Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40

amphora

Websites & Fotografie

mprkooij schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:21:
Ben erg tevreden met mijn Apple TV4. Echter wat ik wel heb is dat wanneer ik een film afspeel via Plex en ik doorspoel, de stemmen ineens niet meer gelijk lopen met het beeld. Nog meer mensen die die probleem ondervinden ?
Ik heb dat probleem soms zelfs als ik direct vanaf m'n Mac Mini (direct met HDMI aan TV) films kijk met de Plex Player. Niet iets wat door de Apple TV komt dus volgens mij.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
sww89 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:13:
Een goed artikel van iCulture voor de mensen die het nog niet hebben gezien.
http://www.iculture.nl/verbeteringen-apple-tv-4-wensenlijst/
Een voor de hand liggende lijst. Mijn top 3 verbeterpunten:

1. Met stip de Netflix App, laten we hopen dat Netflix bezig is met een app die qua functionaliteit wat meer lijkt op die van de vorige Apple TV.
2. Het (onscreen) toetsenbord.
3. Siri in NL. Of in ieder geval de mogelijkheid de Engelse Siri te kunnen gebruiken met een Nederlands iTunes account.

Wat ik ook een rare misser vind, is het ontbreken van een shuffle mogelijkheid voor afspeellijsten, terwijl die er voor artiesten, albums, etc. wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Als apple gewoon de remote app snel gaat updaten. Dat is voor mij op dit moment even het belangrijkste wat ze moeten doen.

Van Apple ben je normaal wel gewend dat je vanaf release alles weer up-to-date hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Recon24 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:00:
Als apple gewoon de remote app snel gaat updaten. Dat is voor mij op dit moment even het belangrijkste wat ze moeten doen.

Van Apple ben je normaal wel gewend dat je vanaf release alles weer up-to-date hebt!
De "RTM" datum wordt voor en door veel bedrijven gelukkig/helaas steeds verder naar voren gehaald. Een vroege RTM van een product heeft voordelen (helaas vaak alleen voor de aandeelhouders) maar ook nadelen doordat "Henk & Ingrid" met de gebakken "Peren" komen te zitten áls er iets niet 100% werkt bij een RTM apparaat óf softwarepakket. Apple is normaliter meer van de "Late RTM" waarbij (bijna) alle issues en/of wensen al behandeld zijn in het pre-release traject en de bugs er middels bêta testers uit gehaald zijn.

Ik snap persoonlijk in deze dan ook eigenlijk niet goed dat de ATV4 nog met zulke onvoltooide "features" te kampen heeft, er zijn genoeg "gratis" ATV4's verstrekt aan de zogenaamde (app) "ontwikkelaars"......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:23:
[...]
er zijn genoeg "gratis" ATV4's verstrekt aan de zogenaamde (app) "ontwikkelaars"......
Wat heeft dat met weinig voltooide features van de Apple TV te maken? De 'ontwikkelaars' (zoals je ze lekker tussen quotjes gooit, thanks) roeien met de riemen die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:23:
De "RTM" datum wordt voor en door veel bedrijven gelukkig/helaas steeds verder naar voren gehaald. Een vroege RTM van een product heeft voordelen (helaas vaak alleen voor de aandeelhouders) maar ook nadelen doordat "Henk & Ingrid" met de gebakken "Peren" komen te zitten áls er iets niet 100% werkt bij een RTM apparaat óf softwarepakket. Apple is normaliter meer van de "Late RTM" waarbij (bijna) alle issues en/of wensen al behandeld zijn in het pre-release traject en de bugs er middels bêta testers uit gehaald zijn.
Los van het feit dat niet alle features al aanwezig zijn (wat mede door de silovorming binnen Apple komt), valt mij vooral de stabiliteit van hetgeen wel werkt op. Airplay werkt feilloos (itt de vorige Apple TV), ik heb nog geen crash gezien en het ding loopt absoluut niet vast. Ik krijg bijna het gevoel dat ze de software op de oude AppleTV hebben ontwikkeld, waarna deze op de nieuwe AppleTV kwam te draaien. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Krisp op 05-11-2015 07:26 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is netflix er op achteruit gegaan trouwens. De bovenste helft van het scherm blijft een soort van banner waardoor je amper ziet waardoor je navigeert. Is dat express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
iAmRenzo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:58:
Wat is netflix er op achteruit gegaan trouwens. De bovenste helft van het scherm blijft een soort van banner waardoor je amper ziet waardoor je navigeert. Is dat express?
Nee, het is precies dezelfde app als op SmartTVs, PS4, Android TV volgens mij. Mijn Nvidia Shield ATV heeft exact dezelfde waardeloze UI. Was voor mij de reden om Netflix op de ATV3 te kijken. Ik vind het helemaal niets met die 2 rijen categorien waar je snel het overzicht kwijt raakt. Op PS4 is het nog erger, omdat streams automatisch starten in het bovenste deel als je iets te lang blijft hangen bij een film/serie.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:05

swv

Krisp schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:25:
[...]

Los van het feit dat niet alle features al aanwezig zijn (wat mede door de silovorming binnen Apple komt), valt mij vooral de stabiliteit van hetgeen wel werkt op. Airplay werkt feilloos (itt de vorige Apple TV), ik heb nog geen crash gezien en het ding loopt absoluut niet vast. Ik krijg bijna het gevoel dat ze de software op de oude AppleTV hebben ontwikkeld, waarna deze op de nieuwe AppleTV kwam te draaien. :P
Goed punt. Ik gebruik nu Play van KPN om HBO gratis te kunnen testen. De KPN app staat geen Airplay toe (ook niet als ik mijn scherm deel), maar bij HBO is dat helaas de enige optie. Mijn bevindingen icm Apple TV 4:
- Play van KPN is een leuke dienst maar voegt weinig toe als je al Ziggo hebt :+ Airplay werkt niet, toch zou het leuk zijn als er een app komt naar de ATV4 en dan wel met 720p/1080p, want dan vind ik het misschien nog wel een interessante dienst voor de toekomst om Ziggo dwars te zitten. Vooral omdat ze HBO aan de on demand dienst hebben gekoppeld maakt dat die 12 euro (straks 15) wel beter te verantwoorden, echter...
- Wat een baggerzooi is dat HBO eigenlijk. Netflix heeft de lat hoog gelegd dus nu weet ik niet zo goed wat ik met HBO aan moet. Technisch vind ik HBO maar matig. Over aanbod kan ik nog niet oordelen. Opvallend ook dat ze niet meteen klaar stonden met een app voor de ATV4, gezien de HBO Now deal die ze eerder hadden met Apple op de ATV3. Ik ben er nog niet over uit of ik een HBO app Apple TV waardig vind, als de app op mijn Samsung tv een voorbode is. Dan mogen ze eerst de stabiliteit en beeldkwaliteit omhoog schroeven.

Airplay werkt inderdaad erg goed. Ik heb de ATV4 wel over ethernet aangesloten voor gegarandeerde snelheid. Bufferen gaat ook snel. Ik herken ook het verschil tussen ATV3 en ATV4. Maargoed dit is nog geen lange termijn oordeel.

Ik begin de ATV4 nu langzaam te waarderen en ik gebruik opvallend vaak Apple Music. Ik hoop snel op de remote app zodat ik door mijn iCloud muziekbibliotheek kan bladeren. Gisteren dan Vevo voor het eerst geprobeerd. Als de tv toch aan moet blijven staan, dan ook maar met bewegende beelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:06:
[...]

Automatisch app updates downloaden kan je ook uitzetten, maar op een apparaat als dit toch wel handig om altijd aan te hebben
Waarom is dat op een AppleTV wel handig?

Ik heb het juist op al mijn devices uit staan, ze kunnen met een update zomaar een feature eruit halen die ik veel gebruik, daar kom ik liever voor de update achter :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27
Donstil schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:48:
[...]

Ik heb het juist op al mijn devices uit staan, ze kunnen met een update zomaar een feature eruit halen die ik veel gebruik, daar kom ik liever voor de update achter :)
Je hebt helemaal gelijk, maar als tweaker let je wat beter op. Voor een standaard family ding is het beter als alles gewoon automatisch op orde (lees: up-to-date) is.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Iemand al met een NL Appstore account een spoor van Categories en Top Charts gezien ?

Schijnt in de US wel zichtbaar te zijn. Hier na restarten en Appstore app killen nog niets gezien. Rest van EU ook niet volgens mij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Dan zal het vanzelf ook naar ons toe komen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:48:
[...]

En uiteindelijk ga je wel weer updaten om die ene feature die ze weer toevoegen. Ik vind het persoonlijk wel handig, ik ga niet een app niet oneindig lang in een oude versie laten draaien puur om die ene feature die misschien (tijdelijk) verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
MediaMarkt Rotterdam heeft er nu zat in de schappen staan voor € 224,76, ware het niet dat er nog € 4,24 Thuiskopieheffing er boven op komt, en dat weer precies € 229,- is |:(

Vanavond even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:02:
[...]

En uiteindelijk ga je wel weer updaten om die ene feature die ze weer toevoegen. Ik vind het persoonlijk wel handig, ik ga niet een app niet oneindig lang in een oude versie laten draaien puur om die ene feature die misschien (tijdelijk) verdwijnt.
Nou volledig optopic maar ik doe dat dus wel, updatne heeft immers geen zin als de feature verdwijnt waar ik de app voor gebruik, als die feature later weer terug komt dan kan updaten dan altijd nog.

Is ooit begonnen omdat er een fout zat in de ParkLine app, ik parkeer mijn prive auto vlakbij mijn werk op een € 2,- per dag parkeerplaats via parkline. Ik kwam er eens bij toeval achter dat ParkLine niet automatisch uitcheckte op die parkeerplaats maar dat pas deed bij de eerst volgende gratis dag (Zondag dus). Ik heb hem toen eens een week ingelogd gelaten als test en na die werkweek bleek bij het uitchecken vrijdag dat alleen de € 2,- van maandag werd gefactureerd terwijl de auto wel ingechecked bleef.

Dit werd toen met de eerst volgende update aangepast en omdat ik automatische updates aan had staan was ik mijn voordeeltje kwijt.

Ik heb toen een oude ipa uit mijn timecapsule gehaald en deze gebruikt zolang dat mogelijk was (Echt iets van 2 jaar oid).

Sinds dien update ik dus niets meer automatisch >:) .

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 05-11-2015 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:44:
[...]

Nou volledig optopic maar ik doe dat dus wel, updatne heeft immers geen zin als de feature verdwijnt waar ik de app voor gebruik, als die feature later weer terug komt dan kan updaten dan altijd nog.

Is ooit begonnen omdat er een fout zat in de ParkLine app, ik parkeer mijn prive auto vlakbij mijn werk op een € 2,- per dag parkeerplaats via parkline. Ik kwam er eens bij toeval achter dat ParkLine niet automatisch uitcheckte op die parkeerplaats maar dat pas deed bij de eerst volgende gratis dag (Zondag dus). Ik heb hem toen eens een week ingelogd gelaten als test en na die werkweek bleek bij het uitchecken vrijdag dat alleen de € 2,- van maandag werd gefactureerd terwijl de auto wel ingechecked bleef.

Dit werd toen met de eerst volgende update aangepast en omdat ik automatische updates aan had staan was ik mijn voordeeltje kwijt.

Ik heb toen een oude ipa uit mijn timecapsule gehaald en deze gebruikt zolang dat mogelijk was (Echt iets van 2 jaar oid).

Sinds dien update ik dus niets meer automatisch >:) .
Lol _O-

Ik dacht meer aan iets anders zoals nieuws: Apple draait release iOS 8.0.1 terug na meldingen problemen - update. Maar dat was natuurlijk op OS niveau ipv apps maar toch.

Ik heb updaten ook op handmatig staan maar ik controleer eigenlijk nooit of een update problemen geeft en ik heb daar ook geen zin in dus bij apps zou ik het wel toe kunnen staan.

*denkt hier nog eens over na en zet alles weer op auto updaten :9 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
Meestal als er belangrijke delen verwijdert worden (VLC app) of er problemen zijn,
hoor je dat over het algemeen al in een paar dagen, dus wacht ik altijd met het updaten van bepaalde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
absrnd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:25:
MediaMarkt Rotterdam heeft er nu zat in de schappen staan voor € 224,76, ware het niet dat er nog € 4,24 Thuiskopieheffing er boven op komt, en dat weer precies € 229,- is |:(

Vanavond even uitproberen.
Content maffia:

Heeft flash geheugen => mogelijkheid tot opslaan van de laatste nummers van K3 (of iets anders) => Gij zult kopieerheffing aftikken.

Dat dit apparaat (legale) content streamed boeit niet. Ook dat je alleen vakantie foto's op een SD kaartje zet... betalen zal je.

Slaat natuurlijk nergens op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Sterker nog, je kunt er niets zelf opzetten, geen foto's, muziek of video. alles wordt gestreamd

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Nu de Apple TV eindelijk een appstore heeft. Zou er een mogelijkheid zijn om een app te releasen waarbij je de Apple TV op afstand remote kan overnemen? Soort RDP connectie opzetten naar je Apple TV.

Overigens praat je Apple TV in sluimerstand nog steeds constant met de Apple servers. Ergens moet die mogelijkheid er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
En wat zou je daarmee willen doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er vanuit gaande dat de App Store richtlijnen dat toestaan (vast niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
winwiz schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:49:
En wat zou je daarmee willen doen dan?
Op afstand je AT benaderen, apps installeren, configureren, testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Not going to happen. Alles is gesandboxed dus je kunt amper wat buiten die app die je op dat moment draait doen.

Los van dat het nut van wat je noemt als gebruiksdoelen me compleet ontgaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Sluit hem dan aan op je monitor.. dan heb je ook geen lag van de RDP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan 'm via USB-C op je PC aansluiten en dingen sideloaden, dus ja moet wel kunnen. Maar echt RDP? Nee.

En met PC bedoel ik Mac

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik zat ff te spelen/testen met ATV3 zonder S/PDIF kabel.

1: ATV3 > HDMI > TV > S/PDIF > denon avr 1509 receiver: stereo geluid helaas geen dolby 5.1

2: ATV3 > HDMI > receiver > HDMI > TV: beide apparaat geen geluid :( (wel beeld)

dus als ik ga upgraden zal ik nooit 5.1 geluid kunnen ontvangen op mn receiver?

klote dat ATV4 geen audio uitgang heeft. ATV3/ATV4 is al €100 duurder en ik zal dan een HDMI/S/PDIF erbij moeten kopen?

3: ATV3 > S/PDIF > receiver: dolby 5.1 geluid. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icegodd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:05:

1: ATV3 > HDMI > TV > S/PDIF > denon avr 1509 receiver: stereo geluid helaas geen dolby 5.1

2: ATV3 > HDMI > receiver > HDMI > TV: beide apparaat geen geluid :( (wel beeld)

klote dat ATV4 geen audio uitgang heeft. ATV3/ATV4 is al €100 duurder en ik zal dan een HDMI/S/PDIF erbij moeten kopen?

De ATV4 heeft geen optische uitgang meer.
Dit omdat er bepaalde standaarden niet meer overheen kunnen, optisch is al een tijdje achterhaalt natuurlijk.

Vandaar dus HDMI.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 05-11-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De "juiste" manier van aansluiten is 2:
ATV --> receiver --> tv, allemaal via HDMI

Kijk eens op je ATV, heb je downmix naar Dolby Pro Logic aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-dev
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-07-2022
Iemand al ervaring met nastify in combi met time capsule ?

Krijg hem maar niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Hier zat ik ook mee maar dan met mijn cheap HK avr141 receiver en Dell 2713HM monitor :+ . Voorbeeldje van een ander die zich hetzelfde afvraagt in mijn geval AVR 141 Harman Kardon + DVD26 Ik ken jouw receiver niet maar misschien heb jij dezelfde domme pech en er nooit rekening mee gehouden? Het waren toendertijd instapmodellen zie ik bij die van jou en mij.

Ik liep er eigenlijk nooit tegenaan en had het bij mij ook nooit geweten omdat ik alles optisch aansloot en mijn monitor gebruikte voor Mac en PS4. Totdat ik laatst aansluitingen te kort kwam met de ATV4. Althans ik wilde af van het wisselen met HDMI kabels en ik kon via mijn monitor (die wel beeld en geluid kon splitten) alleen analoog geluid krijgen voor de ATV4.

Dan sta je voor de keuze of een nieuwe receiver of toch maar een tv met voldoende HDMI aansluitingen en optische uitgang. Toen maar een UHD tv van Samsung aangeschaft omdat die vroeg of iets later toch wel zou komen. Nu alles via HDMI op de tv en een optische kabel richting receiver. Overbodige optische kabels heb ik er tussenuit gehaald dus dat is ook al een win. Ik krijg nu Dolby en DTS en ben niet ontevreden met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 21:02
Jij krijgt DTS met een ATV4? Vertel hoe je dat voor elkaar krijgt. :-)

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
kan iemand met een ATV4 icm eigen receiver en luidsprekers (ALLEEN aangesloten middels HDMI) iets testen voor mij?

ATV4 ---hdmi---receiver--hdmi--TV.
Spotify luisteren middels Airplay ZONDER de TV aan te hebben.

Gaat dit probleemloos?

Ik krijg namelijk vlg week een nieuwe TV met HDMI ARC (Audio Return Channel) en mijn receiver beschikt ook over deze zelfde ARC functie.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waarom zou het niet kunnen? Je audio gaat toch via je receiver? Dan is alles daarachter niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:24:
Waarom zou het niet kunnen? Je audio gaat toch via je receiver? Dan is alles daarachter niet nodig.
ik lees namelijk ook negatieve verhalen op (buitenlandse) fora. Vandaar dat ik het eens even hier vraag bij mijn mede Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso is ARC totaal niet van toepassing op die situatie. ARC kan je (als je het aan de praat krijgt) in dat geval gebruiken om geluid van je TV terug naar de receiver te sturen, over dezelfde kabel waarover normaal de TV juist zijn input krijgt. Bijvoorbeeld als je vanuit de smart functies video afspeelt direct op je TV. Je zet je receiver dan op source=TV.

Voor een signaal dat van de Apple TV, via de receiver naar de TV gaat is ARC dus verder totaal niet relevant. En de TV hoeft daar ook echt niet voor aan te staan. Je kiest de Apple TV als source op je receiver. Audio komt dan uit je speakers en beeld gaat naar de TV (als die aan staat).

En wat voor verhalen lees je dan? Als het gaat om ARC zou ik eerder verwachten dat mensen problemen hebben met een Apple TV die aan de TV hangt en de TV aan de receiver. Dus: Receiver -> TV <- Apple TV.

Met behulp van ARC zou je daar dan Receiver <- TV <- Apple TV van moeten kunnen maken (dus audio vanaf de TV terug naar de receiver. Maar dat werkt lang niet altijd even lekker, ARC is nogal een wazig systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 06-11-2015 08:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:49:
Sowieso is ARC totaal niet van toepassing op die situatie. ARC kan je (als je het aan de praat krijgt) in dat geval gebruiken om geluid van je TV terug naar de receiver te sturen, over dezelfde kabel waarover normaal de TV juist zijn input krijgt. Bijvoorbeeld als je vanuit de smart functies video afspeelt direct op je TV. Je zet je receiver dan op source=TV.

Voor een signaal dat van de Apple TV, via de receiver naar de TV gaat is ARC dus verder totaal niet relevant. En de TV hoeft daar ook echt niet voor aan te staan. Je kiest de Apple TV als source op je receiver. Audio komt dan uit je speakers en beeld gaat naar de TV (als die aan staat).

En wat voor verhalen lees je dan? Als het gaat om ARC zou ik eerder verwachten dat mensen problemen hebben met een Apple TV die aan de TV hangt en de TV aan de receiver. Dus: Receiver -> TV <- Apple TV.

Met behulp van ARC zou je daar dan Receiver <- TV <- Apple TV van moeten kunnen maken (dus audio vanaf de TV terug naar de receiver. Maar dat werkt lang niet altijd even lekker, ARC is nogal een wazig systeem.
helder! dankje voor de nuttige info en uitleg. Ik ga er volgende week eens mee stoeien. Mocht dat ARC verhaal niet lukken (met ook andere gewoon TV kijken en geluid over boxen) dan ga ik gewoon weer een optical kabeltje erin duwen, dit werkt momenteel ook prima met mijn huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Same here. Mijn TV (Samsung) en receiver (Onkyo) ondersteunen ook ARC, maar ik heb het nooit aan de praat gekregen. Dus gewoon een optisch kabeltje en dat werkt perfect. Ik kan gewoon met de DLNA client in de smartTV een film afspelen waarbij het DTS signaal keurig door de receiver wordt afgespeeld.

Maar hopelijk komen er spoedig leuke Apple TV apps om content vanaf mijn NAS af te spelen, zonder dat de NAS transcoding hoeft te doen, of je vast zit aan een paar specifieke formaten. Want die smart functie in de Samsung TV is niet de meest gebruiksvriendelijke. Ik hoop eigenlijk op een Apple TV versie van DS File of AV Player HD of zo. Die apps spelen op mijn iPhone/iPad bijna alles probleemloos af.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orion84 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:04:
Same here. Mijn TV (Samsung) en receiver (Onkyo) ondersteunen ook ARC, maar ik heb het nooit aan de praat gekregen. Dus gewoon een optisch kabeltje en dat werkt perfect. Ik kan gewoon met de DLNA client in de smartTV een film afspelen waarbij het DTS signaal keurig door de receiver wordt afgespeeld.

Maar hopelijk komen er spoedig leuke Apple TV apps om content vanaf mijn NAS af te spelen, zonder dat de NAS transcoding hoeft te doen, of je vast zit aan een paar specifieke formaten. Want die smart functie in de Samsung TV is niet de meest gebruiksvriendelijke. Ik hoop eigenlijk op een Apple TV versie van DS File of AV Player HD of zo. Die apps spelen op mijn iPhone/iPad bijna alles probleemloos af.
Optisch kabeltje terug naar je versterker?

Dat hoop ik ook, liefst met mooie library. Zoals Plex dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Optisch kabeltje van Smart TV naar Receiver inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist online besteld bij Media Markt, had nog een cadeaubon, dus voor 50 euro een mooie nieuwe Apple TV, ben benieuwd. Dit weekend even spelen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers :-)

Ik heb gisteren ook de ATV4 gekocht in de apple store in brussel.
Heb net de plex app geinstalleerd.(plex staat op mijn synology nas 214play)
Maar als ik een film wil afspelen duurt dit heel lang.
Heb de ATV met een ethernet kabel aangesloten.

Iemand een idee hoe ik de beste performance instel ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Want die smart functie in de Samsung TV is niet de meest gebruiksvriendelijke. Ik hoop eigenlijk op een Apple TV versie van DS File of AV Player HD of zo. Die apps spelen op mijn iPhone/iPad bijna alles probleemloos af.
Ik heb ook een Samsung smart tv, en die is best dom!

Ik wacht op Infuse op m'n ATV4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:41
Orion84 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:34:
Optisch kabeltje van Smart TV naar Receiver inderdaad.
Nadeel hiervan is wel dat er erg veel tv's zijn die geen 5.1 wegsturen over optisch. Sterker nog: de meeste tv's doen 2.0 over optisch.

Voordeel van ARC (als het werkt inderdaad) is dat er aan de bron niks veranderd.
Het mooiste is toch direct op de receiver aansluiten met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:42:
Beste tweakers :-)

Ik heb gisteren ook de ATV4 gekocht in de apple store in brussel.
Heb net de plex app geinstalleerd.(plex staat op mijn synology nas 214play)
Maar als ik een film wil afspelen duurt dit heel lang.
Heb de ATV met een ethernet kabel aangesloten.

Iemand een idee hoe ik de beste performance instel ?

Alvast bedankt
Zelf heb ik Plex op een 415+ draaien en ik ondervind het probleem van langzaam starten in z'n geheel niet.
Heb je al eens gekeken in het Dashboard (diskstation:5000) naar het CPU gebruik als je een film start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net eens een film opgezet. 1,1Gig MKV

CPU schommelt tussen 55-78%
RAM schommelt tussen 50-75%
LAN 130kbs en 3Kbs

Duurt toch een 5 minuten voor dat hij begint te spelen

Een andere film 7,5 gig

CPU schommelt tussen 70-78%
RAM schommelt tussen 60-75%
LAN 170kbs en 3Kbs

Duurt toch ook een 4a5 minuten en hapert bij het afspelen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:40:
Heb net eens een film opgezet. 1,1Gig MKV

CPU schommelt tussen 55-78%
RAM schommelt tussen 50-75%
LAN 130kbs en 3Kbs
Ik was gister mijn serie aan het kijken via Plex, had nog een paar afleveringen te gaan.
Dan ga ik met mijn telefoon via een terminal naar de server om met een command line commando een sub te downloaden voor de volgende, bleef deze beetje hangen op inloggen, ik mijn serie op pauze, ineens bam server reageert weer direct :-P. Klein dingetje, niet storend verder. Wat ik wel jammer vind is dat je niet net als in Kodi in de app zelf een sub kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:40:
Duurt toch ook een 4a5 minuten en hapert bij het afspelen
Heb je een instelling aangepast in Plex/Server/Transcoder of in Plex/Server/Netwerk ?
En, je ethernet kabel, is die 100% goed, krijgt de Atv4 wel een 100mbit connectie naar de switch/router?
Al geprobeerd om je NAS te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
De Apple TV ondersteund niet zoveel codecs, dus grote kans dat er getranscodeerd moet worden door Plex. Volgens mij heeft je NAS niet genoeg CPU power om dit vlot te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:02:
[...]

Heb je een instelling aangepast in Plex/Server/Transcoder of in Plex/Server/Netwerk ?
En, je ethernet kabel, is die 100% goed, krijgt de Atv4 wel een 100mbit connectie naar de switch/router?
Al geprobeerd om je NAS te herstarten?
ethernet kabel is goed, heb via de atv ook de nas app geïnstalleerd en daarmee speelt hij alles direct en vlot af. Enkel bij plex heeft hij moeite. Dit was ook op mijn samsung tv het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Steffanneke, ik ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb.

De DS214Play is speciaal ontworpen om HD Video transcoding te doen, alleen maakt of kan Plex hier geen gebruik van maken.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=244&t=93262

Nu maar hopen dat DS-Video voor de Atv4 uit komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Goldwing1973 op 06-11-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:15:

De DS214Play is speciaal ontworpen om HD Video transcoding te doen, alleen maakt of kan Plex hier geen gebruik van maken.

Dan is er maar 1 oplossing zeker. Plex op mijn Macbook installeren en mijn bibliotheek van mijn Nas hier aan koppelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:22:
[...]

Dan is er maar 1 oplossing zeker. Plex op mijn Macbook installeren en mijn bibliotheek van mijn Nas hier aan koppelen ?
Bij mij hangt ie aan de Mac mini en dat werkt vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 08:05
De NOS is ook bezig met een app:
https://twitter.com/laram/status/662577058640470016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Kunnen alle Nederlandse netwerken een voorbeeld aan nemen. Die blokkeren al moedwillig de AirPlay mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

CRXDelSol schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:48:
[...]

Kunnen alle Nederlandse netwerken een voorbeeld aan nemen. Die blokkeren al moedwillig de AirPlay mogelijkheden.
En dat zal wel zo blijven ook... Alles draait om geld/rechten/angstomklantenkwijtteraken...
NOS app op zich vind ik niet zo heel interessant. NPO Gemist daarentegen... Hopelijk wordt dat het volgende project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net plex server op mijn macbook geïnstalleerd nu werkt het toch sneller.
Maar nu komen mijn films en series niet onder home staan in de plex app op de ATV4. Als ik zoek in de App vind hij wel mijn films en speelt deze ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik gebruik sinds vandaag FileBrowser TV (apple tv versie van FileBowser). Heerlijk programma om vanaf een NAS of time-capsule Apple TV compatible films en muziek af te spelen (inclusief subs). Dus geen ondersteuning voor mkv e.d. maar wel (tot nu toe) zonder gedoe alles afspelen zonder tussenkomst van iTunes.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldwing1973 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:15:

Maar er is verschil tussen HD en HD natuurlijk.
Een DS214Play heeft een hardwarematige decoder mogelijkheid maar is het niet zo dat hierdoor ook maar een beperkte codec range ondersteund wordt?

X264 kan hij toch ook helemaal niet hardwarematig decoden? Is allemaal op H.264 gebaseerd toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-11-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvdster schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:09:
De Apple TV ondersteund niet zoveel codecs, dus grote kans dat er getranscodeerd moet worden door Plex. Volgens mij heeft je NAS niet genoeg CPU power om dit vlot te kunnen doen.
Dat moet je toch kunnen ondervangen door in-app codecs toe te voegen, zoals VLC. Ik begrijp nu dat Plex gewoon een dom doorgeefluik is. En waarom het zo traag is: hij haalt elk niveau qua info van de server.
Doe mijn maar een app die via SMB de gegevens van de NAS leest (met een collectie codecs) en lokaal (op de Apple TV) de library heeft (zoals Kodi). Lijkt me veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
iAmRenzo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:48:
[...]

Dat moet je toch kunnen ondervangen door in-app codecs toe te voegen, zoals VLC. Ik begrijp nu dat Plex gewoon een dom doorgeefluik is. En waarom het zo traag is: hij haalt elk niveau qua info van de server.
Doe mijn maar een app die via SMB de gegevens van de NAS leest (met een collectie codecs) en lokaal (op de Apple TV) de library heeft (zoals Kodi). Lijkt me veel handiger.
Plex is dus juist GEEN dom doorgeefluik, Plex transcodeerd de films naar een formaat dat op de client nagenoeg geen processorkracht kost en zorgt r zelfs voor dat je een film op een lagere resolutie en/of bitrate kan kijken.
Alleen kost dat dus wel processorkracht van de server.
Een film vanaf een SMB share bekijken, dat is een dom doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 20-09 10:57
In de basis is het niet zo ingewikkeld:
1) HDMI kabel van TV (let op: op de tv is vaak een HDMI poort waarop staat "ARC") in Receiver
2) bij TV en Receiver "ARC" aanzetten

Bij de Samsung TV (2014 model) is het:
1) instellingen, geluid, luidsprekerinstellingen, uitvoer tv geluid -> ontvanger.
2) instellingen, systeem -> Anynet+ (HDMI-CEC) "aan".

en dan zou het moeten werken.

(Onkyo weet ik niet, ik heb zelf een Marantz en daar zat in het menu ook een optie om ARC aan te zetten)

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerbek312 op 06-11-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik ben ook overgehaald.
Hier 1 gekocht 32GB met het beroemde (te dure, volgens jullie) kabeltje.

Nou even over het kabeltje: het is een solide kabel die echt niet zomaar uit de afstandsbediening kan vallen. Hij voelt stevig aan en voelt goed om de pols (zachte binnenkant). Dus blij ermee.

op de store hoop ik dat er snel uitbreiding van Apps komen.

iemand tips welke apps ik sowieso moet nemen?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Plex
Rayman
iTunes Trailers (US App Store)

En wat je naar eigen smaak leuk vind.
En ik heb dan d.m.v. side-loaden via de MacBook ook nog Provenance opgezet, emulator voor NES, SNES en GBA games. Lekker retro.

[ Voor 43% gewijzigd door xoniq op 06-11-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Remko.me schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:40:
Ik ben ook overgehaald.
Hier 1 gekocht 32GB met het beroemde (te dure, volgens jullie) kabeltje.

Even over het kabeltje: het is een solide kabel die echt niet zomaar uit de afstandsbediening kan vallen. Hij voelt stevig aan en voelt goed om de pols (zachte binnenkant). Dus blij ermee.

op de store hoop ik dat er snel uitbreiding van Apps komen.

iemand tips welke apps ik sowieso moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Thanks! Rayman heb ik al, super leuk spel!

[ Voor 3% gewijzigd door Remko.me op 06-11-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59
CRXDelSol schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:45:
Plex
Rayman
iTunes Trailers (US App Store)

En wat je naar eigen smaak leuk vind.
En ik heb dan d.m.v. side-loaden via de MacBook ook nog Provenance opgezet, emulator voor NES, SNES en GBA games. Lekker retro.
Welke controller gebruik je bij de retrogames?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
matthijst schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:20:
[...]

Welke controller gebruik je bij de retrogames?
Op dit moment de Apple TV remote.
Ik ga binnenkort de SteelSeries Nimbus aanschaffen:

http://www.apple.com/shop...ireless-gaming-controller

Lijkt me een hele fijne controller. Maar wacht even tot er meer games uit komen en tot PS1 emulatie support in die emulator zit. Zijn ze mee bezig. Dan heeft het voor mij meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
CRXDelSol schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:22:
[...]

Op dit moment de Apple TV remote.
Ik ga binnenkort de SteelSeries Nimbus aanschaffen:

http://www.apple.com/shop...ireless-gaming-controller

Lijkt me een hele fijne controller. Maar wacht even tot er meer games uit komen en tot PS1 emulatie support in die emulator zit. Zijn ze mee bezig. Dan heeft het voor mij meerwaarde.
Las hier dat de Nimbus niet lekker werkt met emulators:
https://github.com/jasarien/Provenance/issues/168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Als je verder leest zie je ook dat ie er een aanpassing voor gaat doen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zeker, maar "it'll get done when it gets done"..... is wat vaag :)
Hopelijk snel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik heb de search geprobeerd maar kan het niet vinden. Ik heb thuis tv van XS4ALL en vraag me af of ik dat via de ATV4 zou kunnen kijken? Dan schaf ik voor de slaapkamer een ATV4 aan namelijk en kan er een settop box van XS4ALL de deur uit. :)

Iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Niet direct, heeft XS4ALL een iOS app die je via Airplay zou kunnen afspelen op je aTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Apple droomt van het aanbieden van zenderpaketten, maar zo ver is het in de vs nog niet eens...

Hier zijn de npo/rtl/sbs vooral heel terughoudend, zo lijkt het. Al dan niet zo gestuurd door bv een ziggo die de bui wellicht al ziet hangen...allemaal om geld en terugdringen van keuzevrijheid, vooral niet inzetten op vernieuwing en flexibiliteit...

Vroeg of laat komt het er wel, maar ik zou er voorlopig niet op rekenen. Grootste kans geef ik nog aan NLziet, dus experimenteren nu op ios met naast groot en breed gemist aanbod ook met live-tv, dat moet dus ook op de apple-tv kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 21:26
Inmiddels toch maar overgegaan tot aanschaf van de ATV 4. Instellen was geen probleem, echter ik heb af en toe geen beeld. Mij tv geeft dan aan “niet ondersteund video materiaal”. De aansluiting is Apple TV --> Onkyo Reciever --> Philips TV.
Ook het instellen lukte alleen rechtstreeks aangesloten op de TV. Nu wordt ik er af en toe midden in een spel uitgegooid met boven genoemde melding.
Ik heb sterk het idee dat dit aan mijn onkyo ligt, ik heb iets soort gelijks met mijn ATV 2, dan krijg ik een zwart beeld en dan weer goed beeld, dit gebeurt een paar keer achter elkaar waarna het weer prima werkt.
Het zal toch niet zo zijn dat ik een nieuwe reciever nodig heb :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 24-09 15:41
ronwiel schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:32:
Niet direct, heeft XS4ALL een iOS app die je via Airplay zou kunnen afspelen op je aTV?
Ja maar dat wil ik niet, ik wil het gewoon op de appletv doen. Er is wel een browser variant van de tv van XS4ALL-> webtv.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Heb net een Plex update op m'n Mac mini geïnstalleerd en ondertiteling op Apple tv werkt ineens!

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 07-11-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-TheNose- schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:44:
Ja maar dat wil ik niet, ik wil het gewoon op de appletv doen. Er is wel een browser variant van de tv van XS4ALL-> webtv.xs4all.nl
Die browservariant kan ik niet serieus nemen, want Silverlight.

xs4all webtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:39
Zo heb de Apple TV 4 vandaag gehaald.
Netflix staat erop! Kan die energie vretende herrie PS3 mooi voor gaming/BRD only gebruikt worden :)

Zat nog te zoeken hoe/wat m.b.t. HBO Now... geen plannen om deze buiten de US uit te brengen :F

Tsja... via mijn nieuwe provider kan ik geen HBO OD aan en Go is mijn inziens een lachertje m.b.t. beeldkwaliteit.

Jammer wilt HBO weer niet echt opschieten en geld aan mij verdienen... gelukkig zijn er nieuwsgroepen :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Ik krijg bij mijn aerial screensaver (slowmo video van verschillende landen) de hele tijd dezelfde filmpje te zien. Is dit normaal? Ben wel benieuwd hoe de andere video's eruit zien.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

TheKillingBean schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:33:
Ik krijg bij mijn aerial screensaver (slowmo video van verschillende landen) de hele tijd dezelfde filmpje te zien. Is dit normaal? Ben wel benieuwd hoe de andere video's eruit zien.
Je kunt de verversfrequentie verhogen naar elke dag. Dan krijg je per dag een andere versie. Erg mooi, inmiddels heb ik Londen en San Francisco (2x) gespot. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Ik gebruik Plex momenteel via de Mac mini die aan m'n TV hangt. Deze Mac mini is tevens Plex Media Server. Kan de Plex app op de Apple TV alles in de hoogte kwaliteit weergeven? Dus soort van Direct Play rechtstreeks vanaf Mac mini? Of comprimeert hij alles?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:58
Krisp schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:22:
[...]

Je kunt de verversfrequentie verhogen naar elke dag. Dan krijg je per dag een andere versie. Erg mooi, inmiddels heb ik Londen en San Francisco (2x) gespot. :)
Maar er staat dat dit 600mb kost. Gaat hij dan elke keer 600mb downloaden en dit opslaan? Dan is binnen de kortste keren je opslag vol. Of delete hij de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
mprkooij schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:43:
[...]

Maar er staat dat dit 600mb kost. Gaat hij dan elke keer 600mb downloaden en dit opslaan? Dan is binnen de kortste keren je opslag vol. Of delete hij de vorige?
Er zijn totaal 34 screensavers wat neerkomt op 20.4 GB.
En nee, de "vorige" screensaver wordt niet verwijderd, dus met een 32GB Atv4 ben je een groot deel van de ruimte kwijt aan screensavers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Rivanov schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:43:
Ik gebruik Plex momenteel via de Mac mini die aan m'n TV hangt. Deze Mac mini is tevens Plex Media Server. Kan de Plex app op de Apple TV alles in de hoogte kwaliteit weergeven? Dus soort van Direct Play rechtstreeks vanaf Mac mini? Of comprimeert hij alles?
De Plex APP ondersteunt direct plat, echter alles wat de Apple-pc niet ondersteund gaan de server encoden. Hierbij moet je denken aan media files die de x.264 codes of TrueHD audio tracks bevatten. Merk dat de Plex bijna al mijn bestanden moet transcoden, aangezien er een of meerdere componenten niet native worden ondersteunt door de AppleTV.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
chippie777 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:27:
Inmiddels toch maar overgegaan tot aanschaf van de ATV 4. Instellen was geen probleem, echter ik heb af en toe geen beeld. Mij tv geeft dan aan “niet ondersteund video materiaal”. De aansluiting is Apple TV --> Onkyo Reciever --> Philips TV.
Ook het instellen lukte alleen rechtstreeks aangesloten op de TV. Nu wordt ik er af en toe midden in een spel uitgegooid met boven genoemde melding.
Ik heb sterk het idee dat dit aan mijn onkyo ligt, ik heb iets soort gelijks met mijn ATV 2, dan krijg ik een zwart beeld en dan weer goed beeld, dit gebeurt een paar keer achter elkaar waarna het weer prima werkt.
Het zal toch niet zo zijn dat ik een nieuwe reciever nodig heb :-(
Ok kijk, nog iemand met het probleem. Ik heb ook een Onkyo receiver, alleen komt het nu niet vaak meer voor. Uitschakelen en aanzetten van de receiver helpt vaak. Waar het precies aan ligt weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 21:26
Recon24 schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:41:
[...]

Ok kijk, nog iemand met het probleem. Ik heb ook een Onkyo receiver, alleen komt het nu niet vaak meer voor. Uitschakelen en aanzetten van de receiver helpt vaak. Waar het precies aan ligt weet ik ook niet.
Ik heb ontdekt dat wanneer je de Onkyo helemaal van de stroom afhaalt en weer aansluit het dan een tijdje weg is, maar een echte oplossing is dat ook niet. Wanneer het optreedt zie ik wel dat de hdmi indicatie knippert op het display van de onkyo. Maar goed dit is wel wat off topic. Ik ga eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
chippie777 schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:04:
[...]

Ik heb ontdekt dat wanneer je de Onkyo helemaal van de stroom afhaalt en weer aansluit het dan een tijdje weg is, maar een echte oplossing is dat ook niet. Wanneer het optreedt zie ik wel dat de hdmi indicatie knippert op het display van de onkyo. Maar goed dit is wel wat off topic. Ik ga eens verder zoeken.
Offtopic: ik merk dit ook weleens met de PS4 dat het geluid opeens even wegvalt. Je ziet hem dan opnieuw de bron zoeken (duurt dan 3 sec). Ik weet dat er nog een firmware update is voor deze receiver, maar ik moet hem dan handmatig installeren namelijk (waarschijnlijk optional firmware update). Ik heb overigens de 609.

Ik zal er op letten met o.a. ook de Apple TV. Ach anders vervang ik hem volgend jaar wel een keer voor een nieuwer model en dan gelijk met HDMI 2.0 of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 21:02
Ik heb mijn ATV4 nu vanaf het begin in gebruik. Voor mij is de grootste tegenvaller toch wel het HD geluid. Geen DTS of TrueHD, dat vin dik toch wel erg jammer. Ook een gemiste kans en eigenlijk niet meer van deze tijd als je dat niet beschikbaar maakt.

Ook de melding naar de receiver is bij mij niet correct. Dolby Digital 7.1 komt volgens mij wel door als 7.1, maar staat zo niet genoemd op de receiver. Maakt niet uit welke instelling ik ook gebruik.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Als ik op mijn ATV4 met plex een film afspeel, bijvoorbeeld Fast and Furious 7 met instelbare Nederlandse ondertiteling dan doet hij het niet. Ondertiteling werkt alleen als hij ingebakken is. Kan de AppleTV + Plex geen srt bestanden lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:38:
Als ik op mijn ATV4 met plex een film afspeel, bijvoorbeeld Fast and Furious 7 met instelbare Nederlandse ondertiteling dan doet hij het niet. Ondertiteling werkt alleen als hij ingebakken is. Kan de AppleTV + Plex geen srt bestanden lezen ?
Bedoel je met ingebakken meegerenderd (=niet uit te zetten) of muxed in de container?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Dreamvoid schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:40:
[...]

Bedoel je met ingebakken meegerenderd (=niet uit te zetten) of muxed in de container?
Dat hij niet uit te zetten is. Als ik bijvoorbeeld een film heb waar het instelbaar is kan ik het nergens instellen op de atv4 en doen dus de subtitles het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:13
mprkooij schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:38:
"The issue of external SRT subtitles not being burned into a direct play compatible MP4 videos has been resolved in the latest 0.9.12.19 Plex Media Server Release which can be downloaded from plex.tv/downloads"
Je moet dus wel transcoden anders werkt het niet:
"Subtitles will still require the video to be transcoded in order to "burn" the subtitle into the video. We are aware that this is not ideal and are working to improve things in this area."
https://forums.plex.tv/di...6/subtitles-srt-dont-work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
ZiSE schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:44:
[...]

"The issue of external SRT subtitles not being burned into a direct play compatible MP4 videos has been resolved in the latest 0.9.12.19 Plex Media Server Release which can be downloaded from plex.tv/downloads"
Je moet dus wel transcoden anders werkt het niet:
"Subtitles will still require the video to be transcoded in order to "burn" the subtitle into the video. We are aware that this is not ideal and are working to improve things in this area."
https://forums.plex.tv/di...6/subtitles-srt-dont-work
Heel toevallig zie ik net een minuut geleden deze update voorbij komen op de webserver.

Version 0.9.12.19.1537
Oplossingen

Improved subtitle handling on Apple TV
Improved Direct Play support on Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
mprkooij schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:46:
[...]

Heel toevallig zie ik net een minuut geleden deze update voorbij komen op de webserver.

Version 0.9.12.19.1537
Oplossingen

Improved subtitle handling on Apple TV
Improved Direct Play support on Apple TV
Ik ook, wou dit net melden. Zou even wat aanpassen op de server zag ik de banner dat er een update beschikbaar was.

Hoop dat er ooit nog eens een feature komt waarbij ik net als in Kodi subs kan downloaden vanuit de applicatie. Dat mis ik nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 10:06
CRXDelSol schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:17:
[...]

Hoop dat er ooit nog eens een feature komt waarbij ik net als in Kodi subs kan downloaden vanuit de applicatie. Dat mis ik nog regelmatig.
Niet helemaal vanuit de applicatie zelf maar wel automatisch :
https://forums.plex.tv/di...6-subtitles-done-right/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
enzoronald schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:57:
[...]

Niet helemaal vanuit de applicatie zelf maar wel automatisch :
https://forums.plex.tv/di...6-subtitles-done-right/p1
Thanks!
Zal die eens proberen. Had al een sub applicatie als server draaiend, maar die doet totaal niet wat die moet doen. Eens zien of dit beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Plex ondersteunt op de ATV4 enkel de volgende codecs zonder transcoding. Alle media files met DTS, DTS-HD en Dolby TrueHD hebben dus transcoding nodig door de Plex Server.

Video Formats
- H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower
- H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
- MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Audio Formats
HE-AAC (V1), AAC (16 to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV; Dolby Digital 5.1 and Dolby Digital Plus 7.1

Photo Formats
JPEG, GIF, TIFF

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27
Zware Unit schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:45:
Plex ondersteunt op de ATV4 enkel de volgende codecs zonder transcoding. Alle media files met DTS, DTS-HD en Dolby TrueHD hebben dus transcoding nodig door de Plex Server.

Video Formats
- H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower
- H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
- MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Audio Formats
HE-AAC (V1), AAC (16 to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV; Dolby Digital 5.1 and Dolby Digital Plus 7.1

Photo Formats
JPEG, GIF, TIFF
Plex is ten dode opgeschreven als straks de andere komen, zoals Infuse etc. Iedereen hunkert naar een app die ook gewoon normaal kan doen als je daar om vraagt.

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 ... 25 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.