styno schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:01:
- Eén van de dingen die ik niet zie zitten is de enorme piepschuim zooi als gevolg van het op maat zagen. Heb je dit met een mes of zaag gedaan? Mijn idee is om dit grotendeels buiten de kruipruimte te doen met behulp van een smeltdraad. Werkt dat goed en is een zelfbouw smelttafel te doen?
Gebruik de search maar... moet iedereen volgens tweakers huisregels en is al vaker genoemd.
Zacht EPS (EPS60 en minder kan met mes mits beperkte diktes). Hogere dichtheid EPS kan je snijden met weerstanddraad of heet mes.
- Plakt Instatic direct op zowel beton/cement als kalkzandsteen?
Ja, no problem... tenminste zover ik zag...
- Moet ik de isolatie strak tegen de schuine wanden van de ribben plakken of is het genoeg als de ribben uiteindelijk afgedekt zijn met een plaat eps? Oftwel, is het erg als een opgesloten holte is rond de ribben?
Wat is erg? Slechter dan nu zal het nooit worden ga ik vanuit. Exact passend is altijd beter, maar is ook een hoop meer werk...
- Hoeveel Instastic heb je nodig per m2 (oftwel, koop ik een paar bussen of een tankje met spuitlans?)
Zie bussen: 15m2/bus.
Echter heb ik zelf inmiddels een hoop meer gebruikt, maar dat ligt voornamelijk aan de situatie. Ik heb een lastige kruipruimte en moet veel snijden en dus ook veel lijmen/naden opvullen met lijm.
Ik vind dat velen hier maar een simpele kruipruimte hebben, zeker blij voor jullie hoor, maar totaal onvergelijkbaar. Lekker rechttoe rechtaan werken, in een maand klaar als het meezit. de tering! Ben nu al vanaf half juli bezig, elk weekend 2 volle dagen van 8 uur en de hele zomervakantie van effectief 5 dagen per week x 4 weken.

Mag ik oprecht zeggen dat ik gesloopt ben... naarstig opzoek naar een warm bed en een weekendje relaxen.
Herinnert iemand zich deze foto's nog:
Kruipruimte Voor start na-isoleren kruipruimte |
 |  |  |
Mja, bijna op de helft met de 3e laag, dus het schiet gelukkig wel op nu. Laten we zeggen dat we overall ver over de helft zijn, dat motiveert weer wat.
[
Voor 32% gewijzigd door
Aardwolf op 04-11-2013 12:25
]