Zeg, gezien je met zulke grote douches aan de gang gaat: Je weet dat zonneboiler en warmtepompboilers nu subsidie krijgen? Je kunt al heel betaalbaar een klein zonneboilersetje op je dak krijgen. (500 tot 700 euro, incl subsidiekorting excl installatie)
Kijk even op
http://solesta.nl/, dan zou ik voor dat beetje extra geld voor de 30v gaan. Dan heb je 100 liter, en dat maak je denk ik altijd wel op, dat betekent dat je er altijd plezier van de investering hebt. En samen met douche wtw werkt het helemaal mooi.
Je zet hem dan gewoon voor de ketel in het circuit.
Gebruik je die vaak tegelijk? Ik denk het eigenlijk niet.
Ik vind een dubbele WTW-pijp ook iets teveel van het goede en vraag me af of ik dat nog terugverdien.
Zodra je dit soort volumes erdoor gaat duwen wordt men erg schimmig over de te behalen rendementen. Bries geeft in haar Kiwa certificaat aan 50% efficiency, bij 12,5 liter p/m.
Dit is zo voor de stortdouche 3/4e versie, niet voor de 1/2inch normale, die heeft meer rendement.
Ik sluit de WTW alleen aan op de thermostaatkraan
Oh, maar dan gaat er veel minder liter/minuut doorheen. Want dan gaat niet al het water er doorheen. Het lijkt me geen probleem in de praktijk.
En mocht het wel een "probleem" vormen in de praktijk, dan zou dat betekenen dat er iets minder liters per minuut uit de douche komen. Dat is ook zuiniger

En die kun je wel missen denk ik.
Ik kan je helemaal niks garanderen, maar ik zou er wel op durven gokken met die Bries stortdouche variant.
[
Voor 19% gewijzigd door
!null op 14-04-2016 14:27
]