Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Als bezitter en gebruiker van een ATV3, voor Airplay en Netflix, en een ACRyan Mini, waarmee ik mijn content als films en series stream vanaf mijn DS112+, volg ik dit topic op de voet. Ik heb heel erg veel interesse in de ATV4 (2015) met de hoop en de verwachting dat ik dus de ATV3 en ACRyan kan combineren in één device.

Tot nu toe lees ik nog niet de geluiden die ik wil horen. Als ik het goed heb begrepen zou VLC hierin, voor wat betreft het streamen vanaf de NAS met subs, weleens de ommezwaai kunnen gaan betekenen, maar die app is dus nog niet beschikbaar.... :(

Ik blijf volgen. Bedankt alvast voor alle reacties en tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
VLC, DS Video, Kodi, Infuse.
Die lijken aan te sturen op direct streamen vanaf Nas.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
Maar dan nog de vraag of en hoe de subs gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik Beamer gebruik krijg ik gewoon subs te zien op de Apple TV dus ik denk dat het sowieso ondersteunt wordt. Wel jammer dat er een donkergrijze achtergrond wordt getoond bij de subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:41:
Maar gaan die Apps dan niet hetzelfde probleem krijgen als je Mkv's met een door tvOS niet ondersteunde codec probeert af te spelen?
Dreamvoid schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:42:
Nee hoor, Plex op de ATV4 werkt ook met de gratis versie zonder Plex Pass.
Maar zodra je lokale content wil streamen vanaf een Plex Server moet je wel de € 4,99 upgrade kopen toch (eenmalig), net zoals dit gaat op iOS.
.
risp schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:54:
Als ik Beamer gebruik krijg ik gewoon subs te zien op de Apple TV dus ik denk dat het sowieso ondersteunt wordt. Wel jammer dat er een donkergrijze achtergrond wordt getoond bij de subs.
Maar beamer is toch alleen maar scherm mirroring in de vorm van een media player?
Al het werk wordt dan gedaan door de Mac en daardoor werken de subs dus ook.

Dit lijkt mij ook afbreuk doen aan films in hogere kwaliteit, i.v.m. de bandbreedte die doorgevoerd wordt naar de AppleTV enz.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 03-11-2015 11:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:13:
Maar gaan die Apps dan niet hetzelfde probleem krijgen als je Mkv's met een door tvOS niet ondersteunde codec probeert af te spelen?
Ontwikkelaar beantwoordde deze vraag:
Just wondering, did you take out more ? What about the ffmpeg libraries ? Did you switch to the "native" tvOS/iOS codecs for x264, MPEG4 etc ? Did we lose Dolby and DTS audio? AFAIK, VLC did the same, it's basically a VLC "shell" with extra container support (e.g. MKV) using native OS codecs.

met:
ffmpeg is there, of course. Nothing wrong with using ffmpeg in the App Store. Dolby is native on TVOS, no problem there. DTS passthrough is present, native DTS waits license approval and if those clowns keep stalling, I'll do something that bypasses them entirely.
MrMC is nothing at all like VLC. Both can play various video/audio content but that the only thing 'similar'.

Geen idee verder hoe of wat, maar je kan Kodi zonder jailbreak installeren op iOS en dan speelt ie vrolijk alles af, dus heb hoop dat dat op de TV ook gewoon kan :)

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 03-11-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maar beamer is toch alleen maar scherm mirroring in de vorm van een media player?
Al het werk wordt dan gedaan door de Mac en daardoor werken de subs dus ook.
iOS, de AppleTV's en alle andere Apple software ondersteunen allemaal al jarenlang softsubs, daar hoef je als developer niets speciaals aan te doen. Gewoon een (of meer) subtitle sporen meesturen met je stream en de client weet hoe hij ermee om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Vwb betalen voor plex...

Klopt, dat je voor streamen moet betalen, dat is echter niet per maand, maar eenmalig en als je de app al hebt op ios, betaal je niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee.

Ik heb nu Infuse op een Apple TV2, de voorloper met een stuk zwakkere processor en veel minder geheugen.

Met een Apple TV2 met Infuse kan ik alles kijken, en als de video MP4 / h.264 is, dan is het gegarandeerd zonder haperingen. Eigenlijk geeft alleen AVI (MP2) met 720p of 1080p problemen, maar die zijn er gelukkig nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:35:
[...]

Nee.

Ik heb nu Infuse op een Apple TV2, de voorloper met een stuk zwakkere processor en veel minder geheugen.

Met een Apple TV2 met Infuse kan ik alles kijken, en als de video MP4 / h.264 is, dan is het gegarandeerd zonder haperingen. Eigenlijk geeft alleen AVI (MP2) met 720p of 1080p problemen, maar die zijn er gelukkig nauwelijks.
Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld.
Je ziet online wel vaker dat mensen "geen problemen" ondervinden maar vaak gaat dit om MKV's met een lage bitrate, standaard films, series enz.

Ik ben eerder benieuwd naar Remux Mkv's met DTS-HD i.v.m. set-up thuis.
Dreamvoid schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:27:
[...]

iOS, de AppleTV's en alle andere Apple software ondersteunen allemaal al jarenlang softsubs, daar hoef je als developer niets speciaals aan te doen. Gewoon een (of meer) subtitle sporen meesturen met je stream en de client weet hoe hij ermee om moet gaan.
Ja dat is mij bekend maar ik doelde meer op het Beamer programma zelf.
Ik "slip" al jaren de SRT subs gewoon in M4V files zodat ze op de iPad te bekijken zijn. Ideaal voor in het vliegtuig.
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:18:
[...]

Ontwikkelaar beantwoordde deze vraag:
Just wondering, did you take out more ? What about the ffmpeg libraries ? Did you switch to the "native" tvOS/iOS codecs for x264, MPEG4 etc ? Did we lose Dolby and DTS audio? AFAIK, VLC did the same, it's basically a VLC "shell" with extra container support (e.g. MKV) using native OS codecs.

met:
ffmpeg is there, of course. Nothing wrong with using ffmpeg in the App Store. Dolby is native on TVOS, no problem there. DTS passthrough is present, native DTS waits license approval and if those clowns keep stalling, I'll do something that bypasses them entirely.
MrMC is nothing at all like VLC. Both can play various video/audio content but that the only thing 'similar'.

Geen idee verder hoe of wat, maar je kan Kodi zonder jailbreak installeren op iOS en dan speelt ie vrolijk alles af, dus heb hoop dat dat op de TV ook gewoon kan :)
Oke duidelijk, ben benieuwd :)
(Al heb ik wel degelijke hardware als Plex server dus is het niet nodig, maar leuk voor het experiment is het zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:57:
Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld.
Je ziet online wel vaker dat mensen "geen problemen" ondervinden maar vaak gaat dit om MKV's met een lage bitrate, standaard films, series enz.
Mijn Apple TV2 (en USB schijf aan de router) heeft geen problemen met MKV's tot ongeveer 10 GB (dus ongeveer 1 GB per 10 minuten). Ik zet DTS niet om, want mijn receiver kan dat aan. Het omzetten kost ook performance, dus ik kan me voorstellen dat dat een probleem is als je geen receiver hebt.

Ik heb geen ervaring met BD ISO's van 25 GB of meer, ik "doe" eigenlijk alleen maar MKV of M4V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Tsja, degelijke hardware heeft iedereen wel in huis als het moet. 't is vooral de omslachtigheid die mij ervan weerhoudt :)

Wat ikweethetbeter zegt: op een ATV2 werkt het al, dan moet het op een 4 helemaal flitsend gaan :)

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 03-11-2015 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:24:
Tsja, degelijke hardware heeft iedereen wel in huis als het moet. 't is vooral de omslachtigheid die mij ervan weerhoudt :)
En de noodzaak om een pc met Plex aan te hebben staan als je tv wilt kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:26:
[...]

En de noodzaak om een pc met Plex aan te hebben staan als je tv wilt kijken...
Klopt, gaat nergens over in 2015 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Het nadeel van Plex is gewoon dat je gewoon je Mac of Pc aan moet laten staan. Niet zo een probleem toch? Hier staat de iMac toch 24/7 aan. Mits sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Veel mensen hebben een nas in huis. Tegenwoordig zijn er oplossingen waarbij je direct vanaf nas kunt streamen, dus hoewel het geen probleem is, is het gewoon overbodig. Of dat zou het moeten zijn :)
Wil niet elke keer als je wat wilt gaan kijken je pc gaan aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:59
een nas is toch weer een toestel die elektriciteit verbruikt....

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Jonasken schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:47:
een nas is toch weer een toestel die elektriciteit verbruikt....
Maar lang niet zoveel als een PC, dat is het hele idee?
En een nas heb je toch al aan staan, dus waarom dan je PC erbij?
Maar goed, we draven door :D

Mooi voor de Plex-fans dat Plex op ATV beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Weet iemand of het universal search al werkt met netflix (en wellicht plex)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
ATV4 binnen en vind hem erg goed.

Voornamelijk het feit dat Plex beschikbaar is doet mij erg goed. De App ziet er goed uit en tot op heden voor de eerste release geen gekke dingen tegen gekomen. Jammer dat op dit moment de App nog gebruik maakt van transcoding terwijl direct streaming wel beschikbaar is.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik heb nu Plex draaien op mijn NAS, maar deze heeft niet voldoende processorkracht voor transcoding. Ik vraag me dus of of Plex iets voor mij is. Ik heb nu Infuse geprobeerd (op iPad en iPhone) en dat bevalt me beter. Sneller en speelt dus meer af.

Nu wachten op een Infuse app voor de atv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
En anders tijdelijk even airplay vanaf de iPad

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:34:
Het nadeel van Plex is gewoon dat je gewoon je Mac of Pc aan moet laten staan. Niet zo een probleem toch? Hier staat de iMac toch 24/7 aan. Mits sluimerstand.
Precies, hier ook, MacMini met sluimerstand uitgeschakeld aan de versterker.
Maakt een NAS ook een beetje overbodig, backup gaat via TimeCapsule en mail enz via iCloud of iMap van hosting pakket. De rest van het automatisch downloaden enz gaat dus ook allemaal via die MacMini.

Daarom ben ik ook zo een Plex fanboy, Super eenvoudig in de slaapkamer via Chromecast2 en onder de tv via Plex Theatre.
ikweethetbeter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:24:
[...]

Mijn Apple TV2 (en USB schijf aan de router) heeft geen problemen met MKV's tot ongeveer 10 GB (dus ongeveer 1 GB per 10 minuten). Ik zet DTS niet om, want mijn receiver kan dat aan. Het omzetten kost ook performance, dus ik kan me voorstellen dat dat een probleem is als je geen receiver hebt.

Ik heb geen ervaring met BD ISO's van 25 GB of meer, ik "doe" eigenlijk alleen maar MKV of M4V.
Ja precies, dat was mijn ervaring ook toen ik nog een AppleTV2 had.
Ik kijk graag in de beste kwaliteit beschikbaar maar dan wel als MKV (omdat BR Iso op de Mac niet zo lekker werkt). Die dingen zijn iets van 30 GB met DTS-HD/MA. Daar had de AppleTV2 toen erg veel moeite mee dus daarom heb ik hem weg gedaan. Uiteindelijk dus een MacMini gekocht voor onder de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:10:
Ja precies, dat was mijn ervaring ook toen ik nog een AppleTV2 had.
Ik kijk graag in de beste kwaliteit beschikbaar maar dan wel als MKV (omdat BR Iso op de Mac niet zo lekker werkt). Die dingen zijn iets van 30 GB met DTS-HD/MA. Daar had de AppleTV2 toen erg veel moeite mee dus daarom heb ik hem weg gedaan. Uiteindelijk dus een MacMini gekocht voor onder de TV.
Een Mac Mini is de ultieme mediaspeler! Maar een ATV2 met Infuse komt in de buurt.

Series zijn vaak MKV's kleiner dan 2 GB, films zijn vaak MKV's tussen 5 en 10 GB. Het verschil tussen een MKV van 10 GB en een BD ISO van 25 GB (beide met 1080p video en DTS of DTS-HD geluid) zie en hoor ik niet, dus ik blijf bij MKV.

En deze MKV's doen het prima op een Apple TV2. En dat moet op een veel sneller Apple TV4 nog beter gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Nieuwe App, Nastify:
"NAStify" (available, free) will access any share you have on your NAS, a built-in VLC is doing the hard work directly on the Apple TV so unless you have 4K HEVC movies, it will work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:52

GNML

applebuyguide.com

matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:11:
Nieuwe App, Nastify:
"NAStify" (available, free) will access any share you have on your NAS, a built-in VLC is doing the hard work directly on the Apple TV so unless you have 4K HEVC movies, it will work.
iets dat plex dus niet doet?

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
GNML schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:45:
[...]

iets dat plex dus niet doet?
Ben benieuwd. Als iemand dat kan testen dan zouden we misschien de eerste "goede" app hebben die direct kan streamen vanaf een NAS/netwerk zonder transcoding onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:11:
Nieuwe App, Nastify:
Ik vind hem niet, link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

Recon24 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:49:
[...]

Ben benieuwd. Als iemand dat kan testen dan zouden we misschien de eerste "goede" app hebben die direct kan streamen vanaf een NAS/netwerk zonder transcoding onzin.
Precies! ik krijg deze week mijn apple tv, dan kan ik het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:30:
Een Mac Mini is de ultieme mediaspeler! Maar een ATV2 met Infuse komt in de buurt.
Goed, maar de prijs is natuurlijk ook wel een enorm verschil.

Maar idd als je een Windows of OSX NAS draait in plaats van die Synology dingen maak je het leven al een stuk makkelijker met Plex (en iTunes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik gebruik een server naast mijn NAS en juist daar heb ik Plex op draaien. Speel alles af en eventuele transcoding gaat on the fly. ook als ik buiten de deur stream

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Goed, maar de prijs is natuurlijk ook wel een enorm verschil.
Daar kwam ik vanmiddag ook achter toen ik me bedacht daar eens naar te gaan kijken. :o Wat zijn dingen kostbaar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
winwiz schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:20:
Ik gebruik een server naast mijn NAS en juist daar heb ik Plex op draaien. Speel alles af en eventuele transcoding gaat on the fly. ook als ik buiten de deur stream
Is dat niet erg dubbelop dan? Als je toch je server 24/7 laat draaien, waarom dan niet een of twee dikke HDD's erin duwen en als fileserver gebruiken, en die NAS eruit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Euhhh. In mijn server zitten er 8 in raid en mijn Nas wordt geupgrade van een DS414 naar een DS1815+ eind van de maand. Misschien gaat het wel andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
GNML schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:54:
[...]

Precies! ik krijg deze week mijn apple tv, dan kan ik het testen.
Ik kan het na werk pas testen haha vandaar dat ik het vroeg ;-). Maar voor die tijd zal iemand het al vast even hebben kunnen testen :P

En anders laat ik mijn bevindingen hier nog even achter straks. Ik heb overigens een Optiplex 380 (afgeschreven bakkie van werk) met 4GB ram als server thuis draaien. Ik gebruikte jaren lang gewoon een Lacie Networkspace 2 NAS met totaal 6TB aan opslag. Dat transcoden en pc gebruiken voor films downloade/eraf streamen is echt zo oldskool.

Ik wil gewoon direct streamen vanaf NAS zoals ik altijd kon doen. Ben nog aan het kijken om een Synologie NAS aan te schaffen, maar twijfel nog welke. Denk toch dat het de 215+ zal worden, maar meerdere hebben hier de play versie (214 of 216?).

[ Voor 48% gewijzigd door Recon24 op 03-11-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hoera de mijne is ook binnen. Ben zelf nog op het werk dus vanavond maar eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Staat bij mij gewoon in de (US) App Store.
Werkt zo op het eerste gezicht best goed :) Ik kan gewoon de folders van m'n Synology DS416 zien en afspelen. Sommige video's pakt hij nog niet, dus ik moet nog eens kijken aan welke codecs dat kan liggen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Staat gewoon in de Appstore?
Speelt inderdaad alles streamend af :*)
Pakte de standaardshare op mn Synology niet via smb (zag m wel maar files startten niet), maar nu opnieuw aangemaakt als "Synology" en dan speelt ie vrolijk het spul af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

Recon24 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:34:
[...]

Ik kan het na werk pas testen haha vandaar dat ik het vroeg ;-). Maar voor die tijd zal iemand het al vast even hebben kunnen testen :P

En anders laat ik mijn bevindingen hier nog even achter straks. Ik heb overigens een Optiplex 380 (afgeschreven bakkie van werk) met 4GB ram als server thuis draaien. Ik gebruikte jaren lang gewoon een Lacie Networkspace 2 NAS met totaal 6TB aan opslag. Dat transcoden en pc gebruiken voor films downloade/eraf streamen is echt zo oldskool.

Ik wil gewoon direct streamen vanaf NAS zoals ik altijd kon doen. Ben nog aan het kijken om een Synologie NAS aan te schaffen, maar twijfel nog welke. Denk toch dat het de 215+ zal worden, maar meerdere hebben hier de play versie (214 of 216?).
Heb ik ook een tijd gehad, weggedaan door hoge energie kosten. Nu een HP Microserver met xpenology, daarom wil ik graag local transcode ipv dat mijn homeserver dat moet gaan doen.

Maargoed, das offtopic.

Is het de moeite waar om voor de 64gb te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Zo, gisteren rond 2000 dan toch mijn apple tv binnengekregen! Balen dat het veel later was dan gewoon in de winkel kopen, maar dat is allemaal nog wel prima eigenlijk.

Ik wilde graag weten hoe goed het werkte met airplay display mirroring. Ik gebruik het met mijn macbook pro 13 2015 (2.7) en hoewel ik mijn router er wel voor moest resetten, werkt het nu prima!
Het is niet exact alsof je er een extra beeldscherm bij hebt aangezien je vast zit aan iets van 5-10 fps voor je cursor, werkt een filmpje opzetten vanaf youtube zeer vloeiend.
Jammer alleen dat ik steeds weer opníeuw mijn geluid op headphones moet zetten als ik mirror, ipv dat hij dat onthoudt!
Ik heb er geen problemen meer mee zodra ik mijn hdmi->hdmi+audio splitter heb maar tot dan is het even behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Zojuist de Plex app geïnstalleerd op de ATV4. Ik ben zeer enthousiast.
Het werkt gewoon zo. veel. beter dan de samsung smart tv app.

Tot nu toe de bevindingen:
- Apple TV style layout
- Snel, heel snel
- Direct play en direct streaming is mogelijk
- Subtitles werken goed
- Nog een instellingsmogelijkheden voor de subs
- Pauze screen is kaal, weinig info. Iets meer info zou wel chill zijn (hoe laat afgelopen, playback mode)

Ik heb nog geen volledig uur gekeken met de app, dus waarschijnlijk kom ik nog wel wat bugs tegen, tot nu toe gaat het allemaal prima!

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:53
RobPete89 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:50:
Weet iemand of het universal search al werkt met netflix (en wellicht plex)?
Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Ik zoek een oplossing voor al mijn aanbieders (Netflix, HBO en iTunes) voor content search. Tijdens de keynote leek mij de Apple TV de oplossing. Kan iemand mij vertellen of dit goed werkt? Ik zoek bijvoorbeeld de titel "Back to the Future", geeft de Apple TV dan aan dat dat in HBO en Netflix zit? Mocht dat werken wordt het tijd om de Apple TV3 te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Heb even een test gedaan met NAStify ATV4 app met MKV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
Recon24 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:27:
Heb even een test gedaan met NAStify ATV4 app met MKV

[video]
Amazing... kan deze wel met accountname + passwd overweg ? Video Explorer kan dat niet, hoewel de maker beweert dat er een 1.1 versie onderweg is die dat oplost.

Vanavond even uittesten.

Heb toevallig gisteren dezelfde MKV ook ergens "gevonden". //offtopic Giganews wordt wat actiever met zaken verwijderen :-(

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
loekf2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:30:
[...]

Amazing... kan deze wel met accountname + passwd overweg ? Video Explorer kan dat niet, hoewel de maker beweert dat er een 1.1 versie onderweg is die dat oplost.

Vanavond even uittesten.

Heb toevallig gisteren dezelfde MKV ook ergens "gevonden". //offtopic Giganews wordt wat actiever met zaken verwijderen :-(
Bij Windows shares vraagt hij telkens om username/pass van mijn router/nas (gebruik op dit moment mijn router als Nas totdat ik mijn Synologie heb). Maar bij UPNP (waar ik op klik), kan ik meteen doorgaan en de films direct afspelen.

Overigens werkt die windows share ook, alleen moet je elke keer username/pass invullen.

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 03-11-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar zodra je lokale content wil streamen vanaf een Plex Server moet je wel de € 4,99 upgrade kopen toch (eenmalig), net zoals dit gaat op iOS.
Lokale content?
fsfikke schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:47:
Staat bij mij gewoon in de (US) App Store.
Werkt zo op het eerste gezicht best goed :) Ik kan gewoon de folders van m'n Synology DS416 zien en afspelen. Sommige video's pakt hij nog niet, dus ik moet nog eens kijken aan welke codecs dat kan liggen.
Folders? Geen library? Het is toch 2015? Is Kodi dan zo uniek door een snel, probleemloos, alles afspelend stuk software te zijn?
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:41:
Hopelijk heeft een van die een mooie library en is 100X sneller dan Plex dan wacht ik nog wel even. Plex is echt niet te doen: traag, langzaam en de rest speelt niet eens af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Tot Infuse of Kodi komen, zal ik gebruik maken van NAStify. Kan ik ook rustig alles opnieuw inrichtingen thuis ga qua. Alles van mijn oude NAS naar mijn eventuele Synologie over pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streamen vanaf een Plex media server bedoel ik.
Dat is op iOS/Android/WP een upgrade van €4,99. Op tvOS is dit ook zo had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Klopt, maar als je die al betaald hebt voor ios, kost het je niks voor tvos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Laatst online: 01-09 11:33
hmmm.. zojuist even de plex app geïnstalleerd. Uiterlijk, tja.. Ik ben überhaupt niet zo enthousiast over de hele gui van tvOs. Maar dat doet allemaal niet ter zake als het gewoon lekker werkt...

en dat doet het dus niet.. hoe moeilijk kan het zijn??

Streamen van Nas (synology) naar de plex app lukt (DirectStream, dus ff een Apple TV geschikte container van maken).
Maar zodra ik de subs aanzet, gaat ie transcoden..

Ik neig erg naar een gevalletje AppleTV eruit en RP2 met Rasplex erin.

Dit had ik echt niet verwacht..

zie ook:
https://forums.plex.tv/di...tles-srt-dont-work#latest

[ Voor 7% gewijzigd door EvtK op 03-11-2015 19:41 . Reden: link naar plex forum topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

iAmRenzo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:04:
[...]

Folders? Geen library? Het is toch 2015? Is Kodi dan zo uniek door een snel, probleemloos, alles afspelend stuk software te zijn?
Schrijf ik ergens dat het 2010 is :?
Ik meld alleen hoe dat programma werkt. En dat is nog niet perfect, maar je kan shared folders van bijv. een NAS benaderen. Maar ik zou vooral het geweldige Kodi blijven gebruiken.

DS Video werkt nog steeds prima met de nieuwe Apple TV dus ik heb geen andere library software nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 03-11-2015 19:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 21:45
EvtK schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:37:
hmmm.. zojuist even de plex app geïnstalleerd. Uiterlijk, tja.. Ik ben überhaupt niet zo enthousiast over de hele gui van tvOs. Maar dat doet allemaal niet ter zake als het gewoon lekker werkt...

en dat doet het dus niet.. hoe moeilijk kan het zijn??

Streamen van Nas (synology) naar de plex app lukt (DirectStream, dus ff een Apple TV geschikte container van maken).
Maar zodra ik de subs aanzet, gaat ie transcoden..

Ik neig erg naar een gevalletje AppleTV eruit en RP2 met Rasplex erin.

Dit had ik echt niet verwacht..

zie ook:
Mag je mijn pi kopen :P bij mij is het precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Laatst online: 01-09 11:33
wes- schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:42:
[...]

Mag je mijn pi kopen :P bij mij is het precies andersom.
Interessant, jij streamt dan vast niet vanaf een NAS :)

Wat bevalt jouw niet aan de RP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

ja erg jammer dat die subs srt support nog niet werkt ,
voor mij reden om de WD mediaplayer nog te blijven gebruiken naast de apple tv 4,

misschien komt plex voor de apple tv 4 nog met een update
plex is immers al sneller uitgekomen dan aanvankelijk verwacht,
Anders had ik nooit 2,99 uitgegeven aan SimpleX.

zie ook:

[ Voor 134% gewijzigd door xdc op 03-11-2015 21:13 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 10-09 14:50
De discussie gaat al erg lang om Plex, nu maak ik hier niet veel gebruik van en ben reuze benieuwd of er nog interessante apps zijn gevonden.

Asphalt8 is een leuk race spel.
Vevo heb ik de hele dag aan met de Pop playlist.
Verder is mijn vriendin weg van Kitchen Stories, Craftsy en ze heeft ook Kitten TV ontdekt.

Nu vond ik het zelf eigenlijk vreemd dat onze grootste communies nog geen App hebben.
Facebook, Twitter en Instagram zijn nog niet vertegenwoordigd.

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Instagram heeft wel een view app niet van instagram zelf.
Asphalt8 speel ik nu met de nimbus controller meteen het gevoel terug toen ik nog een xbox360 had. Hoop dat er meer mooie games voor uitkomen.
Weet iemand of disney infinity maar een level is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

Ruffian schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:49:
De discussie gaat al erg lang om Plex, nu maak ik hier niet veel gebruik van en ben reuze benieuwd of er nog interessante apps zijn gevonden.

Asphalt8 is een leuk race spel.
Vevo heb ik de hele dag aan met de Pop playlist.
Verder is mijn vriendin weg van Kitchen Stories, Craftsy en ze heeft ook Kitten TV ontdekt.

Nu vond ik het zelf eigenlijk vreemd dat onze grootste communies nog geen App hebben.
Facebook, Twitter en Instagram zijn nog niet vertegenwoordigd.
dat die bovengenoemde communies nog geen app hebben is omdat apple niet toestaat www weer te geven
bijvoorbeeld een fb app , waarbij je niet kan doorclicken naar een link is een beetje raar.
als iemand een newspost post op de timeline met link. is die dus op de apple tv niet clickable

heel erg jammer dat dit (nog) niet mag.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Asphalt is inderdaad leuk om even te spelen vind ik, maar doet qua graphics nog wel denken aan een opgeblazen iPhone versie. Doe dan de shooter Afterpulse die je nu al gratis kunt spelen op iPhone en iPad..

Ik ben benieuwd wat tvOS 9.1 ons brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
USB-C kabeltje vandaag binnen gehad, meteen Provenance ff geprobeerd.
Wel geinig, toch maar ff een controller bestellen :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mJCDmST.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 03-11-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:02:

[afbeelding]
Cool! Er is nog wel wat werk aan de winkel voor de UI designer. Ziet er niet uit zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Klopt, maar wel cool dat dat sideloaden werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23

[afbeelding]
Dat is de allereerste app die ik op mijn Apple TV had toen ik de developer versie thuis kreeg :-P. Er was nog geen App Store, helemaal niks, dus toen maar die emulator erop gegooid :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
EvtK schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:37:
[...]

Wellicht dat bij hem de Apple TV de positie van de Pi overgenomen heeft. Ik ben bezig met eraan wennen. Ben een Kodi man. Maar nu met de veelzijdigheid van de Apple TV probeer ik nu eens Plex te gebruiken voor mijn series. Werkt top. Staat boven een HTPC/Server headless die de aanvoer van video doet, en transcoden doet die ook prima.

Dan kan mijn Pi 2B naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 15-09 13:38
Plex wat uitgebreider geprobeerd i.c.m. DS415+ Nas en Sony Receiver.

Plex werkt vlot en lijkt probleemloos. Subs, zowel ingebakken als los werkt ook goed. Instelling op direct play en direct stream. Hier ben ik wel tevreden over.

Waar ik nog mee zit is het geluid.

Wanneer ik de instelling op automatisch zet, signaleert de Receiver een surround geluid bij een 5.1 stream. Echter in het display krijg ik dan PCM te staan. Ik kan dus niet zien wat er binnenkomt.

Wanneer ik op Dolby Digital instelling ga kijken komt alles ook met surround geluid binnen alleen krijg ik de melding dolby digital in het receiver scherm. Wanneer ik een DTS track selecteer krijg ik ook de melding dolby digital, dus geen dts. Ik moet nog even zoeken of dat een instelling is in Plex.

Als iemand daar al meer over weet dan mag je dat melden, dan hoef ik niet te zoeken :-)

Nastify geprobeerd. Simpele mappen structuur i.p.v. mooie plaatjes die Plex heeft.
Bij uPNP kan ik netjes allerlei bestanden afspelen alleen het geluid blijft stereo. Krijg ook geen melding dat er surround geluid binnen komt. Hier heb ik geen instelling in Nastify voor kunnen vinden.

Bij winshare moet ik inderdaad ook inloggen met Nas gegevens. Dat heb ik verder niet geprobeerd omdat ik het geluid al teleurstellend vond.

Voor mij is Plex vooralsnog een hele beste vervanging voor de WD Live.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 13:21

2be

Gisteren mijn Apple TV 4 binnen gekregen. Door ziekte nog weinig kunnen testen, maar de GAF is al in orde door de native Plex client. Eerder wilde dit via airplay wel eens haperen. Zou mooi zijn als transcoden dadelijk nog minder of helemaal niet mogelijk is. Maar dit ligt zowel aan Apple als de subtitle support.

Een app zoals MacID voor het unlocken van mijn Mac zou perfect zijn voor het betalen in de Apple TV app store. Ik mis nu de slimmigheid van het koppelen met bestaande devices.

Er wordt in ieder geval hard gewerkt, want de eerte beta is al beschikbaar. Helaas nog geen release notes, maar ik ben benieuwd. http://www.iculture.nl/ee...s-9-1-voor-ontwikkelaars/

[ Voor 38% gewijzigd door 2be op 04-11-2015 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43

[afbeelding]
Is dat sideloaden voor iedereen te doen? Of moet je er echt developer voor zijn?
Het zou wel fantastisch zijn als ik mn oude NES games weer kan spelen, of dat er een app komt die wel alle formaten streamt vanaf mn nas.

Ik baal er wel van dat ik plex niet kan gebruiken op mijn DS214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Sideloaden kan iedereen, omdat je nu een gratis developeraccount kunt aanmaken (je betaalt dacht ik pas $99 als je t in de Appstore wilt zetten).
Xcode, Mac en kabeltje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Recon24 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:33:
[...]

Bij Windows shares vraagt hij telkens om username/pass van mijn router/nas (gebruik op dit moment mijn router als Nas totdat ik mijn Synologie heb). Maar bij UPNP (waar ik op klik), kan ik meteen doorgaan en de films direct afspelen.

Overigens werkt die windows share ook, alleen moet je elke keer username/pass invullen.
Kwam ik ook achter gisteren:

- Onthoudt passwords voor shares niet => fail
- Font naam video veel te lomp en groot in beeld over voortgangs (progress) timeline.
- Font video files in folder view veel te groot
- Geen bitstreaming, decodeert wel DTS en DD
- 1080p 10Mbps geen issue op de ATV4

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:34
johoo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:48:

Wanneer ik op Dolby Digital instelling ga kijken komt alles ook met surround geluid binnen alleen krijg ik de melding dolby digital in het receiver scherm. Wanneer ik een DTS track selecteer krijg ik ook de melding dolby digital, dus geen dts. Ik moet nog even zoeken of dat een instelling is in Plex.

Als iemand daar al meer over weet dan mag je dat melden, dan hoef ik niet te zoeken :-)
Dit stond gisteren op Facebook van Plex groep.

Even een aantal punten van belang: - DTS word geconverteerd naar AC3 5.1 (De AppleTV kan namelijk zelf geen DTS afspelen), dus dit handelt PMS af. - PMS 9.12.18 is minimaal nodig. - Werkt alleen op nieuwe ATV, - Bij Settings van de AppleTV, zorg dat Audio op Dolby Digital staat wink-emoticon
- De ATV4 kan zelf Dolby Digital (e)AC3 2.0/5.1/7.1, AAC 2.0/5.1/7.1 en M4A, MP3, MP4 afspelen,

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Laatste vraag, voordat ik een ATV4 ga kopen. De Plex app op de ATV4 wordt daar alles getranscodeerd afgespeeld? Ik gebruik nu Plex op mijn Mac Mini en dat gaat alles via passthrough. De meeste films zijn in DTS, en dat heb ik liever ook uit Onkyo receive

EDIT: Hmmm laat maar, ik zie boven dat AT4 geen DTS ondersteund. Geen ATV4 voor mij helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door TheKillingBean op 04-11-2015 10:05 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Werd net gebeld door Apple. Mails naar Tim Cook worden gelezen.

Ze zijn het hele logistieke verhaal rond de AppleTV aan het bekijken nav mijn rant en die van anderen. Ook feedback op de ATV4 zelf wordt heel serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ontwikkelaars is tvOS 9.1 beta 1 uitgebracht. Je hebt wel een USB-C - USB-A kabel en een ontwikkelaars account nodig.

http://www.macrumors.com/...s-first-beta-of-tvos-9-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johoo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:48:
Plex wat uitgebreider geprobeerd i.c.m. DS415+ Nas en Sony Receiver.

Plex werkt vlot en lijkt probleemloos. Subs, zowel ingebakken als los werkt ook goed. Instelling op direct play en direct stream. Hier ben ik wel tevreden over.

Wanneer ik de instelling op automatisch zet, signaleert de Receiver een surround geluid bij een 5.1 stream. Echter in het display krijg ik dan PCM te staan. Ik kan dus niet zien wat er binnenkomt.

Nastify geprobeerd. Simpele mappen structuur i.p.v. mooie plaatjes die Plex heeft.
Bij uPNP kan ik netjes allerlei bestanden afspelen alleen het geluid blijft stereo. Krijg ook geen melding dat er surround geluid binnen komt. Hier heb ik geen instelling in Nastify voor kunnen vinden.

Bij winshare moet ik inderdaad ook inloggen met Nas gegevens. Dat heb ik verder niet geprobeerd omdat ik het geluid al teleurstellend vond.

Voor mij is Plex vooralsnog een hele beste vervanging voor de WD Live.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/wrblk.jpg

Heb je deze instelling aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

Bij mij werkt Plex niet. Ik heb een Synology DS212+, de allerlaatste plex versie van het web gehaald.

Ik zie de library met alle content wel alleen start de betreffende film/serie niet.(eerst een kort zwart scherm daarna terug naar scherm met play knop en dan loading pagina en vervolgens wel naar scherm met play knop).

Iemand een idee? Is de DS212+ te zwak? Met Kodi op HTPC werkt het flitsend.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:26
Janar schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:10:
Bij mij werkt Plex niet. Ik heb een Synology DS212+, de allerlaatste plex versie van het web gehaald.

Ik zie de library met alle content wel alleen start de betreffende film/serie niet.(eerst een kort zwart scherm daarna terug naar scherm met play knop en dan loading pagina en vervolgens wel naar scherm met play knop).

Iemand een idee? Is de DS212+ te zwak? Met Kodi op HTPC werkt het flitsend.
je nas is te zwak een arm cpu is veel te traag om je film te transcoderen. heb ik ook last van hiervoor een nuc gekocht zodat die het werk kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKillingBean schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:40:
Laatste vraag, voordat ik een ATV4 ga kopen. De Plex app op de ATV4 wordt daar alles getranscodeerd afgespeeld? Ik gebruik nu Plex op mijn Mac Mini en dat gaat alles via passthrough. De meeste films zijn in DTS, en dat heb ik liever ook uit Onkyo receive

EDIT: Hmmm laat maar, ik zie boven dat AT4 geen DTS ondersteund. Geen ATV4 voor mij helaas.
De ATV2 heeft standaard ook geen DTS, maar Infuse op de ATV2 speelt prima films met DTS af, mijn receiver kan dat prima weergeven. Van de (nog uit te komen) mediaspelers op de ATV4 verwacht ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
@Donstil, ja die heb ik aangevinkt. Daarom krijg ik ook Dolby Digital door. De reden waarom er geen DTS door komt is inmiddels ook al aangegeven door een facebook reactie van Plex zelf. Geen DTS dus via Plex.

Even afwachten waar Infuse mee komt. Tot die tijd voldoet Plex.

[ Voor 13% gewijzigd door johoo op 04-11-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
EvtK schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:37:
[...]

CRXDelSol schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:11:
[...]

Wellicht dat bij hem de Apple TV de positie van de Pi overgenomen heeft. Ik ben bezig met eraan wennen. Ben een Kodi man. Maar nu met de veelzijdigheid van de Apple TV probeer ik nu eens Plex te gebruiken voor mijn series. Werkt top. Staat boven een HTPC/Server headless die de aanvoer van video doet, en transcoden doet die ook prima.

Dan kan mijn Pi 2B naar boven toe.
Inderdaad, mijn Pi is vervangen door de Apple TV. Voorheen gebruikte ik Kodi, maar Raspbian support liet te wensen over. Ben zeer tevreden over de Apple TV tot dusver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

jhijman schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:15:
[...]

je nas is te zwak een arm cpu is veel te traag om je film te transcoderen. heb ik ook last van hiervoor een nuc gekocht zodat die het werk kan doen
Spijtig!

Maar even wachten op Infuse / Kodi apps. Mochten die niet gaan werken dan komt er een nieuwe NAS.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johoo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:18:
@Donstil, ja die heb ik aangevinkt. Daarom krijg ik ook Dolby Digital door. De reden waarom er geen DTS door komt is inmiddels ook al aangegeven door een facebook reactie van Plex zelf. Geen DTS dus via Plex.

Even afwachten waar Infuse mee komt. Tot die tijd voldoet Plex.
Oke duidelijk.

Ja voor de woonkamer gebruik ik persoonlijk iets anders met DTS(HD/MA) maar voor mensen die de Apple tv ook in de woonkamer als enige media speler gaan gebruiken misschien wel een minpuntje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Is er een reden waarom Apple geen passthrough toepast? Heeft toch niets met licenties te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:26
Voor passthrough is ook een license nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Vergeet ook niet dat je in Plex kunt instellen wat de resolutie/bitrate moet zijn voor zowel lokaal als extern apart in te stellen.

Voor lokaal staat hij bij mij op unlimited. Dit zal ook invloed hebben op het transcoding verhaal (waarschijnlijk helemaal niet dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
SidewalkSuper schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:26:
Voor passthrough is ook een license nodig volgens mij.
dat klopt niet, je hebt een licentie nodig voor het decoden, niet voor passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als je googelt zie je dat een licentie wel nodig is, voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
SidewalkSuper schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:54:
Als je googelt zie je dat een licentie wel nodig is, voor zover ik kan zien.
Volgens mij niet. Alleen als je decoding doet is er een licentie nodig. AFAIK, doet bv. de FireTV wel DTS passthrough, maar ook geen licentie. Ook zou de Kodi port voor de ATV4 bitstreaming doen van DD en DTS. Volgens mij kwestie van implementatie.

Kan me niet voorstellen dat je voor het demuxen van een file en doorgeven van de DTS compressed audio stream je een licentie moet hebben. Dan zou bv. zelfs MKVtoolnix iets illegaals doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
loekf2 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:01:
[...]

Volgens mij niet. Alleen als je decoding doet is er een licentie nodig. AFAIK, doet bv. de FireTV wel DTS passthrough, maar ook geen licentie. Ook zou de Kodi port voor de ATV4 bitstreaming doen van DD en DTS. Volgens mij kwestie van implementatie.

Kan me niet voorstellen dat je voor het demuxen van een file en doorgeven van de DTS compressed audio stream je een licentie moet hebben. Dan zou bv. zelfs MKVtoolnix iets illegaals doen.
Ik vind het ook lastig voor te stellen, maar als je googelt zie je dat toch best heel vaak langskomen.
Zelfde met AC3 passthrough.

Goh, waar doet dit me aan denken. ;) :+
Gaming snobs have already told me that what I’m playing aren’t "real games" because those require a "real console," meaning, a PS4, Xbox One; or better yet, a dedicated PC. That’s silly of course, and reminds me of a certain class of threatened Symbian and Windows Mobile users who laughed off the iPhone because it wasn’t a "real smartphone." A semantic argument that's ultimately meaningless. I can see that Apple TV gaming is different, but that doesn’t make the fun we’re having any less real or any less competitive. Just as the iPhone was announced as "an iPod, a phone, and an internet communicator," the Apple TV is more than a single device. It’s a gaming console, a media streamer, and a lean-back platform to run living room apps.
First Click: The Apple TV changed my mind about gaming

[ Voor 43% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-11-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 10-09 14:50

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
Heeft de ontwikkelaar van Simple X toch in die paar dagen lekken kunnen cashen aangezien Plex nog niet beschikbaar was.

Overigens gisteren zag ik voor het eerst een app geupdate worden zag Plex geupdate worden en daarna een klein blauw bolletje onder de app. Volgens mij updaten apps altijd automatisch op de Apple TV (tvOS updates kun je uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:00

amphora

Websites & Fotografie

wes- schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:29:
[...]Volgens mij updaten apps altijd automatisch op de Apple TV (tvOS updates kun je uitzetten)
Automatisch app updates downloaden kan je ook uitzetten, maar op een apparaat als dit toch wel handig om altijd aan te hebben

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Plex update

Version 1.0.1 is now available.

FIXES:
◾Fixed UI getting stuck under some circumstances
◾Don't show "Go Premium" option to Plex Home members

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Niet dat ik een Apple TV 4 heb. Maar hoe kun je zien of de accu van de afstandsbediening leeg is? Is er een indicator op je TV scherm? Of gaat er ergens anders een lampje branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:39
Splinter Cell schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:12:
Niet dat ik een Apple TV 4 heb. Maar hoe kun je zien of de accu van de afstandsbediening leeg is? Is er een indicator op je TV scherm? Of gaat er ergens anders een lampje branden?
Als die het niet meer doet.
Bij apparaten staat een indicator hoe vol de afstandbeding is :)

Geen lampje op de remote aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nick schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:32:
[...]

Als die het niet meer doet.
Bij apparaten staat een indicator hoe vol de afstandbeding is :)

Geen lampje op de remote aanwezig.
Ah, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Afstandsbediening gaat wel erg lang mee. Ik heb deze sinds ik de ATV heb (nu 2 maanden) nog niet één keer opgeladen. Daar was ik wel wat sceptisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Een goed artikel van iCulture voor de mensen die het nog niet hebben gezien. Dat mag ook wel eens gezegd worden ;) Hoewel de eerste minpunten, pardon wensen beter zijn dan de laatste, legt het wel goed de tekortkomingen bloot zoals we de ATV4 nu ervaren. Ook de reacties daaronder spreken boekdelen.

Ik bedoel dit niet om weer de discussie van een paar dagen geleden te starten, maar meer als herkenning en inderdaad wensen die ik in ieder geval graag nog wil zien zodat ie zijn plek onder de tv écht waard is. Lees hier waar ik het over heb:
http://www.iculture.nl/verbeteringen-apple-tv-4-wensenlijst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Ben erg tevreden met mijn Apple TV4. Echter wat ik wel heb is dat wanneer ik een film afspeel via Plex en ik doorspoel, de stemmen ineens niet meer gelijk lopen met het beeld. Nog meer mensen die die probleem ondervinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Als je de bediening na sluimer aanzet, zie je boven in beeld een remote-icon, waarbij het lijkt dat er een battery-indicator in zit, maar ik kan ook hallucineren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
mprkooij schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:21:
Ben erg tevreden met mijn Apple TV4. Echter wat ik wel heb is dat wanneer ik een film afspeel via Plex en ik doorspoel, de stemmen ineens niet meer gelijk lopen met het beeld. Nog meer mensen die die probleem ondervinden ?
Op Apple TV nog niet geprobeerd, maar ik had dit probleem ook op mijn Samsung TV en PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
RobPete89 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:56:
[...]

Op Apple TV nog niet geprobeerd, maar ik had dit probleem ook op mijn Samsung TV en PS4.
Is Plex dan op de achtergrond ergens mee bezig? Misschien transcoden, ik ben er in ieder geval nog niet uit.
Pagina: 1 ... 24 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.