Plex de rekenkracht van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Ik heb een vraagje misschien weten jullie dat?

Ik ben ingelogd op de apple tv met mijn icloud en daar staan de foto's ook op van mij natuurlijk,
Is het mogelijk om die foto's niet te laten zien op de apple tv.
Of nog beter alleen de shared foto's laten zien en niet mijn prive foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Inloggen met een 2e apple id en die opnemen in je family denk ik

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Nu uit gezet in de settings, maar volgens mij kan dat zo weer worden aan gezet zonder eerst te valideren.

Andere appleId is ook een oplossing alleen als je er een familie van wilt maken moet je weer een creditcard gekoppeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 22:30

robertwebbe

Robert Webbe

blackspeedy schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:57:
Is het mogelijk om die foto's niet te laten zien op de apple tv.
Of nog beter alleen de shared foto's laten zien en niet mijn prive foto's.
Ik weet wel dat het mogelijk is om individuele foto's te verbergen. Je opent dat de betreffende foto op bijvoorbeeld je iPhone, klikt op de Deel knop (linker onderhoek) en in de onderste rij klik je op Verberg.
Dan staat die niet meer in je fotorol en komt die niet meer op je ATV. Om hem toch te zien ga je naar de map "Verborgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb best vaak dat ik alleen het geluid van mijn macbook koppel door alt-klik op het geluid icoontje te doen in de taskbar. Vaak valt het dan na een tijd weg (lijkt me een time-out voor te lang niet gebruik maken van de apple tv). Als ik dan weer connect dan is het een gok of het werkt, of dat er een zeer harde ruis (niet te regelen met volume, altijd 100%) uit de boxen komt.
Heeft iemand anders hier last van?

Weet iemand misschien een site waar populaire of goede apple-tv apps op staan? De appstore heeft niet echt een goede zoekfunctie naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
ICT Consultant schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:09:
Vind NAStify beter dan Plex en OneVideo, Plex moet ik de server op mijn MacBook Pro of iMac installeren omdat mijn NAS dat niet kan. deze workaround vind ik niks, en NAStify speelt wel alles af en het meeste zonder problemen.

Maar wacht ook af was infuse gaat doen, hopelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Met Nastify en OneVideo heb ik geen 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
johoo schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:14:
Met Nastify en OneVideo heb ik geen 5.1 geluid.
De beta van MrMC (ik ben beta tester) doet wel 5.1 decode en passthrough van de DTS or DD "core stream" naar je receiver.

Je hebt zeg maar dezelfde "ervaring" als bv. Kodi op een Android (TV) box of PC. Ik vind de interface van bv. VideoExplorer of Nastify vreselijk qua scrollen door folders met veel files op een NAS. Beide gebruiken volgens mij VLC als ingebouwde video speler, maar doen geen passthrough.

Weet nog niet wanneer MrMc uit beta gaat, voorlopig worden er nog bugs geplet.

Als je het nog niet meegekregen had, MrMC is een opgeschoonde port van Kodi naar tvOS (en iOS later). Plugin support via Python is er uit gehaald. PVR werkt wel. Op dit moment gaat de beta test via Testflight. Bedoeling is MrMC gewoon in de Appstore komt. Kan als betaalde app.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 30-11-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Goldwing1973 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:46:
[...]

Weet ik, ik bedoelde dat de rekenkracht van de client gebruikt wordt door Infuse.
En bij Plex de rekenkracht van de NAS.
Transcode is onzin. De A8 SoC heeft voldoende kracht om bv. een 20 Mbps 1080p24 x264 Blu-ray rip met DTS af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Infuse scrollt idd net zo ruk als VideoExplorer en Nastify.
MrMC doet het een stuk beter, met de simpele lijstweergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Thanks!

Nog een vraag. Hebben jullie ook last van wegvallende audio? De laatste paar dagen steeds meer. In het begin helemaal niet, maar nu wel. Het geluid (als ik alleen audio stream) valt veel weg en komt daarna weer terug.

edit: he, ik zie dat wat ik de vorige vraag vroeg al bestaat. Excuus!
http://www.iculture.nl/ne...itlijsten-nu-beschikbaar/

[ Voor 14% gewijzigd door Thonz op 30-11-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
(jarig!)
ja heb ik ook soms. alleen audio streamen (spotify) via Surface pro3 en Airfoil.

valt even weg en dan komt het geluid weer terug. ik dacht dat het bij mij te maken had met Wifi. in mijn vraag een paar topics terug vroeg ik daarom al of het misschien beter is de Apple TV via UTP in het netwerk te hangen. maar ja, dan is nog steeds de Surface via Wifi in het netwerk heb de UTP oplossing nog niet getest.

heb de nieuwste Airport Extreme. zou deze misschien switchen tussen 2.4 en de 5 gigaherz??
heb mijn Surface pro 3 geforceerd op 5 gigaherz. de Extreme deed maar wat, terwijl hij de band zelf moet zien en selecteren.

mijn Apple TV heeft op 1 balletje na een perfect WiFi ontvangst.

ben wel benieuwd of meer tweakers dit probleem hebben

ps. terwijl ik dit inklop, vie het geluid weer even (3 seconden) weg om daarna terug te keren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is jammer dat Kodi/MrMC geen addons ondersteund. Ik kan me nu behelpen maar ik mis toch steeds de optie om subs te downloaden tijdens het kijken!

Heeft iemand al Chinese namaak bandjes voor de remote gevonden? Is niet zo zeer om vast te maken maar om de onderkant te herkennen. Ik swype soms op de verkeerde kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
Queenfanmichel schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:53:
[...]

Vind NAStify beter dan Plex en OneVideo, Plex moet ik de server op mijn MacBook Pro of iMac installeren omdat mijn NAS dat niet kan. deze workaround vind ik niks, en NAStify speelt wel alles af en het meeste zonder problemen.

Maar wacht ook af was infuse gaat doen, hopelijk beter.
Plex is niks omdat het een zware server nodig heeft, en transcodeert, wat onnozel is als je bedenkt dat een ATV genoeg rekenkracht heeft om zelf alles te decoderen.

NAStify is wel aardig, maar kan de helft van mijn MKV's niet afspelen.

Ook ik wacht op Infuse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ICT Consultant schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:10:
[...]

Plex is niks omdat het een zware server nodig heeft, en transcodeert, wat onnozel is als je bedenkt dat een ATV genoeg rekenkracht heeft om zelf alles te decoderen.

Ook ik wacht op Infuse!
Leuke is wel dat MrMC blijkbaar de decoding in software op de twee Cyclone cores doet. Volgens de devs heeft tvOS geen APIs om de hardware decoder te kunnen gebruiken, wat beetje vreemd is. Op iOS is die er wel.

De iOS versie van MrMC is ook in beta schijnt.

MrMC zit op z'n eerste release candidate, maar ik zie nog flinke bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Thonz schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:27:
[...]

Thanks!

Nog een vraag. Hebben jullie ook last van wegvallende audio? De laatste paar dagen steeds meer. In het begin helemaal niet, maar nu wel. Het geluid (als ik alleen audio stream) valt veel weg en komt daarna weer terug.

edit: he, ik zie dat wat ik de vorige vraag vroeg al bestaat. Excuus!
http://www.iculture.nl/ne...itlijsten-nu-beschikbaar/
Alleen in de US hebben ze ook hitlijsten per categorie (sinds meer dan een week geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

ICT Consultant schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:10:
[...]

Ook ik wacht op Infuse!
Dat is jouw mening. Veel Plex gebruikers (zoals ik) gebruiken het al jaren en hebben al een server/nas waar het goed op draait en de ATV App is een welkome aanvulling. Heb je alleen een ATV en een simpele NAS kan ik me voorstellen dat je liever Infuse hebt maar om nou te roepen dat het 'niks' is... Dat is nou eenmaal het idee achter Plex, transcode op server/nas en een 'dom' afspeel apparaat. Ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
't is gewoon niks met dat transcoding.
Achterhaalde techniek uit de tijd dat ontvangende apparaten weinig processorkracht hadden en netwerken nog traag waren :)

Wel leuk als je van plaatjes houdt, maar dat zou ook zonder die bende eromheen kunnen.
Maar goed, als je het al jaren gebruikt en het werkt, dan weinig reden om wat anders te gaan gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door matthijst op 01-12-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
amphora schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:58:
[...]

Dat is jouw mening. Veel Plex gebruikers (zoals ik) gebruiken het al jaren en hebben al een server/nas waar het goed op draait en de ATV App is een welkome aanvulling. Heb je alleen een ATV en een simpele NAS kan ik me voorstellen dat je liever Infuse hebt maar om nou te roepen dat het 'niks' is... Dat is nou eenmaal het idee achter Plex, transcode op server/nas en een 'dom' afspeel apparaat. Ieder z'n ding.
Ik ben ook gebruiker van Plex, maar ik blijf het verwarrend vinden, want incidenteel transcodeert een apparaat blijkbaar wel:

- DS214Play Plex server -> Samsung Plex client: draait zonder vertraging met afspelen

- DS214Play Plex server -> ATV Plex client: buffer de buffer de buffer

- iMac Plex server -> ATV Plex client: draait zonder vertraging met afspelen

M.a.w. waarom kan het met de Samsung Plex client wel en met de ATV Plex client niet?
Pagina: 1 ... 29 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.