Heb een paar weken geduld, hou de FireCore website in de gaten, want ik verwacht veel van Infuse op de Apple TV4.Ursamajor schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:21:
Ben nog een klein beetje aan het twijfelen of ik een Apple tv wil of een htpc met plex. Ik kan op de apple site nou niet echt vinden wat voor een apps er allemaal voor de apple tv zijn of andere pagina's die mij echt over de streep gaan trekken.
Het hele sideloading verhaal dat in eerdere posts besproken werd, wil ik niet. Dan kan ik net zo goed een htpc gaan beheren. Liefst heb ik zo weinig mogelijk onderhoud en werk ik met het apparaat zoals ie ontworpen is.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om meerdere video bibliotheken aan te maken, een met tekenfilms voor kinderen en een met speelfilms en een met homevideo's?
Precies. Begin volgende week de beta van Infuse
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb ook een beta test uitnodiging van Infuse beta gekregen, die volgende week uitgebracht wordt.
Echter heb ik nog geen Apple TV 4 en zal volgende week ook nog geen hebben. Dus als iemand mijn invite wil, moet hij mij even een PM sturen.
EDIT: vergeven
Echter heb ik nog geen Apple TV 4 en zal volgende week ook nog geen hebben. Dus als iemand mijn invite wil, moet hij mij even een PM sturen.
EDIT: vergeven
[ Voor 4% gewijzigd door Reverb_ op 16-11-2015 11:17 ]
Zonet ook even gespeeld met Plex icm een synology. Leuk en grafisch zeer mooi.
In de App store is voor ons(Belgen) trouwens ook al een app te vinden van Canvas en het journaal. Ze zijn meer bij de les dan ik verwacht had
In de App store is voor ons(Belgen) trouwens ook al een app te vinden van Canvas en het journaal. Ze zijn meer bij de les dan ik verwacht had
Nee, hier ook nada noppes. Teleurstellend vind ik.19JM81 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:34:
Zijn er mensen hier die nu de categorieën in de appstore te zien krijgen? Ik zie nog steeds niks namelijk.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zoals gezegd zijn de verwachtingen van infuse wel groot. Wil je puur een apparaat om je films en series te bekijken dan kun je beter een apparaat met kodi nemen, zoals een NUC of raspberry2.Ursamajor schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:21:
Ben nog een klein beetje aan het twijfelen of ik een Apple tv wil of een htpc met plex. Ik kan op de apple site nou niet echt vinden wat voor een apps er allemaal voor de apple tv zijn of andere pagina's die mij echt over de streep gaan trekken.
Het hele sideloading verhaal dat in eerdere posts besproken werd, wil ik niet. Dan kan ik net zo goed een htpc gaan beheren. Liefst heb ik zo weinig mogelijk onderhoud en werk ik met het apparaat zoals ie ontworpen is.
De ATV heb ik echter gekocht voor het totaalplaatje. Netflix, muziek luisteren en straks met infuse eigen films kijken
Zit te zoeken hoe ik naast films ook muziek zou kunnen afspelen. Opzich prima dat alles via iTunes moet qua bibliotheek, maar die kun je niet op je nas zetten om vanaf de Apple tv te benaderen...
Bedoel, in de tijd van energiebesparing wil je ook niet de hele dag een pc aan hebben staan om muziek met de atv af te spelen.
Als het dus niet mogelijk is om je muziek standaard met een Apple tv af te spelen zonder dat er een pc hoeft aan te staan, snap ik alle apple fans niet die beweren dat "het gewoon werkt".
Vind dat ik ondanks dat ik best thuis ben in de materie, het nog een beste klus is om alles uit te zoeken...
Bedoel, in de tijd van energiebesparing wil je ook niet de hele dag een pc aan hebben staan om muziek met de atv af te spelen.
Als het dus niet mogelijk is om je muziek standaard met een Apple tv af te spelen zonder dat er een pc hoeft aan te staan, snap ik alle apple fans niet die beweren dat "het gewoon werkt".
Vind dat ik ondanks dat ik best thuis ben in de materie, het nog een beste klus is om alles uit te zoeken...
Gadgets FTW!
Ik heb juist dat de ondertiteling spontaan weer aan gaat. Ook heel irritant is dat ie vier rijen met recently watched boven de lijst laat zien. Soms helpt killen van de app en weer opstarten. Soms even terug naar de launcher.EValentino schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:56:
Ik heb een vervelend probleempje met mijn AT4. Als ik via Netflix een serie kijk, en hij gaat over naar de volgende aflevering, dan vergeet hij mijn ondertiteling. Ik moet deze dan handmatig weer inschakelen. Zijn er andere mensen die hier ook tegen aan lopen, en wellicht een oplossing hebben?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Je hebt een paar mogelijkheden. Je kunt Apple music gebruiken. Als je dat niet hebt of wilt zijn er een aantal NASsen (de Synology's in ieder geval) die ook een iTunes server aan boord hebben.Ursamajor schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:36:
Zit te zoeken hoe ik naast films ook muziek zou kunnen afspelen. Opzich prima dat alles via iTunes moet qua bibliotheek, maar die kun je niet op je nas zetten om vanaf de Apple tv te benaderen...
Dat kan waarschijnlijk met de komende versies van Infuse en VLC. Dan moet je muziek ergens op een netwerk schijf staan.Ursamajor schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:36:
Met een NAS die iTunes bibliotheken ondersteunt kan het ook.
Plex kan toch ook muziek afspelen?
Ik heb lig mijn albums er gewoon in staan.
Ik heb lig mijn albums er gewoon in staan.
A life? Where can I download it??
Een nas met een itunes server heeft alsnog een pc met iTunes nodig zoals ik het nu lees op diverse fora.
Plex is dan idd de beste optie nog. Of infuse als deze ook muziek kan spelen straks.
Plex is dan idd de beste optie nog. Of infuse als deze ook muziek kan spelen straks.
Gadgets FTW!
Ik gebruik nu een Mede8er 600X3D en stream daar eigenlijk alleen vanaf de NAS. Met de scraper functionaliteit is dat redelijk in orde. Hoe verhoudt een Apple TV zich hiermee? Ik ben eigenlijk zeer nieuwsgierig naar Plex maar vanwege tijdgebrek daar mezelf nog niet echt in verdiept.
Met itunes-server op synology heb je geen mac/pc nodig...
Dan ben ik benieuwd of dat voor een wd mybooklive ook geldt... Zou een hele hoop schelen.
Gadgets FTW!
Nee, natuurlijk niet!Ursamajor schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:07:
Een nas met een itunes server heeft alsnog een pc met iTunes nodig zoals ik het nu lees op diverse fora.
Een NAS met iTunes server kan dienst doen als iTunes server, je hoeft geen pc of Mac met iTunes aan te hebben staan als je muziek wilt luisteren op je Apple TV.
Een iTunes server bibliotheek is wel het makkelijkst te vullen met iTunes...
Als je Mede8er gewend bent, dan wil je geen Plex. Je wil dan Infuse, wat hopelijk zeer snel uitkomt.Typhone schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:11:
Ik gebruik nu een Mede8er 600X3D en stream daar eigenlijk alleen vanaf de NAS. Met de scraper functionaliteit is dat redelijk in orde. Hoe verhoudt een Apple TV zich hiermee? Ik ben eigenlijk zeer nieuwsgierig naar Plex maar vanwege tijdgebrek daar mezelf nog niet echt in verdiept.
Het leuke is dat ik dan eindelijk een keer aan het overwegen ben om Apple producten te kopen en alles op de Apple manier te ervaren, word ik alsnog gedwongen om met allerlei apps van externe partijen te werken.
De site van Infuse ziet er mooi uit, maar qua info is er op het eerste gezicht erg weinig te vinden en zie ik al helemaal niets over foto's en muziek staan. Dus waarom zou ik dan infuse kiezen?
De site van Infuse ziet er mooi uit, maar qua info is er op het eerste gezicht erg weinig te vinden en zie ik al helemaal niets over foto's en muziek staan. Dus waarom zou ik dan infuse kiezen?
Gadgets FTW!
Infuse is alleen gemaakt voor het kijken van films en series en dat hebben ze dan ook echt goed gedaan. Zo zijn er mogelijkheden voor het downloaded van subtitles, wordt alles gesynct met trakt en werkt het ook nog met DTS.
Voor muziek en foto's zijn andere apps. Muziek speel ik zelf vooral af van mijn telefoon of iPad, dat navigeert toch een stuk makkelijker dan de remote. Maar mocht je dat niet willen dan kun je iTunes home sharing gebruiken zodat je je iTunes library van je PC of NAS kunt benaderen.Voor foto's gebruik ik nu iPhoto en Flickr.
Ben zelf erg tevreden met deze setup en heb liever 3 aparte apps dan 1 app. Het zijn tenslotte ook 3 verschillende soorten media waarbij de interactie afhankelijk is van het type media dat je bekijkt. Dus daarom vind ik het zelfs logisch dat er aparte apps voor zijn.
Voor muziek en foto's zijn andere apps. Muziek speel ik zelf vooral af van mijn telefoon of iPad, dat navigeert toch een stuk makkelijker dan de remote. Maar mocht je dat niet willen dan kun je iTunes home sharing gebruiken zodat je je iTunes library van je PC of NAS kunt benaderen.Voor foto's gebruik ik nu iPhoto en Flickr.
Ben zelf erg tevreden met deze setup en heb liever 3 aparte apps dan 1 app. Het zijn tenslotte ook 3 verschillende soorten media waarbij de interactie afhankelijk is van het type media dat je bekijkt. Dus daarom vind ik het zelfs logisch dat er aparte apps voor zijn.
Die logica volg ik ook. Heb er zelfs een tientje voor over om die infuse app te kopen en van DTS te kunnen genieten.
Maar dan zou je als je homesharing aan zet en je een library op je nas hebt staan die iTunes server draait, nog steeds een pc of mac met iTunes moeten hebben om bij de muziek en foto's te kunnen vanaf een Apple tv?
Maar dan zou je als je homesharing aan zet en je een library op je nas hebt staan die iTunes server draait, nog steeds een pc of mac met iTunes moeten hebben om bij de muziek en foto's te kunnen vanaf een Apple tv?
Gadgets FTW!
Nee, natuurlijk niet!Ursamajor schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:00:
Die logica volg ik ook. Heb er zelfs een tientje voor over om die infuse app te kopen en van DTS te kunnen genieten.
Normaal is je pc of Mac met iTunes de iTunes server voor een Apple TV.
Wanneer je een NAS met iTunes server hebt, dan is je NAS geheel zelfstandig de iTunes server voor een Apple TV.
Want anders was het geen iTunes server geweest, dan was het slechts een fileserver voor een iTunes bibliotheek op een pc of Mac.
Je kunt kiezen, iTunes server of Airplay...
http://blog.mobile-harddi...uziek-naar-je-apple-tv-2/
http://blog.mobile-harddi...uziek-naar-je-apple-tv-2/
En Apple Music of iTunes Match.Dreamvoid schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:46:
Ondersteunen die NASsen inmiddels al Home Sharing dan? Ik gebruik nu een hackintosh NAS daarvoor.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik lees toch nog veel reacties hier van mensen die eigenlijk een pirate box willen met ondersteuning voor allerhande video en audio formaten. Ik vraag me dan toch af waarom je dan voor een Apple TV zou kiezen? Het is toch algemeen bekend dat een Apple TV nou niet bepaald een alles speler is. Als je "alles" wilt kunnen afspelen zijn er veel betere alternatieven die je ook nog eens rechtsreeks aan een NAS kunt hangen...
Als je een apparaat zoekt dat redelijk probleemloos alles afspeelt, dan heb je met een Eminent EM7485 een zeer goede mediaspeler.Tjoekie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:05:
Ik lees toch nog veel reacties hier van mensen die eigenlijk een pirate box willen met ondersteuning voor allerhande video en audio formaten. Ik vraag me dan toch af waarom je dan voor een Apple TV zou kiezen? Het is toch algemeen bekend dat een Apple TV nou niet bepaald een alles speler is. Als je "alles" wilt kunnen afspelen zijn er veel betere alternatieven die je ook nog eens rechtsreeks aan een NAS kunt hangen...
Zoek je een apparaat met de kwaliteit, souplesse, mogelijkheden, bedieningsgemak, ..., van Apple, dan is een ATV4 een zeer goede optie. Alleen dan heb je wel Infuse nodig.
Omdat je op de Apple TV gewoon support hebt voor allerhande applicaties, niet gebonden aan één applicatie die gebonden is aan het OS die je op een andere box hebt staan. Pak je een ander apparaat, dan moet je het doen met halfbakken extensies.Tjoekie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:05:
Ik lees toch nog veel reacties hier van mensen die eigenlijk een pirate box willen met ondersteuning voor allerhande video en audio formaten. Ik vraag me dan toch af waarom je dan voor een Apple TV zou kiezen?
Op de Apple TV heb je naast je mediaspeler opties ook nog gewoon native applicaties die het geheel uitgebreider maken. Ik heb dus een Raspberry Pi 2 met Kodi naast de TV, en een Apple TV 4. De Apple TV voor allerhande applicaties (en omdat ik deze van Apple kreeg voor 1 euro), en de Pi2 voor Kodi. Als dit gecombineerd wordt op de Apple TV is dat toch alleen maar beter? Scheelt weer een apparaat.
Komt omdat deze nog maar net op de markt is, met een App Store. En nu kunnen app ontwikkelaars hun eigen codecs mee geven in de applicatie, waardoor dat 'alles kunner' wel gewoon mogelijk is. Kost alleen tijd, je bent afhankelijk van de ontwikkelaars.Tjoekie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:05:
Het is toch algemeen bekend dat een Apple TV nou niet bepaald een alles speler is. Als je "alles" wilt kunnen afspelen zijn er veel betere alternatieven die je ook nog eens rechtsreeks aan een NAS kunt hangen...
Puur als media speler komt de ATV tekort ja. Maar het totaal plaatje klopt helemaal wat mij betreft. Een goed gevulde App Store biedt enorm veel potentie straks. Het valt of staat straks met het app aanbod en dat is helemaal afhankelijk van ontwikkelaars en mediabedrijven die wel of geen actie ondernemen.
Ik denk niet dat het de vraag is óf ontwikkelaars er wat mee gaan doen. Dat gaat vast gebeuren, en snel ook. Kijk bijvoorbeeld naar Plex. Op de Xbox One heeft die app maanden op zich laten wachten, maar op de Apple TV was hij er zowel gelijk met de launch. En zo gaan veel meer ontwikkelaars van zich laten horen.
Ik had alleen van Apple verwacht dat ze een fatsoenlijke structuur in de Apple Store ingebouwd zouden hebben. Nu vind je alleen de populairdere apps, of als je echt zoekt op de naam, maar dat moet je dan maar op andere plaatsen horen, terwijl daar juist onder iOS een mooie structuur voor is opgebouwd.
Ik had alleen van Apple verwacht dat ze een fatsoenlijke structuur in de Apple Store ingebouwd zouden hebben. Nu vind je alleen de populairdere apps, of als je echt zoekt op de naam, maar dat moet je dan maar op andere plaatsen horen, terwijl daar juist onder iOS een mooie structuur voor is opgebouwd.
Ik zat net ff door de apps te bladeren maar nu vond ik Localcast, gratis en speelt tot nu toe alles soepel af vanaf m'n NAS.
Ik vervloek Apple nu alleen nog omdat ik mijn telefoon niet als toetsenbord mag gebruiken.. Typen met de remote is nou niet echt lekker snel
Ik vervloek Apple nu alleen nog omdat ik mijn telefoon niet als toetsenbord mag gebruiken.. Typen met de remote is nou niet echt lekker snel
[ Voor 37% gewijzigd door yorroy op 13-11-2015 13:00 ]
Met de aTV3 kan dit met de app "Remote" van Apple zelf.yorroy schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:59:
[ Voor 5% gewijzigd door Joepv op 13-11-2015 13:20 ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Bij de app beschrijving staat dat deze alleen geschikt is voor gen3 en ouder...
Gadgets FTW!
grootste hiaat van de ATV4 tot nu toe inderdaad, de remote App,...
Ik wilde Disney Infinity eens proberen, maar ben toch afgehaakt toen in zoveel moest invullen..
Is tunein ook als app op de Apple tv 4 te krijgen?
Gadgets FTW!
Bedankt voor de tip, speelt inderdaad veel af.yorroy schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:59:
Ik zat net ff door de apps te bladeren maar nu vond ik Localcast, gratis en speelt tot nu toe alles soepel af vanaf m'n NAS.
Ben er alleen nog niet achter hoe ik in deze app kan doorspoelen.
Kan je skippen. Je voortgang wordt dan alleen niet opgeslagen.yorroy schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:50:
Ik wilde Disney Infinity eens proberen, maar ben toch afgehaakt toen in zoveel moest invullen..
Makkelijk: met het touchpad naar links en rechts schuiven kun je spoelen. Het touchpad ingedrukt houden was geloof ik opties selecteren (audio en subtitles)chippie777 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:03:
[...]
Bedankt voor de tip, speelt inderdaad veel af.
Ben er alleen nog niet achter hoe ik in deze app kan doorspoelen.
Bij mij vind ie (LocalCast) niks. Terwijl ik gewoon Plex server heb draaien en diverse shares heb.
En bij welke nas kan dit dan? Want de nas moet wel Apple home sharing (thuisdeling) ondersteunen.ikweethetbeter schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:24:
[...]
Nee, natuurlijk niet!
Normaal is je pc of Mac met iTunes de iTunes server voor een Apple TV.
Wanneer je een NAS met iTunes server hebt, dan is je NAS geheel zelfstandig de iTunes server voor een Apple TV.
Want anders was het geen iTunes server geweest, dan was het slechts een fileserver voor een iTunes bibliotheek op een pc of Mac.
Klopt. Ik weet dat Synology en QNAP dat doen.
Verwijderd
Plex doet bij mij toch wel raar....
Of is mij nas (212+) nu al verouderd?
Ik heb plek draaien op mijn synology 212+, alles bekabeld (minimaal cat.5) A-C router van Apple en daaraan mijn Apple tv 4....nu wil ik een 720 film afspelen, maar hij schiet continue terug naar het opstart scherm ( waar je "watch later" " play" enzo kan selecteren..
Dit heb ik met meerdere films...is er nog iets wat ik in kan stellen?
Had al wel de encoding in plex op de atv4 verlaagd naar 720 en 4kb ofzo..
Mijn gekraakte atv2 had hier geen moeite mee, maar zal wel een andere techniek geweest zijn..
Wellicht moet ik stippen naar software anders dan plex?
Of is mij nas (212+) nu al verouderd?
Ik heb plek draaien op mijn synology 212+, alles bekabeld (minimaal cat.5) A-C router van Apple en daaraan mijn Apple tv 4....nu wil ik een 720 film afspelen, maar hij schiet continue terug naar het opstart scherm ( waar je "watch later" " play" enzo kan selecteren..
Mijn gekraakte atv2 had hier geen moeite mee, maar zal wel een andere techniek geweest zijn..
Ik speel graag Rayman snap alleen niet dat je bijna verplicht wordt om iets te kopen om verder te mogen spelen. Nu wacht ik elke keer 7,5uur voordat je verder mag, waarom niet een game erin zetten voor 9,95€ bijvoorbeeld.
Verder speelt bv Asphalt wel super met controller hoop dat er meer games van dit kaliber bijkomen.
Voor mij hoeft het grafisch niet aan een xbox te tippen, heb er 1 gehad. Vind dit meer dan genoeg om een keer even te gamen.
Verder speelt bv Asphalt wel super met controller hoop dat er meer games van dit kaliber bijkomen.
Voor mij hoeft het grafisch niet aan een xbox te tippen, heb er 1 gehad. Vind dit meer dan genoeg om een keer even te gamen.
Welkom in de wereld van freemium. Southpark heeft er in seizoen 18 een mooie aflevering over gemaakt. Zie de Southpark app.
Tja, was ik bijna overtuigd om een atv4 te kopen... Werkt dat toch allemaal niet samen met mn wd nas enz... Jammer dat Apple je toch weer geld uit de zak klopt.
Tja, was ik bijna overtuigd om een atv4 te kopen... Werkt dat toch allemaal niet samen met mn wd nas enz... Jammer dat Apple je toch weer geld uit de zak klopt.
Gadgets FTW!
Dit komt omdat plex op jou DS212+ niet wordt ondersteund: Transcoding is not supported in ARM NAS units.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:26:
Plex doet bij mij toch wel raar....
Of is mij nas (212+) nu al verouderd?![]()
Zie ook: https://docs.google.com/s...c/htmlview?pli=1&sle=true
Binnenkort komt Infuse uit en deze app converteert op de ATV4. De beta begint volgende week. Ik ben betatester en ik zal mijn ervaringen hier delen.
MacBook Pro 13" Retina (late 2013) | iPhone Xs Max 256GB Gold | iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver | Watch Series 3 Silver | Apple TV 4K & HD | Synology DS213+
Voor een goede NAS voor consumenten zijn er 2 grote merken: Synology en QNAP. Die hebben veel gebruikers, veel apps, veel ondersteuning. Een WD NAS heeft dat allemaal niet!Ursamajor schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:49:
Tja, was ik bijna overtuigd om een atv4 te kopen... Werkt dat toch allemaal niet samen met mn wd nas enz...
Daarnaast moet je geen Plex willen; dat is een vrij onnozele oplossing. Wacht op Infuse, of koop een Eminent EM7485. Is nog goedkoper dan een Apple TV4 ook!
O??? Je hebt toch niks gekocht?Jammer dat Apple je toch weer geld uit de zak klopt.
Mensen die aangeven dat Plex een onnozele oplossing is begrijp ik niet geheel. Ik ben echt al jaren lang tevreden Plex gebruiker, ik kan makkelijk alles van mijn Mac doorstreamen naar mijn tv. Meer zoek ik echt niet.
Ik snap wel dat het voor de multimedia junkies onder ons niet alles doet aanbieden, maar binnen een maand is er Infuse en is alles opgelost. Maar wil wel even een tegen geluid laten horen, Plex werkt hier fantastisch!
Ik snap wel dat het voor de multimedia junkies onder ons niet alles doet aanbieden, maar binnen een maand is er Infuse en is alles opgelost. Maar wil wel even een tegen geluid laten horen, Plex werkt hier fantastisch!
Zeker weten? Volgens mij werkt de Itunes server implementatie op Synology nog altijd alleen maar als een muziek server toch? Echte homesharing is dat dus niet...ikweethetbeter schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:29:
[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 15-11-2015 17:27 ]
Die NAS merken die je noemt zijn duurder dan de WD inderdaad. Die WD voldeed naar wat ik nodig had en doet dat trouwens nog steeds.ikweethetbeter schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:02:
Voor een goede NAS voor consumenten zijn er 2 grote merken: Synology en QNAP. Die hebben veel gebruikers, veel apps, veel ondersteuning. Een WD NAS heeft dat allemaal niet!
Daarnaast moet je geen Plex willen; dat is een vrij onnozele oplossing. Wacht op Infuse, of koop een Eminent EM7485. Is nog goedkoper dan een Apple TV4 ook!
...
O??? Je hebt toch niks gekocht?
Wat ik dus jammer vind is dat als je Apple only dingen wilt, zou ik dus, zoals er zovelen hebben gedaan, een pc'tje of een mac als itunes server naast de apple tv moeten zetten om alleen de Apple manier te gebruiken. Hallo Apple, het is 2015...
Dan kan ik net zo goed kodi of plex erop zetten en heb ik ook een mediaspeler die gewoon echt (bijna) alles afspeelt.
Dan zijn er wel apps zoals Infuse, maar die doet momenteel alleen video. Of is er ook zicht op muziek en foto's?
Ok werkt de Remote app van apple (nog) niet met de tv4... ook jammer.
En 5 euro voor een film met stereo geluid of 6 euro voor een met een soort surround is gewoon veel te duur (niet alleen bij Apple, maar bij alle online aanbieders). Vroeger in de videotheek koste dat 4,50 of als je een actie had maar 2 euro. En daar moest dan een winkel en personeel enz van betaald worden.
Gadgets FTW!
Vroeger in de videotheek had je geen HD video .. Man wat een vergelijking. Toen was alles anders.
Wat een gejank om niks. Hoezo t werkt niet samen. Er komen toch apps die de juiste codecs erin meenemen? Het is altijd al zo dat Apple op haar apparaten de basis codes hanteerd die nodig zijn voor hun diensten. Applicaties kunnen zelf de boel uitbreiden qua codecs, en dat gebeurt nu langzaam aan ook. Echter die applicaties komen eraan: Infuse en VLC.Ursamajor schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:49:
Welkom in de wereld van freemium. Southpark heeft er in seizoen 18 een mooie aflevering over gemaakt. Zie de Southpark app.
Alle getweak op een stokje, ik vind het gewoon jammer dat als je een Apple gebruiker bent en een mooie bibliotheek in iTunes hebt, je gewoon niet zonder pc of mac met iTunes kunt om je eigen content op een Apple tv te kijken zonder tussenkomst van 3rd party apps
Gadgets FTW!
Synology doet dat niet, je hebt dan nog steeds je computer nodig om het te delen. Dacht ook leuk iTunes server op de nas, maar dit is eigelijk alleen een extra bibliotheek die je via de computer (iTunes) kan op roepen en dan door sharen naar je iPhone of Apple TVikweethetbeter schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:29:
Noem je dat 'tweaken'?Ursamajor schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:16:
Alle getweak op een stokje, ik vind het gewoon jammer dat als je een Apple gebruiker bent en een mooie bibliotheek in iTunes hebt, je gewoon niet zonder pc of mac met iTunes kunt om je eigen content op een Apple tv te kijken zonder tussenkomst van 3rd party apps
Koop jij eens een iPhone, Android, iPad, Chromecast, of überhaupt een laptop, wat kan jij dan zonder applicaties te installeren?
Jij wilt dat het alles kan wat jij wilt zonder een app te installeren? Pff ben benieuwd of jij ooit een apparaat vind die aan jouw eisen voldoet.
Ik zag overigens dat er nieuwe applicaties in de App Store staan, onder andere:
Periscope
NAStify Player
Radio (Beetje zoals Nederland.fm met tegels)
Radio Veronica
Sky Radio
Radio 10
Dailymotion
iWebTV for Chromecast
TV Storage Info
Electronics
Periscope
NAStify Player
Radio (Beetje zoals Nederland.fm met tegels)
Radio Veronica
Sky Radio
Radio 10
Dailymotion
iWebTV for Chromecast
TV Storage Info
Electronics
Verwijderd
Best bizar...een nas van 3 jr oud voldoet al niet meer voor plex...pvdven schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:54:
[...]
Dit komt omdat plex op jou DS212+ niet wordt ondersteund: Transcoding is not supported in ARM NAS units.
Zie ook: https://docs.google.com/s...c/htmlview?pli=1&sle=true
Binnenkort komt Infuse uit en deze app converteert op de ATV4. De beta begint volgende week. Ik ben betatester en ik zal mijn ervaringen hier delen.
voorlopig ben ik niet van plan een nieuwere nas te kopen....jammer van plek
Ligt niet aan de leeftijd van de CPU (ARM) maar aan de architectuur van de CPU, er komen volgende maand ook vast weer nassen uit met een architectuur die Plex niet ondersteund.
Staat helemaal los van de leeftijd van een NAS.
Staat helemaal los van de leeftijd van een NAS.
Het gaat niet alleen om de leeftijd, maar ook om het model...
In 2012 waren er ook modellen te koop, die een steviger cpu aan boord hebben, die het nu nog wel aan kunnen...
Dus ook verschil in instap en high-end, niet alleen 3 jaar oud...
In 2012 waren er ook modellen te koop, die een steviger cpu aan boord hebben, die het nu nog wel aan kunnen...
Dus ook verschil in instap en high-end, niet alleen 3 jaar oud...
Wat ben ik dan blij dat ik gekozen heb voor de 415+ toen ik m'n 209 moest vervangen ondanks de veel hogere meerprijs en de extra kosten omdat er 4 schijven in zitten ipv de 2 van de 209.
Alleen met een MKV van 30+GB/1.5 uur film wil hij af en toe wel eens stotteren, maar voor de rest een 24TB super videotheek.
Alleen met een MKV van 30+GB/1.5 uur film wil hij af en toe wel eens stotteren, maar voor de rest een 24TB super videotheek.
Alle gekheid op een stokje dan...CRXDelSol schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:53:
Noem je dat 'tweaken'?
Koop jij eens een iPhone, Android, iPad, Chromecast, of überhaupt een laptop, wat kan jij dan zonder applicaties te installeren?
Jij wilt dat het alles kan wat jij wilt zonder een app te installeren? Pff ben benieuwd of jij ooit een apparaat vind die aan jouw eisen voldoet.
Uiteraard wil ik apps installeren om dingen gedaan te krijgen. Echter vind ik het jammer dat je dus niet je itunes bibliotheek kunt benaderen zonder dat er een pc met itunes aan staat. Bij Apple zou alles draaien om de eenvoud en dat "het gewoon werkt". Maar ik vind het nog best tegenvallen. Maar goed, waar heb je dat niet.
Ik denk ook dat het een utopie is om alle multimedia die je nu hebt in 1 apparaat te kunnen vinden.
Maar goed, ik ben ook erg benieuwd naar Infuse en of deze straks ook muziek en foto's kan afspelen.
Gadgets FTW!
Zoals ik al eerder aangaf Infuse gaat alleen om video, voor muziek en afbeeldingen zijn er andere apps
Maar als je je PC of Mac laat draaien als iTunes server dan is het heel eenvoudig en dan werkt het ook gewoon. Je moet het alleen wel willen. Ik gebruik hiervoor een Mac Mini die idle maar iets van 10 wat verbruikt ofzo. Daarmee zit je niet ver af van wat een NAS doet, dus met het stroomverbruik valt het ook wel mee.Ursamajor schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:32:
[...]
Alle gekheid op een stokje dan...
Uiteraard wil ik apps installeren om dingen gedaan te krijgen. Echter vind ik het jammer dat je dus niet je itunes bibliotheek kunt benaderen zonder dat er een pc met itunes aan staat. Bij Apple zou alles draaien om de eenvoud en dat "het gewoon werkt". Maar ik vind het nog best tegenvallen. Maar goed, waar heb je dat niet.
Ik denk ook dat het een utopie is om alle multimedia die je nu hebt in 1 apparaat te kunnen vinden.
Maar goed, ik ben ook erg benieuwd naar Infuse en of deze straks ook muziek en foto's kan afspelen.
Ik geef toe, het is niet de meest efficiënte oplossing, maar het is tot nu toe wel de meest stabiele gebleken in mijn ervaring. Ik heb veel gespeeld met HTPC's NUC's, KODI, XBMC, MediaPortal en de hele kermis, maar de AppleTV + iTunes server is wat mij betreft toch echt het stabielst, prettigst en is nagenoeg onderhoudsvrij. Het heeft zeker nadelen, maar de voordelen wegen wat mij bereft veel zwaarder.
Ik snap Ursamajor ook wel. Het valt mij ook wat tegen.
Ik heb zelf een Synology DS214 met flink wat muziek erop. De pc (die op zolder staat) bevat iTunes waar mijn hele bibliotheek op staat, de muziek haalt deze ook van de NAS. Ik had ook gedacht dat ik mijn pc niet nodig zou hebben om mijn muziek dan met iTunes te benaderen op de appletv, iPhone of iPad.
Achteraf heb ik me dan blijkbaar niet genoeg ingelezen. Dus nu is het even wachten op een mooie app om mijn muziekbibliotheek te benaderen. DS Audio zou een mooi begin zijn.
Het kan aan mij liggen, maar wat is dan het nut van een iTunes server die je aan kan maken op een Synology, ik begrijp het nut er niet van. Maar dit is wellicht meer een vraag voor in het Synology topic..
Verder wel ontzettend blij met de ATV. Eindelijk de onstabiele ChromeCast en Raspberry de deur uit.
Zelfs de vrouw bedankt mij voor deze aankoop, dus dan zit het wel goed.
Ik heb zelf een Synology DS214 met flink wat muziek erop. De pc (die op zolder staat) bevat iTunes waar mijn hele bibliotheek op staat, de muziek haalt deze ook van de NAS. Ik had ook gedacht dat ik mijn pc niet nodig zou hebben om mijn muziek dan met iTunes te benaderen op de appletv, iPhone of iPad.
Achteraf heb ik me dan blijkbaar niet genoeg ingelezen. Dus nu is het even wachten op een mooie app om mijn muziekbibliotheek te benaderen. DS Audio zou een mooi begin zijn.
Het kan aan mij liggen, maar wat is dan het nut van een iTunes server die je aan kan maken op een Synology, ik begrijp het nut er niet van. Maar dit is wellicht meer een vraag voor in het Synology topic..
Verder wel ontzettend blij met de ATV. Eindelijk de onstabiele ChromeCast en Raspberry de deur uit.
[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 16-11-2015 10:13 ]
Als je dan Apple Music hebt (ja ik weet dat dan weer 10 euro per maand kost), heb je wél al je muziek in de cloud staan. Alleen nog even wachten op de podcasts app van Apple.
Ik begrijp niet dat mensen dit niet snappen. Wat iedereen hier wil is eigen video bestanden (o.a. mkv) bekijken. Daarvoor is de Apple TV niet gemaakt. Daarvoor bouw je een HTTPC met Kodi, Plex of een ander product.
De Apple TV is gemaakt voor streaming content, aangeboden door cloud diensten. De storage lokaal is puur voor caching. Als de dat niet wil dan is het niet het juiste product voor je.
Op Internet worden altijd producten afgekraakt omdat ze dit en dat niet doen, maar vaak vergeet men wat de doel van een product is en kijkt men alleen naar met wat men zelf zou willen kunnen met een product.
Dat er op de Apple TV apps worden bedacht om het toch mogelijk te maken is wat anders, maar je ziet dat het vaak niet 100% fijn werkt.
De Apple TV is gemaakt voor streaming content, aangeboden door cloud diensten. De storage lokaal is puur voor caching. Als de dat niet wil dan is het niet het juiste product voor je.
Op Internet worden altijd producten afgekraakt omdat ze dit en dat niet doen, maar vaak vergeet men wat de doel van een product is en kijkt men alleen naar met wat men zelf zou willen kunnen met een product.
Dat er op de Apple TV apps worden bedacht om het toch mogelijk te maken is wat anders, maar je ziet dat het vaak niet 100% fijn werkt.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Huh?
Kodi en Infuse zijn onderweg.
Die gaan prima werken lijkt me.
Zat die stabiliteit volgens jou in de Chromecast of de Raspberry?yorroy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:12:
Verder wel ontzettend blij met de ATV. Eindelijk de onstabiele Chromecast en Raspberry de deur uit.
Ik overweeg namelijk een ATV of een Chromecast 2 aan te schaffen, maar zie eerlijk gezegd geen argumenten om voor de ATV te kiezen. (doel: Youtube + streaming video vanaf Synology)
Verwijderd
Is het niet mogelijk om op wellicht de nas (synology)...alle films te laten omzetten/berekenen naar itunes formaat films??
dan kan je het wel gewoon afspelen op de atv4...en alles mooi in hetzelfde formaat is ook wel mooi...ipv al die mapjes met verschillende extensies
dan kan je het wel gewoon afspelen op de atv4...en alles mooi in hetzelfde formaat is ook wel mooi...ipv al die mapjes met verschillende extensies
Storage lokaal is voor apps. En apps die meerdere codecs ondersteunen (al dan niet native) komen er.Joepv schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:08:
Ik begrijp niet dat mensen dit niet snappen. Wat iedereen hier wil is eigen video bestanden (o.a. mkv) bekijken. Daarvoor is de Apple TV niet gemaakt. Daarvoor bouw je een HTTPC met Kodi, Plex of een ander product.
Welke functionaliteit mis je dan nog in DS Audio? Werkt hier feilloos (al gebruik ik voor audio liever mijn Sonos)yorroy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:12:
En VLC dan?matthijst schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:15:
Huh?
Klopt, ben ik ook veel topics over tegengekomen en er wordt vaak beweerd door mensen die er geen ervaring mee hebben dat je de nas dan zonder iTunes kunt gebruiken. Lekker verwarrend allemaal.yorroy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:12:
Uiteraard maak ik mijn vrouw ook blij, maar jij hebt nog wel een pc aan staan met iTunes? Heb ook wel een pc aan staan, maar die is draadloos en staat op een andere verdieping, dus dat streamt niet zo goed.Verder wel ontzettend blij met de ATV. Eindelijk de onstabiele ChromeCast en Raspberry de deur uit.
Gadgets FTW!
Beide eigenlijk. De raspberry 1 begon steeds vaker vast te lopen en de ChromeCast had moeite om verbinding te houden. Wanneer ik iets op pauze wilde zetten (Netflix bijvoorbeeld) was de verbinding met m'n telefoon weer weg en duurde het 3 minuten voordat ik eindelijk weer verbinding had. Verder waren er altijd laadtijden en bij de ATV is het klikken en starten.Tanooki schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:38:
[...]
Zat die stabiliteit volgens jou in de Chromecast of de Raspberry?
Ik overweeg namelijk een ATV of een Chromecast 2 aan te schaffen, maar zie eerlijk gezegd geen argumenten om voor de ATV te kiezen. (doel: Youtube + streaming video vanaf Synology)
Video streamen vanaf de Synology deed ik ook naar de ChromeCast, maar had wel met enige regelmaat dat er even gebufferd moest worden. Bovendien werkten bestanden groter dan 10gb erg moeizaam.
Maar de ChromeCast was er ook niet voor gemaakt om dat soort taken te doen. De ChromeCast 2 is mogelijk wel een stukje krachtiger.
Laat ik het zo zeggen: de ChromeCast en Rasberry zijn beide prima producten, helemaal voor dat geld. Maar als je iets meer geld over hebt voor een ATV dan krijg je er wel heel veel gemak voor terug. Airplay werkt daarnaast echt subliem, een stuk beter dan casten. De ATV is voor mij ook onverwacht goed in het streamen van MKVs. Ik stream vanaf mijn NAS (DS214) een 19gb blu-ray rip van Casino Royale, het is echt instant starten en moeiteloos vooruit en terugspoelen. Streamen doe ik nu met Localcast en straks met Infuse
Nee ik laat mijn pc er niet voor aan staan. Dan moet ik elke keer naar zolder lopen en zo zuinig is die niet. Gelukkig heb ik ook nog Deezer, dus kan ook alles via airplay naar de ATV sturen.Ursamajor schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:35:
[...]
Uiteraard maak ik mijn vrouw ook blij, maar jij hebt nog wel een pc aan staan met iTunes? Heb ook wel een pc aan staan, maar die is draadloos en staat op een andere verdieping, dus dat streamt niet zo goed.
[ Voor 15% gewijzigd door yorroy op 16-11-2015 13:15 ]
En waarmee stream je je mkv's dan?
Gadgets FTW!
Ik snap Ursamajor niet.yorroy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:12:
Ik snap Ursamajor ook wel. Het valt mij ook wat tegen.
1. De ATV4 is de eerste ATV met een app store. Het duurt even voordat alle gewenste apps, die het platform kracht geven, uit zijn.
2. Een 100% Apple oplossing willen, terwijl dat niet met de Apple filosofie wil lukken (Apple doet alles legaal, terwijl apps die films vanaf je NAS streamen voor 90% voor illegale content wordt gebruikt).
3. Terwijl je best met een 100% Apple oplossing kunt slagen, de Mac Mini is tweedehands voor weinig te koop, en ze zijn allemaal capabel genoeg om XBMC / Kodi / ... te draaien.
De ATV4 is gemaakt voor legale streaming films, en games en andere apps die je via de app store kunt downloaden.Joepv schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:08:
Dat er apps zijn (het matige NAStify) en komen (Infuse) waarmee je films van je NAS kunt afspelen, is een bonus. Infuse is voor mij echter wel een reden geweest om voor de Apple TV 4 te kiezen.
Lijkt mij ook. Kijk maar naar Infuse 2 op de Apple TV 2!matthijst schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:15:
Huh?
Een DS214johoo schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:11:
Wat voor NAS heb je staan dan?
0. Dat geeft nietikweethetbeter schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:13:
Ik snap Ursamajor niet.
1. De ATV4 is de eerste ATV met een app store. Het duurt even voordat alle gewenste apps, die het platform kracht geven, uit zijn.
2. Een 100% Apple oplossing willen, terwijl dat niet met de Apple filosofie wil lukken (Apple doet alles legaal, terwijl apps die films vanaf je NAS streamen voor 90% voor illegale content wordt gebruikt).
3. Terwijl je best met een 100% Apple oplossing kunt slagen, de Mac Mini is tweedehands voor weinig te koop, en ze zijn allemaal capabel genoeg om XBMC / Kodi / ... te draaien.
1. Dat zie ik als een enorm voordeel!
2. M'n cd's (mp3/wmv), foto's, dvd's van concerten en tekenfilms die ik heb zou ik graag zonder tussenkomst van een pc met itunes willen afspelen. Is standaard niet mogelijk, dus dan maar geschikte apps erbij zoeken. Heb ik ook vrede mee, vind het alleen een gat in de wereld van Apple.
3. Ook een oplossing. Het is niet anders.
Gadgets FTW!
Je NAS is niet van Apple. Alles van Apple werkt precies zoals bedoeld maar dan moet ook wel alles Apple zijn.Ursamajor schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:32:
[...]
Alle gekheid op een stokje dan...
En alles kan prima in één apparaat. Ik heb een Mac Mini naast m'n TV staan. Kan alles. Maar nu met ATV4 ga ik m'n Mac mini ergens anders zetten want Plex draai ik vanaf nu alleen nog maar via ATV4 en niet meer direct met HDMI aan TV
2. Apple heeft die oplossing in iTunes Match en iCloud Photo Library (dat overigens heel brak werkt op de Apple TV). Maar ik begrijp wel dat je een app wilt die muziek vanaf een NAS-share kan spelen en idem voor foto's. Die komen vast wel. HopelijkUrsamajor schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:39:
2. M'n cd's (mp3/wmv), foto's, dvd's van concerten en tekenfilms die ik heb zou ik graag zonder tussenkomst van een pc met itunes willen afspelen. Is standaard niet mogelijk, dus dan maar geschikte apps erbij zoeken. Heb ik ook vrede mee, vind het alleen een gat in de wereld van Apple.
Mooi! Overigens snap ik je deels wel, want ik wil op korte termijn ook Infuse op m'n ATV4, maar dat je vasthoudt aan Plex of andere zaken die een zware server verwachten (of in ieder geval meer dan een domme fileserver), dat kan ik niet volgen. Verder willen we beiden denk ik hetzelfde.Ursamajor schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:39:
0. Dat geeft niet
Ik ook!1. Dat zie ik als een enorm voordeel!
Apple is beperkt, Apple maakt prachtige dingen, hardware, software en diensten, maar de input van andere bedrijven is nodig om een Apple product "af" te maken. Vandaar dat ik erg blij ben met de app store!
Dat wil ik ook. Alleen heb ik geen WMV. Er zijn of komen apps om alles af te spelen. En als je een Synology NAS hebt, dan heb je bv ook DS Audio, die Airplay kan streamen, dus geluid naar je ATV (ook oudere versies) is dan geen probleem.2. M'n cd's (mp3/wmv), foto's, dvd's van concerten en tekenfilms die ik heb zou ik graag zonder tussenkomst van een pc met itunes willen afspelen. Is standaard niet mogelijk, dus dan maar geschikte apps erbij zoeken. Heb ik ook vrede mee, vind het alleen een gat in de wereld van Apple.
Dat is een goede oplossing. Alleen als het met lichtere hardware kan, zoals een Apple TV 4, dan vind ik dat een betere oplossing.3. Ook een oplossing. Het is niet anders.
[ Voor 1% gewijzigd door ikweethetbeter op 16-11-2015 14:35 . Reden: Zin afgemaakt ]
Is dat een beperking van Apple?ikweethetbeter schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:34:
[...]
Ik ook!
Apple is beperkt, Apple maakt prachtige dingen, hardware, software en diensten, maar de input van andere bedrijven is nodig om een Apple product "af" te maken. Vandaar dat ik erg blij ben met de app store!
Dus zij hadden een enquête moeten maken waarin elke potentieel klant wordt gevraagd wat ze willen? Geen enkel product van welke fabrikant dan ook zal altijd aan je eisen voldoen. Een Android telefoon doet ook niet wat jij wilt, moet je ook apps op zetten voor deze de functionaliteit heeft voor wat jij wilt.
Als jij je Windows computer neer zet, kan jij dan alles doen wat je wilt zonder een applicatie te installeren?
De Apple TV is niet beperkt, zeker niet, die is juist nu uitgebreider dan ooit. De Apple TV heeft juist helemaal geen beperkingen.
Wma bedoelde ik eigenlijk ipv wmv... Eigenlijk moet ik m'n cd's nog eens rippen maar dan op 320kbps mp3/wav of flac...
Het beheer van een bibliotheek in Plex is het enige dat ik er als voordeel zie. Transcoden hoeft ie niet per se, zeker niet als ik toch voor een nuc zou kiezen.
Maar hoe werkt dat met iTunes? Als ik een pc de hele dag aan heb staan die alleen via wifi verbonden is en de bibliotheek staat op de bedrade nas. Weet de apple tv dan dat ie de content direct van de nas kan halen, of zit die draadloos verbonden itunes server er nog tussen?
Het beheer van een bibliotheek in Plex is het enige dat ik er als voordeel zie. Transcoden hoeft ie niet per se, zeker niet als ik toch voor een nuc zou kiezen.
Maar hoe werkt dat met iTunes? Als ik een pc de hele dag aan heb staan die alleen via wifi verbonden is en de bibliotheek staat op de bedrade nas. Weet de apple tv dan dat ie de content direct van de nas kan halen, of zit die draadloos verbonden itunes server er nog tussen?
Gadgets FTW!
Als Apple een Apple TV uitbrengt zonder app store, zonder de mogelijkheid om iets anders te installeren, dus met de ATV1 t/m 3, dan is het antwoord "ja"!CRXDelSol schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:44:
Is dat een beperking van Apple?
Maar met de Apple TV 4 heeft het apparaat een app store, en kun je dingen installeren. En dan gaat jouw vergelijking met Windows ook op. Dus dan is het antwoord "nee".
Apple snapt MP3, AAC en Apple Lossless. Wat jouw NAS aankan (als je voor DS Audio kiest) is op de Synology site na te lezen. Hou daar rekening mee voordat je gaat rippen!Ursamajor schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:45:
Wma bedoelde ik eigenlijk ipv wmv... Eigenlijk moet ik m'n cd's nog eens rippen maar dan op 320kbps mp3/wav of flac...
Zelf rip ik vrijwel alles in 320 kbps MP3, want dat speelt overal goed af, ook mijn autoradio kan dat aan.
En over je bibliotheken... Als je gebruik maakt van je iTunes bibliotheek op je Mac, dan gaat dat via wifi van je Mac naar de router en vervolgens via wifi van je router naar je ATV4. Als je op je NAS gebruik maakt van DS Audio, dan gaat dat bedraad van je NAS naar je router, en vervolgens via wifi naar je ATV4. Hierbij heb ik aangenomen dat je ATV4 via wifi werkt en niet bedraad op je netwerk zit.
De ATV4 zou bedraad worden aangesloten. Ben er wel een beetje klaar mee met wifi verbindingen. Maar helaas kan ik de pc boven niet bedraad krijgen.
Heb een nas van WD. Die heeft ook wel apps, alleen niet zo mooi als van Synology. Zal er nog eens een nachtje over slapen...
Heb een nas van WD. Die heeft ook wel apps, alleen niet zo mooi als van Synology. Zal er nog eens een nachtje over slapen...
Gadgets FTW!
Dat is inderdaad wel het beste!Ursamajor schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:16:
De ATV4 zou bedraad worden aangesloten. Ben er wel een beetje klaar mee met wifi verbindingen.
Probeer eens een Powerline / Homeplug, dat is -na bedraad- de meest betrouwbare verbinding.Maar helaas kan ik de pc boven niet bedraad krijgen.
Wacht eerst eens of er apps uitkomen voor de ATV4 (zoals Infuse) of je WD NAS waarmee je alles kunt wat je wilt. Of koop iets wat er niet zo gelikt uitziet als een Apple TV, wat niet de schoonheid of het gemak van Infuse heeft, maar wat wel werkt met films en muziek (foto's weet ik niet): de Eminent EM7485.Heb een nas van WD. Die heeft ook wel apps, alleen niet zo mooi als van Synology. Zal er nog eens een nachtje over slapen...
Hebben jullie ook het idee dat de ATV4 redelijk warm wordt? Ik heb hem al een paar uur "gesluimerd" staan, maar er komt relatief veel warmte af.
Hij wordt warmer dan de ATV2 als hij wat moet doen, maar "idle" valt het wel mee.
Iemand al ervaringen met de beta van Infuse?
Dat vraag ik me ook af. Vorige week las je overal wat over de beta, die deze week zou beginnen, en nu is het ineens dodelijk stil.Lekkerbek312 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:14:
Iemand al ervaringen met de beta van Infuse?
Terwijl er toch verschillenden op dit forum hier zijn die in het beta programma zitten!
Als jullie geen tijd of zin hebben, geef de beta dan door aan mij (of anderen hier) die wel willen testen!
Als jullie geen tijd of zin hebben, geef de beta dan door aan mij (of anderen hier) die wel willen testen!
Beta is er nog niet.
De beta is nog niet gestart. En je kunt een beta invite ook niet doorgeven, het is gelinkt aan je AppleID.ikweethetbeter schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:47:
Terwijl er toch verschillenden op dit forum hier zijn die in het beta programma zitten!
Ik krijg ook net pas de uitnodiging binnen. Zodra ik meer weet dan post ik het. Voor mij valt en staat het videogedeelte van de ATV4 met deze app.
En inmiddels geïnstalleerd! Ga er morgen echt mee aan de slag.
En inmiddels geïnstalleerd! Ga er morgen echt mee aan de slag.
[ Voor 20% gewijzigd door Redondo1982 op 17-11-2015 21:58 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Beta code zojuist ontvangen.
Ik ga zo Infuse Pro Beta installeren en de eerste testen uitvoeren.
https://twitter.com/infuseapp/status/666718523092168705
Update: Geïnstalleerd, verbonden met Synology DS213+ en de eerste test aflevering gestart.
https://twitter.com/infuseapp/status/666718523092168705
Update: Geïnstalleerd, verbonden met Synology DS213+ en de eerste test aflevering gestart.
[ Voor 26% gewijzigd door pvdven op 17-11-2015 22:29 ]
MacBook Pro 13" Retina (late 2013) | iPhone Xs Max 256GB Gold | iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver | Watch Series 3 Silver | Apple TV 4K & HD | Synology DS213+
Infuse ook geïnstalleerd... Speelt "alle" bestanden af, en start direct met spelen.
VIDEO_TS folder speelt hij niet.
Een listview zou handig zijn, en deleten van bekeken afleveringen.
Op zich al mooi dat je hiermee rechtstreeks vanaf je nas kunt afspelen. Interface kan nog wat handiger (vooral de listview mis ik), maar het gaat de goede kant op
VIDEO_TS folder speelt hij niet.
Een listview zou handig zijn, en deleten van bekeken afleveringen.
Op zich al mooi dat je hiermee rechtstreeks vanaf je nas kunt afspelen. Interface kan nog wat handiger (vooral de listview mis ik), maar het gaat de goede kant op
Dit topic is gesloten.