Je bedoelt: Apple TV 4 ondersteunt niet alle methoden van 3D encoding. SBS is een van die methoden. ;-) Enne: wie zegt dat Apple niet alsnog support voor 3D films inbouwt in een latere release van TVOS?loekf2 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:47:
AppleTV ondersteund geen 3D TV. Die games renderen gewoon 1080p side-by-side. Dus 2 frames van 960 breed worden naast elkaar doorgegeven in 1920x1080 frame. Verwacht geen support voor bv. 3D fiilms.
Ik weet dat leveringen niet meer besproken worden, maar hier praat iedereen er toch over (Apple TV). Net DHL aan de lijn gehad. Ze verwachten leveren aan huis voor 13:00 bij mij, alleen aflevering bij buren of sportschool naast mijn appartement doen ze niet. Dit in opdracht van Apple die het persoonlijk wilt leveren aan de klanten.
Hopelijk is de DHL persoon zelf dan zo soepel om het wel te doen wat er op de deur beneden staat op mijn appartement (briefje achter gelaten).
Ander optie is dat men het vanavond kan ophalen bij Laan van Waalhaven 10 - Den haag/Iepenburg tussen 19:00/20:00. Daar is namelijk ook een depot van DHL waar je zending heen gaat. Maargoed dit adres zal niet voor iedereen relevant zijn natuurlijk buiten zuid-holland.
Hopelijk is de DHL persoon zelf dan zo soepel om het wel te doen wat er op de deur beneden staat op mijn appartement (briefje achter gelaten).
Ander optie is dat men het vanavond kan ophalen bij Laan van Waalhaven 10 - Den haag/Iepenburg tussen 19:00/20:00. Daar is namelijk ook een depot van DHL waar je zending heen gaat. Maargoed dit adres zal niet voor iedereen relevant zijn natuurlijk buiten zuid-holland.
[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 30-10-2015 09:42 ]
Mijn bestelling is zojuist verzonden, heel toevallig. Opende net een chat met een Apple medewerker en nu is hij verzonden. Hopen dat hij door de DHL wordt geleverd.
Weet iemand of de appletv4 ook in fysieke winkels al te koop is? apple store? mediamarkt?
Jep net opgepikt in Apple Store Den Haag. Waren een stuk of 20 op voorraad in de winkel en wellicht hebben ze nog pallets vol in het magazijn. Heb dat niet nagevraagdthomastvd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:16:
Weet iemand of de appletv4 ook in fysieke winkels al te koop is? apple store? mediamarkt?
Het is voor mij geworden de 32GB en de SteelSeries Controller. Nu wachten tot de werkdag voorbij is.
Top! bedankt voor je reactie. Ga ik de mediamrkt nog even bellen dat is voor mij toch dichterbij!sww89 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:22:
[...]
Jep net opgepikt in Apple Store Den Haag. Waren een stuk of 20 op voorraad in de winkel en wellicht hebben ze nog pallets vol in het magazijn. Heb dat niet nagevraagdZe waren de ATV4 nog aan het configureren dus heb 'm nog niet geprobeerd.
Het is voor mij geworden de 32GB en de SteelSeries Controller. Nu wachten tot de werkdag voorbij is.
Ik verwacht toch nog wel dat hij UHD gaat doen qua video. De hardware kan het makkelijk aan. HDMI 1.4 is prima voor 30 fps video. Games kunnen op 1080 blijven en dat schaalt gewoon perfect naar UDH (x4)
Ik denk (hoop) dat ze dat stilletjes invoeren in een volgende update. Nu ze met de iPhone 6s in het 4k veld zijn getreden........
Ik denk (hoop) dat ze dat stilletjes invoeren in een volgende update. Nu ze met de iPhone 6s in het 4k veld zijn getreden........
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Trouwens, dat touwTJE dat je aan je controller kunt bevestigen kost €15. Koekoek 
Kijk je hoort mij nooit echt klagen over de prijzen van Apple maar dat koort had er gewoon bij moeten zitten (wanneer je een extra controller koopt..).

Kijk je hoort mij nooit echt klagen over de prijzen van Apple maar dat koort had er gewoon bij moeten zitten (wanneer je een extra controller koopt..).
[ Voor 47% gewijzigd door swv op 30-10-2015 10:45 ]
Paste ws niet meer in de verpakking of om teleurgestelde reacties te voorkomen. Mij een raadsel, apparaat van 200 euro en dan kan een lullig koortje van pak hem beet 50 cent er niet meer bij ?sww89 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:26:
Trouwens, dat touwTJE dat je aan je controller kunt bevestigen kost €15. Koekoek
Kijk je hoort mij nooit echt klagen over de prijzen van Apple maar dat koort had er gewoon bij moeten zitten wanneer je een extra controller koopt..
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Er zullen vast wel goedkopere exemplaren van dat touwtje op de markt komen in het verre oosten (dx, eBay)
Mediamarkt en APRs hebben hem nog niet, zo ver ik weet. Hier in de buurt nergens te vinden, net terug van een rondje winkels afstruinen 😃.thomastvd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:25:
[...]
Top! bedankt voor je reactie. Ga ik de mediamrkt nog even bellen dat is voor mij toch dichterbij!
Thx ga ik richting den Haagrobin1979 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Mediamarkt en APRs hebben hem nog niet, zo ver ik weet. Hier in de buurt nergens te vinden, net terug van een rondje winkels afstruinen 😃.
Ik heb het binnen. Staat er keurig in de kleine bijsluiter dat je de handleiding op help.apple.com kunt downloaden. Staat daar nog niets van de 4 vermeld. :-)
Niet dat ik het perse nodig heb, maar ik ben een nieuwbie op appletv gebied en wilde er toch eens snel doorheen bladeren.
Niet dat ik het perse nodig heb, maar ik ben een nieuwbie op appletv gebied en wilde er toch eens snel doorheen bladeren.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Nou lekker dan, vriend van mij (heeft hem later besteld) die 100 meter verder woont krijgt hem vandaag via UPS, ik maandag via DHL...
Weet iemand of er bij de Apple Store in Amsterdam genoeg voorraad is?
Weet iemand of er bij de Apple Store in Amsterdam genoeg voorraad is?
Weet iemand hoe soepel Apple is met retouneren van producten? Kost dat nog geld en/of kan dat ook gewoon in een Apple store?
Ik zie namelijk weinig heil in wachten tot mijn pakketje verzonden wordt en daarna nog een week lang niet thuis zijn bij de levering. Dan koop ik hem liever gewoon in de store en stuur/breng die andere dan een keer terug.
Ja had eerder moeten lezen in dit topic dat de levering niet op zaterdag en niet bij de buren kan
Ik zie namelijk weinig heil in wachten tot mijn pakketje verzonden wordt en daarna nog een week lang niet thuis zijn bij de levering. Dan koop ik hem liever gewoon in de store en stuur/breng die andere dan een keer terug.
Ja had eerder moeten lezen in dit topic dat de levering niet op zaterdag en niet bij de buren kan

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Wet kopen op afstand is gewoon van toepassing dus hij kan kosteloos retour. Als je het pakketje nooit aanneemt gaat dat zelfs "vanzelf".
Ik lees de reacties hier met verbazing overigens. Ten eerste vanwege de blijkbaar toch redelijk grote animo voor dit product, maar nog veel meer vanwege het ongeduld en de moeite die mensen ervoor willen doen om dit ding NUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!! te hebben. Instant gratification x100 hier - wow.
Ik lees de reacties hier met verbazing overigens. Ten eerste vanwege de blijkbaar toch redelijk grote animo voor dit product, maar nog veel meer vanwege het ongeduld en de moeite die mensen ervoor willen doen om dit ding NUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!! te hebben. Instant gratification x100 hier - wow.
[ Voor 53% gewijzigd door MrAcid op 30-10-2015 11:01 ]
Apple TV is hier binnen! heerlijk dat het bezorgen ook op het werk kan want UPS thuis vind ik niks..
Ah mooi: zag eerst "zending tijdelijk on hold" staan bij DHL tracking. Toch maar even gebeld en ze gaf aan dat ie vanavond tussen 18:00 en 21:00 bezorgd zal worden. Helemaal top :-)
Zelfde hier, de tracking info klopt geen biet van.enzoronald schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:03:
Ah mooi: zag eerst "zending tijdelijk on hold" staan bij DHL tracking. Toch maar even gebeld en ze gaf aan dat ie vanavond tussen 18:00 en 21:00 bezorgd zal worden. Helemaal top :-)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat bij ons op het werk word bezorgd gaat de kerstloterij in...Spoelly schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:00:
Apple TV is hier binnen! heerlijk dat het bezorgen ook op het werk kan want UPS thuis vind ik niks..
Achja hoeveel personeel heb je nodig om voor 800 man pakketjes in ontvangst te nemen
Sjit. Hij wordt bezorgt bij vrienden van me en hij is net even de deur uit..... Bezorging mislukt. Dat is balen
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
In duitsland zijn al apps voor ard en zdf, nederlandse tv zal nog wel lang duren als ik de verhalen zo lees.
YouTube: Apple TV (4. Generation): Einrichtung, erste Schritte, Apps installieren
YouTube: Apple TV (4. Generation): Einrichtung, erste Schritte, Apps installieren
BIj mij nog steeds op 'verzending wordt voorbereid'.. Aan de telefoon las ze alleen die status op maar wist me wel te vertellen dat hij alleen in Den Haag op voorraad is. Wat is dan het nut geweest van maandag zsm pre-orderen??
Dat DHL, on hold betekent dus wachten op vervoer voor avondlevering. Daar gaat m'n TV avond (Flikken, Voice) 😂
Is iemand al langs de Apple Store in Amsterdam gereden?
Vergeet K3 niet. Stiekem vind ik dat ook wel leuk.loekf2 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:17:
Dat DHL, on hold betekent dus wachten op vervoer voor avondlevering. Daar gaat m'n TV avond (Flikken, Voice) 😂
Nope. Er is een alternatieve client beschikbaar Simple X : https://forums.plex.tv/di...-the-new-apple-tv-4th-genSpoelly schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:13:
Is plex al beschikbaar als app?
Video : YouTube: Simple X - A native client for Plex on the new Apple TV
Kosten: 2,99 bij launch.
Volgens de maker die op Macrumours zit is er ook nog Video Explorer. Speelt ook files van NAS af. Ook via Plex. Ook MKVs, maar alleen AAC volgens mij, geen DD of DTS. Ook geen bitstreaming. Wachten is op Infuse denk ik.ZiSE schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:30:
[...]
Nope. Er is een alternatieve client beschikbaar Simple X : https://forums.plex.tv/di...-the-new-apple-tv-4th-gen
Video : YouTube: Simple X - A native client for Plex on the new Apple TV
Kosten: 2,99 bij launch.
zou niet eens durven, stel je wordt voor een Uberende taxi aangezien tussen die taxi's daar 😉nivvle schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:18:
Is iemand al langs de Apple Store in Amsterdam gereden?
Apple TV heeft geen DTS support dus dat klopt.loekf2 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Volgens de maker die op Macrumours zit is er ook nog Video Explorer. Speelt ook files van NAS af. Ook via Plex. Ook MKVs, maar alleen AAC volgens mij, geen DD of DTS. Ook geen bitstreaming. Wachten is op Infuse denk ik.
Was de 64GB ook op voorraad in Den Haag?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Was --> ja, sowieso om 10 uurOMX2000 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:39:
Was de 64GB ook op voorraad in Den Haag?
Is --> Geen idee hoe het er momenteel voor staat
Het was overigens rustig bij de opening. Ik had niet anders verwacht. Er was een jongen voor mij maar verder waren er alleen wat geniusbarafspraken als ik dat zo zag. Nu 2 uur later kan het weer anders zijn, maar je zou zeggen dat diegene die er echt een willen er al om 10 uur hadden gestaan. Trek je die lijn door dan zou je denken dat je er nog eentje op kunt halen. Maar wellicht dat iemand recentere info heeft
0800 0200, dan weet je het met 1 belletje.. Ik ga het na werk ook even proberen in A'dam in plaats van het weekend wachten..
Er was toch een manier om erachter te komen door welk bedrijf de Apple TV wordt geleverd zonder dat je een track en trace code hebt? Hij is in ieder geval wel verzonden.
Infuse komt voor het eind van het jaar.
ATV net bezorgd door UPS; tussen de middag ff snel naar huis gegaan omdat ze Applespul niet bij de buren bezorgen
ff kort mee geklooid. Belangrijkste voor mij: NBA app streamt meteen en in HD, was op de ATV2 wat minder vlotjes ondertussen
's ff kijken hoe je de remote app/iPhone als bediening kunt gebruiken, want da's net ff simpeler.
ATV net bezorgd door UPS; tussen de middag ff snel naar huis gegaan omdat ze Applespul niet bij de buren bezorgen
ff kort mee geklooid. Belangrijkste voor mij: NBA app streamt meteen en in HD, was op de ATV2 wat minder vlotjes ondertussen
's ff kijken hoe je de remote app/iPhone als bediening kunt gebruiken, want da's net ff simpeler.
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 30-10-2015 12:29 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Bij bestelling op Apple site klik Volg Bestelling. Moet ook de koerier staan (DHL of UPS).mprkooij schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:26:
Er was toch een manier om erachter te komen door welk bedrijf de Apple TV wordt geleverd zonder dat je een track en trace code hebt? Hij is in ieder geval wel verzonden.
Zie ik ook voor het eerst, je AppleTV moet ook opduiken in je support profile op de Apple site. Dit is een lijst van alle devices gekoppeld aan je Apple ID. Blijkbaar voegen ze de AppleTV automatisch toe als je hem koopt via Apple zelf.
Binnen! En ik ging van super enthousiast naar een beetje teleurgesteld in maar liefst anderhalf uur 😡
Lees hier waarom. Ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom er niet per app een knop zit om een ander Apple ID te kiezen. Voor Music en Photos is dat frustreren maar voor alle apps waar je moet inloggen ook.
Lees hier waarom. Ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom er niet per app een knop zit om een ander Apple ID te kiezen. Voor Music en Photos is dat frustreren maar voor alle apps waar je moet inloggen ook.
Snelle review.iAmRenzo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:33:
Binnen! En ik ging van super enthousiast naar een beetje teleurgesteld in maar liefst anderhalf uur 😡
Hmm... toevallig gechecked of pairen met een BT keyboard werkt ?
Voor de plex liefhebbers:
https://forums.plex.tv/di...apple-tv-app-store#latest
De App is al een paar keer gereject, nu maar hopen dat hij snel in de store komt
De App is al een paar keer gereject, nu maar hopen dat hij snel in de store komt
[ Voor 6% gewijzigd door Spoelly op 30-10-2015 12:39 ]
Geen Siri in NL vind ik echt onzin, dit was op voorhand al bekend. Daarbij vind ik een review op basis van anderhalf uur "gebruik" erg kort door de bocht.iAmRenzo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:33:
Jammer. Als je had gelezen, dan had je gezien dat ik dat ook meld, in het begin van de review. En als ik dan concludeer dat het invoeren van tekst niet makkelijker wordt dan de aTV3 dan onderstreept dat het gemis van Siri.bacardicoconut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:52:
Geen Siri in NL vind ik echt onzin, dit was op voorhand al bekend. Daarbij vind ik een review op basis van anderhalf uur "gebruik" erg kort door de bocht.
Ik had gehoopt dat ik een een aantal mensen kon informeren over het nieuwe product waarin ik nota bene ook noem dat het een "snelle review" is. Ik begrijp je reactie daarom niet helemaal. Maar goed, ik zal mijn tekst aanpassen zodat het wellicht nog duidelijker wordt.
Oeh! Dat beloof niet veel goeds, hoewel ze hebben al wel een iOS app.
Spoelly schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:39:
Voor de plex liefhebbers:
[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 30-10-2015 12:57 ]
Plus:bacardicoconut schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:52:
[...]
Geen Siri in NL vind ik echt onzin, dit was op voorhand al bekend. Daarbij vind ik een review op basis van anderhalf uur "gebruik" erg kort door de bocht.
- Meerdere accounts gebruiken zou mooi zijn - maar is nooit beloofd of gezegd en lijkt me ook een edge-case qua vraag/gebruik;
Wat me wel verbaast is de opmerking over iCloud Photo Library. Dat is tegenstrijdig met wat het marketing materiaal van Apple laat zien.
Verder vooral een review met een hoog "FIRST!1!!!" gehalte - maar dat zal het enthousiasme van 1,5uur geleden dan wel geweest zijn.
Jammer dat je dat vindt maar daar heb ik verder weinig aan.MrAcid schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:03:
Plus:
- Meerdere accounts gebruiken zou mooi zijn - maar is nooit beloofd of gezegd en lijkt me ook een edge-case qua vraag/gebruik;
Wat me wel verbaast is de opmerking over iCloud Photo Library. Dat is tegenstrijdig met wat het marketing materiaal van Apple laat zien.
Verder vooral een review met een hoog "FIRST!1!!!" gehalte - maar dat zal het enthousiasme van 1,5uur geleden dan wel geweest zijn.
Ik vind het wel vervelend, ondanks dat het niet is genoemd, maar ik had een bepaalde voorstelling gehad van het gebruik van Apple Music Family. Maar nu kun je dus slechts de muziek (en fotos) van 1 persoon zien/bedienen. En dat snap ik niet. De TV is "van iedereen" en je telefoon alleen van jezelf.
Tja. Dat weet ik ook niet. Ik zie de optie nergens staan en de iCloud Photo Library "druppelt" ook niet binnen.
Iemand al uitgevogeld hoe je een iphone als game controller kunt gebruiken? De standaard remote-app werkt (nog) niet met de nieuwe AppleTV, dat valt een beetje tegen gezien het onhandig invoeren van wachtwoorden en dergelijke.
Heb je 9.1 erop staan (iPhone)?
Heb zelf 9.0.2, misschien dat 'm ie pas met 9.1 herkent (installeren ging ook pas vanaf 9.1)?
Heb zelf 9.0.2, misschien dat 'm ie pas met 9.1 herkent (installeren ging ook pas vanaf 9.1)?
Haters everywhere but I don’t really care
Werkt inderdaad pas met 9.1. Toen we de developer versie kregen heeft Apple die dag ook de eerste beta van 9.1 toen gepushed om 'knock to confugure' te kunnen gebruiken.matthijst schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:15:
Heb je 9.1 erop staan (iPhone)?
Beetje jammer dat je als trouwe klant maandag besteld en hem dan minder snel binnen hebt dan mensen die hem vandaag kunnen kopen in de winkel. Die van mij wordt maandag geleverd (2 november).
Whoop whoop, UPS heeft mijn ATV4 zojuist afgeleverd, thuis bij moeder de vrouw. Vanavond na het werk lekker uitproberen
Wanneer je een extra controller koopt? Je kan slechts één afstandbediening pairen. Het is niet zo dat je voor multiplayer meerdere afstandsbedieningen koopt. Andere mensen kunnen hun iPhone gebruiken of een MFI game controller zoals de SteelSeries Nimbus. De touch remote is echt enkel voor de bediening van het apparaat.sww89 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:26:
Hoezo je bent toch een dev... dan heb je toch allang je komende app getest??
Geen idee..johoo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:03:
Is die plex link alleen met een pass te openen?

Ja de link is alleen met PlexPass te bekijken. Een paar pagina's geleden is daarom de daar geposte screen van de app hierheen gekopieerd. De nieuwste versie ligt ter review bij Apple. Dus gaat hopelijk niet te lang meer duren.
Ik baal dat mijn bestelling van maandagavond nog steeds op verzending wordt voorbereid sinds woensdag. Bij sommige is hij al bezorgd en anderen weten iig dat hij maandag pas komt.
Wordt ie geleverd door DHL? Gek genoeg heeft Apple twee leveranciers en volgens mij worden de UPS'ers vandaag bezorgd... een vriend van me heeft een uur eerder besteld maar moet het weekend wachten.mprkooij schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:37:
Beetje jammer dat je als trouwe klant maandag besteld en hem dan minder snel binnen hebt dan mensen die hem vandaag kunnen kopen in de winkel. Die van mij wordt maandag geleverd (2 november).
Hij is vandaag verzonden, wel maandag 26 oktober besteld.iAmRenzo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:58:
[...]
Wordt ie geleverd door DHL? Gek genoeg heeft Apple twee leveranciers en volgens mij worden de UPS'ers vandaag bezorgd... een vriend van me heeft een uur eerder besteld maar moet het weekend wachten.
Status Bestelling verzonden 30 okt
Gesch. levering 2 november 2015
Vervoerder UPS
Traceernummer 1Z291Y*****************
Leveringnummer 87************
Vervoering Standaardlevering
Toch mooi hoe soepel e.e.a werkt met Apple spullen. Oude AppleTV vervangen met de nieuwe, en ook de harmony controller werkt nog steeds prima.
Streamen van AirVideo, mijn meest gebruikte methode, werkt ook nog zoals het hoort. Benieuwd of hiervan nog een eigen app gaat komen (Airvideo)...
Edit: even opgezocht, ze AirvideoTV staat per vandaag in de AppleTV app store. Netjes! Zie ook hier voor meer info.
Streamen van AirVideo, mijn meest gebruikte methode, werkt ook nog zoals het hoort. Benieuwd of hiervan nog een eigen app gaat komen (Airvideo)...
Edit: even opgezocht, ze AirvideoTV staat per vandaag in de AppleTV app store. Netjes! Zie ook hier voor meer info.
[ Voor 25% gewijzigd door cranebird op 30-10-2015 14:15 ]
Sorry2be schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:49:
[...]
Top antwoord!
![]()
Ja de link is alleen met PlexPass te bekijken. Een paar pagina's geleden is daarom de daar geposte screen van de app hierheen gekopieerd. De nieuwste versie ligt ter review bij Apple. Dus gaat hopelijk niet te lang meer duren.
Ik baal dat mijn bestelling van maandagavond nog steeds op verzending wordt voorbereid sinds woensdag. Bij sommige is hij al bezorgd en anderen weten iig dat hij maandag pas komt.
grrrr werkt nie:
http://imgur.com/lRbpCmQ
[ Voor 3% gewijzigd door Spoelly op 30-10-2015 14:05 ]
Nou ik ben in de tussentijd even thuis wezen eten, en half 2 weer vertrokken naar kantoor. Zie ik net dat DHL 14:02 is langs geweest.
Dat betekend hem vanavond maar ophalen in Iepenburg bij het DHL depot.
Dat betekend hem vanavond maar ophalen in Iepenburg bij het DHL depot.
'Even' naar Keulen gereden, ruim voldoende voorraad, het liep niet echt hard volgens verkoper.
Nieuws: The BBC is creating a dedicated iPlayer app for the revamped Apple TV.
Dan heb ik geluk gehad: ik bestelde dinsdag 27 oktober en hij is vanmiddag door UPS afgeleverd.mprkooij schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:01:
Hij is vandaag verzonden, wel maandag 26 oktober besteld.
[ Voor 44% gewijzigd door BamSlam_ op 30-10-2015 14:38 ]
Siri testen: Settings -> Accounts -> iTunes and App Store -> Preferences -> Location: United States
Wordt je wel meteen uitgelogd met je NL iTunes account. Opnieuw inloggen wijzigt de locatie dus weer naar NL (zonder Siri).
Wordt je wel meteen uitgelogd met je NL iTunes account. Opnieuw inloggen wijzigt de locatie dus weer naar NL (zonder Siri).
En..is de Ziggo / Horizon app al te vinden in de app store?Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:24:
[...]
Ja hoor die heb ik. https://twitter.com/svenvanginkel/status/645163049293320192
Ziet er mooi uit, vooral even wat apps geprobeerd. Maar een nadeel ik ben hem al kwijt aan me dochter😁😁
http://imgur.com/RMQgrF4
Nee en die komt ook niet....wes- schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:55:
[...]
En..is de Ziggo / Horizon app al te vinden in de app store?
Zoozoo! Veel plezier ermeeBamSlam_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:37:
Nieuws: The BBC is creating a dedicated iPlayer app for the revamped Apple TV.
[...]
Dan heb ik geluk gehad: ik bestelde dinsdag 27 oktober en hij is vanmiddag door UPS afgeleverd.
Hangt de Sonos bar wel in het middenU2psv schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:01:
Ziet er mooi uit, vooral even wat apps geprobeerd. Maar een nadeel ik ben hem al kwijt aan me dochter😁😁
[ Voor 25% gewijzigd door mprkooij op 30-10-2015 15:06 ]
Ik ben een beetje door de App Store aan het bladeren (steeds 1 letter invullen bij search) maar er staan wel al een hoop bagger-apps tussen (lees: kinder apps en de zoveelste sodoku app).
Wellicht een leuk idee om je fijnste apps te delen?
Ik zag Plane Finder er tussen staan, kan ik mijn verslaving ook op TV uitvoeren. Als je de app op je iPhone hebt gekocht, is ie gratis te downloaden.
Jetpack Joyride, heerlijk verslavend spelletje... gratis en met gameprogress als je inlogt.
TripAdvisor, gratis, heeft een mooie app om bestemmingen te bekijken en een beetje te bladeren.
VideoExplorer, gratis, zou via SMB of Plex/DNLA?, films moeten kunnen afspelen maar ik krijg hem niet zo ver. Hij ziet mijn NAS, Kodi en Plex maar toont geen content en lijkt zich te verslikken/vast te lopen.
Wellicht een leuk idee om je fijnste apps te delen?
Ik zag Plane Finder er tussen staan, kan ik mijn verslaving ook op TV uitvoeren. Als je de app op je iPhone hebt gekocht, is ie gratis te downloaden.
Jetpack Joyride, heerlijk verslavend spelletje... gratis en met gameprogress als je inlogt.
TripAdvisor, gratis, heeft een mooie app om bestemmingen te bekijken en een beetje te bladeren.
VideoExplorer, gratis, zou via SMB of Plex/DNLA?, films moeten kunnen afspelen maar ik krijg hem niet zo ver. Hij ziet mijn NAS, Kodi en Plex maar toont geen content en lijkt zich te verslikken/vast te lopen.
Bij CoolBlue is de Apple TV nu ook te koop, levering op dinsdag.
10 euro kortingscode aanvragen.
https://coolblue.emsecure...tuQykidj0wxaYeYntVP%2BXuc
This title is for sale, please send me a PM
Hahaha, en nog eens 5 Euro korting als je een Apple TV duo pack koopt. Hoe verzinnen ze hetNotSoSteady schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:53:
Bij CoolBlue is de Apple TV nu ook te koop, levering op dinsdag.
Repareerbaarheid 8/10. Niet slecht. Goed te zien dat je de accu van de remote zelf vrij eenvoudig kunt vervangen.
[ Voor 25% gewijzigd door BamSlam_ op 30-10-2015 16:05 ]
Kan ik uit jouw woorden opmaken, dat Siri inderdaad werkt met een US accout ?ZiSE schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:39:
Siri testen: Settings -> Accounts -> iTunes and App Store -> Preferences -> Location: United States
ik wil niet eerder tot aanschaf overgaan tot ik 100% zeker weet dat SIri met een US account of VPN werkt
aTV4 binnengekregen, werkt prima. Afstandsbediening is even wennen.
Maar is het iemand überhaupt gelukt om een met een bluetooth toetsenbord te verbinden of hem te bedienen via de Remote app? Beide vertikt hij bij mij.
Maar is het iemand überhaupt gelukt om een met een bluetooth toetsenbord te verbinden of hem te bedienen via de Remote app? Beide vertikt hij bij mij.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Werkt inderdaad. Als je een US iTunes account hebt werkt het probleemloos. Als je een NL account hebt zul je voor het kopen van apps moeten inloggen en ben je Siri weer kwijt.absrnd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:03:
[...]
Kan ik uit jouw woorden opmaken, dat Siri inderdaad werkt met een US accout ?
ik wil niet eerder tot aanschaf overgaan tot ik 100% zeker weet dat SIri met een US account of VPN werkt
Dus als ik het goed begrijp heb je echt een US account nodig om Siri erop te kunnen gebruiken? Is het niet gewoon een kwestie van de taal op Engels zetten?ZiSE schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:11:
[...]
Werkt inderdaad. Als je een US iTunes account hebt werkt het probleemloos. Als je een NL account hebt zul je voor het kopen van apps moeten inloggen en ben je Siri weer kwijt.
Wat ik me zat te bedenken he. Alles wat met iOS te maken heeft is enorm geent op persoonlijk gebruik. Telefoons, tablets. Prima. Zijn ook persoonlijke devices. Maar een Apple TV hangt aan een TV, een apparaat dat vaak door meerdere gebruikt wordt. Wij hebben alleen in huis al 3 Apple ID's. Welke ga ik nu gebruiken om mijn Apple TV mee te configureren? Hoe voorkom ik dat mijn dochter gewelddadige games opstart? Hoe kunnen mijn vrouw en ik dezelfde games spelen met elk onze eigen voortgang?
Het wordt echt tijd voor een multi-user functionaliteit binnen iOS.
Nee je hebt geen US account nodig. De locatie moet je aanpassen, dat is voldoende. Daarmee wissel je feitelijk van de NL iTunes store naar de US iTunes store. Het alleen aanpassen van de regio en taal helpt niet, het moet echt via 'accounts'.keest12 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:24:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heb je echt een US account nodig om Siri erop te kunnen gebruiken? Is het niet gewoon een kwestie van de taal op Engels zetten?
Voor mij is dit nog niet aan de orde maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat dit gewenst is. En het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Op de iPhone 6s kan Siri jouw stem herkennen zodat ze niet reageert op andere lolbroeken die "hey siri" roepen. Het zou mooi zijn als je op de Apple TV straks alleen hoeft te zeggenServor schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:28:
Wat ik me zat te bedenken he. Alles wat met iOS te maken heeft is enorm geent op persoonlijk gebruik. Telefoons, tablets. Prima. Zijn ook persoonlijke devices. Maar een Apple TV hangt aan een TV, een apparaat dat vaak door meerdere gebruikt wordt. Wij hebben alleen in huis al 3 Apple ID's. Welke ga ik nu gebruiken om mijn Apple TV mee te configureren? Hoe voorkom ik dat mijn dochter gewelddadige games opstart? Hoe kunnen mijn vrouw en ik dezelfde games spelen met elk onze eigen voortgang?
"Hoi siri, ik ben het" en dat je dan alles inderdaad gepersonaliseerd in een dashboard krijgt oid.
Of Touch ID in de remote
Optisch bedrog tv is iets gekanteld maar hangt er recht ondermprkooij schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:04:
Hangt de Sonos bar wel in het midden? Veel plezier ermee haha, of nouja je dochter
Voor een deel kan dat worden opgevangen met accounts binnen de apps (zoals je bij Netflix bijvoorbeeld meerdere profielen kan gebruiken). Maar inderdaad, voor een apparaat zoals de Apple TV (en in mindere mate voor tablets) zou het erg fijn zijn als er fatsoenlijke multi-user support in zou zitten.Servor schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:28:
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Oke, gewoon alle apps installeren die je wilt en dan de regio gewoon op Amerika houdenZiSE schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:28:
[...]
Nee je hebt geen US account nodig. De locatie moet je aanpassen, dat is voldoende. Daarmee wissel je feitelijk van de NL iTunes store naar de US iTunes store. Het alleen aanpassen van de regio en taal helpt niet, het moet echt via 'accounts'.
Wel gedoe als je het mij vraagt, kon best anders Apple..
Zojuist een aTV4 bij de Apple Store in Amsterdam gekocht, ze hadden er nog voldoende staan.
Ik gebruikte altijd veel de 'trailers' app. Deze zie ik nu niet meer staan in de app store. Of zie ik iets over het hoofd?
Is op iOS ook enkel in US store. Dus denk dat als je met US ID inlogt deze wellicht wel te downloaden is.henkna schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:00:
Ik gebruikte altijd veel de 'trailers' app. Deze zie ik nu niet meer staan in de app store. Of zie ik iets over het hoofd?
offtopic:
Ik vloek niet veel. Net wel even
Briefje op de deur gedaan of UPS me wilde bellen, ik werk 250m van mijn huis vandaan, of dat ze misschien de buren willen laten tekenen. Helaas, geen tv bij de buren, en geen briefje op de mat. Volgens de track&trace wel een poging tot aflevering.
Volgende aflever moment, maandag
Maar, ook dan werk ik overdag en ze bezorgen alleen tijdens kantoor uren (lijpe UPS), dus dat is geen optie.
Geprobeerd een ander afleveradres in te stellen: Kan niet, dat je online niet doen bij UPS van Apple.
Uhm, UPS aflever punt instellen dan maar? Dan mag ik tijdens kantooruren op de fiets naar Heerenveen (geen rijbewijs), wat 45minuten hier vandaan is met de auto.
Nu zag ik toevallig dat het afleveradres correct is, huisnummer 11, maar de bestemming van het pakket op huisnummer 12. Tha fack?
Getting frustrated, dus ik bel UPS op.
Blijkt dat de chauffeur een fout heeft gemaakt en naar nummer 12 gegaan is (overkant van de straat, door een perkje met bosjes etc) en dat ik geen niet-thuis papiertje gekregen heb. Omdat de code op dat papiertje nodig is om wijzigingen aan te brengen voor een ander afleveradres, want dat kan niet via een track&trace nummer, moest ik maar tot maandag wachten en hopen dat hij het nu wel goed zou doen en een nieuw papiertje in de bus zou doen. Dan kon ik weer bellen om een ander afleveradres in te vullen, met hopelijk dinsdag een nieuw aflever moment.
Na een paar boze woorden het depot in Heerenveen te pakken gekregen en daar het adres van mijn werk opgegeven zodat ze maandag toch nog kunnen leveren.
Begint lekker
Ik vloek niet veel. Net wel even

Briefje op de deur gedaan of UPS me wilde bellen, ik werk 250m van mijn huis vandaan, of dat ze misschien de buren willen laten tekenen. Helaas, geen tv bij de buren, en geen briefje op de mat. Volgens de track&trace wel een poging tot aflevering.
Volgende aflever moment, maandag
Geprobeerd een ander afleveradres in te stellen: Kan niet, dat je online niet doen bij UPS van Apple.
Uhm, UPS aflever punt instellen dan maar? Dan mag ik tijdens kantooruren op de fiets naar Heerenveen (geen rijbewijs), wat 45minuten hier vandaan is met de auto.
Nu zag ik toevallig dat het afleveradres correct is, huisnummer 11, maar de bestemming van het pakket op huisnummer 12. Tha fack?
Getting frustrated, dus ik bel UPS op.
Blijkt dat de chauffeur een fout heeft gemaakt en naar nummer 12 gegaan is (overkant van de straat, door een perkje met bosjes etc) en dat ik geen niet-thuis papiertje gekregen heb. Omdat de code op dat papiertje nodig is om wijzigingen aan te brengen voor een ander afleveradres, want dat kan niet via een track&trace nummer, moest ik maar tot maandag wachten en hopen dat hij het nu wel goed zou doen en een nieuw papiertje in de bus zou doen. Dan kon ik weer bellen om een ander afleveradres in te vullen, met hopelijk dinsdag een nieuw aflever moment.
Na een paar boze woorden het depot in Heerenveen te pakken gekregen en daar het adres van mijn werk opgegeven zodat ze maandag toch nog kunnen leveren.
Begint lekker
[ Voor 0% gewijzigd door Neejoh op 30-10-2015 18:08 . Reden: offtopic ]
[sarcasme]Neejoh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:07:
offtopic:
heel frustrerend verhaaltje
Begint lekker
Ik zou met de rug op de grond gaan liggen, heel hard zwaaien met armen en benen en hard WHAAAAA roepen,
daarna na Android overstappen

[/sarcasme] Voor diegene die het niet begrijpen
Ik loop morgen even de Apple Store binnen
[ Voor 16% gewijzigd door absrnd op 30-10-2015 18:40 ]
Dus volgens jou is het de schuld van iOS / TVOS dat de koerier zijn werk niet goed doet. Ik zou eerder een volgende keer ervoor kiezen om het product persoonlijk in een fysieke winkel aan te schaffen in plaats van online te bestellen.absrnd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:14:
Ik zou met de rug op de grond gaan liggen, heel hard zwaaien met armen en benen en hard WHAAAAA roepen, daarna na Android overstappen
Zal wel sarcastisch bedoeld zijn johBamSlam_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:17:
[...]
Dus volgens jou is het de schuld van iOS / TVOS dat de koerier zijn werk niet goed doet. Ik zou eerder een volgende keer ervoor kiezen om het product persoonlijk in een fysieke winkel aan te schaffen in plaats van online te bestellen.
Nee, UPS en DHL zijn gewoon ongeschikt voor hardwerkende mensen. Apple houdt van UPS en DHL, dus heb je iets duurders besteld mag je een dag achter de deur zitten. Buren mogen niet tekenen van Apple en afleveren op ander adres mag niet... van Apple. Rare is dat ze voor kleiner spul wel bv een afhaalpunt via UPS toestaan.BamSlam_ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:17:
[...]
Dus volgens jou is het de schuld van iOS / TVOS dat de koerier zijn werk niet goed doet. Ik zou eerder een volgende keer ervoor kiezen om het product persoonlijk in een fysieke winkel aan te schaffen in plaats van online te bestellen.
Dus UPS My Choice werkt ook niet of zat het dichtstbijzijnde afhaalpunt 45 min van waar je woont ?
Nou ik heb hem nu ook. Net opgehaald bij DHL distri in Den Haag.
Ik wacht nog steeds op de DHL meneer, avondlevering pffffffttttt ze hebben er maar stress mee die AppleTVsRecon24 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:51:
Nou ik heb hem nu ook. Net opgehaald bij DHL distri in Den Haag.
Ik las ergens dat een Logitech Harmony gewoon werkt. Maar dat kan toch niet omdat de oude remote IR was en de nieuwe BT ?
Well, this sucks:
Ik heb de gok genomen en de 3rd-party Plex-app Simplex maar gekocht. Werkt best goed.
/edit Harmony ultimate werkt zonder ook maar iets te veranderen tov de ATV2.
https://support.apple.com/en-us/HT205302Some Bluetooth accessories aren't supported on Apple TV (4th generation), including Bluetooth keyboards.
Ik heb de gok genomen en de 3rd-party Plex-app Simplex maar gekocht. Werkt best goed.
/edit Harmony ultimate werkt zonder ook maar iets te veranderen tov de ATV2.
[ Voor 12% gewijzigd door hatsa op 30-10-2015 19:03 ]
Verwijderd
Nu veel meer mensen toegang hebben tot de nieuwe Apple TV, worden er steeds meer dingen duidelijk over de extra mogelijkheden van het zwarte kastje. Zo weten we nu dat de Apple TV 4 3D-beelden op een 3D tv kan laten zien, en er zelfs al games in de App Store staan die hier gebruik van maken.
Gamestudio Pangea Software liet in een tweet weten dat al hun Apple TV-games van deze 3D-optie gebruik zullen maken. Heb je dus een 3D tv, dan kun je met een brilletje de games in 3D spelen. De functie werd oorspronkelijk ontdekt door ontwikkelaar Steve Stroughton-Smith.
Gamestudio Pangea Software liet in een tweet weten dat al hun Apple TV-games van deze 3D-optie gebruik zullen maken. Heb je dus een 3D tv, dan kun je met een brilletje de games in 3D spelen. De functie werd oorspronkelijk ontdekt door ontwikkelaar Steve Stroughton-Smith.
Heeft er iemand de video explorer app al getest? Bij mij werkt de app niet. Vind wel mijn pc en ziet de mappen maar geen inhoud te zien. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hier ook. Hij ziet apparaten maar content, ho maar. We moeten toch wachten op Plex...thomastvd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:05:
Heeft er iemand de video explorer app al getest? Bij mij werkt de app niet. Vind wel mijn pc en ziet de mappen maar geen inhoud te zien. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dit topic is gesloten.