Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Apple TV afstandbediening niet ook mijn macbook bediend. Nu gaat hij steeds itunes aanzetten als ik mijn Apple TV bedien.
Gebruik het paneel Beveiliging in Systeemvoorkeuren om de infraroodontvanger uit te schakelen op uw Mac (of opnieuw in te schakelen). Ga hiervoor als volgt te werk:
Kies Systeemvoorkeuren in het menu Apple () in de menubalk links bovenaan.
Kies Beveiliging in het menu Weergave.
Klik op het hangslot en voer indien nodig uw beheerderswachtwoord in.
Klik rechts onder op de knop "Geavanceerd" in OS X Lion v10.7 of hoger.
Maak de selectie van "Schakel infraroodontvanger voor afstandsbediening uit" ongedaan.
Klik op de knop OK in OS X Lion v10.7 of hoger.
[ Voor 147% gewijzigd door vooghel op 02-06-2015 19:51 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Voor mensen die gehoopt hadden op een nieuwe Apple tv aankomende maandag is er slecht nieuws.
http://www.iculture.nl/geen-nieuwe-apple-tv-wwdc-2015/
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Ik zou even afwachtenjdiezrequejo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:29:
Voor mensen die gehoopt hadden op een nieuwe Apple tv aankomende maandag is er slecht nieuws.
Hoop trouwens dat ze echt werk gaan maken om een SDK te maken voor het AppleTV platform. Er zijn veel mogelijkheden (apps, games, etc.)
[ Voor 19% gewijzigd door Erhnam op 06-06-2015 11:10 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Ben nogal teleurgesteld dat er nog steeds geen nieuwe ATV aangekondigd werd. Ik zit hier met een grote hoop iTunes content op mijn PC en wou vorig jaar een ATV kopen om dit allemaal mooi te kunnen bekijken op m'n home theater. Dat werd me toen afgeraden wegens een nieuwe 'op komst' en opnieuw eind 2014 en nu weeral, nog steeds geen nieuwe box.
Soms denk ik dat ik gezien hij toch 'maar' 70 EUR kost ik de oude box maar gewoon ga kopen. Of gaat er dan toch iets komen, zijn er nog evenementen in aankomst waarop dit kan?
Soms denk ik dat ik gezien hij toch 'maar' 70 EUR kost ik de oude box maar gewoon ga kopen. Of gaat er dan toch iets komen, zijn er nog evenementen in aankomst waarop dit kan?
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Niemand weet wat de nieuwe allemaal extra kan, maar wat ik je wel kan zeggen is dat de huidige Apple TV voor mij een van de meest geniale toevoegingen is in mijn home theater. Al mijn muziek, films en series (gewoon .mkv) draadloos afspelen dankzij o.a. Plex Media Server op mijn MacBook Pro en dan via Plex Player op mijn iPhone en iPad naar de Apple TV. En wat is €70 nou?
[ Voor 5% gewijzigd door NvM op 12-06-2015 22:11 ]
Tja geniaal, je gebruikt dus 3 apparaten wat 1 apparaat zou moeten kunnen. Ik heb ook een apple tv, maar gebruik hem (helaas) alleen maar voor t streamen van youtube/anime series naar m'n tv. Het zou veel idealer zijn als ik m'n hdd eraan kon hangen. Andere mediaspelers ondersteunen alleen geen airplay...NvM schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:08:
Niemand weet wat de nieuwe allemaal extra kan, maar wat ik je wel kan zeggen is dat de huidige Apple TV voor mij een van de meest geniale toevoegingen is in mijn home theater. Al mijn muziek, films en series (gewoon .mkv) draadloos afspelen dankzij o.a. Plex Media Server op mijn MacBook Pro en dan via Plex Player op mijn iPhone en iPad naar de Apple TV. En wat is €70 nou?
Apple tv is vooral en alleen functioneel icm een pc die aanstaat, waarbij je de content dan nog niet eens op de apple tv kan bedienen, maar op de pc (of met ipad/iphone als tussenweg) moet opstarten.
[ Voor 7% gewijzigd door Pepper92 op 12-06-2015 23:41 ]
Goed punt. De Apple TV was voor mij de perfecte schakel tussen de apparaten (iPhone, iPad en MacBook Pro) die ik al had. Maar als je het zo stelt is het inderdaad ridicuul dat je drie apparaten nodig hebt voor wat één apparaat zou moeten kunnen. Toch denk ik niet dat een nieuwe Apple TV daar verandering in gaat brengen.Pepper92 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:39:
[...]
Tja geniaal, je gebruikt dus 3 apparaten wat 1 apparaat zou moeten kunnen. Ik heb ook een apple tv, maar gebruik hem (helaas) alleen maar voor t streamen van youtube/anime series naar m'n tv. Het zou veel idealer zijn als ik m'n hdd eraan kon hangen. Andere mediaspelers ondersteunen alleen geen airplay...
Apple tv is vooral en alleen functioneel icm een pc die aanstaat, waarbij je de content dan nog niet eens op de apple tv kan bedienen, maar op de pc (of met ipad/iphone als tussenweg) moet opstarten.
Als je gebruikt maakt van iTunes is dat niet waar. Ik gebruik een MacMini als iTunes server. Via de Apple TV kan ik deze netjes uit slaapstand halen en kiezen wat ik ga streamen, allemaal native via de Apple TV. Bijkomend voordeel is ook dat ik halverwege een film of serie kan stoppen en op precies dat punt later weer verder kan gaan op de iPad of iPhone of op een andere Apple TV binnen je netwerk als het zo uit komt.Pepper92 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:39:
[...]
Zoals met zo veel dingen biedt Apple de functionaliteit wel, maar moet je het wel willen gebruiken. Ik zie heel veel mensen met een Mac bijvoorbeeld gebruik maken van beamer en AirPlay. Voordeel: je kunt praktisch alles naar je Apple TV streamen zonder converteren. Nadeel: je moet je laptop bij de hand houden om de film te starten. Persoonlijk vind ik de beamer oplossing halfslachtig omdat je iTunes met thuisdeling een veel completer alternatief is.
Je moet dan alleen wel iTunes gebruiken en daar kleeft nog altijd een (onterecht?) stigma aan dat het verschrikkelijk slechte software is.
Converteren is tegenwoordig ook geen enkel probleem meer. Tools als IVI doen het volledig automatisch voor je en doen er slechts een paar minuten over om een .mkv naar .mp4 om te katten op voorwaarde dat er al gecodeerd is in h264 of x264. Voor een aflevering van een serie is dit zelfs minder dan een minuut. Daarbij wordt er metadata en cover art toegevoegd en wordt alles netjes in iTunes geïmporteerd.
Ik heb lang gebruik gemaakt van zelfbouw HTPC's die MediaPortal, XBMC en PLEX hebben gedraaid, maar over de Apple TV + iTunes combo ben ik tot nu toe het meest tevreden. Het is stabiel en snel en, na de initiële setup, nagenoeg onderhoudsvrij.
Het wordt al lichtelijk ouderwets, maar je zou nog een jailbroken ATV2 kunnen proberen. Worden tweedehands nog veel verkocht. Ik heb er een, en kan met XBMC zowel lokale media afspelen als streamen. Nadeel: output is maximaal 720p.
[ Voor 8% gewijzigd door SublimnAll op 13-06-2015 11:17 ]
Icm een Mac of MacBook werkt alles een stuk soepeler inderdaad, helaas ben ik niet in die positie. iTunes an zich vind ik eerlijkgezegd best een fijn programma, maar inderdaad, de bestandsondersteuning laat te wensen over. Omzetten duurt bij mij altijd erg lang, en de ondertiteling (welke bij MKV altijd mooi instelbaar is) gaat niet altijd goed mee. IVI ken ik niet, maar ga ik proberen. Als die inderdaad zo snel werkt en ondertiteling mee kan (voor mij geen must, voor anderen waarmee ik kijk wel), dan zou het een handige toevoeging zijn.Tjoekie schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:16:
[...]
Je moet dan alleen wel iTunes gebruiken en daar kleeft nog altijd een (onterecht?) stigma aan dat het verschrikkelijk slechte software is.
Converteren is tegenwoordig ook geen enkel probleem meer. Tools als IVI doen het volledig automatisch voor je en doen er slechts een paar minuten over om een .mkv naar .mp4 om te katten op voorwaarde dat er al gecodeerd is in h264 of x264. Voor een aflevering van een serie is dit zelfs minder dan een minuut. Daarbij wordt er metadata en cover art toegevoegd en wordt alles netjes in iTunes geïmporteerd.
IVI is wel Mac only dus dat is denk ik ook geen optie voor je. Ik weet eerlijk gezegd niet of er ook een goed Windows alternatief is...Pepper92 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:22:
[...]
Icm een Mac of MacBook werkt alles een stuk soepeler inderdaad, helaas ben ik niet in die positie. iTunes an zich vind ik eerlijkgezegd best een fijn programma, maar inderdaad, de bestandsondersteuning laat te wensen over. Omzetten duurt bij mij altijd erg lang, en de ondertiteling (welke bij MKV altijd mooi instelbaar is) gaat niet altijd goed mee. IVI ken ik niet, maar ga ik proberen. Als die inderdaad zo snel werkt en ondertiteling mee kan (voor mij geen must, voor anderen waarmee ik kijk wel), dan zou het een handige toevoeging zijn.
Misschien Handbrake?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Interessant om te lezen. Gebruikte nu gewoon altijd de combi ATV2 en Kodi om het converteren tegen te gaan. Maar als dit tegenwoordig zo makkelijk gaat...Tjoekie schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:16:
[...]
Als je gebruikt maakt van iTunes is dat niet waar. Ik gebruik een MacMini als iTunes server. Via de Apple TV kan ik deze netjes uit slaapstand halen en kiezen wat ik ga streamen, allemaal native via de Apple TV. Bijkomend voordeel is ook dat ik halverwege een film of serie kan stoppen en op precies dat punt later weer verder kan gaan op de iPad of iPhone of op een andere Apple TV binnen je netwerk als het zo uit komt.
Zoals met zo veel dingen biedt Apple de functionaliteit wel, maar moet je het wel willen gebruiken. Ik zie heel veel mensen met een Mac bijvoorbeeld gebruik maken van beamer en AirPlay. Voordeel: je kunt praktisch alles naar je Apple TV streamen zonder converteren. Nadeel: je moet je laptop bij de hand houden om de film te starten. Persoonlijk vind ik de beamer oplossing halfslachtig omdat je iTunes met thuisdeling een veel completer alternatief is.
Ik heb lang gebruik gemaakt van zelfbouw HTPC's die MediaPortal, XBMC en PLEX hebben gedraaid, maar over de Apple TV + iTunes combo ben ik tot nu toe het meest tevreden. Het is stabiel en snel en, na de initiële setup, nagenoeg onderhoudsvrij.
ehhhh..HOI
Ik heb het getest met data die op een Synology NAS staat. Mijn ervaringen:Pepper92 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:22:
[...]
Icm een Mac of MacBook werkt alles een stuk soepeler inderdaad, helaas ben ik niet in die positie. iTunes an zich vind ik eerlijkgezegd best een fijn programma, maar inderdaad, de bestandsondersteuning laat te wensen over. Omzetten duurt bij mij altijd erg lang, en de ondertiteling (welke bij MKV altijd mooi instelbaar is) gaat niet altijd goed mee. IVI ken ik niet, maar ga ik proberen. Als die inderdaad zo snel werkt en ondertiteling mee kan (voor mij geen must, voor anderen waarmee ik kijk wel), dan zou het een handige toevoeging zijn.
- trage conversie (duurt zeker 5 a 10 minuten voor een file van 2gb)
- externe subs (srt) worden niet meegenomen in de conversie (ik heb in de instellingen niet gezien hoe ik dat kan aanpassen)
Ik gebruik itunes wel voor audio maar niet voor video.krizzziz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:45:
[...]
Interessant om te lezen. Gebruikte nu gewoon altijd de combi ATV2 en Kodi om het converteren tegen te gaan. Maar als dit tegenwoordig zo makkelijk gaat...
Voor video gebruik ik de Airvideo HD app icm iPhone als "afstandsbediening" om een films te selecteren en afspelen op mijn TV via mijn Apple TV.
Dit is waarschijnlijk ook omdat mijn audio library wel bewaar en bvb ook via mijn telefoon gebruik in de auto, maar video kijk ik vaak eenmaal en daarna gaat het toch de trashcan in.
Itunes werk idd prima icm Apple, op windows is het een draak.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Volgens mij kan handbrake nog steeds geen passthrough conversie doen waardoor converteren wel altijd lang duurt.vooghel schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:20:
Misschien Handbrake?
Nu de Apple TV in de aanbieding €64,99 kost, is het misschien (weer) een interessant apparaat om aan te schaffen voor de volgende zaken:
- iTunes , ik heb een flinke collectie op mijn NAS en zou dit graag bedienen met de Remote app vanaf een iPhone of iPad, aangesloten via optische kabel op mijn stereo.
- Netflex , ik gebruik nu een Chromecast hiervoor, ik mis wel eens een interface direct op mijn TV (zodat gasten / iemand die niet met mijn draadloos netwerk is verbonden toch makkelijk de TV kunnen bedienen).
- AirPlay , vanaf iPhone of iPad makkelijk foto's kunnen tonen, ik sluit nu vaak mijn laptop hiervoor direct op de tv aan. Kan deze ook fatsoenlijk vanaf een netwerkbron foto's tonen?
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik beter mijn huidige combinatie van laptop met iTunes, Chromecast en Mede8er houden?
- iTunes , ik heb een flinke collectie op mijn NAS en zou dit graag bedienen met de Remote app vanaf een iPhone of iPad, aangesloten via optische kabel op mijn stereo.
- Netflex , ik gebruik nu een Chromecast hiervoor, ik mis wel eens een interface direct op mijn TV (zodat gasten / iemand die niet met mijn draadloos netwerk is verbonden toch makkelijk de TV kunnen bedienen).
- AirPlay , vanaf iPhone of iPad makkelijk foto's kunnen tonen, ik sluit nu vaak mijn laptop hiervoor direct op de tv aan. Kan deze ook fatsoenlijk vanaf een netwerkbron foto's tonen?
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik beter mijn huidige combinatie van laptop met iTunes, Chromecast en Mede8er houden?
What's in the case?
De verwachting is dat er op 9 september een nieuwe uitkomt. Misschien is het dan verstandig om even te wachten. Uiteraard zal deze wel duurder zijn.
nieuws: Gerucht: Apple presenteert Apple TV met App Store in september
nieuws: Gerucht: Apple presenteert Apple TV met App Store in september
[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 24-08-2015 16:42 ]
Ik wacht inderdaad ook tot na de keynote om te zien wat ik ga doen
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Daar is hij dan eindelijk: de nieuwe Apple TV!
http://www.apple.com/tv/
Met App Store, nieuwe Siri remote, verkrijgbaar vanaf eind oktober ($149-$199)
http://www.apple.com/tv/
Met App Store, nieuwe Siri remote, verkrijgbaar vanaf eind oktober ($149-$199)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Kodi/XBMC komt er ook snel aan:
https://github.com/MrMC/mrmc/commits/master
Davilla is een van de beste ontwikkelaars van het team en hij werkt nu aan een port voor de nieuwe AppleTV!
https://github.com/MrMC/mrmc/commits/master
Davilla is een van de beste ontwikkelaars van het team en hij werkt nu aan een port voor de nieuwe AppleTV!
http://www.xbmcfreak.nl/
De Siri Remote wordt in acht landen verkocht: http://www.idownloadblog....siri-remote-availability/
Rij ik er wel even voor naar Oberhausen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Geen optische uitgang op de Apple TV, dat vind ik jammer, die gebruik ik voor audio streaming. Bij de nieuwe zou je daar de tv voor moeten aanzetten en dat is wat ik per sé niet wil. Jammer, want verder lijkt het mij een mooi apparaat.
Okidoki: Alles komt goed,ooit!
Inderdaad jammer, hoewel er wel weer mogelijkheden zijn om HDMI te splitsen in SPDIF voor geluid en HMDI voor beeld. Daarnaast vind ik het erg jammer dat de in NL verkrijgbare versie geen Siri Remote heeft. Apps zijn wel een groot pluspunt, zeker als er VLC/Kodi achtige apps komen.
Geen Siri Remote is voor mij geen nieuwe Apple TV. Dat het niet in NL is, oké. Maar als ik de Engelse taal wil gebruiken om het alsnog te kunnen gebruiken, moet dat kunnen. Mag dus niet. Apple bepaald. Beetje klaar met dit soort praktijken.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Waarom zou je de Engelse taal niet kunnen gebruiken?THE_BASE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:48:
Geen Siri Remote is voor mij geen nieuwe Apple TV. Dat het niet in NL is, oké. Maar als ik de Engelse taal wil gebruiken om het alsnog te kunnen gebruiken, moet dat kunnen. Mag dus niet. Apple bepaald. Beetje klaar met dit soort praktijken.
Omdat bij de nederlandse Apple tv geen siri remote maar een "standaard remote" wordt geleverd. Deze heeft in ieder geval geen microfoon knop (ipv deze knop zit er een zoek knop).B2 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:01:
[...]
Waarom zou je de Engelse taal niet kunnen gebruiken?
Vind het wel een zeer vreemde zet van Apple. Waarom zouden ze dit gedaan hebben? Naar mijn weten werkt Siri inmiddels toch zeer goed hier in Nederland. Gebruik het regelmatig op mijn Apple Watch zonder problemen.
Op deze manier is het ook niet mogelijk om in de toekomst dmv een update siri toe te voegen aan de Apple TV maar moeten de gebruikers upgraden naar een nieuwe Apple TV.
[ Voor 74% gewijzigd door Nano2009 op 10-09-2015 09:24 ]
Weerhoudt mij er van om bij de lancering direct dit apparaat te kopen.
Overigens is er nog wat onduidelijkheid, de remote zou hetzelfde zijn, echter noemen ze het Siri Remote of Apple TV Remote. Maar het apparaat is dus hetzelfde, volgens een aantal websites.
Ben benieuwd. Als er echt een andere bij zit, wacht ik tot de 2e versie (over 3 jaar) of rijdt ik naar Oberhausen.
Overigens is er nog wat onduidelijkheid, de remote zou hetzelfde zijn, echter noemen ze het Siri Remote of Apple TV Remote. Maar het apparaat is dus hetzelfde, volgens een aantal websites.
Ben benieuwd. Als er echt een andere bij zit, wacht ik tot de 2e versie (over 3 jaar) of rijdt ik naar Oberhausen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik begrijp dat de bestaande iOS apps dus niet werken. Ik ben heel benieuwd hoe snel er veel apps komen. Ik gebruik nu mijn ChromeCast voor Netflix en Deezer en een Raspberry met Kodi om films van mijn NAS te spelen. Netflix zal wel komen, Deezer en DS Video hopelijk ook. Dan kunnen de ChromeCast en raspberry de deur uit.
Ik zie iets als Kodi niet snel in de Apple App Store verschijnen eigenlijk. Maar wie weet. Als er weer een device de Netflix/Kodi combi weet te maken (zoals de ATV2 dat kan/kon) is het wel weer interessant. Maar eigenlijk weet ik niet waarom ik m'n RPi de deur uit zou doen...
Helaas... deze feature wordt alleen op de nieuwe Apple TV ondersteund, dus niet voor de oudere Apple TV's. Mensen moeten natuurlijk wel geprikkeld worden om een nieuwe device aan te schaffenOrion84 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:42:
Is er eigenlijk ook nog wat bekendgemaakt over ondersteuning voor de huidige Apple TV (3)? Bijvoorbeeld het toegankelijk maken van Apple Music?
Wat mij overigens verbaast is dat de Apple anno 2015 een device uitbrengt die slechts is uitgerust met een 100Mbps ethernet verbinding en geen ondersteuning heeft voor 4K video. Ik vind dat persoonlijk een behoorlijke fail... helemaal wanneer je kijkt naar concurrerende devices.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik kan eigenlijk geen reden verzinnen waarom niet. Op IOS is ook de wereld aan verschillende videospelers verkrijgbaar dus ik verwacht dat KODI, VLC, Infuse, etc ook gewoon voor de Apple TV beschikbaar komen.Servor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:40:
Ik zie iets als Kodi niet snel in de Apple App Store verschijnen eigenlijk.
Ik denk dat het is gedaan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het kan bijvoorbeeld goed zijn dat de A8 chip niet snel genoeg is om 4K videocontent vloeiend af te kunnen spelen. Het vervangen van de A8 voor een A9 of A9X zou het apparaat duuder en dus minder interessant maken voor de gemiddelde consument.Han schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:49:
[...]
Helaas... deze feature wordt alleen op de nieuwe Apple TV ondersteund, dus niet voor de oudere Apple TV's. Mensen moeten natuurlijk wel geprikkeld worden om een nieuwe device aan te schaffen
Wat mij overigens verbaast is dat de Apple anno 2015 een device uitbrengt die slechts is uitgerust met een 100Mbps ethernet verbinding en geen ondersteuning heeft voor 4K video. Ik vind dat persoonlijk een behoorlijke fail... helemaal wanneer je kijkt naar concurrerende devices.
Daarnaast heeft een 80-90% van alle huishoudens (als het niet meer is) nog geen 4K tv in huis staan en ik verwacht persoonlijk dat, zolang er nog niet voldoende 4K materiaal beschikbaar is (4K blu ray spelers en 4k blu rays, 4k kabel televisie etc.), dat ook nog niet gaat gebeuren. Je hebt natuurlijk een aantal series op Netflix in 4K staan maar dat aanbod is ook beperkt en niet te kijken zonder een goede internet verbinding.
Ik ben wel benieuwd welke functionaliteit je krijgt op de Apple TV 3, die zal neem ik aan wel een update krijgen naar TVos? En theoretisch kun je natuurlijk ook gewoon je iPhone gebruiken om Siri te gebruiken op je Apple TV3? Maar dat zullen ze dan wel onmogelijk gemaakt hebben....
Edit
Okeee, dit maakt een hoop duidelijk...
http://www.apple.com/tv/compare/
Edit
[ Voor 12% gewijzigd door trithemis op 10-09-2015 10:23 ]
Wut, dat was toch het hele unique selling pointPino112 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:45:
De Siri Remote wordt in acht landen verkocht: http://www.idownloadblog....siri-remote-availability/
Concurrerende apparaten ondersteunen wel 4k bijvoorbeeld, en zijn ook nog eens in de zelfde prijsrange of zelfs goedkoper... Dat men anno 2015 geen processor heeft die geen 4k aan kan vind ik dus een fail. Ik ben altijd vrij pro Apple geweest, maar het gaat mij steeds meer tegen staan. Zaken als beperking tot Siri op de nieuwe apparaten (land gerelateerd) en het te strenge regime voor wat betreft app's zijn steeds vaker min punten die ze verder van de concurrentie laten afdrijven. Waarom geen Siri voor iedereen? Waarom een nieuwe Apple TV met zoveel technische beperkingen? Zaken als h.265 ondersteuning, een optical audio uitgang, gigabit LAN, dat zijn toch zaken die je anno 2015 standaard kunt implementeren? Je brengt toch toch een device uit welke nog jaren mee moet kunnen gaan?Nano2009 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:01:
Ik denk dat het is gedaan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het kan bijvoorbeeld goed zijn dat de A8 chip niet snel genoeg is om 4K videocontent vloeiend af te kunnen spelen. Het vervangen van de A8 voor een A9 of A9X zou het apparaat duuder en dus minder interessant maken voor de gemiddelde consument.
Nu nog wel, maar het zal steeds meer worden. Ik mag toch aannemen dat de nieuwe Apple TV 2015 future proof is?Daarnaast heeft een 80-90% van alle huishoudens (als het niet meer is) nog geen 4K tv in huis staan en ik verwacht persoonlijk dat, zolang er nog niet voldoende 4K materiaal beschikbaar is (4K blu ray spelers en 4k blu rays, 4k kabel televisie etc.), dat ook nog niet gaat gebeuren. Je hebt natuurlijk een aantal series op Netflix in 4K staan maar dat aanbod is ook beperkt en niet te kijken zonder een goede internet verbinding.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Toch altijd grappig dat je vol enthousiasme de Keynote zit te kijken en als het stof is neergedaald je de ene teleurstelling na de andere moet verwerken (in ons koude kikkerlandje).
Ik vind dit zeer slecht van Apple. Nederland is best wel Apple minded, we hebben 3 Stores en de Siri die we hebben doet het prima, waarom dan niet deze kleine aanpassing?
We betalen natuurlijk wel het volle pond!
Als het fysiek een ander product is dan zijn we nog verder van huis... dan komt het hier binnen nu en 2 jaar niet of we mogen voor 49 euro een nieuwe remote kopen.Nano2009 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:11:
Omdat bij de nederlandse Apple tv geen siri remote maar een "standaard remote" wordt geleverd. Deze heeft in ieder geval geen microfoon knop (ipv deze knop zit er een zoek knop).
Ik vind dit zeer slecht van Apple. Nederland is best wel Apple minded, we hebben 3 Stores en de Siri die we hebben doet het prima, waarom dan niet deze kleine aanpassing?
We betalen natuurlijk wel het volle pond!
Kodi komt niet legaal in de AppStore. Is volgens mij een probleem met licenties of Apple.Tjoekie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:58:
Ik kan eigenlijk geen reden verzinnen waarom niet. Op IOS is ook de wereld aan verschillende videospelers verkrijgbaar dus ik verwacht dat KODI, VLC, Infuse, etc ook gewoon voor de Apple TV beschikbaar komen.
Zeer vreemd, de nieuwe iPhone schiet in 4K.Han schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:49:Wat mij overigens verbaast is dat de Apple anno 2015 een device uitbrengt die slechts is uitgerust met een 100Mbps ethernet verbinding en geen ondersteuning heeft voor 4K video. Ik vind dat persoonlijk een behoorlijke fail... helemaal wanneer je kijkt naar concurrerende devices.
Fuckers. Ik moet wel een nieuwe (beperkte) Apple TV kopen voor Apple Music. WTF!trithemis schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:02:
Ik ben wel benieuwd welke functionaliteit je krijgt op de Apple TV 3, die zal neem ik aan wel een update krijgen naar TVos? En theoretisch kun je natuurlijk ook gewoon je iPhone gebruiken om Siri te gebruiken op je Apple TV3? Maar dat zullen ze dan wel onmogelijk gemaakt hebben....

Vanmorgen had ik al een e-mail in de mailbox van FireCore waar in staat dat men al druk bezig is met een Infuse app voor de Apple TV. Kodi er echter nooit geweest voor (niet gejailbreakte) iOS devices. Dus ik weet niet of er een versie voor de Apple TV in de app store gaat komen. Maar aangezien er nu wel 3rd party apps geïnstalleerd kunnen worden zal het me niet verbazen dat de Apple TV ook wel gejailbreakt kan gaan worden.Tjoekie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:58:
[...]
Ik kan eigenlijk geen reden verzinnen waarom niet. Op IOS is ook de wereld aan verschillende videospelers verkrijgbaar dus ik verwacht dat KODI, VLC, Infuse, etc ook gewoon voor de Apple TV beschikbaar komen.
Ik ben erg benieuwd of 3rd party apps ook ondersteuning kunnen bieden voor dat verzameld zoeken. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, wanneer je op series en films kunt zoeken en de Apple TV de resultaten toont, ongeacht of het nu op je NAS of op Netflix staat!
uhm...
Ik hoop heel erg op een Plex app voor de nieuwe Apple TV.
Hij is er natuurlijk al voor iOS dus ik verwacht dat hij voor de Apple TV ook wel komt, maar Plex Inc. kennende zal dat niet megasnel zijn.
Maar als dat er is dan kan mijn Chromecast (netflix) en Raspberry Pi (Plex) eruit en lekker een nieuwe Apple TV
.
Hij is er natuurlijk al voor iOS dus ik verwacht dat hij voor de Apple TV ook wel komt, maar Plex Inc. kennende zal dat niet megasnel zijn.
Maar als dat er is dan kan mijn Chromecast (netflix) en Raspberry Pi (Plex) eruit en lekker een nieuwe Apple TV
Dat laatste zou inderdaad erg gaaf zijn. Maar ik zou al tevreden zijn als de universal search ook gebruikt kan worden met thuisdeling. Mijn films en series staan al in iTunes met de juiste metadata dus in principe is het een kwestie van een keer indexeren en gaan....Smoonshine schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:29:
[...]
Ik ben erg benieuwd of 3rd party apps ook ondersteuning kunnen bieden voor dat verzameld zoeken. Dat zou natuurlijk geweldig zijn, wanneer je op series en films kunt zoeken en de Apple TV de resultaten toont, ongeacht of het nu op je NAS of op Netflix staat!
Er wordt in de specs inderdaad gesproken over 1080p, maar het zal mij ook niet verbazen als er via een firmware upgrade 4K mogelijk wordt gemaakt. HDMI 1.4 ondersteund technisch gezien namelijk ook 4K.Nano2009 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:01:
[...]
Ik denk dat het is gedaan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het kan bijvoorbeeld goed zijn dat de A8 chip niet snel genoeg is om 4K videocontent vloeiend af te kunnen spelen. Het vervangen van de A8 voor een A9 of A9X zou het apparaat duuder en dus minder interessant maken voor de gemiddelde consument.
Daarnaast heeft een 80-90% van alle huishoudens (als het niet meer is) nog geen 4K tv in huis staan en ik verwacht persoonlijk dat, zolang er nog niet voldoende 4K materiaal beschikbaar is (4K blu ray spelers en 4k blu rays, 4k kabel televisie etc.), dat ook nog niet gaat gebeuren. Je hebt natuurlijk een aantal series op Netflix in 4K staan maar dat aanbod is ook beperkt en niet te kijken zonder een goede internet verbinding.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat een geavanceerde chip als de A8, die nu goed dienst doet in de iPhone 6 en iPhone 6 Plus geen 4K kan afspelen. De A5 is alweer 4 jaar oud en ondersteunt al FULL HD. Als je ziet hoeveel er in die tijd grafisch gezien verbeterd is zal de A8 dat echt wel aankunnen.
Edit: ik begrijp een aantal dingen niet, misschien kunnen jullie mij wijzer maken:
1. de remote heeft volumeknoppen, waarom? Volume regel je toch op je tv of geluidsset?
2. de remote heeft zowel IR als bluetooth, waarom?
[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 10-09-2015 10:44 ]
Ik betwijfel of deze als native PLEX app in de app store zal verschijnen... Apple richt zich op het verhuren van films, waarom dan een app ondersteunen die concurrerend is voor je eigen afzetmarkt? Dat de ontwikkelaars van PLEX geen uitnodiging hebben gehad tijdens de ontwikkelingsfase zegt mij eigenlijk al genoeg..XiN-eViL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:35:
Ik hoop heel erg op een Plex app voor de nieuwe Apple TV.
100MBit is inderdaad maf, een 1Gbit chip is net zo duur, maar anderzijds zit er wel een 802.11A/C WiFi op. Op een MacBook Pro zit ook geen ethernet verbinding. Ik vermoed dat de push naar WiFi belangrijk is voor Apple.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik weet niet in hoeverre waarde moeten hechten aan dit bericht, alleen lijkt Plex te bevestigen dat de app ook voor de Apple TV beschikbaar komt.Han schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:43:
[...]
Ik betwijfel of deze als native PLEX app in de app store zal verschijnen... Apple richt zich op het verhuren van films, waarom dan een app ondersteunen die concurrerend is voor je eigen afzetmarkt? Dat de ontwikkelaars van PLEX geen uitnodiging hebben gehad tijdens de ontwikkelingsfase zegt mij eigenlijk al genoeg..
Tevens zou Apple geen consistent beleid voeren om Plex wel voor iOS beschikbaar te maken maar niet voor tvOS.
Een Apple TV is geen mobiel apparaat. De grootte van een rj45-connector zit ook niet zo in de weg. Dat er geen gigabit ethernet op zit begrijp ik wel omdat het geen voordeel biedt ten opzichte van fast ethernet. Wat heb je aan een netwerksnelheid van 1000Mbps als een gemiddelde stream van een film of serie nu 8Mbps is? Zelfs als het ooit 40-50Mbps wordt (Bluray-kwaliteit) is de ethernetverbinding van de nieuwe Apple TV snel zat.RobV schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:44:
100MBit is inderdaad maf, een 1Gbit chip is net zo duur, maar anderzijds zit er wel een 802.11A/C WiFi op. Op een MacBook Pro zit ook geen ethernet verbinding. Ik vermoed dat de push naar WiFi belangrijk is voor Apple.
Eens.Femme schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:48:
[...]
Een Apple TV is geen mobiel apparaat. De grootte van een rj45-connector zit ook niet zo in de weg. Dat er geen gigabit ethernet op zit begrijp ik wel omdat het geen voordeel biedt ten opzichte van fast ethernet. Wat heb je aan een netwerksnelheid van 1000Mbps als een gemiddelde stream van een film of serie nu 8Mbps is? Zelfs als het ooit 40-50Mbps wordt (Bluray-kwaliteit) is de ethernetverbinding van de nieuwe Apple TV snel zat.

Draai het eens om... waarom niet jouw nieuwste device voorzien van alle huidige, beschikbare technologie? De nieuwe standaarden zijn toch gigabit LAN, HDMI 2.0 en h.265 ondersteuning? Ik snap niet dat je deze achterwege laat in een nieuw device die globaal genomen twee á drie jaar mee moet gaan. Waarom wel een mobiel device uitbrengen die 4k kan filmen maar blijkbaar niet kan worden gestreamd naar de nieuwste Apple TV? Het ontbreken van de nieuwste features maakt het dat jouw concurrentie nu al devices leveren die betere specificaties hebben dan jouw nieuwste device... Zoals jij het stelt moeten we bijna alle nieuwe technieken maar niet implementeren, immers, lagere standaarden voldoen toch prima? Beetje opsekopse wereld dit.Femme schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:48:
Een Apple TV is geen mobiel apparaat. De grootte van een rj45-connector zit ook niet zo in de weg. Dat er geen gigabit ethernet op zit begrijp ik wel omdat het geen voordeel biedt ten opzichte van fast ethernet. Wat heb je aan een netwerksnelheid van 1000Mbps als een gemiddelde stream van een film of serie nu 8Mbps is? Zelfs als het ooit 40-50Mbps wordt (Bluray-kwaliteit) is de ethernetverbinding van de nieuwe Apple TV snel zat.
Op zich ben ik het met je eens, Apple kondigt de Apple TV aan als 'the future of TV', dan verwacht je ook 4k etc.Han schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:55:
[...]
Draai het eens om... waarom niet jouw nieuwste device voorzien van alle huidige, beschikbare technologie? De nieuwe standaarden zijn toch gigabit LAN, HDMI 2.0 en h.265 ondersteuning? Ik snap niet dat je deze achterwege laat in een nieuw device die globaal genomen twee á drie jaar mee moet gaan. Waarom wel een mobiel device uitbrengen die 4k kan filmen maar blijkbaar niet kan worden gestreamd naar de nieuwste Apple TV? Het ontbreken van de nieuwste features maakt het dat jouw concurrentie nu al devices leveren die betere specificaties hebben dan jouw nieuwste device... Zoals jij het stelt moeten we bijna alle nieuwe technieken maar niet implementeren, immers, lagere standaarden voldoen toch prima? Beetje opsekopse wereld dit.
Echter, op het punt van ethernetsnelheid heeft Femme een punt. Alleen gigibit implementeren 'omdat het kan' is leuk, maar voegt niets toe. Als we dat wel verwachten kan je met een hele lijst van 'nieuwe technologiëen' kunnen komen die ze er op hadden moeten/kunnen gooien, de behuizing uit de nieuwste en sterkste titanium legering, vergulde connectoren, etc. etc.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Geen app store voor de Apple TV 3. Jammer.trithemis schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:02:
Edit
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
En zie ik dat (heel) goed...? Het eerste Apple product wat wel native Dolby Digital 7.1 kan uitsturen?? Moet niet gekker worden. Zelfs op m'n Mac Mini met PLEX kan ik dat niettrithemis schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:02:

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Iemand eigenlijk een idee waarom de nieuwe Apple TV nog niet in de Nederlandse (of belgisch, portugeese, oostenrijkse etc.) Apple store staat? Heb eens even rondgekeken en bij andere europese landen is hij wel te vinden (turkije, italie etc.)
[ Voor 3% gewijzigd door Nano2009 op 10-09-2015 13:13 ]
Dat zijn waarschijnlijk pre-orders. De Apple TV 4 gaat pas eind oktober in de verkoop...Nano2009 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:13:
Iemand eigenlijk een idee waarom de nieuwe Apple TV nog niet in de Nederlandse (of belgisch, portugeese, oostenrijkse etc.) Apple store staat? Heb eens even rondgekeken en bij andere europese landen is hij wel te vinden (turkije, italie etc.)
Of bedoel je de vermelding van het product Apple TV op de website? Deze staat wel vermeld op de website van landen die de beschikking krijgen over de Siri remote (Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Japan, Spanje, Engeland en VS). Bij de overige landen is de Apple TV nog niet opgenomen als product en dat zal vast te maken hebben met de verschil van functionaliteit, dus afwijkende content.
[ Voor 30% gewijzigd door Han op 10-09-2015 13:27 ]
Mocht de Apple TV beschikbaar komen, dan bestel ik 'm in Duitsland en wel om deze reden: http://www.iculture.nl/siri-remote-apple-tv-8-landen/
Als Siri beschikbaar komt voor Nederland, dan hoef ik geen andere remote te regelen
Als Siri beschikbaar komt voor Nederland, dan hoef ik geen andere remote te regelen
Ben ik nou echt de enige die het een lelijk apparaat vind?
Ik vind de 'oude' appleTV wel wat hebben, maar een 2x zo dik apparaat vind ik echt apple onwaardig.
Had m dan dezelfde dikte ghouden en 2x zo groot.
Vind het echt een misser.
Ik vind de 'oude' appleTV wel wat hebben, maar een 2x zo dik apparaat vind ik echt apple onwaardig.
Over persoonlijk smaak valt uiteraard niet te twistenMothergoose schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:38:
Je hebt gelijk, misschien eerst maar eens in het echt zien ;-)
Klopt, jij en met jouw velen hier verwachten dan inderdaad allerhande specs. Maar met de future of TV wordt het platform bedoeld. De Apps en met universal search de vervaging van de verschillende bronnen (iTunes, Netlfix, HBO, etc) waar de content vandaan komt.fsfikke schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:01:
[...]
Op zich ben ik het met je eens, Apple kondigt de Apple TV aan als 'the future of TV', dan verwacht je ook 4k etc.
Met de zeer lage penetratie van 4K TV's en het zeer karige aanbod van content hiervoor ben ik niet verbaasd dat er vooralsnog geen 4K support is. Als commercieel bedrijf zou ik het er ook uit laten, mooie upgrade voor de volgende versie als jan-met-pet ook daadwerkelijk weet wat 4K is en er om gaat vragen.
En daarnaast kun je het kastje (aangezien de remote gebruik maakt van bluetooth) ook prima ergens neerleggen waar de zon nooit schijnt zeg maar
Al snap ik natuurlijk dat dat niet bij iedereen het geval is.
Ik betwijfel of de remote in de andere landen (buiten de 8 siri landen om) hardwarematig ook een andere remote is.
Want als dat zo zou zijn, dat deze bv. geen microfoon heeft, zou de knop met het microfoon icoontje er ook niet zijn, of een ander icoontje hebben.
Kijk maar op de italiaanse apple site. Italie behoort niet tot de 8 uitverkoren landen, maar de remote heeft wel een microfoon als icoontje op de knop.
Ik ga er van uit (wel aanname dus), dat wanneer de remote fysiek geen microfoon zou hebben, er ook fysiek een ander knopje op zou zitten.
Ze kunnen het alleen geen siri remote noemen, omdat siri nog niet ondersteund wordt.
Maar dat gaan ze later vast wel toevoegen.
Tenzij iemand anders bewijs heeft dat de hardware daadwerkelijk anders is. Tot nu toe zie ik alleen dat de naam anders is....
Want als dat zo zou zijn, dat deze bv. geen microfoon heeft, zou de knop met het microfoon icoontje er ook niet zijn, of een ander icoontje hebben.
Kijk maar op de italiaanse apple site. Italie behoort niet tot de 8 uitverkoren landen, maar de remote heeft wel een microfoon als icoontje op de knop.
Ik ga er van uit (wel aanname dus), dat wanneer de remote fysiek geen microfoon zou hebben, er ook fysiek een ander knopje op zou zitten.
Ze kunnen het alleen geen siri remote noemen, omdat siri nog niet ondersteund wordt.
Maar dat gaan ze later vast wel toevoegen.
Tenzij iemand anders bewijs heeft dat de hardware daadwerkelijk anders is. Tot nu toe zie ik alleen dat de naam anders is....
En geen Apple Music, dat vind ik wel echt een enorme misser. Bij de intro van Apple Music werd nog geroepen dat het in de herfst naar Apple TV zou komen, nu blijkt dus dat je daarvoor dan wel 'even' en nieuw Apple TV device mag aanschaffenCapTVK schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:43:
[...]
Geen app store voor de Apple TV 3. Jammer.

Ik zou er haast voor terug naar Spotify gaan (waar mijn receiver wel gewoon een client voor aan boord heeft). Ik had gehoopt dat Apple Music gewoon naar de AppleTV zou komen en zo de laatste horde voor het afscheid nemen van Spotify weg zou nemen.
Dat dat nieuwe tvOS niet op de oude hardware draait kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar waarom dan niet gewoon nog even een laatste update voor iOS zoals dat op de ATV3 draait om in elk geval Apple Music toe te voegen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
1. De nieuwe atv ondersteunt CEC. Zodat je via de remote van de atv het volume van de tv kan bedienen.yorroy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:42:
[...]
Edit: ik begrijp een aantal dingen niet, misschien kunnen jullie mij wijzer maken:
1. de remote heeft volumeknoppen, waarom? Volume regel je toch op je tv of geluidsset?
2. de remote heeft zowel IR als bluetooth, waarom?
Dit is voor mij een zeer welkome toevoeging. Nu kan je streamen via airplay en vervolgens gaat automatisch de tv aan en switcht naar de juiste input, je hebt je tv ab niet meer nodig.
2. Zodat je de atv ook kan bedienen zonder LOS bv als deze in een kastje staat oid.
Eens. Ik vind het door de dikte maar lelijk doosje. Misschien moet ik hem eerst in het echt zien voordat ik een goed oordeel kan vellen.Mothergoose schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:38:
[ Voor 0% gewijzigd door mastachilla op 10-09-2015 15:35 . Reden: typos ]
Vind het wel een meerwaarde tov mijn oude appletv, alleen wel balen van die remote. Zou idd een reden zijn om hem ergens anders te halen zodat je die remote wel erbij krijgt.
Je krijgt de remote er wel bij.... Alleen functioneert de Siri knop als zoek knop!Blik1984 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:58:
Vind het wel een meerwaarde tov mijn oude appletv, alleen wel balen van die remote. Zou idd een reden zijn om hem ergens anders te halen zodat je die remote wel erbij krijgt.
Ik snap echt niet dat er geen audio uit op komt, alleen HDMI...
Ik snap dat ook niet, moet ik dan via HDMI audio naar mijn TV sturen en dan kijken of de TV dat wil doorsturen via zijn Optical audio uit naar mijn versterker? En dan hopen dat alles werkt? Qua remote en audio enz.
Ik vind dit ook een jammerlijke ontwikkeling. Mijn Samsung TV ondersteunt geen Dolby 5.1 passthrough van HDMI naar de optische uitgang, dit wordt standaard geconverteerd naar stereo outputImpstoker schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:15:
Ik snap dat ook niet, moet ik dan via HDMI audio naar mijn TV sturen en dan kijken of de TV dat wil doorsturen via zijn Optical audio uit naar mijn versterker? En dan hopen dat alles werkt? Qua remote en audio enz.
GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra
Waarom niet alles via de versterker laten lopen? Alle HDMI naar versterker en vanaf daar naar de TV?
Me Tarzan, U nix!
Er zijn ook steeds meer apparaten die geen optisch meer ondersteunen. Denk hierbij ook aan de ChromeCast en raspberry pi. Vanwege deze reden heb ik dan ook een prima functionerende receiver moeten vervangen door een die HDMI ingangen heeft. Passthrough van televisies is bij 90% om te huilen..
Apple zal zijn redenen wel hebben, goedkoper, kleiner en HDMI ondersteunt meer audioformaten (DTS-HD etc)
Apple zal zijn redenen wel hebben, goedkoper, kleiner en HDMI ondersteunt meer audioformaten (DTS-HD etc)
Om die reden staan bij mij de tv en versterker op de nominatie om vervangen te worden. Als je geen HDMI hebt val je qua aansluitingen buiten de boot.yorroy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:40:
Er zijn ook steeds meer apparaten die geen optisch meer ondersteunen. Denk hierbij ook aan de ChromeCast en raspberry pi. Vanwege deze reden heb ik dan ook een prima functionerende receiver moeten vervangen door een die HDMI ingangen heeft.
Waarschijnlijk omdat HDMI superieur is aan de optische uitgangjoppe113 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:44:
Ik snap echt niet dat er geen audio uit op komt, alleen HDMI...
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Anders dan wat nu.nl en sommige andere sites melden, krijgen volgens Apple medewerkers alle landen dezelfde remote:
https://forums.developer.apple.com/thread/17228
https://forums.developer.apple.com/thread/17228

Wanneer komt dat ding uit eigenlijk?
Er is toch uit officiële bron niets verteld over dat de ene ab wel een mic heeft en de andere niet? Dus alle ab zijn hetzelfde alleen de functies niet wat het beestje kan!
Dat klopt, na de keynote zaten een aantal sites gewoon te springen om als eerste de scoop te hebben "Apple licht ons op!!!"henkna schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:47:
Er is toch uit officiële bron niets verteld over dat de ene ab wel een mic heeft en de andere niet? Dus alle ab zijn hetzelfde alleen de functies niet wat het beestje kan!
Ja, dat snap ik. maar het is toch ook wat dat je dan een nieuwe receiver moet halen terwijl je oude nog prima bevalt.Donstil schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:06:
[...]
Waarschijnlijk omdat HDMI superieur is aan de optische uitgang
Als voorbeed ik heb de denon avr145 receiver, bevalt prima! Maar hoe sluis ik die nu dan aan op de nieuwe apple tv?
[ Voor 16% gewijzigd door joppe113 op 11-09-2015 17:13 ]
Je sluit een Apple TV aan op je receiver niet je receiver op je Apple TV maar het antwoord is Simpel denk ik: Niet.joppe113 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:34:
[...]
Ja, dat snap ik. maar het is toch ook wat dat je dan een nieuwe receiver moet halen terwijl je oude nog prima bevalt.
Als voorbeed ik heb de denon avr145 receiver, bevalt prima! Maar hoe sluis ik die nu dan aan op de nieuwe apple tv?
Ben benieuwd of die nieuwe Apple TV überhaupt naar NL komt, aangezien er op de sites alleen een 3e generatie wordt vermeld. In andere landen staat het ding al op de website van Apple.
De prijs is me vooralsnog een raadsel en die afstandsbediening blijft een verrassing.
De prijs is me vooralsnog een raadsel en die afstandsbediening blijft een verrassing.
Tuurlijk komt ie naar Nl. Alleen eerst in andere landen. Ab is geen verrassing meer. En de vanaf prijs wordt vanaf zo'n €150THE_BASE schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:13:
Ben benieuwd of die nieuwe Apple TV überhaupt naar NL komt, aangezien er op de sites alleen een 3e generatie wordt vermeld. In andere landen staat het ding al op de website van Apple.
Remote is weer een verrassing: http://www.iculture.nl/af...v-4-siri-remote-identiek/
Schijnt dus toch identiek te zijn, leek me al heel onlogisch. Ik ga uit van eind oktober, dat begreep ik tijdens de Keynote.
Schijnt dus toch identiek te zijn, leek me al heel onlogisch. Ik ga uit van eind oktober, dat begreep ik tijdens de Keynote.
ah goed dat u me verbeterd meester.
Jammer, maar dan is het niet anders.
Jammer, maar dan is het niet anders.
Donstil schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:39:
[...]
Je sluit een Apple TV aan op je receiver niet je receiver op je Apple TV maar het antwoord is Simpel denk ik: Niet.
Er staat al een unboxing video van de nieuwe Apple TV (2015) op YouTube:
[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 12-09-2015 12:08 ]
Verwijderd
Ik denk dat dit gedaan is om de lengte x breedte hetzelfde te houden als de Airport Extreme. Ze passen nu mooi bovenop elkaar.mastachilla schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:30:
Eens. Ik vind het door de dikte maar lelijk doosje. Misschien moet ik hem eerst in het echt zien voordat ik een goed oordeel kan vellen.
In de video vind ik hem niet eens meer zo lelijk eigenlijk. Nog steeds denk ik dat ze er iets meer fantasie in hadden kunnen stoppenrobertwebbe schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:06:
Er staat al een unboxing video van de nieuwe Apple TV (2015) op YouTube:
[video]
Vertelden ze tijdens de keynote niet dat ze een aantal Apple TV's uit gingen leveren aan ontwikkelaars? Waarschijnlijk is dit dan een daarvan. Wat ik op zich wel een beetje gek vind is het lightning kabeltje voor het opladen van de remote. Normaal levert Apple een compleet setje van alles wat je nodig hebt, maar op de Apple TV zit geen USB-A aansluiting en er zit geen adaptor bij...
Eigenlijk is het ook wel een beetje overbodig naar mijn mening om een losse lader mee te leveren.
Dat ding gaat best een tijd mee op een acculading dus de lader zal grotendeels in de la komen te liggen, in tegenstelling tot een telefoon die je dagelijks op moet laden.
En vrijwel overal zit tegenwoordig een USB poort op, waar je de afstandsbediening dan even aan kan hangen.
Dat ding gaat best een tijd mee op een acculading dus de lader zal grotendeels in de la komen te liggen, in tegenstelling tot een telefoon die je dagelijks op moet laden.
En vrijwel overal zit tegenwoordig een USB poort op, waar je de afstandsbediening dan even aan kan hangen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Verwijderd
De developer's-kit wordt pas vanaf de 14de uitgeleverd. Bovendien krijg je daar ook een "USB-A to USB-C" bij die in deze unboxing ontbrak. Ik vermoed dat hij iemand kent die in een Apple store werkt. De betrokken werknemer kan het getoonde exemplaar apart leggen en later aan zichzelf verkopen, dat valt nauwelijks op.fsfikke schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:36:
[...]
Vertelden ze tijdens de keynote niet dat ze een aantal Apple TV's uit gingen leveren aan ontwikkelaars? Waarschijnlijk is dit dan een daarvan.
Apple gaat er natuurlijk van uit dat je een ander Apple product hebt, waarvan je de USB-charger kunt gebruiken. Apple TV wordt toch ook voornamelijk gekocht door mensen met een iOS-device.fsfikke schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:36:
[...]
In de video vind ik hem niet eens meer zo lelijk eigenlijk. Nog steeds denk ik dat ze er iets meer fantasie in hadden kunnen stoppen
Vertelden ze tijdens de keynote niet dat ze een aantal Apple TV's uit gingen leveren aan ontwikkelaars? Waarschijnlijk is dit dan een daarvan. Wat ik op zich wel een beetje gek vind is het lightning kabeltje voor het opladen van de remote. Normaal levert Apple een compleet setje van alles wat je nodig hebt, maar op de Apple TV zit geen USB-A aansluiting en er zit geen adaptor bij...
Imho jammer van het glimmende zwart op de AB, fijn met alle vingerafdrukken.
39
Misschien van het wel mee.Fietsbel schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:39:
Imho jammer van het glimmende zwart op de AB, fijn met alle vingerafdrukken.
[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 12-09-2015 19:12 ]
Denk dat ergens in oktober er een pakketje binnen gaat komen van Apple.
Ik zit er sterk aan te denken om één van m'n huidige ATV3's te gaan vervangen door een nieuwe ATV4. Enige rede voor mij om dat te doen is de HDMi 1.4 aansluiting mét deze keer wél HDMi CEC zodat 't ding meteen m'n reciever in de huiskamer en daarmee ook de TV daar in kan schakelen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het ontbreken van optische aansluiting is echt jammer, gebruik nu de toslink naar mijn Naim. Dat lukt straks niet meer want er zit ook geen hdmi op. Of ik moet een apple express aanschaffen maar dan heb ik weer een extra tussenschakel. Wat is alternatief?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Dit topic is gesloten.