Misschien niet halfbakken, maar wel half!Donstil schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:48:
Plex is geen halfbakken variant. Dat werkt subliem.
Plex heeft een Plex server nodig, een simpele netwerkschijf volstaat niet.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Misschien niet halfbakken, maar wel half!Donstil schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:48:
Amen...werkt al 2 jaren top met de ChromecastDonstil schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:48:
[...]
Maar dat is een keuze omtrent het indexeren van je Media.ikweethetbeter schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:49:
[...]
Misschien niet halfbakken, maar wel half!
Plex heeft een Plex server nodig, een simpele netwerkschijf volstaat niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Want Plex gaat ervoor zorgen dat er direct play vanaf een Nas mogelijk is zonder transcoding? Zit jij in de beta of heb je een bron hiervoor?
I don't have dreams, I have goals!!
Geen bron maar dat gaat gewoon niet gebeuren.Redondo1982 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:04:
[...]
Want Plex gaat ervoor zorgen dat er direct play vanaf een Nas mogelijk is zonder transcoding? Zit jij in de beta of heb je een bron hiervoor?
Nee, dat dacht ik al. Maar Alwaysleft reageert wel op de laatste reactie uit die discussie. Komt er wel een app die dit kan? Bijv. Infuse?Donstil schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:09:
[...]
Geen bron maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Er komt inderdaad een Infuse app. Hier heb ik een paar weken terug een mailtje over gehad.Redondo1982 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:12:
[...]
Nee, dat dacht ik al. Maar Alwaysleft reageert wel op de laatste reactie uit die discussie. Komt er wel een app die dit kan? Bijv. Infuse?
Vind jijDonstil schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:48:
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door matthijst op 01-11-2015 08:29 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Hahaha, hoe herkenbaar.lud70 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:21:
Opmerkingen over online bestellen bij apple store zijn heel herkenbaar.
UPS bezorgt alleen op werkdagen op werktijden (en ja, dan werk ik), bezorgen bij buren kan niet, bezorgen bij afhaalpunt (post/kiala) kan niet, en na 4 keer tevergeefs aanbieden (tijdens werktijd op een werkdag; je ziet het dus misgaan) wordt het paket teruggestuurd naar Apple. Aanmaken UPS account (waar je wellicht een bezorgwerkdag kan uitkiezen) duurt 5 dagen ivm toezenden activeringscode aan huisadres. Voice computer van UPS zuigt.
Dit probleem moeten toch meer mensen hebben (lijkt me dat meer mensen moeten werken om hun Apple spullen te kunnen betalen).
Tip: roep hard "medewerker" richting UPS voice-computer, dan krijg je er een te spreken. Die zijn wel vriendelijk en meedenkend.
Maar voor mij geen thuisbezorging meer, ik haal de ATV4 wel op in Den Haag.
[ Voor 5% gewijzigd door reinier666 op 01-11-2015 08:56 ]
Ik brand het niet af, ik zeg alleen dat het een halve oplossing is: je hebt nog een Plex server nodig!Donstil schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:04:
Maar dat is een keuze omtrent het indexeren van je Media.
Wil je dat niet dan moet je niet bij plex zijn, je kan een programma niet "afbranden" om iets wat het niet is want dan moet je gewoon naar wat anders opzoek gaan.
Je moet niet op Plex wachten, maar op Infuse, en misschien op VLC. Maar ik gok op Infuse: werkt perfect op een APple TV 2 met jailbreak!Redondo1982 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:04:
[ Voor 31% gewijzigd door ikweethetbeter op 01-11-2015 09:05 . Reden: Tweede reactie toegevoegd ]
En nu je het weet he, voel je je beter moraalridder?Jonas89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:59:
Ik snap alle hype over die Plex app niet ? Tot gisteren wist ik zelf niet wat het was.
Dus om illeg**l gedownloade content op je Apple Tv te krijgen ?
Ik ben al tevreden met Netflix en de eigen verhuurdienst van Apple films...
Wat is dat nu voor een reactie ?!Redondo1982 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:04:
[...]
En nu je het weet he, voel je je beter moraalridder?
Een passende op jouw reactie die je speciaal even moest komen ventileren in een topic. Ik hoef niet te weten dat jij tevreden bent met Netflix en Apple Films en dat alle Plex gebruikers illegaal bezig zijn. Dan ben je voor mij gewoon een moraalridder. Even komen laten zien dat je binnen de grenzen leeft, nou hands up voor jou!
Dat zou goed nieuws zijn. Ik zal eens in Infuse gaan duiken. VLC ken ik uiteraard.ikweethetbeter schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:03:
[...]
Ik brand het niet af, ik zeg alleen dat het een halve oplossing is: je hebt nog een Plex server nodig!
[...]
Je moet niet op Plex wachten, maar op Infuse, en misschien op VLC. Maar ik gok op Infuse: werkt perfect op een APple TV 2 met jailbreak!
Ik ben gewoon tevreden met wat ik heb op Netflix en iTunes. Dat is al.Redondo1982 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:11:
[...]
Een passende op jouw reactie die je speciaal even moest komen ventileren in een topic. Ik hoef niet te weten dat jij tevreden bent met Netflix en Apple Films en dat alle Plex gebruikers illegaal bezig zijn. Dan ben je voor mij gewoon een moraalridder. Even komen laten zien dat je binnen de grenzen leeft, nou hands up voor jou!
Geen behoefte om jou te overtuigen. Je kan alles lezen op internet over Plex en bovendien ben jij iemand met een vooroordeel en ben je boven alles tevreden met je huidige situatie (Netflix en Apple Films).Jonas89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:18:
[...]
Ik ben gewoon tevreden met wat ik heb op Netflix en iTunes. Dat is al.
Stuur me dan via Prive bericht wat er zou speciaal aan is, mss dat ik ook van gedacht verander.
Ik ben ook best wel teleurgesteld. Zonde van het geld die ATV4 tot nu toe. Beste is weer een half jaartje of jaartje wachten en dan zal er wel het één en ander zijn.matthijst schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:30:
@chippie
ATV jailbreaken en Kodi erop zetten
Voor ATV4 wachten op Infuse app om rechtstreeks vanaf Nas te streamen (ontwikkelaar is overtuigd dat ze dezelfde functionaliteit als in iPhone app ook op ATV4 mogen brengen).
Vind ATV op dit moment erg overpriced voor een apparaat waar je bar weinig me kan:
- games. Tsja, PS4/xb1
- muziek: playlist met meer dan 250 nummers snapt ie niet
- Netflix: app op Samsung doet het net zo goed (en is 4K)
- geen remote app
- geen content streamen vanaf Nas (al was dit al bekend)
Voor 50-60 euro een gejailbreakte atv2 of een raspberry pi2 meer waar voor je geld op dit moment (en de komende maanden vrees ik).
Plexconnect op je NAS installeren?chippie777 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:23:
Ik twijfel. Ik heb een ATV2 die ik voornamelijk gebruik voor netflix en airplay. Sinds een tijdje heb ik een (synology) NAS en door het lezen van dit draadje heb ik PLEX ontdekt. Nu is mijn ATV2 gewoon standaard (geen jailbreak) dus kijk ik de content van mijn NAS op mijn iPad/iPhone. Dat werkt best aardig en ziet er gelikt uit. Echter ik zie dat je af te spelen content wel aan bepaalde voorwaarde moet doen. (iso, video_ts werken bijvb. niet)
Wat is nu het grote voordeel wanneer ik besluit een ATV4 aan te schaffen? Ga ik dan betere afspeel mogelijkheden krijgen van mijn content op mijn nas? Heb ik dan geen airplay nodig maar kan ik dan rechtstreeks streamen vanaf mijn NAS? Ik lees verschillende verhalen in dit draadje maar zie door de bomen het bos niet meer.
Duurste zijn volgens mij 9,99. Maar je hebt ze ook voor 2,99 en ook FreeToPlay met inapp aankopen. Dus uiteindelijk is t vanalles en nog wat :-)lud70 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:54:
Hebben jullie wat meer informatie over het prijspeil van games in de app tv store?
Ik las hierboven 9,99€ voor een game. Is dat een gangbare/de gemiddelde prijs, of een uitschieter?
Ben benieuwd omdat een ATV4 met game-controller wel erg dicht in de buurt komt van PS4(nu 329€ bij Mediamarkt). Alleen prijzen van PS4 games zijn wel heel flink forser...
Update: Ik heb bovenstaande opgelost door gewoon een 43" UHD tv te kopen met 3 HDMI poorten en optische ingangsww89 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:17:
Ik baal wel dat er geen optische uitgang op de ATV4 zit. Nu is mijn hele setup in de war aangezien ik nu op mijn monitor kijk met analoge audio uitgang (als tussenoplossing) en mijn versterker kan geen audio uit het hdmi signaal halen..
Via Airplay naar mijn Airport Express zit een vertraging in het geluid. Niet erg bij muziek en bij films wordt het netjes gesynct, maar bij games dus niet.
Waar heb je die aangepast ? Via de accessibility settings ? Ook naar zitten kijken gisteren, maar kwam niet van de transparency af.Pwain schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:45:
Ik heb wat problemen met de ondertiteling. Ik heb deze aangepast naar mijn eigen stijl; geen transparantie en extra groot lettertype.
Maar wanneer ik nu iets bekijk via de Netflix app dan heb ik inderdaad de stijl van het lettertype zoals ik heb ingesteld echter de grootte van het lettertype is niet hoe het moet zijn. Ik vind het te klein en zelfs korrelig.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb even een snelle blik geworpen in de App store en de prijzen liggen tussen gratis en €9,99.lud70 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:54:
Hebben jullie wat meer informatie over het prijspeil van games in de app tv store?
Ik las hierboven 9,99€ voor een game. Is dat een gangbare/de gemiddelde prijs, of een uitschieter?
Ben benieuwd omdat een ATV4 met game-controller wel erg dicht in de buurt komt van PS4(nu 329€ bij Mediamarkt). Alleen prijzen van PS4 games zijn wel heel flink forser...
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ja, veel mensen (zie bv. Macrumours) zijn kwaad over dat Apple de indruk wekte dat het een pre-order was maandag met een retail launch begin volgende week. Sommige ATV4s zijn nog steeds op "prepare for shipment" of komen pas 2 of zelfs 4 November terwijl ie donderdag verzonden is.TheGlueFreak schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:32:
Naar aanleiding van dit topic ben ik een beetje benieuwd geworden naar de tv 4.
Tot mijn verbazing was deze gister bij amac in den Bosch gewoon te koop.
(Vandaag ook open)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wacht even.. Jij eist dat jouw Dualshock controller moet werken met een ATV? Je weet dat je een gesloten systeem vergelijkt met een ander gesloten systeem? Controllers uitwisselen tussen Xbox, PS4 en ATV systemen is nou eenmaal niet of beperkt mogelijk zonder gebruik te maken van adapters. Dus wie zegt dat het aan Apple ligt en niet (ook) aan Sony?keest12 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:38:
Zojuist een Dualshock 4 controller aangesloten op mijn Apple TV. Hij pakte hem vrijwel direct zonder problemen, maar verder deed ie helemaal niks. Tijdens games werkte het niet en ook niet bij het navigeren. Ik vind het toch wel treurig en erg kinderachtig van Apple eigenlijk. Hoe moeilijk is het om zo een controller ook te laten werken op de nieuwe Apple TV. Veel mensen hebben er al eentje liggen thuis en willen zo even het gamen uit testen. Maar nee het draait enkel om sales sales sales. De Apple TV bevalt verder prima, maar aan dat soort kleine dingen stoor ik me enorm bij Apple de laatste tijd. Het gaat niet meer om de klant, maar om de tevredenheid van aandeelhouders.
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 01-11-2015 10:59 ]
Verwijderd
Donderdag verzonden? Ik dacht dat Apple vrijdag pas begonnen is met het versturen van de Apple TV's.loekf2 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:43:
[...]
Ja, veel mensen (zie bv. Macrumours) zijn kwaad over dat Apple de indruk wekte dat het een pre-order was maandag met een retail launch begin volgende week. Sommige ATV4s zijn nog steeds op "prepare for shipment" of komen pas 2 of zelfs 4 November terwijl ie donderdag verzonden is.
Of de koerier bedrijven zitten te klooien, of Apple maakt er een potje van. Hier in Nijmegen bij Xando is ie ook te koop. Wifimedia heeft hem in de voorverkoop. Beetje chaos.
Nee ze werden donderdmiddag/avond verzonden met het idee van Apple dat ze vrijdag aankwamen. Kan hier even leeglopen op DHLVerwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:51:
[...]
Donderdag verzonden? Ik dacht dat Apple vrijdag pas begonnen is met het versturen van de Apple TV's.
Ik heb de Apple TV maandag na 17 uur besteld. Vrijdag tegen eind van de middag een berichtje gehad dat hij verstuurd is en dat hij komende maandag aankomt.
Het is jammer dat het vrijdag niet meer gelukt is, maar voor mij is de wereld niet vergaan. Er gebeuren ergere dingen dan dat ik mijn Apple TV niet eerder heb ontvangen. Zo te lezen moeten de apps toch nog binnen komen, dus tijd zat.
Verwijderd
Toch grappig er stond "Bestel nu" toen ik vorige week de Apple TV 4 bestelde. Ook stond er een vermoedelijke leverdatum van 30 oktober tot 3 november. Dit stond allemaal direct op het eerste scherm. Er stond niets over dat het een pre-order was.loekf2 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:43:
[...]
Ja, veel mensen (zie bv. Macrumours) zijn kwaad over dat Apple de indruk wekte dat het een pre-order was maandag met een retail launch begin volgende week. Sommige ATV4s zijn nog steeds op "prepare for shipment" of komen pas 2 of zelfs 4 November terwijl ie donderdag verzonden is.
Of de koerier bedrijven zitten te klooien, of Apple maakt er een potje van. Hier in Nijmegen bij Xando is ie ook te koop. Wifimedia heeft hem in de voorverkoop. Beetje chaos.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 11:04 ]
Mijn excuses hoor als ik zo overkwamRedondo1982 schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:40:
[...]
Geen behoefte om jou te overtuigen. Je kan alles lezen op internet over Plex en bovendien ben jij iemand met een vooroordeel en ben je boven alles tevreden met je huidige situatie (Netflix en Apple Films).
En dat zegt iets?Jonas89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:59:
Ik snap alle hype over die Plex app niet ? Tot gisteren wist ik zelf niet wat het was.
Nee niet vind ik, jij wil er iets mee wat het programma plex niet is.matthijst schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:22:
[...]
Vind jij
Je hebt een netwerkshare en een processor die prima alles kan spelen.
Dan is zon serverapp gewoon lame en overbodig. Vind ik.
En subliem? Tsja, als je van plaatjes en verhaaltjes bij de series die je zélf gedownload hebt houdt wel.
Ik hoef ze niet, dus tot Kodi komt gebruik ik gewoon de RB Pi2 ernaast, dat vind ik namelijk nou écht subliem![]()
ATV4 dus ook vooral gekocht voor de NBA app (die werkt perfect). En om mee te prutsen met sideloaden van apps. En meteen toen ie uitkwam in de hoop dat er nog jailbreakmogelijkheden in een v1 firmware zitten![]()
Transcoden in 2015 vind ik nogal sneu: dat was 5 jaar geleden misschien een mooie uitvinding, maar tegenwoordig compleet overbodig. Plex snapt dat schijnbaar niet
Ja ach dat is bijna elke release zo. Ze bestellen allemaal online en als andere winkels ds. Later nog voorraad blijken te hebben gaan ze klagen.loekf2 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:43:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 01-11-2015 11:23 ]
Het klopt dat het een heel ander platform is, maar ik vergelijk het alleen maar direct met Android. En op Android is het mogelijk om een Dualshock 4 aan te sluiten en daar ook echt spelletjes mee te spelen of het besturingssysteem mee te besturen, dus waarom de Apple TV niet? Het zou je een grote plus geven qua gebruiksvriendelijkheid. Maar nee "het staat extra sales van andere MFi controllers in de weg, dus doe maar niet.."sww89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:49:
[...]
Wacht even.. Jij eist dat jouw Dualshock controller moet werken met een ATV? Je weet dat je een gesloten systeem vergelijkt met een ander gesloten systeem? Controllers uitwisselen tussen Xbox, PS4 en ATV systemen is nou eenmaal niet of beperkt mogelijk zonder gebruik te maken van adapters. Dus wie zegt dat het aan Apple ligt en niet (ook) aan Sony?
Ik zal eens proberen mijn SteelSeries controller met mijn PS4 te verbinden.
Edit: Met de SteelSeries controller op de PS4 gebeurd ook niks. Wel verbonden maar de knoppen werken niet.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Androidkeest12 schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:22:
[...]
Het klopt dat het een heel ander platform is, maar ik vergelijk het alleen maar direct met Android. En op Android is het mogelijk om een Dualshock 4 aan te sluiten en daar ook echt spelletjes mee te spelen of het besturingssysteem mee te besturen, dus waarom de Apple TV niet? Het zou je een grote plus geven qua gebruiksvriendelijkheid. Maar nee "het staat extra sales van andere MFi controllers in de weg, dus doe maar niet.."
Ik heb ook een Android Shield TV en kan je vertellen dat in de huidige staat de Shield gewoon beter is dan de ATV4. Als extra bonus kun je er ook nog zonder probleem Kodi opzetten die gewoon in de Google Playstore staat en die Shield heeft HDMI 2.0.
Begrijp me niet verkeerd mensen, ik ben een Apple liefhebber en heb een MacBook Pro Retina, iPhone 6 Plus, iPad Air 2, AirPort Extreme en een Apple TV 4 thuis staan. Maar dit zijn toch dingen waar je vraagtekens bij zet in mijn ogen. We willen allemaal een zo goed mogelijk werkend OS met allerlei handigheidjes en gebruiksvriendelijkheid. Dit is iets wat mij erg handig leek en het is dus ook mogelijk, maar Apple heeft er blijkbaar bewust voor gekozen het niet te doen. We weten allemaal de drijfveren erachter, want anno 2015 is Apple een bedrijf waar de hoeveelheid winst(ondanks 200 miljard op de bank te hebben) boven gebruiksvriendelijkheid en tevredenheid van klanten gaat.
Jouw kritiek is terecht hoor, maar ik vind dat de Dualshock controller van een partij komt die ook net zo graag z'n eigen accessoires verkoopt. Ik wil het liefst ook een universele controller. De Dualshock4 is ook pas de eerste Sony controller die ingebouwde ondersteuning biedt voor bijvoorbeeld Windows. De vorige generaties hadden daar echt meer moeite meekeest12 schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:22:
[...]
Het klopt dat het een heel ander platform is, maar ik vergelijk het alleen maar direct met Android. En op Android is het mogelijk om een Dualshock 4 aan te sluiten en daar ook echt spelletjes mee te spelen of het besturingssysteem mee te besturen, dus waarom de Apple TV niet? Het zou je een grote plus geven qua gebruiksvriendelijkheid. Maar nee "het staat extra sales van andere MFi controllers in de weg, dus doe maar niet.."
Discussie zorgt voor wrijving, en wrijving geeft glans
[ Voor 9% gewijzigd door swv op 01-11-2015 11:43 ]
Ik denk niet dat het uitsluiten van alle controllers ten kosten gaat van gebruiksvriendelijkheid maar dat het de gebruiksvriendelijkheid juist ten goeden zal komen.keest12 schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:36:
[...]
Begrijp me niet verkeerd mensen, ik ben een Apple liefhebber en heb een MacBook Pro Retina, iPhone 6 Plus, iPad Air 2, AirPort Extreme en een Apple TV 4 thuis staan. Maar dit zijn toch dingen waar je vraagtekens bij zet in mijn ogen. We willen allemaal een zo goed mogelijk werkend OS met allerlei handigheidjes en gebruiksvriendelijkheid. Dit is iets wat mij erg handig leek en het is dus ook mogelijk, maar Apple heeft er blijkbaar bewust voor gekozen het niet te doen. We weten allemaal de drijfveren erachter, want anno 2015 is Apple een bedrijf waar de hoeveelheid winst(ondanks 200 miljard op de bank te hebben) boven gebruiksvriendelijkheid en tevredenheid van klanten gaat.
Ik snap inderdaad dat Apple liever zelf de controle houdt zodat alles goed werkt, maar dat zou ook moeten betekenen dat Apple geen een third party accessories voor zijn apparaten moet ondersteunen want het heeft de controle daar simpelweg niet over. Ik vind het een zwak argument als Apple daar vanuit gaat. Hetgeen wat een OS zo sterk maakt is juist hetgeen wat andere partijen ermee doen.Donstil schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:43:
[...]
Ik denk niet dat het uitsluiten van alle controllers ten kosten gaat van gebruiksvriendelijkheid maar dat het de gebruiksvriendelijkheid juist ten goeden zal komen.
Apple zal niet willen dat mensen controllers aansluiten die maar half werken, of knopjes/functies hebben die maar half ondersteund worden.
Met een eigen controller systeem sluit je dat goed uit, elke controller werkt dan volledig op elke game.
Third party accessoires die zich houden aan die controller richtlijnen is geen proleem toch?keest12 schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:56:
[...]
Ik snap inderdaad dat Apple liever zelf de controle houdt zodat alles goed werkt, maar dat zou ook moeten betekenen dat Apple geen een third party accessories voor zijn apparaten moet ondersteunen want het heeft de controle daar simpelweg niet over. Ik vind het een zwak argument als Apple daar vanuit gaat. Hetgeen wat een OS zo sterk maakt is juist hetgeen wat andere partijen ermee doen.
Dat kan natuurlijk wel, maar ze willen volgend jaar natuurlijk ook een leuke update kunnen uitbrengen😉Coldbullet schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:06:
Ik vraag mij eigen af, nu de atv 4 uit is en het een console game functie heeft op osx de game mogelijk heden nog minder gaan worden wat natuurlijk erg jammer is, de trend met intelgpu zet door zoals ik het nu bekijk.
Hadden ze niet beter meer ipad pro hardware kunnen gebruiken omdat deze vele malen sterker is en dat de gam mogelijk heden vele malen verbeterd? Of word de kloof tussen de gewone ipad en iphones dan te groot?
Of denk ik nu te ver door?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hier ook een UHD tv v Samsung (55HU7500), klopt dat apps als plex, Netflix en bv RTL goed werken op de tv. Ik had de tv2 eruit gedaan toen ik deze tv kocht, maar vindt het nu wel mooi als extra voor airplay en games. Mijn dochter wou al een Wii voor bv Disney infinity dus is dit een mooie oplossingsww89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:33:
[...]
Update: Ik heb bovenstaande opgelost door gewoon een 43" UHD tv te kopen met 3 HDMI poorten en optische ingangWel de goedkoopste uit de Samsung 2015 serie (ik hoef geen poespas zoals 3D en spraakbesturing) maar hier komt het..
..ik lach mij de ballen uit mijn broek. Of ik moet huilen dat weet ik nog niet. Die Smart tv is out of the box beter dan de ATV4, terwijl ik het voor mijzelf zie/zag als een functie die je bij krijgt omdat je tegenwoordig geen domme tv's meer kunt kopen. Allerlei Nederlandse apps en Netflix in 4k. Ik kon direct films afspelen van mijn NAS en even zoeken in de store leerde mij dat er ook een DS Video
Dat is dan alleen bij jou zo, bij mij flitst alles binnen i.c.m. Ziggo.Jeroen O schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:24:
Ben al een uur bezig om Asphalt 8 te spelen en heb nog geen meter kunnen rijden aangezien de Apple TV ook last heeft van zeer trage downloads i.c.m. Ziggo.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Nou dat is dan alleen bij jou zo, er zijn heel veel problemen i.c.m. Ziggo DNS en de Apple Store.Crusader schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:54:
[...]
Dat is dan alleen bij jou zo, bij mij flitst alles binnen i.c.m. Ziggo.
Klopt, geeneen app op het moment, daarom noem ik het allemaal halfbakken oplossingen. Een nas is bedoeld om te benaderen, dat hele server-clientappgepruts, tsja, mooi dat het werkt, maar ideaal....Donstil schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:16:
Nee niet vind ik, jij wil er iets mee wat het programma plex niet is.
Ik heb dit van mijn Pi2 gemaakt.matthijst schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:27:
[...]
Klopt, geeneen app op het moment, daarom noem ik het allemaal halfbakken oplossingen. Een nas is bedoeld om te benaderen, dat hele server-clientappgepruts, tsja, mooi dat het werkt, maar ideaal....
Hier ook drama met Ziggo en Apple store/Music.
Crusader schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:54:
[...]
Dat is dan alleen bij jou zo, bij mij flitst alles binnen i.c.m. Ziggo.
Het wisselt heel erg. Zowel per tijdstip als per download. Met name in de avond is het trager en helemaal als er net een nieuwe release is van iOS of OS X.Donstil schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:59:
[...]
Nou dat is dan alleen bij jou zo, er zijn heel veel problemen i.c.m. Ziggo DNS en de Apple Store.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik heb ook een Samsung Smart TV (weliswaar uit 2014), maar ik was juist niet zo tevreden over die smart functies. Het komt niet in de buurt van de "smoothness" van een Apple TV. Ook het design van bijvoorbeeld de Plex app stoort mij. Dat laatste komt ook omdat het geen officiele app is van Plex zelf.sww89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:33:
[...]
Update: Ik heb bovenstaande opgelost door gewoon een 43" UHD tv te kopen met 3 HDMI poorten en optische ingangWel de goedkoopste uit de Samsung 2015 serie (ik hoef geen poespas zoals 3D en spraakbesturing) maar hier komt het..
..ik lach mij de ballen uit mijn broek. Of ik moet huilen dat weet ik nog niet. Die Smart tv is out of the box beter dan de ATV4, terwijl ik het voor mijzelf zie/zag als een functie die je bij krijgt omdat je tegenwoordig geen domme tv's meer kunt kopen. Allerlei Nederlandse apps en Netflix in 4k. Ik kon direct films afspelen van mijn NAS en even zoeken in de store leerde mij dat er ook een DS Video app van Synology in staat.
Ja daar zit je dan met een ATV4 en een smart tv waarvan die laatste momenteel meer kan. Laat ik het zo zeggen dat ik eigenlijk niks wilde weten van die smart functies maar toch positief verrast ben door hoe het werkt. Natuurlijk verwacht ik wel dat de ATV4 snel beter wordt door een snel groeiend aanbod aan apps en softwareupdates zodat de Samsung zo wordt ingehaald want Tizen als OS is ook niet heilig. Maar ik bedoel maar even te zeggen...
Nog even kort over 4k. Ja het beeld is indrukwekkend, maar 1080p ziet er ook erg goed uit. Op de ATV zie ik nog niet zo snel wat het toe kan voegen in de 5e generatie, maar dat kan ook komen doordat mijn tv upscaled naar 4k. Mijn Netflix abo gaat volgende maand dus weer terug naar het 2 schermen abonnement
Audi A8 W12 6.0
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 01-11-2015 17:53 ]
Verwijderd
Geef het de tijd. Het is een nieuw product en voor het eerst een App Store. Na een aantal maanden zul je zien dat het e.e.a. echt beter zal zijn.sww89 schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:40:
Mijn punt was dat waar ik de ATV voor heb gekocht, grotendeels nog niet mogelijk is met de ATV4. De Samsung biedt al wel de noodzakelijke apps die ik hebben wil, op de games na, al zijn die er wel met gamepad ondersteuning. ...
Ik ga de ATV4 heus niet terugsturen. Het OS is nog maar een paar dagen oud en het voelt voor mij nu nog als een ATV3. De UI van de ATV4 is natuurlijk veel fijner dan Tizen en werkt ook iets sneller merk ik maar ik vind alles er wel overdreven groot uitzien. ..
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 23:03 ]
Waarom die getemperde verwachtingen? Het is Apple en het vraagt Apple prijzen. Ze hebben heel lang aan dit apparaat kunnen werken en dus ook luisteren naar wat klanten willen.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:59:
Het is simpel wat we een aantal pagina's geleden al aangaven. Verwacht er niet te veel van. Maar ja, helaas dat ging weer eens niet op.
De ATV4 is een super apparaat voor het streamen van iTunes content, muziek en video. Plus die App Store die groeit nog wel. Wacht een maandje en alle belangrijke apps zijn beschikbaar,
Als je nu je ATV4 al terug gaat sturen dan heb je gewoonweg te veel verwacht van een gloednieuw OS met een nieuwe App Store. Wanneer we tvOS 1.1 (of iets dergelijks) krijgen zullen alle "problemen" grotendeels opgelost zijn. De Apple TV 4 is niet vergelijkbaar met eerdere modellen want het is een heel nieuw OS.
Ik gebruik dan ook geen Ziggo DNS maar die van Google. Al jaren. Nooit problemen.Donstil schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:59:
[...]
Nou dat is dan alleen bij jou zo, er zijn heel veel problemen i.c.m. Ziggo DNS en de Apple Store.
Dan heb je het probleem niet idd.Crusader schreef op maandag 02 november 2015 @ 00:39:
[...]
Ik gebruik dan ook geen Ziggo DNS maar die van Google. Al jaren. Nooit problemen.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 02-11-2015 00:47 ]
Verwijderd
Dit snap ik niet. De eerste klanten hebben het apparaat sinds vrijdag. Hoe hebben ze al heel lang naar deze klanten kunnen luisteren?Redondo1982 schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:54:
[...]
Waarom die getemperde verwachtingen? Het is Apple en het vraagt Apple prijzen. Ze hebben heel lang aan dit apparaat kunnen werken en dus ook luisteren naar wat klanten willen.
Een apparaat wat voornamelijk streamed heeft vrij weinig aan veel opslag. Daarbij wist je hoeveel opslag het apparaat had en hoeveel het koste vóórdat je op de "Bestel nu"-knop klikte. Om daar achteraf over te gaan zeiken is zinloos.Als een ander soort boxje over de 100 euro kost met maar 32gb dan zijn de rapen gaar. En nu moeten we het maar even aankijken?
Waarom moeten ze een bepaalde dienst van derden voortrekken??! Ze doen het beste wat ze kunnen doen, een App Store bieden waar Plex/Infuse een App voor uit kunnen brengen.Ze hadden ook wat nauwer samen kunnen werken met een Plex/Infuse.
iTunes home share, iTunes films huren, iTunes films kopen. etc. Werkt allemaal super en ik heb niks te klagen over het Aanbod.Of zelf een stap in de goede richting zetten.
Ja, dat heb je altijd en overal. Niet alleen bij Apple.Apple is in mijn ogen met alles tegelijk bezig, lanceren van alles, maar alles is in het begin een kwestie van inwateren.
Waarom niet? Apple mag helemaal zelf bepalen wat ze voor hun producten aan prijzen vragen. En gezien Apple producten met miljoenen tegelijk de toonbank over gaan, is dat voor hun geen enkel probleem.Vraag dan ook geen hoofdprijzen voor je spul.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 05:23 ]
In je gehele reactie zit de Apple gedachte, dus of je werkt bij Apple of je kan er niet realistisch meer naar kijken. In principe zeg je, als je het er niet mee eens bent dan moet je het niet kopen. Maar ik ben iemand die ergens realistisch naar kan kijken en rustig kan beoordelen/relativeren ondanks het wordt gekocht of niet. En dat is het grootste verschil tussen jou en mij.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 05:19:
[...]
Dit snap ik niet. De eerste klanten hebben het apparaat sinds vrijdag. Hoe hebben ze al heel lang naar deze klanten kunnen luisteren?
[...]
Een apparaat wat voornamelijk streamed heeft vrij weinig aan veel opslag. Daarbij wist je hoeveel opslag het apparaat had en hoeveel het koste vóórdat je op de "Bestel nu"-knop klikte. Om daar achteraf over te gaan zeiken is zinloos.
[...]
Waarom moeten ze een bepaalde dienst van derden voortrekken??! Ze doen het beste wat ze kunnen doen, een App Store bieden waar Plex/Infuse een App voor uit kunnen brengen.
[...]
iTunes home share, iTunes films huren, iTunes films kopen. etc. Werkt allemaal super en ik heb niks te klagen over het Aanbod.
[...]
Ja, dat heb je altijd en overal. Niet alleen bij Apple.
[...]
Waarom niet? Apple mag helemaal zelf bepalen wat ze voor hun producten aan prijzen vragen. En gezien Apple producten met miljoenen tegelijk de toonbank over gaan, is dat voor hun geen enkel probleem.
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 08:34 ]
Knap van je.Crusader schreef op maandag 02 november 2015 @ 00:39:
[...]
Ik gebruik dan ook geen Ziggo DNS maar die van Google. Al jaren. Nooit problemen.
[ Voor 37% gewijzigd door MrAcid op 02-11-2015 08:48 ]
Verwijderd
Van de Nederlandse media heb ik geleerd niet te veel te verwachten, en zelfs dat halen ze niet eens.sww89 schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:45:
Ik hoop niet dat dit nieuwbericht een voorbode is voor andere Nederlandse apps. http://www.iculture.nl/ne...s-omroepen-tv-aanbieders/
Mooi toch, hoeveel merken blijven hun producten na jaren nog steeds updaten met de nieuwste software?!?!sww89 schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:45:
Na een jaar en updates verder heb je een product dat eigenlijk op dag 1 al zo had moeten werken.
Dus? Werk je nu bij Apple of kijk je door een Apple bril? Want je noemt mijn commentaar "zeiken om het zeiken"! En ook termen als 'Haters gonna hate' is een traditionele uitdrukking voor een fanboy.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:30:
Stemmen doe je idd met je portemonnee, daar hoef je niet persoonlijk over te worden!
Maar als je met relatieveren "zeiken om te zeiken" bedoeld dan heb je groot gelijk. Haters gonna hate.
De Nederlandse omroepen lopen nooit voorop. Officieel is alles al jaren Full HD, en dat zie je aan de leaders en andere met de computer in elkaar geflanste zaken, maar het lijkt erop dat alle studiocamera's nog gewoon SD zijn. Kijk maar naar het journaal, Nieuwsuur, Pauw, ...: allemaal SD kwaliteit video. Terwijl we al jaren HD uitzendingen hebben...Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:01:
Van de Nederlandse media heb ik geleerd niet te veel te verwachten, en zelfs dat halen ze niet eens.
Maar dat is wel gebaseerd op iOS 9, dus het zou het niveau van een 1.0 versie moeten overstijgen.Want ja, het is tvOS 1.0
Inderdaad. Met het verschil dat dat echt een 1.0 product was: geen camera en nog niet volwassen, maar wel met enorm veel potentie.Je moet het zien als een investering in iets wat (mogelijk) heel groot gaat worden. Zie ook bv. de eerste iPad.
Je kon je niet inhouden, je hebt 'm uit nieuwsgierigheid gekocht, en hebt nu min of meer spijt?Redondo1982 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:26:
Ik ga de nieuwe ATV vandaag testen en als ik het niks vind dan gaat ie gewoon retour.
Lees je vorige zin. Dat doe je dus wel!Ik ga niet voor Apple een beetje een 'testertje' zijn.
Ik proef hier heel wat opgekropte woede en frustratie. Laat het gaan, relax!Dat mag Apple lekker zelf doen en jij blijkbaar ook en dan koop ik hem wel. Jij hebt daar toch vrede mee.
[ Voor 24% gewijzigd door ikweethetbeter op 02-11-2015 09:34 ]
Adem in, adem uit. Ik snap niet waarom je je zo loopt op te winden. Wat maakt het uit als een ander op een andere manier producten koopt en beoordeelt. Niemand dwingt je om het op dezelfde manier te doen.Redondo1982 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:26:
[...]
Dus? Werk je nu bij Apple of kijk je door een Apple bril? Want je noemt mijn commentaar "zeiken om het zeiken"! En ook termen als 'Haters gonna hate' is een traditionele uitdrukking voor een fanboy.
Ik heb alle mobile devices van Apple incl. ATV, maar ik kijk wel realistisch naar een product. Iets van Apple tegen het licht aanhouden valt jou heel erg zwaar. Voorlopig heeft de nieuwe ATV genoeg manco's. Als een ander merk het op deze manier op de markt zet dan is de wereld te klein. Door mensen zoals jou heeft Apple een bepaalde krediet dat het zich kan veroorloven om producten op de markt te brengen die nog niet af zijn. Want de kopers (lees early adoptors) die zorgen er wel voor dat het product langzaamaan af komt.
Ik ga de nieuwe ATV vandaag testen en als ik het niks vind dan gaat ie gewoon retour. Ik ga niet voor Apple een beetje een 'testertje' zijn. Dat mag Apple lekker zelf doen en jij blijkbaar ook en dan koop ik hem wel. Jij hebt daar toch vrede mee.
Verwijderd
Sorry hier ben ik opgehouden met lezen. Waarom blijf je het persoonlijk maken? Kan je het argument niet winnen? Ieder doet wat hem/haar goeddunkt, en dat is ieders keus, zolang je maar niet jouw keus op iemand anders gaat opdwingen. Stemmen doe je met je portomonnee, vind je het niks? Dan negeer je het. Vind je het wel iets maar heb je een probleem, meldt dat dan bij Apple Support.Redondo1982 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:26:
[...]
Dus? Werk je nu bij Apple of kijk je door een Apple bril? Want je noemt mijn commentaar "zeiken om het zeiken"! En ook termen als 'Haters gonna hate' is een traditionele uitdrukking voor een fanboy.
Ik ben ook gewoon rustig! Het gaat er alleen om dat als er kritiek komt op een product van Apple dat het dan gelijk zeiken om het zeiken is en haters gonna hate. Met andere woorden, niet zeuren gewoon slikken. En dat werkt zo niet bij mij. Apple maakt goede producten en daar ben ik lovend over, maar als ze een product leveren waar je wat sceptisch over bent moet je dit ook kunnen melden. Het moet niet zo zijn dat kritiek afgeblokt wordt, want daar is een forum voor.virofi schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:31:
[...]
Adem in, adem uit. Ik snap niet waarom je je zo loopt op te winden. Wat maakt het uit als een ander op een andere manier producten koopt en beoordeelt. Niemand dwingt je om het op dezelfde manier te doen.
Dat klopt en dat moet je ook gewoon kunnen melden, maar dat betekend ook dat andere mensen daar nuance in kunnen / willen / proberen aan te brengen. Naar mijn idee wordt veel van je kritiek veroorzaakt door het ontbreken van apps. Daar kan Apple vrij weinig aan doen en zullen developers mee aan de slag moeten. Het enige antwoord daar op is; geef het wat tijd, of wacht met je aankoop.Redondo1982 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:37:
[...]
Ik ben ook gewoon rustig! Het gaat er alleen om dat als er kritiek komt op een product van Apple dat het dan gelijk zeiken om het zeiken is en haters gonna hate. Met andere woorden, niet zeuren gewoon slikken. En dat werkt zo niet bij mij. Apple maakt goede producten en daar ben ik lovend over, maar als ze een product leveren waar je wat sceptisch over bent moet je dit ook kunnen melden. Het moet niet zo zijn dat kritiek afgeblokt wordt, want daar is een forum voor.
Je komt/kwam wat gefrustreerd over (in eerdere posts ook al). Wellicht de teleurstelling.Redondo1982 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:37:
[...]
Ik ben ook gewoon rustig! Het gaat er alleen om dat als er kritiek komt op een product van Apple dat het dan gelijk zeiken om het zeiken is en haters gonna hate. Met andere woorden, niet zeuren gewoon slikken. En dat werkt zo niet bij mij. Apple maakt goede producten en daar ben ik lovend over, maar als ze een product leveren waar je wat sceptisch over bent moet je dit ook kunnen melden. Het moet niet zo zijn dat kritiek afgeblokt wordt, want daar is een forum voor.
Dus je zegt weer hetzelfde. Hier geen kritiek leveren maar direct melden bij Apple Support. Je hebt zelf niet meer door dat je alles slikt van Apple. Ik maak helemaal niks persoonlijk, jij reageerde eerst op mijn reactie over de ATV en daar reageer ik weer op. Dat noemen ze een discussie en dat is mogelijk op een forum. Nu wil je eenzijdig wat zeggen en daar moet ik het maar mee doen. Ook je stelling dat je niet verder meer leest, is ook zo'n kolder allemaal.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:35:
[...]
Sorry hier ben ik opgehouden met lezen. Waarom blijf je het persoonlijk maken? Kan je het argument niet winnen? Ieder doet wat hem/haar goeddunkt, en dat is ieders keus, zolang je maar niet jouw keus op iemand anders gaat opdwingen. Stemmen doe je met je portomonnee, vind je het niks? Dan negeer je het. Vind je het wel iets maar heb je een probleem, meldt dat dan bij Apple Support.
Gefrustreerd, nou nee. Maar van sommige termen/zinnen kan ik wel m'n vraagtekens bij zetten. Ik zal het nu ook wel bij het product gaan houden, want van fanboys win je het toch niet. Die zijn zo in love met een bepaald merk. En liefde kan niemand onderbreken!Lekkerbek312 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:45:
[...]
Je komt/kwam wat gefrustreerd over (in eerdere posts ook al). Wellicht de teleurstelling.
Ik ben het met Virofi eens. Het is een "nieuw" platform wat zeer afhankelijk is van de ontwikkelaars. Een groot deel van de apps is ofwel nog in ontwikkeling of zit in het review proces. Om het apparaat nu al af te schrijven als onvoldoende vind ik dus ook erg voorbarig.
De indeling van de appstore is niet wat we van Apple gewend zijn. Ze hebben daar ruime ervaring mee op de andere platformen en had daar op zijn minst categorieën verwacht en hitlijsten. Dat is een minpunt, maar dat wordt binnenkort vast wel opgelost.
Dat was geen gemak hoor, die informatie over DNS werd door de persoon waar ik op reageerde ook niet benoemd. Bovendien was ik ook niet bekend met het feit dat Ziggo DNS en App Store niet samen gaan, dus dat is een makkelijk aanname van jeDonstil schreef op maandag 02 november 2015 @ 00:45:
[...]
Jij gaf aan geen problemen te hebben en dat het aan de andere user lag, een aangepaste DNS gebruiken liet je voor het gemak maar even weg
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq