Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
*knip*

Feedback op moderaties mogen per DM, email of in het feedback topic. Maar hier graag ontopic blijven :)

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 02-11-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Vandaag ook mijn ATV4 binnen gekregen, eerste indruk die ik tot nu toe heb is dat het een apparaat is met ontzettend veel potentieel! Echter het zal inderdaad zoals hierboven beschreven wel even duren voordat het potentieel volledig benut word, dit wist ik eigenlijk vantevoren al en voor mij is dit geen probleem. Ik vind het eigenlijk wel leuk om de ontwikkeling vanaf het begin mee te maken. Dat het niet voor iedereen is snap ik ook, en als je een kant en klaar op-en-top product verwacht met een complete community erachter zou ik ook nog even wachten.

Installatie is een genot, stekker erin, telefoon erop leggen en in 10 minuten ben je klaar.
Apple Music, iTunes movies, de screensavers en gewoon de algehele navigatie vind ik zelf top werken, de afstandsbediening werkt ook goed, hoewel ik nog even moet wennen en de touchpad snelheid bij het scrollen (de ene keer ga het sneller dan ik verwacht, de andere keer langzamer).

Wat ik jammer vind is de iCloud foto functionaliteit, wat eigenlijk beter fotostream had kunnen heten. Al mijn foto's/ video's staan in iCloud en ik had gehoopt geen airplay meer nodig te hebben om deze allemaal op de TV te kunnen zien, helaas (nog) niet mogelijk...

App store is pas sinds vrijdag open en zal dus hopelijk de komende tijd gevuld worden met mooie/handige apps.

Tot nu toe ben ik voorzichtig enthousiast en benieuwd wat er de komende tijd word toegevoegd...

Aangaande de prijs discussie: iedereen bepaald denk ik zelf wel wat veel geld is voor een product dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:45
Kan iemand mij uitleggen waarom er op de apple site wel screenshots staan van de categorien in de store, bij mij niet? een groot gemis....

Afbeeldingslocatie: https://developer.apple.com/tvos/images/tvos-hero.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
sebasmac schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:25:
Kan iemand mij uitleggen waarom er op de apple site wel screenshots staan van de categorien in de store, bij mij niet? een groot gemis....

[afbeelding]
Dat is apart inderdaad. Ik zie ze ook niet. US store? iemand die dat kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Ook weer dikke DHL faal bij mij. Vrijdag was aflevering mislukt, gebeld en nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag, ik kijk net en zie dat hij staat ingepland voor Woensdag. 8)7 8)7 Nu maar via de website weer omgezet naar morgen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:26
thomastvd schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:26:
[...]

Dat is apart inderdaad. Ik zie ze ook niet. US store? iemand die dat kan checken?
Categories zijn nog niet beschikbaar.
Lees meer hier:
http://9to5mac.com/2015/1...antially-higher-than-ios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
stormfly schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:23:
Mijn DHL shipment staat op hold....grrr

UPS heeft e.a toch beter voor elkaar is mijn gevoel.
Zou even bellen met DHL Express. Bij mij was vrijdag "on hold" => avond levering tussen 6 en 9.

Maar dat is nog geen garantie, chauffeur kan besluiten toch maar niet te komen. Ik ben maar naar DHL in Apeldoorn gereden op zaterdag om hem zelf op te halen.

Apple slaat wat mij betreft de plank volledig mis met hun bezorging. UPS en DHL Express die zich eigenlijk meer op bedrijven richten. Qua DHL moeten ze gewoon DHL Parcel gebruiken, kun je nog bij een ophaalpunt terecht.

Jouw ATV ook een reisje Benelux gehad ? De mijne ging van Ehv via Brussel en A'dam naar Apeldoorn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 10:15
[sarcasm >:) ] Hoe langer je levering duurt --> hoe meer apps dat er beschikbaar zijn --> hoe minder dat hij tegenvalt [ >:) /sarcasm]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

offtopic:
Die eerste Eindhoven bij DHL is enkel "Zending informatie ontvangen". Dat lijkt me dus geen stap in de route van het pakketje.

* Orion84 heeft 'm vandaag ook binnengekregen. Kabeltjes uit de ATV3 getrokken, ATV4 op dezelfde plek, kabeltjes er weer in (gelukkig is de voedingskabel hetzelfde gebleven qua stekker, scheelt weer de kabelboom afpellen). Installatie was zo gepiept en met flickr, youtube en netflix apps geïnstalleerd heb ik in elk geval de belangrijkste functionaliteit die ik voorheen gebruikte al beschikbaar. Nu eindelijk ook Apple Music gebruiken zonder tussenkomst van iPhone/iPad :)

Ik ben benieuwd naar wat de app store allemaal gaat brengen in de toekomst. Ik neem aan dat Synology in elk geval apps als DS Video (en ik hoop DS File) naar de Apple TV zal brengen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:00
Tinusvolkel schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:58:
[sarcasm >:) ] Hoe langer je levering duurt --> hoe meer apps dat er beschikbaar zijn --> hoe minder dat hij tegenvalt [ >:) /sarcasm]
Uitgeroepen tot reactie van de dag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incognito5314
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Coolblue heeft beide modellen op voorraad volgens de website.

[ Voor 50% gewijzigd door incognito5314 op 02-11-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
Heb nu ook wat zitten testen met simplex icm plex server op synology...

Het lukt best om een hoop films af te spelen. Vreemd genoeg lukt het af en toe ook niet om dezelfde films af te spelen...beetje buggie dus imo...

In het settings menu heb je de optie "force direct play", die is er om afspelen vanaf nas te supporten. Vreemd genoeg speelt alles wel af met deze optie uit ipv aan...

Wat ik ook merk, is dat aan/uit zetten van ondertiteling zorgt, dat er wel/niet afgespeeld kan worden, ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer wel/niet, lijkt vrij willekeurig bij externe/ingebakken subs

Feit is dus, dat de at4 wel in staat is om mkv's af te spelen, maar dat gedrag nog wat wispelturig is...

Dat geeft mij wel vertrouwen voor de toekomstige mogelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij gebrek aan apps heb ik op mijn Mac nogal wat iCloud Photo Sharing albums aangemaakt en met mezelf gedeeld zodat er toch nog wat te zien is in de Photos app (echt serieus, waarom geen iCloud Photo Library support?!).
Maar echt uitmaken doet het niet. Alle foto's moeten alsnog ingeladen worden waardoor het eigenlijk best lang duurt. Jammer dat Apple beschikbare ruimte niet gebruikt als Photos of Music opslag.

Begreep ik nu dat Plex er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
iAmRenzo schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:58:
Bij gebrek aan apps heb ik op mijn Mac nogal wat iCloud Photo Sharing albums aangemaakt en met mezelf gedeeld zodat er toch nog wat te zien is in de Photos app (echt serieus, waarom geen iCloud Photo Library support?!).
Maar echt uitmaken doet het niet. Alle foto's moeten alsnog ingeladen worden waardoor het eigenlijk best lang duurt. Jammer dat Apple beschikbare ruimte niet gebruikt als Photos of Music opslag.

Begreep ik nu dat Plex er is?
Nee, maar wel een on-officiele client. Simplex http://simplex.video/ :)

Plex komt binnen 2 weken beschikbaar voor de nieuwe Apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
boefje79 schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:13:

Feit is dus, dat de at4 wel in staat is om mkv's af te spelen, maar dat gedrag nog wat wispelturig is...

Jammer dat die MKV's nog niet echt goed gaan, dat gaat met mijn Chromecast wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

loekf2 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:51:
[...]
Apple slaat wat mij betreft de plank volledig mis met hun bezorging. UPS en DHL Express die zich eigenlijk meer op bedrijven richten. Qua DHL moeten ze gewoon DHL Parcel gebruiken, kun je nog bij een ophaalpunt terecht.
"Fijn" te lezen dat het dus niet alleen bij mij mis gaat... Mijn ATV zou vandaag geleverd worden, maar de vriendjes en vriendinnetjes bij DHL hebben besloten om dat maar niet te doen. Hebben hem on-hold gezet met als opmerking dat zij actie gaan ondernemen. Inmiddels staat op de tracker info bij Apple dat hij 4 november wordt geleverd, maar op die van DHL staat nog steeds vandaag, maar wel on-hold...

:'( word je wel een beetje droevig van. Grote kans dat als ze woensdag geen zin hebben ze hem gewoon gezellig in Eindhoven parkeren, want daar zit het het depot voor deze regio...

Beetje sneu dat een merk dat zich presenteert als premium gebruik maakt van de meest waardeloze pakketdienst in Nederland... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Anneleer je hem toch gewoon en haal je er een in de winkel? Er is voorraad genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 15:35
alwaysleft schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:02:
[...]

Nee, maar wel een on-officiele client. Simplex http://simplex.video/ :)

Plex komt binnen 2 weken beschikbaar voor de nieuwe Apple tv.
Waar baseer jij 2 weken op? De officiële Plex app is voor de 3e keer ge-submit en momenteel in review bij Apple (Al vanaf afgelopen Vrijdag). Dus denk eerder binnen 1 week!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bas Post schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:03:
[...]

Waar baseer jij 2 weken op? De officiële Plex app is voor de 3e keer ge-submit en momenteel in review bij Apple (Al vanaf afgelopen Vrijdag). Dus denk eerder binnen 1 week!
App submitten en goedkeuring kan 2 weken duren ( zelf ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas Post schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:03:
[...]

Mits hij door de Apple review komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:08:
[...]

Mits hij door de Apple review komt :+
2e review kan heel snel gaan. Bij mij zelfs een keer binnen 1 dag (ik was een image vergeten).

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23:32
.Gertjan. schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:17:
[...]

"Fijn" te lezen dat het dus niet alleen bij mij mis gaat... Mijn ATV zou vandaag geleverd worden, maar de vriendjes en vriendinnetjes bij DHL hebben besloten om dat maar niet te doen. Hebben hem on-hold gezet met als opmerking dat zij actie gaan ondernemen. Inmiddels staat op de tracker info bij Apple dat hij 4 november wordt geleverd, maar op die van DHL staat nog steeds vandaag, maar wel on-hold...

:'( word je wel een beetje droevig van. Grote kans dat als ze woensdag geen zin hebben ze hem gewoon gezellig in Eindhoven parkeren, want daar zit het het depot voor deze regio...

Beetje sneu dat een merk dat zich presenteert als premium gebruik maakt van de meest waardeloze pakketdienst in Nederland... :/
Annuleren en lekker bij Coolblue bestellen, ontvang je hem morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
boefje79 schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:13:
Heb nu ook wat zitten testen met simplex icm plex server op synology...

Het lukt best om een hoop films af te spelen. Vreemd genoeg lukt het af en toe ook niet om dezelfde films af te spelen...beetje buggie dus imo...

In het settings menu heb je de optie "force direct play", die is er om afspelen vanaf nas te supporten. Vreemd genoeg speelt alles wel af met deze optie uit ipv aan...

Wat ik ook merk, is dat aan/uit zetten van ondertiteling zorgt, dat er wel/niet afgespeeld kan worden, ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer wel/niet, lijkt vrij willekeurig bij externe/ingebakken subs

Ik ga eventjes met Plex spelen op mijn FTP server (moet nog steeds een Synologie NAS aanschaffen). Welke instellingen in Plex zijn handig om te activeren/in te stellen voor de Apple TV. Ik ben nooit een plex gebruiker geweest dus misschien dat je een paar instellingen kan posten die je moet aanzetten voor de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Vanuit de synology-plexserver, heb ik niks bijzonders ingesteld, gewoon out of the box en dan medialocaties instellen, de app vindt de plex-server(s) op je netwerk vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Het toetsenbord in het zoekgedeelte van de App Store is verhuisd naar links (dus wanneer je helemaal naar links swipet). Daardoor heb je een 6 x 6 toetsenbordraster. Voorheen was dit aan de bovenzijde met A tot Z in één regel wat een ramp was met typen. Geen idee of het een serverside aanpassing is of bij mij een instelling, maar ik ben er blij mee. Je ziet als glitch nog wel het 'eenregeltoetsenbord' voor een milliseconde verschijnen, maar floept dan naar links.

De zoek-app toont trouwens nog wel het toetsenbord bovenaan (bij mij). Dus dan zie je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
NotSoSteady schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:28:
[...]

Annuleren en lekker bij Coolblue bestellen, ontvang je hem morgen.
Wat een grap en nog op voorraad ook. Volgens mij willen een aantal mensen bij Apple een spelletje klantje pesten doen ofzo. Ook in de US zitten nog veel mensen te wachten op het busje van de koerier. Vorige week maandag besteld, staat ie nog steeds in prepare for shipment.. terwijl ze gewoon in de winkels liggen.

Als er mensen zijn die Video Explorer hebben gebruikt. Ik ga vanavond een beta testen waarin het NAS login issue zou zijn opgelost.

Infuse is in beta schijnt.

[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 02-11-2015 17:54 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23:32
loekf2 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:53:
[...]

Wat een grap en nog op voorraad ook. Volgens mij willen een aantal mensen bij Apple een spelletje klantje pesten doen ofzo. Ook in de US zitten nog veel mensen te wachten op het busje van de koerier. Vorige week maandag besteld, staat ie nog steeds in prepare for shipment.. terwijl ze gewoon in de winkels liggen.

Als er mensen zijn die Video Explorer hebben gebruikt. Ik ga vanavond een beta testen waarin het NAS login issue zou zijn opgelost.

Infuse is in beta schijnt.
Ik blijf altijd ver weg bij de Apple Store, bij Coolblue ook gewoon twee jaar garantie zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Jeu, fork van Kodi, over enkele weken in de Appstore:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SmOTg44.png

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
sww89 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:15:
Het toetsenbord in het zoekgedeelte van de App Store is verhuisd naar links (dus wanneer je helemaal naar links swipet). Daardoor heb je een 6 x 6 toetsenbordraster. Voorheen was dit aan de bovenzijde met A tot Z in één regel wat een ramp was met typen. Geen idee of het een serverside aanpassing is of bij mij een instelling, maar ik ben er blij mee. Je ziet als glitch nog wel het 'eenregeltoetsenbord' voor een milliseconde verschijnen, maar floept dan naar links.

De zoek-app toont trouwens nog wel het toetsenbord bovenaan (bij mij). Dus dan zie je wat ik bedoel.
Denk server side, want Appstore is gewoon een HTML5 remote (server-side) app. Hopelijk komen de rankings en categories ook snel terug. Want.. zie artikel op 9to5mac zijn er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
matthijst schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:04:
Jeu, fork van Kodi, over enkele weken in de Appstore:
Komt nooit door de ballotage commissie van de Appstore (blah blah patenten, blah blah DMCA, blahblah illegale content). VLC moest ook strippen en native codecs gebruiken.

Je kunt natuurlijk, mits port ok, Kodi installeren via:
- Gratis dev account
- Xcode 7.1
- Compileren
- Sideloaden met USB-C kabel via Xcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
De laatste posts gaat het goed, maar daarvoor veel posts over levertijden en beschikbaarheid. Daarvoor hebben we een apart topic: [Apple producten] Levertijden - Deel 9 :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Moet het terugnemen:

http://forum.kodi.tv/show...24&pid=2149431#pid2149431

Plan is om een gestripte port/fork in de Appstore te krijgen. Dus geen add-on support, Python etc. Zijn ze al een maand mee bezig. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Plex vraagje.

Ik heb Plex op de IPhone staan. Via Airplay speel ik een serie af die op de Nas staat, waar Plex Media Server opstaat. Afspelen gaat perfect. Maar nu het geluid.

De serie is 5.1, op de AppleTV heb ik surround sound aanstaan, dus niet automatisch. In de plex app zie ik ook netjes 5.1 staan. De receiver geeft ook aan dat hij 5.1 ontvangt. Maar.....ik heb alleen maar geluid over de voorste speakers. Niet de surround en ook de bas krijgt geen signaal.

Wanneer ik in PMS de optie Dolby Digital op Apple TV inschakelen dan krijg ik wel geluid over de surround speakers en bas. Echter...ik heb een 7.1 systeem, de reciever geeft netjes 5.1 aan maar het geluid komt dan uit alle 4 de achter speakers.

Van alles geprobeerd, maar mij lukt het nog niet. Wat doe ik fout?

2e vraagje, als alles uit staat, Apple TV, receiver en tv, en ik start de plex app op om iets te kijken dan start alles mooi op, maar op het geluid blijft hij hangen. Het lijkt net alsof er dan geen signaal naar de receiver gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door johoo op 02-11-2015 19:01 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
loekf2 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:38:
Moet het terugnemen:

Plan is om een gestripte port/fork in de Appstore te krijgen. Dus geen add-on support, Python etc. Zijn ze al een maand mee bezig. Ben benieuwd.
Dat zou erg jammer zijn, ik gebruik heel graag genesis zodat ik films/series kan streamen . Maar met Kodi zou je natuurlijk wel films/series vanaf je nas kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
loekf2 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:38:
Moet het terugnemen:

Precies. Gestript is prima, totdat er een sideloadbare versie van Kodi beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Ok, ik had net een random reboot oid ;(

Edit: Nu weer wat positiefs. Ik ontdek namelijk steeds meer dingen haha. De ATV4 ondersteund HDMI-CEC. Nooit van gehoord maar daarmee kan je blijkbaar met de Siri Remote het volume van je tv of versterker regelen en instellen dat de tv aangaat + automatisch naar het juiste HDMI kanaal als je de ATV aanzet :) Handig!

[ Voor 80% gewijzigd door swv op 02-11-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
sww89 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:07:

Edit: Nu weer wat positiefs. Ik ontdek namelijk steeds meer dingen haha. De ATV4 ondersteund HDMI-CEC. Nooit van gehoord maar daarmee kan je blijkbaar met de Siri Remote het volume van je tv of versterker regelen en instellen dat de tv aangaat + automatisch naar het juiste HDMI kanaal als je de ATV aanzet :) Handig!
Cool, had ik ook net ontdekt! Werkt best goed. Alleen als ik de atv4 in sluimer modus zet gaat mijn tv ook uit. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 02-11-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb hem van het weekend alleen ingesteld dat ik de volume van mijn versterker ook kan regelen met de remote. Maar dat ook mijn tv automatisch en alles aangaat of als ik de AT4 aanzet, en hij automatisch naar de juiste bron gaat hoeft voor mij niet. Dit wil ik dan liever zelf regelen via de app van Onkyo of handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er al bekend wanneer Apple TV4 bij Media Markt verkocht kan/zal gaan worden? Ik heb nog een cadeaubon met een hoge waarde liggen, dus die kan dan mooi gebruikt worden. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Mijn vrouw gebruikt vooral de Harmony 650 afstandsbediening voor de Apple Tv 3, is deze ook te gebruiken met de AppleTV 4? Ik bedoel natuurlijk alleen de basis functies die je ook op de AppleTV 3 hebt.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22

Klopt. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trek Y11
  • Laatst online: 03-09 22:46

Trek Y11

Eat my shorts

Vandaag mijn Apple TV 4 binnen gekregen, echter krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening aan het werk. Zijn er nog suggesties? Ik heb al gekeken of ik via volume up en menu enige reactie krijg maar niets. Zie ik iets over het hoofd of is het een geval van RMA?

What if this weren't a hypothetical question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Misschien eerst even opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trek Y11

Trek Y11

Eat my shorts

Vergeten te vertellen, Ik heb de remote gedurende een uurtje opgeladen, dat zou toch voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trek Y11 schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:34:
Vergeten te vertellen, Ik heb de remote gedurende een uurtje opgeladen, dat zou toch voldoende moeten zijn.
Als ATV3 eigenaar: Kijk eens in de "handleiding" en dan vooral onder het kopje "afstandsbediening". Een ATV3 accepteert ook niet iedere afstandsbediening maar wil deze laten "pairen" (én terecht, maar daar kom je pas achter als je meerdere ATV's én remote's hebt).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trek Y11 schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:34:
Ik heb even de Apple support site voor je afgezocht. Ik ben dit topic tegengekomen misschien kan je het proberen?

https://discussions.apple.com/thread/7317705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HDMi-CEC wás voor mij een rede om (ongezien) een ATV4 aan te gaan schaffen omdat deze (redelijk standaard HDMi) feature eigenlijk op alle devices werkt behalve op de ATV3's welke ik heb.

Ik heb 't ding nú nog niet aangeschaft omdat andere basale functies welke op de ATV3 wél werken, BT Keybord bijvoorbeeld, gewoon niet (b)lijken te werken op een ATV4, zelfs niet met een origineel Apple BT Keybord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Ik kan nergens vinden wat de nieuwe Apple tv aan energie verbruikt. Nou zal het niet zo erg veel zijn, maar volgens mij staat het normaal gesproken wel bij Apple ergens aangegeven, nu kennelijk niet.

Edit: Maximaal 11Watt

[ Voor 5% gewijzigd door wes- op 02-11-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Laatst online: 01-09 11:33
vanavond rond 21:00 binnengekregen, de DHL meneer had een drukke avond zei die :)

anyways, prachtig dingetje. Gezien het gebrek aan 'officieel' streaming apps, die simplex maar eens geprobeerd. Zodra ik de *.srt ondertitels aanzet, gaat mijn NAS transcoden.. nogo!

Ik mag toch hopen dat dit straks ook niet het geval gaat zijn met die plex app. Vooralsnog is het 1 - 0 voor mij RP 2 met RasPlex erop. Die draait soepel zonder transcoding alles met ondertitels af vanaf mijn NAS.

Ik moet toch nog wat pluspunten gaan vinden, wil ik die extra 100 euro kunnen verantwoorden :). Main gebruik zal toch streaming vanaf de NAS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
De Plex app is beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
TheKillingBean schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:19:
Mijn vrouw gebruikt vooral de Harmony 650 afstandsbediening voor de Apple Tv 3, is deze ook te gebruiken met de AppleTV 4? Ik bedoel natuurlijk alleen de basis functies die je ook op de AppleTV 3 hebt.
Ja, je hoeft niets te veranderen qua activities. Werkt nog steeds. Zit blijkbaar toch nog steeds een IR ontvanger in. Hopelijk gaat Apple nog BT keyboard support inbouwen zodat je net als bv een FireTV de iPhone/iPad Harmony app kunt gebruiken voor text input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:03:
[...]

Ik heb even de Apple support site voor je afgezocht. Ik ben dit topic tegengekomen misschien kan je het proberen?

https://discussions.apple.com/thread/7317705
Vaag.. factory restore.. update werd geinstalleerd. Dus er is nieuwere firmware dan tvOS 9.0 in omloop of hebben ze remotes met verkeerde firmware uitgerold ?

Neem aan dat dit ook werkt met USB-C + iTunes op Windows PC ? Ander verhaal is dat iTunes nog niet de AppleTV herkend en je een workaround moet gebruiken voor een restore. Ergens te vinden in de Macrumours forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:48
Ik zie hem nog niet in de Appstore ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
martk2280 schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:07:
[...]

Hij is goedgekeurd kennelijk maar staat nog niet in de appstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
martk2280 schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:07:
[...]

Onder Purchased Apps en dan Entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 15-09 13:38
Bij mij is Plex ook zojuist onder aankopen verschenen. Eerste snelle blik, ziet er goed uit.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 04-09 23:17
Kan iemand simpel het volgende uitleggen?

Ik heb een Synology NAS met daarop Plex Media Server geïnstalleerd. Op de Synology staan tevens de films.

- Als ik de plex app van mijn Samsung TV gebruik, dan speelt hij alles direct af. Geen enkel probleem.

- Als ik de plex app van de Apple TV gebruik, dan moet hij eerst een minuut of 2 draaien voordat hij het af gaat spelen. Ga ik vooruitspoelen, dan gebeurt het opnieuw en af en toe tijdens het afspelen bufferen.

- Als ik Plex Mediaserver op mij iMac installeer (en de data zelf blijft op de Synology staan), dan speelt de Plex app op de Apple TV het weer direct af.

Ik begrijp niet zo goed waarom de Plex Media Server op de Synology bij de Samsung Plex app geen problemen geeft, maar bij de Apple TV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:39
Lekkerbek312 schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:43:

Ik heb een Synology NAS met daarop Plex Media Server geïnstalleerd. Op de Synology staan tevens de films.

- Als ik de plex app van mijn Samsung TV gebruik, dan speelt hij alles direct af. Geen enkel probleem.

- Als ik de plex app van de Apple TV gebruik, dan moet hij eerst een minuut of 2 draaien voordat hij het af gaat spelen. Ga ik vooruitspoelen, dan gebeurt het opnieuw en af en toe tijdens het afspelen bufferen.

- Als ik Plex Mediaserver op mij iMac installeer (en de data zelf blijft op de Synology staan), dan speelt de Plex app op de Apple TV het weer direct af.

Ik begrijp niet zo goed waarom de Plex Media Server op de Synology bij de Samsung Plex app geen problemen geeft, maar bij de Apple TV wel.
Welke Synology NAS heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
DS214play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-

Lijkt mij een transcoding ding, je NAS is niet krachtig genoeg om te transcoden, je iMac wel. Samsung heeft geen transcoding nodig kennelijk en je Apple tv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:39
Ik had een DS212j gehad en deze had niet de optie om de films te transcoderen. Dit doet mijn Samsung TV wel.

Heb je de app SimPlex of officiële app van Plex?

Wat mij bijstaat is dat je moet kijken naar transcoding. Hoe daar de instellingen staan.
wes- schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:55:
[...]

Lijkt mij een transcoding ding, je NAS is niet krachtig genoeg om te transcoden, je iMac wel. Samsung heeft geen transcoding nodig kennelijk en je Apple tv wel.
Volgens de specs moet die dit handig aankunnen.

https://www.synology.com/nl-nl/products/DS214play

[ Voor 33% gewijzigd door Nick op 02-11-2015 22:58 . Reden: Reactie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
In de Plex app op je Apple TV kan je de resolutie en bitrate instellen. Deze staat standaard op 1080p en 10mbit of zoiets. Als je die op 1080p unlimited zet, moet het afspelen wel snel starten.

Dit kan je wijzigen door bij het scherm met film info, naar settings te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door OllieMongollie op 02-11-2015 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Mooi dat Plex er al is! Maakt de Apple tv een compleet streamings apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt super. En best veel gaat nog zonder transcoding. (incl MKV) Alleen als je echt een vreemde codec hebt gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:13:
Het werkt super. En best veel gaat nog zonder transcoding. (incl MKV) Alleen als je echt een vreemde codec hebt gaat het niet.
Sounds good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Als ik het goed begrijp kun je met plex voor de ATV4, films/series vanaf je pc/nas waar dus Plex Media Server op staat op je ATV4 afspelen?

Ik vroeg mijzelf trouwens af waarom er een 10/100 poort op de ATV4 zit, en niet een 1Gbit poort. Ik haal via Wifi namelijk makkelijk de 300mbit binnen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Bij beide heb ik dat (Simplex en Plex). Ik had de bitrate al op unlimited staan, maar ook dat had geen effect.

Ik zal me eens in de techniek verdiepen. Ik snap de logica er nog niet van.

Het vreemde is ook dat hij de ene film wel afspeelt direct en de andere niet. Beide MKV bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mprkooij schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:23:
Als ik het goed begrijp kun je met plex voor de ATV4, films/series vanaf je pc/nas waar dus Plex Media Server op staat op je ATV4 afspelen?

Ik vroeg mijzelf trouwens af waarom er een 10/100 poort op de ATV4 zit, en niet een 1Gbit poort. Ik haal via Wifi namelijk makkelijk de 300mbit binnen. :o
Wat voor een "streams" wil jij op gaan zetten? Een normale HD stream pakt "net" 5MBps :o

Een Gbit NIC is nergens voor nodig in geval zo'n apparaatje.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-11-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Lekkerbek312 schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:36:
Bij beide heb ik dat (Simplex en Plex). Ik had de bitrate al op unlimited staan, maar ook dat had geen effect.

Ik zal me eens in de techniek verdiepen. Ik snap de logica er nog niet van.

Het vreemde is ook dat hij de ene film wel afspeelt direct en de andere niet. Beide MKV bestanden.
Werkt nog niet lekker dus? Als je de iOS app al hebt is het streamen trouwens gratis zag ik. Beter.

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 02-11-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Hier hetzelfde: Samsung app speelt alles af en start meteen.
ATV start pas na een seconde of 30 en bij sommige helemaal niet (scherm blijft zwart of knippert een keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:55:
[...]

Hier hetzelfde: Samsung app speelt alles af en start meteen.
ATV start pas na een seconde of 30 en bij sommige helemaal niet (scherm blijft zwart of knippert een keer).
Is dat met subs? IOS ondersteunt geen subs dus moet er altijd transcoding plaatsvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, gebruik nooit subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Trek Y11 schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:30:
Vandaag mijn Apple TV 4 binnen gekregen, echter krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening aan het werk. Zijn er nog suggesties? Ik heb al gekeken of ik via volume up en menu enige reactie krijg maar niets. Zie ik iets over het hoofd of is het een geval van RMA?
Hier gekeken ?

http://forums.macrumors.com/threads/siri-remote-doa.1934443/

Klinkt alsof AppleTV in de fabriek is gepaired met andere remote dan in de doos. Setup via oude IR remote (die zilveren), dan unpairen.

Heb je een oude ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:03:
[...]

Is dat met subs? IOS ondersteunt geen subs dus moet er altijd transcoding plaatsvinden...
iOS != tvOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trek Y11

Trek Y11

Eat my shorts

loekf2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:06:
[...]

Hier gekeken ?

http://forums.macrumors.com/threads/siri-remote-doa.1934443/

Klinkt alsof AppleTV in de fabriek is gepaired met andere remote dan in de doos. Setup via oude IR remote (die zilveren), dan unpairen.

Heb je een oude ?
Bij toeval drukte ik op een toets van mijn huidige afstandsbediening en ik kon navigeren. Het is een logitech Harmony ingesteld op een Harman Kardon AV receiver. Hierdoor kon ik via het menu de remote opnieuw pairen en alles werkt nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trek Y11 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 01:47:
[...]

Bij toeval drukte ik op een toets van mijn huidige afstandsbediening en ik kon navigeren. Het is een logitech Harmony ingesteld op een Harman Kardon AV receiver. Hierdoor kon ik via het menu de remote opnieuw pairen en alles werkt nu naar behoren.
Ah, daarom zou een restore ook hebben gewerkt. (Dat reset de pairing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:13:
Ik heb ff snel gekeken. Ik zie wel veel loading circles. Beetje irritant. Ik heb een Synology DS214, dus hij transpose niet (ga ik vanuit).
Ook kan ik.srt Subtitles niet aan de praat krijgen... is dat normaal?
Lees net dat tvOS geen subs ondersteund. Maar dat moet toch softwarematig wel in te bouwen zijn zonder transcoding?

[ Voor 11% gewijzigd door iAR op 03-11-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
212+, lijkt een beetje willekeur wat hij wel niet afspeelt: ene mkv aflevering van een serie wel, andere niet (zelfde 'group', aflevering later, zelfde formaat). En hij start de eps die ie speelt vrij traag: soms 25-30 seconden voordat je beeld hebt.

Lijkt erop dat app op iOS minder codecs ondersteunt dan op de Samsung TV en hij ze wil gaan transcoden ofzo? Video Explorer speelt bestanden wel snel af, dus het moet wel kunnen, maar wat is de truc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Plex is dus jammer genoeg niet wat we gehoopt hadden, maar wel verwacht. Er moet gewoon transcoding plaatsvinden.

Misschien veranderen ze het wel, al denk ik van niet. Dan maar overstappen op een alternatief, zoals Infuse.

[ Voor 33% gewijzigd door Redondo1982 op 03-11-2015 08:00 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plex is een halve oplossing, wacht op Infuse of VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mkv:
if it contains a .mov/mp4 it can be played directly without transcoding.
if it contains x264 it will need to transcode.
if it contains subtitles in srt, it will need to transcode.
if it contains dts, it will need to transcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Misschien een domme vraag, maar wat is het probleem van transcoding?
Mijn iMac is de Plex Media Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:03:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Tijdens het afspelen de middelste knop ingedrukt houden, naar Subtitles, en selecteer je taal.
matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:16:
Mkv:
Hoe kan een mkv een mp4 bevatten, het zijn twee container formaten. Het is het 1 of het ander. En x264 is een encoder, geen formaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Dreamvoid op 03-11-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamvoid schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:25:
Waar haal je dat vandaan? Tijdens het afspelen de middelste knop ingedrukt houden, naar Subtitles, en selecteer je taal.
Sorry, middelste knop? Er zijn 2x3 knoppen, dus geen middelste. Of bedoel je de "ok" of "enter" knop? :)
Toen ik naar beneden swypte had ik geen subtitle optie in ieder geval. Oh en wordt er bij jou getranscodeerd? Of gebruik je losse subtitle bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Hier ook veel laad circkels op een DS214+, mijn plex app op samsung tv laad stuk sneller. Beetje jammer hoopte dat dit net zo snel werkte, interface ziet er wel een stuk mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:16:
Mkv:
if it contains subtitles in srt, it will need to transcode.
if it contains dts, it will need to transcode.
Incorrect. Ik heb meerdere MKVs met DTS gecontroleerd, werkte allemaal zonder transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobPete89 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:21:
Er is geen probleem. Als je het gaat proberen te transcoden op langzame hardware krijg je dit soort "problemen".

Bij mij is de Plex server een Mac Mini met i5 en dat gaat allemaal prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Dat je altijd een dikke cpu nodig hebt in je centrale systeem. En bij heel veel mensen is dit de nas. En een nas met een dikke cpu kost veel poen en is eigenlijk onnodig als Plex geen transcoding zou gebruiken.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Redondo1982 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:08:
[...]

Dat je altijd een dikke cpu nodig hebt in je centrale systeem. En bij heel veel mensen is dit de nas. En een nas met een dikke cpu kost veel poen en is eigenlijk onnodig als Plex geen transcoding zou gebruiken.
Oke bedankt. Inderdaad erg vervelend dan. Voor mij gelukkig niet van toepassing. Ik krijg vanavond de AT4 binnen. Maar eens gaan spelen ermee. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb een DS415play, wat wel ideaal lijkt om eventueel te kunnen transcoderen. Maar ik wil dat eigenlijk liever niet. Zou het dan niet mogelijk zijn bestanden met TrueHD of DTS-HD 1 op 1 af te spelen via plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het allemaal best raar. De CPU van de Apple TV moet toch wel wat aankunnen qua films, mijn iPad en iPhone kunnen dat ook.
Ik begrijp niet waarom het zo omslachtig moet, of is dat Plex? Is Infuse (waar ik hier mensen ook al op hoor wachten) beter hierin?

Of kan het zijn dat er op Plex Server én Apple TV instellingen aangepast moeten worden om het goed te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Het feit dat Plex ueberhaupt wil transcoden :)
Achterhaalde techniek. Of, als je de Kodi-mannetjes moet geloven: luiheid, aangezien ATV meer codecs kan ondersteunen...
Dreamvoid schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:25:
Hoe kan een mkv een mp4 bevatten, het zijn twee container formaten. Het is het 1 of het ander. En x264 is een encoder, geen formaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:05:
Incorrect. Ik heb meerdere MKVs met DTS gecontroleerd, werkte allemaal zonder transcoding.
Ah, niet alles geloven wat er op Flex forums staat dan :9
https://forums.plex.tv/di.../formats-codecs-container
RobPete89 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:12:
Oke bedankt. Inderdaad erg vervelend dan. Voor mij gelukkig niet van toepassing. Ik krijg vanavond de AT4 binnen. Maar eens gaan spelen ermee. Ben benieuwd.
Naja, voor jou ook gewoon van toepassing, maar je gebruikt je iMac om te transcoden. Dat kan iedereen wel doen, maar het idee achter aan nas is juist dat je dan niet je PC dag en nacht aan hoeft te laten staan :)
iAmRenzo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:17:
Ik vind het allemaal best raar. De CPU van de Apple TV moet toch wel wat aankunnen qua films, mijn iPad en iPhone kunnen dat ook.
Ik begrijp niet waarom het zo omslachtig moet, of is dat Plex? Is Infuse (waar ik hier mensen ook al op hoor wachten) beter hierin?
Dat is Plex :)
Maar Plex maakt wel mooie plaatjes bij je series. En verhaaltjes 8)

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 03-11-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
Zonder in een Plex vs Infuse / Kodi / whatever fanboy war terecht te komen (;p) ik denk dat de apps allemaal een verschillende benadering hebben.

Plex werkt vanuit een server => client principe en het idee dat je je niet druk hoeft te maken over de codecs / formaten die de client ondersteund. Je streamed de content in het juiste formaat naar de client. Daar komt inderdaad transcoding bij kijken in sommige gevallen.

Infuse werkt (voor zover ik weet?) vanuit het idee dat het zoveel mogelijk verschillende codecs en bestandsformaten kan afspelen. Daarbij zet je (in de meeste gevallen?) de content op je device en stream je het niet.

Voor beide principes is wat te zeggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
maar bij plex moet je €5 per maanden betalen om te gebruiken.......*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
iAmRenzo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:35:
[...]
Sorry, middelste knop? Er zijn 2x3 knoppen, dus geen middelste. Of bedoel je de "ok" of "enter" knop? :)
Toen ik naar beneden swypte had ik geen subtitle optie in ieder geval. Oh en wordt er bij jou getranscodeerd? Of gebruik je losse subtitle bestanden?
Over de specifieke ATV4 weet ik niet, maar de opmerking was over iOS, en dat ondersteunt 100% zeker ondertitels (van de iPad tot aan ATV2/3).
icegodd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:41:
Nee hoor, Plex op de ATV4 werkt ook met de gratis versie zonder Plex Pass.

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 03-11-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Niet online
Het grote voordeel van Infuse is voor mij dat je niet een media server op je computer hoeft te draaien. Met Infuse is het wel degelijk mogelijk om te streamen maar hij benadert daarbij direct het file system van je computer. Het mooie hierbij is dat Infuse wel een hoop meta informatie erbij zoekt, dus je krijgt wel filmposters te zien, summary, imdb score etc.

Daarnaast ondersteunt Infuse ook volgens mij als enige player op iOS DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ik betaal niks voor plex hoor, die pass is niet verplicht...

Vwb video explorer, klopt het, dat die geen subs afspeelt, of heb ik het hidden menu nog niet ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
icegodd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:41:
Da's volgens mij niet helemaal waar. Alleen wanneer je functies als mobile sync e.d. wilt gebruiken. De normale server > client functionaliteit is gewoon gratis (voor zover ik weet, ik heb een Plex Pass, dus weet niet zeker wat er zonder allemaal wel en niet kan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

Ik gebruik Plex altijd al gratis.

Maar zo te horen kan ik net zo goed de Samsung TV app blijven gebruiken...
Pagina: 1 ... 23 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.