Haha. Nee en nee.ikweethetbeter schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:35:
[...]
Dat is inderdaad wel het beste!
[...]
Probeer eens een Powerline / Homeplug, dat is -na bedraad- de meest betrouwbare verbinding.
Goed WiFi is sneller dan de bedrade aansluiting van de AppleTV. En in een goed draadloosnetwerk eigenlijk ook net zo betrouwbaar.Ursamajor schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:16:
De ATV4 zou bedraad worden aangesloten. Ben er wel een beetje klaar mee met wifi verbindingen. Maar helaas kan ik de pc boven niet bedraad krijgen.
Heb een nas van WD. Die heeft ook wel apps, alleen niet zo mooi als van Synology. Zal er nog eens een nachtje over slapen...
Maarja wma en wmv zijn dan ook wel echt dood.Ursamajor schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:45:
Wma bedoelde ik eigenlijk ipv wmv... Eigenlijk moet ik m'n cd's nog eens rippen maar dan op 320kbps mp3/wav of flac...
(Zijn het nooit echt geweest ook eigenlijk)
Mm dat lijkt mij eerder aan jou netwerk liggen dan aan de Chromecast. Oke je krijgt apps op de AppleTV4 en daardoor is het meer product maar alle formaten media afspelen (Ook groter dan 10 GB) en Netflix/YouTube doet hij minstens net zo goed.yorroy schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:09:
[...]
Beide eigenlijk. De raspberry 1 begon steeds vaker vast te lopen en de ChromeCast had moeite om verbinding te houden. Wanneer ik iets op pauze wilde zetten (Netflix bijvoorbeeld) was de verbinding met m'n telefoon weer weg en duurde het 3 minuten voordat ik eindelijk weer verbinding had. Verder waren er altijd laadtijden en bij de ATV is het klikken en starten.
Video streamen vanaf de Synology deed ik ook naar de ChromeCast, maar had wel met enige regelmaat dat er even gebufferd moest worden. Bovendien werkten bestanden groter dan 10gb erg moeizaam.
Maar de ChromeCast was er ook niet voor gemaakt om dat soort taken te doen. De ChromeCast 2 is mogelijk wel een stukje krachtiger.
Laat ik het zo zeggen: de ChromeCast en Rasberry zijn beide prima producten, helemaal voor dat geld. Maar als je iets meer geld over hebt voor een ATV dan krijg je er wel heel veel gemak voor terug.
Mijn iPhone doet er nooit 3 minuten over om weer verbinding te maken. Dat gaat allemaal gewoon instant, zowel met Plex, YouTube als Netflix.
Heb je ook flinke mkv's toevallig?matthijst schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:01:
Infuse ook geïnstalleerd... Speelt "alle" bestanden af, en start direct met spelen.
VIDEO_TS folder speelt hij niet.
Een listview zou handig zijn, en deleten van bekeken afleveringen.
Op zich al mooi dat je hiermee rechtstreeks vanaf je nas kunt afspelen. Interface kan nog wat handiger (vooral de listview mis ik), maar het gaat de goede kant op
Dus RawHD series van 8 GB of films van 25 GB+, ben wel benieuwd of de AppleTV icm Infuse dat aankan zonder problemen (Starten, audio sync na spoelen, audio sync na hervatten, enz). Want dan zou het wel een toffe oplossing voor de slaapkamer zijn.
Edit: En doet de beta al dts/DTSHD? Op iOS moet ik daar €9,95 voor betalen namelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 17-11-2015 23:11 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans