AVR 141 Harman Kardon + DVD26

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 13:12
Beste Mensen,

Ik wil morgen hoogstwaarschijnlijk de Harman Kardon 5.1 Home Cinema Paket (CINESTAR200) gaan halen. Hopelijk voor die tijd nog wat antwoorden op onderstaande vragen.

Dit is de AVR 141 Receiver, met DVD26 en JBL SCS200.5BK 5.1 speakerset. 70 Watt x 5.

Het 'probleem' is dat die receiver alleen het beeld van HDMI doorstuurt, en het geluid niet naar de boxen door schijnt te spelen.

Kennen jullie dit probleem? Is dit een bekend fenomeen? Ik vond het ontzettend vreemd! Nu schijnt de oplossing te zijn dat je met een optische kabel geluid eruit kunt krijgen, en dat hij alleen HDMI-beeld doorstuurt. Klopt dit?

We hebben een TV met maar 1 HDMI ingang. Mijn opstelling wordt dan als volgt:

- Met HDMI van DVD -> Receiver. Ook met optisch van DVD -> Receiver.
- Met HDMI van EM7075 -> Receiver. Ook met optisch van EM7075 -> Receiver.
- Met component van Wii -> Receiver.
- Met HDMI van Receiver -> TV.

De EM7075 is onze mediaspeler.

Probleem is wel ook dat de kabels van de Wii component op een klosje zitten, en dat ik dus het geluid (2 kabels?) moet verlengen naar de receiver. Kan dit uberhaupt? Hoe anders?

Vinden jullie dit een doordachte keuze? In totaal kost dit 550, exclusief de extra kabels die we moeten kopen. Daar hebben we dus de receiver voor, de dvd speler en de 5.1 boxen.

Groeten en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Een andere optie is de Onkyo TX-SR507, denk ik. Die heeft ook ondersteuning voor HD Audio. Begin een beetje tureluurs te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Kan er iemand _alsje_alsje_blieft z'n mening geven over bovenstaande set? Ik heb m'n huiswerk toch gedaan en wat opties onderzocht? Maar heb bevestiging nodig dat het niet troep is, of dat we niet beter wat anders kunnen kopen... |:(

Eeuwig dankbaar! Ik snap dat het topic niet spannend genoeg is voor de guru, maar wil die guru alsjeblieft een n00b helpen in deze wereld? Heel eventjes maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Mosselmaniac schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:15:
Het 'probleem' is dat die receiver alleen het beeld van HDMI doorstuurt, en het geluid niet naar de boxen door schijnt te spelen.

Kennen jullie dit probleem? Is dit een bekend fenomeen? Ik vond het ontzettend vreemd!
Dat een probleem noemen gaat wel erg ver. En het is niet eens iets van een fout of wat dan ook, het is gewoon een feature die het apparaat niet/gedeeltelijk heeft.

HDMI op receivers komt in twee vormen.
De eerste versie is HDMI Switching (soms HDMI PassThrough genoemd). Dit houdt in dat je wel met één kabel naar de tv kan aangezien de receiver kan switchen. Dus meerdere inputs, maar met één output. Alleen kan dit systeem niet het audiodeel van het HDMI signaal af halen. Dus beeld en geluid worden door de receiver (through) naar de tv/beamer geleid. En daar worden beide weergegeven. Om geluid over de surroundset te laten klinken moet je dan een aparte kabel voor elk apparaat naar de receiver leggen. Dus je hebt dan uiteindelijk meer kabels.
Als tweede heb je HDMI Processing. Dit houdt in dat het apparaat het audiodeel van het complete HDMI signaal af kan splitsen en het geluid over de speakers kan laten klinken. Het beeld wordt doorgezonden naar de tv/beamer en weergegeven. Verder heeft deze vorm ook het switchen van de bovenstaande.

Oplossing is dus inderdaad om bijvoorbeeld een optische kabel voor het geluid aan te sluiten om zo het geluid over de speakerset te laten klinken. Het geluid zal nog steeds over de speakers van de tv klinken want dat wordt gewoon over HDMI meegegeven. Dus de tv moet je muten of het geluid dimmen.

Dus het is een bekend "probleem", maar jouw verwoording is nogal typisch ;)
We hebben een TV met maar 1 HDMI ingang. Mijn opstelling wordt dan als volgt:

- Met HDMI van DVD -> Receiver. Ook met optisch van DVD -> Receiver.
- Met HDMI van EM7075 -> Receiver. Ook met optisch van EM7075 -> Receiver.
- Met component van Wii -> Receiver.
- Met HDMI van Receiver -> TV.
Je opstelling klopt verder wel zoals ik het zie. Wel even nakijken of de AVR 141 analoge beelden kan converten naar digitaal en deze over HDMI weer kan geven. Ook niet alle receivers kunnen dat namelijk. De max is dan component voor analoge signalen en dan heb je dus naast HDMI nog een componentkabel naar de tv lopen. Maar dat is dus even specs nalezen.
Probleem is wel ook dat de kabels van de Wii component op een klosje zitten, en dat ik dus het geluid (2 kabels?) moet verlengen naar de receiver. Kan dit uberhaupt? Hoe anders?
RCA stekkers kan je gewoon verlengen met verloopjes. Aan de ene kant heb je dan female aansluitingen waar de huidige stekkers in gaan en aan de andere kant heb je dan weer male voor in de receiver.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-451.JPG

Overigens hebben sommige tv's een audio uitgang. Je kan deze uitgang ook verbinden met de receiver. Al het geluid wordt dan ook over de speakers gestuurd. Nadeel is alleen dat je eerst moet kijken of de tv die uitgang wel heeft. En indien deze aanwezig of welke formaten deze door kan sturen. Zo downmixen veel tv's inkomende Dolby Digital 5.1 signalen naar 2.0 en dat is natuurlijk zonde. En mocht een tv wel Dolby Digital 5.1 weer kunnen geven dan is de volgende vraag weer of de tv andere formaten als DTS door kan sturen, want dat wil ook vaak niet lukken...
Mosselmaniac schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:30:
Eeuwig dankbaar! Ik snap dat het topic niet spannend genoeg is voor de guru, maar wil die guru alsjeblieft een n00b helpen in deze wereld? Heel eventjes maar :)
En volgende keer graag 24 uur wachten met het omhoog kicken/aandacht vragen voor je topic :>

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 28-11-2009 21:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
Duidelijk, thanks. Wat is het verder voor ding? Vind je het wel een aardig setje (voor dat geld)?

Of is de Onkyo TX-SR507 stukken beter? Tussen die twijfel ik nu heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Die vragen kan ik zo niet beantwoorden: heb geen ervaring met Harman Kardon en alleen slechte ervaringen met Onkyo. Ik had een Onkyo TX-SR806 welke blauwe artifacts gaf als je vanaf de PS3 een 1080p signaal door wilde sturen. Ding meteen terug gestuurd, want voor dat geld wil ik een apparaat dat werkt. Ben nu zeer in mijn nopjes met de toen aageschafte Denon receiver :)

De TX-SR507 heeft wel wat betere puntjes als HDMI Processing en dergelijke. Nadeel van een Onkyo is nog steeds dat ze relatief warm worden ten opzichte van andere merken receivers. Ze kunnen er veelal wel tegen, maar is wel iets om rekening mee te houden indien je het apparaat in kastjes wil gaan plaatsen.
Ander nadeel van Onkyo is de zwakke voeding die de modellen van tegenwoordig hebben. Hierdoor zakt bij meerkanaals gebruik het vermogen in tot onder de 30 Watt per kanaal. Nog steeds meer dan genoeg voor gemiddeld gebruik aangezien de gemiddelde gebruiker nooit de 10 Watt per kanaal zal overstijgen. Maar wel jammer aangezien je met eventuele upgrade mogelijkheden iets minder naar lastig aan te sturen speakers kan kijken.

Maar voor ervaringen met een Onkyo TX-SR507 kan je het best kijken in Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307 :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1