Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
iAmRenzo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:06:
[...]

Hier ook. Hij ziet apparaten maar content, ho maar. We moeten toch wachten op Plex...
Simplex lees ik hierboven. Daar al meer mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:26:
Nee, UPS en DHL zijn gewoon ongeschikt voor hardwerkende mensen. Apple houdt van UPS en DHL, dus heb je iets duurders besteld mag je een dag achter de deur zitten. Buren mogen niet tekenen van Apple en afleveren op ander adres mag niet... van Apple.
Niet zo gek, gezien de aard van de spullen die Apple verstuurd. Bekijk het ook eens van de andere kant. En ja, dat is het nadeel van online bestellen. Er zijn ook nog fysieke winkels :-) Overigens heb ik niets te klagen over UPS. En ik werk ook hard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Net ook de aTV 4 gehaald bij de store in Den Haag. Tot nu toe nog niet echt indrukwekkend door het gebrek aan apps (Had ik ook niet verwacht), maar hoop dat er in de toekomst wat meer beschikbaar komt.
Harmony ultimate werkt nog niet helemaal (aan/uit schakelen werkt niet goed), maar ik moet nog wat dingen uitzoeken.

Apps waar ik naar uitkijk (en van hoop dat ze goed worden uitgewerkt):
NPO (hopelijk met live uitzendingen in HD, dan hoeft de ziggo-box bijna nooit meer aan)
Plex
BBC
Discovery/National Geographic

De trailers app van Apple is helaas ook verdwenen :(.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 30-10-2015 19:18 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:40
thomastvd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:13:
[...]

Simplex lees ik hierboven. Daar al meer mensen ervaring mee?
Ja. Werkt prima! De ontwikkelaar heeft vandaag al diverse schoonheidsfoutjes opgelost en het is prima bruikbaar. Ondertitels werken (wat bij Plex volgens mij niet in de eerste release zit). Voor 3 euro kun je nu je content afspelen ;)
Website: http://simplex.video

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 30-10-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:48
video explorer getest met synology nas. Werkt, maar geen subs bij mkv's en crash 3x
Zeer beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BamSlam_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:14:
[...]

Niet zo gek, gezien de aard van de spullen die Apple verstuurd. Bekijk het ook eens van de andere kant. En ja, dat is het nadeel van online bestellen. Er zijn ook nog fysieke winkels :-) Overigens heb ik niets te klagen over UPS. En ik werk ook hard. :)
Ik heb ook niets te klagen, UPS/DHL/whatever is allemaal prima. Ze geven het allemaal gewoon af aan de conciergedienst terwijl ik hard aan het werk ben :p

Overigens is het hier in Duitsland wel gewoon mogelijk bestellingen bij ophaalpunten te laten bezorgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:38

swv

Ik baal wel dat er geen optische uitgang op de ATV4 zit. Nu is mijn hele setup in de war aangezien ik nu op mijn monitor kijk met analoge audio uitgang (als tussenoplossing) en mijn versterker kan geen audio uit het hdmi signaal halen..

Via Airplay naar mijn Airport Express zit een vertraging in het geluid. Niet erg bij muziek en bij films wordt het netjes gesynct, maar bij games dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
ZiSE schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:15:
[...]

Ja. Werkt prima! De ontwikkelaar heeft vandaag al diverse schoonheidsfoutjes opgelost en het is prima bruikbaar. Ondertitels werken (wat bij Plex volgens mij niet in de eerste release zit). Voor 3 euro kun je nu je content afspelen ;)
heb je plex sever nodig? of kan hij ook rechtstreeks met nas connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
arvid1968 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:17:
[...]

heb je plex sever nodig? of kan hij ook rechtstreeks met nas connecten
Plex server nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:18
Simplex werkt idd prima.

Maar door het gebrek aan ondersteuning voor Bluetooth-toetsenborden ben ik ernstig aan het overwegen om m terug te sturen. Dan koop ik wel een ATV3 voor veel minder geld, en dan werkt het wel gewoon. Verder wel een leuk ding, en werkt allemaal wel wat smoother dan de 2, maar ik word echt best pissig van het eruit slopen van features die wel gewoon in de atv2 en 3 beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
oké effe kijken. Mijn nas heeft wel een plexserver. Playpass nodig? plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
ZiSE schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

Werkt inderdaad. Als je een US iTunes account hebt werkt het probleemloos. Als je een NL account hebt zul je voor het kopen van apps moeten inloggen en ben je Siri weer kwijt.
Vreemd, als ik mijn US account instel, dan blijft Siri grijs. Ook na herstart. Moet ik nog iets aanvullends doen? Bij eerste install heb ik wel alles op Nederlands gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
arvid1968 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:23:
[...]

oké effe kijken. Mijn nas heeft wel een plexserver. PlexPass nodig?
Nope.
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:25:
[...]

Vreemd, als ik mijn US account instel, dan blijft Siri grijs. Ook na herstart. Moet ik nog iets aanvullends doen? Bij eerste install heb ik wel alles op Nederlands gezet.
Ik heb regio NL - taal English. Daarna bij Accounts je Locatie aanpassen. Zonder restart kreeg ik een melding full screen of ik Siri wilde aanzetten. En daarna had ik een goed gesprek met haar.

[ Voor 55% gewijzigd door ZiSE op 30-10-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Trailers wel via USA account erop kunnen zetten staat sowieso meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Als je daarna terug gaat naar je NL account, blijven de apps er dan wel op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
ZiSE schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:25:
[...]

Nope.

[...]

Ik heb regio NL - taal English. Daarna bij Accounts je Locatie aanpassen. Zonder restart kreeg ik een melding full screen of ik Siri wilde aanzetten. En daarna had ik een goed gesprek met haar.
Thanks. Gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
thomastvd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:05:
Heeft er iemand de video explorer app al getest? Bij mij werkt de app niet. Vind wel mijn pc en ziet de mappen maar geen inhoud te zien. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Combi met mijn synology werkt het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
RobbieB schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:37:
Als je daarna terug gaat naar je NL account, blijven de apps er dan wel op staan?
Ja die blijven er gewoon op werkt ook zo op mijn iphone/ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieB schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:14:
Apps waar ik naar uitkijk (en van hoop dat ze goed worden uitgewerkt):
NPO (hopelijk met live uitzendingen in HD, dan hoeft de ziggo-box bijna nooit meer aan)
Plex
BBC
Discovery/National Geographic
Het lijkt me slim om de NPO flink te stimuleren (mail, Twitter) om hun een App uit te laten brengen. Nu hebben ze geen plannen namelijk....

/edit
Ze gaan er nog niet voor omdat het marktaandeel van de apple tv te klein is 8)7

Je kunt ze bereiken, om ze te stimuleren.
Contactformulier: http://www.npo.nl/contact
Twitter: @publiekeomroep
Facebook: https://www.facebook.com/NPO.nl

[ Voor 21% gewijzigd door iAR op 01-11-2015 12:55 . Reden: Kom op NPO, laat ons niet in de steek! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Iemand al gelukt om de remote app te koppelen met de Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Vandaag een Apple TV 4 gehaald bij de Apple store in Den Haag.

Ik zit er nu mee te spelen. Qua geluid valt me iets op. De vorige Apple TV stuurde een Dolby Digital signaal naar mijn versterker. De nieuwe Apple TV blijkt een eigen decoder te hebben, want hij stuurt een 7.1 PCM gecodeerd signaal weg.
Daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee, want als de film effectief 5.1 is, worden mijn surround back speakers niet gebruikt (alleen surround left & right) en een 7.1 PCM signaal kan ik niet opschalen.

Gelukkig blijkt het wel mogelijk om dit in te stellen. In het menu instellingen / audio en video / surround sound kan je dit instellen. Je kan kiezen voor:
- automatisch (dit is 7.1 PCM).
- Dolby surround (dan krijg je Dolby Digital 5.1)
- stereo (dan krijg je 2.0 PCM).

Als je (zoals ik) zelf wilt decoderen, dan dien je Dolby Surround in te stellen. Dit kan mijn versterker wel opwaarderen naar 9.1 zodat ik ook geluid uit mijn surround-back speakers heb.

Klein tipje dus.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45
Iemand enig idee hoe groot de voorraad is in Haarlem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

iAmRenzo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:35:
[...]

Het lijkt me slim om de NPO flink te stimuleren (mail, Twitter) om hun een App uit te laten brengen. Nu hebben ze geen plannen namelijk....
Ik denk dat je hier weinig mee gaat bereiken, de groep fanboys is simpelweg te klein om een beetje indruk te kunnen maken. Je zult denk ik meer bereiken als je weet te achterhalen wie daadwerkelijk hierover het besluit neemt (en meestal het budget beheert). Via LinkedIn kun je tegenwoordig al heel ver komen of op zijn minst dichtbij komen. Als je dan eenmaal weet wie het is, hoop dat het iemand is die ook Apple fanboy is. Als degene een Android liefhebber is, dan is de kans direct een stuk kleiner. Is het wel een Apple fanboy, zorg dat die persoon een Apple TV 4 thuis krijgt. Pas als die persoon dan zelf ervaring krijgt, dan is er een kans dat het misschien gaat komen.

Naast het willen is er er hier ook nog een kunnen element. TV rechten is echt super gecompliceerd. Alles wat niet duidelijk is afgesproken, mag simpelweg niet. Of dan krijg je weer hetzelfde gezeur als in het begin met die TV apps op de smartphones, dat bepaalde uitzendingen (sport, films) op zwart gaan omdat ze voor het distributiemedium geen rechten hebben.

Recon24 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:52:
Iemand al gelukt om de remote app te koppelen met de Apple TV?
Deze app is niet geschikt voor de ATV4. Kijk maar in app omschrijving, alleen ATV3 en daarvoor.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 30-10-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Probleem met de NPO is denk ik vooral dat ze lucratieve contracten hebben met de Ziggo waarin staat vastgelegd dat ze via het internet niet in HD uit mogen zenden. Ik denk dat de AppleTV hier ook de dupe van wordt.
Immers, stel je voor dat alle zenders een app aanbieden voor de ATV. Dan zeg ik meteen m'n TV abonnement op (en met mij vele anderen).

Hmm, mogelijk komt de ziggo gewoon met een Horizon-app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk dat Ziggo dat weer nooit zal doen. Ze halen blijkbaar flink wat omzet uit de video on demand en dat willen ze weer niet kwijt aan Apple.

By the way, ik denk dat ik dit kastje (€20,33) ga bestellen zodat ik de Apple TV4 kan aansluiten op mijn Sonos Soundbar (alleen Toslink optische aansluiting voor TV). Mijn TV heeft geen optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Goed, DHL kan de pleuris krijgen. AppleTV zou vanavond bezorgd worden. Denk dat de chauffeur al aan de koffie bij z'n liefje zit. Op track en trace niets te zien. Was hele dag thuis, dus aan mij lag het niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

loekf2 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:25:
Goed, DHL kan de pleuris krijgen. AppleTV zou vanavond bezorgd worden. Denk dat de chauffeur al aan de koffie bij z'n liefje zit. Op track en trace niets te zien. Was hele dag thuis, dus aan mij lag het niet.
bij mij kwam die ook pas rond half 9 aan... was vrij laat zei die zelf :).
En idd de dhl website werkt niet optimaal.... |:(

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
synology server op gezet simplex op atv4 gezet. Alles goed incl covers tot ik de film start. an error occurred loading thia content. Leek goed maar nu nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ronaldm3 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:26:
[...]

bij mij kwam die ook pas rond half 9 aan... was vrij laat zei die zelf :).
En idd de dhl website werkt niet optimaal.... |:(
Eerste keer en meteen laatste keer dat ik doe, dingen bij Apple online bestellen op launch day, Wordt gek van DHL (en ook UPS). Doe mij maar PostNL, die zijn tenminste op tijd.

Morgen de klantenservice bellen en vol schelden. Ik voorzie dat ik weer met de auto naar het distributiepunt Arnhem op maandag rond 7 uur mag. Wat is dat het nut van een koeriersbedrijf dan.. vraag ik me soms af.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:35
Ik vroeg me af, je hebt aan de achterkant van de Apple TV een usb c poort. Dient deze poort voor het updaten van de Apple TV? Of het installeren van de software op de Apple TV wanneer je deze uitpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:49:
Ik vroeg me af, je hebt aan de achterkant van de Apple TV een usb c poort. Dient deze poort voor het updaten van de Apple TV? Of het installeren van de software op de Apple TV wanneer je deze uitpakt?
Nee en Nee. Je gebruikt die poort alleen voor service updates, bv wanneer je als developer aan de gang gaat ;) Je kan 'm gebruiken, zoals bij de oude Apple TVs, om via iTunes te restoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:51:
[...]

Nee en Nee. Je gebruikt die poort alleen voor service updates, bv wanneer je als developer aan de gang gaat ;)
Ah oké thanks. Ik dacht al.. waarom levert Apple geen usb c kabel bij de Apple TV.

Iemand al wat foto's van dat ding ? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een foto van de bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0evjW3hH8ZaPHU4TUXZZWEyh/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ahh man... had ik dat ding maar nu, kon ik in het weekend er mee klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel opgevallen is, is dat de remote een magneet voor vingerafdrukken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:51:
[...]

Nee en Nee. Je gebruikt die poort alleen voor service updates, bv wanneer je als developer aan de gang gaat ;) Je kan 'm gebruiken, zoals bij de oude Apple TVs, om via iTunes te restoren.
Moet een usb-c male naar usb-a male zijn dus, usb 2.0 is genoeg. Heb zo'n kabel liggen hier. Snap nu dat Apple nog steeds aan lightning vashoudt, scheelt weer paar mm in dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Apple verkoopt ze ook: http://www.apple.com/nl/s...-c-naar-usb-a-oplaadkabel Wel prijzig. Nu moeten ze alleen nog een USB-C naar Lightning adapter maken :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:16
Is er ook een HBO Go app beschikbaar in de NL appstore?

[ Voor 19% gewijzigd door zargo op 30-10-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
arvid1968 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:34:
synology server op gezet simplex op atv4 gezet. Alles goed incl covers tot ik de film start. an error occurred loading thia content. Leek goed maar nu nog niks
Zet de server eens op een pc/mac (film kan gewoon op synology staan). Test dan nog eens?

Ik snap niks van die audio. Ik heb hem op automatisch staan. Echter als ik een 5.1 track selecteer, blijft mijn receiver gewoon stereo aangeven. Als ik bij de instellingen hem op dolby zet, dan zie ik daf ook op de receiver staan, maar alleen geluid uit de voorste speakers. Iemand een idee?

EDIT: dit is alleen bij Simplex. Als ik Netflix selecteer gaat het prima. Meerdere mensen dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkerbek312 op 30-10-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:02:
Ja, Apple verkoopt ze ook: http://www.apple.com/nl/s...-c-naar-usb-a-oplaadkabel Wel prijzig. Nu moeten ze alleen nog een USB-C naar Lightning adapter maken :+
Als je bij Coolblue checked of je je mobiel abbo kunt verlengen krijg je een bon van 10 euro, Belkin kabel is 19,99, heb je hem voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Tja, geen echte Belkin natuurlijk, met door kaboutertjes gesmede draden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:25
loekf2 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:31:
[...]

Tja, geen echte Belkin natuurlijk, met door kaboutertjes gesmede draden :9
Als je zo'n kabel via eBay in China besteld dan kost dit 2,84€ (dit is inclusief verzendkosten).
http://www.ebay.com/itm/3...67cef0:g:ZRIAAOSw9mFWMyZs
De levertijd is gemiddeld drie weken.
Deze kabel is is aan de USB-A kant ook USB 3. Die van Apple en die van Belkin zijn daar USB 2.

Wil je een langzamere kabel zoals die van Apple dan kost dat 0,99€ + 0,37€ voor verzending.
http://www.ebay.com/itm/U...m:mxwO6FPfpmuJyc0Kg9SM8gQ

[ Voor 46% gewijzigd door Sepio op 31-10-2015 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
Onvoorstelbaar de route van DHL: Eindhoven - Brussel - Amsterdam - Arnhem

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Plex zit blijkbaar in het review proces. Het zou mij niet verbazen dat synology zelf met een video station app komt trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:10:
Plex zit blijkbaar in het review proces. Het zou mij niet verbazen dat synology zelf met een video station app komt trouwens...
Synology maakt niet echt mooie apps. Plus video station tagd veel fout. Doe mij maar het mooie plex.
robertwebbe schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:05:
Ik denk dat je hier weinig mee gaat bereiken, de groep fanboys is simpelweg te klein om een beetje indruk te kunnen maken. Je zult denk ik meer bereiken als je weet te achterhalen wie daadwerkelijk hierover het besluit neemt (en meestal het budget beheert). Via LinkedIn kun je tegenwoordig al heel ver komen of op zijn minst dichtbij komen. Als je dan eenmaal weet wie het is, hoop dat het iemand is die ook Apple fanboy is. Als degene een Android liefhebber is, dan is de kans direct een stuk kleiner. Is het wel een Apple fanboy, zorg dat die persoon een Apple TV 4 thuis krijgt. Pas als die persoon dan zelf ervaring krijgt, dan is er een kans dat het misschien gaat komen.

Naast het willen is er er hier ook nog een kunnen element. TV rechten is echt super gecompliceerd. Alles wat niet duidelijk is afgesproken, mag simpelweg niet. Of dan krijg je weer hetzelfde gezeur als in het begin met die TV apps op de smartphones, dat bepaalde uitzendingen (sport, films) op zwart gaan omdat ze voor het distributiemedium geen rechten hebben.
Denk je? We zijn best met een groepje hier. Met rechten heeft het niet veel te maken. Ze hebben immers overal apps. Zal wel budget zijn denk ik. Hoewel. De smart tv app kunnen ze zo porten.
RobbieB schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:05:
Probleem met de NPO is denk ik vooral dat ze lucratieve contracten hebben met de Ziggo waarin staat vastgelegd dat ze via het internet niet in HD uit mogen zenden. Ik denk dat de AppleTV hier ook de dupe van wordt.
Immers, stel je voor dat alle zenders een app aanbieden voor de ATV. Dan zeg ik meteen m'n TV abonnement op (en met mij vele anderen).
De NPO heeft als taak uit te zenden. HD is simpelweg te duur en kan via NLziet. Kost 10 euro maar dan heb ik ook commercieel. En dat hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
19JM81 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 07:22:
Onvoorstelbaar de route van DHL: Eindhoven - Brussel - Amsterdam - Arnhem

:(
Nog 30 minuten en dan ga ik de klantenservice van DHL verrot schelden.

DHL Eindhoven => Brussel => A'dam => Apeldoorn => ????

Pakket zou gisteravond komen, staat nog steeds op "koerier onderweg". Wat is er gebeurd ? Man heeft een ongeluk gehad ? In de kroeg beland ? Had ie geen zin meer ? Komt ie op zaterdag alsnog ?

Ben er beetje klaar mee, omdat volgende week afleveren een uitdaging wordt. Ik werk namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
iAmRenzo schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:17:
De NPO heeft als taak uit te zenden. HD is simpelweg te duur en kan via NLziet. Kost 10 euro maar dan heb ik ook commercieel. En dat hoef ik niet.
Hoezo HD te duur ? Het is een bewuste keuze van de NPO om content met een hogere resolutie achter een paywall te stoppen. Ik vind het belachelijk, want die programma's worden met belastinggeld gefinancieerd. NLZiet heeft heel weinig abonnees (100-200K ?), omdat Nederlanders de meerwaarde niet zien. Zoals iemand hierboven ook schreef het heeft voor een deel met contracten met Ziggo te maken. Anders is hun "gemist" dienst niets meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
loekf2 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:38:
[...]

Pakket zou gisteravond komen, staat nog steeds op "koerier onderweg". Wat is er gebeurd ? Man heeft een ongeluk gehad ? In de kroeg beland ? Had ie geen zin meer ? Komt ie op zaterdag alsnog ?

Ben er beetje klaar mee, omdat volgende week afleveren een uitdaging wordt. Ik werk namelijk...
Reken maar op maandag. Anders moet je hem in de AS kopen als je hem vandaag nog wilt. Iets online bestellen betekent niet automatisch dat je hem sneller krijgt, maar dat je het gemak hebt van niet de deur uit te moeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 31-10-2015 09:02 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
DHL aan de lijn gehad. Ik rijd wel naar Apeldoorn straks waar het zou moeten staan. Kost mij allemaal teveel gedoe volgende week.

Les dus: bestel niet meer online bij Apple als er iets nieuws uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Air Video TV app is er ook.
Vind 't zelf niet handig omdat je je PC aan moet laten staan, maar werkt wel goed :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdven
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:47

pvdven

Testen maar.....

arvid1968 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:34:
Hier hetzelfde probleem DS213+ met Plex icm Simplex. Ik hoop dat Infuse snel uitkomt.

 MacBook Pro 13" Retina (late 2013) |  iPhone Xs Max 256GB Gold |  iPad Air 2019 WiFi 64GB Silver |  Watch Series 3 Silver |  Apple TV 4K & HD | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:23
Opmerkingen over online bestellen bij apple store zijn heel herkenbaar.
UPS bezorgt alleen op werkdagen op werktijden (en ja, dan werk ik), bezorgen bij buren kan niet, bezorgen bij afhaalpunt (post/kiala) kan niet, en na 4 keer tevergeefs aanbieden (tijdens werktijd op een werkdag; je ziet het dus misgaan) wordt het paket teruggestuurd naar Apple. Aanmaken UPS account (waar je wellicht een bezorgwerkdag kan uitkiezen) duurt 5 dagen ivm toezenden activeringscode aan huisadres. Voice computer van UPS zuigt.
Dit probleem moeten toch meer mensen hebben (lijkt me dat meer mensen moeten werken om hun Apple spullen te kunnen betalen).

Tip: roep hard "medewerker" richting UPS voice-computer, dan krijg je er een te spreken. Die zijn wel vriendelijk en meedenkend.

Maar voor mij geen thuisbezorging meer, ik haal de ATV4 wel op in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03
Heb je een url om de UPS account aan te vragen, beter nu al aangemaakt op een rustig moment denk ik dan?

EDIT: gewoon een account aanmaken en bij de 3e page bieden ze UPS My Choice aan.

[ Voor 28% gewijzigd door stormfly op 31-10-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
stormfly schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:23:
Heb je een url om de UPS account aan te vragen, beter nu al aangemaakt op een rustig moment denk ik dan?

EDIT: gewoon een account aanmaken en bij de 3e page bieden ze UPS My Choice aan.
ja maar als Apple in al z'n wijshweid besluit om het met DHL Express te sturen ben je alsnog de Sjaak. UPS My Choice werkt prima, maar die website is erg brak, mij nog niet gelukt om het afleverpunt wat ik bij aanmelding had ingevuld weer aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:38:

/offtopic
DHL is een amateuristisch bedrijf. Ik heb de bezorger een week na Sinterklaas wel eens gesproken. Zei hij laconiek "ik ben nog steeds sinterklaascadeaus aan het bezorgen. het was druk en dan gaat zakelijk voor, ze wachten maar lekker".
Alle ervaringen met DHL passen in dat straatje en elke klacht die je doet komt op "de verzender bepaald, dus ik kan niets doen". Nee, PostNL is zo slecht nog niet hoor.
loekf2 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:45:
Hoezo HD te duur ? Het is een bewuste keuze van de NPO om content met een hogere resolutie achter een paywall te stoppen. Ik vind het belachelijk, want die programma's worden met belastinggeld gefinancieerd. NLZiet heeft heel weinig abonnees (100-200K ?), omdat Nederlanders de meerwaarde niet zien. Zoals iemand hierboven ook schreef het heeft voor een deel met contracten met Ziggo te maken. Anders is hun "gemist" dienst niets meer waard.
Juist doordat het belastinggeld is, stoppen ze geld in programma's niet in bandbreedte. Best logisch. Het doel van de NPO is niet dat jij gratis in HD kunt kijken. Wil je HD, dan betaal je maar. Maar goed, NLziet zonder Apple TV app en met commercieel voor 10 euro is not going to happen here.
matthijst schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:10:
Air Video TV app is er ook.
Vind 't zelf niet handig omdat je je PC aan moet laten staan, maar werkt wel goed :)
Werkt dat niet met een NAS? Ze hebben vast geen library functie?

[ Voor 37% gewijzigd door iAR op 31-10-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hij converteert t, dacht dat er geen nasserver voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou staat er op de Apple site dat er vanop een ATV4 niet gewerkt kan worden met Bluetooth toetsenborden ( https://support.apple.com/en-us/HT205302 ). Zou dit dan meteen impliceren dat het originele Apple BT toetsenbord(je) niet meer / nog niet gaat werken?

In combinatie met een ATV3 werkt dat bordje perfect en juist op een ATV4 zou je dus verwachten dat dat ding 't ook gewoon gaat doen. Zou in ieder geval wel handig zijn gezien de remote App 't momenteel ook nog niet schijnt te doen en je dus ook daar geen "normaal" toetsenbordje van kun gebruiken.

Ik heb momenteel hier thuis 2 ATV3's welke ik eigenlijk alleen (vaak) gebruik voor Netflix en soms wat YouTube en RedBull TV én uiteraard sommige app's via Airplay van m'n iPads en iPhones, zit nog steeds te twijfelen of ik nu al een ATV4 wil gaan halen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47
Iemand al Beamer geprobeerd ?
ik gebruik deze niet vaak, maar soms gaat het om snel iets via Apple TV af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:18
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:48:
Nou staat er op de Apple site dat er vanop een ATV4 niet gewerkt kan worden met Bluetooth toetsenborden ( https://support.apple.com/en-us/HT205302 ). Zou dit dan meteen impliceren dat het originele Apple BT toetsenbord(je) niet meer / nog niet gaat werken?

In combinatie met een ATV3 werkt dat bordje perfect en juist op een ATV4 zou je dus verwachten dat dat ding 't ook gewoon gaat doen. Zou in ieder geval wel handig zijn gezien de remote App 't momenteel ook nog niet schijnt te doen en je dus ook daar geen "normaal" toetsenbordje van kun gebruiken.

Ik heb momenteel hier thuis 2 ATV3's welke ik eigenlijk alleen (vaak) gebruik voor Netflix en soms wat YouTube en RedBull TV én uiteraard sommige app's via Airplay van m'n iPads en iPhones, zit nog steeds te twijfelen of ik nu al een ATV4 wil gaan halen :o
Om deze reden zit mijn ATV4 weer terug in de doos en gaat ie vandaag retour. Ik koop 'm pas weer als ze het wel gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hatsa schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Om deze reden zit mijn ATV4 weer terug in de doos en gaat ie vandaag retour. Ik koop 'm pas weer als ze het wel gaan ondersteunen.
Is dan inderdaad een beetje een "gemiste kans" van/voor Apple. Ik kan ook nergens gevonden krijgen of dat Safari aanwezig is óf vanuit de store gedownload kan worden. Zou wel handig zijn, nu moet ik dat nog via Airplay vanop een ander iDevice doorzetten.

Een andere browser dan Safari zou natuurlijk ook kunnen maar.....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 31-10-2015 10:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:10:
[...]

Zet de server eens op een pc/mac (film kan gewoon op synology staan). Test dan nog eens?

Ik snap niks van die audio. Ik heb hem op automatisch staan. Echter als ik een 5.1 track selecteer, blijft mijn receiver gewoon stereo aangeven. Als ik bij de instellingen hem op dolby zet, dan zie ik daf ook op de receiver staan, maar alleen geluid uit de voorste speakers. Iemand een idee?

EDIT: dit is alleen bij Simplex. Als ik Netflix selecteer gaat het prima. Meerdere mensen dit probleem?
Heb zelf (nog) geen atv4 maar dit is waarschijnlijk een instelling op je plex server.
Kijk eens bij settings - server - transcoder.
Daar advanced settings - vinkje zetten bij enable dolby digital on Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:23
@wopper, MyChoice idd brak, én er valt niet veel te kiezen (je kan een andere werkdag uitkiezen, maar dan nog moet je dan vrij nemen). Bezorgen voor 12:00 of 9:30 (meen ik) kan ook, tegen meerbetaling, masr ik ben dan ook al aan het werk.
Zal vast deels met wisselwerking Apple/UPS te maken hebben (van Apple mogen ze vast niet bij buren of Kiala bezorgen), maar het resultaat is hetzelfde: ik haal de ATV4 liever in een winkel op.
Lijkt me wel dat het tijd wordt dat Apple iets aan haar bezorgbeleid/bezorger doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
RFdeGroot schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:02:
[...]

Heb zelf (nog) geen atv4 maar dit is waarschijnlijk een instelling op je plex server.
Kijk eens bij settings - server - transcoder.
Daar advanced settings - vinkje zetten bij enable dolby digital on Apple TV
_/-\o_

Dank, ik dacht dat ik hem aan had staan, maar dat bleek op mijn Synology Plex Server te zijn. Die werkt helaas niet met de Apple TV, dus heb ik de server ook lokaal geïnstalleerd. Daar stond het vinkje niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

Crusader

Arc Nature

DHL heeft bij mij ook een giga route gereden, maar had 'm gisteren anders wel om 14:00 uur in huis.
Het kan dus ook goed gaan hè...
Allemaal offtopic geneuzel, maar goed.

Ik ben op zoek naar leuke apps voor de Apple TV 4, iemand al wat aardigs tegengekomen?

[ Voor 32% gewijzigd door Crusader op 31-10-2015 10:20 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zargo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:16
zargo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:04:
Is er ook een HBO Go app beschikbaar in de NL appstore?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:08

PBP

Nee is niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:02:
Een andere browser dan Safari zou natuurlijk ook kunnen maar.....
Tot die tijd werkt deze prima. Airplay mirroring. De site op het scherm en je iOS apparaat dient als besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie net op twitter dat de Plex app al af is en bij Apple ligt voor review. Dat is toch wel lekker snel :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat voor best veel apps zal gelden. Apple is natuurlijk bezig geweest om de meest belangrijke apps snel te reviewen. Nu moet het grote gedeelte gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:03
Nou gisteren avond ook de Apple TV 4 binnen gekregen. Voor mij is het toch wel een leuke upgrade vanaf de 3. Vooral vanwege de Airvideo HD app. Kan mooi al mijn series en films gelijk zonder airplay bekijken op mijn tv. Hierom is voor mij alleen al de update geslaagd

[ Voor 0% gewijzigd door kimiferrari op 31-10-2015 12:19 . Reden: speling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Meevallertje: de ATV4 reageert ook op de infrarood AB van mijn ATV2. En op mijn universele afstandsbediening, die ik de codes van de ATV2 AB had geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Blijft suf dat Apple schijnbaar niet wil dat je meteen vanaf een nas kunt streamen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
matthijst schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:33:
Blijft suf dat Apple schijnbaar niet wil dat je meteen vanaf een nas kunt streamen :(
Nog steeds niet? Pffff, is voor mij een reden om hem misschien wel te annuleren. Wat een klojo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Redondo1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

Nog steeds niet? Pffff, is voor mij een reden om hem misschien wel te annuleren. Wat een klojo's.
Op zich logisch aangezien ze zelf een videodienst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
U2psv schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:48:
[...]

Op zich logisch aangezien ze zelf een videodienst hebben.
Totaal niet logisch, aangezien je wel apps van derden kan installeren. Bovendien kan je wel plex server gebruiken op je PC of lappie.

Mag Spotify zeker straks ook geen app uitbrengen? Dat is een zware concurrent voor Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Jawel, maar al die halfbakken varianten vinden ze dan wel weer OK: air video, plex, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
matthijst schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:09:
Jawel, maar al die halfbakken varianten vinden ze dan wel weer OK: air video, plex, etc
Bedoel je nu dat de NAS niet rechtstreeks kan communiceren met de ATV4 dmv SMB of ook als je een Plex server erop hebt staan? Dat is me nu even niet duidelijk. Hierboven reageert iemand namelijk dat de Plex server vanaf een NAS het niet doet, maar komt dit niet omdat er nog geen native app van Plex is op de ATV4? Waarschijnlijk zal je toch wel gewoon Airplay kunnen gebruiken met de client app op je iphone of ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Als apple het ooit zou toe staan is het ook nog eens hun eigen itunes formaat dus ook geen mkv's ofzo. Omdat itunes zo in de tv en andere devices zit verwerkt is bij apple de nood om dit aan te bieden totaal niet belangrijk. Plex is wel een mooie oplossing hiervoor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Je kan niet rechtstreeks video's vanaf je Nas afspelen (zoals met Kodi, dat je gewoon je nasshare toevoegt).
D'r is zon video app (naam ff kwijt, niet thuis nu) daarmee kan je wel je Nas browsen maar die speelt dan weer niet alles af.
Plex werkt op mijn Nas niet want niet genoeg processingkracht om te kunnen converteren.
Airvideo is geen Nas server voor. Doet het wel als je de server op je pc installeert, maar waar heb je dan een Nas voor....

ATV4 is krachtig genoeg om zelf alles te spelen. Sta dan dan ook toe :(

Plex vind ik ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
matthijst schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:27:
Je kan niet rechtstreeks video's vanaf je Nas afspelen (zoals met Kodi, dat je gewoon je nasshare toevoegt).
D'r is zon video app (naam ff kwijt, niet thuis nu) daarmee kan je wel je Nas browsen maar die speelt dan weer niet alles af.
Plex werkt op mijn Nas niet want niet genoeg processingkracht om te kunnen converteren.
Airvideo is geen Nas server voor. Doet het wel als je de server op je pc installeert, maar waar heb je dan een Nas voor....

Ja, maar de vraag wordt of de Plex app straks direct-play uitvoert (dus zonder transcoding op de server). Als de ATV4 gewoon native MKV kan afspelen zitten we goed. Ik dacht dit ergens te hebben gelezen. Anders gaat hij sowieso al retour, want dan heb ik aan mij ATV3 genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
matthijst schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:27:

Plex vind ik ruk :)
Dat die app niet alles afspeelt ligt denk ik niet aan dat het niet toegestaan is om .mkv bestanden af te spelen. Het is als je een app maakt gewoon veel simpeler om Apple's libraries te gebruiken om videos af te spelen. Maar dan ben je dus ook gelimiteerd aan de formaten die Apple heeft geïmplementeerd.

Iemand die een app wil maken die de .mkv bestanden bijvoorbeeld wil afspelen moet dat dus zelf de code schrijven die dat kan decoden en afspelen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Even wat anders, als je dubbelklik op het tv icoontje kom je in multitask menu. Is het ook zo als je hier de apps weg doet, de tv dan ook direct de cache van deze app weg doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
ZpAz schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:46:
[...]

Dat die app niet alles afspeelt ligt denk ik niet aan dat het niet toegestaan is om .mkv bestanden af te spelen. Het is als je een app maakt gewoon veel simpeler om Apple's libraries te gebruiken om videos af te spelen. Maar dan ben je dus ook gelimiteerd aan de formaten die Apple heeft geïmplementeerd.

Iemand die een app wil maken die de .mkv bestanden bijvoorbeeld wil afspelen moet dat dus zelf de code schrijven die dat kan decoden en afspelen.
Mwah. Gat in de markt als je de reacties hier leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ATV4 uit armoede maar bij DHL Express in Apeldoorn opgehaald. Beetje off-topic:

- Blijkbaar pakt Apple er een sticker op met een window van 3 dagen voor max. aankomstdatum. De mijne was donderdagavond verzonden en had een reisje Brussel - A'dam gemaakt. Was anders maandag aangeboden, maar toch in een busje gistermiddag beland. Was een zooitje.
- Spul ligt in een kluis bij DHL (!!)

Over de ATV4 zelf:

- Harmony remote werkt nog steeds, net zoals oude afstandsbediening. Betekent dat er toch nog ergens een IR ontvanger in zit.
- Erger me dood aan de overscan issues. Sommige apps houden zich blijkbaar wel aan de regels van tvOS (als ze er al zijn), andere niet. Bv. bij Asphalt 8 zie je menu's etc buiten lichtjes buiten beeld. Nou is er een scherm calibtatie optie, maar je mag je TV aanpassen, niets ingebouwd. Bv. PS4 of Nvidia Shield Android (vanaf firmware 2.x) doen dat beter.
- Appstore is om te huilen. Waar zijn de categorieen ????
- Sommige apps zijn blijkbaar universeel. Al gekocht op iOS, zonder extra betalen op tvOS.
- Ik zie bij Netflix wel 5.1 geluid uit m'n receiver komen. DD+ lampje. Ik heb audio uit op Dolby Surround staan. Geluid uit alle 5 speakers.
- Mooie games. Bv. Geometry Wars. Lumino City. Vooral die laatste is een meesterwerkje. Beat Sports valt mij tegen. Gebruikt de accelerometer in de remote niet.
- iCloud backup ? Hoe recovered ie apps, games en data anders ?
- Bij setup moet je te vaak je password invullen. Bij setup neemt ie dingen over van je iPhone, maar moest nog steeds paar keer password invullen (dacht Gamecenter, Home Sharing en nog paar keer).
- Waarom niet TouchID op iPhone of iPad gebruiken bij aankopen in Appstore ?
- Bluetooth keyboards werken inderdaad niet. Fail.
- Netlifx is qua interface zelfde als PS4, Nvidia Shield, FireTV, SmartTV etc. Vind het een achteruit gang. Omdat bovenste helft wordt ingenomen door een banner, slechts 2 rijen voor films/series scrollen.

EDIT:

- Video Explorer is nog lang niet af. Hij ziet mijn NAS en shared drive van de FritzBox. Maar... blijkbaar ondersteund ie geen account + password voor een share.

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 31-10-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
kan met video explorer wel een video starten op mijn nas, alleen geen ondertitel. spoelen v/a ? niet. Dus nog niet bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
DHL is echt waardeloos. ATV4 niet binnen gekregen,

Nu weer on topic: heb de ATV4 (ter vervanging van ATV3) besteld voornamelijk voor Plex. Tevens vind ik het leuk om de laatste speeltjes te hebben om te zien waar de ontwikkeling naartoe gaat. Verwacht veel van het Apps platform voor de ATV4, maar denk dat we geduld moeten hebben.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

Vanmiddag ATV4 64GB opgehaald bij Apple Store Den Haag. Er stonden nog heel veel in de schappen. Maar er werden in de periode dat ik er was veel verkocht. Volgens verkoper had hij er al 10 in een half uur.

Nog maar niet de controller erbij gekocht van steelseries.

Ik hoop dat Real Racing 3 ook gelauncht wordt op ATV4. Dat lijkt me ook super.

Jammer dat NPO gemist, Ziggo e.d. niet ondersteund worden.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
matthijst schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:05:
[...]

Mwah. Gat in de markt als je de reacties hier leest :)
Gewoon op plex wachten👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Ik heb de ATV4 32gb gister binnen gekregen.
Eventjes aangehad, eerste bevindingen:
- erg kaal (wat prima is)
- vrij weinig apps nog te downloaden (plex, npo, rtlxl etc)
- Netflix app veel beter dan de samsung tv netflix app
- remote werkt erg soepel
- Films en games zijn duur (?) (Film kopen voor 16.99 en de eerste game die ik probeerde 9.99)
- geen safari

Ik heb de ATV4 gekocht om van de samsung smart tv apps af te zijn. Maar zoals ook wel verwacht is het nog even wachten op de juiste apps.
Dit is trouwens mijn eerste ATV, dus ben al behoorlijk onder de indruk van AirPlay. Werkt echt soepel!

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
delyver schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:32:
Ik heb de ATV4 32gb gister binnen gekregen.
Eventjes aangehad, eerste bevindingen:
- erg kaal (wat prima is)
- vrij weinig apps nog te downloaden (plex, npo, rtlxl etc)
- Netflix app veel beter dan de samsung tv netflix app
- remote werkt erg soepel
- Films en games zijn duur (?) (Film kopen voor 16.99 en de eerste game die ik probeerde 9.99)
- geen safari

Ik heb de ATV4 gekocht om van de samsung smart tv apps af te zijn. Maar zoals ook wel verwacht is het nog even wachten op de juiste apps.
Dit is trouwens mijn eerste ATV, dus ben al behoorlijk onder de indruk van AirPlay. Werkt echt soepel!
Of die NPO app er ooit gaat komen .. pfftt.... ik gebruik m'n iPhone/iPad app of met Airplay of Chromecast. Volgens mij is op de ATV4 Airplay net iets sneller qua connecten, maar kan het mis hebben.

RTLXL moet via Airplay. Kijk (SBS) zelfs via screen mirroring, SBS geeft alleen de audio door. Met de ATV3 was screen mirroring en de Kijk app van SBS een drama, frame rate lekker instabiel.

Ik vind het bizar dat er geen categorieen in de Appstore zijn. Je moet of alleen de recommended apps willen zien, anders mag je zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Waarom zouden die apps er niet komen?

Afgelopen donderdag expeditie robinson gemist, net gekeken via iPhone, RTLXL app + Airplay werkte prima!

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
loekf2 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:38:
[...]

Ik vind het bizar dat er geen categorieen in de Appstore zijn. Je moet of alleen de recommended apps willen zien, anders mag je zoeken.
Zou dat pas komen als er meer apps in de store staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
[...]

Zet de server eens op een pc/mac (film kan gewoon op synology staan). Test dan nog eens
hele dag gewerkt. inderdaad als ik de plex server op pc zet werkt ie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Laatst online: 12-09 15:56
loekf2 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:38:
[...]

Of die NPO app er ooit gaat komen .. pfftt.... ik gebruik m'n iPhone/iPad app of met Airplay of Chromecast. Volgens mij is op de ATV4 Airplay net iets sneller qua connecten, maar kan het mis hebben.

RTLXL moet via Airplay. Kijk (SBS) zelfs via screen mirroring, SBS geeft alleen de audio door. Met de ATV3 was screen mirroring en de Kijk app van SBS een drama, frame rate lekker instabiel.

RTL XL kan ook via de Apple tv straks als plex er isx Kleine omweg : rtlxl kanaal installeren in plex. Kan nu ook al via de iPhone plex app dit kanaal dan bekijken. Ga er van uit dat dit straks dus ook zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als je een NAS hebt, dan wil je geen Plex server meer op een pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
ikweethetbeter schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:19:
Maar als je een NAS hebt, dan wil je geen Plex server meer op een pc...
snap ik, alleen simplex werkt nu niet met mijn synology nas. Dus even een noodgreep tot een beter alternatief :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Ik vind het wel waardeloos dat een spel niet in 1x gedownload kan worden. Ben al een uur bezig om Asphalt 8 te spelen en heb nog geen meter kunnen rijden aangezien de Apple TV ook last heeft van zeer trage downloads i.c.m. Ziggo.

Na installatie van de app moest er eerst een heel pakket gedownload worden. Nu is dat eindelijk klaar en selecteer je een track, moet hij deze ook weer apart downloaden.

Waarom nou niet alles gewoon in 1x downloaden zoals op de iPhone, zodat je gewoon kan gaan spelen zonder steeds te hoeven wachten. Erg jammer dit.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:09:
Plex is geen halfbakken variant. Dat werkt subliem.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arvid1968 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:22:
snap ik, alleen simplex werkt nu niet met mijn synology nas. Dus even een noodgreep tot een beter alternatief :-)
Inderdaad, ter overbrugging...

Ik hoop dat het van de Apple TV2 bekende Infuse snel beschikbaar komt!
Pagina: 1 ... 21 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.